Főoldal Blog Oldal: 294

A Lexus kínálja a világ legkülönlegesebb extráját?

Az üzleti siker alapja, hogy jól ismerjük ügyfeleink szokásiat: ezt bizonyította a Lexus, amikor helyi csúcsmodelljéből limitált kiadást készített a közel-keleti piacokra, és ehhez egy különleges extrát is kínál.

Az autóiparban szokás különleges figyelmességekkel, testre szabott extrákkal kedveskedni a vevőknek. Legyen az az ajtóban elrejthető esernyő vagy a könyöklő alatt megbúvó pezsgős készlet, az ügyfelek vélhetően örülni fognak neki – amennyiben valóban nekik szól. Az arab világban speciel egyik sem tűnik szerencsés figyelmességnek, de a Lexus tudta, hogy mivel tud kedveskedni hűséges ügyfeleinek…

Az Egyesült Arab Emírségekben most bevezetett LX 570 Signature az Európában nem kapható luxusterepjáró ki szériás limitált kiadása. A 5.7 literes, nyolchengeres benzinmotorral szerelt, ötméteres szabadidőjármű a márka első számú modellje a piacon, és a Lexus most exkluzív extrákkal köszöni meg ügyfelei hűségét.

A 362 lóerős óriás megkapta például a márka új generációs, míves kidolgozású hűtőmaszkját – az LS orrát is díszítő, térbeli rácsháló meglehetősen impozánsan néz ki a 191 centi magas autó hatalmas homlokzatán; mellette sokkal modernebbnek hat a 2015-ben megújult modell háromlencsés LED fényszórója. A képet egyedi első kötény, hátsó diffúzor, sportos hangolású adaptív lengéscsillapító és új keréktárcsák teszik teljessé – vagy legalábbis majdnem teljessé. A vezetőtámogató és szórakoztató opciókkal bőségesen felszerelt, homokszín vagy sötét rózsa árnyalatban rendelhető limitált modell 90 ezer dirhamos (körülbelül 6,45 millió forint) felárában ugyanis egy valóban exkluzív tétel is benne foglaltatik: egy Lexus logóval ellátott imaszőnyeg.

A Mazda dupla premierrel készül a 2017-es Tokiói Autószalonra

A Mazda Motor Corporation két tanulmányautót mutat be a 2017-es Tokiói Autószalonon: az egyik a márka következő termékgenerációjának hírnöke, a másik pedig a Mazdák jövőbeni formanyelvét testesíti meg. A gyár megjeleníti új erőforrását, a SKYACTIV-X benzinmotort is. A kiállítás a sajtónapokat követően (október 25-26.) október 28-tól november 5-ig látogatható a nagyközönség számára.

A termékirányt felvonultató koncepció autónak a tokiói szalonon lesz a világpremierje; valójában ez egy kompakt Sport modell, mely egyesíti magában a következő generációs technikát és dizájnt; felépítését a SKYACTIV járműarchitektúra adja, technológiáját a Mazda emberközpontú dizájn filozófiáját szem előtt tartva fejlesztették, amely optimális funkcionalitást nyújt. Az autóban az a SKYACTIV-X hajtás dolgozik majd, mely a világ első kereskedelmi forgalomba kerülő kompressziógyújtású benzinmotorja. A végeredmény egy elbűvölő autó, figyelemfelkeltő külsővel és a végletekig kifinomult, ugyanakkor lendületes autózást biztosító technológiával.

A dizájn modell a Mazda formai vízióját mutatja meg – a világszerte elismert, 2012-ben, a Mazda CX-5 első generációjával megjelent KODO formanyelv mélyebb kifejezése.

A kiállításon megjelenik a Mazda CX-8 is, mely egy új, három üléssoros crossover szabadidő-autó, benne a SKYACTIV-D, 2.2-es dízelmotor továbbfejlesztett változatával, valamint látható lesz a Mazda MX-5 is piros tetős, limitált szériája. A Mazda CX-8 decemberben lép a japán piacra, az MX-5 pedig cseresznyepiros tetővel, illetve aranybarna, bőr belsővel érkezik.

„Augusztusban bejelentettük ’Fenntartható Zoom-Zoom 2030’ nevű, hosszútávú programunkat, melyben meghatároztuk azokat a technikai fejlesztési lépéseket, melyek szükségesek ahhoz, hogy a Mazda továbbra is megőrizze autóinak alapvető vonzerejét, támogassa az autózás örömét, megoldja azokat a gondokat, melyekkel az emberek, a Föld és a társadalom szembesül. A program egyik legfontosabb része a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentése. Mi hiszünk abban, hogy ahhoz, hogy elérjük a programban vállaltakat valós vezetési körülmények között, vegyesen kell alkalmazni belső égésű motorokat és elektromos technológiát, az adott régió energiaellátottsága alapján” – mondta Masamichi Kogai, a Mazda elnök-vezérigazgatója. „Idei standunk új érát fémjelez a Mazda történetében. Olyan koncepciókat mutatunk be, melyek meghatározzák a Mazda dizájnt és technológiát a következő generációs modelleket tekintve. A SKYACTIV-X, csak egy ezek közül, mely a globális autóipar régi álmát valósítja meg.”

 

A 2017-es Tokiói Autószalonon kiállított autók és eszközök a Mazda által:

Világpremier:Következő generációs termék koncpeció, következő generációs dizájn vízió

Bevezető modellek: Mazda CX-8, Mazda Demio (Mazda2) Noble Crimson limitált széria, Mazda Roadster (Mazda MX-5) piros tetős limitált széria, frissített Mazda MX-5 RF

Aktuális modellek: Mazda Atenza (Mazda6) Sedan, Mazda Axela (Mazda3) Sedan, Mazda CX-3, Mazda CX-5

Technikai bemutató: SKYACTIV-X következő generációs benzinmotor

Elindult az Audi R8 LMS GT4 értékesítése

Audi Sport ügyfélsport programját egy harmadik modellsorozattal gazdagító új Audi R8 LMS GT4 már négy kontinensen rendelhető.

Audi R8 LMS GT4

Elindult a legújabb változat értékesítése: az Audi Sport ügyfélsport programján belül áprilisban mutatkozott be az Audi R8 LMS GT4, amely az ügyfélcsapatok számára elérhető harmadik modellsorozat. Az akár 364 kW (495 LE) teljesítményre képes GT4 versenyautó értékesítése most kezdődött meg, az autó ára pedig 198 000 euró (ÁFA nélkül). Az autókat tulajdonosaik várhatóan decembertől vehetik át. Az érdeklődők Európában az Audi Sport ügyfélsport részlegén keresztül adhatják le rendeléseiket, míg a többi három kontinensen az Audi Sport customer racing North-America, Audi Sport customer racing Asia, Audi Sport customer racing Japan és az Audi Sport customer racing Australia lesz a vevők segítségére. A potenciális vásárlók központi kapcsolattartója pedig Hendrik Többe (hendrik.toebbe@audi.de).

Audi R8 LMS GT3

Álomeredmény a Phillip Island-i hétvégén: Matthew Stoupas nyerte mindhárom futamot a Victorian State Circuit Racing Bajnokság fináléján Ausztráliában. Az ötödik versenyen az ausztrál pilóta és Audi R8 LMS ultra versenyautója nem csupán a Phillip Island-i hétvégén volt legyőzhetetlen, de a sportautók versenyében is veretlen maradt. Ennek eredményeként eldőlt, hogy Stoupas lesz az a pilóta, aki Steven McLaughlant követi majd. McLaughlan az ausztráliai Victoria államban rendezett versenysorozatban diadalmaskodott egy Audi R8 LMS volánja mögött a tavalyi évben. Ross Lilley második helye az első és a harmadik futamon tette teljessé az Audi Sport ügyfélcsapatok sikeres hétvégéjét.

Első és második hely a Déli-szigeten: az új-zélandi Déli-sziget megbízhatósági versenysorozatának második fordulójában a Team International Motorsport egy első és egy második helyet ünnepelhetett. Ruapunaban, a Mike Pero Motorsport Parkban rendezett versenyen Lyall Williamson csapata most először vetette be az Audi R8 LMS második generációját. A három órás versenyt Andrew Bagnall és Matt Halliday végül csapattársaik, az első generációs Audi R8 LMS ultra versenyautóval induló Neil Foster és Johnny Reid előtt az első helyen zárták.

Sikeres szezonzáró Barcelonában: a belga Audi Club Team WRT a Blancpain GT megbízhatósági versenysorozatának szezonzáró spanyolországi futamán egy második hellyel búcsúzott. A két brit pilóta, Stuart Leonard és Jake Dennis mellett az Audi Sport holland versenyzője, Robin Frijns vezette az Audi R8 LMS versenyautót. A hármas egészen az utolsó kanyarig versenyben volt a győzelemért, a három órás barcelonai verseny végén azonban 0,719 másodperc hátránnyal meg kellett elégedniük a második hellyel.

Izgalmas szezonzáró az Audi Sport TT Cup sorozatban:az Audi Sport TT Cup bajnoki címének sorsa október 14-én Hockenheimben dől majd el. Jelenleg Philip Ellis áll az élen, aki eddig négy győzelmet, három második és két harmadik helyet gyűjtött be. A brit versenyzőnek ezzel 24 pontos előnye van a spanyol Mikel Azconával szemben, aki öt futamot nyert eddig idén. A hátralévő két versenyen összesen 50 pont szerezhető. Az összesítésben harmadik helyen álló Tommaso Mosca a mezőny legjobb újonca. Az új pilóták versenyében a 17 éves olasz 44 ponttal, gyakorlatilag behozhatatlan előnnyel vezet a dél-afrikai Keagan Masters előtt. Mosca 39 pontos hátrányból várja az idényzáró hétvégét, így matematikailag még neki is esélye van az összetett bajnoki cím elhódítására.

A Toyota látványos SUV tanulmányt mutat be Tokióban

A világ legzöldebbnek és leginnovatívabb autógyártójának tartott, és az SUV-ok területén is hagyományosan erős Toyota nagy dobásra készül a hazai terepen: a  japán gyártó egy látványos, kategória teremtő haszongépjármű – SUV tanulmányt, a Tj Cruiser bemutatását tervezi a Tokiói Autószalonon. A gyártó prémium márkája, a Lexus szintén ígért egy izgalmas, a márka jövőképét bemutató tanulmányt a szalonra, arról azonban egyelőre keveset árultak el.

A környezetbarát hibrid modelljei révén a tavalyi évhez hasonlóan hazánkban idén is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő, és az év első hónapjában a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban növekvő, így az autómárkák magyarországi rangsorában immár negyedik helyen álló Toyota egy robosztus SUV tanulmánnyal, a Tj Cruiserrel készül a Tokiói Autószalonra.

Az SUV és az áruszállító újszerű keresztezésével megalkotott kategóriateremtő Tj Cruiser az aktív életstílusú autósok számára készült, harmonikus összhangot teremtve a kisáruszállítók tágassága és az SUV-modellek erőteljes megjelenése között. A Tj Cruiser azokat az ügyfeleket igyekszik megszólítani, akiknek életstílusát a munka és a szórakozás állandó elegyítése jellemzi. A Tj Cruiser nevében szereplő ’T’ a ’Toolbox’, azaz ’Szerszámosláda’ szóra, a ’j’ pedig a ’joy’, azaz ’öröm, élvezet’ kifejezésre utal.

A ’Cruiser’ név általánosan elterjedt már a Toyota SUV-kínálatában, és a tanulmány esetében az autó erejét és képességeit hivatott érzékeltetni. Az utastérben teljesen síkba dönthetők az utasülések, így a Tj Cruiser tulajdonosa könnyedén magával viheti szabadidős eszközeit, például kerékpárját vagy akár egy 3 méteres szörfdeszkát is.

Dizájn

A praktikus kabin szögletes kialakítása egy áruszállító belső terét idézi. Ugyanakkor a magas építésű futómű és a láthatóan SUV-méretű (225/50/R20) gumiabroncsok látványos megjelenést biztosítanak az autónak.

A kisáruszállítók és az SUV-modellek legjobb tulajdonságait egyesítő Tj Cruiser új műfajt teremt. A motorháztető, a tető és a sárvédők anyaga ellenáll a karcolásoknak és a koszolódásnak, még akkor is, ha valami közvetlenül végigsúrolja őket.

Utastér

Az első és a hátsó ülések ledöntésével teljesen sík padló alakítható ki, ahol akár 3 méter hosszú tárgyak is elférnek (például egy szörfdeszka).

Az ülések háttámláján és a padlón számos rögzítési pont található, amelyekhez a kisebb csomagok ugyanolyan kényelmesen leköthetők, mint a hosszabb tárgyak.

Ráadásul a csomagtérajtó rendkívül széles nyílást tár fel, így a nagyobb eszközök – például a kerékpárok – is könnyen ki- és bepakolhatók.

A vezető mögötti utasülés ülőlapja előre buktatható, kényelmesen elérhető és praktikus helyet kínálva a bevásárló szatyor elhelyezéséhez.

A tolóajtókon keresztül az autós oldalról is terjedelmes tárgyakat pakolhat a kabinba, és persze a családtagok ki- és beszállását is megkönnyítik.

Több, mint ezer mérföld, Ford Ranger, egyetlen tank gázolaj

Két norvég férfi, Knut Wilthil és Henrik Borchgrevink új világrekordot állított fel, több mint 1000 mérföldet autózva újratankolás nélkül. A páros lenyűgöző távolságra, 1616 kilométerre, azaz 1004,35 mérföldre jutott el egyetlen tanknyi gázolajjal. A rekordot egy Ford Rangerrel, az idei év legkelendőbb európai pickupjával állították fel Oslóból elindulva, majd Svédországon és Finnországon át majdnem az Északi-sarkkörig autózva.

Sorozatgyártású Ford Ranger XLT modelljüket egy 2,2 literes, 160 lóerős motor hajtotta, és végül egy Kautokeino nevű falutól 51 kilométerre, Norvég-Lappföld fagyos fennsíkján fogyott ki autójukból az üzemanyag.

Modern technológia és gondos előkészületek

“Természetesen nagyon örülünk annak, hogy több mint 1000 mérföldet tudtunk autózni egy tank üzemanyaggal” – mondta Borchgrevink. “A Ford Ranger modern technológiái elképesztő hatótávolságot kínálnak: az autónk 5 liternél is kevesebbet fogyasztott 100 kilométeren, méghozzá olyan körülmények közt, amit semmiképp sem nevezhetnénk optimálisnak. Lenyűgöző adat ez egy ekkora és ilyen erős pickuptól!”

A 30 órán át tartó, 1616 kilométeres úton tegnap este 7 óra körül fogyott el az utolsó csepp gázolaj.

Wilthil szerint a siker titka a gondos előkészítés és a jó autóválasztás volt, na meg az, hogy út közben helyes döntéseket hoztak.

Nem túl kedvező körülmények

Egy 160 lóerős motorral felszerelt, 4×4-es hajtású, kézi sebességváltós Ford Ranger üzemanyag-fogyasztása 6,5 liter/100 km.

“A tesztjeink során kiderült, hogy optimális útviszonyok közt az autó sokkal kevesebbet is fogyaszthat” – magyarázta el Borchgrevink. “Csakhogy út közben nulla fok alatti hőmérsékletbe és komoly ködbe is belefutottunk, amikor éjszaka átautóztunk Svédországon. Ez kissé növelte a fogyasztást, de már nem mérgelődünk rajta. Most nagyon boldogok vagyunk, mert elértük a célunkat!”

Mustang világrekord

A két srác már korábban is felállított néhány világrekordot, például amikor egy 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motoros Mustanggal 1249 kilométert, azaz 776 mérföldet autóztak egyetlen tank benzinnel.

Ahhoz, hogy a Rangerrel hasonló, sőt komolyabb távot sikerüljön megfutni, már komolyabb tervezésre és előkészületekre volt szükség.

“A lehető legkevesebbszer álltunk meg, és akkor csak a lejtős utakon” – árulta el Wilthil. “Ezzel értékes üzemanyagot spóroltunk, mert így könnyebb volt újra felgyorsítani az autót. Folyamatosan ügyeltünk arra, hogy ne veszítsünk sebességet, ezért gondosan megterveztük a kereszteződések és a körforgalmak megközelítését, és persze a vezetőváltásokat is. Megpróbáltunk olyan útvonalat kijelölni, ahol minél kevesebb a kötelező elsőbbségadás, a forgalmi lámpa és a csúcsforgalom.”

1000 mérföld, amire az egész világ felfigyel

“Csak gratulálni tudok Knut Wilthilnek és Henrik Borchgrevinknek. Több mint 1000 mérföld egy Ford Rangerrel, egyetlen tank üzemanyaggal – ez tényleg olyasmi, amire a világon mindenütt sokan felkapják a fejüket. Újra megtették azt, amit a legtöbb ember lehetetlennek tart, mi pedig nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Fordot választották, amikor új rekordjukra készültek. Jó bizonyíték ez motorjaink minőségére és arra, hogy vásárlóinknak a legjobb és legtakarékosabb autókat szeretnénk kínálni” – mondta Per Gunnar Berg, a Ford Norway vezérigazgatója.

[TESZT] Lexus IS 300h Luxury Safety – gazdaságos luxus

Kezdjük rögtön az elején, egy kis kronológiai visszatekintővel: még 1986-ban pattant ki a Toyota vezetőségi tagjainak fejéből az ötlet, hogy a korábban, a nyolcvanas évek elejétől folyamatosan futó F1 projekt kiteljesedése kapcsán létrehozzanak valami olyan maradandót, mely magasabb szintű kategóriákban is képes hódítani. Itt indult a Lexus életútja alapvetően.

Az akkor Toyota-elnök, Eiji Toyota áldását adta a koncepcióra, majd a kilencvenes évektől önálló divízióként működő Lexus brand manapság is jelentős szerepet tölt be az autógyártás prémium szegmensében.

Kétségkívül az ős Lexus-modellek alappilléreként aposztrofált korai LS széria több szempontból is igen hasonló a Toyota Camry-hez, melyet alapvetően az Egyesült Államok piacaira szántak; a platform ugyanaz maradt, ugyanakkor jelentős, a prémium és a luxus szinteket pedzegető megoldásokkal látták el az újdonsült márka által legyártott autókat.
Mára mindez a múlté egyértelműen, a párhuzam szinte teljesen eltűnt. Remekebbnél remekebb ötletekkel rukkol elő a gyártó, gondoljunk csak a korábbról ismert RX, GS sorozatokra, vagy akár a jelenlegi írásunk szereplőjének IS-elődeire. No és persze ne hanyagoljuk a hibrid hajtáslánc alkalmazásának mikéntjét sem, hiszen mint tudjuk, a technológia úttörőnek számít – nem csak a Lexus-ok esetében.

Vajon mi is történik, ha a kifinomult ízlésre ható, sportosba hajló eleganciát ötvözzük hamisítatlan japán stílussal, s ráadásul nyakon öntjük némi környezettudatossággal? Létrejön a Lexus IS 300h sportosra álmodott verziója, és már csak a puszta látványtól is szívmelengető érzések szabadulnak fel bennünk.

Tudtuk ezt előre, mi vár ránk: amikor átvettük a mélykék színű (egészen pontosan Ultrahang-kék) autót, máris elkezdődtek a halk találgatások, mind a hajtáslánc hatékonysága, mind a kényelem, mind pedig a valós pénztárcakímélő közlekedés tekintetében. Persze utóbbi nyilvánvalóan nem túl sokat nyom a latba, ha a Lexus paletta bármelyik képviselőjét választjuk társunkként, de azért mégis fontos szempont ez is, végtére hibriddel közlekedünk. Nézzük tehát, miként teljesített a Lexus IS 300h!

Félreismerhetetlen stílust teremt

Mint minden esetben, most is a formavilággal kezdjük a részletezést. Az L-Finesse fantázianevű formanyelv segítségül hívásával kirívóan egyedit próbált megvalósítani a Lexus design csapata, mely konkrétan sikerült is nekik: az IS egyik legszembetűnőbb részlete az orsó alakzatra emlékeztető hűtőmaszk, mely közepére helyezve található a hangsúlyos logó is, krómozott futtatással. A felső részletek hagyományos, vízszintes rácsozással, míg a rendszámtáblahely alatti légbeömlő felülete homorú alakzatot és méhkas mintázatot kapott.

A sportosságot szimbolizáló számos törésvonal (nem csak a Sport modellen) összetéveszthetetlenül passzol az orr formavilágához, illetve az egész kasznin fellelhetőek ezek. Nem beszélve a mellső lámpabúrák jellegét szigorúan követő nappali LED menetfényének csíkjairól, így az összhatás egyöntetűen megkapó. A motorháztető mélyre húzott vonalai leginkább oldalnézetből tűnnek szembe, ültetés-jelleg is érzékelhető, a peres gumikkal felvértezett, 18 colos könnyűfém keréktárcsák méretezése is aranyosan illeszkedik, a kocsiszekrény méreteihez tökéletesen passzol.

Az IS sportosra hangolt szellemisége belengi az oldalsó részletek megvalósítását is, az imént már említett motortér tetejének vonalai mélyen ülnek, viszont az övvonalak stílusosan felfelé ívelnek, egészen a C oszlopig. Ugyanakkor a tetővonal kupés jelleget hordoz, a B oszloptól egészen a szedán kialakítású csomagtérfedél végpontjáig lefelé hajlik, csapottá téve a fazont.

Minden tekintetben illeszkedik a far külcsínje is a globális elképzelésekhez, melyeket már a skiccek elkészítésekor is rendszeresítettek a mérnökök. Rendkívül illusztris, a csomagtér ajtajába vékonyan beszögellő lámpatestek határozzák meg a fő karakterisztikát itt, trapéz alakú mélyedésben került kialakításra a rendszámtábla öble, míg a lökhárító kitüremkedése oldalanként körkörös, két alsó szegletében fényvisszaverő prizmákkal. A hátsó sárvédőívek kifelé szélesednek, a lemezbe jócskán belelógnak a helyzetjelzők, így a Lexus IS hátsó fertálya oldalról is impozáns. Furcsa lehet viszont, hogy kipufogóvéget nem lelünk a diffúzoros szoknyában, persze van ilyen, csak jól elrejtve, mindkét oldalon.

Kategóriájában megfelelően kiváló anyagminőség

Számos díjat bezsebelt már a Lexus Tahara üzeme. Itt készítik el ugyanis a prémiumkategóriás autóik enteriőrjét, beleértve a tervezést és a kivitelezést is. Szigorú ellenőrzési folyamat következik a véglegesítés előtt, a gyár Takumi mesterei jegyzik ellen az eredményt.

Nem meglepő tehát, ha a Lexus IS 300h esetében is kifinomult anyaghasználatról és minőségről, maradéktalanul passzentos illesztésekről beszélünk, a kárpitozáshoz, a cockpit futtatásához vagy a kormánykerék bevonatához használt különböző vastagságú vajbőr lágy tapintást eredményez, nyoma sincs sehol a „japános fapados” szemléletnek. Igen, ez egy ténylegesen más kategória, egyértelmű, kemény leckét adva például az európai hasonszőrű szinteken mozgolódó gyáraknak.

Fontos szempont: ergonómia fókuszban, koncentrálva a vezethetőségre

A korábbiakhoz képest 3 fokkal megváltoztatott pozíciójú kormánykerék fogása nagyon kellemes, tenyérbe simuló, ezáltal ergonomikus is, úgy tűnt, a bőrözés nem hajlamos nagyon a kopásra, fényesedésre.

A jó dőlésszögű központi műszeregység célratörő adatmegjelenítése szintén pozitív benyomásokat keltett, az árnyékolás erős szembefényben is megoldott olyannyira, hogy mindenféle hunyorgás mellőzésével olvashatóak maradtak az információk. Az új generációs navigációs rendszer térképszoftvere ismert minden lényeges útirányt, legalábbis amerre haladtunk, egyszer sem volt oka gondolkozásra. A kellőképp méretes, ám süllyesztett infotainment LCD visszajelzője élénk, kontrasztos, szinte minden, tájékozódáshoz szükséges részletet megjelenít, legyen szó a szervizintervallumok idejéről, a hibrid hajtás részletes grafikájának megjelenítéséről, vagy épp a Mark Levinson Premium Surround hangrendszerhez tartozó infók listázásáról.

Itt érdekes megjegyezni, hogy a tetőkárpit anyaga elősegíti a 15 hangszórós egység már-már stúdiós hangzását, a szigetelés perfekt, így különösebb út- és futóműzaj sem érzékelhető az amúgy is halk hajtásláncot felvonultató IS-ben.

Intelligencia, maximalizált védelem

Számos innovatív megoldást is alkalmaztak a Lexus IS 300h létrehozásakor. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer például igen pontos, nem küld fals vészjelzést már akkor is, ha csak egy pár centiméterre megközelítjük a felezővonalat, időben érzékeli azt is, ha esetleg kikerülnénk valamit, az irányjelzők használata nélkül. Ilyen esetekben azért érkezik a figyelmeztetés, de nincsenek téves riasztások. A holtteret figyelő rendszer is jól hangolt, parkolóházban tolatásnál is csak akkor hallatja hangját, ha a nagy felbontású tolatókamera képe szerint is reálisan ábrázolt, nagyjából 80 centiméteres hely áll rendelkezésre az autó és a fal (vagy oszlop) közt. A kamera képe egyébként szinte HD minőségűnek hat, a torzítások minimálisak, a segédvonalak is tényleges párhuzamot mutatnak. A biztonságért további rendszerek felelnek, ezek közül az ütközés előtti pillanatban aktiválódó szisztéma a kompetens, mely feladata, hogy az esetleges baleset bekövetkezte előtt a fennmaradó távolság bemérése után aktiválja a fékrendszert, és rásegítéssel optimalizálja a már elkerülhetetlen ütközést.

Nem ejtettünk szót még eleddig az utazás komfortjáról, az ülésekről, azok kialakításáról. Sportosságnak itt nyoma sincs, ha csak azt nem vesszük annak, hogy az első szekció lábterei kicsit szűkösnek tűnhetnek első benyomásra, főként, ha testesebb sofőrről és utasról van szó. Erre is van reális magyarázat: mivel a sportosra keményített futómű lehetővé teszi, hogy masszívabb kanyarvételezést eszközöljünk, ilyen esetekben az ülések nem mindig teljesítenek kifogástalanul – főként, ha figyelembe vesszük, hogy nem Recaro jellegű kagyló kialakításról szól a fáma. Ilyenkor a térdek kitámasztása (természetesen a puha oldalfelületekkel érintkezve) nagy mértékben megoldható így, észrevétlenül, s persze úgy, hogy nem érezzük: szűkös lenne a tér.

Az ülések egyébként elöl jól eltaláltak, a csípőpontok 20 milliméterrel lejjebb kerültek az előzőhöz képest, méret és kényelem tekintetében is, az ülő- és hátlapok megfelelő szélességűek és hosszúságúak, a tartásuk tökély, a felületek legkevésbé sem hajlamosak csúszásra. A hátsó traktus alapvetően kettő, közepes testalkatú utas részére kínál önfeledt utazást, itt jócskán érezhető már az 1550 milliméteres nyomtáv jelenléte, igaz, a tényleges szélesség 1810 milliméter. A fejtér sem nevezhető hatalmasnak, fenti bekezdéseink valamelyikében említést tettünk a kocsiszekrény kupészerű kialakításáról, s ez bizony hátrányosan befolyásolhatja az hátsó üléseken való utazást. Viszont a lábtér növekedett az előző IS modellekéhez képest, 70 milliméterrel lett hosszabb. A hátsó ülések hátlapjának dőlésszöge kisebb értelemszerűen, mint az első foteleké, keménység is jobban tapasztalható, mint elöl, mindezekkel együtt kifejezetten komfortosak, az ülőlapok süllyesztettek, a háttámlák pedig könnyedén alkalmazkodnak a bent ülők testtartásához.

Az akkumulátorok elhelyezésre nem ment a raktér pakolhatóságának rovására
Önmagában véve méretes csomagtér jár a Lexus IS-hez, 450 literes térfogattal, 60:40 arányban dönthető hátsó ülésekkel. Ez szintén kellemes érték, hiszen a közel fél köbméter férőhely elegendő ahhoz, hogy akár egy családi kiránduláshoz is magunkkal vigyük a legszükségesebb csomagjainkat. Főként, ha figyelembe vesszük a csomagtérperemek alacsonyra szabott kialakítását, máris érezhető a kényelem fokozott jelenléte; sajnos a csomagtérfedél zsanérjai elvesznek a tényleges kapacitásból, vigyáznunk kell, hogy oldalra olyan dolgokat pakoljunk, melyeknek nem árt, ha esetleg a lecsukásnál érintkeznek az egyébként puha, műanyag burkolattal ellátott részelemekkel.

Két erőforrás, egyenként is kiváló teljesítménnyel

Junichi Furuyama, a Lexus IS főmérnöke szerint gyorsan reagáló, jól vezethető autót sikerült alkotni néhány évvel ezelőtt, amikor is a Lexus IS 300h még újdonságnak számított.

A menettulajdonságokról a legfőbb visszajelzéseket versenypálya körülmények közt nyerték. A tetőelemek lesimított csatlakoztatása, a hátsó lámpákon, illetve az első ajtóoszlopokon elhelyezett apró légterelő lapocskák mind biztosítják az autó optimális légellenállását, mely szempont ugyebár nem elhanyagolható, ha hibrid hajtásláncról van szó. A rendszer összteljesítménye 223 lóerő, ebből 181 lóerőt teljesít a 2.5 literes, négyhengeres, soros elrendezésű Atkinson-ciklusú Dual VVT-i benzinmotor, forgatónyomatékának csúcsa, 221 Newtonméter 6000-es percenkénti fordulatszámon érkezik.

Az AC szinkronmotor önmagában 143 lóerő leadására képes, 300 Newtonméter maximális forgatónyomaték elszabadításával. Érdekes egyébként, hogy az egész, két összetevőből kialakuló teljesítmény papírforma szerint mégis kevesebb, mint amennyit kiszámolunk, ez normális jelenség, hiszen egyszerre a két erőforrás nem tud maximális kihasználtságon dolgozni párhuzamosan. A villanymotor energiaellátásáról egy fékenergia-visszanyerő rendszer háttértöltését is felvevő 192 cellás, nikkel-metál-hydrid (Ni-MH) akkumulátor gondoskodik, a rendszer feszültsége 650 Volt. Az erőátvitel a hátsó kerekekre koncentrálódik, fokozatmentes E-CVT automataváltó közbeiktatásával.

Autózhatunk akár teljesen elektromos üzemben is

Ki gondolná, hogy a jelenlegi már a harmadik generációját taposó Lexus Hybrid Drive? Pedig így van, ráadásul a technológiának köszönhetően intelligens is marad az autó aspektusa, ugyanis a mindenkori menet- és útviszonyoktól függően alakul a hajtás optimalizációja.

Ha adottak a körülmények (megfelelő üzemi hőmérséklet és kielégítő akkumulátor töltöttségi szint), akár színtiszta elektromos hajtásra is válthatunk, mely profil az imént említettektől függően autózható ki. Ha például sok lejtős, fékezgetős autózás után 80%-os az akkumulátor töltöttsége, úgy akár 40-50 kilométer/órás sebességet is elérhetünk villany üzemmódban, de azt azért nem árt figyelembe venni, hogy a cellák hamar kiapadnak, és visszakapcsol a rendszer benzinmotor használatra. A hibrid arculat egyébként folyamatosan jelen van, az esetek túlnyomó százalékában – piros lámpák utáni indulásnál, parkolóból kiállásnál – az AC motor segít, tiszta üzemben, így az üzemanyagfelhasználás minimálisra redukálható. A bolygómű 60 kilométer/órás sebesség után egy enyhe gázvisszavétellel leválasztható, s így is elérhető az automatikus EV módba kapcsolás.

Nagyban függ a fogyasztás a használattól – nem kivétel ez alól a Lexus IS 300h sem. Amennyiben megelégedünk azzal, hogy visszafogott, kultúrált módon, mindenféle sportosságot mellőzve próbálunk közlekedni, úgy vegyes használattal, sok városi araszolgatással sem lehet túllépni a 4 literes értéket 100 kilométerre lebontva (3.8 liter/100 kilométer). Ezen érték nagyjából meg is marad ezen a szinten, országúton sem több, vagy kevesebb sokkal – hiszen városban a villanymotor dolgozik túlnyomó részt, országúton pedig a 2.5 literes benzinmotor.

Sportos is, ha úgy szeretnénk

Ha viszont szeretnénk kihasználni az autóban rejlő potenciált, akkor nincs más teendőnk, mint Sport S+ (visszafogottabban sportosabbaknak szimpla Sport S) üzemmódba kapcsolni. Ilyen esetekben az elektronika áthangolja azonnal az adaptív változtatható felfüggesztést, továbbá az elektromos szervokormány is keményebbé válik, a hajtáslánc is szilárdabb lesz, az erőátvitel és az áttételezés megváltozik; a gázreakciók közvetlenebbek lesznek, ráadásként a motor- illetve kipufogóhang is öblösödik – köszönhetően az aktív hangvezérlő rendszernek.

Ténylegesen érezhető a sportosra hangoltság a futómű révén, mivel az elöl kettős lengőkaros, multilink futómű magas szintű stabilitást és tapadást biztosít. Ez érezhető is volt, igaz, az IS nem igazán kedvelte a kisebb és nagyobb úthibákkal tarkított aszfaltot, ugyanakkor még normál beállítások mellett is uralni tudta a kisebb ívű kanyarokat. Persze közrejátszik a karosszéria merevsége, mely jóval többet nyújt, mint az elődöké – új elgondolások alapján született ragasztási és csavarhegesztési technológiák kerültek alkalmazásra.

Különbözni tömegektől – jó. Szeretni a prémium minőséget, precizitást- jó. Környezettudatosan jót tenni, napról napra – még jobb, mondhatni, hab a tortán. Tehát nincs apelláta: amennyiben szürkén egyhangúnak tűnnek a divatból imádott és magasztalt márkák, s képesek vagyunk elfogadni azt, hogy bizony van még más is a nap alatt, nem is akármilyen minőségben és megközelítésben: a Lexus, mint márka tökéletes alternatíva. Ha pedig sportosak vagyunk, de elegánsak is, adunk az igényes megjelenésre, s nem mindegy az, hogy miből szállunk ki, de az sem, hogy 100 gramm alatt marad-e a CO2 kibocsátása autónknak – a Lexus IS 300h a legmeggyőzőbb választás. Az Ultrahang-kék szín pedig kötelező.

2017 Lexus IS 300h F Sport specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres Dual VVT-i benzinmotor, AC szinkronmotor

Lökettérfogat: 2494 cm³

Maximális teljesítmény (benzinmotor): 181 LE @ 6000 ford./perc

Maximális teljesítmény (villanymotor): 143 LE

Hibrid összteljesítmény: 223 LE

Maximális forgatónyomaték (benzinmotor): 221 Nm @ 4200-5400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték (villanymotor): 300 Nm

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, elektromos folyamatosan változó áttételű E-CVT váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4665 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1430 mm

Tengelytáv: 2800 mm

Első gumik mérete: 185/60 R15

Hátsó gumik mérete: 185/60 R15

Tömeg, üresen: 1690 kg

Megengedett össztömeg: 2145 kg

Csomagtartó mérete: 450 liter

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 s (gyári), 8.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: kevesebb, mint 4.3 l/100km

Országúti: kevesebb, mint 4.3 l/100km

Vegyes: kevesebb, mint 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 97-107 g/km

Bővebb információ a Lexus hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Toyota hibrid sportautó tanulmány: itt a GR HV SPORTS Concept

A Toyota látszólag egy éles ellentmondást készül feloldani Tokióban: a japán gyártó környezetbarát hibrid sportautó tanulmány leleplezésére készül, Toyota GR HV SPORTS Concept néven. Aki azonban ismeri a Toyota prémium márkája, a Lexus modellkínálatát, jól tudja, az autógyártó mérnökei korábban már több alkalommal is sikerrel oldották meg a problémát, elég, ha a Lexus RC 300h luxus sportkupéra, vagy épp a minden várakozást megdöntő LC 500h szupersport kupéra gondolunk.

A környezetbarát hibrid modelljei révén a tavalyi évhez hasonlóan hazánkban idén is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő, és az év első hónapjában a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban növekvő, így az autómárkák magyarországi rangsorában immár negyedik helyen álló Toyota a robosztus Tj Cruiser haszongépjármű – SUV tanulmány mellett egy igazi különlegességgel, a GR HV SPORTS Concept hibrid sportautó tanulmánnyal készül a Tokiói Autószalonra. A GR HV SPORTS Concept új, eddig csak a Lexus révén a prémium kategóriában megismert megközelítést kínál az autózás örömének átéléséhez, mivel a sportkocsik izgalmát egy öko-autó környezetbarát működésével ötvözi.

Az autó első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet, ami a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében versenyez, de akár a GT86 utcai sportautó gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében környezetbarát hibrid szív dobog. A klasszikus targatető ötlete a Toyota legendás, nyitott tetős sportautóitól, a Toyota Sports 800 (más néven Yotahachi) és a Supra modellektől származik. A tanulmányt az a THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) rendszer hajtja, amit a TS050 Hybrid versenygépben tökéletesítettek.

Dizájn

A vérbeli sportkocsik funkcionalitását megtestesítő GR HV SPORTS modell LED fényszórói, alumínium keréktárcsái és hátsó diffúzora a TS050 Hybrid látványát idézik.

A dizájn egyértelmű utalás a Toyota jelenlétére a motorsportban. A matt fekete külső fényezés hatásosan hangsúlyozza ki az autó erejét és agresszivitását.

Utastér

Az automata sebességváltó üzemmód-választókapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, ami versenyautós hangulatot teremt. A motorindító gomb érdekes helyen, a váltókar tetején található.

 

A vezetés öröme

A vezető egy telivér sportkocsiban élvezheti a THS-R rendszer teljesítményét, miközben átéli a targatető nyújtotta szabadságérzetet.

Az autós egyetlen gombnyomással átkapcsolhat manuális üzemmódba, és ilyenkor a hatfokozatú manuális váltómű karja egy hagyományos H-kulisszában mozog (az autó egyébként automata).

A hibrid akkumulátor az autó tömegközéppontjának közelében kapott helyett. E súlyos alkatrész ideális elhelyezésével tovább javult az autó sportos karaktere.

 

Megkezdődött az új Audi A8 értékesítése

A négykarikás márka a barcelonai Audi Summit rendezvényen ünnepelte az új Audi A8 világpremierjét.

A luxusszedánt október 5-től rendelhetik meg a németországi vásárlók. Feltűnő és stílusos formájával, első osztályú futóműmegoldásaival, érintésvezérelési koncepciójával és minden motorjának részleges villamosításával a negyedik generációs A8 a „Haladás technikája” filozófia legújabb mércéje. A zászlóshajó alapára Németországban 90 600 euró; a hosszú tengelytávú változat 94 100 eurótól kapható.

Az Audi A8 két turbótöltésű V6-os motorral mutatkozik be a német piacon, ezek a 3.0 TDI és a 3.0 TFSI. A 2967 köbcentiméteres dízelmotor 210 kW (286 LE) teljesítményű, forgatónyomatéka 600 Nm. Ez az alapfelszereltség részét képező quattro hajtás segítségével 5,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az A8-at, majd tovább az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebességig. Fogyasztása az Új Európai Menetciklus (NEDC) szerint csupán 5,8-5,6 liter* száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása 152-145 gramm/kilométer. A 3 literes turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezéses benzinmotor teljesítménye 250 kW (340 LE), forgatónyomatéka pedig 500 Nm. Az A8 ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órára, az A8 L-nek ehhez 5,7 másodpercre van szüksége. Mindkét karosszériaváltozat üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 7,8 és 7,5 liter* között mozog, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 178-171 gramm/kilométer.

Mindkét erőforrás szíjhajtású indítógenerátort használ, amely a 48 voltos elektromos rendszer szívét jelenti. Ez az enyhén hibrid (mild hybrid) technika lehetővé teszi, hogy az autó leállított motorral „vitorlázzon”, valamint az erőforrást ezt követő kifinomult újraindítását. Emellett bővített automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) funkcióval rendelkezik, és magas fokú, akár 12 kilowatt energia-visszatáplálási teljesítményre képes a lassítások során. E megoldások kombinált hatásaként tovább csökken az eleve hatékony motorok üzemanyag-fogyasztása – valós közlekedési körülmények esetén 100 kilométerenként akár 0,7 literrel.

A luxusszedánt háromliteres dízel erőforrással szállítják az Audi A8 50 TDI quattro modellnél, míg az Audi A8 55 TFSI quattro-t egy V6-os benzinmotor hajtja. Az A8 az első sorozatgyártású modell, amely a márka új típusmegjelölését viseli, jól látható módon, az autó hátulján. A két számjegyű jelölés referenciaértékeként az adott modell teljesítménye szolgál, kilowattban kifejezve. A számkombináció ötös lépcsőben emelkedik, amely egyaránt jelképezi a típusosztályon, és a márka teljes modellportfólióján belüli hierarchiát. Így az “50”-es számkombináció a jövőben azon modellek hátulján jelenik majd meg, amelyek teljesítménye 210 kW és 230 kW között mozog; az “55” pedig a 245-275 kW-os teljesítménytartományt jelöli. Ez az új rendszer lehetővé teszi, hogy az Audi világszerte szabványosítsa autókínálata típusmegjelöléseit.

Az Audi A8 egy új dizájnkorszak hajnalát jelzi az egész márka számára. Az autó maga a sportos elegancia, progresszivitás és kifinomultság. A jármű eleje a széles, függőlegesen álló Singleframe hűtőráccsal, az áramvonalasan izmos karosszériája, és a folytonos fénycsíkkal ellátott hátulja erős jelenlétet sugároz. Belső tere tudatosan minimalista hangulatot áraszt. Forradalmi vezérlési koncepcióval viszi tovább a digitális korszakba az Audi a kiemelkedő minőségi elvárásait. Két érintőképernyője szinte észrevehetetlenül simul bele a csillogó fekete középkonzolba a fekete panel optikának köszönhetően. Amikor a vezető egy funkciót aktivál ezeken a képernyőkön, a rendszer egyszerre ad tapintható és hallható visszajelzést. A visszacsatolások, valamint az elterjedt érintőképernyős gesztusok – mint például az oldalra seprés – jóvoltából az MMI touch response biztonságosan, intuitív módon és gyorsan kezelhető.

Több mint 40 vezetői segédrendszerével az A8 új mércét állít kategóriájában. Ez a világ első sorozatgyártású autója, amelyet kifejezetten a jelentős mértékben automatizált vezetéshez fejlesztettek. Az Audi AI torlódásasszisztens átveszi a vezetés feladatát a lassabb tempójú, 60 km/óra alatt haladó forgalomban autópályákon és olyan többsávos utakon, ahol fizikai akadály választja el egymástól a menetirányokat. Az Audi 2018-tól fokozatosan vezeti be a sorozatgyártásba az olyan automatizált vezetési funkciókat, mint a parkolóasszisztens, a garázsasszisztens és a torlódásasszisztens – az adott ország jogi szabályozásától függően. Az automatizált vezetés során immár egy központi vezetéssegítő irányítórendszer folyamatosan kiszámítja a jármű környezetének leképezését az érzékelők adatainak fúziójával. Az Audi az első autógyártó, amely a radarszenzorok, az előre néző kamera és az ultrahangos érzékelők mellett lézeres letapogatót is használ.

Az új Audi A8 Neckarsulmban, külön erre a célra épített üzemegységekben készül, és 2017. november végétől lesz kapható a német piacon. A vásárlók október 5-től (csütörtök) rendelhetik meg a luxusszedánt.

EV100: egyre több multicég voksol a zöld autózás mellett

Előremutató, egyben inspiráló kezdeményezés mellett tette le a voksát egy sor meghatározó globális multinacionális vállalat, csatlakozva a Klíma Csoport globális EV100 kezdeményezéséhez.

Ennek célja, hogy összehozza azokat a határozott jövőképpel rendelkező vállalatokat, amelyek elkötelezték magukat, hogy a lehető leghamarabb áttérjenek a hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművekkel történő szállítmányozásra, és kulcsszerepet vállaljanak abban, hogy ez 2030-ra általánosan bevett gyakorlattá váljon. A kezdeményezést támogató vállalatok sorában olyan magán és állami óriásvállalatok szerepelnek, mint az Unilever, a Baidu, a Deutsche Post DHL Group, a Heathrow Airport, a HP Inc, az IKEA Group, a LeasePlan, a METRO AG, a PG&E vagy épp a Vattenfall.

Az EV100 egy teljesen egyedülálló kezdeményezés, amely a globális üzleti vállalkozásokat az elektromos szállítmányozás mellett való elköteleződésre ösztönzi – vagyis arra, hogy óriási, halmozottan környezetszennyező, és a légszennyezés révén súlyosan egészségkárosító hatású dízel, valamint benzinhajtású flottáikat környezetbarát, az elektromos és hagyományos benzines hajtást kombinálü hibrid, elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás járműparkokra cseréljék, és hogy komoly akkumulátor-feltöltő infrastruktúrát hozzanak létre. is szerepel.

Azzal, hogy egyebek mellett az Unilever, a Baidu, a Deutsche Post DHL Group, a Heathrow Airport, a HP Inc, az IKEA Group, a LeasePlan, a METRO AG, a PG&E vagy épp a Vattenfall elkötelezte magát arra, az hogy 2030-ra vagy még azelőtt átálljon az elektromos járművek használatára, az EV100 tagjai erős jelzést küldenek a piacnak, jóval megelőzve a globális váltásra vonatkozó jelenlegi előrejelzéseket. Azáltal, hogy ilyen merészen határozták meg a hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművek beszerzésének határidejét, a csatlakozó vállalatok célja, hogy a kereslet megteremtése révén az alternatív hajtású autók tömeggyártásának beindítását is elősegítsék, csökkentve a fajlagos költségeket, az alternatív hajtású autók pedig egyre szélesebb rétegek számára váljanak elérhetővé világszerte.

A klímaváltozás szempontjából a szállítmányozási ágazat az egyik legfontosabb tényező, hiszen az utakon futó járművek nagy része e vállalkozások tulajdona. Az EV100 gyakorlata valószínűleg hatással lesz a többi vállalatra is, amelyek így erőteljesebben szorgalmazzák majd az áttérést az alternatív meghajtású gépjárművekkel történő szállítmányozásra.

A konkrétumokat tekintve ez azt jelenti, hogy az EV100 kezdeményezéshez csatlakozó vállalatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a közvetlen irányításuk alatt álló, vagyis a tulajdonukat képző vagy általuk lízingelt flottákba fokozatosan bevonják a hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járműveket. A cél, hogy 2020-ra e flották 25 százaléka, 2025-re 50 százaléka, 2030-ra pedig 100 százaléka hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművekből álljon.

A kezdeményezés volumenjének érzékeltetésére elég, ha tudjuk, hogy az EV100-hoz csatlakozó első FMCG vállalat, az Unilever flottája önmagában nagyságrendileg 13.300 vállalati autóból áll. Annak érdekében, hogy a csatlakozó vállalatok céges autóinak vezetői a lehető legrövidebb időn belül használatba vehessék a hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járműveket, a beszállítói szerződések megújításakor már figyelembe veszik a célszámokat.

Több tagvállalat emellett a jövőben kifejezetten olyan autókölcsönző cégekkel és taxitársaságokkal működik együtt, amelyeknek képesek hibrid, elektromos, vagy hidrogén üzemanyagcellás járműveket biztosítani, és elektromos illetve hidrogén üzemanyagcellás töltőállomások telepítését is tervezek telephelyeiken.

A károsanyag-kibocsátás csökkentése jót tesz az üzletnek

A hibrid, elektromos vagy épp hidrogén üzemanyagcellás szállítmányozásra való áttérés üzleti és környezetvédelmi szempontból egyaránt hasznos, hisz nem csupán a káros környezeti hatások mérsékelhetőek, de a hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autók révén az üzemben tartási költségek is csökkennek, nem beszélve a számos országban az alternatív hajtásokat használó vállalatok számára elérhető adókedvezményekről.

„Járműveink szénkibocsátásának csökkentése által mi is hozzájárulunk az egészségesebb, tisztább és fenntarthatóbb környezethez. Ebben a szektorban hihetetlenül gyorsan fejlődik a technológia, a hatótávolság folyamatosan növekszik, a jövő pedig az elektromos hajtású, önvezető járműveké” – fogalmaz Lee Warner, az Unilever globális flottamenedzsere.

Az EV100 hozzájárul az éghajlatváltozást érintő megmozdulások növekvő számú kezdeményezéseihez, és támogatja az ehhez kapcsolódó programokat. A tagvállalatok célja nem kevesebb, mint hogy 2030-ra tevékenységeinket CO2-pozitívvá tegyük. Ez azt jelenti, hogy az energiát 100 százalékig megújuló forrásokból nyerjék és hozzájáruljanak az általuk felhasználtnál több megújuló energia előállításához, a felesleget pedig annak a közösségnek bocsássák rendelkezésére, amelyben működnek. Ezt a célt szolgálja egyébiránt a vállalatok abbéli – egyébiránt szintén költséghatékony törekvése – hogy a munkavégzés során olyan modern technológiákat alkalmazzanak (információs felhő, video-konferenciák vagy épp a Skype for Business) amelyek egyre kevesebb közlekedést tesz szükségessé, ezzel is csökkentve széndioxid-lábnyomukat.

Először jöhetnek a hibridek, majd az elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás járművek
Ma és középtávon a leginkább élhető és praktikus környezetbarát megoldást az elektromos és hagyományos meghajtást kombináló, a fékezési energiát elektromos energiává alakító full hibrid hajtás képviseli, amely nem igényel külső töltést, miközben az autó a városi közlekedés során akár 60-70%-ban tisztán elektromos üzemben fut. Jóllehet, ma már minden meghatározó autógyártó kínál hibrid modelleket, talán kevéssé közismert, hogy a hibrid technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító Toyota, és prémium márkája, a Lexus együtt immár több, mint 11 millió hibrid autót értékesített világszerte (mintegy 10 millió Toyota és 1 millió Lexus): ez nagyságrendileg négyszerese annak, amennyi hibrid és elektromos autót a többi autógyártónak eddig együttesen sikerült eladnia. A Toyota által két évtizede elindított hibrid forradalom – amely magával hozta az elektromos autók és a hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztését is – beérni látszik, ezt pedig a környezetre kiemelten káros dízel autóktól – részben a dízel botrány hatására, részben a számos európai nagyvárosból a dízel autók kitiltását célzó szabályos tervezett bevezetése okán – tapasztalható rohamos elfordulás csak még inkább felgyorsítja. Ennek következtében világszerte rohamosan nő az alternatív meghajtású modellek értékesítésének aránya, hazánkban például három év alatt megnégyszereződtek a hibrid eladások, amelyek nagyságrendileg 80%-át egyébiránt a Toyota és a Lexus viszi.

„A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott, egyben a piac legszélesebb, világszerte 34, Európában 16 modellből álló hibrid modellportfólióját jegyző, és az elektromos hajtás illetve a hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében is élenjáró autógyártóként a Toyota, és prémium márkája, a Lexus üdvözli az EV100 kezdeményezést. Vállalatunk önmaga számára megfogalmazott célkitűzése egyébiránt még ennél is ambiciózusabb: terveink szerint 2020-ig globális értékesítésünk minimum 50%-át teszik majd ki a környezetbarát hibridek, ám ennél vélhetően még jobb eredmény várható, hiszen például Európában a Toyota márka esetében ez már ma 40%, a Lexus tekintetében pedig 80% felett van” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Az EV100 kezdeményezéshez csatlakozó meghatározó globális vállalatok által megfogalmazott rendkívül erős üzenet ráadásul nem csupán az autógyártók számára jelent biztos hátteret az alternatív hajtások terén tett fejlesztések további felgyorsítására, de a tágabb értelemben vett piaci kereslet tekintetében is akcelerátor hatása lehet, felgyorsítva a folyamatot, amely a kisebb vállalatok hibrid és kisebb mértékben egyéb alternatív hajtásra történő átállása tekintetében már most megfigyelhető” – mutat rá a szakember.

Az egy addicionális, külső töltést igénylő akkumulátor révén további tisztán elektromos hatótávot elérhetővé tevő plug-in hibrid hajtást egyébiránt szintén a Toyota jegyzi, és bár számos vállalat kínál már ilyen modellt, élhetősége jelenleg hasonló korlátokba ütközik, mint a tisztán elektromos hajtásé: jelesül az infrastruktúra szűkösségébe és a hosszú töltési időbe, amelyekhez tisztán elektromos autó esetében a hatótáv korlátozott volta is társul. Az áttörést nagyságrendileg fél évtizeden belül szintén a Toyotától várják, az elektromos akkumulátorok fejlesztésében minden más autógyártónál nagyobb tapasztalattal rendelkező japán vállalat szilárdtest akkumulátorai ugyanis úgy tűnik orvosolják majd a hatótáv és a töltési idő kérdését, az infrastruktúra (azaz az elektromos töltőállomás hálózat) fejletlensége, illetve az elektromos autók számának növekedésével drasztikusan emelkedő energiafelhasználási igény és hálózati terhelés ugyanakkor továbbra is nyitott kérdés marad.

Hamarabb hozhat széles körben alkalmazható, praktikus és élhető megoldást a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia, a hidrogén üzemanyagcellás töltőállomás hálózat kialakítása ugyanis a jelenlegi töltőállomás hálózat minimális átalakításával/bővítésével elvégezhető, miközben a tankolás módja, időigénye, és az ezzel a technológiával hajtott autók hatótávja a hagyományos autókéhoz hasonló. Jelenleg ugyan a Toyota az egyetlen autógyártó, amely sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autót kínál, ám a japán vállalat számos ezzel kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztott a versenytársaival, annak érdekében, hogy az abszolút zöld technológia minél hamarabb széles körben elterjedhessen.

„Rövid és középtávon a full hibrid hajtás jelenti az abszolút praktikus zöld megoldást, évtizedes távlatban gondolkodva ugyanakkor, alkalmazási területtől függően vélhetően az elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás technológia lesz majd a két legoptimálisabb alternatíva. Jóllehet utóbbiról ma még talán kevesebbet hallunk, a Toyota rendelkezik már hidrogén üzemanyagcellás targoncával, busszal és teherautóval is, de léteznek ezzel a technológiával hajtott repülőgépek és hajók fejlesztésére irányuló előrehaladott törekvések is más piaci szereplők részéről. Éppen ezért különösen üdvözlendő az EV100 kezdeményezés azon eleme, amely elektromos és hidrogén üzemanyagcellás töltőállomások kialakítását is kilátásba helyezi. Ennek révén az autógyártók és autó felhasználók közösen járulhatnak hozzá egy zöld, élhetőbb világ megteremtéséhez” – teszi hozzá Varga Zsombor.

A Honda Civic az AUTOBEST 2018 döntősei közt

Kiváló tulajdonságainak köszönhetően az új Honda Civic is jó eséllyel pályázik az AUTOBEST 2018 – A legjobb európai vétel díjára.

 

 

Legutóbb tavaly, a HR-V-vel sikerült a japán márkának bejutnia az első hatba, ami azt mutatja, hogy a megújult választékot csupa kiemelkedő használati értékű modell alkotja.

Az AUTOBEST Európa legnevesebb autós-újságíróit hívta meg a zsűribe, így a végeredmény 31 ország szakembereinek véleményét tükrözi. Céljuk, hogy megtalálják azt az új modellt, ami a legjobb vételt jelenti az európai vásárlók számára, így az árképzést, a variálhatóságot, a formatervet és a kommunikációs kiegészítőket éppúgy vizsgálják, mint az alkatrész-ellátást vagy a szervizszolgáltatást. Ahhoz, hogy egy típus nevezhessen, indulóárának 20 ezer euró (kb. 6,2 millió forint) alatt kell lennie.

A Civic tizedik nemzedékének bevezetését a Honda történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg, ami nemcsak a karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet érintette, hanem a gyártást is hatékonyabbá tette. Az európai forgalmazás 2017 elején kezdődött. Az ötajtós kivitelt Swindonban, a Honda angliai üzemegységében készítik.

A hat legjobb közül november 29. és 30. között, az olaszországi Vairanóban választják ki a győztest, a 17. AUTOBEST díjat pedig december 15-én adják át.

LEGFRISSEBB

Megkezdődött a Toyota kínai villanyautógyárának építése

0
Helyi társvállalat bevonása nélkül hozza létre első kínai elektromosjármű-gyártó üzemét a Toyota-csoport. A 100 százalékban saját tulajdonú létesítményben már 2027-ben beindulhat a termelés. Külföldi beruházók...

TESZTJEINK