A Continental-csoporthoz tartozó General Tire szállítja első szerelésűként a gumiabroncsokat a legújabb BMW X5-öshöz. A bajor SUV a Grabber AT3 275/45 R20 110V XL méretű abroncsaival gurulhat le a szerelősorokról.
A BMW X5 az off-road SUV-ok éllovasának számít, ha luxus és a teljesítmény kombinációjáról van szó. Éppen ezért az elvárások az abroncsokkal szemben is magasak. A Grabber AT3 a General Tire három innovatív technológiáját alkalmazza. Ez masszív teljesítményt tesz lehetővé aszfalton és terepen egyaránt, valamint nagyobb futásteljesítményt, alacsonyabb gördülési zajt és maximális tapadást biztosít a változó útviszonyok között.
„Az a tény, hogy Európa egyik vezető négykerék-meghajtású járműgyártója is a General Tire márkát választja, fontos elismerés a minőségünkkel kapcsolatban” – jegyezte meg Matthias Bartz, a General Tire EMEA Régió üzletfejlesztési menedzsere. Hozzátette: “A BMW továbbra is magasra helyezi a lécet az abroncsokkal kapcsolatos elvárások terén, mind az eredeti alkatrész (OE) és az utángyártott (AM) szektorban.”
A General Tire abroncsok 240/óra maximális sebességre vannak hitelesítve és négyévszakos abroncsként a Grabber AT3 az M+S hópehelyjelzést is magán viseli, ezért a hóval borított utakon is biztonságosan kezelhető.
A Grabber AT3 hármas technológiát alkalmaz. A „TracGen” technológia egy „nyitott abroncs vállat” jelent, illetve olyan barázda kialakítást, amely növeli a tapadást. A „DuraGen” pedig egy olyan alkotóelem a keverékben, amely ellenállóbb a szakadással szemben és jobb kapcsolatot biztosít a lazább útfelszínekkel. A nagyszámú futófelületi éleknek köszönhetően a Grabber AT3 futófelülete minden irányban jobb tapadást nyújt. Ezeknek a kialakítási megoldásoknak köszönhetően a profil öntisztító képessége is kimagasló.
Végül pedig a ComfortBalance sikeresen harmonizálja a szilárd útburkolaton és a terepen történő haladás egymással ellentétes menettulajdonságait. Az alacsony merevségű futófelület kiegyensúlyozott blokk geometriája és a futófelület közepén lévő blokkok speciálisan módosított elrendezése pedig jelentős mértékben csökkenti az abroncs rezgését.
Május első hétvégéjén rendezik meg hatodik alkalommal a régiónk egyik legnagyobb klasszikus járműkülönlegességeket felvonultató seregszemléjét, a Balatonfüred Concours d’Elegance-t.
Május 3-a és 5-e között ismét a lenyűgöző autócsodáké lesz a főszerep a Balaton északi partján: több mint ötven különleges, gyönyörű vagy éppen meghökkentő oldtimer és youngtimer jármű érkezik szerte Európából a balatonfüredi Tagore sétányra. A tavaly mintegy 20 000 látogatót vonzó, a FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens / Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége) által akkreditált esemény idén is a BMW Group Magyarország kiemelt támogatását élvezi.
A kiállított járművek között megtalálhatóak lesznek a vasfüggöny mögötti autóipar remekei, a 30-as évek gengszterautói az Egyesült Államokból és sok további különlegesség mellett art déco alkotások is. A rangidősök dobogóját egy 1904-es Aster, egy 1907-ben gyártott Lorraine-Dietrich és egy 1914-es FN foglalja majd el.
A háromnapos program egy hagyományosnak mondható Győrből induló kergetőzéssel indul május 3-án, pénteken délután. A járművek a Tagore sétányra 16 óra körül futnak be, a szépségverseny pedig szombat reggel kezdődik. A 14 kategóriában megmérettetett járművek kora estig tekinthetők meg a mólón. A VI. Balatonfüred Concours d’Elegance díjátadója vasárnap dél körül kezdődik, az ünnep zárásaként a járművek tiszteletkört tesznek Balatonfüred útjain.
A klasszikus járműcsodák mellett a Balatonfüred Concours d’Elegance látogatói a BMW Group jövőbe mutató modelljeit is megtekinthetik a Tagore sétányon: a nagyközönség előtt Balatonfüreden debütál a teljesen megújult 7-es BMW limuzin, a bajor prémiumgyártó új luxus SAV modellje, az X7, valamint a BMW 8-as Cabrio is, melyek látványosan képviselik a BMW Group exkluzív, luxus vonalát. A Balaton parton megtekinthetőek lesznek a MINI újdonságai, valamint a BMW Motorrad legfrissebb kétkerekű kínálata is.
Az ingyenesen látogatható VI. Balatonfüred Concours d’Elegance rendezvénnyel kapcsolatban a http://balatonfuredconcours.eu/ weboldalon minden fontos információ megtalálható.
Gyors egymásutánban három Peugeot modell is neves flottapiaci elismerésben részesült. A 3008 a Fleet News szakfolyóirat, az 5008 és az Expert pedig a Business Motoring magazin éves díjátadóján vehetett át aranyérmet.
Az Egyesült Királyság Európa második legnagyobb cégautó-piaca, ugyanakkor a flottaeladások volumene és a könnyű haszonjárművek iránti kereslet egyaránt nagyobb arányban csökkent 2018 során, mint az újautó-piac átlagos forgalma . Ahogy a gyártók egyre ádázabb harcot folytatnak a vásárlók kegyeiért, úgy válik mind fontosabbá, hogy az előbbiek az elvárásoknak pontosan megfelelő, optimális megoldásokat kínálják a piacon. Az eladások a jelen és a közelmúlt teljesítményének fokmérői, azonban arról, hogy az elkövetkezőkben hogyan fog boldogulni egy márka, hogy milyen mértékben készült fel a közeljövő kihívásaira, a szakmai díjak és elismerések tanúskodnak hitelesen. Ezért bír hatalmas jelentőséggel, hogy az év elején a Peugeot három típusa is első helyezést ért el az Egyesült Királyság meghatározó flottapiaci szakfolyóiratainak Év Autója versenyein.
A Peugeot 3008 a Fleet News szavazásán nyerte el az „Év Középkategóriás Szabadidőjárműve” címet. Az ország legkeményebb piaci versenyét felmutató szegmensében rendkívül erős mezőny ellenében kellett helyt állnia a 3008-asnak; a modell első helyezése így különösen nagy elismerést jelent.
„A Peugeot 3008 az elégedett felhasználó szinonimája” – kommentálták a többszörösen kitüntetett – bevezetésekor többek között az Év Európai Autójának és az Év Női Autójának is megválasztott – szabadidőjármű elsőségét a Fleet News zsűrijének tagjai. „A modern technológiákkal csordultig pakolt modell remekül vezethető, megjelenése kiemelkedően divatos, utastere pedig kiváló minőségű, prémium környezetet biztosít a vezetőnek és utasainak egyaránt. A 3008 az az autó, amely visszahelyezte a Peugeot márkát a flottapiaci verseny élére.”
A döntőbírák arra is felhívták a figyelmet, hogy 2017-es bevezetése óta megbízható, költséghatékony és nem utolsósorban rendkívül kívánatos modellnek bizonyult a 3008 SUV. Mindemellett a Fleet News díjátadóján egy másik Peugeot modell is tapsot érdemelt: az új generációs 508 a felső középkategóriás személygépkocsik mezőnyében „Különösen ajánlott” minősítést kapott a bíráktól.
Egy másik brit flottakiadvány, a Business Motoring a 3008 nagyobb testvérét, az 5008-ast választotta meg az Év Középkategóriás Szabadidőjárművének. A szaklap szerkesztői szerint a 1,5 literes dízelmotorral szerelt, Allure felszereltségű 5008 testesíti meg a legjobb választást ebben a kategóriában: a 3008 futóművét, hajtásláncait és belső kivitelét megöröklő modell fontos erénye a nagyobb csomagtartó, illetve az abból kihajtható két extra ülés.
A 3008-as modellel közös padlólemezre épülő 5008 igen magas színvonalat képviselő biztonsági, infotainment és kényelmi szolgáltatásai megegyeznek a nála 165 mm-rel rövidebb tengelytávon nyugvó testvérével. A 3008 választéka még az idén egy különösen modern plug-in (hálózatról tölthető) hibrid hajtáslánccal bővül; a 300 lóerős, összkerékhajtású benzin-elektromos egység átlagos CO2-kibocsátása mindössze 49 g/km, ami különösen érdekessé teheti a modellt a széndioxid lábnyomukra (és az ahhoz kapcsoló adóterheikre) ügyelni vágyó flottavásárlók számára.
Ami a Business Motoring társkiadványának, a Business Vans magazinnak az Év Haszonjárműve díját illeti, a 2016-ban teljes modellváltáson átesett Peugeot Expert a nagyméretű áruszállítók körében bizonyult az év legkiválóbb ajánlatának. Az új padlólemezre épülő, tetszetősebb és ergonomikusabb új modell sok hívet szerzett magának a ráfutásos baleseteket megelőző autonóm vészfékrendszertől a madártávlati képet biztosító VisioPark tolatókameráin át a vezető éberségét felügyelő rendszerig terjedő, gazdag biztonsági felszereltségével. Ami az áruszállításban nélkülözhetetlen tulajdonságokat illeti, megnövelt terhelhetőséget lehetővé tevő futómű és módosított szervokormány készíti fel a modellt az extra terhek cipelésére, ugyanakkor a tervezők arra is ügyeltek, hogy a helytakarékos hátsó felfüggesztés a legcsekélyebb mértékben se raboljon hasznos helyet a raktérből.
A 3008 és 5008 modellek alapját is adó, jelen esetben a haszonjárművek sajátos követelményeihez igazított, moduláris EMP2 platformra épülő Expert háromféle karosszériahosszal, akár 6,6 köbméteres raktérrel áll a felhasználók rendelkezésére. A rakodást kényelmessé és biztonságossá tevő funkciók között a szegmensben elsőként kínál motoros mozgatású, kéz nélkül aktiválható oldalsó tolóajtót, míg a rakomány hatékony célba juttatását, háromdimenziós megjelenítést is alkalmazó fedélzeti navigációs berendezés segíti.
Tehát jelenleg ott tartunk, hogy hidrotőke kopás és vagy/szennyeződés okozhatja az S420 tiktakolását, és/vagy a vezérmű olajozó átvezető csöveinek elhasználódása, vagy épp dugulása. A diagnosztika szerint 1 hengernél tapasztalható leginkább a ketyegés, szemből a jobb oldali négyes soron. De mint írtuk feljebb, jelentősen halkult a jelenség.
Az autó olajnyomása indítás után fix 3bar. Ez jó, viszont van, amikor menet közben visszaesik a nyomás, 1.5 bar alapjáraton, fordulattal felmegy 3 bar maximumra, aztán vissza, terheléstől függően. Egyesek szerint dugulás is okozhat folyamatos 3 bart, és emellett szól az is, hogy a nyomás néha ingadozik.
Egyénként érdekes az is, hogy pár nappal ezelőtt úgy 30-40 kilométer megtétele után a zakatolás egyszercsak megszűnt. Már örültünk előre, hogy kitisztult a rendszer, aztán leállítottuk a motort guminyomás-ellenőrzésnél egy benzinkúton. A következő start után újfent visszatért a kattogás, de még mindig halkabban, mint olajcsere előtt.
Jelenleg itt tart a sztori. 1993 után egyébként a cam oilereket műanyagból kezdték gyártani (1991-93 közt alumínium volt), amelyek sokkal kevésbé tartósak, mint a fémötvözet példányok.
Valószínűsíthető, hogy az S420-ban gyárilag beszerelt műanyag oilerek egyike adta meg magát, így most első körben cserélni fogjuk, beszerzünk egy szett alumínium olajcsövet. 16 darab kell, hengerenként 2, s a szelepfedél eltávolítása után viszonylag egyszerű a kiszerelés és behelyezés.
Bal oldalon a jó. működő állapotú, balra a kilyukadt, rossz olajátvezető cső látható. Az O-gyűrűktől független a probléma
Update: végül nem sikerült alumínium olajátvezető szettet találnunk, helyette az OEM gyári műanyag érkezett. Méghozzá a MerciBolt.hu jóvoltából, úgy, hogy szinte sehol nem találtunk ilyen alkatrészt – náluk viszont volt, azonnal, raktárról.
A beszerelési procedúráról készül majd következő cikkünk, a folyamatot a Zöld Autószerviz végzi.
Április 30-án mutatkozik be az vadonatúj Toyota PROACE CITY kompakt haszongépjármű és személyszállító modellcsalád a Birminghami Haszongépjármű Szakkiállításon, ezzel japán autógyártó belép a kishaszongépjárművek egyre gyarapodó európai szegmensébe.
A PROACE közepes haszongépjármű és a Hilux pickup mellett az új modell jelentősen megerősíti a Toyota jelenlétét a haszongépjárművek szegmensében. Az áruszállító és személyszállító változatban egyaránt elérhető új modellt, amelynek értékesítése 2020 elején kezdődik, a Toyota és a PSA Csoport jelenleg is folyamatos együttműködése keretében gyártják majd.
A vadonatúj Toyota PROACE CITY kompakt haszongépjármű április 30-án, az Egyesült Királyságban áll először reflektorfénybe a 2019-es Birminghami Haszongépjármű Szakkiállításon. E sokoldalú és mutatós kompakt modellcsalád révén a Toyota tovább gyarapítja európai haszongépjármű-kínálatát. A PSA Csoporttal közösen kifejlesztett PROACE CITY a PROACE közepes méretű áruszállítóhoz és a legendás Hilux pickuphoz csatlakozik a kínálatban, tovább erősítve a Toyota jelenlétét az európai haszongépjárművek piacán, amely folyamatosan növekszik, és ahol az előrejelzések szerint 2021-re mintegy 900.000 darabra nőnek majd az éves eladások. Mérete és hasznos teherbírása tekintetében az új modell tökéletesen egészíti ki PROACE-kínálatot. A 2016-ban bemutatott PROACE 2019-ben várhatóan öt százalékos piaci részesedést szerez a közepes méretű haszongépjárművek európai piacán, ami körülbelül 30.000 darabos értékesítési eredményt jelent a Toyota számára.
Kis méret, nagy rakodótér, széles teljesítményskála A PROACE CITY modellcsalád rengeteg vállalkozás igényeit képes kielégíteni, mivel az autó különféle raktér- és üléskonfigurációkkal, illetve többféle hajtáslánccal rendelhető. A kompakt haszongépjármű kétféle hosszúsággal készül: a rövid változat esetében ez 4,4 méter, a hosszabbnál 4,7 méter. Mindkét kivitel megrendelhető háromszemélyes első üléssorral, valamint dobozos és üvegezett felépítménnyel, a hosszú változat pedig két üléssorral is készülhet. A rövid és a hosszú változatból egyaránt készül majd öt- és hétszemélyes személyszállító változat is. Méreteinek és kialakításának köszönhetően a PROACE CITY jelentős méretű rakteret kínál: ez 3,3 m3 (rövid változat) illetve 4,3 m3 (hosszú változat, Smart Cargo opcióval). Fontos megjegyezni, hogy saját kategóriájában a Toyota egyike annak a néhány járműnek, amelyekben két Euro raklap is elfér. Az opcionális Smart Cargo rendszer révén mind a rövid, mind a hosszú kivitel a kategória leghosszabb rakterét kínálja (3,1 illetve 3,4 méter), és a PROACE CITY egytonnás maximális hasznos teherbírása is kategóriaelső érték (mindkét változat esetében). Azok számára, akik ennél is nehezebb rakományt szeretnének szállítani, hasznos segítséget jelent az akár 1,5 tonnás vontatási képesség. Az autóhoz aszimmetrikus (ablakos vagy lemez) hátsó ajtók és felfelé nyíló raktérajtó és rendelhető. A benzin- és dízelmotorok teljesítményskálája 75-től 130 DIN lóerőig terjed, és az erőforrásokhoz öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódhat. A sokoldalúság, rugalmasság, teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás tekintetében a PROACE CITY modellcsalád kiválóan megfelel a vállalkozások és a flottaüzemeltetők elvárásainak, így a jármű tovább erősíti majd a Toyota pozícióját a haszongépjármű-piacon.
Praktikus és sokoldalú
A PROACE CITY belső tere rendkívül sokféle konfigurációban megrendelhető, attól függően, hogy üzemeltetője inkább a személyszállítást vagy az áruszállítást helyezi előtérbe. Az autóhoz egyaránt kapható két különálló első ülés vagy háromszemélyes első üléssor; ez utóbbihoz megrendelhető a nagyobb PROACE modellből már ismert a Smart Cargo opció. A Smart Cargo intelligens raktérrendezővel felszerelt autók szélső utasülése felbillenthető, és a rekeszfalon lévő nyílás így egy 0,4 köbméteres extra rakodóteret tár fel, 1,3 méterrel hosszabbítva meg a raktér hosszúságát. A középső utasülés támlájának kihajtásával kézre eső asztalfelület alakítható ki, az ülőlap alatt pedig további rakodóhely található. A két üléssoros változatban a második sor használaton kívül síkba dönthető, és ilyenkor a rekeszfalat előre lehet mozdítani, hogy nagyobb legyen a raktér. A rekeszfalon kialakított nyílás megkönnyíti a hosszabb tárgyak szállítását.
A PROACE CITY tetejének hátsó részén található nyílás szintén hasznos opció, ha hosszabb tárgyakat kell szállítani az autóval. A tető keresztrúdjaira további 100 kg rakományt lehet rögzíteni. A kabinban (modellváltozattól függően) számos jól átgondolt és nagy befogadó képességű rakodóhely található, az aprópénzes rekesztől kezdve a pohártartókon és nyitott tárolókon keresztül egészen a tetőburkolatba, az ajtókba és a padlóba süllyesztett tárolókig. A személyszállító kivitel opcionális panoráma napfénytetőjét egy fej fölötti ‘repülőgép-stílusú’ tárolódobozzal is fel lehet még szerelni; az összesen 74 liter térfogatú tároló a hátsó üléssorból és a csomagtérből is elérhető. A csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha az autó szűk helyen parkol, mivel a csomagtérajtó ablaka külön is nyílik. A PROACE CITY második üléssora három különálló ülésből is állhat, de a kínálatban egy 60:40 arányban osztott pad is szerepel. Mind a rövid, mind a hosszú kivitelhez rendelhető még egy harmadik üléssor is, ami előre-hátra csúsztatható, így a felnőtt utasok számára is kényelmes helyet kínál. Ha az autó második üléssora három különálló ülésből áll, mindegyikben megtalálhatók az Isofix gyermekülés-rögzítési pontok, ami egyedülálló szolgáltatásnak számít a kategóriában. Az összes utasülés (még az első is) síkba dönthető, hogy a vezető maximálisan kihasználhassa a PROACE CITY belső terét.
Biztonság, kényelem, és lenyűgöző felszereltség
A PROACE CITY vásárlóinak – akár az áruszállító, akár a Verso személyszállító kivitel esetében – számtalan olyan felszereltségi tétel áll rendelkezésére, amelyek magasabb szintre emelik az autó biztonságát, kényelmét, teljesítményét és praktikumát. Az aktív biztonsági technológiák három különböző csomagra oszlanak. Az autóhoz alapfelszereltségként jár az ütközést megelőző biztonsági rendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávtartó asszisztens, a sebességtartó automatika és a “kávészünet-jelzés”, ami arra figyelmezteti a vezetőt, hogy a hosszú út során ideje beiktatni egy pihenőt. Mindez kiegészíthető egy második csomaggal, ami automatikus távfény-vezérlést, fáradtságra figyelmeztető rendszert és egy kibővített jelzőtábla-felismerést tartalmaz; a harmadik, rendkívül átfogó csomagban pedig adaptív sebességtartó automatika és holttérfigyelő is szerepel. Mindegyik kivitelben megtalálható az eCall rendszer, ami egy súlyos baleset után automatikusan kapcsolatot teremt a segélyhívó szolgálattal. Ami a multimédiát és a konnektivitást illeti, a PROACE CITY utasai egy nyolc colos érintőképernyőn kezelhetik az audiorendszer és okostelefonjaik funkcióit; ebben praktikus segítséget kínál a MirrorLink, az Apple CarPlay (benne a Siri asszisztens) és az Android Auto (benne a Google asszisztens), valamint a Bluetooth és az USB/Aux csatlakozók. A rendszeren keresztül használhatók a navigációs és az online funkciók is, köztük a 3D térképmodellezés, a hangutasítás-felismerés és a kapcsolt közlekedési információk (Tomtom Traffic).
A PROACE CITY kínálatában emellett megtalálható még a head-up kijelző is, ami a legfontosabb vezetési információkat (pl. a navigáció iránymutatását, a sebességkorlátozásokat és a biztonsági funkciókat) a vezető látóterébe vetíti, ahonnan kényelmesen és tisztán olvashatók le az adatok. A biztonságos és könnyű manőverezést tolatókamera segíti, amelynek 180 fokos, felülnézeti képén jól áttekinthető a jármű mögötti terület. A holttérfigyelő az audiorendszer képernyőjén felvillanó jellel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű jelenik meg. Az intelligens aktív látómező-kiterjesztés már a vezetéssegítő rendszerek új, magasabb szintjét képviseli. Két, kifejezetten erre szolgáló kamerájával és a tetőburkolathoz rögzített, 5 colos képernyőjével ez a berendezés tiszta, valós idejű képet ad a mögöttes forgalomról és az autó körüli területről – gyakorlatilag úgy, mintha a vezető ‘átlátna’ a karosszéria acéllemezein. Haladás vagy állás közben az autós egy távolabbi nézetet lát, tolatás közben pedig egy rövidebb távú kép jelenik meg a kijelzőn. A képmező átkapcsolható az utasoldali holttérre is. A PROACE CITY teljesítménye a Toyota Traction Select tapadásjavító rendszer segítségével bármikor hozzáigazítható a mindenkori út- és forgalmi viszonyokhoz. A vezető egy forgókapcsolóval választhat a Normál, a Havas, a Homok és a Terep üzemmódok között. Az áruszállítók vezetői folyamatosan ellenőrizhetik járművük terhelését az intelligens rakodásfigyelővel, ami jelzi, ha a rakomány tömege elérte a megengedett teherbírás 90 százalékát, a teljes terhelés elérésekor pedig a műszeregységben is megjelenít egy figyelmeztetést. A PROACE CITY vásárlói emellett még számos fejlett technológia közül választhatnak; jó példa erre az okostelefonok vezeték nélküli töltője, a kategóriában különlegességnek számító elektronikus parkolófék, a személyszállító változathoz rendelhető panoráma tető és a parkolássegítő rendszer.
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó szénmentesítési programban.
Már az idén jelentősen kibővül az elektromos hajtásrendszerű járművek kínálata, a vállalatcsoport által 2028-ig tervezett 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készül majd. A mobilitási offenzíva folytatása és az elektromos mobilitás elfogadottságának növelése érdekében új vegyesvállalat hivatott bővíteni a töltőinfrastruktúrát. A jövő technikáinak átfogó kutatása szolgálatában a Volkswagen Group China az új ONE R&D struktúra keretében fogja össze a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés teljesítményét.
Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ígéretünkhöz híven nem csupán a károsanyag-kibocsátás mérséklésének jogszabályi előírásait teljesítjük Kínában, hanem tisztaüzemű mobilitással és környezetkímélő gyártási folyamatokkal lépésről-lépésre teljes mértékben a szén-dioxid-semlegességre összpontosítunk. Kína e tekintetben központi jelentőségű.” Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója így fogalmazott: „A Volkswagen Group China 2019-ben folytatja elektromos járműflottája kiépítését, s az év végére tizennégy elektromos modellel kiemelkedően széles választékkal szolgálunk Kínában ügyfeleinknek. Két modellünkkel, amelyek jövőre már a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) alapjain érkeznek a piacra, illetve a digitalizáció területén tervezett beruházásainkkal folytatjuk a Volkswagen átalakítását, kínai partnereinkkel közösen teljes mértékben újraértelmezve a mobilitást.”
Elektromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött teljes 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul.
Amint az elkövetkező év során a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi az MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten. Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt kisebb elektromos autók számára.
A Volkswagen és partnerei mind a harminchárom kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év során 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.
A töltőinfrastruktúra bővítése
Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai ügyfelei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben egyaránt. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létesít, arról pedig, hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát. Új technikák a jövő, új modellek a jelen számára
A jövő technikái fejlesztési teljesítményének és kapacitásának bővítése érdekében a Volkswagen és Audi márkák, illetve a konszernszintű fejlesztés ONE R&D struktúrát alakít ki, e szoros együttműködés keretében aknázva ki a lehetséges szinergiákat és fokozva a hatékonyságot.
A jelenlegi ügyféligények kielégítésére a vállalatcsoport márkái egyedül az idén nyolc új SUV modellel jelennek meg a piacon, amelyek közül öt helyi gyártású.
Tavaly az akkor 50 éves fennállását ünneplő pickup-legenda Toyota Hilux több különleges kiadással is jelentkezett, ami úgy tűnik bevált a szegmensének értékesítéseit Magyarországon is vezető modellnek.
Vélhetően ez inspirálta az offroad autózás tekintetében etalonnak tekintett Toyotát az új, 2019-es Toyota Hilux Special Edition megalkotására: a duplakabinos és extrakabinos változatban készülő modell exkluzív külső és belső dizájn-megoldásokat kínál, és augusztustól egész Európában kapható lesz. Ennek kapcsán a Toyota bejelentette azt is, hogy a jövőben minden Hilux modellt felszerelnek a továbbfejlesztett Toyota Safety Sense biztonsági csomaggal.
A Toyota a hamarosan megnyíló 2019-es Birminghami Haszongépjármű Szakkiállításon mutatja be az új Hilux 2019 Special Edition modellt. Az egyedi külső és belső dizájn-megoldásokat kínáló Hilux 2019 Special Edition duplakabinos változata kétféle felszereltséggel (Mid és High), az extrakabinos kivitel pedig Mid felszereltséggel lesz kapható. Az autó különleges külső kiegészítői Fekete és Sötétszürke fényezéssel készülnek; ilyen árnyalatok díszítik a felső hűtőrács keretét, a ködfényszórók körül látható betéteket, a plató és az ajtók kilincseit, a külső visszapillantók burkolatát, a hátsó lökhárító sarokelemeit és a kartervédőt.
Emellett a nyugat-európai piacra gyártott autók kéttónusú, csiszolt 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kapnak, a Kelet-Európába szánt járművek vásárlói pedig exkluzív, feketére fényezett, 18 colos könnyűfém keréktárcsákra számíthatnak. Az új Toyota pickup utasterében minden burkolat fekete lesz; a kabin minőségi benyomását tovább erősítik a műszeregység krómbetétei, akárcsak a műszerfal és az ajtókárpitok zongoralakk fekete dekorációs betétei, amelyek a kormánykeréken, a sebességváltó karon és a váltókulissza körül is megjelennek.
A vezető előtti műszeregység két fő műszerének fehér számlapja látványosan kitűnik a képből, köztük pedig egy TFT képernyő kap helyet, amelyen egy különleges Hilux 2019 Special Edition animáció fut le, amikor a vezető ráadja a gyújtást. Még a kulcs is kifejezetten modellspecifikus, mivel az autó orr-részének vázlatos körvonala díszíti. A Hilux-kínálat csúcsát jelentő dizájn-megoldások és felszereltség kifejezetten a szabadidős célú felhasználókat célozzák, kihangsúlyozva, hogy a Toyota híres pickupja egyre népszerűbb az életstílus-szabadidőautót kereső európai vásárlók körében.
Az autó mindegyik felszereltségi szintjén rendelkezésre áll a Toyota Safety Sense aktív biztonsági technológiai csomagjának továbbfejlesztett változata, benne a gyalogosokat éjjel-nappal, a kerékpárosokat pedig nappal felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszerrel (PCS), a magas sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatikával (ACC), a jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA) és a fékezéses kormányzással kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (LDA).
A hidraulikus kormányrásegítéssel felszerelt Hiluxban a nyomvonal-korrekciót az első/hátsó és a bal/jobb oldali kerekek külön-külön fékezésével valósítja meg a rendszer. Az új 2019-es Hilux Special Edition változat és a felfrissített Hilux modellkínálat augusztustól lesz elérhető az európai piacokon.
A Nissan X-Trail crossover-szabadidőautó megújult hajtásláncai még tökéletsebbé teszik a családi kalandokat.
Így az autó használói még hatékonyabban – az egész kínálatban alacsonyabb CO2-kibocsátással és jobb üzemanyaggazdaságossággal – juthatnak ki a szabadba.
Az X-Trail vásárlói két vadonatúj motor – egy benzines és egy dízel – közül választhatnak, és ezekhez háromféle sebességváltót társíthatnak: hatsebességes kéziváltót, Xtronic automataváltót vagy dupla tengelykapcsolós (DCT) automataváltót.
A kétkerékhajtású változatok tökéletes megoldást jelentenek azon vásárlóknak, akik ritkán hagyják el a burkolt utakat, azonban ha nagyobb tapadásra van szükség, a frissített X-Trail összkerékhajtású változata a tökéletes szabadidő-autó az aktív éltmódot élő családoknak.
Jean-Philippe Roux, a Nissan Europe crossoverekért felelős ügyvezetője a következőket mondta el: „A teljesen új hajtáslánc-kínálattal felvértezett Nissan X-Trail minden eddiginél jobb teljesítményt nyújt. Nem számít milyen kaland vonzza Önt, létezik X-Trail az Ön számára.”
Az új dízelmotor egy 1,7 literes, 150 lóerős erőforrás. Két- és összkerékhajtással, illetve hatsebességes kéziváltóval vagy Xtronic fokozatmentes sebességváltóval is választható.
Az új benzinmotor egy 1,3 literes, 160 lóerős erőforrás, amely kétkerékhajtással és dupla tengelykapcsolós sebességváltóval (DCT) érhető el. Az X-Trail modellkínálatában újdonságot jelentő DCT sportos, közvetlen, dinamikus élményt nyújt. Mindemellett jobb teljesítményt ad le álló helyzetből való elinduláskor, és a teljesítményleadás eloszlása is egyenletesebb.
A DCT hatékonyság javítása érdekében kapcsolható hűtést és elektromechanikus működtetést kapott. Egyértelmű előnyöket kínál a flottás és privát ügyfeleknek is: azonnali fokozatváltást a teljesítmény megtorpanása nélkül. A nyomatékváltó száműzésének köszönhetően közvetlenebb vezetési élményt nyújt, így még szórakoztatóbb vezetése.
Az X-Trail vadonatúj hajtásláncai megfelelnek Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek. Az ötüléses változatra vonatkozó adatok az alábbi táblázatban találhatók:
Az NEDC-BT, illetve WLTP adatok alkalmazása a piac függvénye
Új vezetőtámogató technológiák is érkeztek a Nissan X-Trail-hez. A Sávtartó asszisztens (LKA) besegít a kormányzásba, hogy megkönnyítse a jármű sáv közepén tartását, míg az Intelligens sebességtartó automatika (ICC) abban segíti a vezetőt, hogy állandó és biztonságos követési távolságot tartson az elöl haladó jármű mögött. Az LKA és az ICC is külön opcióként választható N-Connecta és Tekna felszereltségek esetén az X-Trail kézi sebességváltóval szerelt, 1,7 literes dízel változataihoz.
A Nissan X-Trail a tökéletes jármű a családi kalandokhoz. A tulajdonosok imádják tágas utasterét (legyen szó az öt- vagy hétüléses változatról), prémium funkcióit és kortárs, robusztus megjelenését. Intelligens összkerékhajtás-rendszerének köszönhetően, könnyedén elboldogul terepen is, és sokoldalú többfunkciós személyisége ideális társsá teszi a szabadtéri kalandokhoz. 2000 kilogrammos vontatási kapacitása népszerűvé teszi az utánfutót és lakókocsit vontató vásárlók körében is.
A nagycsaládosoknak 2019. Július 1-től igényelhető 2,5 millió forintos állami támogatás is elérhetővé válik az X-Trail modellek új motorokkal történő bevezetésével. Egy alap kivitelű benzines modell Acenta felszereltségtől rendelhető 7 üléses változatban, mely a kedvezmény levonása után 6 775 000 Ft-os listaárról indul. A dízel változatok pedig Visia felszereltségtől rendelhetők 7 üléssel és az állami kedvezmény levonása után 6 250 000 Ft-os listaárral várják az érdeklődőket.
Az X-Trail a Nissan legnépszerűbb modellje világszinten, és a világon legnagyobb darabszámban értékesített szabadidő-autó, a 2017-es évben összesen 822 000 talált gazdásra világszerte.* Az európai kereslet 200%-kal nőtt az X-Trail 3. generációjának 2014-es bemutatása óta.
Volt persze más finomság is, persze nyilván Mustang területről. Mert ugyebár a “sima” 5.0 (five-point-o) verziók is képviseltették magukat a Ford hazai importőre által szervezett sajtónapon.
A BULLITT legenda, nem kell magyaráznunk, hogy miért, de még Steve McQueen nevét sem fontos ezredszerre felemlíteni. Persze, fontos, de már többször írtunk a kultikus autósüldözésről, magáról a klasszikus mivoltról, no meg a feelingről.
A Driving Campbe vezényelt egész napos esemény több részre lett felosztva, klasszikusan, csoportokra tagolva. Az első etap egy már szokásos Driving Camp-rutinozás volt, időmérős verseny, ha úgy tetszik: egy-egy Mustanggal felvértezve indult a ténykedés, melynek első része egy masszív gyorsítás volt, majd jött egy intenzív kikerüléses szakasz. Ezután visszafordulni, majd egészséges szlalomozásba kezdeni, majd a lehető legoptimálisabban megállni a kijelölt helyen.
Azonban ez sem volt elegendő még a feladatsor teljesítéséhez: innen amilyen gyorsan csak lehetett, vissza kellett tolatnunk, a kiindulópontra, úgy, hogy minden klappoljon. Mindezt temérdek bólya nehezítette – mármint az egész folyamatot. De a lényeg, hogy a végén (mivel többször is mehettünk) már 41 másodperces kört sikerült futnunk, annak ellenére, hogy a legelső próbálkozás még 60 másodperc környékén volt.
Persze ehhez látni kell a kiépített rutinpálya hosszát, paramétereit ismerni kell. A lényeg, hogy a 41 másodperces időtartam már egész jónak számított, a kirendelt instruktőr is elégedettségének adott hangot.
Az élmények sokasága folytatódott, méghozzá a nyílt aszfaltcsíkon. Bár nyilván nem egy Hungaroing, azért jócskán meg lehetett ízlelni a Ford Mustang BULLITT teljesítményét, viselkedését éles bevetésen. Úgy, hogy az időjárás sem volt a legjobb. Azaz jó volt, mert legalább az eső nem esett aznap, viszont az előző órákban lehulott csapadéknak köszönhetően igencsak síkosak voltak a pályák.
Annyi baj legyen, irány! Egyesbe be, és rajta. Igen, jól olvassák: manuális váltókkal szerelt BULLITT modellekkel autózhattuk ki a menettulajdonságokat. Hátsó hajtott kerekekkel, azért ügyelve arra, hogy ASR, ABS a helyén legyen – el is mondták több ízben az instruktorok, hogy óvva intenek mindenkit attól, hogy kikapcsolják a menetstabilizálókat, az asszisztenseket. Nem is tettünk így, és a végeredmény valami egészen lenyűgöző lett: ultrastabil, ultramasszív úttartás, hatékony és hajszálpontos Brembo fékek, tökéletesen kiválasztott gumiabroncsok és egyebek.
Olyan kanyarvétel nem is akadt, amely zavarba hozta volna a Mustang BULLITT-ot, lehetett szinte bármekkora a sebességünk, úgy lassultunk minden egyes intenzív kanyarvételezésnél, mint annak a rendje. Jó, jó, azért lehetett ügyeskedni egy-kettő fenékkidobással, vagy megcsúsztatással, de az kötelező – egyrészt az érzet, másrészt a külső szemlélődők kedvéért.
A Mustang egyébként tegnapelőtt, április 17-én ünnepelte 55. születésnapját. 1964 áprilisában még senki nem sejtette, hogy egy legenda van születőben, de a siker azonnali és mindet elsöprő volt. A Póni első születésnapját már 400.000 eladott példánnyal ünnepelte a Ford; 55 évvel később pedig a modell népszerűsége még mindig töretlen, hisz 2018-ban ünnepelte a dearborni gyár a 10 milliomodik Mustang elkészültét! A Mustang sikerében és gyors ismertté válásában nagy szerepe volt híres filmszerepeinek is.
1964-ben aratta első sikerét a Goldfinger című James Bond filmben, melyet 1968-ban a híres BULLITT, vagyis magyarul San Francisco-i zsaru című film követett. Ebben forgatták vele a filmtörténet egyik leghíresebb autós üldözési jelenetét, a legendás autós párbajt, mely majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. “Bullitt” című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.
A film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang Bullitt, ami immár egész Európát meghódította. Az új modellváltozatot egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm.
A Mustang 55. születésnapja előtt tisztelegve a ma rendezett sajtóeseményen a limitált szériás Mustang Bullitt egy példányát vehette át Dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Ford Mustang magyarországi márkanagykövete.
„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 55 éves pályafutása során” – fogalmazott Györke Orsolya, a Ford PR igazgatója a sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”
A klasszikus, az eredeti filmbeli színnel megegyező Dark Highland Green fényezésű Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben. Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro® sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett került.
Kiss Gergelyé a K2196 sorszámú Bullitt. „Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete, mely még 50 év távlatából is lenyűgözően izgalmas” – mondta el Dr. Kiss Gergely, a Mustang hazai márkanagykövete. „Feltuningolt teljesítményével és olyan újításaival, mint a fordulatszám-szabályozás az új Mustang Bullitt ugyanolyan ütős lesz, mint a híres filmjelenet – én pedig remélem ugyanolyan magabiztos a volánja mögött, mint Steve McQueen” – teszi hozzá boldog mosollyal a vízilabda ikon.
Egyedi Mustang BULLITT kivitel A különleges modellváltozatot a Ford 5,0 literes V8-asa hajtja, amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és a hajtáslánc-vezérlő modul egyedi BULLITT kalibrációjával egészítettek ki a mérnökök.
A blokk üzemanyag-fogyasztása 12,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 277 g/km. A hatfokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen, miközben a motor „felhördül”.
Az alapfelszereltségként kínált 1000 wattos B&O Sound System zenei élményét minden utas tökéletes minőségben élvezheti, bármelyik ülésben is utazik. A tiszta basszusokról kéttekercses mélynyomó gondoskodik, és az első ajtókba épített nagy teljesítményű, háromutas hangszórók egyenletesen osztják el a kabinban a hanghatásokat. A Bullitt változat különlegessége, hogy a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn. Az új modell fehér biliárdgolyó-váltógombja is stílusos főhajtás az eredeti autó emléke előtt.
A zöld öltésekkel díszített standard ülések helyett (amelyekhez memória funkció is tartozik a vezetőoldalon) a Mustang Bullitt vásárlói fekete bőrkárpitozású Recaro sportüléseket is rendelhetnek. A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a hűtőrács különleges, fekete fényezése. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt-logója az egyetlen ilyen elem.
A vásárlók a kifinomult MagneRide® állítható futóművet is megrendelhetik; ebben a felfüggesztésben olyan lengéscsillapítók működnek, amelyekben a folyadék csillapító ereje elektronikusan szabályozható, így a futómű azonnal reagál az útfelület változásaira, a rugózási kényelem csorbítása nélkül optimalizálva az autó irányíthatóságát. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló V8-as motorhanggal tölti meg az utasteret.
A 2019-es Ford Mustang A 2019-es Ford Mustang karcsúbb, gyorsabb és modernebb változata tavaly év őszétől elérhető a magyar piacon. A modell megújult külsővel, továbbfejlesztett hajtásláncokkal és futóművel, fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel és még több személyre szabási lehetőséggel nyűgözi le a legendás modell európai rajongóit.
A Fastback és Convertible karosszériaváltozatban egyaránt megrendelhető, jellegzetes megjelenésű, erőteljes Mustang még kifinomultabb aerodinamikai megoldásokkal, LED világítástechnológiával, 11 látványos külső fényezéssel és új könnyűfém keréktárcsákkal érkezik. Az új Mustang továbbfejlesztett 5.0 V8 blokkja immár 450 lóerőt ad le az új 10 fokozatú automata sebességváltón keresztül, és 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. A hatfokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.
Az új Mustang karosszériája karcsúbb és atlétikusabb lett, ugyanakkor a tervezők ügyeltek arra, hogy megőrizzék az autó első pillantásra felismerhető karakterét, amely a gyártás 55 éve során egyfajta védjeggyé vált.
A beépített légbeömlő nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb lett; ez, és az áttervezett hűtőrács céltudatosabb, agresszívebb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javítja. A Ford mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak az orr-rész aerodinamikájára: az itt elhelyezett, nagyobb légterelő megnövelt leszorító ereje érezhetően javítja az autó menetstabilitását. Az első kerékjárati ívek mögül hátrafelé nyújtózó küszöbidomok optimalizálják a Mustang alatti légáramlatokat, mintegy 3 százalékkal javítva az autó légellenállását. A Mustang hatásos hátsó részét még mutatósabbá varázsolja az új lökhárító és diffúzor, nem beszélve az 5,0 literes V8-as változat négyszögletes kipufogóvégeiről, amelyek erőt és teljesítményt sugallnak. Az új Mustang oldalnézetét egy új, opcionális csomagtartó-légterelő teszi még sportosabbá.
A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár a tiszta fényű és energiatakarékos LED technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED ködfényszórót is rendelhetnek. A fényszórók áttervezett fészkeinek formájában a felső hűtőrács trapéz alakja ismétlődik. A Mustang európai vásárlói most még több opció segítségével formálhatják autójukat a saját egyéniségükhöz.
A kínálatban három új metálfényezés is megjelent: a Kona Blue, az Orange Fury és a Need for Green, amelyek fehér vagy fekete versenysávokkal is kiegészíthetők. A vevők új, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek, amelyek mindegyike többféle – Nickel, Ebony Black és Polished Aluminium – felülettel választható. Az új Mustang utastere kifejezetten prémium benyomást kelt. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül választhatnak a vásárlók.
Az új motorindító gomb már ajtó kinyitásának pillanatától kezdve vörös fénnyel villog – egészen addig, amíg a vezető életre nem kelti a Mustang motorját. Az indítógomb harmincat villan percenként, ami pontosan megegyezik egy nyugodtan pihenő musztáng pulzusával. A mindegyik Mustang-változathoz megrendelhető Carbon Sport utastéri csomagban Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések és a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel.
A bőrborítású Recaro versenyülések most háromféle (Show Stopper Red, Midnight Blue és Ebony) árnyalatban készülhetnek. Lenyűgöző teljesítmény A lelkesítő erő és az élvezetes vezetési élmény már a modell 1964-es bemutatása óta bele van kódolva a Mustang génjeibe. Az új modell természetesen ezen a téren is jó néhány újdonságot felvonultat, hiszen megújult a hajtáslánc és felfüggesztés, és a Mustang vezetője még fejlettebb technológiák segítségére számíthat. A mérnökök tökéletesítették a Ford 5,0 literes V8-asát, hogy nagyobb teljesítményt adjon le, és minden eddiginél magasabb fordulatszámon működhessen. A blokk csúcsteljesítménye 450 lóerő, nyomatékcsúcsa pedig 529 Nm, amit a Ford új, kettős rendszerű (nagy nyomású közvetlen és alacsony nyomású port) üzemanyag-befecskendező rendszerével sikerült elérni, ami nemcsak a teljesítményt, hanem az alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékot is növeli.
A blokk a Ford 10 fokozatú automata sebességváltójához kapcsolódik; ezzel a hajtáslánccal az új Mustang üzemanyag-fogyasztása 12,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 270 g/km. Az új Mustang 290 lóerős és 440 Nm forgatónyomatékú 2,3 literes EcoBoost motorjának üzemanyag-fogyasztása 9,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 199 g/km a hatfokozatú manuális sebességváltóval. A blokk sokkal közvetlenebbül reagál a gázparancsra, és a turbótöltő ideiglenes túltöltés funkciójának köszönhetően – ami minden felkapcsolás után extra vonóerőt ad – még lenyűgözőbb vezetési élményt nyújt.
A mindkét motorváltozathoz megrendelhető 10 fokozatú automata váltó elektronikus vezérlőrendszere optimális teljesítményt állít be az egyes Üzemmódokhoz, és minden helyzetben a megfelelő fokozatot kapcsolja, legyen szó akár kellemes suhanásról, akár gyorsulási versenyről. Természetesen a vezető bármikor átveheti az irányítást a kormánykerék mögé épített váltókarokkal.
“Köztudott dolog, hogy a fokozatváltással időt veszítünk” – magyarázta el Matthias Tonn, a Ford Európa Mustang-programjának főmérnöke. “A Mustang új 10 fokozatú sebességváltójával a motor a teljesítmény- és nyomatékcsúcson járhat felkapcsoláskor, így a gyorsítás lendületesebb és zökkenőmentesebb.”
A Ford a hatfokozatú manuális sebességváltót is továbbfejlesztette, hogy az immár strapabíróbb és gyorsabban kapcsoló egység a kéttárcsás tengelykapcsolóval és kettős tömegű lendkerékkel hatékonyabban kezelje az 5,0 literes V8-as blokk erejét. Ezt a sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.
A maximális tapadásról és az egyenletes gyorsításról a Startvezérlés gondoskodik. Egy másik rendszer, az Elektronikus Startzár mind a V8-ashoz, mind pedig a 2,3 literes EcoBoost motorhoz alapáron jár. A Startzár lényege, hogy álló helyben lefékezi az első kerekeket, miközben a hajtott hátsó kerekek elpörögnek, hogy a gumik átmelegedjenek, s így tökéletesebben tapadjanak a rajt pillanatában. A még lelkesítőbb vezetési élmény érdekében a Ford mérnökei tovább tökéletesítették a Mustang menetdinamikáját.
Az új kalibrációjú lengéscsillapítók növelik a kanyarstabilitást, a hátsó futómű merevségét pedig egy keresztlengőkar-csatlakozás javítja, ami a kanyarokban mérsékeli a nem kívánatos kilengéseket, s ezzel csökkenti a karosszéria csavarodását. A vastagabb stabilizátorrudak szintén a jobb irányíthatóságot szolgálják, mivel kanyarodás közben hatásosabban kontrollálják a karosszéria oldaldőlését. Az új, opcionális MagneRide® lengéscsillapítók villámgyorsan alkalmazkodnak az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz. A lengéscsillapítót különleges hidraulikafolyadék tölti ki, s ha ezen a folyadékon áram halad át, a csillapítás mértéke azonnal megváltozik.
A rendszert a kerekek mozgását ezredmásodpercenként mérő szenzorok vezérlik. Az új Üzemmódok segítségével az autós a mindenkori vezetési körülményekhez igazíthatja az elektronikus stabilitásvezérlés, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az Aktív Szelepes Kipufogó beállításait. A Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes út beállításokat a következő üzemmódok egészítik ki: A Gyorsulási Verseny üzemmód, amely álló helyből maximális gyorsulást biztosít a hagyományos negyedmérföldes pályán A My Mode beállítás, amelyben az autós a saját ízlése szerint hangolhatja a teljesítményt, a menetdinamikát, sőt még a kipufogóhangot is Az új Aktív Szelepes Kipufogó technológia segítségével a vezetők immár a Mustang kipufogóhangjának erősségét is a hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják. Az innovatív Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang ne zavarja a szomszédok pihenését, miközben tulajdonosa kora reggel bemelegíti a legendás 5,0 literes V8-as blokkot.
Intelligens technológiák a biztonság és a kényelem szolgálatában Az európai vásárlók számára kínált új Ford Mustang a vezetősegítő technológiák átfogó kínálatával érkezik, többek közt olyan megoldásokkal, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, ami mérsékli a frontális ütközések és a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt bizonyos esetekben teljesen meg is előzi az ilyen baleseteket. A Mustangban most először jelenik meg az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer, ami segít a vezetőnek, hogy megfelelő távolságot tartson a Mustang előtt haladó jármű mögött; illetve a Sávtartó Asszisztens, amely kiegészítő kormányzási nyomatékkal tereli vissza az autót a megfelelő forgalmi sávba.
E kifinomult technológiák ahhoz is hozzájárulnak majd, hogy a Mustang még kedvezőbb besorolást kapjon az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A személyre szabható, teljesen digitális, 12 colos LCD műszeregység a Ford GT szupersportkocsihoz hasonlóan az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően jeleníti meg az információkat.
Az adott üzemmód szerint megjelenő műszerek színét a vezető választhatja ki hét árnyalat közül. A Ford tervezői az iparágban elsőként alkalmazták azt a megoldást, hogy az Elektronikus Startzár aktiválásakor egy videojátékra emlékeztető animáció fut le a 12 colos kijelzőn. A Mustang tulajdonosai a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer szolgáltatásait is élvezhetik, amellyel a hangutasításokkal vagy a mobiltelefonokon megszokott mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audió, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel.
A Volkswagen Touareg mérce, alapvető összehasonlítási alap. Az SUV-divatkorszak hajnalán a bajor márka hasonló kategóriájában versenyző alternatívával egyetemben sok volt a párhuzam, persze a palettát kiegészítette VW-fronton az Audi Q5/Q7. Mégis, aki a klasszikust szereti, nyilván a Volkswagen Touareg-et fogja választani. Teszt.
Teszt, méghozzá nem aprózzuk el: a V6-os dízellel szerelt csúcsmodellt fogjuk górcső alá venni. Túlzó a V6? Dehogy, ekkora kasznihoz, ilyen karakterisztikához ez a minimum, no meg azért meg is kell adni a módját az igazi Touareg-feelingnek, nem igaz?
A Volkswagennél szembetűnő az evolúciós változás. Ezalatt azt kell érteni, hogy bár a formanyelv megmarad a hagyományokhoz hű mivoltában, azért kimondottan sok újítás, és nem utolsó sorban modernizálás tűnik fel az új(abb) modellek vizsgálódásánál. Pontosan úgy, ahogyan ez a tesztelt Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI esetében is így történt.
Minden, ami Volkswagen
Markáns, félreismerhetetlen küllem jellemzi a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI-t, a hűtőmaszk gigászi, sok krómmal, viszont cserébe nincs túlbonyolítva vagy túlgondolva. A maszk lamellái hangsúlyosan vízszintesek, V-alakot hordoznak, úgy, hogy az egész összessége megkapja a jellegzetes VW-sziluettet, középen természetesen fókuszban a Volkswagen logóval. A front lámpatestek egyfajta beépülő modulként vannak jelen, olyan, mintha a hűtőmaszk rácsozatának folytatása lenne bal és jobb szélen; az alsó légbeömlők pedig az orr bőséges szélességét helyezik a figyelem középpontjába.
Oldalnézetből tűnik szembe leginkább a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI valós mérete, ennek megfelelően a tengelytáv majd’ 3 méter (2904 mm), valamint a 21 colos felnik is kifejezetten meggyőzőek. Jó, jó, ez egy R Line, ami azért a sportosság összes stílusjegyét kell, hogy hordozza – a peres gumik és őrülten nagy keréktárcsák pont ehhez asszisztálnak.
Ebből a plánból tűnik szembe leginkább a Touareg klasszikus mivolta. Hosszú orr, hosszú tetőív, majd kombisan csapott hátsó ajtó-végződés a C oszloptól. Terepjárós a fazon, de mint tudjuk, ez a szegmens csakis nyomokban tartalmaz offroad hajlamokat. Optimális érzés, hogy kedvenc Touaregünkkel bármikor letévedhetünk az aszfaltcsíkról, és egész biztos, nem jön zavarba közepesen nehéz terepen. Már ha bevállaljuk a fentebb már emlegetett 21 colos felnikkel, meg amúgy is. Nem gondoljuk.
Far tekintetében sincs túlspilázva semmi, csakis a tradicionális Volkswagen-elemek köszönnek vissza, elhúzott vonalvezetésekkel, letisztultan a lényegre koncentráló kialakításokkal. A hátsó, ötödik ajtó üvegfelülete nagy, arányosan illeszkedik az oldalablakokéhoz, így a kilátás s maga a panorámaérzet is remek – leszámítva a C oszlop terjedelmes vastagságát.
Sokat segít az elektronika
Annyi baj legyen: mindent rábízhatunk nyugodt szívvel az automatikára, a vezetéssegédekre és asszisztensekre. Mindent tényleg, a teszthét során nem volt olyan forgalmi szituáció, ahol feleslegesnek éreztünk volna bármi fedélzeti kiegészítőt. Felsorolni újfent nem fogjuk ezeket, mivel a tesztcikk nagyjából összes columnja megtelne, így aki részletesebben bele szeretné ásni magát a paraméterekbe, az megteheti a cikk végén található bővebb gyári infó résznél.
Rengeteget változott az enteriőr kidolgozásának koncepciója
Megszokhattuk eddig, hogy a Volkswagen-enteriőrök nem túl informatívak, innovatívak. Sőt, leginkább szimplának, túl leegyszerűsítettnek, semlegesnek titulálhattuk.
Nos, ennek vége: a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI minden téren rácáfol az előbbiekre, persze nagyban köszönhető mindez az Audi-s vonalnak, amely sosem volt ennyire erős egy VW-nél, mint a mostani generációknál.
Q7 összehasonlítási alapunk nincsen egyelőre, viszont A6 igen: a korábban tesztelt darab ugyanezt a motort hordozta, mint jelen tesztautónk, és a beltér kialakítása konkrétan szinte megegyezett ezzel az autóéval. Döntött, egybeolvasztott cockpit-infotainment, a műszeregységek elrendezése, maga a grafikus LCD – tehát minden klappol, ugyanúgy. És ez jót tett a Touaregnek, meg úgy önmagában az egész Volkswagen modellpalettának. Így sokkal szerethetőbb, emészthetőbb összességet kap a VW-vásárló, azért alacsonyabb árfekvésben.
Tehát mostanra egyáltalán nincs akkora kontraszt a Volkswagen és Audi modellek közt, mint annakelőtte. Ez valahol jó is, meg nem is, ki-ki döntse el maga; de az biztos, hogy aki VW fan, az azt vesz majd, aki Audi fan, az meg azt vesz. A vásárlókört és réteget nem fogja befolyásolni, ez tény.
Minőségi anyagokból építkező enteriőrt kapott a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, messzemenően komfortos fotelekkel, jó fogású, megfelelően vastag kormánykerékkel, és tökéletesen átlátható műszerfallal. A középső infotainment-oszlop is remekbeszabott elhelyezést kapott, csakúgy, mint az akár 2 ujjal pöcögtethető automataváltó joystickje, vagy épp az alá helyezett módválasztó tárcsa és egyéb kiegészítő gombok.
Ergonómia ötös, nincs apelláta
Mindehhez ízléses díszítések, jó hangulatú megoldások társulnak a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI belrerében, ügyelve arra, hogy az ízléses összhang megmaradjon.
Hátul is hasonló a helyzet, a komfortzóna tágul, s három átlagos testalkatú felnőtt mosolyogva elutazgathat hátul, akár több száz kilométeres távokban gondolkodva. Mindehhez a kényelmes láb- és fejtér nagyban hozzátesz egy adaggal, ugyanakkor az alaphangon 810 literes csomagtartó sem piskóta, pakolni csomagokat igencsak lehet és kötelező. Közel 1 köbméterrel meg lehet növelni a rakfelületet, ha a hátsó osztott üléssort előrehajtjuk.
V6 dízellel tökéletes választás lehet
3 literes, V6-os gázolajos aggregátot építettek a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI orrába, amely 286 lóerőt képes kipréselni magából 3500-as percenkénti fordulatszámon. A csúcsnyomaték kerek 600 Newtonméter, ami szintén illusztris adat (2250-3250 RPM), így nem meglepő, hogy az 1940 kilogramm üres tömegű kaszni 7 másodperc alatt képes a nulla-százas sprint teljesítésére. Egész pontosan 6.6 másodpercet rögzítettünk tesztünk során.
Jók a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI menettulajdonságai, leszámítva a kissé statikus kormányzást. Erőteljesebb kanyarvételezésnél jön az alulkormányozottság, nem csak érzetre; ráadásul a kocsiszekrény hajlamos a masszív oldaldőlésre, ezért kifejezetten óvatos mozdulatokkal kormányoztuk az autót szélsőségesebb szituációkban.
A 3 literes V6-os dízel egészen elképesztő fogyasztás tekintetében. Leírva lehet, soknak tűnik az átlag 8.1 literes városi érték, de gyakorlatilag egy jelen kori nagyautós (nem SUV) üzemanyagfelhasználását hozza a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. Nem beszélve a városon kívüli, 5.2 literes 100-as átlagról, illetve a vegyes 6.5 literesről sem (1 tizeddel siklerült itt a gyárilag megadott érték alatt teljesítenünk).
A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...