AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 műszerfal burkolat hibájának javítása a Victor’s Customs...

Az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 műszerfal burkolat hibájának javítása a Victor’s Customs által

Lehet, szőrszálhasogató a probléma tárgya. Meg nem is látszik (múlt időben már – látszott) annyira, mert alig volt 1 centis a seb. Viszont mottónk, hogy minden apró részlet is számít. Projektautónk, a 97-es évjáratú Mercedes W140 S420 kozmetikázáson járt a Victor’s Customs bőrfestő-beltér restauráló műhelyében.

Az egész sztori úgy 2-3 hete kezdődött, amikor a hazai W140/R129 Facebook csoportban felraktunk egy hirdetést, miszerint 97-es bálnához keresünk szép állapotú könyöklőt. Mivel a miénkben már eléggé megfáradt ez a modul, legfőképp a bőrözése, konkrétan a festése hagy némi kívánnivalót maga után.

Ekkor jelentkezett Egri Viktor, a Victor’s Customs tulajdonosa, és felajánlotta segítségét: javasolta, hogy nem kell teljesen új, vagy másik könyöklőt vásárolni, ő majd felújítja a jelenlegit.

Éltünk is a felajánlással, úgyhogy pár nappal ezelőtt elautóztunk hozzá, hogy kiszedje a könyöklőt, és néhány napon belül elkészüljön a végeredmény. Azonban úgy voltunk vele, ha már ott vagyunk, orvosolhatna egy alapvetően apró hibát.

Az S420 óracsoportjánál lévő napellenző-rész szivacsos, bőrhatású anyaga (ami jellemző az egész cockpitre, vagy dashboardra, ha így jobb) az óracsoport moduljának jobb szélénél sérült volt.

Nagy valószínűséggel korábban megpróbálhatták magát az óracsoportot kiszedni megfelelő (?) célszerszám segítségével, ám nem sikerülhetett, és a kampó felszánthatta a burkolat puha anyagát.

Viktor megnézte előzetesen fotók alapján a sérülést, nem látta egyáltalán reménytelennek a helyzetet. Úgy 2 órás munkának saccolta előre, és ténylegesen volt is annyi. Úgy terveztük, hogy a jobb hozzáférés miatt a kormánykereket is leszedi majd, ki az óracsoportot – tudunk majd izzókat cserélni párhuzamosan a panelen – majd a szakadás korrekciója, bőrfestés, folyamat vége.

Első körben jól megszenvedtünk a kormány kiszedésével, ugyanis olyan szinten meg volt húzva, hogy 400 Nm nyomatékkal sem lehetett lekényszeríteni az anyát. Aztán végül sikeresen lekerült a kormány, viszont az óracsoport olyan szinten megmakacsolta magát, hogy körülbelül csak 50 százalékban volt hajlandó megmozdulni kifelé húzásra.

Úgyhogy jegeltük a visszajelző izzók (alapvetően a háttérvilágítás fele nem él csak a clusterben) cseréjét, ez egy másik sztori lesz. Viktor nekiláthatott viszont a szakadás eltüntetésének, a hiba restaurálásának.

Nagyon érdekes és összetett folyamatnak lehettünk szemtanúi. Először mintavételezés következett, amely a szakadás mélységét, hosszát volt hívatott rögzíteni, de a bőrfelület mintázatát, barázdáit is. A szilikon alapú formába került utána a javítóanyag, amely hasonló állaggal rendelkezett, mint maga az S420 cockpitja, majd az egész ráhelyezésre került a „sebre”, kitöltve a repedést, magát a szakadást.

Mindezek után következhetett maga a bőrfestés. Ehhez kellett tudnunk az S420 bőrkárpit színkódját (261 – Leder Schwarz Anthrazit), és máris indult a szín felvitele a felületre.

Úgy 10 perc eltelte után el is készült a remekmű, a szakadásnak nyoma sincs, minden perfekt. Ahhoz képest, hogy a vágás mélysége is megvolt úgy 0.5 centi, remekül tovatűnt a sérülés.

Egri Viktor vállalkozása, a Victor’s Customs több éve foglalkozik enteriőr-restaurálással, bőrfelújítással, komplett kárpitozással, korrekcióval, javítással. Erre a linkre kattintva megnyílik Facebook oldaluk, ahol sok témába vágó fotót lehet találni eddigi, és folyamatban lévő munkáikról.

Következő Victor’s Customs-kapcsolódású cikkünkben a W140 felújított könyöklőjét mutatjuk be olvasóinknak.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer