Az új T-Roc Cabriolet világpremierjével a Volkswagen új színt hoz a SUV kategóriába. A nyitott tetejű változat a népszerű crossover modellsorozatot bővíti, és új stílust hoz a bővülő SUV-piacra. Az új T-Roc Cabriolet hivatalos bemutatóját szeptember 12–22. közt a Frankfurti Autószalonon (IAA) tartják, piaci bevezetésére 2020 tavaszán kerül sor.
A T-Roc Cabriolet – mely az első crossover kabrió a kompakt osztályban – a bámulatosan extrovertált dizájn, a szabadidő autókra jellemző magas üléspozíció, a nagyfokú rugalmasság és a kabrió egyedi vezetési élményének különleges kombinációját kínálja.
Puha tető: A Bogár és a Golf hagyományait követve a T-Roc Cabriolet is a klasszikus puha tetővel érkezik. A hagyományokhoz hűen teljesen automatikus tető mindössze kilenc másodperc alatt nyílik, és az autó teteje 30 km / h sebességig menet közben is nyitható illetve zárható,. A puha tető zárása és nyitása elektromechanikusan történik.
Biztonság az utolsó részletig: A T-Roc Cabriolet utasait jól védi a borulás elleni védelem mely egészen a hátsó ülések mögötti vonalig meghosszabbítható. Meghatározott oldalirányú gyorsulási érték felett, vagy a jármű túlzott dőlése esetén a másodperc tört része alatt a hátsó fejtámlák felfelé mozdulnak. Ezenkívül a T-Roc Cabriolet-et megerősített szélvédő kerettel és egyéb szerkezeti átalakításokkal építették meg a maximális biztonság érdekében.
„Always on” és a digitális műszerfal. Az opcionálisan elérhető új generációs információs és szórakoztató rendszerrel (MIB3) a T-Roc Cabriolet állandó online kapcsolattal rendelkezik, ezáltal teljesen új szolgáltatásokat és funkciókat kínál. Az új rendszer online csatlakozási egységgel rendelkezik, melyhez integrált eSIM is tartozik. Ez azt jelenti, hogy a Cabriolet a kívánt esetben állandóan online kapcsolatban lehet, miután a járművezető regisztrálta a Volkswagen rendszerben.
Az információ az infotainment rendszer akár 8 collos képernyőjén jelenik meg. Ha ezt az opcionálisan rendelkezésre álló Active Info Display-jel és annak 11,7 collos képernyőjével kombinálva használják, akkor teljesen digitális “pilótafülke jelleg” alakulhat ki – ez a digitális műszerfal, az úgynevezett „Digital-Cockpit”. Style és R-Line felszereltségi csomagok: A T-Roc Cabriolet-nél a „Style” és az „R-Line” felszereltségi szintek közül is választhatunk. A Style-felszereltségi csomag a dizájnra és az egyéniségre összpontosít. Az R-Line csomag pedig határozottan sport-orientált felszereltségként foglalja magában a T-Roc számára opcionálisan kínált R-Line külső és belső felszereltségi csomagjainak elemeit. A sportos karaktert tovább hangsúlyozzák az olyan jellemzők, mint a ködlámpa, a sportosra hangolt futómű és a progresszív kormányzás sebességfüggő kormányművel.
Hatékony TSI-duó: Két hatékony benzines turbómotor, a 85 kW / 115 LEés a 110 kW / 150 LE teljesítményű erőforás érhető el az elsőkerék-hajtású T-Roc Cabriolet-nél. Alapkivitelben az 1,0 literes, 85 kW teljesítményű háromhengeres motorral hat fokozatű kézi sebességváltó kapható; míg a nagyobb 1,5 literes, 110 kW teljesítményű négyhengeres motorhoz opcióként hét sebességes duplakuplungos sebességváltó is rendelhető.
Azaz a hátsó légbefúvó-szellőztető lamellák állítógombjának (?) pótlása. Kicsi, krómcsíkberakásos kupak, jobb oldal.
Ugyanis a minap észrevettük, hogy a hátsó ülésssorral szemközt, a kardánalagút feletti dupla lamellamodul jobb állítópöcke hiányzik. Nem nagy ügy, de akkor is. Bántja a szemet, nem nyújt teljességet a beltér kapcsán, ráadásul a légbefúvás állítása is nehézkes így.
Nehézkes ilyesmit beszerezni, mert alapvetően nincs nagyon külön, utángyártott szintén nincs (és nem is annyira jó választás). Talán egyben, az egész modul, az meg úgy totálban horrorisztikus árazással.
Mielőtt állandó beszállító partnerünket, a Merciboltot hívtuk volna az ügyben, tettünk egy próbát Ámon Pali bontójánál.
Így nézett ki első nekifutásra…
Lőn csoda: találtunk is megfelelőt, teljes modul formájában. Egyelőre magát a modult nem cseréltük ki, mivel felesleges lett volna; inkább kipattintottuk a megfelelő részeket, konkrétan a kupakokat. Így párban kicseréltük mindkettőt, s visszaállt itt is az eredeti állapot.
A MINI rajongói idén a nagy-britanniai Bristolban rendezték meg az éves eseménynaptár hagyományos fénypontjának számító Nemzetközi Mini Találkozót, ahol a klasszikus Mini első legyártott példánya, a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE együtt ünnepelte a márka fennállásának hatvanadik évfordulóját.
A legközelebbi családtagok körében megünnepelt születésnapok kiemelkednek a többi közül. Érzi ezt a MINI is, amelynek hatvanadik születésnapjára több ezer márkarajongó látogatott el augusztus 8-11. között a nagy-britanniai Bristolba. És noha a Nemzetközi Mini Találkozó évről évre a brit prémiumgyártó eseménynaptárának fénypontja, a dicső múlt, a magával ragadó jelen és az innovációkban gazdag jövő közötti szimbiózis még soha nem képviseltette magát olyan erősen, mint idén: a rajongó tömeggel az 1959-es évjáratú, valaha készült legelső klasszikus Mini, a márka fennállásának hatvanadik jubileumára készített MINI 60 Years Edition (amelynek egy példánya épp a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI modellként gurult le a gyártósorról) és a közeli jövő hírnökeként érkező, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is együtt ünnepelt.
A Nemzetközi Mini Találkozót első ízben 1978-ban hívták életre a klasszikus Mini német rajongói. Az elmúlt négy évtizedben az esemény a nemzetközi klubélet és a márka iránt rajongó közösség legnagyobb éves rendezvényévé nőtte ki magát. A találkozót évről évre más-más európai országban hívják össze a szervezők, látványos járműbemutatókkal, hatalmas alkatrészvásárral, a legkülönfélébb kiegészítők csereberéjével, szabadidős tevékenységek széles tárházával, élő zenével, szórakoztató vetélkedőkkel és ízig-vérig fesztivál hangulattal.
A rajongók számára sosincs olyan, hogy „túl messze”. Sokan közülük akár ezer kilométert is levezetnek a hagyományosan négynapos kikapcsolódás helyszínére, ahol a gondosan megőrzött klasszikus Minik a legmodernebb MINI modellekkel karöltve pózolnak a kameráknak. A találkozónak minden ötödik évben Nagy-Britannia ad otthont, így nem lehetett ez másként idén, a márka fennállásának hatvanadik jubileumán sem.
A 2019-es esztendő kiváló alkalmat kínált a MINI-nek arra, hogy visszatekintsen az elmúlt hatvan évre és eszerint határozza meg a jövőbe vezető irányt. A jubileumra kidolgozott MINI 60 Years Edition – amelyet pár hónapja már megrendelhetnek a brit prémiummárka rajongói – modern köntösbe csomagolva kelti életre az elmúlt hatvan év esszenciáját, hiánytalanul tisztelegve az elmúlt évtizedek brit hagyományai előtt. A különkiadás exkluzív kialakítása és felszereltsége az egyedi stílus, a prémium minőség és a sportos menetteljesítmény harmóniáját idézi, 2019 novemberében pedig a márka első tisztán elektromos meghajtású négykerekűjének sorozatgyártása is megkezdődik. 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorjával és padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátorával a MINI Cooper SE a vezetés márkára jellemző, gokartos élményének merőben új dimenzióját váltja valóra. A háromajtós MINI műszaki alapjaira megtervezett újdonsággal az idei Nemzetközi Mini Találkozó közönsége találkozhatott először élőben. A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd.
Az oxfordi gyár ezúttal a Nemzetközi Mini Találkozó szempontjából is fontos helyszínként működött közre, a MINI hatvanadik születésnapja alkalmából ugyanis egy hatvan modellből álló konvoj utazott a gyárból egészen Bristolba. A konvoj elején a valaha készült legelső klasszikus Mini gurult, amelyet az elmúlt hat évtized különböző évjáratú autói követtek sorban, megszületésük időrendjében. A felvonulást a tízmilliomodik legyártott MINI-ként elkészült MINI 60 Years Edition zárta, életre szóló élménnyel ajándékozva meg a rajongókat.
Izgalmas és sokrétű az automobilizmus! Ezt mutatja fel világpremierjeivel az Opel az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. Debütál az új generációs Opel Corsa, a Grandland X hibrid és az új Opel Astra – tökéletesen kielégítve mindenféle felhasználási profilt. Az új Opel Corsa nemcsak kis fogyasztású, klasszikus hajtóművekkel érkezik, hanem, első ízben, akkumulátoros villanyautó Corsa-e változatban is – méghozzá 330 kilométert elérő tisztán elektromos hatótávval, WLTP1 szerint mérve.
Második világpremierként összkerékhajtással látható az új Grandland X Hybrid4 a 11.0-s csarnok D31-es Opel-standján. A konnektoros hibrid 1,6-os benzines turbómotort két villanymotorral kombinálva fejt ki 300 lóerőt elérő rendszerteljesítményt. Fogyasztása WLTP2 szerint mérve 1,6 l/100 km, CO2-emissziója 37 g/km (NEDC3: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált; ideiglenes adatok).
A harmadik az új Opel Astra. Kimagasló aerodinamikával, komplett új motornemzedékkel és szintén újonnan fejlesztett váltóművekkel állítja fel a hatékonyság és a csekély emisszió mércéjét. Elődjéhez képest 21 százalékkal csökkent a CO2-kibocsátás. (Ötajtós Astra 1.2 Direct Injection Turbo, 96 kW/130 PS, NEDC4-fogyasztás: városban 5,3-5,2 l/100 km, országúton 3,9-3,8 l/100 km, kombinált 4,4-4,3 l/100 km, 101-99 g/km CO2). Ezzel a kompakt osztály élvonalát képviseli minden idők leghatékonyabb Astrája.
Végül, de nem utolsó sorban az új Opel Zafira Life is Frankfurtban lép először a nyilvánosság elé. Ami az első generációval 1999-ben elkezdődött, épp húsz évvel később teljesen újonnan fejlesztett negyedik modellnemzedékkel folytatódik: új dimenziókba lép a Zafira Life – háromféle hosszúsággal, flexibilis, akár kilenc személyes utastérrel, nívós komforttal és asszisztensekkel.
„Az IAA alkalmával megmutatja az Opel, miként alakul az automobil jövője. Nálunk a vevő áll középpontban, az igényeivel. Ezért nem egyetlen csapáson haladunk, hanem komplett hajtómű-portfóliót kínálunk, az iránymutató villamos- és hibridhajtóműtől az extra-hatékony belsőégésűekig. Valamennyi új modellünk a legmodernebb technikát kapta – és máris megrendelhető“ – invitál Michael Lohscheller vezérigazgató a Frankfurti Autószalon Opel-standjára.
Sportos, stílusos, takarékos – és először elektromos az új Opel Corsa
Az új, 4,06 méter hosszú Opel Corsa modernebb, dinamikusabb és hatékonyabb, mint valaha. Különösen gazdaságos benzin- és dízelmotorjainak teljesítményskálája 55 kW/75 LE és 96 kW/130 LE közötti. (NEDC5-fogyasztás városban 5,4-3,7 l/100 km, országúton 4,1-2,9 l/100 km, kombinált 4,6-3,2 l/100 km, 105-85 g/km CO2; WLTP6-fogyasztás: kombinált 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2). Emellett a bestseller hatodik generációja először foglal magában akkumulátoros-elektromos változatot is: a Corsa-e akkuja 50 kilowattórás, teljesítménye 100 kW/136 LE, hatótávja eléri a 330 kilométert (WLTP)1. Valamennyi hajtómű-opcióban közös az élvezetes vezetés, a takarékos fogyasztás és a példás emisszió, egészen a Corsa-e nulla károsanyag-kibocsátásáig.
A sportos összbenyomáshoz illik a következetes súlycsökkentés – a legkönnyebb Corsa alatta marad az ezer kilónak – és a vezető alacsonyabb pozíciója, nem kevésbé a finoman hangolt futóművel járó precíz kormányzás, nagyfokú aktív és passzív biztonság. Az új Corsába olyan technika és asszisztensek vonulnak be, amelyet csak magasabb osztályú járművekből ismertek a vevők. Valódi fénypont az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás, amelyet először kínál az Opel a főáramú kiskategóriában. A Corsa további újdonsága a szenzoros oldalvédelem, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, az automatikus parkolóasszisztens és szériában a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, valamint az intelligens sebességszabályozó és a sávtartó asszisztens.
A Corsa vezetőjét és utasait a lehető legjobban csatlakoztatja és szórakoztatja az új infotainment-kínálat: multimédiás rádió, Multimedia Navi hétcolos színes érintőképernyővel, Multimedia Navi Pro csúcskészülék tízcolossal, illetve a Corsa-e teljesen digitalizált vezetőhelye. Kívánságra kapható a Corsához az új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatás, élő navigációval, segélyhívás közvetlen elérésével és sok egyéb funkcióval.
Töltés, indulás: az új, összkerékhajtású Opel Grandland X Hybrid4
Az új Corsa-e mellett az Opel villanyautós offenzívájának másik terméke az összkerékhajtású, szupermodern konnektoros hibrid Grandland X Hybrid4. WLTP-minősítésű, 147 kW/200 LE teljesítményű, 1,6 literes benzines, négyhengeres turbómotorját speciálisan hibrid járműhöz hangolták. Az egyenként 80 kW/109 LE kifejtésére képes két villanymotort 13,2 kilowattos lítiumion-akku táplálja. Az első elektromos, nyolcfokozatú automatán át dolgozik rá a fronthajtásra, a másodikat a hátsó hídba integrálták, és ez teszi kiváló útfogású 4×4-essé a Grandland X Hybrid4-et.
A vezető, preferenciáinak és a körülményeknek megfelelően négyféle menetmód, elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport közül választhat. Az első automatikusan állítja be a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen az elektromost kell választani, ekkor akár 52 kilométert is megtehet az autó a WLTP-menetciklus szerint, nulla emisszióval (NEDC3: 65 kilométer). A bármilyen talajon legjobban kapaszkodó harmadik mód aktiválja az elektromos hátsókerék-hajtást. Még hatékonyabbá teszi a Grandland X Hybrid4-et a regeneratív fékezés energia-visszanyerése.
21 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki a leghatékonyabb Opel Astra
Komplett új motorgenerációval és sebességváltókkal állítja fel az Opel Astra a csekély emisszió új standardját. Modern háromhengeres benzin- és dízelmotorjai élénk dinamikáról és komfortos, csendes utazásról gondoskodnak. A rezgéseket ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el a motorblokkban. A kompakt háromhengeres benzines turbó 1,2 és 1,4 liter lökettérfogatú. 81 kW/110 LE – 107 kW/145 LE teljesítménye és 195 – 236 newtonméteres nyomatékmaximuma hatékonysággal ötvözi az élvezetes autózást. (NEDC7-fogyasztás városban 6,4-5,2 l/100 km, országúton 4,2-3,8 l/100 km, kombinált 5,0-4,3 l/100 km, 116-99 g/km CO2; WLTP5-fogyasztás: kombinált 6,2-5,2 l/100 km, 142-119 g/km CO2; ideiglenes adatok). Már az alapmotorokhoz is hatfokozatú a sebességváltó. A kis fogyasztáshoz és a nagyfokú komforthoz hozzájárul az új, fokozatmentes automata, valamint a lágyan kapcsoló, csökkentett súrlódású kilencfokozatú automatikus váltómű is.
Hasonlóan kiváló az Astra aerodinamikája: 0,26-os alaktényezővel mind az ötajtós, mind a Sports Tourer a kompakt kategória legáramvonalasabb autói közé tartozik. Ezáltal lett az új modell a kapható járművek egyik legjobbja, ugyanakkor minden idők leghatékonyabb Astrája. Egyedül az aerodinamikai tökéletesítések kilométerenként 4,5 grammal szorították le a CO2-kibocsátást.
Nem kevésbé példás az új Astra komfortja, vezetőtámogatása és tájékoztató-szórakoztató rendszere sem. Az új frontkamera kisebb az eddiginél, és gyorsabb processzorral jobban teljesít, akárcsak a Multimedia Navi Pro infotainment-rendszerhez kapható digitális tolatókamera. Az autó mögötti közlekedés monitorképe tisztább és élesebb, sötétben kontrasztosabb lett. Nem hiányozhat az intelligens, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás sem. Kompatibilis okostelefonokat induktívan tölt fel a Wireless Charging. Az utasteret pedig a Bose kívánságra beépített csúcsszintű hangrendszere varázsolja koncertteremmé. Hidegben előnyös az Astrához először rendelhető fűthető szélvédő.
Csúcsformában a nagyterű: az új Opel Zafira Life
Már húsz éve érvényes, hogy a szép, flexibilis és hatékony nagyterű autó neve Zafira. Így marad a 2019-es IAA után is – jön a negyedik modellgeneráció, az Opel Zafira Life. Mégpedig rögtön háromféle hosszúsággal – a „Small“ 4,60 méteres, a „Medium“ 4,95, a „Large“ pedig 5,30 – és mindegyik akár kilencszemélyes. Különösen praktikussá teszi, hogy a legtöbb változat maximum 1,90 méter magas, így behajthat mélygarázsokba, ami nemcsak szállodai jármű esetében fontos, hanem magánautósoknak is, akik korlátozás nélkül szeretnének parkolni.
Vonzó az új autó kis fordulóköre, kezes viselkedése és két szenzorvezérlésű tolóajtaja, amelyek egyetlen láblendítéssel nyithatók kívülről. A szegmensben egyedülálló ez a komfortmegoldás. A Zafira Life poggyásztere már az „S“ változatban is 3.600 literes, sőt az „L“-é maximum 4.900. A kényelmet akár nyolc bőrülés fokozhatja. Mindezt megkoronázza a Lounge-kivitel mozgatható asztala, nagy lábtere és 48 centis hátsó ülésszélessége.
A tetszés szerint átrendezhető belső tér és a kényelem mellett jó pontokat szerez a Zafira Life sokféle technikája, amelyek jóvoltából ellazítóbb és biztonságosabb az utazás. A modern vezetőtámogató- és infotainment-rendszerek között van vetített kijelzés, kamera- és radaralapú intelligens sebességasszisztens, továbbá IntelliGrip elektronikus kipörgésgátló. Meg lehet nézni a küllemét is: laza megjelenés a jellegzetes Opel-arccal, eltalált arányokkal és rövid túlnyúlásokkal. Kétrészes panoráma-üvegtető és a csomagtér-ajtó külön nyitható üvege teszi teljessé a hatást.
A kétkerekű versenysportok királykategóriájának új felvezető autóját az augusztus 9-11. közötti hétvégén megrendezett futamon mutatta be a BMW.
A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP™ Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP™ Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), amelynek világpremierjét a BMW Group idén június végén, a BMW Weltben megrendezett #NEXTGen fesztiválon tartotta.
A sebesen száguldó motorkerékpár-versenyzők abszolút biztonságát szolgáló csúcsteljesítmény okán a BMW M GmbH immár több mint húsz éve a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports hivatalos autóipari partnere, amelynek égisze alatt „a MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottáját” is biztosítja. A müncheni központú vállalatcsoport 1999 óta a MotoGP™ szerves része, a BMW M8 MotoGP™ Safety Car pedig a csúcsteljesítményű felvezető autók legújabb példányaként érkezett meg az élvonalba.
„A BMW M8 sportmodellt és a BMW M8 GTE versenyautót párhuzamosan fejlesztettük, a motorsport élvonalában edzett géneknek köszönhetően így a BMW M8 minden területen kiemelkedik a mezőnyből” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. „Logikus lépés volt tehát, hogy a MotoGP™-ben dolgozó biztonságiautó-flottánk élére a BMW M8 Competition személyében új vezérmodellt helyezzünk. A nagyteljesítményű sportautó már sorozatgyártásban kínált formájában is tökéletesen alkalmas a versenypályás használatra, az innovatív technológiai felszereltségekkel azonban még inkább megpróbáltuk kitolni a határait. Rendkívüli izgatottsággal tölt el bennünket, hogy a BMW M8 MotoGP™ Safety Car személyében egy vadonatúj, erőteljes vezérmodellt guríthatunk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának élére” – tette hozzá.
A BMW M8 MotoGP™ Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.
A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a tervezők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW M GmbH mérnökei fáradhatatlan munkával készítették fel a BMW M8 MotoGP™ Safety Car technológiai arzenálját a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatára. A munkálatok során a fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett opcionális extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. Az utólagosan felszerelhető tételek azon túlmenően, hogy tovább fokozzák a biztonsági autó sportos megjelenését, az aerodinamika, a hűtés és a könnyűszerkezetes járműépítés terén is fontos szerepet játszanak. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.
A BMW M8 MotoGP Safety Car főbb módosításai:
Titánból készült BMW M Performance sport kipufogórendszer** Szénszálból készült BMW M Performance kipufogóvégek** BMW M Performance szőnyegek Szénszálból készült BMW M Performance motorborítás Szénszálból készült BMW M Performance diffúzor BMW M Performance Pro sportkormány (szénszálból készült BMW M Performance kormánybetéttel és BMW M Performance váltófülekkel) Szénszálból készült BMW M Performance Air Breathers légkivezető nyílások Szénszálból készült BMW M Performance küszöbtoldatok BMW M Performance matricák Gyorszáras motorháztető Áramtalanító berendezés Villogó ikergyűrű-motívum az első fényszóró-párban LED-technológiás fényhíd a tetőn LED-technológiás villogók az első lökhárítóban RECARO kagylóülések Schroth biztonsági övekkel Bukókeret Tűzoltó készülék Michelin Cup gumiabroncsok Vörösre fóliázott hűtőrács-keret Frozen Black árnyalatúra fényezett első koptató Úszó BMW kerékagy-sapkák BMW M logóval ellátott BMW szelepsapkák Hátsó légterelő szárny a BMW M8 GTE versenyautóról Feketére fóliázott küszöbtoldatok MotoGP™ karosszéria-fóliázás Szénszálból készült egyedi légterelő lapok Teljes fénytechnika-vezérlés
A Toyota még ebben a hónapban forgalomba hozza Japánban a Sora1 nevet viselő hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz (FCEV busz) tökéletesített megelőző biztonsági funkciókkal felszerelt, frissített kivitelét.
A Toyota az ITS funkciók (ITS = intelligens közlekedési rendszerek) bevezetésével emelte magasabb szintre a Sora preventív biztonsági képességeit. Ezen túlmenően megnövelték a Sora utaskapacitását, haladási sebességét, valamint járatpontosságát is.
Közösségi közlekedési eszközként a 2020-as Tokiói Olimpián százas nagyságrendben hadrendbe álló abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás Toyota Sora busznak minden körülmények között fokozott üzemi megbízhatóságot és a létező legmagasabb szintű biztonságot kell nyújtania. Ennek érdekében továbbfejlesztett modellt felszerelték egy olyan funkcióval, amely figyelmezteti a kereszteződésben jobbra (nagy ívben) kanyarodó vezetőt, valamint egy olyan rendszerrel, amelynek segítségével az utasok szükség esetén – például, ha a buszvezető hirtelen rosszul lesz – aktiválhatják a vészmegállító funkciót.
A felfrissített Sora új rendszere lehetővé teszi, hogy a járművek megosszák egymással a járatok követési távolságát. Így megelőzhető, hogy a konvojban közlekedő buszok (két vagy több jármű) a megállókban vagy a közlekedési lámpáknál elszakadjanak egymástól. Ezzel a funkcióval nagymértékben javítható a szolgáltatás utasszállító kapacitása, sebessége, illetve a járatok menetrend szerinti pontossága.
ITS Connect jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs rendszer (DSSS menetbiztonsági támogató rendszerek)
Az infrastruktúrát alkotó eszközök és a járművek megosztják egymással a közeledő járművekre, gyalogosokra, illetve közlekedési jelzőlámpákra vonatkozó információkat, tájékoztatva a járművezetőket környezetükről.
1. Jobbkanyar ütközésfigyelmeztetés: jobbra (nagy ívben) történő kanyarodás esetén a rendszer figyelmezteti a vezetőt, felhívva a figyelmét a potenciális veszélyhelyzetekre, a közeledő járművektől kezdve az úttesten áthaladó gyalogosokig. 2. Tilos jelzés figyelmeztetés: kereszteződésben piros lámpához közeledve a rendszer figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az nem lassít, illetve ha nem veszi észre a tilos jelzést. 3. Tilos jelzés féktámogatás: ha kereszteződéshez közeledve a járműnek valószínűleg meg kell állnia a piros lámpánál, a rendszer elősegíti a korai lassítást. 4. Szabad jelzés tájékoztatás: a tilos jelzés szabadra váltásáig hátra lévő időt megjelenítő kijelző segítségével elkerülhető a késedelmes elindulás.
Vészhelyzeti megállító rendszer (EDSS)
Amennyiben egészségügyi vészhelyzet következik be, például rosszul lesz a buszvezető, a rendszer lehetővé teszi, hogy a sofőr vagy az utasok egy gomb megnyomásával megállítsák a buszt3. A vezérlő rendszert kifejezetten tömegközlekedésben alkalmazott buszokhoz fejlesztették ki, ahol elsődleges szempont az álló utasok biztonsága. Amint a busz lassítani kezd, az utasokat villogó piros fények és hangjelzés figyelmezteti a veszélyhelyzetre. A közlekedés egyéb résztvevőit, illetve a környéken tartózkodókat kürtszó, valamint villogó féklámpák és elakadásjelző fények figyelmeztetik.
Ütközésre figyelmeztető rendszer
Amennyiben a busz elején elhelyezett, milliméteres hullámhosszon működő radar úgy észleli, hogy fennáll a veszélye annak, hogy a busz másik járművel vagy az útfelületen található egyéb akadállyal ütközzön, a rendszer hangjelzéssel, valamint a főkijelzőn megjelenő figyelmeztetéssel hívja fel erre a vezető figyelmét. A rendszer az álló, illetve a biztonsági övet nem használó ülő utasok biztonságát egyaránt figyelembe veszi, és a kormányzás támogatásával segít elkerülni az ütközést.
ITS Connect járműkonvoj információs szolgáltatás
A szolgáltatás a buszokra, buszsorrendekre, valamint a konvojban közlekedő járművek közötti távolságra vonatkozó információkat figyelembe véve megakadályozza, hogy a konvoj tagjai a megállókban vagy a közlekedési lámpáknál elszakadjanak egymástól. Ezzel javítható a szolgáltatás utasszállító kapacitása, sebessége, illetve pontossága. 1. Járműkonvoj felismerő funkció: a járművek közötti kommunikációt és milliméteres hullámhosszú radarokat alkalmazó rendszer (az adott viszonylatban alkalmazott maximális buszszám keretein belül) felismeri a járművekre, a járatok sorrendjére, valamint a konvojban közlekedő járművek közötti távolságra vonatkozó információkat, és tájékoztatja a vezetőt a konvoj méretéről. 2. Busz stop-start információs rendszer: a rendszer észleli a konvojban közlekedő buszokra felszálló, illetve azokról leszálló utasokat, és gondoskodik arról, hogy a konvoj minden egyes tagja egyszerre hagyja el a megállót.
ITS Connect kommunikáló távolságtartó tempomat
A buszokat a teljes sebességtartományban aktív, radar alapú adaptív tempomattal szerelték fel, ami elősegíti a zökkenőmentes gyorsítást és lassítást. Amennyiben az elöl haladó járművet kommunikáló távolságtartó tempomattal szerelték fel, a busz a járművek közötti kommunikációs csatornán keresztül megosztott információk alapján képes gyorsan reagálni az elöl haladó jármű sebességváltásaira (gyorsítás, lassítás), így a buszok zökkenőmentesen követhetik egymást. A rendszer a kijelölt buszutakon közlekedő konvoj egyes tagjainak segít fenntartani az állandó járműközi távolságot, illegve a konvoj mögött haladó járművek állandó sebességét.
ITS Connect hullám típusú közösségi közlekedés prioritási rendszer konvoj funkcióval
A kifejezetten erre a célra szolgáló ITS-rádiót alkalmazó rendszer az infrasturktúra elemeinek sugárzott kérésben igényli a zöld jelzés időtartamának megnyújtását, illetve a tilos jelzés időtartamának lerövidítését. A konvoj utolsó tagja a szabad jelzés meghosszabbítására vonatkozó kérést sugároz, ezzel megakadályozza, hogy leszakadjon a konvojról a lámpánál.
Automatikus érkezés-szabályozó rendszer (opciós)
A rendszer észleli az útfelületre felfestett segédvonalakat, és automatikusan kormányozza, illetve lassítja a buszt. Így a busz pontosan a kijelölt fel- és leszállóhelyen áll meg, valamint képes minimális távolságot tartani a buszmegállótól. Ez elősegíti a babakocsival, illetve kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállását.
2019 hetedik hónapjában világszerte összesen 183 487 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modell talált gazdára, amely 1,3 százalékos növekedést jelent. A BMW márka eközben 1,6 százalékkal, a BMW X modellcsalád pedig 27,2 százalékkal szárnyalta túl saját, egy évvel korábbi teljesítményét.
A BMW Group stabilan emelkedő értékesítési mutatók mentén zárta 2019 hetedik hónapját, a világszerte eladott 183 487 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 1,3 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi értéket. A müncheni központú vállalatcsoport egész éves eladási mutatója ezzel 1 436 382 darabra ugrott, amely a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is 0,9 százalékos abszolút fejlődést jelent.
„Vadonatúj modelljeink még a rendkívül kiélezett piaci verseny ellenére, a gazdasági nehézségekkel küzdő régiókban is pozitívan hatnak eladásainkra, amelyekkel nem csupán havi, de éves szinten is új magasságokba érkeztünk. A BMW márka idén huszonegy új vagy továbbfejlesztett modellt vezet be a piacon, a már elérhető újdonságok pedig kiváltképp népszerűek ügyfeleink körében” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „A BMW X modellcsalád értékesítési mutatója több mint 27 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi mutatót, a rendkívül sikeres modellpaletta teljes megújításának és kibővítésének utolsó lépése pedig az esztendő második felében érkező, új BMW X6 piaci bevezetése lesz. Az iránymutató BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt eközben népszerűbb, mint valaha, ismét kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el júliusban” – tette hozzá Pieter Nota.
2019 júliusában a BMW márka világszerte 157 062 darab új autót értékesített, amely 1,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bajor prémiumgyártó január és július között eladott négykerekűinek száma ezzel 1 233 075 példányra nőtt, amely a havi növekedéssel párhuzamos, 1,6 százalékos abszolút fejlődést jelent. A márka történetében mind a július havi, mind az egész éves teljesítmény új értékesítési rekordnak számít. A portfólió legkelendőbb tagjai továbbra is a BMW X modellcsalád új vagy továbbfejlesztett terepjárói, amelyekből csak júliusban 45,9 százalékkal többet, 72 147 darabot rendeltek meg az ügyfelek. A BMW X2 értékesítési mutatója 43,6 százalékkal, a BMW X3 eladási számai pedig 56,7 százalékkal növekedtek.
Piaci bevezetése után közel hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt kétszámjegyű eladási növekedést produkált júliusban. A 2 691 darab új autó 12,6 százalékkal múlja felül a tavaly júliusi mutatót. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km) érkezése előtt a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája némileg a tavaly júliusi értékesítési eredmény alatt teljesített: a világszerte eladott 10 069 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW, illetve MINI modell 5,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hetedik hónapjában regisztrált számtól. A hálózatról tölthető 3-as BMW mellett azonban idén a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, új BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 20,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km) és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is világpremierjét ünnepli, utóbbi ráadásul már a bejelentését követő első hónapban jelentős mértékű ügyfél-érdeklődésre tett szert. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.
A nyereséges működésre koncentráló MINI idén júliusban még a rendkívül kiélezett piaci verseny közepette is képes volt megismételni tavaly júliusi eladási eredményét, a világszerte eladott 26 031 darab új autó mindössze 0,8 százalékkal marad el az egy évvel korábban regisztrált értéktől. A brit prémiumgyártó egész éves értékesítési mutatója ezzel 200 379 darabra nőtt, amely csupán 3,5 százalékkal kevesebb, mint a 2018 januárja és júliusa közötti érték.
A BMW Motorrad értékesítési mutatója erős fejlődést produkál, amely az egész esztendő viszonylatában 7,3 százalékos növekedésben érhető tetten. A január és július között eladott 109 280 darab új kétkerekűhöz a júliusi hónap egymagában 16 092 darab új robogóval és motorkerékpárral járult hozzá, amely 8,3 százalékos javulás.
A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban
Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW márka idén júliusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban immár hatodik hónapja erős értékesítési növekedést regisztrál (a júliusban eladott 23 015 darab új autó 4,7 százalékos fejlődésnek felel meg), miközben eladásainak gyarapodása Kínában (51 377 darab új autó / 16,4 százalékos javulás) és Németországban is kétszámjegyű (24 039 darab új autó / 28,1 százalékos fejlődés)*. A rendkívül kiélezett globális piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group további értékesítési fejlődést irányoz elő az idei év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.
Nem változtak a trendek: az év első félévében világszerte a Toyota volt messze a legnépszerűbb autómárka, míg a Toyota Corolla a legnagyobb számban eladott személygépkocsi. A ranglista harmadik helyén a RAV4 szabadidőjármű őrzi helyét.
Az új generációs modellek bevezetésével sem változott a trend: 596 282 eladott autóval megőrizte pozícióját a Toyota Corolla, mint a világ legkeresettebb személyautója, derül ki a globális autópiaci statisztikákkal foglalkozó focus2move.com weboldal adataiból. Minden idők legnagyobb számban eladott személyautója továbbra sem okoz csalódást: míg a globális újautó-piac hét lendületes esztendőt követően az idei év első felében 8,1 százalékos visszaesést produkált (42 028 370 darab személygépkocsi), a Corolla mindössze két százalékkal maradt el tavalyi teljesítményétől. Ennek köszönhetően nemcsak megőrizte első helyét a világszintű rangsorban, de piaci részesedését is növelni tudta. Míg 2018 végén az összeladások 1,27 százalékát tudhatta magáénak a Corolla, ez az arány mostanra 1,42 százalékra nőtt.
Nem a Corolla az egyetlen Toyota a dobogón: a RAV4, amely tavaly év végén került be a legjobb három közé, 440 597 eladott példánnyal (+8,2%) megerősítette pozícióját az autóipar abszolút élmezőnyében. Ahogy a népszerű szabadidőjármű, a ranglista nyolcadik helyére előre lépett Toyota Camry (349 944 db, +3,5%) is sokat profitált a típusváltásból. Mindkét modell ugyanarra az új generációs, kifejezetten hibrid hajtásláncok befogadására felkészített TNGA-K padlólemezre épül. A közös platform az elődmodelleknél kisebb tömegű, jobb torziós szilárdságú, mély tömegközéppontú modelleket eredményezett, amelyek így egyszerre tágasabbak, élvezetesebben vezethetők, biztonságosabbak és takarékosabbak is, mint valaha.
Ami a márkákat illeti, a Toyota globális piaci részesedése az év első hat hónapjában meghaladta a tíz százalékot.2 A példátlan siker annak volt köszönhető, hogy a zuhanó piacon 1,6 százalékkal növelni tudta eladásait a márka (4 303 303 darab autó). A ranglistát évek óta vezető Toyotán kívül csupán egyetlen autógyártó volt a Top 10-ben, amelyik ne zárta volna mínuszban az első félévet, négy márka forgalma pedig a globális átlagnál is nagyobb mértékben esett vissza.
Nem vítás: még mindig igazi, hamisítatlan gokart élményt ad a MINI John Cooper Works. 2016 környékén járt nálunk utoljára, most újra “előhúztuk”, és megnéztük, változott-e valami. Nem sok, ugyanolyan vad és imádnivaló. Teszt.
A JCW valójában tényleg azt adja, amit a profilválasztó üzenete ígér, ha sportos módozatot választunk autózásunkhoz: tudvalévő, hogy a jelenkori MINI-modellek egyik húzómondata ez, de hát egy kisebb lökettérfogatú gázolajostól például nyilván nem várhat az ember csodákat.
Jó, jó, a futómű hangolása, a kormány visszajelzése, reakcióideje megváltozik, direktebben autózzuk ki a teljesítményt még a legvisszafogottabb esetekben is. Viszont a MINI John Cooper Works más, igazándiból ezzel a modellel kellene definiálni a valódi MINI élményt.
Voltak már korábbi John Cooper Works verziók, konkrétan az ezelőtti, ami 211 lóerős erőforrásával már szintén mosolyt csalt az utazók arcára; elég lett volna az is, bőven, de a jelenleg aktuális 231 lóerő azért csak nyom a latba még bőségesebben. S hogy mi is ez a gokart feeling? Elegendő csak annyit írnunk: 1195 kilogramm gyári üres tömeg, 5.17 kilogramm/lóerő tömeg-teljesítmény arány. Impozáns adatok, nem igaz?
No de menjünk ennyire a dolgok elébe, mint ahogyan olvasóink megszokhatták, autótesztjeink tematikusan épülnek fel – intró, külső, belső, hajtáslánc, konklúzió. Folytassuk is eme szellemiség jegyében, mondjuk a hosszabbra nyúlt bevezető után a küllem taglalásával.
Apró, de élhető
Összetéveszthetetlenül MINI: haragos tekintet, melyhez nagyban hozzájárul a légbeömlők kialakítása és elhelyezése a front részeken, a magabiztos fazonírozás, némi króm. S annak érdekében, nehogy összekeverjük holmi mezei kompakttal, még akár házon belül is, ott a John Cooper Works biléta is, az egyébként igen figyelemfelkeltő és hangsúlyos hűtőmaszk jobb felső szegletében.
Újabb beömlőt találunk a motorháztetőn, ezáltal már teljes egészében garantált a sportos külalak, főként közepes totálból szemlélve, guggolva igazán belevaló látványt nyújt a MINI John Cooper Works. A piros-fekete színkombináció is gyönyörűen el lett találva a tesztautó konfigurálásakor, a matricázás is elmaradhatatlan, csakúgy, mint a tető eltérő színe a kaszni alapárnyalatától. Vannak még mattfeketére alakított sárvédőívek, csapott far szolid, de annál jobban eltalált hátsó légterelővel, meg a kötelező kellékkel, a dupla sportkipufogóvéggel megspékelve. Úgy, hogy a lökhárító idom itt is követi a mellső részletek meghatározó kialakítását, több, szám szerint négy fő légbeömlő-megoldással.
Egyedi, tradicionális stílusjegyeket ötvöző enteriőrrel büszkélkedhet a a MINI John Cooper Works. Hűen a gyökerekhez, a műszerfal leginkább kihangsúlyozott része az arányokhoz képest hatalmas, középső információs kijelző, ami ugye még az ősidőkben a kilométeróra szerepét volt hívatott ellátni.
Mára azonban változtak a trendek, a központi műszeregység közvetlenül a kormányoszlop felett kapott helyet HUD kíséretében az alapvető analóg visszajelzőkkel, jobbra helyezett, kicsit olcsó megoldást sugalló üzemanyagszint-mutatóval.
Minden a helyén az utasfülkében: az egyediség uralkodik folyamatosan
Vaskos, masszív fogást ad a bőrbevonatú kormánykerék, a keresztküllőkre helyezett funkciógombok megszokást igényelnek, de rövid idő után minden a kezünk alá dolgozik a MINI John Cooper Works-ben. Az imént felemlegetett középkonzol rendkívül mutatós még mindig, a karima színváltása mellett versenyzászló-szimbólumok is felfedezhetők mintázatként. Ezáltal még egyedibb lesz a legizmosabb MINI beltere, s akkor még nem beszéltünk a lakkfekete berakásokról, fémhatású pedálsorról, illetve egyéb krómátfuttatásokról.
Kiváló tartású és kialakítású sportüléseket kapott a a MINI John Cooper Works, klasszikus Recaro formával, kellően kemény felületekkel. Nem mondanánk, hogy egyszerű a ki- és beszállás, de ez az autó pontosan erről szól többek közt, itt ne a praktikumot keressük elsősorban, hanem az összhatás és hangulat az, amiért gondolkodás nélkül rohan a kereskedésbe a rajongó delikvens.
Hátra egyébként még körülményesebb a bejutás, vagy inkább az utazás, ugyanis a láb- és fejtér igen csekély, így rövidebb távokon érdemes gondolkozni mondjuk 4 személy szállítása kapcsán. Itt megint megjegyezzük az egyértelműt: a MINI, vagy kifejezetten a a MINI John Cooper Works elsősorban kétemberes megoldás, szinte borítékolhatóan második vagy harmadik autó, úgyhogy nem gondolnánk, sokat számítana a vásárláskor a vevőkör számára, mennyire optimális a helykihasználási ráta.
Fentieknek megfelelően a csomagtér is hozza az elvárások szerinti méretet. 211 literrel lehet gazdálkodni, ami egyébként ha ügyesen rendezgetjük el a pakolni valókat, máris jól testreszabható felületet ad némi kisebb táska esetében.
Teljesítményből színjeles. Kellhet ennél több?
A MINI John Cooper Works szíve 2 literes turbótöltött benzinmotor, 231 lóerő maximális teljesítmény-leadással 5200-as percenkénti fordulatszámon, míg a 320 Newtonméteres csúcsnyomaték 1250-nél kezd érkezni, és viszonylag hosszú tartományban ki is tart. A leszabályozás 6000 felett történik, de ez bőségesen elegendő is a jól kiautózható sebességfokozatokhoz – itt a hajtásláncba iktatott nyolcfokozatú automataváltó domborít, néha visszafogottabban, mint ahogyan az elvárható lenne. Pontosan emiatt örvendetes, hogy a MINI John Cooper Works rendelhető szintén hatgangos manuális kéziváltóval is a direktebb élményért – ennek ellenére a tesztautó automatája is mindent megtett az élmény érdekében.
Sport módba kapcsolva minden tömörebbé válik, ami az autó viselkedését illeti, a gázreakciók közvetlenebbek lesznek, csakúgy, mint a kormányzás, vagy felfüggesztés keménysége. Az elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés jó társa a sportosra hangolásnak, a kormányzás ténylegesen rövid lesz, pár apró mozdulattal igen komoly kanyarodásokat lehet produkálni a a MINI John Cooper Works-szel. Ez lenne a gokart-érzet? Tényleg az, a stabilitást szinte nem tudtuk megrendíteni, igaz, a tesztnapok alatt nem mindig volt megfelelően száraz az útburkolat a forgalomtól elzárt területeken.
Ahhoz, hogy a tesztben részletezett a MINI John Cooper Works-ből ki lehessen hozni a kívánt maximumot, mindenképp üzemmeleg motor szükségeltetik (a műszerfalon pontosan kapunk erre vonatkozóan tájékoztatást), valamint előnyös, ha a kormánykerék mögötti fülekkel adagoljuk a sebességfokozatokat, például intenzív gyorsításkor. Ilyenkor nincs semmi tétovázás, a váltások pontosak és akkor történnek, amikor mi úgy szeretnénk, több fokozat visszaváltásakor még melengető durrogások is érkeznek a jól hangolt kipufogó felől.
Hétköznapi felhasználás
Ha kellőképp dinamikusan közlekedünk, a a MINI John Cooper Works 10 liter alatti fogyasztással akkor is beéri, vegyes használattal így 8.4 litert sikerült rögzítenünk 100 kilométeres átlagra. Ugyanakkor ha szolidan, öregurasan autózunk, Green módva kapcsolva szigorúan, úgy országúton hozható a 4.9, míg városban a 6.9-7.7 literes átlag is. Utóbbi kicsit magas, de még több odafigyeléssel és forgalmi helyzettől függően egész biztos, hogy lejjebb faragható az érték.
A Toyota közzétette a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó japán pénzügyi év 2019. június 30-án lezárt első negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Az első negyedévben a világszintű konszolidált Toyota és Lexus járműeladások összesen 2.303.495 darabot tettek ki, ami 67.364 darabos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. Ezen időszak összesített nettó árbevétele 7,646 ezer milliárd jen (72 milliárd USD) volt, ami 3,8%-os növekedésnek felel meg. Az április és június között elért nettó nyereség 6,4 milliárd dollár volt – 3,9%-al több mint az előző év ugyanazon időszakában.
A Toyota globális tevékenységének működési bevétele április és június között az előző év azonos időszakához képest 682,6 milliárd jenről (6,4 milliárd USD) 741,9 milliárd jenre (7 milliárd USD) nőtt, míg az adózás előtti bevétel 841,7 milliárd jent (7,9 milliárd USD) tett ki. A vállalat nettó nyeresége 657,3 milliárd jenről (6,2 milliárd dollár) 682,9 milliárd jenre (6,4 milliárd dollár) emelkedett. Ezzel továbbra is a Toyota messze a legnyereségesebb autógyártó, ám egyben a kutatási és fejlesztési tevékenységre (részben vagy teljesen elektromos hajtások, önvezető autók, mesterséges intelligencia, robotika, mobilitási szolgáltatások) legtöbbet költő autóipari vállalat is.
A globális trendekkel szembemenő növekedés és kiváló eredmények nagyban köszönhetőek a Toyota technológiai és modellinváziójának. Idén a Toyota márka három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) is vadonatúj generációval jelentkezett, amelyek mindegyikének esetében a világ legfejlettebb, negyedik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása az ügyfelek körében a legnépszerűbb választás. Vadonatúj generációval jelentkezett emellett a legnépszerűbb Lexus szedán, az ES is, valamint bemutatkozott a kompakt SUV Lexus UX is – szintén a világ legfejlettebb hibrid hajtásával.
Japánban a járműeladások összesen 555.291 darabot tettek ki, ami 44.952 darabbal több a tavalyi eredménynél, míg az elért nyereség 40,2 milliárd jennel (380 millió USD)) 436,4 milliárd jenre (4,1 milliárd USD) növekedett. Észak-Amerikában a járműeladások összesen 743.576 darabot tettek ki, ami 2.559 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 37,0 milliárd jennel (348 millió USD) 115,4 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) növekedett. Európában a járműeladások összesen 273.964 darabot tettek ki, ami 21.325 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 11,6 milliárd jennel (110 millió USD) 34,7 milliárd jenre (327 millió USD) nőtt. Ázsiában a járműeladások összesen 398.240 darabot tettek ki, ami 4.011 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 25,6 milliárd jennel (241 millió USD) 116,5 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) csökkent. A többi régióban (beleértve Közép- és Dél-Amerikát, Óceániát, Afrikát és a Közel-Keletet) a járműeladások összesen 332.424 darabot tettek ki, ami 365 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 19,2 milliárd jennel (181 millió USD) 21,7 milliárd jenre (204 millió USD) csökkent. A pénzügyi szolgáltatásokból származó működési nyereség 34,6 milliárd jennel (326 millió USD) 108,2 milliárd jenre (1 milliárd USD) nőtt.
A Toyota várakozásai szerint a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó pénzügyi évben világszinten 9 millió Toyota és Lexus modell talál majd gazdára (ezen felül számítandók a Toyota csoport két másik márkája, a Daihatsu és a Hino értékesítései, amelyek várhatóan 1,6 millió körüli darabszámot tehetnek majd ki, ezek azonban a Toyota vállalat eladásaiba és nyereségébe nem kerülnek beszámításra).
A vállalat úgy számol, hogy a pénzügyi évben elért nettó árbevétele elérheti a 29,5 ezer milliárd jent (278 milliárd USD), a működési bevétel a 2,4 ezer milliárd jent (22,6 milliárd USD), az adózás előtti bevétel 2,56 ezer milliárd jent (24,1 milliárd USD), a nettó nyereség pedig 2,15 ezer milliárd jent (20,2 milliárd USD). A Toyota csoport nyereségéhez ehhez értelemszerűen hozzájön majd a várhatóan 1,6 millió Daihatsu és Hino modell által megtermelt nyereség is.
A BMW hatalmas változásra készül: a Neue Klasse generáció érkezése miatt megkezdődött a jelenlegi modellpaletta tisztítása. Ennek részeként több kedvelt típus is lekerül a...