Főoldal Blog Oldal: 213

[TESZT] MINI Cooper S E Countryman ALL4 – a stílusos és divatos plug-in hybrid definíciója

Közhely, de igaz: ez a MINI már nem az a MINI, amit mondjuk bő 30 évvel ezelőtt általánosítottak felmenőink. Nem, egyáltalán nem az. Főleg, ha a Clubman, vagy épp a Countryman változatot nézzük. Az pedig, ha plug-in hybrid hajtást kap egy ilyen stílusautó, maga a bravúr etalonja. MINI Cooper S E Countryman ALL4 teszt.

Jól bevált recept alapján működik a MINI napjainkban is, ez pedig a szalagcímben is szereplő stílusosság s a trendiség. Mert a MINI rettentően divatdiktáló a szó pozitív értelmében, de stílusteremtő is, gondoljunk csak a hatvanas évek fókuszára. S a mai napig kultusza van, igazi legendary, vagy inkább epic darab mind. Legyen régi, avagy új.

Mivel egyre több autógyártó kötelezi magát el – akár teljes mértékben is – a hibrid hajtás iránt, ezért nem meglepő, hogy a BMW konszern is megalapozta saját maga opcióját s egyben stratégiáját a tisztán zöld hajtásláncok irányába is. Van teljesen greencar MINI is, elektromos hajtással, de nyilván az egy más kategória, bár közel állnak egymáshoz jelen tesztalanyunkkal.

Forma tekintében aligha nyújt újat a frissnek mondható MINI Cooper S E Countryman ALL4. S az az érdekes, hogy egy 2003-as MINI részleteiben szinte ugyanaz, mint a mostani, ugyanakkor azért tetemes újítást és változtatást eszközöltek a tervezőmérnökökök; hozzáigazítva magát a koncepciót korunk igényeihez. S a MINI Cooper S E Countryman ALL4 pontosan olyan, amilyennek lennie kell 2019-ben egy apróbb kategóriában versenyző autónak: markánsnak, ha lehet, uniszexnek, s mellé kimagaslóan egyedinek. Ja, és züldnek is, mert kitűnő irányvonalat követve nem árt, ha tartja magát egy prémiummárka.

Jellegzetes orr-kialakítás jellemzi a MINI Cooper S E Countryman ALL4-t, hangsúlyosan a hűtőmaszkra koncentrálva, az elhúzott sziluettű lámpatesteket előtérbe helyezve. A klasszikus kettős fehér csíkozás is jelen van, ehhez szigorúan a zöld színárnyalat megy a legjobban, meg persze a fehér színű tetőlemez. Még akad fehér az oldaltükrök burkolatai révén is, úgyhogy teljes a harmónia.

A Countryman-ek fő ismérve, hogy hosszított tengelytávval rendelkeznek az original MINI-hez képest, és formabontó módon ötajtósak. Ez van, akinek nem annyira válik ínyére, mondván, egy MINI legyen mini, és háromajtós, ahogyan megszokhattuk még Mr. Bean fénykorában. Szó mi szó, tényleg az a klasszikus, de értékelendő, hogy a britek elmentek ebbe az irányba. Mármint az egyterűsebb, családcentrikusabb vonalat követve.

Oldalról – ha a vezetőoldali A oszlop környékén keresgélünk – rögvest szembejön valami újabb szokatlan, mégpedig a töltőcsatlakozó kialakítása. Ügyeltek azért arra, hogy az autó szimmetriája ne boruljon meg teljesen, úgyhogy a jobb oldalra is került az E-feliratú plakettből, csak az értelemszerűen nem nyitható-zárható.

Ugyanolyan a MINI Cooper S E Countryman ALL4 fara, mint bármely “sima” MINI-nek, letisztult, ugyanakkor kissé exhibicionista tarka küllemmel, sok krómmal (ezüstből van mindenhol jócskán), esetünkben felfelé nyíló ötödik ajtóval – mivel nem Clubmanről szól a fáma.

Kompakt, és minden egyben van: az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 masszív alsó-középkategória, legalábbis a méretezése szerint, amúgy pedig egyértelműen eggyel feljebb van ez a szegmens pozícionálva, köszönhetően a prémiumelemeknek, meg magának a brandnek.

S hogy mennyire családi a MINI Cooper S E Countryman ALL4? Semennyire, hacsak nem kicsi a família, vagy egyelőre/végleg 2 főre redukálódtunk. A viccet félretéve: teljes értékkel összesen 4 ülőhelyről ildomos beszélni, valamivel nagyobb férőhellyel azért, mint a szokványos MINI-k esetében. Leginkább a láb- és térdterek azok, amelyek dominálnak itt, a fejtér korlátozott, csakúgy, mint a vállterek. Mondjuk ha ketten utaznak hátul (felnőttek, átlagos testalkattal), akkor nincs probléma, meg kompromisszum sem nagyon.

Kiváltképp az ülések kényelmesek, pontosan annyira puhák illetve kemények a felületek, amennyire szükséges. Az első ülések oldaltartása jók, bár itt megint érvénybe lép az örök szabály, miszerint 190 centi feletti magassággal, masszívabb felépítéssel ne várjunk csodát. Közhely ez, unalomig ismételt aforizma, előnyben a gyengébbik nem. Általánosítás egyértelműen kizárva, csak puszta tapasztalat és már megint az a fránya trend.

Minőségi anyagokból épül fel a MINI Cooper S E Countryman ALL4 enteriőrje. A tesztautó konfigurációja nem nélkülözött nagyjából semmit, az importőr – hála az égnek – belezsúfolt mindent, amit csak lehetett.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 hajtásláncát egy 1499 köbcentis, soros elrendezésű 3 hengeres turbóval felruházott 136 lóerős benzinmotor, valamint egy 88 lóerős villanymotor teszi ki. A benzines 220 Newtonmétert, míg a villany 165 Newtonméter nyomatékot produkál. A kettő rendszerteljesítménye 224 lóerő 384 Newtonméterrel, ami igencsak illusztris adat.

Mivel a MINI Cooper S E Countryman ALL4 tisztán elektromos módban meg tud tenni 30 kilométert, ezért zöld rendszámot szereltek rá – ez még mindig remek alternatívát jelent parkolásnál, és nyilvánvaló, hogy plusz pontot is jelent. Méréseink szerint meg is volt bőven a 30 kilométer, úgy, hogy hozzávetőlegesen 38 körül kellett töltenünk, bár az összkilométer, amit megtettünk, bőven több volt.

Ami talán a legjobb a MINI Cooper S E Countryman ALL4-ben, az a kettőssége. Ha kell, igazi aszkéta városi cirkálóként lehet rá tekinteni, de ha sportosra hangoljuk a módválasztóval, megjön az ereje, és hot hatcheket meghazudtolóan válik agilissá a hajtás. A gyári 2.1 literes fogyasztást 100 kilométerre nem tudtuk reprodukálni, vegyes használattal és vezetési stílussal 4.2 környékén álltunk meg, de akadt olyan nap is, amikor 7.2 liter/100 kilométeres értéket mutatott a fedélzeti computer.

2018 MINI Cooper S E Countryman ALL4 specifikációk

Motor

Motortípus: plug-in hybrid hajtás – sorhármas turbótöltött benzinmotor a frontrészen, villanymotor hátul (88 LE, 165 Nm). Rendszerteljesítmény: 224 LE, 384 Nm maximum forgatónyomatékkal

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 4400-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1250-4300 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6+2 fokozatú automataváltó (elöl 6, hátul 2 fokozat)

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4299 mm

Szélesség: 1822 mm

Magasság: 1559 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/50 R18

Hátsó gumik mérete: 225/50 R18

Tömeg, üresen: 1660 kg

Megengedett össztömeg: 2195 kg

Csomagtartó mérete: 405 liter, bővíthető 1275 literig

Üzemanyagtartály mérete: 36 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 198 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.2 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 2.1 l/100km

Országúti: 2.1 l/100km

Vegyes: 2.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 49 g/km

Még több információ a MINI magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-G9

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

89. Genfi Autószalon, 2019: Goodyear Eagle F1 SuperSport termékcsalád

Tavalyi bejelentését követően a Goodyear a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a kínálat csúcsát jelentő, nagy teljesítményű gumiabroncsait. Az autószalon látogatói a Goodyear Eagle F1 SuperSport, Eagle F1 SuperSport R és az Eagle F1 SuperSport RS abroncsokat tekinthetik meg.

Az abroncsok innovatív technológiai megoldásai és gumikeverékei lehetővé teszik a féktávolság jelentős csökkentését és a köridők javítását anélkül, hogy a vezetési élmény más elemei (így a kanyarodás és fékezés közbeni visszajelzés vagy a közelgő csúszáshatár érzékelése) csorbát szenvednének.

A Goodyear SuperSport termékcsalád

Az Eagle F1 SuperSport a Goodyear versenytapasztalataira építve kiemelkedő tapadást és kezelhetőséget kínál. A futófelület merev bordái jó reakciókészséget biztosítanak irányváltáskor, míg az abroncs vállrészén alkalmazott, masszív, zárt külső mintázat jó irányíthatóságot eredményez a kanyarodás közbeni terhelésátadásnál. A rendkívül merev oldalfal-kialakítás tovább javítja a kezelhetőséget, ugyanakkor nem csökkenti túlzottan a menetkényelmet. Bár az abroncsot elsősorban száraz útfelületre tervezték, a Goodyear több anyagkeverék kombinációjával innovatív módon gondoskodott a nedves úton elért teljesítmény javításáról: a száraz útra optimalizált külső részt három, nedves útfelületre optimalizált belső szegmens egészíti ki. Ennek köszönhetően a járművezető száraz úton biztonságosan veheti be az éles kanyarokat, nedves úton pedig kiemelkedően jó fékhatást és kezelhetőséget tapasztal.

Az Eagle F1 SuperSport R még nagyobb tapadást és még precízebb kormányzást kínál közúton és versenypályán egyaránt. A száraz útfelületen kivételes útfogást eredményező, nagy súrlódási együtthatójú gumikeverék még nagyobb tapadást biztosít, a kiváló kanyarstabilitást pedig a futófelület mintázatán lévő belső árkon kialakított hidakkal valósították meg, ami csökkenti a futófelület blokkjainak szélsőséges kanyarvételi erők hatására fellépő deformációját. Az abroncs érintkezési felületének optimalizálásával egyenletesebb nyomáseloszlást értek el, ami tovább javítja a kormányzás pontosságát és a visszajelzést.
Az Eagle F1 SuperSport RS a Goodyear leginkább versenyorientált abroncsa, mellyel még tovább feszegethetők a határok a versenypályán, ugyanakkor közúton is engedélyezett a használata. A speciális, versenyzésre kifejlesztett gumikeverék egyedülálló tapadást és teljesítményt biztosít száraz útfelületen.

89. Genfi Autószalon, 2019: íme, a CUPRA Ateca Special Edition

A CUPRA márka a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon leplezte le a CUPRA Ateca Special Edition modellt, amely megnövelt teljesítményszinttel, még kifinomultabb és vonzóbb formában mutatta be a nagyteljesítményű SUV modellt.

A CUPRA Ateca megjelenésével egy új, nagy teljesítményű járművekről szóló időszak vette kezdetét, amelyben megismerhetjük a sportosság mai modern értelmezését.

A CUPRA Ateca továbbra is egyedülálló modell marad szegmensében, amely tökéletesen illeszkedik az ügyfelek igényeihez. A CUPRA Ateca Special Edition bemutatásával az eredeti modell feltűnő külső megjelenését, stílusos belső kialakítását és kiemelkedő teljesítményét még tovább fokozták.

A CUPRA Ateca Special Edition kifejlesztésével a márka a SUV rajongók kedvére kívánt tenni egy limitált darabszámban elérhető exkluzív modellváltozattal. Antonino Labate, a CUPRA stratégiai, üzleti, fejlesztési és operatív igazgatója részletezte a vállalat céljait ezzel az új modellváltozattal: „A CUPRA elképzeléseinek egyik központi értéke az egyediség. Ahogy a tavalyi évben a CUPRA R esetében tettük, most is a legsikeresebb modelljeinkre épülő, limitált darabszámban készülő járművel készültünk, hogy meglepjük azokat az autórajongókat, akik szenvedélyesen vonzódnak az exkluzív tervezésű termékekhez. A CUPRA Ateca Special Edition bemutatásával egy kisipari keretek között készült járművel léptünk a személyre szabhatóság következő szintjére.”

A CUPRA Ateca Special Edition szíve és lelke a piac technológiailag egyik legfejlettebb erőforrása, egy turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines aggregát, amely figyelemre méltó 300 lóerő teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Az ember és a gép összhangja pedig a pontos, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltónak, a 4Drive összkerékhajtási rendszernek és a progresszív kormányzásnak köszönhetően hibátlan.

A CUPRA Ateca Special Edition azonban most még magabiztosabban, frissebben és önbizalommal telve lép színre, köszönhetően olyan újdonságok egész sorának, amelyek még inkább kiemelik a modellt a versenytársak közül.

Feltűnő jelenség: a külső megjelenés

A CUPRA Ateca energikus karakterét tükrözi feltűnő külső formavilága is, amely a Special Edition változat megjelenésével még hangsúlyosabb és dinamikusabb lett.

Az új tervezésű, exkluzív 20 col peremátmérőjű rézszínű könnyűfém keréktárcsák nem csupán esztétikailag visznek újat az autó külső megjelenésébe, de növelik a nyomtávot és elrejtik a szériafelszereltség részeként szerelt Brembo fékeket. Rézszínű szénszálas elemek biztosítják a még kifinomultabb megjelenést az oldalsó visszapillantó tükröknél és a leszorítóerőt fokozó hátsó légterelő esetében. A fejlesztések érintették a kipufogó rendszert is, amely megkapta az Akrapovic kipufogó rendszert. Ez amellett, hogy a jármű súlyát közel 7 kilogrammal csökkentette, a még exkluzívabb hangzás élményével kényezteti a nagyteljesítményű SUV rajongóit.

A külső megjelenés díszítő elemei mellett a rézszínű CUPRA felirat és az exkluzív Grafén szürke fényezés még inkább kihangsúlyozza a CUPRA Ateca Special Edition kifinomultságát és dinamikus képességeit.
Kifogástalan részletek: a belső tér
A CUPRA Ateca Special Edition belsejében helyet foglalva szembetűnő a jármű látszatra és tapintásra is kifinomult, vonzó és igényes kialakítása.

Az első kagylóülések, a hátsó ülések és az ajtóbetétek exkluzív Petrol kék Alcantara kárpitozása olyan vizuálisan vonzó elem, amelyet eddig még nem láthattunk a CUPRA Ateca belterében. Az új színt kiegészítendő a szellőzőnyílásokat és a középkonzolt fekete keretbe foglalták, míg a klímaberendezés kezelőgombjait és a műszerfalat rézszínű szénszálas betét szegélyezi. A CUPRA Ateca Special Edition belterében minden apró részlet számít, így az nem is lehet teljes a prémium minőségű CUPRA szőnyegek nélkül.

A CUPRA Ateca Special Edition modell 2019. év végétől rendelhető.

Jövő héten Floridában, az 1000 mérföldes Sebring futamon állnak rajthoz a Toyota hibrid versenygépei

A téli szünetet követően a TOYOTA GAZOO Racing csapata jövő héten, március 15-én ismét rajthoz áll a 2018-2019. évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében – ezúttal első alkalommal Floridában, az 1000 mérföldes Sebring futamon. Az évad első felében sikert sikerre halmozó, még a legendás Le Mans 24 órás versenyt is megnyerő Toyota csapat az első helyről várja a folytatást.

A négyhónapos téli pihenő előtt, novemberben mind a pilóták, mind pedig a csapatok bajnokságában – a sanghaji kettős győzelemnek köszönhetően – a TOYOTA állt az élen. A csapat azzal a céllal tér vissza a Sebring versenypályára, hogy az idény ötödik győzelmét is megszerezze, és előnyét tovább növelje. Mike Conway és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del a Sebring futamon újoncnak számító Kamui Kobayashitól eltérően már versenyeztek ezen a pályán. Mike 2017-ben és 2018-ban is dobogóra állhatott összetettben a legendás 12 órás futamon. A világbajnoki mezőnyben élen álló 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénységéből Sébastien Buemi az egyetlen, aki már versenyzett a Sebringen, de csapattársaival, Kazuki Nakajimával és Fernando Alonsóval együtt jobb eredményt szeretne elérni, mint 2017-ben, amikor a pole pozícióból rajtoló Rebellion Racing autójával nem tudta befejezni a futamot. A csapat – beleértve az összes pilótát – egy háromnapos tesztelés során február elején ismerkedhetett meg a 17 kanyarral tűzdelt, 6019 méteres Sebring International pályával. Akkor összesen több mint 4000 kilométert tettek meg a híresen kemény pályán, beleértve egy éjszakai tesztet is. A TOYOTA már elkönyvelhetett néhány sikert az egykori második világháborús repülőtéren, ami 1952 óta helyszíne a 12 órás Sebring futamnak. A Juan Manuel Fangio II és Andy Wallace által vezetett Eagle Mark III Toyota 1992-ben és 1993-ban is megnyerte ezt a versenyt, ahogyan az IMSA GT bajnokságot is. Az e havi floridai WEC futamot a 12 órás Sebring keretében rendezik meg, ráadásul első alkalommal úgy, hogy a verseny pénteken lesz, és az 1000 mérföldes távot helyi idő szerint hajnali négy óra és éjfél között kell tejesíteni. Az IMSA futam mezőnye csak ezután, szombaton reggel rajtol el. A különleges időbeosztás mellett a csapatnak alkalmazkodni kell majd az eddigiektől eltérő bokszutcához is. Az Atlanti-óceán túlpartján zajló hosszú távú versenyekre jellemzően a Sebringen az „amerikai fal” koncepciót alkalmazzák ahol – más WEC-helyszínektől elérően – egy fal választja el a bokszutcát a garázsoktól. Annak érdekében, hogy erre is felkészülhessenek, a TOYOTA GAZOO Racing szerelői ennek a bokszutca-elrendezésnek megfelelően Kölnben gyakorlópályát alakítottak ki. A futamra történő felkészülés utolsó szakaszára ezen a hétvégén kerül sor egy szombat- vasárnapi hivatalos WEC tesztelés során, ahol az összes induló két napot tölt a pályán a hivatalos szerdai időmérőket megelőzően.

Hisatake Murata, a csapat elnöke:

 „Sebring a 2018-2019-es idény utolsó fejezetének kezdete, számunkra három fontos versennyel. Célunk egyértelműen a világbajnoki címek megszerzése, illetve az újabb Le Mans-i diadal. Ez az első alkalom, hogy a Sebringen állunk rajthoz, ezért úgy gondolom, izgalmas kihívás lesz ez a csapat és a pilóták számára. Rengeteget hallottam már az itteni különleges hangulatról, így alig várom, hogy személyesen is átélhessem. Remélem, sikerül izgalmas versennyel kedveskedni az amerikai rajongóknak.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID):

 „Nagy várakozásokkal készülök Sebringre. Szeretnénk megőrizni azt a jó formát, amit a 7. rajtszámú autóval mutattunk eddig, sok pontot szerezni és újabb futamokat nyerni. Sebring kihívást jelent, mert új pálya a csapat számára, bár én jól ismerem az IMSA futamok és az IndyCar-tesztek miatt. Remélem, hogy az itt szerzett tapasztalataim segítenek majd a csapatnak felgyorsítani a munkát és jó helyről rajtolni. Várom a visszatérést, és persze azt, hogy jó eredményt érjek el.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID):

 „A daytonai 24 órás futam óta kezdem egyre jobban megismerni és élvezni az amerikai autóversenyzést, így várhatóan Sebring is kellemes élmény lesz majd számomra. Érdekes volt a múlt havi tesztelés során kipróbálni ezt a régimódi, rázós pályát, ahol ráadásul elég közel van a fal a pályához. Élveztem, mert kihívást jelent a pilóta számára, és itt bizony nem lehet büntetlenül megúszni, ha hibázunk. A mezőny miatt is igazán izgalmas verseny elé nézünk.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID):

„Kellemes emlékeim vannak a Sebringről, mert itt volt az első hosszú távú versenyem még 2007-ben, amikor egy GT autóval indultam a 12 órás futamon. Jó ideje nem jártam itt, de a tesztelés mindnyájunknak segített megismerni a pályát. Elképesztő volt, de sikerült elég magas átlagsebességet elérni ezen a rázós a pályán. Élveztem minden kört, szóval nagyon várom már, hogy rajthoz állhassak.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID):

 „Jól sikerült a tesztelés, szóval elmondhatom, hogy igazán élveztem a sebringi pályát. Ezzel az autóval még soha nem jártunk ott, ezért is volt fontos a teszt. Tetszik a pálya vonalvezetése, de tényleg komoly kihívást jelent, különösen éjszaka, mert gyenge a világítás. Jó emlékeim vannak a korábbi IMSA futamról, és most is kiélezett versenyt várok, ami nagy kihívást jelent, mert hosszabb lesz a megszokottnál. Remélhetőleg jók leszünk, és a győzelemért harcolhatunk majd.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID):

 „Azóta várom, hogy rajthoz állhassak a Sebringen, amióta közzétették a versenynaptárt. Először indulok ott, de már sokat hallottam róla, és az amerikai rajongókról. Hasznos volt, hogy pár hete tesztelhettük a pályát, így már tisztában vagyunk azzal, mire számíthatunk, és vannak elképzeléseink a beállításokról. Régen indultunk már WEC futamon, utoljára Le Mans-ban győztünk a 8. rajtszámú autóval, ezért nagyon elszántak vagyunk, hogy ismét felállhassunk a dobogó tetejére.”

Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID):

„Daytona fantasztikus élmény volt számomra. Igazi megtiszteltetés, hogy győztünk egy ilyen klasszikusnak számító pályán, és remélem, ugyanígy sikerül minden a Sebringen is. Igazán otthon érzem magam az amerikai rajongók között, akik nagyon lelkesek. Daytonához hasonlóan a Sebring is különleges pálya; elképesztő élmény volt első alkalommal vezetni rajta a tesztelés során. Nem lesz könnyű futam sem az autó, sem a pilóták számára, alaposan fel kell készülnünk, ha ismét tökéletesen szeretnénk teljesíteni a futamot. Természetesen minden erőnkkel a győzelemre hajtunk.”

Több, mint 171 ezer darab autót értékesített a BMW Group februárban

Az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezését övező intenzív várakozás és a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 20 százalékos eladási növekedése is enyhe mértékű értékesítési fejlődést irányoz elő 2019-re.

A BMW Group legnépszerűbb modelljének aktuális generációváltását világszerte intenzív várakozás előzte meg, az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezése így – a BMW Group januárban regisztrált értékesítési növekedését követően – az év második hónapjában némileg visszafogta a müncheni központú vállalatcsoport eladási mutatóját. A februári érték végül 171 501 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell lett, amely 4,1 százalékkal marad el a tavalyi február teljesítményétől. A BMW Group ezzel az idei év első két hónapjában világszerte összesen 341 977 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a 2018-as évkezdés tükrében 1,9 százalékos csökkenést jelent.

„A BMW 3-as limuzin aktuális generációváltását figyelembe véve, lassabb tempójú évkezdésre számítottunk” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az új 3-as azonban hatalmas médiavisszhangot kapott, és már úgy érkeznek rá tömegével a megrendelések, hogy a modell első példányai még csak most gurulnak be a márkakereskedésekbe. A BMW 3-as sorozat modellváltozatai és azok a további izgalmas újdonságok – többek között négy új plug-in hibrid modell –, amelyeket ezen a héten mutattunk be Genfben, az elkövetkező hónapokban érezhető értékesítési fellendülést hoznak majd. Továbbra is magabiztos vagyok a tekintetben, hogy a 2019-es évet is enyhe mértékű értékesítési növekedéssel zárjuk” – zárta gondolatait Pieter Nota.

A BMW Group új plug-in hibrid modelljei a március 7-én megnyílt 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepelték világpremierjüket: a BMW 3-as sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X3 és a BMW X5 hálózatról tölthető modellváltozata is nagyközönség elé gurult. Eközben a BMW 5-ös sorozat és a BMW 2-es Active Tourer is még idén megkapja a bajor prémiumgyártó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának legfejlettebb, negyedik generációs változatát. A BMW Group a világ elsőszámú gyártójaként van jelen a prémium minőségű plug-in hibrid gépkocsik piacán, ahol a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 prémium kompakttal kiegészülve az összes járműszegmensben ügyfelei rendelkezésére áll. A BMW i3 még fél évtizeddel piaci premierje után is élvezi a vezetés szerelmeseinek osztatlan népszerűségét, olyannyira, hogy a tavalyi évkezdéshez viszonyítva az idei esztendő első két hónapjában 19,8 százalékkal növelte eladásait. A következő év végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy továbbfejlesztett, hálózatról tölthető modellt mutat be, 2025-re pedig a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket egyesítő portfólióját legkevesebb huszonöt tagúra bővíti, benne tizenkét olyan gépkocsival, amelyek károsanyag-kibocsátás nélkül váltják valóra a vezetés színtiszta élményét.

2019 januárjában és februárjában a BMW világszerte összesen 297 640 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,0 százalékkal múlja alul a tavalyi évkezdés teljesítményét. Az aktuális generációváltását élő 3-as limuzin, amely a márka 2018-as abszolút eladásainak 13 százalékát tette ki, 2019 első két hónapjában 37 232 darabban talált gazdára, amely 13,4 százalékos enyhülésnek felel meg. Az új 3-as BMW az év második negyedévében válik teljesen elérhetővé a bajor prémiummárka összes piacán.

A MINI némileg a tavaly februári teljesítmény alatti mutatóval zárta az idei esztendő második hónapját, a világszerte eladott 23 068 darab új autó 1,1 százalékos csökkenést jelent. A brit prémiumgyártó ezzel 43 644 darabra növelte ez évben átadott négykerekűinek számát, amely 1,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakában regisztrált értéktől. A média képviselői ezekben a napokban élhetik át az első, vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású MINI modell által kínált vezetési élményt, a várva várt újdonságot előrevetítő első visszajelzések pedig módfelett pozitívak. Eme tény, és a továbbfejlesztett MINI Clubman néhány hónap múlva esedékes piaci premierje tartós izgalommal tölti meg a fennállása hatvanadik évfordulóját idén ünneplő brit prémiumgyártó mindennapjait.

A BMW Motorrad hónapról hónapra jobb eladási mutatókat produkál, az idei januárt és februárt összességében 19 675 darab robogó és motorkerékpár értékesítésével zárva. Ez 5,6 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A nemzetközi autópiac lassú rajttal indította az újévet, és ez a BMW Group globális értékesítési eredményeiben is visszaköszön. A BMW Group tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi, egyúttal törekszik arra, hogy a 2019-es esztendőt is fenntartható, nyereséges növekedéssel zárja.

2019. februárEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – februárEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa75 273-3,2%138 982-2,7%
Németország*21 141+0,7%44 174-3,2%
Nagy-Britannia8 297+4,1%18 701+4,1%
Ázsia59 105-5,1%134 986+1,2%
Kína44 582+0,6%107 717+8,8%
Japán5 558+5,5%8 584-3,5%
Amerikai kontinens32 770-2,8%59 556-4,3%
Egyesült Államok26 237-1,3%46 796-3,6%
Latin-Amerika3 799-2,8%7 614-1,9%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első két hónapjában

2019. februárEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – februárEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók171 501-4,1%341 977-1,9%
BMW148 012-4,7%297 640-2,0%
MINI23 068-1,1%43 644-1,4%
Hálózatról tölthető**7 759-1,9%14 993-0,4%
BMW Motorrad11 097+9,1%19 675+5,6%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

89. Genfi Autószalon, 2019: bemutatkozott az Alfa Romeo Topale tanulmány

Az Alfa Romeo berobbant az elektromos autók világába új középkategóriás Tonale SUV tanulmánymodelljével a 2019-es Genfi Autószalonon.

A Tonale az Alfa Romeo első plug-in hibrid autója és egyben első középkategóriás szabadidőmodellje. A Tonale alapjaiban megváltoztatja napjaink legdinamikusabban fejlődő szegmensének szabályait: az Alfa Romeo hitvallását követve érzelemgazdag olasz stílus és a páratlan vezetési élmény jellemzi.

A gyönyörű szabadidőmodell formáját az Alfa Romeo öröksége inspirálta

A Tonale formaterve megtestesíti a gyártó elképzelését a jövő autóival kapcsolatban. A kompakt szabadidőmodell már első pillantásra egyértelműen olasz és összetéveszthetetlenül Alfa Romeo, összekapcsolja az értékes tradíciókat az új korszak jellemzőivel. A formatervező csapat hűséges maradt az olasz művészethez és a kortalan, ún. „artigianale“ kézműves stílushoz. A Tonale alapformáit a humán idomok természetes szépsége ihlette, az összképet pedig a letisztult vonalak és felületek fényjátéka koronázza meg. Számos dizájnelem reflektál az Alfa Romeo gazdag történelmére, amelyeket a formatervezők harmonikusan beleillesztettek az Alfa Romeo aktuális formanyelvébe. Ide tartoznak például a klasszikus ‘többlyukú’ keréktárcsák, amelyek egészen az 1960-as évekig nyúlnak vissza, eszünkbe juttatva a márka tradíciókat. A formaterv ebben a tekintetben is korunk követelményeivel párosul: az óriási, 21 colos kerekek, amelyeken speciálisan az autóhoz tervezett Pirelli gumiabroncsok feszülnek, rendkívül könnyűek.

A Tonale hangsúlyos oldalsó felületei szintén a múltat, az egykori Duetto és Disco Volante Spider modelleket idézik, miközben az autó jellegzetes „Linea GT“ vonala a legendás GT Junior típusnak állít emléket. A frontrész jellegzetes, ún. „Trilobo“ tagolása és „Scudetto“ hűtőrácsa biztos pont a formatervezők számára – egyik megoldás sem hiányozhat egy Alfa Romeóról. Az ikonikus „Scudetto“ mellett hasonlóan fontos szerepet töltenek be az egyedi, oldalanként 3-3 különálló fényforrást tartalmazó lámpatestek, eszünkbe juttatva az SZ és a Brera modelleket. A Tonale farrészét az elegancia határozza meg. A különleges megoldások sorát gyarapítja az izgalmas hátsó szárny, összekapcsolva az áttetsző tetőt a hátsó szélvédővel. A hátsó lámpáknak is rendkívül fontos szerepük van minden Alfa Romeo esetében; a finoman kidolgozott fényforrások a kézműves művészet jegyében születtek.

A Tonale utasterének kialakítását az Alfa Romeo versenytörténelme ihlette, ennek megfelelően a középpontban a vezető áll, a letisztult formák pedig dinamikus hangulatot idéznek. A vezetőközpontú elrendezés azonban nem egoista: a belteret úgy alakították ki a tervezők, hogy a szabadidőmodell négy utas számára kiváló utazási komfortot biztosítson. A lágyan ívelt, de mindeközben izgalmas hatást keltő alapvonalakat kézzel rajzolták meg a tervezők, a hangulatát a kiváló anyaghasználat teszi teljessé. Mindenhol finom matériákkal találkozunk: az alumínium hűvösségét a puha bőr és Alcantara borítások melegsége oldja fel, egyszerre sportos és kellemes aurát teremtve. Az egyedi megoldások sorát fokozzák az áttetsző, háttérvilágítással ellátott panelek a középkonzolon, tökéletes helyet biztosítva a kötelező DNA üzemmódkapcsoló számára. Az utastér összhatását tekintve – a külső formatervhez hasonlóan – exkluzív és különleges: a Tonale egyszerre hívogató, dinamikus és otthonos. Egy szóval: kívánatos.

A tanulmányautó technológiáját tekintve is korunk legmagasabb színvonalát képviseli, az utasok számára komfortos és a külvilággal teljesen összekapcsolt felhasználói, illetve utazási élményt garantálva. Mindeközben persze az Alfa Romeóra jellemző módon a központban a sportossága áll. A megfelelő információmennyiséget/-minőséget egy 12,3“ képátlójú digitális műszercsoport és egy 10,25“ képátlójú központi érintőképernyő biztosítja – utóbbi a központi rendszer lelkét képezi. Az új multimédiás rendszer, ami az ún. ’multitasking’ funkciót is támogatja, kiváló felhasználói élményt biztosít: néhány ujjmozdulattal elérhetünk bármilyen tartalmat, illetve módosíthatjuk a kívánt beállításokat. A Tonale mindezeken felül lehetővé teszi a közvetlen összekapcsolódást az Alfa Romeo közösségi csatornáival az új, „Alfista“ és „Paddock“ elnevezésű funkciók által.

• Az „Alfista“ egy magával ragadó Alfa Romeo Lifestyle élmény, állandó kapcsolatot biztosítva bizonyos Alfa Romeo klubokkal és közösségi eseményekkel, például találkozókkal, közös autózásokkal, tesztvezetésekkel. A beépített alkalmazás lehetővé teszi, hogy a Tonale utasai első kézből értesülhessenek az Alfa Romeo világának legfrissebb híreiről és aktuális történéseiről. Az autóból lehetőség nyílik regisztrálni is a különféle eseményekre, sőt, akár Alfa Romeo versenyekhez is lehet jegyeket rendelni vagy különféle szponzorált eseményekhez VIP-belépési jogot szerezni.

• A „Paddock“ az Alfa Romeo beépített exkluzív garázsa és piaca, amin keresztül egyebek mellett lehetőség van áttekinteni, illetve megrendelni a legfrissebb kiegészítőket, tartozékokat. A Paddock alkalmazáson keresztül elérhetők a legújabb Alfa Romeo ruházati és ajándéktermékei is, amelyeket közvetlenül meg lehet rendelni az érintőképernyőn keresztül.

A Tonale az Alfa Romeo elképzelése az ún. CUV szegmens jövőjét illetően. A tanulmányautóban összefonódik a szépség, az érzékiség, az önkifejezés és a rendkívül színvonalas technológiai háttér. Az Alfa Romeo nyelvén így néz ki egy operaházi műalkotás.

Autentikusan Alfa Romeo

A Tonale tanulmányautóval az Alfa Romeo belépett a közepes méretű szabadidőmodellek szegmensébe. A modell stílusa minden tekintetben hű maradt a márkához és ennek megfelelően a magas szintű technológiai háttér páratlan külső-belső formákkal és hangulattal párosul. A gyártó célja a kategória legdinamikusabb autójának megalkotása összetéveszthetetlen Alfa Romeo stílusban – és ezúttal a legmodernebb elektromos hajtástechnológia használatával. A Tonale nem olvad bele az új trendekbe: a koncepciómodell az Alfa Romeo legendás génjeit viszi tovább, egyesítve a szépséget, az energiát, a harmóniát, a hatékonyságot és a vezetési élményt. Az elektrifikáció révén a márka híres „Érzelmek mechanikája“ jelmondata új értelmet nyer. Nincs szüksége túlzó önkifejezési eszközökre ahhoz, hogy azonnal felismerhetővé váljon az autó: elegendő számára az Alfa logó és a hibrid optikára utaló „Biscione“ – egy kicsi, mégis jelentőségteljes részlet, ami jellegzetessé teszi a Tonalét. A hátul elhelyezett villanymotor egy új korszakot nyit a menetdinamika, az utazási komfort és a sportosság tekintetében, továbbá az autó viselkedését alapvetően meghatározza az Alfa D.N.A. vezetési üzemmódkapcsolója, amely a Giulietta, Mito, 4C, Giulia és Stelvio modellek meghatározó eleme. A D.N.A. üzemmódválasztó a Tonalében új funkcióval bővül, ami az energiamenedzsmentet érinti.

„Dynamic“ módban mindkét erőforrás – tehát a belső égésű egység és villanymotor – erejét kihasználja a rendszer a maximális menetdinamika érdekében. A multimédiás rendszer érintőképernyőjének E-mozione gombjával egyedi beállítással lehet felruházni a gázreakciót, a fékrendszert és a kormányzás közvetlenségét. A „Natural“ üzemmód a legjobb kompromisszumot biztosítja a teljesítmény és a hatékonyság között, intelligens módon vezérelve a belső égésű erőforrás és a villanymotor együttes munkáját. Az eddig megismert „Advance Efficiency“ mód ezúttal „Advance E“ névre hallgat, a legtisztább működés érdekében a tisztán elektromos üzemmódot takarva. A konnektorról is tölthető Tonale plug-in hibrid kompakt szabadidőmodell összességében minden tekintetben új szintre emeli a felhasználói élményt – az Alfa Romeo bebizonyította, hogy a legfrissebb technológiákat segítségül hívva milyen magas szintű teljesítmény, menetdinamika és hatékonyság érhető el.

Alfa Romeo Tonale

A Tonale az Alfa Romeo elképzelése a közepes méretű szabadidőmodellek egyre sikeresebb szegmensét illetően. Az újdonság a márka hírnevéhez méltó módon a sportosság, a vezetési élmény és a szépség szinonimája. A konnektorról is tölthető plug-in hibrid modell minden körülmények között tökéletesen helytáll, legyen szó városi használatról, családi kirándulásokról vagy élményautózásról. A villanymotor alkalmazása eddig nem látott dimenziókat nyitott a hatékonyság és a teljesítményleadás tekintetében, egyben új mérföldkövet állítva az Alfa Romeo 109 éves történelmében. Az elektromos meghajtás meghatározó lesz a márka jövőjében, tehát egy új korszak kezdetét jelenti. A koncepcióautó nevét a Tonale-hágóról kapta, amely a Stelvio-hágó közelében található az Alpokban. A két hágó között közvetlen kapcsolat van. A csodálatos Tonale-hágó, ami egy nagy természeti amfiteátrum, csodálatos környezetéről, lenyűgöző csúcsairól, szépséges vízeséseiről és örökhaváról híres. Egy igazi természeti kincs, ami egész évben lélegzetelállító látványt nyújt.

89. Genfi Autószalon, 2019: Fiat Centoventi-koncepció

A Fiat 120 éves évfordulóján leplezte le a Genfi Autószalonon Concept Centoventi névre keresztelt tanulmányautóját, amely egy új mérföldkő az olasz márka történelmében. A modell tökéletesen megtestesíti a Fiat vízióját a közeljövő városi közlekedését illetően, fókuszba helyezve a környezetbarát autózást.

A Concept Centoventi tanulmány egy remekül kidolgozott ötlet, amely az iparág új irányzatainak figyelembevételével épít a márka kisautók területén szerzett 120 éves tapasztalatára. Erre utal a névválasztás is, az olasz „Centoventi” szó ugyanis magyarra fordítva 120-at jelent. A Fiat zseniális koncepciója ismét forradalmasíthatja a városi életet, ugyanúgy ahogyan az ’50-es években a legendás Fiat 500.

Fontos hangsúlyozni, hogy ahogyan egykoron az 500-as esetében, úgy napjainkban is kiemelkedő szerepet kap az elérhető ár, az elektromos kisautó ugyanis a tömegeket szólítja meg. Ennek megfelelően a Fiat a piac legolcsóbb alternatíváját szeretné megalkotni, amely páratlan hatékonyságú és végtelenül praktikus városi közlekedést kínál utasainak, akiknek a megnövelt hatótávolságnak köszönhetően a hosszabb utakról sem kell lemondaniuk.

Fiatról lévén szó, az ügyfeleknek természetesen sem az egyediségről sem pedig a személyre szabhatóságról nem kell lemondaniuk. Épp ellenkezőleg; a Concept Centoventi maga a divat megtestesítője. Az ún. „4U“ konfigurációs program segítségével 4-féle tető, 4 különböző lökhárító, 4 kerékborítás-változat valamint 4 külső burkolatcsomag közül lehet választani, így a végeredménynek csak a fantáziánk szabhat határt, hiszen szabadon játszhatunk a színekkel, ezáltal tökéletessé téve a vidám és kedves külsőt, és az utasteret.

A dizájn mellett a műszaki tartalom is egyedileg konfigurálható az adott igényeknek megfelelően, így például az akkumulátor méretét is meg lehet választani, amivel az autó hatótávolságát az ügyfelek saját elvárásaikhoz, illetve pénztárcájukhoz tudják igazítani. A perszonalizáció révén – tekintettel arra, hogy a „4U“ program elemeit szabadon, akár utólag is ki lehet cserélni – nincs szükség különkiadásokra és speciális szériákra, hiszen bármikor készíthetünk magunknak egy egyedi autót a tartozékok variálásával.

A tervezés során a mérnökök mindvégig a „kevesebb több“ elvet követték, melynek köszönhetően egyrészt letisztult lett a kisautó, másfelől pedig mentes a felesleges sallangoktól. A stílusos megjelenésre való törekvés mellett minden tekintetben az egyszerű kialakítás és a túlzott komplexitás elkerülése volt a cél. Ezen felül a térkihasználás maximalizálását helyezték előtérbe a mérnökök. A rendkívül fordulékony és jól manőverezhető, mindössze 3680 mm hosszú, 1740 mm (külső tükrökkel együtt 1846 mm) széles és 1527 mm magas Concept Centoventi, amelynek tengelytávolsága 2430 mm, négy személy számára kényelmes üléspozíciót és egy jól kihasználható, kedvező méretű csomagteret kínál.

Az utastérben szintén az egyediség és a funkcionalitás került fókuszba a tervezés során; számos módon konfigurálható, és praktikus kiegészítőkkel felszerelhető. Az infotainment rendszer a modern kor követelményeinek eleget téve minden elképzelhető kapcsolódási lehetőséget biztosít az utasok számára. A műszerfal kis lyukacskáihoz rengeteg kiegészítőt lehet csatlakoztatni, így tényleg mindenki pontosan olyan környezetet teremthet a Centoventi belterében, ami leginkább passzol hozzá.

A praktikusan elhelyezhető tárolórekeszeken kívül a kijelzőkonfigurációk is korunk trendjeit követik: a fiatal generáció különösképp szeretni fogja azt a kialakítást, amelyben az autóval összekapcsolt okostelefon képezi a rendszer lelkét, ami jól kezelhető és kedvező árú alternatívát kínál az alapfelszereltségként járó 10” képátlójú műszercsoporttal együtt. Opcionálisan egy 20” kijelző is elérhető, a műszerfalon végighúzódva. Ezzel rendelkezésre áll az úgynevezett „Lingotto”; egy integrált járműinformációs és -beállítási felület, magában foglalja a multimédiátés a biztonsági- és asszisztens rendszereket.

Az anyaghasználat innovatív és környezetbarát; a felhasznált műanyagoktól kezdve a kárpitanyagokig, a divatos, modern és egyedi megjelenés pedig az enteriőr egészén tetten érhető. Az üléspárnák és a fejtámlák könnyedén cserélhetők, így bármikor színvilágot vagy kárpitanyagot válthatnak a tulajdonosok. Az első utasülés opcionálisan helyettesíthető egy tárolódobozzal vagy egy speciális gyereküléssel is, így valóban bárki igényeihez egyedileg igazítható a kisautó. A tervezők a jármű minden miliméterét hosszasan elemezték olyan lehetőségek után kutatva, amelyekkel élhetőbbé tehették a modellt. A Fiat Conecpt Centoventi tanulmány a tökéletességre való törekvés iskolapéldája.

A vezetési élményt fokozandó, a Fiat Concept Centoventit szériában nyitható tetővel álmodták meg a tervezők. A többi részlethez hasonlóan a tetőt is személyre lehet szabni: rendelkezésre áll például egy bicolor polikarbonát tető, egy vászontető, egy integrált tárolódoboz a tető helyén, sőt napelemmel is kérhető az egység: ez esetben az akár 50 Watt teljesítményt generálni képes napelem által például a forró nyári napokon parkoláskor kicsit hűthető az utastér. További különlegesség a csomagtérajtón elhelyezett külső kijelző, amin keresztül a külvilággal számos információt tudunk megosztani. Menet közben biztonsági okokból a kijelző kizárólag egy Fiat logót képes megjeleníteni, álló helyzetben viszont a járművezető bármikor átválthat ún. „messenger“, vagyis üzenetközvetítő módra. A kijelzőt természetesen hirdetőfelületként is lehet használni.

A meghajtásról a jövő városi mobilitásának megfelelően egy környezetbarát villanymotor gondoskodik, vagyis a Fiat Concept Centoventi helyi károsanyag-kibocsátása zéró. A hajtáslánc különlegessége a szabadon választható akkumulátor: az autó szériában egy 100 km hatótávot biztosító akkuval érkezik, amit városi közlekedéshez álmodtak meg a tervezők. Ám amennyiben nagyobb hatótávolságra tart igényt az ügyfél, akár 3 további akkumulátort is kérhet az autóba, amelyeket megvásárolni és bérelni egyaránt lehet, és amik egyenként 100 km-es plusz hatótávot biztosítanak. A kiegészítő akkukat, amelyek a padló alá kerülnek, így nem foglalnak el helyet a beltérből vagy a csomagtartóból, a szerviz tudja beépíteni, mégpedig az ötletes rögzítő rendszer révén gyorsan és egyszerűen.

Mindezeken felül egy ötödik akkumulátor is szerelhető az ülések alá, amit akár otthon ki lehet venni és külön is lehet tölteni, akárcsak a modern, elektromos kerékpárok akkumulátorait. Ezzel együtt a teljes hatótáv elérheti az 500 km-t, ami már bőven meghaladja a városi igényeket és kompromisszummentes használatot biztosít. Ráadásul a padló alatt elhelyezett akkumulátorok alacsony súlypontot eredményeznek, ami jót tesz a stabilitásnak és a vezethetőségnek. Szintén okos ötlet a szélvédő tövénél elhelyezett kombinált töltőaljzat, amihez egy beépített, felcsévélhető hosszabbító tartozik a borítóelem alatt, így a töltőkábel nem foglal el értékes helyet a csomagtartóból a többi elektromos autóval ellentétben, ráadásul a középen lévő töltőcsatlakozó mindkét oldalról könnyen elérhető.

Fantasztikusan átgondolt praktikus megoldásai és költséghatékonysága révén a Fiat Conecpt Centoventi nem csupán magánszemélyek, de cégek és kölcsönzők, illetve járműmegosztó társaságok nagy kedvence lehet a jövőben, hiszen a modell valódi reformokra törekszik. Az olasz kisautó esélyeit tovább javítja az a tény, hogy a piac legkedvezőbb árú elektromos autójáról van szó, köszönhetően moduláris akkumulátorainak. Ráadásul a divatos modell nem csak vételárát tekintve, de kedvező fenntartási költségei révén is nagyon gazdaságos, minimális szinten tartva az üzemeltetési költségeket, vagyis az ún. TCO-t. A Fiat óriási lépést tett tehát előre: megalkotta a jövő városi kisautóinak új sztárját.

89. Genfi Autószalon, 2019: a Honda 2025-ig teljesen átáll az elektromos autók forgalmazására Európában

Minden tekintet a Honda irányába fordult a 2019-es Genfi Autószalonon, a japán vállalat ugyanis bejelentette, hogy tovább fokozza elektromos átállásának tempóját.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2025-ben már minden Európában eladott Honda elektromos – elemeket is tartalmazó – hajtáslánccal gördül majd le a futószalagról. Ez az új célkitűzés a korábban meghatározott kétharmados arányt írta felül, nem mellesleg igazodott a cég globális stratégiájához, miszerint 2030-ra már teljesen átáll elektromos járművekre.

A sajtótájékoztató főszereplője Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke volt, aki elmondta: „Mióta 2017 márciusában megtettük az első lépést, az átállás tempója jelentősen nőtt, amiben nagy szerepet játszik, hogy – környezetvédelmi okokból – egyre nagyobb az igény a tisztább üzemű járművekre. A technológia megállíthatatlanul fejlődik, az emberek pedig elkezdtek másként gondolkozni az autóról magáról.”

Lehull a lepel Honda e Prototype-ról

A márka elektromos átállás iránti eltökéltségéről árulkodik a Genfben leleplezett Honda e Prototype is. A városi használatra, illetve elővárosi ingázásra optimalizált modell hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők. A hatékony működés mellett a Hondákra jellemző különleges vezetési élmény is a „csomag része”, a Honda e Prototype ugyanis roppant dinamikus és hátsókerék hajtású. Bárhogy is, a sorozatgyártású változatot valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat, addig a Honda honlapján jelezhetik érdeklődésüket a vásárlók. Az érdeklődést mi sem mutatja jobban, hogy a mai napig 15.000 regisztráció futott be a Honda e Prototype-ra. Rendelésre eleinte csak néhány európai országban lesz lehetőség, a globális értékesítés később indul.

Újabb Honda modellek kaphatják meg a full hibrid hajtásláncot

Az év elején a Honda bemutatta a vadonatúj CR-V Hybridet, ami – két villanymotorra és egy benzines erőforrásra épülő i-MMD hajtásláncával – hatalmas sikert aratott a vásárlók körében. Kedvező fogadtatása újabb löketet adott a Honda fejlesztéseinek, így az ultramodern technika a Honda többi modelljébe is bekerülhet. Az illetékesek elmondása alapján a full hibrid hajtásláncnak kulcsfontosságú szerepe lesz a 2025-ig végbemenő, 100 százalékos elektromos átállásban.

Energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a Honda

A Honda illetékesei kihasználták a lehetőséget, és a 2019-es Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentették: energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a vállalat. A tervek a Power Manager névre keresztelt, kétirányú töltőegységre épülnek, amivel a 2017-es Frankfurti Autószalonon ismerkedhetett meg a nagyérdemű.

A Honda célja, hogy energiagazdálkodáshoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások széles választékával nyújtson átfogó megoldást az elektromos autókat üzemeltető magánszemélyek és vállalkozások problémáira.

Tom Gardner elmondta: „Ez jelentős lépés a Honda részéről, arra készülünk, hogy olyan innovatív energiagazdálkodáshoz fűződő termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rukkoljunk elő, amelyek eddig ismeretlenek voltak az iparágban. Ezekkel még többet hozhatnának ki járműveikből az EV-tulajdonosok és a közműszolgáltatók is hatékonyabban működtethetnék hálózataikat.”

Az akkumulátoros elektromos autókkal, így a Honda e Prototype-pal is kompatibilis Honda Power Managert az EVTEC vállalattal közösen fejleszti a Honda, értékesítése pár éven belül megkezdődhet.

Az EVTEC mellett két másik partnerrel is megállapodott a vállalat.

– A Moixa által fejlesztett „forrásgenerátor” révén a tulajdonosok megoszthatják elektromos autójuk akkumulátorának kapacitását,
– az Ubitricity pedig különféle innovatív közterületi töltőkkel járul hozzá az EV-k hatékony üzemeltetéséhez.

Következő lépésként megvalósíthatósági tanulmányok készülnek majd Londonban (GBR), valamint Offenbachban (GER), és egyéb fejlesztések is érkezhetnek az év második felében.

89. Genfi Autószalon, 2019: új Nissan LEAF változatok, új műszaki fejlesztésekkel

A Nissan új változatokat, illetve fejlesztéseket is bemutatott a Nissan LEAF elektromos járművekhez (EV), így Európa legnépszerűbb teljesen elektromos autója minden eddiginél vonzóbbá vált.

A LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition sikere nyomán a Nissan állandó felszereltségként kínálja a 62 kWh-s akkumulátortechnológiát a Tekna kivitelhez.

A díjnyertes 40 kWh-s Nissan LEAF ajánlat is bővült egy új, belépő szintű változat érkezésével. A belépő színtű Nissan LEAF-nek köszönhetően az elektromos autózás minden eddiginél elérhetőbbé válik, ráadásul igen versenyképes felszereltséggel. A városi vezetők igényeinek megfelelően tervezett belépő szintű LEAF fedélzeti töltője 3,6 kW teljesítményű, és a gyors-, illetve hagyományos töltést is támogatja. A LEAF több új konnektivitást érintő és műszaki fejlesztéssel igyekszik még teljesebb élményt nyújtani használóinak. Az új modell navigációs rendszere a Nissan Door to Door Navigation okostelefonos alkalmazással a TomTom Live prémium forgalmi információira és útvonaloptimalizálás funkciójára támaszkodik, így átfogó segítséget nyújt a navigáció során.

Ezen frissítéseket egészíti ki a teljesen új, dedikált EV alkalmazás, amellyel a vezető egyetlen gombnyomással hozzáfér a LEAF számos funkciójához. Megtekintheti az akkumulátor állapotát, a parkolóhely pozícióját, illetve a jármű- és vezetési adatokat, mindemellett távvezérlővel kezelheti a dudát és a fényszórókat. A Nissan LEAF új navigációval szerelt 40kWh változatai immár megrendelhetők, és az autók kiszállítás 2019 májusától várható.

Ken Ramirez, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „Soha nem volt még ennyire érdekfeszítő lehetőség az autósok számára az, hogy egy LEAF volánja mögé ülhetnek. A belépő változatoktól egészen a magasan felszerelt LEAF e+ Tekna változatig terjedő kínálatban mindenki megtalálhatja az életstílusának megfelelőt, függetlenül attól, hogy a stílus, a nagy teljesítmény vagy a kimagasló ár-érték arány a legfontosabb számára. Az igazán magával ragadó vezetési élmény, a kategóriaelső technológiák, és a nagyszerű ajánlat egyesítik a LEAF tulajdonosokat, ráadásul most még több lehetőség közül választva hozhatják meg ezt a rendkívül fontos döntést.”

A Nissan legújabb 62 kWh-s akkumulátortechnológiája zajos sikerrel mutatkozott be a Nissan LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition változatában 2019. januárjában. A 25%-kal nagyobb energiasűrűségű és 55%-kal megnövelt energiatároló-kapacitású akkumulátorral a becsült hatótáv egy töltéssel 385 km, mindemellett lenyűgöző, 217 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre.

A bemutatót követő első 24 órában körülbelül 1200 példányt már meg is rendeltek az Európának szánt 5000 járműből. Magyarországon már több, mint 50 új LEAF talált gazdára. A legutóbbi sikerek egy olyan évet követtek, amely rekordot jelentett a Nissan LEAF számára, hiszen a LEAF 2018-ban Európa legnagyobb darabszámban eladott autójának bizonyult, és Norvégiában az összes eladott autót figyelembe véve is a legnépszerűbb volt. A mai napig több mint 400 000 példány talált gazdára a 2010-es bevezetés óta. Magyarországon a 2018-as év szintén rekordot hozott, 49%-os piaci részesedését az elektromos személyautók között az új LEAF iránti érdeklődésnek köszönheti, mely több mint megháromszorozódott értékesítési darabszámot jelent.

[TESZT] Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI 120 A8 Titanium – meggyőző, pénztárcabarát választás kategóriájában

Tavaly több márka is előrukkolt a maga személyszállító alternatívájával. Olyanokkal, amelyek alapvetően kishaszonjármű alapokra építenek, és némi módosítással családi egyterűvé avanzsálnak. A Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI pontosan ilyen, mi pedig megvizsgáltuk, hogyan teljesít egy relatíve hosszabb utazás során. Teszt.

Bár nagyjából az utolsó pillanatban jött az ötlet és maga a kapacitáslehetőség, hogy a teszten épp szerkesztőségünknél lévő Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-t elvigyük egy hosszabb túrára, egész jól sikerült a megmérettetés. Több száz kilométert autóztuink, a legkülönbözőbb út- és terepviszonypk közepette, és egyöntetű véleményünk szerint nem bántuk meg egy pillanatig sem.

Sőt, kellemesen csalódtunk a Ford Tourneo Connect 1.5 TDCI képességeiben. Nagyjából 10 éve publikálunk folyamatosan autóteszt-cikkeket, és ez idő alatt bizony a Tourneo Connect több variánsába is belefutottunk már. A 2018-ban, tehát tavaly piacra dobott Tourneo Connect a második szériát képviseli, és eléggé egyértelmű, hogy a Transit Connect kisáruszállító “személyautósított” verziója.

Több karosszériaverzióban

A Ford Tourneo Connect 1.5 TDCI választható 5- illetve 7 személyes kivitelben. Ha az 5 fős hosszú tengelytávos modellt választjuk, értelemszerűen hatalmas csomagtérrel, és tágas férőhellyel rendelkezünk – eleve azért is, mert a hátsó traktus 3 ülése egyenként, sínen mozgatható és forgatható is. Mindezeken felül mindhárom ülés rendelkezik ISOFIX supporttal is, így megvan a felhasználóbarát mivolt is.

De mielőtt a belső taglalásába fognánk, nézzük a küllemet. Mivel a tesztelt Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI L2-es, avagy LWB-s kiszerelés volt (LWB, mint Long Wheel Base, azaz hosszú tengelytávos), így oldalnézetből leginkább a 4825 milliméteres hossz tűnik szembe. Ami külön pozitívum, hogy ennél a modellnél a szemlélődő nem kishaszonjárműre asszociál egyből, ugyanis a tervezőmérnököknek sikerült olyan univerzális formavilágot álmodni az autóhoz, ami mindkét szegmensben emészthetővé teszi. És ez külön jó érzést ad.

Szemből a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI követi a Ford jelenlegi dizájnvilágát, tehát a hangsúlyos hűtőmaszk-felület dominál, immár a közepére biggyesztett kék ovál emblémával (az előző szériánál a maszk fölé került, a motorháztető alsó végződéséhez).

A forma tehát időtálló, modern és dinamikus. Még a feljebb említett hatalmas tengelytáv sem vesz el az optika harmóniájából, s igazából még vaskosabbnak tűnik így az összkép. Az L2-es LWB Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI 4825 milliméter hosszú, átlagos garázsba bőven befér.

No és a praktikum?

Praktikum terén sem fukarkodik a felhasználóval a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI. Rögtön kezdjük a kétoldali tolóajtóval, amely jelentősen megkönnyíti a ki- és beszállást hátra, igaz, az első vezető- és utasoldali ajtók kellőképp szélesek, így szűkebb helyre parkolásnál illő figyelni a falra, vagy a melletünk parkoló autókra.

A beltér tele van mindenféle rekesszel, fiókkal, pakolófelülettel – kezdve a vezetőállás cockpit-részleteitől, folytatva a hátsó utasszekcióig, vagy épp a csomagtérig bezárólag.

S persze minden az egronómia és a komfort jegyében lett megvalósítva a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI enteriőrjében. A járművezetőnek megvan minden olyan részlet, ami az átlagosnál könnyedebbé varázsolja az utazást: kézre eső kezelőszervek, jó fogású kormánykerék, remekül átlátható, a Fordtól megszokott kitűnő felépítésű műszeregységek személyében.

Titanium felszereltésghez hűen a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI anyaghasználata hajaz a prémium minőségre. Puha, selymes tapintású bőr- és műanyagfelületek váltják egymást, néhol műanyagok, de nem a kopogós, csattogós fajtából.

Gigészi fejteret kapunk a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-ben. Tényleg hatalmas, ha feltérdelünk valamelyik ülésre, még úgy is bőségesen marad hely; ha nem lenne e téren bekorlátozva az utastér, akár állni is lehetne menet közben némi túlzással. A viccet félretéve tehát jól eltalált a beltér, optimális kialakítással, kényelmes, megfelelő ülő és hátlapokkal felvértezett első és hátsó ülésekkel.

Elegendő erő a dinamikus vezetési élményhez

A Ford jelenlegi modellpalettájának egyik nagy újdonsága az 1.5 literes TDCI gázolajos erőforrás. A tesztelt Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-ben is ilyen dolgozott, Euro 6.2-es normát teljesítő, 120 lóerős kivitelben. A motor maximális forgatónyomatéka 270 Newtonméter, ez bőségesen elegendőnek tűnt a mindössze 1676 kilogramm (2280 megengedett össztömeg) saját tömegű kaszni dinamikus mozgatásához. A hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó levetközte a korábbi PowerShift-gyermekbetegségeket, a váltások ténylegesen közvetlenek, ha kell rövidek, ha kell megfelelően hosszabbak. Az egész menetkarakterisztika jól fel tudja venni azt a lendületet, amit a sofőr megálmodik, így a motor dinamikatartománya messzemenően kiaknázható.

Ugyanakkor sajnos negatívumot is tudunk említeni, méghozzá a fogyasztás tekintetében. A gyárilag előirányzott vegyes 5.2-5.3 liter 100 kilométerre sehogyan sem hozható, ahogyan a városi 5.3-5.4 is jóval alacsonyabb az általunk mértnél. Egyedül az országúti 5.0-5.2 értéket múltuk alul, 4.8 litert rögzítettünk.

A Tourneo Connect árazása

A tesztben szereplő Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI egyik nagy erénye minden kétséget kizáróan az árazás. A gazdag felszereltségű (szintén tesztünk alanya) Titanium csomagos Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI listaára nem lépi át a 9 millió forintos bruttó határt.

2019 Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 270 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4825 mm

Szélesség: 1835 mm

Magasság: 1820 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Tömeg, üresen: 1676 kg

Megengedett össztömeg: 2280 kg

Csomagtartó mérete: 1529 liter, 2761 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásáva2

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 171 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.6 s (gyári), 11.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.4 l/100km

Országúti: 5.2 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 131 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-G9

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK