Főoldal Blog Oldal: 293

Hamarosan kapható a Nissan Micra BOSE Personal Edition

Az autó a Nissan és a BOSE audiomárka régmúltra visszatekintő kapcsolatát ünnepli. Ez a vadonatúj, ötödik generációs Micra első különleges változata.

Az autóból mindössze 2500 darab készül a teljes európai piacra, biztosítva ezzel a modellváltozat exkluzív jellegét, ezen felül a Micrához tervezett egyedi BOSE Personal hangrendszer teszi különlegessé a járművet az ügyfelek számára. A BOSE digitális jelfeldogozó egysége és a hat nagy teljesítményű hangszóró magával ragadó, 360°-os hangélménnyel tölti ki a teret. Ezek közül kettő a vezető fejtámlájába épített BOSE  UltraNearfield hangszóró.

A BOSE PersonalSpace Control funkcióval a BOSE Personal hangzása a vezető ízlésének megfelelően szabható személyre. Ez a funkció a Micra hangbeállításai között található, melyek az autó NissanConnect infotainment rendszeréből érhetőek el. Számos hangbeállítási lehetőség áll rendelkezésre a precíz, előre koncentrált hangképtől a sokkal szélesebb, körülölelő hangélményig.

A Nissan Micra BOSE Personal Premium Edition a Tekna csúcsfelszeltségre épül, azonban alapkivitelben járnak hozzá további extrák és egyedi kiegészítők. Az autó Enigma Fekete vagy Fegyverszürke színekben érhető el, és alapfelszereltségként jár hozzá a Micra Ultimate külső csomagja, illetve az utastér egyedi kiegészítőket tartalmazó csomagja is, mindkettő Energy narancsvörös színben.

A külső csomagban az első és hátsó lökhárítók, ajtók, külső tükrök és a 17”-os könnyűfém keréktárcsák is narancssárga díszbetéteket kaptak. A testreszabott megjelenést minőségi fekete és narancs tető- és motorháztető-fóliák teszik teljessé. A Micra B-oszlopán található egyedi BOSE Personal logó jelzi, hogy az autó limitált kiadású.

Az utastér egyedi kiegészítői között megtalálhatóak a duplán varrott betétek az üléseken, a padlószőnyegek és ajtóvédő lemezek, természetesen mind Energy narancsvörös színben. Az első ülések közé került egy prémium kivitelű kartámasz is.

A BOSE Personal Premium Edition változat a Tekna felszereltségen – a Micra kínálatának zászlóshajóján – alapul, így a teljesen LED-es fényszórók sem maradnak el. Opcionális extraként választható számos fejlett biztonsági technológia is, például az intelligens vészfékezési asszisztens gyalogos-felismeréssel. Elérhető az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés is. Ez egy intelligens sávelhagyást jelző és megelőző rendszer: ha be van kapcsolva, sávelhagyáskor a kormánykerék finoman rezeg, és az autó a fékek egymástól független aktiválásával visszatér a sávjába.

A Nissan Micra BOSE Personal Premium Edition a 0,9 literes, 90 lóerős, háromhengeres méretcsökkentett turbómotorral rendelhető ötsebességes kézi sebességváltóval. A magabiztos és kényelmes vezetésről olyan technológiák gondoskodnak, mint az Aktív menet-szabályozás és az Aktív nyomvonal-szabályozás.

Helen Perry, a Nissan Europe kisautókért felelős ügyvezetője elmondta: „A Nissan Micra Bose Personal Edition megtestesíti azt a nagyszerű munkát, melynek köszönhetően a Nissan és BOSE a kisautók szegmensébe is elhozta a kimagasló hangélményt. Tovább erősíti ígéretünket ügyfeleink irányába, mely szerint mindenki számra elérhetővé tesszük az innovációt és élményt.”

Jens Groth a BOSE Automotive System európai marketingigazgatója a következőket tette hozzá: „A Nissan Micra Bose Personal Edition a Nissannal közös erőfeszítésünk eredménye, annak a célnak a beteljesülése, hogy egy kisautóban is elérhető legyen a nagy teljesítményű hangélmény. Ez csak egyedi és innovatív megközelítéssel volt megvalósítható. A Nissan Micra BOSE Personal Edition a lélegzetállító hangélmény és a lenyűgöző autóipari megoldások különleges elegye, és a BOSE-t örömmel tölti el, hogy ilyen fontos szerepet tölthetett be ennek a nagyszerű autónak a megalkotásában.”

A Bose Personal Premium Edition-on kívül a Kelet és Közép Európai régióban elérhető lesz egy egyedi különleges verzió is, melynek neve BOSE Personal Edition. Ez a limitált kiadás Acenta felszereltségi szinten alapul és szintén 0,9 literes, 90 lóerős, háromhengeres méretcsökkentett turbómotorral érkezik.

Az egyedi külső megjelenés részei a fekete és narancssárga színű elülső és hátsó lökhárítón található díszlécek, a szintén fekete és narancssárga külső tükörborítás illetve a 17”-os könnyűfém kerektárcsák színes betétekkel.

A belső személyre szabási lehetőségek közé tartozik a puha tapintású, Energy Narancsvörös betét az üléseken és a BOSE Personal audiorendszer. Annak érdekében, hogy az utazás még kényelmesebb legyen a BOSE Personal Edition része az automata légkondicionáló berendezés, a tolatókamera és hátsó parkolószenzor.

Minden eladott autó után elültet egy fát a Lexus

Csepp a tengerben, mégis nagyra értékelendő a Lexus gesztusa, amivel a márka indiai bevezetését igyekeznek emlékezetessé és társadalmilag is üdvözlendővé tenni.

Nehezen hihető, pedig alig több mint két hónappal ezelőtt vezették be hivatalosan a Lexus márkát Indiában. A hibrid luxusautók globális piacvezető márkájára fontos küldetés vár: egy olyan, hatalmas országban kell meghonosítania a környezettudatos közlekedés gondolatát, ahol a világon a legmagasabbak közé tartozik a dízel üzemű járművek aránya. Aligha véletlen, hogy Oroszország, Dél-Afrika és Új-Zéland mellett India azon kevés piacok egyike, ahol dízelmotorral is megvásárolható a Lexus legnagyobb típusa, az 508 centiméteres LX szabadidőjármű. A 261 lóerős, 4.5 literes, V8-as motorral szerelt óriás mellett két takarékos hibrid: az RX 450h (5,3 l/100 km) és az ES 300h (5,9 l/100 km) szerepel a márka kezdeti palettáján.

A dízelmotor piaci szempontból megkerülhetetlen, ám kevéssé összeegyeztethető a Lexus környezettudatos szemléletével – nem véletlen, hogy ma már egyetlen más modelljét sem kínálja ezzel a technológiával a márka –, ezért az indiai importőr elegáns gesztussal igyekszik csökkenteni a modell környezeti terhelését. Minden egyes eladott autó (beleértve a hibrid modelleket is) után közös együttműködésben a Grow-trees szervezettel elültetnek egy-egy facsemetét valahol az országban.

„A kezdeményezés jelentős mérföldkő a Lexus azon törekvésében, hogy élhetőbb bolygót hagyjunk örökül a jövő generációi számára” – nyilatkozta az ünnepélyes bejelentés kapcsán Akitoshi Takemura, a Lexus India elnöke. „A fák ültetésével mérsékeljük tevékenységünk szénlábnyomát, ezen felül azáltal, hogy ügyfeleinket is bevonjuk a folyamatba, hozzájárulhatunk a környezettudatos közösségek kialakulásához, megerősödéséhez. A Lexus többről szól, mint az autókról: legalább olyan fontos számunka, hogy termékeink jobbá tegyék a jövőt. Küldetésünknek tekintjük, hogy a fenntarthatóság új módjait feltárva a lehető legteljesebb mértékben járulhassunk hozzá egy tisztább, zöldebb környezet kialakításához.”

A Toyota csoport számára nem újdonság az ökoszisztémát segítő kezdeményezés. Ausztráliában 2000 óta támogatják a Planet Ark Alapítvány faültetési programját; a mai napig több mint 22 millió facsemete elültetését tették lehetővé a hagyományosan július végén megrendezett országos fa-ünnepek alkalmával.
2008 óta pedig rendszeresen ültetnek fát ázsiai gyártóüzemeik környezetében is; 2009-ben Indiában 30 ezer mangófát telepítettek a bangalore-i gyár területén.

A Honda Civic Type R újabb elismerést kapott

Mint minden évben, idén is kiírta olvasói szavazását a német Sport Auto magazin. A kiadvány felhívására több mint 13 ezren adták le voksukat, melyek alapján a „Legjobb import kompakt sportkocsi” kategóriában a Honda Civic Type R diadalmaskodott.

A Honda „utcai versenyautójának” kimagasló képességei nem ismeretlenek a rajongók előtt, ugyanis áprilisban már megdöntötte az elsőkerék-hajtású modellek körrekordját a Nürburgring Nordschleifén. Ez alighanem nagyban hozzájárult, hogy többek között a Kia Pro cee’d GT-t, a Renault Megane GT TCe 205-öt és a SEAT Leon SC Cupra 300-t is maga mögé utasította a szavazáson.

Ez már a második alkalom, hogy Honda győzedelmeskedett a Sport Auto magazin közvélemény-kutatásán, hiszen 2015-ben a Civic Type R előző generációja bizonyult a legnépszerűbbnek a legjobb import kompakt sportkocsik mezőnyében.

A 320 lóerős 2.0 VTEC TURBO erőforrással felszerelt új Civic Type R elképesztően gyors, erről árulkodik, hogy mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Kimagasló, 272 km/órás végsebessége szintén elismerésre méltó, csak úgy, mint a kifinomult, multi-link rendszerű hátsó futómű és a különleges, páratlan aerodinamikai hatékonyságú karosszéria, ami nagy tempónál is biztos úttartás garantál a típusnak.

A Honda SENSING menetbiztonsági csomag minden Civichez alapáron jár, így a Type R-nél is szériafelszereltség az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszert, a Sávtartó Asszisztenst és az Intelligens Adaptív Sebességrögzítő.

Több, mint 10 ezer darab hálózatról tölthető autót értékesített a BMW szeptember hónapban

A BMW i divízió jövőbe mutató modellpárosából, a BMW iPerformance paletta tagjaiból és a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI Countryman-ből az idei év első kilenc hónapjában világszerte összesen 68 687 darabot értékesített a BMW Group – a vállalatcsoport hálózatról tölthető portfóliója ezzel máris felülmúlta abszolút tavalyi teljesítményét.

2017 első kilenc hónapjában a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának kilenc tagja máris túlszárnyalta a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik tavalyi abszolút értékesítési eredményét. A vállalatcsoport történetében az idei szeptember volt az első olyan hónap, amikor a hálózatról tölthető modellek átadása önmagában is átlépte a tízezres határszámot. A BMW i3 és BMW i8 modellduót, a megannyi BMW iPerformance gépkocsit és a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt egyesítő kilenctagú portfólió 2017 kilencedik hónapjában világszerte 10 786 ügyfelünk tetszését nyerte el (50,5 százalékos növekedés), amellyel 68 687 darabra nőtt a BMW Group által idén eladott tisztán elektromos meghajtású, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik száma (64,2 százalékos abszolút javulás).

„Elégedetten nyugtázzuk páratlanul egyedi, hálózatról tölthető modellpalettánk folyamatos, kiegyensúlyozott értékesítési növekedését, miközben egyre több független szervezet ismeri el felméréseiben az elektromos mobilitás terén betöltött abszolút vezető pozíciónkat” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik piacán a BMW Group tudhatja magáénak a legnagyobb részesedést, és idén már most több ilyen modellt értékesítettünk világszerte, mint tavaly egész évben. Kiváló úton haladunk afelé, hogy év végén e téren átlépjük a 2017-es esztendőre előirányzott százezres darabszámot. Stabil értékesítési növekedésünkből az új BMW 530e iPerformance plug-in hibrid modell jelentős részt vállal (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 44 – 49 gramm / km; az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek), hiszen számos piacunkon ez a harmadik legkelendőbb hajtáslánc a BMW 5-ös limuzin palettáján” – tette hozzá.

2017 szeptemberében a BMW Group világszerte 239 764 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző szeptember tükrében a meghatározó BMW X3 aktuális generációváltása ellenére is 0,8 százalékos emelkedésnek számít. A vállalatcsoport ezzel 1 811 234 darabra növelte idei értékesítési mutatóját, amely 3,7 százalékos abszolút növekedést jelent. A szeptember havi és az egész éves eladási teljesítmény új értékesítési rekordnak számít.

Január és szeptember között a BMW világszerte 1 537 497 darab gépkocsit értékesített, amely 3,9 százalékos gyarapodást jelent. A sikertörténetből a modellpaletta megannyi tagja kivette a részét, miközben ügyfeleink körében továbbra is a BMW X modellcsalád a legnépszerűbb. A kiváló terepezési képességekkel felvértezett portfólió képviselői az idei év első kilenc hónapjában 522 360 példányban keltek el, amely a BMW X3 párhuzamosan zajló generációváltása ellenére is 12,5 százalékos abszolút növekedést jelent. Hatalmas népszerűségnek örvend a BMW 1-es sorozat és a BMW 7-es sorozat is, amely 143 018 darabos, illetve 47 880 darabos eladásával 10,8 százalékos, illetve 14,7 százalékos fejlődésről tett tanúbizonyságot. Az új BMW 5-ös sorozatból csak szeptemberben 48,8 százalékkal többet, 23 737 példányt adtunk el világszerte – a modell generációváltását éppen lefolytató Kínát nem számolva.

Az idei év első kilenc hónapjára vetítve a MINI ugyancsak új rekordot könyvelhet el: a BMW Group brit prémiummárkája január és szeptember között 271 394 darab új autót adott el, amely 2,8 százalékos abszolút gyarapodás. „A MINI tovább halad a hosszú távon fenntartható, kiegyensúlyozott értékesítési növekedés útján, élen az új MINI Countryman modellel” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.

„Első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellünket, amelyet júniusi piaci bevezetése óta több mint 2 700 példányban adtunk át, egészen fantasztikus ügyfélérdeklődés övezi” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer, aki rámutatott: idén szeptemberben tíz eladott MINI Countryman modellből egy a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell volt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km; az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A goodwoodi székhelyű Rolls-Royce márka 2017 első kilenc hónapjában világszerte összesen 2 343 darab luxusautót értékesített, amely 10,7 százalékkal marad el az előző esztendő hasonló időszakától. Mindez a Phantom leköszönésének és a várva várt utód 2018 januárra időzített első átadásainak, valamint a luxusautó-szegmens körüli, számos régióban tapasztalható gazdasági nehézségek számlájára írható. A brit luxusautó-gyártó mindeközben tovább folytatta gyártósorai felkészítését az új Phantom érkezésére: az idén júliusban, Londonban leleplezett fejedelmi zászlóshajó iránt már most elsöprő érdeklődés mutatkozik.

A BMW Motorrad világszerte 14 090 darab robogót és motorkerékpárt értékesített idén szeptemberben, amely 15,3 százalékos fejlődésnek és ismét új havi eladási rekordnak számít. A BMW Group kétkerekű divíziója ezzel 127 818 darabra növelte idei eladási mutatóját, amely 10,1 százalékos abszolút gyarapodás.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.

A Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek ellenére Európában a BMW és a MINI is értékesítési növekedést könyvelhetett el a január és szeptember közötti időszakra vetítve, a 815 681 darab új autó 1,1 százalékos eladási növekedést jelent.

Ázsia továbbra is kimagasló értékesítési mutatókat produkál, a régióban Kínában mutatkozik a legátfogóbb ügyfélérdeklődés a BMW Group portfóliója iránt. A vállalatcsoport idén 620 287 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek a térségben, amely 13,2 százalékos fejlődésnek felel meg.

Az egyesült államokbeli gazdasági nehézségek a BMW Group tengerentúli értékesítési eredményeiben is visszaköszönnek, a vállalatcsoport eladási mutatói jelenleg 325 807 eladott gépkocsival 3,3 százalékkal a tavalyi érték alatt állnak.

Jari-Matti Latvala a Celica GT-Four ST185 volánja mögött

A Castle Combe versenypályán megrendezett Rally Day évről évre ralirajongók tömegeit vonzza egész Nagy-Britanniából. Idén a bájos Costwolds hegyek közötti attrakciókat meg akarta tapasztalni Jari-Matti Latvala, a WRC Toyota csapat sztárja is. A finn pilótának a szervezők valami különlegessel készültek – a ralilegenda Toyota Celica GT-Four ST185 tesztelésével.

A Toyota Celica GT-Four ST185 a márka történetének legtöbbször díjazott raliautója. Ennek köszönhetően szerzett a Toyota egymás után két konstruktőri világbajnoki címet (1993, 1994) és három egyéni világbajnoki címet (1992, 1993, 1994).
A Celica tesztvezetésére várva Latvala hangsúlyozta: „Nagyon izgatott vagyok, hogy kipróbálhatom azt az autót, amelyről Juha Kankkunen azt mondta, ez volt a legjobb autó, amivel valaha versenyzett. Arra számítok, hogy a Celica nagyon erősnek és a kanyarokban némiképp alulkormányzottnak bizonyul majd.”

A Toyota legendáinak gyűjteménye

Latvalának Finnországban, a garázsában egész sportautó-kollekciója van. Megtalálható benne a Corolla AE86, amellyel a TOYOTA GAZOO Racing csapat jelenlegi pilótája a karrierjét kezdte, valamint egy másik klasszikus, az 1999-es Corolla WRC. Ennek a kormánya mögött indult Jari-Matti a finn bajnokságban és a WRC néhány fordulójában, amikor a gyári versenyzői állásért küzdött. Ugyanakkor a Celica GT-Four ST165-öst, vagyis az ST185 elődjét, történelmi versenyeken való induláshoz használja.

A Celica GT-Four ST185 kipróbálása után Latvala az autó tulajdonosával, az egykori ralipilótával, Nicky Gristtel beszélgetett. „Csodálatos volt! A motor erős és dinamikus volt, az autót pedig rendkívül könnyen lehetett irányítani. Összehasonlítva az ST165-ösömmel, érezni lehetett, hogy a motor a turbónak köszönhetően sokkal erősebb és nyomatékosabb lett. Az ST185 persze nemcsak erősebb, de gyorsabban is reagál. Nagyon könnyen kézben tartható driftelés közben. Irigylem Nickyt, hogy sikerült megvennie ezt az autót” – osztotta meg benyomásait Latvala.

A Walesi Rali mindössze két hét múlva kezdődik

A Rally Day-en Jari-Matti Latvalát úgy kezelték, mint egy rock-sztárt. Szívesen adott autogramokat a TOYOTA GAZOO Racing reklámtárgyaira és plakátjaira. A rajongók gyakran kérdezték a Walesi Ralin való indulásról, amelyre október 26-29. között kerül sor. Latvala kétszer is megnyerte a WRC-bajnokság walesi fordulóját, 2011-ben és 2012-ben. A futam a Toyota sikereinek arénája is volt – 1990-ben Carlos Sainz Walesben egy Celica GT-Four ST165 volánja mögött érte el itt az első helyet. A győzelem hozzájárult ahhoz, hogy a spanyol pilóta megszerezze a bajnoki címet.

„Amióta a Toyota visszatért a rali-világbajnokságba, egyre több rajongó jön oda hozzám. Egyesek közülük korábban nem érdeklődtek a rali iránt, de a Toyota újbóli megjelenésére tekintettel kezdtek felbukkanni a futamokon. Remélem, hogy a márka brit szurkolói közül sokan eljutnak majd a speciális szakaszokra a walesi erdőkben, és a szervizpontra Deeside-ba” – hangsúlyozta Latvala a Rally Day során.

A Toyota a WRC-ben

A Toyota ralitörténelme három évtizednyi rendszeres WRC-szereplést jelent – a bajnokság első évadától, vagyis 1973-tól kezdve egészen 1999-ig, amikor a márka megszerezte harmadik konstruktőri világbajnoki címét. Legnagyobb sikereihez olyan legendás modellek járultak hozzá, mint a Celica Turbo 4WD vagy a Celica GT-Four három generációja és a Corolla WRC, valamint olyan kiemelkedő pilóták, mint Carlos Sainz, Didier Auriol és Juha Kankkunen.

2017-ben a Toyota új autóval tért vissza a bajnokságba: a Yaris WRC-vel. Volánja mögött Jari-Matti Latvala megnyerte a svéd ralit, Esapekka Lappi pedig a finn ralit. A Toyota csapat első jelentős sikere ebben a szezonban a Monte-Carlo rali volt, amelyen Latvala a második helyezést érte el.

A Polestar a Volvo önálló globális elektromos sportmárkája lett, mutatjuk, merre tendál a koncepció

A Polestar brand a Volvo Car Group új, önálló, globális elektromos sportmárkájává vált.

Ennek kapcsán a vadonatúj brand máris, október 17-én bemutatja első modelljét Shanghajban.

Mára pedig igazi csemegét tartogatunk: a hivatalos leleplezés-bemutatás előtt pár nappal egy rövid film segítségével vázoljuk, milyen irányba is indul el a régi-új, korábban konkrétan és szorosan a Volvo-hoz köthető, mára önálló brand.

Íme, a kapcsolódó kisfilm:

17.10.17
www.polestar.com

A világ legnyereségesebb autógyártója a Toyota

A Forbes által közzétett, a világ 2000 legnagyobb vállalatát számba vevő lista adatait a Visual Capitalist elemezte, a tanulmányból pedig kiderül, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, emellett a világ vezető prémium hibrid autómárkájaként ismert Lexust is jegyző Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója. Mindez egybecseng azzal, hogy idén a környezetbarát hibrid technológiát jegyző, és annak rohamosan növekvő népszerűségének köszönhetően minden korábbinál sikeresebb Toyota brandet idén a Millward Brown, a Forbes és az Interbrand is a világ legértékesebb autómárkájának nevezte.

A prémium márkájával, a Lexusszal együtt az autóipari innovációk és a megbízhatósági statisztikák tekintetében is élen járó, a környezetbarát hibrid technológia révén pedig valóságos iparági forradalmat levezénylő Toyotát idén a Millward Brown mellett az Interbrand és a Forbes is a világ legértékesebb autómárkájaként aposztrofálta. Ha ez nem volna elég, a Forbes által összeállított, a világ kétezer legnagyobb vállalatát számba vevő listán a Toyota, messze a legnagyobb autógyártóként, a tízedik helyen szerepel. Érdekességként érdemes kiemelni, hogy a listán a Toyotát megelőző vállalatok közül az első nyolc bank vagy pénzügyi intézmény, a kilencedik pedig az Apple. A listán szereplő következő autógyártó a Daimler, amelyet a 28. helyen jegyez a Forbes. A mértékadó magazin kétezer vállalatot számba vevő listája alapján Ishtyaq Habib nemzetközi elemző elkészített egy a világ száz legnyereségesebb vállalatát bemutató interaktív ábrát, ahol a nagy körök az egyes vállalatok éves bevételét, a bennük lévő középső színes körök pedig az elért éves profitot mutatják, amelynek segítségével jól vizualizálható az egyes iparágakra jellemző profitráta is.

A világ száz legnyereségesebb vállalata közé mindössze tíz autógyártó jutott be, közülük magasan a Toyota érte el a legnagyobb profitot, mintegy 17 milliárd dollárt 2016-ban, ezzel a környezetbarát modelljeiről és autóinak legendás megbízhatóságáról ismert japán autógyártó tavaly a világ 11. legnagyobb profitját termelő vállalatnak bizonyult. A TOP 10 legnyereségesebb autógyártó egyébiránt együttesen 1552 milliárd dollár bevétel mellett 69 milliárd dollár profitot ért el, azaz az iparági profitabilitás elég alacsony, átlagosan 4,4%. A Toyota amely a TOP10 autógyártó összbevételének 16%-át, és megtermelt profitjának 25%-át érte el egymaga, ennél magasabb, 6,8%-os profitabilitással dolgozik, ennél hatékonyabb csak a BMW csoport volt 7,7%-al, az ő összesített profitjuk ugyanakkor mindössze 8 milliárd dollár, azaz kevesebb, mint fele a Toyota által elértnek. A Toyota teljes vagyonát a Forbes 412 milliárd dollárra teszi, ezzel második a 459 milliárd dollár összvagyonú Volkswagen mögött, utóbbi ugyanakkor tavaly mindössze 6 milliárd dollár nyereséget termelt 240 milliárd bevétel (azaz 2,5%-os profitabilitás mellett). A Toyota ugyanakkor nem csupán a világ legnyereségesebb autógyártója, a Forbes a piaci értékét is messze a legnagyobbra, 172 milliárd dollárra becsüli, ami azt jelenti, hogy a második legértékesebb Daimler, a harmadik legértékesebb GM és a negyedik legértékesebb BMW együtt ér nagyságrendileg annyit, mint a hibrid technológiát jegyző japán autógyártó. Beszédes az is, hogy a második legnyereségesebb Daimler és harmadik legnyereségesebb GM együtt termel annyi profitot, mint a Toyota egymaga, ha pedig a tízes lista aljáról indulunk, a Fiat Chrysler, a Honda, a Nissan Motor, a Ford Motor és a SAIC Motor együttes profitja kell ahhoz, hogy megfogják a Toyotát. Utóbbi egyébiránt a tízes lista egyetlen kínai tagja, mára már a világ hatodik legnyereségesebb autógyártója.

„A világ magasan legnyereségesebb autógyártójaként a Toyota minden más autógyártónál több erőforrást fordít a jövőbemutató, forradalmi technológiák és aktív biztonsági rendszerek, a környezetbarát full hibrid, plug-in hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok, valamint a jövő autonóm autóinak fejlesztéséhez is elengedhetetlenül szükséges robotika és a mesterséges intelligencia területén végzet kutatási és fejlesztési tevékenység finanszírozására” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Mindez lehetőséget teremt számunkra, hogy továbbra is vezető szerepet töltsünk be az abszolút zöld, felelős mobilitási megoldások fejlesztésének területén, és a jövőben is olyan autókat és szolgáltatásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek túlszárnyalják elvárásaikat, hozzájárulva egy élhető, fenntartható társadalom megteremtéséhez” – teszi hozzá a szakember.

Ishtyaq Habib elemző egyébiránt elemzéséhez tovább szűkítette a listát, és a világ 50 legnyereségesebb vállalatának vizsgálatakor további érdekességekre figyelhetünk fel. A világ 50 legnyereségesebb vállalata tavaly összesen 724 milliárd dollár profitot termelt 5089 milliárd dolláros összbevétel mellett, azaz az átlagos profitabilitás 14,2%-os, ami több, mint háromszorosa az autóipar átlagos profitabilitásának. Az összprofit 44,3%-t a pénzügyi szektor termelte, amelynek átlagos profitabilitása 19%. A második legnagyobb szereplő a szintén 19%-os átlagos profitabilitással működő IT szektor, amely az össznyereség 22,1%-t vitte el. A harmadik a 8,1%-ot vivő telekommunikációs szektor, amely 11%-os átlagos profitabilitással működik, míg a negyedik helyen az összprofit 5,4%-át jegyző gyógyszeripar áll, ahol kiugróan magas, 41%-os a profitráta. Az autóipar a teljes nyereség mindössze 4,8%-ával csupán az ötödik helyre fért be. A pénzügyi szektor egyébiránt 19, az IT szektor 10, a telekommunikációs szektor 5, a gyógyszer- és autóipar pedig 3-3 vállalattal képviselteti magát az ötvenes listán.
A legmagasabb profitrátával, 74%-al egyébiránt a listán csupán egyetlen vállalattal szereplő dohányipar büszkélkedhet. Ugyan nem ennyire kimagasló, de 16%-ot elérő filmipar és a 15%-os profitabilitást felmutató fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok sem panaszkodhatnak. Az autóiparnál alacsonyabb megtérülést, 4%-os profitrátát csupán a kiskereskedelem hoz a TOP50 legnyereségesebb vállalat vizsgálata során (a TOP50-ben egyébiránt az autóipar nem 4,4%-al, hanem 6%-al szerepel, nem rontják le az eredményét ugyanis a TOP100-ba már beférő kevésbé hatékony szereplők.) úgy, hogy a Toyotán kívül csupán két másik autógyártó, a 34. helyen végző Daimler fért bele a TOP50-be. Mindeközben az 50-es listán 19 szereplővel képviseli magát az említett pénzügyi, 10 szereplővel az IT szektor, 3 szereplővel pedig a gyógyszeripar.

További érdekesség, hogy a világ TOP50 legnagyobb nyereséget termelő vállalata között immáron 11 kínai szereplő is megjelenik, akik az összbevétel 21%-át (1011 milliárd dollár), ugyanakkor az összprofit 30%-át (214 milliárd dollár) jegyzik, átlagos profitabilitásuk pedig 21%.

Abban, hogy ilyen nagy arányban részesednek a profitból, meghatározó szerepe van annak, hogy jellemzően a legprofitábilisabb szektorok közé tartozó pénzügyi és telekommunikációs szektort képviselik.

Tovább folytatódik a BMW i magyarországi értélesítési sikersztorija

A BMW i3 és i8 modellek értékesítése már az idei első három negyedévben túlszárnyalta a 2016-os egész éves eredményeket.

A BMW i, azaz a vállalat innovatív gondolkodását szimbolizáló modelljei, új rekordértékesítést értek el Magyarországon. Még soha nem kelt el száznál több autó a BMW fenntarthatósági jelképének is beillő BMW i3 és i8 modelljeiből egyetlen év alatt. Sőt, az idei első három negyedévben átadott, tehát januártól szeptember végig forgalomba helyezett 105 db autó a teljes 2016-os évi értékesítési eredményt is jócskán túlszárnyalja. 95 db BMW i3 és további 10 db BMW i8-as modellt vettek át tulajdonosaik Magyarországon, így elmondható, hogy a 2014 végén bevezetett almárka igazi sikertörténet Magyarországon. A BMW i3-as legfrissebb változatai néhány héttel ezelőtt debütáltak a Frankfurti Autószalonon, így a Magyarországra november végén érkező nóvumok további lendületet adhatnak az értékesítésnek.

Frankfurtban ünnepelte világpremierjét a BMW i3s, a modell sportkivitele, mely 184 lóerőre növelt maximális teljesítményével, 270 Nm-es csúcsnyomatékával valódi sportos karakter: akár 160 km/h sebesség elérésére is képes, és mindössze 6,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-100 km/h-ra gyorsuljon. A BMW i3s némileg módosított hajtáslánccal, alacsonyabb karosszériával, szélesebb nyomtávval és specifikusan az i3s-re jellemző külső-belső dizájnnal újabb ügyfélkör felé teheti vonzóvá az elektromos meghajtást.

„Magyarországon kimondottan népszerűek a BMW i modelljei. 2015 őszén egy BMW i3-as kapta meg elsőként a zöld rendszámot, mely a parkolási és adókedvezmények mellett láthatóságot is adott a BMW újdonságának. Azóta Budapest utcaképének természetes része a BMW i3, valamint szintén a mi modellünk volt az első, mely a 2016 októberében meghirdetett elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás hivatalos okiratait is először kapta meg még 2016 végén. Az ösztönző program megjelenése óta tapasztalataink szerint az ügyfelek 80%-a az elektromos (BEV) modellt választja, míg a hatótávnövelővel ellátott REX modellek az eladások 20%-át képviselik. A BMW i8-as hibrid-szupersportautó szintén az egyik legnépszerűbb modell kategóriájában, az idén szeptember végéig eladott 10 autóra különösen büszkék vagyunk. A BMW i3 és i8 modellek, bár már néhány éve piacon vannak, még mindig elismerést és csodálatot váltanak ki az utca emberéből, mely kiválóan bizonyítja, hogy a BMW Group hatékonyan vállalt úttörő szerepet az elektromobilitás elterjesztésében, mindezt olyan modellekkel, melyeket kezdettől fogva elektromos és plug-in-hibrid járműveknek terveztek. Autóink nemcsak zéró emissziót, hanem egy olyan jövőbe mutató, a fenntarthatóságot szem előtt tartó, felelős gondolkodást is szimbolizálnak, mellyel a mai napig egyedülállóak vagyunk a piacon. Bízunk benne, hogy a frissült BMW i3 és a vadonatúj BMW i3s további magyar ügyfelek szimpátiáját nyeri majd el az elkövetkező években is” – mondta el Mala Ferenc, a BMW Group Magyarország BMW i márkavezetője.

Romániában gyártják az új Ford EcoSport-ot, az ok: egyre növekszik a kereslet

A Ford megkezdte az új EcoSport kisméretű SUV gyártását a Krajova összeszerelő üzemben, hogy kielégíthesse a szegmensben tapasztalható, egyre növekvő keresletet.

Az európai piacot eddig az indiai Chennai üzem látta el az EcoSport modellel; a Ford azért döntött az európai gyártás miatt, mert így még inkább zökkenőmentesen teljesítheti gyorsan szaporodó helyi megrendeléseket.

“Az EcoSport újabb példája annak, hogyan alapozhatjuk növekedésünket az erősségeinkre – például világszínvonalú SUV-modelljeink népszerűségére” – nyilatkozta Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Egyre több vásárló érdeklődik az EcoSport és általában az SUV-k iránt, így most jött el az ideje, hogy Európában is beindítsuk a gyártást.”

A közel 4000 Ford-dolgozó mellett Klaus Johannis, Románia elnöke, Mihai Tudose, Románia miniszterelnöke, valamint számos fontos országos és helyi politikus is jelen volt az üzemben, amikor az első új EcoSport legördült a szerelőszalagról.

A Ford 20 legnagyobb európai piacán tavaly 27 százalékkal nőtt az iparág összesített SUV-értékesítése, és jelenleg az ilyen modellek teszik ki a régióban eladott új személygépkocsik több mint egynegyedét. A Ford európai SUV-értékesítése 2016-ban több mint 30 százalékkal növekedett, 2017 első nyolc hónapjában pedig a növekedés mértéke már a 27 százalékot is meghaladta.

Ez a növekedés egyben új munkahelyeket is jelent. Az idei év végéig a Ford további 1700 munkahelyet teremt a Ford Krajova üzemben, így az autó- és motorgyártó részlegekben összesen 3900 ember dolgozik majd. A vállalat 2008 márciusában vette át a gyárat, és a beruházások összege mára meghaladta az egymilliárd eurót, aminek eredményeképpen a létesítmény világszínvonalú autógyárrá fejlődött.

Krajova látja majd el az európai piacokat az EcoSport modellel (kivéve Oroszországot), ami a világ négy kontinensének 56 piacán is kapható lesz – az Egyesült Királyságban ugyanúgy, mint az óceániai Új-Kaledóniában, a közép-ázsiai Türkmenisztánban vagy Dél-Afrikában.

Az új EcoSport mellett továbbra is Krajovában készül majd a Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása – a világ egyetlen motorja, amely zsinórban négyszer is elnyerte az Év Motorja díjat.

Új Ford EcoSport

Az új Ford EcoSport sokoldalúbb, rugalmasabban variálható és kifinomultabb stílusú, és az autót modernebb technológiákkal szerelik fel. A modell kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amihez az új, modern 1,5 literes EcoBlue dízelmotor kapcsolódik akár 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással.*
Új középkonzol-kialakításával, kényelmesebb üléseivel, könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az áttervezett utastér a kifinomultság új szintjét kínálja.

Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sportos EcoSport ST-Line kivitel, ami a Ford Performance nagy teljesítményű autónak hangulatát idézi fel.

2017 végén érkezik a BMW X6 M Sport Edition és a BMW X5 Special Edition

A Sports Activity Vehicle kategória és a Sports Activity Coupe szegmens éllovasainak sportautósan magabiztos kiállását és minden szituációban kimagasló vezetési élményét idén decembertől két csúcsminőségű felszereltségi csomag és számos exkluzív tétel nyomatékosítja.

Az álló helyzetben is letaglózó, magával ragadó kisugárzás és a bármilyen útfelületen átélhető, határtalan vezetési élmény a BMW X5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3 – 9,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 77 – 224 gramm / km) és a BMW X6 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 9,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 183 – 225 gramm / km) modellpáros közös védjegye. A Sports Activity Vehicle (SAV) kategória és a Sports Activity Coupe (SAC) szegmens éllovasainak portfóliója ráadásul hamarosan két új, rendkívül vonzó különkiadással bővül, amelyek egyedi stílusjegyekkel fokozzák tovább a fejedelmi modellduó exkluzivitását és sportos karakterét. A 2017 decemberétől elérhető BMW X5 Special Edition és BMW X6 M Sport Edition csúcsminőségű felszereltségi tételekkel kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.

A BMW X5 Special Edition egyik exkluzivitása a Dakota bőrkárpittal és fűthető első ülésekkel kiegészített M Sport felszereltségi csomag, amelyhez az ügyfelek extra költség nélkül választhatnak antracit és fekete árnyalatú Alcantara-borítást, illetve bőrözést, az üléseken BMW M emblémákkal. A különkiadáshoz az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW Individual részleg öt különböző színű Merino bőrkárpitozása is elérhető. Sőt mi több, a BMW X5 Special Edition hő- és napálló üvegezést, valamint multifunkciós műszerfali kijelzőt is kap (a BMW X5 xDrive40e iPerformance plug-in hibrid modell kivételével). A kizárólag Németországban elérhetővé váló Special Edition különkiadás a BMW X5 modellpalettájának összes motorváltozatához megrendelhető lesz, a BMW X5 M50d modell kivételével.

A BMW X6 modell M Sport Edition felszereltségi csomagjának leglátványosabb eleme a Long Beach Blue fantázianévre keresztelt metál karosszéria-fényezés, valamint az utastér szénszálból készült dekorbetétjei. A Long Beach Blue metál fényezés alternatívájaként a Carbon Black metál és a Mineral White metál árnyalat is elérhető a modellhez. Az M Sport Edition ezen felül az M Sport felszereltségi csomag tételeit és az eltérő méretű defekttűrő abroncsokkal szerelt, 20” méretű, duplaküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat is magában foglalja. Az opcionális extrafelszereltség részeként a különkiadás alá 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyancsak duplaküllő-dizájnú változatban, eltérő méretű defekttűrő abroncsokkal szerelve. 2017 decemberétől az M Sport Edition a BMW X6 összes motorváltozatához elérhetővé válik, a BMW X6 M50d modell kivételével.

LEGFRISSEBB

Megkezdődött a Toyota kínai villanyautógyárának építése

0
Helyi társvállalat bevonása nélkül hozza létre első kínai elektromosjármű-gyártó üzemét a Toyota-csoport. A 100 százalékban saját tulajdonú létesítményben már 2027-ben beindulhat a termelés. Külföldi beruházók...

TESZTJEINK