Főoldal Blog Oldal: 229

Most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez az Audi

Az Audi most először jövőbemutató formatervvel és mobilitási megoldással rukkol elő a mozivásznon, az Audi RSQ e-tron tanulmánnyal ugyanis egy képzeletbeli, virtuális csúcsteljesítményű koncepciót alkotott a Twentieth Century Fox animációs filmje, a Kémesítve (Spies in Disguise) számára.

A tisztán elektromos modellt az Audi Design a Blue Sky Studios munkatársaival közösen hozta létre és tökéletesen egyesítette benne a mesterséges intelligenciával kombinált önvezetést és az átalakulást segítő technológiákat. Az RSQ e-tron modellt a szuperkém Lance Sterling vezeti majd, akinek Will Smith kölcsönözte a hangját. A film előzetese már elérhető, a családi animációs mozi pedig 2019 szeptemberében érkezik a mozikba. Az előzetes – benne az RSQ e-tron modellel – az alábbi linken tekinthető meg: Fox.co/SpiesInDisguiseTrailer

A vetített sebességmérő, az elektromos mobilitás és a teljesen önvezető technológia alkalmazásával a kétüléses koncepció tökéletesen testesíti meg a márka virtuális formanyelvét. A filmben szereplő szuperügynöknek, Lance Sterlingnek egy tehetségének megfelelő nagy teljesítményű autóra van szüksége. A teljesen önvezető üzemmód és a további Audi asszisztens rendszerek mellett a koncepcióautó számos különleges, szuperügynököknek kifejlesztett tulajdonsággal is rendelkezik.

„Az Audi a formatervezés folyamatára, mint egy digitális, jövőbemutató megközelítésre tekint mind a képzeletbeli tartalmak fejlesztésekor, mind pedig a gyártásra történő modellezés során.” – kommentálta az Audi szerepét Frank Rimili, az Audi AG külső formatervezési stúdiójának vezetője. „Az Audi Design részlegnél a legkorszerűbb digitális vizualizációs technikákat kombináljuk a kézi munka pontosságával. Ezek a folyamatok lehetővé teszik, hogy az RSQ e-tron tanulmányhoz hasonló virtuális koncepciók létrehozásánál is tökéletesen pontos, futurisztikus formatervekkel álljunk elő.”

Az Audi RSQ e-tron az Audi márkának az e-tron névre hallgató, tisztán elektromos mobilitási megoldására hívja fel a figyelmet: „A jövő technológiáit felvonultató nemzetközi kémjátszma a világ megmentéséért – tökéletesen passzol az Audi márkához.” – véli Giovanni Perosino, az Audi AG marketingkommunikációs alelnöke. „A mi autóinkhoz hasonlóan ennek a történetnek is kulcsfontosságú eleme a szórakozás, az innováció és a teljesítmény.”

„Az Audi és a Fox az évek során nagyszerű együttműködést épített ki. Izgatottan várjuk, hogy a két cég közötti kapcsolat új szintre emelkedjen és bevezethessük az Audi márkát az animáció világába. Ez a projekt tökéletes lehetőséget kínált, hogy a mozivásznon is kiemeljük az Audi e-tron elektromos technológiáját és felkínáljuk azt rettenhetetlen kémünknek, Lance Sterlingnek egy maximálisan személyére szabott kém járgány formájában” – nyilatkozta Erin Williams, a Twentieth Century Fox Film marketing kapcsolatokért felelős alelnöke.

Az Audi a Twentieth Century Fox és a Blue Sky Studios vállalatokkal együttműködve részt vesz egy, a filmhez kapcsolódó extra tartalom elkészítésében, amelyben Lance Sterling mellett a tudós Walter Beckett szerepel, utóbbinak a hangját pedig a színész Tom Holland kölcsönzi majd.

A szuperkém Lance Sterling (Will Smith) és a tudós Walter Beckett (Tom Holland) egymás tökéletes ellentétei. Lance nyugodt, jó modorú és udvarias. Walter pedig… nem igazán. De ami Walterből hiányzik a társas kapcsolatok terén, azt éles eszével és találmányaival pótolja. Elképesztő szerkentyűket készít, amelyek mind Lance segítségére vannak hősies küldetései során. Amikor az események váratlan fordulatot vesznek, Walter és Lance csak egymásra számíthat, de teljesen másképp, mint eddig. Ha ez a furcsa pár nem tanul meg csapatként együttműködni, az egész világ veszélybe kerül. A Kémesítve egy animációs vígjáték, amelynek hátterét a nemzetközi kémkedés pörgős és kontinensről kontinensre kalandozó világa adja.

A 2019-es Év Autója döntősei között a Kia Ceed

Az új Kia Ceed bekerült a legjobb hét mezőnyébe a 2019-es Év Autója szavazáson. Az első generációs c’eed és a Stinger tavalyi jelölése után immár a legújabb, harmadik generációs Ceed is elnyerte a zsűri tetszését és döntősként várhatja a végső szavazást.

A Ceedet kizárólag Európában forgalmazzák, hiszen kifejezetten európai utakra és igényekre tervezték a vásárlók visszajelzései alapján. Elérhető benne minden olyan vezetőtámogató rendszer, amely ma biztonságot és kényelmet jelent az utakon, kiváló vezethetőségét és sportos megjelenését pedig a szaklapok is díjazták.

Az Év Autója zsűritagjai az európai autóipari média szakújságíróiból kerülnek ki. Több tucat jelentkező közül választják ki azt a hét modellt, amelyek közül jövő év elején választják ki azt a győztes modellt, ami egy éven át viselheti az Év Autója címet.

„A Kia Ceed 2006-os megjelenése óta rengeteget feljődött. A szemünk láttára vált minden igényt kielégítő európai autóvá, amely méltó kihívója nem csak az Év Autója döntőseinek, de kategóriája bármely szereplőjének. A Ceed stabil oszlopa a Kia folyamatos európai növekedésének, amely páratlan módon töretlen volt az elmúlt 15 évben, a Kia magyarországi megjelenése óta.” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója.

A Ceed szeptember óta elérhető a Márkakereskedésekben. Minden motorja teljesíti a legújabb, Euro 6d TEMP károsanyag-kibocsátási előírásokat. Modern formaterve, összetéveszthetetlen „tigrisorr” hűtőmaszkja és fejlett technológiai megoldásai minden eddiginél magasabb szintű kényelmet és biztonságot nyújtanak. Új motorjai és új felfüggesztése még élvezetesebbé és pontosabbá teszi az autó vezetését, miközben megőrzi azt a kiváló minőséget, amit a vásárlók a Kiától elvárnak. Ahogy az összes Kia típusra, természetesen a Ceedre is érvényes az egyedülálló 7 éves, vagy 150 000 km-es garancia.

Vezettük a kívül-belül megújult BMW X5-öt

Hazai menetpróba keretein belül tettük próbára a teljesen megújult, külső- és belső innovációkat egyaránt hordozó BMW X5 modellt.

A BMW hazai importőre ezúttal viszonylag rövid, ám rendkívül lényegre törő sajtóeseményt vezényelt le: a részletes prezentáció kiváló előzetes információval látta el az egybegyűlt szakújságírókat – pontosan azért, hogy teljesen felkészülten indulhassunk útnak az új X5 fedélzetén.

Nem bíztuk a véletlenre a dolgokat: rögvest a csúcsmodell BMW X50 M50d-t szemeltük ki, mondván, hogy így legalább ténylegesen és egész biztosan szembesülünk minden lényeges újítással.

Persze nem lehetett mindezt kivitelezni imígyen, hiszen az idő vajmi kevés volt arra, hogy az X5 minden részletével át tudjunk lényegülni – sebaj, hamarosan érkezik hosszú tesztre is az autó, akkor majd belehúzunk.

Ami biztos, az az, hogy az egész BMW X5-koncepció remekül sikerült, kiváló tálalással. Mind a külső, mind pedig a belső megoldások kitűnőek (belső megoldás téren természetesen nem csak az enteriőrre gondolunk). Az új vese-forma például kimondottan tetszetős, igaz, szokni kell, de jól áll az új arculat az autónak.

Kocsiszekrény tekintetében laposabb lett a kivitel, ez látszik is, így az összbenyomás sokkal sportosabb végeredményt hordoz.

Briliáns futóművet kapott az új BMW X5 M50d: Bögös kollágával karöltve feszegettük azért az autó tűrőképességét idézőjelben kellemesen rázós, göröngyös aszfalton – nem sikerült az X5-öt kihozni a sodrából.

Alaphangon nem találtunk olyan sebességtartományt, ahol azt éreztük volna: ennyi elég, innentől már szélsőséges a helyzet.

A 400 lovas ikerturbós gázolajos elemében van a BMW X5 M50d-ben.

Ez nyilvánvaló, hiszen a jól bejáratott 3 literes sorhatos dízel már több ízben bizonyított, de az tény, hogy a termetes karosszériát ágyúgolyóként katapultálja nulláról százra.

Légiesen könnyedén, már-már hihetetlen dinamizmussal. sokszáz Newtonméter forgatónyomatékot mozgósítva, s ráküldve a négy kerékre.

Enteriőr tekintetében is van némi változás, a karakterisztika itt is sportosabb, fiatalosabb attitűddel lett felvértezve. Az alapok ugyan hasonlóak, mint az eddig megszokottak esetében, de ez így kerek – maradjanak is meg a tradicionális elemek, ha BMW-ről van szó.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Toyota radikálisan fiatalítja felsővezetését

Teljesen átalakítja a cégvezetés felépítését a Toyota, hogy lehetőséget biztosítson tehetséges fiatal szakembereknek.

Az évről évre a világ leginnovatívabb vállalatai közé sorolt Toyota Motor Corporation szervezetében százszámra találunk rendkívül ígéretes, fiatal tehetségeket, akiknek megvan az adottsága ahhoz, hogy teljesen átírják az autóipar szabálykönyvét. A japán vállalatoknál szokásos, szigorú előmeneteli rend azonban azt jelenti, hogy ezek a briliáns fiatalok csak évek, évtizedek múlva juthatnának döntéshozó feladatkörbe. A technológia gyors ütemű fejlődése, az ügyféligények alig követhető léptékű változása azonban nem teszi lehetővé, hogy ilyen sokáig várjanak, ezért a Toyota radikális lépésre szánta el magát.

A Reuters és az AsiaNikkei is úgy tudja, januárban teljesen átszervezi vezetőségét a TMC. Megszüntetik az ügyvezető igazgatói posztokat, és ezzel hatvan százalékkal csökkentik a jelenleg 55 tagú felső vezetés létszámát. Helyettük egy új, rugalmasabb igazgatói szintet fog kialakítani a Toyota, amelyben az alsóbb szinteken dolgozó menedzserektől kezdve az osztályvezetőkön át a jelenlegi ügyvezetőkig bárki helyet kaphat, aki képességei és teljesítménye alapján érdemes rá. Mintegy kétezer szakember – közöttük több, még csak negyvenes évei elején járó munkatárs – kerülhet így döntéshozó helyzetbe a TMC házon belüli leányvállalatainak élén, versenyképesebbé téve azokat a világpiacokon.

„A változások idejét éljük” – kommentálta a hírt a Toyota egyik vezetője. „Szeretnénk kiaknázni a nálunk dolgozó tehetségek képességeit, függetlenül életkoruktól.”

A Toyota egyre több energiát és erőforrást szentel olyan élvonalbeli, high-tech területeknek, mint az elektromos mobilitás, az önvezető technológiák vagy a mobilitási szolgáltatások. Ezek a változások az autógyártás alapjainak újraértelmezését tették szükségessé. „Forradalmasítanunk kell minden területen. Ha ezt a folyamatot nem gyorsítjuk fel, elveszíthetjük versenyképességünket” – tette hozzá a Toyota munkatársa.

A jövő januárra ütemezett változás radikális lesz, de nem az első: már idén három hónappal előrébb hozták a vezetőség szokásos vérfrissítését, és az év eleje óta folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy a hierarchikus szerkezetek átalakításával felgyorsítsák a döntéshozatali folyamatokat. Az elmúlt években több olyan döntést is hozott Akio Toyota cégelnök, amely teljesen átalakította az igazgató tanács szerkezetét: ma már a külföldiek, a nők, sőt, a nem autóipari szakemberek előtt sem zárt a legfelső vezetés kapuja.

Az új Ford Focus Active egy SUV sokoldalúságát kínálja, kategóriaelső vezetési élmémnnyel

A vadonatúj Ford Focus Active modell SUV-os sokoldalúsággal gazdagítja az új Focus magabiztos, ösztönös és élvezetes vezethetőségét.

Az ötajtós és kombi karosszéria-változatokban készülő, kemény külső stílusjegyeket hordozó Focus Active az emelt hasmagasság ellenére is megőrzi a Focus kategóriaelső menetdinamikáját, ami többek közt az egyedi futómű-konfigurációnak is köszönhető; ugyanakkor az autó remekül teljesít a rossz minőségű utakon, magasabb üléshelyzete pedig mind a városi forgalomban, mind az országutakon magabiztossággal tölti el vezetőjét.

Az egyre nagyobb számú európai SUV- és crossover vásárlók aktív életstílusához hasznos eszköz a Focus Active két új kapcsolható üzemmódja (Csúszós út és Lendület), akárcsak az alapáron kínált tetősínek, amelyekhez kerékpártartók és egyéb sportos kiegészítők rögzíthetők.

Az autóhoz a Ford erős és üzemanyag-takarékos 1,0 literes és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjai rendelhetők 182 lóerőig terjedő teljesítménnyel, illetve a Ford 1,5 literes és 2,0 literes EcoBlue dízelei 150 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata sebességváltók között választhatnak.

A vadonatúj Focusban a modern vezetéssegítő rendszerek még fejlettebb változatai mutatkoztak be, és ezek most az Active kivitelben is megjelennek: ilyen például a továbbfejlesztett Adaptív Sebességtartó Automatika, Adaptív Fényszórórendszer és Aktív Parkolóasszisztens.

“A Ford SUV-modellek októberi értékesítése több mint 19 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, és jelenleg az Európában eladott Fordok több mint egyötöde SUV,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A vadonatúj Focus Active nemcsak stílusában illeszkedik ehhez a trendhez, hanem olyan szolgáltatásaival is, mint az Üzemmódválasztó új opciói, amelyek révén az aktív életmódú családok immár a rosszabb utakat is meghódíthatják autójukkal.”

A vadonatúj Focus Active – az idén bemutatott Fiesta Active mellett – nálunk immár a második modell a Ford új Active termékcsaládjában.

A rossz utakat is legyűri. Élvezetesen vezethető

Az ötajtós és kombi karosszériához alapáron kínált, kifinomult Ford futómű-konfiguráció, az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés a Focus Active modellben is megjelenik, méghozzá egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal és első-hátsó gömbcsukló-geometriával, amit kifejezetten az emelt hasmagassághoz terveztek a Ford mérnökei (a hasmagasság elöl 30, hátul 34 mm-rel magasabb a standard Focusnál).

A rezgéseket csillapító segédkerethez csatlakozó SLA rendszer optimális rugózási kényelmet és kormányreakciókat biztosít, kiváló egyensúlyt teremtve az első és a hátsó futómű teljesítménye közt, miközben a kerekek nagyobb úthibákon gördülnek át. A heterogén anyagösszetételű perselyek merevségi karakterisztikája eltérő, amikor más és más irányokból éri őket terhelés, és hatékonyabban szűrik ki a kisebb felütéseket, javítva az NVH (zaj, rezgések és nyersesség) értékeket. A kombi modellváltozatok SLA futóműve egyedi geometriát mutat: a lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra, ugyanakkor ezzel a megoldással sikerült a lehető legnagyobb csomagteret és szélesebb raktérpadlót kialakítani.

A rossz utak hatékony legyűrése és a strapabírás érdekében a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, de az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal. A Focus modellből már ismert Normal, Sport és ECO kapcsolható üzemmódok mellett a Focus Active változatban két új beállítás is megjelenik:

A Csúszós út üzemmód megváltoztatja az ESC és a Kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit
A Lendület üzemmód segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken, például homokon; a rendszer a blokkolásgátló áthangolásával több csúszást engedélyez a kerekeknek; a Kipörgésgátló kevésbé aktív, hogy a gumiabroncs barázdáiból kipöröghessen a beletapadt homok, hó vagy sár. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit

Kemény, tágas és sokoldalú

Az autó egyedi külső-belső stíluselemei hatásosan hangsúlyozzák ki a Focus Active különleges és kemény karakterét. A hálómintás, sötét színű hűtőrácsot sötét keret szegélyezi, és a jármű oldalát az első lökhárítótól a kerékíveken át a hátsó részig végigfutó, látványos védőelemek burkolják.

A Focus Active első és hátsó lökhárítója is egyedi kialakítású, akárcsak az ezüstszínű első-hátsó alsó védőelemek és a könnyűfém keréktárcsák. Az autó élénk színpalettáján az új Metropolis White és Orange Glow fényezések is megjelennek, és a vásárlók – a kiválasztott színárnyalattól függően – akár más színű tetőfényezést is rendelhetnek.

Az utastér kiváló minőségérzetéről bőrborítású kormánykerék és váltógomb, ragyogóra fényezett műszerfal- és ajtópanel-betétek, valamint Active küszöbdíszlécek gondoskodnak. A magas oldalpárnázású üléseket különleges Active szövetkárpit borítja, amit – a szőnyegek szegélyéhez hasonlóan – kék öltések díszítenek.

A vadonatúj Focus jóval tágasabb belső teret kínál, mivel tengelytávolsága több mint 50 mm-rel hosszabb a kifutó modellénél, padlója pedig sík kialakítású. Az elöl ülők rendkívül bőséges, 1421 mm-es válltérrel gazdálkodhatnak, és a műszerfal formája is tovább növeli a teret. A keskenyebb középkonzol, az elektromos parkolófék és a nyolcfokozatú automata sebességváltó forgókapcsolója szintén olyan megoldások, amelyek sok helyet szabadítanak fel a vezető és az első utas körül.

A hátsó utasok kategóriaelső lábtere több mint 50 mm-rel nagyobb, mint az előző Focusban, és a hátsó válltér is majdnem 60 mm-t gyarapodott. A térérzetet tovább erősíti a hátsó ajtó dizájnja: az oldalablakok belenyúlnak a hátsó oszlopba, így a kabin még nyitottabbnak tűnik.

A Focus Active számos praktikus és kényelmi megoldást kínál a kalandvágyó családok számára. A Ford kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiájával a kombi változat hátsó ajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt, így akkor is egyszerű pakolni, ha valakinek mindkét keze tele van kempingfelszereléssel.

A kalandozásból természetesen a család legjobb barátja sem maradhat ki: a kombi csomagterét úgy alakították ki a mérnökök, hogy elférjen benne egy nagyméretű, akár 1653 literes kutyaketrec. A Ford a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgozott ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű húzófülekkel egyszerűen kiemelhető a helyéről.

A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül (ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható), illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, emellett pedig a prémium minőségű B&O PLAY hangrendszer is elérhető, ami koncerttermi zenei élményt kínál az autó utasai számára.

A Focus Active vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltő révén az autósok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal; a berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

Kellemes autózás: fejlett motorok és technológiák

A vadonatúj Focus Active kínálatában is megtalálhatók azok a fejlett vezetéssegítő rendszerek, amelyek a vadonatúj Focusban mutatkoztak be. E technológiáknak köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót.

Az Adaptív Sebességtartó Automatikát immár Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban

Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 immár maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásra.

Megjelenik a Ford első Head-up display (HUD) rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról.

A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel.

A Focus Active vásárlói a modern Ford EcoBoost benzinmotorok és az erős, de finom járású Ford EcoBlue dízelek kínálatából válogathatnak. Az erőforrásokhoz alapáron járó Auto Start-Stop rendszer tovább csökkenti az autók üzemeltetési költségét; a simán kapcsoló hatfokozatú manuális, illetve az új nyolcfokozatú automata sebességváltó pedig erőlködés nélkül továbbítja a vonóerőt a kerekekhez. A kifinomult nyolcfokozatú egység mindig az autós vezetési stílusához igazítja a fokozatváltásokat.

A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost blokkjával az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km. Az 1,5 literes EcoBoost motor 150 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással áll rendelkezésre. A Ford 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelének legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 93 g/km. A 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue esetében ugyanezek az értékek 4,4 l/100 km és 114 g/km.

A vadonatúj Ford Focus Active már megrendelhető a márkakereskedésekben. Az autó a németországi Saarlouise üzemben készül, az iparágban élenjáró gyártási technológiák alkalmazásával.

65 éve jelent meg a piacon a SEAT 1400-as

A SEAT 1400-as, melynek gyártása 65 évvel ezelőtt, 1953. november 13-án kezdődött, egy luxus kivitelű, elegáns személygépkocsi volt.

Az első SEAT gyártású autó a márka történetének kezdetét jelezte, és megvetette jövőbeni sikereinek alapját. Az első SEAT 1400, amelynek rendszáma B-87.223 volt, a gyár alapítása után 3 évvel a Barcelona melletti Zona Franca vámszabad területen gördült le a gyártósorról, az első évben napi öt gépkocsi volt a gyártási kapacitás. A gépkocsi ára akkor 117 000 peseta, azaz megközelítőleg 705 euró volt. A SEAT 1400-ast a márka üzleti alapjainak megteremtésére szánták, és egy elegáns négyajtós, orrmotoros, hátsó kerék hajtású személygépkocsi volt, ami alkalmas volt állami hivatalok autójának, vagy a tömegek szállítását végző taxinak is.

Lenyűgöző teljesítmény

A barcelonai üzemben a kezdetben 925 alkalmazottal gyártottak SEAT 1400-ast, melynek műszaki jellemzői a kort tükrözték: hosszában, az autó elején elhelyezett benzinmotor, mely a teljesítményt a merev hátsó tengelynek adta át, amelybe differenciálművet építettek. A négyhengeres, 1395 köbcentiméteres motor négysebességes kézi sebességváltóhoz kapcsolódott, maximális teljesítménye 44 lóerő volt, és 120 Km/órás csúcssebességet ért el. A SEAT 1400 külső megjelenésének formatervezési „ötletét” a korszak amerikai autóiról kapta: lekerekített hátsó forma kúp alakú hátsó lámpákkal, de ennél a gépkocsinál vezeték be a piacra a hajlított, egy darabból álló szélvédőt és a fűtésrendszert. Vonzó esztétikai tulajdonságai mellett a SEAT 1400 megfelelő teljesítményt is kínált, 48 literes üzemanyag tartálya pedig jelentős autonómiát biztosított a 100 kilométeren mért 10.5 literes fogyasztással.

Sikerre gyártották

1954-ben 1 345 SEAT 1400-ast gyártottak, és ez csupán a gépkocsi életciklusának kezdetét jelentette. A SEAT 1400-as család az 1400 „A” bevezetésével indult 1954-ben, az 1400 „B”-vel folytatódott 1956-ban, és az 1400 „C” bevezetésével teljesedett ki 1960-ban számos egyéb speciális változattal együtt. Ezeket a SEAT-okat gyakorlatilag 100%-ban a hazai piacon beszerzett alkatrészekből gyártották. Az 1400-as nagyban hozzájárult a SEAT gyors növekedéséhez, noha a kezdeti gyártási számok alacsonyak voltak: 1954 végére 959 darabot szállítottak ki, míg egy évvel később a gyártás megközelítette a 3 000 darabot. 1956-ban 7 000 gépkocsit gyártottak, ez a szám egy évvel később elérte a 10 000 darabot. Élettartamának végéig összesen 98 878 darabot értékesítettek, mellyel a gépkocsi biztosította helyét a történelemben.

Gigantikus sártengerben bizonyított a Ford Ranger

Ismét remek programot szervezett a Ford magyarországi képviselete szakújságírók számára. Ezúttal máltán népszerű és terepes tulajdonságairól elhíresült modelljüket, a Ranger-t.

Volt már tübb Ranger-túra az elmúlt évek során, de az tény, hogy a mostani sikeredett a legdurvábbra. Persze kinek mi, nekünk az volt, és most is az a benyomásunk, hogy szinte teljesen kimaxoltuk a Ranger-feelinget, kiváltképp a helyszínválasztás (is) remek volt, akárcsak a program.

Rövid briefing után nekivágtunk a túrának: a célállomás Rétság, konkrétan egy elhagyatott laktanya területe, azon belül is egy harckocsi-gyakorlóterület volt. Dimbes-dombos, erdős, szövevényes, ösvényes kategória.

Ez így még nem is lett volna annyira különleges, hogy az olvasó felkapja a fejét, viszont a szakadatlan esőzés megtette hatását: gigászi sárakadályokat gördített az újságírók elé.

Vagy inkább mocsarakat, kisebb és nagyobb kivitelben, pontosan azért, hogy a Ranger-ek tulajdonságait és terepképességeit messzemenően tudjuk feszegetni.

Nem is volt gond, mindaddig, amíg az egyébként teljesen rendben lévő hasmagasság, valamint az utcai gumik jelenléte elkezdte befolyásolni a pozitív végkifejletet.

A sár annyira mély és sűrű volt, hogy nem egy esetben sikerült felültetni az autókat az egyébként puha és képlékeny masszára, a nyomvonal közepén billegtünk sokat, de aztán végül vagy kiásta magát az autó valahogyan a legtöbb esetben, vagy kellett azért külső segítség is az instruktorok részéről.

Az imént említettük a nyári gumizást: tesztnek tökéletes volt, ugyanis megbizonyosodtunk arról, hogy a Ford Ranger tükörsima, sárral eltömődött mintázattal, futófelületre tapadt halom elszáradt levéllel is uralni tudja a legszélsőségesebb szituációkat.

Nem vicc, tényleg. Nem volt olyan kátyu, amelyből ne veszkölődtünk ki volna a nyári abronccsal, igaz, a második túravezetés során már kihagytuk az első körben legtöbb “áldozatát” szedő kismocsarat.

Utóbbi kört 2.2-es dízellel, manuális váltóval, kapcsolt négyszernéggyel, kiiktatott kipörgésgátlóval, néhol felezővel.

Persze azt is hozzá kell tenni, hogy kell némi tapasztalat ahhoz, hogy ilyen formában (is) uralhassuk az autót nehéz terepen, s persze nem árt, ha van kéznél egy jó minőségű terepgumi-garnitúra is, mielőtt nekivágnánk a kalandnak.

Egyébként opcionálisan lehet kérni a Ranger-hez csörlőt, ami szintén jó szolgálatot tud tenni egy esetleges elakadásnál.

Az egész napos Ford Ranger tesztnap tehát tökéletesre sikerült mindent egybevetve, az idő olyan gyorsan eltelt, hogy szinte észre sem vettük, hogy besötétedett, s indulnunk kellett vissza az autókkal a szentendrei szalonba.

Mindenesetre bízunk benne, hogy még sok hasonló rendezvénnyel örvendezteti meg a szaksajtót a Ford magyarországi csapata.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Tovább erősödhet a Toyota szabadidőjármű-offenzívája

Egyes értesülések szerint kistestvért kaphat a C-HR, a Toyota európai modellkínálatának meghatározó darabja. Az új típust helyben gyártanák, és hibrid hajtásláncot is kaphat.

Másfélszeresére növelné a crossoverek részesedését európai forgalmából a Toyota, viszont nem tervezi fapados márka bevezetését.

Ahogy Európa kezd kiábrándulni a dízelekből, úgy emelkedik az alternatív hajtású modellek iránti kereslet. Ennek következményeit saját bőrén érzi a Toyota Motor Europe (TME): a vállalat már tavaly elérte 2020-ra kitűzött értékesítési célját, egymillió darab Toyota és Lexus regionális eladását, és ebben kétségtelenül kulcsszerepet játszott a hibrid modellek megállíthatatlan térnyerése.

„Nyugat-Európában jelenleg a C-HR kompakt szabadidőjármű eladásaiból részesül legnagyobb arányban a hibrid hajtáslánc: száz eladott C-HR közül 87-et benzin-elektromos hajtással vásárolnak meg” – árulta el az Automotive News Europe (ANE) szaklapnak adott interjújában Matt Harrison, a TME értékesítési igazgatója. „Az újgenerációs Corolla várakozásaink szerint megközelítheti ezt, a modellhez kínált, kétféle hibrid egység együttesen az eladások 85 százalékát tehetik majd ki, jóval többet, mint az Auris (77%) esetében.”

A CH-R nem csak a hibrid eladások fellendítése miatt kulcsfontosságú a Toyota számára: a vállalat jelentős mértékben növelni szeretné a szabadidőjárművek részarányát eladásain belül. Az ANE újságírójának azon kérdésére, hogy igazak-e a híresztelések, amelyek szerint a TME egy kisméretű crossoverrel bővíti franciaországi gyártóüzemének portfolióját, Harrison meglepő választ adott. „Soha nem állítottunk ilyet, de maradjunk annyiban, hogy mi is tisztában vagyunk a szegmens robbanásszerű növekedésével. A C-HR merész formaterve sikeresnek bizonyult, a modell jelenleg mintegy tízszázalékos piacrésszel bír kategóriáján belül. Úgy vélem, egy városi crossoverrel hasonló arányokat érhetnénk el. Későn léptünk be a kompakt szabadidőjárművek szegmensébe, és nem képviseltetjük magunkat a kisméretű crossoverek körében. Jelenleg eladásaink nagyjából 25 százalékát teszik ki a szabadidőjárművek, én jobban örülnék a 40 százaléknak, így most ezen dolgozunk.”

Két másik jellemző piaci trend terén Matt Harrison nem érez sürgető elmaradást. „Gyakran kérdezik, nem alapít-e fapados testvérmárkát a Toyota. Úgy vélem, erre jelenleg nincs szükségünk. Az Aygo tökéletes belépő modell a márkához, erőteljes személyiséggel rendelkezik, vonzó opció a fiatal vásárlók számára. Ugyanakkor nem zárkózunk el kategorikusan semmitől; tény és való, hogy Európa egyes területein rejlik némi potenciál a Toyota alatti szegmensekben. A másik kérdés a plug-in hibrideké: készen állunk a szélesebb körű bevezetésükre, az új TNGA platform tökéletesen alkalmas erre, de a pillanatnyi piaci helyzet nem indokolja, hogy kapkodjunk a programmal. Ráadásul számos versenytársunkkal ellentétben nem szorulunk rá a PHEV technológiára, a nélkül is könnyedén teljesítjük a 2021-re előírt CO2-emissziós normákat. Jelenleg ennél fontosabbnak érzem, hogy utolérjük a hibridek iránti keresletet – egyszerűen nem tudunk annyi autót gyártani, amennyit felvenne a piac.”

Már elérhető a Lexus új reklámfilmje, amelyet mesterséges intelligencia írt

A Lexus bemutatja a világ első, teljes egészében mesterséges intelligencia által írt, és egy Oscar-díjas rendező által forgatott reklámfilmjét.

A Megérzések vezérlik’című film a Lexus, a The&Partnership London és a Visual Voice által közösen kifejlesztett, egyedi mesterséges intelligencia alkalmazásával jött létre, és az Oscar-díjas Kevin Macdonald (Az utolsó skót király, A sas, A dolgok állása, Majd újra lesz nyár, Fekete-tenger, Whitney, stb.)rendezte. Az érzelmi húrokat megpendítő reklámfilm a vadonatúj Lexus ES szedán európai bevezetését támogató ‘Megérzések vezérlik’ kampány kulcsfontosságú része lesz. A mesterséges intelligencia több adatforrást – többek között korábbi díjnyertes luxuscikk reklámfilmekre és emberi érzelmi reakciókra vonatkozó információkat – felhasználva írta a forgatókönyvet.

Az élvonalbeli műszaki innovációiról ismert Lexus márka új távlatokat tárt fel a filmkészítés terén a ‘Megérzések vezérlik’ című reklámfilm elkészítésével, amelynek forgatókönyvét teljes egészében mesterséges intelligencia (MI) írta. A filmet az a Kevin Macdonald rendezte, aki többek között az ‘Az utolsó skót király’ című játékfilmet, a Whitney Houston életéről szóló ‘Whitney’-t, valamint az ‘Egy nap szeptemberben’ című, Oscar-díjas dokumentumfilmet is jegyzi.

A mesterséges intelligencia és az elismert alkotó közötti világelső együttműködés célja az volt, hogy feltérképezzék az ember és a gép harmonikus együttműködésének határait, és megvizsgálják, milyen szerepet játszhatnak kettőjük kapcsolatában a megérzések, valamint hogy bemutassák az vadonatúj Lexus ES prémium szedán jellemzőit.
A végeredmény egy magával ragadó minidráma: egy egyperces film, amelyben egy Lexus Takumi mester aprólékos munkájának végére érve útjára bocsátja az új Lexus ES-t, amelyet azonban hamarosan elragadnak és pusztulással fenyegetnek. Ám az autó autonóm vészfékrendszere az utolsó pillanatban működésbe lép, és megmenti a helyzetet, demonstrálva az intuitív fedélzeti technológia jelentőségét és hatékonyságát.

Íme, a forradalmi reklámfilm:

A projekt innovatív, kreatív megközelítése tökéletesen összhangban áll az új ES adottságaival: az autó folyamatosan tisztában van a vezető szándékával, illetve a változó forgalmi és útviszonyokkal, és azonnal reagál azokra. Ez mutatkozik meg az ES új GA-K (globális architektúra – K) platformjának dinamizmusában, kiállásában és stabilitásában, illetve a Lexus Safety System+ biztonsági funkcióinak intelligens működésében. Ezek a funkciók képesek felismerni a veszélyhelyzeteket, és automatikusan fékezve, kormányozva, akár a vezetőt figyelmeztetve megelőzni a balesetet vagy enyhíteni annak következményeit.

A Lexus kreatív ügynöksége, a The&Partnership London és műszaki partnere, a Visual Voice együtt, IBM Watson szuperszámítógépes eszközök és alkalmazások segítségével hozták létre az MI forgatókönyvírót, majd felkérték Macdonaldot, hogy dolgozza fel a forgatókönyvet. Macdonaldnak azonnal megtetszett az ötlet: felismerte, hogy egészen más megközelítést kell majd alkalmaznia, mint egy hagyományos film esetében.

„Amikor kézhez kaptam a forgatókönyvet, rögtön láttam, micsoda lehetőség rejlik a melodrámai történetben. A tény, hogy a mesterséges intelligencia egyfajta küzdelmi szituációba helyezte, azaz érzelmekkel ruházta fel egy géptársát, majd úgy intézte, hogy az a lemenő nap fényénél meneküljön, elképesztő érzelmi reakció egy robot részéről – hiszen alapvetően erről van szó. A mesterséges intelligencia magával ragadó egyszerűséggel írta meg a történetet, ami egyfelől lenyűgözően mutatta meg az emberi értelmet, másfelől kellőképpen váratlan volt ahhoz, hogy a film határozottan ne emberi arcot öltsön” – fogalmaz Macdonald.

Az eredeti történet megírására alaposan felkészítették a mesterséges intelligenciát: 15 évnyi autó- és luxuscikk reklámot mutattak meg neki, csupa olyan alkotást, amelyek korábban elnyerték a Cannes Lions nemzetközi kreativitási díjat. Emellett érzelmi intelligenciára vonatkozó adatokkal is ellátták az Unruly videopiactérről, hogy megtanulhassa, mely pillanatok érintették meg legmélyebben a nézőket, és megérthesse, hogyan lehet a cselekvések, a tárgyak, a helyszínek és az érzelmek különböző kombinációival, illetve sorba rendezésével a kívánt üzenetet közvetíteni. Mivel a mesterséges intelligencia nagy mennyiségű információt szerzett korábbi reklámokról, fontos volt elkerülni annak a veszélyét, hogy valami ismerős vagy túlságosan hétköznapi hangvételű alkotás szülessen. Ezért a Lexus márkára, illetve a projekt irányelveire vonatkozó, további információkat osztottak meg az MI-vel, hogy a forgatókönyv eredeti legyen, és igazodjon a márkaértékekhez.

„A projekt rendkívüli szakmai kihívást jelentett, ugyanakkor lenyűgöző is volt. Megtiszteltetés, hogy részt vehettünk benne” – avat be Alex Newland, a Visual Voice társalapítója. „Gyakorlatilag lehetetlen volt megmondani, milyen minőségű kéziratot fog létrehozni az MI, vagy, hogy egyáltalán értelmezhető lesz-e az anyag. Örömünkre szolgál látni azt, hogy végül milyen tartalmasan és értékesen ért véget ez a projekt. Meggyőződésünk, hogy ez a munka végérvényesen átértékeli az MI által előállított tartalmak megítélését: ami eddig jópofa különlegességnek számított, arra mostantól valós értékű, önmagában értékelhető, kreatív teljesítményként kell tekintenünk.”

Hogy a mesterséges intelligencia a történet intuitív voltára helyezze a hangsúlyt, felkészítését kiegészítették az ausztráliai Új-Dél-Wales egyetemének alkalmazott tudományok tanszéke, a MindX által elvégzett kísérletből nyert adatokkal. Ebben azt vizsgálták, mi teszi intuitívvá, ösztönössé az embert, és hogy a megérzéseikre fokozottan hallgató emberek hogyan reagálnak az autóhirdetésekre. Az ezek után létrehozott forgatókönyvet áthatják a valós emberi érzelmek, és az alkotás – néhány váratlan fordulattól eltekintve – megkülönböztethetetlen egy ember által írt történettől. Az MI például meglepően mély érzelmekkel ruházta fel az autó karakterét, miközben az emberi viselkedést – például hogy hajlamosak vagyunk képernyőn bámulni a tragédiák kibontakozását – egészséges cinizmussal szemléli.

„Először azt hittem, mesterséges intelligencia segítségével fogok reklámot írni” – meséli Dave Bedwood, a The&Partnership kreatív partnere. „Ehelyett az MI átvette az irányítást, és egyedül megírta a forgatókönyvet: a gép elmesélte, amint életre kel egy gép. Az eddigi MI alkotásokat elsősorban maga a folyamat tette érdekessé, itt azonban nem erről van szó: a végtermék önmagában is megállja a helyét.”

„A Lexus lelkesen tolja ki a technológia és a dizájn határait.” – fogalmaz Vincent Tabel, a Lexus európai márka- és kommunikációs igazgatója. „Pontosan ezért szerettünk volna valami példa nélkül állót, világújdonságot alkotni az új Lexus ES bevezetésére. Az ES egyszerre intuitív és innovatív; szerettük volna, ha ez is megjelenik a reklámban. A film végül a mesterséges intelligenciával szemben támasztott minden várakozásunkat felülmúlta, a kreativitástól az emberi érzelmekig.”

A mesterséges intelligencia létrehozása hosszadalmas folyamat, amelynek során a gépnek hatalmas mennyiségű információt kell „megtanulnia”, hogy a létrehozott termék a lehető legértelmesebb, leginkább részletgazdag lehessen. Első lépésként számos, külső fejlesztőtől származó MI vizuális észlelési eszközt kellett a Visual Voice MI platformjára integrálni. Ennek során megvizsgálták az elmúlt 15 évben Cannes Lions díjat nyert autóipari reklámokat. Az adatgyűjtés a reklámokban megjelenő cselekvésekre, tárgyakra, helyszínekre és érzelmekre koncentrált, beleértve azt is, hogy ezek milyen kombinációban fordulnak elő. A megérzéseket, ösztönösséget, tudást kifejező reklámok magas relevancia pontszámot kaptak, a többi jellemzőt ezen oszlopok köré rendezték és csoportosították. Miután az adatgyűjtés befejeződött, a Visual Voice MI platformja segítségével kielemezték a hatalmas adatmennyiséget, tendenciákat és összefüggéseket keresve: például, hogy jellemzően mik szoktak történni a reklámok közepén, vagy milyen tárgyak és helyszínek szoktak együtt előfordulni. A kezdeti eredményekből nyilvánvalóvá vált, hogy a díjnyertes hirdetések egy bizonyos stílusú, túlnyomórészt tömegpiaci márkáknál fordult elő. Annak érdekében, nehogy szokványosnak hasson, illetve tömegpiaci hangulatot keltsen a reklám, további információkkal látták el az MI-t.

Először is a Cannes Lions díjnyertes reklámfilmek elemzését kiterjesztették az általános luxustárgyakat hirdető szpotokra. Az így nyert ötleteknek és adatoknak köszönhetően a forgatókönyv kiemelkedett a középmezőnyből. Ezen túlmenően az MI-nek megtanították a Lexus márka irányelveit. Amikor egy díjnyertes reklámfilm valamely eleme egybevágott a Lexus bármely alapvető értékével, azt a legmagasabb megbízhatósági szinten jegyezte fel az MI. Végezetül az intuitív személyek autóreklámokkal kapcsolatos, személyes elvárásainak azonosítása érdekében az új-dél-walesi egyetem alkalmazott tudományok tanszékével, a MindX intézettel közösen tanulmányt végeztek. Az így nyert adatokat is átadták az MI-nek, kiegészítve az általános közönség elvárásaival. Az alapos felkészítésnek köszönhetően az MI képessé vált az intuitív személyeknél az átlagemberekhez viszonyítva leggyakrabban előforduló preferenciák kiemelésére. A MindX tanulmány egyik legfontosabb tanulsága az érzelmi élmény iránti igény volt. Hogy kiderítsék, a reklámok mely komponensei keltettek emocionális reakciót, az Unruly-tól származó adatokat vittek be a rendszerbe, amelyekből kiderült, mely autóreklámoknak volt a legmagasabb érzelmi indexe. Az adathalmaz számos autóipari reklámból állt (ezeket az MI a fentiekben részletezett módon fogadta be), kiegészítve a reklámokra adott érzelmi reakciókra vonatkozó, nyers adatokkal. Az érzelmi reakciók pontszámait érzelmenként különböző kategóriákba sorolták. Az MI ezekből az adatokból képes volt kiemelni azokat a tárgyakat, tevékenységeket és helyszíneket (számos egyéb paraméter mellett), amelyek a kívánt érzelmi reakciót váltották ki az emberekből. Az MI ezekből az adatokból elsajátította azt a képességet, hogy a reklám nézőiben aktiváljon bizonyos érzelmeket. A mesterséges intelligencia feldolgozta ezeket az adatokat, kiemelt figyelmet szentelve azoknak a részleteknek, amelyeknél egybevágtak az egyes adatforrások – például a díjnyertes reklámfilmekben rendszeresen előforduló elemeknek, a fokozott érzelmi reakciót kiváltó elemeknek, és amelyek egybevágtak a márkaértékekkel. Az így kapott dokumentum kettős jelentőséggel bírt. Egyfelől sorba rendezve leírta azokat a tárgyakat, cselekvéseket, embereket és helyszíneket, amelyek a forgatókönyv alapját adják; másfelől ettől függetlenül részletezte az MI által tapasztaltakat – például, hogy szerencsésebb függő beszédet használni. A ‘siker’ szempontjait taglaló dokumentum betekintést enged abba, hogy milyen eredményre törekedett az MI, hogy ennek fényében milyen elemeket foglalt bele a forgatókönyvbe, és miket hagyott ki abból, végül eljutva a Lexus ES egyedülálló reklámfilmjéhez.

Az új BMW X5 sivatagi környezetben is bizonyíthatta kikezdhetetlen terepjáró képességét

A BMW olaszországi leányvállalata egy páratlan kihívás kidolgozásával népszerűsíti tovább az új BMW X5 novemberre időzített piaci premierjét: az újdonságot a világ egyik legmostohább terepén, a Szahara ősi homokjában tették próbára, a monzai versenypálya legendás vonalvezetésén.

A látványos megmérettetés helyszínéül a Marokkó egyik legsivatagosabb területeként ismert Merzouga városát választották, ahol a bajor prémiumgyártó a homokdűnék és a sziklák között az 5 793 méter hosszú aszfaltcsík tökéletes mását építette fel. Minden kanyar, minden egyenes és minden sikán méterre pontosan megegyezik a monzai pálya vonalvezetésével, ahogyan az egyes ívek és visszafordítók sugarai és törésszögei is.

A mérnökökből, földmérőkből, technikusokból, munkásokból és pilótákból álló, több mint ötven fős csapat két teljes héten át dolgozott a sivatagban, hogy közösen kidolgozzák eme páratlan kihívás részleteit. A földmérők, mérnökök és építészek előkészületi munkálatai négy napig tartottak, majd négy erőgép és négy teherautó kilenc napon át összesen több mint 3 500 köbméter homokot és földet mozgatott meg.

Az új BMW X5 eközben keresztülszelte Európát, majd megérkezett az áthatolhatatlan marokkói sivatagba, hogy a homokdűnék és a sziklát között felépített monzai vonalvezetésen igazolja kvalitásait. Az újdonság egymás után gyűrte le a világ egyik legnépszerűbb versenypályájának Lesmos, Ascari és Parabolica elnevezésű kanyarkombinációit, a világ egyik legmostohább körülményei között bizonyítva a BMW X modellhez most először elérhető Off-Road csomag képességeit. Az új BMW X5 modellt a BMW Motorrad egyik kiválósága, egy BMW R 1250 GS enduro motorkerékpár fogadta Marokkóban, majd vezette el a kietlen sivatagban felépített versenypályához.

Az új BMW X5: Off-Road csomaggal az abszolút vezetési élményért

A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád kategóriateremtő úttörője, a BMW X5 immáron negyedik nemzedékébe lép, miközben kisugárzása és korszerűsége tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. Az új BMW X5 az autóipar legfejlettebb innovációs tárházával kecsegtet, az eddigi legmeggyőzőbb formában keltve életre az SAV (Sports Activity Vehicle) járműkategória kiemelkedő kvalitásait: a kikezdhetetlen terepjáró képesség és a hamisítatlan vezetési élmény egységét. Az újdonság – elődmodelljeihez hasonlóan – az Egyesült Államokban, a BMW spartanburgi gyárában lát napvilágot.

A kategóriateremtő SAV modell új nemzedékének karosszériajegyei a bajor luxusterepjáró biztonságos és stabil kisugárzását erősítik, az újdonság elődmodellt is meghaladó külső méretei pedig nem csupán a magabiztos megjelenéshez, de az irigylésre méltóan nagy utastérhez is hozzájárulnak. Az új BMW X5 a bajor prémiumgyártó SAV modelljeinek jellegzetes karosszériaarányait viseli, letisztult felületekkel és precíz vonalvezetéssel, amelyek együttesen még tovább fokozzák a nóvum masszív kiállását, biztonságát és fejedelmi méreteit. A részletekbe menően kidolgozott utasteret a modern megoldások és az exkluzív atmoszféra harmóniája járja át.

Az új BMW X5 vadonatúj fejlesztésű futómű-technológiája a modell terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját egyaránt új szintre emeli. Az újdonság alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) is része, miközben az aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering, BMW X modellbe most először megrendelhető) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű extrém agilis vezethetőséget és rendkívül dinamikus menettulajdonságokat garantál. Az első és a hátsó tengely légrugós futóműve a bajor prémiumgyártó végtelenül kényelmes utazásra vágyó ügyfeleinek igényeit is maradéktalanul kielégíti: a vezető egyetlen gombnyomással és a BMW Display Key okoskulcsról 80 milliméteres intervallumban változtathatja a modell hasmagasságát.

Az új BMW X5 egyik leginnovatívabb újítása az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Off-Road csomag, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos (xSand), a sziklás (xRocks), a murvás (xGravel) és a havas (xSnow) útfelület követelményei szerint hangolja át.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK