Főoldal Blog Oldal: 275

Újabb rangos elismerést szerzett a Toyota

A globális ipari és szolgáltató vállalatok teljesítményét elemző J. D. Power számtalan szempont szerint évente több alkalommal minősíti az új, fiatal és használt járműveket, valamint azok gyártóit. Március végén összegezték az előző év eredményeit, és különdíjban részesítették azokat, akik egész évben megbízhatóan és kiszámíthatóan jól teljesítettek – áll a Toyota sajtóközleményében.

Kezdeti minőség, járműmegbízhatóság, ügyfélelégedettség és- megtartási képesség, gyártási és szolgáltatási minőség – hosszasan sorolhatnánk mindazon dimenziókat, amelyek mentén a J. D. Power a globális autóipar szereplőinek teljesítményét méri, hol szubjektív, hol objektív mércék szerint. Azok a márkák, amelyek egy-egy J. D. Power-felmérés élén végeznek, megbízhatóan a műfaj legjobbjainak számítanak, akik pedig meg is tudják tartani a kiváló minősítést, azok hosszú távon is érdemesek az ügyfelek, a vásárlók bizalmára.

A J. D. Power azonban ennél tovább ment és most először összegezte egész éves kutatásainak eredményét, és hét területen osztott ki újabb díjakat azoknak, akik az elmúlt 12 hónapban a legtöbb elismerésben részesültek. A hét különdíjon öt autógyártó osztozott; közülük egyedüliként a Toyota két aranyéremmel távozott a bankettről.
A járművek megbízhatósági versenyében a Toyota minden más márkánál több: hét darab aranyérmet szerzett tavaly a VSD (Vehicle Dependability Study) felméréseken. A vásárlást követő három év alatt tapasztalt meghibásodások jellege és előfordulása alapján saját kategóriájukban nincs stabilabban teljesítő modell a Toyota Avalon, Camry és Prius szedánoknál, az FJ Cruiser és Venza szabadidőjárműveknél, a Prius V (Európában Prius+) és Sienna buszlimuzinoknál.

A J. D. Power szakemberei további kategóriákban – Kezdeti Minőség Felmérés (IQS), Autóipari Teljesítmény, Kivitelezés és Ergonómia (APEAL), Ügyfélszolgálat (CSI) és Értékesítési Élmény (SSS) – is hirdetett győzteseket, amikor azonban az volt a kérdés, hogy melyik autógyártó diadalmaskodott a legtöbbször mindezen felméréseken összességében, újfent a Toyota bizonyult győztesnek.

A járműmegbízhatóság terén tíz aranyérem (a fent felsorolt hét Toyota modell, valamint a Lexus ES, GS és RX); hét díj a kezdeti minőség elismeréseként (a Toyota Avalon, Camry, Corolla és Yaris személygépkocsik, valamint a Toyota Highlander és Sequoia szabadidőjárművek, illetve a Toyota Tundra pickup) volt a Toyota-csoport mérlege, míg a Lexus egy további díjat is elnyert, mint a legkiválóbb ügyfélszolgálati élményt biztosító márka.

[TESZT] BMW X3 xDrive20d – maga mögé utasítja a mezőnyt

Több X-szériás BMW is szerepelt már az Autóaddikt.hu autóteszt rovatában, ám az X3 eddig még nem tette tiszteletét hasábjainkon. Nem sokkal az X2 hazai bemutatója után érkezett a BMW X3 xDrive20d tesztautó, természetesen neki is láttunk kivesézésnek.

 

Biztosan emlékszünk még arra az érára, amikor a BMW X palettája úgymond gyerekcipőben járt. Akkoriban indult be a SUV-ok népszerűsége, bár még az újdonság erejével hatott maga a szegmens megközelítése; emészteni kellett az USA-ból beszivárgó stílusirányzat téhódítását. A BMW kihozta az X5-öt, ami meghatározó eleme lett a mindenkori SUV-szegmensnek, a mai napig erre a modellre asszociálunk elsőként, ha szóba kerül a kategória.

Érdekes, hogy anno az X5 igazán nagyautós élményt nyújtott. Ahogyan ma is így van, hiszen az akkori X5 ma sem számít kicsinek, viszont ha azt nézzük, hogy a 2018-as modellévű X3 szinte ugyanolyan paraméterekkel bír, mint a korai X5, bizony elámulunk. Hihetetlen, de így van: az X3 túlnőtt kategóriáján, legalábbis a régebbi elvárásokat és trendeket figyelembe véve.

Ez lenne a elgélhetőbb az X szériából?

Elöljáróban megjegyezzük: véleményünk szerint az X3-vonal jelenleg a legélhetőbb, legpraktikusabb X sorozatú BMW, a maga területén persze. Értjük ezalatt azt, hogy nem túl kicsi, nem túl nagy, pont ideális pozícionálás. Sokaknak már az X5 is hodály, nem beszélve az X6-ról, ami meg pláne (az X6 formaterve viszont sok mindent maga alá gyűr, ez sem kétséges).

Hatalmas veséket kapott az BMW X3 xDrive20d, itt még a klasszikus formavilág köszön vissza e téren – a közelmúltban bemutatott X2-nél ez a séma kissé átalakult, a modellarculat előnyére válva. A lámpatestek kialakítása is a szokásos, legalábbis a 4-es osztályig: háromnegyedes körcikkely nappali menetfényeket kapott a BMW X3 xDrive20d, alattuk jobb- és baloldali LED csíkokkal, illusztris légbeömlőfészkekkel, viszonylag mélyre húzott spoilerekkel.

Oldalnézetből jönnek a klasszikus formák igazán: így kell kinéznie egy SUV-nek, még akkor is, ha kicsit mára átértelmezést nyert a kategória. Hosszú motorháztető-vonal, majd’ ugyanolyan hosszú tetőív (legalábbis szemmértékre), majd hirtelen csapott kialakítás a farnál. Mindez belefér 4708 milliméter hosszba, ami máris sejteti a kompaktságot annak ellenére, hogy a BMW X3 xDrive20d igazán nagyautós jelleggel domborít.

Mindig találni hasonlóságot, egyezést korábbi vonalakon. Hiába, BMW – és hű a hagyományokhoz

Talán ismét a korai X5-re emlékeztet a BMW X3 xDrive20d a hátsó küllem, azzal együtt, hogy a záró menetfények burái a mai, összetéveszthetetlen BMW arculatot követik teljesen. A csomagtérajtó alaphangon 550 literes rakfelületet rejt, ami nagyszerű érték, ez akár 1600 literig is kitolható az osztott hátsó üléssor előrehajtásával.

A BMW-től (s persze a tökély konfigurálás mikéntjétől) megszokott prémium belső fogadta stábunkat a BMW X3 xDrive20d tesztautó esetében is. Kifinomult, minden részletre kiterjedő megoldásegyüttes, precíz varrások a bőrkárpiton, lágy és selymes tapintású felületek.

Hamisítatlan prémiumérzet ez, hozzá hasonlót nagyon ritkán érezni még szegmensen belül is. Aki még csak nem is elhívatott a BMW márka irányába, az is jó ismeri ezt az érzést, ráadásul ha az alcsonyabb felszereltség területén kutakodunk, hasonlóan jók a benyomások.

Remek fogású kormánykerék, tradicionálisan kitűnő áttekinthetőség a műszeregységek tekintetében, kézre eső kezelőszervek, mindezek mellé pedig csúcstechnológiát felvonultató biztonsági asszisztensek sokasága teszi kitűnővé a BMW X3 xDrive20d modellt.

Az ülések elöl jól hangolhatók, remekbeszabottan állíthatók az utasok testalkatához a legmegfelelőbb pozícióba. Az ülő- és hátlapok ideálisak, előbbi kellő hosszal bír (volt combtámasz is természetesen a tesztautóban), utóbbi pedig megfelelő szélességet nyújt tagbaszakadtabb felhasználóknak is.

Kényelem mesterfokon

Hátul fejedelmi kényelem fogadja az utazókat a BMW X3 xDrive20d-ben, ez alapvetően kettő dolognak köszönhető: a 2864 milliméteres tengelytávnak, valamint az 1676 milliméteres magasságnak/az enteriőr optimalizált kialakításának. Ebből adódóan a fejterek mindenhol kielégítőek, a ki- és beszállás teljes mértékben zökkenőmentes. Egyedül a kocsiszekrény magas építésére kell odafigyelni, meg kell szokni, hogy kicsit magasabbra kell lépnünk beszállásnál. Az ajtók nyitása sem okozhat gondot, ugyanis az átlagosnál jóval szélesebbre tárhatók, kifejezetten ez hátul jelent nagy segítséget.

1995 köbcentiméter lökettérfogattal, sornégyes kialakítással kialakított túrbódízel erőforrás került a tesztelt BMW X3 xDrive20d-be. A 20d egyik személyes kedvencünk a BMW palettáján, mivel agilitása, takarékossága szinte páratlan a jelenlegi felhozatalból. A maximális teljesítmány 190 lóerő 4000-es percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 400 Newtonméter, 1750-től. Az xDrive állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a BMW X3 xDrive20d kimagasló stabilitást mutatott a legkülönbözőbb útviszonyok közt, terepes képességei sem utolsók (persze visszafogottabb környezetben).

A hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó még mindig lenyűgözően pontos, a fel- és visszaváltások észrevétlenül történnek, mindig úgy alkalmazkodva pillanatnyi vezetési stílusunkhoz, ahogyan leginkább szeretnénk.

Gazdaságos fenntartással domborít a 20d

AHogyan említettük feljebb, a hatékony 20d motor dinamikája, rugalmassága mellett csekély fogyasztási mutatókkal bír: városi-elővárosi autózással 6.1 literes átlagott rögzítettünk 100 kilométerre, míg országúti környezetben sikerült 4.6 literes értéket produkálnunk.

 

2018 BMW X3 xDrive20d specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4708 mm

Szélesség: 1891 mm

Magasság: 1676 mm

Tengelytáv: 2864 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1700 kg

Megengedett össztömeg: 2530 kg

Csomagtartó mérete: 550 liter, 1600 literre bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 67 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 5.0 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 138 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Toyota és a Lexus közösségi finanszírozási kampánnyal könnyítené a mozgáskorlátozottak mindennapjait

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a társadalmi felelősségvállalás számos területén is aktív Toyota és prémium márkája, a Lexus által meghirdetett Mobilitás Korlátok Nélkül pályázat keretében globális közösségi finanszírozási kampány indult, aminek célja az alsó végtagbénulásban szenvedők napi problémáit orvosló megoldások azonosítása.

A digitális kampány során arra kérik az érintetteket, hogy osszák meg gondolataikat és elképzeléseiket a #mymobilityunlimited hashtag felhasználásával. A közösségi finanszírozási kampányból származó meglátások inspirációként szolgálnak majd az innovációt ösztönző, és az alsó végtagbénulásban szenvedők életét megváltoztató, 4 millió dolláros pályázat részvevői számára. A Toyota és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság alkotott globális partnersége hívta életre a Toyota Mobilitási Alapítványt, amelynek vezérlő elve: „Start Your Impossible” azaz „Vágj bele a lehetetlenbe!”

Meghirdetésre került a Mobilitás Korlátok Nélkül pályázat közösségi finanszírozási kezdeményezése, aminek az a célja, hogy inspirációt nyújtson az alsó végtagbénulásban szenvedőknek szánt, az életminőséget megváltoztató technológiák kifejlesztéséhez. A #MyMobilityUnlimited kampány keretében világszerte alsó végtagbénulással élő embereket kérnek fel arra, hogy osszák meg tapasztalataikat, illetve hogy milyen, a mindennapi problémáikat megkönnyítő megoldásokat látnának szívesen. A Toyota Mobilitási Alapítvány és a Nesta Pályázati Díjközpont közösen indították el négymillió dolláros globális pályázatukat 2017 novemberében azzal a céllal, hogy megváltoztassák az alsó végtagbénulásban szenvedők életét. A Mobilitás Korlátok Nélkül program keretében világszerte csapatokat keresnek arra, hogy korszakalkotó technológiákat hozzanak létre, amelyek radikális mértékben javítanak a bénulásban szenvedők mobilitásán és függetlenségén. Ez a pályázat a nyertesek kihirdetésével fejeződik be Tokióban 2020-ban. A kampánnyal kapcsolatban az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=5bE-Qg9yHX0&feature=youtu.be

A pályázat a #MyMobilityUnlimited hashtaggel – a felhasználó-központú szemlélet alkalmazásának jegyében – világszerte alsó végtagbénulással élő embereket hív fel arra, hogy vegyenek részt egy globális egyeztetésben arról, milyen típusú mobilitási technológiai innovációkat látnának szívesen. Ezeket a javaslatokat később majd felhasználják a pályázók orientálására, hogy eredményesen dolgozhassák ki az életminőséget megváltozató technológiákat, amelyek közvetlen megoldást jelentenek a felhasználók mindennapi problémáira.

A pályázatot világszerte számos ismert személy támogatja, köztük Mallory Weggemann, az NBC tudósítója a Phjongcshangi Téli Paralimpiai Játékokon Dél-Koreában, Ade Adepitan brit kerekesszékes kosárlabda-játékos és televíziós műsorvezető; Sama Bullock brazil kerekesszékes teniszező és modell, valamint Martyn Sibley újságíró és tévés; ők mindannyian alsó végtagbénulással élnek és szerepelnek ebben a videóban. Sokan elkészítették saját személyes videóikat és tweetjeiket, amelyekben beszélnek a pályázattal kapcsolatos reményeikről és ötleteikről, illetve másokat is arra kérnek, hogy kövessék példájukat. Ezzel kapcsolatosan az alábbi videón lehet megnézni az említett nagykövetek felhívását.

A pályázatot emellett számos globális nagykövet is támogatja, köztük Aki Taguchi, a Japán Paralimpiai Bizottság igazgatója; August de los Reyes, a Pinterest vezető dizájnere; Preethi Srinivasan indiai sportoló és aktivista; Dr Rory A Cooper, a Pittsburghi Egyetem Humán Mérnöki Kutatólaboratóriumának igazgatója; Sandra Khumalo dél-afrikai evezős; Sophie Morgan brit TV-s műsorvezető; Tatyana McFadden amerikai atlétanő; és Yinka Shonibare MBE, Turner-díjra jelölt brit-nigériai művész.

A pályázat ösztönzi és díjazza az intelligens rendszereket alkalmazó személyes mobilitási eszközök kifejlesztését. A jövő mobilitási megoldásai között bármi szerepelhet, az exoskeleton technológiától kezdve a mesterséges intelligencián és gépi tanuláson át a felhő alapú műveletekig és az akkumulátorokig. Annak érdekében, hogy ez a pályázat a lehető legtöbb ember számára váljék elérhetővé, a bíráló bizottság tíz, egyenként 50 000 dolláros Discovery Award díjat ítél majd oda a kezdeti szakaszban dolgozó újítóknak. Ezután egy szakértőkből álló zsűri választja ki az öt döntőst, akik egyenként 500 000 dollárt kapnak, hogy elképzelésükből kidolgozhassanak egy prototípust. A pályázat nyertese 1 000 000 dollárt kap, hogy szerkezetét elérhetővé tegye a felhasználók számára. A győztes koncepciót 2020-ban mutatják be Tokióban. A pályázat iránt érdeklődő újítók online adhatják le jelentkezésüket augusztus 15-ig ezen a honlapon: http://mobilityunlimited.org/

Világszerte több millió ember él alsó végtagbénulással (aminek leggyakoribb kiváltó oka a stroke, a gerincsérülés és a sclerosis multiplex). Bár az érintettek számáról nincsenek globális statisztikák, az Egészségügyi Világszervezet becslése szerint évente 250.000-500.000 gerincsérülés fordul elő a világon.

A Toyota Mobilitási Alapítványról

A Toyota Mobilitási Alapítványt a Toyota 2014-ben alapította azzal a céllal, hogy egy valóban mobil társadalmat hozzon létre, ami lakóhelytől függetlenül jobb életet biztosít mindenkinek.
Az Alapítvány célja az újszerű, működőképes mobilitási rendszerek támogatása, és ezzel az egyenlőtlenségek felszámolása a mobilitás terén. A Toyota Mobilitási Alapítvány azon dolgozik, hogy innovatív mobilitási megoldásokat kínáljon világszerte, a világ legzsúfoltabb városainak forgalomcsillapításától kezdve a hidrogénalapú energetikai megoldásokig. A Toyota Mobilitási Alapítvány küldetése a lehető legtöbb ember számára lehetővé tenni, hogy minél több helyre eljussanak, valamint az újító ötletekre alapozva létrehozni egy örömtelibb, mobil társadalmat. Az Alapítvány a Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmére támaszkodik, és világszerte együttműködik egyetemekkel, kormányzati és nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és más szervezetekkel a mobilitással kapcsolatos problémák megoldásán.

A Nesta Pályázati Díjközpont

A Nesta globális innovációs alapítvány nemzetközileg elismert tudásközpontnak számít a társadalmi hatás kifejtésére szánt pályázatok kidolgozása terén. A Pályázati Díjközpont díjak segítségével ösztönzi az innovatív megoldások kidolgozását az emberiséget érintő legnagyobb kihívásokra. Ilyen például:
• A Longitude Prize, melynek célja az antibiotikumok alkalmazásának korlátozása és az egyre ellenállóbb mikrobák problémájának megoldása.
• Az Inclusive Technology Prize, egy pályázati díj olyan innovációk ösztönzésére, melyek egyenlő hozzáférést biztosítanak a fogyatékkal élőknek az élet kínálta lehetőségekhez.
• Az UNDP Renewable Energy Challenge Prize célja olyan megújuló energiamegoldás kidolgozása, ami képes hálózattól független áramot biztosítani a háborús menekültek számára Bosznia-Hercegovinában.
• A Dynamic Demand Challenge Prize célja a széndioxid-kibocsátás mérséklése az energiakereslet egyenletesebb időbeli elosztása, illetve a többlet megújuló áramtermelés révén.

Mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg a BMW Group és a Daimler AG

Az autóipar innovációs iránymutatói közösen írják tovább a metropoliszok hosszú távon fenntartható mobilitásának történetét. Az autómegosztás, személyfuvarozás, parkolás, járműtöltés és multimodális közlekedés területeire összpontosító vállalkozási koncepció úttörő megoldásai a nagyvárosi életminőség további fejlődését ígérik. A BMW Group és a Daimler AG egyesíti erőit.

Mindezt azért, hogy ügyfeleiknek a nagyvárosokra kifejlesztett mobilitási szolgáltatások hosszú távon fenntartható, közös forrását kínálhassák fel. A két vállalatcsoport március 28-án írta alá a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről szóló szándéknyilatkozatot. Az illetékes versenyhatóságok elé kerülő együttműködés-tervezet fő pontjai szerint a BMW Group és a Daimler AG szisztematikusan tovább bővíti, majd közös felhasználói csoportba egyesíti autómegosztó, személyfuvarozó, parkolássegítő, járműtöltő és multimodális közlekedésre kifejlesztett szolgáltatásait. A közös vállalkozásban a két cég egyaránt 50 százalékos részesedést élvez, miközben fő tevékenységi körüket tekintve továbbra is versenytársak maradnak.

A megállapodás elsődleges célja, hogy a közös vállalkozás az innovatív mobilitási szolgáltatások abszolút piacvezetőjévé lépjen elő. Mindkét vállalatcsoport elkötelezetten formálja a mobilitás jövőképét, hogy ügyfeleinek egyedülálló élményeket, partnereinek, így például a nagyvárosoknak és a közösségeknek pedig hosszú távon fenntartható mobilitási megoldásokat kínáljon.

A BMW Group és a Daimler AG az intelligens, könnyedén hálózatba kapcsolható mobilitási szolgáltatások holisztikus ökoszisztémáját építi fel, amelyet ügyfeleik egyetlen érintéssel elérhetnek majd. A két vállalatcsoport egy hosszú távon fenntartható koncepciót fejlesztett ki, amelynek globális térnyerését tűzte ki célul. Együttműködő partnerként mindkét fél magabiztos elköteleződéssel néz szembe a nagyvárosi mobilitás jövőjét érintő kihívásokkal és a folyamatosan változó ügyféligényekkel, a metropoliszokban élő emberek életminőségének javítása érdekében pedig nagyvárosokkal, önkormányzatokkal és érdekcsoportokkal is kooperál. A jövőbe mutató koncepció az elektromos mobilitást is előtérbe helyezi, az autómegosztó szolgáltatások járműparkjában megtalálható elektromos autók például minden korábbinál közelebb hozzák az emberekhez a hosszú távon fenntartható közlekedést.

„A BMW Group aktívan formálja a jövő mobilitását, miközben forradalmi megoldásai újabb és újabb irányokat mutatnak. A digitális, teljes mértékben emisszió-mentes jövő felé vezető út „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiánk alapelveivel van kikövezve” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Mobilitási szolgáltatásaink terv szerinti egyesítése egy páratlan digitális ökoszisztémát hoz létre. Szövetségünknek köszönhetően ügyfeleink egyszerűbben fedezhetik fel a jövő károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitását. A világ legjobb prémium autói tekintetében eközben továbbra is versenytársak maradunk” – tette hozzá.

„Az autóipar úttörőiként nem ruházzuk át másra a jövő nagyvárosi mobilitásának kialakítását. Az idő múlásával egyre több ember akar majd rendkívül mobilis lenni, miközben ehhez nem lesz szükségük saját autóra. Szaktudásunk és évszázados tapasztalatunk egyesítésével kívánjuk kifejleszteni a nagyvárosi mobilitás egyedülálló, hosszú távon fenntartható ökoszisztémáját” – mondta Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke. „CASE stratégiánk égisze alatt intenzíven és módszeresen törekszünk arra, hogy autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá váljunk, akinek termékei a hálózatba kapcsolt, automatizált, közösségi és tisztán elektromos megoldásokra épülnek” – zárta gondolatait a Mercedes-Benz igazgatója.

„A személyes mobilitás jövője a nagyvárosok utcáin hever. Az élhetőbb metropoliszok zálogait az olyan intelligens, könnyedén hozzáférhető szolgáltatások jelentik, amelyeket egyszerű kezelni és egyesítik a közlekedés, valamint a mobilitási szolgáltatások hosszú távon fenntartható megoldásait. Iránymutató szolgáltatásaink mögött módszeres munkafolyamatok és elszánt munkatársak állnak, akiknek ezúton is köszönöm mindazt, amit véghez vittek” – nyilatkozta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért, valamint a BMW Group ügyfél-elégedettségéért és digitális üzleti innovációiért felelős tagja.

„A holnapok fenntartható mobilitása rendkívül rugalmas és folyamatosan hálózatba kapcsolt – partnerünk, a BMW Group jövőképe szerint is. Együttműködve több millió ügyfelünknek kínálhatunk fel olyan magával ragadó termékeket és szolgáltatásokat, amelyek egyszerűbbé teszik a mindennapi életet és jobb hellyé varázsolják az élettereket. A közös koncepció innovációi kiválóan kiegészítik majd a nagyvárosok által kínált mobilitási szolgáltatásokat” – vette át a szót Bodo Uebber, a Daimler AG igazgatótanácsának pénzügyekért és ellenőrzésért, valamint pénzügyi szolgáltatásokért felelős tagja.

Az egyenlő részesedés szerint felosztott közös vállalkozás a következő öt területen egyesíti a mobilitási szolgáltatásokat:

Multimodális közlekedés a moovel és a ReachNow egyesítésével: az eltérő közlekedési lehetőségek intelligens és könnyed hálózatba kapcsolásával – a foglalást és a fizetést is beleértve – a felhasználók kimagasló hozzáadott értéket élvezhetnek. A koncepció a nagyvárosok magán közlekedési vállalkozásainak is együttműködési lehetőséget biztosít majd.

Autómegosztás a Car2Go és a DriveNow egyesítésével: a Car2Go és a DriveNow a világ 31 nagyvárosában összesen mintegy 20 000 darab járművet üzemeltet. Az autómegosztás a gépkocsik optimálisabb kihasználását teszi lehetővé, amellyel jelentős mértékben csökken a forgalomban résztvevő járművek száma. Világszerte már több mint négymillió ügyfél használja ezen autómegosztó szolgáltatásokat.

Személyfuvarozás a mytaxi, a Chauffeur Privé, a Clever Taxi és a Beat egyesítésével: Európa legnagyobb taxis alkalmazásának köszönhetően Franciaországban játszi könnyedséggel tudnak az ügyfelek taxit vagy hivatásos sofőrt rendelni. A mytaxi, a Clever Taxi, a Beat és a privát Chauffeur Privé szolgáltatások modern, praktikus és gyors személyfuvarozási megoldásait összesen tizenhárom millió ügyfél és hozzávetőlegesen 140 000 sofőr használja. A szolgáltatások között olyan innovatív megoldások is megtalálhatók, mint például a mytaximatch, amellyel az emberek egyetlen érintéssel megoszthatják egymással taxijukat. Az újítások nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosi forgalom intenzitásának csökkentéséhez, hiszen alkalmazásukkal egyre kevesebb a belvárosokon belüli önálló utazás.

Parkolás a ParkNow és a Parkmobile Group / Parkmobile LLC egyesítésével: lehetővé teszi a jegy nélküli, készpénz-mentes felszíni parkolást, miközben segít megtalálni, lefoglalni és kifizetni a felszíni és mélygarázsi parkolóhelyeket. Az innovatív parkolássegítő szolgáltatások csökkentik a parkolóhely-kereséssel töltött időt és jelentős mértékben mérséklik a forgalom intenzitását is, hiszen a metropoliszokban a közúti forgalom mintegy 30 százalékát a parkolóhely után kutató gépkocsik teszik ki.

Járműtöltés a ChargeNow és a Digitális Járműtöltési Megoldások (Digital Charging Solutions) egyesítésével: könnyed hozzáférést biztosít a világ legnagyobb járműtöltési infrastruktúrájához, mialatt útvonal-tervezési, járműtöltési és fizetési segítséget is nyújt. A nyilvános járműtöltő állomásokból álló hálózat világszerte több mint 143 000 darab töltőponthoz kínál hozzáférést, amelyek a belvárosokban kizárólagos parkolóhelyekkel támogatják az elektromos mobilitás térnyerését.

A közös vállalkozás elindítása jelentős mértékű érték- és bevétel-növekedést garantál a Daimler AG pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott divíziójának. Amennyiben az illetékes versenyhatóságok még idén jóváhagyják az együttműködést, úgy a Daimler Financial Services részleg EBIT-je a tavalyi értéknél jelentősen magasabb lesz, amely azt jelenti, hogy a vállalatcsoport abszolút EBIT-je is túlszárnyalja majd az előző esztendő teljesítményét.

Ha az illetékes versenyhatóságok pozitív döntése még ez évben megszületik, a közös vállalkozás olyan mértékű egyszeri értéknövekedést garantál a BMW AG pénzügyi divíziójának, hogy a vállalatcsoport abszolút adózás előtti eredménye 2018-ban túlnő az előző esztendő teljesítményén. A kooperáció eredményezte érték- és bevétel-növekedés az autóipari szegmens EBIT-jére közvetlenül nem lesz hatással.

A BMW Group és a Daimler AG közös projektje jelenleg az illetékes versenyhatóságok vizsgálatára és jóváhagyására vár. Mindkét fél mobilitási szolgáltatásai a lehető legjobb ügyfélélményt helyezik az együttműködés középpontjába. Mint ilyen, a szolgáltatásokat használó több millió ügyfél eleinte semmiféle módosítást nem vesz majd észre, a jelenleg is elérhető szolgáltatások gyorsasága, minősége és kezelhetősége pedig mit sem változik.

Az új Ford Fiesta ST részlegesen önzáró differenciálművet kapott

A Ford további részleteket hozott nyilvánosságra a kifinomult Sport Technológiákról, amelyek révén a Fiesta ST minden eddiginél élvezetesebb és dinamikusabb vezetési élményt nyújt. Íme, a részletek:

Az opcióként rendelhető mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű (LSD) optimális kanyarmeneti tapadást garantál

A szegmensben elsőként kínált – és a Ford által szabadalmaztatott – erővektor- szabályozású rugók biztosítják az élesebb kanyarodást és az autó hátuljának jobb kontrollálhatóságát

Az opcióként rendelhető Rajtprogram a versenypályákon egyenletesebb és lendületesebb kigyorsítást biztosít álló helyzetből; a rendszer kezelését egy külön grafikus felület szolgálja a műszeregységben

A Ford tavaly mutatta be a 200 lóerős, háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motorral hajtott vadonatúj Fiesta ST modellt, amely első ízben kínál választható üzemmódokat: a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.

A vadonatúj Fiesta ST legfontosabb jellemzői:

A iparágban elsőként jelenik meg egy háromhengeres motorban a hengerlekapcsoló rendszer, tovább csökkentve az autó üzemanyag-fogyasztását*
Az aktív kipufogószelep felerősíti a háromhengeres motor lelkesítően izgalmas és sportos hangzását

A vásárlók olyan felszereltségi tételek közül válogathatnak, mint a SYNC 3 csatlakozási rendszer, a csúcsminőségű B&O PLAY audiorendszer, a Sávtartó Asszisztens vagy a Közlekedési Tábla Felismerés

“Az igazi Hot-hatchrajongók nagy dolgokat várnak ettől a kisautótól. Éppen ezért mindent felhasználtunk, amit legutóbbi Ford Performance modelljeink, például a Focus RS és a Ford GT fejlesztése során tanultunk, hogy a vadonatúj Fiesta a vezetési élmény új szintjét honosítsa meg saját szegmensében, és hogy a háromhengeres erőforrásból olyan motorhang áradjon, ami minden sebességrajongót elvarázsol” – nyilatkozta Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

A Ford Performance mérnökei olyan autót terveztek, amelynek mindennapos használhatósága és alacsony üzemanyag-fogyasztása mellé kimagasló vezetési élmény társul, és amivel ugyanolyan élvezetesen autózhat egy kezdő vezető, mint egy tapasztalt pilóta. A Ford közkedvelt Performance-családjának legújabb tagja idén tavasszal jelenik meg a márkakereskedésekben.

Rámarkol az aszfaltra

A harmadik generációs Fiesta ST az első modell, amelynek opcionális Quaife differenciálzár rendszere (LSD) az első kerekek tapadásának optimalizálásával még jobb kanyarstabilitást biztosít, ami különösen a kanyarokból kihajtva érezhető.

A mechanikus rendszer a kisebb tapadású (például egy kanyarban az ívbelső) kerékre kevesebb vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését, ugyanakkor több vonóerőt küld a jobban tapadó kerékhez, teljes mértékben kiaknázva így a motor teljesítményét.

Az új LSD összehangoltan működik a Ford fejlett Nyomatékvektor Szabályozásával, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot.

A Ford Performance mérnökei aprólékos munkával hangolták össze a két rendszer működését, hogy a Fiesta ST optimális tapadással haladjon a száraz útfelületen, de a vizes aszfalton is magabiztosan mozogjon.

“A nagy teljesítményű autóknál közismert jelenség az egyik kerék kipörgése, amikor egy kanyar kimeneti szakaszán túlságosan nagy vonóerő jut az ívbelső kerékre,” magyarázta Roeks. “Éppen ezért úgy hangoltuk a Fiesta ST mechanikus differenciálzár rendszerét, hogy zökkenőmentesen működjön együtt a Nyomatékvektor Szabályozással, ami fékezéssel akadályozza meg, hogy a kerék elpörögjön.”

Akcióban a rugók

A vadonatúj Fiesta ST kettős csatolt lengőkaros hátsó futóművében a Ford mérnökei által kifejlesztett és a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók találhatók, amelyek javítják az autó menetstabilitását, fordulékonyságát és kormányreakcióit, még élvezetesebbé varázsolva az autó vezetését.

A Fiesta ST az első Ford hot-hatch, amelyben elérhető ez a technológia. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A különleges futómű-konfiguráció előnyei:

Élesebb kanyarvételi képesség és pontosabb reakció a kormányparancsra
A jellemzően a merevség fokozására alkalmazott Watt-rudas konstrukció 10 kilogrammal kisebb tömeget eredményez.

Kompatibilis a hagyományos lengéscsillapítókkal.

Nem jelent kompromisszumot a rugózási kényelem és a kifinomult futás tekintetében
A fokozott tartósság és szilárdság érdekében a Ford erővektor-szabályozású rugói hidegformázással készülnek, és változó menetemelkedésüket és átmérőjüket kifejezetten a Fiesta ST-ben történő alkalmazásra tervezték.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl kétcsöves, hátul egycsöves Tenneco lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek RC1 szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását. A kettős csatolt lengőkaros hátsó futómű torziós merevsége 1400 Nm/fok, ami a legjobb érték a Ford Performance modelljei közt.

“A szokásos idő háromszorosát töltöttük a futómű fejlesztésével, hogy megtaláljuk azt a beállítást, ami az ST modellektől elvárt vezetési élmény mellett is biztosítja a mindennapos autózáshoz szükséges kényelmet és kifinomultságot” – mondta el Roeks. “Az autó kifinomult lengéscsillapítói önállóan beállnak a rázós utak rezgéseinek kiszűrésére – például autópálya-menetben –, de azonnal áthangolódnak a nagy teljesítményű csillapításra, ha optimális úttartásra van szükség.”

Parádés állórajt

A kizárólag versenypálya-használatra kifejlesztett opcionális Rajtprogram segítségével a vadonatúj Fiesta ST tulajdonosai egyenletes és lendületes gyorsítást élvezhetnek, amikor autójukkal álló helyből startolnak.

Az egyszerűen használható Rajtprogram funkció a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval aktiválható, és a rendszer működését a műszeregységben elhelyezett grafikus kijelző mutatja. Ha a vezető ilyenkor teljesen lenyomja a gázpedált, a rendszer felpörgeti a motort, és a fordulatszámot automatikusan a megengedett felső határon tartja; mindez a kijelzőn megjelenített műszeren követhető nyomon, ami jelzi, ha az autó készen áll a rajtra.

A vezető ekkor teljesen felengedi a kuplungpedált, és a rendszer az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), a kipörgésgátló, a Nyomatékvektor Szabályozás és a Kormányzási Nyomaték Kompenzáció összehangolásával optimális állórajtot produkál, önállóan vezérelve a teljesítmény- és nyomatékleadást.

A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik a vadonatúj Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt:

Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az aktív kipufogószelep és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak.

Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret.

Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be
A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.

A Ford Performance modellek sportos karakterét a különleges kormányszerkezet is tovább erősíti: az EPAS áttételezése a Fiesta ST esetében 12:1, ami gyorsabb, mint bármely más Ford Performance modellé, és 14 százalékkal gyorsabb, mint a Fiesta ST200 előző generációjáé volt. Ugyancsak a sportos menettulajdonságokra utal az autó nagy teljesítményű fékrendszere is, amelyben elöl 278 mm-es hűtött tárcsák, hátul pedig 253 mm-es tömör tárcsák találhatók.

Az autósok kiválóan elérik a Fiesta ST kezelőszerveit a Ford Performance szakemberei által nagy figyelemmel kialakított vezetőülésből, amit úgy pozícionáltak, hogy tökéletesen érezni lehessen belőle az autó mozgásait. Az ülés a szegmens legszélesebb spektrumú kombinációját kínálja a háttámla és az ülőlap dőlésszögének állításában.

Több erő, több opció

A Ford vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost motorja a nagy nyomású közvetlen befecskendezés, a Kettős Független Változó Szelepvezérlés és a turbótöltés segítségével 200 lóerő teljesítményt produkál 6000 1/perc fordulatszámnál és 290 Nm forgatónyomatékot az 1600-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban. Ez az erőforrás 6,5 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/órára az autót, amelynek végsebessége 232 km/óra.

A szívócső befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés újszerű kombinációja mellett a Ford innovatív hengerlekapcsolásos technológiája is segít abban, hogy az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás 11 százalékkal alacsonyabb az előző generációs Fiesta ST200 értékeinél* (a Ford adatai alapján).

A kezdettől fogva három- és ötajtós változatban kapható autó kínálatában sportos ST külső stíluselemek és alapfelszereltségként 17, opcióként pedig 18 colos könnyűfém keréktárcsák szerepelnek.

A külső fényezések sorában olyan árnyalatok találhatók, mint a Frozen White, a Magnetic, Moondust, a Performance Blue, a Race Red, a Shadow Black, a Silver és a Silver Fox. Az utastérbe alapfelszereltségként kerülnek a kiváló tartású Recaro ülések és az ST váltógomb, s a lapos alsó karimájú sportkormányt ugyanolyan öltések díszítik, mint a bőrborítású kézifékkart és a váltókar szoknyáját.

A Fiesta ST tulajdonosai az alapfelszereltség részeként kínált SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben egyszerű, szokványos hangutasításokkal vagy a 6,5 colos (opcióként 8 colos) képernyőn keresztül kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat. A kínálatban a csúcsminőségű hifik hangzását kínáló B&O PLAY Sound System is szerepel.

A széria vezetősegítő rendszerek listáján ott a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer és az állítható sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, de opcióként esőérzékelős ablaktörlő, automatikus fényszóró és Közlekedési Tábla Felismerés is rendelhető.

“Elég egy pillantást vetni erre az autóra, hogy megértsük, miért áll a Fiesta neve mögött a Sport Technológiák rövidítése” – vélekedett Roeks. “Új modellünk minden, teljesítménnyel kapcsolatos funkcióját innovatív megoldásokkal fejlesztettük tovább.”

New York-i Autószalon 2018: Mazda CX-3 világpremier

A frissített, 2018-as Mazda CX-3-at leleplezték a New York-i Autószalonon. Megjelenését az érettebb KODO-dizájn, motorjait a SKYACTIV-technika fejlesztése jellemzi, míg gazdagabb i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens rendszerei fokozzák a biztonságot. Ezeknek köszönhetően a Mazda CX-3 folytathatja sikeres szereplését az európai piacon, júliusi bevezetése után.

A modell már a második frissítést kapja 2015-ös bevezetése óta, így a Mazda emberközpontú dizájn filozófiájának minél magasabb színvonalú megfogalmazását célozza – a vezető és az utasok minden téren komfortosabb és jobb minőségű környezetet tapasztalnak.

A külső változások minimálisak: a hűtőrács mintáját tervezték újra, már a 2018-as CX-3 is rendelhető Soul piros Crystal színben és új rajzolatú, 18 colos könnyűfém felniket kapott a modell*. A belső ennél sokkal többet változott; alapfelszereltség a központi könyöktámasz, az elektromos kézifék ’auto-hold’ funkcióval, illetve az i-ACTIVSENSE rendszer kibővült a megállásig fékezni és visszagyorsítani tudó MRCC-rendszerrel (Mazda Radar Cruise Control – adaptív tempomat, SKYACTIV-Drive automata váltóval szerelt változatoknál) és LED-fényszórókkal.

A 2018-as CX-3 SKYACTIV-D dízelmotorja számos újdonságot kínál, amely biztosítja, hogy a modell teljesíti az EURO 6d előírásokat az új tesztciklus szerint. A négyhengeres motor hengerűrtartalmának növelésével csökkentették az égés hőfokát, amely más innovációkkal együtt még tovább csökkenti a NOx-kibocsátást.
A NOx-katalizátor pedig minimalizálja a nitrogén-oxid komponenseket a kipufogógázban, így a modell könnyen eléri az EURO 6d által előírt szintet.

A 2018-as CX-3 SKYACTIV-G közvetlen befecskendezéses benzinmotorjait szintén továbbfejlesztették, hogy részecske-kibocsátási szintjük még alacsonyabb legyen. Ezek a benzinmotorok részecskeszűrő nélkül is teljesítik az új tesztciklus szerinti EURO 6d szabályzás szigorúbb előírási szintjeit.

A New York-I Autószalon 2018. március 30-tól április 8-ig tart nyitva a nagyközönség számára.

A fantázia nem ismer határokat – ez is egy Lexus, még akkor is, ha felismerhetetlen

Egy örült észak-amerikai műhely sportos személygépkocsikból épít csupasz csővázas, extrém örömjárműveket. Legutóbbi munkájuk egy Lexus IS 350, minden idők tagadhatatlanul legbrutálisabb Lexus átalakítása.

Az Alabama állambeli Krowrx burkolat nélküli, csővázas közúti szörnyeivel szerzett magának nevet és ügyfeleket – no meg persze ellenségeket is. Értelmezhetetlen megjelenésük miatt sokan pálya-versenyautónak hiszik ezeket a teremtményeket, és megfelelő aerodinamikai burkolatokkal (ezek külön rendelhetők) felszerelve bizonyára remekül teljesítenének zárt pályán is a szélsőséges tömegcsökkentésen átesett autók, ám alkotójuk, JD Durham egyszerű utcai örömautónak építi őket.

Pontosan ez járt annak a Connor Keough nevű férfinak is a fejében, aki egy napon felhívta a Krowrx műhelyét. „Évek óta járok az autómmal, pontosan ismerem, és ha eredeti állapotában szeretnénk még többet kihozni belőle, egy vagyont kellene ráköltenem. Mit tudnak ajánlani?” – szólt a megkeresés, és ezzel kezdetét vette a világ legextrémebb Lexus modelljének megszületése.

A 2006-os Lexus IS 350 elegánsan agresszív idomaitól végleg elbúcsúztak; a pontosan illesztett lemezek és lendületesen megformált oszlopok helyett ultra erős acélrudakból hegesztett térváz biztosítja a szükséges szerkezeti merevséget és borulásvédelmet. Ezzel elvileg minden márkajellegét el kellett volna, hogy veszítse az autó, ám a projekt gazdái addig ügyeskedtek a vázszerkezettel, amíg a csövek elöl kirajzolták a Lexus jellegzetes orsó alakú hűtőmaszkjának kontúrját – apró csalafintaság ez, hiszen az építés alapjául szolgáló, második generációs IS orrát még nem ez díszítette.

Az átalakítás során több mint 450 kilogrammtól szabadították meg az autót; a végső mérlegelésnél 1035 kilót, azaz alig több mint egy tonnát nyomott a kétüléses fenevad. Ezek után szükségtelen volt a gyárilag 306 lóerős, 3.5 literes, V6-os szívómotorhoz érdemben hozzányúlni. Sőt, még az automata váltót is meghagyták.

„Nem építettem még ennél dinamikusabb autót, pedig BMW 540i-től a Mazda RX-8-ig terjedtek a projektek. Aki azt mondja, az automata lomhává teszi a kocsit, próbálja ki – 110-nél túlpörögnek a hátsó kerekek, és keresztbe áll az autó! A légellenállás 210 km/h-ig nem jelent problémát; ha annál gyorsabban megyünk, egyre küzdelmesebb lesz a móka” – emelte ki Durham.

Persze nem valószínű, hogy az IS Exo (a név az exoskeleton, azaz külső vázszerkezet elnevezés rövidítése) a tulajdonoson kívül bárkinek sok élményt nyújtana, a száguldó csontvázat ugyanis pontosan az ügyfél testalkatára, üléspozíciójára szabva építették meg.

„Mivel az autókat a felhőtlen örömszerzés céljából építjük, a biztonság az egyik legfontosabb szempont. Általában masszívan túlméretezzük a vázat, így az még akkor is helyt áll, ha az ügyfél később a motortuning mellett dönt. Emellett funkcionális maradt a kipörgésgátló is. Egyébként szintén nem szereltük ki a gyári riasztót és a katalizátort sem, és még a kormány is az eredeti, légzsákos darab. Légkondicionáló azonban nincs – minek is kellene egy ilyen autóba?” – hangsúlyozta a műhely tulajdonosa.

Ahhoz képest, hogy mennyire eredeti és különleges, egy lecsupaszított autó valójában nem is kerül olyan sokba – kiviteltől függően 4-6000 dollárt, azaz egy-másfél millió forintot kell kifizetni a munkáért, és persze be kell áldoznunk egy jó műszaki állapotú Lexust. Cserébe viszont olyan földöntúli élményben lehet részünk, amelyet egyetlen szériaautóban sem élhetünk át.

Bemutatkozott a vadonatúj Opel Combo Life családi egyterű

Rendhagyónak jellemezhető statikus autóbemutatón jártunk: az Opel Combo Life családi egyterű bemutatója mellett a népszerű Youtube vlogger páros, a Pamkutya leleplezett egy másik modellt is.

Alapvetően úgy jött a Pamkutya a képbe, hogy ők lettek az Opel magyarországi nagykövetei, s kellemest a hasznossal alapon egy kalap alá lett véve az autó hazai statikus bemutatója a bejelentéssel, valamint az ünnepélyes autóátadással. A Béla és Pista művészneveket használó páros örömmel tett eleget a felkérésnek, leleplezték újdonsült autójukat egy Opel Crossland X személyében. Ráadásul opeles kötődésük is van: a hazai Youtube példátlan népszerűségnek örvendő Despacito paródiájuk megjelenés után pár nap alatt hihetetlen mértékű nézettséget produkált; a klipben egy Opel Astra G szériával is találkozhatunk.

Persze az Opel Combo Life bemutató arra volt leginkább kihegyezve, hogy érezzük: hamisítatlan családi autóról szól a történet. Ennek megfelelően a meghívottak gyerkőcökkel érkeztek, pont azért, hogy pillanatok leforgása alatt birtokba vehessék a kiállított autókat a prezentáció lezajlása után, egyfajta éles tesztként a pakolhatóságot, férőhelyet és praktikumot illetően.

Mint láthatjuk, változatlan lendülettel folyik az Opel termékoffenzívája: az új Opel Combo Life további fejezetet nyit a márka innovációkkal teli modelljeinek történetében.

A Combo ötödik generációja teljesen új alapokra épül, a személyautó változat, a Combo Life pedig egy valódi mindentudó, amely szinte bármilyen felhasználást lehetővé tesz. Hatalmas a férőhelye, flexibilis és praktikus, készül egy vagy két tolóajtós, rövid (4,40 méter) és hosszú (4,75 méter) kivitel, öt vagy hét üléssel. Könnyű elvinni vele akár egy hétfős sportcsapatot is a teljes felszerelésével együtt. Nagy család megy nyaralni? Az utánpótlás biztonságosan utazik a második sor három ülésén, amelyek mindegyikét ellátták Isofix gyermekülés-rögzítéssel. Panoráma-napfénytető nyújt akadálytalan felpillantást az égre. Barátok és szomszédok egyaránt értékelni fogják a nagyvonalú helykínálatot, ha kölcsönkérik az autót egy kis bútorszállításra. A Combo Life mindent magára vállal!

De korántsem csak a tágasságával tündököl az új Opel Combo, biztonsága és komfortja is magasabbra teszi a kategória mércéjét. A Combo Life felsorakoztatja a kompakt SUV-szegmensből ismert vezetőtámogató asszisztenseket és technikákat, mint a fáradtságfelismerő, a 180 fokos madártávlati tolatókamera, a vetített kijelzés, az IntelliGrip, vagy a fűthető ülés és kormánykerék. Újdonság az Opel portfóliójában a Flank Guard manőverezés-segítő. Ezekhez járulnak hozzá az Opel Combo Life erőteljes és robusztus arányai, amelyekkel kívülről is remekül mutat.

„Az új Opel Combo Life kulcsszerepet játszik termékoffenzívánkban. Rendkívüli flexibilitása és tágassága, az autózást biztonságossá és kényelmessé tevő modern vezető támogató rendszerei mindenféle egyéni és családi igényt kielégítenek“ – jelentette ki az Opel főnöke, Michael Lohscheller. „Ebben az autóban megvan a potenciál, hogy felgyorsítsa márkánk növekedését, új piaci lehetőségeket kínálva a többcélú kishaszon járművek annyira fontos szegmensében.“

Modern technika és asszisztensek

Számos csúcstechnikájú biztonsági rendszerével és komfortfelszerelésével az Opel Combo Life jelentősen felülmúlja a szegmens eddigi kínálatát. Az Opel ismeri a vevők igényét a modern megoldásokra, amelyeket családok is meg tudnak fizetni – fel is szerelte az új Combót a mindennapokat megkönnyítő egész arzenállal.

Néhány a csúcs-innovációk közül:

A vetített kijelzés a vezető közvetlen látóterében mutatja meg a legfontosabb információkat, aki így egyfolytában szemmel tartható az út és a forgalom.
A frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel[1] segít elkerülni súlyos baleseteket. Szükség esetén nemcsak látható és hallható jelzést ad, hanem ha gyorsan csökken a követési távolság, és nem reagál a vezető, magától le is fékezi az autót.

Az Opel bestsellereiből, az Astrából, a Corsából és a Mokka X-ből ismert Opel-frontkamera sokféle adatot dolgoz fel, és olyan rendszerek alapját képezi, mint a jelzőtábla-felismerő és a sávtartó-asszisztens.

Az adaptív sebességszabályozó az előttünk haladó járműhöz igazítja a tempót és a távközt, s figyelmeztet, ha sebességkorlátozást ismert fel a jelzőtábla-asszisztens. Ha aktív a sebességszabászozó vagy a sebességhatároló, a műszerben megjelenő felirat kérdezi meg a vezetőt, akar-e igazítani a sebesség-beállításokon.
A fáradtság-felismerő pihenést javasol, ha túlzott elbágyadásra következtet a vezetési stílusból.

A parkolást és a manőverezést a következő rendszerek könnyítik meg:

Újdonság az Opel asszisztensei között a Flank Guard[2] Lassú manőverezéskor tizenkét szenzorral figyeli a jármű közvetlen környezetét, és az infotainment-kijelzőn figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal) súrolhat, vagy beleütközhet az autó oldala. Ezt jelzőhang egészíti ki, annál szaporábban szól, minél közelebb kerül az akadály.
A panoráma-tolatókamera 180 fokra növeli a látóteret hátrafelé. Látszik például, ha jobbról vagy balról jármű közeledik.
A legújabb generációjú automatikus parkoló-asszisztens felismeri az üres helyet, és önállóan, biztonságosan be- illetve kikormányozza az autót; a vezetőre csak a pedálok maradnak, és a sebességváltás.
A kijárt utat alkalmilag elhagyó, kalandvágyó családoknak nem kell aggódniuk a talajviszonyok miatt:

Az Opel Grandland X-ből ismert IntelliGrip elektronikus kipörgésgátló különféle menethelyzetekben gondoskodik a vonóerő jó átviteléről. Szabályozza a nyomatékarányt az első kerekek között, szükség esetén megenged némi túlforgást, elcsúsztatja az automatikus váltómű kapcsolási pontjait és a gázpedál jelleggörbéjét. Ezáltal sárban, homokon, vizes aszfalton vagy hóban egyaránt optimális a Combo Life útfogása és stabilitása.
Téli túrát a következő komfortjellemzők teszik igazán élvezetessé:

A szegmensben egyedülálló fűthető kormánykerék jóvoltából sohasem fázik a Combo Life vezetőjének keze.

A fűthető első ülések is hozzájárulnak a jó közérzethez.

Az állóhelyi fűtés időzítővel vagy távvezérléssel aktiválható, és a motortól függetlenül működik. Előfűti az autót úgy, hogy fagyos reggeleken kellemes meleg várja az utasokat.

A Combo Life ezeken túlmenően kínálja az Opelje jellemző modern, az Apple CarPlay valamint az Android Auto rendszerrel kompatibilis infotainmentet is, akár nyolccolos, színes érintőképernyővel. Az első és a második sorban USB-csatlakozó tölti fel a tabletet és az okostelefont, miközben a kedvenc videójukat nézik a gyerekek, a laptopot pedig 230 voltos dugaszoló aljzat várja az első lábtérben. A kompatibilis okostelefonokat kábel nélkül, induktívan is lehet tölteni, a szellőzők alatt erre kialakított felületen.

Családbarát, tágas, komfortos, flexibilis

A csúcstechnikai megoldásokhoz hasonlóan rendkívüli az Opel legfrissebb típusának flexibilitása: az Opel Combo Life standard verziója 4,40 méter hosszú, és készül 35 centiméterrel hosszabb változat is, kívánságra két tolóajtóval. Mindkettő 1,80 méter magas, öt- vagy hétüléses kivitelben.

Az Opel Combóba sok minden belefér, bőröndök a nyaraláshoz, sportszerek az edzéshez, vagy nagytestű kutyák. Már az elsődlegesen utasszállításra tervezett standard változat csomagtere is minimum 597 literes[3]. Ha még többre van szükség, ajánlja magát a hosszú tengelytávú Combo Life, legalább 850 literrel[3].

A Combo Life nemcsak levegős és nagyon komfortos családi egyterűként válik be, hanem kisáruszállítóként is. A hátsó ülések lehajtásakor 2.126 literre[4] nő a standard kivitel raktérfogata – megfelel bárkinek, aki kempingfelszerelést, bicikliket vagy egyéb terjedelmes poggyászt vinne magával. Ám még ez sem a felső határ, a hosszú változaté, lehajtott második sori ülésekkel, 2.693 liter[4]. Amennyiben hosszú tárgyakat kell szállítani, az első utasülés ugyanúgy lehajtható, mint a hátsók, így már elfér az autóban a szörfdeszka is. Szellemes ötlet, hogy a csomagtér-ajtó ablaka külön nyitható – ahogy a prémium-SUV modelleken megszokott – így újabb rakodási lehetőség adódik.

A Combo Life változatainak második üléssora az egyéni kívánságoknak és szükségleteknek megfelelően rendezhető el: készül 60:40 arányban dönthető standard üléspad, és a csomagtérből kényelmesen lefektethető három egyedi ülés[5] is. Mindegyik helyen mindig van Isofix rögzítés, úgyhogy egymás mellé be lehet rakni három gyermekülést – ez ritkaság a piacon! Ráadásul tartozik hozzá egy felső hevederes rögzítési pont, amely balesetkor minimalizálja a gyermekülés előremozdulását, és ezáltal a sérülésveszélyt. A be- és kiszállást két nagy tolóajtó könnyíti meg.

Az opcionális panoráma-napfénytető világossá teszi az utasteret, látni engedi a csillagfényes égboltot, és beengedi a Nap melengető sugarait. Ha viszont túl erős a napsütés, elektromos árnyékolót lehet aktiválni a fej fölötti konzolon lévő kapcsolóval.

Nagyszerű útitárs

Párját ritkító az új Combo Life sokféle okos tárolási lehetősége. A középkonzol nagy rekeszében éppúgy elfér egy 1,5 literes palack, mint az okostelefon vagy táblagép. A személyes tárgyakat elől-hátul jókora ajtózsebek várják. Az első üléstámlák hátoldalán zsebet helyeztek el, a második sori utasok holmijának. A vezető és az első utas a kétszintes kesztyűtartót használhatja. Mivel az utas légzsákja a tetőben van, sokkal tágasabb a kesztyűtartó a szokásosnál.

Ennyivel azonban még messze nem merültek ki a tárolási lehetőségek. A panoráma-napfénytetőhöz középső tető konzol tartozik, széria LED-világítással. Része továbbá e konfigurációnak egy 36 literes doboz, amely a kalaptartó fölé van beépítve. Jól kihasználja az egyébként elfecsérelt térfogatot (mármint ha nem tetőig pakolják meg az autót), anélkül, hogy korlátozná a visszapillantó tükör látóterét. A doboz befogadhat ruhadarabokat, könyveket, gyerekjátékokat, megrakni a poggyásztér ajtaján, vagy annak opcionális, külön nyíló ablakán át lehet, de menet közben is hozzáférhető a tartalma az első oldalán található praktikus tolóajtón keresztül.

Utánfutóval utazóknak is kiváló választás lehet a Combo Life (utánfutó max. 1500 kg) – a kívánságra beépített fix vagy levehető vonóhorgával. Ehhez szériában jár az utánfutó-stabilizáló rendszer, amely jelentősen fokozza a biztonságot. Az ESP kiegészítő funkciója megfogja az utánfutót, ha becsóválna, vagy le is fékezi a járművet. Ha még ez sem elég, visszaveszi a motornyomatékot és a sebességet, míg stabil és biztonságos nyomvonalba áll be a járműszerelvény.

Robusztus, öntudatos, de barátságos fellépés

Egyéb tulajdonságaihoz hasonlóan meggyőzők az Opel Combo arányai is. Vetélytársaiénál rövidebb túlnyúlásai és rövidebb gépteteje kiegyensúlyozottnak, masszívnak, önérzetesnek mutatják. Tipikusan Opel a szoborszerűen megformált front. A Combo Life elején domináló hűtőmaszkot precízen megrajzolt fényszórók keretezik, szárnyszerű LED-es nappali menetfénnyel. A kettőt krómozott díszléc köti össze, rajta a villámemblémával. A magas motortetőn a szélvédőtől a hűtőmaszkig futó éles vonalak kiemelik a jármű stabil állását, akárcsak a karakteres kerékívek és küszöbök. A hátulnézet letisztult függőleges tagolása a Combo Life praktikumát érzékelteti.

Az utastérben az ergonómia játszott főszerepet. A vezető felé forduló, rendezett cockpitben minden kézre esik. A középkonzol három részre oszlik: fölül van az infotainment felülete a monitorral, alatta a fűtés és a szellőzés kezelőpanelje, majd lejjebb egy polc, például 0,5 literes palacknak. A kormánykerék, az ajtókilincsek és a szellőzők krómkerete eleganciát visznek a belső térbe.

Erőforrásként többféle benzines és dízel turbómotor közül választhat a vásárló. Valamennyi nagyon agilis és példásan takarékos. Öt- vagy hatfokozatú manuális sebességváltó mellett nyolcfokozatú automata is rendelkezésre áll.

New York-i Nemzetközi Autókiállítás 2018: íme, vadonatúj Toyota RAV4

Lehullt a lepel az autópiac egyik legfontosabb ideó újdonságáról: ma reggel New York-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezésre került a világ legnépszerűbb SUV modellje, a Toyota RAV4 legújabb, ötödik generációja, amely 2019 első negyedévében jelenik meg Európában.

A vadonatúj modellre jellemző egyszerre lenyűgöző és robosztus, futurisztikus dizájn és a még tökéletesebb érzékelhető minőség (és nem utolsó sorban az új generációs környezetbarát hibrid elektromos hajtás, a továbbfejlesztett menetdinamika és összkerékhajtási rendszerek) révén a Toyotának minden esélye meg van arra, hogy az új RAV4-el az eddigi generációk sikereit is felülmúlja, és szó szerint letarolja a piacot. Ez az első RAV4, amely a Toyota Új Globális Platformjára (TNGA) épül, ami jelentős előnyöket kínál a rugózás, az irányíthatóság, a biztonság és a vezetési élmény terén. Mindehhez vadonatúj fejlesztésű TNGA-hajtások társulnak: a modell elérhető lesz egy 2,5 literes környezetbarát hibrid elektromos hajtással (idehaza és Európában valószínűleg a mostani generációhoz hasonlóan ez lesz a sláger) és 2,0 literes benzinmotorral.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a SUV szegmenst az első generációs RAV4-el 1994-ben megteremtő Toyota március 28-án a New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatta be a RAV4 SUV vadonatúj, ötödik generációs változatát, amely immár a Toyota Új Globális Platformjára épül. Az új RAV4 minden tekintetben méltó elődeihez és ahhoz az imázshoz, amit az SUV-szegmens megteremtésével sikerült felépítenie, ezért az ötödik modellgeneráció nagymértékben továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiákat, dinamikus teljesítményt, intelligens biztonsági megoldásokat és remek terepképességet kínál.

Robusztus formavilág

Az új RAV4 dizájnerei arra törekedtek, hogy az autó formavilága hatásosan tükrözze a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-modelljének erejét és sokoldalúságát. Ennek leglátványosabb formai megoldása az új RAV4 nagyobb hasmagassága és szélesebb kiállása. A dizájn legfontosabb üzenete, hogy a RAV4 tulajdonosa bárhová eljuthat autójával, amit minden pillanatban igazi élvezet vezetni; mindez tökéletesen egybecseng a célközönség, vagyis a fiatal családok igényeivel, akik mindig élvezni akarják az életet, akár a városon vágnak át, akár kirándulni vagy sportolni indulnak, vagy egyszerűen csak autóznak egy jót, hogy átéljék a hatalmas nyílt terek kínálta szabadságérzetet. A RAV4 mindig is fordulékony, könnyen irányítható autónak számított, és ez alól az új modell sem kivétel. Az ötödik modellgeneráció 4600 mm-es hosszúsága alig különbözik a most kifutó változatétól. Ugyanakkor csökkent az első és a hátsó túlnyúlás, a tengelytávolság pedig 30 mm-rel nőtt, így az utastér még tágasabbá és kényelmesebbé vált. A csomagtér is nagyobb lett, sőt a ledönthető hátsó üléseknek, a két szinten rögzíthető padlónak és az oldalt elhelyezett hálóknak köszönhetően még praktikusabban kihasználható. A jármű szélessége 10 mm-rel, 1855 mm-re gyarapodott, így az utasok még kényelmesebben elférnek a kabinban.

Innovációk a hajtáslánc-technológiában és a menetdinamikában

Az új RAV4 vásárlói két új TNGA-hajtáslánc közül választhatnak, amelyek takarékosabbak és erősebbek a jelenlegi modell hajtásainál. Az új, 2,5 literes környezetbarát hibrid elektromos rendszer nemcsak csekély üzemanyag-fogyasztást, emissziót és zajszintet kínál, hanem magasabb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat is. A hibrid elektromos hajtás továbbra is fontos értékesítési előnyt jelent a RAV4 saját szegmensében, s ez a megoldás egyre több vásárló érdeklődését kelti fel: ma Európában és Magyarországon a modell 85%-ban hibrid változatban talál gazdára, és nem kis mértékben járul hozzá ahhoz, hogy a RAV4 hazánkban is magasan vezeti szegmense értékesítéseit. A kínálatban emellett egy új, 2,0 literes benzinmotor is szerepel, amihez egyaránt párosítató manuális és automata sebességváltó.

Az autó menetdinamikája érezhetően javult, ami részint a teljesítmény növekedésének, részint pedig az új RAV4-hez rendelhető összkerékhajtási rendszereknek köszönhető. A hibrid változathoz a Toyota egy teljesen új elektromotoros hajtást tervezett, ami hatékonyan hasznosítja a hibrid rendszer által termelt elektromos áramot, második elektromotorként hajtva meg a hátsó kerekeket, mérsékelve ezzel az energiaveszteséget és természetesen az autó üzemanyag-fogyasztását, miközben kiváló AWD teljesítménnyel ruházza fel az új modellt. A Toyota a 2,0 literes benzinmotorhoz csatlakozó mechanikus AWD-rendszert is továbbfejlesztette, az automata sebességváltós modellváltozatban dupla tengelykapcsolóval és a hátsó tengely leválasztásával egészítve ki a szerkezet működését.

A RAV4 élvezetesebb menettulajdonságaihoz a TNGA-platform mélyebb tömegközéppontja és jobb súlyelosztása is hozzájárul, akárcsak a merevebb karosszériaszerkezet és az, hogy az autó precízebben, kiszámíthatóbban és gyorsabban reagál a vezető utasításaira.

„A mára olyannyira népszerű SUV kategóriát megteremtő RAV4 első bemutatása óta Toyota ikonikus modelljének számít, mostani generációja pedig értékesítéseink egyik legfontosabb alappillére, világ- és hazai szinten egyaránt. Ebben különösen fontos szerepe van annak, hogy a mostani generációs RAV4 elsőként tette elérhetővé a környezetbarát hibrid elektromos hajtást a nem luxus SUV kategóriában (az első hibrid SUV a Lexus RX volt 2005-ben), ami újabb robbanásszerű növekedést hozott a modell értékesítéseiben – mára hazánkban is 85%-ban ezzel a hajtással talál gazdára. A RAV4 fontosságát jól mutatja, hogy 2017-ben a magyarországi Toyota értékesítések 13,3%-át tette ki, a re-exporttól tisztított magyarországi D SUV szegmensben pedig hatalmas előnnyel, 20,8%-os szegmens részesedéssel végzett az első helyen” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Tavaly Magyarországon összesen 1285 db, átlagosan 7 óránként 1 Toyota RAV4 talált gazdára. A modell egyébiránt a flottavásárlók és a magánvásárlók körében egyaránt népszerű, tavaly a hazai RAV4 eladások 50%-át tették ki a vállalati értékesítések. A New Yorkban most leleplezésre került, hazánkba a jövő év első felében érkező ötödik generációs RAV4 várakozásaink szerint még dominánsabb szerepet tölt majd be szegmensében, és még a mostaninál is hangsúlyosabb részt képvisel majd értékesítéseinkből” – árulja el a szakember.

A MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid nekivág a leghosszabb szárazföldi útnak

A MINI a 2018-as New York-i Nemzetközi Autószalonon leplezi le a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell exkluzív változatát, amely az Észak-Amerika és Tűzföld között húzódó szárazföldi útvonal osztatlan meghódítására hivatott.

A 2018. március 30–április 8 között megrendezendő New York-i Nemzetközi Autószalonon a MINI stílusában megálmodott elektromos mobilitás egy vadonatúj térség meghódítását tűzi ki célul: a brit prémiumgyártó egy olyan modellváltozatot gurít ki a nagyközönség elé, amelyet a mérnökök kifejezetten a leghosszabbra nyúló utazások kihívásainak leküzdésére terveztek meg. A márka első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijának műszaki alapjaira épített MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid modell Észak-Amerikából egészen Tűzföldig utazik majd, hogy valós körülmények közepette mutassa be a MINI legnagyobb modelljének erejét és tartósságát.

A kompakt méretű ötajtóst stílusos megoldásokkal, így többek között kiegészítő első fényszórókkal, merev falú gumiabroncsokkal és pótkerékkel felszerelt tetőcsomagtartóval készítették fel a nagy utazásra. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,2 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) két motorjának összesített ereje és sokoldalúsága tökéletes műszaki alapot biztosít a pánamerikai kaland abszolválásához.

A Föld északi és déli féltekéje között húzódó nemzetközi, leghosszabb szárazföldi útvonal kihívásaival három MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid modell száll szembe, a trió ezzel a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellben alkalmazott hajtáslánc-technológia megbízhatóságát és hosszan tartó teljesítményét nyomatékosítja.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell hálózatról tölthető hajtáslánca jelentős mértékben hozzájárul a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátásának mérsékléséhez, még a nagyvárosoktól távol is. Akár 40 kilométer megtételére is elegendő, tisztán elektromos hajtási lehetőségével a modell messze túlmutat a zéró emissziójú személyes mobilitás belvárosi korlátain és a hosszabb utazások alkalmával is környezetbarát haladással kecsegtet. Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés és a hagyományos meghajtású gépkocsik által kínált, hosszabb utazások egységét váltja valóra.

A Panamericana az egyesült államokbeli Alaszka államot köti össze az argentínai Tűzfölddel, a legészakibb és legdélebbi pont között húzódó szárazföldi útvonal hossza hozzávetőlegesen 25 750 kilométer. Az utat északon és délen is számos bekötőút és alternatív útvonal szegélyezi, amely a Panamericana fő útvonalával kiegészülve több mint 48 000 kilométert fed le. A Panama és Kolumbia határán található esőerdő védelme érdekében a kerekeken megtett utazás itt mintegy 90 kilométernyi hajóúttal egészül ki. A világ leghosszabb szárazföldi útja eltérő éghajlati öveken, sűrű dzsungeleken és több ezer méter magas hegyi szorosokon vezet keresztül. A fejlett autópályák mellett a MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid modellnek a kavicsos útszakaszokkal és a keskeny hegyi hágókkal is meg kell birkóznia.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell öt teljes értékű üléssel, bőséges csomagtérrel és megannyi kényelmi funkcióval kedveskedik utasainak, mindenféle terepen garantálva a vezetés élményét. A hajtáslánc elektromos motorjának és belsőégésű erőforrásának rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő, miközben az első és a hátsó kerekek precíz együttműködése a MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás zéró-emissziójú formáját kelti életre. Legyen szó akár sárról, homokról, kavicsról vagy hóról, a MINI Countryman Panamericana Plug-In Hybrid modellnek egyik sem jelent akadályt.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK