A 2018-ban bevezetett, vadonatúj Lexus ES eddig csak elsőkerék-hajtással volt elérhető. Mostantól ez megváltozik, ami akkor is nagy szó, ha Európában egyelőre nem élvezhetjük ennek előnyeit.
Több mint három évtizeden át gyártotta ugyanazon recept alapján felső-középkategóriás nagyautóját a Lexus: az ES szedán hat generációja ragaszkodott az elsőkerék-hajtáshoz. A mostani, hetedik kiadás is így kezdte pályafutását, ám a modern padlólemezből adódó lehetőségeket kiaknázva a 2021-es modellévtől kezdve összkerékhajtással is megrendelhető lesz a modell.
Habár a Lexus fejlett hibrid modelljei révén komoly tapasztalatokkal rendelkezik az elektromos összkerékhajtás terén, ahol a hátsó kerekeket nem az elsődleges benzin-elektromos hibrid egység, hanem egy külön erre a célra szolgáló villanymotor hajtja (ezt a megoldást alkalmazza például az NX középkategóriás szabadidőjármű is), az ES esetében a tradicionális mechanikus megoldás mellett döntöttek.
A 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotor forgatónyomatéka alaphelyzetben az első kerekeken keresztül jut az aszfaltra, ám álló helyzetből elindulva, vagy ha a tapadási viszonyok csúszós útfelületen vagy kanyarban szükségessé teszik, egy elektromágneses vezérlésű tengelykapcsoló késlekedés nélkül bekapcsolja a hajtásba a kardántengelyt, amelyen keresztül a hajtóerő akár 50 százaléka juttatható a hátsó tengelyre.
Az összkerékhajtás sem a menetkomfortra (rugózás, zajszint), sem a helykínálatra (lábtér, csomagtartó) nincs hátrányos hatással.Ami a menetdinamikát illeti, a kínálatban most először megjelenő, és kizárólag összkerékhajtással kínált, 206 lóerős erőforrással 8,6 másodperc alatt gyorsul 96 km/óra sebességre az autó, a végsebesség (210 km/óra) pedig megegyezik az erősebb ES 350 modellével.
Ugyanennek a blokknak a 179 lóerőre hangolt változata dolgozik egyébként a 218 lóerős hibrid ES 300h típusban, amelynél mindössze 23 kilogrammal nyom többet az összkerékhajtású variáns. Az ES 250 AWD minden felszereltségi és kiviteli szinten rendelhető, de kezdetben csak az Észak-amerikai piacokon.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


