Főoldal Blog Oldal: 178

Abarth rali kupa: kemény küzdelemben Andrea Nucita nyerte a 2019-es szezont

Az utolsó kanyarig kiélezett verseny volt az Abarth rali kupán. Az Abarth 124 Rally-val versenyző olasz Andrea Nucita és navigátora, Bernardo Di Caro csak az évad utolsó versenyének, a Rally Hungary-nek az utolsó szakaszán lélegezhetett fel: ekkora vált bizonyossá, hogy csapatuk, a Bernini Rally Team nyerte meg a 2019-es Abarth rali kupát.

A bajnoki címre – és az azzal járó, 30 000 eurós díjra – egészen a legvégső pillanatig esélyes volt a lengyel Dariusz Polonski / Lukasz Sitek páros (Rallyetechnology Team).

A Rally Hungary különösen nehéz versenynek bizonyult, köszönhetően a számos gyorsasági szakaszon sárral borított aszfaltnak. Ebben a helyzetben az Abarth 124 Rally lett az R-GT géposztály királya: a versenyt a cseh Martin Rada és navigátora, Jugas Jaroslav (Agrotec Czech Team Abarth) nyerte meg, Nucita a második helyen ért célba. Polonski az első etap végén megállni kényszerült, ám így is bajnoki ezüstéremmel vigasztalódhatott.

Andrea Nucita (Bernini Rally): „Küldetés teljesítve – de nem volt könnyű feladat! A mai napon sárral borított utakon kellett versenyeznünk, ám arra koncentráltunk, hogy biztonságosan célba érjünk, és ezzel megnyerjük az Abarth rali kupát. Különösen sokat jelent számomra, hogy Abarth autóval lehettem bajnok.”

Dariusz Polonski (Rallyetechnology): „Sajnos a problémák miatt nem vehettünk végig részt a küzdelemben. Mégis elégedett vagyok a szezonban nyújtott teljesítményünkkel, hiszen kiismertem ennek a kivételes autónak a vezethetőségét.”

A szicíliai származású Nucita a közelmúltban ünnepelte harmincadik születésnapját. Az olasz versenyző sportpályafutásában mindig is központi szerepet játszott az Abarth márka. Első sikereit 2010-ben az Abarth 500 R3T Trophy-ban érte el. Miután a második helyen zárta az évet a márkakupában, lehetőséget kapott arra, hogy egy hivatalos Abarth Grande Punto S2000 volánja mögött részt vegyen a Monza-ralin. 2017 óta az Abarth 124 Rally versenyautóval ért el ragyogó eredményeket – mint a 2018-as Monte Carlo ralin, hivatalos WRC Plus autókkal és pilótáikkal színesített mezőnyben elért összesített negyedik helye -, amelyek az olasz versenyautó egyik legnagyobb mesterévé tették. Az ERC bajnokság keretein belül megrendezett márkakupa hat versenyén négy első, egy harmadik és egy negyedik helyezést ért el, ezzel biztosítva be a 2019-es bajnoki címet.

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid a legjobb értékelést kapta az autók ütközésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP tesztjén.

Az idén Európában is debütáló amerikai Ford modell, az Explorer konnektoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a kontinensen. Az új Plug-In-Hybrid Explorer vezetője, utasai, illetve a többi közlekedő biztonságát egyaránt magasabb szintre emeli, hogy az autó szerkezetét az iparágban elsőként alkalmazott, és a Ford által szabadalmaztatott eljárással gyártott ulranagy szilárdságú acélelemek erősítik, és hogy előre és hátra tekintő érzékelőkkel működő technológiák segítenek elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni a baleset súlyosságát.*

A hétüléses SUV-modellt a Ford 3,0 literes, V6-os EcoBoost benzinmotorjából és egy elektromotor/generátorból összeállított 457 lóerős, 825 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc mozgatja, amelynek tisztán elektromos hatótávolsága 48 km a városi forgalomban.**

“Jövő év végéig 14 új hibrid és elektromos hajtású modellt mutatunk be, 2022 végéig pedig személyautóink több mint feléhez kínálunk majd valamilyen elektromos hajtási opciót, és vásárlóink biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen hajtási megoldást választanak is, elsőrangú biztonsági megoldásokkal felszerelt autót kapnak” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.

Erősebb és intelligensebb

Az Euro NCAP egyaránt magas pontszámmal jutalmazta az Explorer Plug-In Hybrid felnőtt és gyermek utasainak védelmét.

Az iparágban elsőként alkalmazott, 3D Hengerelve Hajlítás nevű eljárás lehetővé teszi, hogy a Ford ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsen be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Ez az acél olyan erős, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Hengerelve Hajlítás eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal – vagyis erősebb, mint San Francisco híres Golden Gate hídjának fő tartókábelei.

A Ford által szabadalmaztatott eljárással készülő, ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. Mindegyik ilyen elem egyetlen darab hengerelt acélból készül, amit hegesztés előtt összeperemeznek. Az eljárás során az elemek belsejében cellák keletkeznek, ami tovább növeli szilárdságukat és merevségüket, ez pedig egyértelműen megmutatkozott az Explorer Plug-In Hybrid maximális pontszámán, amit az autó az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén kapott.

Az 5 csillagos eredményhez az alapáron kínált, kifinomult vezetéssegítő technológiák is hozzájárultak, például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, az Intelligens Sebességkorlátozó vagy a Sávtartó Asszisztens.

“Az alapáras automata vészfékrendszer jól működött a teszt során, méghozzá a városi forgalomra jellemző kis sebességtartományokban is, ahol gyakoriak az ostorcsapás-sérüléssel járó balesetek, és minden teszthelyzetben hatékonyan segített elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni azok súlyosságát” – olvasható az Euro NCAP jegyzőkönyvében.

Érdemes emellett megemlíteni az Európában elsőként kínált Tolatási Fékasszisztenst is, amely radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó nyomvonalán megjelenő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanást, ha az autó 1,5-12 km/órás sebességgel tolat.

A Tolatási Fékasszisztens 1,5 másodpercre állítja meg az autót, mielőtt újra átadja a teljes irányítást a vezetőnek, aki így a manőver folytatása előtt felmérheti a helyzetet. A tolatókamera alapáras.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelben.

Az elektromotorral az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Íme, a Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition

Rég várt kényelmi szolgáltatásokkal szerelte fel a platós Land Cruiser 79 csúcs-haszonjárművet a Toyota. A funkcióbővítéshez kozmetikai beavatkozás is társult; az így nyert limitált kiadás igazi kincs az offroad-piacon – sajnos, csak jobb kormányos kivitelben.

Futóművében és felszereltségében egyaránt komfortosabb lett a világ legrobusztusabb haszonjárműve. Ezzel párhuzamosan a terepképességei is javultak a Toyota Land Cruiser 79-esnek.

A Toyota Land Cruiser 70-es szériája 1984-ben mutatkozott be. Azóta érdemi módosítások nélkül tartja pozícióját a piacon, és számít a legkiválóbb strapabíró munkaeszköznek azokon a piacokon – Latin-Amerikától Afrikán át Ausztráliáig –, ahol az embereknek nem csupán a megélhetése, de sokszor az élete is azon múlik, mennyire megbízható a terepjárójuk. Ha 35 év alatt nem is vált elavulttá az autó, a vásárlók egy része ma már többet vár el munkagépétől, mint egy emberöltővel ezelőtt. Ezért a Toyota egy limitált széria erejéig modern kényelmi funkciókkal szerelte fel elpusztíthatatlan klasszikusát.

A Land Cruiser 79 modellből – azaz a széria platós tagjából – kifejlesztett különkiadás a világ egyik legősibb és legszárazabb sivatagáról, az Afrika délnyugati partvidékén húzódó, 2000 kilométeres Namibról kapta a nevét. Ezen a szinte teljesen lakatlan tájon teljesen magára van utalva az utazó, a rendkívüli távolságok miatt pedig nemcsak megbízhatónak, de komfortosnak is kell lennie a választott járművének. Ezt vadonatúj fejlesztésű futóművel biztosítja a Toyota: a két merevtengelyes, elöl csavarrugós, hátul laprugós gyári kialakítás megmaradt, de megnövelték a hasmagasságot, és komfortosabb lengéscsillapítókat szereltek be. Ezzel terepen nem romlottak az LC79 menettulajdonságai, aszfalton viszont kényelmesebb lett a rugózása.

Az autó továbbra is nélkülözi azokat a modern elektronikus segédrendszereket, amelyek terepen megkönnyítenék a pilóták dolgát – azokon a tájakon, ahol boldogulnia kell, inkább az „ami nincs, az nem is romolhat el” elvet vallják (ezért is kell kézzel állítani a külső tükröket). Helyette három zárható differenciálmű és a széria 225/95R16 helyett 265/75/R16 méretű Cooper Discoverer S/T Maxx abroncsok segítik az előrejutást. A széria abroncsoknál hét százalékkal nagyobb térfogatú gumik nem csak a stabilitást fokozzák, a homokos talajon alkalmazandó, alacsony nyomású üzemben még jobb tapadást biztosítanak.
A terepképességeket kiváló terepszöget nyújtó, fém első és hátsó lökhárítók javítják; elöl az elakadt járművek megtolását segítő babákkal és fényszóró-, valamint hűtővédő ráccsal kiegészítve. A funkcionális módosítások sorát a 4.5 literes, 202 lóerős, 430 Nm forgatónyomatékú V8-as dízelmotor lélegzését biztosító, magasra vezetett sznorkel biztosítja.

A Land Cruiser Namib Edition nemcsak ütőképesebb, de tetszetősebb is lett: egyedi hűtőmaszkján a szokásos márkalogó helyett hatalmas felirat hirdeti hovatartozását, a ragyogó megjelenésről két nagy fényerejű, kiegészítő reflektor gondoskodik.

A dupla fülke módosítása során szintén a végtelennek tűnő – adott esetben valóban hetekig tartó – utazások igényeit tartották szem előtt a tervezők. Az üléskárpit a lehető legstrapabíróbb kivitelű, a légkondicionálóból pedig külön csatornát vezettek a központi padlókonzolba: egy sivatagi expedíció során nem elsősorban az üdítőitalokat kell hidegen tartani, hanem a gyógyszereket vagy ellenmérgeket, így ez a megoldás ténylegesen életmentő lehet.

Szintén szimpatikus fejlesztés a tetőkonzol, amelyre modern LED térképolvasó fényeket szereltek. Ezek egyrészt erősebb megvilágítást biztosítanak, másrészt kevesebb energiát fogyasztanak. A konzolon kiegészítő tárolórekeszeket is találunk, egy speciális horog pedig a walkie-talkie headset zsinórjának a rögzítésére szolgál: így vészhelyzetben akkor is a kormány elengedése nélkül tarthat kapcsolatot a mentőszolgálattal a sofőr, ha térerő híján az alapfelszerelésként kínált audiorendszer Bluetooth mobiltelefon-kihangosítójának nem veszi hasznát.

BMW M2 CS: versenyre tervezve

A sikertörténet folytatódik: a BMW Motorsport az új BMW M2 CS műszaki alapjaira épített BMW M2 CS Racing premierjével nyitja meg privát színekben versenyző ügyfeleinek kínált, sorozatgyártás-közeli versenyautói újabb fejezetét.

„A BMW M2 CS Racing versenyautóval azon nagysikerű hagyományunkat folytatjuk, amelynek égisze alatt megfizethető belépőt kínálunk ambiciózus pilótáinknak és csapatainknak a motorsport világába – egy olyan modell képében, amelynek menetteljesítménye minden eddiginél magával ragadóbb, lemezei alatt a BMW Motorsport leginnovatívabb műszaki megoldásai dolgoznak és minden tekintetben megfelel a vérbeli versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a vadonatúj versenyautóról. „A modell fejlesztési fázisában a BMW Motorsport tervezőmérnökei szorosan együttműködtek a BMW M GmbH műhelyében dolgozó kollégákkal, hogy a BMW M4 GT4 versenyautóval megszerzett szakmai tapasztalatokra és az új BMW M2 CS kiváló műszaki alapjaira építve a belépő szintű versenyautók kategóriájának minden korábbinál magasabb mércéjét állíthassák fel. Biztos vagyok benne, hogy a BMW M2 CS Racing versenyautóval tovább folytatódik a BMW M divízió privát színekben versenyző ügyfeleinek sikertörténete” – tette hozzá.

„Az új BMW M2 CS és a BMW M2 CS Racing versenyautó párhuzamos fejlesztése a BMW Motorsport és a BMW M GmbH technológiai közelségét hirdeti. Modellpalettánkon a vérbeli versenyautókból átemelt műszaki megoldásokra épített, nagyteljesítményű közúti sportautók sorakoznak, amelyek kiváló alapot kínálnak privát színekben versenyző ügyfeleink versenyautóihoz. A BMW M2 CS Racing versenyautót több teljesítményszinttel tesszük elérhetővé, és hasonló ösvényen haladunk majd a BMW M divízió jövőben érkező különkiadásaival is” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke.

BMW M2 CS Racing a BMW M4 GT4 vezérlőelektronikájával

A BMW M2 CS Racing Németországban 95 000 euró indulóártól válik elérhetővé, minden olyan előfeltétellel felvértezve, amelyek sikerre ítélt belépő szintű versenyautóvá emelik. A privát színekben versenyző ügyfeleknek épített versenyautó meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 3,0 liter hengerűrtartalmából a teljesítményszint beállításával, a versenyosztály szabályai szerint 205 kW / 280 lóerő és 268 kW / 365 lóerő közötti maximális teljesítményt nyerhetnek ki a pilóták. A motor csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egy hétfokozatú, motorsport-szoftverrel optimalizált duplakuplungos automataváltó továbbít a kerekek felé.

A BMW M2 CS Racing másik kimagasló innovációja a motor vezérlőelektronikája, amely a BMW M4 GT4 versenyautóhoz hasonlóan, több lépcsőben képes beállítani az erőforrás maximális teljesítményét.

A fedélzeten ráadásul számos vezetést támogató rendszer, így többek között a blokkolásgátló (ABS – Anti-lock Braking System) és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) motorsport-specifikus változata dolgozik, amelyeknek köszönhetően az autót még a kezdő pilóták is biztonságosan vezethetik. A modell alapfelszereltségének az önálló hűtésű, mechanikus differenciálmű és a típus-specifikus kardántengely is része, a tető pedig a sorozatgyártásban kínált modellváltozathoz hasonlóan szénszálból készül.

Clubsport-kivitel megnövelt maximális teljesítménnyel

A bajor prémiumgyártó 2020 közepén szállítja ügyfeleinek az első BMW M2 CS Racing versenyautókat. A versenyre tervezett gépek fő színpada – ahogyan az elődmodellek, a BMW M235i Racing és a BMW M240i Racing esetében is volt – ezúttal is a hosszú távú megmérettetéseket kínáló, nürburgringi VLN Endurance Championship és a TC America lesz, az újdonság azonban a világ számos versenysorozatának szabályrendszerével összehangolható.

A BMW Motorsport tervezőmérnökei már dolgoznak egy teljesítményfokozó csomagon, amely 450 lóerőre növeli a BMW M2 CS Racing versenyautó maximális teljesítményét. A konkrétumokat és az első példányok szállításának tervezett dátumát egy későbbi időpontban jelenti be a BMW.

„A BMW M2 CS Racing széles tartományban állítható teljesítményszintjeinek köszönhetően, valamint annak, hogy a modell most először a BMW Motorsporttal együttműködő BMW M kereskedésekben is megrendelhető, illetve átvehető, minden korábbinál szélesebb célcsoportot szólítunk meg. Nagy örömömre szolgál a BMW M2 CS Racing bemutatkozása, amellyel még tovább bővíthetjük ügyfélkörünket. Privát színekben versenyző ügyfeleink tábora soha nem volt még annyira változatos, mint amennyire a következő szezonban ígérkezik” – nyilatkozta Jens Marquardt.

Az új BMW M2 CS 450 lóerő maximális teljesítménnyel

A napokban bemutatott BMW M2 CS a motorháztető alatt dolgozó duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak köszönhetően – amelyhez a BMW M4 Competition szolgáltatta a műszaki alapot – 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes. A kimagasló teljesítmény egy hatfokozatú manuális váltón vagy egy hétfokozatú M duplakuplungos automataváltón, a BMW M4 sportmodellek számára korábban kifejlesztett adaptív M futóművön és motorsport-specifikus gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre. A megfelelő mértékű lassulást a vörös féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer vagy az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer garantálja.

Az utastérben a BMW M4 CS könnyűszerkezetes, Merino bőr / Alcantara kettős borítással bevont BMW M kagylóülései gondoskodnak a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek stabil oldaltartásáról, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány pedig a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészi az utastérbe.

Megbízhatósági tesztek a Nürburgringen

A BMW M2 CS Racing bemutatkozását hosszas tesztidőszak előzte meg. A versenyautó a franciaországi Miramas és a portugáliai Portimão versenypályáit megjárva első ízben a Nürburgringen megrendezett VLN Endurance Championship ötödik futamán tűnt fel a nagyközönség előtt. A világ legkeményebb versenypályájára a BMW Motorsport Junior program felfedezettje, a holland Beitske Visser és a BMW M GmbH tesztpilótája, a német Jörg Weidinger vitte fel a versenyautót, hogy éles versenyszituációkban megszerzett, értékes visszajelzésekkel segítsék a tervezőmérnökök sorozatgyártást megelőző finomhangolási munkáit. A modell ezt követően a VLN hetedik és kilencedik futamán is feltűnt a Zöld Pokolban.

Nagy a valószínűsége, hogy a Lexus első plug-in hybrid modellje az NX lesz

Szinte biztos, hogy november végén bejelenti első hálózatról tölthető hibrid modelljének érkezését a Lexus. A pontos részletek nem ismertek, de minden jel arra utal, hogy az NX szabadidőjármű vezeti be a villamosítás új korszakát a japán márkánál. Mindeközben hivatalosan is megerősítették, hogy november 22-én a Kantoni Autószalonon leleplezi első tisztán elektromos típusát a Lexus.

Az idén harminc éves prémium autógyártó stílusosan zárja a jubileumi ünnepségeket: az év egyik utolsó jelentős nemzetközi autószalonján árulhatja el, melyik modellel kezdi meg a hálózatról tölthető hibrid hajtásláncok bevezetését.

Az idén tizenhetedik alkalommal megrendezett Kantoni Autószalon másfél évtized alatt csaknem akkorára nőtt, mint a több mint 110 éves múltra visszatekintő, vele egy időben zajló Los Angeles-i Autószalon. Mindkettő ideális helyszín egy csekély károsanyag-kibocsátású prémium modell bemutatására. Kalifornia hagyományosan az e-mobilitás legfőbb zászlóhordozójának számít a belső égésű motorok utolsó nagy bástyáján, az Egyesült Államokon belül. Ami pedig Kínát illeti, a pekingi vezetés azon igyekezete, hogy gyors tempóban csökkentse a több millió lakosú nagyvárosok elviselhetetlen mértékű légszennyezését, a világ első számú villanyautó-piacává tette a hatalmas országot.

Akármelyik kiállítást választja is tehát a Lexus első plug-in hibrid típusának beharangozására, jó döntést hoz. Valamivel nagyobb a valószínűsége a kínai helyszínnek, hiszen Los Angelesben láthatjuk meg először a Toyota RAV4 hálózatról tölthető hibrid változatát, így szerencsésebb ha a két, maga nemében egyformán úttörő jelentőségű modellnek nem kellene egymással megosztoznia a rivaldafényen. Más kérdés, hogy a Lexusnál egyelőre nem számíthatunk kézzel fogható prototípusra.

A prémium márka ugyanis a várakozások szerint a középkategóriás Lexus NX szabadidőjárművet szereli fel elsőként hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal – de nem a jelenlegi, hanem a következő szériát. Noha a két modell nem tekinthető egymás közvetlen testvérének, a 2014-ben bevezetett Lexus NX építésénél felhasználták az előző generációs Toyota RAV4 egyes komponenseit. A Lexus 2022-től gyártásba kerülő, következő szériája azonban ugyanarra a TNGA-K padlólemezre épül majd, mint az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4. Olyannyira közösek az alapok, hogy a következő NX széria ugyanabban a kanadai üzemben készül majd, ahol jelenleg az idei évtől forgalmazott, új generációs Toyota RAV4 öntöltő hibrid kivitelét gyártják.

Mivel egyelőre a hálózatról tölthető Toyota RAV4 pontos paraméterei sem ismertek, korai volna találgatásokba bocsátkozni a Lexus NX Plug-in hibrid modelljével kapcsolatban. A piacon színre lépő, új generációs versenytársak jellemzően a korábban elfogadott 40-50 kilométernél akár másfélszer nagyobb távolságot tudnak megtenni tisztán elektromos hajtással. Biztosra vehető, hogy a Toyota / Lexus páros sem adja majd ennél alább, amint pedig szériaéretté válik a cégcsoport rendkívül nagy energiasűrűséget lehetővé tevő szilárdtest akkumulátora, ennél nagyságrendekkel jobb paramétereket mutathatnak fel az innovatív energiatároló technológiát alkalmazó modellek.

A Lexus NX lehet tehát a márka első plug-in hibrid modellje de nem az első hálózatról tölthető tisztán elektromos modellje: ez a kitüntető cím minden bizonnyal az UX szubkompakt crossoverre vár, amely a Toyota C-HR testvérmodelljeként kaphatja meg annak 2020-től forgalomba kerülő elektromos hajtásláncát.

Hogy valóban az UX lesz-e a Lexus első villanyautója, az mindössze 11 nap múlva november 22-én kiderül: a márka ugyanis hivatalosan is bejelentette, hogy a Kantoni Autószalonon leplezi le első kereskedelmi forgalomba kerülő elektromos típusát.

Az Év Önkéntes Vállalati Csapata díjat nyert a Ford

Az AmCham kiemelkedő vállalati önkéntes progarmokat díjazó elismerését a Ford nevében Szaniszló Zsuzsanna, Gálosi Krisztina és Szabó Attila vették át.

Az Év Önkéntes Vállalti Csapata díjjal ismerte el az AmCham Alapítvány a Ford-os dolgozók önkéntes munkáját Magyarországon.

Az idén 30. születésnapját ünneplő Amerikai Kereskedelmi Kamara Alapítvány, melynek célja a tartósan, vagy váratlan esemény miatt segítségre szorulók, elsősorban gyermekek, az őket ellátó vagy segítő intézmények, szervezetek pártfogása, illetve az egészségügyi vagy szociális állapotuk miatt hátrányos helyzetbe került – elsősorban gyermekek – támogatása Magyarországon, hosszútávú együttműködő partnerre talált A Ford Közép és Kelet Európai szervezetében.

A Ford közel 600 munkavállalójának aktív bevonásával évről évre valósítanak meg hazánkban rászoruló gyerekek számára tervezett programokat, melyet a Ford globális társadalmi szerepvállalási programját gondozó Ford Fund alapítvány is aktívan támogat.

Az AmCham Alapítvány által támogatott idei program keretében Ford önkéntesek segítségével és szervezésében 3 napos erdei iskolai táboroztatáson vehetett részt közel 60 rászoruló kisgyermek és nevelőik, ahol szükséges anyagi források biztosításán kívül a gyermekek étkeztetését és programjainak szervezését is a Ford munkatársai vállalták magukra.

A program sikerének elismeréseként vehette át az Év Önkéntes Vállalata díjat az Amerikai Kereskedelmi Kamara Alapítványtól a program két főszervezője, Gálosi Krisztina és Szaniszló Zsuzsa, valamint a Ford regionális igazgatója, Szabó Attila.

MINI Cooper SE a Katona József Színházban

Az első elektromos MINI, a Cooper SE a Katona József Színházban mutatkozott be Magyarországon egy sajtóesemény alkalmával.

A MINI-től megszokott stílusjegyeket és a gokartos vezetési élményt egyaránt biztosító, ugyanakkor károsanyag-kibocsátás nélkül működő első elektromos MINI természetes közegében, a lüktető nagyváros egyik központi, a hazai kulturális életet meghatározó helyszínén, a Katona József Színházban debütált Magyarországon.

„Három éve tartó partnerségünket kölcsönös fejlődés jellemzi és míg három éve újszerű volt mindkét fél számára az együttműködés, most beigazolódott, hogy közös úton járunk. A környezettudatosság mindkét fél számára kiemelten fontos. Az idén 60 éves MINI első elektromos autóját mutatja be, a Katona pedig szeretné a 2020-as évtől csökkenteni ökológiai lábnyomát és felhívni a figyelmet a vezető kulturális intézmények klíma és környezetvédelmi, szemléletformáló felelősségére. A társulat részéről érkező kezdeményezés találkozott a közönség elvárásaival, ezért, többek között: a nézőink körében végzett felmérés eredményeivel összhangban, jövő évtől kezdve fokozatosan átalakítjuk, majd kivezetjük nyomtatott anyagainkat, amelyeket papírtakarékos, digitális megoldásokkal kívánunk helyettesíteni, a társulati büfékben és a Kantinban minimalizáljuk az egyszerhasználatos műanyagok jelenlétét, azokat biológiailag lebomló vagy többször újra használható anyagokkal helyettesítjük és bevezettük a szelektív hulladékgyűjtést a színház területén. A Katona zöld megújulását jelképezi a zöld mohával borított logónk is” – mondta el Máté Gábor színházigazgató az esemény alkalmával.

„A MINI első elektromos modellje minden tekintetben igazi MINI marad, a gokart-szerű vezetési élmény, az egyedi stílus, a prémium minőség és a személyre szabhatóság a Cooper SE modellt is jellemzik majd. Ugyanakkor talán az egyik legfontosabb érték az az érzelmekre ható kisugárzás, ami a márkát 60 éves fennállása óta folyamatosan jellemzi, mely az elektromos modellünknek is meghatározó eleme marad. Az újdonság 2020 márciusában érkezik meg a kereskedésekbe, így nagy öröm számunkra, hogy jóval a piaci bevezetés előtt megmutathatjuk legújabb büszkeségünket, mely hathatósan támogatja majd a BMW Group azon céljának elérését, mely szerint 2023-ra már 25 elektromos meghajtást alkalmazó modellt kínál, melyből 12 teljesen elektromos lesz. A MINI magyarországi eladásai több mint 70%-kal emelkedtek az idei első 10 hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest, és az első elektromos MINI további sikereket ígér. A Katona József Színház, mellyel harmadik éve tart gyümölcsöző együttműködésünk, pedig tökéletes nagyvárosi, kulturális közeget jelent a MINI számára is, így a bemutató nem is lehetne ideálisabb helyszínen” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország új ügyvezető igazgatója.

A bemutatón részt vett Ónodi Eszter, a Katona társulatának egyik népszerű színésznője is, akivel egy rövid beszélgetés keretében az új színházi bemutatókról, fenntarthatóságról és a kultúra támogatásáról esett szó.

A 184 lóerős MINI Cooper SE debütálásával a brit prémiumgyártó ismét iránymutató válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Az autó 235-270 km megtételére képes, így tökéletes válasz az emissziómentes városi közlekedésre. Hat évtizeddel ezelőtt a klasszikus Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, ötletes megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki alapját, majd 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a kreatív helykihasználás modern újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amelyet a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési élmény felé.

Állami támogatással is megvásárolható

A MINI Cooper SE alapára bruttó 10 500 000,- Ft. Az elektromos modellre állami támogatás igényelhető, így az alapmodell már 9 000 000,- Ft-ért a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll.

A jövő izomautó-koncepciója lehet a Webasto és a Ford közös fejlesztésű Mustang Lithium akkumulátoros elektromos modell

A Ford és a Webasto bemutatta a Mustang Lithium modellt, egy ultranagy teljesítményű, akkumulátoros, elektromos hajtású Mustang prototípust. Az autó több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg, és várhatóan felkelti majd az izomautó-vásárlók új generációjának figyelmét, akiket egyre inkább érdekel az a villámgyors teljesítmény-leadás, ami kizárólag az elektromos hajtásláncok sajátja.

A Mustang Lithium nem csupán egy magányos prototípus, ami azt mutatja be, hogyan működhetne az elektromos hajtás a világ legkelendőbb sportkocsijában, hanem egyben tesztautó is, amellyel a Webasto és a Ford próbára tehetik azt az akkumulátor- és hőkezelési technológiát, amit az egyre népesebb e-mobilitási szegmens számára fejlesztenek.

„Nem titok, hogy a Ford elektromos hajtásláncokkal szereli fel legnépszerűbb típusait” – mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési vezetője. „Ez az egyedi Mustang-változat remek lehetőséget kínál márkánk és a Webasto számára, hogy megmutassuk vásárlóinknak, milyen teljesítményre képes az új elektromos hajtás egy olyan autóban, amit már jól ismernek és szeretnek.”

A felvillanyozó vadállat, a Mustang Lithium formás teste egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 mm-rel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül. A gépháztetőt felhajtva szokatlan látvány fogadja az embert: egy Phi-Power elektromotor és két inverter, amelyeket egy EVDrive technológiával kiegészített 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer lát el árammal. A rendszer akár egy megawattnyi energiát is képes előállítani.

A 800 volt éppen a duplája a legtöbb közúti elektromos autó által használt feszültségnek. Ennek köszönhetően a rendszer könnyebb, erősebb és kevesebb hőt termel, ugyanakkor nagyobb erőt ad le, mint a manapság használatos akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

Izgalmas ötlet, hogy a Mustang Lithium modellbe manuális sebességváltó került, méghozzá a Getrag MT82 hatfokozatú egység gyorsulási versenyekről ismert Calimer-változata, ami magabiztosan elviseli a mintegy 1300 Nm forgatónyomaték jelentette terhelést. A hajtóerőt a Ford Performance féltengelyek és a Super 8.8 Torsen® differenciálmű viszik át az útra a kis tömegű Forgeline keréktárcsákon keresztül, amelyeken Michelin® Pilot® Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

A mérnökök számos izgalmas megoldással fokozták még az autó teljesítményét: ilyen például a Ford Performance versenypálya-csomagja és rugótorony-merevítése, a Shelby GT350R-ből származó hatdugattyús Brembo első fékrendszer, a Sankuer Composite Technologies oldalsó splitterei és hátsó diffúzora, valamint a Webasto átlátszó polikarbonát ablakokkal kiegészített motorháztetője, TurboDX akkutöltője és TurboCord töltőkábele.

A Mustang Lithium egyedi üzemmódokat is kínál (Valet, Sport, Track és Beast), amelyek meghatározott mennyiségű forgatónyomatékot biztosítanak a különféle forgalmi helyzetekhez. Az egyes üzemmódok pillanatok alatt aktiválhatók az autó műszerfalába épített 10,4 colos érintőképernyőn.

„A Ford nagy erőkkel dolgozik a járművek elektromosításán, ami jó alkalmat jelent számunkra, hogy bemutassuk, milyen lenyűgöző elektromos teljesítmény kínálnak majd a jövőben az általunk fejlesztett járműipari technológiák” – vélekedett Mark Denny, a Webasto Customized Solutions North America elnök-vezérigazgatója.

Az elektromos hajtás főszerepet kap a Ford jövőbeli terveiben

Több mint 20 éve már, hogy a Ford széles tömegek számára biztosítja az elektromos és a hibrid elektromos hajtás előnyeit; a vállalat eddig több mint 800.000 ilyen járművet gyártott világszerte.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtások fejlesztésébe. Ennek jegyében 2020-ban jelenik meg egy vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású SUV, mintegy 500 km-es hatótávolsággal, néhány éven belül pedig kapható lesz a tisztán elektromos hajtású F-150 pickup is.

A vadonatúj, 2020-as Ford Explorer és Escape hibrid SUV-modellekben már a vállalat negyedik generációs lítium-ion akkumulátor-technológiája működik majd, ami megegyezik a Mustang Lithium energiatároló rendszerével. Jövőre az F-150 Hybrid is megjelenik. Ezeknek az elektromos hajtásláncoknak nemcsak az a nagy előnyük, hogy azonnali nyomatékleadást kínálnak, hanem a nyomatékvezérlés és az uralhatóság terén is magasabb szintet jelentenek – ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással működnek.

A Ford csatlakozik az Európa fenntarthatóvá tételét célzó kezdeményezéshez, amely a klímaváltozás elleni cselekvésre szólít fel

A Ford Motor Company csatlakozott a “New Deal for Europe” nevű kezdeményezéshez, amely minden eddiginél nagyobb mérvű együttműködést és innovációt szorgalmaz a fenntartható jövő érdekében. Ez a lépés természetesnek számít egy olyan vállalat részéről, amely hosszú ideje támogatja a fenntarthatóság eszméjét.

A “New Deal” arra szólítja fel a vállalatokat, kormányzatokat, szervezeteket és politikai szereplőket, hogy közösen dolgozzanak ki egy átfogó Fenntartható Európa 2030 stratégiát, méghozzá az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Célkitűzései és a Párizsi Klímaegyezmény alapján. A stratégiának egyensúlyt kell teremtenie a környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi igények között, miközben megoldásokat kínál az éghajlatváltozással járó kihívásokra.

A kezdeményezést a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás európai üzleti hálózata, a CSR Europe indította útjára, eddig több mint 250 vállalatvezetőt mozgósítva, köztük Stuart Rowleyt, a Ford Európa elnökét is.

“Amikor a vállalatok és a kormányzatok fenntarthatósági intézkedéseket vezetnek be, hajlamosak előtérbe helyezni a saját érdekeiket. Csakhogy az éghajlatváltozás olyan probléma, ami mindannyiunkat egyformán érint, így mindenki érdekeinél előbbre való. Mi lenne hát jobb módja egy ilyen kezdeményezésnek, mint hogy széles körű együttműködésre szólítjuk fel az ipar és a társadalom képviselőit? Ez a megoldás biztosítja a leghatásosabb fellépést, hiszen a fenntarthatóságot csak közös erővel valósíthatjuk meg,” nyilatkozta Rowley.

Az ipar számos területéről akadnak már jelentkezők, és jelenleg ez a legszélesebb körű vállalatvezetői közösség, ami valaha megformálódott Európában. A Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozása során a vállalatoknak és a kormányzatoknak együttműködő platformokat és pénzügyi modelleket kell létrehozniuk, hogy ezekre építve kialakulhasson a fenntartható gazdaság, amelynek célja a társadalmi kohézió és az egész életen át biztosított foglalkoztatottság.

A Ford már 20 éve teszi közzé Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat évről évre meghatározza új fenntarthatósági célkitűzéseit. A Ford legfontosabb ilyen céljai közt szerepel az egyszer használatos műanyagok teljes elhagyása 2030-ig, valamint hogy gyártóüzemeit 2035-ig 100 százalékban megújuló energiával működtesse. A Ford emellett saját klímaváltozási jelentését is elkészítette.

A Ford már több mint 10 éve kizárólag zöld villamos energiát használ összes kölni üzemében; az ehhez szükséges megújuló energiát egy helyi áramszolgáltató vállalat biztosítja.

Az idei év első felében a Ford elkötelezte magát, hogy jövőbeli modelljeinek mindegyikéhez kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót. 2023-ig a vállalat 17 elektromos hajtású modellt vezet be az európai piacon; ezeket az autókat arra tervezik, hogy a környezetbarát villamos energia egyre nagyobb mérvű használatával segítsenek tisztábbá és csendesebbé varázsolni a városokat.

Itt az új BMW M2 CS

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH most először a prémium kompakt szegmensben is rajongói elé gurít egy exkluzív limitált szériájú különkiadást – letaglózóan sportos kisugárzással felvértezve.

A nagyteljesítményű BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,4 – 10,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 214 – 238 gramm/km) a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét.

Az újdonság kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW Motorsport új belépő szintű, amatőr versenysorozatában és az új Clubsport kategóriában rajthoz állítható BMW M2 CS Racing versenyautóhoz (2020-tól).

Letaglózóan sportos kisugárzás a szénszál átfogó használatával

Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő garantálja, hogy az új BMW M2 CS még a BMW M2 Competition modellnél is sportosabb egyéniségként érkezik meg az utakra. Ilyen többek között a vadonatúj tervezésű motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető (először a BMW M2 modelltörténetében), valamint a jól látható szénszálból készült első koptató, hátsó légterelő szárny és diffúzor. Az új BMW M2 CS nem csupán gyorsulás és menetdinamika, de precíz irányíthatóság és agilitás szempontjából is új mércét állít fel szegmensében, a BMW M GmbH portfóliójának vadonatúj, érzelmekkel átitatott belépőjeként. Kimagasló versenypályás kvalitásai mellett az új BMW M2 CS a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, a Misano Blue metál karosszériafényezés pedig exkluzív eleganciát garantál. Az új BMW M2 CS indulóára Németországban 95 000 euró.

450 lóerő maximális teljesítmény és adaptív M futómű

A mérnökök az új BMW M2 CS duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorjának maximális teljesítményét 331 kW-ra / 450 lóerőre növelték, amely 29 kW-tal / 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition modell maximális teljesítményét. A motor ereje a BMW M4 sportmodellektől megörökölt adaptív M futóművön és típus-specifikus Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre vagy a versenypálya aszfaltjára. Az adaptív M futómű lehetőséget kínál arra, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele COMFORT, SPORT és SPORT+ üzemmódok szerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját. Amíg COMFORT üzemmódban a lengéscsillapítók a hétköznapi közlekedés menetkomfortját, addig SPORT üzemmódban a rendkívül dinamikus vezethetőség szempontjait részesítik előnyben. A legkeményebb, SPORT+ üzemmód minimálisra csökkenti a karosszéria kilengéseit, miközben maximalizálja a versenypályán elérhető csúcsteljesítményt.

BMW M sport fékrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszert a BMW M GmbH több évtizednyi motorsport-tapasztalata hívta életre. A rendszer a BMW M2 Competition modellénél is nagyobb, elöl 400 milliméter átmérőjű, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. A csúcsteljesítményű technológia minden vezetési szituációban kivételes fékerőt, extrém rövid fékutat, példaértékű kopásállóságot és rendkívüli hőállóságot garantál. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek a különkiadás alá, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel. A még könnyebb rendszer tartósabb és a versenypályák legdurvább megpróbáltatásait is magabiztosan bírja. Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetdinamikája és agilis vezethetősége a szénszál-erősítésű műanyagból készült keresztmerevítőknek is köszönhető, amelyek fokozzák a frontrész merevségét és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) működésének precizitását. Nedves útviszonyok közepette utóbbi kivételesen széles tartományban képes felügyelni az egyes kerekek megcsúszását és kiküszöbölni az erőcsúsztatások közben hirtelen fellépő tapadás-egyenetlenségeket. Sokat segít e téren az aktív M differenciálmű is, amelynek mérnöki precizitással és extrém gyorsasággal dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás záró mechanikája nem csupán a tapadást, de az iránystabilitást is optimalizálja – egyes esetekben ráadásul előrelátó módon. Ha azonban a napi program nagy részét az adrenalin-robbantó pályázás teszi ki, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kiegészítő funkciójaként dolgozó M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) kerül előtérbe: a technológia minden korábbinál nagyobb fokú kerékcsúsztatásokat tesz lehetővé és még több alul-, illetve túlkormányzást engedélyez, egyfajta mindvégig kontrollált erőcsúsztatásként.

19” méretű keréktárcsák Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal

Az új BMW M2 CS 19” méretű, könnyűszerkezetes, Y-küllődizájnú, magasfényű feketére fényezett kovácsolt keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként matt arany árnyalatban is megrendelhetnek. Az első tengely végeire csavart, 9,0J x 19” méretű felnik mindössze 9 kilogrammot, a hátsó tengelyen dolgozó 10,0J x 19” méretű keréktárcsák pedig csupán 10 kilogrammot nyomnak a mérlegen. A Michelin kifejezetten az új BMW M2 CS modell karakterisztikája szerint finomította a típusra az elöl 245/35 ZR19 méretű, hátul 265/35 ZR19 méretű Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokat, hogy azok a tapadás, az iránystabilitás és a mérnökien pontos irányíthatóság terén is hibátlanul teljesítsék a lehető legmagasabb szintű elvárásokat. A BMW azon ügyfelei, akik a különkiadást főként a hétköznapok útjain használják majd, a modellt felár nélkül Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal is megrendelhetik. Ezek a gumik nedves útfelületen jobban tapadnak, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok.

Vérpezsdítő menetteljesítmény

Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetteljesítményre képes. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) a modell 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hatfokozatú manuális váltóval – amelyet a bajor prémiumgyártó a BMW CS modellek történetében először, a BMW M2 célcsoportjának igényeihez hangolva kínál az alapfelszereltség részeként – mindez 4,2 másodpercig tart. A különkiadás végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája az alapfelszereltség részeként kínált M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 280 km/óránál korlátozza. A hatfokozatú manuáis váltóval szerelt modell esetében az átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 10,2 – 10,4 liter*, a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenkénti 233 – 238 gramm*. A hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelt modell esetében ezek az értékek 9,4 – 9,6 literre*, illetve 214 – 219 grammra* csökkennek. Az Európai Unió egyes országaiban ráadásul az új BMW M2 CS benzinüzemű részecskeszűrővel érkezik meg az utakra, amely még tovább csökkenti a modell károsanyag-kibocsátását. Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy kifinomult motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik. A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető hivatott kielégíteni, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a motortérben felgyülemlett forró levegő. A sport kipufogórendszer – amelyet mind kialakítás, mind hangzás tekintetében a BMW M2 Competition kipufogórendszerét továbbfejlesztve dolgoztak ki a mérnökök – dupla ikervégződését a vezetés szerelmesei legendás BMW M-stílusjegyként ismerik. A rendszer méltó orgánumát két elektromosan vezérelt szelep garantálja. A vezetés élményét mindeközben a középkonzolon elhelyezett üzemmód-választó gombokkal és a BMW M Engine Dynamics Control motorkarakterisztika-üzemmódokkal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei.

Vezetőre összpontosító, kifinomult utastér

Az új BMW M2 CS utastere az Alcantara egyszerre elegáns és sportos megjelenését innovatív könnyűszerkezetes megoldásokkal egyesíti. A középkonzol és az ajtókárpitok ajtóbehúzó része például teljes egészében könnyűszerkezetes szénszálból készült. Ugyancsak végtelenül sportos elemek a BMW M4 CS modellből származó, ultrakönnyű BMW M sport kagylóülések, amelyek Merino bőr / Alcantara kettős borításukkal és vörös kontraszt-varrásukkal a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészik az utastérbe, miközben maximális tartást kínálnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány szintén vérbeli motorsport-örökség. Sőt mi több, az új BMW M2 CS középső könyöktámaszát és a műszerfal vörös „CS” logót viselő dekorbetétjét is Alcantara borítja.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK