AutóAddikt Újdonságok Megkezdik az új BMW 7-es sorozatgyártását Dingolfingban

Megkezdik az új BMW 7-es sorozatgyártását Dingolfingban

Miként elődje, úgy a vadonatúj BMW 7-es sorozat is a BMW Group legnagyobb németországi üzemében, Dingolfingban készül majd: a 7-es BMW hatodik generációjának sorozatgyártása 2015. július 1-jén veszi kezdetét.

bmw_7_2015_sorozatgyartas_autoaddikt

Az előző generációból 2008 óta napjainkig mintegy 370 000 modell készült el Dingolfingban, a luxuslimuzinokat a világ több mint 100 országában adta át ügyfeleinek a bajor gyártó. A BMW 7-es sorozat első generációjának 1977-es debütálása óta a dingolfingi létesítmény gyártósoráról leguruló 7-es BMW-k száma meghaladja az 1,6 milliót. A modellsorozat főbb piaca Kína, az Egyesült Államok, Németország, a Közel-Kelet, Oroszország, Korea, Nagy-Britannia és Japán. A 7-es BMW motorpalettájának, színválasztékának és személyre szabható opcióinak változatosságát figyelembe véve, a modellből szinte megszámlálhatatlan járművariáció készülhet (1070 darab opció), mondhatni, nincs két teljesen egyforma 7-es BMW.

„A 7-es sorozat a BMW fejlesztő- és tervezőmérnökeinek innovációs képességét szimbolizálja, egyúttal azon széleskörű tapasztalat és átfogó szaktudás megtestesítője, amelyekre zászlóshajónk dingolfingi gyártása során tettünk szert” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vadonatúj BMW 7-es sorozat gyártásának beindítása kapcsán. „Az elmúlt három évben több mint félmilliárd eurót fektettünk be a dingolfingi létesítmény fejlesztésébe, hogy tökéletesen felkészítsük a 7-es BMW olyan jövőbe mutató járműtechnológiáinak sorozatgyártására, mint a szénszál vagy az elektromos meghajtás. A modell a BMW Group Németország és a dingolfingi csúcstechnológiás gyártás iránti egyértelmű elköteleződésének képviselője” – fogalmazott Harald Krüger.

Intelligens könnyűszerkezetes járműépítés és a BMW i technológiai öröksége

A luxuslimuzin legújabb generációja utat mutat a lélegzetelállító menetdinamika, a fejedelmi kényelem, valamint az intelligens járműkapcsolati és járművezérlési opciók széles tárházának forradalmi innovációja felé, amelyet a könnyűszerkezetes járműépítés átfogó koncepciója övez: a gondosan megválogatott anyagok egyesítése a jármű hatékony teljesítményének és alacsony tömegének optimális egyensúlyát biztosítja. Az utascella szerkezeti kialakításakor például az ultrakönnyű, csúcstechnológiás szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic) is nagy mennyiségben alkalmazták a mérnökök. A szénszál az alumíniumnál mintegy 30, az acélnál pedig csaknem 50 százalékkal könnyebb. A vadonatúj 7-es BMW egyedülálló, innovatív „Carbon Core” szerkezeti felépítése a BMW i modellekben alkalmazott úttörő járműtechnológián alapszik, amely amellett, hogy csökkenti a jármű tömegét, minden korábbinál erősebbé és merevebbé teszi a karosszéria vázát. A végeredmény jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, amely még tovább fokozott menetteljesítménnyel, dinamizmussal és kényelemmel párosul. Az új BMW 7-es sorozat képviselői megegyező elődmodelljüknél 130 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen.

A szénszál tömeggyártásának úttörője

A vadonatúj 7-es BMW a BMW Group központi márkájának első olyan modellje, amelynek járműszerkezete tömeggyártással nagy mennyiségben előállított szénszál, maximális szilárdságú acél és alumínium ötvözetéből áll. A tető keresztbordái, a tetőkeret megerősítése, a B- és C-oszlopok, a küszöbök, a kardánalagút és a hátsó keresztmerevítés is egytől egyig szénszálból készült. A tervezőmérnökök a BMW i modellek fejlesztése és gyártása során megszerzett tapasztalatot és szaktudást használták fel a jövőbe mutató anyag alkalmazásakor. A BMW Group most először két továbbfejlesztett, innovatív és kiemelt hatékonyságú lépést is beillesztett Dingolfingban a BMW 7-es sorozat gyártási folyamatába: a nedves és a hibrid préselést.

A nedves préselés során a gyantával átitatott szénszál-szöveteket még nedvesen préselik a háromdimenziós présformában, az anyag csak ezután szilárdul meg. A korábban alkalmazott száraz előformázási eljárásra (RTM – Resin Transfer Moulding) így már nincs többé szükség. A hibrid préselés során a gyantával átitatott szénszál-szöveteket szintén nedvesen helyezik a présformába, ahol az acél elemekkel préselik össze, majd megszilárdítják. Így készülnek az acélból és szénszálból álló hibrid alkatrészek, amelyek könnyűek, miközben maximális merevséget, ütközés esetén pedig kiemelkedő szilárdságot biztosítanak. Eme kifejezetten gazdaságos tömeggyártási folyamatok alkalmazásával a BMW több ezer szénszál elem és hibrid alkatrész legyártására képes naponta.

„Alaposan felkészültünk a vadonatúj 7-es BMW sorozatgyártásának beindítására. Közel 40 éve gyártjuk már a BMW zászlóshajóját itt, Dingolfingban” – mondta Josef Kerscher, az üzem vezetője. „Óriási megtiszteltetés és igazi kiváltság, hogy a jövőben is mi készíthetjük ezeket a csúcsminőségű autókat a BMW ügyfeleinek, a világ minden tájára. Eme siker kulcsa a több évtizedre visszanyúló szakértelem a prémium járművek gyártása terén, valamint a létesítmény magasan képzett dolgozóinak profizmusa. Azokból a szerkezetekből és vadonatúj gyártási technológiákból, amelyeket az új BMW 7-es sorozat könnyűszerkezetes felépítése és elektrizáltsága okán létrehoztunk, a jövőben más Dingolfingban készülő modell is profitál majd” – tette hozzá a dingolfingi gyár első embere.