A nyár közeledtével a magyarországi kereskedésekbe is megérkeztek a brit prémium kisautógyártó legújabb kabriói. A Dunakanyarban, Zebegény lankái között április 28-án bemutatkozott harmadik generációs MINI Cabrio és MINI Cabrio John Cooper Works modellek továbbra is egyedülállóak szegmensükben.

A harmadik generációs MINI legújabb változata a Cabrio megérkezett Magyarországra is. A MINI modellekre jellemző vezetési élmény további fokozása mindössze 18 másodpercet vesz igénybe: a kabriózás minden korábbinál intenzívebb élménye érdekében az új MINI Cabrio a modell történetében először teljesen automatikusan, elektronikusan működtetett, és mint ilyen, rendkívül csendes textil tetőt kapott, napfénytető funkcióval kiegészítve. A tető nyitása és zárása kényelmesen megoldható akár 30 km/h sebességig.
A vadonatúj MINI Cabrio szép hagyományt folytat, elődeiből közel 330 000 db-ot adott el a márka 2004 óta, mellyel a prémium kisautó kategória kiemelkedően erős szereplője a modell. A harmadik generáció minden dimenziójában megnőtt, ezáltal még használhatóbb teret nyújt, akár 4 személy számára is. A csomagtér számottevően bővült, zárt tető mellett 215 liter, nyitott állapotban pedig 160 liter várja az utasok csomagjait. Az Easy Load funkció a rakodást megkönnyítendő, nagyobb nyílást biztosít a kényelemes be és kirakodáshoz.
Az autóban bemutatkoznak mindazon fejlesztések, melyek a MINI 3 és 5-ajtós modelljeiben már elérhetőek, így a head-up display, a vezető támogató rendszerek – kamera-alapú aktív-tempomattal és automata fékező funkcióval, a Park Distance Control parkolássegítő, valamint a MINI Connected infotainment rendszer legfrisebb változata. Az első, hátső LED fényszórók a biztonságos közlekedést támogatják, de a rendkívül merev karosszéria, az integrált borulásvédelem vagy az ISOFIX gyermekülés rögzítési pontok (a jobb első és a 2 hátsó ülésen) is mind az aktív és passzív biztonságot támogatják.
Piaci debütálásakor az új MINI Cabrio motorpalettája két benzines és két dízelüzemű erőforrásból áll, amelyek kivétel nélkül a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiát alkalmazzák (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3.8 – 6.1 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100-142 gramm/kilométer). Az új MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6.5 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 gramm / km) motorházteteje alá mindeközben a brit kisautó-gyártó motorpalettájának legerősebb erőforrása kerül: a négyhengeres benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. Amíg a MINI Cooper S Cabrio meghajtásáról egy 141 kW/192 lóerő maximális teljesítményű, négyhengeres benzinmotor, a MINI Cooper Cabrio meghajtásáról pedig egy 100 kW/136 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, addig a MINI Cooper SD Cabrio orrában dolgozó négyhengeres dízelmotor 125 kW/170 lóerő, a MINI Cooper D Cabrio motorházteteje alá szerelt háromhengeres dízelmotor pedig 85 kW/116 lóerő maximális teljesítményre képes. Az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltót és az opcionális extrafelszereltségként elérhető hatsebességes Steptronic automataváltót (a MINI Cooper SD Cabrio modellhez alapfelszereltség) egyaránt a legújabb MINI modellcsaládhoz fejlesztették ki a mérnökök.
„Nincs ma már új MINI a márkára jellemző gag-ek nélkül sem, így a Cabrio-ban ismét elérhető az Always Open Timer, amely számolja a nyitott tetővel autózott órák számát. Opcióként elérhető a MINI Yours kínálatából a különlegesen szőtt Brit zászló motívummal kialakított textil-tető, de szintén a MINI sajátossága a MINI logo-t vetítő kilépőfény is. A vadonatúj Cabrio modell folytatja a 2015 őszén elindított MINI megújulást, melyet a Clubman modellel kezdtünk meg. Az elmúlt 15 évben a MINI is felnőtté vált, ma már új prémium célcsoportok felé is nyitni szeretne. A Cabrio modell talán az egyik valaha volt leginspirálóbb MINI és mint ilyen, új márka-rajongókat szerezhet Magyarországon is” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető a Cabrio média-esemény kapcsán.
A MINI Cabrio modellek és bruttó fogyasztói áruk:
| MINI Cabrio Cooper | 6 909 000 Ft |
| MINI Cabrio Cooper S | 8 172 000 Ft |
| MINI Cabrio John Cooper Works | 9 797 000 Ft |
| MINI Cabrio Cooper D | 7 513 000 Ft |
| MINI Cabrio Cooper SD | 9 091 000 Ft* |
(*csak automata váltóval)





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


