Főoldal Blog Oldal: 231

BMW M8: utolsó finomítások a sorozatgyártás megkezdése előtt

A tervezőmérnökök már a sorozatgyártás előtti utolsó finomításokat végzik a BMW hamarosan érkező, új csúcsmodelljén.

Versenypályáról a hétköznapok útjaira: az új BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköreit futja a portugáliai Estoril versenypályáján, ahol a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy előszériás prototípus finomhangolásával készítik fel a világpremierre a BMW hamarosan érkező, új zászlóshajóját.

„Az új BMW M8 teljesen új szintre emeli szegmensében a menetdinamika, az agilitás és a kormányzási precizitás fogalmát” – nyilatkozta Markus Flasch, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. Mindez nem kis részben a BMW M GmbH széleskörű motorsport-tapasztalatának köszönhető, amelyet a tervezőmérnökök az új BMW M8 fejlesztési munkálatai során részletekbe menően kiaknáztak.

Az új BMW M8 kiváló műszaki alapját az új BMW 8-as Coupé adja, amely a maximális menetteljesítményre optimalizált, felejthetetlen vezetési élményre összpontosító, vérbeli sportautók összes ismertetőjegyét magában hordozza: a minimalizált saját tömeg, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes terhelés-elosztás, a tengelytávolság hossza és a nyomtávok szélessége, valamint a karosszéria merevsége és a futómű feszessége együtt kivételesen dinamikus oldalirányú és hosszirányú gyorsulást garantál.

BMW M-specifikus futómű a maximális menetdinamika érdekében

A BMW M GmbH tervezőmérnökei a motorsport élvonalában felhalmozott évtizedes szaktudás legjavát beépítették az új BMW M8 modellbe, hogy az újdonság vérbeli bajnokként érkezhessen meg a BMW M modellcsalád élére. Mindez a futómű kialakításában is tökéletesen visszaköszön: a mérnökök részletekbe menően újratervezett technológiát fejlesztettek az új BMW M8 alá, hogy páratlan agilitással és kormányzási precizitással vértezzék fel a modellt. A tervezők így a BMW M-specifikus, elasztokinematikai hangolású futóműalkatrészek mindegyikét továbbfejlesztették.

Az új BMW M8 lélegzetelállítóan pontos kormányzási precizitásában kimagasló szerepet játszik az elektromechanikus BMW M Servotronic szervokormány, amely még a legdinamikusabb versenypályás használatok során is mindvégig tökéletesen kontrollált irányítást garantál. A technológia minden íven és minden kanyarban mérnökien pontos kormányzást kínál, miközben optimális kormányvisszajelzésekkel látja el a sofőrt és minden vezetési szituációban a sportos menetdinamikához szükséges legpontosabb kormányzási nyomatékkal segít rá a kormányműre.

A minimalizált saját tömeg mellett az új BMW M8 széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport fékrendszer is része, amely végtelenül kényelmes használatot, hihetetlen fékerőt és intenzív terhelés közepette is kiváló fékezési stabilitást nyújt. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető karbon-kerámia fékrendszer eközben még keményebb fékerőt, hosszú távon is fáradhatatlan teljesítményt, verhetetlen hőálló tulajdonságot és rendkívüli kopásállóságot garantál.

Legyen szó akár az alapfelszereltségként kínált 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákról, akár az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető 20” méretű garnitúráról, az új BMW M8 modellt minden esetben eltérő méretű, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szereli fel a bajor gyártó, hogy a hajtáslánc extrém menetteljesítménye minden kanyarban, íven és visszafordítóban veszteség nélkül jusson az aszfaltra.

BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 600 lóerő fölötti teljesítménnyel

A BMW M GmbH által kifejlesztett V8-as benzinmotor legkorszerűbb változatának ütőkártyája elsősorban a letaglózó teljesítmény-leadás és a hatalmas erőtöbblet. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás maximális teljesítménye a BMW M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 440 kW / 600 lóerő fölé fejlődött, mindennek pedig a szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer ad hangot. Utóbbi az egyes piacokon természetesen benzinüzemű részecskeszűrővel felszerelve érkezik meg az utakra.

M xDrive intelligens összkerékhajtás a minden vezetési szituációban tökéletes tapadásért

Az új BMW M8 motorházteteje alatt dolgozó V8-as erőforrás a gázpedál legfinomabb érintésére is azonnal reagál, a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül pedig a kifejezetten magas tartományig kalibrált fordulatszám-spektrum egészében egyenletes teljesítmény- és forgatónyomaték-leadást garantál. A motor erejét az új BMW M5 sportlimuzinban bemutatott M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy kerék felé, a technológiát ráadásul az új BMW M8 modellbe is a maximális agilitás és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a mérnökök: az első tengely csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a hátsó kerekek már nem tudják maradéktalanul átvinni az úttestre az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a mindvégig kontrollált erőcsúsztatásokhoz is nyitva hagyja az ajtót. Sőt mi több, az új BMW M8 vezetői teljes mértékben ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és aktiválhatják a kizárólag hátsókerék-meghajtást is (2WD), amellyel az új BMW M8 egy vérbeli hátsókerék-meghajtású, zabolátlan sportautóként kelti életre a vezetés felülmúlhatatlan, színtiszta élményét.

A hátsó tengelybe épített aktív BMW M differenciálmű 0 és 100 százalék között képes változtatni elektronikus záró funkcióját, amellyel még a legextrémebb vezetési szituációkban és a legcsapadékosabb időjárási körülmények közepette is képes tovább fokozni az új BMW M8 kiélezett agilitását.

Jellegzetes BMW M stílusjegyek és három különböző karosszériaváltozat

Ahogyan a hajtáslánc és a futómű-technológia, úgy az új BMW M8 karosszériája is a sorozatgyártás előtti végső fejlesztési fázisban jár már. Nagyméretű légbeömlőkkel ellátott frontrészével, BMW M-specifikus stílusjegyeivel és négy kipufogóvégével már a portugáliai versenypályán tesztelő, álcázott prototípus is egy hamisítatlan BMW M modell benyomását kelti.

Az új BMW M8 Coupé világpremierje egy sor nagyteljesítményű élsportoló előtt nyitja meg az utat, további két karosszériaváltozat érkezését vetítve előre: az új BMW M8 Cabrio és az új BMW M8 Gran Coupé fejlesztési munkálatai már javában zajlanak.

Igazi túlélő a Toyota

A Toyota az autóipar legnagyobb és legerősebb túlélője.
A gazdaság minden területén soha nem látott kihívások várnak a vállalatokra.

Az autóiparban egyetlen márka sem készült fel ezekre olyan alaposan, mint a Toyota – derül ki a FutureBrand Index 2018-as kiadásából.

Tartalomszolgáltatás saját tartalom nélkül, értékesítés üzletek nélkül, autógyártók, amelyek nem adnak el autókat: a feje tetejére állt a világ, és ez még csak a kezdet. A világ gazdasága olyan mértékű és jellegű átalakuláson esik át, amely jobbára hasznavehetetlenné teszi a bevált recepteket, érvénytelenné a régi szabályokat, az érték fogalmát pedig egészen más síkokra helyezi át. Ebben az új környezetben csak azok tudnak gyarapodni, vagy akár csak talpon maradni, akik készek és képesek alkalmazkodni a fogyasztók új elvárásaihoz.

A négy évvel ezelőtt alapított FutureBrand Index a PwC „100 legjobb piaci tőkeértékű globális vállalat” listáján szereplő társaságokat helyezi górcső alá, azonban nem anyagi helyzetüket, hanem fogyasztói megítélésüket veszi figyelembe. Két fő területen – „küldetés ” és „élmény ” – összesen 18 szempont alapján vizsgálták a világ legnagyobb gazdasági szereplőit, azokat sorolva az élre, amelyekre vonzóként tekint a társadalom: amelyektől örömmel vásárolnak, akár többet is fizetve a szolgáltatásokért vagy termékekért, és amelyeknek munkavállalóként is szívesen dolgoznának.

A siker kulcsa, hogy a vállalatok képesek legyenek megújítani és újraalkotni az általuk nyújtott márkaélményt, ráadásul ezt össze tudják hangolni a cég piaci és gazdasági küldetésével – például azáltal, hogy előremutató technológiáik mellé hiteles és fenntartható vállalati kultúrát társítanak. Ez utóbbi határozza meg egy vállalat jövőállósági tényezőjét (Future Proof Factor, FPF).
A százas listán mindössze két autógyártó, a Toyota és a Volkswagen kapott helyet; előbbi a 19., utóbbi az 54. helyen. A globális autóipar két meghatározó szereplőjének ugyanakkor merőben eltérő az FPF értéke: míg a Toyotát a következetesen és kiszámíthatóan a legjobb teljesítményt nyújtó vállalatok közé sorolja az elemzés, a Volkswagen esetében a FutureBrand szerkesztői szerint ennek éppen az ellenkezőjéről van szó, így a legalsó, negyedik szintre került a márka. Ezzel összefüggésben a Toyota a fent említett 18 értékelési részterület mindegyikén felülmúlja nemcsak a Volkswagent, de az átlagot is, míg a német autógyártó számos szempontból átlag alatt teljesít.

A Toyota aktívan védi az orrszarvúkat

Az orvvadászok elleni küzdelmet támogatandó, a Toyota egy vadonatúj Hilux pickupot adományozott a dél-afrikai nemzeti parkok szervezetének.

Dél-Afrika a fehér orrszarvú első számú otthona és megmentője. A kilencvenes évek közepére szinte teljesen kihalt faj utolsó példányaira itt találtak rá. A szakemberek átfogó rehabilitációs programot dolgoztak ki, aminek köszönhetően a faj globális állománya 2010-re megközelítette a 20 ezret, 2017-re a 29 ezret; ezek mintegy 80 százaléka Dél-Afrika nemzeti parkjaiban él. A páratlan sikertörténettel párhuzamosan azonban riasztó ütemben növekedett az orvvadászok tevékenysége is: míg 2007-ben 13 orrszarvú esett a trófeavadászok áldozatául, 2017-ben már 1028 állatot öltek le, hogy szarvukat az országból kicsempészve aranyáron értékesítsék a feketepiacokon, elsősorban Ázsiában.

Az orrszarvúk legnagyobb élettere, ennek megfelelően az illegális vadászat egyik fő terepe a Kruger Nemzeti Park. Dél-Afrika legnagyobb, közel 19 ezer négyzetkilométeres környezetvédelmi területén a vadőrök modern technológiákat bevetve igyekeznek visszaszorítani az orvvadászatot. Ilyen a tavaly szolgálatba állított, dél-afrikai fejlesztésű Meerkat Wide Area Surveillance System (WASS) megfigyelő rendszer is, amely radarok és elektro-optikai szenzorok segítségével képes nagy területen, akár éjjel is felfedezni az orvvadászokat. A bevezetését követő fél évben 62 nap alatt 89 orvvadászt lepleztek le, a becslések szerint 19 orrszarvú életét mentve meg ezzel.

Ennek a nagy távolságokból működő, ezáltal a vadőrök számára is biztonságot nyújtó Meerkat rendszernek a szállítására egy vadonatúj duplafülkés, összkerékhajtású Hilux pickupot adományozott a Dél-Afrikai Nemzeti Parkok Szervezetének (SANParks) a Toyota dél-afrikai leányvállalata, a Toyota South Africa Motors (TSAM).

„A Toyota adománya jól példázza az orvvadászat elleni, konstruktív hozzáállás eredményességét. A társadalom és a vállalati szféra részéről egyre többen vesznek részt munkánkban; a Toyota Hilux révén jelentősen kiterjeszthetjük meglévő állatvédő tevékenységeinket” – mondta a gépkocsi átadásakor Dumisane Dlamini, a SANParks gazdasági igazgatója.

A Toyota már korábban is támogatta a Kruger Nemzeti Park munkáját: tavaly év végén négy Avanza kisbuszt ajándékoztak a parknak, megkönnyítve a munkatársak és a biztonsági szolgálat közlekedését. Emellett számos dél-afrikai környezetvédelmi szervezet részesül a Toyota anyagi támogatásában, beleértve egy, a fenntartható mezőgazdaság meghonosításán dolgozó alapítványt is. Ez utóbbi szervezet, a Conservation SA, valamint a dél-afrikai madárvilág védelmére létrehozott Birdlife South Africa 2017-ben szintén egy-egy Hilux pickuppal gazdagodott a Toyota jóvoltából.

A Dél-Afrikában gyártott Toyota Hilux az ország első számú gépjárműve: 2018 első nyolc hónapjában több mint 26 500 darabot adtak el belőle. A Hilux egyébként a világ további két tucat országában vezeti az eladási listákat, Argentínától Hondurasig, Ausztráliától Ománig.

Hibrid borkedvelőknek épített autót a Lexus

Öt különlegesen átalakított autót vonultatott fel a Lexus a világ legnagyobb tuning- és tartozék-kiállításán. A vadonatúj ES-ből például mozgó borkóstoló-bázist építettek.

A SEMA (Specialty Equipment Market Association) több mint hatezer autóipari vállalatot, többségükben alkatrész- és tartozékgyártókat fog össze világszerte. A szervezet minden novemberben megrendezi szakmai kiállítását, a tuningvilág legnagyobb és leghangosabb rendezvényét, ahol az autógyártók is rendre felvonultatják merész, ötletes és elgondolkoztató alkotásaikat.

A Lexus idén öt különleges járművel jelent meg a SEMA kiállításon. Az átlagember számára egyértelműen a vadonatúj ES egyedi újraértelmezése volt közülük a legizgalmasabb. Az alkotók speciális árnyalatú piros fényezést adtak az ES 350 F Sport egy példányának, 20 colos, sokküllős RAYS Engineering Avventura Stratagia keréktárcsákat szereltek a dinamikus futóművű limuzin alá, a határozott, de nem tolakodó aerodinamikai kiegészítőket egy Lexus és Toyota járművekre szakosodott, japán tuningműhely, az Artisan Spirits szállította.

Ez azonban csak a kezdet. A csomagtartó padlója, az ülések hátoldala nemes tölgyfa borítást kapott, a kerékdobokat hordószelvények takarják el. Nem véletlenül: a pótkerék üregében borhűtőt, valamint míves kristálypoharak tárolására szolgáló szekrénykét alakítottak ki, a csomagtér oldalfalában további egy palack bornak jut biztonságos hely, a küszöbre pedig tálalópult illeszthető – szintén tölgyfából. A márka hosszú évek óta ápol kapcsolatot a luxuspoharakat gyártó Riedel manufaktúrával, az ES-t is ez az 1956-ban alapított, osztrák cég szerelte fel. A hűtőben elhelyezett borok is különlegesek: a legendás autóversenyző Scott Pruett által 2006-ban alapított, többszörösen díjnyertes borászat termékei közül is kiemelkedik az a 2015-ös Cabernet Sauvignon, amelyből mindössze ötven darabot palackoztak Pruett több évtizedes pályafutásának utolsó versenyautója: az RC F GT3 tiszteletére.

Bár a borkedvelők ezek után kétségtelenül az ES-t részesítenék előnyben – nem utolsósorban a parafadugókból összeállított padlószőnyeg miatt –, a Lexus további alkotásai sem bújtak meg az új generációs szedán árnyékában.

A Lexus RC 350 F SPORT Cross Country Custom esetében már csak a küszöbök és lökhárítók alatt elhelyezett talajmegvilágítás, valamint az Avery selyemfényű, színjátszó fóliája miatt sem beszélhetünk árnyékról. A 2019-es modellévi, aktualizált RC kupéból kialakított, látványos kiállítási darab ültetett futóművet, 20 colos, kovácsolt Vossen keréktárcsákat és különleges Apexi kipufogórendszert kapott. A Cross Country elnevezés ebben az esetben a legkevésbé sem a terepalkalmasságra utal, hanem arra, hogy az autó Miamiból Los Angelesbe tartó zarándokúton jár, amelynek minden állomásán újabb tuningkiegészítőkkel teszik még látványosabbá és értékesebbé – ahhoz képest, hogy félig kész terméket látunk, meglehetősen meggyőző munkát végeztek az alkotók.

A SEMA kiállításon a hamarosan piacra lépő UX képviselte a Lexus hibrid technológiáját. Az UX 250h káprázatos kék színéről az Oracal, fényes fekete aerodinamikai idomjairől a NIA Auto Design gondoskodott, de sem az Apexitől származó kipufogórendszer és ültetőkészlet, sem a Vossen keréktárcsák nem tudják elvonni a figyelmet az egyedi tetőcsomagtartón elhelyezett kerékpárról: a Lexus F SPORT biciklivel anno az LFA gyártásának végéről emlékezett meg a Lexus. A high-tech kétkerekűt a márka Takumi mesterei építették, méghozzá ugyanabból a szénszálas kompozit anyagból, amiből a szupersportkocsi karosszériája is készült.

A fennmaradó két kiállítási tárgy a Lexus két zászlóshajója: az LS luxuslimuzin és az LC szuperkupé egy-egy példánya volt. Az LC Inspiration tanulmány bámulatos sárga-fekete színkombinációját már korábban megismerhette a világ autórajongó közönsége, az LS azonban kifejezetten a SEMA kiállításra készült. Alapját a 416 lóerős, 3,5 literes V6-os erőforrással, tízfokozatú automata sebességváltóval szerelt LS 500 adta, az acélszürke fóliázást (Avery) fekete, 22 colos WORK keréktárcsák ellenpontozzák, az aerodinamikai elemeket az Artisan Spirit tervezte. A tanulmány a dinamikusabb hangolású F Sport kivitelre épül, ennek megfelelően a gyárinál nagyobb átmérőjű tárcsákkal szerelt Brembo fékrendszert szereltek alá.

Nem csak a Toyota hibrid modellekre jellemző a környezetbarát kialakítás

A német közlekedési klub, a VCD idén is kiadta gépjármű-környezetvédelmi listáját. A Toyota-csoport kilenc típusa került fel az ajánlott gépkocsik közé, ráadásul nem is csak hibridek.

Idén 61, a német piacon elérhető típus nyerte el a német közlekedési klub (Verkehrsclub Deutschland, VCD) „Ajánlott” minősítését a szervezet éves rangsorolásában. Azok a gépjárművek érdemelték ki a rangos elismerést, amelyek legfeljebb 135 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként, menetzaj-szintjük pedig nem haladja meg a 73 dB-t.

A Toyota nyolc, a Lexus egy típusa teljesítette ezeket a feltételeket, és került be ezzel a különösen környezetbarát járművek közé. Megkérdőjelezhetetlen volt a Toyota Prius elsősége, amely a legtakarékosabb középkategóriás személygépkocsinak bizonyult a felmérésben.

„A Prius hagyományos győztesünk, amely nemcsak laboratóriumban, de a forgalomban is mértékadó modellnek számít. Klasszikus hibrid modell, amely immár négy generáció óta családi autóként vagy taxiként több millió példányban igazolta a hibrid technológia előnyeit” – áll a VCD indoklásában.

A Toyota további öt hibrid típusa (Yaris, Auris, C-HR, Prius+, Prius PHEV), valamint a Lexus CT 200h is felkerült az ajánlott modellek listájára. Ezeken túlmenően azonban két benzinmotoros kisautó is megkapta a kitüntetést: az egyliteres motorral szerelt Aygo és Yaris típusok csekély tömegüknek és modern motorjuknak köszönhetik takarékosságukat.

Modell Teljesítmény (LE) Emissziós besorolás Menetzaj (dB(A)) WLTP vegyes átlagfogyasztás (l/100 km) WLTP vegyes CO2-kibocsátás (g/km)
Lexus CT 200h 136 6d-TEMP 68 4,8 108
Toyota Aygo 1,0-l-VVT-i  69 6c 69 5,0 112
Toyota Yaris 1,0-l-VVT-i 69 6c 73 5,8 130
Toyota Yaris Hybrid 100 6c 73 4,8 108
Toyota C-HR Hybrid 122 6d-TEMP 71 4,9 110
Toyota Auris Hybrid 136 6c 71 5,0 112
Toyota Prius 122 6c 69 4,8 108
Toyota Prius+ 136 6c 68 5,8 131
Toyota Prius Plug-In Hybrid 136 69 1,2 28

A villanyautók kapcsán a VDC két fontos tudnivalóra hívta fel a figyelmet. Egyrészt, egy elektromos jármű csak annyira tiszta üzemű, amennyire tiszta forrásból származik az akkumulátorainak feltöltésére használt elektromos energia. Másrészt, mivel az akkumulátor gyártása rendkívül sok energiát igényel, környezetvédelmi szempontból csak akkor jó választás a villanyautó, ha nem ritkán elővett második autónak választják, hanem minél többet fut: legalább harminc kilométeres távolságról ingáznak vele, vagy még inkább városi használatú flották vagy autómegosztó szolgálatok keretében használják.

A Hyundai CRADLE befektet a Perceptive Automata vállalatba

A Hyundai CRADLE, a Hyundai Motor Company kockázati és nyílt innovációs társasága a nemrégiben bejelentette, hogy befektet a Perceptive Automata vállalkozásba, hogy mesterséges intelligencia szoftvert fejlesszen az önvezető autók és automatizált rendszerek számára.

A Perceptive Automata – egy startup vállalkozás, melynek székhelye a Massachusetts-i Somervilleben található és irodával rendelkezik a Szilícium-völgyben is – kifejlesztett egy olyan szoftvert, amelynek segítségével az önvezető járművek képesek megérteni az emberek lelkiállapotát, beleértve a gyalogosokat, bicikliseket és a többi autóvezetőt. Ez a prediktív technológia lehetővé teszi az automatizált járművek számára, hogy gyors döntéseket hozzanak az utcán lévő emberek szándékairól és tudatos viselkedésükről. Ez a gépeknek példátlan, eddig nem látott emberi intuíciót biztosít.

A Perceptive Automata alapvető technológiája a járműtől érkező, az emberekkel történő interakciókat leíró szenzor-adatokat veszi alapul. Ezeknek az értékes és részletes adatoknak a felhasználásával mély tanulási modelleket tanítanak be az emberi viselkedés értelmezésére, ahogy azt az emberek is teszik. A végeredmény egy kifinomult MI szoftver, amely integrálható az autonóm vezetési rendszerekbe. A szoftver telepítésével az autonóm járművek képesek lesznek előre látni, hogy a gyalogosok, biciklisek és a többi autós mit fog cselekedni a következő pillanatban.

„El vagyunk ragadtatva attól a ténytől, hogy egy olyan befektetőt sikerült találnunk, mint a Hyundai, amely érti a probléma fontosságát, aminek a megoldásán dolgozunk az önvezető autók és a következő generációs vezetéstámogató rendszerek érdekében” – nyilatkozta Sid Misran a Perceptive Automata társalapítója és vezérigazgatója. „A Hyundai a világ egyik legnagyobb autógyártója és rendkívül elismerő számunkra, hogy technológiánkat ők támogatják.”

A Perceptive Automata szoftvere különösen hasznos akkor, ha egy gyalogos elkezd átkelni az úttesten, de meglátja a közeledő önvezető autót és úgy dönt, hogy megáll és ’elengedi’ azt. Ebben a helyzetben, a szoftver nélküli önvezető jármű megállna és várna, még akkor is, ha a gyalogosnak nem állna szándékában átkelni előtte. A Perceptive Automata szoftvere képes olvasni a gyalogos fejében és továbbítani ezt az információt az önvezető rendszer döntéshozó modulja részére.

„Az autonóm járművek előtt álló egyik legnagyobb akadály, hogy nem képesek értelmezni az emberi viselkedés kritikus vizuális jeleit, amelyeket a sofőrök könnyedén képesek feldolgozni” – mondta John Suh, a Hyundai CRADLE alelnöke. „A Perceptive Automata megadja az önvezető járműgyártó ipar számára azon eszközöket, amelyek segítségével az autonóm járművek jobban megérthetik az embereket, és ezáltal egy biztonságosabb és zökkenőmentesebb vezetési élményt teremthetnek.”

Ebben az évben a Hyundai növelte befektetéseit az olyan mesterséges intelligencia technológiák terén, amelyek fejlesztéseket biztosítanak a Hyundai fő tevékenységének számító autógyártás terén, valamint az azzal szorosan összefüggő területeken, mint a robotika és az ember-gép interakciók. A Hyundai szintén aktívan eszközöl befektetéseket a 2017-ben az SK Telecom-mal és a Hanwha Asset Management-tel közösen létrehozott AI Alliance Fund-ból (Mesterséges Intelligencia Szövetségi Alap).

Euro NCAP: 5 csillag az új, 2018-as Mazda6-nak

A 2018-as Mazda6 a maximum, ötcsillagos besorolást érte el az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. Ez az első Mazda modell, amely a 2018-as, szigorított teszteken öt csillagot kapott.

A Mazda6 sikerének kulcsát több tényező határozta meg. Növelték a SKYACTIV-karosszéria merevségét, és az ütközés erőelvezetését is fejlesztették, kibővítették az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens rendszerek tudását, hogy még jobban segítsenek beazonosítani a kockázatos helyzeteket, és mérsékeljék az esetleges sérüléseket egy balesetben, valamint javították a gyalogosvédelmi rendszereket is.

Az Euro NCAP négy tesztkategóriájából – Felnőtt utas, Gyermek utas, Gyalogosvédelem és Biztonsági-asszisztens rendszerek – háromban a 2018-as Mazda6 javított eredményén, vagy ugyanolyan jónak bizonyult 2013-as elődjéhez képest.

A 2018-as Mazda6 értékelése Felnőtt utas kategóriában 3%-ot javult, és kiemelkedő, 95%-os eredményt ért el, maximum pontszámmal a frontális, és az oldalról vízszintesen és függőlegesen érkező behatások esetében. A Gyermek utas védelem 14%-ot javult és 94%-os eredménnyel zárt, maximum pontszámot elérve a frontális- és oldalütések esetében. A Gyalogosvédelem 66%-os eredménye ugyanazt a szintet hozza, mint a kifutó modell, míg az új Mazda6 73%-ot ért el a Biztonsági-asszisztens rendszerek mérésében.

A 2018-as Mazda6 a meglévő i-ACTIVSENSE rendszerek mellé olyan tudást vonultat fel, mint pl a radaros sebességtartó automatika (MRCC), amely megállítja és visszagyorsítja az autót a kívánt sebességre, továbbfejlesztett LED-fényszórók, intelligens vészfék-rendszerek, auto-hold funkció, vagy a 360 fokos kamera. A Gyalogosvédelem teljesítményét aktív motorháztető dizájnnal növelték.

A Mazda6 ötcsillagos eredményéhez hozzájárul az élvezetes menetdinamika, a lineáris, visszajelzést adó, kiszámítható gyorsulási érzés, és a precíz fékadagolás, irányítás, kormányzás. Azzal, hogy az autót könnyebb biztonságosan vezetni, minimalizálhatók a váratlan helyzetek, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén.

Toyota-Arctic Trucks: Hilux Invincible 50 limitált kiadás

A Toyota Hilux életének első ötven évében mindent elért, amit haszonjármű elérhet.

Világverő státuszát bravúros teljesítményekkel szilárdította meg: meghódította az Északi- és a Déli-sarkot, felkapaszkodott egy fortyogó tűzhányó oldalán, a Top Gear televíziós programban pedig kiállta a tűz, a víz és a robbanószerek próbáját. Ezen kivételes fél évszázad előtt tisztelegve a Toyota megépítette a Hilux új, exkluzív kiadását: a Hilux Invincible 50 modellt.

A kereskedelmi forgalomban kapható különkiadást az extrém terepjárás izlandi szakértőivel, az Arctic Trucks műhellyel közösen fejlesztették ki. A brit piacon forgalomba kerülő modell stílusosan mindössze ötven, egyedi számozású példányban lesz elérhető.

A módosítások sorában megtalálható az Arctic Trucks és a Bilstein által közösen fejlesztett, nagyteljesítményű felfüggesztés. Az új 16 x 7.5 ET05 könnyűfém keréktárcsákat kifejezetten az Invincible 50-hez választották; a selyemszínű, fekete fényezésű tárcsákat mart perem díszíti, azokra 265/75R16 méretű BF Goodrich KO2 terepabroncsokat szereltek.

Ez a különleges kerékabroncs-kombináció még kiválóbb terepalkalmassággal ruházza fel a Hiluxot: elöl 40, hátul 20 milliméterrel nagyobb szabad hasmagasságot, fokozott kitérési képességet, valamint megnövelt első és hátsó terepszögeket eredményez. Mindazonáltal a módosítás nem ment a kifinomult, magabiztos közúti vezethetőség rovására.

Az új optikai elemek között említést érdemelnek az egyedi kialakítású, szélesített első és hátsó kerékívek, amelyek még magasabbnak, még izmosabbnak láttatják a modellt. A plató fölött dupla bukókeret feszül, amelyre négy darab nagyteljesítményű Vision X fényszórót szereltek. A több LED-ből álló, nagy hatósugarú reflektorok minden terepen egyenletes, erős megvilágítást nyújtanak.

A modell megjelenését olyan további részletek határozzák meg, mint az Arctic Trucks hátsó sárfogók, a tolatóradar, a strapabíró Line-X platóbélés vagy a klasszikus Toyota rajzolatú hátfal. A belteret sorszámozott Invincible 50 plakett díszíti. További krómozott „Invincible 50” emblémákkal, illetve dekorrészletekkel találkozhatunk a kerékíveken, a kerekeken, az ajtókon, a hátfalon, a bukókereten és a reflektorokon, valamint az utasfülkében. A jármű mind az ötven példánya fekete festést kap.

Más tekintetben az Invincible 50 műszaki tartalma megegyezik az alapkivitelű Hilux Invincible modellével: a duplafülkés felépítményhez 150 lóerős 2.4 literes turbódízel erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó társul. Az alapfelszerelés részét képezi a Toyota Safety Sense csomag (amely ütközés előtti biztonsági rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és jelzőtábla-felismerő rendszert tartalmaz); a sebességtartó automata; a szürkületérzékelő fényszórók; a navigációs funkcióval és a web alapú alkalmazások elérését szolgáló internetes hozzáféréssel felvértezett Toyota Touch 2 with Go multimédia rendszer, az automatikus klímaberendezés; a kulcs nélküli nyitás és motorindítás; valamint a sötétített hátsó oldalüvegek.

Az új Toyota Hilux Invincible 50 november elsejétől rendelhető, az ügyfelek decembertől, illetve az újévben vehetik át autójukat. A hamarosan nyilvánosságra kerülő vételár elérhetővé teszi a modellt az igazi Hilux-rajongók számára, ugyanakkor tükrözni fogja annak egyedi műszaki tartalmát és igen gazdag felszereltségét.

Lexus ES F Sport optikai tuningcsomagot dolgozott ki a TRD

A futómű és a hajtáslánc adottságaihoz illő, határozottan sportos optikai kiegészítőket dolgozott ki a TRD (Toyota Racing Development) a Lexus új középkategóriás modelljéhez, az ES-hez, mely egyelőre a japán piacon kapható, de nem kizárt az európai premier.

Az újgenerációs padlólemezre épülő Lexus ES a típus minden eddigi szériájánál dinamikusabb, pontosabb vezethetőséget ígér. Ennek fényében aligha meglepő, hogy a Toyota sportos kiegészítőkért felelős részlege, a Toyota Racing Development (TRD) máris összeállított egy teljes körű optikai csomagot az elsőkerékhajtású sportszedánhoz.

A sort a három részre osztott első splitter nyitja meg; a légterelő perem 45 milliméterrel közelebb húzódik a talajhoz, mint a gyári kivitel, ugyanakkor a TRD fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a gyalogosvédelem fontos eszközeként az ütközés hatására felpattanó, ezáltal a gyalogos fejét oltalmazó motorházfedél működését nem befolyásolja a módosított elem. Az oldalsó küszöbtoldat 51, a hátsó diffúzor 59 milliméterrel csökkenti a szabad hasmagasságot, így a dinamikus kiegészítőkkel felszerelt ES szinte rásimul az aszfaltra. A hátsó lökhárító csomaghoz 85 milliméter átmérőjű csövekből álló, dupla kettős kipufogó is tartozik; a módosítások nem gátolják a kéz nélküli csomagtérnyitó rendszer működését.

A fényezett, alapozott vagy Black Edition kivitelben választható elemek közül hiányzik a hátsó légterelő, van helyette viszont valami jóval stílusosabb: a külső tükörházak tetejére szerelhető, látványos aerodinamikai toldás, amely ténylegesen javítja a légellenállást, és mérsékli a szélzajt – az eredetileg az LC kupéhoz kidolgozott kiegészítő egyetlen hátránya, hogy az ES világelső digitális visszapillantó tükréhez nem társítható.
Keréktárcsából kétfélét is kínál a TRD. Mindkettő kovácsolt alumínium szerkezetű; a 19 colos sötétszürke, a 20 colos fényes szürke kivitelben elérhető, a tárcsákra 235/45 R19, illetve 245/35 R20 méretű abroncsok szerelhetők.

A TRD csomagja ugyanakkor nem csak esztétikai célt szolgáló elemekből áll: több részből álló keresztmerevítő-készlet vásárolható az autóhoz, amely a futóművek alsó bekötési pontjait megszilárdítva biztosít részletgazdagabb visszajelzést, komfortosabb rugózást és pontosabb irányíthatóságot.
A komplett aerodinamikai csomag ára japán jenről átszámítva nettó 1,58 millió forint (ezen belül a tükörborítás valamivel több mint 140 ezer forintba kerül); a 20 colos keréktárcsa készletára 1,66, a 19 colosé 1,3 millió forint.

A legjutányosabb és leghasznosabb extra a merevítőcsomag; ezért 240 ezer forintnak megfelelő japán jent kér el a TRD. A csomag európai forgalmazása még kérdéses, de nem zárta ki a vállalt.

Lexus ES: messzemenően biztonságos a Euro NCAP szerint

A vadonatúj, hetedik generációs Lexus ES maximális ötcsillagos biztonsági minősítést szerzett az Euro NCAP legújabb, 2018-as vizsgálatán.

A modell kiemelkedően kedvező átlagos pontszáma (86,25) az egyik legmagasabb az új, szigorúbb (AEB kerékpáros-védelmi funkciót is vizsgáló) 2018-as tesztprogramban vizsgált járművek közül.

Az új ES modell a márka fejlett aktív biztonsági technológiáit tömörítő, legújabb generációs Lexus Safety System+ csomagot a különösen nagy szilárdságú GA-K (Global Architecture-K) platformból, valamint az alapkivitelben kínált, tíz darab légzsákból adódó, kiemelkedő passzív biztonsággal kombinálja.

A Lexus Safety System+ rendszer legújabb kiadása új funkcionalitást kínál, és minden eddiginél többféle szituációban képes extra védelmet nyújtani az utasoknak, és megakadályozni a balesetek bekövetkeztét. Az új funkciók között említést érdemel az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) részét képező nappali kerékpáros-védelem, valamint az éjjeli gyalogosfelismerő funkció.

A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens funkciókat tömörítő Lexus Co-Drive rendszer SAE 2 szintű autonóm mobilitási támogatást tesz lehetővé, amely fokozott biztonságot kínál, anélkül, hogy kivenné a vezető kezéből a gépkocsi irányításának feladatát.

A vadonatúj ES már Európa-szerte rendelhető, az első ügyfelek várhatóan 2019 januárjában vehetik át járművüket.

A Lexus Safety System+ rendszer az Európában értékesített Lexus modellek 99 százalékánál elérhető, összhangban a márka azon célkitűzésével, hogy a fejlett biztonsági technológiák előnyeit ne csupán az ultramodern technológiákkal gazdagon felszerelt modellekhez, hanem minden típusához elérhetővé tegye.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK