AutóAddikt Hírek Nincs egyértelmű döntés az eFuels-ről – bizonytalanság fenyeget a gépgyártásban

Nincs egyértelmű döntés az eFuels-ről – bizonytalanság fenyeget a gépgyártásban

Hosszas vita után az EU Környezetvédelmi Tanácsa két fontos kérdésben igen vegyes üzenetet küldött. A második kibocsátáskereskedelmi rendszer mellett szóló szavazás fontos lépés az üvegházhatású gázok átfogó európai árazása felé.

A VDMA, Európa legnagyobb gépipari szövetsége támogatja ezt az intézkedést. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek belsőégésű motorját és a jövőbeli hajtástechnológiákat érintő kérdésben azonban továbbra is nagy bizonytalanságok vannak. Ennek oka, hogy az EU nem tudott egyértelmű döntést hozni arról, hogy a szintetikus üzemanyagok – az úgynevezett eFuels – milyen formában kerüljenek a jövőben a közúti közlekedésben felhasználásra. Ez különösen a középméretű gép- és berendezésgyártó ágazat számára jelent komoly bizonytalansági tényezőt.

“Jó, hogy az EU Környezetvédelmi Tanácsán nem volt megállás az európai klímapolitikában. Különösen nagyra értékeljük azt az elkötelezettséget, hogy a párizsi klímacélok elérése érdekében a technológiák széles skáláját kell alkalmazni. Ez minden gazdaság számára növeli a gazdasági ellenálló képességet is” – mondta Hartmut Rauen, a VDMA ügyvezető igazgatóhelyettese.

A személygépkocsi-flotta CO2-határértékére vonatkozó döntés azonban további vitákhoz vezet a tagállamok és az EU Parlament között, és bizonytalanságot okoz: Bár egyelőre sikerült elkerülni a “belsőégésű motorok betiltását”, és erőteljesen kampányolunk az alternatív üzemanyagok támogathatóságáért, a flottaszabályozással kapcsolatos kompromisszum kijózanító. Az EU Környezetvédelmi Tanácsának eredményei továbbra is nagyfokú bizonytalanságot jelentenek a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek jövőbeli hajtástechnológiáit illetően” – mondja Rauen.

Előző cikkÍme, a hamarosan érkező új Kia XCeed első vázlatai
Következő cikkTöbb teherautó, de csak egy vezető