Főoldal Blog Oldal: 225

Zajkioltó kutyaházat fejlesztett a Ford

Szilveszterkor ujjongó emberek számolják az újévig hátralévő másodperceket, miközben lángba borul az égbolt a tűzijátékok fényétől. Csakhogy az ezzel járó hangélmény igencsak fájdalmas tud lenni a házi kedvencek számára.

Becslések szerint az Egyesült Királyságban élő kutyák 45 százaléka mutatja a félelem jeleit a tűzijátékok hangja miatt – ami miatt a kutyák gazdái és azok családtagjai is rosszul érzik magukat.

A probléma egyik lehetséges megoldása a zajkioltó kutyaház, ami az autókban és fejhallgatókban alkalmazott technológiákhoz hasonló megoldással óvja meg a kutyák érzékeny fülét, így a gazdiknak nem kell elzárniuk kedvenceiket a család többi tagjától.

https://www.youtube.com/watch?v=uyfbpQhH-oM

Amikor a kutyaházba épített mikrofonok érzékelik a tűzijátékok hangját, egy beépített audiorendszer ellentétes fázisú frekvenciákat bocsát ki, gyakorlatilag teljesen kioltva, vagy legalábbis jelentősen mérsékelve ezzel a robbanások hangját. A szerkezet szerves részét alkotja a hangszigeteléshez alkalmazott, nagy sűrűségű parafa is. Az eredmény: nincs több szilveszteri stresszforrás. Ez egyelőre csupán koncepció, de magában hordozza a lehetőséget arra, hogy sokkal jobban kezdődhessen az év számunkra – ahogyan négylábú barátaink számára is.

„Sok állat számára félelmetes a tűzijátékok hangja, hiszen a kutyák a hangokat az emberekhez képest négyszer távolabbról, illetve jóval szélesebb frekvenciatartományban érzékelik. A lényeg az, hogy időben fel kell készülni a tűzijátékokra. Ennek része egy olyan hely megtalálása, ahol a kutya biztonságban és kellemesen érezheti magát” –  mondta el Graeme Hall, az Egyesült Királyság egyik legelismertebb kutyakiképzője, aki már 5000 viselkedési problémákkal küzdő kutyán (és gazdáikon) segített.

Az ötletet a Ford Edge SUV-ban alkalmazott zajkioltó technológia ihlette, ami csendesebb autózást kínál az autóvezetők és utasaik számára. Amikor a mikrofonok erős zajt érzékelnek a motor vagy az erőátviteli rendszer irányából, akkor a jármű audiorendszere ezzel ellentétes fázisú hanghullámokat bocsát ki.

Bár még csak prototípus, a zajkioltó kutyaház az első megvalósuló ötlet a Ford Interventions (azaz Beavatkozások) sorozatban, amelyek célja, hogy a márka az autóipari know-how segítségével oldjon meg hétköznapi problémákat.

SAFETYBEST 2018 díjat kapott a Hyundai úttörő gyermekbiztonsági megoldása

A Hyundai által kifejlesztett „Hátsó utasra figyelmeztető” rendszert a rangos SAFETYBEST 2018 díjjal jutalmazták az AUTOBEST tagjai.

A pán-európai autóipari szakújságírók zsűrije a Hyundai-t nevezte meg győztesként, annak innovatív biztonsági technológiájáért, amely idén debütált a vadonatúj Hyundai Santa Fe-ben.

Az autóiparban elsőként, a „Hátsó utas jelenlétére figyelmeztető rendszer” jelzi az esetleges utasok, állatok és bármilyen egyéb tárgyak jelenlétét a hátsó utastérben, figyelmezteti a járművezetőt, amikor az elhagyja az autót és a hátsó ajtókat zárva tarja. Az AUTOBEST zsűrije úgy nyilatkozott erről az úttörő rendszerről, mint amely lényeges lépésként szolgál annak megakadályozása érdekében, hogy a gépjárművezetők otthagyják gyermekeiket az autó hátsó ülésén, ily módon elősegítve a gyermekek életének védelmét, különösen meleg időjárási körülmények között.

„A Hyundai kiemelkedő új rendszere, amely megakadályozza, hogy a szülők otthagyják gyermekeiket az autóban, egyszerű, de mégis szükséges a fiatal életek megmentéséhez. A Hyundai megoldást talált a jövőbeni tragikus esetek megakadályozására. Az AUTOBEST szereti az olyan briliáns, ugyanakkor egyszerű megoldásokat díjazni, amelyek az autóban zajló életet jobbá, élvezetesebbé, biztonságosabbá teszik” – nyilatkozta Dan Vardie, az AUTOBEST alapítója és elnöke.

A 2002 óta minden évben odaítélt SAFETYBEST díj az AUTOBEST éves díjkiosztójának egyik fő díja, amely az autóiparban a járműbiztonság javítása érdekében végzett folyamatos erőfeszítések elismeréseként szolgál.

Három, biztonsággal kapcsolatos elismerés két héten belül a Hyundai-nak

A SAFETYBEST díj az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) független szervezet legutóbbi bejelentését követően érkezett, amelyen a Santa Fe elnyerte a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést. A vállalat zászlóshajónak számító SUV-ban a Hyundai SmartSense aktív biztonsági- és vezetéstámogató technológiák széles skálája megtalálható, beleértve a Hyundai-nál elsőként alkalmazott Mögöttes keresztirányú ütközés elkerülő rendszert (RCCA). Rosszul belátható helyről való kitolatáskor a rendszer nem csak figyelmezteti a vezetőt, ha hátulról jármű közeledik, de automatikusan működteti a fékeket is. Egy további iparági innovációs megoldás, amely megtalálható a Santa Fe-ben, a Biztonságos kiszállás- asszisztens, amely az ajtók ideiglenes zárásával megakadályozza a hátulról közeledő jármű okozta baleseteket, így biztosítva azt, hogy az utasok csak akkor szállhassanak ki az autóból, amikor azt biztonságosan megtehetik.

A Hyundai számára az ebben a hónapban elért harmadik, biztonsággal kapcsolatos elismerés az volt, amikor az Euro NCAP a vadonatúj Hyundai NEXO-t nevezte meg 2018-ban osztálya legjobbjának a „Nagy Terepjárók” kategóriában. A modell az első hidrogén-üzemanyagcellás elektromos jármű, amely elnyerte az Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítését, és ezzel a NEXO további bizonyítékául szolgál a Hyundai azon úttörő megközelítésének, amellyel új technológiákat hoz el a közutakra.
Az AUTOBEST zsűrije 31 európai ország képviselőiből áll, amellyel az országok számát tekintve a legnagyobb független autós zsűrinek tekinthető a világon. A díjátadásra a szervezet 2019. februárjában tartandó díjátadó gáláján kerül sor.

A vadonatúj Santa Fe és a vadonatúj NEXO mostantól kapható Európában, piaconként eltérő bemutatási időpontokkal.

Az első TOYOTA GAZOO Racing kupát német tehetség nyerte

Hermann Gassner Jr nyerte a 2018-ban első alkalommal meghirdetett TOYOTA GAZOO Racing Kupát, vagyis a TOYOTA GT86 verseny- és rallypilótái között zajló pontversenyt.

Hermann a navigátorával, Ursula Mayrhoferrel egy GT86 CS-R3 rallyverseny-autóval szerepelt a Kupa január 1-től november 30-ig tartó első idényében, és ebben az időszakban ők érték el a legjobb eredményt: 386 pontot 10 verseny során.

A 30 éves német pilóta nagyon sikeres idényt tud maga mögött. A TOYOTA GAZOO Racing Kupa megnyerése mellett már az utolsó előtti fordulóban sikerült bajnoki címet szereznie a Német Rallybajnokságban a kétkerékhajtású kategóriában, és az ő GT86 CS-R3 autója volt a legjobb 2WD gép a FIA Rally Világbajnokság egyik fordulójának számító Német Rallyn.

“Nem indult valami jól számunkra ez az idény, de nem adtuk fel” – meséli Hermann Gassner Jr. “Nyáron már nagyon jó formában versenyeztünk, és GT86 CS-R3 autónkból sikerült kihozni a teljes potenciált. Így sikerült megnyerni a TOYOTA GAZOO Racing Kupát és a Német 2WD rally bajnoki címet, ám az idény fénypontja egyértelműen a WRC Német Rallyn aratott, klasszikusnak számító kategóriagyőzelmünk volt. Összességében remek évet zártunk a GT86 CS-R3 géposztályban.”

A TOYOTA GAZOO Racing Kupában a második helyen a belga pályaversenyzők, “Brody” és Jacques Derenne végeztek, akik a Nürburgring 24 órás futamon illetve a VLN versenysorozatban elsők lettek a GT86 CS-Cup versenysorozatban, míg csapattársuk, Olivier Muytjens összesítésben a negyedik helyezést szerezte meg. Az a tény, hogy az ötödik helyezett pilóta, Alex Fielenbach egy GT86 CS-V3 autóval (a CS-Cup elődjével) versenyzett, jól mutatja azt, hogy a Kupa koncepciója sikeresnek bizonyult.

A TOYOTA GAZOO Racing Kupa célja az, hogy a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) által gyártott, háromféle TOYOTA GT86 verseny- és rallyautó-típus valamilyen módon versenybe szállhasson egymással. A GT86-vásárlók egész Európában, gyakorlatilag minden olyan versenysorozatban szerezhetnek pontokat, melyben elindulhatnak az autójukkal. A pontszám az elért eredményektől, a futamokon indulók számától és a futamok osztálybesorolásától függ.

A TOYOTA GAZOO Racing Kupa első idényében hét ország 19 pilótája versengett egymással a Ravenol, a BRM Chronographes és a PFC Brakes támogatásával. Összesen 93 versenyeredményt kellett figyelembe venni, és ebből 15 kategóriagyőzelem volt. A Kupáért versengő pilóták különböző versenyeken vettek részt egész Európában, például a Nürburgring 24 órás futamon, illetve olyan versenyeken, mint a VLN, az RCN, a DRM, a WRC Német Rally, a holland DRNT és az Osztrák, illetve Szlovén Rally. A Hermann Gassner Jr által elnyert kupa értékét az azzal járó 35.000 eurós díj és a Toyota Németország által felajánlott vadonatúj TOYOTA C-HR is növeli. A holtversenyben második helyezett “Brody” és Jacques Derenne között egyenlően oszlik majd meg a második és harmadik helyért járó 25.000 illetve 20.000 eurós pénzdíj. A TOYOTA GAZOO Racing Kupa 2019-ben azonos formában folytatódik majd, lehetővé téve a TMG által gyártott három autó – vagyis a CS-R3 rally modell, illetve a CS-Cup és CS-V3 – tulajdonosai számára, hogy egy újabb bajnoki címért versenghessenek. A bemutatkozó idényhez hasonlóan ebbe a bajnokságba is ingyenesen nevezhetnek be a részvevők, ugyanakkor értékes díjakért küzdhetnek.

“Először is szeretnénk megköszönni az összes pilótának és minden partnerünknek a tőlük kapott támogatást. Ti tettétek ilyen hatalmas sikerré a TOYOTA GAZOO Racing Kupát, már az első évben! Nagyon jó versenyeket és szoros küzdelmet láthattunk a versenypályákon és a rallykon egyaránt. Az, hogy mindhárom GT86-változat ott van az első helyeken, jól mutatja, hogy a Kupa koncepciója működik. Nagyon elégedettek vagyunk ezzel az első idénnyel, és ügyfeleinkhez hasonlóan mi is tovább igyekszünk majd mindent egyre jobbá tenni a jövőben” – fogalmaz Florian von Hasselbach, a Toyota Gazoo Racing ügyfél motorsport részlegének főmérnöke.

TOYOTA GAZOO Racing Kupa 2018 – végeredmény

1. Hermann Gassner Jr. (Ger) GT86 CS-R3 368 pont
2. “Brody” (Bel) GT86 CS-Cup 273 pont
Jacques Derenne (Bel) GT86 CS-Cup 273 pont
4. Olivier Muytjens (Bel) GT86 CS-Cup 263 pont
5. Alex Fielenbach (Ger) GT86 CS-V3 226 pont

A forgalmi dugók egyértelműen stresszt okoznak a Continental kutatása szerint

A Continental technológiai vállalat idén az INFAS piac- és társadalomkutató céggel közösen reprezentatív felmérést végzett német, japán, kínai és amerikai sofőrök körében.

A világ egyik legátfogóbb mobilitási tanulmánya többek között azt vizsgálta, mennyire élik meg stresszesnek a vezetést az autóvezetők. „A felmérés rámutatott, hogy leginkább azok számára jelent feszültséget a vezetés, akik nagyvárosok vonzáskörzetében élnek, leginkább a sűrű forgalom és a rendszeres dugók miatt” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

A kínaiak a legnyugodtabbak

Amíg a feszült sofőrök száma Németországban az elmúlt öt évben magas szinten maradt, addig Japánban ez az arány 50-ről 64%-ra nőtt. Az amerikai vezetők több mint fele (53%) stresszesnek tartja a vezetést, ami nagyjából megegyezik az öt évvel ezelőtt mért adattal (49%). Saját bevallásuk szerint a kínaiak nyugodtabbak, a forgalmi dugók miatt panaszkodó sofőrök aránya mindössze 40%, és ez az arány nem változott érdemben az utóbbi időben. Érdekes tényező, hogy mind a négy vizsgált országban a stressz faktor majdnem ugyanakkora az utasoknál, mint a sofőröknél. Sőt, Kínában még magasabb is, ahol utasok 47%-a stresszel autóban történő utazás közben.
„Az intelligens mobilitási megoldásokkal és az automatizált vezetési funkciókkal hatékonyan lehet csökkenteni a stresszt okozó tényezőket. A teljes digitális összekapcsolhatóságnak köszönhetően a sofőrök sokkal nyugodtabbak lehetnek, ami végső soron újra pihentetővé teheti a vezetési élményt. A jövő autóinál ugyanis a sofőr úgy is dönthet, hogy csak utas lesz” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc.

Az utasok viszont kevésbé élvezik

Azok aránya, akik a sok stressz ellenére továbbra is élvezik a vezetést, nem változott. Németországban nagyjából a válaszadók kétharmada (64%), az Egyesült Államokban pedig 62%-uk vallott így. A kínai sofőrök 69%-a állítja azt, hogy élvezik a vezetést, míg öt évvel ezelőtt csak 48%-uk gondolta ugyanezt. Japánban viszont egyre kevesebben élik meg szórakozásként az autózást. Noha a válaszadók 43%-a élvezi a vezetést, ez 14%-os csökkenést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest. Az is egyértelmű, hogy az autóval való közlekedés az utasok nagy részét hidegen hagyja: Japánban az utasok mindössze 9%-a szeret autóval utazni, amíg Németországban ez az érték 43%. Az Egyesült Államokban és Kínában csak minden harmadik utas gondolja úgy, hogy élvezi az autóval való közlekedést.

Amikor a kérdés a saját vezetői képességekre irányul, az amerikai sofőrök külön kategóriába sorolják magukat. Az egyesült államokbeli autóvezetők 83%-a tartja magát jó, vagy nagyon jó sofőrnek. Kínában ez az arány 69%, Németországban pedig 66%. Ezen a téren ismét Japán jelent kivételt a maga 25%-ával. „Ezek az állítások nem sokat változtak az elmúlt öt évben, azonban az előző felmérés során sokkal több japán válaszadó (kb. 50%) vallotta magát nagyon jó sofőrnek” – tette hozzá Musztrai Ferenc.

Kevesen korlátoznák a forgalmat

Annak ellenére, hogy világszerte egyre zsúfoltabbá válnak a nagyvárosok útjai, csak Kínában gondolja azt a válaszadók többsége (55%), hogy korlátozni kellene a városközpontok forgalmát. Németországban 40%, az USA-ban 20%, Japánban pedig 9% ért ezzel az állítással egyet.

Jeges versenyre tüzelve: az Audi is rajthoz áll az osztrák GP Ice Race versenyen

Még soha nem állt rajthoz téli körülmények között annyi különböző versenyautó az Audi Motorsporttól, mint a GP Ice Race-en, amelyet Zell am See-ben rendeznek 2019. január 20-án. Az osztrák településen többek között Daniel Abt egy teljesen elektromos Audi e-tron FE04 típusú modellel driftel majd egy jégpályán, a DTM bajnok René Rast pedig egy Audi RS5-ös volánja mögött lesz látható, továbbá klasszikus modellek is feltűnnek a futamokon.

GP Ice Race néven egy 45 évvel ezelőtti hagyományt idéznek fel újra Ausztriában: Ferdinand Porsche és Greger Vinzenz vezetésével ismét megrendezik Zell am See-ben azt a téli autóversenyt, amelyet 1937-1973 között szerveztek évről-évre az osztrák településen. A különleges autós futamok nem csak az autóssportok szerelmeseit vonzották a helyszínre annak idején, de a legjobb versenyzők is itt találkoztak. A főszervezők ezt a hagyományt kívánják újrateremteni, az Audi Tradition pedig ennek apropóján motorsport múltját és jövőjét mutatja be a helyszínen. Így az új autók mellett történelmi kiállítással is készül az Audi, kiállítják többek között azt az Auto Union C-modellt, amellyel 1938-ban Hans Stuck megnyerte a Zell am See-től nem messze rendezett Großglockner hegyi felfutó versenyt, továbbá a helyszínen látható lesz minden idők leglátványosabb rallyautója, az Audi Sport Quattro S1 is.

René Rast egy RS5-ös Audi volánja mögött ül majd, és szinte garantált, hogy a nézőknek nagyon hangos és gyors élményben lesz részük a DTM bajnok pilótának köszönhetően, aki már izgatottan várja, hogyan teljesít a jeges pályán a szöges gumikkal szerelt, 500 lóerőnél erősebb modell. „Egyszer már gokartversenyeztem Nico Rosberg ellen jeges pályán, szöges gumikkal, valamint részt vettem az Audi svédországi Driving Experience programján is” – mondta a 32 éves versenyző. „Egyértelműen a jég jelenti a legnagyobb kihívást minden versenyző számára, és bár úgy tűnik, hogy minden lassított felvételben történik, mégis nagyon kell koncentrálnunk. Egyrészt élmény, másrészt viszont saját határaink feszegetése. Már most nagyon izgatott vagyok.”

A bajor Allgäu régióból származó Daniel Abt a nyitott vezetőfülkéjű autójában még közelebb lesz a jégkristályokhoz, ő ugyanis egy Audi e-tron FE04-es autót fog vezetni a GP Ice Race-en – ugyanazt, amivel megnyerte az idei Formula E sorozatot Berlinben. Az elektromos versenyautót szintén szöges abroncsokkal szerelik fel, hogy így biztosítsák a nagyobb tapadást. „Jégen az egyszemélyes versenyautómban – micsoda párosítás” – nyilatkozta a 26 éves Audi pilóta. „Korábban már indultam egyszer egy jeges gokartversenyen, valamint volt alkalmam utasként átélni Mattias Ekström rallycross Audijában a jeges száguldást, de még sosem vezettem versenyautót ilyen terepen. Biztos vagyok benne, hogy jó szórakozás lesz, és csak remélni tudom, hogy nem kell majd jégkaparó a bukósisakomhoz.”

Lexus UX: új, elektromos hajtáslánc?

A Lexus az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál kedden levédette az UX300e típusjelzést. Vajon tisztán elektromos verziót vagy hálózatról tölthető hibridet takar a kódnév, és mikor érkezik az újdonság?

A hibrid hajtásláncok alkalmazása és fejlesztése terén tökéletes az összhang a világ legnagyobb autómárkája, a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus között. Mindkét brand vásárlói az átlagnál jóval nagyobb arányban választanak hibrid hajtásláncokat, a márkák elvitathatatlan érdemekkel bírnak a benzin-elektromos hajtástechnológia elterjesztésében és népszerűsítésében. Más álláspontot képviselnek ugyanakkor a tisztán elektromos hajtásláncok bevezetése és népszerűsítése kérdésében. Miközben a Toyota-csoport deklarált célja, hogy 2030-ra világszerte egymillió tisztán elektromos autót értékesítsen, és ennek érdekében a következő évtized első éveiben mintegy tízféle elektromos hajtású modellt hoznak forgalomba, a Los Angeles-i Autószalonon a cég képviselői újságíróknak elárulták, hogy egyelőre a Toyota márkánál sem a kereskedők, sem a vásárlók részéről nem mutatkozik igény a technológia azonnali, elhamarkodott bevezetésére.

Így logikusan a Lexusra hárulhat a feladat, hogy elindítsa a cégcsoportot a teljesen emissziómentes mobilitás ösvényén. Ez összecseng a japán Csunicsi Simbun újság azon korábbi feltételezésével, hogy a Lexus már 2020-ban piacra léphet első villanyautójával, amelyet az UX crossoverből alakítanának ki. A naponta 2,5 millió példányban eladott lap értesülései, most úgy tűnik, megerősítést nyertek: a Toyota az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office, EuIPO) levédette az UX300e típusjelzést. A kombináció túlságosan konkrét ahhoz, hogy bejegyzését csupán elővigyázatosságnak tekinthessük, nem vág egybe ugyanakkor a Lexus eddigi nómenklatúrájával, amelyben a turbómotoros modelleket „t” betűvel, a hibrideket „h”-val, a szívó benzinmotoros verziókat pedig semmivel nem jelölik.

Így sem azonnal egyértelmű persze, hogy mit jelenthet az „e”. Számos európai gyártónál a hálózatról tölthető hibrid típusokat különbözteti meg egy-egy modellcsaládon belül, míg az akkumulátoros elektromos gépkocsikra több helyen is az „i” elő- vagy utótag utal. A Toyota-csoport jelenleg egyetlen plug-in hibrid modellt forgalmaz Európában, ám a Toyota Prius PHEV 136 lóerős hajtáslánca aligha felelne meg a Lexus UX jelenleg rendelkezésre álló erőforrásaihoz (171 lóerős benzinmotor, 178 lóerős hibrid) szokott ügyfeleknek. Mindenképpen vadonatúj, még erősebb hajtásláncot kell tehát fejlesztenie a márkának. A 300e típusjelzés 200 lóerő körüli teljesítményt sejtet, ami a prémium plug-in járművek körében eléggé józan értéknek számít ahhoz, hogy akár egy szerényebb kapacitású akkumulátor-csomaggal is megvalósítható legyen, így nem okozhatnak gondot az UX kompakt méretei.

Ugyanakkor elektromos hajtáslánccal is kiváló pozícióból indulna az UX, mert ebben a méretosztályban nem létezik emissziómentes crossover a piacon. A hamarosan színre lépő DS3 Crossback E-Tense kisebb, a Jaguar I-Pace és az Audi e-tron egy, a bevezetés küszöbén álló Mercedes-Benz EQC két számmal nagyobb nála. A Lexus így jóformán egyedül harcolhatna az ügyfelek kegyeiért, ráadásul egy erre különösen alkalmas szegmensben: amíg ugyanis ki nem épül egy kellően sűrű, pán-európai elektromos töltőhálózat, nagyobb használati értéket képvisel az elektromos hajtáslánc egy kompakt szabadidőjárműben, mint egy alapvetően hosszú távú utazásokra optimalizált közép- vagy felsőkategóriás SUV-ban.

A sejtések szerint akár már a 2019-es Genfi Autószalonon, de legkésőbb a jövő őszi Frankfurti Autószalonon bemutatkozhat az UX300e, és akkor kiderül, a jövőbe vezető utak közül melyiket választotta a Lexus.

A Bohócdoktorok idén is Peugeot Travellerrel jártak

Idén harmadik alkalommal indultak vidéki roadshowra a Bohócdokik Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe, hogy meglepjék és megnevettessék azokat a gyermekeket, akik a szeretteiktől és az otthonaiktól távol, kórházban töltik a karácsonyi ünnepeket.

A 2000-ben alapított szervezet bohócai az év minden napján lelkesen tesznek eleget küldetésüknek, amely nem más, mint a nevetésterápia módszerével kiegészíteni azokat a hagyományos kórházi kezeléseket, amelyeket a testileg, lelkileg, vagy szellemileg sérült, súlyosan vagy krónikusan beteg gyerekek kapnak. A nevetés nem csupán néhány kellemes pillanatot ajándékoz a kis betegeknek, de lehetővé teszi számukra a lelki gyógyulást is, amely a szeretet ünnepén még jelentősebb szerepet kap a gyerekek, a szülők, és az egészségügyi dolgozók számára is.

Dr. Lala vezetésével a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei roadshow idén is a Heim Pál Gyermekkorházban tartott vidám vizittel vette kezdetét. A bohócdokik a Kisvárdai-Felső-Szabolcsi kórházban, majd a Fehérgyarmati kórházban csaltak mosolyt a gyermekek arcára. A Debreceni Egyetem Különleges Orvos- és Mentőcsoporttal (DEKOM) karöltve felkeresték Kisléta, Nyírbogát és Nyírbátor gyermek-és családotthonait is. A “Csaljunk mosolyt a beteg gyermekek arcára” elnevezésű nagyszabású csokoládégyűjtő kezdeményezésnek köszönhetően a sok nevetés mellett finom édességekkel lephették meg a kicsiket, amelyek természetesen minden helyszínen örömteli pillanatokat okoztak.

A korábbi évekhez hasonlóan a biztonságos és kényelmes utazást most is egy Peugeot Traveller kisbusz biztosította a bohócdokik vidéki körútjához. Dr. Laláéknak a gyerekeknek szánt ajándékok megfelelő szállításához, valamint az állomások közötti pihenéshez, átöltözéshez, sminkeléshez elengedhetetlen volt a tágas csomag-és utastér, amit garantált nekik a kilenc személyes kisbusz.

Dr. Lala elmondása szerint „A gyerekek a bohócorrot és a bohóccipőket megpillantva mindig nagyon izgatottan várják, hogy mi fog történni, amikor részesei lehetnek a bűvészmutatványoknak. Őszinte vidámság lesz úrrá rajtuk amikor megkapják a hűséges lufi kedvenceket, és apró ajándékokat, és szinte teljesen megfeledkeznek arról, hogy egy kórházban vagy egy otthonban vannak. Nehéz szavakkal leírni azt, hogy milyen érzés ilyen szintű önfeledt és boldog pillanatokat látni, de azt gondolom, hogy ez az, amiért egy bohócdoki számára nem létezik ennél szebb tevékenység.”

Nagy kiváltság nekünk, hogy harmadik éve közreműködhetünk abban, hogy a bohócdokik a vidéki intézményekbe is eljussanak azokhoz a gyerekekhez, akik az ünnepek alatt nem lehetnek otthon. Bízunk abban, hogy a következő években is hozzájárulhatunk majd ahhoz, hogy a körút alkalmával még több felhőtlen élményben és meglepetésben legyen része a gyerekeknek” – mondta el Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója.

Az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait már a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio is teljesíti

2019 márciusától a MINI benzinüzemű részecskeszűrővel szereli fel a kisautó-szegmens élsportolóit.

A kisautók mezőnyében a MINI kidolgozott sportolói nem csupán példaértékű hatékonyságukkal, de minden korábbinál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásukkal is lélegzetelállító teljesítményről tesznek tanúbizonyságot: a részecske-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében a brit prémiumgyártó 2019 márciusától a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 liter / 100 km a hatfokozatú manuális váltóval és 6,1 – 6,2 liter / 100 km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval; kombinált károsanyag-kibocsátás: 157 – 158 gramm / km a hatfokozatú manuális váltóval és 140 – 142 gramm / km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval) és a MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,1 liter / 100 km a hatfokozatú manuális váltóval és 6,4 – 6,5 liter / 100 km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval; kombinált károsanyag-kibocsátás: 161 – 162 gramm / km a hatfokozatú manuális váltóval és 145 – 148 gramm / km a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval) modellpárosát már az alapfelszereltség részeként benzinüzemű részecskeszűrővel szereli fel.

A benzinüzemű részecskeszűrő így a kisautó-szegmensben elérhető, benzinmotorral hajtott MINI modellek mindegyikében a kipufogógáz-tisztító technológia szerves részévé válik.

A brit prémiumgyártó a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio modellek esetében a benzinüzemű részecskeszűrőt az alapfelszereltségként kínált sport kipufogórendszerbe építi be, garantálva, hogy a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-leadása jellegzetesen sportos orgánummal, egyszersmind példaértékű károsanyag-kibocsátással párosul. Ezzel a MINI John Cooper Works modellpaletta mindegyik tagja maradéktalanul teljesíti a rendkívül szigorú Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A legkorszerűbb kipufogógáz-kezelő technológia bevezetése nem befolyásolja az élsportolók példaértékű üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit.

Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltóval a MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet és 5,6 másodperc alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről 120 km/órára. A MINI John Cooper Works Cabrio ugyanezt 6,6 másodperc, illetve 6,1 szekundum alatt abszolválja. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó mindegyik MINI John Cooper Works modell opcionális extrafelszereltségei között megtalálható.

A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosának színtiszta motorsport-hangulatot árasztó felszereltségi arzenálja az erőteljes, turbófeltöltésű benzinmotor, a 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt sport futómű, a sport fékrendszer, a MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag és a MINI John Cooper Works sportülések lélegzetelállító egységével kecsegtet. Sőt mi több, a legújabb élsportolók LED-technológiás első fényszórókat és LED-es hátsó lámpákat viselnek, utóbbiak a brit zászló motívumát örökölve hirdetik a modell brit gyökereit.

A legújabb személyre szabhatósági opciók között továbbá a MINI Yours Interior Styles belső felszereltségi csomag háttérvilágítással kiegészített, Piano Black zongoralakk-fekete árnyalatú utasoldali kárpitja, valamint az első fényszórók és a hátsó lámpák magasfényű feketére fényezett fészkeit, illetve a magasfényű fekete hűtőrácsot kínáló Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag is megtalálható. Az extrafelszereltségi portfólió és az opcionális tartozékok legújabb tételei közé a vezeték nélküli okostelefon-töltés, a vezetőoldali útfelületre kivetített MINI logó, a MINI Yours Customised termékpaletta személyre szabható elemei és a megannyi MINI Connected digitális szolgáltatás is felkerült.

Ken Block, Gymkhana TEN: a kisfilm már látható a Hoonigan YouTube csatornáján

Ken Block és a Hoonigan a héten mutatta be Block pályafutásának legújabb és eddigi leglátványosabb projektjét, a Gymkhana TEN: Gumigyilkos túra a világ körül című videót, ami immár szabadon megtekinthető a Hoonigan YouTube-csatornáján, miután 10 napon át exkluzív tartalomként szerepelt az Amazon Prime Video kínálatában.

A Gymkhana-filmek díjnyertes vírusvideo-sorozatára épülő, a Hoonigan saját rendezésében és gyártásában készített Gymkhana TEN lenyűgöző utazásra invitálja a nézőt a világ 5 nagyon különleges és nagyon különböző helyszínre, méghozzá 5 nagyon különleges és nagyon különböző autóval.

A túra a svédországi Luleåban indul, ahol Block – a Gymkhana-filmek történetében először – havon és jégen száguldozik jelenlegi 2018-as Ford Fiesta WRC versenyautójával. Az akció után máris Detroitban találjuk magunkat, hogy végignézzük, amint Block egy 1965-ös Ford Mustang RTR Hoonicorn V2 gép 1400 lóerejével próbálja cafatokra tépni a gumikat a Motorváros utcáin.

Majd a mexikói Guanajuato következik, ahol Block és 2017-es Ford Focus RS RX rallycross-autója végighasít a festői hegyi városka színpompás útjain és alagútjain. Egy gyors vágás, és máris Los Angelesben csodálhatjuk meg Block kedvenc Ford Escort Cosworth Group A gépét, amint néha gumiabroncsokkal, néha csupasz felnikkel száguld, miközben hatalmas szikraesőt húz maga után. Végül aztán a texasi Samrockban találjuk magunkat, a híres 66-os úton (az ötletet a Verdák című animációs film adta), hogy elsőként láthassuk Block vadonatúj 1977-es Ford F-150 Hoonitruck pickupját és azt, ahogy Block rászabadítja az autó erejét az álmos texasi kisvárosra.

„Szinte hihetetlen belegondolni, hogy már tíz éve készítjük a Gymkhana videókat“ – nyilatkozta Block. „Ez nagyon durva! És mivel ez a tizedik rész, meg akartuk csinálni az eddigi legütősebbet. Két évünkbe telt, amíg a kezdeti ötleteléstől eljutottunk addig, hogy a film megjelent az Amazon Prime The Gymkhana Files szekciójában. Őrület, hogy mennyi energiánk ment bele ebbe az egyetlen részbe, de nem is lehetnék ennél elégedettebb az eredménnyel.“

Block így folytatta: „Nagy meló volt a The Gymkhana Files összeállítása, akárcsak a Gymkhana TEN elkészítése, és nagyon boldog vagyok, hogy most már a YouTube-on is élvezhetik az emberek az eredményt. Szerintem a nézőket a világ minden táján feltüzeli majd az a rengeteg gumigyilkos akció, amit ebbe az egyetlen részbe sikerült belezsúfolnunk.“

„Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak partnereinknek, akik segítségünkre voltak ebben a projektben, hiszen a Ford, a Forza, a Toyo Tires, a Pennzoil, a Monster Energy, a Can-Am és persze a saját Hoonigan-csapatom tagjai nélkül nem születhetett volna meg ez a video. Köszönöm mindenkinek!“

Érzelmes videót tett közzé a Toyota Gazoo Racing köszönetképp a rajongók idei támogatásáért

A rendkívüli motorsporthagyományokra visszatekintő Toyota versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing rendkívüli sikerekre tekinthet vissza 2018-ban. A magát számos szakágban megmérető csapat egy a felemelő és az embert/gépet egyaránt próbára tévő pillanatokból álló összeállítással tekint vissza a 2018-as idényre, és köszöni meg a rajongók támogatását.

A Toyota Gazoo Racing fennállásának talán legsikeresebb évét tudhatja maga mögött. Már rögtön az év elején kimagasló eredménnyel indítottak, amikor az első helyért az utolsó pillanatig versenyben léve végül egy második és egy harmadik hellyel zárták a 2018-as Dakart (a TOP10-ben végül 5 Toyota került be).

Az év közepének hatalmas szenzációja a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) részeként a Le Mans-i 24 órás versenyen megszerzett várva várt diadal volt, ahol a Toyota Gazoo Racing Fernando Alonsoval kiegészült csapata az első helyen végzett, míg a másik gyári Toyota csapat a második helyen futott be, dupla dobogót szerezve a márka számára. A Hosszútávú Világbajnokság versenyévada egyébiránt még nem ért véget, a Toyota az első helyről várja a folytatást. Az év vége hatalmas sikere pedig a Rally Világbajnokság (WRC) konstruktőri világbajnoki címének elhódítása volt.

https://www.youtube.com/watch?v=8dJBXNH5a3s

Az ezeken felül is több versenysorozatban sikerrel szereplő Toyota Gazoo Racing a hihetetlenül izgalmas 2018-as évadra visszatekintve egy hangulatos filmet állított össze, amelyben megköszöni a rajongók támogatását.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK