Főoldal Blog Oldal: 260

Az új Ford Focus rendkívül innovatív, dinamikus, és mellé még izgalmas is

A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret és fejlettebb technológiákat kínál a közepes méretű családi autók vásárlóinak.

A vállalat mérnökei rendkívül elmélyülten konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj ötajtós ferdehátút és a praktikus kombit, amelyeknek stílusos Focus Titanium, sportos Focus ST-Line és előkelő Focus Vignale változatai mint saját, egyedi karakterrel bírnak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik; az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.

A vadonatúj Focusban számos új vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban, jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket.

“Vadonatúj Ford Focus modellünk a technológia és a vezetési élmény csúcsát kínálja saját szegmensében” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Ritkán nyílik alkalom arra, hogy teljesen tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetünk meg egy új autót. Éppen ezért kapva kaptunk a lehetőségen, hogy kifejlesszük a ma kapható legjobb közepes méretű családi autót.”

Sportos és tágas

A sportos Focus a kategória legáramvonalasabb modellje. Az autó atlétikus és dinamikus megjelenéséről a hosszan elnyúló motorháztető és az erőteljes hátsó kialakítás gondoskodik, miközben az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét; jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.

Az utastér egyszerű, letisztult vonalai, gyönyörű anyagai és látható rések nélkül illeszkedő felületei még kellemesebb élménnyé varázsolják az utazást. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast, a lágy tapintású anyagok pedig tovább erősítik az autó prémium karakterét.

A kifinomult részletmegoldások, a polírozott üveg és csiszolt felületek a csúcskategóriás termékek hangulatát idézik. A Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot, az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felületkidolgozások jellemzik.

A vadonatúj Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut. Az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb, így a hátsó utasok kategóriaelső térdtérrel gazdálkodhatnak, és a kabin szélessége is nőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel több a válltér. A térérzetet tovább javítja, hogy a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér, így az utastér nyitottabbá vált; ezt a benyomást tovább erősíti a nyitható panorámatető, ami ragyogó fénnyel tölti meg az autót.

A nagyobb méretű kutyahordozók immár a hátsó ülések ledöntése nélkül is beférnek a csomagtérbe, ráadásul a kombi változat kéz nélkül használható csomagtérajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember csak meglendíti a lábát a lökhárító alatt. A hátsó üléseket is könnyebb ledönteni: a csomagtérben található gomb megnyomására az üléstámlák egyszerűen előrebuknak.

Technológia, ami magabiztossá tesz

Fejlett vezetősegítő technológiáinak köszönhetően a Ford Focus mind az autópályákon, mint a lassan araszoló forgalomban még kényelmesebben, még kevesebb stresszel és még biztonságosabban vezethető.

Az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika most a következő funkciókkal egészült ki:

A Stop&Go rendszer akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban, majd automatikusan újra mozgásba hozza, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak.

A Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját, amihez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák információit is.

A Sávközép technológia a hosszú utakon csökkenti a vezető terhelését, segítve, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót.

A Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését, így ideális látási viszonyokat teremt. A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt, felismerve a közelgő körforgalmat, valamint az ’elsőbbségadás kötelező’ és ’stop’ táblákat. A vadonatúj Focus Vakításmentes Távfényt is kínál, ami megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka.

A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen. A vezetőnek nincs más dolga, mint üres (N) állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani a középkonzolon elhelyezett gombot. Manuális váltó esetén a rendszer instrukciókat ad, hogy mit tegyen a vezető és csak a kormányzást végzi.

A Focus vezetőjének számos további technológia áll még rendelkezésére, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket: ilyen például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, aKeresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Széles látószögű tolatókamera, a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer és az Ütközés Utáni Fékezés.

“Biztosan mindenki emlékszik még a saját vezetéstechnikai vizsgájára, amikor erősen koncentrált arra, hogy biztonságosan autózzon. A vezetés azóta sem lett egyszerűbb feladat – inkább csak hozzászoktunk a ránk nehezedő nyomáshoz. Ám az olyan technológiák, mint a Stop&Go vagy a Sávközép funkció csökkenthetik ezt a nyomást, így jobban figyelhetünk más, szintén fontos dolgokra, és magabiztosabban autózhatunk” – nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója.

Energikus és készséges

A vadonatúj Focus bármely más közepes méretű családi autónál jobb vezetési élményt kínál. A kifinomult, független hátsó futómű-rendszerben most először jelenik meg a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot biztosít. A rendszer a kátyúkat is felismeri, így az utasok kevesebb rázkódást éreznek majd a rossz minőségű utakon. Mindegyik Focus modellben a vezető rendelkezésére állnak a választható üzemmódok, amelyekkel az autó karakterisztikáját mindig a pillanatnyi közlekedési helyzethez igazíthatja.

A vásárlók a következő motorváltozatok közül választhatnak:

A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 125 lóerős teljesítménnyel; a legutóbbi fejlesztéseknek köszönhetően az erőforrás legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 108 g/km.

A Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja 150 és 182 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással
A Ford új 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja 95 és 120 lóerős teljesítménnyel, 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 92 g/km CO₂-kibocsátással
A Ford erőteljes 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 114 g/km CO₂-kibocsátással
Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, amely a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.

Stabil kapcsolat

A Focus európai vásárlóinak mostantól a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A navigációs rendszer Live Traffic frissítései mellett a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül: az autó könnyen megtalálható a bevásárlóközpontok zsúfolt parkolóiban, ellenőrizhető az üzemanyag szintje, a távolból is vezérelhetők a Focus zárjai, sőt az autó távirányítással is beindítható.**

Az új vezeték nélküli töltő révén az autósok végre búcsút inthetnek a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek. A kompatibilis okostelefonok természetesen a töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül – illetve egyszerű hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. Egy új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket.

“Európában immár két évtizede a Focus biztosítja számunkra a stabil hátországot. Élvonalbeli dizájnjával, technológiájával és vezethetőségével ez az autó mindent megtestesít, amit vásárlóink szeretnek a Fordokban” – vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Tavalyi európai eladásainknak majdnem az egyötödét tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos tény; ezért is fordítottunk annyi energiát az új modell, az általunk valaha gyártott egyik legjobb autó fejlesztésére.”

Nagyjából a fele hibrid a Toyota európai eladásainak

Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6 százalékkal bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.

A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyagkibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható. A világ legzöldebbnek tartott autógyártója így két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, nem mellesleg a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában 16 modell) jegyző Toyota és Lexus 2018-as év első félévében összesen 560.000 új autót értékesített é Európában, vagyis 6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, amivel a vállalatcsoport piaci részesedése 5%százalékra növekedett a kontinensen. A látványos sikerben meghatározó szerepe van a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló európai magán és flottavásárlóknak köszönhetően az a kontinens újautó piacán tapasztalható minden korábbinál gyorsabb zöldülési tendenciának.
A Toyota és a Lexus így a tavalyi év azonos időszakához képest 23 százalékkal, 257,000 darabra növelte külső töltést nem igénylő hibrid elektromos modelljeinek értékesítését: a hibridek így a japán autógyártó összesített európai eladásainak 46%-át teszik ki, Nyugat-Európában pedig még ennél is magasabb, 58% ez az arány.

A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el. A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán.

“Nagy öröm számunkra, hogy sikeres elektromos stratégiánknak köszönhetően ilyen remek eredményt értünk el az első félévben. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 46 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő továbbra is erős év marad a Toyota számára, olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

TME eredmények 2018 első félévben

• Összesített értékesítés: 560.000 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
• Piaci részesedés: 5,0% (+0.1 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
• Összesített hibrid értékesítés: 257.000 (+23% a tavalyi első félévhez képest)
• Hibrid mix: Nyugat-Európa: 58% – Kelet-Európa: 10% – összesen: 46%

Toyota eredmények 2018 első félévében

• Toyota értékesítés: 521.200 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: Yaris-család (123,300); Toyota C-HR-család (78,400); Auris-család (66,000)
• Legnagyobb növekedés: Mirai (+115%); PROACE Verso (+73%); Yaris Hybrid (+40%); Toyota C-HR Hybrid (+28%)
• Legkelendőbb hibridek: Toyota C-HR Hybrid (67.200); Yaris Hybrid (66,300); Auris Hybrid (49.600)
• Összesített hibrid értékesítés: 232,700 (+25% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 55% – Kelet-Európa*: 11% – összesen: 45%

Lexus eredmények 2018 első félévében

• Lexus értékesítés: 38,500 (+7% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: NX család (15,400); RX család (9,000); CT 200h (4,800)
• Legnagyobb növekedés: LS család; LC család; NX család (+15%) ; CT 200h (+10%)
• Legkelendőbb hibridek : NX Hybrid (10,800); CT200h (4,800); RX Hybrid (3,700)
• Összesített hibrid értékesítés: 24,000 (+5% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa: 5% – összesen: 62%

A Nissan bejelentette a 2018-as év január-június időszak magyarországi értékesítési eredményeit

A Nissan bejelentette 2018-as első félév értékesítési eredményeit a magyar piacra vonatkozóan. A Datahouse adatai alapján a 11. helyen áll a Nissan újautó forgalombahleyezéseket figyelembe véve.

2018-ban a crossover szegmensben a 3. legnépszerűbb márkának a Nissan bizonyult idehaza, a Suzuki és a Ford mögött. Ezen előkelő hely eléréséhez nagymértékben hozzájárult a Qashqai, melyből a 2017-es év hasonló időszakához képest 24%-kal többet regisztráltak, összesen 1291 darabot. Ezen felül a Nissan Juke is nagy erős félévet tudhat maga mögött 420 darab forgalombahelyezéssel, mely 57,3%-os növekedés.

Emellett a Nissan jelentős növekedést tudhatott magáénak a pick-upok piacán is. Navarából 78,6%-kal többet regisztráltak 2017 első féléves adataihoz képest, köszönhetően a Nissan több mint 80 éves tapasztalatának és hírnevének a pick-up piacon.

A Nissan az elektromos autók piacán is igazán nagy sikereket ért el az első félévben. A Nissan LEAF lett a legnépszerűbb 100%-ban elektromos gépjármű Magyarországon 2018. első 6 hónapjában köszönhetően annak, hogy 103%-kal nőtt a LEAF regisztrációk száma 2017-hez képest, így pedig a modell 46,3%-os piaci részesedést ért el a tisztán elektromos autók piacán. Míg az e-NV200 az 5. legnépszerűbb elektromos gépjármű idehaza 4,8%-os piaci részesedésével. A márka teljes piaci részesedése az elektromos autók esetében 51,2% volt 2018. január-júniusi időszakában.

Élménynap keretein belül mutatkozott be az új, 510 lóerős Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio magyarországi bemutatkozása alkalmából élménynapot rendezett a Drivingcamp vezetéstechnikai központjában a Fiat Chrysler Automobiles Central&Eastern Europe (FCA CEE) Kft.

Az eseményen mi is jelen voltunk, s megtekintettük az Alfa Romeo által felvonultatott valamennyi aktuális modellt. Az 510 lóerős Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio mellett a média képviselői kipróbálhatták a márka modern legendáját, az Alfa 4C-t, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg az Alfa Romeo DNS-ében rejlő sportos karaktert. A rendezvényen résztvevő Alfa Romeo-k együttesen ötezer lóereje szaggatta az aszfaltot.

A Stelvio Quadrifoglio a legendás német versenypályán, a Nürburgringen már bizonyította képességeit. A Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmére támaszkodva megépített alumínium szerkezetű, 2,9 literes, V6-os biturbo benzinmotorral az Alfa Romeo szabadidőautója 7 perc 51,7 másodperc alatt teljesítette a Nordschleife 20 832 méteres körét. Ezzel az eredményével az óránként 283 kilométeres végsebességű, nulláról százra 3,8 másodperc alatt gyorsuló olasz SUV kategóriarekordot állított fel és megszerezte a „világ leggyorsabb szabadidőautója” címet.

A Stelvio Quadrifoglio sikerében meghatározó szerephez jutottak az Alfa Romeo innovatív technológiai megoldásai. A V6-os biturbo 6500-as fordulatszámon jelentkező 510 lóerejét, és a 2500-5000 percenkénti fordulatszámtartományban rendelkezésre álló 600 newtonméteres maximális forgatónyomatékát, a legerősebb Stelvio, az Alfa Romeo saját fejlesztésű, AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozással kombinált Q4 összkerékhajtás rendszerén keresztül szabadította a pályára.

A rekorder SUV megkapta az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futóműszabályozót is, amely az elektronikus menetdinamika rendszereken keresztül minden helyzetben a lehető legtökéletesebb vezetési élményt biztosítja.

A Stelvio Quadrifoglio megrendelhető az Alfa Romeo magyarországi márkakereskedéseiben. A 28.440.000 forint bruttó listaáron kínált szabadidőautó két olyan kategóriaelsőséggel büszkélkedhet, amelyek hozzásegítik, hogy szegmense kiemelkedő menetdinamikájú modellje lehessen.

Az 1830 kilogramm menetkész tömegű SUV, a motorja egy lóerejére jutó 3,6 kilogrammal méretosztálya legjobb teljesítmény/tömeg arányú gépkocsija. Literenként 176 lóereje ugyanakkor saját kategóriája legkedvezőbb fajlagos teljesítményű modelljévé teszi.

A Stelvio Quadrifoglio szerelmesei számára az Alfa Romeo 2018-ra meglepetéssel készült. A fennállásának száznyolcadik évét ünneplő olasz autógyártó bemutatta a Stelvio Quadrifoglio „NRING”, illetve mellette a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű, 108-108 példányban gyártott változatát is.

A limitált sorozatokkal az Alfa Romeo a német Nürburgringhez fűződő kapcsolata előtt tiszteleg. Az 1927-ben megnyitott legendás versenypálya és a lombardiai cég története a kezdetektől összefonódik, a Stelvio Quadrifoglio aktuális sikerei előtt a márka számos eredményt ért el a „Zöld Pokol” néven emlegetett pályán. Az Alfa első győzelmét 1932-ben Rudolf Caracciola szerezte meg a Nordschleifén, és sort olyan hírességek folytatták, mint Tazio Nuvolari. De itt futotta 7 perc 32 másodperces rekordját az óránként 307 kilométeres sebességre képes Alfa Giulia Quadrifoglio is 2016-ban.

A Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű limitált sorozatának példányai exkluzív felszereltséget kaptak. A szénszálas műszerfalbetétre illesztett, sorszámozott pakett, az egyedi Circuito Grey fényezés, a gyűjtői értéket igazoló FCA Heritage hitelességi tanúsítvány egyaránt az „NRING” modellek sajátja.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

5 csillagos eredményt ért el az új Nissan LEAF az Euro NCAP tesztjein

Az új Nissan LEAF nagyszerű, 5 csillagos minősítést kapott az EURO NCAP független szervezettől.

A LEAF az első autó, melyet az új és szigorúbb 2018-as protokollnak megfelelően teszteltek. A 2018-as protokoll számos új tesztet is magában foglal, melyek a legfontosabb ütközési forgatókönyvekkel foglalkoznak, autók, gyalogosok és az egyre növekvő számú kerékpáros részvételének szimulációjával.

Az Euro NCAP tesztjeiben a LEAF a felnőtt utasok védelme terén 93 százalékos eredményt ért el, míg a gyermekek védelmére 86 százalékot kapott. A biztonsági besorolást több a járművel végzett teszt alapján határozzák meg, ezek a tesztek – egyszerűsített módon – a való életben előforduló olyan baleseti helyzeteket vizsgálják, melyek sérülésekkel járhatnak. Ezt a fajta magas biztonságot a magyarországi ügyfelek is nagyra értékelik, akik a pénzügyi év első három hónapjában már közel 150-en választották az új LEAFet. Mindez a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva 103%-os növekedést jelent.

Az új LEAF 5 csillagos eredménye tükrözi a járműbe épített fejlett vezetéstámogató rendszereket is. Az autó nagy számban tartalmaz olyan technológiát, mint a kamerák és radarok, melyek többek között a gyalogosok biztonságához is hozzájárulnak, illetve ezek képezik a Nissan elismert ProPILOT-rendszerének alapját is, mely biztonságosabb és magabiztosabb vezetést tesz lehetővé.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket mondta el: „Az Euro NCAP bejelentése alátámasztja, amit mi már régen tudunk: az új Nissan LEAF kimagaslóan biztonságos, és igazi úttörő az elektromos járművek piacán. Az eredmény jól mutatja, hogy ügyfeleink maradéktalanul megbízhatnak Nissan Intelligent Mobility jövőképünkben, és jó úton haladunk, hogy átformáljuk az emberek vezetési szokásait és életmódját.”

A bejelentés előtt néhány hónappal az autó ugyancsak 5 csillagos eredmény ért el, a hasonlóan szigorú tesztekre épülő japán újautó-értékelő programban. A legmagasabb besorolás megszerzése során a LEAF az utasvédelem terén a maximális 100 pontból 94,8-at ért el. A program szervezői a Japán Földügyi, infrastrukturális, közlekedési és turizmusügyi minisztériuma és a Nemzeti járműbiztonsági és áldozatsegítő ügynökség. A bejelentéssel kapcsolatosan itt talál részletesebb információkat.
A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL

A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.

Tovább erősíti jelenlétét Kínában a BMW

A müncheni vállalatcsoport aláírta a következő évtől több mint félmillió darab gépkocsit gyártó BMW Brilliance Automotive működését szabályzó keretszerződés hosszú távú kibővítését

A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét: a müncheni vállalatcsoport és partnere, a Brilliance Automotive Group Holding tegnap Kína miniszterelnöke, Li Ko-csiang és Angela Merkel német kancellár jelenlétében írta alá a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) működését szabályzó keretszerződés hosszú távú kibővítését. Eszerint 2019-től a BBA éves szinten 520 000 darabra növeli a senjangi Tiexi és Dadong kerületekben működő két létesítmény összesített éves tömegtermelési mennyiségét, miközben a BMW márka sorozatgyártásban kínált első tisztán elektromos meghajtású gépkocsiját, az ugyancsak Senjang városában készülő BMW iX3 modellt Kína már a nemzetközi piacokra is exportálja majd.

„A mai aláírás a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive sikertörténetének újabb fejezetét jelöli” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Keretszerződésünk hosszú távú kibővítése még biztosabb alapokra helyezi és megerősíti kínai jelenlétünket, amelyet a jövőben újabb és újabb beruházás, további piaci növekedés, valamint a hálózatról tölthető modellek fejlesztése és gyártása iránti egyértelmű elköteleződés övez. Együttműködésünk új fejezete eközben messze túlmutat aktuális mottónkon: Kínában, Kínáért. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 ugyanis, amelyet a BBA 2020-ban küld sorozatgyártásba, a világ minden táján megtalálja majd rajongóit” – tette hozzá Harald Krüger.

A BMW márka 2017-ben körülbelül 560 000 darab új autót értékesített Kínában, amely a vállalatcsoport második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítményét is meghaladja. A Kínában értékesített BMW modellek kétharmada tavaly a BBA gyáraiban látott napvilágot. 2018 májusában az előzetes tervek szerint megkezdődött Kínában az új BMW X3 helyi termelése, amely a BMW Group várakozásai szerint még tovább növeli a világ legnagyobb piacának értékesítési eredményét az év második felében. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó hatodik olyan modellje, amelynek kínai piacra tervezett változata helyben készül.

„A BMW Brilliance Automotive meghatározó tényezőként veszi ki részét a BMW márka hosszú távon fenntartható kínai sikertörténetéből” – fogalmazott Nicolas Peter, a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja. „Idén ünnepeljük közös vállalkozásunk fennállásának tizenötödik évfordulóját. Az elmúlt években véghezvitt, kivételesen intenzív kínai növekedésünk kizárólag erős és megbízható partnerünk, a Brilliance segítségével jöhetett létre, együttműködésünk részeként pedig a további jövőbeni növekedés alapjait is lefektetjük” – tette hozzá Nicolas Peter.

„A BMW Brilliance Automotive egy egészen egyedi sikertörténet, a mögötte húzódó bizalmi partnerség pedig ékes példaként emelkedik ki az iparágban” – nyilatkozta Yumin Qi, a Brilliance Automotive Group Holding elnöke. „A közös vállalkozás iránymutatóként járul hozzá Liaoning tartomány gazdasági fejlődéséhez, miközben a régióban élő több ezer munkatársunk megélhetését is biztosítja” – tette hozzá.

Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Senjangban egy erőforrásgyártó üzemet is működtet, ahol a kínai piacra készített, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű akkumulátorai is napvilágot látnak. Ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár Kínában. 2020-ban a senjangi üzemegyüttes a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású gépkocsijának sorozatgyártását is megkezdi, a BMW iX3 modellt Kína a világ számos országába exportálja majd.

Kutatás-fejlesztési részlegein a BMW Brilliance Automotive ma több mint 800 profi szakembert foglalkoztat, közülük négyből hárman Kínában születtek és tanultak. A BBA jelenleg több mint 16 800 munkatárssal büszkélkedhet. Senjangi gyáraiba a BMW Brilliance Automotive a 2009 óta eltelt tíz évben több mint 52 milliárd jüant fektetett be. A Kínában gyártott kétmilliomodik BMW modell 2018 januárjában gurult le a gyártósorról.

[TESZT] Lexus LC 500h Supreme – koncepcióból lett valóság

Kevés az olyan tanulmányautó, amely szinte az utolsó csavarig ugyanabban a formában kerül gyártásba, mint ahogyan a tervezők első blikkre megálmodták. A Lexus LC 2012-ben bemutatott koncepciója, az LF-LC merész, vad formavilágát, egyedi megközelítéseit sikeresen ültették át a jelenbe, s így ez az autó jelenleg az egyik legizgalmasabb túramodell a palettán. Teszteltük a Lexus LC 500h-t.

Számos tervezőmérnök dolgozott azon, hogy a végleges Lexus LC megkapja mindazt, amit a tanulmányba besűrítettek. Akárcsak a méltán híres LFA sportkupét, úgy a Lexus LC-t is Takumi mesterekre bízták – a több, mint 20 éves szaktudás a garancia arra, hogy a gyártás során minden apró részletre odafigyeljenek, s az esetleges tökéletlenségeket azonnal ellensúlyozzák és kijavítják.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Lexus LC egy igazi mestermű, főként, hogy a jelenlegi autóipar nagyjából egyfajta irányvonal felé tendál szegmenstől és kategóriától függően. Tehát ha sportautó, akkor lapos, gömbölyded vagy baltával faragott, ha hot hatch, akkor az utcai “hagyományos” verzióhoz hasonló, közepes mértékben átalakított küllem, és a többi.

A Lexus LC esetében nagyot álmodott a dizájnercsapat, és a márka arculatának megfelelőemn sikerült olyat alkotni, ami ugyan hordozza a már jól ismert stílusjegyeket, ám mégis új létékekkel közelíti a gran toursimo kategóriát.

Mert ugyebár illik tudni, hogy a Lexus LC nem sportautó, hanem ahogyan mér a bevezető részben is említettük: túraautó. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek egyáltalán sportautós tulajdonságok, de mellőzve van a kükemény Recaro, a pattogós, sziklaszilárdra hangolt futómű, a kifejezetten direkt kormányzás, és még sorolhatnánk napestig.

Gyönyörű, egyedi formavilág

Ennek megfelelően a külső kialakítás is leginkább kupés, gyönyörű ívekkel, hangsúlyos motorházfedélellel, lapos utaskabinnal, hatalmas 21 colos keréktárcsákkal. Nyilvánvalóan a frontrész határozza meg a Lexus LC 500h egész komplex jellemét – a lámpatestek már önmagukban egy-egy kisebb műalkotást tesznek ki; az orsó-alakzatot formáló, jellegzetes Lexus-hűtőmaszk váltakozó rácsozást kapott, szimbolikusan a sebességérzetre utalva: a felső részen még sűrűbb a mintázat, majd lefelé haladva egyre tágul a rácsozat.

Oldalnézetből jön ki leginkább a Lexus LC 500h kupéformája, hosszú motorháztetővel, aprónak ható oldalablakokkal, csapott farral, és gigantikusnak tűnő kerekekkel. Ebből a perspektívából is sokat nyom az összképbe a mellső, illetve a hátsó lámpabúra-együttes is, illetve olyan részletek is remekül passzolnak környezetükbe és feldobják a tálalást, mint például az ajtók ablakkereteinek mellőzése.

Pluszban találkozunk supercar-feelinget hordozó elemekkel is, mint például az ajtókilincsek kialakítása, motorosan nyílió-záródó kivitelben.

Hátulról is igen egyedi látványt kapunk, mind a lámpatestek, mind pedig a formák terén. Előbbi ismét masterpiece úgymond, itt még merészebben fogott a dizájnerek tolla, ugyanis a burák ívei még inkább szerteágazóbbak, random hatással, ügyelve arra, hogy a kaszni vizuális egysége azért meg tudjon maradni.

Minőségi anyagokat alkalmaztak a Lexus LC500h utasterében is

Kitűnő minőséget képvisel a Lexus LC 500h utastere, annak összeszerelése, minden illesztése minőségi.

A ki- és beszállás meglepően könnyed, annak ellenére, hogy az autó egyértelműen az alacsonyabb építésű kategóriát képviseli. A kormány fogása masszív és optimális, bár az alsó kiegyenesített ív hiányzik, de nem ront a hangulaton egyáltalán.

A műszerfal elrendezése remek, teljesen LCD alapú, hajazva az analógra, néhány ponton feldobva az egész szellemiséget. Külön tetsztetős megoldás az első utasüléshez integrált, középkonzoli kapaszkodó, ami el is kél bizonyos esetekben – erről majd lejjebb.

Kényelmes, hosszabb távokra is bevállalható üléseket kapott a Lexus LC 500h: nincs semmi nyoma annak, hogy sportosra lenne hangolva a kényelem. Ez jó alapvetően, hiszen a kőkemény versenyülések elsősorban a menetstabilitást, illetve annak érzetét erősítik szélsőségesebb kanyarvételezésnél – a Lexus LC 500h-nak nincs ilyen gondja, rettentő masszív és stabil, példátlan tapadással.

Itt megjegyeznénk, hogy érthetetlen szémunkra az, hogy nincs önzáró differenciálmű az opciós listán, így értelemszerűen a tesztautóban sem volt ilyen. Nem hátrány ugyanakkor, mivel az imént emlegetett stabilitás így is remekbeszabott, de ha egy Sperr is be lenne építve a futóműbe, valószínűleg még inkább mosolyra szaladna a szánk vezetés közben.

Hátra maximum 2 gyerek fér be kompromisszumok nélkül, persze csak akkor, ha nem a jól megtermett kategóriát lépviselik. Egy szónak is száz a vége: a Lexus LC 500h túraautó, mint már kifejtettük, alaphangon 2 személyre tervezve, annak rendje s módja szerint.

Ne várjunk nagy csomagtartót, de minek is olyan ebben a kategóriában (bár a szó szoros értelmében vett túrázáshoz nyilván nem lenne rossz, de két kicsi utazóbőrönd bőven befér). 172 literrel kell gazdálkodnunk.

Milyen lehet egy full hibrid túraautó?

Na ez az, jó kérdés. Bár amikor elsőre megpillantjuk a műszaki specifikációkat – még beszállás előtt – máris elhesegetjük az esetleges ellenérzéseket. A hajtáslánc ugyanis egy V6-os szívó benzinmotort rejt, 3456 köbcentis lökettérfogattal, ehhez jön az elektromotor.  Az összteljesítmény 359 lóerő, lebontva 299 lóerőt produkál a V6, 180 lóerőt produkál a villany. Nyomatékban sincs hiány, benzines kontra villanymotor 348-300 Newtonméter.

Nyilván érdemes sportmódban kezdeni a menettulajdonságok tesztjét a Lexus LC 500h-nál. A gyorsulás remek, mondhatni aszfaltszaggató, ha ténylegesen odalépünk a gázpedálra: 5 másodperc alatt sikerült feltornásznunk sebességünket nulláról százra (4.7 másodperc). Mindehhez harsány V6-hangzást is kapunk, a hibrid jellegnek nyoma sincs, a kormányzás megmarad atomstabilnak, a tapadásról pedig már fejtegettünk fentebb.

Ha visszafogottabb profilt, mondjuk spórolósabb, ECO módban autózunk, a Lexus LC 500h megszelídül, és folytatja viselkedését kezesbárnyként – e tekintetben jól beleolvad a forgalomba, felvéve az átlagos közlekedés ritmusát. Ilyenkor hajlamosak lehetünk egy pillanatra elfelejteni azt, hogy egy szuperautóban ülünk, sok száz lóerővel alattunk.

Hibrid – ez a fogyasztásban (is) megmutatkozik

Fogyasztás tekintetében is remekelt a Lexus LC 500h, hiszen átlagos felhasználás mellett 6.1 literes fogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre. Városi körülményekkel 6.8, országúton 5.2 literrel zártunk, masszívabb vezetéssel azonban sikerült elérnünk a 9 liter/100 kilométer körüli átlagot is.

2018 Lexus LC 500h specifikációk

Motor

Motortípus: full hirid hajtáslánc V6 szívó benzinmotorral

Lökettérfogat: 3456 cm³

Maximális rendszerteljesítmény: 359 LE (299 LE+180 LE)

Maximális forgatónyomaték: 348 Newtonméter+300 Newtonméter

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozat, MultiStage

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1345 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/40 R21

Hátsó gumik mérete: 275/35 R21

Tömeg, üresen: 1960 kg

Megengedett össztömeg: 2445 kg

Csomagtartó mérete: 172 liter

Üzemanyagtartály mérete: 82 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 145 g/km

Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Két díjat is nyert öko-autó kategóriában a Hyundai az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján

A Hyundai kettős győzelmet ért el az Auto Express magazin 2018-as Új autó díjkiosztóján, amelyen a Kona Electric elnyerte az év megfizethető elektromos autója díját, az IONIQ Plug-in változata pedig az év megfizethető hibrid autója díjat kapta.

A vadonatúj Hyundai Kona Electric olyan versenytársakat győzött le, mint a Nissan Leaf és a Volkswagen e-Golf és a modellt a bírák az egyetlen feltöltéssel elérhető, 480 kilométeres hatótávolságáért és megfizethető áráért díjazták.

Steve Fowler az Auto Express főszerkesztője a következőket nyilatkozta: „A teljesen elektromos SUV bevezetésével a Hyundai a piac két leggyorsabban növekvő szegmensébe lépett be egyszerre. A Kona Electric 480 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, így egyetlen töltéssel tovább képes eljutni, mint legközelebbi versenytársai. Az, hogy ehhez egy megfizethető árcédulát társítottak, mutatja, hogy a valóban hétköznapi használatra alkalmas elektromos autók már életképesek. A Kona Electric egy kiemelkedő csomag, ezért is kapta meg az év megfizethető elektromos autója díjat.”

Az IONIQ Plug-In változata egyéb modellek mellett a Toyota Priust is túlszárnyalta az év megfizethető hibrid autója kategóriában, lenyűgöző hatékonyságának, kényelmének és technológiájának köszönhetően.

“A Hyundai IONIQ PHEV-vel végzett valós tesztek során az autó nagyon hatékonynak bizonyult, a több mint 6.400 kilométeres próbaút során a 2,94 l/100 km-es fogyasztást könnyedén igazolta. A 26g/km-es CO2 kibocsátása tovább erősíti az IONIQ PHEV környezetbarát bizonyítványát. És mindezek mellett egy tágas, kényelmes és jól felszerelt hatchback, amely megérdemelten nyerte el a 2018-as év megfizethető hibrid autója díjunkat” – tette hozzá Fowler.

Az elnyert díjak mellett, a Hyundai modelljei az új autók hat kategóriájában jutottak döntőbe és a sokat dicsért i30 N magasra értékelt lett a Hot Hatch kategóriában.

Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke a következőket nyilatkozta: „A vadonatúj Kona Electric-nek és az IONIQ Plug-In változatának odaítélt két tekintélyes Auto Express díj is azt bizonyítja, hogy az elektromos autózás elterjesztésére irányuló stratégiánk kifizetődött. A Hyundai az alternatív hajtású autók széles választékát hozta el az utakra, így a vásárlók szabadon választhatják ki az igényeiknek legmegfelelőbb megoldást. És még többre számíthatunk, terveink szerint 2025-re világszerte 18 elektromos típussal kívánunk jelen lenni. Míg más gyártók csupán elektromos koncepcióautókat készítenek, addig a Hyundai díjakat nyer valódi sorozatgyártású modelljeivel!”

Az új autókért járó díjakkal a legjobb új autókat díjazzák, amelyeket az Auto Express szakértői ítélnek oda.

Új Ford Fiesta ST és Ford Fiesta Active menetpróba Magyarországon

Megérkezett a hazai Ford márkakereskedésekbe is a vadonatúj, 200 lóerős Ford Fiesta ST, valamint az apró városi crossover-kategóriába sorolható Ford Fiesta Active.

A Ford magyarországi képviselete nagyszerű menetpróbát vezényelt le, ezúttal kelet-Magyarország tájait céloztuk be. Sokrétű vezetési élményt kaptunk, ugyanis a sportosabb elán ugyanúgy jelen volt, mint a könnyed offroad praktikum.

Hamarosan teszt keretein belül mutatjuk be mindkét Fiesta alternatívát, addig is összefoglaljuk nagyvonalakban a két autó lényegiségét.

Ford Fiesta Active

A vadonatúj Fiesta Active a legelső modell a Ford új Active crossover-családjában, mely kemény stílusával és sokoldalúságával egészíti ki a Fordok közismerten élvezetes menetdinamikáját, kényelmét és fejlett vezetősegítő technológiáit, kielégítve ezzel az európai SUV- és crossover-vásárlók egyre népesebb táborának igényeit.

A vadonatúj Fiesta Active még praktikusabbá varázsolja a többszörös díjnyertes, ötajtós Fiestát, hiszen emelt hasmagasságával jól boldogul a rossz minőségű utakon is, magas üléséből pedig a vezető a városban és országúton egyaránt jobban átlátja a forgalmat.

A SUV-hangulatú külső kiegészítők közt olyan elemek szerepelnek, amelyek jól illenek a vevők aktív életstílusához: karosszériavédő elemek, egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a kerékpárok és más sporteszközök szállítására szolgáló tetősínek.

Az exkluzív anyagokkal és dizájn-elemekkel kialakított kabinban sportülések, alapáras SYNC 3 hangvezérlésű kapcsolódási és szórakoztató rendszer, valamint hibátlan hangminőséget kínáló B&O PLAY prémium audiorendszer várja az utasokat.

A Fiesta Active vezetési élményét még magasabb szintre emeli az Üzemmódválasztó technológia, aminek segítségével a vezető választhat a Normal, Eco és Csúszós Út beállítások közül, egyetlen gombnyomásra hozzáigazítva az autó viselkedését a pillanatnyi közlekedési viszonyokhoz. Az erőforrások kínálatában szerepel az akár 140 lóerős változatban is megrendelhető, többszörös díjnyertes 1,0 literes Ford EcoBoost benzinmotor, illetve az akár 120 lóerős kivitelben is elérhető, 1,5 literes TDCi dízel is.

Látványos, kemény stílus

A vadonatúj Fiesta Active az elegáns Fiesta keményebb, karakánabb változata, amit hatásosan hangsúlyoznak az első lökhárítótól kiinduló, a kerékjáratok peremén és az autó oldalának alján végigfutó fekete színű karosszériavédő elemek. A sötét színű, különleges hálómintázatú hűtőrácsot is fekete díszléc keretezi, és a ködfényszórók a lökhárító dinamikus C-alakú mélyedéseiben kaptak helyet.

A külön a modellváltozathoz tervezett hátsó lökhárító magabiztos kiállással ruházza fel az autót, s ezt a benyomást tovább erősítik a rendelhető LED hátsó lámpatestek. Az első és hátsó ajtóknál fényes küszöbburkolatok láthatók, és az Active kivitel exkluzív 17 colos könnyűfém keréktárcsái Rough metalfényezéssel is megrendelhetők. Az élénk színpalettán megtalálható a Ruby Red és a Blue Wave árnyalat, de a vásárlók a kiválasztott fényezéstől függően kontrasztos, fekete vagy vörös színű tetőt is kérhetnek autójukhoz.

A mérnökök a normál Fiestáénál 18 mm-rel magasabb futóműre ültették a Fiesta Active modellt, és a nyomtávot is 10 mm-rel növelték, így az autó megjelenése impozánsabb lett, ráadásul jobban boldogul az egyenetlen utakon, és a magasabb üléspozíciónak köszönhetően a vezető magabiztosabban autózhat.

Kiváló minőségű anyagok, finoman illeszkedő felületek és ösztönösen kezelhető kapcsolók – röviden így jellemezhetnénk az utasteret. A minőségérzetet bőrborítású kormánykerék és váltógomb fokozza, nem beszélve a selyemfényű alumínium betétekről és a műszerfal közepén, illetve utasoldali részén látható, a karosszéria színére fényezett panelekről.

A Fiesta Active sportüléseit élénk színű varrás díszíti, ami vízszintes csíkokat formáz a háttámla középső része alatt; a vezetőülést deréktámasz egészíti ki, és mindkét első ülés négy irányban állítható. Az opcióként megrendelhető nyitható panoráma tető napfénnyel tölti meg az utaskabint, és még szabadabb, még tágasabb térérzetet teremt.

A Fiesta Active utasterének tervezői felkészültek a sáros csizmákra, a homokos strandpapucsokra és az átázott utasokra. A Fiesta üléskárpitjainak anyagát a Ford duntoni anyagvizsgáló laboratóriumában tesztelték, 60.000 alkalommal téve próbára strapabírásukat és színtartásukat, majd spektrométerrel ellenőrizték, hogy a legerősebb UV-sugárzás sem okoz fakulást. A bőrborítású kormánykeréken még azt is letesztelték, hogy hagy-e rajta foltot a vezető kezéről rákerülő napvédő krém.

Rögös vagy sima út? Mindegy!

A vadonatúj Fiesta mindig magabiztosan uralható, függetlenül attól, hogy a vezető sima aszfalton, murvás ösvényen vagy csúszós úton autózik; ráadásul az autó ugyanolyan élvezetes vezetési élményt nyújt, mint a többszörös díjnyertes Fiesta.

Az áthangolt első lengéscsillapítást egy új hidraulikus felütésgátló egészíti ki, kisimítva a rossz minőségű út okozta rázkódást és ütéseket. A futómű különleges gömbcsukló-geometriája, valamint a rugók és a lengéscsillapítók egyedi hangolása mellett az elektromos szervokormány és az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC) új beállításai is az utazás kényelmét és az autó gyors, készséges reakcióit szolgálják.

A Fiesta Active vezetője három üzemmód közül választhat:

A Normal üzemmód standard ESC- és kipörgésgátló-beállításai kellemes, mindennapos használatot biztosítanak.A hatfokozatú manuális sebességváltós modellek Eco üzemmódja úgy hangolja át a motor és a gázpedál beállításait, hogy a vezető még több üzemanyagot takaríthasson meg.

A Csúszós Út üzemmód megváltoztatja az ESC és a Kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. A Csúszós Út üzemmód abban is segít, hogy az autó kanyarodás vagy sávváltás közben se csússzon meg; a rendszer ilyenkor kis mértékben megváltoztatja a fojtószelep és a fékrendszer működését, megakadályozva a nagy mérvű alulkormányzottságot vagy túlkormányzottságot.

Erőteljes motorok az aktív életstílushoz

A Ford kifinomult 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja és 1,5 literes TDCi dízele kimagasló teljesítményt és üzemanyag-takarékosságot kínál, így a vásárlók a kategóriaelső vezetési élmény mellett is kisebb költséggel számolhatnak, autójuk pedig megfelel az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási szabvány legújabb, szigorú előírásainak.

Az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor 100, 125 és 140 lóerős változatban is megrendelhető az autóhoz; a CO₂-kibocsátás legalacsonyabb értéke 113 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5,0 l/100 km*, amihez az is hozzájárul, hogy a blokk egy új, hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, amelyben hatékony megoldások csökkentik a belső súrlódást. A 100 lóerős változathoz opcióként hatfokozatú, a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolható automata sebességváltó is rendelhető; ez a hajtáslánc 139 g/km CO₂-kibocsátással és 6,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik.

A turbótöltésű, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost motorban olyan fejlett technológiák működnek, mint a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a Kettős, Függetlenül Változó Szelepvezérlés; a blokk kiegyensúlyozott, páratlanul finom járását egy innovatív megoldás, a síkban eltolt főtengely biztosítja.

A 85 és 120 lóerős változatban is kínált, hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított 1,5 literes TDCi dízelmotor CO₂-kibocsátásának legalacsonyabb értéke 103 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0 l/100 km. A 120 lóerős verzió a Fiesta első nagy teljesítményű dízele, amely a teljesítmény, a forgatónyomaték és a csekély fogyasztás egyedülálló kombinációját nyújtja.

Az 1,5 literes TDCi motor működésének hatékonyságát optimalizált égéstér-kialakítás, turbótöltés (a 120 lóerős kivitelben változó geometriájú turbótöltő) és kifinomult befecskendező rendszer fokozza. Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.

A Fiesta Active üzemanyag-fogyasztását Auto-Start-Stop technológia javítja, ami alapáron jár az 1,0 literes EcoBoost erőforrásokhoz és a 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelhez, illetve opcióként rendelhető a 85 lóerős, 1,5 literes TDCi motorhoz. Az összes 1,0 literes EcoBoost és a 85 literes 1,5 literes TDCi motorral hajtott változatokban Aktív Hűtőrács technológia is működik, ami automatikusan lezárja a hűtőrács lamelláit, ha nincs szükség a motor hűtésére, csökkentve ezzel az autó légellenállását.

Fiesta ST – igazi hot hatch

A ma bemutatott új generációs Ford Fiesta ST modellt egy vadonatúj háromhengeres 1,5 literes EcoBoost motor hajtja, melynek 200 lóerős teljesítménye és 290 Nm forgatónyomatéka 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A Fiesta ST harmadik generációs változata az első Ford Performance modell háromhengeres motorral, és az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.

A kiválasztott üzemmódtól függően működik majd a Fiesta ST Elektronikus Hangzásjavítás (ESE) technológiája és az aktív kipufogószelep is, még magasabb szintre emelve a vezetés élvezetét. E technológiák kiemelik az új 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyébként is sportos hangszínét; emellett a motorban hengerlekapcsolásos technológia is működik (amit az iparágban a Ford alkalmazott elsőként egy háromhengeres blokkban), várhatóan 114 g/km* értékre mérsékelve az autó CO₂-kibocsátását.

A három- és ötajtós változatban megrendelhető új generációs Fiesta ST kínálatában minden eddiginél többféle belső kialakítás és az autó személyre szabását segítő opció szerepel; a merész és egyedi külső stíluselemek között például versenyautós ihletésű, hálómintázatú hűtőrácsot és exkluzív, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

Vadonatúj 1,5 literes EcoBoost motor

A Ford EcoBoost benzinmotor-kínálatának – amelyben a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk is szerepel – legújabb tagja az 1,5 literes EcoBoost erőforrás. Az új motorban nagy nyomású közvetlen befecskendezés, kettős független változó szelepvezérlés és turbótöltés optimalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást.

A blokk háromhengeres kialakítása már alacsony fordulatszám-tartományban is nagy forgatónyomatékot biztosít. A teljesítményt tovább fokozza az új turbófeltöltő, amelynek optimalizált formájú turbinája gyorsabban építi fel a töltőnyomást, minimumra csökkentve ezzel a turbólyukat, hogy az autó még közvetlenebbül reagáljon a gázparancsra.

A szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja alacsonyabb CO₂-kibocsátás* mellett is nagyobb teljesítményt és gyorsabb gázreakciókat kínál, és – különösen az alacsonyabb terhelési tartományokban – tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A Ford az 1,0 literes EcoBoost blokkban vezette be elsőként a hengerlekapcsolásos technológiát, ami most a Fiesta ST tulajdonosai számára is alacsonyabb az üzemeltetési költségeket kínál, lekapcsolva az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad. A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben.

A tisztán alumíniumból készített blokk integrált kipufogócsonkja is a teljesítmény növelését szolgálja, mivel a motor így hamarabb éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a megoldás a kipufogógázok útját is lerövidíti a hengerek és turbótöltő között, így hamarabb áll rendelkezésre a forgatónyomaték. Az erőforrás korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.

Új üzemmódok

A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik az új generációs Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt:

Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az ESE, a kipufogóhang és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak

Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik és az ESE intenzív beállításra vált, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret

Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be

Az agilis és közvetlenül reagáló Ford Performance futóművet fejlett Nyomatékvektor Szabályozás egészíti ki, kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.

Remekül személyre szabható

Az új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több opció és technológia szolgálja. A vásárlók a díszítő elemek széles kínálatából választva alakíthatják egyéni ízlésükhöz a váltókart, a kormánykereket, az ajtóbehúzókat és a műszerfalat, emellett pedig több különleges stílus-csomag is szerepel az autó kínálatában.

A Fiesta ST ergonomikus utasterében lapított alsó karimájú kormánykerék és kiváló megtámasztást nyújtó Recaro ülések találhatók. A külső fényezések listáján az új Performance Blue árnyalat is megjelenik, és a Fiesta ST-hez exkluzív 18 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.

Fejlett vezetősegítő technológia

A vadonatúj Fiesta Active és Fiesta ST vezetőjének munkáját a fejlett technológiák széles kínálata segíti, amelyek az Európában tavaly megjelent Fiestában mutatkoztak be. E technológiák kamerákkal, radarokkal és ultrahangos érzékelőkkel működnek, folyamatosan ellenőrizve az autó környezetét, és mintegy 130 méteres távolságban figyelve az utat – ami nagyobb távolság, mint egy futballpálya hossza.

A Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer a fényszórókból kibocsátott fény segítségével éjszaka is képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát. A rendszert arra tervezték, hogy mérsékelje bizonyos típusú frontális ütközések vagy gyalogosgázolások súlyosságát, vagy hogy segítségével a vezető biztonságosan elkerülhessen bizonyos fajta baleseteket. A gyalogosok mozgásának hatékonyabb nyomon követését szélesebb látószögű kamera segíti.

A vezetősegítő technológiák közt megtalálható a Közlekedési Tábla Felismerés és az Automatikus Távfény is, amely immár hatékonyabban működik az olyan helyzetekben, amikor a szembejövő sávokat szalagkorlát választja el egymástól; a rendszer érzékeli, ha egy magas jármű (kamion vagy autóbusz) közelít, és tompítottra vált, hogy az elválasztó elem fölött átvilágító fénycsóva ne vakítsa el a magasan ülő sofőrt. A Fiesta vezetőjének komfortérzetét egy új funkció is növeli, ami fokozatosabb átmenetet biztosít a távolsági fény és a tompított világítás kapcsolása között.

Szintén a vezetés biztonságát növeli és a vezető terhelését csökkenti az Adaptív Sebességtartó Automatika, az Állítható Sebességhatároló, a Holttérfigyelő rendszer, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Vezetőfigyelmeztető, a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer és az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer is.

A vadonatúj Fiesta 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén; az autó olyan biztonsági megoldásokat kínál, mint például az oldallégzsák, ami kiemeli az utas karját az ütközési zónából, a hátsó szélső ülések biztonsági öveinek előfeszítője és erőhatárolója, vagy az első utasoldali légzsák, ami kikapcsolható, ha az ülésre gyermekülést akarunk rögzíteni.

Prémium minőségű csatlakozás és audio

A vadonatúj Fiesta Active és Fiesta ST prémium minőségű konnektivitást és zenei élményt kínál, hogy tulajdonosai a lehető legtöbbet hozhassák ki az utazás élményéből.

A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel, s egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével a vezető menet közben hangutasításokkal kezelheti okostelefonos alkalmazásait. Az autó tablet-szerű, 8 colos színes érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható.

Mivel a vásárlók egyre szélesebb körben használnak hordozható médialejátszókat, a Fiesta Active modellhez alapáron jár a Bluetooth-csatlakozást és két USB-port, míg a beépített CD-lejátszó opcióként rendelhető meg. Ám bármilyen zeneforrást is választanak a vásárlók, mindig biztosak lehetnek az audiorendszer kiváló hangminőségében – különösen a B&O PLAY hangrendszer kifogástalan hangzásában.

A kizárólag a Ford globális modellpalettájához kínált exkluzív B&O PLAY rendszer tökéletes zenei élményt teremt, mivel a hangszórók elhelyezése és finomhangolása minden egyes Ford-modellben az adott jármű sajátosságaihoz igazodik. A Fiesta Active kabinjában tíz hangszóró található, köztük egy csomagtartóban elhelyezett mélynyomó és egy, a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzó, amit a B&O PLAY alumínium emblémája és különleges hálómintázata díszít. Az erősítő összteljesítménye 675 watt; a Digitális Jelerősítő telt és erőteljes hangzást biztosít, hogy a zenei élmény mindig és mindenki számára tökéletes legyen – függetlenül attól, hogy ki melyik ülésen ül.

A vadonatúj Fiesta Active és Fiesta St izomautó tovább gazdagítja a Fiesta tavaly megújult átfogó és sokszínű kínálatát, amelyben szinte minden életstílushoz megtalálható a megfelelő autó – például a stílusos Fiesta Titanium változat, a Ford Performance izomautónak hangulatát idéző Fiesta ST-Line, vagy a fényűző felszereltségű és kidolgozású Fiesta Vignale.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Nyolc évvel hamarabb teljesítette a Ford a gyártáshoz kapcsolódó CO₂-kibocsátás csökkentési célját

A Ford Motor Company a héten a tizenkilencedik éves Fenntarthatósági Jelentésében jelentette be, hogy a tervezetthez képest nyolc évvel hamarabb teljesítette a gyártáshoz kapcsolódó emissziócsökkentési célját.

A Ford Környezetvédelmi Minőségi Irodája még 2010-ben jelölte ki ezt a cél, hogy 2025-re a vállalat gyártási tevékenységből eredő globális széndioxid-kibocsátását járművenként 30 százalékkal csökkentsék

A Ford a vártnál kétszer gyorsabban érte el a kijelölt célt. Az eredmények igen meggyőzőek. A gyártásból származó globális CO₂-kibocsátás több 3,4 tonnával csökkent 2010 és 2017 között – ami több mint 728.000 személyautó egy évnyi üvegházhatású gázkibocsátásának felel meg.

„Büszkék vagyunk a munkára, amit e cél elérése érdekében elvégeztünk” – mondta Bruce Hettle gyártásért és munkaerő-gazdálkodásért felelős csoportszintű alelnök. „Több fejlesztést is elvégeztünk gyártási tevékenységeinkkel kapcsolatban – az üzemekben alkalmazott világítástól kezdve az üzemek összevonásáig –, és ezek mind szerepet játszottak abban, hogy sikerült drámai mértékben csökkenteni CO₂-lábnyomunkat.”

A Ford a gyártólétesítményeiben bevezetett energiatakarékossági és hatékonysági intézkedések révén mérsékelte kibocsátási lábnyomát. Ilyen intézkedés volt például több mint 100-000 LED világítótest felszerelése és a fényezési műveletek megújítása is.

„A fényezési folyamat során sok energiát használunk fel” – mondta Andy Hobbs, a környezetvédelmi minőségi iroda igazgatója. „A festékréteg nem száraz felületekre történő felvitelét lehetővé tévő technológia bevezetése révén kiküszöbölhető a szárítókemence használata, így több üzemben is jelentősen csökkent az energiafogyasztás, miközben ez nem érintette a munka minőségét.”

A minimális mennyiségű kenés (Minimum Quantity Lubrication) technológia egy másik energiatakarékos technológia. A MQL technológiánál a szerszámgépekben nagyon kis mennyiségű kenőanyagot használnak, amit közvetlenül fecskendeznek atomizált pára formájában a szerszám hegyére, a korábban alkalmazott nagy mennyiségű hűtőanyag/víz keverék helyett.

A Ford most egy újabb célt dolgoz ki, ami a megújuló energia alkalmazásával függ össze.

„Továbbra is ambiciózus célokat fogunk kijelölni, és ezek megvalósítása érdekében innovatív gyakorlatok kialakításán dolgozunk majd” – mondta Hettle. “Következő stratégiánk középpontjában az áll, hogy növeljük a megújuló energia felhasználását a Fordnál, miközben energiahatékonyságunkat is fenntartjuk.”

Emellett a Ford továbbra is odafigyel a járművek kibocsátásainak csökkentésre, mindent megtéve azért, hogy teljesítse a Párizsi Klímaegyezményben előírt CO₂-kibocsátás csökkentést. A vállalat – ezzel is utat mutatva a jövőbe – 11 milliárd dollárt fektet be azért, hogy 2022-re 40 hibrid, illetve teljesen elektromos hajtású modellje jelenjen meg az utakon.

Kiemelések a Fenntarthatósági Jelentésből

A 2017-2018-as Ford Fenntarthatósági Jelentésben vázoljuk a felelős üzleti gyakorlatok terjesztése érdekében zajló munkát:

Mobilitási megoldások

A Ford 2018-ban úttörőnek számító programot indított el a szaúd-arábiai Dzsiddában a helyi Effat Egyetem segítségével. A program neve Driving Skills for Life ‘For Her’. Miután egy királyi rendeletet feloldotta a szaúdi nők autóvezetésének tilalmát, a maga nemében elsőnek számító program célja a nők autós oktatása. Az első tanfolyamot – ahol megtanulhatták az autóvezetők számára legfontosabb készségeket, illetve a biztonságos vezetés alapjait – több mint 250 nő végezte el.

A díjnyertes „Driving Skills for Life” programnak ez a helyi viszonyokra szabott változata lehetővé teszi a nők számára, hogy nagyobb mobilitást élvezhessenek a jövőben.

Villamosítás

Együttműködve a BMW Csoporttal, a Daimler AG-val és a Volkswagen Csoporttal (benne az Audival és a Porschéval), a Ford egyike az IONITY alapítóinak. Ez egy páneurópai közös vállalkozás, melynek célja egy gyorstöltő hálózat kialakítása elektromos járművek részére. Az IONITY számára kijelölt cél 2020-ra 400, egyenként 350 kW töltőkapacitású gyorstöltő állomás létrehozása Európa központi fekvésű helyszínein. Ez lehetővé teszi majd a töltési idő jelentős csökkentését a meglévő rendszerekhez képest. 20 állomás építése már 2017-ben elkezdődött különböző európai országokban, s az első ilyen töltőállomás 2018-ban nyílik meg Németországban. Ezek a az erőfeszítések elősegítik az elektromos járművek bevezetését, ami hozzájárul majd a klímaváltozás elleni fellépéshez.

Termékek és tevékenységek

Amellett, hogy a vállalat már elérte a gyártásból származó üvegházhatású gázkibocsátás 32 százalékos csökkentését, a Ford mintegy 300 alkatrészt megújuló anyagok felhasználásával gyárt. A márka járműveiben nyolc fenntartható anyag található: szója, búza, hibiszkusz, fa cellulóz, juta, kókusz és ricinus. Az alacsonyabb energiafelhasználás, a kisebb mérvű hulladéktermelés és a fosszilis üzemanyagok alkalmazásának csökkentése révén a vállalat 103 millió kilogrammal csökkentette CO₂-kibocsátását a szójaalapú hab 2011-ben történt bevezetése óta; ez megfelel annak a mennyiségnek, amit négymillió fa köt meg egy év alatt.

A Ford társadalmi szerepvállalása

A Ford világszerte elkötelezett amellett, hogy szerepet vállaljon a helyi közösségek életében. 2017-ben a Ford Motor Company Alapítvány 63 millió dollárnyit adománnyal támogatott jótékonysági célokat. A vállalat aktív és nyugdíjas dolgozói 237.000 órányi munkát végeztek önkéntesként 1700 közösségi projekt keretében 40 országban. Emellett a Ford és Lincoln márkakereskedések további, több mint 110 millió dollárral és 50.000 órányi munkával támogattak jótékonysági kezdeményezéseket, katasztrófavédelmi tevékenységeket és nonprofit szervezeteket helyi közösségeikben.

A teljes jelentés itt olvasható: sustainability.ford.com.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK