Főoldal Blog Oldal: 274

88. Genfi Autószalon: Peugeot Rifter és Peugeot Rifter 4×4 Concept – teljesen új megközelítések a márkától

Az idei Genfi Autószalon alkalmával az új Peugeot Rifter egy csillaglesre invitáló új show-car ragyogó köntösét is magára ölti.

A még feltűnőbb és határozottabb stílusú Peugeot Rifter4x4 CONCEPT a végtelen távlatok meghódítására termett.

Hogy mindenféle terepen otthon érezze magát, az ifjú kalandor összkerékhajtást és speciális gumiabroncsokat kapott, illetve 80 mm-rel megemelték a hasmagasságát.

A tetejére szerelt Overland sátornak köszönhetően jóval napnyugta után sem érnek véget vele a kalandok.

És akinek még ez sem elég, egy vadonatúj elektromos rásegítésű, Peugeot eM02 FS Powertube márkájú terepkerékpárt is magával vihet, amelynek közvetlenül a vázába építették be az akkumulátorát.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept modellel sikerült egy még sokoldalúbb és hatékonyabb gépjárművet alkotnunk, amelynek kifejezetten modern és egyedi stílusa remekül kiaknázza a színek és az anyagok kontrasztját” – nyilatkozta Keith Ryder, a Peugeot Rifter vezető designere

Egyedi stílus – egyedülálló élményekhez

A Peugeot Rifter 4×4 Concept sajátos, korábban egyetlen modellen sem alkalmazott szürke színárnyalatban jelenik meg a standon, ami tökéletesen kiemeli kalandokra éhes, robusztus jellegét.

A koncepció orr-részén a hűtőrács és a motorháztető közé helyezett mattfekete maszk nyújt hatékony védelmet a felverődések ellen. Hátulról pedig egy szintén mattfekete csomagtérajtó zárja a “védvonalat”.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept stílusát a szériában kínált modellről átvett ONYX fekete elemek teszik egyedivé pl. a visszapillantókon, a hűtőrácson vagy éppen a tetőrudakon. A 16 colos gyémánt- és lakkfényezésű ONYX fekete keréktárcsák még tovább erősítik a modell amúgy is határozott karakterét.

A show-car megjelenését számos eloxált szaténfényű sárga grafikus elem is feldobja, melyek a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT minden oldalán feltűnnek:

– elöl a sárga jegyek egyrészt a ködfényszórók alatt a hűtőrácson helyet kapó PEUGEOT felirat hátterében, másrészt pedig a csomagtérfedél mattfekete részén jelennek meg,

– kétoldalt a tolóajtók hátsó részén lendületes, függőleges csíkokban tűnik fel a sárga szín

– valamint a büszke RIFTER felirat,

– amely a hátsó szélvédőn is végigfut, mégpedig keresztirányban.

Még lendületesebb összképet kölcsönöznek a hátsó sárvédők felett átlósan – egész a tetőig – futó füstös krómszínű matricacsíkok.
A kifejezetten erre az alkalomra újragondolt DANGEL logó továbbra is hűen tükrözi a márka szellemiségét, ám ezúttal sárga jegyek jelennek meg benne. A sárga elemektől eltekintve a továbbiakban ez az új logó jelenik meg a karosszériaspecialista összes alkotásán.

A színek és anyagok játéka a belső térben is folytatódik. A speciális kialakítású, RIFTER feliratú ülések nyomottmintás szürke textíliája fekete alcantarával kombinálódik. A huzatokat ugyanolyan élénk sárga színű díszöltések dobják fel, mint a sebességváltó szoknyáját. Az utastérben sárga színű rugalmas neoprénből készült szegélyek idézik a karosszérián megjelenő sárga “színfoltokat”.

A Peugeot i-Cockpit kormányára bőrborítás került, melyet szintén sárga díszvarrás és egy ugyanolyan színnel gravírozott Peugeot felirat ékesít. A kifejezetten letisztult műszerfal külön erre az alkalomra szaténfényű szürke díszítésekkel egészült ki, és ugyanolyan füstös króm csíkok jelennek meg rajta, mint a karosszérián.

A középkonzolt és az ajtók belső rekeszeit masszív alumíniumból készült, méretes betétek teszik stílusosabbá, a szálcsiszolt alumínium felületen pedig szépen kirajzolódik a RIFTER felirat.

Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia

Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.

Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert DANGEL cég 4×4-es hajtásrendszere került a modellbe. A Peugeot Rifter 4×4 Concept hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.

A 4×4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:

– 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra

– 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt

– Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra

A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a Peugeot Rifter 4×4 Concept-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.

Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a “hegymászáshoz”.

Ez a hajtáslánc, mely a Peugeot i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a RIFTER 4×4 CONCEPT volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.

És hogy a kalandok ne érjenek véget…

Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a Peugeot Rifter 4×4 Concept bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.

És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a Peugeot Rifter 4×4 Concept tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.
A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!

A sátor vászna kifejezetten a Peugeot Rifter 4×4 Concept-hez készült. Peugeot feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.

A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.

A nap végeztével így a Peugeot Rifter 4×4 Concept egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.

Másnap hajnalban aztán már a Peugeot eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok…

Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.

Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.

Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…

A legmegbízhatóbb autómárka Lexus, immár hetedik éve

Sorozatban ez immár a hetedik év, amikor a világ vezető prémium hibrid gyártójaként autóinak legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről ismert Lexus a luxusautó-kategória éllovasaként végez a J.D. Power U.S. Jármű Megbízhatósági Felmérésén (VDS).

A J.D. Power az autók forgalomba állításától számított harmadik évben méri a tulajdonosok által jelentett meghibásodások számát. A 2018-as VDS során a 2015-ös modelleket vizsgálták. Az általános megbízhatóság szempontjából az alacsonyabb pontszám utal a jobb minőségre. A Magyarországon is évről évre értékesítési rekordokat döntő, hazánkban 97%-ban környezetbarát hibrid modelleket értékesítő Lexus összesített győzelme mellett az idei megmérettetésen négy Lexus és két Toyota modell nyert díjat a saját szegmensében, így a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert japán konszern összesen hét díjat gyűjtött be, vagyis többet, mint bármelyik más autógyár. Mindemellett öt Lexus- és Toyota-modell végzett a második vagy harmadik helyen a saját szegmensében. A Lexus márka autói közül az RX crossover immár a hetedik VDS-díját szerezte meg, a GS hat VDS-díjjal büszkélkedhet, az ES pedig immár zsinórban hetedszer nyerte el a Kompakt Prémium Autók díjat.

A hetedik éve a prémium márkák kategóriájának élén végző Lexus idei első helyezései:
– RX: közepes méretű prémium SUV
– GS: közepes méretű prémium autó
– ES: prémium kompakt autó
– CT: prémium kisautó

A Toyota márka autói közül a Prius immár a nyolcadik, a Tacoma pedig a negyedik VDS első helyezését szerezte meg:
– Prius: kompakt autó
– Tacoma: közepes méretű pickup

Bemutatkozott az új Volvo V60

A Volvo Cars a mai napon bemutatta az új V60-as, ötajtós, középkategóriás prémium kombit, ezzel tovább erősítve a svéd márka elköteleződését az olyan kombi modellek gyártása mellett, melyek egyszerre kiemelkedő formatervűek és tele vannak praktikus megoldásokkal.

Az új modellt természetes környezetében mutatták be – egy stockholmi családi ház felhajtóján – kiemelve a márka sokéves tapasztalatát a családi kombik tervezése terén és rámutatva, hogy az új V60 formaterve tökéletesen illeszkedik a modern családi élet változatos igényeihez.

Kevés autógyártó tud felérni a Volvo Cars múltjához és képzettségéhez kifinomult formatervű, praktikus és sokoldalú kombik tervezésében.

“A családi kombik tulajdonosai generációk óta fontos ügyfelei vállalatunknak” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. “Az új V60 tisztelettel adózik a tradíciók előtt, de tesz egy lépést előre.”

Az új V60-as modell ugyanúgy a Volvo Cars saját fejlesztésű méretezhető padlólemezére (SPA) épül, mint a díjnyertes új XC60, illetve a kínálat csúcsát jelentő 90-es modellcsalád három modellje, amelyek hozzásegítették a vállalatot a valaha volt legsikeresebb üzleti éveihez.

A méretezhető padlólemezen (SPA) alapuló V60 egy új szintet képvisel a középkategóriás prémium kombik szegmensében a gyönyörűen kidolgozott utasterével, tágas kialakításával, továbbfejlesztett kapcsolódási technológiákkal és a Volvo Cars legújabb vezetést támogató és biztonsági rendszereivel.

“Az új V60-as a Volvo márka középpontja” – mondta Robin Page, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke. “Finoman kialakított, gyönyörűek az arányai és a kiállása, mégis egyszerre praktikus és sokoldalú.”

Miután a Volvo Cars az iparágban elsőként jelentette be, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett modell villanymotorral is fel lesz szerelve, az új V60 ez év őszétől két Plug-in Hybrid technológiával dolgozó hajtáslánccal lesz rendelhető: az új T6 Twin Engine AWD, illetve a T8 Twin Engine AWD változatokkal szerelt modellek 340, illetve 390 lóerős összteljesítményre képesek.

A hagyományos hajtáslánccal szerelt benzines modellekből T5, illetve T6 változat lesz elérhető, míg azok, akik a dízel változatokat helyezik előnybe, a D3 és a D4 motorok közül választhatnak.

Az új V60 megerősíti a Volvo Cars vezető iparági pozícióját a biztonság tekintetében, számos biztonsági funkció mint alapfelszereltség lesz az autóban, többek között azok a fejlett vezetéstámogató rendszerek, amelyek a 90-es modellcsaládban és az XC60-as modellben már bemutatkoztak. Ezek a rendszerek teszik az új V60-ast az egyik legbiztonságosabb autóvá az utakon.

A City Safety ütközésmegelőző rendszer, amely önálló fékezésre is képes és észleli az autó előtt lévő potenciális veszélyforrásokat, segíti a vezetőjének elkerülni az esetleges ütközéseket. Ez az egyetlen jelenleg elérhető biztonsági rendszer, amely felismeri a gyalogosokat, kerékpárosokat és a nagytestű állatokat is. A világon elsőként a City Safety rendszer már képes automatikus fékezésre, hogy enyhítse a közeledő ütközés hatását.

A Vezetési Asszisztens (Pilot Assist) technológia – amely segíti a vezetőt a kormányzásban, gyorsításban és lassításban a jól felfestett utakon 130 km/h-ig – továbbfejlesztett változata még jobban teljesít a kanyarokban. Az új V60 szintén fel van szerelve útelhagyást megakadályozó, sávban tartó és egyéb kormányzást segítő rendszerekkel. Az opcionális keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Cross Traffic Alert) automatikus fékvezérléssel még biztonságosabbá teszi mind az utasok, mind a gyalogosok mindennapjait.

A Volvo Cars Sensus infotainment rendszere teljesen Apple Carplay, Android Auto (ez utóbbi egyenlőre nem elérhető Magyarországon) és 4G kompatibilis, így a vezető folyamatosan kapcsolatban maradhat a külvilággal. A rendszer a táblagép-stílusú érintőképernyőn keresztül érhető el, ugyanúgy, mint az autó különböző beállításai, a navigáció, a kapcsolódást segítő és a szórakoztató alkalmazások.

238 lóerős EcoBlue biturbó motort kap idén ősszel a Ford Edge SUV

A Ford márciusban mutatja majd be az európai vásárlóközönség előtt a vállalat eddigi legfejlettebb technológiájú SUV-ját, az új Ford Edge modellt.

Az új Ford Edge vezetőjét olyan átfogó kamera- és szenzor-alapú technológiai rendszer segíti, amit a Ford mérnökei kifejezetten arra terveztek, hogy kellemesebbé és stresszmentesebbé tegye az utazást, valamint hogy segítsen elkerülni a baleseteket, vagy enyhítse azok súlyosságát. Ennek jegyében az autóban olyan új berendezések jelennek meg, mint az Ütközés Utáni Fékrendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, vagy a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

Az új Edge modellben mutatkozik majd be az európai piacon a Ford 2,0 literes 238 lőerős EcoBlue dízelének új, erős és takarékos biturbó változata, ami egy új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik.

A sportos hangulatú ST-Line kivitelben megjelenő új Edge látványos orr-részt és hátsó részt, széles hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett külső elemeket (például oldalsó szélterelő szoknyákat) és 20 colos alumínium keréktárcsákat kapott.

“Eddigi legmodernebb vezetősegítő technológiáink segítségével az autósok immár könnyen haladhatnak a sűrű, araszoló forgalomban, a nyílt úton pedig kellemesen suhanhatnak a nyolcfokozatú automatával összekapcsolt új, takarékos és kifinomult 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral. Az új Ford Edge a legújabb vonzó ajánlatunk az európai vásárlók számára, akik egyre nagyobb számban váltanak SUV-modellekre,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Intelligens SUV egy intelligens világban

Az új Ford Edge modellben három új Ford vezetősegítő technológia is bemutatkozik:

Ütközés Utáni Fékezés: Az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: Segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést

Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika: Kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a gyérebb forgalmú utakon megtett hosszú utazások során

A vezetőre ható stresszt számos további, kamerával, radarral vagy szenzorokkal működő technológia mérsékli, például az Adaptív Fényszórórendszer, a Holttérfigyelő rendszer, a Vakításmentes Távfény, az Intelligens Sebességhatároló, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és a Közlekedési Tábla Felismerés.

A városi közlekedést és a parkolás nagyban megkönnyítik az olyan megoldások, mint a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Ford Adaptív Kormányzás, a Merőleges Parkolás funkcióval és Oldalsó Parkolássegítő érzékelőkkel kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, valamint a parkolóhely elhagyásában segédkező Kiállássegítő rendszer.

Lehengerlő, mégis kifinomult teljesítmény

A Ford legújabb hajtásláncai erőlködés nélkül és még csekélyebb CO₂-kibocsátással* mozgatják az új Edge modellt.

A Ford új 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorja egy nagyobb lökettérfogatú blokk teljesítményét és forgatónyomatékát kínálja egy nála kisebb motor alacsony üzemanyag-fogyasztásával és CO₂-kibocsátásával.

Az EcoBlue dízelben most jelenik meg először egy fejlett kettős turbótöltő rendszer, így az új motor-konfiguráció – az EcoBlue modern üzemanyag-befecskendezési technológiájával és csekély belső súrlódásával társulva – a szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásoknak is megfelel.

A Ford Intelligens Összkerékhajtással összekapcsolt 238 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó motor nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, egyenletesebben és finomabban jár, és zökkenőmentesen, egyenletesen gyorsítja az autót.

Egy kisméretű, nagy nyomású turbótöltő és nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő párosa gondoskodik arról, hogy az erőforrás kis fordulatszámon is gyorsan reagáljon a gázparancsra, és komolyabb forgatónyomatékkal lendítse meg a járművet. A magasabb fordulatszám-tartományokban már a nagyobb méretű turbó is elegendő töltőnyomást szolgáltat ahhoz, hogy a motor elérje a csúcsteljesítményét.

A kipufogócsonk körülbelül 30 százalék nikkelt tartalmaz, hogy ellenálljon a biturbó rendszer által kibocsátott 860 Celsius fokos hőmérsékletnek. A turbótöltők csapágyazását és az alacsony nyomású turbótöltő burkolatát víz hűti.

Az alapáron Auto Start-Stop rendszerrel felszerelt 2,0 literes EcoBlue motor másik változata a 190 lóerős kivitel hatfokozatú manuális sebességváltóval és Ford Intelligens Összkerékhajtással.

https://www.youtube.com/watch?v=EudrBS2nR4I

A Ford mérnökei új, nyolcfokozatú automata sebességváltót terveztek, ami tovább javítja a motor üzemanyag-fogyasztását és teljesítmény-leadását, zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolva a fokozatokat. Az európai autózási szokásokhoz hangolt egység funkciói:

Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát.

Sportos Edge ST-Line

A Ford ST-Line modellsorozat azoknak a vásárlóknak készül, akik sportos karakterű járműre vágynak, és az erős motorok mellett a Ford Performance modellek stílusát is örömmel látják viszont autójukon.

Az új Edge ST-Line merész és dinamikus külső-belső stíluselemeket kínál majd:

Az ajtó alsó részét, a sárvédőt és a karosszéria oldalát védő elemeket a karosszéria színére fényezik, a felső hűtőrács vízszintes lécei és kerete pedig fekete
Alapáron 20 colos, opcionálisan 21 colos prémium, fényezett alumínium keréktárcsák
Krómozott, dupla kipufogóvég
Perforált Miko®-Dinamica részleges bőr üléskárpitozás és 10 irányban motorosan állítható első ülések
Perforált bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb vörös öltésekkel (manuális sebességváltó)
Alumínium sportpedálok, fekete tetőkárpitozás és prémium minőségű velúr padlószőnyegek
Az új Edge ST-Line menetdinamikáját tovább javítja a sportos hangolású futómű, valamint a Ford Adaptív Kormányzás, ami a kormány áttételezését folyamatosan az autó sebességéhez igazítva optimális kormányreakciókat biztosít és megkönnyíti a manőverezést. A sportos vezetési stílust a nyolcfokozatú, gyorsan kapcsoló automata sebességváltó is támogatja, amelynek fokozatváltó kapcsolói a kormánykerék mögött kaptak helyet.

Mindig kapcsolatban, mindig kényelemben

Az új Ford Edge vásárlói vezeték nélküli töltőt is rendelhetnek kompatibilis készülékeikhez. A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer felár nélküli kompatibilitást kínál az Apple CarPlay és Android Auto™ szolgáltatásokkal; a rendszer segítségével a vezető hangutasításokkal vagy a 8 colos érintőképernyőről kezelheti a csatlakoztatott okostelefonokat, a navigációs rendszert és a klímaberendezést.

Az opciók listáján egy új, prémium B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak. A rendszer egy 10 csatornás Digitális Hangprocesszorral vezérli az összes hangszórót, egyenletesen osztva el a hangot a kabinban. A surround hang opció még tökéletesebb zenei élményt kínál.

Az új Edge teljes mértékben konfigurálható 3D digitális műszeregységén az autósok saját ízlésükhöz igazíthatják a fordulatszámmérő, a sebességmérő és az információs kijelző megjelenését, sőt ezekhez az elemekhez hét szín közül is választhatnak. A kényelmet szolgáló megoldások sorában megtalálható a kabin teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, a fűthető/hűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és a fűthető kormánykerék is.

Harmonikus kialakításával, kiváló minőségű anyagaival és modern formavilágával az új Edge utastere prémium hangulatot sugall. Az áttervezett középkonzolon egy új forgókapcsolóval kezelhető a nyolcfokozatú automata sebességváltó, s az így felszabadult helynek köszönhetően könnyebben elérhető a vezeték nélküli töltő tálcája, ugyanakkor ez a megoldás az autó modern, kifinomult stílusát is hatásosan hangsúlyozza.

A hagyományos kézifékkar helyén most az elektromos rögzítőfék kapcsolóját találjuk; ez a megoldás további helyet szabadít fel, amit a dizájnerek állítható pohártartók és egy mély tárolódoboz elhelyezésére használtak fel. A műszerfal alatt nagyméretű kesztyűtartó található, sőt a műszerfal tetején is további tárolóhelyeket alakítottak ki.

Átfogó modellkínálat

A vadonatúj Edge modellt a sportos ST-Line változat mellett luxuskivitelű Vignale, stílusos Titanium és gazdagon felszerelt Trend kivitelekben is megrendelhetik majd a májusi gyártásindulástól az európai vásárlók.

A modellsorozat vizuális változásai közt azonnal szembetűnik a szélesebb hűtőrács, ami minden modellváltozat esetében más kidolgozású; valamint a felfrissített orr-rész, ami atlétikus, modern benyomást kelt. A Ford a alapáron kínálja a LED fényszórókat és hátsó lámpatesteket, s mindez LED nappali menetfénnyel is kiegészíthető. Az áttervezett motorháztető szélesebb, stabilabb kiállással ruházza fel az autót

Értékesítési rekord

Az EcoSport, a Kuga és az Edge minden eddigit felülmúló eladásaival a Ford SUV-értékesítése 24 százalékkal nőtt 2017-ben. A vállalat 230.600 darab SUV-t értékesített a tavalyi év folyamán, ami az Európában eladott Fordok egyötödét jelenti. 2016-os bemutatása óta több mint 26.000 darab Edge kelt el az európai piacon; ebből a mennyiségből 17.000 darab 2017-ben talált gazdára.

Az új Ford Edge SUV európai előértékesítése májusban kezdődik majd, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek meg a magyar márkakereskedésekbe.

A világbajnok M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó már a LEGO Speed Champions exkluzív kínálatában

A Ford, a LEGO Csoport és a rally-specialista M-Sport bemutatta a LEGO Speed Champions sorozat új darabját, ami Európa-szerte az otthonokba varázsolja a rallyversenyek hangulatát: a kupagyőztes M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautót.

Az erőteljes sárvédő-szélesítésekkel és a drámai hatású első és hátsó légterelőkkel a LEGO dizájnerei sikeresen keltették életre az M-Sport Ford Fiesta WRC versenygép lenyűgöző megjelenését.

Az új készlet többféle keréktárcsát és két cserélhető tetőt (ez utóbbiak egyikét az éjszakai futamokhoz használt spotlámpák egészítik ki), autentikus versenyautó-grafikát, valamint sisakot és versenyzői kezeslábast viselő mini pilótafigurát tartalmaz. A pilótát a kivehető szélvédőn keresztül lehet beültetni az autóba.

A 203 darabból összeállítható Ford Fiesta M-Sport WRC LEGOSpeed Champions makett 6 cm magas és széles, a hosszúsága pedig 13 cm.

“Nehéz lett volna méltóbb autót elképzelni a LEGOSpeed Champions sorozat megújítására, mint a 2017-es szezonban két Rally Világbajnoki címet és öt futamgyőzelmet szerző M-Sport Ford Fiesta WRC” – nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford globális motorsport igazgatója. “A LEGOSpeed Champions sorozat kedves módja annak, hogy megünnepeljük a Ford motorsport-eredményeit. Reméljük, ez a kisautó izgalmas inspirációt jelent majd a jövő autódizájnerei, mérnökei és rallyversenyzői számára.”

Az M-Sport Ford Fiesta WRC versenygép tavaly mind az egyéni, mind a gyártói kupát megnyerte a FIA Rally Világbajnokságon; az autót Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia vezette, akik mellett idén a fiatal tehetség, Elfyn Evans és navigátora, Daniel Barritt is feltűnt az új M-Sport Ford World Rally Team soraiban.

Az 1,6 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó (mármint az életnagyságú gép) az Európában tavaly év végén bemutatott vadonatúj Ford Fiesta alapjaira épül, és máris egy győzelemmel nyitott a 2018-as Rally Világbajnokságon, a múlt hónapban első helyet szerezve a Monte-Carlo Rallyn.

A Ford és a LEGO együttműködése azonban nem ér véget ezzel, hiszen a LEGO®Speed Champions sorozatban megjelent az új 1968-as Ford Mustang Fastback makett is. A 184 darabos készletből egy zöld karosszériájú, aranyszínű kerekekkel, versenymatricákkal, kivehető szélvédővel és klasszikus versenyzői öltözéket viselő pilótafigurával kiegészített Mustang építhető.

A LEGO Speed Champions kollekcióban a Le Mans 24 órás futamot 1966-ban és 2016-ban megnyerő Ford GT40 és új Ford GT versenyautók is szerepelnek.

A sorozat új tagjai, az M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó és az 1968-as Ford Mustang Fastback 2018. március 1-től megrendelhető a LEGO.com/shop honlapon; mindkét makett ajánlott fogyasztói ára 14,99 euro (ami hozzávetőlegesen 4700 forint).

Bemutatták az Alfa Romeo Sauber F1 C37 versenyautót

Az Alfa Romeo Sauber F1 csapat a 2018-as Forma 1-es világbajnokságra készülve lerántotta a leplet a C37-es versenyautóról.

A C37 már megjelenésében is eltér a tavalyi C36-ostól. Ez egyrészt az új műszaki szabályzatnak köszönhető, másrészt a csapat újszerű technológiai szemléletét tükrözi.

„Nagyon várom az új szezont, és hogy a pályán láthassam Marcus-t (Ericsson) és Charles-t (Leclerc). Az elmúlt hónapokban rendkívül keményen dolgoztunk azért, hogy ma itt állhasson előttünk a C37; fantasztikus érzés, hogy ma leránthatom a leplet új autónkról. Meggyőződésem, hogy Marcus és Charles tökéletes párost alkotnak; egyikük tapasztalt versenyző, a másik ígéretes újonc. Marcus immár negyedik évadát kezdi velünk. Értékes tagja a csapatnak, tapasztalata és pontos műszaki visszajelzései mindnyájunknak nagy hasznára vannak. Ami Charles-t illeti, más géposztályokban már bizonyította, hogy tehetséges pilóta, és megérdemli, hogy idén a Forma 1-ben versenyezzen” – hangsúlyozta a 2018-as évadra készülő Frédéric Vasseur csapatfőnök.

„2018-ra egyértelmű célt tűztünk ki magunk elé: utol kell érnünk a mezőnyt, és az évad során folyamatosan csiszolnunk kell teljesítményünket. Hallatlan odaadással fejlesztettük a C37-est, rengeteg energiát fektettünk a munkába. Partnereinknek és szurkolóinknak egyaránt szeretném megköszönni a folyamatos támogatást. Az Alfa Romeo Forma 1-es visszatérésével újabb fontos mérföldkőhöz érkezett el csapatunk, büszkék vagyunk arra, hogy ez a patinás múlttal rendelkező márka minket választott a visszatérésre. Alig várjuk, hogy az Alfa Romeo Sauber F1 csapatként megkezdhessük a 2018-as idényt” – tette hozzá Vasseur.

Az Alfa Romeo személyében a motorsport csúcsát jelentő Forma-1 történetének egyik legjobban csengő márkaneve tér vissza a bajnokságba, és vele együtt a legendás „Quadrifoglio” embléma, amely 1923 óta díszíti az Alfa Romeo legsportosabb modelljeit.
Az új C37 motorburkolatán elhelyezett, szerencsehozó logó izgalmas története a motorsportban gyökeredzik. Az első, Quadrifoglio emblémával díszített Alfa Romeo az RL modell volt, amely Ugo Sivoccival a volánjánál 1923-ban megnyerte a Targa Florio tizenötödik kiadását. Ugyanez a négylevelű lóhere jelent meg Brilli Peri P2- esén, amely 1925-ben monzai futamgyőzelmével megnyerte a legelső Automobil világbajnokságot. Az Alfa Romeo első bajnoki címét később további négy követte.

A Quadrifolgio ezután 1950-ben és ’51-ben is visszatért, amikor Giuseppe „Nino” Farina és Juan Manuel Fangio az Alfa Romeo 158, illetve 159 – közkeletű nevükön ‘Alfetták’ – volánja mögött megnyerték a két első Forma-1 világbajnokságot. A legendás jelkép visszatérése a motorsportok legmagasabb szintjére híven tanúskodik az Alfa Romeo filozófiájának sikeréről és egyre növekvő ütőképességéről: a motorsportok terén mutatott kiválóságot maradéktalanul ültetik át a márka sorozatgyártású modelljeibe. A legenda folytatódik.

„Nagyszerű érzés, hogy ma végre bemutathattuk a C37-est” – árulta el Jörg Zander műszaki igazgató. „A 2018-as versenyautó megvalósításához a gyár minden egyes munkatársa hozzájárult, rendkívül keményen dolgoztunk az utóbbi néhány hónapban. És ha már a C37-est említettem, az autó egészen más filozófia szerint épült, mint a C36. Számottevően megváltozott az aerodinamikai koncepció, a C37 elődjéhez képest rengeteg új részlettel gyarapodott. Bízunk benne, hogy az új koncepció több lehetőséget nyújt majd számunkra, és segítségével a szezon közben folyamatosan fejlődhetünk. A 2018-as Ferrari motor is nagyobb teljesítményt tesz lehetővé. Bízunk abban, hogy a C37 révén előrébb léphetünk, és a 2017-es évadnál versenyképesebbek lehetünk.”

A C37 hivatalos bemutatkozására az első téli tesztek során, a Barcelona közelében fekvő Circuit de Catalunya pályáján kerül sor, 2018. február 26. és március 1. között.

Újra mozivásznon a BMW 7-es széria

A BMW 7 luxuslimuzin hatodik modellgenerációja március 1-jétől Hollywood legújabb kémthrillerjének autós főszerepében brillírozik a filmszínházakban.

A nemzetközi premier előtt egy nappal, 2018. március 1-jén érkezik meg a hazai mozikba a 20th Century Fox új kémthrillerje, az Oscar-díjas Jennifer Lawrence (X-Men, Az éhezők viadala, Utazók) nevével fémjelzett Vörös veréb, amelynek autós főszerepére a BMW 7-es sorozat hatodik modellgenerációját kérték fel.

Legújabb alkotásában a 27 esztendős színésznő a világhírű orosz balettintézet, a Bolshoi Ballet egyik legkiválóbb prímabalerinájának bőrébe bújik. A történet akkor kezdődik, amikor az ígéretes karrier előtt álló Dominika Egorova végzetes sportsérülést szenved, a balettintézetben nevelkedett lány fényes jövőképét pedig pillanatok alatt a sivár kilátástalanság váltja fel. Elkeseredésében Dominika így egykettőre a Veréb Iskola névre hallgató, titkos hírszerzési szolgálat újonc növendékei között találja magát, ahol a fiatalokat kíméletlen módszerekkel arra képzik ki, hogy saját testüket és szellemüket minden élethelyzetben fegyverként használják. Az egykoron félszeg lány a Veréb Iskola valaha kinevelt legveszedelmesebb kémeként végzi el a kiképzést, amely után az egyre komplexebb és egyre fondorlatosabb megbízatások közepette végérvényes feladatok várnak rá: össze kell egyeztetnie új erejét és tudását a háta mögött hagyott lány énjével, el kell fogadnia önmagát és jövőképét, meg kell védenie szeretteit és ki kell igazodnia egy CIA ügynökön (Joel Edgerton – Zero Dark Thirty, A nagy Gatsby, Exodus: Istenek és királyok), aki minduntalan arról próbálja meggyőzni, hogy ő az egyetlen ember, akiben még bízhat.

https://www.youtube.com/watch?v=iF6KDcrDOsU

A 2017 januárja és áprilisa között, főként Magyarországon forgatott nagyszabású produkciót a Legenda vagyok, a Vizet az elefántnak és Az éhezők viadala rendezője, Francis Lawrence jegyzi. A kétszínű orosz tábornok szerepét az Oscar-díjas brit színész, Jeremy Irons (A szerencse forgandó, Mennyei királyság, Elizabeth), a Veréb Iskola vezető oktatóját az Oscar-díjra jelölt brit színésznő, Charlotte Rampling (A galamb szárnyai, Kémjátszma, 45 év), az orosz titkosszolgálat igazgatóját Matthias Schoenaerts (Piszkos pénz, Kéjlak, A dán lány), az amerikai informátort pedig Mary-Louise Parker (Hazugságok labirintusa, Az elnök emberei, Red) játssza.

A Jason Matthews regényéből készült filmben az új BMW 7-es sorozat kíséri végig Dominika karakterét a magabiztos titkosügynökké válás útján. A luxuslimuzin a történet legfőbb momentumaiban tűnik fel a vásznon, így például akkor is, amikor Dominika először érkezik meg a Veréb Iskola kapuja elé. A hóval borított orosz tájon keresztülvezető utazás a főszereplő előkelő múltja és rejtélyes jövője közötti éles váltást szimbolizálja, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás segítségével.

„Már egészen a kezdetektől izgatottan figyeljük a világhírű Vörös veréb adaptációjának fejleményeit. Jennifer Lawrence egyszerre elegáns, izgató, hűvös és erőteljes Dominika szerepében, a BMW 7-es sorozat és a luxus környezet tökéletesen illeszkedik hozzá” – nyilatkozta Uwe Dreher, a BMW nemzetközi márkakommunikációs vezetője.

„Kitartóan kerestük a legkiválóbb projektet, amelyben megmutathatjuk a BMW 7-es sorozat hamisítatlan oldalát. Amikor elérkezett ez a lehetőség, valósággal beleborzongtunk a történet és az autó közötti ösztönös párhuzamba, valamint a film és a BMW egymást erősítő marketing-kampányának gondolatába” – tette hozzá Zachary Eller, a 20th Century Fox marketingkapcsolatokért felelős alelnöke.

A hollywoodi titkosügynökök történetében a BMW 7-es sorozat már számos alkalommal szerepelt a mozivásznon. Ki ne emlékezne az 1997-ben bemutatott, A holnap markában című James Bond-filmre, amelyben a BMW 750iL egy sor új technológiával felvértezve nyújtott legendás teljesítményt? A BMW márkaneve azonban az elmúlt évtizedek során nem csupán a James Bond-filmekkel, de a Mission: Impossible-epizódok cselekményeivel is szorosan összefonódott, miközben a bajor prémiumgyártó évről évre kizárólagos autóipari partnerként támogatja Hollywood és az Egyesült Államok egyik legnívósabb filmes eseményét, az Amerikai Rendezők Közössége (DGA – Directors’ Guild of America) által életre hívott díjátadó gálát.

A 20th Century Fox oldalán kiépített partneri együttműködés részeként a BMW megannyi digitális csatornáján keresztül és nyomtatásban is népszerűsíti majd a Vörös veréb filmadaptációját.

A Lexus ismét jelen lesz 2018-ban is a Milánói Dizájn Héten

A Lexus küldetésének tekinti, hogy a dizájn segítségével is hozzájáruljon egy jobb világ megteremtéséhez, támogatva a fantázia szárnyalását és a kreativitást.

Ez a küldetés új mérföldkőhöz érkezett, amikor a márka bejelentést tett új rendezvényéről, melynek “AZ EGYÜTT LÉTEZÉS HATÁRTALANSÁGA” elnevezést adta. A Milánói Dizájn Héten* megrendezésre kerülő eseménnyel az ‘egyediség harmóniájának lélegzetelállító élményét ünneplő’ luxusautó-gyártó immár 11. éve vesz részt a nagy presztízsű dizájn eseményen.

A Lexus különleges rendezvényének látogatói egy jövőbeli, határtalan társadalomban gondolkodó, fantáziadús, gondolatébresztő dizájnt csodálhatnak meg. A vezető környezetbarát hibrid autógyártó a dizájnra a folyamatos változás, a szerepvállalás, valamint a befogadás katalizátoraként tekint. A dizájn képes különlegessé tenni a mindennapit, és ráébreszteni minket arra, hogy ha a “-VAL / -VEL” toldalékot az együttműködés, a közös munka vagy az együtt létezés fogalmai szerint értelmezzük, a lehetőségeink végtelenek.
A rendezvény szenzációs központi installációja Sota Ichikawa japán építész, a doubleNegatives Architecture alapítójának a műve. A dinamikus, 4 dimenziós alkotás szemtől szembe állítja a nézőt a “-VAL / -VEL” fogalmával. Ichikawa arról nevezetes, hogy a fizikai tér újraértelmezése érdekében a dizájnt rendszerint az információs technológiával ötvözi, ezúttal pedig olyan installációt hozott létre, amelyben a digitálist az analóggal keresztezi. Elképzelésének kulcstézise, hogy mindenki a világ közepe, s művében az egyéneket percepcionálisan végtelen számú, függőlegesen lelógó zsinór szimbolizálja. Az összes lelógó zsinórt egyetlen fényforrás világítja meg egyszerre, mégsincs árnyékban egyik sem. Ez azt jelképezi, hogy minden egyén perspektívája a saját középpontja, s a megoldás azt példázza, hogyan jöhet létre a technológia és az innovatív dizájn-szemlélet hatására egy első látásra lehetetlen dolog.

A Lexus dizájn iránti szenvedélye az utóbbi években nagyban hozzájárult a márka vonzerejének növekedéséhez. Az innovatív Lexus LF-1 Limitless, a Milánóban bemutatásra kerülő, legújabb tanulmányautó a Lexusnak a jövő formáit kutató szemléletmódjából ad ízelítőt. A Lexus Dizájn rendezvény a Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci újonnan renovált Cavallerizze épületében lesz. Az egykori monostort, amely a XIX. századtól istállóként funkcionált, a közelmúltban újították fel egy városfejlesztési és épület-helyreállítási projekt keretében.

A kiállított remekműveken kívül a luxusautó és életmód márka módon is szeretné elkápráztatni vendégeit. Az innovatív, fiatal séfek triója, a milánói ALTATTO csoport produkciója egyedülálló kulináris élményt ígér. Ők az EGYÜTT LÉTEZÉS HATÁRTALANSÁGÁT egy új dimenzióban, az érzékek élesítése által, az ízlelésre és a látásra hatva valósítják meg. A látogatók emellett megtekinthetik a 2018-as Lexus Design Award 12 döntősének munkáit is. A verseny világszerte a fiatal, feltörekvő tehetségeket állítja a középpontba. A nemzetközileg elismert tagokból álló zsűri április 16-án, a sajtónapon, a világsajtó jelenlétében választja ki a fődíj nyertesét.

A TÉRTERVEZŐ – SOTA ICHIKAWA

A dNA (doubleNegatives Architecture) alapítója, Sota Ichikawa nem hisz abban, hogy az építész lehetőségei kimerülnek a tér felmérésének hagyományos módszereiben. Az új dimenziók feltárásához képzeletét a teret omnidirekciós, azaz mindenirányú perspektívából láttató számítógépes programjai segítségével engedi szabadjára. Ichikawa többek között a következő elismerésekben részesült: Algorithmic Design Quest (ALGODeQC) Architecture Vanguard díj és ALGODeQC Programming Vanguard díj, ARS Electronica 05 és 09 külödíj, valamint Wonders in Annual Development and Architecture Award (WADA). Ezt a projektjét fő közreműködőként Takatoshi Arai, a hclab tagja támogatja. Ichikawa maga is tagja a hclab nagyvárosi kutató- és dizájn-csoportnak.

A KULINÁRIS TERVEZŐK – ALTATTO

Az Altatto vendéglátóipari szolgáltató csúcsminőségű olasz termékeket használ. Vegetáriánus és vegán konyhája a környezet, a kézművesség, a szezonalitás és a hagyományok előtt tiszteleg. Az Altatto három szakácsa – Giulia Scialanga, Sara Nicolosi és Cinzia De Lauri – az ízt és a szépséget a tudás és a szenvedély bemutatásának eszközeként használja. Olaszország egyetlen Michelin-csillagos vegetáriánus éttermében, a Joiában ismerkedtek meg, és Pietro Leemann, a Joia alapítójának keze alatt mélyítették el ismereteiket és tökéletesítették technikájukat.

iF Design Award 2018: elismerést kapott a Hyundai Kona és Hyundai i30 Fastback

A Hyundai ismét nemzetközi elismerést vívott ki azáltal, hogy két iF Design Award-ot nyert el a vadonatúj Kona és az i30 Fastback modellekkel.

Mindkét autó az Autó/Jármű kategóriában nyerte el a díjat. A díj elismeri az iparág első ötajtós kupéjának és a Hyundai első B-szegmens SUV-jának elegáns és kifejező megjelenését.

“A Hyundai ismét elismerést kapott az iparág egyik vezető formatervezési díjakat osztó szervezetétől. Ezek a díjak elismerik elkötelezettségünket olyan autók fejlesztése mellett, amelyek kiemelik egyedi megközelítésünket az autók formáját illetően” – mondja Thomas Bürkle, a Hyundai Európai Formatervezési Központjának vezető formatervezője. “Az i30 Fastback egy igazi trend teremtő, ötvözi az elegáns és az érzelmekre ható formát, a vadonatúj Kona pedig új megjelenést biztosít a sikeres SUV kategóriánkban.”

Hyundai i30 Fastback: Mindennapi elegancia

A Hyundai i30 Fastback ötvözi a sportkupé szellemét a kényelmes mindennapi használattal. Karizmatikus megjelenésével vitathatatlanul a leginkább figyelemre méltó modell az i30-as sorozatban. Az i30 Fastback-et erős karosszéria és sportos, meghosszabbított vonalak jellemzik. A kifinomult körvonalak dinamikus, sportkupé megjelenést biztosítanak, melyeket az elegánsan lejtő tetővonal és a hosszú motorháztető emel ki. Az egyedülálló sziluett az alacsonyabb tetőnek köszönhető, amely nem befolyásolja a használhatóságot. Az i30 sorozat jelenleg az i30 5 ajtós, az i30 Fastback, az i30N valamint az i30 kombiból áll, amelyek megfelelnek a különböző vásárlói igényeknek.

A vadonatúj Kona: A Te autód, a Te világod

A vadonatúj Kona a márka első B-szegmens SUV-ja, amely a modern ügyfelek életmódját tükrözi vissza. A vadonatúj Kona-t a jellegzetes nagy kontrasztú sárvédő burkolat valamint a stabilitást és a széles nyomtávot sugalló érzéki és izmos felületek jellemzik.

A Kona külső formája progresszív, mégis kecsesen elegáns, illeszkedik a Hyundai formavilágába, amelyet az olyan karakteres elemek tesznek egyedivé, mint a kaszkádos hűtőrács, valamint a LED-es nappali menetfények tetején elhelyezkedő iker fényszórók. A Kona belső kialakításal- a műszerfal tetejének sima, kontúros felületei- összhangban van az autó külső megjelenésével, és lehetőséget nyújt az ügyfeleknek, hogy olyan egyedi színekkel, mint a narancs, a lime és a piros, saját stílusuknak megfelelően testre szabják a belteret. A belső színárnyalatok megjelennek a biztonsági öveken is – ez ebben a kategóriában egyedülálló a Kona-ban.

A sikertörténet folytatódik

Az iF Design Award elnyerése a minőségnek köszönhető, és ez a díj az egyik legjelentősebb a formatervezés területén. 1953 óta az iF, amely a nemzetközi fórum (international Forum) rövidítése, világszerte elismeri a kitűnő formatervezéssel rendelkező termékeket az ipar különböző területein. A Hyundai 2015-ben az i20-szal, 2016-ban a Tucson-nal és 2017-ben az új generációs i30-cal nyerte el az iF Design Award-ot – mindezt az iF által elfogadott szigorú tesztelési folyamaton keresztül, hogy a díj rangja minél magasabb legyen. Az a tény, hogy a Hyundai újra elnyerte ezt a díjat, a vállalat elkötelezettségét tükrözi az egyedi formatervezési nyelv mellett, és azt, hogy képes megfelelni az ügyfelek által elvárt magas igényeknek.

Az iF Design Award díjkiosztó estjére 2018. március 9-én kerül sor.

A BMW M8 GTE motorja a BMW Motorsport eddigi leghatékonyabb erőforrása

A versenypályákon aratott győzelmek legendái szinte kivétel nélkül egy olyan megbízható, kirobbanó teljesítményű erőforrással kezdődnek, amely késlekedés és megtorpanás nélkül képes végsebességig gyorsítani a legkiforrottabb technikát. A vadonatúj BMW M8 GTE versenyautóról szóló fejezetben a BMW P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtásláncé a főszerep.

A történet 2016 februárjában kezdődött, amikor is a BMW Motorsport tervezőmérnökei egy újabb, a Német Túraautó Bajnokságba (DTM) történő 2012-es visszatérést megelőző átfogó, éveken át tartó fejlesztőmunkához hasonló projektre kaptak felkérést: a feladat egy minden korábbinál hatékonyabb, letaglózó erejű, magabiztos GTE versenyautó megtervezése és megépítése volt. A mérnökök a tervezési fázis első hónapjaiban összesen több mint 1 000 különböző formában, felépítésben, elrendezésben és koncepcióban álmodták papírra a vadonatúj technika erőforrását és hajtásláncát, mígnem 2017 elején testet öltött a bajor prémiumgyártó motorsport-részlegének valaha készült leghatékonyabb erőforrása, amelynek maximális teljesítménye az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható.

A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc első ízben 2017. január 20-án, a BMW Motorsport müncheni tesztközpontjában bizonyíthatta kvalitásait, majd a BMW M8 GTE névre keresztelt versenyautó első prototípusában, 2017. július 1-jén gurult ki először a napfényre. A forradalmi motorsport-technológia végül 2018. január 27-én ünnepelte élesben versenypályás premierjét, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.

A két éven át tartó fejlesztőmunka célja legalább annyira egyértelmű, mint amennyire ambiciózus volt: megépíteni a valaha készült leghatékonyabb BMW versenymotort. A műszaki alapot adó erőforrás megtalálása ezért kulcsfontosságú momentumnak számított, hiszen a mérnököknek egy olyan megbízható, nagyteljesítményű és sorozatgyártásban kínált szívet kellett választaniuk, amely az eltérő motorsport-osztályok rendkívül magas szintű elvárásainak is maradéktalanul megfelel. A BMW Motorsport és a BMW M GmbH szoros együttműködésének köszönhetően a befutó a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor lett, amely eredetileg az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km)* motorházteteje alá készült.

Tekintve, hogy a vadonatúj BMW M8 GTE versenyautó főként az FIA World Endurance Championship (WEC) hosszú távú megmérettetésein és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship egyesült államokbeli futamain áll majd rajthoz, a P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc erőforrásának öntvényből készült motorblokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban kínált benzinmotorból érkezett. Mindkét alkatrészt tömegtermelésben készíti a BMW Group Landshutban működő könnyűszerkezetes öntödéje, ahol hosszú távon fenntartható, innovatív gyártási megoldások garantálják a könnyűszerkezetes öntvényből készült, technológiailag kifinomult motoralkatrészek megbízhatóságát és hatékonyságát.

A BMW M8 GTE versenyautó erőforrása hozzávetőlegesen 2 300 darab alkatrészből áll, amelyből 985 darab teljesen egyedi. A vadonatúj technológia ezért további átfogó módosításokat igényelt, a részletekbe menő versenyszabályzat maradéktalan betartása mellett. A P63/1 kódnevű motor a 985 darab egyedi alkatrészből 181 darabot más-más gyártósorokról örökölt meg, több mint 700 darab pedig a BMW Motorsport egy másik versenymotorjából érkezett, vagy kifejezetten az újdonság számára lett legyártva. A GTE versenyosztály szabályrendszere értelmében a tervezőmérnökök eközben a motorsport-szív hengerűrtartalmát 4.4 literről 4.0 literre csökkentették és új hajtókar-rögzítési megoldásokat találtak ki, amely laposabb főtengely alkalmazását tette lehetővé. A verseny-erőforrás így még kivételesen magas terhelés mellett is hatékony járást és még sportosabb hangzást garantál.

A mérnökök az égéstér kialakítását és geometriáját, így a beömlő- és kiömlőnyílásokat is a motorsport élvonalának követelményei szerint tervezték meg, ahogyan a szívó- és kipufogórendszer is átfogó változtatásokon esett át. A hatékonyság növelése érdekében a szakemberek az erőforrás turbófeltöltési szisztémáját is teljesen áttervezték. A technológiai változtatások együttesen gyorsabb és tökéletesebb égést eredményeznek, több mint 2 100 Celsius fok maximális hőmérsékleten. A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc hatékonysága így több mint 40 százalékkal nőtt, amellyel kiérdemli a BMW versenyautóba vagy túraautóba valaha készített leghatékonyabb verseny-erőforrásának járó címet. A bajor prémiumgyártó színeiben versenyző csapatok így minden korábbinál rugalmasabb versenystratégiákat dolgozhatnak ki.

A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtásláncot azonban nem csupán páratlan hatékonyság, de kivételesen agilis vezethetőség is jellemzi, amelynek köszönhetően a vadonatúj BMW M8 GTE versenyautó pilótái még többet kihozhatnak a technikából. A vadonatúj megközelítésben kifejlesztett motorvezérlő elektronika a teljes fordulatszám-tartományban azonnali gázreakciót és egyenletes teljesítmény-leadást garantál.

Az új BMW M8 GTE versenyautó számára kifejlesztett, P63/1 kódnevű motor műszaki adatai a következők:

Típus: V8-as benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával

Hengerűrtartalom: 3 981 ccm

Maximális teljesítmény: az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható

Hengerek száma: 8

Hengerelrendezés: V

A hengersorok által bezárt szög: 90°

Hengerfurat: 89 mm

Lökethossz: 80 mm

Hengerek közötti távolság: 98 mm

Maximális fordulatszám: percenként körülbelül 7 000 főtengely-fordulat

LEGFRISSEBB

Skyscraper: James Hetfield Buick Skylarkja igazi kuriózum a Petersen Automotive Museum...

0
Los Angelesben, a Petersen Automotive Museum-ban sok egyéb mellett az egyik kiemelt kedvencünk volt James Hetfield, a Metallica frontemberének custom Skylark modellje, amely a...

TESZTJEINK