Főoldal Blog Oldal: 160

A BMW 8-as sorozat Golden Thunder különkiadása igazi dinamikus egyéniség

A 8-as BMW fejedelmi luxusát a BMW Individual exkluzív karosszéria-kiegészítői és felszereltségi opciói fokozzák tovább. A kupé, kabrió és Gran Coupé karosszériaváltozatban egyaránt elérhető Golden Thunder különkiadás 2020 szeptemberétől lesz megrendelhető.

A BMW 8-as sorozat egyik legjellegzetesebb tulajdonsága a lebilincselő ruhába csomagolt dinamikus menetteljesítmény. A bajor prémiumgyártó luxus sportautójának egyedisége azonban most új szintre lép, ráadásul mindhárom karosszériaváltozatban. A sportosság és a luxus egészen egyedi harmóniáját aranyszínű karosszéria-kiegészítők, illetve a BMW Individual luxus színvonalú külső és belső felszereltségi opciói teremtik meg.

A BMW 8-as sorozat Golden Thunder különkiadása ismét ékes példával szolgál a BMW Individual azon kiemelkedő képességére, amely mentén még az exkluzív modelleket is képes egyedivé varázsolni, ügyfelei stílussal és minőséggel szemben támasztott legmagasabb elvárásainak is eleget téve. A különkiadás egyedülálló stílusjegyei egy kisszériás darabszámban legyártott, rendhagyó modell benyomását keltik, összetéveszthetetlen karakterrel ruházva fel a Golden Thunder különkiadás négykerekűit.

Az arany árnyalatban pompázó különkiadás az új BMW 8-as Coupé, az új BMW 8-as Cabrio és a BMW 8-as Gran Coupé összes modellváltozatával megrendelhetővé válik – a BMW 840i és a BMW 840d xDrive modellektől kezdve, egészen a BMW M850i xDrive modellváltozatig. A különkiadások gyártását 2020 szeptemberében kezdi meg a BMW a dingolfingi üzemben. Az M Sport csomag minden esetben a rendhagyó négykerekű modell alapfelszereltségének része.

A luxus sportautó különkiadását Sapphire Black metál vagy Frozen Black metál karosszériafényezési árnyalatban rendelhetik meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei, a dinamikus egyéniség sportosságát pedig arany árnyalatú stílusjegyek fokozzák. A karosszéria sötét színét a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei fokozzák, többek között az M Sport fékrendszer fekete féknyergeivel. Az autó alsó felén arany színű dizájncsíkok futnak végig, az első lökhárítótól, a küszöbökön át, egészen a hátsó lökhárítóig. Ilyen színben pompáznak a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny (kizárólag a kupé karosszériaváltozat esetében) és a duplaküllő-dizájnú, 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is.

Az ajtók mögött ugyancsak a sportosság és az egyediség harmóniájáé a főszerep. A BMW Individual Merino bőrkárpit fekete árnyalatával az első ülések fejtámláin arany színű „Edition Golden Thunder” varrás alkot kontrasztot, a kupé és a Gran Coupé karosszériaváltozat esetében a tetőt antracit színű Alcantara borítja, a középkonzol alumínium elemeit pedig arany színű hálómotívum díszíti, a különkiadás egyedi emblémájával kiegészítve. A rendhagyó modellek felszereltségébe a prémium minőségű üvegből készült Crafted Clarity kiegészítők és a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszer is beletartozik.

Ősi gyökereihez térhet vissza a Toyota Land Cruiser

Hetvenéves pályafutása során elpusztíthatatlan munkagépből kifinomult luxus-offroaderré nemesedett a Toyota ikonikus terepjárója. Most úgy tűnik, legalábbis részben életre kelhet a múlt.

Iparági források szerint már jövőre nyugdíjazhatja emblematikus típusát, a Land Cruiser J200-ast a Toyota. Az új, várhatóan J300 néven érkező modellel kapcsolatban számos, többé-kevésbé megalapozott feltételezés merült már fel, a V8-as benzin- és dízelmotorok nyugdíjazásától a rég várt öntöltő hibrid hajtáslánc bevezetéséig. A típus legnagyobb piacának számító Ausztráliában azonban ennél is izgalmasabb elképzelések kezdenek körvonalazódni – jelentette a carsales.com.au egyik cikke.

Ezek értelmezéséhez nem árt tudni, hogy a hatvanas évek vége felé két markánsan eltérő irányban fejlődött tovább az ős-Land Cruiser. Az egyik vonal az eredetileg katonai járműnek szánt típus robusztus, puritán génjeit örökölte és tökéletesítette, a másik pedig egyre kényelmesebb, egyre kényeztetőbb körülményeket teremtett az ügyfelek számára (érdekes módon az Európában is kapható Land Cruiser J150 az előbbi, puritán vérvonalból fejlődött ki), megőrizve az ősök megkérdőjelezhetetlen, hiteles terepalkalmasságát.

Most azonban úgy tűnik, ismét összemossa a két irányvonalat a Toyota, méghozzá Ausztráliából kiindulva. Noha konkrét ígéretek nem hangzottak el, Sean Hanley, a márka ausztráliai képviseletének első embere nem cáfolta a másfél éven belül érkező J300 offroad-osítására vonatkozó feltételezéseket. „Lépést kell tartani a piac változásával. Ha kereslet mutatkozik valamire, a Toyota feltétlenül megvizsgálná a lehetőségeket, és megfontolná a termékfejlesztést. Saját átalakító központtal rendelkezünk, képesek vagyunk a fejlesztésre, a paletta igény szerinti bővítésére. Figyelembe véve, hogy milyen népszerű szegmensről van szó, semmiképpen nem zárnám ki teljesen egy terep-fókuszú Land Cruiser globális forgalmazásának lehetőségét.”

Ez alighanem azt is jelentené, hogy a Toyota végleg beszüntetné annak a J70-es szériának a gyártását, amely 1984 óta tartja a márkát és a típust a terepjárók és munkagépek élvonalában.

A most nyilvánosságra kerülő hírek szerint a következő generációs Land Cruiser a jelenlegi alvázas konstrukció és egy modern önhordó TNGA platform előnyeit ötvözi majd, így minden eddiginél jobb közúti alkalmasságot kínálhat, változatlanul páratlan terepalkalmasság mellett.

Egyébként nem véletlenül játszott el a gondolattal a Toyota. Az ausztrál piacon minden újautó-eladási rangsort vezető Hilux pickup csúcsverziója, a Toyota Hilux Rugged X pontosan azt a hangsúlyos offroad- és szabadidős irányultságot képviseli, amely a feltételezések szerint a Toyota Land Cruiser vevőköre számára is izgalmas lehet.

Ami a fent említett V6-os hajtásláncokat illeti, azok minden bizonnyal turbós dízel- és benzinmotorok lesznek, mivel a jelenlegi V8-as motorokkal bajosan lehetne teljesíteni a folyamatosan szigorodó emissziós előírásokat. A palettát egy V6-os hibrid hajtáslánc erősíti majd, ám hogy ez a Lexus RX 450h-ból ismert 3.5 literes motor lesz-e, vagy egy vadonatúj fejlesztésű (esetleg turbós) variáns, arról még nincsenek pontos információk.

Év Magyar Autója 2021: a Volkswagen 4 kategóriában nevezett 5 autót

A Porsche Hungaria Volkswagen márkája is benevezett az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett Év Magyar Autója versenyre. A Volkswagen a Magyar Év Autója 2021 díjra a Golfot (családi autók kategória), az Arteon Shooting Brake (üzleti autók kategória) modellt, valamint a frissített Tiguant (szabadidő-autók kategória) jelölte. Az Év Zöldautója 2021 díjra benevezték az e-Up! és az ID.3 villanyautókat. 

e-Up!

2019 őszén mutatták be a Volkswagen elektromos kisautójának frissített, immár megnövelt hatótávú változatát. Az Up! villanyos kiadását hajtó villanymotor minimum 55 lóerő folytonos teljesítményre képes, csúcsteljesítménye 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm. Négy utasát legfeljebb 130 kilométer/óra sebességgel képes szállítani, az egy töltéssel megtehető hatótáv 260 kilométer lehet. Az e-Up! 3597 milliméter hosszú, 1645 milliméter széles, 1481 milliméter magas. A tengelytávja 2422 milliméter, a csomagtartója 251 liter, az ülések ledöntésével 959 literesre bővíthető.  Állami támogatással igen jó vételnek számít a városi villanyautók között. Akkumulátorának kapacitása 36,8 kilowattórára nőtt. 40 kW-os egyenáramú töltőn a nulláról 80 százalékra egy óra alatt feltölthető lítiumionos akkumulátora. 

ID.3

A harmadik negyedévben várható az ID.3 villanyautó első modellszériája.  Az akkumulátortól függően 330, 420 vagy 550 kilométeres hatótávval (WLTP) rendelkező Volkswagen ID.3 elektromos autó tavaly ősszel debütált a nagyközönség előtt a frankfurti IAA autószalonon. Alapáron egyenáramon az autót 50 kW-tal lehet tölteni, de a nagyobb kapacitású akkumulátorok 100, illetve 125 kW-tal is tölthetők. A kompakt méretű ID3. hossza 4261 milliméter, szélessége 1809 milliméter, magassága 1552 milliméter, tengelytávja 2765 milliméter, üres tömege 18 mázsa, csomagtartója 385 literes. Legnagyobb sebessége 160 kilométer/óra. 

Golf 8

A Golf a legsikeresebb európai autó, melyből eddig több mint 35 millió darabot értékesítettek. A nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív új Golf még soha nem volt ilyen előremutató. Összes kijelzője és vezérlőegysége digitális: az új műszerek és az online információs és szórakoztató rendszerek érintőgombokkal és érintős panelekkel ellátott kijelzőkön kapcsolódnak egymáshoz. Szélvédőre vetített kijelzővel is elérhető. Öt hibrid hajtású változatban, de hagyományos motorokkal is kapható: két négyhengeres benzinmotorral 90-110 lóerő teljesítménnyel, két négyhengeres dízelmotorral 115-150 lóerő teljesítménnyel, továbbá egy 130 lovas földgázas változatban rendelhető. A TDI hajtásláncokban a Volkswagen twin-dosing technológiát (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás jelentős, akár 80 százalékos csökkentésére.

Tiguan

A Volkswagen és Európa egyik legnépszerűbb szabadidő-autója még az idén megújul. Mielőtt még ID4. néven megjelenne 2021-ben a teljesen elektromos Tiguan, a hagyományos változatot is átszabják a megváltozott piaci igényeknek megfelelően. Információink szerint a jól bevált turbós, négyhengeres dízel, illetve lágy hibrid benzines változatok mellett hálózatból tölthető, konnektoros hibridként (GTE) is elérhető majd a Tiguan. Utóbbi várhatóan a Golf GTE 245 lóerős hajtásláncát kapja. Később, de inkább 2021-ben várható az új Tiguannak egy sportos, 333 lóerős R változata is. Utóbbit már javában tesztelik a Nürburgringen. 

Arteon Shooting Brake

Idén nyáron ünnepli világpremierjét a Volkswagen megújult avantgárd Gran Turismója, amely mostantól már elegáns üzleti kombi, azaz Shooting Brake változatban is elérhető. Klaus Bischoff, a Volkswagen-csoport és a Volkswagen márka vezető formatervezője így jellemzi az újdonságot: „Az Arteon Shooting Brake segítségével új egyensúlyt teremtettünk a sebesség, az erő és a tér között.” Az  Arteon teljesen új vezetői környezetet kap, amely megfelel exkluzív megjelenésének. A legújabb moduláris infotainment mátrix (MIB3) rendszereket integrálták a lehető legjobb csatlakoztathatóság biztosítása érdekében. Technológiai szempontból a hajtásláncok választékát is átalakították. Minden motor magas hatékonysággal, alacsony kibocsátással és nagy nyomatékkal rendelkezik. Intelligens asszisztens rendszerek sorát kapja a modell, az új Arteonban először nyílik lehetőség – a rendszer korlátain belül – az erősen támogatott vezetésre: a sofőr felügyelete mellett képes átvenni a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést 210 kilométer/óra sebességig.

Év Magyar Autója díjak

Nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, melyik lesz 2021 „legmagyarabb”, illetve a magyar piacon a „legjobb” és „legzöldebb” autója. Összetett szempontrendszer alapján választják ki az adott évben nevezettek (magyarországi gyárakban összeszerelt autók) közül a „legmagyarabb” autót. Ugyancsak meghirdették a Magyar Év Autója 2021 díjat, amelynek birtokosa lesz a zsűri döntése alapján kategóriájában (kisautók, családi autók, üzleti autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a magyar piacon a „legjobb” autó. Továbbá kihirdették az Év Zöldautója 2021 díjat, a zsűri választja ki az adott évben nevezettek közül a „legzöldebb” autót két kategóriában (villanyautók és plug-in hibridek). Kiosztják az Év Beszállítója 2021 díjat, amely a magyarországi gyártóhellyel rendelkező autóipari vállalatok közül a “legmegbízhatóbb” beszállítót jelöli. Az összes nevezett autó közül a közönség szavazata dönti el, hogy melyik modell kapja a Közönségdíj 2021 elismerést. 

Üzemanyagcellát fejleszt haszonjárművekbe a Toyota vegyesvállalata

A világ legnagyobb autópiacának meghatározó haszonjármű-gyártóival karöltve fog teherjárművekbe és buszokba szánt üzemanyagcellás technológiát fejleszteni a Toyota.

A kínai haszonjármű-piac legnagyobb szereplőivel lép együttműködésre a Toyota. Az ország legelső autógyártója, a FAW-csoport; a legnagyobb haszongépjármű-gyártónak járó címért vetélkedő Beijing Automotive Group (BAIC-csoport) és Dongfeng Motor Corporation, valamint a személyautók mellett buszok és nehéz tehergépkocsik gyártójaként ismert Guangzhou Automobile Group (GAC-csoport) mellett a hidrogén-specialista Beijing SinoHytec vesz részt abban a vegyesvállalatban, amely a többségi tulajdonos Toyota vezetésével haszonjárművekbe szánt hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncokat fog fejleszteni.

A 40 millió eurónak (13,5 milliárd forint) megfelelő alaptőkével létrehozott United Fuel Cell System R&D (FCRD) vállalat küldetése, hogy együttes erővel, nyílt struktúrák fejlesztésével támogassák a hidrogén üzemanyagcellás technológia elterjedését – ezt a megközelítést jóval célra vezetőbbnek vélik, minthogy egyes vállalatok önállóan fogjanak kutatásba és fejlesztésbe. A vegyesvállalat, amelyben a Toyota 65%, a SinoHytec 15%, a négy autógyártó pedig egyenként 5-5% tulajdonrésszel vesz részt, pekingi központtal fog működni. A 19 ezer négyzetméteres kutatási központ kezdetben ötven főt foglalkoztat majd.

A két üzemanyagcella-specialista és a kínai haszonjármű-piacon komoly tapasztalattal rendelkező négy vállalat abban bízik, hogy a közös erőfeszítésnek köszönhetően drasztikusan felgyorsíthatják az FCEV technológia bevezetését a kínai haszonjármű-piacon. Ebből a szempontból Kína különlegesen szerencsés helyzetben van, mivel egyetlen más ország sincs a világon, ahol olyan ütemben fejlődne a hidrogén üzemanyagcellás piac – különösen a haszonjárművek szegmensében –, mint itt.

Az együttműködés első lépéseként a vegyesvállalat a kínai piac teljesítmény-elvárásainak megfelelő üzemanyagcella-kötegeket fog gyártani, de emellett vezérlő rendszereket is fejlesztenek, valamint komplett járműintegrációs munkákat is végeznek majd. A céget formálisan már az idén megalapítják, az alkalmazottak számát pedig 2023-ra száz főre kívánják bővíteni), vagy hány különböző típusú járművet szerelhetnek fel az FCRD hajtásláncaival.

A versenyképes áron kínált, nagyteljesítményű, takarékos és megbízható haszonjármű-üzemanyagcellára hosszú távon nem csak Kínában lesz szükség. A Toyota Japántól az Egyesült Államokig fejleszt, gyárt és forgalmaz hidrogén üzemű nyerges vontatókat, buszokat és villás targoncákat, de egyre több független szereplő látja meg az üzemanyagcellában rejlő lehetőséget.

Legutóbb az eredetileg elektromos teherjárművekben gondolkodó amerikai Nikola jelentette be, hogy hidrogén üzemanyagcellás platós kisteherjárművet készül fejleszteni. A vállalat a legfrissebb információk szerint a Toyotától vásárolja majd az ehhez szükséges hajtásláncot, és 2022-től már forgalomba is szeretné hozni a plug-in üzemanyagcellás járművet.

Ebben egy 160 kWh teljesítményű akkumulátort kombinálnak egy 120 kW-os üzemanyagcellával és egy 8 literes hidrogén-tartállyal; a hibrid Nikola Badger pickup közel ezer kilométert tud majd megtenni egyetlen (kettős) feltöltéssel. A cég nyerges vontatója, a Nikola Tre szintén elérhető lesz hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánccal, méghozzá németországi gyártással.

Másfél év, és érkezhet a vadonatúj Lexus NX

Japán sajtóértesülések szerint három különböző hajtáslánccal lesz elérhető a Lexus NX második generációja. Ennek friss műszaki alapjai innovatív megoldásokat valószínűsítenek, a dizájn terén pedig a márka eddigi legextravagánsabb koncepciójárművéből merít ihletet az NX.

A vártnál néhány hónappal később léphet színre a Lexus NX utódmodellje. A második generációs szabadidőmodellt eredetileg már jövőre bemutatta volna a márka, ám a japán Best Car autós magazin úgy tudja, legkorábban 2022 elején érkezhet az új NX – a késés a lap szerint a koronavírus-járvány okozta társadalmi bizonytalanságnak és globális gazdasági megtorpanásnak, valamint az erőforrások kényszerű átcsoportosításának tudható be.

A rendelkezésre álló információk alapján azonban nagyon úgy tűnik, érdemes lesz várni a modellre. Egyrészt azért, mert minden jel szerint az elsők között alkalmazza azt a progresszív formanyelvet, amelyet az LF-1 tanulmányautóval vezetett be a Lexus. A hatalmas terepkupé hamarosan maga is sorozatgyártásba kerülhet (a pletykák szerint vadonatúj, turbómotoros hibrid hajtással, a régen várt LC F állítólagos ikerturbó V8-asával, sőt, akár hidrogén üzemanyagcellával is). Az LF-1-nél azonban jóval nagyobb példányszámokra és befolyásra számíthat az új generácós Lexus NX, amely ilyen formán hatékonyan népszerűsítheti az újszerű megjelenést az ügyfelek körében.

A Best Car grafikusa háromdimenziós hűtőmaszkkal és fejre állított fényszórókkal (amelyekben a nappali világítás az elsődleges lámpatest fölött, nem pedig alatta kap helyet) álmodta meg a következő generációs NX-et. Az invertált fényszóró már a márka legújabb szabadidőjárművében, az UX-ban megjelent.

Maga a karosszéria követi a bevált sémát: klasszikus szabadidőjármű lesz, amely azonban a legújabb generációs TNGA-K padlólemezre épül. Ez azt jelenti, hogy tényleges hossznövekedés nélkül is tágasabb belső teret fog kínálni, hatékonyabb zaj- és rezgésszigeteléssel, valamint sportos, határozott vezethetőséggel. A hivatalos forrásból kiszivárgott, de nem megerősített információk szerint a vezetőtámogató funkciók kibővülnek a 2. szintű autonóm közlekedést lehetővé tevő rendszerekkel és szolgáltatásokkal, és persze a kapcsolódási technológiák palettája is bővül.

A legfontosabb újdonság azonban a lemezek alatt vár az ügyfelekre. Az új padlólemeznek köszönhetően a legmodernebb villamosított és belső égésű hajtásláncokat kaphatja meg az NX, köztük a márka első plug-in hibrid egységét. Ez 300 LE fölötti teljesítményt, elektromos összkerékhajtást és legalább 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígér. Európának nem is kell más, de a világ egyéb piacaira egy új fejlesztésű 2.4 literes turbómotorral is érkezhet a Lexus NX, a hibridhez hasonló csúcsteljesítménnyel.

Emissziómentes utazást, ötcsillagos kényelmet kínál az új Opel Zafira-e Life

Következetesen folytatja portfóliójának villamosítását az Opel: legújabb típusa a teljesen elektromos Zafira-e Life, a sokszemélyes nagyterű személyautók etalonjának számító, kitűnő minőségű Zafira Life sorozat csúcsmodellje. Az új Zafira-e Life emissziómentes, csendes utazással kombinálja a „guruló klubszoba“ erősségeit, az élvezetes vezetést, a háromféle hosszúságú karosszériát és az akár kilenc ülést.

Ezekhez járul, hogy a Zafira-e Life legtöbb változatának magassága kisebb 1,90 méternél, így behajthat mélygarázsokba, ami különösen fontos szállodai vendégszállító feladatkörben. Ráadásul rendkívüli extraként vonóhorgot is kínál hozzá az Opel, ezzel felszerelve akár 1000 kilogrammot is húzhat maga után az autó.

100 kW/136 LE teljesítményével és az álló helyzettől kezdve kifejtett 260 newtonméter azonnali nyomatékával a Zafira-e Life felülmúlja a legtöbb elektromos nagyterűt. Csúcssebessége 130 km/h-ra korlátozott, ami kíméli az akkumulátort, növeli a hatótávot, ugyanakkor laza suhanást tesz lehetővé az autópályákon is megfelelő tempóban.

A vevő kétféle méretű lítiumion-akku közül választhat. A 75 kWh2 kapacitásúval osztályelső 330 kilométer a hatótáv (ideális például hosszabb üzleti utakhoz vagy családi nyaralásokra), az 50-essel pedig maximum 230 km, a WLTP1 mérés szerint.

Az akkumulátor minden esetben vízhűtéses, és 27, illetve 18 modulból áll. Mivel az elektromos változat már a tervezés kezdeti fázisában fontos volt, az akkukat a poggyásztér korlátozása nélkül sikerült elhelyezni a csomagtér alatt. Az akkucsomag pozíciójákból adódóan lejjebb viszi a jármű súlypontját, ami előnyösen hat a menettulajdonságokra: különösen kanyarban és oldalszélben teszi kellemesebbé, stabilabbá az utazást. Modern rekuperáló fékrendszerével lassításkor és fékezéskor öntöltéssel energiát nyer vissza a Zafira-e Life, ezáltal működése még hatékonyabb.

„e” mint egyszerű: okosautó-szolgáltatások az OpelConnect-től, és számos töltési opció

A Zafira-e Life feltöltése éppoly egyszerű, mint a vezetése – otthoni fali töltőről, nyilvános oszlopról, villámtöltőről, illetve akár hagyományos konnektorról is feltölthető. A töltőkábelek és fali töltők választéka minden eshetőségre kínál megfelelő megoldást, így a vezető mindig kihasználhatja a legjobb lehetőséget.

A Zafira-e Life egyenáramú villámtöltő oszlopról alapfelszereltségként 100 kW-tal tölthető; az 50 kW-os akkucsomag esetében ez mindössze 30 perces töltési időt jelent 0-80 százalékig. A még nagyobb, 75 kW-os akkuhoz is csak 45 perc szükséges.

Aki inkább rövid utakat tesz meg, bármilyen nyilvános töltőoszlophoz odaállhat, ilyenkor a töltési időt az áramforrás paraméterei, illetve az alapfelszereltségű 7,4 kW-os vagy az opcionális 11kW-os fedélzeti töltőegység határozzák meg. Mindegyik töltési folyamat hatékony és kíméletes, az akkura az Opel 8 év garanciát ad.

Az OpelConnect és a myOpel app sokféle szolgáltatást és távoli elérési lehetőséget nyújt okostelefonról, még praktikusabbá és komfortosabbá téve az Opel villanyautóit, így a Zafira-e Life modellt is.

Az OpelConnect új funkciójának köszönhetően telefonjáról nézheti meg az autós az akku töltöttségi állapotát, beállíthatja a töltést, illetve az elindulás pillanatára előre felfűtheti/lehűtheti az utastér hőmérsékletét. Ezenkívül baleset esetén az OpelConnect automatikus segélyhívást indít, valamint gyors és egyszerű elérést biztosít az assistance szolgáltatóhoz is. A hamarosan érkező élő navigáció szolgáltatás3 valós időben jelzi majd a beépített navigációs rendszeren a forgalommal kapcsolatos legtöbb adatot, melyeket figyelembe vesz az útvonaltervezésnél.

Háromféle Zafira-e Life: S, M és L hosszúság

A Zafira-e Life vásárlói háromféle hosszúságból választhatnak majd – bármilyen igényre. A rövid Opel Zafira-e Life S (2021 elejétől elérhető) a nagyterűek között igen kompaktnak számít, mégis tágas férőhelyet nyújt akár kilenc személynek – ez egyedülálló a kategóriában. Ugyanígy páratlan a kis fordulókör (11,3 méter), a kezes viselkedés és a kétoldali, szenzorvezérlésű tolóajtó, amely kívülről a kocsi alatti láblendítésre is nyílik. Az Opel Zafira-e Life M tengelytávja 35 centiméterrel hosszabb (3,28 méter, mind az M, mind az L kivitel esetében), és nagyobb a hátsó utasok lábtere is. Ez a változat már a nagyterű autók D-szegmensébe tartozik. A vetélytársakat felülmúlva az Opel nagy hátsó csapóajtóval és könnyen hozzáférhető poggyásztérrel szerez jó pontokat. Az 5,30 méteres Opel Zafira-e Life L a felső kategória kihívója, maximális raktere 4500 liter.

Az első utasülés előrehajtható támlájának köszönhetően akár 3,50 méter hosszú tárgyat lehet szállítani a kocsi belsejében. Ahhoz, hogy 1500 literre bővüljön (tetőig megpakolva) a Zafira-e Life S csomagtere, egyszerűen le kell fektetni a harmadik sori üléseket. Ha pedig kivesszük azokat, 3397 litere nő a térfogat.

Nagystílű a Zafira-e Life komfortja is: az elektromos utazó és szállodai autó valamennyi változatához kínál az Opel alumíniumsíneken könnyedén csúsztatható bőrüléseket. Bőr kivitelben hat, hét vagy nyolc üléses konfiguráció választható.

A két hosszú tengelytávú kivitelt a VIP tárgyaló kialakítás koronázza meg, ami elöl fűthető masszázsüléseket, mögöttük pedig négy komfortos, 48 centiméter széles, elcsúsztatható bőrfotelt kínál. A VIP-vendégek akár egymással szemben is ülhetnek.

Minden kontroll alatt: szemmagasságú kijelző, adaptív sebességtartó és 180 fokos tolatókamera

Az Opel új, teljesen elektromos nagyterű személyautója sokféle modern vezetéstámogató rendszert vonultat fel. A jármű előterét kamera- és radaralapú rendszer pásztázza. Az autó felismeri az utat keresztező gyalogosokat, és 30 km/órás sebességig vészfékezésre is képes. Az adaptív sebességtartó az elöl haladó járműhöz igazítja a tempót, automatikusan elveszi a gázt, és szükség esetén le is lassít, akár 20 km/órára. Az aktív sávtartó mellett fáradtságjelző is segíti a vezetőt: figyelmezteti, ha túl régóta ül a volánnál, és ideje pihenőt tartani. Az automatikus távolsági fényszórók szintén növelik a vezetési komfortot. A sebességet, a követési távolságot és a navigáció jelzéseit színes, szemmagasságú kijelzővel is mutatja a Zafira-e Life – ez is egyedülálló a szegmensben.

Beparkoláskor első és hátsó radar figyelmezteti a sofőrt az akadályokra. A tolatókamera képe kiviteltől függően a belső tükörben vagy a hétcolos központi kijelzőn jelenik meg – utóbbi esetben 180 fokos látószöggel, madártávlati perspektívából.

A hétcolos érintőképernyővel rendelkező Multimedia vagy a Multimedia Navi Pro infotainment-rendszerek az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-kivetítést is támogatják. A Multimedia Navi Pro a közeljövőben valós idejű útinformációk alapján is képes lesz áttekintést adni az aktuális közlekedési helyzetről, az OpelConnect jóvoltából. Valamennyi kivitelhez kapható lesz prémium hangrendszer, ez esetben tíz hangszóró kényezteti el az utasokat első osztályú zenei élménnyel.

Az új, teljesen elektromos Zafira-e Life a Zafira Life sorozat csúcsmodelljeként eszményi választás a környezettudatos magánszemélynek, illetve igényes vállalatoknak. Az Opel új villanyautója már a nyár folyamán megrendelhető lesz; az első autók idén év végén érkeznek meg tulajdonosaikhoz.

Íme, az új BMW M5 és BMW M5 Competition

Módszeres fejlesztéseivel, finomhangolt járművezérlő koncepciójával és 12,3” képernyő-átmérőjűre növelt központi kijelzőjével az új BMW M5 és BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5–10,6 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239–242 gramm/km) minden korábbinál hatékonyabban egyesíti a kiegyensúlyozott üzleti limuzin hétköznapi használhatóságát egy felülmúlhatatlan, nagyteljesítményű sportautó menetdinamikájával.

A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival és a továbbfejlesztett kerékfelfüggesztésekkel a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor a BMW M5 orrában 441 kW/600 lóerő, míg a BMW M5 Competition motorházteteje alatt 460 kW/625 lóerő maximális teljesítményre képes.

Módszeres fejlesztések a még atletikusabb kiállás érdekében

Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár úgy ezúttal is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az M-specifikus duplalamellákat BMW M embléma díszíti. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív tempomat (ACC – Active Cruise Control) radarszenzorját is magába foglalja. A vadonatúj, „L” alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek és már első ránézésre atletikus kiállást kölcsönöznek az újratervezett, LED-technológiás első fényszóróknak. Az extrafelszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció eközben az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát teszi elérhetővé a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára. A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott, jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, az áramvonalas BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető egytől egyig az 5-ös BMW nagyteljesítményű csúcsváltozatának hamisítatlan stílusjegyei. A dupla ikervégződésű BMW M kipufogórendszer vékonyabb fala csúcstechnológiás precizitást sugall, az újragondolt, erőteljes kialakítású hátsó lökhárító és nagyméretű diffúzor pedig felettébb atletikus kiállást garantál. A LED-technológiás hátsó lámpák háromdimenziós burát viselnek, modern fénydizájnnal értelmezve újra a BMW legendás, „L” alakú világításmintáját.

Fekete részletek a BMW M5 Competition számára és új karosszériafényezési árnyalatok

A BMW M5 Competition exkluzív státuszát fekete stílusjegyek nyomatékosítják tovább: a hűtőrács-pár kerete, a légbeömlők rácsozása, a külső visszapillantó-házak és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szárny egyaránt magasfényű fekete színben pompázik, a hátsó lökhárítót pedig fekete betétek díszítik. A hűtőrács, a csomagtérajtó és az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások fekete „M5 Competition” feliratot viselnek, a küszöböket pedig világító küszöblécek színesítik. Az alapfelszereltségként kínált BMW M kipufogórendszer fekete króm végeket kap, miközben a BMW M5 és a BMW M5 Competition tulajdonosai öt új karosszériafényezési árnyalat közül is választhatnak: újdonságként mutatkoznak be a palettán a Brands Hatch Grey metál, a Motegi Red metál, a BMW Individual Tanzanite Blue II metál, a BMW Individual Aventurine Red II metál és a BMW Individual matt Frozen Bluestone metál árnyalatok. A Champagne Quartz metál opció mostantól Alvit Grey metál néven válaszható a modellpároshoz. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető könnyűfém keréktárcsák között a 20” méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek a BMW M8 örökségei.

Nagyobb kijelző és finomhangolt járművezérlő koncepció BMW M módokkal

Finomhangolt járművezérlő koncepciójának és immár 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzőjének köszönhetően az új BMW M5 és BMW M5 Competition minden eddiginél inkább a vezetőre összpontosít. A bajor prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál könnyebben áttekinthetik a vezetést támogató rendszerekben és az M xDrive intelligens összkerékhajtásban rejlő lehetőségeket. A középkonzolon két új gomb enged közvetlen hozzáférést a járműbeállításokhoz, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző tartalmaihoz – akárcsak a BMW M8 esetében. Az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD járműbeállítás esetén a modell felszereltségébe tartozó összes vezetést támogató rendszer aktív, SPORT járműbeállításnál azonban a vezető a saját preferenciáihoz igazíthatja az intelligens fedélzeti rendszerek értesítéseit (így például azt is beállíthatja, hogy a rendszer csak a sebességhatár-kijelzéseket és az előzési tilalmakat vetítse ki a BMW Head-Up kijelzőre). A SPORT járműbeállítás arra is lehetőséget biztosít, hogy a bajor prémiummárka ügyfele teljes mértékben kikapcsolja a legtöbb vezetést támogató rendszer automata fékezési és kormányzási beavatkozásait (kivéve az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with Braking Function) és a kikerülési segédlet (EvasionAid) esetében). Sőt mi több, a SPORT járműbeállítás a digitális műszeregységet és a BMW Head-Up kijelzőt is M-specifikus tartalmakkal ruházza fel.

Setup gomb egyenesen a konfigurációkhoz

Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei közvetlenül a központi kijelző menürendszerének konfigurációs lehetőségei között találják magukat. A rendszer részletekbe menően felkínálja a járműbeállítások, így többek között a hajtáslánc és a futómű-technológia személyre szabását, amellyel a modellpáros minden tekintetben az adott vezetési szituációhoz és a vezető személyes preferenciáihoz állítható. A motor, a kerékfelfüggesztések, a kormánymű és az M xDrive intelligens összkerékhajtás áthangolása az érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelzőn keresztül, illetve a BMW iDrive vezérlőtárcsájával egyaránt játszi könnyedségű. A multifunkciós BMW M sportkormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes járműbeállítás ráprogramozható és amelyek megnyomásával azonnal a kívánt járműbeállítás aktiválódik. Mindez azt jelenti, hogy a BMW ügyfelei akár két teljesen eltérő járműbeállítás között is egyetlen gombnyomással válthatnak, részletesen kitérve az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), a benzinmotor, az automataváltó, a lengéscsillapítás és a kormánymű karakterisztikájára, valamint a BMW Head-Up kijelző tartalmára.

TRACK járműbeállítás a BMW M5 Competition modellben a színtiszta BMW M élményért

Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával az új BMW M5 Competition volánja mögött a TRACK járműbeállítás is előhívható. Ezt a vezetési üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték meg a mérnökök, kikapcsolva az összes vezetést támogató rendszer biztonsági- és komfort funkcióját. A vezető figyelme minden korábbinál jobban az autó előtt álló útra összpontosul, az audiorendszer elnémul, a központi kijelző pedig kikapcsol. A végeredmény színtiszta BMW M élmény, amely során a BMW Head-Up kijelző M-specifikus tartalma a digitális műszeregységre vándorol. A vezetést támogató rendszerek ilyenkor nem küldenek figyelmeztető jelzéseket (még intenzív vészfékezés esetén sem), és az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with Braking Function) is kikapcsol. Az M Mode gomb ismételt megnyomásával a TRACK járműbeállítás az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD járműbeállításra vált át.

BMW M sportülések alapfelszereltségként, multifunkciós BMW M sportkormány az opcionális extrafelszereltség részeként

A bajor prémiumgyártó már alapfelszereltségként minden irányban elektromosan állítható, Merino bőrkárpittal húzott BMW M sportüléseket kínál az új BMW M5 és BMW M5 Competition modellpárosához, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban az integrált fejtámlákkal és világító M5 logókkal felszerelt, még több funkciót kínáló BMW M sportülések is megrendelhetők. Az utastér Black / Midrand Beige kéttónusú, teljes Merino bőrkárpitozása exkluzív opcióként kizárólag a BMW M5 Competition modellhez válik elérhetővé.

Intelligens vezetést támogató rendszerek széles választéka

Az új BMW 5-ös sorozat intelligens vezetést támogató rendszereinek teljes palettája a két csúcsmodellhez is elérhető. A kibővített tartalmat kínáló Driving Assistant Professional csomag az új BMW M5 és BMW M5 Competition alapfelszereltségének része, miközben az opcionális extrafelszereltségek között a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) és – egyes piacokon – a távolról vezérelhető motorbeindítás is megtalálható. A Comfort Access opcióval felszerelt modellek esetében a BMW Digital Key digitális kulcs azt is lehetővé teszi – egyes piacokon –, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei okostelefonjukról nyissák ki és zárják be az autót.

Letaglózó teljesítményű V8-as benzinmotor

Az új BMW M5 és BMW M5 Competition motorházteteje alatt dolgozó V8-as benzinmotort a motorsport élvonalában felhalmozott tervezőmérnöki tapasztalat kiaknázásával, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálva fejlesztették ki a mérnökök. A végeredmény egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 441 kW / 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart. Az erőforrás alapértelmezett beállításként aktiválódó EFFICIENT karakterisztikája egyetlen gombnyomással SPORT vagy SPORT+ működési üzemmódba kapcsolható, amelyekben a V8-as szív még intenzívebben reagál a gázpedál mozgására. Az új BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szuper-sportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. Az új BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. Az új BMW M5 kipufogórendszere és az új BMW M5 Competition BMW M sport kipufogórendszere – mindkettő dupla ágon fut végig az autó alatt, dupla ikervégződéssel – a változtatható orgánumnak köszönhetően tökéletesen az adott vezetési szituációhoz hangolható. Az erőforrás vérmes hangzását ezen felül az M Sound Control gombbal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei. A nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó mindkét modell alapfelszereltségének része, rendkívül rövid váltásokat és gyorsan, pontosan lekövetett gázpedál-reakciókat garantálva. Az automataváltó előválasztó karjáról aktiválható Drivelogic háromféle működési üzemmódot különböztet meg a hatékonytól kezdve, a sportoson át, egészen a versenypályás menetdinamikáig – utóbbi esetében extrém gyors váltásokkal. A vezető manuálisan is kapcsolgathat a sebességi fokozatok között, akár a kormány mögötti váltófülekkel, akár az automataváltó előválasztó karjával.

Típus-specifikus motortartó keret az új BMW M5 Competition modellben

Az új BMW M5 Competition típus-specifikus kiváltságainak egyike az érezhetően feszesebb ágyazású motortartó keret, amely még közvetlenebb hajtáslánc-kapcsolatot eredményez, így gázadásra az erőforrás még gyorsabban reagál, a leadott teljesítmény pedig gyorsabban érkezik meg a hajtáslánchoz. A feszesebb motor-beágyazásnak köszönhetően az új BMW M5 Competition még direktebb és még precízebb kanyarvételekre képes.

A csúcsteljesítmény és a hétköznapi használhatóság találkozása

A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot és a kimagasló versenypályás kvalitásokban rejlő vezetési élményt az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű intelligens vezérlése varázsolja egyetlen modellben négy kerékre. Alapértelmezett beállításként az M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint továbbítja a benzinmotor erejét a négy kerékhez (4WD), az egyes tengelyekre továbbított erő aránya azonban személyre szabható és legvégső esetben a tisztán hátsókerék-meghajtás (2WD) is aktiválható. Utóbbi esetben a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sem szab határt a vezetés abszolút élményének. A BMW M Servotronic kormánymű és a változó lengéscsillapítás-vezérlés (VDC – Variable Damper Control) rendszerreakciója a COMFORT és SPORT üzemmódok szerint ugyancsak állítható. A változó lengéscsillapítás-vezérlés COMFORT üzemmódja a tökéletes hétköznapi használhatóságot, SPORT üzemmódja a dinamikus kanyarvadászatokat, SPORT+ üzemmódja pedig a leggyorsabb versenypályás köridőket élteti. Azon túlmenően, hogy az új BMW M5 Competition hasmagasságát az új BMW M5-höz képest hét milliméterrel alacsonyabbra állították, a tervezőmérnökök a lengéscsillapítókat és a spirálrugókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták. Utóbbiaknak köszönhetően még a maximális teljesítmény is veszteségek nélkül érkezik meg az aszfaltra, a modell pedig leginkább a zárt versenypályákon érzi magát elemében. A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival a BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul. A kifinomult futómű-technológia úgy képes kiegyenlíteni az útegyenetlenségekből fakadó rezonanciákat és kellemetlen ütődéseket, hogy a feszes hangolásból és a sportos úttartásból bármit is veszítene – legyen szó akár alacsony, akár magasabb sebességről. A BMW M5 Competition „Y” küllő-dizájnú, kovácsolt, kéttónusú, 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon (elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretben), eltérő méretű gumiabroncsokkal (elöl 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretben) szerelve gurul le a gyártósorról. Az új BMW M5 alatt mindeközben 19” méretű, ötágú duplaküllő-dizájnú, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak (elöl 9,5J x 19, hátul 10,5J x 19 méretben), az első tengely végein 275/40 R19, míg a hátsó végein 285/40 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelve.

BMW M fékrendszer már alapfelszereltségként

Az új BMW M5 és BMW M5 Competition modellpárosát már alapfelszereltségként BMW M fékrendszerrel kínálja ügyfeleinek a gyártó, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, BMW M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel. Az alapesetben kékre fényezett féknyergek az opcionális extrafelszereltség részeként magasfényű fekete és magasfényű vörös színben is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott (elöl hat-, hátul egydugattyús) féknyergekről ismerhető fel. A sport fékrendszer tökéletes kopásállóságot, 23 kilogrammal kisebb rugózatlan tömeget, jobb fékhatást, nagyobb hőtűrő képességet és hosszabb idejű tartósságot garantál.

Ford Transit Trail és Active modellváltozatok, fokozott terepképességgel

A Ford bemutatta a Transit, Transit Custom és Tourneo modellek új, kemény útviszonyokhoz tervezett Trail és Active változatait, amelyek már most is megrendelhetők, és az első vásárlók a nyár végén vehetik át járműveiket.

Az új Transit Trail és Transit Custom Trail modelleket kifejezetten arra tervezte a Ford, hogy a keményebb munkakörnyezetben is jól teljesítsenek, ezért az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom kivitelekben új, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálmű (mLSD) javítja a tapadást, illetve elkészült a Transit új, Intelligens Összkerékhajtással felszerelt változata is.

Exkluzív külső és belső felszereltség biztosítja, hogy a Transit Trail és a Transit Custom Trail felhasználói még a nehéz körülmények mellett is számíthatnak autójuk kényelmére és praktikumára.

A Transit Custom és a Tourneo Custom új Active kivitelei arra készültek, hogy támogassák a privát és az üzleti felhasználók aktív életstílusát; ezt szolgálják a karosszéria kiegészítő védőelemei, illetve a járművekhez megrendelhető mLSD, ami javítja a kerekek tapadását a laza, csúszós vagy felázott utakon. A SUV-hangulatú külső kiegészítők nemcsak a járművek megjelenését teszik hatásosabbá, hanem kifejezetten praktikusak is, ha a vezető letér a járt útról.

“Az Active és Trail modellek jól példázzák, milyen sokoldalú is valójában a Transit-kínálat,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “Mindenki megtalálja az igényeihez megfelelő Transitot – legyen az akár egy vállalkozó, aki gyakran az aszfaltos utaktól távol végzi a munkáját, vagy egy olyan család, amely kalandra termett autót keres.”

Az Active felszereltségű autók köre 2020 második felében tovább bővül majd, amikor a kisebb méretű Transit Connect Active és Tourneo Connect Active modellváltozatok is megjelennek. Erről a bevezetés dátumához közelebbi időpontban közöl további adatokat a Ford.

Trail: minden helyzetre

Az új Ford Transit Trail és Transit Custom Trail megújult, kemény külső megjelenését és még sokoldalúbb képességeit hasznosnak találják majd azok a sofőrök és üzemeltetők, akik az aszfaltozott utaktól távol, kihívást jelentő környezetben is használni szeretnék az autót.

A Trail változatok első-hátsó lökhárítójának alsó részét, valamint a karosszéria oldalát fekete védőelemek óvják. A matt fekete hűtőrács túlméretezett “Ford” felirata látványosan és egyértelműen jelzi, hogy ez a jármű bárhová képes eljutni; mindezt egyedi tervezésű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az első ajtókon elhelyezett “Trail” emblémák egészítik ki. A Transit Custom modellek emellett még tetősíneket és oldalsó fellépőket is kapnak.

A fokozott tapadásról többféle hajtáslánc gondoskodhat. Az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom Trail modellek alapfelszereltsége az mLSD, a Transit Trail pedig Intelligens Összkerékhajtással is megrendelhető, ami a keményebb terepeken és a legrosszabb időjárási viszonyok közt is magabiztosan mozgatja az autót.

A hajtáslánc-technológiák specialistájával, a Quaife vállalattal közösen kifejlesztett mLSD automatikusan a legjobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a Transit Trail és a Transit Custom Trail jobban használható a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós útfelületeken. A mérnökök a jármű Elektronikus Stabilitásvezérlési rendszerét is átkalibrálták, hogy összhangban működjön az mLSD-vel. Ugyanezt a technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Transit Trail vásárlói az off-road körülmények között optimális tapadásra hangolt Intelligens Összkerékhajtást is megrendelhetik. A technológia az alapállapotnak tekintett hátsókerékhajtásból akár a vonóerő 50 százalékát is átirányíthatja az első tengelyhez, ha úgy érzékeli, hogy az útviszonyok és a vezető manőverei alapján nagyobb tapadás szükséges.

A Transit Trail modell Intelligens Összkerékhajtás technológiáját a műszerfalon található Üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható Csúszós út és a Sár/Kerékvályú beállítások egészítik ki. Az Intelligens Összkerékhajtáshoz egy AWD Lock funkció is tartozik, amellyel a nagyon rossz tapadású utakon 50:50 arányban osztható meg a vonóerő az első és a hátsó tengelyek között. A rendszer nem foglal el helyet a rakodótérből, vagyis a négykerékhajtású Transit Trail ugyanolyan mennyiségű árut szállíthat, mint a hátsókerékhajtású változat.

A Trail kiviteleket gazdagabb belső felszereltség jellemzi: az alapáron kínált bőr üléskárpitok nemcsak az utastér prémium minőségét erősítik, hanem strapabírók és könnyen tisztíthatók is. Az ugyancsak alapáras klímaberendezés a külső hőmérséklettől függetlenül komfortos környezetet teremt, a Quickclear fűthető szélvédő pedig jó szolgálatot tesz a fagyos téli napokon. Az alapfelszereltség része a motorosan behajtható külső visszapillantó tükör és az automatikus világítás is.

A 3000-3400 kg közti megengedett legnagyobb össztömegű Transit Custom Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító és üvegezett) karosszériával, valamint kétféle tengelytávolsággal kapható.

A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű kategóriában a Transit Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító, üvegezett, szimpla- és duplafülkés önjáró alvázas) kivitelben és több tengelytávolsággal rendelhető meg.

Mindegyik Transit Trail és Transit Custom Trail modellt a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajt, amely 130, 170 és 185 lóerős variánsokban áll rendelkezésre.

Emellett a Transit Custom Trail modellek a szegmensben egyedülálló 2.0 EcoBlue Hybrid hajtással is elérhetők, 130, 170 és 185 lóerős változatban. A 48 voltos mild hibrid technológia energiát nyer vissza a lassítás során, amit egy 48 voltos akkumulátor-csomagban tárol, és a jármű hajtásában hasznosítva tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A sokoldalú Active

Az új Transit és Tourneo Custom Active modelleket SUV-stílusú kiegészítők, egyedi dizájn-megoldások, gazdagabb felszereltség és még praktikusabb kialakítás jellemzik. A kalandkedvelő életstílushoz kialakított, tágasabb teret és nagyobb szállító kapacitást kínáló Active változatok szervesen beleillenek a Ford Fiesta Active és Focus Active személyautókkal megkezdett terméksorozatba.

Az Active modellek különleges, SUV-hangulatú külső kiegészítőket kapnak, többek közt:

  • egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat
  • jellegzetes Active hálómintás hűtőrácsot
  • kiegészítő védőelemeket a sárvédők peremén, a karosszéria oldalán, a hátsó lökhárítón és a tükörházon
  • tetősíneket

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát a sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki. Azok a vásárlók, akik a nagyobb kihívást jelentő útviszonyok közt is magabiztosan szeretnének autózni, mLSD technológiát is rendelhetnek a Transit Custom Active és a Tourneo Custom Active modellekhez.

Minden Active kivitel különleges kidolgozású utasteret rejt, részleges bőrkárpitozású ülésekkel, a Tourneo Custom Active változatban pedig kék műszerfal-megvilágítással.

A sokoldalú Tourneo Custom Active belső tere könnyen a pillanatnyi igényekhez alakítható. Az ülések variálásával megnövelhető az utasoknak vagy a csomagoknak jutó tér, sőt az ülések be is fordíthatók a konferencia-konfigurációba, vagy kiemelhetők az autóból, ha még tágasabb rakodótérre van szükség. Az ülések bekötési pontjai biztonságos kerékpár-rögzítő pontokként használhatók.

Az Active-sorozat motorkínálatában (modelltől és kialakítástól függően) 130, 170 és 185 lóerős blokkok szerepelnek. Mindegyik erőforráshoz kapcsolódhat automata vagy manuális sebességváltó; az opcionális mLSD a manuális váltókhoz rendelhető. A vásárlók számos karosszériaváltozat közül választhatják ki az igényeikhez és életstílusukhoz leginkább illő megoldást:

  • Tourneo Custom Active rövid és hosszú tengelytávolsággal, akár nyolc személy szállítására (a vezetővel együtt)
  • Transit Custom Active dobozos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3000 kg megengedett legnagyobb össztömeggel
  • Transit Custom Active duplakabinos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3200 kg megengedett legnagyobb össztömeggel

Az új Trail és Active változatokban is megtalálhatók azok a fontos fejlesztések, amelyeket 2019-ben vezetett be a Ford a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellcsaládokban, vagyis többek közt a kevesebb üzemanyagot fogyasztó 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtáslánc-opció, a FordPass Connect beépített modem, az utastér új megoldásai és a legmodernebb vezetéssegítő technológiák.

[TESZT] Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan – szívómotorral a régi recept szerint

Nyilvánvaló, hogy manapságg ritkaságszámba menő vonalnak számít a szívómotoros modellek felhozatala. A Toyota Corolla 1.6 VVT-i pontosan olyan, mint amilyennek a nagykönyvben meg van írva maga a koncepció: visszafogott, bár jó teljesítménnyel bír, kimegy a világból, és rettentő igénytelen. Már ami a szervizelést illeti. Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan teszt.

Bár egyfajta sztereotip megközelítés, hogy a Toyotákra alapvetően hibridként “kell” tekinteni, sietve azért meg lehet cáfolni ezt a tézist. Ugyebár önmagában a Toyota márka csak relatíve nemrég kezdett bele a hibridek fejlesztésébe mondhatni globálisan a márkén belül, s emellett nem szabad elfelejtenünk a klasszikus benzines szívómotorokat sem.

Bár jelen tesztünk alanya, a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan benzines szívómotorral felszerelve érkezett, ezzel együtt több irányból kellemes meglepetést okozott. Nem titkoltan – elsősorban – a hajtáslánc tekintetében. Nyilvánvaló, hogy a korszerűtlenebb korai erőforrások magasabb fogyasztással, mai szemmel már kevésnek tűnő erőtartalékkal-teljesítménnyel bírtak, ám az akkori elvárásoknak bőven tudtak teljesíteni.

Imádnivaló szedán formavilág

De mielőtt taglalni kezdenénk a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan motorizáltságához kapcsolódó részleteket, nézzük a szokásos felosztás szerint az autó lényegiségét – kezdve a kültérrel! A formák jól láthatóan a jelenlegi Toyota-tradíciókat és dizájnelemek megvalósítását követik, ezeknek megfelelően a frontrész kialakítása sportosra húzott fő elemekből áll. A fényszórók burkolatának vonalvezetése teljes mértékben beleépül a hűtőmaszk által előirányzott formavilág követelményeinek, úgy, egy kifejezetten hangsúlyos légbeömlő rostélyt fog közre; így kiváltképp a dinamizmust, lendületet, ezek érzetét sugallja.

Úgy tud sportos maradni a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan, hogy közben nagy mértékben ügyel az elegancia megtartására is. Ezért egy Corolla – jelen esetben TS, azaz Touring Sports – akármilyen célra bevethető tulajdonképpen, kezdve a családi privát megoldásoktól egészen a business célú felhasználásig.

Kedveljük a szedán fazont – ki ne kedvelné? Főként, ha tényleg a konzervativizmus köszön vissza itt is, a lépcsőshátú jelző kifejezetten illik a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan aspektusához. Valamennyire nyilván megmarad a klasszikus értelemben vett szedán-hatás és annak precíz tálalása, pontosan azért, hogy a beirányzott praktikum és tág felhasználási lehetőség meg tudjon maradni gyakorlatban is. Tehát nem csak vizuálisan, optikailag teszi oda magát az új Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan, hanem gyakorlati kényelem és felhasználhatóság terén is.

Nyilván emlékszünk, hogy az Auris bevezetése előtt létezett csak a Corollából szedán és 5 ajtós, majd az Auris lett tulajdonképpen az 5 ajtós Corolla, egy darabig a szedán Corolla még futott párhuzamosan. Majd jött az Auris kombi, a Touring Sports kivitel is, hogy teljes legyen a paletta.

Konzervatív megjelenéssel hódít több szegmensben is

Hátulról nézve a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan-t ismét megjelennek a hamisítatlan Toyota-dizájnjegyek, hordozva a márkaarculat sajátosságait. Tökéletes harmónia a vonalvezetésben, stimmelő arányok, sehol egy eltúlzott felület, rajzolat: ma, 2020-ban ilyennek kell lennie egy tipikus szedánnak. Legalábbis ebben a kategóriában, amit a tesztautó is képvisel.

Megszokhattuk már a Toyota esetében, hogy az enteriőrben felhasznált anyagok javarészt minőségiek, tartósak. Még akkor is, ha fapadosabb a felszereltség; az arany középút szinte mindig garantált. A Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan tesztautó esetében is egy közepes felszereltségről lehet számot adni, szövetkárpittal, manuális váltóval és egyebekkel.

Az ülések elöl jól tartanak, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő méretezésűek, a sofőr és utasa – amennyiben átlagos testalkattal bír – kényelmesen elfér. Nyilván nem kell fotelekre számítani, de a komfortfaktor kellemes, az ülőfelületek tömítettsége közepesen kemény.

Hátul hasonló a helyzet: térérzet rendben, a térdeknek és vállaknak jut bőségesen hely, még akkor is, ha hárman foglalnak helyet itt, ebben a traktusban. Fejtér tekintetében lehet érezni némi kompromisszumkötési relevanciát, de ez elhanyagolható. A ki- és beszállás pedig szintén könnyed, pontosan olyan, amit elvárhatunk és megszokhattunk ennél a típusnál. Vagy konkrétan az ezt a modellt megelőző Auris esetében.

Tökéletesen pakolható szedán

471 literes csomagterével a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan igazán meggyőző pakolhatóság tekintetében is. Főként, hogy kívülről vizsgálva egyáltalán nem az az első gondolatunk, hogy brutálisan nagy csomagteret hordoz az autó, nem is lenne értelmezhető a kecses formavilág és vonalvezetés mellett. A rakfelület tehát tágas és praktikus, mindehhez hozzátartozik a számtalan rekesz, tárolórész a csomagtér területén is.

Sornégyes szívó benzines aggregát került a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan orrába. Az egység 132 lóerőt tud, mindezt 6200-tól adja le. A csúcsnyomaték 159 Newtonméter, amely viszont 4200 RPM-től rendelkezésre áll, meg is tartja magát, és remek erőtartalékot biztosít az utazásnál. Persze ne számítsunk kirobbanó erődemonstrációra, a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan pontosan annyira van dinamikusra hangolva a menettulajdonságokat illetően, amennyire kell. A gázreakciók közvetlenek, az 1.6 literes 4 hengeres motor hajlamos ugyan a hajlamos a fulladásra, viszont remekül építi a görbéket intenzívebb terhelésnél.

Utazni? Tökéletes!

A tesztelt Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan bevetettük egy kisebb országjáró túrára is, 4 fővel, sok csomaggal. Elsősorban a menetkomfortra, a ténylegesen “nagyautós” utazás-tulajdonságokra voltunk kíváncsiak.

Győr irányába autózva egészen Sopronig jutottunk – javarészt autópályán vizsgálva az autó tulajdonságait. Egyértelműen ebben a közegben jobban érzi magát a hajtáslánc, mint mondjuk egy városi-elővárosi szegmensben, de ez teljes mértékben megbocsátható az autónak; a fogyasztás ennek tekintetében átlagosan 6.1-6.6 liter közt mozgott 100 kilométerre leátlagolva. Az agilitás is rendben volt: nyilván az 1.6 literes szívó nem annyira rugalmas, sportos, mint mondjuk egy hasonszőrű turbós, viszont bőségesen elegendő erőtartalékot kaptunk négy személlyel a fedélzeten, csomagokkal – tehát jelentős terheléssel. A motor fulladékonyságra való hajlama azért néha erőteljesen érződött, kellett némi ráhangolódás, hogy megszokjuk a késleltetett reakciókat, a néha gondolkozó hajtást, a relatíve magasan fogó kuplung viselkedését.

S mivel utazásra hangoltuk a teszthetet a Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan esetében, ezért talán a legfontosabb volt az utas komfort, a menetkényelem kivesézése. A hátsó traktusban helyet foglalók egyszer sem panaszkodtak például arra, hogy szűkek lennének a fej- és lábterek, remekül érezték magukat, sőt, kifejezetten élvezték, hogy rendkívül optimális az autó hangszigetelése. Nagyjából 200 kilométer folyamatos autózás után sem érezték magukat fáradtnak, levertnek – annak ellenére, hogy a bágyadt, borongós időjárás tökéletes alapot nyújtott (volna) mindehhez.

Fogyasztás tekintében változatos eredmény született. A Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Comfort városi környezetben volt, hogy elkért 8.3 liter 95-öst is az átlagérték szerint, ugyanakkor országúton elegendő volt esetenként (legalacsonyabb érték) 4.8 liter is folyamatos haladással.

2019 Toyota Corolla 1.6 VVT-i sedan specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 132 LE @ 6200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 159 Nm @ 4200 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 6 sebességes manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4630 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1325 kg

Megengedett össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 471 liter

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 s (gyári), 10.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 9.7 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 6.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

Új csatornán is értékesíti a Volkswagen az ID. család modelljeit Németországban

Az új, teljesen elektromos ID.3 az első olyan Volkswagen modell, amelyet Németországban ügynöki modell keretein belül értékesítenek. A kísérleti értékesítési rendszer a márkakereskedőkkel teljes egyetértésben indult el Németországban.

Előny az ügyfélnél

Minden németországi Volkswagen márkakereskedés aláírta a teljesen elektromos ID. járműcsaládra vonatkozó, új értékesítési modellről szóló szerződéseket. Az ID.3 értékesítésével a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek számára is elindul a nagyvállalati ügyfelek esetében már évek óta jól működő kiskereskedelmi ügynöki modell. A vásárlók zökkenőmentesen válthatnak az online és offline csatornák között, valamint közvetlenül rendelhetnek a Volkswagentől, miközben az általuk választott márkakereskedő marad a helyi kapcsolattartó. A márkakereskedő ebben az új modellben ügynökként vesz részt, és ezért a Volkswagentől jutalékban részesül.

Az értékesítés kezdetétől az ügyfelek közvetlenül a Volkswagentől rendelhetik meg az ID. járműcsalád modelljeit. Ezzel egyidejűleg kiválaszthatják a számukra megfelelő márkakereskedést, amely személyes támogatást nyújt és helyszíni szolgáltatásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére. Az ügynöki modellben a márkakereskedők közvetítőként vesznek részt a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek számára történő értékesítésben. Gondoskodnak az akvizícióról, a tesztvezetések lebonyolításáról, az üzletfejlesztésről, valamint a Volkswagennel együttműködésben a járművek átadásáról. Az ügyfél által választott márkakereskedés az értékesítési folyamat kezdetekor a bemutatóteremben történt szerződéskötéskor megszokott jutalékot és bónuszt kapja abban az esetben is, ha a járművet online, közvetlenül a Volkswagennél rendelik. A jármű árát a Volkswagen határozza meg, ezáltal nincs szükség bonyolult ártárgyalásokra, a márkapartnerek tervezhető díjazással számolhatnak – függetlenül attól, hogy az ügyfél a járművet online vagy a márkakereskedésben vásárolja meg.

Előny a kereskedőnél

Holger B. Santel, a márka németországi értékesítési és marketing vezetője elmondta: „Márkakereskedő partnereink 100 százaléka egyetért és elfogadta az ügynöki modellt, ami komoly jelzés a jövőre nézve. Az ügyfél szemszögéből a Volkswagen és a márkakereskedők egy egységet alkotnak az ügynöki szerződések megkötésével. Pontosan ezt a zökkenőmentes, minden kapcsolódási ponton összehangolt vásárlói élményt várják el ügyfeleink.” A Volkswagen finanszírozza is a járműveket és vállalja a maradványérték és a járművek visszaküldésének kockázatát. Santel így nyilatkozott erről: „A kereskedőknek nem kell többé előfinanszírozniuk a járműveket. A raktározási és kiállítási költségeket is átvállaljuk. A kereskedők egy vonzó lízingkoncepció keretében jutnak hozzá a kiállított járművekhez.”

Dirk Wendingen von Knapp, a Volkswagen és Audi partnerszervezet, a Volkswagen und Audi Partnerverband (VAPV) elnöke így fogalmaz: „Az ügynöki modell – főként a jelenlegi helyzetben – anyagilag jelentősen tehermentesíti a kereskedőket. Így partnereink arra összpontosíthatnak, ami a kereskedéseket pótolhatatlanná teszi: a személyre szabott, szakavatott ügyfélszolgálatra. Örülök, hogy a közösen kidolgozott szerződésünket minden partnerünk aláírta. Ez jelzi számunkra az ügynöki modellbe és a szervezetbe vetett bizalmat.”

Magyarországon egyelőre nem tervezik a bevezetését

„Hamarosan hazánkban is megkezdődik a Volkswagen ID.3 forgalmazása” – mondta el az új értékesítési kísérlet kapcsán Dalnoki Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója. „A jelentős eseményre készülve, kísérleti jelleggel és kizárólag Németországban az ID. család magánszemély vásárlóira is kiterjesztik az egyébként már ismert, flottavásárlók esetében jól bevált ügynöki modellt. Az új értékesítési forma számos előnnyel járhat nem csak az ügyfelek, de a márkakereskedések számára is. Nem véletlen, hogy az új modell bevezetésére az érintett márkapartnerek 100 százalékának egyetértésével kerül sor a Volkswagen németországi piacán. A Porsche Hungaria ugyanakkor egyelőre nem tervezi ezen értékesítési modell átvételét, jelen álláspontunkat csak a németországi tapasztalatok ismeretben, évek múlva tervezzük felülvizsgálni” – tette hozzá a márkavezető. 

Az ügyfél a vásárlás folyamata során zökkenőmentesen válthat az online és az offline csatornák között. Az ábra a vásárlás folyamata során az egyes kapcsolódási pontokat mutatja példaként.

LEGFRISSEBB

Limitált szériát kapott a Nissan Z: íme, a Heritage Edition

0
A Nissan Z modell újabb különleges kiadással bővíti a sportautók világát – a 2026-os modellévre érkezik a Heritage Edition, amely egyszerre idézi a márka...

TESZTJEINK