Főoldal Blog Oldal: 228

Már készül a Toyota az újrafogalmazódó autó-autós kapcsolatra

A Toyota 2019 elejétől elkezdi egy új, KINTO2 nevű autó-előfizetési szolgáltatás alkalmazását, először Japánban ami egy újfajta autó-autós kapcsolatot tesz majd lehetővé.

Az autóipar évszázadonként egyszer él meg ilyen viharos változásokat hozó, átalakulási időszakot. Az összekapcsoltság, az automatizálás, az autómegosztás és a villamosítás területein megjelenő technológiai innováció nagyban megváltoztatta az autók koncepcióját. Új versenytársak lépnek színre és a verseny szabályai is változóban vannak. Mindezen változások közben a Toyota igyekszik autógyártóból mobilitási vállalattá alakulni, ami a mobilitással összefüggő szolgáltatások széles skáláját kínálja majd az új, mobilitási társadalom igényeinek megfelelően. A Toyota a partnerkapcsolatok kialakítása érdekében már megerősítette a Toyota Csoport tagvállalatai és más autógyártók, illetve az újfajta mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalkozások között létrehozott szövetséget.

Miközben az autók tulajdonlása háttérbe szorul a használat mögött, új tulajdonlási és felhasználási opciók terjednek el, mint például az autómegosztás, a lízing és a bérlés. Mindennek következtében az autók várhatóan még kényelmesebb mobilitási opciót jelentenek majd a jövőben. Azon elképzelés jegyében, hogy az autók olyan termékek, amelyekhez a „szeretett” szó kapcsolható, a Toyota elindítja új, KINTO (a japán kintoun szóból, ami dicsfényt jelent) nevű, egyéneknek szóló autó-előfizetési szolgáltatását. A Toyota reméli, hogy a változó időktől függetlenül az autók mindig „szeretett autók” maradnak vásárlóik számára. A KINTO formájában az ügyfelek egy fix havidíjas szolgáltatást kapnak – benne az adózással és biztosítással, illetve a jármű karbantartásával. Ennek megfelelően tetszés szerint választhatnak ki olyan autókat, amiket éppen vezetni szeretnének. Emellett a Toyota tervez egy programot azon ügyfelek jutalmazására is, akik az autókat olyan gondossággal használják, mintha az a sajátjuk lenne. E program keretében az autósok pontokat kapnak majd az összekapcsolt technológia és a rendszeres szervizlátogatások alapján a biztonságos vagy környezettudatos vezetésért. Jelenleg is folyik a részletek kidolgozása és a vállalat tervein szerint e program próbaüzemére elsőként majd Tokió körzetében kerül sor.

A Toyota folyamatosan kutatja és támogatja azokat a kezdeményezésekkel, amelyek azt szolgálják, hogy az autók továbbra is „szeretett autók” legyenek vásárlóik számára, illetve gazdagabbá tegyék számukra az életet.

„Az emberek már megjelenése óta, több mint egy évszázada szeretik az autót, méghozzá számos, a gyakorlati hasznon és a kényelmen túlmutató okból. Úgy hiszem, ez azért van, mert az autók sokféle örömöt tudnak kínálni, beleértve a tulajdonlás, a vezetés és a mobilitás örömét. Miközben a társadalom az autótulajdonlás felől az autóhasználat irányába mozdul el, a KINTO előfizetési szolgáltatás új lehetőséget kínál arra vonatkozóan, hogy az ügyfelek szabadabban élvezhessék az autókat. Ez a szolgáltatás megkönnyíti, hogy az ügyfelek azonnal beülhessenek abba az autóba, amibe éppen szeretnének. Emellett az ügyfeleknek arra is van módja, hogy másik autót válasszanak, ha az előzőt már nem akarják használni és vissza szeretnék hozni. Azért neveztük el KINTO-nak ezt a szolgáltatást, hogy utaljunk a dicsfényre (kintoun japánul), ami hirtelen megjelenik, ha szükség van rá; ebben az esetben például a felhasználó kívánsága szerint gondoskodik a mobilitásról. A jövőben nem csupán az autók vonzerejét növeljük, de olyan kezdeményezésekkel is foglalkozunk majd, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy több örömet leljenek a jövő mobilitási társadalmában” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota elnöke új szolgáltatás kapcsán.

A BMW Group nemzetközi kulturális kezdeményezései nívós elismerést kaptak

Az Európai Parlament brüsszeli ünnepségén a BMW Group vehette át a művészetek iránt leginkább elkötelezett vállalatot kitüntető, 2018-as Corporate Art Award trófeát.

2018. november 28-án a BMW Group nemzetközi kulturális kezdeményezéseit a vállalatcsoport „világszerte több száz kulturális kezdeményezés iránt tanúsított, hosszú távú elkötelezettségéért” a művészetek iránt leginkább elkötelezett vállalatot kitüntető, tekintélyes Corporate Art Award® díjjal ismerték el.

„A művészet pártfogói a XXI. században” elnevezésű programsorozat („Art Patrons of the XXI Century”) 2018-as felvonásának az Európai Parlament európai Kulturális Örökség Éve (European Year of Cultural Heritage) keretein belül megrendezett, brüsszeli ünnepsége adott otthont. „A művészet pártfogói a XXI. században” elnevezésű programsorozat díjai azon intézmények, vállalatok és magánbefektetők kezdeményezéseit ismerik el, amelyek aktívan hozzájárulnak a művészetek és a társadalom fejlődéséhez.

„A Corporate Art Award 2018-as trófeája hatalmas megtiszteltetés és öröm számunkra. A kitüntetés hosszú távon fenntartható kulturális elköteleződéseink méltó elismerése, a technológiában és a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásával pedig az egyes művészeti ágak oldalán újabbnál újabb együttműködéseket jelentünk majd be. Kulturális kezdeményezéseink messze túlmutatnak a szokásos pénzügyi támogatásokon, hiszen együttműködéseinket a kíváncsiság, a közös érdeklődés és az azonos értékrend jellemzi” – fogalmazott Maximilian Schöberl, a BMW Group ügyvezető alelnöke.

„Vállalatcsoportunk kultúra iránti elkötelezettsége értékláncunk egyik meghatározó pillére. Mi mindent adhatunk vissza az embereknek üzleti sikereinkért cserébe? A Corporate Art Award® kitüntetés nem csupán szaktudásunkat ismeri el, de a legkiválóbb művészekkel és a legkiemelkedőbb kulturális intézményekkel folytatott, több mint fél évszázadra visszatekintő párbeszédeink eredményeit is igazolja” – tette hozzá Thomas Girst, a BMW Group kulturális kezdeményezéseit menedzselő divízió vezetője.

A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint ötven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. Három nagyszabású festményét Gerhard Richter 1972-ben kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Jeff Koons-on, Daniel Barenboim-on és Jonas Kaufmannon keresztül egészen Zaha Hadidig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. 2016-ban és 2017-ben az amerikai legenda, John Baldessari és a kínai multimédia-művész, Cao Fei készítette el a BMW Art Cars kollekció újabb két guruló műalkotását. Az olyan társ-kezdeményezések mellett, mint a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Art Journey művészeti utazás, illetve a Berlinben, Münchenben és Londonban is életre hívott „Mindenki operája” ingyenes művészeti est-sorozat („Opera for All”), a vállalatcsoport világszerte számos nagyhírű múzeummal, előkelő művészeti kiállítással, legendás komolyzenekarral és világhírű operaházzal ápol hosszú távú partnerséget. A vállalatcsoport teljes körű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

A WLTP szabványra történő átállás miatt a várakozásoknak megfelelően csökkentek a Volkswagen Csoport kiszállításai októberben

Az új WLTP eljárásra való átállás eredményeképpen a Volkswagen Csoport kevesebb járművet adott át ügyfeleinek októberben, mint az előző év ugyanezen hónapjában. Világszerte összesen 846 300 ügyfél vehette át járművét a Volkswagen Csoport valamely márkájától, 10 százalékkal kevesebben, mint egy évvel korábban.

Október hónapban az Európában tapasztalt – előző évhez viszonyított – 15,6 százalékos visszaesés jelentősen kisebb volt, mint a szeptemberben regisztrált csökkenés. A Dél-Amerikában elért kétszámjegyű növekedés hozzájárult ahhoz, hogy egy alapvetően stagnáló összpiaci környezetben 2,6 százalékkal 8,98 millióra növekedjen a kiszállított járművek száma január és október között. Dr. Christian Dahlheim, a konszern értékesítésért felelős vezetője így kommentálta az eredményeket: „A WLTP átállást illetően Európa már túl van a mélyponton. A pozitív elmozdulás novemberben és decemberben várhatóan tovább folytatódik, hiszen a márkáink továbbra is folytatják modelljeik felkészítését az új menetciklus alkalmazására. Az egész évet tekintve arra számítunk, hogy a kiszállítások éppen meghaladják majd az előző év eredményét.”

Az egyes régiókban a következőképpen alakultak a kiszállítások:

Európában egyértelmű volt, hogy a Volkswagen Csoport keményen dolgozik modelljeinek az új WLTP tesztciklusra történő átállításán. A komoly visszaeséseket hozó szeptemberi eredmények után a helyzet októberben némiképp javult és 295 400 járművet (-15,6 százalék) vehettek át tulajdonosaik ebben a régióban. A nyugat-európai régióban azonban továbbra is gyengébb eredmények születtek a WLTP tesztciklusra való átállás miatt. Októberben 229 300 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely 19,3 százalékkal kevesebb, mint 2017. októberében. A vállalat hazai piacának számító Németországban ez a negatív hatás különösen erősen éreztette hatását, itt a visszaesés 23,2 százalékos volt. Ezzel szemben Közép és Kelet-Európa térségében sikerült visszafordítani ezt a folyamatot és 66 100 kiszállítással a régió októberben elérte az egy évvel korábbi, 2017. októberi szintet. Itt ismét Oroszország játszott vezető szerepet, a 21 300 átadott autó 22,4 százalékkal több, mint az előző évi eredmény. Ennek a térségnek a pozitív eredménye hozzájárult a január és október között regisztrált 2,3 százalékos bővüléshez, így 3,7 millió jármű kiszállítására nyílt lehetőség az európai régióban.

Észak-Amerikában a Volkswagen konszern októberben 79 700 járművet adott át ügyfeleinek, amely az előző évhez viszonyítva 2,4 százalékos visszaesés. A régión belül Kanada 4,8 százalékos növekedést tudott felmutatni, ellensúlyozva ezzel az Egyesült Államok (-3,6 százalék) és Mexikó (-3,1 százalék) alacsonyabb számait. Január és október között az észak-amerikai régió kiszállításai elérték a 793 000 darabot, amellyel éppen elmaradt a térségnek a tavalyi év hasonló időszakában elért eredményétől (-0,9 százalék).

Dél-Amerikában a konszern jelentős bővülést regisztrált októberben, itt az előző évhez viszonyítva 19,8 százalékkal több, összesen 54 500 jármű találta gazdára a tízedik hónapban. Ebben a hónapban Brazília volt a növekedés motorja, 41 800 kiszállításával 56,7 százalékot javított a tavalyi év októberéhez képest. Ez kompenzálta az argentin piac elhúzódó gyengélkedését, itt a nehéz piaci környezetben 48,7 százalékkal kevesebb, összesen 7 000 kiszállítást sikerült teljesíteni a Csoportnak.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben októberben 7,6 százalékkal 391 600 járműre csökkent a kiszállítások száma. A régió legnagyobb piacán, Kínában tapasztalható – az Egyesült Államokkal kapcsolatban kialakult vámvita nyomán létrejött – feszült gazdasági helyzet továbbra is negatív hatással van a térség teljesítményére. A kínai ügyfelek továbbra sem hajlandók rászánni magukat az autóvásárlásra. Kínában 365 100 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely a korábbi évhez képest 8,3 százalékos visszaesés. Az év elejétől számítva a Volkswagen Csoport 3,4 millió járművet adott át kínai ügyfeleinek, amely 3,4 százalékos bővülés a 2017-es év hasonló időszakához képest.

Kiszállítások

piaconként

2018.

október

2017. október Változás (%) 2018. január-október 2017. január-október Változás (%)
Európa 295 400 350 000 -15,6 3 707 400 3 625 800 +2,3
Nyugat-Európa 229 300 284 000 -19,3 3 047 900 3 017 400 +1,0
Németország 79 400 103 400 -23,2 1 086 700 1 076 800 +0,9
Közép-és Kelet-Európa 66 100 66 000 +0,2 659 500 608 400 +8,4
Oroszország 21 300 17 400 +22,4 182 400 152 100 +20,0
Észak-Amerika 79 700 81 700 -2,4 793 000 800 400 -0,9
Amerikai Egyesült Államok 50 300 52 200 -3,6 528 900 509 200 +3,9
Dél-Amerika 54 500 45 500 +19,8 490 900 435 200 +12,8
Brazília 41 800 26 700 +56,7 326 400 252 100 +29,5
Ázsia és csendes-óceáni térség 391 600 424 000 -7,6 3 688 200 3 558 800 +3,6
Kína 365 100 398 100 -8,3 3 404 900 3 293 100 +3,4
Világszerte összesen 846 300 940 300 -10,0  8 976 500 8 746 600 +2,6

 

Kiszállítások

márkánként

2018.

október

2017. október Változás (%) 2018. január-október 2017. január-október Változás (%)
Volkswagen Személyautók 516 900 550 900 -6,2 5 139 800 5 041 800 +1,9
Audi 117 600 158 200 -25,7 1 525 300 1 538 700 -0,9
Skoda 99 400 107 400 -7,4 1 038 500 978 500 +6,1
SEAT 33 400 40 200 -16,8 449 000 395 100 +13,6
Porsche 17 900 20 200 -11,4 214 500 206 100 +4,1
Volkswagen Haszonjárművek 37 900 43 000 -12,0 409 300 410 900 -0,4
MAN 12 900 10 700 +20,7 110 600 91 000 +21,5
Scania 8 800 8 500 +3,1 77 400 72 500 +6,8
Volkswagen Csoport összesen 846 300 940 300 -10,0  8 976 500 8 746 600 +2,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toyota-PSA hosszútávú együttműködést jelentettek be

A jövőben a PSA Csoport egy kompakt áruszállító modellt (C-Van) biztosít a majd a Toyota részére. A Toyota ezen felül pénzügyi tulajdonjogot szerez a csehországi Kolinban működő TPCA vegyesvállalatban, amely továbbra is folytatja a két vállalat számára jelenleg végzett gyártási tevékenységet.

A Toyota és a PSA bejelentette, hogy új fejezetet nyitnak sikeres és közös előnyökkel járó hosszú távú együttműködésükben az európai piacon. 2019 végétől a PSA kibővíti a Toyota számára szállított haszongépjárművek kínálatát, amelyeket a japán vállalat Toyota márkanév alatt forgalmaz Európában: a PSA egy C-Van modellt biztosít a Toyota számára, amit a spanyolországi Vigo üzem gyárt majd. A PSA és a TME együttműködése a közepes méretű haszongépjárművek terén 2012-ben kezdődött, amikor a PSA Csoport franciaországi Hordain üzemében kezdetét vette a Toyota PROACE modell gyártása. Az együttműködés elmélyítésével mindkét vállalatnak az a szándéka, hogy erősségeik kiaknázása révén úgy kínálhassanak kis és közepes méretű haszongépjárműveket Európában, hogy közben optimalizálják azok fejlesztési és gyártási költségeit. A jövőbeli kishaszongépjármű fejlesztésében és a gyártással kapcsolatos ipari befektetésben a Toyota is részt vesz.

2021 januárjától ezen felül a Toyota pénzügyi tulajdonjogot szerez a csehországi Kolinban működő Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech s.r.o. (TPCA) üzemben, a kompakt A-szegmensű modelleket gyártó vegyesvállalatban. A TPCA vegyesvállalatot 2002-ben hozta létre a PSA és a Toyota. Az akkor megkötött szerződés egy felülvizsgálati záradékot is tartalmazott, amelynek értelmében bármelyik partner kezdeményezheti a tulajdoni arányok megváltoztatását.

A gyár a TME leányvállalatéként működik majd tovább, a Toyota hét további, már meglévő európai üzeme mellett. A Kolin üzem továbbra is mindkét vállalat számára gyártja a kompakt A-szegmensű modellek jelenlegi generációját. A Toyota továbbra is fenn kívánja tartani a Kolin üzemben folyó termelést és foglalkoztatást.

“A mai bejelentés hűen tükrözi a PSA Csoport és a Toyota között eddig is kiválónak számító együttműködést. Megállapodásunk mindkét vállalat számára lehetővé teszi, hogy kiaknázza saját erősségeit, miközben megosztjuk technológiáinkat és a fejlesztési költségeket. A Kolin üzemmel kapcsolatos kötelezettségvállalásunk egyértelműen jelzi filozófiánkat, hogy autónkat ott gyártjuk, ahol értékesítjük őket, és hogy hosszú távú gyártási tevékenységre törekszünk az európai piacon” – fogalmaz Didier Leroy, a Toyota európai ügyvezető alelnöke a megállapodás kapcsán.

“Ezzel új fejezet nyílik sikeres és közös előnyökkel járó hosszú távú együttműködésükben, amelynek alapja a bizalom, és amelynek előnyeit ügyfeleink ugyanúgy élvezhetik, mint vállalataink” – teszi hozzá Carlos Tavares, a PSA Csoport igazgatótanácsának elnöke.

TPCA Kolin üzem (Cseh Köztársaság), működés kezdete: 2005
Gyártás 2017-ben: 199 000 jármű a 3 márka részére
Modellek 2018-ban: Peugeot 108, Citroën C1, Toyota Aygo

A PSA Csoport Hordain üzeme (Franciaország), épült: 1992
Gyártás 2017-ben:135 000 jármű a 3 márka részére
Modellek 2018-ban: Peugeot Expert/Traveller, Citroën Jumpy/Spacetourer és Toyota Proace

A PSA Csoport Vigo üzeme (Spanyolország), épült:1958
Gyártás 2017-ben: 434 000 jármű
Modellek 2018-ban: Peugeot Partner/Rifter, Citroën Berlingo Van/Berlingo, Opel/Vauxhall Combo,Citroën C4 Spacetourer, Citroën C Elysées és Peugeot 301.

Megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal az Audi

A visszaszámlálás elindult: 16 nap múlva kezdetét veszi az ABB FIA Formula E Bajnokság új szezonja. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapata és két versenyzője, Daniel Abt és Lucas di Grassi címvédőként vág neki az új idénynek. A két tisztán elektromos Audi e-tron FE05 versenyautó pedig elindult világjáró túrájára, amely öt kontinensen keresztül tizenegy országot érintve összesen több, mint 70 000 kilométert ölel fel.

A ládák lezárva, a hajózási dokumentumok előkészítve: jó nyolc tonnányi „vas” indult útnak a Formula E szezon első helyszínére. Ad Diriyah Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található, ahol a mérnökök átvehetik a szezonnyitóra érkező két Audi e-tron FE05 versenyautót. Helyi idő szerint december 15-én 15 órakor a rajtlámpák idén először zöldre váltanak. Ez az első állomása annak a hosszú utazásnak, amely 2017-ben indult egy tisztán elektromos versenyautó fejlesztésének projektjével.

A csapatok konténerei és dobozai azonban nem csupán a versenyautókat rejtik: két teljes szett karosszéria és öt első szárnnyal szerelt orrkúp is érkezik tartalékként. Ezen kívül a sorozat és a német csapat logisztikai partnere, a DHL szállítja a szervizfelszerelést, a mérnökök eszközeit és az egyéb kopó alkatrészeket és tartozékokat. A fedélzeten szintén megtalálunk egy olasz kávéfőző gépet, egy sztereó hangrendszert és tizenkét esernyőt a nap és az eső elleni védelemre.

„Egy kicsit olyan, mint ahogy a rulettben mondják: Nincs több tét!” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető viccesen. „Új fejlesztésű karosszériánk lepecsételve, a szezon előtti tesztek teljesítve, a versenyautók pedig berakodva. Mikor újra kinyithatjuk majd a ládákat, az új szezon végre élesben is elrajtol. Az elmúlt néhány hónapban intenzíven készültünk erre a pillanatra, így most rendkívül izgatottak vagyunk.”

Az első versenyhétvége után a túra Marrakeshben folytatódik, majd Santiago de Chile, Mexikóváros, HongKong és a kínai turistaparadicsom Sanya következik a sorban. A versenyautók csak akkor indulnak vissza a csapatok központjába, amikor a Formula E sorozat áprilisban visszatér Európába. Ezt megelőzően közvetlenül egyik versenyhelyszínről a másikra szállítják majd a csapatok felszerelését, amelynek összetett logisztikai hátterét a DHL biztosítja légi, vízi és szárazföldi szállítással, a lehető leghatékonyabb módon. A versenyautók és egyéb eszközök együttes szállítása illetve az ideális útvonal és szállítási eszköz kiválasztása révén a szállítással összefüggő károsanyag-kibocsátást a DHL szakemberei a lehető legkisebb értékre szorítják vissza. A Formula E sorozatnak alapvetően az a célja, hogy lépésről lépésre csökkentse károsanyag-kibocsátását és hosszútávon kompenzálni tudja azt.

A szezon második felében Európába érkeznek majd a csapatok és Róma, Párizs, Monaco, Berlin és Bern városában mutatkoznak be a versenyzők illetve a maga a technológia. A több, mint 70 000 kilométert felölelő világjáró túra csúcspontja New Yorkban lesz, itt rendezik ugyanis 2019. július közepén a szezonzáró futamot.

A Toyota lesz a 2020-as Tokiói Olimpián az olimpiai lángot hordozó váltó hivatalos támogatója

Az Olimpiai és Paralimpiai Játékok nemzetközi mobilitási partnereként és a Magyar Olimpiai Bizottság Platina fokozatú támogatójaként a társadalmi felelősségvállalás számos területén aktív, környezetbarát hibrid elektromos autóiról ismert Toyota bejelentette, hogy együttműködésre lépett a Tokiói Olimpia és Paralimpia szervezőbizottságával (Tokió 2020 szervezőbizottság) az olimpiai lángot hordozó váltófutás hivatalos támogatójaként.

A Tokió 2020 váltófutást támogató partnerként a vállalat célja fokozni az olimpia iránti érdeklődést, és lelkesíteni az embereket egész Japánban, beleértve a katasztrófa sújtotta területeket is. A további célok közé tartozik például a lánghordozók toborzása, a váltófutás és a kapcsolódó rendezvények lebonyolítása, illetve hogy ezek által elmélyítsék a kapcsolatot a cég helyi partnereivel. Emellett hivatalos mobilitási partnerként a Toyota felvezető autóval vesz részt magán a váltófutáson, izgalmas, új mobilitási technológiákat is bemutatva. Az 1998-as Naganoi Téli Olimpiai Játékokon a Toyota jelenlegi ügyvezető alelnöke, Mitsuru Kawai a vállalat képviseletében a lángot hordozó váltó egyik tagja volt. Ennek jelentőségéről Kawai a következőképp fogalmaz: „A láng jeleníti meg az olimpiai eszme szellemét. Emlékszem, mennyire átéreztem a láng által képviselt felelősséget, amikor futottam vele 1998-ban, a Naganoi Játékokon. A Toyota segíteni szeretne egy olyan befogadó társadalom létrehozásában, amelyben bárki lehetőséget kap a lehetetlen megvalósítására. Úgy vélem, cégünk összes dolgozója egyesült erővel munkálkodik majd azon, hogy valóra váljon a szervezőbizottság váltófutással kapcsolatban megfogalmazott elképzelése, amely szerint ’A remény világítja meg számunkra az utat.’”

A Toyota idén a 2018-as Buenos Aires-i Ifjúsági Olimpián is támogatta az olimpiai lángot hordozó váltófutást, Hilux és Prius modelleket biztosítva az eseményhez. Emellett Toyota járműveket használtak minden, korábban Japánban megrendezett olimpián is: Tokióban 1964-ben, Sapporóban 1972-ben, és Naganóban 1998-ban. A Toyota 2015-ben lett az egész világra kiterjedően a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság (IPC) hivatalos mobilitási partnere, így célja az, hogy a legújabb mobilitási megoldások és technológiák révén hozzájáruljon a 2020-as Tokiói Olimpia zökkenőmentes lebonyolításához. Emellett a Toyota különféle sport- és közösségi tevékenységek formájában segít a Játékok beharangozásában is.

A Toyota kiemelt olimpiai partnersége és egész világra kiterjedő paralimpiai partnersége
A Toyota 2015-ben lett a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) és a Nemezetközi Paralimpiai Bizottság (IPC) hivatalos mobilitási partnere a 2017-2024 időszakra, amibe beletartozik a 2018-as Pjong Csangi Téli Olimpia (Korea), a 2022-es Pekingi Téli Olimpia (Kína), és a 2020-as Tokiói Olimpia (Japán), illetve a 2024-es Párizsi Olimpia (Franciaország) is. Partnerként a Toyota célja egy békés, diszkriminációmentes társadalom létrehozása a sport segítségével, illetve a mobilitás által elkötelezni magát egy fenntartható társadalom felépítése mellett. A Toyota folyamatos fejlődésre és az emberek tiszteletére vonatkozó értékei kifejeződnek az Olimpiák és Paralimpiák révén is, ahol az egész világ barátságban és szolidaritásban egyesülve találkozik azért, hogy ünnepelje az emberben rejlő lehetőségek legmagasabb szintű kiteljesedését. A Toyota hisz abban, hogy a mobilitás túlmutat az autókon; a kihívások legyőzéséről, és az álmok megvalósításáról szól, ahogyan azt a vállalat „Vágj bele a lehetetlenbe!” kezdeményezése megfogalmazza, és egyben alapként szolgál a vállalat autógyártóból mobilitási vállalattá történő átalakulásához. Ha szabadon mozoghatunk, bármi lehetséges számunkra.

A korábban Japánban megrendezett olimpiákon használt Toyota modellek

  Láng kísérése olimpiai játékok
Tokió 1964 7 jármű

(Crown Eight, Crown, Corona)

95 jármű (Corona, Master Line, Crown, Dyna, Light Van stb.)
Sapporo 1972 3 jármű (Land Cruiser) 51 jármű (Coaster, Crown stb.)
Nagano 1998 36 jármű

(Prius, Harrier)

1,520 jármű (Crown Majesta, Caldina, Ipsum, Corolla Van, Raum, RAV4, High Ace, Town Ace, Light Ace, Coaster HV, RAV4 EV stb.)

 

[TESZT] Suzuki Vitara 1.4 GLX 2WD 6MT – minden helyzetben elemében

Idén megfrissült a Suzuki Vitara-paletta: bár a külcsín visszafogottan újult meg, a belbecs szintén tartogat folyamatos újdonságokat. Az 1.4 literes turbótöltött benzinmotor például nagy kedvencünkké vált. Suzuki Vitara 1.4 GLX teszt.

A BoosterJet névre keresztelt 1.4 literes turbótöltött benzinmotorral továbbra is egy olyan űrt foltoz be a Suzuki, konkrétan a Vitara modellpalettán, amire már kifejezetten nagy szükség volt – legalábbis, ha néhány évvel ezelőttre tekintünk vissza. A hajtáslánchoz a jelenlegi tesztautóban párosított 6 gangos manuális váltó pedig egyenesen perfekt.

A külső is, a belső is változott

Mielőtt belemerülnénk a hajtás és a menettulajdonságok részletezésébe, nézzük, mennyiben tér el a 2018-as Suzuki Vitara külseje a hagyományos értelemben vett elődeitől. Mert eltér, bár a szakavatottabbak, vagy a minden részletre odafigyelők lesznek ezúttal is előnyben, ugyanis lehet, hogy hétköznapi(bb) szemlélőnek nem tűnik fel az egetverő különbség. Az orr újragondolásával a tervezők ismét átírták a frontrész lényegét, 3-3 lamellából áll össze a képlet, némi mattabb krómberakással, középen a Suzuki logójával.

A tényleges levegőáramoltatási feladatokat az orr szpoilerezésén kialakított alsó traktus adja. Amúgy létezik ügyes ötvözte a praktikumnak a tetszetős megjelenéssel, hiszen a karosszéria árnyalatától eltérő dizájnelemekkel felturbózott összhatás is létezik – konfiguráció kérdése.

Sokféle konfigurálási lehetőség létezik tehát a Suzuki Vitara megjelenésének testre szabására is, jelen tesztautó esetében alapvetően a felület egyszínű tónust kapott, beleértve a tükrök burkolatát is. Oldalnézetből jól látszik a nagyra húzott beltér megléte a 2500 milliméteres tengelytáv végett, a 17 col átlós kerekek pedig arányosan illeszkednek a 1610 milliméteres, SUV-s magassághoz (a felnik rendkívül ízléses formatervet kaptak).

Alaphangon 375 liter kapacitású csomagteret rejt a hátsó, ötödik ajtó, itt a jelleg megmaradt a korábbi – persze ez helyénvaló, hiszen nem beszélünk egyelőre faceliftről.

Minőségi beltérrel

A Suzuki Vitara 1.4 GLX utaskabinja hozza az elvárt szintet, jó minőségű alapanyagokkal találkozhatunk, bár a déja vu állandósul, ha például a kormánykerékre, vagy a mögötte elhelyezkedő központi műszeregységre fókuszálunk.

A kormány keresztküllőire némi kényelmi funkciót szolgáló gomb applikálásra került, tehát a tempomatot, és/vagy a hangrendszert adjusztálhatjuk innen is; a középkonzolon megtaláljuk a szimpla funkciókat felvonultató infotainment LCD kijelzőt, amely a leglényegesebb infókat optimálisan közvetíti. A felső három, egymás mellé gondolt légvefúvók középső darabja analóg órát rejt, ez jópofa megoldás, illetve hasznos is lehet az utazások során.

Akár hosszú távra is javallott nekiindulni a Suzuki Vitara 1.4 GLX modellel, igaz, a 60 literes üzemanyagtank korlátozott hatótávot biztosít – nálunk átlagos használattal 600 kilométer környékén állt meg az átlagolás teletankolással, pár kilométer megtétele után. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fogyasztás egekbe szökne, kiváltképp, ha autópályázunk az új Suzuki Vitara 1.4 GLX társaságában – ugye utazás alatt pedig legfőképp ezt ildomos értenünk.

Tehát jöhet a túra, a kaland: kényelmes első- és hátsó ülésekkel, viszonylag nagy terekkel (fej, térd, lábterek egyaránt), sok praktikumra hangolt tárolórésszel, zsebbel lett felvértezve a Suzuki Vitara 1.4 GLX, pakolhatóság tekintetében bár nem a legnagyobb, de az alapvető kiegészítőink egészen biztos, hogy el fognak férni a jól megtervezett rakfelületen. Könnyű rakodás, alacsony peremek jellemzők, ráadásul ha netán csak két fővel számolunk, úgy akár 710 literesre is bővíthető a csomagtartó.

Jól brillíroz az 1.4-es turbós benzinmotor

A tesztautóba egy 1373 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 140 lóerős (5500 RPM), 220 Newtonméteres nyomaték maximummal (már 1500-tól rendelkezésre áll) aggregát került. Ténylegesen meglepő élmény, amikor elindulunk, és a korábban a szívó benzinesektől megszokott, visszafogottabnak ható dinamika helyett harapós lendületet kapunk, szokni is kell.

A társított 6 sebességes manuális kéziváltó remekül teszi a dolgát, a fokozatokat minimális reakcióidő mellett kapcsolgatja szorgalmasan, nincs nyoma a CVT-s gondolkodásnak, ez teljesen más világ. Intenzív gyorsításnál sem pörög el a fordulatszám, az áttételezés közepesen hosszú, a váltómű észnél van ilyen szituációk esetén is, a fokozatok szépen sorjában jönnek, megtorpanás nélkül. Turbólyuk-érzet szinte nincsen, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban talán érzékelhető, de az automataváltó hamar közbelép, és visszaváltással remekül kezeli a folyamatot.

Jó fogyasztási értékeket mutatott fel a Suzuki Vitara 1.4 GLX a teszthét során: a gyárilag előirányzott városi átlagot sikerült optimalizálnunk, ugyanis kereken 6.3 litert rögzítettünk 100 kilométerre. Országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempónál, 30 kilométer nagyjából sík szakaszon 4.8 liter/100 kilométeres adat született.

Árak

A tesztben szereplő Suzuki Vitara 1.4 GLX fronthajtássall és 6 sebességes manuális kéziváltóval a jelenlegi kedvezményekkel 5 470 000 forintba kerül.

Suzuki Vitara 1.4 GLX 2WD 6MT (2018)

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1373 cm³

Maximális teljesítmény: 140 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú dmanuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4175 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1185 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 710 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 127 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Los Angeles-i Autószalon 2018: BMW Vision iNEXT világpremier

A BMW Vision iNEXT a személyes mobilitás jövőjébe enged betekintést. A BMW Group legkorszerűbb tanulmányautója a vezetés élményének új korszakát hirdeti – és a Los Angeles-i Autószalonon világpremierjét ünnepli.

A BMW Vision iNEXT nem csupán egy autó: a BMW Group jövőképének négykerekű szimbóluma, amely egy modellben egyesíti a vállalatcsoport és az alá tartozó márkák legfejlettebb technológiai szaktudását, legkorszerűbb járműépítési innovációit és vadonatúj irányba mutató gondolkodásmódját. Ez az első alkalom, amikor a BMW Group stratégiai innovációs ágai – úgy mint az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolat, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások – egy modellben egyesülnek, amelyet iránymutató formanyelv nyomatékosít, a vezetés élményének új oldalát hozva el a jelenbe.

Az ember mindenek előtt

A mobilitás életünk szerves része, amely meghatározza élményeinket, tapasztalatainkat és gondolkodásunkat. Alapvető emberi szükséget, amelyre a helyváltoztatás jövőjének megtervezésekor központi tényezőként kell tekintenünk. A személyes mobilitás jövőképe éppen ezért minden korábbinál intenzívebben az ember körül forog, az érzelmeire, mobilitási igényeire és személyes preferenciáira helyezve a hangsúlyt. Az automatizált járművezetés, a tisztán elektromos meghajtás és az egyre intelligensebb járműkapcsolati megoldások olyan lehetőségeket tárnak fel előttünk, amelyek korábban nem tapasztalt élményekhez és az utazás merőben új formájához vezetnek. Sőt mi több, életmódunk és elvárásaink fokozatos változásával kecsegtetnek.

Otthonos környezet négy keréken

A BMW ügyfelei a jövőben egyre nagyobb szabadságot élvezhetnek a volán mögött, hiszen egyre inkább ők maguk dönthetik el, hogy mire kívánják fordítani az utazással töltött idő nagy részét. Mint ilyen, az autók utasterének kialakítása minden korábbinál fontosabbá válik, az utazás kényelme és hangulata pedig egyre nagyobb prioritást élvez. A tisztán elektromos meghajtású BMW Vision iNEXT utasterét éppen ezért egy kerekeken guruló otthonként tervezték meg a mérnökök, amely hamisítatlan életminőséget garantál, hiszen vérbeli „Kedvenc Helyként” kikapcsolódásra és pihenésre is lehetőséget biztosít. A belső tér kialakítása kellemes atmoszférát teremt és már első ránézésre is pozitív energiát sugall.

A BMW Vision iNEXT utasterét mindössze néhány, letisztult vonalvezetésű felület jellemzi, amelyek a színekre és az anyaghasználatra helyezik a hangsúlyt. A szövet és a fa varázslatos keveréke az otthoni bútorok kifinomult hangulatát idézi, amely igazi otthonos környezetet teremt. A modell belső terét meleg, kellemes színvilág járja át: a hamvas, barna és bézs kárpitokat ragyogó bronzmetál betétek emelik ki. A hátsó üléssor, az ajtókárpitok és a kalaptartó aszimmetrikus Jacquard szövése türkiz árnyalatban pompázik.

Jövőbe mutató technológia, elrejtve a szem elől

Az intelligens technológiák a jövőben egyre visszafogottabban támogatják majd a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A BMW Vision iNEXT esetében ezen technológiák éppen ezért a háttérben dolgoznak – innen ered a „Shy Tech” elnevezés – és csupán akkor kerülnek előtérbe, amikor szükség van rájuk. A láthatatlan technológia alkalmazásával gyakorlatilag nincs szükség kijelzőkre és gombokra, az egyes funkciók ugyanis a fa és szövet felületeken, érintésekkel vezérelhetők. Az autó működtetése a jövőben minden tekintetben az utasok igényeihez igazodik.

Letisztult karosszéria fényárba öltöztetve

A BMW Vision iNEXT karosszériáját ugyancsak jövőbe mutató innovációk járják át. A BMW i divízió új formanyelve a precíz vonalvezetés, a letisztult felületek és az erőtől duzzadó ívek harmóniájában köszön vissza, amelyet a karosszéria ragyogó fényezése még tovább erősít: a Liquid Greyrose Copper fantázianevű fényezés meleg réz és sötétedő hamvas árnyalatai fokozatosan változnak, amellyel a tanulmány már álló helyzetben is lendületes hangulatot áraszt. A BMW fényszóróinak legendás ikergyűrű-motívumát a mérnökök itt ultravékony formában értelmezték újra, miközben a BMW Vision iNEXT mögötti történéseket visszapillantók helyett apró kamerák mutatják. A szélvédő kecsesen emelkedik a nagyméretű panorámatetőbe, amely az innovatív utasteret is láthatóvá teszi.

Hátulnézetből vízszintesen elrendezett vonalak és felületek harmonizálnak, egyszerre széles és dinamikus kiállást kölcsönözve a tanulmánynak. A keskenyre húzott, jellegzetes hátsó lámpák mélyről indulnak és a modell oldaláig nyúlnak, a BMW Vision iNEXT légellenállását pedig a tető hosszan elnyújtott kilépő éle és a kéken világító csíkkal díszített diffúzor párosa csökkenti. Utóbbi nem csupán a jármű körüli légáramlatot redukálja, de a tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolságot is növeli. A világító diffúzor sportos kialakítása a BMW modellek legendás menetdinamikáját idézi – kipufogóvégek nélkül.

Világpremier Los Angelesben

A BMW Vision iNEXT a nagyközönség előtt november 30. és december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalonon ünnepli világpremierjét. A BMW Group legkorszerűbb tanulmányautója a vezetés élményének új korszakát és a müncheni központú vállalatcsoport modellújítási hullámának következő lépését hirdeti. A BMW iNEXT a bajor prémiumgyártó dingolfingi gyárában készül majd 2021-től, egy modellben kínálva fel az ügyfeleknek a BMW Group stratégiai innovációs ágainak legjavát.

A falavelek, vagy a hó csúszik jobban? A Ford kutatásából kiderül

Az új Focus active tapadását nedves falevelekkel borított úton tesztelték.

Bár elhagyhatatlan kellékei a fotósok által közkedvelt őszi tájképeknek, a lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.

Az emberek már régóta a behavazott utakhoz hasonlítják a levelek miatt csúszóssá váló útfelületeket – de vajon tényleg igaz ez? A kérdés a Ford mérnökeinek kíváncsiságát is felkeltette, ezért egy érdekes kísérletbe kezdtek, és meg is találták a választ.

A havas utak csúszósságáról könnyű volt adatokat gyűjteni, hiszen a Ford már rengeteg autót tesztelt különféle skandináv helyszíneken – csakhogy a levelekkel borított utak csúszósságát eddig még senki sem mérte.

A mérnökcsapat ezért sok zsáknyi falevelet gyűjtött, majd a vizes avart szétterítették a vállalat belgiumi próbapályáján. Ezután már csak egy súrlódástesztelő eszközt kellett segítségül hívni, hogy megállapítsák, hogyan viselkednek a csúszós útfelületek, amikor végiggördül rajtuk a gumiabroncs.

A tesztek alapján az a meglepő eredmény született, hogy bizonyos helyzetekben a falevelek legalább annyira csúsznak, mint a hó.

“A kísérlet talán viccesnek hangzik, pedig rámutat egy fontos problémára” – mondta el Eddy Kasteel, a Ford Európa fejlesztőmérnöke. “A legtöbb ember tisztában van azzal, hogy a havas úton le kell lassítani, és fokozott óvatossággal kell vezetni. A falevelekkel borított utakat viszont sokkal kevesebben hiszik veszélyesnek – holott ugyanúgy csúszhatnak.”

A csúszás mérőszáma a µ. Minél csúszósabb egy felület, annál alacsonyabb a µ értéke. A tesztek során a levelekkel borított útfelület µ-száma 0,3 és 0,4 közé esett, vagyis ugyanolyan mértékű volt, mint a behavazott utak esetében.

Ugyanezek a mérnökök fejlesztették ki a jövő hónapban piacra kerülő vadonatúj Ford Focus Active crossover “Csúszós út” üzemmódját is, amit arra terveztek, hogy javítsa a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon. A rendszer rendkívül gyorsan, újra meg újra áthangolja a menetstabilizáló rendszereket, a gyorsítást és a fékezést, hogy megelőzze a jármű megcsúszását, megpördülését, vagy azt, hogy letérjen a vezető által kijelölt nyomvonalról.

A Toyota értékesítési hálózatát a mobilitás-alapú társadalomra készülve újítja meg

A Toyota bejelentette, hogy az eddiginél erősebb, régió-orientált értékesítési hálózat kiépítését tervezi Japánban, amely a piac jelenlegi átalakulásához alkalmazkodva képes lesz új mobilitási szolgáltatásokat nyújtani. Ezt a bejelentést a Toyota értékesítési cégeinek találkozóján erősítették meg.

Az országos hálózat helyett a Toyota célja a „város legjobb” értékesítési pontjainak kialakítása és ezáltal a regionális igények jobb kiszolgálása. Ennek érdekében a világ legzöldebb autógyártójának tartott vállalat januártól régió-orientált struktúrává alakítja át jelenlegi csatorna-alapú értékesítési szervezetét és munkastílusát.

A Toyota azt tervezi, hogy a 2022-2025 közti átmeneti időszakot követően az összes japán értékesítési ponton a márka minden járműtípusa elérhető lesz. Emellett a Toyota egy új autómegosztó vállalkozást is létrehoz. Tekintettel arra, hogy az autómegosztás népszerűsége várhatóan nőni fog, a mobilitás-központúság jegyében a Toyota-kereskedők összehangolt szolgáltatásokat kínálnak majd a nem autóipari vállalkozásokkal, helyi önkormányzatokkal és más entitásokkal összefogva. A szolgáltatások célja, hogy gazdagítsák a régiók lakosságának életét.

Mindez 2019 áprilisában kezdődik a Toyota négy, közvetlen tulajdonában álló értékesítési vállalatának integrációjával a Toyota Mobility Tokyo, Inc. nevű cég keretein belül. Miközben országosan tovább működik majd a Toyota több értékesítési csatornás rendszere, Tokióban egy új vállalat is színre lép, ami elsőként értékesíti majd az összes járműtípust minden értékesítési ponton, illetve felvállalja az új mobilitási szolgáltatások biztosításával járó kihívást is. A Toyota által tervezett konkrét lépések az alábbiakban kerülnek összefoglalásra.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK