Főoldal Blog Oldal: 273

Önvezető Porsche a Huawei okostelefon iránytással

A Huawei a világon elsőként használta fel önvezető autó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (AI).

A vállalat “RoadReader” elnevezésű projektjének keretében egy önvezető Porsche Panamerát kapcsoltak össze a Mate 10 Pro AI-chipset-ével, amelynek segítségével a jármű valós helyzetben is képes volt megérteni a környezetét, és felismerni a tárgyakat – így például elkerülni egy kutyával való ütközést. A Huawei a barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be mindezt a nagyközönségnek.

A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli autókkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét. A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog – kutya, macska, labda vagy bicikli – között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.

“Okostelefonunk kiváló teljesítményt nyújt a tárgyak felismerésének területén. Kíváncsiak voltunk, lehetséges-e, hogy rövid idő alatt felhasználjuk az AI képességeit különböző tárgyak felismerésére és elkerülésére” – mondta Andrew Garrihy, a Huawei nyugat-európai marketing vezetője (Chief Marketing Officer, Huawei Western Europe). “Ha technológiánk képes ennek elérésére mindössze öt hét alatt, akkor még mennyi minden lehetséges?” – tette fel a kérdést.

Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.

A Huawei RoadReader projektjét a háromnapos barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be a nagyközönségnek. A résztvevők kipróbálhatják az autó “vezetését” okostelefonjaikkal, megtaníthatják neki különböző tárgyak felismerését és a körülöttük való manőverezést is.

Igazi kempingbusz: íme, a Toyota Proace Lerina

A kempingbusz a sátorozás és a lakóautózás közötti, optimális átmenetet testesíti meg. A piaci kínálat viszonylag széles, ám a vevők ezidáig nem részesülhettek abban az átgondolt, megalapozott minőségben, amelyet csak egy Toyota kisbusz adhat a gazdájának. Ezt a hiányt pótolja most a Toyota Proace Lerina.

A francia Riviéra kevésbé ismert kincsei közé tartoznak a Cannes városára néző Lerins-szigetek, amelyek mindössze néhány négyzetkilométeren nyújtanak feledhetetlen élményt azoknak, akik érdeklődnek a középkori történelem, a lelki üdvösség és a Földközi-tenger háborítatlan természeti kincsei iránt.

Erről az apró, mégis nagyszerű helyről kapta a nevét a Toyota és a lakóautó-átalakításokra specializálódott brit Wellhouse Leisure műhely közös munkája, a Toyota Proace Lerina – nem véletlenül. A közepes méretű Proace modellre épülő kempingbusz vezetése és parkolása ugyanis kompakt méreteinek köszönhetően nem okoz kihívást, mégis teljes értékű megoldást kínál akár egy több hetes családi nyaralásra.

A busz alapkiépítésben kínálja a kényelmes franciaággyá átalakítható hátsó üléssort, a belmagasságot kényelmessé varázsoló, otthonos környezetet biztosító, felemelhető tetőt, a tágas ruhásszekrényt, valamint a jól felszerelt, hűtővel és tűzhellyel is rendelkező konyhát. Az első üléseket hátra forgatva, a tologatható hátsó padot előre húzva beszélgetésre, társasjátékra alkalmas, meghitt ülősarkot rendezhetünk be. Ez azonban csak a kezdet, mert a felemelhető tető alatt is kialakítható egy dupla ágy, így akár négyen is kényelmesen alhatnak a 4,95 méter hosszú Proaceben.

Az elektromos áramot a kempingekben szabványos csatlakozóról vételezhetjük, de ha erre nincs mód, 100 wattos napelem, illetve a kényelmi funkciókat kiszolgáló akkumulátor áll rendelkezésre. A beltér hőszabályozására szolgáló 2200 wattos fűtőegységgel akár főszezonon kívül is útnak indulhatunk. A tervezők ivóvíztartállyal is felszerelték a Lerinát, és bár ilyen kompakt alapterületen zuhanyzó nem fért el, a legalapvetőbb kényelmi funkcióról mégis gondoskodtak az építők: akit szólított már ki a természet a sátrából ítéletidőben, nagyra fogja értékelni a hordozható illemhelyet.

A végére hagytuk a két legfontosabb információt: egyrészt a Lerinához két extra, kiszerelhető ülés is rendelhető, amivel a nyaralás édes, de elkerülhetetlenül rövid hetei előtt és után, a hétköznapokban teljes értékű hatszemélyes autóként használható a Proace. A másik, hogy bár az átalakítást brit szakemberek végzik, balkormányos kiviteleket is vállalnak, így akár Magyarországról is megrendelhetjük tőlük ezt a pihenésre optimalizált, de a mindennapokban is tökéletesen helyt álló Toyotát, választhatóan 120 lóerős, kéziváltós, vagy 180 lóerős, automata sebességváltós kivitelben.

Kempingbusz: okos alternatíva

A sátornál jobb időjárásvédelmet és több helyet, a lakóautónál pedig kedvezőbb manőverezhetőséget, könnyebb vezethetőséget kínáló kempingbusz műfaja sokak szerint az arany középút, ha rugalmasan és költséghatékonyan szeretnénk nyaralni. Kompakt méreteinek köszönhetően akár történelmi belvárosokba is eljuthatunk vele, ellentétben a lakóautókkal, amelyeket jobb, ha leteszünk egy P+R parkolóban, és gyalog vagy tömegközlekedéssel folytatjuk utunkat, viszont napközben nem kell azért aggódnunk, hogy mi történik a sátorban hagyott értéktárgyainkkal.

Az új Ford Tourneo Connect remek alternatívát jelent az aktív életet élőknek és a vállalkozóknak

A Ford újragondolt egy kisbuszt azoknak, akik még mindig nem arról ábrándoznak, hogy csendesen üldögélnek majd egy karosszékben.

A Ford a Chicagói Autókiállításon mutatta be az áttervezett Tourneo Connect modellt. A legutóbbi Tourneo Connect hatalmas sikert aratott Amerikában, különösen a 1946-1964 között született ’baby boom’ generáció tagjai körében volt népszerű ez a modell, akik kisáruszállítók volánjai mögött nőttek fel, és akik most is egy megfizethető, jó hangulatú, könnyen kezelhető és tágas autót keresnek, amit egyaránt használhatnak személy- és áruszállításra.

A 111 milliós lélekszámú, ötven évnél idősebb korosztály rendelkezik az amerikai pénzügyi eszközök 63 százalékával, és ma is ez a generáció számít a legerősebb vásárlórétegnek az USA-ban, messze túlszárnyalva a 61 milliós X generációt és a 75 millió embert számláló Y (avagy ezredváltó) generációt. Az AARP felmérése szerint a baby boomerek egyharmada tervezi, hogy a következő három év során új autót vásárol.

A szörfös nagypapa, és az ő autója

A texasi Nassau Bay-ben élő, 63 éves Kevin Brown tipikus ’aktív boomer’, aki imádja Tourneo Connectjét. Brown úgy nőtt fel a ’70-es években, hogy mindvégig haszongépjárműveket vezetett, ma pedig kilenc unoka nagypapája, és szenvedélyes szörfös, aki magánéletéhez és üzletéhez (egyedi pólókat tervez és gyárt) egyaránt egy 2014-es Ford Tourneo Connectet használ.

„Amikor nem a családomat viszem a strandra, akkor dolgozom. Így aztán a Tourneo Connectemnek kétféle szerepben is helyt kell állnia.”

Az öt- vagy hétszemélyes, áruszállításra is könnyen átalakítható, sokoldalúan variálható és könnyen vezethető 2019-es Ford Tourneo Connect májustól rendelhető Magyarországon.

Az autó kínálatában most vadonatúj benzin- és dízelmotorok jelentek meg, nem beszélve egy sor vezetősegítő technológiáról, amelyek közt az alapáras Automatikus Vészfékezési rendszer is szerepel. Ez a funkció a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami egyedülálló ajánlatnak számít a szegmensben.

A Tourneo Connectből könnyű a ki- és beszállás, egyszerűen variálható az ülésrendszere és a raktere, vagyis kényelmes megoldásokat kínál a családi élethez, az új hobbik felfedezéséhez és az üzlethez egyaránt.

Rengeteg modern technológia

Az új Tourneo Connectben számos új vezetősegítő technológia működik, köztük az alapáron kínált Automatikus Vészfékezés. Ez a funkció a szegmensben egyedülálló ajánlatnak számító Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami segít elkerülni az ütközést más járművekkel és azokkal a gyalogosokkal, amelyek keresztezhetik az autó nyomvonalát. Opcióként Adaptív Sebességtartó Automatika is rendelhető, ami megkönnyíti az autópálya-menetet, automatikusan lelassítva az autót, ha a radar azt érzékeli, hogy a Ford előtt haladó jármű lassít. A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer radarral figyeli a környező járműveket, és jelez a vezetőnek, ha oldalról, az általa nem belátható területről egy másik jármű közelít.

A Sávtartó rendszer a kormánykerék rezgetésével jelzi, ha az autó kezd kisodródni a sávból, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít visszatérni az eredeti nyomvonalra, a forgalmi sáv közepére.

Aktív életstílushoz tervezve

A kétféle tengelytávolsággal, öt-, illetve hétüléses változatban és háromféle felszereltséggel (Trend, Limited és Sport) megrendelhető Tourneo Connect minden vásárlói igénynek megfelel. A sokoldalúan variálható kocsibelső tágas rakteret rejt. A ki- és beszállást, illetve a rakodást két oldalsó tolóajtó segíti, és a tetősínekre sokféle rögzítő rendszer szerelhető a kerékpárok, kajakok, szörfdeszkák vagy csomagok szállításához.

Az új Ford Tourneo Connect megújult műszerfala mutatós és praktikus: a vásárlók a műszeregységben elhelyezett digitális vezetőinformációs rendszer mellé egy 6,5 colos, lebegő hatású érintőképernyőt is rendelhetnek, sőt vezeték nélküli töltőt is kérhetnek mobil készülékeikhez. A hamarosan már rendelkezésre álló Waze kompatibilitás segítségével az autósok magabiztosan kerülhetik el a zűrös forgalmi helyzeteket.

Újdonságok a motorháztető alatt

Az új motorkínálat bevezetésével a vásárlók a legmodernebb erőforrások közül választhatnak. Az új, 2019-es Tourneo Connect vadonatúj, 1,5 literes EcoBlue® dízelmotorjának tervezett országúti üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km. A dízelmotorhoz egy vadonatúj fejlesztésű, 8 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

Kedvező árú és sokoldalú

A Tourneo Connect várhatóan az egyik legkedvezőbb árfekvésű hétszemélyes jármű lesz. A hosszú tengelytávolságú változat első ülései mögött egy nagyobb raktér alakítható ki, így az autóban még a túlméretes tárgyak is könnyedén elférnek, a rövid tengelytávolságú kivitel 11,67 méteres fordulóköre pedig magabiztos manőverezést biztosít a zsúfolt nagyvárosi utcákon.

Akik vontatni szeretnének, azoknak a Tourneo Connect felülmúlhatatlan, 900 kilogrammos vontatási kapacitást kínál. A 2019-es Ford Tourneo Connect várhatóan idén augusztusban jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

88. Genfi Autószalon: a Citroën újdonságai

A 2018-as Genfi Autószalonon a Citroën egy teljesen újragondolt standdal és 6 olyan modellel lesz jelen, amelyeket az elmúlt 2 év során mutatott be. A márkánál zajló megújulási folyamatot a kiállított, minden eddiginél koherensebb termékpaletta bizonyítja.

Citroën C3 ELLE – egy a 88. Genfi Autószalon újdonságai közül

Ezek az autók mind merész külsejűek, karakteresek és rendkívül kényelmesek, köszönhetően a márka globális kényelmi programjának (Citroën Advanced Comfort).

– Világpremierként mutatkozik be az új Berlingo, az ikonikus modell 3. generációja, amelynek egyszerű és funkcionális karakterét új, a praktikumot és a kényelmet szolgáló megoldások gazdagítják, miközben magára ölti a Citroën új stílusjegyeit.

– Nemzetközi szalonon először mutatkozik be az új C4 Cactus, a friss megjelenésű, ultrakényelmes ferdehátú amely Európába elsőként hozza el a Progresszív Hidraulikus Ütközőelemekkel™ ellátott felfüggesztést.

– A Citroën kiállítja a SpaceTourer Rip Curl Concept-et is, egy 4X4-es camping car-t, amelyet a nomád, sportos életmód szerelmeseinek igényei szerint rendezett be.

– A standon a márka SUV-offenzívájának képviselőjeként az új C3 Aircross kompakt SUV is helyet kap, amelyből már 50 000 példány talált gazdára. A márka bestsellere, a C3 a divatos ” ELLE ” limitált szériában mutatkozik be a közönségnek.

Új, 1100 négyzetméteres standján a Citroën modern és teljesen megújult kínálatot vonultat fel, amely kiválóan illusztrálja a márka termékoffenzíváját és palettájának koherenciáját. A modellek mindegyike erős karakterrel bír, modern és globális módon közelítve meg a kényelmet, a Citroën Advanced Comfort® fejlesztési program eredményeként. A felgyorsult termékfejlesztés meghozta eredményét. A márka 2017-es növekedése 7,5%-os volt (Kínát nem számítva). Európában a márka 6 éves eladási rekordját döntötte meg 786 000 eladott autóval. A további növekedés 2018-ban a következő pillérekre támaszkodik:

ÚJ BERLINGO VILÁGPREMIER: EGY IKONIKUS MODELL ÚJ KIADÁSBAN

A Citroën mint a kompakt családi szabadidő-autók kategóriájának megalkotója bemutatja az új Berlingót. 1996 óta ez már a harmadik generáció az egyszerű, funkcionális és kissé rendhagyó modell történetében, mely az idők során folyamatosan meg tudott újulni, és a családi igények ideális kiszolgálójává vált. A márka legutóbbi modelljeivel tökéletes összhangot mutató új Berlingo úgy dizájnja, mint kényelme tekintetében rengeteget fejlődött. Sziluettje megváltozott, magára öltötte a márka új stílusjegyeit, megjelenése sokkal határozottabbá vált. Praktikus és moduláris utastere egészen elképesztő méretekkel bír. Új, sokkal nagyobb kényelmet biztosító padlólemezre épül és 19 vezetéstámogató technológiával gazdagodott kínálata. Az új Berlingo 2 méretben lesz választható (M és XL) , mindkettő 5, vagy 7 személyes lehet. Az új Berlingo forgalmazása 2018 őszén indul meg.

ÚJ C4 CACTUS, AZ ULTRAKÉNYELMES FERDEHÁTÚ

A Citroën bemutatja új kompakt modelljét, a megújult C4 Cactus-t. A modell gyökeres átalakuláson ment át: az alkalmazott technológiák és a motorkínálat terén lépést tart az alsó középkategória elvárásaival, ugyanakkor egyedi karakterével és kényelmével továbbra is kitűnik társai közül. Elegánsabb formában, de megmaradt a merész, formabontó dizájn. Az autónak fedélzeti kényelem tekintetében sincs párja: az új C4 Cactusban utazva valóságos védőburokban érzi magát az ember. A Citroën Advanced Comfort® program keretében az új C4 Cactus Európában elsőként alkalmaz Progresszív Hidraulikus Ütközőelemekkel™ ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions – PHC), így végre a nagyközönség is megtapasztalhatja a “repülő szőnyeg” élményt. Az Advanced Comfort ülések bevezetésével pedig egy világpremiernek is tanúi vagyunk.

KOMPLETT ÉS MODERN EGYTERŰ-KÍNÁLAT KÖZÖS NÉV ALATT

Mostantól a SpaceTourer név köti össze a márka 3 modellből álló egyterű-kínálatát. A Genfi Autószalon és a kínálatba rövidesen megérkező EAT8 automata sebességváltó érkezésének alkalmából a Citroën átkereszteli a C4 és Grand C4 Picassót, amelyeknek neve mostantól C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer. A márka azonos célközönségnek, de eltérő méretekben kínált egyterű modellei az új “családnévvel” logikusan különülnek el a paletta hagyományos és a SUV modelljeitől. Az EMP2 padlólemezre épített SpaceTourer egyterű modellcsalád 5-9 személy szállítására képes, a lehető legnagyobb kényelmet kínálva az utasoknak.
A Citroën és a Rip Curl együttműködésének újabb gyümölcse a SpaceTourer Rip Curl Concept. A SpaceTourer különleges interpretációja a szabadtéri sportok szerelmeseit célozza. Ez a modern van kiváló terepképességekkel rendelkezik az Automobiles Dangel 4×4 átalakításának köszönhetően. A Pössl cég által berendezett utastér egy minden igényt kielégítő, kompakt camping-car-t eredményezett. A karosszériaátalakítás és a 4×4 hajtás egyaránt elérhetők a SpaceTourer szériamodellhez. Ezt a koncepcióautót a már több országban elérhető C4 SpaceTourer Rip Curl speciális széria mellett állítja ki a márka.

2 BESTSELLER : A C3 ÉS AZ ÚJ C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV

Két határozott karakterű modell, amelyek praktikumukkal és magas szintű kényelmükkel hívják fel magukra a figyelmet, bizonyíva a Citroën új pozícionálásának sikerét. Az új C3 már 300 000 eladásnál jár és a szalonon a divatos ” C3 ELLE ” limitált szériával képviselteti magát. Az új C3 Aircross kompakt SUV kategóriájának legjobb térkínálatát és modularitását nyújtja. Bevezetése óta 50 000 ügyfelet sikerült meghódítania.

A márka növekedését a kereskedőhálózat megújítása is segíti. A megújult bemutatóterekkel a márka jobban alkalmazkodik az új vásárlási módokhoz és közelebb tud kerülni az ügyfelekhez, ahogy ezt az új ” Maison Citroën ” -ek is bizonyítják. A Citroën új, innovatív szolgáltatásai mint a Citroën Advisor, a Rent & Smile,vagy az Earn & Drive egyre több piacon érhetőek, megkönnyítve az autózáshoz való hozzájutást, biztosítva az átláthatóság, valamint a márka iránti bizalom növelését.

[TESZT] Honda Civic Type R – masszív adrenalinlöket

Iszonyatos stabilitás, elsöprő köridők a Nürburgringen, remek dinamika, megnyerő küllem – tudtuk, hogy az újraértelmezett Honda Civic Type R nagyon odateszi magát, ezáltal a lécet is magasabbra emeli. De vajon megfelel-e az elvárásoknak, teljesíti-e, amit ígér a körítés? Tesztünkből kiderül.

A Honda Civic, illetve maga a Honda Civic Type R rendkívüli autó, s egyben rendkívül megosztó is. Utóbbi kapcsán van, akinek bejön, van, akinek nem. Ennyire egyszerű. Az tény, hogy a formaterv néhol kicsit merészbe fordul, de végre a régi “ürhajós” stílus újfent visszaköszön – a külső és a formavilág kapcsán mindenféleképp. Persze kell is; a jelenlegi hot hatch kínálat nagy, igaz, egyenséma szerinti valamilyen szinten – pont itt lehet hiánypótló a Honda Civic Type R.

Hajszálpontosan kettő évvel ezelőtt fogtuk be tesztre az előző szériás Honda Civic Type R egy remek példányát, s már akkor is megvett minket az autó. Elsősorban azzal a nyers, letisztult és hamisítatlanul japános korítésével, amit el is várhatunk tőle. S el is kell várnunk tőle.

Tény, sok a sztereotip gondolat egy Civic kapcsán. Itt sietve jegyezzük meg, hogy ez már nem az a klasszikus, lakótelepi kifúrt kipufogós békalámpás kategória, ez már szintlépés, jócskán. Persze nyilván úgy 15 év múlva elképzelhető, hogy ez lesz a régi-új kedvenc bizonyos berkekben, majd meglátjuk. Lényeges, hogy imént leírtaktól tudjunk elvonatkoztatni.

Ötajtós hatchback kocsiszekrényt kapott az új Honda Civic Type R is, hasonlóan közvetlen elődjéhez. Ez máris fájó pont lehet sokaknak, de ha megnézzük a jelenlegi trendet, bizony ezt diktálja minden márka.

Ez nem a klasszikus Civic. Még akkor sem, ha beugrik maga a Type R, mint fogalom

Nyilván itt sokunk azt állítja, hogy a háromajtós kialakítás az igazi hangulatmegadás alapja – mindegy, szokni kell. Egyébként nem tart sokáig, úgy 3 perc, utána már el sem tudnánk másmilyen megközelítésben elképzelni a sportos szellemiséget árasztó Honda Civic Type R-t.

Szamurájkard-sziluettet kapunk az új Honda Civic Type R esetében is, ez nyilvánvalóan a hűtőmaszk formájában keresendő. Az alsó lökhárítószpojlerek hangsúlyosak, kaptak (valódi) beömlőket, a ködlámpafészkek krómcsíkokkal érkeznek, a Honda-embléma pedig szigorúan Type R-piros.

Oldalnézetből jól látszik, hogy a kaszni kapott jelentős ültetést. Ez kell is, hiszen a klasszikus kanyarstabilitásnak az alapját képezi a futómű, méghozzá nem is akármilyen tálalásban.

Mindent a szemnek, de azért a kéz is kap

Itt is láthatunk légbeömlőket, közvetlenül az első felfüggesztés sárvédőelemén – a rendszer nagyban hozzájárul a Brembo-k hűtéséhez, ami a masszív sebességtartományban autózott kanyarok esetében elengedhetetlen.

Talán a Honda Civic Type R fara a leginkább meggyőző, ugyanis a dizájnért felelős staff itt tette oda magát a leginkább: hatlmas szárny, leheletnyit kockafazonra hajazó zárófény-lámpatest vonalak, méretes beömlők, valamint középre helyezett, háromcsöves kipufogóvég-kialakítás (mindhárom csővégnek megvan a maga funkciója)b emeli új magaslatokra az igazi, az autentikus Honda Civic Type R-hangulatot.

Talán egyedül a téli gumis felninégyes piszkított valamennyit az összhatásba, de annyi baj legyen: a Honda Civic Type R elsőként rögtön átment a vizualitást feszegető tesztjeinken – ami a külalakot illeti.

Beltér tekintetében sincs sok szégyenkeznivalója az új Honda Civic Type R-nek, bár itt nem kifejezetten sok látványelemhez nyúltak vagy adtak hozzá a kialakításnál. Pont annyi, amennyi: a kormány fogása remek, az autó külső színárnyalataihoz remekül passzoló berakások, részletek köszönnek vissza az utaskabinban. A hatsebességes váltó gombja aprócska, de jól kezelhető, szinte kisujjal is lehet pöckölgetni a fokozatokat, annyira pontos és precíz. Igaz, a váltógomb kicsit csúszós, tehát nem árt markolni rendesen. Főként, ha manővereznénk mondjuk versenypályán.

Kitűnő kagylóüléseket találunk az új Honda Civic Type R-ben. Kétopicós ez, ugyanis szuperjól néz ki, de funkcionalitása is van, nem kevés. A háttámlákra nyakmagasságban felkerült a hamisítatlan Type R jelzés, a színösszeállítás remekbeszabott – természetesen az autó fényezéséhez tipikusan passzol.

Relatíve kényelmesek is a kagylók, már amennyire egy ilyen kategóriájú ülés kényelmes lehet. Az tény, hogy betonstabilan tartja a vezetőt és mellette helyet foglaló utasát kifejezetten szélsőséges kanyarokban is: körülbelül úgy vesszük 80-90 kilométer/órával az íveket, mindtha szögegyenesen haladnánk, úgy 50-nel.

Jó, jó, sportos, meg hot hatch is. De milyen utazni benne?

Hátul tulajdonképp alibiülések vannak, de ez nem jelenti azt, hogy négy fővel ne lehetne elutazgatni párszáz kilométert egyhuzamban. Nyilván hátul a gyári alaphoz hasonló ülőalkalmatosságokat kapunk: itt nem ajánlatos üldögélni olyan esetekben, ha épp sportosabb habitusunkat próbáljuk pedzegetni.

10 lóerő plusz írható a 2018-as modellévű Honda Civic Type R javára a korábbi, 2015-ös modellel szemben. Tehát jelen esetben 320 lóerőt produkál a 2 literes, sornégyes turbós benzinmotor, a maximális teljesítményleadás 6500-as percenkénti fordulatszámon érkezik. Mindehhez tekintélyes, 400 Newtonméteres forgatónyomaték is társul, s kiválóan elhagyva szinte teljesen a turbólyuk-effektust, 2000 feletti fordulaton már elő is bújik, s egészen 4500-ig kitart.

Ujjunk a Start gombon

Megfelelő bemelegítés után, induláskor feltűnik, hogy a kellően rövid fokozatok és a turbó hangolása remek párost alkot: a gázpedál lenyomása után érezhető a svung, az elán, egy pillanatra sincs visszatorpanás; a nyomatékgörbe egyenletesen építkezik. Nem árt Type R profilba kapcsolni ahhoz, hogy az autó megmutathassa valós énjét (Sport mód is van, de lényegesen visszafogottabb módon fitogtatja a hajtáslánc előnyeit).

Tökéletesen megvan tehát a háttér ahhoz, hogy a Honda Civic Type R kifejezetten villámgyors autó legyen. Bár ez önmagában nem lenne elég, és nem is éri be ennyivel: az elöl (állítható) MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés teljes metamorfózison megy keresztül, ha sportosabbra hangolunk, és olyan kivételes útfekvést ad az autónak, ami ténylegesen nem mindennapi. Főként, hogy a Honda Civic Type R klasszikusan elsőkerekes – önzáró Sperr differenciálművel, ennek ellenére semmiféle bizonytalankodást, rángató kormánykerék-viselkedést nem tapasztaltunk. Olyan érzésünk van vezetés közben, hogy nincs olyan kanyar, amelybe a Honda Civic Type R-rel ne tudnánk beleszaladni – persze kellő óvatossággal, mert végesek az autó korlátai. Eleve a csekély súly (1380 kilogramm) visszatartó erő lehet, úgyhogy nem szeretnénk senkit arra sarkallni, hogy felelőtlenül száguldozzon, főként nem közutakon.

Ahhoz képest, hogy a 2018-as Honda Civic Type R viszonylag új koncepció, komoly presztízzsel rendelkezik.

Köztudott, hogy a Nürburgringen lezajlott tesztek során fenomenális, 7:43.8-as köridőt futott, ezáltal olyan autók felett föllényeskedett, mint a korábbi generációs Audi R8 V10, a Lamborghini Gallardo Superleggera, vagy épp a Ferrari 599 GTB. Igaz, ezek az autók régebbi eresztések, de mindegyik kategóriáját tekintve versenypályára lett tervezve, nem pedig izmosított utcai ötajtós.

Nem szállt el túlzottan a tesztelt Honda Civic Type R fogyasztása sem a használat során: városi jellegű vegyes tempónál megfutottuk a 10 litert (10.2), itt alapvetően végig sportosra hangoltan közlekedtünk – elsősorban közúti forgalom elöl elzárt területeken. Országúton a fogyasztást sikerült levinnünk egészen 5.9 liter/100 kilométeres átlagra, Comfort módban, visszafogottan kiautózva a lehetőségeket.

Minden egyben van tehát ahhoz, hogy a Honda Civic Type R remek alternatívát nyújtson a megfelelő hot hatch kiválasztásakor? Minden bizonnyal, ha olyan részleteket el tudunk felejteni, mint például a vaskos árcédula – ami ugyebár nem is annyira másodlagos egy beruházásnál. A tesztautó ára ugyanis 12 399 000 forintot kóstál(t), ami a kategóriában kicsit az átlag felett van. Viszont azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy maga a Honda Civic Type R sem átlagos, sokkal inkább egy kultikus legenda méltó újraértelmezése.

2018 Honda Civic Type R specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres közvetlen befecskendezésű benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1996 cm³

Maximális teljesítmény: 320 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4557 mm

Szélesség: 1877 mm

Magasság: 1434 mm

Tengelytáv: 2699 mm

Első gumik mérete: 235/40 R18

Hátsó gumik mérete: 235/40 R18

Tömeg, üresen: 1380 kg

Megengedett össztömeg: 1760 kg

Csomagtartó mérete: 420 liter, 786 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 46 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 272 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.2 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.8 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 176 g/km

Bővebb információ a Honda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.Fotó: Matei Bence

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

88. Genfi Autószalon: a Lexus újdonságai

A Lexus bejelentette, hogy az új UX crossover világpremierjét március 6-án rendezi meg a Genfi Autószalonon.

A luxusmárka ugyancsak most mutatja majd be Európában először az RX L modellt, a Lexus népszerű RX crossoverének új változatát, ami három üléssorral készül. Az új modellben akár heten is utazhatnak, és a rugalmasan átalakítható ülésrendszernek köszönhetően az autóban rengeteg csomag elfér. Az RX L utastere 110 mm-rel hosszabb, mint az RX kabinja, de az új crossover továbbra is ugyanazt a stílusos, kupés megjelenést kínálja.

Most lép először színre Európában a január elején Detroitban már bemutatott Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó is.

A Lexus genfi standjának látogatói a Special Edition RC F kupét is megcsodálhatják, amit a márka a Lexus F sorozat tizedik születésnapjának alkalmából alkotott meg.

Ford Szerviz – fix áras szolgáltatás: nincs több márkaszervizekkel szemben felállított sztereotípia

Az autó általában az emberek második legértékesebb vagyontárgya, ráadásul nem csak a megvételkor, hanem a továbbiakban is jelentős kiadásokkal jár. Aki vezet, jól tudja, hogy autójának rendszeres karbantartása kiemelten fontos a közlekedésbiztonság, illetve az üzembiztonság tekintetében. A Ford áthidaló megoldást nyújt.

Ha az ember nem tájékozódik előre, akkor akár kellemetlen meglepetések is érhetik a számla kézhezvételekor. Márpedig emberi természetünknél fogva kevés dolgot viselünk rosszabbul a bizonytalanságnál és a váratlan kiadásoknál.

Fix áras éves karbantartási csomagok

Egy autó üzemeltetése során az időszakos karbantartások díjával bizony kalkulálni kell. Minden autót időszakonként – évente, kétévente – át kell vizsgáltatni, ki kell cserélni a motorolajat, a szűrőket, hogy továbbra is biztonságban és gazdaságosan lehessen vele közlekedni. Ezek az alkalmak nem csak a kenőanyagok és szűrők cseréjét jelentik, hanem feltárhatnak olyan könnyen korrigálható problémákat, amik a későbbiek során nagyobb kiadásokkal járnának.
Meghallva a fogyasztói igényeket, a Ford 2012-ben vezette be a Fix áras karbantartási csomagjait, aminek köszönhetően a Ford tulajdonosoknak többé nem okoz fejfájást a szerviz költségek kiszámíthatatlansága, mivel a Ford márkaszervizek a gyár által előírt éves karbantartási munkálatokat a legtöbb modellen fix árakon végzik el.

A fix áras karbantartási ajánlat a kötelező éves átvizsgálás, az olaj és olajszűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere mellett egyedülálló módon egy év Ford Assistance szolgáltatást is tartalmaz. Ennek a jelentőségét akkor érzi valaki, ha menet közben válik üzemképtelenné a Fordja, bárhol Európában. Ilyenkor a Ford európai hálózata siet az ügyfél segítségére.

„Az ügyfelek bizalmának növelésében fontos szerepe van a kiemelkedő ár-érték arányú szervizszolgáltatásoknak” – mondta Knaver Ferenc, a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. ügyfélszolgálati igazgatója. „Az erősségeinkre szeretnénk építeni és eloszlatni ügyfeleink kétségei. A Fix ár programunknak köszönhetően ügyfeleinket nem érhetik meglepetések és átlátható, előre tervezhető, alacsony üzemeltetési költségek mellett használhatják autóikat.”

„Havonta hozzávetőlegesen 300-400 fix áras szervizcsomagot értékesítenek a Ford hálózatán belül, de ez a szám egyre csak növekszik, ami azt jelzi, hogy az ügyfelek is értékelik a kiszámíthatóságot” – tette hozzá a szakember.

Szervizcsomagok a garancián túli időszakra

A Ford nem csak az új, vagy újszerű, akár 5 éves korukig garanciával rendelkező autókra kínálja rögzített áras szolgáltatásait, hanem gondol a garanciaidőn túli, 5 évesnél idősebb Fordok tulajdonosainak igényeire is. A Ford Motorcraft 5+ Szerviz program egy átfogó megoldást kínál az idősödő autók karbantartásától az autójavításokon át, a műszaki vizsgán keresztül a gumiabroncsokig.

A garanciaidőn túli szervizprogram keretében a Ford tulajdonosok ugyanolyan átlátható és kedvező árakon juthatnak hozzá a magas színvonalú szolgáltatásokhoz és gyári minőségű alkatrészekhez, mint az újabb autók üzemeltetői.

Volvo XC40, új háromhengeres benzinmotorral

A Volvo bemutatta új, háromhengeres Drive-E hajtásláncát az új XC40 modellben, amely a vállalat első autója a kompakt szabadidőjárművek szegmensében.

Az új hajtáslánc az első háromhengeres motor a vállalat 91 éves történetében.

A vadonatúj, 1.5 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű, saját fejlesztésű benzinmotor a Volvo négyhengeres Drive-E erőforrásaihoz hasonlóan moduláris felépítésű. A háromhengeres hajtáslánchoz hatfokozatú váltó tartozik, amit egy opcionálisan rendelhető nyolcfokozatú váltó követ majd az év végétől.

Összhangban a Volvo Cars folyamatos fejlődésével a méretgazdaságosság terén, a motor ugyan azokon a gyártósorokon készül majd, mint a vállalat négyhengeres benzines, illetve dízel erőforrásai.

“Az új, háromhengeres motorunk izgalmas fejlődés mind az XC40, mind a Volvo Cars egésze számára” – mondta Alexander Petrofski, a Volvo Cars 40-es modellcsaládjáért felelős főigazgató. “A kompakt motorkialakítás lehetővé teszi, hogy egyre szélesebb motorváltozat lesz elérhető az XC40 vásárlóknak.”

Tavasztól a Volvo jelenleg más modellekben már elérhető 150 lóerős D3 dízel, illetve a 190 lóerős T4 benzinmotorjai szintén rendelhetőek lesznek az XC40 modellhez is.

Ezen felül az új háromhengeres hajtáslánc szándékosan úgy került kialakításra, hogy illeszkedjen a Plug-in Hybrid technológiával dolgozó Twin Engine modellekbe. A jövőben hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz az XC40.

Az XC40 vásárlók mostantól több felszereltségi szint közül is válaszhatnak. A már megrendelhető Momentum és R-Design felszereltségen kívül elérhető lesz a Base alap, illetve a valódi luxust képviselő Inscription felszereltségi szint is.

A Inscription felszereltségi szint olyan külső megjelenési megoldásokat kínál, mint a 18″, 19″ és 20″ collos keréktárcsák, egyedi alvázvédő lemezek, króm oldalsó ablakkeretek és hűtőrács, valamint a modellspecifikus színválaszték. Az utastérben az Inscription felszereltségi szinthez tartozik az újonnan tervezett kristály váltókar és a Driftwood dekorbetétek, amelyek először a díjnyertes XC60 középkategóriás szabadidőautóban mutatkoztak be.

Az XC40 vásárlók számára az olyan tartozékok, mint a 21″ Black Diamond Cut könnyűfém keréktárcsák vagy a csiszolt rozsdamentes alvázvédő lemezeket és integrált kettős kipufogócsövet is tartalmazó új optikai kiegészítő csomag teremtik meg a lehetőséget a további önkifejezésre.

“Az új XC40 egy fiatalos autó, ami illik az erős egyéniségekhez” – mondta Alexander Petrofski. “Azt szeretnénk, hogy az ügyfeleink megmutathassák önmagukat – akár csak egy hajszálnyit is – ezért szeretnénk minél több választási lehetőséget biztosítani számukra mind a teljesítmény, mind az autó külső megjelenésének tekintetében.”

A Ford EcoSport óriásplakátja Guinness-világrekorder lett

A Ford immár hivatalosan Guinness-világrekordernek számít a Legnagyobb Óriásplakát kategóriában, mivel a vállalat egy 5265 négyzetméteres – azaz 20 teniszpályának megfelelő méretű – felületen reklámozza az új Ford EcoSport SUV-t a híres madridi Espana Building homlokzatán.

A 2000 kilogramm súlyú plakátot a GUINNESS WORLD RECORDS hivatalos bírája ellenőrizte, megerősítve, hogy a Ford plakátja nagyobb, mint az eddig világrekordnak számító 3,000 négyzetméteres hirdetés, ami a szaúd-arábiai Dhahranban volt látható.

“A Legnagyobb Óriásplakát kategóriában felállított Guinness-világrekordunk jól példázza a Ford kreativitását” – vélekedett Elena Burguete, a Ford Spain marketing-igazgatója. “A Ford legfőbb üzenete a ‘Go Further’, ahogy mi is előre törekszünk az új EcoSport kampányával. Így adhatjuk át leghatásosabban az Az élet odakinn vár rád. Készen állsz’ üzenetet a lehető legtöbb embernek itt, Madrid szívében.”

Az óriásplakát február végéig marad a helyén, majd pedig a fogyatékossággal élők foglalkoztatási központjaként működő Apascovi Alapítványhoz kerül adományként, ahol feldolgozzák az anyagát.

https://www.youtube.com/watch?v=_sIokcsBFAE

A városi autózásra és hosszú utazásokra egyaránt alkalmas új Ford EcoSport forgalmazása most kezdődik az európai piacokon. Az autó kínálatában először jelenik meg a Ford Performance-modellek hangulatát idéző EcoSport ST-Line változat. A vásárlók megrendelhetik a Ford Intelligens Összkerékhajtási rendszerét, valamint olyan modern vezetősegítő technológiákat is, mint a SYNC 3 csatlakozási rendszer vagy a tolatókamera.

 

88. Genfi Autószalon: a BMW újdonságai

A BMW számos új modellel és a legújabb járműtechnológiai innovációk széles tárházával érkezik meg a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonra.

A BMW standját a Strategy NUMBER ONE>NEXT vállalati stratégia alapelvei hatják majd át, amellyel a müncheni székhelyű vállalatcsoport az elektromos mobilitás, a digitalizáció és a nagymértékben automatizált járművezetés jövőjére helyezi a hangsúlyt. A BMW Genfben ezen felül a nagyközönség elé tárja átfogó modellfrissítési hulláma összes újdonságát is, így a luxuskategória legújabb egyéniségei és a BMW X modellcsalád legfiatalabb tagjai is reflektorfénybe gurulnak, kihangsúlyozva a prémium modellek jövőbe tekintő, lendületes és érzelmekben gazdag karakterét.

A 2018. március 8-18. között megrendezendő 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét az új BMW X4, de a limitált szériában készülő BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km), az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer modellpárosa, valamint az új BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) és az új BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) is teljes életnagyságban megtekinthető lesz. Legújabb autóival párhuzamosan a BMW az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás területén elért legújabb innovációit is bemutatja, amelyeket a tervezőmérnökök a BMW EfficientDynamics Next égisze alatt fejlesztettek ki.

Az új BMW X4 világpremierje: bemutatkozik a prémium középkategória első, világszerte több mint 200 000 példányban elkelt Sports Activity Coupé modelljének második nemzedéke, amely még nagyobb hangsúlyt fektet a sportos menetteljesítmény és a magabiztos kisugárzás kettősére. A prémium minőségű utastér minden korábbinál sportosabb hangulatot áraszt, az utazás kényelmét és biztonságát csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek fokozzák, a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta legkorszerűbb funkciói pedig átfogó járműkapcsolati hálózatot kínálnak. Az M Sport futómű, a változó áttételű sportkormány és az M Sport fékrendszer lélegzetelállító vezetési élményt garantál, és miközben az opcionális extrafelszereltségek listájára az M Sport differenciálmű is felkerült, a portfólió két BMW M Performance modellel gazdagodott.

Megérkezik Európába az új BMW X2: a Sports Activity Coupé szegmens kompakt méretű képviselője egyedülálló karosszériajegyekkel, sportosan elegáns megjelenéssel és határozott kisugárzással írja tovább a BMW X modellcsalád történetét. A kimagasló belső hatékonysággal bíró erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát a hatfokozatú manuális váltó, a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó vagy a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbíthatja a kerekek felé. A vezetés élményét sportosra hangolt futómű-beállítás fokozza, az intelligens járműkapcsolatért a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta legújabb innovációi felelnek, az opcionális extrafelszereltségek között pedig a BMW Head-Up kijelző és a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek is megtalálhatók.

Az új BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km) európai premierje: a nagyteljesítményű sportlimuzin limitált példányszámban elkészülő különkiadása megnövelt maximális teljesítménnyel, típus-specifikus futómű-hangolással és exkluzív felszereltségi opciókkal érkezik meg az utakra. A BMW M GmbH az újdonsággal a legendás BMW M3 exkluzív különkiadásainak harminc éves hagyományát ünnepli, a motorsport élvonalából érkező technológiák minden korábbinál átfogóbb alkalmazásával. A soros hathengeres, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor maximális teljesítménye 338 kW / 460 lóerő, amelyet már az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag, adaptív M futómű és versenysport-stílusú könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

Jön a Sports Activity Tourer szegmens részletekbe menően finomhangolt prémium kompakt modellpárosa, az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer. Az újdonságot határozottabb karosszériajegyek, továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiák, a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta széleskörű funkcióinak köszönhetően pedig innovatív járműkapcsolati hálózat jellemzi. A nagysikerű járműkoncepció a tágas helykínálat nyújtotta funkcionalitást és kényelmet a BMW modelljeire jellemző sportossággal egyesíti. A BMW 2-es Gran Tourer mindezeken felül hétüléses kivitelben, míg a BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánccal is megrendelhető.
Reflektorfénybe gurul az új BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) és az új BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km): a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautójának modellpalettája most egy lenyitható tetejű karosszériaváltozattal bővül. A BMW i8 Roadster típus-specifikus futómű-technológiával, sirályszárnyas ajtókkal, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült szélvédőkerettel és elektronikusan működtethető tetőszerkezettel ünnepli világpremierjét. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, amely még sportosabb menetdinamikával és a károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú vezetés minden korábbinál intenzívebb élményével kecsegtet.

A BMW i divízió évek óta töretlen sikertörténetét egy látványos értékesítési rekord igazolja: 2017-ben a BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hirbid sportautót, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt és a különböző BMW iPerformance modelleket egyesítő paletta tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijaival a müncheni székhelyű vállalatcsoport történetében először átlépte az egy esztendőn belül eladott százezres értékesítési határszámot, a BMW i almárka így az elektromos mobilitás abszolút piacvezetői között foglal helyet. Az Európában eladott hálózatról tölthető modellek 21 százaléka a BMW vagy a MINI emblémáját viseli. Globális szinten ez az arány kereken 10 százalék, amellyel a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében is a világ egyik vezető autógyártójának számít. A BMW i divízió ugyanakkor nem csupán népszerű termékeivel, de kivételesen sikeres mobilitási szolgáltatásaival is kimagasló pozíciót tölt be a hálózatról tölthető autók szegmensében.

LEGFRISSEBB

Skyscraper: James Hetfield Buick Skylarkja igazi kuriózum a Petersen Automotive Museum...

0
Los Angelesben, a Petersen Automotive Museum-ban sok egyéb mellett az egyik kiemelt kedvencünk volt James Hetfield, a Metallica frontemberének custom Skylark modellje, amely a...

TESZTJEINK