Főoldal Blog Oldal: 261

Újabb elismerést zsebelt be a Lexus LC

Mindössze néhány hónappal azután, hogy a Lexust a legjobb autógyártónak választották meg a neves brit Auto Express 2018-as Driver Power ügyfélelégedettségi szavazásán, a vásárlók körében és a versenypályákon egyaránt páratlan sikereket arató LC luxuskupé ugyanott elnyerte a nagy becsben tartott Év Kupéja címet.

Az évente megrendezett Driver Power felmérés több mint 80 ezer brit autós véleményén alapul, akik kilenc kategóriában, 31 különböző területen minősítik autójukat. A válaszadók pedig ezúttal egyöntetűen a V8-as benzines változat elképesztő teljesítménye ellenére is a V6-os motort egy elektromos erőforrással kombináló, szintén meggyőző teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos változatban rekord értékesítéseket produkáló Lexus LC mellett tették le a voksukat.

“Ez az elégedettségi kutatás lehetővé teszi, hogy a felhasználók részletes és hiteles visszajelzést adjanak járművükről” – magyarázza Stuart Milne vezető szerkesztő. “Csak annak a márkának van esélye a győzelemre, amelyik nem enged meg magának botlásokat, és az idei verseny különösen kemény volt.”

A Lexus tulajdonosok a legkülönbözőbb területeken értékelték igen magasra a márka teljesítményét: a belső tér minőségétől kezdve a kényelmen át az összeszerelés minőségéig. Ennél a díjnál azonban a tanulmányautók hangulatát idéző, kecses LC érzelmi aspektusai nyomtak többet a latban.

“Amikor a Lexus a 2012-es Detroiti Autószalonon bemutatta az LF-LC tanulmányt, kevesen gondolták, hogy az autó végül ebben a formában jut el a bemutatótermekbe – mi magunk sem hittünk ebben” – árulja el az Auto Express főszerkesztő-helyettese, Steve Fowler. “A Lexus aligha lesz olyan bátor, hogy egy ilyen merész autót sorozatban gyártson. Ritkán örülünk ennyire a tévedésünknek. A Lexus LC megjelenésében ugyanis ugyanolyan izgalmas, mint a prototípus volt, és ez az általa nyújtott vezetési élményre is érvényes.”

“Az LC fennhangon hirdeti, hogy a Lexus egyike a legmerészebb, legeredetibb, legizgalmasabb márkáknak a piacon” – fogalmaz a díjat megköszönve Ewan Shepherd, a Lexus nagy-britanniai igazgatója. “Az LC a bizonyíték arra, hogy mindezek nem csupán szavak, és hogy a Lexus merész jövőképe túlmutat a tanulmányautókon, és kézzel fogható valósággá válik.
Nagy örömünkre szolgál, hogy zászlóshajó kupénkat, ami márkánk méltó csúcsmodellje, az Auto Express szavazásán is elismerték.”

Idén Jason Watt is csatlakozott a Ford csapatához Le Mans hosszútávú versenyén

Június 16 és 17 között rendezték meg a világ egyik leghíresebb hosszútávú versenyét, a Le Mans 24 órás futamot. Az égő gumik füstjétől és benzinpárától terhes nyári délutánon a Ford-csapathoz egy különleges vendég érkezett Dániából.

A korábbi profi autóversenyző, Jason Watt saját, vadonatúj Ford GT-jével érkezett a skandináv országból Le Mans-ba, hogy a versenyhétvégén találkozzon a csapat tagjaival és néhai kollégáival.

Kicsoda Jason Watt?

Jason Watt korábban profi autóversenyző volt, aki egy 1999-es motorbaleset során deréktól lefelé megbénult. Jason azonban nem adta fel a versenyzésről szőtt álmait: már 2000-ben újra pályára lépett egy speciálisan átalakított autóval, és egészen 2012-ig versenyzett Európában.

A Ford mindig az autórajongó Jason Watt kedvence volt. Már az első autója is egy Ford Transit volt, amivel a gokartját szállította. A gokartról idővel a Formula Fordra váltott, utána a Formula 3000 következett, majd váratlanul egy 2005-ös Ford GT-ben találta magát. Ezzel a géppel számos jótékonysági futamon állt rajthoz, majd egy újabb nagy álma is teljesült, hiszen ő lett az egyik első ember, aki megvásárolhatta az új Ford GT-t – majd pedig az egyik legelső európai, aki átvehette új, 2018-as Ford GT-jét. Büszkén vallja, hogy az ő gépe a leggyorsabb autó, ami beállhat egy mozgássérülteknek fenntartott parkolóhelyre.

“A merész álmok révén akármit elérhetünk. Bármi is legyen az – így vagy úgy, de sikerülni fog” – vallja Jason Watt.

Látogatóban Le Mans-ban

A Le Mans-i futam közeledtével Jason Wattnak kedve támadt, hogy vadonatúj Ford GT-jével átszelje Európát. A végcél Le Mans volt, ahol minden autórajongó lelkesen üdvözölte a szupersportkocsit, aminek tetejére egy kerekesszék volt erősítve.

https://www.youtube.com/watch?v=xDJTY4ho_F8

“Jó volt találkozni a korábbi kollégákkal a Le Mans-i bokszutcában. Ez egy lenyűgöző rendezvény, ami a merész álmokat szimbolizálja” – mondta Jason Watt. “Lelkesítő volt az emberek reakciója, amikor meglátták, hogy egy kerekesszékkel megkoronázott Ford GT-vel érkezem. Itt mindenki nagyon barátságos; az emberek körbevettek és mindenki jókedvűen elbeszélgetett velem.”

Mi lenne, ha rendelnénk egy tacót? A Postmates ügyfelei már önvezető házhoz szállítást is választhatnak a Ford segítségével

Az új Ford Transit kísérleti önvezető autóban három rekesz található (egy az első utasülés helyén, kettő pedig hátul), amelyekben ugyanúgy szállítható étel, mint más árucikk.

A Ford együttműködik a Postmates céggel, amely a meleg ételtől és kávétól kezdve a barkácsfelszerelésen át a napi bevásárló listánk tartalmáig bármit házhoz szállít. A két vállalat egy önvezető autókra alapozott kiszállító szolgáltatást működtet, ami nemcsak egy-egy környék lakóinak életét könnyíti meg, hanem a helyi üzletek forgalmát is fellendíti. A kísérleti program révén a Ford megtanulja, hogyan kezelnek a boltok és az éttermek egy önvezető autót, hogyan pakolják bele az árut, és hogy milyen megoldandó kérdések merülhetnek még fel.

Ismerős érzés: ahogy közeleg a vacsora ideje, a gyomrunk egyszerű, ám egyértelmű jelzést küld arról, hogy tacóra vágyik. Ekkor eszünkbe villan a kukoricalisztből préselt tortilla, a csípős salsaszósz és a friss koriander íze – és máris összefut a szánkban a nyál.

De mi van akkor, ha egy taco megrendelésével nemcsak az éhség szörnyetegét győzzük le, hanem – bármilyen hihetetlennek hangzik – a jövőt is formáljuk?

A Ford együttműködik a Postmates céggel, amely a meleg ételtől és kávétól kezdve a barkácsfelszerelésen át a napi bevásárló listánk tartalmáig bármit házhoz szállít. A két vállalat egy önvezető autókra alapozott kiszállító szolgáltatást működtet, ami nemcsak egy-egy környék lakóinak életét könnyíti meg, hanem a helyi üzletek forgalmát is fellendíti.

A Postmates pilótái Miamiban és Miami Beachen jelenleg több mint 70 üzlet munkáját segítik, s a listán a népszerű Coyo Taco is szerepel. A sokszínű kínálattal rendelkező házhoz szállítás rengeteg új vásárlót vonz, így ezek a vállalakozások gyors növekedésnek indultak, és élénken érdeklődnek az iránt, hogy az önvezető járművek milyen lehetőségeket tartogatnak számukra a jövőben.

Amikor a helyiek tacót – vagy bármit, de tényleg szinte bármit – rendelnek a Postmates szolgáltatásán keresztül, megrendelésük kitöltésekor azt az opciót is választhatják, hogy a terméket egy önvezető kísérleti jármű szállítja ki nekik.

Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Ezt tulajdonképpen könnyebb megmutatni, mint elmagyarázni, úgyhogy hadd vázoljuk fel röviden, hogyan működhet a jövőben a vacsora házhoz szállítása, ha a munkát önvezető járművek végzik.

Pár dolog persze ebben ilyenkor sem változna: amikor az étel elkészül, az étterem egyik munkatársa beteszi az autóba. (Meglepetés: tacót rendeltünk!)

Ehhez a kísérleti programhoz a Ford átalakított egy Transit Connectet, amelynek zárható rekeszeiben biztonságosan szállítható az étel, és az autó egy fuvarral egyszerre több vásárlót is kiszolgálhat. Mivel a Postmates ugyanúgy vállal kiszállítás a szusiéttermekből, mint a barkácsboltokból, a hátul és az első utasülés helyén elhelyezett rekeszek különböző méretűek, hogy könnyebben tesztelhessék a jármű optimális kialakítását.

A teszt legfontosabb célja azonban annak vizsgálata, hogyan tudják kezelni az üzletek dolgozói és a vásárlók az önvezető járművet. Ahogy fent is látható, amikor az étterem munkatársa beírja hozzáférési kódját az érintőképernyőn, automatikusan kinyílik az egyik rekesz, hogy beletehesse az ételt. A rekeszekben két pohártartó is található, így nem kell attól tartanunk, hogy szállítás közben kilötyög az üdítőnk fele.

Ez a Ford első önvezető autója, amelyet kifejezetten arra alakítottak ki, hogy segítségével többféle intefészt is tesztelhessenek (az érintőképernyőt, a rekesz-rendszert, a külső audiorendszert), értékes adatokat nyerve a 2021-re tervezett, kifejezetten házhoz szállításra kialakított önvezető jármű kifejlesztéséhez.

A kísérleti járműveket úgy alakították ki, hogy önvezető autóknak tűnjenek, bár valójában egy képzett sofőr vezeti őket. A Ford azért döntött így, mert a kísérlet célja a házhoz szállítási folyamat első és utolsó szakaszának vizsgálata, nem pedig az önvezető technológia tesztje, amit más helyszíneken, más kísérleti járművekkel végeznek.

Amikor az autó megérkezik, egy szöveges üzenet kapunk arról, hogy átvehetjük a rendelésünket. A szállító rekeszt úgy tudjuk kinyitni, hogy az érintőképernyőn bepötyögjük a kódot, amit a megrendelés leadása után kaptunk.

Miután megadtuk a kódunkat, a képernyőn megjelenik, melyik rekeszben található a vacsoránk, sőt a rendszer meg is világítja az adott rekeszt. A korábbi tesztek során kiderült, hogy az emberek a hangos, szóbeli tájékoztatást is szeretik, ezért a Postmates-programban már ez is szerepel.

A két vállalat megpróbálja a lehető legegyszerűbbé tenni az emberek és az önvezető járművek közti interakciót, és többféle módszert is kipróbál a lehető leghatékonyabb kiszállításra, ami egyaránt előnyös a helyi szolgáltatók és vásárlók számára.

Szóval amikor legközelebb rendelünk, és a rendszer megkérdi, hogy szeretnénk-e önvezető autós kiszállítást, válasszuk ezt az opciót, segítve a házhoz szállítás jövőjének megformálását! És még valami: jó étvágyat a vacsorához!

Már 90 ezren rendelték meg a Citroën C3 Aircross-t

A közelmúltban bemutatott C3 Aircross igazi egyéniség a kis SUV-ok szegmensében. Személyre szabhatósága és a Citroën Advanced Comfort program által garantált magas szintű kényelme az ügyfelek számára is meggyőzőnek bizonyult.

A piac legtágasabb és legjobban variálható utasterű kompakt SUV modellje 9 hónappal ezelőtti bevezetése óta kulcsfontosságú piaci szereplővé vált és már 90 000 európai vásárlót hódított meg.

C3 AIRCROSS SUV: KULCSFONTOSSÁGÚ PIACI SZEREPLŐ

A 2017 végén bemutatott új C3 Aircross SUV kevesebb, mint 9 hónap alatt bizonyította létjogosultságát a kompakt SUV-ok szegmensében. Egyedi és személyre szabható megjelenésének, referenciaméretű belső terének, vetélytárs nélküli modularitásának,12 vezetéstámogató rendszerének és fejlett csatlakozási lehetőségeinek köszönhetően a Citroën C3 Aircross elsősorban a vásárlók érzelmeire hat. A Citroën Advanced Comfort® program alapelveit tükröző C3 Aircross SUV tökéletesen megfelel a jelenkor elvárásainak: utastere hívogató kényelmű, városban és hosszabb utakon egyaránt elemében van. Hill Assist Descent funkcióval is ellátott Grip Control® tapadásoptimalizáló rendszerének köszönhetően egy kis kalandozástól sem riad vissza.

A piac fontos szereplőjévé vált SUV immár közel 90 000 európai vásárlót hóditott meg, ebből a mennyiségből mintegy 35 000 megrendelést Franciaországan regisztráltak. Az ügyfelek értékelik a C3 Aircross SUV sajátos felépítését, friss és optimista dizájnját, valamint személyre szabhatóságát, amelynek segítségével mindenki a saját egyéniségéhez szabhatja autója megjelenését. Az új C3 Aircross SUV vásárlóinak 30%-a a karosszériától eltérő színű tetővel, 25%-a Color Pack-kel rendelte meg autóját. Sokoldalúságának köszönhetően a C3 Aircross SUV egyaránt népszerű a fiatal családok és az idősebbek körében is.

Hibrid sprólási versenyt hirdetett németországi taxisoknak a Toyota

Különleges versenyt hirdetett a németországi taxisok körében a Toyota: arra kíváncsiak, ki tudja a legalacsonyabbra leszorítani a Prius+ hibrid buszlimuzin átlagfogyasztását.

Nyolc német nagyváros taxisai mérik össze képességeiket a Toyota Deutschland egyedülálló kihívásán: feladatuk, hogy a lehető legalacsonyabb átlagfogyasztást érjék el a hétszemélyes Toyota Prius+ hibriddel. Az autókat a márka magyarországi tesztautó-parkjában is sikerrel alkalmazott Driveco öko-diagnosztikai eszközzel szerelték fel, amely méri a járművek által megtett távolságot, az átlagfogyasztást, valamint a tisztán elektromos üzemben megtett távolságot és időt.

Az eredményhirdetésre a november első hétvégéjén, Kölnben megrendezendő Európai Taxis Kiállításon, a kontinens első számú személyfuvarozó szakrendezvényén kerül sor; a három leginkább környezetbarát stílusban vezető taxis utazási utalványt kap, valamint meghívást nyer a Nürburgringi 24 órás autóversenyre. Nemcsak egyéni szinten zajlik a vetélkedés, az is nagy kérdés, hogy Hamburg, Köln, Berlin, Düsseldorf, München, Duisburg, Frankfurt és Bonn közül melyik nagyváros nyeri el az emissziós trófeát.
A verseny állása a www.driveco.fi/toyotaevent/g3nbvzj címen valós időben is nyomon követhető. Az már most látszik, hogy egyesek bámulatosan ráéreztek a hibrid technológiára. Cikkünk írásakor a berlini taxisok remekelnek, akár 3,6 liter/100 kilométerre szorítva le a modell kiviteltől függően 4,1-4,9 l/100 km szabványos átlagfogyasztását. A leginkább ólomlábú pilóta hatliteres átlagot ért el 5600 kilométeren Bonnban – ami, tegyük hozzá gyorsan, egy hétszemélyes, 4,65 méter hosszú, másfél tonnás buszlimuzintól így is elképesztően jó érték.

A Driveco rendszer méréseiből az is jól látható, hogy a takarékosság és az egészséges tempójú autózás nem feltétlenül zárják ki egymást: egy frankfurti taxis 4,5 literes fogyasztással futott 34 km/h-s átlagsebességet – az is igaz viszont, hogy az ő autója üzemelt legrövidebb ideig tisztán elektromos üzemben. Ezen a téren egy düsseldorfi kolléga viszi a prímet: autójában négyből csupán egy percig jár a benzinmotor, míg az emissziómentes távolsági csúcstartó újfent egy berlini taxis, aki a kihívás kezdete óta megtett 4291 kilométerből több mint 2100-at utazott kizárólag elektromos meghajtással.
A versenyben részt vevő 35 taxisofőr a megmérettetés kezdete óta 142 533 kilométert tett meg, összesített átlagfogyasztásuk eddig 4,69 l/100 km, azaz kényelmesen belül esik a modell szabványos átlagfogyasztási tartományán.

Nem véletlenül választotta a Toyota Prius+ modellt a kihívásra a Toyota: a három üléssoros, 136 lóerő összteljesítményű modell csekély üzemanyag-fogyasztásának, praktikus és tágas belső terének, valamint a hibrid technológiából eredő zajkomfortjának, megbízhatóságának és minimális karbantartási költségeinek köszönhetően 2017-ben elnyerte az Év Taxija (Taxi des Jahres) díjat a Taxi Heute szakfolyóirat szakmai szavazásán.

[TESZT] Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI Start/Stop AUT 4×4 Exclusive – járjuk be Európát!

Bejárhatjuk vele akár Európát is, ha idő- és anyagi keretünk engedi. Most “csak” úgy 2000 kilométert autóztunk az új Opel Insignia Country Tourer-rel, hogy megvuzsgáljuk, helyt áll-e egy átlagos, vagy inkább egy kicsit azon felüli igénybevételnek egy nagyobb lélegzetű utazás során. Minden kiderül tesztünkből.

Hagyományainkat folytatva újra elővettük a térképet, újra megterveztünk egy relatíve közeli helyekből, helyszínekből álló útvonalat. Számtalan ilyen jellegű tesztet írtunk már, főszerepben az Opel aktuális palettájával – itt viszont meg kell jegyeznünk, hogy az alapfeltétel eredendően a tágas beltér, egy átlag család utaztatásához elegendő affinitás az autó részéről. Így általában az Insignia modellek azok, amelyekkel hosszabb távra bátran merünk tervezni, bár a Grandland X 1.6-os dízele is remekül muzsikált a múltkori Olaszország-túránk alkalmával (hamarosan visszatérünk a toszkán régióba egy hasonló Grandland X-szel, ám akkor majd a 2 literes CDTI-t tesszük próbára).

Jelen választásunk tehát az Opel Insignia Country Tourer csúcsmodellre esett, 2 literes CDTI erőforrással, 8 gangos automataváltóval szerelve. Küllemhez és tálaláshoz hűen elmaradhatatlan 4×4 hajtással, ami kellett is, hiszen hegyvidéki irányt terveztünk be, az Alpok lankáin, Ausztrián át Németországig, Svájc érintésével. Nyilván offroad-történetben nem gondolkodtunk, az Opel Insignia Country Tourer nem terepjáró, de mindenképp alkalmas hegyi földutakon való közlekedésre, ez szintén kiderült 1 hetes utunk során.

Miben más a Country Tourer és a Sports Tourer?

Kezdjük a legelején: az új Opel Insignia Country Tourer tökéletesen követi az alap-Insignia Sports Tourer vonalvezetését, dizájnját és szinte teljes kialakítását, annyi különbséggel, hogy az amúgy is vaskos kaszni még robosztusabb, erőteljes hatást kapott. Ez elsősorban az oldalvezetést meghatározó műanyag szegélyeknek köszönhető, amelyek egyébként rendkívül hasznosak tudnak lenni például egy lendületesebben vett bozótosok által szegélyezett csapáson való áthaladáskor (kiküszöbölve a kavicsfelverődések nagyját is), de egy szűkebb parkolásnál is jól véd a kellemetlen ajtórányitásoktól.

A kaszni magasabb építésének köszönhetően (2.5 centi plusz) kevésbé kell aggódnunk a nagyobb kövek, fadarabok,  és egyéb törmelékek közelségétől haladás közben; ez a hasmagasság bőven elég ahhoz, hogy kissé kátyusabb, mélyedésekkel és bukkanókkal tarkított földúton magabiztosan mozogjunk az Opel Insignia Country Tourer-rel.

Közepesen lágyra hangolt futóműve szintén meggyőző az új Opel Insignia Country Tourer-nek, a combosabb gödröket is olyan hatékonyan simítja ki, mintha ott sem lennének – a rugózás pehelykönnyű hatást ad, amolyan hullámzós-bólogatós jelleggel. Itt egyértelműen beköszön a francia komfort, ami kellemes, és jól pótolja a korábbi pattogósabb, keményebb aspektust.

Ideális utazó- és túraautó 5 főre

Beltér tekintetében is maradéktalanul elégedettek voltunk a Opel Insignia Country Tourer-rel, ugyanis a lényegre törő kialakítás, a minőségi anyaghasználat mind remekbeszabott kiegészítője a hosszabb, tartósabb utazás optimális mikéntjének. Az első fotelek méretezése átlagos testalkathoz ideális, úgy, hogy a 190 centinél magasabb sofőrök sem fogják is megtalálják a maguk komfortzónáját – a fejtér kellemes, csakúgy, mind a láb- és térdterek is. A középonzol megfelelő helyet vesz el a rendelkezésre álló felületekből, pont annyit, amennyi szükséges, a középső könyöktámasz pedig mindkét elöl ülő utas számára elegendő helyet biztosít.

Optimális kilátást kapunk az Opel Insignia Country Tourer-ből, nyilván az autó 5 méteres hosszát és 2 méteres szélességét szoknia kell annak, aki mondjuk egy B Corsából ül át hirtelen ötlettől vezérelve.

Az A oszlopok vastagsága is jól eltalált, a holtterek minimálisak, belátható minden nagyjából úgy, hogy fejünket minimálisan kell mozgatnunk (egyenes haladásnál).

Hátul három termetes méretű felnőtt is ideálisan elfér, úgy, hogy az utasok térdét nem kell a nyakukba venni már az első 5 kilométer megtétele után. Bár nyilvánvaló alapszabály, hogy a legjobb az, ha két hátul ülővel számolunk (felnőtt), főleg, ha a megtett út több, mint 700 kilométer.

Ausztria-Németország menetrendszerinti járat

Jelen esetben több volt, főként az egyhuzamban megtett utak tekintetében. Első célállomásunk Németország volt, München-Augsburg régió, Ausztrián keresztül. Egyértelműen megterveztük az utat, úgy, maximum három-négy megállással, annak érdekében, hogy átlag 7 óra alatt kiérjünk végcélunkhoz. A három-négy megállásból egy viszont hosszabbra nyúlt a kelleténél egy München melletti kitérő miatt, de így is megfutottuk a tervezett időtartamot.

Még mindig jók a német autópályák, bár rettentő sok újabban a korlátozás. Vagy fix, vagy átmeneti korlátozások ezek, nagyon sok a baustelle (úton folyó munkák), ilyenkor 60, 70, vagy jobb esetben 80 kilométer/órára kell lassítani.

Érdemes, mert egyre nagyobb divat ott is, hogy mérik a sebességet, sokszor átlagolnak: egy kamera a korlátozás elején, egy a végén, aztán jöhet is a csekk, ha nem voltunk eléggé körültekintők.

Egyébként gond nélkül küldik, 2-3 hét átfutással, hiába a magyar rendszám. Mi még hála az égnek (és le is kopogjuk) nem futottunk bele ilyesmibe Németországban, viszont ismerősök igen, és nem túl kellemes szituáció.

Ahogy feljebb is írtuk, az útitervben Svájc is szerepelt, aztán az utolsó pillanatban meggondoltuk magunkat, s inkább a közelebb eső Chiemsee-t választottuk úticélunkként. Alapvetően azért, mert a svájci pályamatrica arányait tekintve nem a leggazdaságosabb vásárlás, főként, ha 1 alkalomra használjuk fel.

Itt ugyanis éves matrica van csak, ami függetlenül attól, hogy mikor vásároljuk, következő év január 31-ig érvényes. Addig viszont korlátlanul, ami jó, ha egy fix, állandó autóra ragasztjuk, és többször is nekifutunk a svájci régiónak, így viszont egy alkalomra nem annyira kifizetődő.

Főként, hogy tesztautóról van szó. Átragaszgatni meg nem érdemes, ugyanis speciális fólia védi a matricát, ami leválik akkor, amikor leszedjük a szélvédő belső felületéről.

Chiemsee, Herreninsel

Ezzel együtt már többször voiltunk ilyen formában Svájcban, és megyünk is még egészen biztos, viszont most valami újabbra is vágytunk: korábban megnéztük Hohenscwangau Neuschwanstein kastélyát, aztán Linderhof következett, most pedig Chiemsee, Herreninsel. Hogy mi a közös ezekben a helyszínekben? Mindegyik régióban II. Lajos bajor király kastélyai emelkednek a maguk összetéveszthetetlen pompájában, s mivel nagyon kedveljük ezt az érát, egyfajta tudástágító történelemcentrikus kiruccanásoknak tekintjük ezeket a látogatásokat.

Mindehhez pedig nem árt olyan autóval nekiindulni, amely ura a helyzetnek, az útviszonyoknak. Linderhof-ba például még tavasszal mentünk történetesen egy Insignia Sports Tourer-rel, s bizony elkélt a stabilitás és menetbiztonság akkor, amikor a meleg, tavaszi, száraz napsütötte klímából egyszerre visszatértünk a kemény zimankóba, hóval, jéggel, mindennel megspékelve.

Erre számítani lehet és kell is hegyvidéki környezetben, nincs mese. S e téren most is kitűnően domborított az Opel Insignia Country Tourer, ugyanis a magaslatokon nem egy intenzív esőzésbe, aktív széllökés-hullámba futottunk bele, nem is kicsi tempóval. Biztonságérzetünk végig megmaradt, és épen, egyben végeztünk a Chiemsee túra alkalmával.

Teljesítménycentrikus aggregát, zseniális nyolcgangossal

2 literes, közös nyomócsöves turbódízel került a tesztelt Opel Insignia Country Tourer orrába, 210 lóerős maximális teljesítménnyel (5800 RPM), 480 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1500 RPM).

A hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó kimondottan kellemes darab, aprólékosan és kifonomultan kapjuk a haladási környezethez legmegfelelőbb sebességfokozatot.

Nincs bizonytalankodás: a fel- és visszaváltások nagyjából mindig akkor érkeznek, amikor magunk is váltanánk, ennek megfelelően mindig a kellő dinamikát kapjuk az erőtartalékok teljes kiaknázásával.

Mért végsebesség: 231 kilométer/óra

Az új Opel Insignia Country Tourer gyári végsebessége 233 kilométer/óra, ezt is megmértük Németország korlátozásmentes szakaszain. Többszöri nekifutásra sikerült, hiszen nagyon kevés volt abban a régióban a fix, hosszú korlátmentes rész a pályán, illetve az autó 180 felett már visszafogottabb dinamizmussal reagált a gázpedálkezelésre, így kellett bőven idő neki, amíg felgyorsult a kívánt, és célként beirányzott 230 kilométer/órára. A maximum sebesség végül 231 kilométer/óra lett, lehet, ment volna feljebb is a mutató, de így is bőven elgédettek voltunk a végeredménnyel.

Csökkent a hatótáv, de így is élhető

Fogyasztás terén is tetszetős eredmények születtek: folyamatos, átlag 130 kilométer/órás pályatempó mellett 6.8 literes átlaggal zártunk, országúton 4.5-5.2, míg városban 7.5-8.8 liter közt mozgott az átlagérték.

Az adatokból kitűnik, hogy a 700 kilométer körüli range teletankolás után valós, a 62 literes tank kapacitása ennyit ténylegesen lehetővé tesz – a korábbi Insignia 70 literese viszont hatótáv szempontjából optimálisabb megoldást jelentett.

2018 Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1956 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 480 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5004 mm

Szélesség: 1871 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1733 kg

Megengedett össztömeg: 2340 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter, 1665 literre bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 233 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 7.4 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.3 l/100km

Országúti: 5.4 l/100km

Vegyes: 7.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 183 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Megmentheti a kombi piacot a Toyota Auris

A mértékadó JATO tanulmánya szerint a SUV szegmens szárnyalásával párhuzamosan világszinten eltűnőben vannak a kombi autók – áll a Toyota legfrissebb sajtóközleményében.

Európában, a kombik utolsó bástyájában ugyanakkor úgy tűnik, van még remény: a világszintű kombi eladások 72%-át kontinensünkön jegyzik, és különösen az alsó-közép kategóriában (az úgynevezett C szegmes) a kombik továbbra is kedvelt választásnak számítanak, mind a flottavásárlók, mind a magánügyfelek részéről. A kombi autók esetében korábban erősen felülreprezentált dízel értékesítések európai mélyrepülése ugyanakkor könnyen feladhatta volna az utolsó kenetet a kombikra, ha nem jelent volna meg e szegmensben is környezetbarát alternatíva. A Toyota Auris Touring Sports elnevezésű kombi változata már évek óta a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid hajtással hódít, a modell új generációja lesz ugyanakkor az első autó a világon, amely két különböző teljesítményű hibrid hajtással is elérhető lesz, a flottafelhasználók számára is valós alternatívát kínálva a nagyteljesítményű dízelekkel szemben, és gyakorlatilag megmentve a szegmenst.

Egyre többet hallani arról, hogy a fogyasztói igények a megszokott autóktól a SUV-ok felé mozdulnak el, amelyek nagyobb luxust kínálnak, miközben megfizethetőbbé is válnak, ez pedig világszerte egyre több vásárlót szólít meg. Ez a különös, és egyre erősödő „evolúció” másféle karosszéria típusokat természetesen negatívan érint, így a lépcsőshátúakat, a ferdehátúakat, és a kombikat is. Olaszország kivételével a kombikat az európai magánvásárlók családi autónak tekintik sokoldalúságuknak és nagy csomagterüknek köszönhetően, és utóbbi jellemzőik teszik rendkívül népszerűvé őket a vállalati flottafelhasználók körében is. Évtizedekkel ezelőtt éppen ezért terjedtek el, amikor a családok (és a flottavásárlók) a korábbi lépcsőshátú, vagy ferdehátú karosszériáknál tágasabb teret akartak. A kombi eladások hajtóereje jellemzően inkább a funkcionalitás és a célszerűség, nem az érzelem. Ezt fontos figyelembe venni, hiszen a fogyasztók egyre racionálisabb megfontolások alapján vásárolnak autót. Mindazonáltal a fokozottabb racionalizmus nem jelenti szükségszerűen az érzelmek háttérbe szorulását.

Ez igaz a SUV-ok esetében, amelyek tetszetős dizájnba csomagolva hasonló sokoldalúságot és nagy csomagteret kínálnak, mint a kombik. Ez magyarázza, hogy világszerte miért csökken évek óta a kereslet a kombik iránt, amelyek egyébként ritka jelenségnek számítanak a kínai vagy az amerikai utakon, számos latin-amerikai piacon pedig nem is forgalmazzák őket. A kombik legnagyobb piaca egyelőre Európa: a világszintű kombi eladások 72%-át jegyzi a kontintens, míg az Egyesült államok és Kína 9-9%-ot visz el, és a maradék 10% jut a világ többi részére.

Tavaly világszerte 2.5 millió kombit vásároltak. Ez a JATO által vizsgált 53 piacon eladott összes személyautó 3.1 százalékát teszi ki. Piaci részesedésük alacsonyabb, mint a század első éveiben volt. 2002-ben – amikor a SUV-ok még másodrangú piaci szereplőnek számítottak – a kombik tették ki a világszerte eladott személyautók 5.5 százalékát. Míg a globális személyautó értékesítés 72 százalékkal emelkedett 2002 és 2017 között, a kombik iránti kereslet nagyjából 2.5 millió darab körül stagnált. A kombik iránti globális kereslet tehát Európában koncentrálódik. Bár piaci részesedésük csökkent valamennyivel az utóbbi 15 évben, skandináviai (az összes forgalomba helyezett autó 23 %-a), németországi (a legnagyobb európai piac) és kelet-európai (köztük Magyarországgal) népszerűségüknek köszönhetően a kombik általánosságban viszonylag jól ellenállnak a SUV inváziónak. A legnagyobb visszaesésre Olaszországban került sor, ahol a kombik piaci részesedése az 1999-es 14.6 százalékról tavaly már 7 százalékra csökkent.

Európán kívül azonban a kombik jóval gyengébben szerepelnek, mert a ferdehátúaknak és a kombiknak soha nem sikerült megragadni az amerikaiak fantáziáját. Az USA-ban soha nem voltak népszerűek, piaci részesedésük mindig 1 százalék körül mozgott. A tengerentúlon korábban a lépcsőshátú volt a legnépszerűbb karosszéria típus, ám jelenleg a SUV-ok és a kisteherautók azok. Még ennél is kevésbé népszerűek a kombik Kínában, ahol piaci részesedésük nem éri el az 1 százalékot sem. Itt egyértelműen a kompakt lépcsőshátúak és a SUV-ok élvezik a legnagyobb piaci részesedést. Bár a trend kezd gyengülni, van jó hír is a kombikkal kapcsolatban: 2006 óta tavaly értékesítették őket a legnagyobb volumenben, 2016-hoz képest például 5.7 százalékkal nagyobb darabszámban. A pozitív fejlemény mögött Kína áll, ahol úgy tűnik, kezdik elfogadtatni magukat a kombik. Bár 2017-ben a kínai személyautó értékesítéseknek csupán 0.9 százalékát tették ki, az eladások száma 329 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest, és elérte a 232,400-at. Ezzel szemben tavaly az Európában értékesített mennyiség 1.8 százalékkal csökkent.

Az európai csökkenés mögött álló legfontosabb tényező kétségkívül az, hogy eddig a kombik nagy részét kontinensünkön dízel hajtással értékesítették, a környezetszennyező, és számos európai nagyvárosból kitiltani vagy korlátozni tervezett technológia mélyrepülése így erős gyomrost vitt be a kombi autóknak is. A tömegmárkák között az alsó-közép kategóriában öntöltő hibrid elektromos hajtásával (azaz a C szemgensben) évek óta a Toyota Auris kínálja a környezetbarát alternatívát, amelynek Touring Sports elnevezésű változata egyike Európa legnépszerűbb kombijainak. A dízel hajtást már egyáltalán nem kínáló Toyota Aurist ma már 50%-ban hibrid változatban vásárolják az ügyfelek, a környezetbarát hajtás részesedése pedig egyre nő a modell eladásaiban. A japán autógyártó jó érzékkel ismerte fel, hogy a dízel hajtás a magánvásárlók mellett a flottavásárlók körében is tapasztalható drasztikus visszaesésével a kombik jövője szempontjából nagyon sok múlik azon, hogy lesz e a piacon olyan környezetbarát alternatíva, amely a flottavásárlók által a dízelektől megszokott teljesítményt kínálja. Éppen ezért volt az idei Genfi Autószalon egyik sztárja a vadonatúj, jövő tavasszal érkező Toyota Auris, a világ első autója, amely két különböző teljesítményű hibrid hajtással lesz rendelhető.

A Toyota ugyanis Genfben bejelentette, hogy amellett, hogy személyautóhoz a jövőben nem kínál dízel hajtást, az új Auris mindössze egyetlen belső égésű motorral (az 1,2 literes benzines turbómotorral), valamint kétféle – egy 112 lóerős, 1,8 literes, illetve egy 180 lóerős, 2,0 literes – hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható. Az 1,8 literes rendszer maximálisan kielégíti majd mindazokat az elvárásokat, amelyeket ma az ügyfelek a Toyota full hibrid hajtásláncaival szemben támasztanak: csendes működés, ösztönös kezelhetőség, robbanékony teljesítménykifejtés és tisztán elektromos üzemmód, kedvező üzemben tartási költségekkel, külső feltöltést nem igénylő akkumulátorral, kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztással és alacsony CO₂-kibocsátással, valamint akár 50-70 százalékos tisztán elektromos működtetéssel a mindennapi használatban. A fenti előnyök megőrzése mellett a 2,0 literes rendszer maximálisan kiaknázza a frissen bevezetett Toyota új globális platformjából (TNGA) adódó, fokozott rugózási komfortot, stabilitást, vezethetőséget és vezetési élményt. A típus ‘energikusabb vezethetőséget’ biztosít, és nagyobb motorteljesítménnyel, valamint kormányra szerelt váltófülekkel nyújt dinamikusabb, magával ragadóbb vezetési élményt.

Genfben ugyanakkor az új Aurisnak még csupán az ötajtós változata volt látható, éppen ezért övezi hatalmas várakozás a vélhetően Párizsban érkező vadonatúj Touring Sports változatot, amely, különösen amennyiben a versenytársak is követik a Toyota példáját, talán nem túlzás kijelenteni, a kombi autók megmentője lehet.

Mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI idén nyáron

2018 júliusától a brit prémiumgyártó összes benzinmotorral szerelt modellje részecskeszűrőt kap, a MINI Clubman és a MINI Countryman opcionális extrafelszereltségeit egyesítő palettán pedig a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó is megjelenik. Érkezik a vadonatúj Connectivity Csomag és az alapfelszereltség részeként kínált automata fényszóróvezérlés is.

2018 nyarától a MINI modellpalettáján számos technológiai újítás fokozza tovább a vezetés élményét és a hajtáslánc hatékonyságát. Júliustól a brit prémiumgyártó a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, a MINI Cabrio, a MINI Clubman és a MINI Countryman összes benzinmotorral hajtott modelljét részecskeszűrővel szereli fel, amelynek köszönhetően a modellek a jelenlegi legszigorúbb emissziós szabvány, az Euro 6d-TEMP előírásainak is maradéktalanul megfelelnek. A MINI ezzel még tovább optimalizálja aktuális modellpalettája átlagos károsanyag-kibocsátási értékét. A MINI Clubman és a MINI Countryman dízelmotorral szerelt változatai már 2018 márciusától teljesítik az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeit, az optimalizált kipufogógáz-emisszióról ugyanis nem csupán dízel részecskeszűrő és nitrogénoxid-megkötő katalizátor, de karbamid-befecskendezéssel (AdBlue adalékanyag) dolgozó SCR rendszer (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is gondoskodik.

Sőt mi több, 2018 júliusától a brit prémiummárka még tovább fejleszti a MINI Clubman és a MINI Countryman benzinmotorjait: az optimalizált MINI TwinPower Turbo technológia minden korábbinál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket garantál. A két modellsorozat opcionális extrafelszereltségeinek portfóliója ráadásul a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltóval bővül.

Magával ragadó váltási dinamika és optimalizált, kimagasló menetkomfort: bemutatkozik a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó

Rendkívül gyors sebességváltás és kivételesen magas fokú belső hatékonyság jellemzi a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót, amely 2018 júliusától a prémium kompakt szegmensben kínált MINI modellek opcionális extrafelszereltségeit összesítő palettára is felkerül. A két tengelykapcsoló alkalmazása intenzív gyorsítások közepette is nyomatékvesztéstől mentes teljesítmény-leadást garantál, a motorsport élvonalából érkező hajtáslánc-fejlesztési alapelv így nem csupán a vezetés élményét, de az automatizált sebességváltás komfortját is fokozza. Haladás közben a technológia harmonikusan, alig hallható módon kapcsolgat a hét sebességi fokozat között, a két tengelykapcsoló ráadásul felváltásoknál és visszakapcsolásoknál is mindvégig tehermentesíti a motort. A hétfokozatú Steptronic automataváltó duplakuplungjának köszönhetően az automata motorindító és –leállító (Auto Start / Stop) opció, illetve a hajtáslánc vitorlázó funkciója is minden korábbinál hatékonyabban működik. A navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében a váltóvezérlő elektronika a navigációs rendszerrel is szorosan együttműködik, a technológia így a vezetés minden pillanatában az autó előtt álló útszakasz sajátosságai szerint kapcsolja az ideális sebességi fokozatot. A hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót a MINI ügyfele egy elektronikusan működő előválasztó karral vezérelheti.

A hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó 2018 júliusától válik elérhetővé a MINI Clubman és a MINI Countryman benzinmotorral szerelt modellváltozataihoz. A hatékonyságra optimalizált erőforrásokat a brit prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként részecskeszűrővel szereli fel, amellyel a motorok maradéktalanul teljesítik az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltóval felszerelt MINI Cooper Clubman 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,7 liter, míg kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása 130 gramm. A MINI Cooper S Clubman modell esetében ezek az értékek 5,8 literre és 133 grammra módosulnak. Az innovatív automataváltóval dolgozó MINI Cooper Countryman átlagos 100 kilométeren 5,8 – 5,9 liter benzint éget el, kilométerenkénti 132 – 134 gramm károsanyag-kibocsátás mellett. A MINI Cooper S Countryman esetében ezen értékek 6,0 literre és 136 – 138 grammra módosulnak. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

A MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper S Countryman modellek opcionális extrafelszereltségei közé a hétfokozatú Steptronic sport automataváltó is felkerül, amely még gyorsabb sebességváltásokat garantál. A technológiát kormány mögötti váltófülekkel egészíti ki a gyártó, hogy a MINI ügyfele bármelyik vezetési szituációban kiélvezhesse a manuális sebességváltás élményét.

Varázslatos hangzás és tökéletes kapcsolat: Connectivity Csomag a MINI Clubman modellhez

2018 júliusától a MINI Clubman modellhez a vadonatúj Connectivity Csomag (Connectivity Package) is elérhetővé válik, amely a szórakoztatás és az intelligens járműkapcsolat lehető legmagasabb szintjét váltja valóra. A csomag prémium minőségű navigációs és kommunikációs funkciókkal, varázslatos hangzással, kivételes vezérlési komforttal és átfogó funkcionalitással kényezteti a brit prémiummárka ügyfelét, az opcionális extrafelszereltég részeként 8,8” átmérőjű érintőképernyővel dolgozó Connected Navigation Plus kiegészítőkkel. A Connectivity Csomag része továbbá a MINI Connected XL és a vezeték nélküli okostelefon-töltés is.

A DAB tuner a kivételes hangminőségű digitális rádióállomások fogadását is lehetővé teszi, a tökéletes hangzásról pedig a Connectivity Csomag részeként megrendelhető Harman Kardon zenerendszer gondoskodik – tizenkét hangszóróval, nyolccsatornás digitális erősítővel és 360 watt maximális teljesítménnyel.

Automata fényszóróvezérlés a MINI Clubman és a MINI Countryman alapfelszereltségének részeként

2018 nyarától a MINI Clubman és a MINI Countryman széleskörű alapfelszereltsége még tovább fokozza a vezetés kényelmét és biztonságát: a prémium kompakt szegmens két MINI modelljét mostantól automata fényszóróvezérléssel szereli fel a gyártó, amely a jármű környezetének fényviszonyai szerint, magától aktiválja a MINI fényszóróit és hátsó lámpáit. Idén júliustól a MINI Clubman és a MINI Countryman tulajdonosai így egy újabb állásba kapcsolhatják a fényszóró vezérlőjét: az automata fényszóróvezérlést egy szimbolikus „A” betű jelöli. Ez esetben a technológia nem csupán éjszaka és szürkületkor kapcsolja be automatikusan a MINI modell fényszóróit és hátsó lámpáit, de rossz látási viszonyok közepette, alagútba érkezve és sötét, többemeletes parkolóházakban bolyongva is.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Harmadszor is csúcson a Honda Civic Type R

A Type R Challenge 2018 sorozat részeként Matt Neal brit túraautó-bajnok megdöntötte az elsőkerék-hajtású szériaautók körrekordját a Silverstone Circuit versenypályán.

• Az új, elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású Civic Type R 2 perc 31,32 másodpercre alatt ért körbe az ikonikus silverstone-i aszfaltcsíkon
• A BTCC-legenda Matt Neal közúti használatra is alkalmas, sorozatgyártású Honda Civic Type R-rel futotta a körrekordot
• A harmadik „Type R Challenge 2018” rekord újabb bizonyítéka a Civic Type R kategóriaelső mivoltának
• Ez a „Type R Challenge – 2018” harmadik felvonása volt, az új Civic Type R már a franciaországi Magny-Cours-ban és a belgiumi Spa-Francorchamps pályán is megdöntötte a körrekordot

Harmadik állomásához érkezett a világszerte nagy érdeklődéssel figyelt Type R Challenge – 2018 rendezvénysorozat, melynek részeként már a Magny-Cours GP és a Spa-Francorchamps pályán is megdöntötte az elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású autók körrekordját a Civic Type R.

A Honda nagy teljesítményű modellje ezúttal a Silverstone Circuit kanyarjait gyűrte le kategóriájának legjobbjaként, a kör végén mindössze 2 perc 31,32 másodpercet mutatott a stopper. Érdekesség, hogy a pályacsúcsot a Civic Type R előző generációja tartotta, ami szintén a Honda egyedülálló motorsportban szerzett tapasztalatáról árulkodik.

A Type R volánjánál a Brit Túraautó-bajnokság háromszoros győztese, Matt Neal ült, aki jelenleg a Halfords Yuasa Racing csapat pilótájaként, egy Honda Civic Type R-rel gyűjti a pontokat a BTCC 2018-as futamain.

Az 5,89 km-es Silverstone Circuit a világ egyik legizgalmasabb pályája, villámgyors egyenesei és technikás kanyarkombinációi folyamatos összpontosítást követelnek meg a pilótáktól. A rendkívüli tempó abszolút fekszik a 2.0 VTEC TURBO motorral felszerelt Civic Type R-nek, nagy végsebessége az egyenesekben, lenyűgöző gyorsulása pedig a kanyarokból kijövet segítette Nealt a rekorddöntésben.

A kategóriaelső köridő eléréséhez a fejlett aerodinamikai kialakítás is hozzájárult, tudniillik a Civic Type R a leszorítóerő/felhajtóerő arányt illetően is kategória legjobbja. További különlegessége, hogy ha a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, tehát még nagyobb tempóval vehetők be a kanyarok.

A rekorddöntés kapcsán Matt Neal elmondta: „Főként a nagy sebességű íveken tudtam kihasználni a Type R előnyeit, az új futómű és a fejlett aerodinamika csomag ugyanis megdöbbentően stabillá teszi az autót. Ennek köszönhető, hogy hihetetlen magabiztossággal vehetők be az olyan kanyarok, mint a Copse vagy a Hangar egyenest záró Stowe. Persze az – elődjéhez mérten minden porcikájában megújult – Type R sikerében más is közrejátszott, a kezelhetőséget és az úttartást például ultramodern, többlengőkaros hátsó felfüggesztés fokozza, és sokat nyom a latban az alacsony súlypont, a közvetlen, precíz visszajelzéseket nyújtó kormánymű és az erőforrás kiszámítható teljesítményleadása is. Ez a modell minden szempontból nagy előrelépés.”

A Type R Challenge ezzel természetesen nem ér véget, az év hátralévő része további híres pályákat és versenypilótákat tartogat. A sztárcsapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság), aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel, mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália).

A Silverstone Circuit pályán elért eredmény az új Honda Civic Type R negyedik átütő sikere, 2017 áprilisában például 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott – a fronthajtású szériaautók mezőnyében – a Nürburgring Nordschleifén, majd Esteban Guerrieri WTCR-pilóta 2 perc 01,51 másodperc alatt autózott körbe a franciaországi Magny-Cours-on. Ezt fejelte meg a Spa-Francorchamps-i siker Belgiumban, ahol 2 perc 53,72 másodperces idővel ugrott az elsőkerék-hajtású modellek ranglistájának élére a Civic Type R.

Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.

Újabb szakmai elismerést kapott a Toyota Hilux

Németországi szállítmányozási és haszonjármű kiadványok olvasói szavazásán a Toyota Hilux megvédte tavalyi első helyét, mint a legjobb import pickup.

Három nyomtatott és egy online kiadvány – a Lastauto Omnibus, a Trans Aktuell és a Fernfahrer, illetve az eurotransport.de – kérte fel németországi olvasóit, voksoljanak az év legjobb haszonjárműveire. Az ETM (EuroTransportMedia) kiadó által 1997 óta rendszeresen megszervezett szavazáson idén 13 kategóriában összesen 195 típust rangsoroltak.

A hivatásos gépjárművezetők a platós kishaszonjárművek, azaz a pickupok géposztályában a Toyota Hiluxot választották meg a legjobb importmodellnek. Ezzel a japán pickup megismételte tavalyi sikerét, azzal az apró különbséggel, hogy tavaly a 11 400 olvasó 32,8 százaléka szavazott rá, idén pedig már mintegy 13 ezren voksoltak, és 34,6 százalékuk választotta a Hiluxot.

A Toyota Hilux szakmai elismerése a legszebb pillanatban érkezett, hiszen a robusztus pickup idén ünnepli 50. születésnapját. Az 1968-ban bevezetett modell az első pillanattól kezdve praktikus, megbízható, teherbíró járműként nyerte el a felhasználók bizalmát, aszfaltúton épp úgy, mint terepen. A háromféle fülkével kapható modell platója akár 232 centiméteres lehet, a hasznos terhelhetőség legalább 1,1 tonna, míg az esetleges vontatmányt elektronikus stabilizáló rendszer tartja kordában. A jelenlegi, nyolcadik generációs modell 2.4 literes dízelmotorja 150 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot ad le, váltója lehet kézi vagy automata; a típus hátsó- és összkerékhajtással egyaránt megvásárolható.

A Hiluxnak egyébként nem kellett árválkodnia a díjátadón: márkatársa, a Proace a 2,8 tonna alatti dobozos áruszállítók között ért el ezüstérmet. A kétféle tengelytávval, három karosszériahosszal kapható modell gazdag felépítmény-választékkal áll az ügyfelek rendelkezésére, 1.6 literes dízelmotorja 95 vagy 115 lóerőt, a 2.0 literes erőforrás 120 lóerőt ad le (210, 300 és 340 Nm nyomatékkal párosítva), legnagyobb hasznos teherbírása akár 1,5 tonna.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK