AutóAddikt Hírek 10 százalék felett jár a Toyota globális piaci részesedése

10 százalék felett jár a Toyota globális piaci részesedése

Nem változtak a trendek: az év első félévében világszerte a Toyota volt messze a legnépszerűbb autómárka, míg a Toyota Corolla a legnagyobb számban eladott személygépkocsi. A ranglista harmadik helyén a RAV4 szabadidőjármű őrzi helyét.

Az új generációs modellek bevezetésével sem változott a trend: 596 282 eladott autóval megőrizte pozícióját a Toyota Corolla, mint a világ legkeresettebb személyautója, derül ki a globális autópiaci statisztikákkal foglalkozó focus2move.com weboldal adataiból. Minden idők legnagyobb számban eladott személyautója továbbra sem okoz csalódást: míg a globális újautó-piac hét lendületes esztendőt követően az idei év első felében 8,1 százalékos visszaesést produkált (42 028 370 darab személygépkocsi), a Corolla mindössze két százalékkal maradt el tavalyi teljesítményétől. Ennek köszönhetően nemcsak megőrizte első helyét a világszintű rangsorban, de piaci részesedését is növelni tudta. Míg 2018 végén az összeladások 1,27 százalékát tudhatta magáénak a Corolla, ez az arány mostanra 1,42 százalékra nőtt.

Nem a Corolla az egyetlen Toyota a dobogón: a RAV4, amely tavaly év végén került be a legjobb három közé, 440 597 eladott példánnyal (+8,2%) megerősítette pozícióját az autóipar abszolút élmezőnyében. Ahogy a népszerű szabadidőjármű, a ranglista nyolcadik helyére előre lépett Toyota Camry (349 944 db, +3,5%) is sokat profitált a típusváltásból. Mindkét modell ugyanarra az új generációs, kifejezetten hibrid hajtásláncok befogadására felkészített TNGA-K padlólemezre épül. A közös platform az elődmodelleknél kisebb tömegű, jobb torziós szilárdságú, mély tömegközéppontú modelleket eredményezett, amelyek így egyszerre tágasabbak, élvezetesebben vezethetők, biztonságosabbak és takarékosabbak is, mint valaha.

Ami a márkákat illeti, a Toyota globális piaci részesedése az év első hat hónapjában meghaladta a tíz százalékot.2 A példátlan siker annak volt köszönhető, hogy a zuhanó piacon 1,6 százalékkal növelni tudta eladásait a márka (4 303 303 darab autó). A ranglistát évek óta vezető Toyotán kívül csupán egyetlen autógyártó volt a Top 10-ben, amelyik ne zárta volna mínuszban az első félévet, négy márka forgalma pedig a globális átlagnál is nagyobb mértékben esett vissza.

Előző cikk[TESZT] MINI John Cooper Works – 2019-ben sem vall szégyent a koncepció
Következő cikkA BMW Group értékesítési mutatói júliusban tovább emelkedtek