Főoldal Blog Oldal: 214

89. Genfi Autószalon, 2019: új limitált Dacia széria mutatkozik be

A 2019-es Genfi Autószalonon lép a nagyközönség elé a Dacia Techroad/Ultimate limitált széria.

A teljes választékon áthúzódó különleges felszereltség a következő modelleket érinti majd: Duster, Logan, a Stepway modellek (Sandero, Logan MCV, Dokker) és két új színt is felvonultat; az Izzó Vöröst és a Highland Szürkét.

Kitűnő alkalom ez arra is, hogy bemutatkozzanak a 130 és 150 LE-s 1.3 TCe FAP erőforrások, amelyek az Alliance legújabb fejlesztéseit vonultatják fel, így megfelelnek a legmagasabb megbízhatósági és tartóssági elvárásoknak is.

Karakteres design, piros-szürke kontrasztpárok a betét-elemeken, egyedi kárpitozás – minden, ami ahhoz kell, hogy az új Dacia modellek elcsavarják a fejeket.

A Techroad limitált széria piros karosszériaelemei (oldalsó védőelemeken, tükörházakon) csakúgy, mint az ajtóbetétek, légbeömlő-keretek, a különleges kárpitozás, vagy a szőnyegezés, merész színvilágba kalauzolják el a vásárlókat. Az utastér kényelmes, otthonos érzést kelt, a világosszürke és a piros színek váltakozásával, és ezek a színek kiválóan rímelnek a műszerfal sötét karbon színvilágára.

A 16”-os (Dusteren 17”-os) ezüstszürke/tompa szürke kéttónusú felniket a piros középső elem koronázza meg. Ez amellett, hogy különleges esztétikai hatást kelt, gazdaságos, és könnyen karbantartható.

A teljes választékon megjelenő limitált széria olyan hasznos és már jól ismert technológiai elemeket is megkapott, mint a tolatókamera és a tolatóradar, automata klíma, Automata Dacia kulcs, és a Dusterhez elérhető a City Plus csomag is, holttérérzékelővel, multi-view kamerával, és az Android Autoval® és Apple Car Play-el valamint Media Nav Evolutiönnel. Január óta a szalonokban van, de legkésőbb március közepéig elérhető lesz a mind a 44 országban, ahol a Dacia jelen van.

Ionut Gheorghe a Dacia értékesítési- és marketing-igazgatója szerint: „Ez a kezdés roppant ígéretes a 2019-es év számára egy olyan 2018-as európai rekordév után, amely a Sandero és az új Duster sikerét hozta magával, a maga 20,5%-os értékesítési növekedésével.”

180 km/órában korlátozza minden autója végsebességét a Volvo Cars

A közlekedésbiztonság globális szakértőjeként a Volvo Cars felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire, és a 2020 tavaszától gyártandó autóiban 180 km/órában korlátozza azok végsebességét.

A vállalat Vision 2020 célkitűzése, amelynek értelmében az autógyártó 2020-ra nullára kívánja csökkenteni az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát, a globális autóipar egyik legambiciózusabb biztonsági programja. Felismerve azonban, hogy a technológiai fejlesztés önmagában nem elegendő ennek a célnak az eléréséhez, a Volvo Cars most a vezetőkre és a vezetési stílusra is kiterjeszti figyelmét.

A Volvo Cars által végzett kutatások három olyan tényezőt azonosítottak, amelyek ‘hiányosságként’ gátolhatják, hogy az autógyártó teljes mértékben felszámolja a súlyos és halálos balesetek kockázatát. Ezek egyike a gyorshajtás.

„A Volvo vezető szerepet tölt be a közlekedésbiztonság terén. Ez így volt eddig, és így lesz a jövőben is” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Kutatásaink egyértelműen rámutattak, hogy léteznek olyan problémás területek, amelyek gátolhatják a súlyos és halálos kimenetelű balesetek kockázatának teljes és végleges felszámolását. A sebességkorlátozás természetesen nem nyújt végleges megoldást, ám ha egyetlen életet is megmenthetünk vele, megéri.”

A végsebesség korlátozásán túlmenően a vállalat azt is vizsgálja, hogy az intelligens sebesség-szabályozás és a virtuális kerítés (geofencing) technológia segítségével a jövőben hogyan tudná automatikusan csökkenteni a járművek sebességét kórházak és iskolák közelében.

„Párbeszédet kívánunk kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek az autóvezetők magatartását megváltoztatva veszik fel a harcot az olyan jelenségekkel, mint a gyorshajtás, az ittas vezetés vagy a figyelemelterelés” – tette hozzá Hakan Samuelsson. „Nem rendelkezünk határozott válasszal erre a kérdésre, de úgy véljük, ideje, hogy vezető szerepet vállaljunk a vitában, és úttörőként lépjünk fel.”

A gyorshajtást az teszi veszélyessé, hogy bizonyos sebességek felett a fedélzeti biztonsági technológiák és az intelligens infrastruktúra sem képes arra, hogy baleset esetén megakadályozza a súlyos vagy halálos sérüléseket. A legtöbb nyugati országban ezért vezettek be sebességkorlátozásokat. Ennek ellenére a sebesség túllépése általános jelenség, és a mai napig a halálos kimenetelű közlekedési balesetek egyik leggyakoribb oka.

Évente több millió autóvezetőt bírságolnak meg gyorshajtás miatt, a nemzeti közlekedés-biztonsági szervezet (NHTSA) baleseti statisztikái szerint az Egyesült Államokban 2017 során bekövetkezett összes, halálos kimenetelű közlekedési baleset 25 százalékát gyorshajtás okozta.

„Az emberek nem fogják fel, micsoda veszélyekkel jár a sebesség” – mondta Jan Ivarsson, a Volvo Cars egyik vezető biztonsági szakértője.

„Tudjuk, hogy veszélyesek a kígyók, a pókok, tisztában vagyunk a magasság kockázatával. A sebességgel járó veszélyekről azonban gyakran megfeledkezünk” – folytatta Jan Ivarsson. „Az emberek gyakran hajtanak gyorsabban, mint ami egy adott forgalmi helyzetben optimális volna, és rosszul mérik fel a pillanatnyi forgalmi helyzetnek, illetve saját vezetői képességeiknek megfelelő sebességet. Támogatnunk kell egy kedvezőbb magatartás kialakítását, segítenünk kell az embereknek, hogy felfogják: a gyorshajtás veszélyes.”

A gyorshajtás mellett két további problémakör is akadályozza a Volvo közlekedésbiztonsági célkitűzésének megvalósítását. Az ittas vezetés legalább olyan nyilvánvaló probléma, mint a gyorshajtás – és legalább olyan nehéz felszámolni. A világ legtöbb országában tilos alkoholos vagy kábítószeres befolyásoltság hatása alatt vezetni, a jelenség mégis meghatározó kiváltó oka a súlyos vagy halálos kimenetelű közlekedési baleseteknek.

A másik ilyen probléma a figyelemvesztés. Az autóvezetésre mobiltelefon vagy más zavaró tényezők miatt csak részben koncentrálni képes autóvezetők ugyancsak jelentős hányadban felelősek a halálos kimenetelű balesetekért. Ez a jelenség sok szempontból ugyanolyan veszélyes, mint az ittas vezetés.

A Volvo Cars március 20-án, egy Göteborgban (Svédország) szervezendő, különleges biztonsági rendezvényen ismerteti az ittas vezetés és a figyelemelterelés problematikájára kidolgozott megoldási javaslatait.

Idén 30 éves a Lexus márka, megvan a 10 milliós milestone is

A mára környezetbarát luxusautómárkából igazi prémium életmódmárkává avanzsáló Lexus a 10 milliomodik eladott autóját ünnepli.

A mára a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás, a legendás megbízhatóság, a futurisztikus és letisztult dizájn, a high tech műszaki megoldások, a prémium kidolgozás és a legmagasabb szintű ügyfélkiszolgálás szinonimájává váló márka számára mérföldkövet jelentő értékesítési eredmény 1,45 millió öntöltő hibridet is magában foglal. A hibrid elektromos modelljei sikerének köszönhetően (idehaza tavaly a Lexus eladásainak 97%-át tették ki a hibridek) világszerte évek óta szárnyaló japán luxusautómárka tavaly is rekordszintű értékesítési eredmény ért el: 2018-ban 698.330 Lexus talált gazdára világszerte, ami 4,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A 10 milliós mérföldkő méltó megemlékezés a márka 1989-es megjelenésének 30. évfordulójáról is.

A Lexus bejelentette, hogy eladta 10 milliomodik autóját. A mérföldkövet jelentő értékesítési eredmény 2019. február 19-én született, röviddel az erős 2018-as évzárást követően, amikor a Lexus – immár sokadik alkalommal – a legnagyobb volumenű értékesítést könyvelhette el világszerte és Európában egyaránt. Mindemellett a márka (amely 2005-ben mutatta be a világ első öntöltő hibrid luxusautóját, és azóta is a legnagyobb ilyen modellkínálattal rendelkezik) immár több mint 1,45 millió öntöltő hibrid autó globális értékesítéséről számolhat be. A Lexus hibridek eladásai 2018-ban közel 20 százalékkal növekedtek az előző évhez képest, és ez az eredmény fényesen igazolja a márka elkötelezett törekvésének helyes voltát.
A vállalat ma azt is közzétette, hogy világszerte 698.330 autót értékesített a 2018-as naptári évben, ami 4,7 százalékos növekedést jelent a 2017-es eredményhez képest. A luxusmodellek átfogó kínálata – benne az RX és NX modellekkel, az LC és LS zászlóshajókkal, valamint a vadonatúj ES és UX modellekkel – lehetővé tette, hogy a globális életstílus-márka minden idők legjobb értékesítési eredményét mutathatja fel.

“A Lexus világszerte jelentős növekedésről számolhat be, kiterjesztve jelenlétét a feltörekvő régiókban, és megerősítve pozícióit a már meglévő piacokon. A márka továbbra is következetesen ragaszkodik ahhoz, hogy kiváló termékeket és kimagasló vásárlói élményt kínáljon a legmagasabb színvonalú márkakereskedőkön keresztül; ez a garancia arra, hogy globális növekedésünk a következő években is folytatódjék” – fogalmaz Yoshihiro Sawa, a Lexus világszintű elnöke.

Európában a Lexus a márka megjelenése óta körülbelül 875.000 autót értékesített, köztük mintegy 365.000 öntöltő hibriddel. 2018-ban a Lexus 76.188 járművet adott el a régióban, ami nem csupán minden idők legjobb eredménye, hanem egy öt éve tartó folyamatos növekedést is fémjelez. Az elmúlt 5 év során a Lexus európai eladásai 76 százalékkal gyarapodtak. A Lexus célja, hogy 2020-ra 100.000 autót értékesítsen Európában. A márka magyarországi sikerei egyébiránt még a világszintű eredményeket is felülmúlják: a 2018-ban a hazai prémium piacon elért 5,7%-os piaci részesedése európai szinten a második legmagasabbnak számít.

89. Genfi Autószalon, 2019: továbbfejlesztett Kia Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellek

A Kia Motors felfrissítette a Nirót, a legjobb eladásokkal büszkélkedő ultra-alacsony kibocsátású elektromos és benzin-elektromos crossovert. A továbbfejlesztett hybrid és plug-in hybrid modellek 2019. március 5-én a Genfi Autószalonon láthatók először.

A Niro, amely egyesíti a crossover praktikusságát az ultra-alacsony kibocsátású hibrid-hajtással, 2019-re megjelenésében is megújult, elegánsabb, magas minőségű, személyre szabható színösszeállítású utastérrel. A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellekben is elérhető lesz a Kia UVO CONNECT telematikai rendszere, amely további kapcsolódási lehetőségeket kínál az utasoknak.

Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9 951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője: “A Niro a Kia kulcsfontosságú, növekedést biztosító modelljévé vált Európában, ugyanakkor mérföldkő elektromos termékstratégiánkban is. A látványos crossover dizájn, a sokoldalúság, az alacsony kibocsátás és a szintén alacsony fenntartási költségek vonzóvá teszik mind a magán-, mind pedig a céges vásárlók körében. Az új minőségi és formai fejlesztések valamit az UVO rendszer megjelenése a Niro családot még csábítóbb ajánlattá teszik.”

A továbbfejlesztett Kia Niro Hybrid és Niro Plug-in Hybrid európai értékesítése 2019 második negyedévében indul. A hibridek között egyedülálló módon a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciájával.

Friss külső

Megtartva a stílusos crossover külsőt, a továbbfejlesztett Niro seregnyi formai frissítéssel gazdagodott 2019-ben. Az átdolgozott forma a Hybrid és Plug-in Hybrid modell esetén is a vadonatúj, tisztán elektromos e-Niro megjelenésére rímel.

A Niro megőrizte jellegzetes megjelenését és az ikonikus ‘tigrisorr’ hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók céltudatosabb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia ‘jégkocka’ formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új és LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig rendelhetők.

Az autó hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. Frissek a fényvisszaverők és a hátsó ködfények is a sarkokban.

A Niro Hybrid most több extrafelszerelést, és vele nagyobb személyre szabhatóságot is kínál: a kétféle 16 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet mellett vadonatúj 18 colos kétszínű tárcsákat is lehet rendelni. A Niro Plug-in Hybrid pedig új tervezésű, sötétszürke betétes 16 colos könnyűfém felnikkel kapható.

Elegáns belső és új, személyre szabható színek

A belső térben a Kia egy sor megjelenés-, és anyagminőségbeli fejlesztést hajtott végre, ezáltal elegánsabb hangulatot teremtve és kihangsúlyozva az utastér magas minőségét.

A műszerfal teteje minőségi, puha tapintású borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos TFT-LCD középkonzoli képernyő, és a 7 colos TFT Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel és 4,2 colos TFT műszerfali kijelzővel szerelik fel.

A Niro családhoz most kétféle beltéri színösszeállítás-csomag is rendelhető, piactól és felszereltségtől függően: vörös-narancs vagy szilva. Előbbinél a kárpitelemek valamennyi varrása vörös színű, a műszerfali betétek árnyalata pedig vörös-narancs. A szilva színösszeállítás új, szilvaszínű, perforált bőrkárpitot kínál, lila varrással az üléseken és az utastér egyéb elemein, illetve szilvaszínű könyöklőket az ajtókon és szatén króm műszerfalbetéteket.

A beltér további újdonságai a kormánykerék sebességváltó kapcsolóbillentyűi. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid finoman kapcsoló hatsebességes duplakuplungos sebességváltóval készül, így élvezetesebben vezethetők, mint a legtöbb hibrid folyamatosan változó áttételű (e-CVT) váltói. A Kia mindkét újdonságát elektromos kézifékkel szerelik fel, emellett nőttek a hátsó fékek is.

A Kia bemutatja az UVO CONNECT-et

A Niro Európában az elsők között kínálja a márka innovatív UVO CONNECT telematikai rendszerét, amely összeköti az utasokat a külvilággal, értékes információkat nyújtva vezetés közben is.

Az UVO CONNECT a Niro család minden Hybrid és Plug-in Hybrid tagjához alapfelszerelésként jár, és később más európai modellekben is elérhető lesz.

Az opcionális 10,25 colos érintőképernyőn vagy a tulajdonos okostelefonján keresztül elérhető UVO CONNECT része az új Kia Live rendszer is, amely saját SIM kártyáját használja, hogy adatokat gyűjtsön, és frissítsen valós időben. Így az utasok élő közlekedési információkhoz, időjárás előrejelzésekhez, helyi információkhoz, és akár a közeli benzinkutak árihoz is hozzájuthatnak. De megismerhetik a parkolási lehetőségeket és azok árát, helyét, elérhetőségét is. A Niro Plug-in Hybrid modellek információt adnak az elektromos töltési lehetőségekről, azok helyéről, áráról és az autóval való kompatibilitásáról.

Az UVO rendszer második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció részletes adatokat szolgáltat mind a jármű állapotáról, mind az aktuális utazásról. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is nyújt. Földrajzi elhelyezkedéstől és országtól függően a felhasználók úti információkat küldhetnek autójuknak indulás előtt, ellenőrizhetik a helyét, és hozzáférhetnek a diagnosztikai értesítésekhez is.

A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer alapfelszerelésként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobilkészülék összekapcsolását az autóval, csakúgy, mint az Apple Carplay és az Android Auto használatát. Az osztott képernyős megjelenítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző információkat kezeljenek egy időben. Így a vezető egyben is használhatja a teljes felületet (pl. navigációra vagy a hajtáslánci információkhoz) de akár kombinálhat is különböző elemeket a képernyőn. A vezető így követni tudja a navigáció utasításait vagy figyelheti az energiaáramlást, míg az utas kiválaszthatja kedvenc dalait vagy megnézheti az időjárás előrejelzést. A Niro család tagjai elérhetőek 8 colos infotainment rendszerrel is.

A technológiát úgy fejlesztették, hogy megfeleljen a legfrissebb Európai Uniós adatvédelmi előírásoknak (GDPR) is, biztosítva a személyes adatok legmagasabb szintű védelmét.

Új biztonsági technológiák

A továbbfejlesztett Niro modellekben új aktív vezetéstámogató technológiák is bemutatkoznak. Már elérhető az adaptív sebességtartó automatika, amely a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellekben Stop & Go funkcióval működik. A Stop & Go funkció követi a forgalom ritmusát és meg is tudja állítani a Nirót, ha az megállásig lassul, illetve újra elindítja, amikor az előtte álló autó elindul.

A sávkövető asszisztens, a Kia második szintű önvezető technológiája, most először szintén elérhető a Niro Hybrid és Plug-in Hybrid sorozatban. Ez a technológia követi a Niro előtt közlekedő autók mozgását és figyeli az útburkolati jeleket is, hogy az autót a sávban tartsa. A rendszer szabályozza a gyorsulást, a fékezést és a kormányzást is a Niro előtt közlekedő járművek mozgása alapján, biztonságos követési távolságot tart és segíti a sávváltásokat is. A sávkövető asszisztens 0 és 180 km/h óra közötti működik.

A Niro felszereltségtől függően elérhető ráfutásos ütközéselkerülő rendszerrel (FCA), sávtartó asszisztenssel, fáradtságérzékelővel, fényszóró asszisztenssel, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel és sebességkorlátozó táblákat felismerő elektronikával is.

Praktikus, hatékony és élmény vezetni

Független első és hátsó felfüggesztésével és hatsebességes duplakuplungos váltójával a Kia Niro Hybrid és Plug-in Hybrid megfelelő egyensúlyt nyújt az utazás kényelme és a vezetés élménye között.

A crossover – amely egyedülálló a hasonló árú más hibridek mezőnyében – tágas belső térrel, nagy teherszállító kapacitással és rugalmasan alakítható tárolóhelyekkel is segíti tulajdonosát. Egyedülállóan a hibrid modellek között a Niro Vontatás Csomagot is kínál, amely lehetővé teszi 1300 kg tömegű (fékezett) utánfutó vontatását.

A Nirót hatékony 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtja, 1,56 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor csomaggal (a Hybrid modellek esetében), vagy 8,9 kWh-ssal (a Plug-in Hybrid modellekben). A Niro Hybrid széndioxid kibocsátása mindössze 99,8 g/km (WLTP kombinált mérés), a Plug-in Hybrid-é pedig még alacsonyabb: 31,3 g/km (WLTP kombinált mérés). A Niro Plug-in Hybrid városi használatban tisztán elektromos üzemben 65 km-es hatótávra képes, a WLTP kombinált elektromos mérési ciklusa alapján pedig 49 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.

Ford Credit: szemléletváltás az autófinanszírozásban

A Ford Credit, a Ford Motor Company globális pénzügyi szolgáltatója bemutatta új, Ford Opció névre keresztelt termékét, amely gyakoribb gépjármű csereciklust és rövidebb finanszírozási futamidőt biztosítva teszi kiszámíthatóvá és tervezhetővé az újautó finanszírozást az ügyfeleknek.

A 2018-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű-eladások közel 17 százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 166 ezres összesített darabszámot*.

Magyarországon az autópiac elmúlt években tapasztalható növekedése elsősorban a magánvásárlói piac feléledésének köszönhető. A magánvásárlói piac élénkülésének fő mozgatórugója pedig az ezen ügyfeleknek kínált különböző finanszírozási konstrukciók igénybevételének növekvő aránya.

A 2008-2009-es válság évei után 2014 óta dinamikus növekedés tapasztalható a finanszírozási termékek piacán – tudhattuk meg a Magyar Lízing Szövetség hivatalos adataiból. 2014 óta a kiskereskedelmi személygépkocsi- és kishaszonjármű-lízing piaconon a kihelyezések mértéke a 2018-as éves adatokat figyelembe véve már több mint kétszeresére nőtt, és meghaladta a 244 milliárd forintot.**

A magánvásárlói piac növekedése a kiskereskedelmi új gépjármű lízing piacon is érezteti hatását. Míg 2016 -ban a kihelyezett finanszírozási összegek 24%-át, addig 2018-ban már 31%-át folyósították magánszemélyek számára.*

Ebben a szegmensben kínál vadonatúj konstrukciót a Ford Credit: a Ford Opció nevű terméket.

A Ford Credit a Ford Motor Company saját tulajdonú globális pénzügyi szolgáltatója, melynek Budapesten működő magyar kirendeltsége, a Ford Credit Hungary együttműködő finanszírozó partnerével a Merkantil Bankkal idén egy, Nyugat-Európában már nagy múltra visszatekintő, és rendkívül népszerű lakossági finanszírozási terméket vezet be.

A Ford Opció 1992-ben debütált a Ford legnagyobb európai piacán, az Egyesült Királyságban, és a Ford kirobbanó piaci sikere nyomán más pénzügyi szolgáltatók is hamarosan hasonló ”Personal Contract Purchases” PCP termékeket indítottak el. 2018-ban a becslések szerint az Egyesült Királyságban újonnan forgalomba helyezett autók 83 már százalékát PCP-konstrukcióban finanszírozták.

Az Egyesült Királyság autópiacáról származó tapasztalatok azt mutatják, hogy a PCP-finanszírozás eredményeként a vásárlók gyakrabban ülnek át új autóba, mint a hagyományos hitelszerződések mellett, illetve akadnak, akik azért maradnak PCP-programok részvevői, hogy idővel több új autót is használhassanak.

„A Ford Opció valójában egy új szemléletet képvisel a Ford-finanszírozás tekintetében Magyarországon” – nyilatkozta Gyureskó Tamás, a Ford Credit operatív vezetője.

„Az ehhez hasonló termékek azért bizonyultak annyira sikeresnek más európai piacokon, mert a autófinanszírozás költségét kiszámíthatóvá teszik alacsonyabb fix havi lízingdíj és rövidebb csere ciklus mellett. Ez lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy járművüket a finanszírozási szerződés lejárta után újabb Fordra cseréljék, amiben élvezhetik a legfrissebb biztonsági, formatervezési és technológiai újításokat – méghozzá anélkül, hogy jelentős mértékben emelkedne a finanszírozás havi költsége, vagy fáradozniuk kellene a régi autójuk eladásával”– tette hozzá Gyureskó Tamás.

Hogy működik a Ford Opció?

1. A vásárló kiválasztja új Fordját, a finanszírozási szerződés futamidejét (37 vagy 49 hónap), a várható éves futásteljesítményt és a fizetendő önerő mértékét (20 és 30 százalék között)

2. A Ford Credit együttműködő finanszírozó partnere a Merkantil Bank Zrt. meghatározza a fix havi lízingdíj mértékét a szerződés időtartamára, és az utolsó kiemelt lízingdíj összegét. Emellett a Ford márkakereskedő megállapodik egy Opciós Vételárban a vásárlóval, amit a márkakereskedő a futamidő végén fizet az ügyfél autójáért akkor, ha az autó nem lépi túl az ügyfél által vállalt futásteljesítményt, és a futamidő végi elvárt állapotban marad a kopási/elhasználódási útmutató szerint.

3. A szerződés lejártakor a vásárlónak két lehetősége van: újra cseréli, vagy megtartja autóját.

Megújítás: A vásárló átülhet egy új Fordba a régi gépjárműve beszámítása után. Ez általában az előző autót értékesítő márkakereskedőnél történik az előre meghatározott Opciós Vételáron, vagy miután saját maga eladta a régi autóját. Miután a vásárló maradéktalanul rendezte a Ford Opció szerződés lezárásához szükséges költségeket, beleértve az utolsó kiemelt lízingdíj összegét is, az Opciós Vételárból esetlegesen fennmaradó összeget (Beszámítási Különbözet) fel lehet használni önerőként új Fordjának finanszírozásához.

Megtartás: Ha a vásárló úgy dönt, hogy megtartja az autót feltételezve, hogy az összes havi lízingdíj befizetésre került, akkor csak az utolsó kiemelt lízingdíjat kell befizetni, és övé az autó.

2018-ban Európában a Ford Credit magánügyfelekkel kötött finanszírozási szerződéseinek közel fele vonatkozott olyan ciklikus finanszírozási termékekre, mint a Ford Opció. Mivel a tapasztalatok szerint a ciklikus finanszírozás alkalmazásával az autók használati ideje 3-4 évre csökkent, a vásárlók akár harmadik, negyedik, ötödik, vagy hatodik Fordjukat is hasonló feltételekkel finanszíroztathatják. Magyarországi piacvezető márkájának pénzügyi szolgáltatója, a Ford Credit azon dolgozik, hogy változtasson a finanszírozás terén uralkodó szemléleten, illetve fejlessze a járművásárlók pénzügyi ismereteit. A Ford Opció kizárólag azon Ford márkakereskedésekben érhető el, ahol teljes körűen képzett szakemberek segítenek a vásárlóknak megismerni az új termék által kínált lehetőségeket.

*A Datahouse adatai alapján

**www.lizingszovetseg.hu/hasznos/elemzesek

Az új BMW 3-as limuzin Magyarországon is bemutakozott a szaksajtónak

Február utolsó napjaiban hazánkban is bemutatkozott a prémium középkategória mértékadó sportlimuzinjának hetedik nemzedéke: az új BMW 3-as limuzin minden korábbinál dinamikusabb kiállással, új formanyelvvel, a prémium minőség új szintjével, valamint vezetést támogató rendszerei, vezérlőfunkciói és járműkapcsolati megoldásai átfogó fejlesztésen átesett verzióival gurul ki a reflektorfénybe.

A Magyarországon szerdán debütáló új BMW 3-as limuzin már több mint negyven éve jelent egyet a prémium középkategória sportos vezetési élményével. Dinamikus kiállásával, agilis vezethetőségével, példaértékű hatékonyságával és innovatív felszereltségi opcióival a modell négy keréken egyesíti a BMW legfőbb értékeit, miközben iránymutató kvalitásaival időről időre új mércét állít fel. A limuzin karosszériaváltozat nem csupán a BMW 3-as sorozat abszolút meghatározó képviselője de a BMW márka hevesen lüktető szíve is egyben. A legújabb nemzedékkel a bajor prémiumgyártó ismét középpontba helyezi a 3-as BMW legendásan sportos menettulajdonságait, amelyek az elmúlt évtizedekben a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmoztak.

„1975 óta íródik a 3-as BMW története, amely 6 generáció során több mint 15,5 millió vásárló szimpátiáját nyerte el, és mint ilyen, a BMW Group egyik legfontosabb modellje. Az új hetedik generáció ismét példát állít a kategóriában páratlanul dinamikus vezethetőségével, merev karosszériájával, innovatív, a 2-es önvezető szintre is képes technológiájával, a BMW legújabb formatervezési filozófiája szerint. Magyarországon 2018-ban a kifutó BMW 3-as a második legnépszerűbb modell volt, így biztosak vagyunk benne, hogy a vadonatúj modell jelentősen hozzájárul majd a sikerekhez 2019-ben is” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az új BMW 3-as limuzin Szekszárd mellett rendezett sajtóbemutatóján.

Dinamikus kiállás letisztult felületek és sportosan ívelt vonalak mentén

A bajor prémiumgyártó új formanyelve kiválóan előtérbe helyezi az új BMW 3-as limuzin egyszerre modern és dinamikus karakterét, amely letisztult felületek és precízen rajzolt, sportosan ívelt vonalvezetés mentén öltött testet. Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4 709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1 827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1 442 milliméter) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2 851 milliméter) pedig elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul. Mindez nem csupán a tengelyek közötti egyenlő terhelés-elosztást javítja, de az új modell vérpezsdítő agilitását is fokozza.

Elegáns utastér a vezetési élmény jegyében

A BMW új formanyelve az új BMW 3-as limuzin ajtajai mögött is precíz felületelrendezési alapelv szerint kel életre. A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése pedig a vezetőre összpontosít, a vezetés élményének intenzitását fokozva. A központi kijelző és a műszeregység harmóniája, a magasra húzott középkonzol, valamint a modern műszerfal és a könnyed ajtókárpitok egységes dizájnja nyugalmat árasztó, komfortos atmoszférát teremt, némi sportos fűszerezéssel.

Öt erőforrás már a piaci bevezetéstől

Az új BMW 3-as limuzin piaci bevezetését öt csúcstechnológiás, rendkívül hatékony erőforrás színesíti. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, 100 kilométerre vetített 5,7 – 6,0 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 129 – 137 gramm károsanyag-kibocsátás mellett. A BMW 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez pedig 100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 132 – 139 gramm* károsanyag-kibocsátás társul. Az új BMW 3-as limuzin motorpalettáján két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor is található, előbbiek a BMW 318d esetében 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 120 gramm / km), illetve a BMW 320d esetében 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 115 – 122 gramm / km). A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítménye 100 kilométerre vetített 4,8 – 5,2 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 128 – 136 gramm* károsanyag-kibocsátással párosul. Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 125 gramm / km). Az új BMW 3-as limuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

Innovatív futómű-technológia a sportosan dinamikus vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort tökéletes egyensúlya érdekében

Az új BMW 3-as limuzin járműszerkezetének és futómű-technológiájának megtervezésekor a mérnökök jó pár kompromisszum-mentes prioritást felállítottak: ilyen volt többek között a sportos vezethetőség, a vérpezsdítő agilitás, a mérnökien precíz irányíthatóság és a kiváló fékerő. Az újdonság súlypontja ezért az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent. A karosszériaváz, illetve a kormánymű hajszálpontos reakcióihoz és a modell menetkomfortjának fokozásához nagymértékben hozzájáruló futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben jelentős mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok az új BMW 3-as limuzin vérpezsdítő agilitására és mérnökien precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig minden korábbinál intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW 320d modell légellenállási együtthatója ráadásul 0,23-ra csökkent.

Prémium minőség és rendhagyó felszereltségi opciók

Az új BMW 3-as limuzin prémium karakterét számos rendhagyó és innovatív opció fokozhatja tovább. A bajor prémiumgyártó ügyfelei négy különböző, előre összeállított felszereltségi csomag közül választhatnak: az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport szintek érhetők el a modellhez. Az utazás kényelmét és az új BMW 3-as limuzin exkluzivitását mindezeken felül újratervezett kormánykerekek és utastéri dekorbetétek, az opcionális extrafelszereltség részeként Vernasca bőrkárpit és BMW Individual Merino bőrkárpit, Sensatec bevonatú vagy bőrözött BMW Individual műszerfal, háromzónás automata légkondicionáló, kiegészítő fűtőberendezés, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltés fokozhatja tovább. A modellt a BMW már az alapfelszereltség részeként zajcsillapító szélvédővel szereli fel, a prémium minőségű üvegezés az opcionális extrafelszereltség részeként az oldalsó ablakok alternatíváiként is megrendelhető. Az ugyancsak extrafelszereltségként elérhető panoráma üvegtető immáron 100 milliméterrel hosszabb átlátszó felületet kínál, a hangulatvilágítás árnyalatai az egész utasteret betöltik, a Harman Kardon zenerendszer pedig kivételes akusztikai élményt garantál.

Iránymutató innovációk az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton

Az új BMW 3-as limuzin egy sor kifinomult, jövőbe mutató vezetést támogató rendszerrel hozza közelebb a nagymértékben automatizált járművezetés korszakát. A hetedik nemzedékébe lépő modellsorozat alapfelszereltségei között az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) legújabb verziója is megtalálható, amely már nem csupán a gyalogosok és a többi autós, de a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. Az opcionális extrafelszereltségek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza az új 3-as BMW-ben utazók kényelmét és biztonságát, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet kínál, optimalizált háromdimenziós grafikával és új tartalmakkal.

Intuitív vezérlés és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens

A vezető preferenciái szerint működő modern, digitális funkciók rendkívül széles tárházával a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása terén. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A BMW ügyfele a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.

Íme, a BMW 3-as limuzin kiskereskedelmi árlistája:

Modell

Bruttó ár

320i

11 601 000,-Ft

330i

12 890 000,-Ft

318d

10 894 000,-Ft

320d

11 471 000,-Ft

320d xDrive

12 950 000,-Ft

330d

14 290 000,-Ft

Extrém teszten vett részt az Audi e-tron

Január végén az Audi felküldte első, tisztán elektromos SUV modelljét arra a pályára, ahol a világ legjobb síversenyzői küzdenek a Hahnenkamm verseny első helyéért.

A speciálisan felszerelt Audi e-tron pedig megmászta a legendás „Streif’ sípálya Mausefalle vagyis „Egérfogó” névre hallgató szakaszát. 85 százalékos meredekségével ez a letörés a legmeredekebb része ennek az elképesztő lesiklópályának.

„A tavalyi évben már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legnagyobb kihívásokat is teljesítette” – nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője. „Az „Egérfogón” való felhajtással még inkább kitoltuk ezeket a határokat és egy elektromos autóban mutathattuk be a quattro technológiában rejlő műszaki lehetőségeket.”

85 százalékos meredekségével az „Egérfogó” a híres kitzbüheli „Streif” sípálya legmeredekebb szakasza. Ahhoz, hogy ezt a részt megmászhassa, az Audi e-tron technológiai prototípusát egy különleges quattro hajtásrendszerrel szerelték fel, ahol két elektromotor került a hátsó tengelyre, egy elektromos motor pedig az első tengelyen kapott helyet. Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t. Ezzel a maximális teljesítmény a meredek pályán is végig biztosított volt. Az Audi emellett módosította az autó szoftverét is a „Streif” sípálya különleges körülményeihez igazítva a nyomatékot illetve annak elosztását. A szöges gumikkal szerelt 19 colos kerekeket kifejezetten erre az eseményre fejlesztették ki, hogy biztosítsák a havas és jeges felületen való megfelelő tapadást.

„Egy 85 százalékos meredekségű emelkedő meghódítása elsőre lehetetlennek hangzik” – véli Mattias Ekström, aki az Audi e-tron prototípus kormánya mögött foglalt helyet. „Még engem is meglepett, hogy az autó milyen jól kezelhető egy ilyen nehéz terepen is” –tette hozzá a rallycross világbajnok és kétszeres DTM bajnok, aki ezt az eseményt egyértelműen a legkülönlegesebb élményei közé sorolja.

A lehető legbiztonságosabb lebonyolítás érdekében az Audi e-tron technológiai prototípusát bukókerettel és hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyüléssel látták el. A járműhöz – a visszagurulást megakadályozandó – egy biztonsági kábelt csatlakoztattak, amelyhez azonban az autó felhúzására alkalmas eszköz nem kapcsolódott.

Az Audi egy igen erős partnerre támaszkodhatott a projekt során az osztrák italgyártó Red Bull személyében. A két vállalat már hosszú ideje komoly támogatója a Hahnenkamm versenynek és ezt az eseményt is közösen szervezték meg. Az Audi e-tron prototípus különleges matricázása szintén ennek az együttműködésnek a jegyében készült.

A Lexus szuperhősfilmje három Oscart hozott

Hét Oscar jelöléséből hármat díjra váltva minden előzetes várakozást felülmúlóan szerepelt az idei díjszezonban a Fekete Párduc – az ’egyszerű környezetbarát, high-tech luxusautó márkából’ igazi prémium életmódmárkává avanzsáló Lexus eddigi legsikeresebb filmes együttműködése.

A gyakorlatilag azonnal kultfilmmé váló mozi annyi rangos szakmai elismerést nyert az évad során, hogy még összeszámolni is sok.

A Marvel és a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljei mellett az azokban bemutatkozó forradalmi technológiákról és jövőbemutató műszaki megoldásokról ismert Lexus együttműködése akkora sikernek bizonyult, ami nem csupán az egész szakmát, de vélhetően a filmóriást és a prémium autógyártót is meglepte. Az 1,35 milliárd dolláros bevételével minden idők legsikeresebb képregényfeldolgozásának és szuperhősfilmjének bizonyuló Fekete Párduc a díjszezont is meglehetősen erősen kezdte: 3 Golden Globe jelölését (Legjobb drámai film, Legjobb zene, Legjobb eredeti betétdal) ugyan nem váltotta díjra, a hollywoodi színészcéh által odaítélt „kis Oscarnak” is tekintett SAG díj közül ugyanakkor kettőt is elhozott, a Legjobb szereplőgárda és a Legjobb kaszkadőrmunka kategóriában. A Legjobb különleges effektekért valamint a Legígéretesebb feltörekvő tehetségnek járó BAFTA díj, valamint a Legjobb rap előadásért és a Legjobb eredeti filmzenéért odítélt Grammy díjak elnyerése után az egész szakma lélegzetvisszafojtva figyelt, vajon meddig menetel az Oscaron a 7 jelölést begyűjtő blockbuster.

Már az Oscar jelöléseivel új történelmet írt a Lexus szuperhősfilm
A Fekete Párduc 7 Oscar jelölést is kapott (Legjobb film, Legjobb látványtervezés, Legjobb jelmeztervezés, Legjobb eredeti filmzene, Legjobb eredeti betétdal, Legjobb hangkeverés, Legjobb hangvágás) – és a szakemberek szerint egy nyolcadikat, a Legjobb vizuális effektekért járót is megérdemelte volna. Ezzel a Fekete Párduc történelmet írt, hiszen ez volt az első szuperhősfilm, amit a Legjobb film kategóriában Oscarra jelöltek. Az év egyik legnagyobb sikertörténetének számító Fekete Párduc végül három Oscar jelölését váltotta díjra: a filmet az akadémia szavazói a Legjobb látványtervezés, a Legjobb jelmeztervezés és a Legjobb eredeti filmzene kategóriában ítélték díjra érdemesnek.

Óriási siker a Marvelnek és a Lexusnak egyaránt

Az, hogy a Fekete Párduc nem csupán a kasszáknál döntött rekordokat, hanem a díjszezonban is, kétségkívül hatalmas siker mind a filmet jegyző stúdiónak, mint az autós együttműködő partnernek, a Lexusnak. A filmben ugyanis az autómárka több modellje, különösen az ikonikus Lexus LC szupersportkupé és a gyártó jövőbemutató high-tech technológiái egészen markáns szerepet kaptak. A Fekete Párduc egyik leglátványosabb és legemlékezetesebb része az az autóüldözéses jelenet, amelyet a A CGI munkálatok vezetője, Brendan Seals ekként kommentált: „Lövedékekkel kellett megrongálnunk a Lexust, betörni a szélvédőjét, a Párduc karmának nyomait rányomni, szóval jó néhány verzióját felépítettük a kocsinak mindenféle megrongált állapotban, hogy felhasználhassuk az egész jelenetben. Az egyik legizgalmasabb snitt az volt, mikor Klaue rálő a Párducra a szonikus fegyverrel, minek hála a Lexus LC 500 száz apró darabra hullik szét.”

A film ikonikus jelenetének tartott üldözéses rész készítését a következő videó mutatja be, alább.

Kétségtelen, hogy a Lexus, és anyamárkája, a Toyota közismerten élen jár a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm autózás, valamint a jelen és a jövő környezetbarát meghajtásai, a hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztésében. Mindez valóban kézenfekvő partnerré tette az autógyártót a filmben, a márka modelljeire jellemző többszörösen díjnyertes futurisztikus formavilág révén pedig az autók organikus részét képezték a megjelenített világnak.

„A mesterséges intelligencia, a robotika és az önvezető autók előszobájának tekinthető forradalmi aktív biztonsági rendszerek fejlesztésében élenjáró Lexus számára kézenfekvő asszociáció a filmben szereplő wakandák high-tech világa. Éppen ezért képezik annyira a Lexus modellek annyira organikus részét a filmnek és hatnak természetesnek a látványos autós jelenetek” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Idén sem maradunk látványos Lexus film nélkül

Az elmúlt időszakban a Lexus szinte minden évben jelentkezett látványos filmes együttműködéssel (a leglátványosabb kétségkívül az eddigi legnagyobb szabású európai szuperprodukciónak számító Valerian és az ezer bolygó városa, valamint a Fekete párduc volt, de feltűntek Lexus modellek a Transformes: Az utolsó lovagban is), és nem lesz ez másként idén sem. A környezetbarát, futurisztikus formavilágú high-tech hibridek mellett elképesztő teljesítményű izomautóiról is ismert Lexus ugyanis bejelentette, hogy a vadonatúj Lexus RC F sportkupé fontos szerepet kap majd a hazánkban június 13-án premierjét tartó Man in Black – Sötét zsarukban. A hazai márkakereskedésekbe nagyjából a filmmel egyszerre érkező RC F többször feltűnik a film előzetesében is, ami az alábbi linken tekinthető meg.

A KCMG is a Honda Civic Type R TCR-t választotta a Túraautó-világkupa 2019-es szezonjára

Az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport után a KCMG is bejelentette, hogy két Honda Civic Type R TCR-rel áll rajthoz a Túraautó-világkupa (WTCR – FIA World Touring Car Cup) 2019-es évadában, így a japán márka négy indulóval képviselteti magát a rangos versenysorozatban.

Fotónkon egy utcai Honda Civic Type R látható

A Paul Ip által alapított KCMG 2007 óta van jelen a motorsportban, és igen gazdag, sokrétű tapasztalatot szerzett az elmúlt 12 évben. Pilótái számos futamot nyertek az együlésesek különféle kupáiban, valamint az ázsiai GT-viadalokon, és 2015-ben mindkét LMP2-es géposztályban győzedelmeskedtek a Le Mans-i 24 óráson.

A hongkongi csapat 2018-ban már Civic Type R TCR-rel tört borsot a vetélytársak orra alá, olyan eredményekkel meglepve a közönséget, mint a TCR Europe Teams csapatbajnoki cím megszerzése vagy a két szabadkártyás WTCR-indulás.

Idén Tiago Monteiro versenyez majd a HELL Energy és a BROSE által támogatott csapatban, és nem más lesz a társa, mint Tassi Attila, aki a Honda Racing pilótájaként ragad majd volánt az összecsapásokon.

Az F1-dobogós, 42 éves portugál a pályaversenyzés minden formáját kipróbálta már, és az együléses sorozatok sztárja volt, mikor 2007-ben úgy határozott, hogy átnyergel a Túraautó-világbajnokságra.

Akárcsak korábban, itt is sikert sikerre halmozott: 11-szer nyert és 44-szer állt dobogón a WTCC-ben, többek között a híres Makaói GP-t is megnyerte 2016-ban a Civic Type R TCR-rel.

Tiago éppen a tabella élén állt 2017-ben, mikor a szezon közepén fej- és nyaksérüléseket szenvedett, s feladni készült a további versenyeket. Több mint egy év kihagyás után, tavaly októberben tért vissza a túraautók világába, méghozzá a Japán Nagydíjon, ahol szokásához híven igencsak versenyképesen autózott. Idén már a WTCR összes futamán számolhatnak vele a riválisok, elképesztően izgalmas versenyeknek nézünk tehát elébe.

A 19 éves Tassi Attila magyar versenyeken, egyedileg épített túraautókkal kezdte pályafutását, majd a 2016-os Nemzetközi TCR-kupán villantotta meg igazán tudását, ahol már az ötödik versenyhétvégét dobogósként zárta. A folytatás szintén elismerésre méltó, hiszen 2017-ben ezüstérmet akasztottak nyakába a szezon végén.

Ekkor már Civic Type R TCR-rel versenyzett, így nem volt számára ismeretlen az autó, mikor tavaly a KCMG szabadkártyás WTCR-pilótájaként elindult a hungaroringi futamon. Emellett az új TCR Europe Series versenysorozatban is felhívta magára a figyelmet, ugyanis két futamgyőzelmet is bezsebelt és negyedik lett az összetettben.

A JAS Motorsport minden segítséget megad a magáncsapatoknak, illetve a hondás pilótáknak, többek között alkatrész-ellátást és technikai támogatást biztosítanak a versenyeken.

Az új Honda Civic TCR-t a JAS szakemberei tervezték és építették. Az autó januárban a Dubai 2018 órás endurance-versenyen gurult elsőként a rajtrácsra, és öt nagydíjon diadalmaskodott első szezonjában.

A FIA Túraautó-világkupa április 5-én, a Circuit Moulay el Hassan versenypályán, Marokkóban veszi kezdetét, amit további tíz versenyhétvége követ Afrikában, Európában és Ázsiában. A sorozat utolsó állomásának a malajziai Sepang International Circuit ad otthont decemberben.

Tiago Monteiro elmondta: „Hihetetlenül izgalmas a KCMG és a Honda kötelékében, teljes szezonban versenyző pilótaként visszatérni, s olyan csapattársat kapni, mint a fiatal, villámgyors és eltökélt Attila, akivel tudom, hogy nagyszerű lesz együtt dolgozni. KCMG-nek még új a WTCR, de elképesztő eredményeik vannak a motorsport minden területén, és rendkívül tapasztaltak a túraautókat illetően, szóval már az első versenyhétvégén roppant ütőképesek lehetünk. Hossza időbe telt, mire sikerült felépülnöm, de a Honda, a WTCR szervezőcsapata és a teljes motorsport-család támogatott, ami nagyon sokat segített. Nagyon nehéz volt úgy ott lenni a futamokon, hogy nem indulhattam, a Japán Nagydíj azonban mindenért kárpótolt, hatalmas érzelmi löketet adott a visszatérés. Nincs kétségem afelől, hogy erősebb és motiváltabb vagyok, mint valaha – kiéheztem a világbajnoki címre, amitől tavaly a sérülésem megfosztott.”

Tassi Attila elmondta: „Nagy boldogsággal tölt el, hogy a Honda Racing és a KCMG pilótája lehetek és felléphetek a WTCR-be, ahol egy teljes szezont mehetek. Egy álom vált valóra, és nagyon hálás vagyok a sorsnak, amiért már 19 évesen megkaptam ezt a lehetőséget. Eddig is sok trófeáért, illetve dobogós helyezésért küzdöttem, de ez egy teljesen új világ, amit tavaly – a szabadkártya révén – a Hungaroringen már megismerhettem valamelyest. Sok pályán megyünk majd, amit még nem próbáltam, és sok új dolog lesz, amivel eddig még nem találkoztam, szóval ezt a tanulás évének tekintem, különösképpen, hogy olyan tapasztalt csapathoz kerülök, ahol sok-sok tudást szerezhetek. Úgy gondolom hát, hogy jó eredményeink lehetnek és nagyot léphetünk előre az év során.”

Paul Ip, a KCMG csapat alapítója és vezetője elmondta: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy a teljes 2019-es évadban jelen lehetünk a WTCR futamain a Honda Civic Type R TCR-rel. Tavaly indultunk először ezzel az autóval, és nemcsak megnyertük a TCR Europe Teams bajnokságot, hanem két szabadkártyás WTCR-indulásunk is volt, ami végül ehhez a logikus lépéshez vezetett. Tiago személyében a túraautó-versenyzés egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb alakját köszönthetjük magunk között, Attilával pedig igen izgalmas jövő elé nézünk, hiszen megvan benne a potenciál, hogy már az idén az első három között zárjon az összetettben.”

Masashi Yamamoto, a Honda Motor Co. motorsportrészlegének vezetője elmondta: „A 2018 WTCR erős zárása után nagy örömmel jelenthetjük be, hogy idén olyan csapatok indítják majd a Honda Civic Type R TCR-t, mint a KCMG vagy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport. Paul Ip és csapata nagyszerű dolgokat ért el az együlésesek és a túraautók mezőnyében, s reméljük, hogy a WTCR-ben éppúgy kivívják majd az elsőséget, mint tavaly a TCR Europe Teams bajnokságban. Tiago Monteiro a világ egyik legjobb túraautó-versenyzője, és nagyon örülünk, hogy újult erővel, motiváltan tért vissza a motorsport világába. Tassi Attila szintén megmutatta már, hogy milyen kiváló versenyző, biztos vagyok benne, hogy nagyon jó csapattárs lesz.”

Alessandro Mariani, a JAS Motorsport elnök-vezérigazgatója elmondta: „Igazán örülök, hogy a milánói központunkban épített Honda Civic TCR-ek megmérettetik magukat a Túraautó-világkupán, különösképp, hogy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport és a KCMG küldi őket csatába. Tiago és Attila fantasztikus pilóta, amit személyesen is megtapasztalhattunk, Tiago ugyanis az autó fejlesztésében és versenyprogramunk kidolgozásában is jelentős szerepet vállalt az elmúlt hét évben, Attila pedig már 17 évesen komoly eredményeket ért el, így 2018-ban a JAS Motorsport fejlesztési és tesztpilótájaként tevékenykedett. Sok-sok sikert kívánunk a versenyzőknek és a csapatoknak, reméljük, sikerül tovább bővíteniük az öt bajnoki címet és 39 futamgyőzelmet felsorakoztató listát, ami a Civic Type R TCR versenyképességéről tanúskodik.”

Toyota Sequoia TRD Pro: remek terepes képességek, 7 fős kapacitás

Lenyűgöző motorteljesítmény, ellenállhatatlan összkerékhajtás, kemény terepre optimalizált futómű és hiánytalan felszereltség: a frissen bemutatott Toyota Sequoia TRD Pro valószínűleg a világ legsokoldalúbb nagycsaládos járműve.

Régi tartozását egyenlítette ki a Toyota a Sequoia TRD Pro bevezetésével. Az alvázas, de elöl-hátul független kerékfelfüggesztésű, három üléssoros szabadidőjármű vásárlóinak eddig valamiféle kompromisszumot kellett kötniük, hiszen az igényes, dinamikus TRD Sport verzió kizárólag hátsókerék-hajtással volt elérhető, összkerékhajtást csupán a racionális igényekre tervezett, jó ár-érték arányú SR5 kivitelhez kínált a gyártó. A frissen bevezetett TRD Pro azonban mindkettőnél többet nyújt: a megbízható összkerékhajtást rendkívül gazdag felszereltséggel társítja, kiváló terepalkalmassága pedig igazi kalandkereső családi járművé teszi.

A Toyota Racing Development mérnökei mindenekelőtt a TRD Pro széria többi tagján (a Tundra és Tacoma pickup modelleken, valamint a 4Runner alvázas szabadidőjárművön) már alkalmazott recept szerint igényes Fox lengéscsillapítókat építették be. A jobb hőelvezetésű, nitrogénnel töltött darabok nagyobbak, hosszabb rugóutakat tesznek lehetővé, a feszesebb, progresszív csillapításhoz pedig elöl csökkentett rugóállandójú csavarrugók társulnak. Így az 5,2 méteres autó kemény terepen is helyt áll, ugyanakkor aszfalton sem veszít kiegyensúlyozott vezethetőségéből.

Amilyen sokoldalú és magabiztos, olyan határozott kiállású a Sequoia TRD Pro: hűtőmaszkját a gyártó emblémája helyett a Toyota felirat díszíti, az ötküllős, fekete kovácsolt alumínium keréktárcsákat a BBS szállítja. A fekete, szürke és fehér mellett kizárólag a csúcsmodellhez elérhető a frissen kidolgozott katonai zöld fényezés. Az első ajtókon TRD Pro felirat olvasható, az első futóművet és az olajteknőt masszív TRD kartervédő lemez óvja a sérülésektől. Alapfelszerelés az öntött alumínium oldalsó fellépő, valamint az alapmodellek tetősínje helyett felszerelt robusztus tetőkeret.

Az 5.7 literes V8-as benzinmotor (381 LE, 544 Nm) égéstermékei ércesebb tónusban távoznak a fekete króm kidolgozású kipufogón keresztül. A hatfokozatú automata sebességváltó külön vontatófokozattal, a menetstabilizáló elektronika az utánfutó csóválását megakadályozó fékprogrammal segíti a vontatást, akár 3,2 tonnáig. A központi Torsen differenciálmű nyomógombbal fixen összezárható, a felező forgótárcsával kapcsolható.

A Sequoia TRD Pro kizárólag hétszemélyes kivitelben kapható, a második sorban két különálló fotellel, a lábtér még a hátsó, háromszemélyes üléspad előtt is felnőttekre méretezett. Ez utóbbi osztva dönthető támláit lehajtva 1886 literes csomagtartó áll rendelkezésre, ha pedig csak ketten utaznak az autóban, akár több hetes expedícióra is indulhatnak a 3,4 köbméteres csomagtérnek köszönhetően. A belső térben akár 336 centiméteres tárgy szállítható, a hátsó szélvédő egyérintéses nyitás és zárás funkciót is kapott.

A kifinomult fényűzés és az élvezetes dagonyázás szokatlan kombinációját kínálja a Sequoia TRD Pro, ezért az utastér nemcsak igényes, de könnyen tisztítható is. Az üléseket piros cérnával varrott fekete bőrkárpit borítja, a fejtámlákba a TRD Pro feliratot hímezték, a padlót négy évszakos szőnyegek óvják a kosztól. Ami a kényelmi felszereltséget illeti, magától értetődő a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros vezetőülés-állítás, a motoros napfénytető, valamint a külön hátsó kezelőfelülettel rendelkező, háromzónás klímaberendezés.

Az utasok szinkronizálhatják a fedélzeti multimédia rendszerrel Android és Apple telefonjukat, rendelkezésükre áll az Amazon Alexa hangvezérlés funkció, a zenehallgatást műholdas rádió, illetve USB és Bluetooth csatlakozás segíti elő. A biztonsági felszereltség teljes körű, hála a széria kivitelű Toyota Safety Sense P csomagnak: ütközést megelőző rendszer, gyalogosfelismerő automata fékvezérlés, sávelhagyásra és csóválásra figyelmeztető rendszer, álló helyzetig működőképes adaptív tempomat, automata távolsági világítás, továbbá holttérfelügyelet és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet szerepel a listán. A függönylégzsákok mindhárom üléssort lefedik, a vezető és első utasa előtt pedig térdlégzsák kapott helyett.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK