Főoldal Blog Oldal: 259

Európában rekordot dönt az új Nissan LEAF értékesítése

Az idei évben eddig az új Nissan LEAF a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban.

Több mint 18 000 új Nissan LEAF járművet regisztráltak Európában január és június között. Az európai ügyfelek 37 000 új LEAF autót vásároltak a modell 2017 októberében történő bevezetése óta.

Az új Nissan LEAF a teljesen elektromos hajtáslánc vérpezsdítő gyorsulását és környezetbarát teljesítményét kínálja. A dinamikus külső megjelenéshez a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek társulnak. Az autó nagyobb, 40 kilowattórás akkumulátora 270 kilométeres kombinált hatótávolságot kínál Európa új WLT-kibocsátási értékekeinek és gazdaságossági normájának megfelelően.

A 100%-ban elektromos jármű több díjat is nyert élvonalbeli technológiájának és teljesítményének köszönhetően. Megnyerte a „2018-as év zöld autója” díjat a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, és 5 csillagos biztonsági besorolást kapott az Európai Új Autó Értékelő Programtól és a Japán Új Autó Értékelő Programtól is.

Az új LEAF a Nissan Intelligent Mobility zászlóvivő modellje. A Nissan Intelligent Mobility a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre. Számos olyan új és innovatív technológiával rendelkezik, mint amilyen a Nissan ProPilot, a ProPILOT Park és az e-Pedál, amelyek népszerűnek bizonyulnak az ügyfelek körében. Eddig az új LEAF vásárlók 72%-a döntött az opcionális ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológia mellett.

Az idei év első hat hónapjában a Nissan LEAF nagy keresletet tudhatott magáénak és ez megerősíti a modell helyzetét a bolygó legkeresettebb elektromos autójaként. Az első LEAF 2010-es bevezetése óta több mint 340 000 modellt adtak el világszerte.

„Egyre nagyobb lendület jellemzi az elektromos autók fejlődését” – nyilatkozta Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője. „Az új LEAF az e-Pedálhoz hasonló technológiákkal alakította át a vezetés élményét, mely akár 90%-kal csökkentheti a fékezések számát egy út alatt és egyre több ügyfélnek mutatja be a Nissan által kínált elektromos mobilitás előnyeit.”

Magyarországon a LEAF őrzi vezető helyét a szegmensben, mely 46,3% piacrészesedést jelent a tisztán elektromos meghajtású autók hazai piacán. A felszereltségek szerinti bontásban 3-ból 2 Nissan LEAF N-Connecta és Tekna felszereltségű, illtve több mint a regisztrált autók felében választották a magyar ügyfelek a ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológiát.

A BMW Group globális értékesítési lendülete 35 negyedéve töretlen

A BMW az idei év hatodik hónapjában fennállása eddigi legeredményesebb júniusi mutatóját érte el, amellyel az első féléves eladások is új történelmi csúcson zártak.

A BMW Group több mint százéves története eddigi legsikeresebb első féléves eladási eredményét könyvelhette el idén: a müncheni vállalatcsoport a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 1 242 507 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. A hatodik hónap értékesítési mutatói ugyancsak rekordot jelentő júniusi értéken zártak, a 238 920 darab eladott gépkocsi 2,7 százalékkal múlja felül a tavalyi hatodik hónap eredményét.

„Júniusban produkált kiváló eladási eredményünk azt jelenti, hogy vállalatcsoportunk töretlen értékesítési lendülete immáron harmincöt negyedéve tart. Meggyőződésünk, hogy ez a trend a jövőben még tovább folytatódik” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A BMW X3 kínai gyártásának beindításával és dél-afrikai bevezetésével még inkább kiszolgálhatjuk a BMW X modellcsalád iránt mutatkozó intenzív ügyfélkeresletet, amelynek köszönhetően az év második felében is dinamikusan fejlődő értékesítési növekedést várunk. Örömmel fogadjuk hálózatról tölthető modelljeink osztatlan nemzetközi népszerűségét is: tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinkat idén júniusban minden korábbinál többen rendelték meg, amely egy újabb lépéssel közelebb vitt minket azon kitűzött célunk felé, hogy az idei év végén ezen modelljeinkkel első ízben lépjük át az egy esztendőben értékesített 140 ezres darabszámot” – tette hozzá Pieter Nota.

A BMW i és BMW iPerformance modelleket, valamint a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI-t egyesítő, hálózatról tölthető paletta tagjaira 2018 júniusában világszerte 13 806 darab ügyfélmegrendelés érkezett, amely az előző esztendő hatodik hónapjának tükrében 47,6 százalékos emelkedés, egyúttal a BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek eddigi legeredményesebb értékesítési hónapja. A müncheni vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinek ez évi összesített teljesítménye június végén 60 660 darabon állt (42,5 százalék abszolút növekedés mellett), amely megerősíti a BMW Group iránymutató etalonként betöltött pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás piacán. „Egyértelműen látszik, hogy azokon a piacokon, amelyeken az elektromos mobilitás térnyerését különféle támogatások segítik, ügyfeleink egyre inkább elköteleződnek a tisztán elektromos meghajtás és a plug-in hibrid hajtáslánc mellett” – folytatta a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Norvégiában például a teljes értékesítési eredményünk háromnegyedét hálózatról tölthető modellek adják, miközben Kaliforniában minden harmadik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal adunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá. A BMW 530e iPerformance és a BMW 530Le iPerformance modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km) kínai gyártásának beindításával az idei év első hat hónapjában ötszörösére nőtt a vállalatcsoport legnagyobb piacán a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfélkereslet, amely 6 295 darab új autó értékesítésében érhető tetten. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsikat más piacokon is egyre intenzívebb érdeklődés övezi, így többek között az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is. A tengerentúlon átadott 12 015 darab gépkocsi 51,3 százalékos, míg a szigetországban értékesített 8 823 darab új autó 41,4 százalékos abszolút növekedést jelent.

Fennállása során a BMW márka most először lépte át a júniusban értékesített 200 ezres darabszámot, a világszerte értékesített 200 610 darab új autó 4 százalékos gyarapodásnak felel meg. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel június végén 1 059 296 darabon állt, amely az előző esztendő első féléves eredményéhez viszonyítva 2 százalékos abszolút növekedés. Az értékesítési növekedéshez a BMW Group mindegyik piaca és modellsorozata hozzájárult, így többek között a 98 396 darabban elkelt BMW 1-es sorozat (7,2 százalékos fejlődés), a 152 866 példányban értékesített BMW X1 modell (11,8 százalékos emelkedés) és a 191 185 ügyfél tetszését elnyerő BMW 5-ös sorozat (14,9 százalékos gyarapodás). Egyre átfogóbb nemzetközi elérhetőségének köszönhetően a BMW X3 idén júniusban 24,6 százalékkal növelte havi eladási eredményét, amely 17 584 darab új autóban teljesedett ki.

A MINI az idei év első felében is meg tudta ismételni a tavalyi esztendőben mutatott intenzív évkezdést, a 181 430 darab új autó ráadásul 0,1 százalékkal az előző esztendő kimagasló teljesítménye fölé emelkedik. A brit prémiumgyártó idén júniusban 37 955 darab gépkocsit értékesített, amely 3,8 százalékkal marad el a tavaly júniusi eredménytől.

2018 januárja és júniusa között a Rolls-Royce Motor Cars 1 781 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely 13,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Rolls-Royce modelljei iránt szinte mindegyik piacon töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik, a kínai fellendüléssel szemben azonban a közel-keleti régió még mindig gazdasági nehézségekkel küzd. Az új Phantom kiváló értékesítési mutatói mellett a Dawn, Ghost és Wraith modellek Black Badge változatait övező érdeklődés is felülmúlja a várakozásokat. A májusban bemutatott Rolls-Royce Cullinan világszerte osztatlan elismerést söpört be az ügyfelek körében, a brit luxusautó-gyártó pedig máris szinte a teljes jövő évet kitöltő mennyiségű megrendelést regisztrált az új modellre. Az első terepjárókat 2019 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.

A kiváló üzemezésnek köszönhetően a BMW Group legtöbb modellje már maradéktalanul teljesíti a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásait. A 2019. szeptember 1-jétől kötelező érvényű Euro 6d-TEMP emissziós szabványt a bajor prémiumgyártó mintegy 190 modellje teljesíti, köztük a BMW i, BMW iPerformance és BMW M modellek benzines és dízelüzemű változatai. „Európában már most egy olyan átfogó modellpalettát kínálunk ügyfeleinknek, amelynek tagjai nem csupán a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP), de az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait is maradéktalanul teljesítik” – nyilatkozta Pieter Nota.

A BMW Motorrad idei első féléves értékesítési eredménye szorosan megközelítette a prémium minőségű motorkerékpárok és robogók extrém magasra ugró tavalyi mutatóját: a 86 975 darab új modell mindössze 1,6 százalékkal marad el a tavalyi esztendő teljesítményétől. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

A BMW Group kimagasló első féléves értékesítési eredményéből a vállalatcsoport mindhárom főbb piaca kivette a részét. Európában a BMW Group számos országban abszolút eladási növekedést ért el, miközben sok piacon, így már többek között Nagy-Britanniában, Belgiumban és Ausztriában is a legnépszerűbb prémiumautó-gyártóként szolgálja ki ügyfeleit. A müncheni vállalatcsoport az amerikai kontinensen is értékesítési fejlődést realizált a január és június közötti időszakban, mialatt Mexikóban és számos más latin-amerikai országban is az elsőszámú prémiumautó-gyártó vállalattá lépett elő. A BMW Group ázsiai eladásai megannyi országban növekedtek, így Dél-Koreában és Indiában is, ahol a vállalatcsoport kétszámjegyű gyarapodást könyvelhetett el.

Tökéletes vontatáshoz a Peugeot 5008, kategóriaelső lett

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ¬– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik.* Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

Persze az, hogy mire volt képes, csak az érem egyik oldala – legalább annyira fontos volt, ezt hogyan tette.

„A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője, majd hozzátette: „Azt se felejtsük el, hogy az 5008-as üdítően merész, divatos megjelenésű szabadidőjármű. Nem ezen múlt a Peugeot kategóriagyőzelme, de az biztos, hogy nem ártott a megítélésének.”

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

Nem csak vontatásban jeleskedik a Peugeot 5008: a flottakezelős és cégautó-felhasználók portálja, a Company Car Today idén januárban az év legkiválóbb szabadidőjárművének kiáltotta ki a frissen bevezetett modellt.

Nem érdemtelenül: az autó kategóriájának legnagyobb, akár 780 literes csomagtartójával rendelkezik, motorválasztéka az év motorjának megválasztott 1.2 literes, 130 lóerős benzinmotortól (a What Car? tesztelőinek kedvencétől) a GT kivitel számára fenntartott, 180 lóerős dízelmotorig terjed, a vezetőtámogató rendszerek sorában többek között megtalálható a gyalogosfelismerő, automatikus vészfékezés, az aktív sávban tartó funkció és a dugókövető (teljes megállásra is képes) adaptív tempomat, míg a vezető a szintén díjnyertes i-Cockpit kezelőfelületen keresztül irányíthatja a járművet.

A Lexus nagy teljesítményű hibrid sportmodelleket építhet

A Lexus elnöke szerint eljött az ideje, hogy benzin-elektromos hajtásláncok dolgozzanak a márka legendás F sportmodelljeiben, sőt, egy önálló hibrid csúcsmodellt sem tart elképzelhetetlennek.

A Goodwoodi Sebességfesztiválon különösen erős portfolióval részt vevő Lexus nemcsak az ikonikus F sportszéria két tagját – a ma már legendás LFA szupersportkocsit, valamint az RC F kupét – vonultatta fel, hanem az utóbbi alapjaira épülő két versenyautóját, a márkaszériában versenyző RC F Cup kivitelt, valamint a két kontinens GT-szériájában is komoly sikereket elérő RC F GT3-at is elhozta.

Ezeknél is nagyobb jelentőséggel bírt azonban, hogy a rendezvényen most először Szava Josihiro, a Lexus International elnöke is részt vett, hogy a márka jövőbeli terveiről beszélgessen az Autocar és az AutoEXPRESS jelen lévő újságíróival.

“Filozófiánk, hogy a mozgás szabadságát nyújtsuk ügyfeleinknek, ezért minden fronton fejlesztenünk kell technológiáinkat. Tisztában vagyunk azzal, milyen fontos az elektromos meghajtás, de azt is látjuk, hogy a tisztán elektromos járművek nem alkalmasak minden igény kielégítésére” – nyilatkozta a brit Autocar folyóiratnak az autóipari szakember. “A villanyautók hosszú töltési ideje, az akkumulátorok öregedésével járó kapacitásvesztés, valamint azok újrahasznosítása sokkal összetettebb problémákat vetnek fel, mint amire a hangzatos kommunikációk következtetni engednek. Aki csak az elektromos autókra koncentrál, az nem képes megadni a választ a vásárlók közép- és hosszú távú kérdéseire.”

Szava-szan szerint kizárólag teljes portfolióval, egy magát komolyan vevő autógyártó csak a benzines, a hibrid, a plug-in hibrid, valamint az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok kombinációjával nyújthatnak igazi megoldást a vásárlóknak.

Ezt a filozófiát pedig a márka sportmodelljeire is kiterjesztené a Lexus első számú embere: az F széria tagjai akár nagy teljesítményű hibrid hajtásláncokat is kaphatnak.

“Az F sorozat létfontosságú a számunkra, fejlesztése során a saját utunkat kell, hogy járjuk” – idézi a cégvezető gondolatait az Auto Express. “Egy lehetséges opció egy teljesen önálló F GT modell, amely egy izmos benzinmotort kombinálhatna villanymotorral, egyedi vezetési élményt nyújtva. Fontosak a benzines V8-as és ikerturbós motorok, de a jövőre kell terveznünk.”

“Átmeneti időszakban vagyunk. Az emberek most divatosnak tartják a villanyautókat, de vajon mi lesz három-öt év múlva? Az emberek szeretik a belsőégésű motorok hangját és dinamizmusát. Az élmények terén tehát nem támaszkodhatunk egyetlen kizárólagos megoldásra.”

Nem véletlenül említ ikerturbós V8-as motorokat Szava-szan: az elmúlt évben egyre többször merült fel egy négyliteres turbómotor koncepciója, amely a soron következő sportmodellt, az LC F szuperkupét hajtotta volna. A legnevesebb európai és tengerentúli nemzetközi autós szaklapok is hajlamosak voltak készpénznek tekinteni az akár 600 lóerős teljesítményű nyolchengeres erőforrás érkezését, noha a Lexus hivatalosan soha nem erősítette meg az értesülést – talán éppen azért nem, mert a hibrid sport-hajtáslánc bevezetése közelebb van, mint gondolnánk.

A másik kérdés, hogy a Lexus elnöke által említett GT modell az LC lesz-e, vagy egy még exkluzívabb, egyelőre nem ismert modell. A gyártó a közelmúltban két új, eddig nem használt típusnevet (LQ és LM) is szabadalmaztatott, a palettabővítés tehát szinte biztos. Mivel pedig szabadidőjárművel bőven el van látva a márka (a legfrissebb és legkisebb UX-től az NX és RX crossovereken és az Európában hivatalosan nem forgalmazott GX és LX prémium terepjárókon át az LF-1 luxus-szabadidőjármű hamarosan érkező szériaváltozatáig), a szedánok piacát pedig lefedi a jelenlegi kínálat, a kupé az egyetlen fennmaradó szegmens, ahol a Lexus logikusan terjeszkedni tud, mégpedig felfelé, az LF-1 szintjére.

Új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a Nissan világszerte

Hogy megfeleljen az egyre sokszínűbbé váló elvárásoknak és életstílusoknak a Nissan Motor Co., Ltd egy új kiskereskedelemi koncepció bevezetésre készül világszerte, így egy globális szinten is konzisztens márkaélmény keretében fejlődhet az ügyfelek kiszolgálása.

A vállalat minden Nissan márkakereskedést arra bíztat, hogy vezessék be a Nissan Retail Environment, vagy NRE arculati elemeit. Az új koncepció célja, hogy a Nissan márkakereskedések minden tekintetben minőségi élményt nyújtsanak ügyfeleiknek, beleértve a létesítmények kialakítását, szolgáltatásfolyamatokat és a digitális környezetet is. Ez a változás immár 30 ország több mint 400 kereskedésében tetten érhető.

A Nissan célja, hogy a 2022-es pénzügyi év végére már 170 ország 9000 kereskedése vezesse be az NRE-t.

Európai sikereinek zömét a Lexus a hibrideknek köszönheti

A világ vezető zöld luxusautómárkája, a környezetbarát hibrid elektromos autóiról ismert Lexus 2018 első félévében 38 543 értékesített Európában, 7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A japán prémium autógyártó nyugat- és közép-európai eladásainak 95%-át tették ki az öntöltő, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibridek. Az értékesítés bővülése elsősorban a megújult NX prémium crossover és CT luxus kompakt modelleknek, illetve az RX crossover folyamatos népszerűségének köszönhető. Megdöbbentő szám emellett, hogy tavalyi bemutatása óta az európai piacon több mint 1000 darab kelt el az LC szupersportkupéból, amit szintén zömében hibrid elektromos változatban választottak az ügyfelek. A jelek szerint a Lexus jó úton halad, hogy 2020-ra elérje a kitűzött évi százezer darabos értékesítést Európában.

Továbbra is egyenletesen növelte értékesítését Európában 2018 első félévében a világelső hibrid elektromos prémium márkaként ismert Lexus. A stagnáló európai prémium piacon a japán luxusautó gyártó 7% százalékkal növelte értékesítéseit, elérve a 38 543 darabot. Több kulcsfontosságú piacon is jelentősen bővült az értékesítés, például Spanyolországban (+19%), Oroszországban (+9%), Lengyelországban (+9), és az Egyesült Királyságban (+7%). A 2018 első felében Nyugat-Európában eladott 24 029 öntöltő hibrid elektrmos járművel (5%-kal több, mint 2017 azonos időszakában), a Lexus vezető szerepet játszik az autók villamosításában, amiben kulcsszerepe van annak, hogy a nyugat- és közép-európai Lexus értékesítések 95%-át a hibrid elektromos járművek teszik ki. A Lexus közepes méretű SUV modellje, a tavaly piacra dobott, megújult NX prémium crossover továbbra is a márka legnépszerűbb autója Európában 15 365 eladott darabbal (15%-kal több, mint 2017. január-június között). A második legnépszerűbb modell a nagyméretű SUV szegmensbe tartozó RX 8 995 eladott járművel (+2%), amiben már szerepet játszik a modell hétüléses változatának, az RX L-nek a közelmúltban történt bevezetése is. A 2017 őszén elvégzett modellfrissítésnek köszönhetően a kompakt luxus ferdehátú CT szintén jól teljesített 2018 első felében, 10 százalékkal növelve értékesítését 4 831 darabra. A két zászlóshajó modell – az LC luxuskupé és az ötödik generációs LS luxusszedán – közelmúltban történt bevezetésével a Lexus ismét látványosan demonstrálta a márka merész dizájn, az újszerű technológiák, a lélegzetelállító teljesítmény és a Takumi kézműves minőség iránti szenvedélyét. A piaci visszajelzés nagyon erőteljes: az LC már most, a piaci bevezetéstől számított alig egy éven belül több mint 1 000 vásárlót nyert meg magának Európában, míg az LS-ből 676 darab kelt el az idei év januárja óta.

Itt az új MINI Lifestyle kollekció

A MINI által nyújtott egyedi pillanatokat divatos ruhadarabok, praktikus táskák, ötletes kiegészítők, színes gyermekjátékok és guruló innovációk fokozzák tovább.

Letisztult formavilág, összetéveszthetetlen dizájn és prémium minőség: az új MINI Lifestyle Kollekció rendkívül széles termékpalettája nem csupán az autóban töltött órákat, de a hétköznapokat is bearanyozza, a MINI páratlan életstílusával ajándékozva meg a márka rajongóit. A több mint száz tételből álló kollekció részeként divatos ruhadarabok, praktikus táskák, ötletes kiegészítők, színes gyermekjátékok és guruló innovációk teszik felejthetetlenné a pillanatokat. A termékek júliustól érhetők el a www.shop.mini.com weboldalon és a MINI márkakereskedéseiben.

Látványos termékek prémium minőségben

Az új MINI Lifestyle Kollekciót az „Island” kék és a „Coral” vörös színek emelik ki a tömegből: előbbi az új MINI Countryman karosszériafényezési lehetőségei között megtalálható „Island Blue” árnyalat modern kék tónusát idézi, míg utóbbi egyszerre friss és élénk kontrasztként szolgál. A tervezők a rendkívül széles termékpaletta tételeit elegáns fekete, fehér és szürke árnyalatra álmodták meg, amelyből látványosan emelkedik ki a kiegészítő színpár.

Az új kollekció a MINI Lifestyle 2016-ban megújított arculatát folytatja tovább, jól átgondolt részletekkel és minimalista, mégis kifejező dizájnnal. A termékek mindegyikét a MINI-re jellemző egyediség járja át, amely nem csupán a formai megoldásokban, de a tételek funkcionalitásában is visszaköszön. A tervezők az ötletes kialakításra, az esztétikus színösszeállításra és a kiváló minőségű anyaghasználatra központi tényezőként tekintettek, miközben a kollekció egyedi karakterét a felelős nyersanyagforrásból származó matériák is meghatározzák.

Az új MINI Lifestyle Kollekció stílusos ruhadarabjai

A férfiakra, nőkre és gyermekekre tervezett újdonságokat a kivételes minőség, a szép formák és a jól bevált dizájnfogások jellemzik. A hétköznapi ruhadaraboktól a legegyszerűbb kiegészítőkig, minden termék a viselő személyiségét tükrözi – és természetesen a MINI összetéveszthetetlen karakterét. Az új MINI Lifestyle Kollekció márkalogóval ellátott pólói (MINI Logo T-Shirt) és pulóverei (MINI Logo Sweatshirt) az innovatív színek alkalmazása mellett ezúttal hímzett emblémákkal készültek, amely így egészen rendkívüli minőséget képvisel. Ugyancsak új a férfiaknak és nőknek tervezett pólóing (MINI Logo Patch Polo), amelyet a hagyományos megoldások kortárs újraértelmezéseként álmodtak meg a dizájnerek. A MINI márkalogójával ellátott kapucnis pulóver (MINI Logo Patch Sweatshirt) és a pólóing párosa elegáns kontrasztszíneket kapott. Júliustól már a brit prémiumgyártó legfiatalabb rajongói is márkalogóval díszített pulóverben (MINI Logo Patch Sweatshirt Kids) élhetik át az utazás élményét, a nagyméretű, úgynevezett kenguruzsebnek köszönhetően pedig egyetlen játéknak sem kell otthon maradnia. A modern vonalakkal megrajzolt MINI sapka (MINI Logo Patch Trucker Cap) eközben minden megjelenést lazasággal tölt fel. Az új MINI Lifestyle Kollekció termékei kivétel nélkül prémium minőségű anyagokból készültek.

A MINI ötletes táskáiban minden eszköz biztonságban utazik

Széleskörű táskakínálatával az új MINI Lifestyle Kollekció mindenféle utazásra tökéletes megoldást kínál. A termékeket összetéveszthetetlen formavilág és egy sor praktikus részlet jellemzi, a személyes eszközök rendezett utaztatásáról pedig kiegészítő zsebek és ügyesen elrendezett, rugalmasan alakítható belső részek gondoskodnak – a MINI „ötletes helykihasználásra” építő alapelve mentén. Így nem csupán a brit prémiumgyártó izgalmas négykerekűi, de a kollekció táskái is egyszerre elegánsan és hatékonyan hasznosítják a rendelkezésükre álló helyet. Az új MINI Lifestyle Kollekció egyik legjellegzetesebb újítása a kontrasztszínekkel megtervezett Colour Block sorozat, amely az elegáns fekete, fehér és szürke árnyalattal dolgozó, „Island” kék és „Coral” vörös kiegészítő színekkel fűszerezett termékek hamisítatlanul egyedi szériája.

A Colour Block sorozat újdonságai között mutatkozik be a kiegészítő laptopzseb (MINI Colour Block Laptop Sleeve) és a kézitáska (MINI Round Colour Block Pouch), amelyek vízlepergető hatású vászonborítást viselnek. Az apró méretű, kör alakú kézitáskának köszönhetően minden pillanatban kéznél vannak a legfontosabb eszközök, miközben a vadonatúj hátizsákban egy egész napra elegendő felszerelés elfér. A hagyományosnál valamivel kisebb hátizsák (MINI Tonal Colour Block Backpack) minden korban a viselő testméretéhez igazítható, így nem csupán a természeti felfedezőtúrák alkalmával, de a hétköznapokban is tökéletesen használható.

Az élénk színekben ragyogó Colour Block sorozat ellentéte a kéttónusú táskakollekció, amelynek tételei az elegáns fekete köntös mögött meglepően merész, „Island” kék színű belső bélést viselnek. Az egyszerre modern és stílusos megjelenésről elegánsan szőtt markolatok és szíjak gondoskodnak. Az új MINI Lifestyle Kollekció válltáskáját (MINI Two-Tone Totepack) függőlegesen megnyújtott formában, két laptopzsebbel álmodták meg a tervezők. A párnázott belső zsebbel ellátott laptoptáska (MINI Two-Tone Laptop Bag) a dokumentumoknak és a jegyzeteknek is külön zsebet biztosít, az opcióként megvásárolható, cipzáras külső zsebnek köszönhetően pedig a táska a gurulós bőröndök kihúzható fogantyújára is könnyedén ráerősíthető. Amelyek ugyancsak az új MINI Lifestyle Kollekció részei: a hosszabb távokra utazó MINI-rajongókat a tágas utazóbőrönd (MINI Trolley) és a kézipoggyász (MINI Cabin Trolley) segíti, mindkettő elegáns szürke színben, „Island” kék és „Coral” vörös kiegészítő árnyalatokkal, dombornyomott MINI emblémával és jól ismert belső kialakítással. A kézipoggyász vadonatúj innovációja a gyorsan és könnyedén hozzáférhető első zseb, amelyben egy palacktartó háló és egy kivehető laptopzseb bújik meg.

Egyedi kiegészítők a hétköznapok MINI-életérzéséért

A praktikus segédeszközöktől az egyszerre inspiráló és szórakoztató stílusjegyekig, az új MINI Lifestyle Kollekció számtalan egyedi kiegészítőt tartogat. A két évvel ezelőtt bemutatott, előző kollekció olyan népszerű és bevált tételei, mint például az esernyők, a Bluetooth-hangszórók és a termoszok, az új kollekcióban is megtalálhatók, ezúttal „Island” kék és „Coral” vörös színben. Mindeközben a kollekció egy határidőnaplóval (MINI Cloth-Bound Notebook) bővült, az egykoron kézzel papírra vetett gondolatok emlékét egy töltőtoll (MINI Fountain Pen) idézi fel, az innovatív teatermosz (MINI Tea-Maker) pedig ugyancsak újdonságként mutatkozik be a termékpalettán. Utóbbit egy filterszűrővel és egy multifunkciós, csészeként is használható fedővel látták el a tervezők, a MINI rajongói így otthon, az irodában vagy a szabadban is pillanatok alatt varázsolhatnak maguknak teaidőt. Helytakarékossági okokból a teatermosz elemei tökéletesen egymásba csúsztathatók. Az új MINI Lifestyle Kollekció kiegészítőinek széles tárházát a svájci Ronda óraművel dolgozó, bőrszíjjal ellátott, vadonatúj színkombinációkban elérhető Colour Block karórák (MINI Colour Block Watch), valamint újrahasznosított acetátból készült, fényesen matt keretbe foglalt Panto (MINI Matt/Shine Panto Sunglass) és Aviator (MINI Matt/Shine Aviator Sunglass) napszemüvegek zárják.

Vadonatúj kaland minden nap: színes gyermekjátékok és guruló innovációk

Az új MINI Lifestyle Kollekció színes gyermekjátékai túlmutatnak a vezetés élményén és a brit prémiumgyártó legkisebb rajongóinak kreativitását, illetve ügyességét éltetik. A MINI kubb (MINI Kubb Game) pillanatokon belül családi játékteret varázsol bármelyik zöld területből: a játékot egyszerre két, egyenként maximum hatfős csapat játszhatja. A fából készült játék célja, hogy a csapatok pálcákat dobva ledöntsék az ellenfél rönkjeit, majd végül a játéktér közepén felállított királyt. A MINI kubb kicsiknek és nagyoknak egyaránt felhőtlen kikapcsolódást garantál. Ha rosszra fordul az idő, a MINI színpad (MINI Movie Stage) szórakoztatja a rajongókat: a kívülről dobozszerű újdonság kinyitva egy komplett színpaddá változik át, négy különböző jelenet-előkészítéssel, színes kellékekkel és egy kihajtható mobiltelefon-állvánnyal, amelynek segítségével az egész jelenet rögzíthető. A gyermekjátékok között ezúttal is megtalálható azon három nagysikerű termék, amelyek az előző MINI Lifestyle Kollekcióban mutatkoztak be: a háromdimenziós MINI kifestő (MINI Colouring Car Set), a MINI kézműves készlet (MINI Kids Craft Set) és a vasalható MINI emblémaszett (MINI Iron On Patch Set). A legkisebbek hálószobájába egyedi megjelenésű, fából készült kerekekkel és valódi gumiból készült abroncsokkal felszerelt MINI kisautók (MINI Pull Toy Car) csempészik be a vezetés élményét, a jogosítvány nélkül vezethető MINI modellek csúcsát azonban minden kétséget kizáróan a „vezethető” MINI kisautó (MINI Baby Racer) jelenti. A háromajtós MINI méretarányos változata a legendás kisautó legtöbb elérhető stíluselemét megörökölte, csendes gumiabroncsokkal és puha, kimosható ülőpárnával, már az alapfelszereltség részeként TÜV engedéllyel. A brit prémiummárka gördeszkáján (MINI Skateboard) állva azonban az ügyességé és az egyensúlyérzéké a főszerep: a guruló innovációt a MINI a gördeszkákra szakosodott ikonikus ausztrál céggel, a Penny Skateboards vállalattal karöltve készítette el. A műanyagból készült exkluzív termék a MINI egyedi „Chili Red” vörös fényezését és versenycsíkját viseli, ugyancsak jogosítvány nélkül kínálva fel a közlekedés színtiszta, kézzelfogható élményét.

Az új MINI Lifestyle Kollekcióban mindezeken felül megannyi méretarányos MINI modell is megtalálható, mozgó alkatrészekkel és végtelenül részletes kidolgozással. A modellpaletta egyik kivételes újdonsága az 1:18 méretarányban elkészített MINI Countryman, az „Island Blue” karosszériafényezési árnyalat modern kék tónusában.

Opel X-Champs 2018: egyebek mellett bemutatkozott a vadonatúj 1.5-ös dízel, Mainzban tettük próbára

Volt már az X-palettát bemutató külföldi és hazai esemény is az Opel háza táján. Pár nappal ezelőtt a németországi Mainzba repültünk, hogy újra próbára tegyük a crossovereket, de ezúttal sok újdonságot is megismerhettünk – többek közt próbára tehettük a vadonatúj 1.5 literes gázolajost.

 

Kora reggel gyülekeztünk a reptéren, majd a Lufthansa Airbus A320-200 modelljével nekiváhtunk a nagyjából másfél órás útnak, Frankfurtot becélozva.

A frankfurti reptéren már sorakoztak a rendszám szerint beállított autók – az egész X-paletta felvonult, Crossland X, Grandland X és Mokka alternatívákkal.

Már a reptérről a HQ-ra megtervezett route révén elindult a tesztvezetés, úgy 30 kilométeren keresztül: Rüsselsheim érintésével Mainz volt a végcél, ott is stílszerűen az Opel Arena (ha már zajlanak a focis események, ugyebár).

Két etapos fejtágítás után megkezdődött a tényleges tesztprogram: az itinerek szerint négy különböző távolságot felölelő, közeli szakaszt lehetett kiválasztani. Természetesen leginkább az 1.5-ös dízelre voltunk kíváncsiak,  mint tényleges, kézzel fogható újdonságra – így meg is kaparintottunk gyorsan egy 6 gangos manuálissal szerelt Grandland X változatot.

Viselkedésre hasonlóan agilis az új 1.5-ös CDTI, mint az 1.6 literes nagyobb testvér, de hasonló a 2 literes dízelhez is – igaz, a nyomatékgörbe visszafogottabb, legalábbis magasabb sebességtartományokban.

Ugyanakkor semmi panasz nincs a gyorsulásra, 300 Newtonméteres nyomaték áll rendelkezésre 1750 RPM-től, ami gyakorlatban is teljesíthető volt. Végsebességnek 192 kilométer/órát jelöl meg a gyártó, korlátozásmentes német pályaszakaszon 170 körüli tempót sikerült “csak” elérnünk, mivel masszív volt a forgalom, és sok baustellébe is belefutottunk.

Fogyasztás tekintetében, nullázott trip computerrel 5.1 literes átlagot zártunk, ami nagyrészt autópályázást jelentett, és benne volt a feljebb említett 170 kilométer/óra környéki haladás is.

Hogy teljes legyen a kép, elvittük egy próbakörre a Crossland X 1.2 literes turbós benzinessel szerelt, hatsebességes manuális váltós variációját. Itt nyilván kisebb nyomatékkal kell gazdálkodni már, nevezetesen 205 Newtonméterrel (1500 RPM), ugyanakkor gyorsulásérzetre kirobbanónak tűnt a tálalás. Itt us mértünk végsebességet, szintén 170 körüli érték született a Grandland X vezetéséhez hasonlatos problémák miatt.

Ebéd után folytattuk a próbákat, lecsaptunk egy szintén 1.2 literes tudbós benzinessel szerelt, 130 lóerős Grandland X-re. A dolog pikanériájaként ehhez a felszereltséghez egy 8 sebességes automataváltó is tartozott – dupla izgalmak, hiszen egy 1.2-eshez mindig jól kivesézhető alapot ad egy automataváltó a hajtásláncban.

Nos, szégyent ezúttal sem vallott a fejlesztés: a Grandland X ezzel a kiépítéssel is remek menettulajdonságokat bírt produkálni, akár gyorsulás, akár folyamatos (autópálya) tempó, akár fogyasztás terén.

A nyolcgangos kifejezetten precízen vette a fokozatokat összhangban a pillanatnyi vezetési stílussal és helyzettel, és közben – hála az égnek – a fogyasztás sem szállt el. Méréseink szerint átlag 6.1 literrel zártunk, ami kitűnő végeredmény.

Kíváncsian várjuk az új konfigurációval felvértezett Crossland X és Grandland X érkezését Magyarországra, s amint megvannak a tesztautók, nagyobb, hosszabb távú próbára fogjuk majd be őket.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Jótékonysági célra lett építve a Ford Mustang GT Eagle Squadron

A Ford Performance és a drift-bajnok Vaughn Gittin Jr. a brit Királyi Légierő (RAF) 100. évfordulójának tiszteletére közösen építették meg azt az egyedi Eagle Squadron Mustang GT sportkocsit, amit július 26-án a Wisconsin állambeli Oshkoshban árvereznek el a The Gathering jótékonysági aukcióján, hogy a bevétellel a Kísérleti Repülőgép Szövetség múzeumát és ifjúsági programjait támogassák.

Ám az árverés előtt Gittin – valamint a RAF veteránja, Paul Miller, akinek édesapja, ‘Dusty’ 1941 és 1942 között az Eagle repülőszázadban szolgált – még rajthoz állnak a kompresszoros fenevaddal Angliában, a Goodwood Festival of Speed legendás hegyi futamán.

A különleges Mustang alkotóit azok az önkéntes amerikai pilóták inspirálták, akik a brit Királyi Légierő kötelékében az európai és brit légtérben – így Goodwood mezői fölött is – harcoltak, még mielőtt az USA hadba lépett volna a II. világháborúban. Az autó nemcsak a hegyi futamon, hanem a Ford hétvégi kiállításán is látható lesz.

„Az, hogy a Kísérleti Repülőgép Szövetség árverésén megszerzett pénzt a fiatal pilóták támogatására fordítjuk, felidézi a vállalat egy korábbi korszakát, amikor a II. Világháború idején a Ford termékei a demokrácia fegyvertárát erősítették” – mondta el Darrell Behmer, a Ford Mustang vezető dizájnere. “A Vaughn és Ford formatervező csapatának közös munkájával megalkotott Eagle Squadron Mustang GT-vel stílszerűen tiszteleghetünk hőseink emléke előtt, és ébren tarthatjuk a repülés iránti rajongást az amerikai pilóták új nemzedékében.”

2018-ban a Ford immár huszadik éve szerepel a Kísérleti Repülőgép Szövetség AirVenture rendezvényén, és az Eagle Squadron Mustang GT már a tizedik egyedi Mustang, amit jótékonysági célokra árvereztet el a vállalat. A repülés legendái több Ford-modell alkotóit megihlették már: így születtek például a 2011-es Blue Angel és 2013-as Thunderbird változatok.

Az összes ilyen árverés a Kísérleti Repülőgép Szövetség ifjúsági oktatási programjait és múzeumát támogatja. Mostanáig a Ford és a szövetség több mint 3 millió dollárt gyűjtött össze az autók eladásából.

Erőtől duzzadó, éhes fenevad

A látványosan agresszív megjelenésű Eagle Squadron Mustang GT karosszériáját a néhai Eagle repülőszázad Spitfire vadászgépeinek terepszínű festése fedi. Az autó karbonszálas karosszéria-szélesítéseit, első légterelőjét, integrált világítással kiegészített felső hűtőrács-toldatát Gittin cége, az RTR készítette, és a Performance Pack hátsó spoilert egy Gurney elem egészíti ki. Az autót első légáram-terelőkkel, egyedi küszöbelemekkel és alsó hűtőrács-diffúzorokkal is felszerelték.

A gépháztető alatt a Ford 5,0 literes V8-asa lapul, aminek teljesítményét 700 lóerőre nyomja fel a 2017-es SEMA kiállításon bemutatott Ford Performance kompresszoros feltöltő kit. A motorhoz egy Tremec hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik (ez a Ford Performance rövid váltókarával kapcsolható), és a teljesítményt az ugyancsak a Ford Performance által szállított, erősen tuningolt hátsó futómű adja át a kerekeknek.

Az állítható MagneRide lengéscsillapítókkal, rövid Ford Performance rugókkal és állítható RTR stabilizátorokkal kiegészített RTR Tactical nagy teljesítményű futómű-kit remek útfogást és oldalirányú gyorsulást biztosít. A két részből összeállított RTR Aero 7 kovácsolt keréktárcsákon elöl 285/30 ZR20, hátul pedig 305/30 ZR20 méretű Nitto NT555 gumik feszülnek, így a fenevad mancsai szilárdan markolják az aszfaltot.

Az egyedi bőrkárpitozású utastérbe Recaro versenyautó-üléseket építettek be, amelyeket dombornyomású Eagle Squadron embléma díszít. A váltógomb egy F-35 Lightning vadászgép fémanyagából készült, és késsel vésték rá az Eagle Squadron emblémát, a műszerfalon pedig ugyanez a vésett minta látható azon a plaketten, aminek alumínium anyaga egy eredeti Spitfire vadászgépből származik.

“Fenyegető külső megjelenésével ez az erőtől duzzadó, éhes fenevad ugyanazt brutális erőt és fordulékonyságot sugallja, mint a Királyi Légierő néhai vadászgépei,” mondta lelkesen Gittin. “Már alig várom, hogy lecsapjak vele a goodwoodi mezőnyre!”

A győztes mindent visz

Az árverés győztese a különleges sportkocsi mellé egy teljes körű, két személyre szóló belépőt is kap az augusztusi Ford Woodward Dream Cruise rendezvényre, ahol az Eagle Squadron Mustang GT-t is kiállítják.

Jack Pelton, a Kísérleti Repülőgép Szövetség elnök-vezérigazgatója szerint a Ford már megint stílusos módját találta meg annak, hogy segítse a jövő pilótáinak oktatását: „A Királyi Légierő által inspirált Mustang GT-vel a Ford ismét felülmúlta legmerészebb várakozásainkat is.”

Az Eagle Squadron Mustang GT július 26-án kerül kalapács alá a The Gathering árverésén, amit a Kísérleti Repülőgép Szövetség Repülőmúzeumában rendeznek meg. Az árverés bevételét a múzeum működésére és a szövetség ifjúsági repülőprogramjaira fordítják.

Goodwood Festival of Speed 2018: leleplezték a BMW M Performance Parts tanulmányautót

A könnyűszerkezetes járműépítés jegyében megtervezett koncepciót július 12-én, a Goodwood Festival of Speed első napján leplezte le a BMW.

A nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek a lehető legsportosabb megjelenés és a fizika törvényeivel dacoló menettulajdonságok csúcstechnológiás hírnökei, amelyeket a bajor prémiumgyártó most egyetlen modellbe sűrítve tár a vezetés szerelmesei elé. A vadonatúj BMW M Performance Parts tanulmányautó a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épült (100 kilométerre vetített 8,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*, a motorsport élvonalát idéző menetteljesítményről, a még tovább redukált légellenállásról és a több mint 60 kilogrammnyi súlycsökkentésről pedig a könnyűszerkezetes járműépítés legkorszerűbb innovációi gondoskodnak.

A tervezők a BMW M Performance Parts tanulmányautót Frozen Black matt fekete fényezésbe csomagolták, amellyel élénk arany dekorcsíkok és M Performance feliratok harmonizálnak. Az utastérben Alcantara, szénszál és élénk arany betétek fokozzák az exkluzivitást. A július 12-15. között megrendezett Goodwood Festival of Speed első napján leleplezett koncepció kifejlesztésében a nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészeket is tervező BMW M GmbH közreműködött.

Szénszálból készült alkatrészek a súlycsökkentés érdekében

A BMW M Performance Parts tanulmányautó az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek mellett számos vadonatúj, exkluzív megoldást tartogat. A végeredmény kisebb saját tömeg, alacsonyabb súlypont és még tovább optimalizált menettulajdonságok – miként a versenypályára edzett sportautók esetében is. A mérnökök mindezt egy sor olyan innovatív megoldás alkalmazásával érték el, amelyekben a szénszál alkalmazása központi szerepet játszik. A csúcstechnológiás anyag rendkívüli karosszériamerevséget garantál, miközben sokkalta könnyebb, mint a hagyományos, acélból vagy alumíniumból készült alkatrészek. Különleges kialakítása okán ráadásul extrém sportos megjelenést is kölcsönöz a modellnek.

A szénszálból készült BMW M Performance hűtőrács – a koncepció tökéletesen harmonizáló élénk arany dekorcsíkjaival – és az ugyancsak szénszálból készült BMW M Performance motorháztető kiváló párost alkot, utóbbi elem ráadásul 8 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint hagyományos társa. A két alkatrész a tervek szerint idén júliusban kerül fel a BMW M2 Competition opcionális extrafelszereltségként elérhető tételei közé. A szénszálból készült BMW M Performance első kerékjárati ívek a tervek szerint 2018 novemberében válnak elérhetővé ugyanitt, 3 kilogrammal csökkentve a kétajtós élsportoló saját tömegét és még tovább javítva aerodinamikai tulajdonságát. A végtelenül sportos, egyedi megjelenést erősítik a szénszálból készült BMW M Performance koptatók, amelyekből egy-egy pár került az első lökhárító elé és az oldalsó küszöbtoldatok alá (az opcionális extrafelszereltség részeként mindkettő már most elérhető), a koncepció esetében élénk arany dekorcsíkkal. A szénszálból készült BMW M Performance tető (sorozatgyártásban a tervek szerint 2019 márciusától válik elérhetővé) további 6 kilogrammal redukálja a modell saját tömegét, egyúttal az autó súlypontját is tovább csökkenti. A 19” méretű, Y-küllődizájnú, Frozen Gold aranysárgára fényezett BMW M Performance 763M könnyűfém keréktárcsákon semi-slick gumiabroncsok feszülnek. A tervek szerint idén júliustól elérhető felnigarnitúra nem csupán látványos megjelenést garantál, de a széria keréktárcsákhoz viszonyítva további 6 kilogrammal csökkenti a modell önsúlyát és így a rugózatlan tömeget, amely az intenzívebb menettulajdonságokra és az azonnali kormányreakciókra is jótékony hatással van.

A BMW M2 Competition modell opcionális extrafelszereltségeit egyesítő termékpalettán a tervek szerint 2018 novemberében válik elérhetővé a szénszálból készült BMW M Performance csomagtérajtó, amely 5 kilogrammal könnyebb a hagyományos elemnél. A szénszálból készült hátsó diffúzor 0,5 kilogrammal csökkenti a kétajtós élsportoló saját tömegét, miközben még tovább optimalizálja a modell aerodinamikai tulajdonságát – a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében élénk arany dekorcsíkkal.

Az utastérben szénszál, Alcantara és élénk arany betétek uralkodnak

A koncepció motorsportos beállítottsága az ajtók mögött is egyértelműen visszaköszön: a sportos hangulatról szénszálból készült, Alcantarával borított és élénk aranyra fényezett betétek gondoskodnak. A szénszálból készült, arany kontrasztvarrást viselő BMW M Performance sportülések még a legextrémebb vezetési szituációkban is tökéletesen tartanak. Az Alcantarával borított első ülések könnyedén előredönthetők, ezzel megkönnyítve a hátsó üléssorba való beszállást. A két ülés együttesen összesen 9 kilogrammal könnyebb, mint hagyományos társaik. A szénszálból készült BMW M Performance hátsó üléseket ugyancsak Alcantara borítja, és együtt 13 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen, mint a hagyományos hátsó üléssor. Az első háttámlákba gravírozott BMW M logók mellett mindegyik ülés fejtámlája aranysárga kontrasztvarrással öltött BMW M emblémát visel, az exkluzív cérnából ráadásul az első ülések huzataiba, valamint az Alcantarával és bőrrel borított ajtókárpitokra is jutott. Az utastérben ezen felül számos elemet az Alcantara és a bőr kombinációjával húztak be a tervezők.

A hamisítatlan motorsport-hangulatról mindemellett BMW M Performance Pro sportkormány gondoskodik (amely az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető), arany kontrasztvarrással, a karima alsó és felső részén bőrborítással, két oldalt pedig kellemes markolatot kínáló Alcantarával. A szénszál és az Alcantara kettőse a szénszálból készült BMW M Performance kéziféken is visszaköszön, amely Alcantara szoknyát kapott (és az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető). Utóbbi a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében ugyancsak aranysárga kontrasztvarrást visel – ahogyan a velúr szőnyegek is.

BMW M Performance kerékfelfüggesztés állítható keménységgel és ellentartással

A BMW M Performance Parts tanulmányautó tökéletes úttartását – még a legextrémebb vezetési szituációkban is – BMW M Performance kerékfelfüggesztés garantálja, amely a sorozatgyártásban kínált BMW M2 Competition modellhez már most elérhető utólagosan beszerelhető extrafelszereltségként. A spirálrugós lengéscsillapítókkal dolgozó kerékfelfüggesztés 20 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínál, miközben a lengéscsillapítók keménysége tizenkét, ellentartása pedig tizenhat fokozatban állítható. Ezen tulajdonságok kivételesen közvetlen reakciókkal vértezik fel a BMW M Performance kerékfelfüggesztéssel felszerelt koncepciót, miközben a modell mozgási ellenállását is csökkentik. A BMW M Performance kerékfelfüggesztés lengéscsillapítóit és a 18” méretű féktárcsákat szorító féknyergeket a Frozen Black matt fekete karosszériafényezéssel párhuzamosan, feketére fényezték a tervezők. A modell energiaellátásáról minden korábbinál könnyebb BMW akkumulátor gondoskodik, amely 14 kilogrammal csökkenti a koncepció saját tömegét.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK