Főoldal Blog Oldal: 200

Vajon mennyire “Opelesedik” a Peugeot? És mennyire lesz Peugeot az Opel?

Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen az elmúlt két évben – amióta a PSA csoport megvette a General Motorstól az Opelt – az Opellel kapcsolatos írások egy része azt feszegette, mennyire lesz Peugeot az Opel?

A téma érzékeny, hiszen az Opelnek, mint német márkának kulcsfontosságú, hogy megőrizze az identitását. Kétségtelen, hogy a General Motors tulajdonlásának 90 éve (!) alatt az nem igen volt téma, hogy az Opel mennyire amerikai, pedig a GM családban is jó néhány közös platform és technológia került a különböző márkák autóiba, de úgy, hogy mindegyik az maradjon ami – tehát az Opel egy innovatív német márka. A PSA (Peugeot/Citroen(DS) csoport tulajdonába kerülése persze nagy visszhangot kapott és sokan attól féltették az Opelt, hogy a más technológiai bázison épülő jövőben autók „franciásak” lesznek.

Kétségtelen tény, hogy a radikális váltás azzal járt, hogy az új Opelek számára elérhető platformok és egyéb technológiák a PSA csoporton belül elérhető „Lego készletből” érkeztek. Mind a mai napig rejtély, hogy amikor az Opel és a PSA még a vétel előtt vagy három évvel megállapodott közös SUV és kishaszon jármű fejlesztésben, vajon megfordult-e bárkinek a fejében, hogy az Opel 2017-ben a PSA csoport részévé válik. Akár igen, akár nem, a korábban elkezdett együttműködés azt eredményezte, hogy a tulajdonos váltással egy időben bemutatkozott az első közös „gyermek” a Crossland X, azt rövidesen követte a nagyobb SUV, a Grandland X és ma már sikeres tagja az Opel kishaszonjármű családnak az „ÉV Haszonjárműve” díj nyertese, az új Opel Combo. Ebben az időszakban fejlesztési szempontból az volt a kulcs, hogy a piacra kerülő Opel újdonságok ne csak külső és belső megjelenésre, hanem kezelhetőségre, vezethetőségre, érzésre is igazi Opelek legyenek.

A közeljövő igazi megmérettetése az új Opel Corsa lesz, itt az Opel legsikeresebb modelljének hatodik generációjáról beszélünk. Az ősszel megjelenő kisautó első exkluzív tesztjei pontosan azt igazolják, hogy az autó feszes, jól, sőt akár sportosan is vezethető, olyan technológiákat kínál – például kategória első Led mátrix világítást és infotainment rendszert – amelyek igazán Opelesek.

De hogy jön ide a kérdés, hogy mennyire Opelesedik a Peugeot? Valóban, a PSA csoporton belüli integráció és fejlesztés még nem tart ott, hogy ez a kérdés felvetődjön. Pedig, ha valaki nyomon követi az Opel berkeiből tudható információkat, az olyan műszaki területekre bukkan, amelyeken az Opel az egész cégcsoport szempontjából kiemelt szerepet kapott a fejlesztésben.

Rüsselsheimben, az Opel Fejlesztő Központjában foglalkoznak például az alternatív meghajtások, ezen belül is az üzemanyagcellás autók fejlesztésével. Az egyre inkább elterjedő elektromos és más alternatív meghajtások az egész autózási kultúra megváltozását vetítik előre. Ezek között van az önvezető autók megjelenése – az ehhez kapcsolódó PSA fejlesztések ugyancsak az Opelnél vannak. Ha a hagyományos technológiákat nézzük, Rüsselsheimben dolgoznak egy új generációs 1.6-os benzinmotoron, itt fejlesztik a jövő manuális sebességváltóit és ugyancsak az Opelnél dolgoznak a következő évek, évtizedek kishaszonjárművein.

Idő kérdése tehát, hogy válaszolni lehessen a kérdésre: Mennyire Opelesedik a Peugeot? Pontosabban idő kérdése, hogy senki ne firtassa, hogy a cégcsoport márkáinak műszaki tartalma milyen náció mérnökeinek a munkáját dícséri, hiszen addigra az integráció olyan fokára ér el a cég, amikor a kérdést már értelmetlen feltenni is.

Egy biztos: az Opel egyértelműen profitált a tulajdonos váltásból. A két évtizedes veszteség után már tavaly az első félévben félmillió eurós nyereséget produkált az Opel és az idei első félévi adatok még meggyőzőbbek: 700 millió euróval járult hozzá az Opel a PSA kiemelkedő pénzügyi eredményeihez.Az átmenet, amikorra minden modell közös platformra kerül, a tervek szerint 2024-ig tart. Addigra valamennyi Opel modellnek lesz elektromos változata és a márka nemcsak európai pozícióit hivatott megőrizni és erősíteni, hanem globálisan is akar terjeszkedni.

Nincs téves pedálhasználat a Toyotánál

Egyes piacokon már a közeljövőben hiába nyomjuk a gázpedált bizonyos Toyota modellekben, ha gyalogost vagy más akadályt észlel maga előtt az autó.

Az úgynevezett akaratlan gyorsítás elleni technológiát készül beépíteni autóiba a Toyota. A rendszer más megoldásokkal szemben a gyalogosokat is óvja a gázolástól, illetve nagyobb sebességnél sem engedélyezi a veszélyes mértékű gyorsítást.

Miközben az autóipari gyártók és beszállítók hatalmas erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy minél biztonságosabb legyen a közlekedés, a megdöbbentő valóság az, hogy az autóbalesetek 94 százaléka a vezető mulasztásának róható fel.1 Logikus tehát a következtetés, hogy azok az igazán hatékony balesetmegelőző technológiák, amelyek képesek kiküszöbölni, semlegesíteni a leggyakoribb emberi hibákat.

Ilyen banális, de rendkívül veszélyes hiba, amikor az autóvezető összekeveri a pedálokat. Az is súlyos balesetet okozhat, ha akaratlanul fékezünk, de jóval gyakoribb és sokkal veszélyesebb jelenség, amikor a sofőr a fék helyett a gázra lép, és a jármű kontrollálatlanul gyorsítani kezd. A jelenséget még kritikusabbá teszi, hogy általában álló helyzetben vagy kis sebességnél következik be, olyan környezetben (például parkolóban), ahol gondos manőverezés, fokozott óvatosság lenne indokolt. Így a hirtelen, váratlanul megugró autó akár csak pár arasznyi utat megtéve is életveszélyes sérüléseket okozhat, a vezetőnek pedig nincs ideje arra, hogy tévedését felismerve korrigáljon.

Erre a problémára kínál megoldást az a technológia, amelyet a japán Jomiuri Simbun napilap értesülései szerint már a közeljövőben piacra dobhat a Toyota. A rendszer az autók meglévő szenzorrendszerei segítségével érzékeli, ha gyalogos tartózkodik a jármű előtt, és ha ilyenkor a vezető hirtelen gázt ad, megakadályozza a gyorsítást. Eddig csak olyan funkciók léteztek a piacon, amelyek autó vagy egyéb akadály észlelésekor gátolták a gyorsítást, ám a gyalogosgázolás ellen nem nyújtottak védelmet.

Mivel a technológia már létező fedélzeti rendszerekre épül, annak sincs elméleti akadálya, hogy azt utólag építsék be különböző Toyota modellekbe. A napilap szerint erre hamarosan lehetőséget is teremt az autógyártó, méghozzá igen kedvező, nagyságrendileg 50 ezer japán jenes (kb. 140 000 Ft) áron – azért ilyen olcsón, mert szeretnék, ha minél többen megrendelnék ezt a potenciálisan életmentő technológiát.

Mivel a rendszert elsősorban idős autóvezetőknek szánják, elsőként a köreikben népszerű modellekhez lesz elérhető a technológia. A rendszer egyébként akkor sem engedélyezi a padlógázas gyorsítást, ha nincs közvetlen akadály a jármű előtt: ilyen helyzetekben azonban fokozatosan veszi el a gázt a vezérlés. A Toyota szerint a gyalogosok védelme abszolút prioritást élvez, a technológiát pedig csak a vásárlók kifejezett kérésére építik be az autóba, illetve vélhetően módot teremtenek annak – szükség esetén – átmeneti kikapcsolására is.

[TESZT] BMW 320d G20 xDrive – verhetetlen a hétköznapokban (is)

Nemrégiben mutattuk be teszt formájában a megújult, legfrissebb szériás 3-as BMW 330i variánsát. Most következzen a klasszikus-kultikus 20d verzió, azaz a dízel variáció: BMW 320d xDrive teszt.

Újfent nem megyünk bele a részletekbe, magába az evolúcióba, ott a Google, lehet mazsolázni – van háttéranyag bőven. Teljesen felesleges; ugyanis mindenki, aki kicsit is képben van a BMW 3 evolúciójával, vagy aki csak egy kicsit is elhívatott a márka/modellsorozat tekintetében, úgyis továbbpasszolná a kérdést, nem igaz?

Mindenesetre a BMW 320d xDrive remek jelenkori lemodellezése a BMW rendelkezésre álló technológiáinak, formatervének, és a huszonegyedik századi elvárásoknak. Nincs ez másképp jelen tesztautónk esetében sem. Azonban olyanok, akik mondjuk a mai napig birtokolnak egy E36 M3-at például, nem fognak nagyon párhuzamot találni az akkori nyers sportosság, erődemonstráció és tálalás terén, ami nem is baj – bár a 20d nem az a liga egyáltalán. Egyszerűen változnak a trendek és normák, manapság jellemzően minden másról szól már, mint 20-25 évvel ezelőtt.

No de vissza a realitásokhoz: a BMW 320d xDrive – ugyanúgy, ahogy többi társa is – szinte teljesen új formatervet kapott, vadonatúj megközelítésekkel. Az orr-rész a mai meghatározó BMW-dizájn szerint készült, a dizájn sportosságot sugall, hangsúlyos veseidomokkal, morcosra húzott fényszóróburákkal, tekintélyes nagysággal bíró légbeömlőkkel.

Pontosan úgy, ahogyan azt egy BMW fan elvárja, de azért a tervezés során arra is kínosan ügyeltek, hogy újabb célcsoportok igényeit is remekbeszabottan tudja kielégíteni az új hármas.

Teljes félreismerhetetlenség?

A BMW 320d xDrive jellegzetessége a klasszikus limuzinforma, és ennek így is kell maradnia. Relatíve hosszú motorházfedél, az utaskabin rajzolata remekül olvad össze a csomagtér-résszel, úgy, hogy közben semmi ötajtós áthallás, vagy túlzott gömbölyítés. Persze ne gondoljuk, hogy téglaszerű a kaszni arculata, sőt, ellenkezőleg: kitűnő formavilág, törésvonalak, és rendkívül sok dinamizmust sugalló részelem található. Könnyed vizuális látvánnyal, igazán sportos tálalással elegyítve.

Hátulról nézve is jellegzetes a BMW 320d xDrive. Elsősorban a lámpatestek kialakítása, azok rajzolata meghatározó, a kocsiszekrény formája itt teljesül ki a legjobban – vagy ha “féloldalas” nézetből vizslatjuk a végeredményt.

Már-már visszafogott 320d felirat adja a szemlélődő tudtára, hogy mivek is van dolgunk.

Bár a tetővonal kifejezetten alacsonyra lett kanyarítva a BMW 320d xDrive-nak, mégsem macerás a ki- és beszállás. Annak ellenére viszont, hogy a vezető- illetve első utasoldali ülések erőteljesen kagylós jellegűek (bár a “fapadosabb”, vagy inkább hétköznapibb tálalást kapott modellekre ez nem igaz), mégis komfortos az utazás, akár hosszabb távolságokon is – főként, ha hátul foglalunk helyet. Igaz, két felnőtt az ideális ide, tehát összességében 4 felnőtt, vagy 2 felnőtt-2 gyerek kombó a kompromisszummentesség netovábbja.

Nem túl nagy, de nem is kicsi az új 3-as

Az első ülések ülő- és hátlapjai jól optimalizáltak, kellően testreszabhatók. Prémiummárkához méltóan a BMW 320d xDrive anyaghasználata kitűnő, remek kvalitás jellemzi a bőrözést, a műanyagok nem kopogósak, a gumis hatású cockpit elemek tapintása is bársonyos, kellemes.

Dizájn tekintetében megmaradt a klasszikus és tradicionális BMW-jelleg, tehát a vezető irányába döntött középkonzol, felső részen az infotainmenttel, alatta a légbeömlőkkel szinte ugyanaz, mint eddig megszokhattuk.

Újratervezett váltókar került a BMW 320d xDrive-ba, ami lényegében a formát érinti: kissé vaskosabb és egronomikusabb, ezáltal könnyebben kezelhető részegységet kapunk. Igaz, a kecsesség-faktorból vesztett ezáltal a középkonzol folytatása, de kinek mi, így talán sportosabb lett az egész aspektus.

A 20d mindenek felett. És ez nem túlzás, még mindig nem

Kimondottan dízelpártiak vagyunk az Autóaddikt.hu szerkesztőségében. Legalábbis a mai, új autók tekinteténben – így nem meglepő, hogy néminemű elhívatottsággal viseltetünk a BMW jól bevált 20d gázolajosával szemben is.

Megannyiszor bizonyított már ez a motor, mind dinamika, mind pedig fogyasztás terén. Az új BMW 320d xDrive esetében a hengerűrtartalom 1995 köbcentiméter (tehát itt a 20d ténylegesen 2 literes megközelítést takar), sornégyes kialakítással. A maximális teljesítmény 190 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomaték most sem vérszegény: kereken 400 Newtonméter. A húzóerő viszonylag és relatíve korán, 1750 RPM-től rendelkezésre áll, turbólyuknak szinte nyoma sincs, a görbe egyenletesen épül 2500-ig, de 4000-nél sem fogy a szufla érezhetően.

A BMW 320d xDrive 20d motorjához remek párosítást jelent a 8 gangos tiptronic automata váltóegység; a sbességfokozatok észrevétlenül érkeznek egymás után szorgosan, a jól megszokott ZF-módon.

Etalon a menetdinamikában, és etalon az optimális fogyasztás terén is: a BMW 320d xDrive újfent nem hazudtolta meg önmagát – hetedik generációjába lépve is csúcs, remek, imádnivaló minden túlzás nélkül. Városi környezetben 5.9-6.3 literes, míg országúti körülmények közt 3.9-4.9 literes átlagot rögzítettünk.

Árazás

A tesztben szereplő BMW 320d xDrive árcédulája valamivel magasabb, mint 21 millió forintos értéket hordoz, az alapár 13 millió forint környékén kezd.

2019 BMW 330i M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval, S/S

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4709 mm

Szélesség: 1827 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Tömeg, üresen: 1530 kg

Megengedett össztömeg: 2085 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS

Gőzerővel készül a Dakarra Fernando Alonso és a Toyota

A 2018/19. évi FIA Hosszútávú Világbajnokság sikeres lezárását követően Fernando Alonso és a TOYOTA GAZOO Racing ismét egyesítik erőiket, ezúttal a Toyota Hilux-szal. Többhavi tesztelés vár ugyanis rájuk, mert ez az autó áll majd rajthoz a következő Dakar Rallyn.

Az előttük álló öt hónap során Fernando – aki szeretné tovább bővíteni a már most is figyelemreméltóan sokoldalú, több szakágra kiterjedő autóversenyzői pályafutását – szorosan együttműködik a TOYOTA GAZOO Racing Dakar Rally csapatával. A pilóta Európában, Afrikában és a Közel-Keleten is intenzív képzésben részesül majd, hogy megismerje az ezen a rallyn rá váró kihívásokat.

A kétszeres Le Mans győztes, kétszeres Formula 1 világbajnok, jelenlegi FIA Hossztávú Világbajnoki címvédő, illetve a 24 órás Daytona futam győztese tovább feszegeti teljesítőképessége határait, hogy kifejlessze azokat az off-road autóvezetési készségeket, amelyekre szüksége lesz a szakág legkeményebb versenyein. A 38 éves Fernando augusztus 20-23. között Afrika déli, sivatagos részein tesztel, majd versenyen kívüli indulóként rajthoz áll a 2019-es, dél-afrikai Harrismith 400 elnevezésű versenyen, amire a Cross Country versenysorozat ötödik fordulójában kerül sor szeptember 13-14. között. A Toyota modelljei mindig esélyesként állnak rajthoz a Dakar Rallyn, ahol 2019-ben a privát és gyári Toyota-csapatok tették ki az összes induló több mint negyedét az autós géposztályban. A TOYOTA GAZOO Racing idén a korábbi katari olimpikon és rallyleganda, Nasser Al-Attiyah által vezetett Toyota Hilux-szal szerezte meg a első, összetettben aratott győzelmét a Dakar Rallyn. A 2020-as verseny szintén új fejezetet nyit, hiszen a Dakar Rally 1978-as első megrendezése óta – és a Latin-Amerikában eltöltött sikeres évtized után – most első alkalommal Szaúd-Arábia lesz a futam helyszíne.

Glyn Hall, csaptfőnök: „Idén márciusban sikeres, kétnapos tesztelést tartottunk Fernandóval a Dakar-győztes Toyota Hiluxunk kormánya mögött Afrika déli részén, s ez értékes tapasztalatokkal gazdagított minket. Fernando élvezte az új élményeket, és mi is láttuk, mennyit fejlődik és hogyan alkalmazkodik napról napra. Egyértelmű volt, hogy Fernando jól felkészülten érkezett a tesztelésre, és készen állt befogadni mindent, amit mutattunk neki. A tereprally új műfaj a számára, és biztos vagyok abban, hogy megvan benne a kellő tudás és elszántság, hogy megbirkózzon ezzel az új kihívással. Dakari címvédőként, illetve a rallyversenyzésben eltöltött számos évvel a hátunk mögött biztosak vagyunk abban, hogy együtt tudunk majd dolgozni azon, hogy a következő hónapokban megszerezze a rallyzáshoz szükséges magabiztosságot.”

Fernando Alonso: „Lelkesen várom, hogy új terepen folytathassam a pályafutásomat a TOYOTA GAZOO Racing színeiben. Nagyon sok mindent elértünk együtt, mióta 2017 novemberében először rajthoz álltam a Toyotával: két egymást követő Le Mans-i diadalt, a Hosszútávú Világbajnoki címet a csapattal, illetve a világbajnoki címet a pilóták mezőnyében csapattársaimmal, Sébastiennel és Kazukival. Idén már belekóstoltam az off-road rally világába és jól éreztem magam benne, ezért szeretném folytatni. Tudtam, hogy teljesen más élmény lesz majd, és hirtelen nagyon sokat kell tanulnom, de remekül érzem magam a Hiluxban. Nagyon gyorsan nagyon komoly önbizalmat adott, és minden egyes megtett körrel folyamatosan fejlődtem. Izgatottan várom a következő hónapok edzéseit, illetve azt, hogy még jobban megismerjem a Hiluxot, és együtt dolgozhassak a csapattal. Mindig mondtam, hogy szeretném újabb és újabb szakágaban kipróbálni magamat, és szerencsére éppen egy olyan csapatban vagyok, ahol ezt megtehetem.”

Új BMW 330e, hatékonyabb és sportosabb BMW e-drive hajtáslánc technológiával

A bajor prémiumgyártó legnépszerűbb sportlimuzinjának portfóliója egy forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel gazdálkodó, lebilincselő gyorsulási élményt garantál.

Az új BMW 3-as limuzint az utánozhatatlan menetdinamika és a példaértékű hatékonyság kettőse jellemzi, a magával ragadó újdonság eme meghatározó jegyei pedig a portfólión frissen bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kvalitásaival merőben új, jövőbe mutató, minden korábbinál mélyebb értelmet nyernek. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja jelentősen intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot és a zéró emissziójú mobilitás minden korábbinál gazdagabb vezetési élményét váltsa valóra (világszerte úton a piaci bevezetés felé). Az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció – amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét – eközben átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre képes növelni a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. Az új BMW 330e limuzin sportos vezethetőségének záloga a hajtáslánc-technológia villámgyors reakciókészsége, amelyhez az elődmodell értékénél 50 százalékkal nagyobb, immár 66 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság, illetve több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul (100 kilométerenként átlag 1,6 – 1,9 liter és kilométerenkénti kombinált 37 – 43 gramm)*.

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens vezérlésű együttműködése az új BMW 330e limuzinban új szintre lép, hiszen a villamos energiával hajtott erőforrás immár nem csupán a hajtáslánc-technológia hatékonyságát, de a vezetés élményét is jelentős mértékben fokozza. A forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét az elektromos motor 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményével egyesíti, amelyhez 420 Nm kombinált csúcs forgatónyomaték társul.

Világpremier az új BMW 330e limuzinban: az XtraBoost teljesítménynövelő funkció

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egy vadonatúj technológiai megoldás, amelyet a bajor prémiumgyártó az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének részeként kínál a vezetés szerelmeseinek. A funkció a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez pedig a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, csupán aktiválni a vezetési élménykapcsolóval (Driving Experience Control) előhívható SPORT vezetési üzemmódot, amelyben a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. A végeredmény a BMW 3-as limuzin által fémjelzett, legendás hajtáslánc-karakterisztika, amely a BMW hibridmodell-történetében most először váltja valóra a hihetetlenül sportos vezethetőség, a precíz gázpedál-érzékenység és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus váltási programjának egységét, fékezéskor automatikus motorfék-aktiváló visszaváltásokkal.

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció azonnal érezhető hatása jelentősen intenzívebb vezetési élményt garantál, mint egy hasonlóan erős belsőégésű erőforrással szerelt modell lepadlózása. Ha például a bajor prémiumgyártó ügyfele 20 km/órás sebességnél lép rá keményen a gázpedálra, az új BMW 330e limuzin egy másodperc alatt kétszer olyan intenzív gyorsulási élményt ígér, mint egy 300 lóerő körüli maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrással szerelt modell. Három másodperc alatt a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság így egy teljes autóhossznyi előnyre tesz szert. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor minimális töltöttségi szintjénél is elérhető, padlógázra és az automataváltó előválasztó karjának M és S állásában egyaránt.

Az új BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra. A vezetés élményét típus-specifikus, érzelmekben gazdag motorhang teszi teljessé. Az újdonság sportosan dinamikus énje a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiforrott kvalitásai mentén kel életre.

Tisztán elektromos meghajtás akár 140 km/órás sebességgel

HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. ELECTRIC vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés. Az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének hibrid-specifikus tételei között az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is megtalálható: alacsony sebességű tisztán elektromos meghajtás esetén egy kifejezetten a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett hangjelzés figyelmezteti az autó környezetében közlekedő forgalmat a jármű jelenlétére. A külső hangsugárzóból érkező jelzés az utastérbe nem szűrődik be, így nem zavarja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek páratlan menetkomfortját.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Az intelligens járműtervezésnek köszönhetően a hibrid-specifikus automataváltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb a belsőégésű erőforrással szerelt új BMW 3-as limuzinokban dolgozó automataváltónál. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát rendkívüli hatékonysággal táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység emellett hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető. A forradalmi hajtáslánc-technológia elektromos egységei mellett a fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát.

50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság és 15 százalékkal alacsonyabb emisszió

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59 – 66 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben* és kilométerenkénti 37 – 43 grammban* érhető tetten. 100 kilométerenként az új BMW 330e limuzin kombinált energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.

Az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát pedig a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzint megrendelő ügyfelek előtt gyakorlatilag az új BMW 3-as limuzinhoz elérhető összes extrafelszereltségi opció nyitva áll. Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok válnak elérhetővé, sőt mi több, az újdonság többek között változó áttételű sportkormánnyal és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó, adaptív BMW M futóművel is megrendelhető. 2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.

Kiegészítő fűtés és légkondicionáló már alapfelszereltségként

Az új BMW 330e limuzinhoz a komfort- és biztonságoptimalizáló vezetést támogató rendszerek teljes palettája elérhető, a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglaló parkolóasszisztensig (Parking Assistant). Az újdonság alapfelszereltségének részeként a fedélzeti technológiák indulás előtt képesek a kívánt hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret, a kiegészítő fűtésnek és a légkondicionáló berendezésnek köszönhetően. Mindkét technológia energiaellátásáról a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Alacsony külső hőmérséklet esetén ez azt jelenti, hogy a kiegészítő fűtés könnyedén, felhasználóbarát módon képes felmelegíteni az utasteret a bajor prémiumgyártó ügyfelének érkezésére, még akkor is, ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. Magasabb külső hőmérséklet esetén ugyanez a technológia képes az utastér lehűtésére is.

Az új BMW 330e limuzin piaci bevezetésével párhuzamosan olyan új digitális szolgáltatások is világpremierjüket ünneplik, amelyek minden korábbinál egyszerűbbé és vonzóbbá teszik a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor utazás közbeni töltését. A nyilvános járműtöltő oszlopok keresésekor a navigációs rendszer automatikusan felajánlja a kiválasztható lehetőségek környékén található hoteleket, éttermeket, kávézókat és kulturális látnivalókat, az elérhető járműtöltő állomásokhoz vezető útvonalakat pedig a központi kijelzőn mutatja. A technológia mindezeken felül a kiválasztott járműtöltő oszlopok elérhetőségét és az érkezés becsült idejét is megjeleníti, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig arra is lehetősége nyílik, hogy a járműtöltési infrastruktúra operátorával egyeztetve, korlátozott időre lefoglalja a kiválasztott állomást.

Az új BMW 330e limuzinban bemutatkozó, forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológia 2020 nyarától az új BMW 330e Touring modellben is elérhetővé válik. Ez lesz a BMW portfóliójának első plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellje, amellyel a bajor prémiumgyártó újabb lépést tesz széleskörű modellkínálata további, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal történő kibővítése felé.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.
Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.

Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.
Jövőbiztos hajtáslánc-technológia: károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés a nagyvárosok „zöld zónáiban” a BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően

Az új BMW 330e limuzin az egyes nagyvárosokban kialakított, kizárólag tisztán elektromos meghajtással látogatható „zöld zónák” meghódítására is kiválóan alkalmas. A vadonatúj BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően (amely 2020-tól a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt összes BMW modell alapfelszereltségének része lesz és utólagosan is beépíthetővé válik) a hálózatról tölthető újdonság geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át, ezzel a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek is a tisztán elektromos meghajtású járművek előnyeit élvezhetik (a helyi szabályozások függvényében). A vadonatúj funkcióval még tovább bővül a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek hétköznapi használhatóságának köre, a tisztán elektromos meghajtással megtett utak egyre nagyobb aránya pedig nem csupán a hajtáslánc hatékony működését, de a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek költséghatékony közlekedését is növeli. Mindez ráadásul a nagyvárosok levegő- és életminőségét is jelentős mértékben javítja, a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik metropoliszokban jelentkező hatékonysága így sem a benzines, sem a dízelüzemű hajtásláncokéhoz nem fogható.

Az új BMW 330e limuzin minden korábbinál alacsonyabb emissziós lábnyoma

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW 330e limuzin teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW 330e limuzin emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 20 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 330i limuzin esetében. Sőt mi több, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát, ez a különbség egészen 60 százalékra nő.

Jól áll a zöld szín a Lexus LC Inspiration-nek

A következő modellévre újabb limitált szériával jelentkezik a Lexus LC. A különkiadáshoz egy gyönyörű exkluzív árnyalatot kevert ki a gyártó. Mindössze száz darab készül abból a Lexus LC Inspiration kiadásból, amely idén ősszel kerül az észak-amerikai márkakereskedésekbe.

Az exkluzív kupé legnagyobb látványossága a Nori-zöld fényezés és az azzal nemes kontrasztot alkotó belső színvilág. Az autó Európában is elérhető – kicsit kevesebb titokzatossággal, de gazdagabb választékkal.

Ezüst, fekete vagy fehér: a világszerte eladott autók több mint 50 százalékát ezen három árnyalat valamelyikében rendelik meg a vevők. Ha a szürkét is idesoroljuk, a részarány meghaladja a 70 százalékot. Ez, persze, nem feltétlenül a végfelhasználók ízlését tükrözi, inkább arról lehet szó, hogy a flottakezelők, bérautó-szolgálatok és egyéb, jelentős autóparkot vásárló ügyfelek ezekkel a visszafogott, semleges, egyáltalán nem megosztó tónusokkal igyekeznek javítani a járművek esélyeit a használtpiacon.

Az ínyencek persze igyekeznek különleges színeket választani autójukhoz: sárgát, pirosat, kéket. Ezeknél a színeknél is ritkábban alkalmazza az autóipar a zöldet – Észak-Amerikában száz autóból kettőt-hármat, a világ más piacain ennél is kevesebbet rendelnek –, noha az autóiparon kívül ez egyike a legkedveltebb színeknek világszerte. Az autógyártás azonban beskatulyázta a zöldet: a versenyautókhoz illő British Racing Green, illetve a terepjárók körében kedvelt katonai tónusok mellett nemigen jut esélyhez az elegáns luxusautók szegmensében.

A Lexus dizájnereit talán pont ez a kihívás motiválta, amikor az LC kupé új Inspiration különkiadásához egy különleges tónus, a Nori-zöld mellett döntöttek. A nori egy ehető tengeri moszatfajnak a VIII. század óta használatos japán elnevezése, így egyszerre kötődik a Lexus kulturális hagyatékához, a környezeti fenntarthatósághoz és az ínyencséghez. A márka egyébként korábban csupán egyszer (az UX crossover esetében) használta ezt a ragyogó, telt tónusokat sötétebb, fenséges árnyalatokkal kombináló színt, ám a fényezés – amely az átlagosnál nagyobb mica-szemcséknek köszönhetően egyszerre hat csillogóan elegánsnak és robusztusnak – ha lehet, még jobban áll az LC-nek, mint a kompakt szabadidőjárműnek. Az LC Inspiration egyedi karosszériaszínéhez nyeregbarna tónusú félanilines bőrkárpitozás, sötétbarna Alcantara ajtópanelek, valamint a műszerfalon és a kormánykeréken barna öltésekkel varrott fekete bőrfelületek társulnak.

A 2020-as modellévre megkomponált Lexus LC Inspiration kétségtelenül a modell személyiségének arisztokratikus vonásait hangsúlyozza, szemben az idei, 2019-es LC Inspiration kiadással, amely Flare-sárga fényezéssel és szénszálas elemekkel okozott felzúdulást a szegmensben. Ahogy akkor, a műszaki paramétereken most sem változtatott a Lexus: a kupét kizárólag az 5.0 literes V8-as benzinmotorral kínálják; a 477 lóerős erőforrás 4,7 mp alatt gyorsítja 100 km/h sebességre az autót.

Egészen más a helyzet Európában, ahol a modell idén ősztől a 3.5 V6-os benzinmotorra épülő, 359 lóerős hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz. Ezért cserébe csekély áldozat, hogy Inspiration helyett egyszerűen Limited Edition néven kerül forgalomba az autó, illetve hogy különleges zöld színét a valamivel földhöz ragadtabb Terrane-khaki fantázianéven jegyzik. Szintén fontos és piacbarát eltérés – emlékezzünk csak a legnépszerűbb autós színekre –, hogy Európában fekete (Graphite Black) és ezüst (Sonic Titanium) színben is elérhető lesz a lézergravírozott küszöbbetétekkel és 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal vonzóbbá tett limitált széria.

Opel Corsa evolúció 6 felvonásban, 37 év alatt

Kezdetben vala az Opel Kadett. Ez a kiskocsi széles társadalmi rétegeket, mobilizált akkor, amikor még fényűzésnek számított az autózás.

A Kadettel már 1936-ban kínált az Opel egy felnőtt kocsit, megfizethető árért. A Kadett A és B modellel vett villámrajtot a villámos márka a gazdasági csoda hatvanas és hetvenes éveiben – verzióról verzióra növekedve a kompakt osztály felé.

Ezáltal viszont hiány keletkezett Rüsselsheim klasszikus belépőmodellje alatt. Eljött az ideje egy új, igazi kiskocsinak – és megszületett az Opel Corsa! Az új „kicsike” 1982-es indulása óta folyamatosan fejlődve lett az Opel üdvöskéje. Máig jóval több, mint 13,6 millió példányban gurult le a futószalagról. Világpremierjével a 2019-es Frankfurti Autószalonon (közönségnapok szeptember 12-22.) már a hatodik fejezetet nyitja meg históriájában a kisautók bestsellere, az új Opel Corsa. Szokás szerint sok olyan technikát hoz magával, amelyeket csak magasabb járműkategóriákból ismertek a vevők, és felkészült a jövő kihívásaira is, hiszen először jelenik meg tisztán elektromos hajtással.

Első felvonás: 1982 – 1993

Az Opel Corsa A zömök 3,62 méteres hosszúsággal, rekordgyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és a raliautókat idéző, vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője Erhard Schnell, sportos, jó kiállású kiskocsit tervezett, amely elcsábítja a ház urát is. Fénypontnak a 100 lóerős Corsa GSi számított; de megjelent az első dízel is a géptető alatt. Eleinte csak kétajtós lejtős- és lépcsőshátú készült, ám 1985-től már a népszerű ötajtós bővítette a kínálatot. A Corsa A, ünnepelt közönség-kedvencként, 3,1 milliós szériában készült.

Második felvonás: 1993 – 2000

Az egyes számú Corsa sikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozícionálják. Hideo Kodama eszerint látott munkához, sokkal kerekdedebb, lágyabb Corsát tervezett, amelynek csinos, elkerekedett fényszóró-szemei az örök kisgyerekes-érzelmeket keltették fel. A Corsa B tíz centiméterrel hosszabb lett, utastere jóval tágasabb, mint az előzőé. Blokkolásgátlója, oldalütközés-védelme és frontlégzsákjai új biztonsági standardot képviseltek a kategóriában. Egyes piacokra kombit, kisplatós áruszállítót és lépcsőshátút is kínált az Opel, a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak, a GSi-ben már 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbót kapott. Világsiker lett a második Corsa, túl is lépte a négymilliós határt.

Harmadik felvonás: 2000 – 2006

Hűen a „győztes csapaton ne változtass” mondáshoz, megint Hideo Kodama kapott megbízást a Corsa C tervezésére. Vonalvezetése tudatosan igazodott a sikeres elődéhez. Újra nőtt tíz centivel a hosszúság, szélesebb lett a nyomtáv, és megnyúlt a tengelytáv. Ez jelentősen növelte a férőhelyet. Először horganyozták a teljes karosszériát. Modern négyszelepes ECOTEC benzinmotorok és új, közvetlen befecskendezésű turbódízel fejtettek ki nagy teljesítményt, kis fogyasztással és csekély légszennyezéssel – valamennyi hajtómű megfelelt az Euro 4 kipufogási szabványnak. Értékesítési sztár lett a Corsa C is, 2,5 millió gazdára talált.

Negyedik felvonás: 2006 – 2014

Akárcsak a Corsa B esetében, optikailag külön utakra lépett a három- és az ötajtós: az előbbi erősen kupészerű, és a sportos érdeklődésű vevőknek felel meg, mint anno a Corsa A. Az ötajtós viszont teljes értékű, tágas családi jármű. A Corsa D már súrolja a négy métert, pontosan 3999 milliméterre növekedett. Az Opel ecoFLEX-technikájával bevonult a Start/Stop-rendszer és a nagy hatékonyságú hajtómű; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolaj volt, ami 88 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A Corsa negyedik generációjából 2,9 millió kelt el.

Ötödik felvonás: 2014 – 2019

A dinamikus, praktikus és stílusos Corsa E is bestseller lett, máig eladott kereken 1,2 millió példánnyal. Az ötödik nemzedék is a spanyol Zaragoza üzemben készül, illetve a három- és az ötajtós Eisenachban is. Először lépi túl a „kicsike” a négy métert, 402 centin belül kínál sok komfortot és csúcstechnikát. Fűthető kormánykerék, ülésfűtés és klímaautomata éppúgy magától értetődő a kínálatban, mint a követési távolságot kijelző frontkamera, a jelzőtábla- és sávtartó asszisztens. A Corsa vezetőjét és utasait hétcolos, színes érintőképernyőjű, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis IntelliLink infotainment-rendszer köti össze a külvilággal. A kiskocsi sportos csúcsmodellje eleinte a 152 kW/207 LE teljesítményű Corsa OPC volt, majd a Corsa GSi, 110 kW/150 lóerővel.

Hatodik felvonás: 2019-től először elektromos

A 6-os számú Corsával a jövő felé indul az Opel. A legfiatalabb kiskocsi-generáció ugyanis, amely az idei Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét, először lesz kapható akkumulátoros villanyautóként. Valódi fénypontja az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás, amelyet most először kínál az Opel a kiskategóriában. Ehhez számos modern vezetőtámogató berendezés járul, mint a frontális ütközésveszélye figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, illetve radaros, automatikus sebesség-asszisztens, amely még biztonságosabbá és ellazítóbbá teszi a vezetést. 4,06 méterével továbbra is példásan kezes, áttekinthető és praktikus ötszemélyes autó a Corsa. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csorbítása nélkül. A vezető 28 milliméterrel mélyebben ül, és az alacsonyabb súlyponthelyzet egyaránt előnyös a menettulajdonságok és a vezetési élmény szempontjából. Az új Corsa direktebb és dinamikusabb lett – hogy még élvezetesebb legyen a volánja mögé ülni.

Különleges terepkalandot kínál a Lexus egy amerikai szálloda vendégeinek

A szállodák – egy-két kivételtől eltekintve – világszerte hasonló, sablonos szabadidős programokkal szórakoztatják vendégeiket. Egy észak-amerikai hotel azonban – a Lexusszal együttműködésben – életre szóló élményt ígér.

Az amerikai Great Smoky Mountains hegységben működő Blackberry Mountain butikhotel különleges Lexus Off-Road kalandot kínál vendégeinek.
Tóparton csónakázás, dombságban biciklizés, erdő mellett gombászás: a szállásadók rendszerint a helyi adottságokhoz igazodó szabadidős programokat kínálnak vendégeiknek – a kötelező minigolf és lovaskocsikázás mellett. Az észak-amerikai Great Smoky Mountains hegységben fekvő Blackberry Mountain butikhotel rendkívüli természeti adottságainak köszönhetően a lovaglástól kezdve a koronglövészetig változatos kalandokkal csábítja a vendégeket. A szálloda tulajdonosa, Mary Celeste Beall szerint azonban voltak még tartalékok a környezetben, így felvette a kapcsolatot a Lexusszal, és közösen kidolgoztak egy teljesen egyedülálló programcsomagot.

A hotelhez tartozó, 21 négyzetkilométeres birtokon, a természeti környezetbe illeszkedve professzionális offroad-pályákat alakítottak ki, amelyeken kezdők és haladók egyaránt próbára tehetik saját maguk, illetve az új generációs Lexus GX képességeit. A hat állomáson sziklatömbökre vagy farönkökre kaptathatnak fel, meredélyeket küzdhetnek le, félelmetesnek tűnő, de teljesen biztonságos lejtőkön kúszhatnak le, vagy kipróbálhatják, milyen érzés terepjáróval libikókázni – természetesen mindezt egy tapasztalt offroad-szakember irányítása és felügyelete alatt.

Egy-egy feladat között meseszép környezetben autózhatnak, vagy megpihenhetnek, élvezve a lélegzetelállító kilátást. A kilencven perces túra során akár ketten is a volán mögé ülhetnek, és hogy igazi családi élménnyé tegyék a tesztet, három utas is a résztvevőkkel tarthat. A túravezető a terepjárózás alapismeretein kívül a környékről, illetve a Lexus GX legfontosabb tulajdonságairól és funkcióiról is mesél az utasoknak, így a program végeztével minden téren tájékozottabbnak mondhatják magukat a vendégek.

„A Lexus és a szálloda közötti együttműködés révén vendégeink testközelből ismerkedhetnek meg gyönyörű természeti környezetünkkel” – mondta Mary Celeste Beall. „Mindig élmény olyan partnerrel dolgozni, aki hozzánk hasonlóan a kompromisszumoktól mentes minőségre törekszik, és emlékezetes élményekkel szeretné megajándékozni ügyfeleit. A Lexus offroad-program révén vendégeink új aspektusból ismerhetik meg a hegyet.”

A Blackberry Mountain szálloda a Lexus Hotel Partnerprogram legújabb tagjaként kiemelt ajánlatokkal várja a márka ügyfeleit, de természetesen azokat is tárt karokkal fogadják, akik más autóval közlekednek. Ha valakinek nincs kedve első kézből megtapasztalni az idei évre megújult GX 460 szabadidőjármű képességeit, akkor is részesülhet a Lexus kényelmében: a szálloda ingyenesen kölcsönözhető Lexus modelleket biztosít számukra, amelyekkel aszfaltúton járhatják be a környéket.

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

A Lexus kompakt középkategóriás szabadidőjárműve megkapta az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legmagasabb szintű minősítését.

Nincs biztonságosabb középkategóriás crossover a Lexus NX-nél: ez derült ki az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az IIHS átfogó vizsgálatából, amelyben a típus 2019 januárja után épített példányait vetették alá tüzetes vizsgálatnak.

Ahhoz, hogy egy autó megkaphassa az IIHS Top Safety Pick (kb. legbiztonságosabb választás) minősítést, legalább „jó” eredményt (a négyszintű ranglistán ez a legmagasabb fokozat) kell elérnie a vezető oldali csekélyátfedéses ütközés, a félátfedéses ütközés, az oldalütközés, a tető beroskadása elleni védelem, valamint a fejtámlák vizsgálata során. Emellett legalább „elfogadható” minősítés szükséges az utasoldali csekélyátfedéses ütköztetés során, kiemelkedően kell teljesítenie a balesetmegelőzés terén, továbbá legalább „elfogadható” első világítással kell rendelkeznie.

A Top Safety Pick+ ezzel szemben egyetlen területen sem engedélyez „elfogadható” teljesítményt: utasoldali kisátfedéses karambolban is maximálisan helyt kell állnia, illetve világításának is „jó”-nak kell lennie, ami a megvilágított terület, a maximális távolság, valamint a vakításmentesség követelményeiből áll össze.

A 2019 januárja után gyártott Lexus NX-ek az összes vizsgált fő területen az adható legmagasabb eredményt kapták. Ekkortól gyártották ugyanis olyan szerkezeti merevítő elemekkel az autót, amely maximális védelmet nyújt az első utasnak csekélyátfedéses frontális ütközés esetén. A végső értékelést alkotó, több tucat részeredményt vizsgálva egyetlen sem volt az idén vizsgált középkategóriás szabadidőjárművek közül, amely kevesebb pontban kapott volna „jó”-nál alacsonyabb minősítést, mint az NX, illetve, amely felszereltségi szinttől függetlenül biztosít „jó” minősítésű megvilágítást. A 2019-es év során eddig Top Safety Pick+ besorolást elnyert középkategóriás szabadidőjárművek (7 típus) között egyetlen sincs tehát, amely magasabb szintű védelmet nyújtana a legkülönbözőbb veszélyhelyzetekben, mint a Lexus NX.

Hankook Ventus Prime 2 K115 235/60 R16 100W gumiabroncsokat kapott az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420

Megkapta végleges 235/60 R16-os méretezésű Hankook Ventus Prime 2 gumiabroncsait a 97-es W140 Mercedes-Benz S420 projektautó.

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a Hankook magyarországi képviseletének köszönhetően a 97-es Mercedes W140-ünk remek technológiát képviselő Ventus Prime 2 ballonos abroncsokat kapott.

Annyira persze nem vészes (mai szemmel legalábbis) az összkép – féltünk tőle, hogy túlzottan “páncélautós” lesz inntentől az autó jellege.

Egyáltalán nem lett az, sőt: az előző 17-es felnikhez képest a 16-os gyári kerekeken sokkal elegánsabb és tekintélyt parancsolóbb lett az összhatás.

Nem véletlen, hogy ez a típus/modell gyárilag a 16-os méretezést kapta, ugyanis a kaszni méreteihez és arányaihoz egyöntetűen ez a kiállás passzol leginkább.

Ugyanakkor nyilván létezett gyári AMG vagy Lorinser kivitelben is a W140, ott alkalmaztak 17-es, sőt, 18-as megoldásokat is. Viszont hangsúlyozzuk: ott gyári, nem utángyártott replika-jellegű felnikkel voltak szerelve egyes modellek, nyilvánvalóan a szinkron optimálisabb volt a futómű és a felnik közt.

Véleményünk szerint a W140 limuzin klasszikus protokollautó, konzervatív jelleggel. A sportos küllem kimondottan vacakul áll neki, értve ezalatt a különböző légterelők felszerelését, az indokolatlan ültetéseket, valamint az utólag felokoskodott Koppány kipufogóvégeket. Nyilván léteznek kulturált, esztétikailag hibátlan sportos darabok, ezek a tiszteletteljes kivételt képezik.

A CL-széria, vagy az SL-széria (utóbbi: R129) viszont kimondottan igényli a sportosságot, hiszen maga a tálalás és a küllem megköveteli. De ez már egy teljesen más téma, egyszer majd visszatérünk rá.

Tehát a projektbálnánk boldogan hasítja a levegőt új papucsaival. A 16-os Hankook Ventus Prime 2 abroncsok remek szolgálatot tesznek, tettek már az első nagyjából 100 megtett kilométeren, érezhetően kisímult az autó rugózása, komfortérzete így már gyári 100 százalékot képvisel.

Összevetve: ha 235/60 R16 abroncsban gondolkodunk W140 gyári 16-os felnihez, kitűnő választás lehet a Hankook Ventus Prime 2, ugyanis remekül hozza, emeli ki az autó karakterisztikáját. Mind gyakorlatban, mind pedig vizuálisan.

A Hankook Ventus Prime 2 gumiabroncsok szakszerű felnikre helyezését a Classic Vehicle Hungary végezte.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

LEGFRISSEBB

Meglepő Ford-eladások: a Mustang Mach-E lekörözte a hagyományos Mustangot Amerikában

0
Ford közzétette harmadik negyedéves eredményeit az Egyesült Államokban, amely alapján a Mustang Mach-E elektromos crossover először múlta felül eladásaiban a legendás, belső égésű motorral...

TESZTJEINK