Főoldal Blog Oldal: 268

Az új BMW 8-as Coupé világpremierjével párhuzamosan tér vissza a márka Le Mans-ba

A BMW 2018-ban, alig 1 hónap múlva, június 15-én, a legendás 24-órás megmérettetés előestéjén leplezi le legújabb luxus sportkupéját.

A sorozatgyártásra kész modellt a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették a mérnökök, hogy a márka ügyfelei a hétköznapok útjain is a lehető legintenzívebb vezetési élményt élhessék át.

Huszonnégy óra és egy fantasztikus pillanat: a franciaországi Le Mans versenypálya ikonikus hosszú távú megmérettetésének előestéjén a BMW új fejezetet nyit lélegzetelállító sportautó-történetében. 2018. június 15-én, a Le Mans-i 24-órás verseny előtti végső visszaszámlálás tökéletes apropót kínál az új BMW 8-as Coupé világpremierjére. A bajor prémiumgyártó új luxus sportkupéját azzal a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan hangolták tökélyre a mérnökök, amellyel a BMW Motorsport idén június 16-án visszatér a Le Mans-i 24-órás futam rajtrácsára, 2011 óta először.

A 2018-as FIA World Endurance Championship (WEC) második felvonásán a bajor prémiummárka két darab BMW M8 GTE versenyautót indít útnak. A technika a WEC belgiumi szezonnyitóján és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship tengerentúli megmérettetésén már bizonyította versenypályás kvalitásait és rátermettségét. A következő fejezet a sorozatgyártása kész modell világpremierje, az új BMW 8-as Coupé hajtáslánc- és futómű-technológiáját ugyanis egyenesen a motorsport élvonalában fejlesztették tökéletesre a tervezők. Az átfogó motorsport-szaktudás leginkább a BMW M850i xDrive Coupé modellben érhető tetten, amely a teljesen újratervezett V8-as benzinmotornak, a csúcstechnológiát képviselő BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak, az aktív hátsó differenciálzárnak, az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) felszerelt BMW M Professional adaptív futóműnek, valamint a nagyteljesítményű gumiabroncsokkal felszerelt, 20” méretű könnyűfém keréktárcsáknak köszönhetően kivételesen sportos menetdinamikát és rendkívül precíz vezethetőséget garantál.

„Az új BMW 8-as Coupé világpremierjének nem is lehetne elképzelni tökéletesebb eseményt, mint a Le Mans-i 24-órás megmérettetés” – nyilatkozta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A verseny a szenvedély, a lendület és a hosszú távú megbízhatóság ékes példája, és mi is ezen legfőbb jellemzők mentén fejlesztettük ki legújabb sportautónkat” – tette hozzá.

Az újdonság által felkínált rendkívül sokrétű vezetési élmény az új BMW 8-as Coupé egyedülálló karakterét nyomatékosítja. A versenyautós géneket még a legextrémebb vezetési szituációban is azonnali teljesítmény-leadás, vérpezsdítő agilitás és a legmagasabb szintű precizitás igazolja, miközben abszolút kényelmet kínáló, hosszú távú utazóautóként a modell fejedelmi menetkomfortot garantál. Legyen szó akár autópályás vezetésről, akár a végtelen autóutak felfedezéséről, az új BMW 8-as Coupé nem csupán kényelmével, de ultramodern luxus kisugárzásával és csúcstechnológiás felszereltségével is elkényezteti utasait.

Mint ilyen, az új BMW 8-as Coupé Le Mans-i világpremierje intenzív élményekben gazdag módon indítja be a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott, átfogó modellfrissítési hullámát, amely a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére. Az új BMW 8-as Coupé ez év végi piaci premierjével a modellpaletta csúcsát jelentő, legmagasabb teljesítménybeli és minőségi szabványok kézzelfogható valósággá válnak.

Magyarország lesz Skandinávia után Európa legtisztább autópiaca?

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által kiadott legfrissebb jelentés tanúsága szerint az idei év első negyedévében Magyarországon 5,1%-os történelmi csúcsot ért el a részben vagy teljesen elektromos, azaz a hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) autók eladásainak részaránya az újautó eladásokból, szemben az 5%-os EU átlaggal – jelentette be a Toyota.

Ezzel hazánk a közép-kelet-európai régió legkörnyezettudatosabb újautó piacának bizonyult, és a kedvező irányba ható piaci folyamatokat tudatosan megtámogató kormányzati magatartással könnyen Magyarország lehet Európa legtisztább autópiaca a környezetbarát autózás iránt legendásan elkötelezett Skandináv országok után. Az értékesítési statisztikák adatok vizsgálatából egyébiránt kiderül, hogy a hazai újautó piac elképesztő dinamikájú zöldülésének (a tavalyi év azonos időszakában még csupán 3,7%-os volt a fenti részarány) motorját jelenleg elsősorban a 95%-ban hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus, és a 41%-ban hibrid elektromos modelleket eladó Toyota rendkívüli piaci sikerei adják, ez a két márka jegyzi ugyanis a hazai részben vagy teljesen elektromos értékesítések 68%-át, és a hibrid elektromos eladások 81%-át.

Történelmi csúcson a magyarországi elektromos autózás: az első negyedévben a hazai új autó piacon elért 5,1%-os részben vagy teljesen elektromos arány (az ACEA adatai szerint, a mértékadó JATO még ennél is magasabb, 5,3%-os arányt mért) pedig egyértelműen Európa élvonalába repít minket. Az európai országok rangsorában elsőként végző Norvégiában elért 58,6%-os adat természetesen még mindig álomszerűnek tűnik (ott persze a társadalmi gondolkodás szerves részét képező környezettudatosság mellett a jogalkotói szabályozás és az adórendszer is hajtja a piac zöldülését), a sorban következő Finnországban elért 13%-os, vagy épp a svédországi 12,8% részarány ugyanakkor már nem is tűnik elérhetetlennek. Utóbbi megállapítás elsőre talán kicsit optimistának tűnhet, ám nem szabad elfelejtenünk, hogy a már most is az EU átlag feletti 5,1%-os magyarországi zöld újautó részesedést kizárólag a magán és vállalati flottavásárlások hajtották, az idei év első negyedévében állami közbeszerzés keretében vásárolt 820 személyautó közül a Datahouse adatai szerint nem volt részben, vagy teljesen elektromos autó. Ha ezek mindegyike akkumulátoros elektromos vagy hibrid elektromos lett volna, már most 7,7%-os részben vagy teljesen elektromos aránynál tartanánk, ami azt jelentené, hogy a Norvégia-Finnország-Svédország hármason túl már csak a 8%-ot elért Hollandia állna előttünk, éppen csak megelőzve bennünket. Az ebben rejlő potenciál tehát hatalmas, választani pedig bőven volna miből: ugyan az hazai részben vagy teljesen elektromos eladások 68%-át a zöld autózás szinonimájának tekintett két márka, a Toyota és a Lexus jegyzi, a piacon ma összesen 21 gyártó 89 részben vagy teljesen elektromos modellje érhető el. Ebből 45 darab a külső töltést nem igénylő, a városi használat során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás mentesen üzemelő hibrid elektromos, 30 darab pedig az egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére alkalmas plug-in hibrid elektromos modell, ezek egyike esetén sem kell az elektromos autókra jellemző korlátozott hatótáv miatt aggódnunk.

A mostani jó eredmény nem ad hoc adat, a magyar újautópiac strukturálisan zöldül

Mielőtt valaki a kedélyeket lehűtendő óvatosságra intene az egy adott időszakban mért kiemelkedő eredményből levont hosszútávú következtetések miatt, fontos rámutatnunk, hogy ez nem egyszeri adat: a magyar újautó piac folyamatosan és következetesen zöldül, az elmúlt három évben megnyolcszorozódtak a magyarországi részben vagy teljesen elektromos értékesítések, és az elemzők az idei évre is minimum 50%-os bővüléssel számolnak a tavalyi évhez képest. Csak a hazai zöldautó eladásokat is vezető, nem mellesleg a piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját jegyző Toyota és Lexus 5150 új hibrid autó értékesítésével számol idén Magyarországon, úgy, hogy tavaly az összes gyártó együttes hazai részben vagy teljesen elektromos eladása 4768 darab volt. Ezzel a két japán márka egymaga egyetlen év alatt 50%-al tervezi növelni az idehaza újonnan eladott, és körülbelül 20%-al bővíteni az összes a hazai utakon futó hibrid elektromos autó számát. Ráadásul a részben vagy teljesen elektromos eladásainak bővülésbe tekintetében is abszolút Európa legjobbjai között vagyunk: az első negyedévben 79,1%-al nőttek a hazai zöld autó értékesítések a tavalyi év azonos időszakához képest (az EU átlag 32,1% volt), miközben a piac csak 28%-al bővült. Ennél nagyobb zöldautó növekedési arányt márciusig csak Románia, Szlovénia, Lettország és Portugália tudott produkálni, azonban ezen országok mindegyikében alacsonyabb a zöld autók piaci részaránya mint nálunk, azaz alacsonyabb bázisról indultak.

“Abban, hogy magyarországi részben vagy teljesen elektromos autók az EU átlagnál több, mint kétszer gyorsabb ütemben bővülő értékesítései csaknem háromszor olyan gyorsan növekedtek, mint a teljes hazai újautó piac, kétségkívül meghatározó szerepe van annak, hogy a magánvásárlók mellett immár a vállalati flottavásárlók esetében is robbanásszerűen növekszik a valóban praktikus és élhető zöld autózást lehetővé tevő környezetbarát hibrid elektromos autók iránti preferencia. A teljes hazai aktív autópark zöldülése természetesen egy lassú folyamat, ám a részben vagy teljesen elektromos autók várható megjelenése az állami vállalatok, közszolgálatok és államigazgatási szervek beszerzéseiben nagymértékben gyorsíthatja azt, aminek révén valóban reális közelségbe kerülhet az, hogy a Skandináv országok után Magyarország legyen Európa legzöldebb újautó piaca” – mutat rá Varga Zsombor, a magyarországi zöld autó eladások 68%-át, és a TOP% legnépszerűbb magyarországi hibrid elektromos autót jegyző Toyota és Lexus kommunikációs vezetője.

Mélyponton a magyarországi környezetszennyező dízel eladások
Az újautó piaci zöldülésének vizsgálatakor természetesen meg elég a részben vagy teljesen elektromos autók részarányának alakulását vizsgálni, hiszen bár a fejlődés ígéretes, egy jó ideig még nem ezek az autók teszik ki az eladások zömét. Fontos megnézni ezért azt is, hogyan változik a környezetszennyező dízel eladások aránya az adott országban, a jó hír pedig az, hogy e tekintetben is igencsak jól állunk. Az első negyedvben ugyanis mindössze a magyarországi újautó eladások 23,6%-át tették ki a dízelek, ennél alacsonyabb arányt csak Hollandia, Norvégia és Lengyelország produkált (az EU átlag 37,9% volt). Ráadásul, nem csupán abszolút értékben volt alacsony hazánkban a dízel arány, de 10,5%-al Euróba egyik legnagyobb dízel eladás csökkenését is mi produkáltuk. Mi több, ha kifejezetten a magyarországi új személyautó piacot vizsgáljuk, a számok egészen megdöbbentően pozitív eredményt mutatnak: a január és március között Magyarországon gazdára találó személyautók között mindössze 7,6%-ot tettek ki a dízelek (a dízel eladások zömét ugyanis a haszongépjárművek adják). A haszongépjárművek terén is elérhető ugyan már néhány akkumulátoros elektromos modell, a professzionális árufuvarozásban ugyanakkor még kritikusabb szerepet kap a hatótáv kérdése, így az áttörést itt is a hibrid elektromos (és később a hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellek térnyerése jelenti majd, erre azonban még néhány évet várnunk kell. Ez viszont egyben azt is jelenti, hogy miután az idehaza értékesített részben vagy teljesen elektromos autók csaknem 100%-a személyautó, kijelenthetjük, nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy Magyarországon több új hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos személyautó találjon gazdára, mint dízel.

„Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy milyen fontos és óriási eredmény az, hogy mára a hazai újautó eladások mindössze 23,6%-át, és a hazai személyautó eladások csupán 7,6%-át tették ki a dízelek. Hiszen jóllehet a haszongépjárművek és offroad autók esetén még kétségkívül a legújabb generációs dízelek jelentik a leghatékonyabb megoldást (idővel persze itt is megkezdődik majd a hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás meghajtás térnyerése), a személyautók esetében a dízel technológia felett eljárt az idő. Nem szabad szem elől tévesztenünk ugyanakkor azt sem, hogy ma még mindig magasabb a Magyarországra érkező használt autók száma a hazai újautó eladásoknál, előbbiek esetében pedig kimagaslóan nagy arányban vannak a rendkívül kedvezőtlen emissziójú idős dízel autók. Az ennek révén a magyarországi levegőminőségre nehezedő nyomás pedig csak fokozódni fog azt követően, hogy megkezdődik a dízelek számos európai nagyvárosból tervezett, és a közeljövőben várható kitiltása (vagy legalábbis behajtásuk korlátozása) és elárasztják Közép-Kelet-Európát a Nyugat-Európában már nem piacképes, rendkívüli légszennyezettségi kockázatokat rejtő öreg dízel autók. Ennek megelőzésére fontos volna a jogalkotói lépések megtétele, akár az emisszió alapú adózás lehetőségének megvizsgálásával” – hívja fel a figyelmet Varga Zsombor.

Az újautó értékesítések tekintetében tehát meglehetősen bíztatóak a magyarországi folyamatok, a helyzet pedig még tovább javulhat azzal, hogy a közbeszerzésekben is megjelenhetnek a hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autók. A teljes autópark tekintetében ennél több időt vesz majd igénybe a kézzelfogható eredmények elérése, a megfelelő jogszabályi környezet azonban megteremheti a kedvező hátteret ahhoz, hogy a legtisztább európai autópiacok közé tartozzunk.

Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt

A Nissan és Margot Robbie – a vállalat elektromos jármű és fenntarthatósági nagykövete – vezetésével tartott esemény a Nissan egy igen érdekfeszítő korszakát nyitotta meg: az autógyártó elindul az ABB Formula E bajnokságban.

A nagy érdeklődésnek örvendő Nissan Formula E autó először a Genfi Autószalonon mutatkozott be, majd a New York-i Autókiállításon ismerkedhetett meg vele a közönség, Los Angelesben pedig számos VIP-vendég is testközelből láthatta.

Robbie az eseményen beszélt arról, hogy mekkora élményt jelentett számára egy elektromos autó vezetése a városban, és elmondta, büszkeséggel tölti el, hogy a Nissan elektromos járműveinek nagykövete lehet.

„Számos olyan Nissan kezdeményezéssel találkoztam, melyek célja az autós közlekedésben a levegő tisztábbá tétele, vagy az, hogy világszerte igazságosabbá tegyék az áramhoz való hozzáférést. És most ez is elérkezett: egy fantasztikus Formula E autó” – mondta el Robbie. „Érdeklődve várom, hogy lássam, hogyan fejlődik tovább a Nissan elektromos járműkínálata, és milyen új és érdekfeszítő technológiákat adnak a közösségek kezébe világszerte.”

A Nissan belépése az elektromos, utcai pályákon zajló sorozatba egybeesik a Formula E autók új generációjának bevezetésével, melyek látványos új aerodinamikai csomagot, illetve teljesen új akkumulátort és hajtásláncot kaptak. A színösszeállítást Japánban tervezte a Nissan globális tervezőcsapata.

A Nissan az első japán autómárka, mely megméreti magát a Formula E sorozatban. A márka nevezése az Intelligent Mobilty következő lépése. Az Intelligent Mobility az a jövőkép, mely összefogja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

„A Nissan büszke arra, hogy innovatív működésének köszönhetően vezető szerepet tölt be az elektromos járművek technológiáinak fejlesztése terén, és immár több mint 320 000 Nissan LEAF járművet értékesített világszerte. Ezért a Formula E részvétel egy természetes előrelépés, és örömünkre szolgál, hogy Margot Robbie segítségünkre van üzenetünk közvetítésében világszerte” – tette hozzá Daniel Schilacci, a Nissan Motor Co., Ltd ügyvezető alelnöke. „A Nissan mérnökei már várják a Formula E versenyeit, hiszen ők fejlesztik a jövő elektromos járműveinek technológiáit. A futamokon a világ nagyvárosainak központjaiban versenyezhetünk, így ez a felület tökéletes lehetőséget kínál számunkra a Nissan Intelligent Mobility bemutatására.”

Michael Carcamo, a Nissan globális motorsport igazgatója egyetértett. „A Nissan részvétele az ABB FIA Formula E bajnokságban kulcsfontosságú fejlesztési platformot kínál elektromos járműtechnológiáinknak”, tette hozzá. „Az, hogy a versenyek ugyanazokon az utcákon zajlanak, ahol LEAF járműveink vásárlói nap mint nap közlekednek valódi előnyökkel kecsegtet – versenyautóink valós útviszonyok közt versenyeznek majd, és az így megszerzett tudást kamatoztathatjuk majd legújabb elektromos járműveink finomítása során.”

Októberben Robbie három új, fenntarthatósággal kapcsolatos kísérleti Nissan projektet jelentett be. Ezek célja az energiához való hozzáférés, illetve a katasztrófa-elhárítás hatékonyabbá tétele a Nissan globális szakember-gárdájának tudására, találékonyságára, és tapasztalataira építve. Az egyik projekt célja egy mikrohálózatokra épülő rendszer kiépítése, mely elektromos árammal látná el a fejlődő országok olyan helyi közösségeit, akik nem férnek hozzá az energiaellátáshoz; a másik projekt célja, hogy a Nissan, partnerszervezetekkel együttműködve, megtalálja, hogyan jelenthetnek segítséget technológiái a természeti katasztrófák esetén.

A Formula E versenysorozat ötödik szezonja várhatóan 2018 decemberében kezdődik, és a világ számos városába, többek között New Yorkba, Párizsba, Rómába, Zürichbe és Hongkongba is ellátogat majd.

[TESZT] Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDi Comfort – stílus és praktikum találkozása

Dunát lehet rekeszteni az alsó-középkategóriás és középkategóriás kombik felhozatalából, ez nyilvánvaló. Azonban ha igazán stílusos, s megkockáztatjuk: egyedi megközelítésű, nem tucatautó-jellegű kombit, netán sportkombit keresünk, talán nehezebb a dolgunk. A Hyundai i30 kombi alapvetően próbál egyedi részletekkel, megoldásokkal kecsegtetni. Teszteltük.

Pár év leforgása alatt is suemmel látható az az evolúció, amely a Jyundai modelleit jellemzi: markáns, bár picit deja vu-t ébresztő forma- és dizájnvilágával, prémiumosztály felé kacsintgatásával sok (vagy inkább egyre több) vásárlót képes megnyerni magának a dél-korei márka. Ugyebár ott a KIA is, egyfajta házon belüli ellenlábasként, de sikerül megtalálni az arany középutat mindkét modellportfólió esetében.

Mi kell, ha családosként, kirándulásaddiktként autót szeretnénk választani? Persze, hogy egy kombi. Vagy egyterű, de az már más kategória. Első kategóriánknál maradva: mondjuk egy Hyundai i30 kombi? Miért is ne?

Stílusos formatervet kapott a Hyundai i30 kombi, ami első blikkre a frontoldali részletek tekintetében tűnim szembe. A jelenlegi Hyundai-stílusvilágot leginkább a fejreállított trapézra emlékeztető hűtőmaszk jelenti, prémiumosan sok-sok csillogással, tehát krómkerettel, annak rendje s módja szerint.

Mindent annak érdekében, hogy megfeleljen a jelenlegi trendeknek

A jelenleg is dívó trend szerint a lámpatestek rajzolata morcos jelleget ad, szinte érezni a 45 fokos szögeket, amelyeket a maszk felső vonalával zárnak; a rácsozat sportosan hívogatja a tekintetet, a nappali menetfények LED-jei pedig szintén lendületet sugallnak a talmi-beömlők kétoldai elhelyezkedésével.

Oldalról igazán kecses a Hyundai i30 kombi, amelyhez a méretezés is nagyban hozzásegít: a 4585 milliméteres hosszhoz 1475 milliméteres magasság társul, ezáltal ténylegesen lapos az összhatás itt – mellé betársul a számtalan törésvonal, valamint a lekerekített élek, sarkok jelenléte is dob az összképen. Az övvonalak relatíve magasra lettek húzva, ez legfőképp a B oszlop mögötti részeken látható, majd a C után szinte apró lőrésnyi háromszöget kapunk a csomagtér oldalainál.

Sok minden elfér a raktérben

Mindez persze nem jelenti azt, hogy apró csomagterünk lenne, ellenkezőleg: az alaphangon 602 literes pakolórészt 1650 literre is fel tudjuk bővíteni, ami igencsak illusztris adat. Ráadásul kiépítésének köszönhetően optimálisan rakodható alaphelyzetben is.

Egy kombinak mindig legyen a fara a legjellegzetesebb, tartja a köznép véleménye. Ez a Hyundai i30 kombi esetében is helytáll, ugyanis a kocsiszekrény felületein felvonultatott stíliusjegyek összessége itt is fellelhető. A zárófények lámpatestjei hasonló szögeket mutatnak, mint az orr esetében, hangsúlyos Hyundai-logó itt is terpeszkedik; a rendszámtáblának kialakított hely a csomagtérajtó alsó éléhez került, két oildalról egy-egy fényvisszaverő prizmával közrefogva.

Olyan, mintha egy japán versenytársban ülnénk

Japános letisztultság van jelen a Hyundai i30 kombi utaskabinjában. Az analóg központi műszeregység információ közvetítése szimpla, lényegre törő, jól analizálható. Még erőteljes ellenfényben is láthatók a főbb adatok, amely ugyanígy igaz a központi infotainment kijelzőpanelére is. Utóbbi mindkét elöl ülő utazó számára remekül elérhető és értelmezhető, a megjelenített információk elegendő hátteret szolgáltatnak az utazás mellé.

A Hyundai i30 kombi első ülései kényelmesek, közepesen kemények, az ülő- és hátlapok hossz és szélesség tekintetében átlagosak, láb- és térdterek közepes testalkatú utasok számára kielégítőek lehetnek.

Hátul kényelmesen lehet utazni, a 2650 milliméteres tengelytávnak köszönhetően a lábterek itt is terjedelmesek. Az autó szélessége szab határt annak, hogy ténylegesen három utas komfortja meglegyen – azaz megvan, itt szintén érvényes az átlagos testalkat. Magyarán: kettő fellnőtt tud hosszabb távon, kényelmesen elterpeszkedve utazni a hátsó, közepes keménységű, s egyébként kényelmes üléseken.

Elegendő 1.4-es

Hyundai i30 kombi tesztautónkba a gyártó saját fejleszésű 1.4 literes T-GDi turbótöltött soros négyhengeres benzinmotorja került. Az egység 140 lóerő leadására képes 6000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 242 Newtonméter, mely érték már alacsony tartományban, 1500 RPM-től rendelkezésre áll.

Bár nem túl kirobbanó a Hyundai i30 kombi gyorsulása nulláról százra (9.6 másodpercet rögzítettünk a gyári 9.2-vel szemben), mégis elmondható, hogy agilis, pörgős karakterisztikát produkál az 1.4 T-GDi. A legtöbb forgalmi szituációban derekasan helytállt, előzéseknél, nagyobb gázreakciókat igénylő szituációkban jól teljesített. Egyedül a viszonylag nagy turbólyuk jelenléte piszkított az amúgy idilli összképbe, de folyamatos használat mellett meg lehet szokni, és együtt lehet élni vele.

Mennyibe kerül?

A Hyundai i30 kombi tesztünkben szereplő Comfort felszereltségű változatának alapára 6 319 000 forintról indul, melyből most kereken 500 ezer forint kedvezményt kapunk vásárlásnál.

2018 Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1353 cm³

Maximális teljesítmény: 140 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 242 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4585 mm

Szélesség: 1795 mm

Magasság: 1475 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1350 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 602 liter, 1650 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 208 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Hyundai magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Nagy érdeklődés övezte a 2018-as V. Balatonfüred Concours d’Elegance-t

Hatalmas sikerrel zárult a mára a régiónk egyik legnagyobb klasszikus autókülönlegességeket felvonultató seregszemléjévé avanzsáló, idén ötödik alkalommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance.


Május első hétvégéje különleges ünnepe hazánk és a környező országok klasszikus autó rajongó közösségének: a Balatonfüred Concours d’Elegance látogatói három napon át kalandozhattak az autózás történetének gyöngyszemei között. A FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens / Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége) által akkreditált és az idén is a BMW Group Magyarország kiemelt támogatása mellett a balatonfüredi Tagore sétányon zajló rendezvényen a szakmai zsűri idén is négy főkategóriában – veterán, vintage, classic és youngtimer – díjazta a felvonuló autó és motorkerékpár csodákat.

Az V. Balatonfüred Concours d’Elegance fődíját, azaz a Best of Show kitüntetést idén a csehszlovák autóipar remeke, egy 1939-es Tatra 87-es nyerte el, a bajor prémiumgyártó különdíját pedig egy kétajtós roadster, egy 1970-ben gyártott Lombardi GrandPrix modell szerezte meg. Az ünnepélyes vörösszőnyeges záróeseményen egy vadonatúj BMW M5-ös vezette fel a klasszikus autókat, a díjakat Valker Viktor, az esemény alapítója és Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója adták át.

Az autós szépségversenyt negyedik éve támogató BMW Group Magyarország két valódi klasszikus autó ritkaságot hozott el a balatonfüredi promenádra, egy 1959-es BMW 503-as Coupé-t, valamint egy 1965-ös évjáratú Morris Mini Traveller-t, melyeket az esemény köré szervezett program keretében a magyar sajtó is vezetett a Káli-medence lenyűgöző útjain.

A vállalat a klasszikus járművek bemutatása mellett igazi különlegességgel is készült a balatonfüredi hétvégére: több modelljének, így a vadonatúj BMW X4-nek, az M5-nek, illetve a 3 és 5-ajtós, valamint a Cabrio MINI-k legfrissebb változatának nagyközönség előtti premierjét is a V. Balatonfüred Concours d’Elegance rendezvényen tartotta, továbbá felvonultatta a BMW Motorrad újdonságait is, középpontban a 750 darabos limitált sorozatú HP 4 Race modellel.

Jelentős elismerést kapott a Hyundai i30 N

A Hyundai i30 N az éves Autocar díjátadón – ahol az elmúlt tizenkét hónap legjobb autóit ünnepelték – a „‘game changer’” díjat nyerte el. Ez a Hyundai teljesítmény iránti elkötelezettségének legújabb, a motorsportban szerzett tapasztalatok utcai autókban történő sikeres alkalmazásának elismerése.

A szakértőkből álló bíráló testület dicsérte az autó lenyűgöző teljesítményét, tiszta vezetési élményét és versenyképes árképzését. Méltatták a Hyundai i30 N sokoldalú képességeit, különös tekintettel azon státuszára, hogy a márka először lépett be az erős versengésnek kitett szegmensbe.

„Az általa kifejtett hatás révén az i30 N egy olyan nagy teljesítményű autó, amely az Autocar értékelése szerint a régebbi múltra visszatekintő márkákat képviselő versenytársainál magasabb besorolást kapott” – nyilatkozta Mark Tisshaw, az Autocar szerkesztője. „Ilyen lenyűgöző teljesítmény, elszántság és használhatóság viszonylag szerény költségek mellett – már az első rákérdezésre is – az oka annak, amiért az i30 N kiérdemelte a „‘game changer’” státuszt. Egy merész, vonzó, szerethető és izmos hot hatch bemutatkozása.”

Nagy teljesítményű erőforrások

Az i30 N-t egy 2.0 literes turbómotor hajtja, amely két kimenő teljesítménnyel érhető el: az alap csomag 250 LE-t ad le, míg a Performance változat 275 LE-s teljesítményt nyújt. A fékezés általi nyomatékvezérlés alapfunkció, míg a 275 LE-s változat Elektronikusan Vezérelt, Részlegesen Önzáró Differenciálművel (e-LSD), nagyobb féktárcsákkal és aktív varálható kipufogórendszerrel rendelkezik.

Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe Marketingért és Termékekért felelős Alelnöke elmondta: „Az Autocar – amely az autóipar oszlopos képviselője – általi „‘game changer’” történő elismerés egy kiváló eredmény. Ez a díj azt jelenti számunkra, hogy sikeresen elértük az i30 N vonatkozásában kitűzött célunkat, vagyis azt, hogy vásárlóink számára tiszta vezetési élményt nyújtsunk egy megfizethető csomagban. Az i30 N esetében a régebbi múltra visszatekintő versenytársakénál magasabb besorolás a Hyundai márka számára igazi megtiszteltetés.”

Kategóriájában vezető biztonsági funkciók és garancia

Az i30 N élvezi a Hyundai teljeskörű, 5 éves kilóméterkorlátozás nélküli garanciájából és a közúti segélyszolgálatból fakadó előnyöket. Az autó fel van szerelve a Hyundai SmartSense legújabb biztonsági és vezetéstámogató rendszereivel beleértve az Elülső ütközésre figyelmeztető rendszert, az Aktív sávtartó asszisztenst és a Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszert, és a Vezetőt Figyelmeztető rendszert, amely észleli a kimerült sofőrt.

Az Autocar „paradigmaváltó/forradalmi” díját olyan autók kapják, amelyek új mércét állítanak fel vagy túllépnek a konvenciókon, a feje tetejére állítva a fennálló rendet.

Új Lexus ES: teljesítmény és kifinomultság – magasabb szinten

A Lexus Európában eddig még ismeretlen, a tengerentúlon azonban hat generációt megélt luxusszedánja, a hetedik generációs ES esetében az érzelmeket ébresztő dizájn a gyártó szerint hűen tükrözi az autó menetdinamikai képességeit.

Az eddig eddig kényelmes és csendes futásáról ismert szedán átalakításával ugyanis kategóriaelső vezetési élményt és teljesítményt kínáló autó született, megőrizve a környezetbarát hibrid elekromos hajtás előnyeit. Az ES modellkínálatában ugyanakkor most először megjelenik az F SPORT változat.

Miután Észak-Amerikában és Ázsiában hat generáción át sikert sikerre halmozott a közepes méretű luxusszedánok szegmensében, a vágre Európába is megérkező új, hetedik generációs Lexus ES most még magasabbra tör. Az autó kényelme, kifinomultsága és az általa képviselt luxus szintje régóta közmondásos volt a tengerentúli vásárlók körében, az új ES pedig pontosan erre a hírnévre épít – mindezt pedig vadonatúj, jóval dinamikusabb formatervű karosszériával és még élvezetesebb menetteljesítménnyel fejeli meg. Az új modellen még határozottabban érvényesül a Lexus dizájn-irányvonala és a márka szándéka, hogy izgalmasabb, érzelmeket és szenvedélyeket ébresztő autókat alkotva még szélesebb vásárlóközönséget szólítson meg a jövőről alkotott képével. Az eddigi Lexus-tulajdonosokra nagy hatással lesz, hogy az új ES minden eddiginél tágasabb, csendesebb és biztonságosabb lett, míg a vevők új nemzedékét a szedán hatásosan formába öntött ereje, kategóriaelső biztonsági technológiája és a saját piaci szegmensében ritkaságnak számító, hibátlan kézműves kidolgozása bűvöli majd el.

Az ES formatervének új dimenziói

Az új ES a vadonatúj GA-K padlólemezre épül, ami lehetővé tette a Lexus számára, hogy túllépjen a középkategóriás luxuslimuzinok dizájnjának eddig ismert határain. Az autó hosszabb (+65 mm), alacsonyabb (-5 mm) és szélesebb (+45 mm), mint elődje. A megnyújtott tengelytávolság (+50 mm) miatt a kerekek közelebb kerülhettek a sarkokhoz, ráadásul az első és a hátsó nyomtáv is nőtt (+10 és +37 mm). Az autó magabiztos kiállása hűen tükrözi a megnövekedett teljesítményt, és olyan vonzerővel ruházza fel az ES-t, hogy mindenki rajta felejti a tekintetét.
.
„Az ES mindig is egy elegáns luxuslimuzin volt, ám az új generációnál olyan merész dizájn-elemeket alkalmaztunk, amelyek megváltoztatják a vásárlók hagyományos elvárásait” – fogalmaz Yasuo Kajino, az ES az autót a ‘provokatív elegancia’ kifejezéssel jellemő vezető formatervezője.

Az új GA-K padlólemeznek köszönhetően alacsonyabbra kerülhetett a motorháztető, így Kajino csapata igazán különleges sziluettet alkothatott, amelynek erősen lefelé húzott végpontjai dinamikus, mégis lágyan áramló formákat alkotnak. Az ES leglátványosabb eleme azonban az orrkialakítása, ami az egyes modellváltozatoknál látványosan más és más. A standard ES 350 és ES 300h változatok elegáns hűtőrácsát a középen elhelyezett Lexus-emblémából kiinduló díszlécek alkotják, míg a modellsorozatban most először megjelenő F SPORT kivitelnél a hűtő megjelenését fekete színű, keresztirányú mintázat határozza meg, harmonikus összhangban az első sarkok kimetszett elemeivel. A korábbi generációktól eltérően az autó megjelenését most lendületes tetővonal határozza meg, kihangsúlyozva a jármű alacsonyabb építését és áramvonalasságát. A letisztult, finoman kidolgozott hátsó rész LED lámpatestei körülölelik a sarkokat, így látványuk minden nézőpontból jól érvényesül. Az F SPORT modellek megjelenését hátsó légterelő és emblémák teszik teljessé. A standard ES 350 és ES 300h modellekhez három különböző, 17 és 18 colos keréktárcsa rendelhető, az ES 350 F SPORT változat pedig 19 colos kerekeken gördül, amelyeknek dizájnja hasonló a Lexus LC kupé keréktárcsájához. A külső fényezések 12 árnyalatból álló palettáján új bézs és zöld színek is megjelentek. A Holdsugár Bézs metál a frissen hullott hó fényhatását idézi, a Napfény Zöld pedig a napsütésben ragyogó óceánra emlékeztet. Az F SPORT modellek kínálatában szereplő exkluzív Viharkék szín hatásosan egészíti ki az autó energiától feszülő dizájnját.

A jövő Lexus-utastere

Az ES belső terének látványát és hangulatát megformáló dizájnerek számára a Lexus Future Interior tanulmány szolgált kiinduló pontként, amelyben ügyesen keveredik a vezetőt körülölelő cockpit az első utas tágas és kényelmes terével. A központi kijelző, a műszeregység és a head-up display egy szoros egységben kapott helyet; ezzel az átgondolt elhelyezéssel sikerült elérni, hogy a vezető folyamatosan az úton tarthassa a tekintetét. Az autó irányítását szolgáló eszközök – például a kormánykerék és a pedálsor – dőlésszöge és elhelyezkedése természetesebb vezetői üléshelyzetet biztosít. Mindeközben az első utas egy nyitottabb, tágas és megnyugtató környezetben foglal helyet. A hátsó utasok kényelme már hosszú ideje az ES egyik védjegye, és az új modellben ezt a meredekebben ereszkedő tetővonal ellenére is sikerült magasabb szintre emelni. Ezt a csípőpont alacsonyabbra helyezésével és gondosan megformált, tágasabb fejteret kínáló tetőkárpitozással sikerült megoldani, nem beszélve a hosszabb tengelytávolságból adódó bőségesebb lábtérről. Az utastér új színsémái jól beleillenek a ‘provokatív elegancia’ alaptémájába. A Telt Krémszín opció és a barna tetőkárpit kombinációja egyszerre modern, ugyanakkor meghitt látványt és hangulatot teremt. A választékban megtalálható még a Fekete, a Chateau és a Topáz Barna is. Az új F SPORT változat belső tere egészen más benyomást kelt: a dizájnerek egy újfajta metálhatású kabindekorációt dolgoztak ki, ami a Lexus minden eddigi megoldásától különbözik. Az utastér egyedi karakterét a tradicionális japán kardok által ihletett “Hadori” mintázat teremti meg, aminek szeszélyes hullámvonalai háromdimenziós hatást keltenek, és látványuk minden szögből más és más. Ez csupán egy apró, finom hatás, mégis jól példázza, milyen gondos kézműves munkával érte el a Lexus, hogy az F SPORT igazán különleges helyet foglaljon el a modell kínálatában. A standard ES 350 és ES 300h modellek vásárlói továbbra is szabadon választhatnak a hagyományos anyagok, például a bambusz és a Shimamoku fabetétek között, amelyek olyan kézműves tudást és kidolgozást sugallnak, amit a luxusautók vásárlói elvárnak és nagyra értékelnek.

A teljesítmény új dimenziói

A Yasuhiro Sakakibara főmérnök által vezetett mérnökcsapat számára egyértelmű volt a cél: át kell formálni az ES imázsát. Ez annyit jelentett, hogy az eddig elsősorban kényelmes és csendes kabinjáról ismert szedánt olyan autóvá kellett alakítaniuk, amelynek kategóriaelső teljesítménye nemcsak érezhető, hanem hallható is.

„Tudtuk, hogy az új ES-nek készségesnek és könnyen vezethetőnek kell lennie, méghozzá attól függetlenül, milyen úton autóznak vele. Ezt csak szilárd alapokra építkezve érhettük el” – fogalmaz Sakakibara, aki szerint ez az ES sokkal komolyabb teljesítményt kínál elődjeinél.

Mindehhez az új GA-K padlólemez szolgált kiinduló pontként. Ez a kivételesen merev, elsőkerékhajtású platform a torziós szilárdság tekintetében még az LC kupéban és az LS szedánban alkalmazott, hátsókerékhajtású GA-L padlólemezzel is felveszi a versenyt. Az autót tömegét jelentősen csökkentette a nagy szilárdságú acél felhasználása, ráadásul az új ES fejlett megoldásai – például a vadonatúj, kettős keresztlengőkaros futómű-kialakítás vagy a fogaslécre épített elektromos kormányszervo – révén az autót minden eddiginél precízebben finomhangolhatták a mérnökök. A kiváló alapként szolgáló padlólemezre a mérnökök alacsonyabb és szélesebb autót építettek, amelynek mélyebben található a tömegközéppontja, és a légellenállása is minden eddiginél jobb. A futóművet tervező csapat sikeresen alakította ki az egyensúlyt a kényelmes futás, a kiszámítható viselkedés és a gyors reakciók között.

„Arra törekedtünk, hogy vezetési rutinjától függetlenül minden autós úgy érezze, teljes egészében uralja az ES-t. Ez olyan komfortérzetet teremt, ami messze túlmutat a kényelmes rugózáson.” – árulja el Yoshiaki Ito, az ES tesztpilótája.

A még magasabb szintű menetdinamika érdekében az F SPORT modellekbe adaptív futómű (AVS) kerül – hasonló szerkezet, mint ami az LC kupéban is található. Ez a berendezés 650 különböző szinten képes állítani a lengéscsillapítás erejét, így bármilyen útfelületen kimagasló kényelmet biztosít. A lineáris szolenoid szelepek még precízebben vezérlik a lengéscsillapítást. Ugyancsak az F SPORT változat exkluzív kiegészítője az üzemmódválasztó rendszer Sport+ beállítása is, ami a lehető leggyorsabb gáz-, váltó- és futómű-reakciókat kínálja. Az ES 350 F SPORT kivitelben ezen felül a Sport+ üzemmódban aktiválódó motorhang-javító rendszer is működik, ami még élvezetesebbé varázsolja a lendületes autózást.

Negyedik generációs hibrid hajtás

Az ES 300h modellben egy negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtásrendszer működik – méghozzá rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással, minimális károsanyag-kibocsátással, ugyanakkor olyan tekintélyes teljesítménnyel, amit jogosan várnak el egy középkategóriás luxusszedán vásárlói. A rendszer intelligensen párosítja az ultra-hatékony, 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor és a könnyebb, kompaktabb, mégis nagyobb energiasűrűségű elektromotor erejét. A rendszer összteljesítménye 205 LE, kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 5,9 l/100 km. A 2,5 literes erőforrás teljesen új fejlesztés, és gyors égési technológiájának köszönhetően ez az egyik legkedvezőbb termikus hatásfokú egység a sorozatgyártású motorok között. Ez a tulajdonsága az emisszió vagy az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül is magasabb teljesítményt eredményez. Mindezt egyenes vonalú szívónyílásokkal, javított szelepelrendezési szögekkel és lézeres megmunkálású szelepfészkekkel érték el a tervezők. A változó átfolyású olajszivattyú, a többfuratú injektorok, a szívóoldali szelepek VVT-iE vezérlése és a változó hűtőrendszer szintén hatásosan járultak hozzá az erőforrás hő- és égésvezérlésének tökéletesítéséhez. A vezetési érzet általános javítását szolgálja a kifinomultabb hibrid rendszervezérlő számítógép alkalmazása, aminek köszönhetően a hajtásrendszer működése jobban emlékeztet a szokványos benzinmotorok reakcióira. Még a nikkel-hidrogén akkumulátor is kompaktabb méretű lett, így teljes egészében elfér a hátsó üléssor alatt, és nem foglal helyet a csomagtérből.

Páratlan biztonsági jellemzők – alapáron

Van még valami, ami óriási mértékben változott a hetedik generációs ES-ben: a biztonság. Az új ES minden modellváltozatának vásárlói alapáron kapják meg a Lexus Safety System + 2.0 változatát. Ez az aktív biztonsági technológiákból összeállított csomag új képességekkel ruházza fel az autót, még több közlekedési helyzetben kínálva biztonságot a vezető és az utasok számára, illetve megelőzve az esetleges balesetek bekövetkeztét. Az új megoldások közé tartozik, hogy az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) nappali megvilágítás mellett immár a kerékpárosokat is képes azonosítani. A PCS már eddig is felismerte az autó előtt feltűnő járműveket és gyalogosokat, s e kiegészítéssel ezentúl még hatékonyabban védi ki a leggyakoribb közúti baleseteket. A radar érzékenységének tökéletesítésével és dinamikus hatósugarának javításával sikerült elérni, hogy a rendszer éjszaka az eddigieknél is hatékonyabban érzékelje a gyalogosokat. Az ES kétlépcsős adaptív távfényvezérlése (AHS) szintén új biztonsági megoldás. Ez a rendszer nemcsak automatikusan kapcsolja ki és be a távolsági fényt, hanem a fényszóróban elhelyezett 24 külön LED-fényforrás segítségével úgy teríti szét a fénypászmát, hogy a szembejövők elvakítása nélkül is a lehető leghatékonyabban világítsa meg az utat.

Minden adott hát ahhoz, hogy Európába érkezésével új fejezet nyíljon a Lexus ES, a márka egyik legnépszerűbb modelljének történetében. A Lexusok különleges vezetési élményét biztosító gyors és készséges reakcióktól kezdve a valódi öltésekkel varrott, puha tapintású műszerfal-burkolaton át egészen a hangszigetelő és hangelnyelő anyagok gondosan kiszámított alkalmazásáig az autó minden részletmegoldása azt bizonyítja, hogy nincs még egy olyan gondosan kidolgozott jármű, mint egy Lexus. Ez az autó mindent tud, amit a hagyományos Lexus-vásárlók elvárnak – emellett viszont sok olyan dolgot is kínál, amelyek azok számára lesznek vonzók, akik eddig nem számoltak a márkával. Az erőteljesebb stílus, a dinamikusabb teljesítmény, a legmagasabb szinten kidolgozott utastér és a legmodernebb biztonsági technológiák igazán újszerű és meglepő módon formálják át az ES imázsát.

Indul a Ford Transit Plug-in Hybrid áruszállítók tesztüzeme Valenciában

Az áruszállítók számára a nagyváros jelenti az egyik legkeményebb munkakörnyezetet, hiszen itt komoly kihívásokkal jár az emberek közlekedése és az áruk és szolgáltatások eljuttatása rendeltetési helyükre. A Ford jelenleg is vizsgálja Londonban, hogyan segíthetnek ezen a helyzeten a plug-in hibrid elektromos hajtású járművek (PHEV), s a vállalat bejelentette, hogy hasonló programot indít útjára a spanyolországi Valenciában is.

A Ford, Valencia regionális kormányzata és Valencia város önkormányzata között létrejött együttműködés célja, hogy kiderítse, hogyan javíthatja a levegő tisztaságát és a termelékenységet egy Transit Custom PHEV áruszállítókból álló flotta munkába állítása.

“A Fordnál arra törekszünk, hogy megoldást találjunk a városi mobilitás problémáira, innovatív ötletekkel és fejlett technológiákkal segítve az emberek közlekedését és az áruk és szolgáltatások célba juttatását” – nyilatkozta Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Mivel ez nem csupán két városban jelent gondot, a mobilitással kapcsolatos kérdéseket sok szempontból kell megvizsgálnunk. Valenciai tesztprogramunk segítségével mélyebb ismereteket szerezhetünk arról, milyen előnyökkel jár az olyan kis vagy közepes áruszállító-flották üzemeltetése, amelyek elsősorban elektromos hajtással közlekednek a városban.”

A Ford együttműködése a valenciai régió és Valencia város vezetésével nemcsak a londoni tesztsorozat kiegészítését jelenti, hanem egy olyan folyamat része is, aminek során 2020-ra a vállalat 11 milliárd dolláros befektetéssel egy 40 tagú, részben vagy egészben elektromos hajtású modellekből álló globális termékkínálatot alakít ki. E járművekből 16 lesz tisztán elektromos hajtású.

A spanyol nagyvárosban megkezdett kísérlet a kis és közepes áruszállító-flották használatára összpontosít. A programban szereplő Transit Custom PHEV modellek több mint 50 kilométeren át képesek tisztán elektromos hajtással és nulla károsanyag-kibocsátással közlekedni; az elektromos hajtásláncot a többszörösen díjnyertes Ford EcoBoost 1.0 motor egészíti ki. Ha a konnektoros töltések között hosszabb útszakaszok is adódnak, akkor az EcoBoost motor is tölti a jármű akkumulátorát, tovább fokozva az autó hatékonyságát és használati értékét.*

A Transit PHEV sorozatgyártását 2019-re tervezi a Ford. Ez tovább erősíti a vállalat és Spanyolország, illetve ezen belül Valencia kapcsolatát, ami már jelenleg is a márka egyik legfontosabb gyártási központja Európában. 2011 óta a Ford több mint 2,9 milliárd dollárt fektetett a Valencia üzem működésébe, 2017 novemberében pedig újabb, 750 millió dolláros befektetéssel alapozta meg a Ford Kuga új generációjának itteni gyártását.

“A Valenciához hasonló nagyvárosok környezetvédelmi és közlekedési problémáira csak a merész innovációk adhatnak választ” – mondta Ximo Puig, Valencia regionális vezetésének elnöke a programindító ünnepségen. “Éppen ezért örömmel látjuk, hogy a Ford innovatív technológiákat honosít meg Valencia útjain.”

A telematikai és geofencing rendszerekkel is felszerelt, 20 darab Transit Custom PHEV áruszállító 12 hónapon át járja London utcáit. Az idén elkezdett londoni flottakísérlet egyik résztvevője a helyi tömegközlekedési vállalat, a Transport for London, valamint több olyan szervezet, amelyek munkája a városi környezethez kapcsolódik, például futárszolgálatok, építőipari vállalkozások, valamint a londoni rendőrség, a Metropolitan Police.

2018 zöld autója lett a vadonatúj Nissan LEAF

A vadonatúj, 2018-as Nissan LEAF, a világ legnépszerűbb elektromos autója kapta meg a 2018-as év zöld autója díjat a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. A LEAF a Nissan Intelligent Mobility jövőkép ikonja. A Nissan Intelligent Mobility a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre.

A Nissan LEAF az első teljesen elektromos autó, mely megkapta az elismerést a kategória 2016-os életre hívása óta. A LEAF most a 2018-as modellévre teljes egészében megújult. A nagyobb hatótávolsággal1, új dinamikus megjelenéssel és a legújabb Nissan Intelligent Mobility funkciókkal (ProPILOT, e-Pedal, vészfék asszisztens stb.) érkező új Nissan LEAF már megtekinthető a bemutatótermekben.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Nissan LEAF 2010-es bemutatása óta már több mint 320 000 zéró emissziós elektromos járművet juttattunk az utakra világszerte, és a föld minden pontján hozzájárultunk a ökológiai lábnyom csökkentéséhez” – mondta el Daniele Schillaci a zéró emissziós járművek és akkumulátor üzletág globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke, és a Nissan Motor Co., Ltd. japán, ázsiai és óceániai vezetői tanácsának elnöke. „Megtisztelő, hogy a nagyra becsült zsűri elismerte munkánkat, és büszkén folytatjuk Nissan Intelligent Mobility jövőképünk megvalósítását.”

A kategória öt nevezettje közül végül a 2018-as Nissan LEAF – az egyetlen elektromos induló – került ki győztesen. A zsűri tagja a kiválasztás során a járművek teljes környezetre gyakorolt hatását, beleértve azok kipufogón keresztüli károsanyag kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását vették figyelembe a végső győztes kiválasztása során.

2011-ben a NISSAN LEAF előző generációja kapta az „Év autója” díjat, és azóta is az egyetlen elektromos jármű, mely a díj 14 éves története során elnyerte azt.

MINI-Bridge Budapest együttműködést jelentettek be

Stratégiai partnerséget kötött a MINI és a Bridge Budapest Egyesület. A két szervezet közösen választott nyolc innovatív és stílusérzékeny vállalkozást, hogy országszerte hírét vigyék és képviseljék a Vállalható Vállalkozás program fő célját, egy nemzetközileg is versenyképes, felelősen gondolkodó, előretekintő vállalkozói közeg létrehozását Magyarországon.

A Bridge Budapest Egyesületnek évek óta kiemelt ügye a Vállalható Vállalkozás program. A tagság elnyeréséhez szükséges önellenőrző tesztet immár félezer vállalkozás töltötte ki. Küldetésük az innovatív, fenntarthatóan és átláthatóan működő magyar vállalkozások közösségének erősítése. Ehhez csatlakozik mobilitási partnerként a MINI, hogy a Navigátorok segítségével a virtuális kapcsolatok építésén túl személyesen is hírét vigyék a Vállalható Vállalkozás kezdeményezés fontosságának. A partnerség célja emellett a bővülés is, a navigátorok országjárásuk során segítenek minél több vállalható vállalkozás megismerésében. „Nagy öröm számunkra, hogy a MINI támogatását ajánlotta fel a Vállalható Vállalkozások kezdeményezésünknek, hiszen a segítségükkel még eggyel magasabb fokozatba kapcsolhat az országos terjeszkedés, a küldetésünk országos ismertségének erősödése” – mesélte Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.

A mobilitási partnerség előnyeit azonban nem csak a Bridge-MINI Navigátorok élvezhetik, hiszen például a május 31-i Vállalható Vállalkozás tax party vendégeinek biztonságos hazajutásában is segédkeznek majd MINIk. Természetesen a két szervezet más praktikus meglepetésekkel is készül, ami mind azt a célt szolgálja, hogy minél több emberhez eljussanak a Vállalható Vállalkozók, és egyre tudatosabbá váljon az üzleti környezet Magyarországon. Természetesen a teszt kitöltése a www.vallalhatovallalkozas.hu címen anélkül is megkezdhető, hogy felbukkanna a sarkon egy MINI!

A május16-i eseményen már új köntösben mutatkoztak be a MINI örök klasszikus autói: a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio, vadiúj dizájnnal és egyedi testreszabási lehetőséggel. A MINI logója is változáson ment át, az új logó a márka új arculatának legfőbb irányelvét tükrözi, hogy a lényegre koncentrál, a vezetés élményére, az exkluzív környezetre, a prémium minőségre és az érzelmi kötődésre. A szerdai eseményen a navigátorok ezekkel a vadonatúj modellekkel tettek tiszteletköröket a Bálna Budapest északi teraszától, amivel hivatalosan is kezdetét vette a Vállalható Vállalkozás program országjárása. Oros Attila, a MINI márkavezetője nagyszerű lehetőséget lát a két szervezet együttműködésében: „Az a felismerés vezetett el minket a Vállalható Vállalkozásokig, hogy ez a közösség pont olyan nyitott, érdeklődő, kreatív, jó értelemben véve extrovertált tagokkal büszkélkedhet, amilyenek a MINI hívei is általában. Mindamellett szeretnénk a modern, start-up üzleti élet szereplőit is megszólítani a MINI márkával, melyhez a Bridge Budapest-tel kötött partnerség kiváló lehetőséget biztosíthat.”

MINI-Bridge Navigátorok

Horváth Dorka

Horváth Dorka Karányi Danival együtt a Bookr Kids applikáció alapítója. Az online mesetárban már jóval több, mint 100 interaktív történet található, amik nem csak tökéletes szórakozást adnak a gyerekeknek, hanem a fejlesztő játékok segítségével észrevétlenül tanulni is tudnak belőlük. A legnagyobb klasszikusoktól a legmodernebb mesékig minden kisgyerek megtalálja a kedvencét az appban, melyet 2016-ban az ország játékának választottak. Az applikációban megtalálható például a gyerekkaraoke, ami együttesen értelmezi a látott és a hallott szöveget. A Bookr Kids kitalálója hisz abban, hogy minden történet hatással lehet az életünkre és a személyiségünkre.

Balogh Ákos

A YouTyuk.hu a nevéhez méltón egy olyan weboldal, ahol az emberek friss tanyasi tojást rendelhetnek szabad tartású tyúkoktól. A vevőnek csupán ki kell választania a számára legszimpatikusabb gazdát és bejelölni, hetente mennyi tojásra lenne szüksége. A tojásokat a hozzá legközelebbi YouTyuk.hu pontnál pedig könnyedén át tudja venni. Ákos kezdeményezésével le szerette volna venni a terhet azoknak a válláról, akik nem tudják piacon eladni a megtermelt tojást vagy nem érnek rá termelőket keresni. A YouTyúkkal együttműködő magánszemélyek száma 450 fő, emellett már tizenhat átvevő pont található Budapesten és tizenöt fővárosi étterembe szállítják a megtermelt tojást.

Juhász-Váczi Heni

A Folqa kollekció alkotója korábban reklámszakemberként dolgozott, a gyerekvállalás azonban az önfoglalkoztatás irányába terelte. A Folqa márka létrehozásával az volt a célja, hogy olyan minőségi szuvenír márkát vigyen a piacra, amit a helyi emberek is meleg szívvel ajánlanak az idelátogató turistáknak. A különböző népi foglalkozásokat modern kivitelezésben megtestesítő tízcentis műgyanta figurák sikere magáért beszél, a bolti értékesítés mellett négy-ötcsillagos szállodák is felvették exkluzív szobaszerviz kínálatukba, és a konferenciaszervezők is előszeretettel rendelik a figurákat, illetve a Folqa egyéb termékeit.

Laposa Bence

Bence Badacsony legkedveltebb borászatának, a Laposa Borbirtoknak az elismert borásza, aki 2004-ben vette át édesapjától a Laposa Birtok irányítását. Már gyerekkorában eldöntötte, hogy borász lesz, mikor családjával „borvidékjáró” kirándulásokat tettek a hétvégéken. A Laposa Birtokon hagyományos, helyi szőlőfajtákkal foglalkoznak, pincészetükben elsősorban az Olaszrizling és a Rajnai rizling található. A szőlők a vulkanikus tanúhegyek legjobb területein helyezkednek el. Boraikban elsősorban a területre jellemző ásványos jelleget szeretnék megmutatni, illetve törekednek az eleganciára és könnyedségre is. A Laposa Birtok mára 30 hektárosra nőtt, évente pedig több mint 250.000 palack bort köszönhetünk nekik.

Müller László

Müller László Müller László feleségével, Lugosi Viktóriával alapította meg a Smúz-Virágneked nevű virágüzletet, ahonnan már 15 éve rendelik meg az emberek a csodaszép virágcsokrokat. Kreativitásuknak köszönhető, hogy a Smúz sokkal inkább egy életérzés, egy „kreatív fészek”, ahol az emberek exkluzív környezetben vehetik át a számukra tökéletes csokrot. A Parlament mellett található üzletben nem csak a csokrok találhatóak meg, a betévedő vendégek design termékek közül is választhatnak, miközben kávékülönlegességeket és süteményeket kóstolhatnak. Az üzletnél található egy „szelfi pont” is, ahol az emberek a megfelelő szögből készíthetnek közös képet a Parlamenttel. A Smúz-Virágneked vidékre és külföldre is teljesít megrendeléseket, az évek során elérték, hogy mára 147 országban legyenek jelen az egész világon.

Ottlik Dávid

A Synetiq társalapítója és üzletvezetője már 14 éves korától indított el különböző vállalkozásokat. Már ennyi idősen tervezett, gyártott és értékesített design termékeket, média consulting vállalkozásával öt kontinensen is dolgozott. 2013-ban Divák Ádámmal alapította a Synetiq nevű vállalkozásukat, ami neuromarketing technológiával és médiakutatással foglalkozik. A cég többek között futurisztikusnak ható technológiával dolgozik, következtetéseket vonnak le az agyhullámok és az emberi reakciók mérésével arról, miképpen reagálunk például egy filmre. Megrendelőik között mára többek között megtalálható a BBC, HBO, RTL, Tesco és a Telekom. Az évek során több díjat is sikerült bezsebelniük. A Synetiq mérnökökből, kutatókból és médiaszakemberekből áll, emellett Budapesten és Londonban is található irodájuk.

Paller Eszter

Paller Eszter a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnök karán végzett, ezután néhány évet Párizsban élt, ahol tervezőként dolgozott különböző építész irodákban. Magyarországra visszatérve a Geppetto Belsőépítész Irodában dolgozott. 2012-ben már szabadúszó belsőépítészként alapította meg a Paller Eszter Interior Designt-t, ami azóta már csapattá bővült és azon dolgozik, hogy az ügyfeleket minél széleskörűbben tudják kiszolgálni. 2017-ben munkájukat az Év Belsőépítész Cége díjjal is jutalmazták.

Ráday Dávid

Ráday Dávid a Hello Wood egyik alapítója. A Hello Wood egy nemzetközi építész program és design stúdió, aminek székhelye Budapesten található. A cég induló ötlete egy iskolai feladat volt, ahol különleges fainstallációkat kellett készíteniük egy dán fesztiválra. A fesztivál meghiúsulása miatt viszont úgy tűnt, a beleáldozott munka kárba veszett. Az alkotócsoport nem hagyta ezt annyiban, így rendezték meg 2010-ben a legelső tábort. Az évek során a cég már nem csak alkotótáborokból áll, sorra kapják a rangosabbnál rangosabb megrendeléseket. Műveik közé tartozik az óriási Omnia kávéscsésze vagy a 2014-es Colosseum a Sziget fesztiválon. 2013 decemberében elajándékozott szánkókból építettek karácsonyfát a Müpa elé, aminek szintén elismerő visszhangja lett. A Hello Wood csapata sorra nyeri a díjakat, elismeréseket és pályázatokat.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK