Főoldal Blog Oldal: 232

Megtartotta szokásos évkezdő-évértékelőjét az Opel Magyarország: 7,4 százalékos növekedés, 7,74 százalékos piaci részesedés

Az Opel Magyarország 12336 eladott autóval, 7,4 százalékos növekedéssel és 7,74 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet és csak néhány autóval maradt le a képzeletbeli dobogóról.

A tavalyi esztendőre is igaz, hogy az Opel a re-exporttól (itthon forgalomba helyezett, majd 3 hónapon belül forgalomból kivont) megtisztított és a valós piaci helyzetet reálisabban tükröző statisztika szerint jobban szerepelt, ami eladási rangsorban harmadik helyet, piaci részesedésben pedig 8,83 százalékot jelent.

A modellek közül továbbra is az Astra volt a legnépszerűbb Opel ( K Astrából közel háromezer, szedánból kétezer talált gazdára), az Astrát követi a rangsorban a Corsa és Mokka X, majd az Insignia, a Crossland X és a Grandland X. A felsorolásból is látszik, hogy a hagyományos kategóriákban jól szereplő Opelek mellé egyre jobban felzárkóznak a szabadidő autók, A három „X”, azaz a három SUV a hazai Opel eladások több, mint 20 százalékát adta. Tavaly a modellpaletta az év végén bővült a Combo Life megjelenésével és az idei esztendő is Combo-val indult: most kezdődött az „Év Haszonjárműve” díjat elnyert Opel Combo Cargo kishaszonjármű piaci bevezetése.

„2019 az Opelnél egyszerre szól a márka múltjáról és jövöjéről” – mondta Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „120 éves az Opel autógyártás és ebből az alkalomból ajánljuk jubileumi Best modellszériánkat, mely kiemelkedő ár-érték arányt képvisel magánvásárlóink illetve a kis és közepes vállalkozások számára. Nagyon fontos, hogy az idéntől minden újonnan megvásárolt Opelre 5 év jótállás vonatkozik.”

A 2019-es újdonságok közül elsőként a múlt héten a Zafira Life kisbusz mutatkozott be a Brüsszeli autószalonon és rövidesen jönnek az első képek és információk az új Vivaro-ról is. Mindkettő a Vauxhall Lutoni gyárában készül, várhatóan tavasztól lehet majd rendelni és mindkettő az év második felében kerül a kereskedésekbe. Haszonjármű fronton további hír, hogy az idén megújul a Movano is, tehát teljesen friss és versenyképes portfólióval – új Combo Cargo, új Vivaro és megújult Movano – kíván az Opel sikereket elérni a magyar piacon.

Ami a személyautókat illeti, az év közepén megújul az Astra, érkezik a plug-in hybrid Grandland-X és a nagyon várt új Opel Corsa, amelynek teljesen elektromos változata is lesz, Az elektromos Corsa és a plug-in hybrid Grandland-X új fejezetet nyit az Opel életében összhangban azzal a stratégiával, hogy 2024-ig minden Opel modellnek lesz elektromos változata. A további elektromos újdonságokra nem kell sokáig várni: jövőre érkezik az új Mokka rögtön „E” változatban is, illetve elektromos hajtással bővül a Vivaro portfolió.

„Minden feltétel adott ahhoz, hogy 2019-ben növeljük az Opel magyarországi eladásait és piaci részesedését is” – mondta Bakai Gergely. Az Opel Magyarország ügyvezetője hangsúlyozta: „Az Opel Magyarországon kivételes helyzetben van, hiszen továbbra is a legnépszerűbb hazai autómárka: Opelekből több, mint félmilló fut a magyar utakon. Az érkező személyautó újdonságok ötvözve az eddig is sikeres modellekkel, a kishaszonjármű kínálat teljes megújulása, az ötéves Opel jótállás, a stabil márkakereskedői és szerviz háttér mind-mind olyan alapok, amelyekre egy sikeres kereskedelmi stratégiát tudunk építeni”.

Bakai arról is beszélt, hogy közel két éve, 2017 márciusában jelentette be a PSA csoport, hogy megállapodott az Opel megvásárlásáról. „Az azóta eltelt időszak gyökeres változásokat hozott az Opel életében. A megújuló termékpaletta olyan platformokra épül, amelyek a hagyományos rendszereken kívül, plug-in hybrid és elektromos meghajtásra is képesek. Nagyon fontos feladatok hárulnak a PSA csoporton belül az Opel rüsselsheimi Fejlesztő Központjára – például a jövő alternatív meghajtásai, a kishaszonjárművek fejlesztése vagy az új 1.6-os benzinmotor megtervezése. A közös munka a fejlesztésben, beszerzésben és gyártásban jelentős gazdasági előnyökkel jár, már a tavalyi év első felében félmilliárd Euro nyereséget tudott termelni az Opel.”

Ami az Opel magyarországi motorgyárát illeti, 2019 kiemelkedő fontosságú lesz az Opel Szentgotthárd életében, hiszen még az év vége előtt megkezdődik az új – többszörös díjnyertes – benzinmotor gyártása az üzemben. A cégcsoport egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy Szentgotthárd lesz egyike azoknak a gyáraknak, ahol a PSA 1.2 literes háromhengeres Pure Tech benzines turbo motorját fogják gyártani.

Már tavaly elkezdődtek az előkészületek az új motor termelésbe való integrálására, meghatározták a gyártósorokon szükséges módosításokat és kiválasztották az ehhez szükséges – zömmel magyar – beszállítókat.

Most januárban a szükséges átalakítások miatt leállítottak egy-egy motorblokk, hengerfej és főtengely megmunkáló sort, amelyeken a tervek szerint az első negyedévben a szükséges átalakítások megtörténnek. A nyári leállás után, szeptemberben készülnek el az első próbadarabok és még az év vége előtt, decemberben elindul az 1.2-es benzines turbo motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.

A gyárral kapcsolatos fontos hír az is, hogy még tavaly, az év vége előtt aláírták a következő két évre szóló kollektív szerződést, amely többek között a munkarenddel és a fizetésekkel kapcsolatos keretmegállapodást tartalmaz.

Új rekordot vett célba a Volkswagen: elektromos autóval irány a Nürburging Nordschleife

A Volkswagen elképesztő tempóban folytatja elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítását, mind a sorozatgyártású modellek esetében, mind pedig a versenypályákon.

A Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen elért rekordidő után a Volkswagen egy újabb csúcsot vett célba: 2019. nyarán elektromos sportautójával, az ID. R modellel a világ egyik legnehezebb terepén, a Nürburgring Nordschleife pályáján száll harcba az elektromos meghajtású járművek körrekordjának megdöntéséért.

Az ID. R a sportos nagykövete annak a tisztán elektromos járműcsaládnak, amelyet a Volkswagen 2020-tól tervez piacra dobni. Az ID. R motorsportos jelenléte a Volkswagen elektromobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, és egyben megmutatja, mekkora lehetőség rejlik az elektromos járművek hagyományos körülmények között történő, jövőbeni alkalmazásában. „A Pikes Peak-i rekord után itt az idő a következő nagy kihívásra az ID. R számára: megdönteni a legjobb, elektromos autóval futott köridőt a Nürburgring Nordschleife pályáján.” – nyilatkozta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. „Egy körrekord a Nordschleifén órási elismerés bármelyik autó számára, legyen az sorozatgyártású modell vagy versenyautó.”

A Volkswagen ID. R finomhangolása a Nordschleife karakterisztikájának megfelelően

A nürburgringi rekordkísérlet során a továbbfejlesztett ID. R modellt két elektromos erőforrás hajtja majd, a rendszer összteljesítménye pedig 500 kW (680 LE) lesz. Az autó súlya – vezetővel együtt – kevesebb, mint 1 100 kilogramm.

„Mindenekelőtt az ID. R aerodinamikáján végzünk módosításokat, hogy a Pikes Peak-i körülményektől igencsak különböző igényeknek itt a Nordschleifén meg tudjon felelni” – tette hozzá François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

Az Egyesült Államok legendás versenyének számító Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó rajtja 2 862 méteres tengerszint feletti magasságon indul, a befutónál pedig a versenyzők elérik a 4 302 méteres magasságot. Az Eifel-hegységben található Nordschleife teljesítésénél a szint 320 és 617 méteres magasság között változik, a Döttinger Höhe hosszú egyenesének köszönhetően pedig egészen egyedi karakterisztikával büszkélkedhet az ikonikus német versenypálya.

„A rekordkísérletre való körültekintő felkészülés jegyében az ID. R modellel az év elején egy intenzív teszt illetve fejlesztési programba kezdünk, amelyet különböző versenypályákon hajtunk majd végre” – tette hozzá Demaison. A rekordkísérletre várhatóan nyáron kerül majd sor.

A Nordschleife-specialista Romain Dumas ül a volán mögött a rekordkísérlet során

A rekordkísérlet során ismét a sokoldalú tehetség, Romain Dumas foglal helyet az ID. R kormánya mögött. Ő diadalmaskodott 2018. júliusában az ID. R modellel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyén, ahol 7:57,148 perces idejével ő lett az első pilóta a verseny több, mint 100 éves történetében, aki 8 percen belül teljesítette a távot. A francia versenyző emellett már négy alkalommal ünnepelhetett győztesként a Nürburgring 24 órás versenyén.

„Az ID. R modellel a Nordschleifén vezetni olyan érzés, amitől már most libabőrös leszek. Remekül kiismerem ott magam, de az ID. R versenyautó extrém gyorsulása és elképesztő kanyarsebessége miatt ugyanakkor teljesen új kihívásként élem meg a rekordkísérletet” – nyilatkozta Dumas. „Alig várom az első tesztvezetéseket. A jelenlegi, elektromos autóval teljesített rekord megdöntése egyáltalán nem lesz sétagalopp.”

A tisztán elektromos autóval felállított jelenlegi rekord 6:45,90 perc, amely kereken 185 km/órás átlagsebességnek felel meg. Az eredményt a brit Peter Dumbreck állította fel 2017-ben egy NIO EP9 volánja mögött.

A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart adta a „Zöld Pokol” elnevezést

Egy viszonylag keskeny aszfaltcsík, amely 20,832 kilométer hosszú, 75 kanyarral, gyakran meredek emelkedőkkel és lejtőkkel az Eifel-hegység erdői között: ez az 1927-ben megnyitott Nordschleife része a Nürburgringnek, amely világszerte egyedülálló és mostanáig kiemelt tesztpályája az autóipari szereplőknek.

A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart tisztelete jeléül nevezte egyszer „Zöld Pokolnak”. A neves pálya többszöri korszerűsítése ellenére a Forma-1 képviselői már 1978. óra nem versenyeznek itt. Napjainkban a Nordschleife – a modern Grand-Prix pályával együtt – elsősorban a híres 24 órás verseny helyszíneként ismert. Ugyanakkor a világ számos pontjára ellátogató FIA World Touring Car Cup (WTCR) sorozat egyik házigazdájaként is szerepel a versenynaptárban. Mindkét sorozatban a Volkswagen a Golf GTI TCR modellel képviselteti magát.

Brüsszeli Autószalon 2019: bemutatták a Ford Transit Custom Nugget lakóautót

A piacvezető Ford Transit Custom modellre épülő, és a Ford régi lakóautó-specialista partnere, a Westfalia által kifejlesztett Nugget már régóta a német lakóautó-tulajdonosok kedvence.

Jó hír a lakóautó-vásárlók számára, hogy tavasszal érkezik a népszerű Transit Custom Nugget modell legújabb változata, mely Európa nagyobb piacain közvetlenül a Ford márkakereskedésekben is elérhető lesz.

A legújabb Transit Custom Nugget modellben a Ford piacvezető Transit-családjának minden kifinomult megoldása és modern technológiája rendelkezésre áll, köztük a SYNC 3 csatlakozási és szórakoztató rendszer is, amelynek segítségével az országúti vándorok menet közben is kapcsolatban maradhatnak a világgal. Az autó innovatív tervezésének és kiváló minőségű átépítésének köszönhetően a jármű kifejezetten otthonos és lakályos.

A Nugget lakóautóban akár négyen is alhatnak, hiszen a tetőtérből kihajtható dupla ágy mellett egy másik ugyanekkora fekvőhely is rendelkezésre áll a lakótérben. A hosszabb tengelytávú Nugget Plus modellben még több tárolóhely található, valamint egy beépített WC és kézmosó is.

Európában az új lakóautók értékesítése 14,9 százalékkal, majdnem 111.000 darabra növekedett 2017-ben, első ízben lépve át a 100.000 darabos bűvös határt.* A növekvő kereslet kielégítésére a Transit Custom Nugget 2019-től egész Európa több nagy piacán kapható lesz; a jármű először Ausztriában, Belgiumban, Németországban, Olaszországban és Svájcban jelenik meg.

A leendő vásárlók már Belgiumban, a Brüsszeli Autószalon Ford-standján közelről is megcsodálhatták a Nugget lakóautót.

Az otthon kényelme

A Transit Custom Nugget megrendelhető állítható billenőtetővel vagy fix, magas tetővel, míg a Nugget Plus változat már szériában magas tetővel készül. A Nugget innovatív tervezése révén sikerült egy háromosztatú belső teret kialakítani: az L-alakú konyha hátul, a nappali-étkező pedig középen kapott helyet, míg a tetőtérben kényelmes hálóhelyek találhatók.

Az utastér padlóját díszítő, fahatású burkolat nemcsak szép, hanem könnyen is tisztítható, és az utasok komfortjáról a kiegészítő fűtés gondoskodik, amikor éjszakára leparkolják a járművet. Ha a dupla felső ágy kevésnek bizonyul, egy másik dupla ágy is kialakítható a nappaliban.

A főzőfülke kétégős gáztűzhelyének és króm-nikkel mosogatójának köszönhetően a hosszú túrák után meleg vacsora várhatja az utazókat; a főzéshez szükséges hozzávalókat egy 40 literes, kompresszoros hűtőszekrény tartja frissen. A friss víz és a szennyvíz beépített tartályokban tárolható (mindkettő 42 literes), és ugyanezek a tartályok szolgálják ki a jármű hátuljára felszerelt kültéri zuhanyzót is.

A nappali felhajtható asztalát az étkezéshez vagy egy jó beszélgetéshez akár öten is körbeülhetik: a menetirányba néző üléspadon hárman férnek el, míg a vezető és az első utas ülése 180 fokban hátrafordítható, és ezt a műveletet nagyban megkönnyíti a lehajtható kézifékkar. Aki viszont jobban szeret a szabadban étkezni, az kinyitható asztalt is rendelhet két székkel, valamint kihajtható/visszahúzható napernyővel.

Minden jármű sötétített hátsó üvegezéssel, kibillenthető második üléssori oldalablakokkal és fűthető hátsó szélvédővel készül. Az extrák közt olyan tételek szerepelnek, mint a prémium hangrendszer, vagy a kerékpárok és más sporteszközök szállítására szolgáló kiegészítők.

A Nugget Plus 36,7 centiméterrel hosszabb az alapváltozatnál. Az extra térbe egy nagyobb gardróbot építettek be a tervezők, valamint egy WC-t és egy kézmosót, amit használaton kívül egy lehajtható képernyő takar el.

Ritkábban kell megállni tankolni

A Transit Custom Nugget lakóautót a Ford legmodernebb 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajtja; az erőforrás optimalizált üzemanyag-fogyasztásához kifinomult működés és az alacsony fordulatszám-tartományokban is magas forgatónyomaték társul.

A vásárlók választhatnak a 130 és a 170 lóerős motorváltozatok közül; mindkét blokkhoz csatlakozható a hatfokozatú manuális vagy a jó gázreakciókat biztosító, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó. Az erőforrások legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,3 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 165 g/km.** Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.

A vezető és az első utas a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhat menet közben, és a tervezők a lehető legjobb ergonómia és a könnyű használhatóság figyelembe vételével tervezték meg a kijelzőket és kezelőszerveket. Az autóhoz aSYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is megrendelhető, ami egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentéses és simításos mozdulatokkal is használható8 colos színes érintőképernyőn keresztül kezelhető.

A Transit Custom Nugget számos modern vezetősegítő rendszert kínál, amelyek a márka legújabb személyautóiban is megtalálhatók, és kifinomult érzékelőkkel, radarokkal és kamerákkal mérik fel az autó környezetét és a pillanatnyi forgalmi helyzetet. Ilyen például a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a széles látószögű tolatókamera és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

A Transit Custom az európai piac legkelendőbb modellje az egy tonnás áruszállítók szegmensében, hiszen a járműből 131800 darab kelt el 2018-ban.

Folytatódik a modelloffenzíva: több jelentős BMW-újdonság érkezik tavasszal

2019 márciusától a bajor prémiumgyártó sokrétű portfóliójának számos modellcsaládja vadonatúj felszereltségi tételekkel gazdagodik, mialatt bemutatkozik a BMW 5-ös sorozathoz elérhető BMW Individual Composition összeállítás és megérkezik a kompakt Sports Activity Coupé szegmens új etalonja, a BMW X2 M35i modell is.

2019 tavaszán a BMW izgalmas tételekkel gazdagítja számos modellcsaládja alapfelszereltségét és minden korábbinál szélesebb extrafelszereltségi palettához kínál hozzáférést, amelyek új szintre emelik a vezetés élményét és a személyre szabhatóság alternatíváit. A BMW 2-es Coupé, a BMW 2-es Cabrio, a BMW 3-as Gran Turismo, a BMW 4-es sorozat, a BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 225 – 227 gramm / km) és a BMW M4 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,1 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 230 – 232 gramm / km) sportos kiállását új karosszéria-kiegészítők, karosszériafényezési árnyalatok és könnyűfém keréktárcsák fokozzák, a BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring extrafelszereltségi portfólióján pedig az M Sport felszereltségi csomag tételeivel kiegészített BMW Individual Composition összeállítás is megjelenik.

A BMW X1 és a BMW X2 modellcsalád új motorváltozatokkal bővül, a kompakt méretű terepjárók károsanyag-kibocsátását pedig idén tavasztól benzinüzemű részecskeszűrő javítja tovább. A BMW X2 M35i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 – 161 gramm / km) a Sports Activity Coupé szegmens új zászlóshajójaként ünnepli világpremierjét, az új BMW 8-as Coupé és a BMW X5 negyedik nemzedéke pedig mindössze néhány hónappal bemutatkozását követően kap új karosszériafényezési és utastér-bőrözési lehetőségeket.

BMW 2-es Coupé, BMW 2-es Cabrio és BMW 3-as Gran Turismo: a sportosság és az elegancia párosát vadonatúj felszereltségi opciók nyomatékosítják

A BMW 2-es Coupé és a BMW 2-es Cabrio sportos megjelenését és elegáns kiállását 2019 márciusától többek között az alapfelszereltségként kínált sötétített hátsó lámpák fokozzák. A látványos megoldást a nagyteljesítményű BMW M2 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,8 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 224 – 227 gramm / km) is megörökli, a Sport Line felszereltségi csomaggal felszerelt BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio modellekhez pedig újabb kéttónusú, 17” és 18” méretű könnyűfém keréktárcsák válnak elérhetővé.

A 18” méretű, ikerküllő-dizájnú, Cerium Grey matt árnyalatú, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra eközben a BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 167 – 168 gramm / km), a BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 – 8,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 178 – 181 gramm / km), a BMW M240i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 172 – 173 gramm / km) és a BMW M240i xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 191 gramm / km) modellek opcionális extrafelszereltségként elérhető tételei között is megjelenik. A BMW 2-es sorozat rendkívül sportos, hathengeres benzinmotorral szerelt modelljeinek karosszériafényezési palettája a vadonatúj Long Beach Blue metál árnyalattal bővül, az utastéri extrafelszereltségek közé pedig a matt felületű, szénszálból készült dekorbetétek is felkerülnek.

A Sport Line és M Sport felszereltségi csomaggal megrendelt BMW 2-es Coupé és BMW 2-es Cabrio modelleket a jövőben feketére fényezett hűtőrács-kerettel kínálja ügyfeleinek a gyártó, az exkluzív varrással ellátott Dakota bőrkárpitozás pedig újdonságként jelenik meg az opcionális extrafelszereltségek palettáján.

2019 márciusától a BMW 3-as Gran Turismo is megkapja az alapfelszereltségként kínált sötétített hátsó lámpákat, az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető adaptív LED fényszórók pedig tavasztól fekete betéteket viselnek. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Sport felszereltségi csomag esetén mindez magasfényű feketére fényezett hűtőráccsal, kipufogóvégekkel és külső visszapillantó-házakkal egészül ki. Az M Sport csomag vadonatúj, exkluzív tételeiként válik elérhetővé a modellhez továbbá a 18” méretű, csillagküllő-dizájnú, Jet Black árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a 19” méretű, ikerküllő-dizájnú, felpolírozott Jet Black árnyalatú, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra is. Sőt mi több, az M Sport felszereltségi csomaggal megrendelt BMW 3-as Gran Turismo modellek idén tavasztól a Mineral White metál karosszériafényezési árnyalatban is megrendelhetők.

BMW 4-es sorozat, BMW M4 Coupé és BMW M4 Cabrio: új karosszériafényezési árnyalatok, könnyűfém keréktárcsák és utastér-bőrözési lehetőségek

Újabbnál újabb személyre szabhatósági opcióinak köszönhetően a BMW 4-es sorozat 2019 márciusától minden korábbinál vonzóbb alternatívává válik. A BMW 4-es Gran Coupé előkelő eleganciáját például a BMW Individual Aventurine Red metál és Frozen Dark Grey metál karosszériafényezési árnyalatai emelik új szintre, miközben a BMW 4-es Coupé és BMW 4-es Cabrio modellpároshoz elérhető karosszériafényezési lehetőségek tárháza a Mediterranean Blue metál színnel bővül. A BMW 4-es sorozat opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételei között újdonságként mutatkozik be a kéttónusú és Orbit Grey árnyalatban egyaránt elérhető, 18” méretű, ikerküllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a 19” méretű, ikerküllő-dizájnú, kéttónusú Jet Black árnyalatban megrendelhető, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra is.

A Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi csomaggal megrendelt 4-es BMW-k utasterében újdonságként jelenik meg az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Dakota bőrkárpit Mocha árnyalatú változata és a megannyi, szénszálból készült dekorbetét, amely ugyancsak az M Sport felszereltségi csomag kiegészítő tétele. Az M Sport és Sport Line felszereltségi csomaggal megrendelt 4-es BMW modellek már az alapfelszereltség részeként sötétített hátsó lámpákkal és magasfényű feketére fényezett hűtőráccsal gurulnak be az ügyfelek garázsába.

2019 tavaszától a BMW M4 Coupé és BMW M4 Cabrio modellpárost is sötétített hátsó lámpák díszítik. A két nagyteljesítményű modell opcionális extrafelszereltségei között ezzel egy időben a BMW Individual Frozen Dark Blue metál karosszériafényezési árnyalata is megjelenik, sőt mi több, a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé modellek két új bőrkárpitozással is megrendelhetők lesznek: a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozása Sakhir Orange / Black és Silverstone / Black kéttónusú színben válik elérhetővé.

Exkluzív menetdinamika: vadonatúj M Sport Individual felszereltségi csomag a BMW 4-es sorozathoz

2019 márciusától egy vadonatúj, felettébb vonzó felszereltségi csomag válik elérhetővé a BMW 4-es Coupé, a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé hármasához: bemutatkozik az M Sport Individual felszereltségi csomag, amely a BMW M modellek jellegzetes stílusjegyeivel és a BMW Individual exkluzív opcióival fokozza tovább a 4-es BMW-k sportos eleganciáját. Az új opció része a BMW Individual Tanzanite Blue metál karosszériafényezés, a BMW M aerodinamikai csomag, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag, a 19” méretű, V-küllődizájnú, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW Individual könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a változó áttételű sportkormány. A hátsókerék-meghajtással dolgozó modellek a csomag részeként BMW M sport futóművet is kapnak.

Az utastér egyszerre sportos és luxus színvonalú hangulatát többek között első sportülések, Opal White árnyalatú BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás, fűtött ülések, BMW M bőrkormány, világításcsomag és Piano Finish Black árnyalatú dekorbetétek teremtik meg. A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Gran Coupé modellek esetében mindez Anthracite árnyalatú BMW Individual tetőkárpitozással egészül ki. A karosszériafényezési lehetőségek, könnyűfém keréktárcsa-garnitúrák, bőrkárpitozások és utastéri dekorbetétek terén a bajor prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál átfogóbb palettáról válogathatnak.

BMW 5-ös sorozat: íme az M Sport felszereltségi csomag tételeivel kiegészített BMW Individual Composition összeállítás

A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring modellpárosához 2019 márciusától megrendelhető BMW Individual Composition összeállítás a legexkluzívabb stílusjegyek és felszereltségi opciók ízlésesen komponált, M Sport tételekkel kiegészített palettáját kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. Az újdonsült tételek között a BMW Individual Azurite Black metál, Carbon Black metál, Champagne Quartz metál, Almandine Brown metál és Rhodonite Silver metál karosszériafényezési árnyalatai, a BMW Individual 20” méretű könnyűfém keréktárcsái, a Tartufo, Caramel és Smoke White színekben elérhető BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás, az aktív ülésszellőztetéssel kiegészített komfortülések, a bőrborítású BMW Individual műszerfal, az Anthracite árnyalatú BMW Individual tetőkárpit és a BMW Individual utastéri dekorbetétek is megtalálhatók.

A látványos karosszéria-kiegészítők és utastéri opciók rendkívüli palettája BMW M aerodinamikai csomaggal, BMW M sport futóművel, BMW M sport fékrendszerrel, BMW M bőrkormánnyal, világító BMW M küszöblécekkel, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételeivel, valamint magasfényű feketére fényezett hűtőrács-lamellákkal egészül ki. Az egyedülálló felszereltségi csomag részei továbbá a LED-es ködlámpák, a trapéz alakú, krómozott kipufogóvégek és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető hangulatvilágítás is.

BMW 8-as Coupé minden korábbinál gazdagabb karosszériafényezési palettával és utastér-bőrözési lehetőségekkel

Az új BMW 8-as Coupé magával ragadó, luxus színvonalú atmoszférája a vadonatúj karosszériafényezési opciók és utastér-bőrözési lehetőségek következtében 2019 márciusától még inkább a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek egyéniségét tükrözheti. A modellhez megrendelhető karosszériafényezési árnyalatok portfóliója a BMW Individual Aventurine Red metál, Tanzanite Blue metál, Brilliant White metál Frozen Dark Brown metál, Frozen Arctic Grey metál, Frozen Cashmere Silver metál, Frozen Dark Silver metál, Frozen Brilliant White metál és Pure Metal Silver metál színekkel bővül.

A BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás eközben a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek igényeit is maradéktalanul kielégíti, akik 8-as BMW-jük utasterét kivételesen exkluzív köntösbe öltöztetnék. Az opció Black, Ivory White és Cognac színvilágban, valamint Fiona Red / Black, Tartufo / Black, Ivory White / Tartufo és Midnight Blue / Black kéttónusú árnyalatban is megrendelhető. Újdonságként érkeznek továbbá a fából készült BMW Individual utastéri betétek, amelyek magasfényű Ash Silver Effect árnyalatban válnak elérhetővé.

BMW X5: új karosszériafényezési árnyalatok és utastér-bőrözési lehetőségek

A bajor prémiumgyártó 2019 tavaszán az új BMW X5 karosszériafényezési árnyalatait és utastér-bőrözési lehetőségeit egyesítő extrafelszereltségi portfóliót is tovább bővíti. A kategóriateremtő Sports Activity Vehicle negyedik generációja a Sophisto Grey Brilliant Effect metál és a Terra Brown metál színekben, valamint a BMW Individual Ruby Black metál, Pyrite Brown metál, Ametrine metál és Tanzanite Blue metál árnyalataiban is megrendelhető lesz.

Sőt mi több, az új BMW X5 utasterének minden korábbinál átfogóbb személyre szabhatóságáról is újabb extrafelszereltségi opciók gondoskodnak. Az újdonságok között az Ivory White / Midnight Blue kéttónusú összeállításban elérhető, kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitozás, illetve a Black, Ivory White, Tartufo, Coffee és Ivory White / Midnight Blue árnyalatokban megrendelhető BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás is megtalálható. 2019 áprilisától ráadásul mindezt alumínium berakással díszített, Fineline Black színű BMW Individual utastéri fabetétek egészíthetik ki, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Érkezik a BMW X2 M35i, valamint a benzinüzemű részecskeszűrővel felszerelt BMW X1 xDrive20i, BMW X2 xDrive20i és BMW X1 xDrive25i

2019 tavaszán új zászlóshajó debütál a BMW X2 modellpalettáján: bemutatkozik a BMW X2 M35i, amelynek extrovertált formanyelve mögé egy rendkívül erőteljes négyhengeres benzinmotort építettek be a mérnökök. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely a kompakt méretű Sports Activity Coupé modellt 5,0 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A motorból érkező teljesítmény és forgatónyomaték a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül jut el a négy kerékre, a legerősebb BMW X2 kimagaslóan sportos menetdinamikájáról pedig BMW M sport fékrendszer, illetve az első tengelyen dolgozó mechanikus BMW M sport differenciálmű gondoskodik.

2019 márciusától eközben a BMW X1 és a BMW X2 számos benzinmotorral hajtott motorváltozata csökkenti tovább károsanyag-kibocsátását: a BMW X1 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 gramm / km), a BMW X2 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 147 – 152 gramm / km) és a BMW X2 xDrive25i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 gramm / km) emisszióját már az alapfelszereltség részeként benzinüzemű részecskeszűrő redukálja.

Az új modellek a 2019 márciusi (az új BMW X5 esetében 2019 áprilisi) gyártástól kezdődően érhetők el.

Chicago-i Autószalon 2019: bemutatják a 30. jubileumi Mazda MX-5 modellt

A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2019-es Chicago-i Autószalonon tartja a 30. jubileumi Mazda MX-5 modell világpremierjét.

Mazda MX-5, 2016-ból

A kiállítás 2019. február 9-én nyitja meg kapuit a nagyközönség számára. A Mazda MX-5-öt 1989-ben Chicago-ban mutatták be először, és hogy a gyár a kerek évfordulót méltón megünnepelje, egy limitált szériát bocsát ki, hogy különlegességet kínáljon a modell rajongóinak világszerte, akik ebben a három évtizedben a modell páratlan sikertörténetét támogatták.

A világ legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautója (melyből több, mint 1 millió darab talált gazdára, ebből 350.000 Európában) szimbolizálja legjobban a Mazda autóépítési filozófiáját, és a fáradhatatlan törekvést, hogy élvezetesen vezethető autókat hozzon létre.

A 30 év alatt egyedülálló európai rajongótábor alakult ki Izlandtól egészen Olaszországig, akik szenvedélyesen képviselik a “Jinba Ittai” (ló és lovas egysége) érzését, amely az MX-5 lényege a kezdetektől fogva.

A 30. jubileumi modell limitált kiadása a legfrissebb újdonság az egyre növekvő számú, egyedi MX-5 verziók közül.

[TESZT] MINI Clubman Cooper S – mindig tartogat valami nagyot

Úgy döntöttünk, formabontó jelleggel, jó értelemben vett kirívó autót szeretnénk? Kiemelten fontos, hogy kompakt legyen, de azért rendelkezzen elegendő férőhellyel? Úgy tűnik, a MINI Clubman Cooper S lehet az egyik legjobb alternatíva. Teszt.

Persze kell egy nagy adag elhívatottság is, mely a MINI márkahűség irányába kacsintgat, valamint vágyni azt az egyediséget és szellemiséget, amelyet a márka képvisel. Az biztos, hogy a MINI Clubman Cooper S teljes mértékben szakít a hagyományokkal – legalábbis, ami a beltér és a rakfelület kialakítását illeti. Megnövelt tengelytáv, hátul két irányba nyíló csomagtérajtó, MINI küllem, hamisítatlan feeling. Kell ennél több?

Aligha, ha a MINI Clubman Cooper S-t választjuk a felhozatalból. Nyilván bohémek a nézeteink, telve vagyunk fiatalos lendülettel és elánnal, no meg persze úgy vagyunk vele, hogy nem számít nagyon a költségvetés. Mert bizony a MINI Clubman Cooper S maximumra húzott felszereltséggel borsos áron kelleti magát, de hiába: a minőségnek és presztízsnek megvan a maga ára.

Mivel jelenlegi tesztünk alanya S, azaz a sportosabbra húzott benzinmotoros kivitel, nem meglepő, ha már a front részletei is árulkodnak a dinamizmusról.

Ez alapvetően kimerül a számos krómos részletmegoldásban, a nem kevesebb, mint kettő pár légbeömlő alkalmazásán az alsó felületeken a ködlámpafészkeket körülölelve, valamint a motortértető a leginkább rendhagyó egy hagyományos értelemben vett MINI alapmodelléhez képest: itt terpeszkedik a két matricacsík közé ékelve a nem talmi beömlőnyílás, bőszen reklámozva, hogy bizony itt azért nem bántak fukarul a lóerőkkel. Annak ellenére, hogy gázolajos hajtásláncról van szó.

Minden a brit tradíciók jegyében zajlik

Tradicionális marad a MINI Clubman Cooper S esetében is a motortérfedő nyílásának megoldása. Szokott módon előre billenthető a részelem, úgy, hogy a fényszórók maradnak fixen a helyükön.

Korábban voltak olyan hiedelmek, miszerint egybenyílik minden, akár a korai Jaguar modellek esetében is hitték – de nem. Mindenesetre ez az egyik olyan lényegiség, amely megadja a MINI-k összetéveszthetetlenségét.

Fentebb már említettük a hosszabb tengelytávot, 2670 milliméterével teljes mértékben felveszi a versenyt a nagyobb, termetesebb versenyzőkkel. Csakúgy, mint hosszra, vagy szélességre: előbbi 4253 milliméter, utóbbi 1800. Ugye, hogy nem is olyan apró, mint gondolnánk?

Oldalnézetből egyébként nehéz megszokni a dupla oldalajtók látványát, az ember szeme valahogy mindig a kompakt háromajtós sémát vizionálja.

Ugyanakkor az arányok jól megmaradtak, az egész kaszni kellemes formában került megnyújtásra, a magasság sem lett egekbe szökő. Az oldalüvegezés követi a tradicionális fazont a MINI Clubman Cooper S esetében is, tehát a felső élek a tetővonalhoz alkalmazkodva egyenesek, kicsit hátrafelé csapottak, az övvonal pedig szinte tiszta párhuzamot zár az összképpel.

A sárvédőívek műanyag burkolást kaptak, ezzel hangsúlyozva ki a MINI Clubman Cooper S univerzális használati jellegét, valamint emelt stressztűrő képességét, igaz, a laza offroados verzió pluszban megkapta az ALL4 utótagot – teszt később, a magyarországi bemutatót már kiveséztük korábban.

Mely kategóriába soroljuk a MINI Clubman Cooper S-t?

A MINI Clubman Cooper S leginkább formabontó része a farnál keresendő, megsúgjuk. A kishaszonjármű-szerű megoldás, miszerint két irányba nyílik egy dupla ajtó – nagyon egyedi, megvan a praktikuma és hátránya is egyaránt. Nyilván praktikus, hiszen szélesre tárható az ajtópáros, így a pakolás könnyedén kivitelezhető, viszont szűkebb helyen jönnek a kellemetlenségek, mivel a túlnyúlás így nagyjából fél méteres lesz.

Egyébiránt 360 literes rakfelülettel számolhat az újdonsült MINI Clubman Cooper S tulajdonos alaphangon, 1250 literig felbővíthető a kapacitás, ha az osztott hátsó támlás üléseket megfelelően pozícionáljuk.

Még mindig elképesztően extravagáns a MINI-k beltere. A tesztelt MINI Clubman Cooper S sem kivétel ezalól, figyelembe véve, hogy a hazai importőr besűrített szinte minden létező pluszt az autóba, egyfajta techdemóként.

Ez kifejezetten előnyös, hiszen látható-érezhető, hol tart a technológia, merre jár a fejlődés, no meg persze arra is tökéletes, hogy érezzük: megmarad a folyamatos nívó, amit a célközönség elvár joggal.

Ízléses és stílusos a kialakítás, a kormánykerék vajbőr bevonata kellemes tapintást nyújt, az apró varrás a belső íven feldobja a küllemet, jól harmonizál a központi analóg műszeregység mutatóival. A kilométeróra és a mellé csatolt fordulatszámmérő számlapjai egymásból „nőnek” ki, az alapvető információk itt is megtekinthetők, de személyes kedvenc a hatalmas, kör alakzatú központi infotainment. Mint tudjuk, ez a korai MINI modellek egyetlen és kiemelt visszajelzője volt, alapvetően a sebesség mérésére volt predesztinálva, mára azonban teljesen más lett a gyakorlati funkcionalitása. Jól olvasható és értelmezhető, kitűnően lokalizált menürendszere nagyjából 5 perc után átlátható, a klíma szabályozásán kívül minden itt zajlik, ami az autó és szórakoztató rendszerei működésével összefésülhető.

Nem mondható, hogy hodály tereket kapunk a MINI Clubman Cooper S-ben, viszont az tény, hogy a klasszikus MINI férőhelyek hatványozottak jelen esetben. A vezetőállás és az utasoldali rész is relatíve nagynak számít, jó térd- és fejterekkel, úgy 190 centis testmagasságig nincs is gond. Az ülő- és hátlapok kényelmesen középkemények, jól tartanak, a ki- és beszállás is gördülékeny.

Hátul meglepően nagy a hely, itt jön képbe ismét a növelt tengelytávolság – legalábbis, ami a lábtereket illeti. Fejtér már szűkösebb, hiszen a hátrafelé lejtő tetővonal már hordoz némi kompromisszumkötést. A vállterek szintén korlátozottak, kényelmesen – annak rendje és módja szerint – két felnőtt átlagos testalkatú utas fér el.

Játékos, pajkos: 192 lóerővel remelül szórakoztat

Fürge és dinamikus a MINI Clubman Cooper S, ami nem is csoda, hiszen 1998 köbcentiméter lökettérfogatú benzines erőforrása 192 lóerőt mozgósít. Ez kereken 2 lóerővel több, mint a korábbi dízel esetében; ez kell is, mivel az önsúly meghaladja az 1.4 tonnát. Érdekes egyénként, hogy ez a plusz erőtartalék sokat nyom a latba at öngyulladóshoz képest, ott valahogy lustábbak voltak a gázreakciók, a nyomatékgörbe is visszafogottabban épült fel.

A BMW-örökség 7 sebességes duplakuplungos automataváltó remek párosítás a 20i motorhoz, a fokozatok mindig akkor jönnek, amikor elvárjuk, észrevétlen marad az egész hajtáslánc – szinte észre sem vesszük, s máris autópályatempóval autózunk. A fordulatszámmérő egyébként 130 kilométer/óránál 2100 RPM főtengely fordulatot jelez, ami igencsak jó érték, s ez nagyban kihatással van a fogyasztásra is.

Kezdjük az autópályázással: a tesztelt MINI Clubman Cooper S váltakozó terepviszonyok közt, 2 fővel beérte 6 literrel átlagban, míg országúton 4.8 literes értéket rögzítettünk. Városban sem kanászodott el túlságosan a motor, 7.4 literes érték született. Az átlagfogyasztás a leírtaknak megfelelően nem érte el a 7 litert.

2018 MINI Clubman Cooper S specifikációk

Motor

Motortípus: soros négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 192 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 7 fokozatú duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4253 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1441 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1465 kg

Megengedett össztömeg: 1995 kg

Csomagtartó mérete: 360 liter, bővíthető 1250 literig

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 228 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.1 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.4 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.0 l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 134 g/km

Még több információ a MINI magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft.,

Utómunka hardver: ASUS, Acer,

Jön a hátsókerékhajtású Toyota Marl X GRMN sportszedán

Pörgős hathengeressel, kézi váltóval, szénszálas kompozit tetőlemezzel lép színre a Toyota középkategóriás, hátsókerékhajtású szedánjának sportverziója, a Mark X GRMN.

Amióta a Gazoo Racing gondjaira bízták a Toyota utcai sportmodelljeinek kialakítását, kimért ütemben, de töretlen lendülettel érkeznek a különböző sportosítási fokú személyautók. A program csúcsát képviselő, intenzív motortuningot is tartalmazó GRMN (Gazoo Racing Masters of Nurburgring) csomagot elsőként a márka globális portfoliójának legkisebb tagja, a Yaris kapta meg. A mindössze hatszáz példányban készült városi modell nagy nemzetközi sikert aratott, ám nehéz azokat hibáztatni, akik szerint ideje volna egy eleve nagy teljesítményű, lehetőleg hátsókerékhajtású típust is beoltani a GRMN génekkel.

A jó hír, hogy ez megtörtént – a rossz, hogy ennek csak a japán vásárlók örvendhetnek. Miközben ugyanis a Toyota világszerte elsőkerékhajtású szedánjait (a Camryt és az Avalont) helyezi előtérbe, a belpiacon továbbra is élnek és virágoznak a nagy, hátsókerékhajtású limuzinok. Ezek közül a kisebbiket, a középkategóriás Mark X szedánt tette most kívánatosabbá a Gazoo Racing csapata.

Első lépésként agresszívabb első lökhárítót szabtak az autóra, megnövelve a légbeömlő nyílások méretét. A hűtőmaszk a Japánban szokásos krómtömeget levetve minimalista kivitelt kapott, az alsó rostély fényes fekete struktúráját metálszürke keret és azzal azonos tónusú könnyűfém keréktárcsák ellensúlyozzák; a fehér féknyergeket a Gazoo Racing logója díszíti. Hátul fékhűtő-nyílások, a csomagtérfedél peremére illesztett, diszkrét légterelő, méretes diffúzor és természetesen dupla ikerkipufogó teszi következetesen sportossá a megjelenést. Az utastérben szintetikus nyersbőrrel kárpitozott sportülések, GR-emblémás bőr sportkormány, karbon mintázatú ajtópanelek, fényes fekete dekorelemek és könnyűfém pedálszett tanúskodik a sportos génekről.

Ami pedig ezeket a géneket illeti: a Gazoo Racing mérnökei módosították a modell felfüggesztését, lecserélték a lengéscsillapítókat, és közvetlenebbre hangolták az elektromos szervokormányt. Ezzel összhangban lehetőséget teremtenek a könnyítésre, illetve a tömegközéppont süllyesztésére: az opcióként rendelhető szénszálas tetőpanel tíz kilogrammal csökkenti az autó tömegét, mégpedig pont ott, ahol azt a legjobban megérzi az ember. A csomagot a szériakivitelű automata sebességváltó helyére beépített, hatfokozatú kézi váltó teszi teljessé, közvetlen mechanikus kapcsolatot biztosítva a 3.5 literes V6-os motor és a hátsó differenciálmű között.

A GRMN címke elvileg a Gazoo Racing tuningprogramjának legfelső szintjét jelöli, ám a 3.5 literes, hathengeres motorhoz nem nyúltak: az ugyanúgy 318 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot ad le, mint a normál változatokban megtalálható motor. Márpedig ebből a közvetlen és szívócső-befecskendezéssel egyaránt felszerelt, 2GR-FSE kódjelű modern blokkból (amely a Toyota és a Lexus számos más típusában is megtalálható) nem okozna különösebb problémát ennél akár sokkal nagyobb teljesítményt előcsalogatni.

A mindössze 350 példányban készülő autó az alapját képező 350 RDS kivitelhez képest plusz 3,3 millió forintnak megfelelő japán jenért érhető el. Mindent összevetve jutányos árnak hangzik. 2014-ben egyébként már létezett egy GRMN Mark X, amely többé-kevésbé ugyanezekkel a módosításokkal általános sikert aratott a nemzetközi sajtóban – és ha akkor ennyi elég volt az üdvösséghez, nyilván most sem kell több ahhoz, hogy mosolyt csaljanak 350 szerencsés vásárló arcára.

Így néz ki, amikor egy Lexus LC-t festővászonnak használnak

Egy amerikai kulturális központ különleges alkotás elkészítésére kért fel egy neves kortárs képzőművészt. Az elkészült munka több szempontból is új értelmet ad a napjainkban oly népszerű street art fogalmának.

A Georgia állambeli Atlanta városában álló Fox Theatre a világ talán legismertebb, de feltétlenül a legpompásabb filmszínháza. A húszas évek végén megnyitott, ötezer férőhelyes óriásmozit a hetvenes években az amerikai történelmi örökség részévé nyilvánították, így megóvva az arab palotát mintázó, mesebeli épületet a pusztulástól. Jelenleg összművészeti központként működik, ahol koncerteket, színpadi előadásokat és filmfesztiválokat tartanak.

Egy minden évben megrendezett helyi kulináris fesztivál, a „Gyilkos paradicsom támadása” keretében a Fox Theatre kurátorai olyan egyedi képzőművészeti alkotást álmodtak meg, amely egyszerre tiszteleg a filmszínház, a konyhaművészet, valamint Atlanta múltja és jelene előtt. Az ötlet a fesztivál főszponzorának, a Lexusnak is megtetszett, a megvalósításra pedig a floridai születésű, de negyed évszázada Atlantában élő és alkotó Ronnie Land (művésznevén R. Land) festőművészt kérték fel.

R. Land hosszú és termékeny pályafutása alatt következetesen mosta el a határvonalakat a magas kultúra és a tömegkultúra, a képzőművészet és az utcai művészet között.

A kritikusai szerint a „Keith Harring megközelítését Walt Disney lelkesedésével” kombináló alkotó munkáival számtalan galériában és múzeumban találkozhatunk, de monumentális falfestményei vagy stencilezett munkái az USA számos városában felbukkantak már, sőt, a tévénézők a Cartoon Network felnőtt társcsatornáján vagy a Walking Dead sorozatban is találkozhattak alkotásaival. Munkáihoz elsősorban környezetéből, a közösségből merít ötletet – így született meg 2001-ben világhírűvé vált „Loss Cat” kamu-hirdetése, amelyet a világ első mémjeként tartanak számon. Lelkesen támogatja a kulturális és történelmi hagyatékok megőrzését, a gyermekek támogatását célzó szervezetek munkáját, és hangos szószólója Atlanta felvirágoztatásának.

Mivel a street art az utcán születik, R. Land nem vonult stúdióba alkotásának elkészítéséhez: kiválasztott vásznát, egy hófehér Lexus LC 500 kupét leparkolta a Fox Theatre előtt, és munkához látott. A fesztivál forgatagában járókelők ezrei haladtak el mellette, rácsodálkozva sajátos stílusára; többen meg-megakasztották az alkotás folyamatát egy selfie erejéig.

A nap végére elkészült autón a Fox Theatre emblémája mellett a város kerületeinek, sportcsapatainak, valamint legjobb éttermeinek a neve vagy logója is felkerült az autóra, így teremtve meg Atlanta esszenciáját.

Tekintélyes díjat nyert a Hyundai Kona és Kona Electric

A 2019-es Hyundai Kona és Kona Electric CUV modellek együtt nyerték el A 2019-es év Észak-Amerikai Szabadidőautója díjat az Év Észak-Amerikai Autója, Szabadidőautója és Teherautója autóipari média bírálóbizottságának döntése alapján.

Ez az első alkalom, hogy egy Hyundai CUV modell nyert Az Év Szabadidőautója kategóriában. A CUV kategória nyertesét minden évben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon jelentik be.

„Nem lehetnénk büszkébbek az innovatív Kona és Kona Electric crossover modellekre, amelyek elnyerték a rangos Az Év Észak-Amerikai Szabadidőautója díjat” – mondta Brian Smith, a Hyundai Motor America ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „A Kona egy megfizethető, stílusos és funkcionális kompakt CUV, amelyet az aktív életmódot folytató vásárlók szükségleteire szabtak. Új mércét állít fel szegmensén belül vonzó dizájnjával, csúcstechnológiás kapcsolódási lehetőségeivel és a kategóriájában vezető biztonsági berendezéseivel. Tudjuk, hogy vásárlóink egyetértenek majd a vezető médiákkal, megerősítve ezt a jelentős díjat.”

William Lee, a Hyundai Észak-Amerika elnök-vezérigazgatója és Brian Smith, a Hyundai Motor America ügyvezető igazgatója együtt ünnepelnek, miután a Hyundai Kona és Kona Electric elnyerték A 2019-es Év Észak-Amerikai Szabadidőautója díjat, Az Év Észak-Amerikai Autója, Szabadidőautója és Teherautója autóipari média bírálóbizottságának döntése alapján. Ez az első alkalom, hogy egy Hyundai CUV modell nyert Az Év Szabadidőautója kategóriában. A CUV kategória nyertesét minden évben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon jelentik be.

A 2019-es Év Észak-Amerikai Szabadidőautója díj bírálóbizottsága az Egyesült Államok és Kanada vezető újságíróiból álló független testület. A szervezet 1994 óta részesíti elismerésben az élvonalba tartozó autókat, teherautókat és szabadidőautókat. Idén az 54 médiaorgánumból álló döntőbizottság tagjai között szerepeltek újságok, folyóiratok szakértői, veterán rádiósok, internetes újságírok és szabadúszó médiák képviselői is.

A Kona és Kona Electric egyaránt vadonatúj CUV platformra épülnek, sokoldalúságot kínálva az aktív életmódot folytató vásárlóknak. A Kona kifejlesztése során a tökéletesített vezetési dinamika, valamint a városi és számos különböző útfelületen történő vezetés során jól reagáló teljesítmény állt a középpontban. A Kona Electric becsült hatótávolsága 415,2 km és az alapfelszereltség részeként kínálja a gyorstöltési képességet, amely számos konkurens modell esetében extrának számít. A Kona Electric platformját azzal a céllal fejlesztették ki, hogy a vásárlók számára a CUV-okhoz hasonló hasmagasságot, valamint megemelt vezetői üléspozíciót biztosítson a jobb láthatóság és kényelem érdekében a hosszú utazások során, illetve a könnyű be- és kiszálláshoz.

2018-ban Európa legkelendőbb pickupja a Ford Ranger volt

A Ford több mint 1,35 millió járművet értékesített 2018-ban 20 hagyományos európai piacán, amivel 7,6 százalékos piaci részesedést ért el.

Európában a Ford már zsinórban 4. éve az első számú haszongépjármű-márka a 20 európai piacon a 2018-as teljes évi értékesítési adatok alapján.

A Ford az elmúlt 25 év legjobb haszongépjárműértékesítését könyvelhette el, 380.900 darabot adva el 20 európai piacán 2018-ban, 8 százalékkal javítva a 2017-es eredményen. A piaci részesedés 0,6 százalékponttal, 14,1 százalékra nőtt a Ford 20 európai piacán, ami 1995 óta a legjobb eredmény.

A Ford SUV-eladásai 19,3 százalékkal nőttek 2018-ban, ami 275.100 darabot jelentett a Kuga és az EcoSport sikerének köszönhetően.
A Kuga és az EcoSport az eddigi legjobb évüket zárták: a Kuga értékesítése 153.800, az EcoSport értékesítése 111.700 darabot tett ki a Ford 20 európai piacán 2018ban. Az EcoSport iránti kereslet decemberben is erős maradt, amikor 55 százalékkal többet rendeltek a modellből, mint 2017 decemberében.

A gazdagon felszerelt modellek (Titanium, Vignale, Active, ST-line, ST és RS) tették ki több mint 70 százalékát a Ford személyautó-értékesítésének a hagyományos európai piacokon, ami 5,1 százalékpontos növekedést jelent.

A privát és flottavásárlók tették ki a Ford személyautóeladásainak 74,1 százalékát a márka öt legnagyobb európai piacán 2018-ban; ez jobb, mint az iparág átlaga.

“Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Ford újra Európa első számú haszongépjármű-márkája lett, a legjobb értékesítést produkálva 1993 óta, és a legjobb piaci részesedést érve el 1995 óta. SUV-modelljeinktovábbra is népszerűek: 2018-ban közel 20 százalékkal több kelt el belőlük” – fogalmazott Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Az EcoSport eladásai 78 %-kal nőttek 2018-ban az előző évhez képest, így a tavalyi volt az EcoSport eddigi legjobb éve a Ford 20 európai piacán. A decemberi megrendelések 55%-kal haladták meg a 2017 decemberi eredményeket

2018-ban a Ford volt az Egyesült Királyság első számú autómárkája, zsinórban immár 42. éve vezetve a személygépkocsi-eladásokat, és 53. éve vezetve a haszongépjárműeladásokat. A Ford kilencedszer lett piacvezető Magyarországon, az európai rangsorban is előkelő 12,1 százalékos piaci részesedésével, mellyel a második a piacok rangsorában.

Sikeres termékkínálat: 2018-ban a Ford haszongépjármű-ágazata az elmúlt 25 év legjobb teljesítményét produkálta. 14,1 százalékos részesedésével 20 európai piacán a Ford immár zsinórban 4. éve Európa első számú haszongépjármű-márkája.

A Ranger az élre ugrott: a november végi adatok alapján a Ford Ranger újra Európa legkelendőbb pickupja lett. 2018-ban a Ford 51.500 darab Rangert értékesített 20 európai piacán, vagyis 15,7 százalékkal többet, mint 2017-ben.

LEGFRISSEBB

Érkezik a Mazda 6e SUV verziója, de kérdés, milyen árazással?

0
Közös fejlesztés a Mazdától és a kínai Changan-tól A Mazda és a kínai Changan autógyártó cégek közösen fejlesztették ki a Mazda CX-6e modellt, amely a...

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

TESZTJEINK