Főoldal Blog Oldal: 177

Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutatott be a BMW M GmbH

A többrétegű projekthez a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió a világ egyik legismertebb kortárs művészével fogott össze: FUTURA 2000 három egyedi BMW M2 Competition modellről és egy exkluzív limitált szériáról rántja le a leplet a közeljövőben, elsőként a február 13-16. között megrendezendő Frieze Los Angeles 2020 művészeti kiállításon került sor erre.

A BMW M, mint kortárs művészet: a BMW M GmbH e mottó alatt indítja útjára a BMW Individual részleggel kialakított szoros együttműködése továbbgondolt formáját, amelyben a világ egyik legismertebb kortárs művésze, FUTURA 2000 közreműködik. A többrétegű projekt első felvonása Hollywoodban, a február 13-16. között megrendezendő Frieze Los Angeles művészeti kiállításnak otthont adó Paramount Pictures stúdióban debütál. Az együttműködés részeként az élénk színekkel, körkörös formákkal és mozgó kompozíciókkal dolgozó művész három egyedülálló BMW M2 Competition modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 227 gramm / km) formál saját képére, majd egy 2020 júniusától megrendelhető limitált szériát is megálmodik a kompakt élsportolóból. Február 13-16. között FUTURA 2000 első kézzel festett BMW M2 Competition modellje mutatkozik be Hollywoodban.

„A BMW M2 Competition dinamikus, extrovertált, és bizonyos mértékben kellemesen provokatív. Hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy ezt a modellt varázsolhatom egyedivé” – nyilatkozta FUTURA 2000. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan világhírű művésszel dolgozhatunk együtt, mint FUTURA 2000. Kíváncsian várom, miként alakítja át teljesen egyedivé BMW M2 sportautóinkat és miként álmodja meg az ügyfeleinknek szánt különkiadást. Egyedülálló, konstruktív és lázadó művészeti stílusának köszönhetően FUTURA 2000 tökéletes összhangot alkot egy olyan fiatalos és zabolátlan modellel, mint amilyen a BMW M2 Competition” – tette hozzá Markus Flasch, a BMW M GmbH vezérigazgatója.

A három egyedülálló BMW M2 Competition modellt FUTURA 2000 kívül-belül teljesen egyedivé varázsolja, a karosszériától kezdve, egészen az utastér dekorációjáig. A limitált széria részeként értékesített különkiadások ugyancsak a művész kézjegyét viselik majd: a középkonzol és a műszerfal dekorcsíkjai FUTURA 2000 hamisítatlan stílusjegyét idézik, a kéttónusú, Black / Ivory White árnyalatú Dakota bőrkárpittal bevont BMW M sportülések pedig kék kontraszt-varrást kapnak. Az utastéri csomag része továbbá a szürke „12-órás” jelzéssel ellátott, alcantara / bőr kettős borítású BMW M sportkormány, valamint a limitált darabszámot jelző és FUTURA 2000 aláírásával ellátott küszöbtoldat-pár is.

A „BMW M2 Edition designed by FUTURA 2000”* névre keresztelt különkiadások kívülről az egyedire fényezett lökhárítókról és küszöbtoldatokról, valamint a 19” méretű, Jet Black árnyalatú könnyűfém keréktárcsákról lesznek felismerhetők.

Los Angeles 2019-ben csatlakozott a Frieze New York, a Frieze London és a Frieze Masters művészeti kiállítások sorába. Az évente megrendezendő Frieze Los Angeles négy napon keresztül mintegy hetven Los Angeles-központú és nemzetközi művészeti galéria kollekcióját gyűjti csokorba, mialatt vezető kurátorok közreműködésével számos művészeti beszélgetést, zenei kiállítást és különleges programot is tető alá hoz. A Frieze Los Angeles két iránymutatója Victoria Siddall, a Frieze Fairs igazgatója és Bettina Korek, a Frieze Los Angeles igazgatója.

Február 14. péntek este 21 órakor a Frieze művészeti kiállítás-sorozattal kiépített hosszú távú partnersége részeként a BMW a Frieze Music zenei eseményt is megrendezi Los Angelesben, Kevin McGarry író-kurátor és Hans Ulrich Obrist, a londoni Serpentine Galleries művészeti igazgatója vezetésével. A hollywoodi NeueHouse színpadán olyan nevek lépnek fel, mint Moses Sumney, Caroline Polachek, Zsela és DJ Uwuqi.

A Leonard Hilton McGurr néven született FUTURA 2000 az 1980-as években vált a graffiti-stílusú kortárs művészetek egyik iránymutató képviselőjévé, aki merész színkompozícióival és egészen egyedi, absztrakt betűstílusával olyan művészeti legendák sorába állt be, mint Jean-Michel Basquiat, Keith Haring, Dondi White és Rammellzee. Több évtizeden át íródó kortárs művészeti karrierje mellett FUTURA 2000 populáris művészként is kimagasló sikereket ért el, amelynek eredményeként számtalan világmárka kérte fel együttműködésre.

A FUTURA 2000 által megálmodott három egyedülálló BMW M2 Competition modellel, valamint a „BMW M2 Edition designed by FUTURA 2000” limitált szériával a BMW M GmbH nem csupán a nagyteljesítményű kompakt sportautók mezőnyében, de a művészeti szcénában is maradandót alkot. A BMW M2 Competition a bajor prémiumgyártó méltán sikerre ítélt négykerekűje, hiszen meghajtásáról egy dupla turbófeltöltésű, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, 302 kW / 410 lóerő maximális teljesítménnyel. A modell 2019-ben a legkelendőbb BMW M modellnek, a prémium kompakt sportautók mezőnyében pedig az elsőszámú választásnak bizonyult az ügyfelek körében. A „sport auto” német autós szakmagazin olvasói szavazásán a BMW M2 Competition megnyerte „a 2019-es év legsportosabb autójának” járó díjat a 75 000 euró alatti kupék kategóriájában, az összes olvasói szavazat 32,1 százalékát bezsebelve pedig – toronymagasan a mezőny előtt – a 2019-es „sport auto Award” díjat is elhódította.

Lexus SC, kicsit átértelmezve

A harmadik generációs Lexus SC különleges csemege a japán autók kedvelői számára. Ez a Virginia állambeli átépítés viszont felekezeti hovatartozástól függetlenül mindenkinek elcsavarja a fejét – és akkor még egy métert sem tett meg a luxus-driftautó.

A thaiföldi származású Aum Sung számára mindennél fontosabb a család. Így volt ez, amikor főállásban vezette a família éttermét, és akkor is, amikor úgy döntött: felnőtt fejjel valóra váltja gyerekkori álmát, és meglepi magát egy luxusautóval. Vagy versenyautóval. Esetleg mindkettővel.

Valójában egészen pontos elképzelésekkel rendelkezett a vágyott autóról: mindig is rajongott azért a műalkotásért, amelyet a XX. század utolsó évtizedében Ázsiában Toyota Soarer, a világ más tájain Lexus SC néven ismertek és forgalmaztak. Ez azonban inkább fényűző, mint robbanékony kupé volt, különösen abban a konfigurációban, amelyben Aum egy bő évtizede rátalált a típus egy 1992-es (harmadik generációs) példányára. A legendás 1UZ-FE kora (de talán minden idők) legkifinomultabb V8-as erőforrása volt, de azzal a spontán sportossággal, amit az ekkor magát még étteremtulajdonosnak valló Mr. Sung elképzelt magának, senki nem vádolhatta.

Annál inkább megfelelt igényeinek a Toyota Suprában ikonikus státuszra emelkedett, soros hathengeres 2JZ-GE blokk. Mivel eredetileg ezzel is gyártották a Lexus SC-t, tudta, hogy a beépítéssel nem lesz gond – ugyanakkor az is nyilvánvaló volt számára, hogy a 230 lóerős csúcsteljesítmény kevés lesz, legalábbis számára.

Ezért a Brian Crowertől új vezérműtengelyt és szeleprugókat vásárolt (ezeket négy különböző szinten kínálják, az utcai kiviteltől a versenyverzión át az extrém töltőnyomású turbómotorokhoz kifejlesztett csomagig), Inline Pro hengerfejet és szelepeket szerelt be, a turbófeltöltőt a Precision 6466-os típusára cserélte. Az átalakítást a többi alkatrésszel folytatta – mára egyetlen belső szerve sincs a sorhatos blokknak, amelyet a gyárban szereltek volna bele. A motorteljesítménnyel, normál benzinnel mintegy 610 lóerő az autó teljesítménye, ami indokolttá tette a versenykuplung és a részlegesen önzáró differenciálmű beépítését; az eredeti automata sebességváltót a harmadik generációs Toyota Suprában és a negyedik szériás Soarerben szolgálatot teljesítő, R154-es ötfokozatú manuális egységre cserélte.

Miközben a hajtásláncot csiszolgatta, testvére, Amper Sung segítségével a futóművet és a karosszériát sem hanyagolták el. Olykor hónapokat vártak a tökéletes alkatrészre. Az acélrugókat változtatható magasságú hidraulikus rendszerre cserélték, a 19 colos kerekekre Toyo T1-es sportabroncsok kerültek. A munka még most, bő tíz év elteltével sincs feltétlenül készen. Többször cseréltek már karosszériaelemeket a kupén, és ha egy-egy kedvenc alkatrészgyártójuk új csomagot dob piacra, az jó eséllyel előbb vagy utóbb megtalálja az utat a Brother’s Garage műhelybe – ugyanis a hobbiból azóta hivatás, a magányos szerelésből pedig családi vállalkozás lett, ahogy azt a thai értékrend diktálja.

A hófehér, ültetett Lexus kupé letisztultsága szöges ellentétben áll a drift-versenyzésre optimalizált, harsány és pragmatikus belsővel. Noha az aktív versenyzést nem forszírozzák a fivérek, a Soarer/SC-találkozókon fürtökben lógnak alkotásukon az irigy bámészkodók, nem véletlenül; a kupét a közelmúltban megválasztották Amerika legnagyszerűbb Lexus SC átalakításának. Úgy tűnik tehát, a Sung fivérek megtalálták életük hivatását – csak az a kérdés, ki viszi tovább a családi kifőzdét?

Ford: hamarosan érkezik a Mustang Mach-E és útjára indul a különleges Go Electric roadshow

A Ford, a vadonatúj Mach-E első nyilvános bemutatóján, Ford Go Electric rendezvényén bejelentette, hogyan fest majd az elektromos mobilitásra alapozott Ford jövő.

A Ford gyorsan bővülő részben vagy teljesen elektromos modellkínálatában éllovasnak szánt, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E tervezett hatótávolsága a 600 kilométert is eléri (WLTP mérés1), így az akkumulátor lemerülésétől való félelem immár a múlté.

A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli hibrid és elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, ami már idén év végén is 14 modellből áll majd. A vállalat azt ígéri, hogy ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód. Globális szinten a Ford 11 milliárd dollárt fektet abba, hogy járműveit elektromos hajtáslánccal szerelje fel.

A Ford elektromos hajtású kínálata sokféle technológiát tartalmaz, a 48 voltos mild hibridtől kezdve a full hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásokig, így minden vásárló megtalálja azt az innovatív megoldást, ami tökéletesen illik az életmódjához és igényeihez. A Ford becslései szerint pusztán azáltal, hogy legnépszerűbb modelljei, a Fiesta, a Focus és Kuga elektromos hajtáslánccal is kaphatók lesznek, az európai vásárlók több mint 30 millió eurónyi üzemanyagot takaríthatnak meg évente.

A tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású Fordok tulajdonosai mindig számíthatnak majd a Ford Töltési Megoldások átfogó rendszerére, ami Európa-szerte gyors és hatékony feltöltési lehetőségeket biztosít otthon és az utakon egyaránt. A FordPass szolgáltatás megmutatja a Ford Töltőhálózati pontokat és oda is navigálja az autóst, aki egy egyszerű felhasználói fiókkal fizethet majd az akkumulátor töltéséért.3

A Ford ugyancsak bejelentette, hogy a következő három év során 1000 darab feltöltő pontot épít ki európai létesítményeiben, hogy munkatársai egyszerűbben és kényelmesebben tölthessék járműveiket. Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke felhívással fordult a kormányzatokhoz, az ipar szereplőihez és az intézményekhez, hogy a nyilvános töltőhálózat kialakításának felgyorsításával támogassák az elektromos autózás fejlődését.

“A Ford egy hatalmas változás élére áll, és elkötelezetten dolgozik azon, hogy minden vásárlója számára biztosítsa az elektromos hajtásláncok lehető legszélesebb kínálatát,” mondta Rowley. “Az infrastruktúra kialakítása létfontosságú ahhoz, hogy a vásárlók magabiztosan válthassanak elektromos járművekre, de ezt egyedül nem tudjuk véghezvinni. Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy az Egyesült Királyság és Európa legfontosabb érintett intézményei is nagyobb erőbedobással vegyenek részt ebben a folyamatban.”

Mustang Mach-E: Európában, az európaiak számára csiszolták tökéletesre

Idén jelenik meg az európai piacokon, Magyarországon pedig jövőre lesz kapható a Mustang Mach-E, ami ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t a Ford az új, emberközpontú (Human Centric) fejlesztési folyamatának keretében hívta életre, amelynek középpontjában az autósok igényei és vágyai álltak. A Ford Európa mérnökei már a kezdetektől részt vettek a tervezésben, hogy az új modell kialakítása, hardver- és szoftver-karakterisztikája tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók elvárásainak.

A Mustang Mach-E rugózását és lengéscsillapítását, elektromos kormányrásegítését, elektronikus menetstabilizálását és Mach-E 4 összkerékhajtási rendszerét kifejezetten az európai utakhoz és vezetési stílushoz hangolták.

A nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt Mustang Mach-E hátsókerékhajtású változata akár 600 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással (a WLTP szabvány szerint), így tulajdonosai hosszabb utazásokra is bátran vállalkozhatnak. A Mustang Mach-E vásárlóinak nyolcvanöt százaléka a nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelte meg autóját.

Egy IONITY töltőállomás 150 wattos teljesítményével 10 percen áttöltött Mustang Mach-E 93 kilométert képes megtenni. A normál hatótávolságú Mustang Mach-E akkumulátorát körülbelül 38 perc alatt lehet feltölteni 10 százalékról 80 százalékra egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.5

Az otthoni használatra megrendelhető, falra szerelhető töltődoboz (Ford Connected Wallbox) ötször akkora töltési teljesítményt kínál, mint egy szokványos háztartási konnektor, így az autósok töltési óránként mintegy 62 km hatótávolsággal számolhatnak a nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt Mustang Mach-E hátsókerékhajtású változata esetében.4

A FordPass Connect beépített modem segítségével, a biztonságos ‘over-the-air’ frissítéseken keresztül a Mustang Mach-E folyamatosan fejleszti önmagát, időről időre magasabb szintre emelve a jármű teljesítményét és az új generációs SYNC® kommunikációs és szórakoztató rendszer tudását.

Az új generációs SYNC a gépi tanulás segítségével gyorsan elsajátítja a vezető szokásait, így egyre tökéletesebbé válik. A rendszer 15,5 colos képernyője és letisztult kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, könnyű hozzáférést biztosítva az egyes funkciókhoz, amelyek a minden okostelefon-használó számára jól ismert ujjmozdulatokkal kezelhetők. A felhőalapú konnektivitással működő rendszer vezeték nélküli kompatibilitást kínál az okostelefonokra és mobil eszközökre telepített Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal.

A Mustang Mach-E izgalmasan értelmezi újra a Mustang stílusát. A karcsú, kupés sziluettet és a látványos gépháztetőt hatásosan egészíti ki az autó atlétikus hátsó kialakítása és robusztus kiállása. A karosszéria légellenállását olyan szemet gyönyörködtető megoldások javítják, mint a kiálló kilincsek elhagyása és a tető finom domborulata.

Az autó újszerű felépítése nyitott hangulatú, világos és levegős utastér kialakítását tette lehetővé. A modern dizájnhoz átgondolt funkcionalitás társul, amire jó példa a prémium B&O hangrendszer, amelynek hangszórói egyfajta hangsugárzó panelként simulnak bele a műszerfalba; ez a megoldás elnyerte az iF Design Award díját.

A Mustang Mach-E három különleges (Suttogó, Élvezetes és Féktelen) üzemmódot kínál. Mindegyik beállítás az adott karakterhez igazítja az autó menetdinamikáját, belső világítását és dinamikus műszeregység-animációit, sőt még a jármű hanghatásait is, hogy a Mustang Mach-E egy elektromos autó autentikus vezetési élményét nyújtsa.

“A Mustang Mach-E révén izgalmat csempészünk az elektromos autózásba,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Íme egy Mustang az új generáció számára: az első autónk, amit vásárlóink teljesen online tudnak megrendelni, konfigurálni, személyre szabni, sőt még az átvételt is megszervezhetik így.”

Elektromos hajtások minden igényhez

A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy minden, Európában forgalmazott személyautójához kínáljon valamilyen elektromos hajtási módot. Az elektromos hajtáslánc-technológiák átfogó kínálatával a Ford a teljesítmény és a képességek olyan skáláját biztosítja, ami hűen leképezi a különféle járművek használati módjának sokféleségét, és mind a személyautók, mind a haszongépjárművek vásárlói számára továbbra is biztosítja a márka jól ismert értékeit: a megbízhatóságot, a megfizethető árat és a vezetés örömét.

A Ford arra számít, hogy 2022 végére a márka személygépkocsi-értékesítésének több mint a felét teszik majd ki a hibrid és elektromos hajtásláncok. A vállalat számításai szerint a Ford ekkorra már több mint 1 millió olyan személyautót ad el, amelyekben valamilyen elektromos hajtás működik.2

Íme az európai piacokon 2021 végéig megjelenő 18 modell, amelyek valamilyen elektromos hajtáslánccal is kaphatók lesznek:

Fiesta EcoBoost Hybrid,6 Puma EcoBoost Hybrid, Focus EcoBoost Hybrid, 6 Kuga EcoBlue HybridTransit Custom EcoBlue HybridTourneo Custom EcoBlue Hybrid ésTransit EcoBlue Hybrid – a 48 voltos mild hibrid technológia alacsonyabb CO₂-kibocsátást és az optimális üzemanyag-fogyasztást biztosít, illetve a személyautókba építve élénkebb gázreakciókat és élvezetesebb vezetési élményt nyújt

Mondeo HybridKuga Hybrid, 6 S-MAX Hybrid6 és Galaxy Hybrid6– az öntöltő, full hibrid, benzines-elektromos technológia praktikus alternatívát jelent a dízelekkel szemben, és tisztán elektromos működésre is képes; ez főleg a városi közlekedésben és az araszoló forgalomban válik fontossá

Explorer Plug-In Hybrid, Kuga Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid és Tourneo Custom Plug-In Hybrid – ezek az autók tisztán elektromos hajtással is haladhatnak, miközben egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és függetlenségét kínálják

Mustang Mach-E6 és egy tisztán elektromos hajtású Transit áruszállító6–elektromos hajtás, nulla károsanyag-kibocsátás

Egy kishaszonjármű, ami az idei év későbbi részében mutatkozik be

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy 24 millió eurós beruházással fejleszti tovább a spanyolországi Valencia üzemet, tovább erősítve elektromos hajtási stratégiáját egy olyan gyártólétesítménnyel, ahol a legmodernebb akkumulátorok készülnek majd.

A két új gyártósor alkalmas lesz a fejlett lítium-ion akkumulátorok előállítására, amelyek a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid, a vadonatúj Kuga Hybrid, illetve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid hajtására szolgálnak. Az új akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.

A Ford többféle elektromos hajtáslánc megoldást vezet be haszongépjármű-kínálatában is. A Transit Custom Plug-In Hybrid modell azt követően jelent meg a piacokon, hogy a Ford egy éven át vizsgálta valós körülmények között az autó működését, és az eredmény azt sugallja, hogy a plug-in hibrid hajtású haszongépjárművek jelenthetik a legpraktikusabb és legkézenfekvőbb lehetőséget arra, hogy az üzleti vállalkozások is hozzájáruljanak a nagyvárosok levegőminőségének javításához.

A kísérletben részt vevő 20 darab Ford Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállító-prototípus több mint 240.000 kilométernyi távot teljesített 12 hónap alatt. A kísérlet célja az volt, hogy a résztvevő vállalatok kis környezeti terhelésű járművekkel oldják meg az eddig tipikusan dízelautókkal végzett napi feladatokat, és közben a lehető legjobban kihasználják a nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemmód előnyeit.

A program során a flotta London belvárosában a teljes futásteljesítmény 75 százalékát, a Greater London nevű körzetben pedig futásteljesítménye 49 százalékát teljesítette tisztán elektromos hajtással. Ez az eredmény jól mutatja, hogy bár az elektromos járművek feltöltő hálózatának teljes kiépítése még csak későbbre várható, a hibrid haszongépjárművek már így is drámai mértékben mérsékelhetik a belvárosi áruszállítással járó kipufogógáz-szennyezést, hiszen benzinüzemű kiegészítő hajtásuk csak akkor indult be, amikor arra szükség volt – például a hosszabb utak alkalmával.

Kölnben és Valenciában is folynak hasonló kísérletek, amelyek hasznos adatokkal szolgálnak az eltérő piaci szokásokról, városi körülményekről és felhasználó-típusokról; ezekben a projektekben egyaránt szerepelnek Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítók és Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítók. Az elektromos hajtáslánccal felszerelt Transit Custom Hybrid modellcsalád elnyerte a 2020-as Év Haszongépjárműve címet.

Az iparág legjobb feltöltési ökoszisztémája

Hogy a vásárlók minél magabiztosabban és zökkenőmentesebben válthassanak át az elektromos autózásra, a Ford mindent megtesz egy integrált töltési infrastruktúra felállításáért, ami stabil hátteret szolgáltathat a plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású autók használatához.

A Ford a következő három év során 1000 darab feltöltő pontot épít ki európai létesítményeiben, hogy munkatársai egyszerűbben és kényelmesebben tölthessék járműveiket. A vállalat emellett az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy az idei év végig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások 350 kW kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. Az IONITY töltőpontokat a Ford vásárlói kedvezményes áron használhatják majd.

A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózatához biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók a különböző piacokon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést.

Segítség a vásárlóknak, hogy elektromos autózásra válthassanak

A Ford kezdeményezése, a Go Electric roadshow egy egyedülálló, interaktív rendezvénysorozat, aminek célja, hogy az emberek jobban megértsék az elektromos hajtási technológiákat, illetve kipróbálhatják, melyik megoldás a legmegfelelőbb számukra.

A híres londoni Marble Arch diadalívnél útjára induló, 6 hónapon át tartó Go Electric roadshow a várakozások szerint 4 millió látogatót vonz majd az Egyesült Királyságban. A Go Electric élménykiállítás ezután hét európai országban, többek közt Franciaországban, Németországban és Hollandiában is megjelenik majd. A roadshow interaktív programjai segítenek, hogy az emberek ne érezzék rejtélyesnek és idegennek az autók elektromos hajtását, és tájékoztatást nyújtanak mindazoknak, akik nem tudják eldönteni, hogy melyik elektromos hajtási mód illik leginkább az igényeikhez.

A Ford nemrégiben rendelt meg egy közvélemény-kutatást7, amiből kiderült, hogy az emberek háromnegyede szívesen lenne valamikor egy elektromos autó tulajdonosa. A megkérdezettek közel fele (45 százalék) szerint az ilyen autók legnagyobb előnye, hogy nem kell megállni tankolni. Ugyanakkor 40 százalékuk bevallja, hogy keveset vagy éppen semmit nem tud az elektromos autókról, ami azt jelenti, hogy aligha fognak a közeljövőben a benzinről az áramra váltani. Majdnem minden második ember (49 százalék) szerint az a legnagyobb gond az elektromos autózással, hogy kevés a feltöltő pont.

“A Ford mindig is arra törekedett, hogy a lehető legtöbb ember számára tegye elérhetővé az autókat és a technológiákat, és most ugyanezt szeretnénk elérni az elektromos hajtások bevezetésével is. 2021 végéig 18 ilyen járművet vezetünk be az európai piacokon, így minden vásárlónk számára képesek leszünk olyan elektromos megoldást kínálni, ami passzol az anyagi lehetőségeihez és az igényeihez,” nyilatkozta Rowley. “Ez a kontinenst átszelő roadshow segít közel hozni az elektromos autózást az emberekhez, és részletesen tájékoztatja őket arról, melyik megoldás a legjobb az életmódjukhoz.”

Az évtized végéig stabil lábakon áll a Peugeot tervezett CO2-programja

Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.

Jövőre 95, öt év múlva 81, az évtized végére pedig 59 g/km-ben[1] határozta meg az Európai Unió azt a széndioxid-kibocsátási határértéket, amelyet az autópiaci szereplőkkel szemben készülnek érvényesíteni. Amennyiben egy autógyártó Európában eladott járműveinek súlyozott átlagos CO2-kibocsátása meghaladja ezt az értéket, rendkívül magas – akár a cég teljes éves jövedelmét (EBIT) meghaladó mértékű – bírságokra[2] számíthat. Fontos adalék, hogy a fent említett határértékek csupán irányszámok: valójában minden márkára más és más konkrét limit vonatkozik, mégpedig az Európában forgalmazott típusaik átlagos menetkész tömegétől függően. Minél könnyebb autókat gyárt egy cég, annál szigorúbb követelményeket támasztanak vele szemben. 

A Peugeot és társmárkáinak gyártmányai évek óta a legkönnyebbek közé tartoznak Európában, köszönhetően az új generációs, nagy szakítószilárdságú acélötvözeteket alkalmazó architektúrák folyamatos bevezetésének. A cégcsoport típusainak átlagos tömege már 2017-ben is csak 1273 kg volt, miközben a piaci átlag ugyanekkor elérte a 1390 kg-ot[3]. Ez pedig azt jelenti, hogy a francia autógyártónak jövőre nem 95, hanem 91 g/km-re kell csökkentenie flottája átlagos széndioxid-kibocsátását.

Ez a rendkívül komoly kihívás sem állítja ugyanakkor teljesíthetetlen feladat elé a Peugeot-t. 

A termékpaletta folyamatos megújulásának, a meglévő motorizációkat érintő többszáz apróbb innovációnak, valamint az új alternatív hajtásláncok megjelenésének köszönhetően teljesíthető mind az idei 95, mind pedig a még szigorúbb jövő évi 91 g/km határérték. 

Erről 2019 októberében Jean-Philippe Imparato vezérigazgató nyilatkozott Európa első számú autóipari szaklapjának, az Automotive News Europe-nak[4]„Nem fogunk bírságot fizetni. Gyártásunkat már most a [2020-ban] hatályba lépő emissziós előírásokhoz igazítjuk, januártól pedig hetente ellenőrizzük, hogy teljesítjük-e az aktuális uniós előírásokat.”

Ehhez a már említett, folyamatos tömegcsökkentés mellett a modellpaletta és a hajtáslánc-választék gondos megtervezésére is szükség volt. Miközben egyes gyártók teljesen száműzték kínálatukból a dízelmotorokat, a Peugeot kitart – párhuzamosan a részben vagy teljesen elektromos hajtásokkal – a technológia mellett, és azt környezetvédelmi szempontból a lehető legmagasabb szintre fejlesztve kínál minden eddiginél ésszerűbb alternatívát vásárlóinak. 

A független vizsgálatok rendre igazolják, hogy a modern dízelmotorok hatalmas előrelépést tettek a kritikus károsanyagok (koromrészecske, nitrogén-oxidok) semlegesítése terén, a mindennapi használatban akár tisztábban is üzemeltethetők, mint a benzinmotorok. Utóbbiakat szintén folyamatos fejlesztésekkel teszi mind versenyképesebbé a Peugeot; az autógyártó technológiai kompetenciájának ékes példája, hogy modern benzinmotorjai teljesítmény-osztályuk legkiválóbb tagjainak számítanak. Ezt igazolják azok az aranyérmek is, amelyeket a márka az elmúlt közel másfél évtized során előbb az 1,6 literes, majd legutóbb az 1,2 literes turbómotorjával évről évre elnyert az Év Motorja nemzetközi versenyen.

A belső égésű motorok mellett megjelennek a márka kínálatában a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok is, méghozzá nem a pillanatnyi divathoz, hanem teljes mértékben a felhasználói szokásokhoz igazodva.  Az emissziós normák teljesítése szempontjából a lehető legjobb pillanatban újul meg a márka kisautó-kínálata. A közelmúltban bemutatott második generációs 208-as és 2008-as típusok vadonatúj padlólemezre épülnek, és nem csak modern, tiszta üzemű belső égésű motorokkal, hanem most először zéró helyi károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncokkal is elérhetők lesznek Magyarországon is.

Már most látható, hogy a piac pozitívan reagál a kezdeményezésre: az e-208 típus iránti kezdeti érdeklődés jóval meghaladta az autógyártó reményeit, a prognosztizált 10 százalék helyett a vásárlók negyede keresi célzottan ezt a típust. Mivel a Peugeot tartósan képes az éves kapacitás 20 százalékát villanymotorral gyártani, a növekvő kereslet hosszú távon sem fog fennakadást okozni a vállalat működésében, valamint a kiszállítások ütemezésében. 

Miközben a városi használatra optimalizált kisautók tisztán elektromos hajtásláncot kapnak, a családi és üzleti vásárlók körében egyaránt igen népszerű modellek (az 508-as szedán és kombi, valamint a 3008-as szabadidőjármű) kínálatát az univerzális felhasználást messzemenőkig támogató plug-in hibrid hajtásláncokkal erősíti a Peugeot.

A gyártó fejlett villamosítási programjában további lehetőségek is rejlenek: a márka már középtávon részben vagy teljesen elektromos sportmodellekkel egészíti ki kínálatát, így téve hitet a teljes körű emissziócsökkentés mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy – más márkákkal ellentétben –a Peugeot-nak nem kell a modellkínálat megnyirbálásával küzdenie a kibocsátási normák eléréséért: ellenkezőleg, új bevezetésekkel kerülhet közelebb a kitűzött környezetvédelmi célokhoz.

50 éves a legendás Opel Ascona és Opel Manta

1970-ben az Opel forradalmasította a középkategóriát.

Az Opel Ascona teremtette meg a sportlimuzin fogalmát, rövid karosszéria-túlnyúlásokkal, elsőrangú vezethetőséggel és kiváló menetdinamikával. Egyszerre jelent meg sportos kétüléses, négyajtós, és az első, kirándulós hangulatú, életstílus-kombi kivitelben. Az egészre aztán a Manta tette fel a koronát, egy karakteres kupé, az Asconáéval közös műszaki alapon – az Opel mai platformstratégiájához hasonlóan. Ezáltal érhette el széles vevőkör a gyönyörű kupét. Mint már az Opel GT-vel 1968-ban, Rüsselsheim ismét álomkocsit adott a népnek.

Az újdonság az Újvilágba is követte a GT-t, jól ment az Egyesült Államokban – ilyen nemzetközi karrier kevés Opelnek sikerült. Ma a Manta és az Ascona első generációja a rajongók kedvence, és jóval az újkori ára felett szerezhető meg.

2020-ban ünnepli az Opel a két legendás kocsit, amiben részt vehetnek a márka kedvelői is: mindjárt, a rali-idény elején a két generációból hat Manta és Ascona áll rajthoz a Bodensee Klassik futamon (május 7-9.). Kereken száz Manta és Ascona A nagyszabású fellépése pedig június 28.-án lesz a klasszikusok rüsselsheimi találkozóján. Harmincezer látogatót várnak a születésnapi buliba! Természetesen padlógázt ad a sok Opel-klub is, csúcspontként a Manta szakértő és gyűjtő Manfred Henning által szervezett összejövetellel, szeptember 25-27.-én. Stílszerűen a Balti-tengernél, Timmendorfer Strand helységben rendezik meg, ahol éppen ötven éve bemutatták a Mantát a sajtónak.

Modelloffenzívával indult neki az Opel a hetvenes éveknek

Az Ascona és a Manta új középkategóriájú modellként debütált 1970-ben. A két- és négyajtós Ascona éppen beillett a Kadett és a Rekord közé. Ráadásul új trendet indított el, hiszen a Voyage lett az első életstílus-kombi egy német autógyártótól, korát messze megelőzve. Sportos testvérmodellje, a Manta, párhuzamosan megnyitotta a családi sportkupék növekvő szegmensét. A két típus alváza, futóműve és hajtástechnikája azonos volt, mindkettőben 60-105 lóerős négyhengeres motorokat alkalmaztak.

Aszfalton és murván egyaránt sikeres sportgépnek bizonyult a limuzin: Asconával lett Walter Röhrl és navigátora, Jochen Berger 1974-ben rali Európa-bajnok, majd 1975-ben az Akropolis ralival megnyerték az Opelnek az első világbajnoki futamot. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült, a Manta A-ból ugyanebben az időszakban 498.553-at gyártottak.

Timmendorfer Strandból indult a Manta

A sportos kupé, amelynek rája-emblémáját a tengerkutató Jacques Cousteau fotói alapján tervezték, 1970-ben mutatkozott be, hozzá illő helyen, a Balti-tenger melletti Timmendorfer Strandban. Az Opel új területre lépett a Mantával: „Az autó, amelyet ma Önöknek bemutatunk, egyik modellünket sem teszi elavulttá, hanem eddigi programunk hatásos kiegészítője, újonnan keletkezett igényt elégít ki“, állt az akkori sajtószövegben.

Az újszerű, sikkes és sportos Manta megfelelt a korszellemnek. Nagyon mentek akkor az attraktív, családi kupék. Erősödött az individualizmus, és tetszettek a kupé sajátos vonalai. Már az értékesítés első teljes évében, 1971-ben, egyedül Németországban 498.553 példány talált gazdára. A Manta padlóváza, futóműve és motorja azonos volt a testvérmodell Asconáéval. Az aktuális motorgeneráció újdonságaként az 1,6 literes négyhengeres 68 lóerőt adott le – sőt az S-kivitel 80-at. A Manta legnagyobb teljesítményű motorja az 1,9-es, négyhengeres S lett, 90 lóerővel, az Opel Rekordból.

A Manta-család belépő modellje 1972-től az 1,2-es, 60 lóerős volt, majd ugyanazon év novemberében a Manta Berlinetta egészítette ki luxusfelszerelésű variánssal a programot. Sportkormány, fűthető hátsó szélvédő, halogén-fényszóró, elektromos ablakmosó és műanyag-borítású tető tartozott alapfelszereléséhez. Az ötéves gyártási idő alatt számos különkiadás gazdagította a portfóliót, például a „Holiday“, a „Plus“, a „Swinger“ és a „Sommer-Bazar“, egyaránt jobb felszereltséggel, de mérsékelt árral. 1974-ben jelent meg a Manta GT/E csúcsmodell, 1,9 literes motorja Bosch L-Jetronic befecskendezéssel adott le105 lóerőt. A korszak stílusához illően a Manta GT/E lemondott mindennemű krómozásról, díszítései matt feketék voltak. 1975 áprilisában, röviddel a Manta B debütálása előtt, jelent meg az utolsó különkiadás, a GT/E-n alapuló Manta „Black Magic“, fekete fényezéssel és narancsvörös csíkkal az oldalán.

Az Ascona 1970 októberében, a Torinói Szalonon jelent meg

Felszerelésében, motorjaival és méreteivel az Ascona, mint „az ökonómiai tökély új középosztálya“ passzolt hézag nélkül a Kadett B és a Rekord C közé. Ezt a szerepet eddig a Kadett „Olympia“ luxusváltozata töltötte be. Az Ascona két vagy négy ajtóval, normál- és luxuskivitelben készült. Független első futóművében teleszkópos lengéscsillapító egészítette ki a csavarrugót, a merev hátsó tengelyt két hosszlengőkar és Panhard-rúd vezette. 1,6 literes, 68 lóerős négyhengerese mellett egy nagyobb sűrítésű S-változat állt rendelkezésre, 80 lóerővel. Mint a Rekord nagyobb négyhengeresében, ennek is a hengerfej oldalában helyezték el a vezértengelyét („camshaft-in-head“ – cih). 1972 márciusától kínáltak jutányos belépő modellt is, 1,2 literes, 60 lóerős ohv-motorral.

Nagy figyelmet keltő újdonság volt a modellprogramban az Ascona Voyage. Nem klasszikus kombiként lépett fel, hanem a fiatal család szabadidő-autójaként, amelyben magukkal vihetik a kerékpárt vagy a gumicsónakot. Ez lett a mai életstílus-kombik előfutára. Először csak L‑változatban készült, csak 1974-ben társult hozzá a fényűzőbb kivitel. 1971 tavaszán az Ascona 1,9 S és az Ascona SR egészítette ki a választékot. Az SR-t 80 lóerős 1,6-os S-motor hajtotta, vagy 1,9-es, 90 lóerővel. E két motort lehetett először kombinálni az Opelnél gyártott háromfokozatú automatával. Az SR-felszereltség – újdonságként a kombik szegmensében – kapható volt a háromajtós Voyage modellhez is.

Az Ascona SR-ben megvolt a győzelem képessége. Az Opel-Euro-Händler csapat kétajtós kocsijával állt Walter Röhrl és Jochen Berger 1974-ban a rali Európa-bajnokság rajtjához. Nyolc futamból hatot megnyerve lettek bajnokok, addig el nem ért, maximális 120 ponttal. 1975-ben, röviddel a típusutód, az Ascona B megjelenése előtt, Walter Röhrl és Jochen Berger győzött az Akropolis ralin, behúzva az Opel első győzelmét egy rali vb-futamon. 1982-ben a Röhrl/Geistdörfer páros Ascona 400-zal lett rali-világbajnok. 1975 márciusáig 691.438 Ascona A készült.

Íme, a Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition pickup

Közúti (vagy inkább földúti?) versenyautót épített a Toyota Hiluxból a japán Wald International. A rövid nevűnek semmiképpen sem nevezhető Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition a pickup eddigi talán legagresszívabb optikai átirata.

Legyen szó amerikai (Bison bison) vagy európai (Bison bonasus) fajáról, a bölény élőhelye legnagyobb, leginkább tekintélyt parancsoló szárazföldi emlős állata. A bikák testhossza elérheti a 3,5 métert, tömege az egy tonnát; gyakorlatilag nincs ragadozó, amelytől egy egészséges, kifejlett példánynak félnie kellene. A páros ujjú patások között valóságos testépítőnek tűnik a hatalmas vállú, izmos nyakú, széles homlokú állat – tökéletesen választott hát a japán Wald International tuningműhely, amikor erről a nemes állatról nevezte el eddigi legbrutálisabb Hilux-átiratát.

A Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition a külsőségek terén meglepő hűséggel utánozza a névadó kérődzőt. Erőtől duzzadó kerékív-toldatok teszik szélesebbé (+55 mm) a karosszériát, a látványos, 12 küllős kerekek 20 vagy 22 colos méretben kaphatók, fekete vagy ezüst színben. A szabad hasmagasság emelése szemmel látható, de részleteiről nincsenek információk.

A hatalmas légbeömlő-imitációkat LED-es nappalifény-betét szeli ketté, ahogy a szélvédő fölötti légterelő kámzsákba is diódás offroad-fényeket süllyesztettek. A hűtőmaszk fölött bogárpajzs tereli a szélvédőnél magasabbra a levegőben repdeső rovarokat, hátul pedig a lenyitható hátfal peremére illesztett, díszszegecseléssel ellátott légterelő teremt sportos hangulatot.

A két legütősebb stíluselemet a végére hagytuk. A motorházfedelet megbontó, hatalmas kürtőrendszer tekintélyes teljesítménynövelést sejtet – azonban erről sajnos nincs szó, a Délkelet-Ázsiában szokásos 2.8 literes dízelmotor teljesítményét nem emelték a gyári 177 lóerő fölé. Ez egyben azt is jelenti, hogy a küszöbök mögött, kétoldalt kivezetett három-három kipufogócső csak a látvány és a hangzás fokozására szolgál.

Az alap optikai csomagért nagyságrendileg 1,17 millió forintnak megfelelő japán jent kell kifizetnie a vevőnek; ez az üvegszálas anyagból megformált hátsó légterelőt, a kerékív-toldatokat, valamint az első és hátsó lökhárítót tartalmazza. A LED-lámpák ára átszámítva mintegy 90 ezer forint, a szélvédőkeretre illesztett aerodinamikai és fényelem ára 330 ezer forint körül mozog. A motorházfedél imitált intercooler-adaptere pedig további 300 ezret kóstál. A felnik jóval drágábbak: a 20 colos szett ára 970 ezer, a 22-esé 1,33 millió forintnak megfelelő jen.

Connected Car Award-ot nyert az új Opel Corsa

Íme, az új Opel Corsa következő kitüntetése: az Auto Bild és a Computer Bild az Opel újdonságának ítélte a Connected Car Award 2019 díjat, mert a Corsa nyújtja kategóriájának legjobb csatlakoztathatóságát.

A két szakfolyóirat olvasói az Opel bestsellerének hatodik generációját szavazták meg a kis és kompakt szegmens győztesének. Az Opel főnöke, Michael Lohscheller, ma vette át a díjat a rüsselsheimi Adam Opel Hausban Tomas Hirschbergertől, az Auto Bildfőszerkesztő-helyettesétől.

„Új Opel Corsánk olyan modern csúcstechnikát kínál, amely egyébként alig fordul elő e járműkategóriában. Ide tartozik a lehető legjobb csatlakoztatás és a kiváló infotainment is. Új Opel Connect szolgáltatásunkkal ráadásul mindig naprakészek a corsások. Örülünk, hogy az Auto Bild és a Computer Bild szakavatott olvasói elismerték ezt a Connected Car Awarddal“ – mondta Michael Lohscheller a díjátadón.

Az elmúlt években már az Opel Insignia, Vivaro és más típusok révén többször elnyerte a márka a „Connected Car Award“ díjat. A mostani kitüntetés indoklása a következőképp szól: „Az új Corsa közvetlen kapcsolatot nyújt a segítségnyújtáshoz, és háromféle szintű infotainmentet kínál. Már az alapkivitelben is van navigáció és hétcolos érintőképernyő. Kívánságra valós idejű közlekedési információkkal dolgozik az OpelConnect Live Navigation szolgáltatás.“

Tavalyi világpremierje óta az új Opel Corsa és Corsa-e több elismerést kapott, például az AUTOBEST zsűrije decemberben „2020 lejobb autóvételének” hozta ki. Németországban az „Év cégautója” lett, Spanyolországban pedig a „Premio Best Car Coche Global“ címet nyerte el. A máris megrendelhető akkumulátoros-elektromos Corsa-e tavasszal kerül a kereskedésekbe.

Az új Citroën C3 igazán színes egyéniség, magas szintű kényelemmel

A Citroën bemutatja az új C3-ast, világszerte legnépszerűbb modelljének legújabb változatát. A modell sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy a 2016 végén bevezetett harmadik generációból összesen 750 ezer példány kelt el.

A SUV-os jegyekkel felruházott autó a szegmens egyetlen más modelljére sem hasonlít. Egyediségéből továbbra is előnyt tud kovácsolni: az új C3 színes egyéniségével és egyedülálló kényelmével tűnik ki társai közül.

– Karakteresebb új orr-rész jellegzetes új világítótestekkel és új LED-es fényszórókkal

– Még több személyre szabási lehetőség: 97 külső kombináció + 3 tetőmatrica, 3 beltér hangulat és 1 új keréktárcsa

– Megújult Airbump®-elemek

– A fedélzeti kényelem új élménye új Advanced Comfort ülésekkel, a mindennapi életet megkönnyítő 12 vezetéssegítő rendszerrel (pl. a parkolást könnyebbé tevő első parkolóradar) és olyan kapcsolódási szolgáltatásokkal, mint a Connect Assist, a Connect Nav és a Connect Play

Egyedi sziluett

Az új design még inkább ráerősít a modell egyediségére. A határozott stílusú új C3 továbbra is fittyet hány a szegmensben megszokott normáknak, a megújult frontrész pedig már egy új korszakot jelez a Citroën stílusában. Az első pillantásra szembetűnő új orr-részt közvetlenül a 2016-os párizsi autószalonon bemutatott CXPERIENCE tanulmányautó ihlette. A merész kialakításnak köszönhetően megváltozott a C3 tekintete és határozottabb lett a személyisége. A jellegzetes Citroën világítótestektől az új elrendezésben magasabbnak tűnik a  motorháztető. Legfelül a krómozott márkaembléma szárai a modell szélességét hangsúlyozva egészen a LED-es nappali lámpákig húzódnak (változattól függően). Alattuk minden felszereltségi szinten LED-es technológiájú fényszórók kerültek beépítésre. Az alsó részt üde színfoltként színes ködfényszóró-keretek dobják fel. A merész stílusú új orr-részhez a robusztusabb megjelenés érdekében új 16” új könnyűfém keréktárcsa és új Airbump®-betétek társulnak.   

Kibővült személyre szabhatóság

A korszellemnek és az „Inspired by You” jelmondatnak megfelelően a sokszorosára bővült az új C3 személyre szabási kínálata. A külső kombinációk száma 36-ról 97-re nőtt, ami még modernebb és vonzóbb termékpalettát eredményezett, lehetővé téve, hogy minden ügyfél a maga képére formálja az autóját. Ez a bravúr a 2 új karosszériaszínnek, az 1 új tetőszínnek (mely a tetőt, a tükörházakat és C oszlop díszítését érinti), az 1 új színcsomagnak ( ködfényszórók és az Airbump®- színes betétje), valamint az opcionális tetőt díszítő matricáknak köszönhető.

Az egyéni kialakításra az új C3 belterében is számos lehetőség nyílik. A derűt és nyugalmat árasztó élettér egyrészt a La Maison Citroën világát (Techwood hangulat), másrészt a skandináv otthonok berendezését idézi. A letisztult szériakivitel mellett 2 új opciós beltér hangulat is választható: az elegáns, meleg hangulatú „Techwood” és a dinamikusabb „Emerald”.

Komfort, korszerű funkciók

Az új C3 tervezői kényelem tekintetében sem ismertek kompromisszumot, és a Citroën Advanced Comfort® program következetes megvalósítására törekedtek. Ettől a népszerű modell még vonzóbb lett, és az ügyfelek még inkább otthon érezhetik magukat benne. Az 5 férőhelyes új C3 igazi élettér, mely korábbi ütőkártyáit megőrizve most még nagyobb kényelmet kínál. 

  • Kényelem: Best in Class felfüggesztés
  • Új Citroën Advanced Comfort ülések
  • Praktikus fedélzeti kialakítás (helykínálat, tárolóhelyek, csomagtartó)
  • 12 hasznos vezetéssegítő rendszer

MŰSZAKI ADATOK

Hossz: 3.99 m

Szélesség: 1.75 m 

Magasság: 1.47 m

Csomagtér: 300 l

Új BMW X5 xDrive40d és új BMW X6 xDrive40d soros hathengeres dízelmotorral, mild-hibrid technológiával

A 48V kapacitású indítógenerátor 8 kW/11 lóerő teljesítmény-többlettel képes fokozni az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiájának 250 kW/340 lóerő maximális teljesítményét, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A minden korábbinál dinamikusabb kigyorsítások és a hajtáslánc hatékonyságának optimalizálása érdekében mostantól a BMW X5 és a BMW X6 palettáján is elérhetővé válik a BMW Group által kifejlesztett, rendkívül hatékony mild-hibrid technológia: 2020 májusától az új BMW X5 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 167 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 153 – 164 gramm / km) lemezei mögött egy 48 Volt kapacitású indítógenerátor segíti a továbbfejlesztett, soros hathengeres dízelmotor munkáját. A belsőégésű erőforrás 250 kW-ra / 340 lóerőre növelt maximális teljesítményének és a mild-hibrid technológia elektromos rásegítésének köszönhetően a luxuskategóriájú Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellpáros páratlan vonóereje még intenzívebb vezetési élményt garantál.

A BMW X5 és a BMW X6 forradalmi duóját az épített utakon egyszerre sportos és agilis vezethetőség, a terepeken pedig masszív megbízhatóság és sokoldalúság jellemzi. Erőteljes, mégis elegáns kiállásával, illetve luxuskategóriájú utasterével mindkét kategóriateremtő modell magával ragadó benyomást kelt, a vezetés élményét pedig prémium minőségű kényelmi funkciók, valamint csúcstechnológiás járművezérlő opciók és digitális megoldások fokozzák. A két BMW X modell hajtáslánc-technológiáinak portfólióját ezúttal olyan jövőbe mutató innováció színesíti, amely rendkívül eredményesen optimalizálja tovább a dízelmotor vonóerejét és belső hatékonyságát.

Soros hathengeres dízelmotor többlépcsős turbófeltöltéssel és optimalizált közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel

A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor hatékonyságát többek között kétlépcsős turbófeltöltéssel és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel emelték új szintre a mérnökök. A turbófeltöltés rendkívül gyors rendszerreakcióját az alacsony nyomású és a magas nyomású szakaszok optimalizálására hivatott, változó turbinageometria fokozza. A körönkénti akár 10 befecskendezéssel az üzemanyag így akár 2 700 bar maximális befecskendezési nyomással is megérkezhet az égéstérbe. A rendkívül precíz üzemanyag-adagolást, a minden korábbinál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és a tiszta égést a befecskendezőkbe integrált nyomásszenzorok segítik.

A továbbfejlesztett dízelmotor 700 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes a percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat közötti tartományban. Maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, amely percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál jelentkezik. Legyen szó akár épített útról, akár terepről, az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d erejét a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosa továbbítja a négy hajtott kerék felé. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciáit éltető beállítással még kanyarodás közben is sportosan agilis vezethetőséget kínál.

Az erőforrás mellett a BMW a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmának kétlépcsős csökkentését szolgáló technológiát – amelyet 2012-ben vezetett be dízelmotorral szerelt modelljei alapfelszereltségeként – is továbbfejlesztette. A motor közelében elhelyezett kipufogógáz-kezelő technológia mostantól a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is dolgozik, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentse a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát. Az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d így már most maradéktalanul teljesíti a 2021-től hatályos Euro 6d emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait.

Mild-hibrid technológia: 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlet az intenzívebb kigyorsítások és az alacsonyabb emisszió érdekében

A továbbfejlesztett dízelmotor munkáját a mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora segíti. A technológia 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát. Az elektromos teljesítmény-többlet nem csupán az álló helyzetből történő kigyorsításkor érezteti hatását, de az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d nagyobb tempójú rugalmasságát is fokozza. A két BMW X modell így mindössze 5,5 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos teljesítmény-többletnek köszönhetően a belsőégésű erőforrás mindegyik teljesítmény-tartományban optimális belső hatékonyság szerint üzemelhet, amellyel jelentős mértékben csökken a hajtáslánc-technológia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.

A mild-hibrid technológia indítógenerátorát egy 48 Volt kapacitású akkumulátor látja el energiával, amely emellett a 12 voltos fedélzeti rendszereket is táplálja. Az akkumulátort a fékezéskor felszabaduló energia tölti. A mild-hibrid technológia az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d menetkomfortját is jelentős mértékben fokozza, hiszen az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba: torlódó vagy araszoló forgalomban minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Auto Start Stop rendszert, a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkció pedig minden korábbinál optimálisabb. A belsőégésű erőforrás ilyenkor nem készenléti üzemmódba kapcsol, hanem teljes mértékben lekapcsolódik a hajtásláncról. A hajtáslánc „vitorlázó” funkcióját ráadásul mostantól a bajor prémiumgyártó ügyfelei nem csupán a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmódban, de COMFORT üzemmódban is kiélvezhetik.

Felmérés: magánszemélyektől vásárolnánk használt autót, de van egy kis bökkenő

Eltitkolt hibák, visszatekert kilométerórák, sőt: nem egyszer hatóság által lefoglalt, vagy körözés alatt álló járművek. A legnagyobb hazai online használtautó-piac felméréséből kiderült, hogy minden ötödik használtautó-vásárlót érte már negatív tapasztalat adásvétel során, azonban ezeket a kellemetlen élményeket könnyen el lehetne kerülni.

A 20 éves Használtautó.hu a több mint 16 ezer válasz alapján úgy látja, hogy a biztonságos adásvételt támogató fejlesztések mellett a vásárlók és az eladók tudatosságára is szükség van: avagy hiába a sokszor ingyenesen vagy jelképes összegért elérhető információk, ha azokat csak kevesen veszik igénybe.  

A Használtautó.hu online felmérése szerint a potenciális vásárlók 96%-a nagyobb bizalommal szerezne be olyan autót, amelynek előélete és műszaki állapota hitelesen leellenőrizhető. Ehhez nagyban hozzájárulhat a meghirdetett autó alvázszámának megadása is, ennek ellenére az eladók több mint fele nem tünteti fel ezt az információt. Közülük a legtöbben ugyanis úgy gondolják, csak az igazán komoly érdeklődőkkel érdemes megosztani ezeket az adatokat, de azok a válaszadók is sokan vannak, akik továbbra sem látják a funkció előnyeit, vagy túl időigényesnek tartják az amúgy nem bonyolult feltöltési folyamatot. 

A válaszadók a negatív tapasztalatokkal kapcsolatban legtöbbször a manipulált, visszatekert kilométerszámlálókat, a vásárlás után megjelenő, rejtett műszaki hibákat és a korábbi sérülések eltitkolását jelezték. Viszont mivel az érdeklődők kétharmada szívesebben vásárolna magánszemélyektől, leellenőrizhető autót, így a megfelelő járműadatok feltüntetésével bizalmat kelthetünk az érdeklődőkben.

A felmérésünkben említettek mellett még az is gyakori, hogy a sokszor jócskán a piaci ár alatt meghirdetett autók foglalójával vagy vételárával szőrén-szálán eltűnik az eladó. Piacvezető és felelős online autópiacként mindent megteszünk, hogy biztonságos legyen az adásvétel. Többek között a gyanús hirdetések és hirdetők kiszűrésével, a feltöltött képek ellenőrzésével, dokumentumtárral és letölthető szerződésmintákkal, állapotfelmérésre alkalmas szakműhelyek keresőjével és integrált alvázszám-lekérdező rendszerrel. Közös érdek, hogy egyre többen vegyék igénybe ezeket a szolgáltatásokat, mert így a piac kifehéredése is gyorsabban történhet meg. Jelenleg a Használtautó.hu oldalon található hirdetésállományunk több mint ötödénél szerepel az alvázszám. Az a célunk, hogy ez az arány, és így a biztonságos, transzparens adásvételek száma is tovább növekedjen” – mondta Katona Mátyás, a 20 éves Használtautó.hu szakértője, aki a vásárlók számára is szolgál tanáccsal: „Nagyon fontos természetesen az is, hogy megfelelő szerződés nélkül semmiképpen se adjunk át pénzt egy vonzónak tűnő autóvásárlási lehetőség esetén sem.

Hogy ne érhessen minket kellemetlen meglepetés, vásárlás előtt mindenképpen érdemes a kinézett autót a lehető legjobban leinformálni, átvizsgáltatni. A Használtautó.hu-n továbbá elérhető egy óriási segítség a vásárlás előtt állóknak: a CarVertical általi járműmúlt lekérdezés, ami minden olyan autó esetén automatikusan megjelenik, amelyiknél a hirdetés feladásakor megadták az autó alvázszámát.

Bár a szuf.magyarorszag.hu címről minden hazai autó előélete lekérdezhető rendszám alapján, fontos tudni, hogy az a rendszer csak a hazai adatokat látja, legyen szó óraadatokról vagy biztosítási információkról (utóbbiak ráadásul csak 2019-től és csakis a kötelező biztosítás kapcsán láthatók). A CarVertical lekérdezésének köszönhetően azonban nemcsak a magyarországi, hanem az európai piacok, de még az Egyesült Államok járműtörténeti adatbázisaiból nyert információk is láthatók. Ez a szolgáltatás ráadásul a kötelező biztosításra rendezett károk mellett a cascóra rendezetteket is tartalmazza, továbbá nemcsak annyit mond, hogy történt egy sérülés, hanem annak pontos helyét és mértékét is mutatja. A rendszer a kilométeróraállásokat is minden országból ismeri, és a rendőrségi adatbázisokat is végigpásztázza, sőt még arról is tartalmazhat információt, hogy mely kötelező szervizt végezték el az autón, amiről egyébként minden gyári paramétert is ismer. Így például a műszaki adatsor mellett megtudható az is, hogy milyen extrák kerültek bele gyárilag, és ha ez nem lenne elég, még tippeket is ad a jellemző hibákról, amiket szintén ajánlott lehet majd vásárlás előtt ellenőrizni.

Természetesen autóvásárláskor nem elég a monitor mögül tájékozódni. Hiába faggatjuk ki alaposan az eladót, hiába kérdezzük le az autó múltját, erősen ajánlott a kinézett és az előbbi szűrőkön már átment járgányt egy szakszervizben, lehetőség szerint az adott típust jól ismerő műhelyben is átvizsgáltatni a szerződés aláírása előtt. Utóbbi, azaz a szerződés is fontos. Legyen a kezünkben, arra az autó valós vételára kerüljön, ahogyan azt sem árt tudni, hogy bár a többség magánszemélytől szeretne autót venni, nagyobb biztonságot jelent kereskedéstől vásárolni, akkor ugyanis az autó meghibásodása esetén a vásárlást követő 6 hónapon belül nem a vevőnek kell bizonyítania azt, hogy a hiba, illetve annak oka már a vásárláskor megvolt, hanem az eladónak, hogy az a vásárlás után keletkezett, azaz nem történt hibás teljesítés. Ez rendkívül fontos különbség lehet egy használt autó kapcsán” – hívja fel a figyelmet Katona Mátyás.

Már csak az a kérdés, hogy saját érdekeiket felismerve, hányan élnek a rendelkezésre álló lehetőségekkel és funkciókkal?

LEGFRISSEBB

Suzuki Vision e-Sky: elérhető villanyautó a hétköznapokra

0
Az elektromos autók legnagyobb kihívása: az ár Bár az elektromos autók piacán egyre több modell jelenik meg, a legtöbb még mindig túl drága az átlagos...

TESZTJEINK