Főoldal Blog Oldal: 177

Kettős győzelmet aratott az Alfa Romeo Giulia modell a SPORT AUTO díjátadóján

A SPORT AUTO magazin olvasói két kategóriában is az olasz sportszedánra voksoltak. Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio csúcsmodell a 100000 eurónál nem drágább, sorozatgyártású szedánok/kombik osztályában sorban harmadik alkalommal szerezte meg az első helyezést.

Az Alfa Romeo Giulia Veloce a 75 000 eurónál nem drágább, sorozatgyártású szedánok/kombik kategóriájában bizonyult a legjobb importmodellnek.

Az Alfa Romeo Giulia a SPORT AUTO magazin olvasóinak kedvence. A 2019. évi „SPORT AUTO díj” közönségszavazásán két kategóriában is az élre jelölték az olasz sportszedánt. Ahogy 2017-ben és 2018-ban, a 375 kW (510 LE) teljesítményű V6-os benzinmotorral szerelt Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zászlóshajó idén is győzni tudott a „100 000 eurónál nem drágább, sorozatgyártású szedánok / kombik” kategóriájának import osztályában. A 206 kW (280 LE) teljesítményű Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Veloce pedig a magazin olvasóinak döntése alapján a 75 000 eurónál nem drágább, sorozatgyártású szedánok/kombik szegmensében bizonyult a legjobb importmodellnek.

„A SPORT AUTO díj pontosan érzékelteti a sportautók piacán uralkodó és változó trendeket. Ezért különösen nagy örömünkre szolgál, hogy az elmúlt három év során az Alfa Romeo Giulia nem kevesebb mint öt alkalommal ért el itt kategóriagyőzelmet” – mondta a stuttgarti díjátadó ünnepségen Cristina Mauri, az Alfa Romeo és Jeep márkák marketing vezetője. „A SPORT AUTO magazin olvasói ismét bizonyították az olasz formatervezés és menetdinamika iránti rajongásukat. Sportos típusainkkal – élükön a közelmúltban megújult Alfa Romeo Giuliával – a jövőben is táplálni fogjuk bennük ezt a lelkesedést.”

A SPORT AUTO magazin idén huszonhetedik alkalommal szervezte meg olvasói szavazását. Ennek keretében több mint 12 300 olvasó választotta ki kedvenceit. 18 sorozatgyártású méretosztályban 275 modellre szavazhattak, kiegészítve az importautó választással. A szervezők emellett további tíz tuning-kategóriában is várták az olvasók voksait.

Ford Mustang Mach-E: tisztán elektromos, stílusos, és nem utolsósorban kimondottan erőteljes

A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modellt új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A Mustang a szabadság, a haladó szellemiség, az élvezetes autózás, sőt kicsit a lázadás szimbólumává vált – most pedig készen áll, hogy mindezt az elektromosságra alapozott jövőben is meghonosítsa, kielégítve a vásárlók egyre magasabb igényeit, és modern ‘over-the-air’ frissítéseket biztosítva az autó folyamatos fejlődéséhez.

“A legelső Detroiti Autószalon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra” – mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat. Íme a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E: a gyorsaság, az öröm és a szabadság megtestesülése, amit a Mustang-vásárlók új generációja számára alkottunk.”

A Ford mérnökei úgy keltették életre ezt az autót, hogy a fejlesztés során mindvégig a vásárlók vágyait és igényeit tartották szem előtt. Így született meg ez a karcsú, gyönyörű SUV, ami a lelkesítő vezetési élmény és az élvezetes vezethetőség mellett a legmodernebb konnektivitási technológiát is kínálja, hogy az idők során a Mustang Mach-E egyre jobb autóvá fejlődhessen.

A 2020 végén megjelenő, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (WLTP) szabvány szerint mérve.1 A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka pedig 565 Nm.

A Ford emellett egy különleges, nagy teljesítményű modellt is kínál majd; a várhatóan 465 lóerő (342 kW) teljesítményt és 830 Nm forgatónyomatékot kínáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd állórajttal 100 km/órára.

“A Mustang Mach-E az egyik legizgalmasabb autó, amit a Ford valaha bemutatott,” mondta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Ez a kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett jármű kifejezetten újszerű, mégis jellegzetesen Mustang, és éppen a megfelelő időben jelenik meg Európában.”

Teljesítmény, ami új értelmet ad az ‘elektromos hajtás’ kifejezésnek

A Mustang Mach-E három különleges üzemmódot kínál, amelyek mindegyikét finoman hangolt menetdinamika jellemzi – és olyan benyomások, amelyek különleges módon hatnak az érzékekre. Az autó számos jellemzője személyre szabható, például a sportosabb kormányérzet, a belső világítás vagy a hanghatások, nem beszélve a dinamikus műszeregység-animációkról, amelyek jól passzolnak a vezető stílusához.

Elinduláskor a vadonatúj Mach-E 4X összkerékhajtási rendszer az első és a hátsó tengelyekre egyaránt juttat vonóerőt, lenyűgöző gyorsulással és kiváló irányíthatósággal kényeztetve a vezetőt. A Ford úgy hangolta a rendszert, hogy kiváló tapadást biztosítson az országúton, és szigorú teszteknek vezette alá az autót nedves és havas terepen is, hogy a jármű csúszós útfelületen is kiválóan uralható legyen.

“Akár a teljesítményt akarjuk kiélvezni, akár az elektromos hajtás csendességére vágyunk, a Mustang Mach-E mindenképpen az elektromos hajtás legkellemesebb előnyeit kínálja, mellé pedig olyan lenyűgöző vezetési élményt, amelynek minden pillanatát áthatja a Mustangból sugárzó szabadságérzet,” nyilatkozta Ted Cannis, a Ford globális Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

A Mustang Mach-E vásárlói megrendelhetik a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit is, amelyek a rögzített féknyereg funkcionalitását az úszó féknyergek méreteivel ötvözik. A Mustang Mach-E GT változatban MagneRide adaptív lengéscsillapító rendszer gondoskodik a stabil útfogásról, szilárdan az úton tartva az autót, ugyanakkor kényelmes rugózást kínálva.

Technológia, ami könnyedén alkalmazkodik az autós életstílusához

A Mustang Mach-E modellben debütál az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, ez a modern interfész, ami a gépi tanulás segítségével gyorsan elsajátítja a vezető szokásait, sőt az idők során egyre tökéletesebbé válik, hiszen a rendszer ‘over-the-air’ frissítésekkel fejleszti önmagát. Az új generációs SYNC 15,5 colos képernyője és letisztult kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, könnyű hozzáférést biztosítva az egyes funkciókhoz, amelyek a minden okostelefon-használó számára jól ismert ujjmozdulatokkal kezelhetők.

A felhőalapú konnektivitást és beszélgetős stílusú hangvezérlést kínáló, új generációs SYNC rendszer teljesítménye a SYNC 3 kétszeres, így gyorsabban és egyszerűbben kezelhetők vele a navigációs, zenei és csatlakozási funkciók.

A rendszer vezeték nélküli kompatibilitást kínál az okostelefonokra és mobil eszközökre telepített Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal.

Az új generációs SYNC már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a fitneszterembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük. Így mindenkinek lehet egy felhőalapú asszisztense, és egy olyan interfésze, ami nemcsak ösztönösen kezelhető és gyönyörű, hanem az ‘over-the-air’ frissítéseknek köszönhetően mindig lépést tart a modernizációval.

Ahogy az új generációs SYNC napról napra tökéletesebben szolgálja ki felhasználóit, úgy maga a Mustang Mach-E is folyamatosan tökéletesedik, hiszen az ‘over-the-air’ frissítésekkel a jármű teljesítménye is újra meg újra javítható.

Új megjelenés, új élmények – mégis Mustang

A Ford vadonatúj, elektromos hajtású autókhoz tervezett építési módjában az akkumulátorok a padlólemezen kaptak helyet. A vállalat mérnökei és dizájnerei erre a platformra olyan SUV-t építhettek, amely nemcsak hű a Mustang szellemiségéhez, hanem maximális helyet biztosít öt utas és a csomagok számára.

“Az akkumulátor-technológia fejlődése hatalmas szerepet játszott a Mustang Mach-E tágas és praktikus kialakításában, gyönyörű formáiban, és persze élvezetes vezethetőségében, ami nagyon fontos az európai vásárlók számára” – magyarázta el Ulrich Koesters, a Ford Európa Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó egy Mustang. Az intelligens tervezésnek köszönhetően a kabin hátsó részében meglepően nagy utasteret és csomagteret sikerült kialakítani.

A Mustang Mach-E másik meglepetését a motortér rejti, ahol egy kimosható első csomagteret is kialakítottak. A 100 literes tárolórekesz elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen benne egy gurulós bőrönd. És mivel a rekesz mosható, ideális a vizes vagy sáros sportruházat, a túrabakancsok vagy a szörfruhák szállítására.

A Mustang Mach-E kabinjában: fény és magabiztos irányítás

Az elektromos hajtásnak köszönhető extra hely tökéletes kihasználásához a Ford dizájnerei rengeteg autóst megkérdeztek arról, hogyan szokták használni autójuk belső terét. A SUV-arányokkal megalkotott, és öt felnőtt ember számára kényelmes helyet kínáló Mustang Mach-E kabinjában rengeteg tér jut a barátoknak, a gyerekeknek és a csomagoknak.

Az első rakodórekesz mellett ott van még a hagyományos, 402 literes csomagtér, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető, ez pedig több mint elég a poggyász, a kempingfelszerelés vagy bármi más elhelyezésére.3

Bármerre tekintünk az utastérben, mindenütt formás, modern dizájn-megoldásokat és intelligens funkciókat találunk. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött. A lebegő hatású, felhajtható kartámasz remek helyet kínál az apróbb tárgyak számára. Ugyanakkor a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység.

Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.

A korlátozott darabszámú First Edition változat nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, exkluzív Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpitokkal és ‘First Edition’ emblémával díszített küszöbborítással készül.

Végezetül fontos még megemlíteni a beszállást és az indítást megkönnyítő ‘Telefon-kulcs’ technológiát4, ami a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be a Ford kínálatában. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját. Ha a készülék akkumulátora lemerülne, az autó nyitásához egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

Akkumulátor-technológia, praktikus feltöltési megoldásokkal

A Mustang Mach-E egyaránt megrendelhető Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású akkumulátoros) változatban. Ez utóbbinak a hátsókerékhajtású variációja várhatóan akár 600 km hatótávolságot is kínálhat a WLTP szabvány szerint mérve.1

A Standard Range specifikációban az akkumulátor 288, az Extended Range kivitelben pedig 376 lítium-ion cellából áll. A lehető legjobb helykihasználás és az alacsony súlypont kínálta optimális menetdinamika érdekében az akkumulátor a padlón, a két tengely között kapott helyet. Az akkut extrém alacsony, mínusz 40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, és vízálló burkolattal látták el, ami egy baleset során elnyeli az ütközéskor ébredő erőhatásokat. Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.

Az elektromos járművek tulajdonosai 80 százalékban otthon szokták elvégezni a feltöltést. Ehhez a vállalat a Ford Fali Töltődobozt megoldást kínálja, ami ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi feltöltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg egy kibővített kapacitású, hátsókerékhajtású változattal5. Az autóhoz adott Ford Otthoni Töltőkábel is plusz 35 km-t jelent töltési óránként, ha az autót egy szokványos háztartási konnektorról töltik fel.5

Utazás közben a folyamatosan frissülő navigációs rendszer mindig megmutatja a nyilvános feltöltő állomások aktuális helyzetét, és javaslatot tesz a legkényelmesebben elérhető állomások megközelítésére, így az autósoknak sosem kell aggódniuk amiatt, hogy váratlanul lemerül az akkumulátor.5

A Ford nemcsak az otthoni megoldásokkal teszi megnyugtatóvá az otthoni vagy utazás közbeni feltöltést, hanem azzal is, hogy vásárlóinak hozzáférést biztosít a FordPass Töltőhálózathoz. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók számos piacon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést.4 A Ford Utcai Töltőkábel szintén az autó tartozéka.

A Ford az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások nagy kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerékhajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.5 A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.

„A Mustang Mach-E egy új korszak kezdetét jelképezi a Ford számára, ezért nagy izgalommal várjuk, hogy végre megjelenjen márkakereskedéseinkben” – mondta el Rowley. „Ez az autó sokkal többet kínál a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedésnél: stresszmentes élményeket és azt a teljes nyugalmat, amire az elektromos hajtású autók vezetői mindig is vágytak.”

Kettős siker a Fordnál: Év Haszongépjárműve és Év Pickupja elismerések

A Ford idén elsöprő győzelmet aratott a kishaszongépjárművek nemzetközi megmérettetésén, hiszen a Ford Tra­­­nsit Custom hibrid modelljei nyertek a 2020-as Év Haszongépjárműve (IVOTY) versenyen, a Ford Ranger pedig a 2020-as Év Pickupja (IPUA) lett.

A Ford az első autógyártó, amely már kétszer is elnyerte ugyanabban az évben az IVOTY és az IPUA díjait; a vállalat 2013-ban hajtotta végre először ezt a bravúrt.

A 25 európai ország 25 neves szakújságírójából álló zsűri egyöntetűen az új Transit Custom Plug-In Hybrid és Transit Custom EcoBlue Hybrid modelleket nevezte meg a nagynevű IVOTY verseny győzteseként a franciaországi Lyonban megrendezett díjátadó ünnepségen.

A zsűri tagjai külön kihangsúlyozták, hogy a Ford Hybrid kínálatban szereplő Transit Custom áruszállítók hibrid hajtása komoly hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, ami nemcsak jelentős üzemanyag-megtakarítással jár, hanem azt is lehetővé teszi, hogy üzemeltetőik teljesítsék a levegőtisztasági előírásokat, és autóikkal behajthassanak az alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba.

A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid 1 tonnás áruszállítók, illetve a második helyezést megszerző Transit EcoBlue Hybrid 2 tonnás áruszállító annak a 14 modellből álló elektromos Ford-flottának a tagjai, amit a vállalat 2020 végéig vezet be az európai piacokon. A Fordnak ez a hatodik IVOTY-győzelme.

Európa legkelendőbb pickupja*, a Ford Ranger erős és takarékos 2,0 literes dízelmotorja, valamint fejlett vezetéssegítő technológiái szintén jó benyomást tettek a kétévente megrendezett IPUA 18 zsűritagjára.

“Új Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modelljeink tökéletesen alkalmasak arra, hogy vásárlóink csökkentsék költségeiket és emissziójukat, és megfelelő fuvarozási szolgáltatásokat kínálhassanak napjaink egyre szigorúbb elvárásai mellett – méghozzá úgy, hogy közben sem autóik praktikuma, sem pedig hasznos teherbírása terén nem kell kompromisszumot kötniük. Az új Ranger pedig most még magasabbra tette a lécet a pickupok kifinomultsága, technológiája és termelékenysége terén” – vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója.

A Transit Custom Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással is képes működni, ám vezetőjének sosem kell azon aggódnia, hogy lemerül az akkumulátor; a normál hálózatról is feltölthető modell hatótávolsága tisztán elektromos hajtással elérheti az 56 kilométert** (NEDC szabvány szerint mérve). A jármű első kerekeit kizárólag egy 92,9 kW teljesítményű elektromotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort. A benzinmotor rásegítésével 500 kilométerre nő az autó hatótávolsága.

A Transit Custom EcoBlue Hybrid mild hibrid hajtásláncában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. Ez az energia a belsőégésű motor nyomaték-kiegészítésére használható, így a Ford továbbfejlesztett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztása akár 8 százalékkal is csökkenhet.

A Regular Cab, Super Cab és Double Cab kivitelekben kapható új Ranger már alapáron négykerékhajtású, és az autót a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának továbbfejlesztett változata hajtja, amelynek üzemanyag-fogyasztása – egy új 10 fokozatú automata sebességváltóval párosítva – 9 százalékkal alacsonyabb. A Ranger fejlett technológiái közt fontos megemlíteni az alapfelszerelésként kínált Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, illetve a FordPass Connect fedélzeti modem-technológiát, ami nemcsak kényelmesebbé, hanem hatékonyabbá is teszi a pickup használatát.

A Ranger kínálatában az új Ranger Raptor is szerepel, ami a modell eddigi legnagyobb teljesítményű változata. A 213 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorral hajtott Ranger Raptor különleges futóművét a Ford Performance mérnökei tökéletesítették, hogy a vásárlók kiélvezhessék az autó kimagasló off-road képességét és a nagy sebességű terepezés örömeit.

“Gratulálunk a Fordnak a 2020-as ÉV Haszongépjárműve és a 2020-as Év Pickupja versenyeken aratott kettős győzelméhez. Hatalmas eredmény ez, amire igencsak rászolgáltak. A hibrid hajtásra összpontosítva a Ford mérnökei olyan hajtásláncot fejlesztettek ki, ami a városi forgalomban ugyanúgy komoly előnyöket kínál, mint a vidéki utakon. Ráadásul a Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid modellek élvezetesen vezethetők, és kifejezetten praktikusak is!” – nyilatkozta Jarlath Sweeney, az Év Haszongépjárműve zsűrijének elnöke.

“Európa legkelendőbb 1 tonnás pickupja már a kezdetektől esélyes befutónak számított a pickup-zsűritagok körében” – tette hozzá Sweeney. “Ez a második alkalom, amikor a Ranger győz, hiszen a modell 2013-ban is elnyerte ezt a címet, és az autó azóta hosszú és eredményes utat járt be.”

A Ford az európai piac első számú haszongépjármű-márkája; az idei évben októberig 114.000 darab Transit Custom kelt el, vagyis 2,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ranger Európa legkelendőbb pickupja, amiből ugyanebben az időszakban 43.300 darabot értékesített a Ford. Magyarországon idén 3194 Transit és Transit Custom modellt és 2217 darab Rangert értékesítettek, ezzel a Ford mindkét szegmensben piacvezető.

Los Angeles-i Autószalon 2019: megérkezett a Lexus LC 500 Convertible

A Los Angeles-i Autószalon előestéjén, november 19-én mutatta be vadonatúj luxuskabrióját a Lexus. Az autó egy különleges példányát jótékony célú árverésen értékesítik.

A nagyközönség által november 22-től látogatható Los Angeles-i Autószalon első sajtónapján leplezte fennállásának első vászontetős kabrióját a Lexus. Az LC 500 Convertible annak az azonos nevű tanulmányautónak a szériaváltozata, amely szintén Észak-Amerikában, a Detroit-i Autószalonon lépett színre idén januárban.

A Lexus mérnökei ügyeltek arra, hogy megőrizzék a kupénál megszokott vezethetőséget és vázszilárdságot. Ennek érdekében kiegészítő merevítések beépítésével, illetve bizonyos, a kupénál is alkalmazott strukturális elemek – például a hátsó futómű-kitámasztás – áthelyezésével fokozták a karosszéria merevségét. Az első felfüggesztésnél csökkentették a rugózatlan tömeget, hátul öntött alumínium merevítő idomot alkalmaztak; a rugózást nagyteljesítményű lengéscsillapító javítja. A tetőszerkezet passzív biztonsági funkcióját a szükség esetén automatikusan kiemelkedő bukókeret helyettesíti.

A tervezők annak ellenére megőrizték az eredeti koncepciójármű kecses vonalvezetését, hogy az nem rendelkezett mozgatható tetőszerkezettel. A sorozatgyártású modell négyrétegű vászonteteje igazi esztétikai és mechanikai mestermunka, amely összecsukva jóval kevesebb helyet foglal, mint a korábbi Lexus kabriók (a 2002 és 2010 között gyártott SC vagy a 2010-től 2015-ig forgalmazott IS C). A mozgató és merevítő szerkezet láthatatlan a gyűrődésmentes, optimális hangszigetelést nyújtó szövetanyag alatt.

A tető 50 km/h menetsebességig mozgatható. Nyitása 15, zárása 16 másodpercet vesz igénybe; a folyamat a központi kijelzőn megjelenő animáción követhető nyomon. Az optimális aerodinamikai teljesítményt szolgálja a far finom átalakítása. A középső féklámpa a csomagtérfedél valamelyest megemelt peremére költözött, a hátsó légterelő pedig szélesebb lett.

A Lexus LC 500 Convertible igazi négy évszakos kabrió, amelyben hűvös időben is élvezhetjük a nyitott tetős autózást. Ennek kulcsa a légörvények, illetve a beltéri hőmérséklet kifinomult szabályozása. Utóbbiról a Lexus Climate Concierge néven ismert, összehangolt klímavezérlő rendszere gondoskodik, amelyet olyan funkciókkal egészítettek ki a tervezők, mint a nyaktájra, illetve a (fűthető) kormányt markoló kézre irányítható légbefúvás.

Ami a menetszelet illeti, azt elsődlegesen a speciálisan módosított övvonal, illetve a hátsó rész már említett kialakítása tartja távol az utastértől. A szélcsendről átlátszó plexi vagy külön rendelhető szélfogó háló gondoskodik, a zajkomfortot aktív zajcsillapítás fokozza. Az így megteremtett csendben még jobban érvényesül az LC500-ból ismerős ötliteres, 477 lóerős V8-as szívómotor vérpezsdítő hangja. A mérnökök az egykori LFA szupersportautóhoz kifejlesztett akusztikai rendszert alkalmazva, elektronikus erősítés nélkül továbbítják a szívászajokat az utastérbe; a kipufogóhangot automatikusan szabályozott szelep optimalizálja.

Maga a tető fekete vagy bézs árnyalatban rendelhető, a belső tér attól függően lehet fekete, piros vagy barna, hogy a tízféle karosszériaszín közül melyiket választjuk. A világpremieren látható LC 500 Convertible egy mindössze százdarabos limitált kiadás, az Inspiration Series színvilágában pompázik; a karosszéria és a vászontető egyedi kék árnyalatához fehér bőrkárpitozás társul. Az Inspiration Series egyik különlegesen felszerelt példányát jótékony célra ajánlotta fel a Lexus; a teljességgel egyedi autót 2020. január 17-én bocsátják áruba a Barrett-Jackson aukciós ház arizonai árverésén.

A Lexus LC500 Convertible globális értékesítése 2020 nyarán veszi kezdetét. Az esetleges hibrid verzió bevezetéséről egyelőre nincsenek információk.

1997 Mercedes-Benz S420 W140: a könyöklő kiszerelése – gyorstalpaló

Viszonylag kevés használható infót lehet találni a neten arra vonatkozólag, hogyan távolítható el (és szerelhető vissza) a W140-es facelift középkonzoljának könyöklője. Most összefoglaljuk a részleteket.

Legelőször is az első üléseket toljuk előre annyira, amennyire csak tudjuk. Alapvetően a hátsó ülésről fogjuk intézni a könyöklő kiszerelését.

Következő lépésként a zsanérok kupakját kell eltávolítani mindkét oldalról. Ezt egy tompa végű csavarhúzóval tehetjük meg, azonban félő, hogy karcol, vagy a műanyag peremét károsítja, úgyhogy ajánlottabb műanyag patent/kárpitkiszedő kanalat használni.

Miután a két kupakot kiszedtük (3 pontos rögzítést kaptak), hozzáférhetünk a központi csavarokhoz, valamint a leszorító alátétekhez. Előtte azonban ki kell pattintanunk a kerek zsanérburkolatok külső fedelét, majd utána jöhetnek a központi csavarok.

Miután kicsavaroztuk, a könyöklő felső, lecsukható része eltávolítható. Alatta mindkét oldalon 1-1 tárcsalemezt találunk (ez különíti el az alsó fő résztől a felsőt), ezek is kiszedhetők.

Amint hozzáférünk a könyöklő szerkezetének alsó részéhez, kipattinthatjuk a zsanérburkolat alsó peremét.

Ha ezzel cselkészültünk, jöhet a könyöklő alsó felének eltávolítása. A középkonzol fő tárcsái fixek, egy-egy főcsavar azonban itt is tart, alapvetően a fel- és lecsukásért felelősek. Ezeket is csavarjuk ki, s el is végeztük a szétszerelést.

Nem árt zsírozni az egymáson elmozduló, forgó felületeket összeszerelés előtt. Nyilván a zsírzás előtt kitisztítjuk a lerakódásokat, esetleges korróziót eltávolítjuk.

Összeszerelés előtt ügyeljünk arra, hogy a középkonzol könyöklőjének alsó részén lévő racsnit kattintsuk alsó állásba, tehát hajtsuk le ütközésig, amíg a rugó meg nem feszül. Amint összeérintjük a középkonzol végével, a fogaslécek egymásba kattannak.

Értelemszerűen a beszerelési folyamat fordítottja a kiszerelésnek.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Így újította fel a Mercedes-Benz S420 W140 könyöklőjét a Victor’s Customs

Korábbi cikkünkben már említést tettünk arról, hogy projektautónk, az 1997 W140-es Mercedes S420 enteriőrje teljes frissülésen megy keresztül. Az egyik legsarkalatosabb pont a két első ülés közt9 könyöklő volt, mivel az elmúlt 22 év alatt jócskán meglátszott rajta a használat. A Victor’s Customs megoldotta a problémát.

Hogy ne akadna még egy remek állapotú W140-esen is némi hiba a beltérben? Nyilván akad, s mi még szerencsések vagyunk, hiszen nincsenek szakadások, repedések, nagyobb karcok. Egy volt, konkrétan az óracsoportnál lévő résznél egy kisebbfajta szakadás, amolyan végigszántós történet; nyilván az előző tulajok valamelyike nem kimondottan hozzáértő módon fogott neki az óracsoport modul kiszedésének. Mondjuk elég annyi, hogy a hookot (főként, ha nem speciális MB kiszedő) rossz irányba forgassuk, miután ki akarjuk húzni a cluster mellett – máris kész a baj, elméletben és gyakorlatban is.

No de vissza a cikk eredeti témájához: az egyik releváns fórumon felvetettük, hogy facelift W140-be keresnénk kombinált könyöklőt a mostani helyett. Ekkor jelentkezett Egri Viktor, a Victor’s Customs tulajdonosa, és jelezte: felújítja a könyöklőt némi bőrfestéssel, a mély karcokat pedig eltünteti.

Miért is ne? Úgyis tervben volt, hogy keresünk egy állandó bőrfestő restaurátor műhelyet (bízunk benne, hogy a Victor’s Customs lesz állandó kontaktunk e téren), úgyhogy elvittük az S420-at Viktorékhoz. Akkor, ott helyben korrigálták az instument cluster (óracsoport) melletti burkolat szakadását, majd kiszerelésre került a könyöklő a további teendők elvégzése révén.

Ilyen volt…

Nagyjából 1 hét elteltével jelezte Viktor, hogy elkészült a könyöklő, lehet menni érte: remek munkát végeztek ismét, a barázdák, karcok eltűntek teljesen. Simításra sem érződik semmilyen szinteltérés, a könyöklő felületeinek tapintása olyan, mintha gyári lenne.

Ugyanakkor mattabbnak tűnt (az árnyalat stimmelt) a könyöklő, mint a beltér többi része – például ülések, de hamar áthidaltuk ezt a jelenséget, miután megkapta az autó a kötelező bőrápolást. Így most teljes a harmónia, és újabb jelentős mérföldkövön vagyunk túl az S420 W140 megújításának tekintetében. A könyöklő mögötti csuklórész (zsanértakaró burkolat) szintén kap majd egy kis frissítést, ugyanis ott még virít némi hiba/árnyalatkülönbség, ez majd az egyik következő futamunk lesz Viktorékkal.

…és ilyenné vált Egri Viktor (Victor’s Customs) keze alatt

Következő kapcsolódó W140 cikkünkben leírjuk, hogyan fussunk neki a fachlift (1995-) S-Klasse könyöklőjének kiszerelésének.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

BMW i4: a vezetés élményének új korszaka

A 2021-ben érkező, tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációit tárja a bajor prémiumgyártó ügyfelei elé, a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével hozzávetőlegesen 600 kilométer zéró emissziójú mobilitást kínálva.

A BMW márkát éltető vérpezsdítő rajongás legfőképpen a prémium középkategóriában gyökerezik. A BMW 4-es Coupé, a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé mellett a BMW 3-as sorozat az, amely a leginkább koncentrált formában mutatja a vezetés színtiszta élményét. A BMW pedig mindazon értékeket, amelyek mentén az elmúlt évszázadban a világ elsőszámú prémiumautó-gyártójává emelkedett, az elektromos mobilitás jegyében is tökélyre fejleszti: ez lesz a BMW i4. A BMW Group első olyan prémium középkategóriájú modellje, amely károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos meghajtással váltja valóra a lélegzetelállító menetdinamika, a lendületesen sportos és fejedelmien elegáns megjelenés, a prémium minőség, valamint a négyajtós Gran Coupé karosszériaváltozatokra jellemző funkcionalitás és tágas helykínálat jövőbe mutató egységét. A vezetés élményének új korszakát.

Az elektromos mobilitás jövőképének soron következő fejezete a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjára épül, amely a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a 2020-ban debütáló BMW iX3 sportterepjáróban ünnepli világpremierjét. Az úttörő SAV modell forradalmi hajtáslánc-technológiája ezt követően 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 műszaki innovációjaként is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában a legfejlettebb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amelynek és az egyetlen feltöltéssel megtehető mintegy 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságnak köszönhetően a BMW i4 nem csupán a sportos menetteljesítmény, de a hosszú távú fenntarthatóság terén is új mércét állít fel.

A BMW Group egy végtelenül széles célközönség számára elérhető, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt teljes modellportfólió kifejlesztésén dolgozik, amelynek égisze alatt az elkövetkező három évben számos hálózatról tölthető újdonságról, így többek között a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ról is lerántja a leplet. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek mezőnyében a BMW már most is a prémium szegmens legváltozatosabb palettájával büszkélkedhet, amelyet 2023-ra huszonöt tagúra bővít fel. A BMW Group kínálatában a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő gépkocsik és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók hosszú évek óta éppúgy megtalálhatók, mint a leghatékonyabb belsőégésű erőforrások, a bajor prémiumgyártó így a világ minden táján az adott piaci körülményekhez és ügyfelei folyamatosan változó igényeihez igazíthatja portfólióját. A négykerekű modellek egytől egyig a BMW legendás vezetési élményét váltják valóra, a hajtáslánc típusától függetlenül.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a menetdinamika, a hatékonyság és a hatótávolság minden korábbinál optimálisabb harmóniájával kecsegtet

A BMW i4 forradalmi hajtáslánc-technológiája nem csupán a rendszerben lévő erőtartalék, de a működési hatékonyság és a zéró emissziójú hatótávolság terén is új mércét állít fel a prémium szegmensben. A fejlesztőmérnökök részletekbe menően újratervezték az elektromos motort, a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, a nagyfeszültségű akkumulátort és az energiatároló egység töltési rendszerét, amelyek együttesen a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hívják életre. Jövőbe mutató műszaki megoldásaival a BMW Group stabilan őrzi iránymutató pozícióját a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztése és tömegtermelése terén. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja 2020-ban ünnepli világpremierjét a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SAV modellben, majd 2021-ben a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójában, a BMW iNEXT modellben és a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ban is bemutatkozik. A BMW i4 számára kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő körül alakul, amely a BMW legkorszerűbb V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW i4 kimagasló menettulajdonságok birtokában érkezik meg az utakra, példaértékű hajtáslánc-hatékonysággal.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nagyfeszültségű akkumulátor látja el energiával. A BMW i4 számára tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és optimalizált energiasűrűség jellemzi. Ez az akkumulátor mintegy 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelynek köszönhetően a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Hamisítatlan Gran Coupé jellegzetes stílusjegyekkel és kivételes menettulajdonságokkal

A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 2021-ben mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd ezt követően a világ minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Group központi gyárában, Münchenben lát napvilágot, ahol többek között a BMW 3-as limuzin belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 3-as Touring belsőégésű erőforrással és (2020 nyarától) plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 4-es Coupé és a BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,3 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 213 – 227 gramm / km) is készül. A Gran Coupé modellekre jellemző, sportosan elegáns formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást körülbelül 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 200 km/óra fölé emelkedik.

A rugalmasan alakítható járműstruktúra, a lapos, mélyre süllyesztett akkumulátorcsomag és a kompakt méretű hajtáslánc-technológia kivételesen magas fokú formatervezési szabadságot engedélyez, a BMW i4 így a BMW i modellek hamisítatlan stílusjegyét a négyajtós kupék jellegzetes karosszériaarányaival ötvözheti. Az aerodinamikailag optimalizált karosszéria dinamikusan elnyújtott vonalvezetés és precíz felület-kidolgozás mentén ölt testet, a hosszú távon fenntartható BMW i modellek egyedi stílusjegyeit helyezve a középpontba. A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságról és a hosszú távú menetkomfortról mindegyik üléshelyen kényelmes be- és kiszállási lehetőségek, bőséges helykínálat, illetve ötletes utastéri megoldások gondoskodnak. Egy szó, mint száz: a BMW i4 már első ránézésre is egy hamisítatlan BMW Gran Coupé lesz – és egy hamisítatlan elektromos autó.

Rugalmasan alakítható, moduláris hajtáslánc- és akkumulátor-technológia

A BMW i4 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiájának alkatrészeit, nagyfeszültségű akkumulátorát és az energiatároló egység töltési rendszerét a BMW Group kivétel nélkül házon belül fejlesztette ki, a tömegtermelés pedig a BMW gyáraiban vagy a BMW által meghatározott, szigorú sorozatgyártási szabványok mentén történik majd. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei minden egyes fejlesztési folyamatban maradéktalanul kiaknázták a BMW eDrive hajtáslánc-technológia korábbi generációinak kifejlesztése során felhalmozott szakmai tapasztalatokat, hogy egy minden téren optimalizált technológiai innováció kelhessen életre.

A BMW Group az elmúlt évtizedekben széleskörű tapasztalatra tett szert a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák terén, amelyre építkezve egy rugalmasan alakítható, moduláris rendszert váltott valóra. Ezek az alkatrészek a legkülönfélébb járműkategóriákban és eltérő méretosztályokban alkalmazhatók, amellyel a bajor prémiumgyártó végtelenül széles célcsoport igényeit képes kielégíteni. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egyetlen házba sűríti az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, az így felépített egység pedig bármelyik karosszériaváltozatba, különböző teljesítményszintekre hangolva integrálható. A jövőbe mutató technológiai megoldás nem csupán növeli a rendszerben lévő erőtartalékot, de jelentős mértékben csökkenti az autó saját tömegét és egyszerűsíti a tömegtermelési eljárást is. A jövő elektromos motorjainak előállításához már nyersanyagokra sem lesz szükség.

A nagyfeszültségű akkumulátor töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok szerint tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő összes járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépkocsikkal és a tisztán elektromos meghajtású autókkal egyaránt kompatibilis, a kivételesen gyors töltési sebességnek köszönhetően pedig a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz csupán hat perc járműtöltésre van szükség.

A nagyfeszültségű akkumulátorok területén ugyancsak a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja hoz jelentős fejlődést, a BMW Group több éves szakmai tapasztalatára és átfogó szakértelmére támaszkodva. A vállalatcsoport mind az akkumulátorcella-technológia kifejlesztése, mind pedig a típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelése terén kivételesen átfogó szaktudásra tett szert, amely az energiatároló egységek folyamatos fejlődését és töretlen optimalizálását eredményezi – legyen szó akár a bajor prémiumgyártó jövőbeni tisztán elektromos meghajtású, akár plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiről. A BMW Group 2013 óta gyárt tömegtermelésben típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorokat, az egymástól függetlenül fejlesztett technológiák moduláris felépítése pedig lehetővé teszi, hogy a házon belül megálmodott rendszerek rugalmasan, bármelyik karosszériaváltozatba beépíthetők legyenek. Az energiatároló egységek összetételét, méretét, elrendezését és működési elvét folyamatosan finomhangolják a tervezők, a BMW i4 lemezei mögött és a közeli jövő újdonságaiban így például olyan akkumulátorok dolgoznak majd, amelyekben minden korábbinál több akkumulátorcella található, miközben kevesebb alkatrészből állnak, kisebbek és sokkal kompatibilisebben beépíthetők, mint eddig bármikor.

Münchenben működő akkumulátorcella-fejlesztő központja rendszerbe állításával a BMW Group már idejekorán jelentős hangsúlyt fektetett az energiatárolási technológia műszaki megoldásainak kísérleti projektjeire és fejlesztési folyamataira, amely kulcsfontosságú mérföldkő az elektromos mobilitás térnyerése felé vezető úton. A fejlesztőmérnököknek a kutatómunka során a leendő ügyfelek olyan főbb szempontjait kellett számításba venniük, mint a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák erőtartaléka, maximális teljesítménye, élettartama, biztonságos működése, tölthetősége, megbízhatósága és költséghatékonysága. Az akkumulátorcella-fejlesztő központ mindezek mellett az egyre nagyobb tisztán elektromos hatótávolság elérését és a minél könnyedebb beépíthetőséget is folyamatos célul tűzte ki, miközben az alapanyagként felhasznált összetevők kiválasztása és alkalmazása a jövő tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiben alkalmazott nagyfeszültségű akkumulátorok alapvető minőségét is meghatározza.

Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

A Continental gumiabroncsait választotta a Volkswagen első szerelésűként legújabb elektromos modelljéhez, az ID.3-as hoz.

A német autógyártó választása 18 és 19 colos méretben esett a Continental gumiabroncsaira. Így a zéró károsanyag-kibocsátású ID.3 a jövőben EcoContact6 nyári, illetve WinterContact TS 850P téli gumiabroncsokkal kerülhet a vásárlókhoz.

Mindkét gumiabroncs úgy lett megtervezve, hogy megfeleljen az elektromos autók, köztük az ID.3 igényeinek. Ennek megfelelően alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, hogy hozzájáruljanak a minél optimálisabb energiafelhasználáshoz. Az abroncs alacsony gördülési zaja pedig komfortosabbá teszi az utazást az ID.3-ban ülők számára.

Az EcoContact6 és WinterContact TS 850P is rendelkezik a Continental által kifejlesztett ContiSeal-technológiával, amely kiemelkedő defekttűrő tulajdonsággal ruházza fel ezeket a gumiabroncsokat. A technológiának köszönhetően ezen abroncsok legfeljebb 5 milliméter mély sérülésekkel szemben is fokozottan ellenállóak. Így, ha például egy szög átfúrja a futófelületüket, akkor a ContiSeal öntömítő technológia megakadályozza a levegő kiáramlását a keletkezett résen keresztül.

A Volkswagen ID.3 esetében nem csak a gumiabroncsok érkeznek a Continentaltól, hanem a modell akkumulátorainak feltöltését vezérlő hardver is, amelyen a Volkswagen saját rendszere fog futni. A forradalmian új ICAS1-technológiát használó hardver előnye, hogy lehetővé teszi a felhő alapú szolgáltatások igénybevételét, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül.

1994 Toyota Supra: szépséges izomszörnyeteg

Történetünk főhőse tízéves kora óta vágyakozott jelenlegi autójára. A negyedik generációs Supra ma szebb, mint újkorában, a lényeg azonban nem látható – csak mérhető, de a mérés után is alig hihető.

Tho Nguyen negyedikes volt, amikor bátyja egy csillogó, piros autóval állított haza. Ez 2001-ben volt, csupán néhány hónappal azelőtt, hogy a mozikban megjelent a Halálos iramban, és mindenki megismerte a negyedik generációs Toyota Suprát. A tesó időnként eljárt gyorsulási versenyekre, autóklubos találkozókra az 1994-es Suprával, és rendszerint magával vitte a tízéves Thót is, aki alig várta, hogy lehessen egy saját autója. Amint megszerezte a jogosítványt, beszerzett egy leharcolt Honda Integra kupét, és elkezdte a maga kedve szerint tuningolni: lecserélte a szívó- és kipufogórendszert, majd turbófeltöltőt is szerelt az autóra. Minden szabadidejét egy közeli dragster-pályán töltötte, de érezte, hogy nem ez az ő küldetése.

Egy idő után nem bírta tovább, és elkérte a Toyotát bátyjától. Nem volt nehéz: a Supra akkor már nyolc éve pihent egy ponyva alatt, egykori gazdájának más irányt vett az élete. Tho azonban napi használatba vette, és közben elkezdte tervezni a későbbi átalakítást. Olyan autót szeretett volna, amivel az utcán is járhat, de különösebb szerelés nélkül elboldogul a gyorsulási versenyeken. Az ikerturbót egy darab, nagyobb feltöltőre cserélte, módosította az üzemanyag-ellátó rendszert, és kicserélte a motorvezérlést. Már ennyi elég volt ahhoz, hogy 820 lóerőt mérjen a hátsó keréken (ez durván 970 lóerőnek felel meg a főtengelyen). Ezzel már egészen elégedett volt, amíg egy versenyen ki nem kapott egy ezer lóerős Nissan GT-R-től – ezt azonban nem hagyhatta annyiban!
A továbblépéshez a soros hathengeres 2JZ blokk teljes átépítésére volt szükség. Új dugattyúkat, hajtókarokat és hengerfejet vásárolt, módosította a szelepemelőket és a szeleprugókat, lecserélte a szívórendszert és még nagyobb turbófeltöltőt épített be. Három nagykapacitású üzemanyag-szivattyú táplálja a befecskendezőket, az égéstermékek titán-karbon kipufogórendszeren távoznak a motorból.

Amikor készen lett a hajtáslánccal, a forgatónyomaték elérte a 1280 Newtonmétert, a motorteljesítmény pedig az 1260 lóerőt (1100 LE a hátsó keréken.) Ehhez már új tengelykapcsoló, kézi sebességváltó és 89 mm átmérőjű kardántengely dukált. A hátsó kereket lecserélte, a felszerelt széles, pocakos gumik (276/60 R15) igazi otthona a fél mérföldes aszfaltcsík, de közúton sem esnek teljesen zavarba, feltéve, hogy nem esik az eső. Ha minden körülmény adott, álló rajttal 800 méter alatt több mint 300 km/óra sebességre gyorsul – innen irtózatos méretű fékek állítják meg magabiztosan a Suprát.

Bármilyen furcsán hangzik, az egész projektet nem is a brutális teljesítmény teszi különlegessé (ilyenből akad bőven a világban), hanem hogy az alkotó tudatosan elhagyott minden agresszív látványelemet az autóról. Makulátlan fényezésével szinte gyári állapotúnak tűnik a Supra, gazdája mindössze egy visszafogott karosszériaszélesítést és egy első splittert szerelt fel rá, hiszen „nem mutogatni akarom, hanem gyorsulni vele.” Gyorsulni, egészen 315 km/óráig – most éppen ez a kitűzött cél, de gyanítjuk, hogy amint azt eléri, akad majd új kihívás.

Íme, a teljesen elektromos Ford Mustang Mach-E

A Ford vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV-modelljét a legendás vadlovas embléma díszíti, az autó neve pedig Mustang Mach-E.

A vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E november 18-án helyi idő szerint 3.00-kor debütált Los Angelesben, és az eseményt a YouTube, a Facebook és a Twitter csatornáin közvetítette a Ford.

A Mustang-család legújabb tagjának bemutatásában díszvendégként Idris Elba színész is részt vett.

Bővebb ingó hamarosan.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK