A Volvo Cars megtette az első kapavágásokat ezelőtt nagyjából két héttel az Egyesült Államokban, Dél-Karolina állam Berkeley megyéjében, ahol a vállalat vadonatúj gyártóüzemet létesít.
Az új létesítmény első terméke a Volvo Cars új, méretezhető padlólemezére (SPA) épülő, új generációs Volvo S60 szedán lesz. A vállalat 500 millió dollár értékű beruházással hozza létre az új üzemet, amelynek kezdeti kapacitása majd elérheti az évi 100 000 autót.
A dél-karolinai ünnepségben részt vett Lex Kerssemakers, a Volvo Cars amerikai tevékenységekért felelős alelnöke, valamint Nikki Haley, Dél-Karolina állam kormányzója, továbbá egyéb magas rangú tisztviselők.
„A Volvo Cars új, dél-karolinai üzemével hitet tesz az Egyesült Államok mellett” – mondta Lex Kerssemakers. „Az USA kulcsfontosságú szereppel bír a Volvo Cars globális növekedési terveiben, így a következő években érkező vadonatúj modellek mellett az új üzem is meghatározó jelentőségű vállalatunk Egyesült Államok-beli jelenléte szempontjából.”
Az SPA alapra épülő Volvo S60 szedán fejlesztése jelenleg a Volvo Cars göteborgi központjában zajlik. Az Amerikában gyártandó S60-asokat az Egyesült Államok piacán, továbbá (a Charleston-i kikötőből) exportpiacokon forgalmazzák majd, egy másk, még nem meghatározott modellel együtt. Az első, Dél-Karolinában készülő Volvók várhatóan 2018 végén gördülnek le a gyártószalagról.
A Volvo Cars választása azért esett Berkeley megyére, mert onnan egyszerűen megközelíthetők a nemzetközi kereskedelmi kikötők, és a szállítmányozási infrastruktúra; a térség magasan képzett munkavállalókkal rendelkezik, kedvező befektetési környezetet kínál, és kellő tapasztalattal bír a modern technológiákat alkalmazó gyártóiparban. A Volvo Cars előzetes számításai szerint a gyár a következő évtizedben akár 2000, hosszú távon pedig akár 4000 embernek is munkát adhat.
Amint elkészül az új észak-amerikai üzem, a Volvo három földrészen rendelkezik majd gyártóbázissal, kihangsúlyozva valódi globális gyártói pozícióját. A márka jelenleg két gyárat üzemeltet Európában, és további kettőt Kínában.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


