Főoldal Blog Oldal: 317

Idén is lesz Tekerd jobbra a Hankookkal

Az előző év sikerén felbuzdulva a Hankook 2017-ben is elindítja a Tekerd jobbra névre hallgató közösségi programját, melynek lényege, hogy a résztvevők 2017. június 10-e és augusztus 31-e között egy digitális sebességmérő segítségével kilométereket gyűjthetnek kerékpározás közben, legyen szó akár munkába járásról, akár hétvégi családi kirándulásról. A bringázás idén is jótékony céllal történik, a résztvevők ezúttal a Mosoly Alapítvány, illetve a Gyermekétkeztetési Alapítvány munkáját támogathatják a kilométer gyűjtéssel.

A Hankook a támogatást az összegyűjtött kilométereknek megfelelő arányban fogja szétosztani a két, gyermekek jólétét elősegítő alapítvány között. Minél többet tekernek össze a résztvevők, annál nagyobb lesz a támogatás összege. A cél idén is a 8 millió forintos támogatás elérése. Az akcióban bárki részt vehet, és egy előzetes regisztráció során maga döntheti el, hogy melyik szervezetet támogatja. A kilométergyűjtés a sebességmérő eszköz átvételétől számítva kezdődik.

A kezdeményezéshez a Hankook Tire Magyarország Kft. biztosítja a kerékpárokra szerelhető digitális sebességmérőket, összesen 200 darabot, amelyeket Dunaújvárosban és Budapesten is át lehet venni.

Átvételi helyszínek és időpontok:

Dunaújváros: 33. Bringatúra – Városháza tér, Hankook sátor, 2017. június 10. 7:30
Budapest: 2017. június 12-től (egyeztetést követően)

„Rendkívüli öröm számomra, hogy a tavalyi kezdeményezésünket hatalmas érdeklődés fogadta, így nem is volt kérdés, hogy idén is útjára indítjuk akciónkat. A Hankook vállalati kultúrájában kiemelt szerepet tölt be a társadalmi felelősségvállalás, de ugyanilyen lényegesnek tartjuk azt is, hogy ennek fontosságára mások figyelmét is felhívjuk. A Tekerd jobbra akciónkkal pedig egyúttal munkavállalóink egészséges életmódjához is hozzájárulhatunk, így ez a program jó példája azoknak az értékeknek, amelyeket képviselünk” – fogalmazott Hwang Seong Hak, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

„Nehéz belegondolni, milyen lehet, amikor egy gyermeket egy súlyos betegség hosszú időre kiszakít a gyerekkorból. Hónapokig, évekig kimarad a játékból, tanulásból, barátságból. Megváltozik a teste, szorong a rá váró kezelésektől és fájdalmaktól. Fél a haláltól. Gyerek, így szavakkal mindezt nem biztos, hogy képes elmondani. A mese és a művészet segítheti őt ebben. A 20 éves Mosoly Alapítvány mese- és művészetterápiái során a gyerekek a mese, a rajz, a zene, és a mozgás nyelvén üzennek fájdalmaikról, félelmeikről. Így képesek lesznek feldolgozni a betegségük okozta traumát, könnyebben viselik a kórházi kezeléseket, lélekben megerősödve vágnak neki a testi gyógyulás folyamatának. Az Alapítvány gyakran a beteg gyerek családtagjainak is segítséget nyújt ahhoz, hogy a család számára is megterhelő helyzetet feldolgozhassák. A terápiás foglalkozások minden esetben ingyenesek, melyeket az alapítvány támogatásokból finanszíroz. A Hankook kezdeményezése példaértékű, és nagyon sokat jelent ahhoz, hogy folytathassuk a munkánkat és még több gyermeket segíthessünk a gyógyulás felé” – nyilatkozta Adorján Katalin, alapítványi vezető.

„Sok ezer gyermek él az országban, aki éhes, akinek csak szakadt ruhája van, aki olyan biciklit hajt, amin nincs gumi. Az éhezés kemény dolog. Ők ebben élnek, és lehet, hogy nekik ez természetes, mert nem tapasztalnak mást. Ennek ellenére tudnak őszintén mosolyogni és örülni egy szelet csokinak, egy narancsnak, egy ölelésnek vagy egy mosolynak. Támogatóinknak köszönhetően 24 éve segítünk nekik és családjaiknak, mert a remény csak mi vagyunk” – mondta Kromek Henriett, az alapítvány elnöke.

Regisztrálni 2017. május 30-tól tekerdjobbra@hankookadomany.hu címen lehet mindaddig, amíg a meghirdetett 200 hely be nem telik. Az érdeklődőknek azt tanácsoljuk, hogy mielőbb regisztráljanak, hiszen tavaly kevesebb, mint egy hét alatt elfogytak a helyek.

Megkezdődött az európai piacra szánt új Lexus LC gyártása

Megkezdődött minden idők legizgalmasabb Lexus modellje, az LC szupersport kupé európai piacra szánt modelljeinek gyártása.

A Lexus Japánban található Motomachi üzemében – ahol korábban az LFA szupersportkocsi is készült – külön gyártósort építettek az új LC összeszerelésére, amelyet úgy terveztek meg, hogy a különleges szakértelemmel bíró Takumi mesterek minden munkafázisban a legmagasabb szinten összpontosíthassanak a világelső precizitásra és minőségre. A Lexus új luxuskupé-zászlóshajója augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, ám a modellre már most várólista van a legtöbb országban.

Az 5 literes, V8-as benzines és a 3,5 literes, V6-os benzinmotort elektromos hajtással kombináló full hibrid hajtással is elérhető új Lexus LC luxuskupé első, európai piacra szánt példányai múlt héten gördültek le a gyártósorról, amit kifejezetten e modell összeszerelésére létesítettek a japán prémium gyártó Motomachi üzemében. A Toyota luxus márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus átalakította az üzemet, ahol korábban az LFA szupersportkocsik összeszerelése folyt, és olyan munkakörnyezetet teremtett, amelyben a legmagasabb szakértelmet és tapasztalatot képviselő Takumi mesterek tökéletesen összpontosíthatnak a precizitásra, a minőségre és a kézműves kidolgozásra.

A végszereldét teljesen átformálták, és egy minden részletében fehérre festett területet is kialakítottak, hogy a mérnökök a munkájuk során minden zavaró tényezőt kizárhassanak. Az egyes munkafázisok időtartama közel 20 perc, így több idő áll rendelkezésre, hogy a gyártási folyamat minden lépésében garantálható legyen a Lexus kifogástalan minősége. A gyártósor legvégén egy üvegfalú fülke áll, ahol az elkészült autó karosszériájának minden egyes milliméterét LED-világítás alatt vizsgálják át. A kipufogódob vizsgálatára kijelölt területet vastagabb üvegfal határolja, hogy a kipufogóhang legapróbb hibáját is kiszűrhessék. Itt ellenőrzik a funkcionális elemek, például az ajtók hibátlan működését is.

Az LC-t különlegesen képzett, válogatott Takumi mesterek szerelik össze, akik mindannyian sok év tapasztalatot szereztek már a Lexus különböző gyáraiban. Ahogyan már említettük, az LC ugyanabban az üzemben készül, mint az LFA, ám ennél több a hasonlóság, hiszen az új kupé gyártásához több olyan technológiát is alkalmaznak, amit a Lexus eredetileg a gondos kézi munkával összeszerelt szupersportkocsihoz fejlesztett ki. Ilyen például CFRP kompozit anyag gyártásához kidolgozott különleges műgyantaformázási (RTM) eljárás. Az RTM-et a sorozatgyártás igényeihez igazítva a Lexus képes CFRP-elemeket építeni az LC legfontosabb részeibe, jelentős mértékben csökkentve ezzel az autó tömegét.

Az új LC megalkotása forradalmian új fejezetnek számít a Lexus történetében; részint azért, mert a dizájnerek és mérnökök közti, eddig példátlan együttműködéssel valósult meg, részint pedig azért, mert e modell révén a vállalat olyan globális luxusmárkává lépett elő, amely egészen új szintre emelte presztízsautók gyártási módszereit.
Az LC augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, és a vásárlók kétféle hajtás közül választhatnak. A V8-as benzinmotorral felszerelt LC 500 modell erőforrásához – a világon elsőként egy személyautóban – 10 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A full hybrid LC 500h változatot az új Lexus Multi Stage Hybrid Rendszer hajtja: ez az új generációs technológia nemcsak nagyobb teljesítményt kínál, hanem bőségesebb forgatónyomatékával és közvetlenebb, egyenletesebb gyorsításával a vezetési élményt is magasabb szintre emeli.

„A hazai márkakereskedésekbe is ez év augusztusában érkező, ám már most várólistás vadonatúj Lexus LC nem csupán a Lexus önmagában is lenyűgöző modellkínálatának legizgalmasabb tagja lesz, de az egész luxus sportkupé szegmenst is újrafogalmazza: a többszörösen díjnyertes LF-LC tanulmányautót szinte minden apró részletében életre keltő modellt Takumi mesterek építik, akiknek több, mint két évtizedes tapasztalata és elmélyült szaktudása garancia arra, hogy a kézműves összeszerelés során a legapróbb tökéletlenséget is észrevegyék” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Azzal pedig, hogy a világon egyedülálló módon prémium gyártóként minden egyes modellünkhöz hasonlóan az LC szupersport kupé esetén is kínálunk majd környezetbarát, full hibrid meghajtású változatot, nem csupán precedens teremtünk, de egyben utat is mutatunk versenytársaink számára, ami ezzel egy időben akár társadalomformáló szerepet is betölthet. Elképesztően izgalmas ugyanis, hogy a hibrid változat gyorsulása csupán 0,3 másodperccel (azaz 6%-al) marad el a benzinesétől (5,0 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet a V8-as által produkált 4,7 helyett), addig átlagos fogyasztása és károsanyag kibocsátása 45%-al kevesebb annál (6,4 liter/100 km és 145 gramm/km szemben a V8-as 11,5 liter/100 km és 263 gramm/km-ével). Mindez, különösen annak ismeretében, hogy a full hibrid autók városi használat során akár 70%-ban elektromos üzemben közlekednek, egyértelműen jelzi, hogy a Lexus LC-nek hála többé nem kell kompromisszumot kötnünk, ha egy lenyűgöző sportautót szeretnénk, miközben fontos számumra a környezettudatosság is” – teszi hozzá a szakember.

Harmadik győzelmét ünnepelhette Philip Ellis az Audi Sport TT Cup sorozatban

Az Audi Sport TT Cup sorozat ismét kitűnő szórakozást nyújtott a közönség számára. A Nürburgringen rendezett futamon Philip Ellis tovább növelte előnyét az összesített pontversenyben, miután 0,267 ezred másodperccel a spanyol Mikel Azcona előtt elsőként ért be a célba.

Mikel Azcona, Philip Ellis, Milan Dontje

Röviddel a nürburgringi 24 órás verseny rajtja után a fiatal pilóták mutathatták meg a bennük rejlő versenyszellemet az Audi Sport TT Cup szombati futamán. Phillip Ellis a pole pozícióból indulva kisebb előnyt autózott ki magának az első kör során. A negyedik körben azonban Mikel Azcona féktávon a sikánban a brit versenyző elé tudott kerülni. Mindössze néhány száz méterrel később Ellis visszavágott és egy merész manőverrel visszavette a vezetést. Két körrel később a svájci Yannik Brandt és a skót Finlay Hutchison akadt össze az ötödik helyért való küzdelem során, amelynek következtében Hutchison a korlátnak ütközött, így a pályára szólították a biztonsági autót is. A biztonsági autós szakasz után újból elrajtolt a verseny, amely végül Ellis idei harmadik győzelmét hozta. Mikel Azcona és a holland Milan Dontje második illetve harmadik helyen zárták a versenyt és az Audi Sport TT Cup sorozat történetében most először állhattak fel a dobogóra. Ellis ezzel 8 pontról 17 pontra növelte előnyét az összesített pontverseny élén, Gosia Rdest pedig továbbra is a második helyen áll. A lengyel negyedik helyen zárta a nürburgringi versenyt, Yannik Brandt pedig legjobb újoncként az ötödik helyen ért célba Drew Ridge előtt.

Vendégpilótaként Johnny Cecotto lélegzetelállító teljesítményt nyújtott az Eifel –hegységben fekvő pályán. A 61 éves korábbi világbajnok motorversenyzőt, akinek a mai napig rengeteg rajongója van Németországban és éppen ezért rengeteg autogramkártyát kellett kiosztania, a verseny végén a hetedik helyen intették le. Mögötte pedig komoly küzdelmet követően Mike Beckhusen végzett. A 17 éves német versenyző a 14. helyről vágott neki a versenynek és végül a 8. helyig küzdötte fel magát.

„Igen látványos versenyt láthattunk a Nürburgringen, rengeteg előzéssel tarkítva” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „Újabb és újabb arcokkal találkozhatunk a dobogón, amely jól mutatja, hogy tehetségekből nincs hiány a pályán. Kívánom, hogy ez a jövőben is így folytatódjon.”

A pénteki forduló eredménye nem számít bele a hivatalos értékelésbe. Tommaso Mosca balesete után a versenyigazgatóság felfüggesztette a versenyt, mivel a pályát határoló korlátelemek igen súlyosan megsérültek. Mivel a balesetig mindössze öt kört teljesítettek, így a teljes táv feléig sem jutottak a versenyzők.

Öt hét szünet után július 1-2. között folytatódnak az Audi Sport TT Cup küzdelmei a Norisringen. A nürnbergi az egyetlen utcai pálya az idei évben, 2,3 kilométeres hosszával pedig ez egyben a legrövidebb is.

[TESZT] Opel Insignia Country Tourer 1.6 CDTI – hosszú távon, utoljára

Meglehetősen drámaira sikerült a szalagcímünk, pedig annyira azért nem vészes a helyzet: mindösszesen annyiról van szó, hogy a most kifutó Insignia legfrissebb, 1.6 literes, szentgotthárdi CDTI-automataváltós hajtásláncával szerelt terepesített verziót vetettük alá tesztelésnek. Egészen Svájcig autóztunk.

No és persze az “utoljára” szócska annyit tesz a cikkhez társítva, hogy ez az Opel Insignia Country Tourer volt nagy valószínűséggel az utolsó, jó pár évet modellfrissítve is megélt darabok egyike tesztautóink közt.

Alapvetően imdátuk az Insignia összes verzióját, nem egy alkalommal futottunk neki ezekkel az autókkal különféle hosszabb távú tesztjeinknek – igaz, csak és kizárólag a dízelüzemű variánsokkal; 2 literes, 1.6 literes megközelítésekben, többször automataváltóval, többször pedig manuális hatgangossal. Igazándióból differencia nem sok volt tapasztalataink szerint e modellek közt, nyilván az automataváltósok leginkább autópályakörnyezetben érezték elemükben magunkat – legalábbis, ha a fogyasztás rátáját figyeljük meg.

Mindig hozta az elvártat

Több ízben is bizonyított a remek formaterv, a még remekebb beltér ergonómiája. Igaz, a csomagteret picivel gondolhatta volna méretesebbre a tervezés, de semmi komolyabb probléma nem adódott eleddig, a csomagok (volt nem kevés alkalmanként) gyönyörűen elfértek hátul függetlenül az 5 ajtós, vagy a kombi kiviteltől.

No és persze a komfort: az Opel Insignia Country Tourer kimondottan arra lett predesztinálva, hogy nagyobb távokat tegyünk meg a fedélzetén, akár 4 utassal is, relatíve kompromisszumok nélkül. Ugyebár a hátsó traktus sajátossága jelen esetben a viszonylag szűk oldaltér – az Opel Insignia Country Tourer-ben visszaköszönnek a hátsó felfüggesztés helyigénye miatt betüremkedő oldalkialakítások, amelyek lényegesen belelógnak a hátsó üléssor két szélébe. Ugyanakkor mehet nyilván a három fő hátsó szállítása is, de a szűkös váll- és fejtér megmutatja magát jelentősen. Kiváltképp, ha termetesebb utasokat fuvarozunk.

Mindenesetre Ausztriáig nem volt túlzott indíttatásunk arra, hogy idő előtt félreálljunk, aztán ott, Steinhäusl-nél, nem messze Bécstől már éreztük, nem ártana egy kis raststationozás úgymond. Kellett is a feltöltődés, meg az energia, és lám-lám: némi túlzással szinte pillanatok alatt Németország határát hagytuk magunk mögött.

Nem számít, mit, hogyan, merre

Ugyanis először Németországba tettünk kitérőt, majd kis időt eltöltve a határhoz közel – máris indultunk Svájcba, a Walensee-hez. Kedvenc helyszínünk, itt jókat fotózunk mindig, ha éppen úgy gondoljuk, átugrunk Zürichbe vagy Schaffhausenbe, vagy épp Lichtensteinbe visszafelé. Most az utóbbi volt soron, bár odafelé egy jelentős, 10-12 kilométer hosszú baustellébe futottunk, úgyhogy nem maradt igazán sok időnk Svájc lankái közt ténykedni – pedig tervbe volt véve a Walenstadtberg, igaz, oda anno még egy Meriva tesztautóval merészkedtünk fel.

Bármennyire is terepes a jelleg, meg a kialakítás, az Opel Insignia Country Tourer nem terepjáró. Főként nem tesztünk alanya, ugyanis nála fronthajtás volt elérhető csak, viszont a magas építés, a megerősített futómű azért jó szolgálatot tett a köves, hepehupás erdei utakon. Úgyhogy nem feltétlenül fontos a 4×4, bár mint tudjuk, számos pozitív hatása van a vezetésre egy ilyen hajtásrendszernek – téli, havas, latyakos utakon szinte kötelező lenne – de így, szólóban, szimplán is meggyőzők e menettulajdonságok.

Körbe a kasznin végig megerősített szegélyek virítanak, melyek nem csak az optikának tesznek jót, és adnak neki 1-1 lapáttal, hanem a tényleges igénybevételnek is remekbeszabottan állnak ellen. Gondoljunk csak némi kavicsfelverődésre, vagy mondjuk egy figyelmetlenebbül kicsapott ajtóra egy kátyús földúton.

Relatíve nagy a tömeg. Befolyásol ez bármit is?

Néminemű aggodalom azért bejátszott akkor, amikor számvetettünk indulás előtt. Az Opel Insignia Country Tourer-nek ugyanis esetünkben 1.6 literes, 136 lóerőt produkáló gázolajosa volt, ehhez még egy automataváltós hajtás is társult, úgy, hogy a gyári üres tömeg 1.7 tonna. Érthető az aggodalmunk, igaz? Jó, jó, 70 liter kapacitású az üzemanyagtank, de akkor is: pályán, 4 fővel nem annyira optimális ez, nem beszélve a közbeiktatott városi kitérőktől.

Bécs környékén, az OMV-t elhagyva már kicsit megnyugodtunk, az üzemanyagszint alig közelített a nyolcadot (teletankkal indultunk Budaörsről). Így viszont, ilyen megközelítésben rendkívül impresszív az Opel Insignia Country Tourer fogyasztása – 130 kilométer/órás átlagnál legalábbis. Kell ennél több? Persze, például rögvest azután, hogy az osztrák-német határt átléptük, mehet minden, ami a csövön kifér. Vagy inkább mégsem, mivel újabban a németek kezdik átvenni a jó kis (néhol igencsak indokolatlan) korlátozásokat autópályán, hiába hirdeti a tábla a határátkelő után, hogy az ajánlott tempó a 130 kilométer/óra, amúgy meg… Tény, hogy vannak még jó szakaszok – s most leszűkítve a bajor régióról beszélünk – viszont egyre többször kell komolyabban lassítani, sok helyen. Ezzel együtt feszegettük az Opel Insignia Country Tourer végsebesség-határait, és 201 kilométer/órát sikerült kisajtolnunk maximumon, egyenes, semleges, korlátozásoktól mentes pályaszakaszon.

Masszív tempónál azért már nem olyan gazdaságos – ahogyan annak lennie is kell

Viszont itt már feledhetjük a kellemes, 6-7 literes átlagfogyasztást. Ez már más kategória, 180 környékén 12-13 liter azért legurul a CDTI torkán, ez persze útviszonyoktól függ. Svájcban megint más a helyzet, ott 120 kilométer/óra a maximum az autópályákon, és ha lehet, még több korlátozással szembesül az utazó – úgy, hogy a pályák szélessége is jóval korlátozottabb, mint a megszokottak.

Hiányozni fog a klasszikus Insignia, bár inkább mi a már ráncfelvarrott verziókkal gyűrtünk le több tízezer kilométert. Az Opel zászlóshajójával maradandót alkotott, ennek megfelelően nagy izgalommal várjuk a folytatást az új Insignia-k személyében – egész biztos, hogy sokszor fogjuk megtenni velük szokásos Budapest-Németország-Svájc tesztútvonalunkat.

2016 Opel Insignia Country Tourer 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4920 mm

Szélesség: 1856 mm

Magasság: 1522 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1701 kg

Megengedett össztömeg: 2280 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, bővíthető 1530 literig

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.4 s (gyári), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.0 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 134 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Megnéztük testközelből az Opel új zászlóshajóját, a Fifty-Fifty katamaránt

Balatonfüreden, a Hungária Yacht Club különleges sajtóeseménynek adott otthont. A kétszeres Kékszalag győztes és Kékszalag rekorder Fifty-Fifty katamarán Opel színekben mutatkozott be, a sárga hajótesten és a vitorlákon is az Opel logo és az Insignia szerepel jelezve egy új együttműködés kezdetét. Így szó szerint zászlóshajó lett az Opel Insignia modellből.

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja.

Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre.

A különleges kétárbócos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a hajó bemutatásakor a következőket mondta: „Nagy öröm számunkra, hogy a Fifty-Fifty katamarán csapatával egymásra találtunk és együttműködésünk látványos eredményeként a Balaton zászlóshajójára felkerült az Opel zászlóshajója, az új Insignia.

Egy ilyen együttműködés alapját azok a kapcsolódási pontok jelentik, amelyek közül érdemes néhányat kiemelni: az Opel Insigniában és a Fifty-Fifty-ben közös, hogy mindkettőben testet öltenek a legkorszerűbb műszaki megoldások és mindkettőre jellemző a folyamatos innováció. Közösek bizonyos értelemben a hazai vonatkozások is: a Fifty-Fifty egy teljesen hazai fejlesztésű katamarán, az Opelek jelentős részében – és az alól az Insignia sem kivétel – magyar szív dobog, azaz hazai gyártású szentgotthárdi motor.

Van azonban még egy összekötő kapocs, ami talán az előzőeknél is fontosabb – és ez a csapatszellem. Nem igényel magyarázatot, hogy a Fifty-Fifty legénysége egy igazi összeszokott csapat, amelyben mindenki ismeri a másik minden mozdulatát, amelyben mindenki egy közös cél – a győzelem – érdekében dolgozik. Más műfajban, de az Opel Magyarország munkatársai is egy csapatot alkotnak és a cél nálunk is ugyanaz: a legjobbnak lenni!”

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket (szerk.:stabilitást és kiemelkedést biztosító uszonyokat) és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív Pauger 50-es katamaránnak.

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, akár a szélsebesség háromszorosával is képes száguldani a vízen!

https://youtu.be/9PpBJLM3FyM

Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.

A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner, az Opel Magyarország és számos innováció is segíti őket.

A remek sajtóeseményen az újságíróknak is lehetőség adódott arra, hogy testközelből tapasztalhassák meg a Fifty-Fifty masszív bevetését. Az edzésre több motoros hajó kísérte el a katamaránt, Balatonfüred és Tihany közt, majd’ háromnegyed órán keresztül.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Hamarosan érkezik az új BMW M4 CS – friss fotók

2017 áprilisában a BMW M GmbH egy újabb, limitált szériában kínált exkluzív kiadásról rántotta le a leplet: a BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km) a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé és az abszolút versenypályára edzett BMW M4 GTS közötti rést hivatott betölteni.

Extrém dinamikus karakterével az új élsportoló a BMW M divízió különleges kiadásainak azon hosszú távú, évtizedekre visszanyúló sikertörténetét folytatja, amely még 1988-ban, a legendás BMW M3 E30 Evolution modell debütálásával vette kezdetét. Az új BMW M4 CS modell limitált példányszámban, a BMW müncheni gyárában lát napvilágot.

Az új BMW M4 CS világpremierjével párhuzamosan a BMW M GmbH egy új típusnevet is bevezetett. A bajor gyártó a sorozatgyártásban kínált BMW M portfólió fölé első körben a kizárólagos felszereltségi opciókkal és a kézzelfogható többlet-teljesítménnyel kecsegtető Competition Edition, illetve Competition Package csomagokkal kiegészített modelleket pozícionálja, amelyeket a CS típusnévvel ellátott különleges kiadások emelnek egy szinttel feljebb. A paletta abszolút csúcsán a maximális teljesítménnyel megáldott és versenypályára edzett, úgynevezett „márka-image” modellek állnak, amelyek közutakra engedett változatban kínálják a motorsport élvonalában megszerzett több évtizednyi szaktudás legjavát.

A tervezőmérnökök az új élsportoló esetében a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé maximális teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, az új BMW M4 CS motorházteteje alá szerelt 3,0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor így 460 lóerő maximális teljesítményre képes.

A forradalmi BMW M TwinPower Turbo technológia innovációinak köszönhetően az új BMW M4 CS modell álló helyzetből kevesebb, mint négy másodperc alatt, egészen pontosan 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package csomaggal is felszerelt élsportoló végsebességét az elektronika 280 km/óránál szabályozza. Két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltőjével, kiegészítő töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS váltózó vezérműtengely-állításával az abszolút csúcstechnológiákkal felvértezett soros hathengeres erőforrás a vezetés abszolút élményét ígérő adottságokkal ruházza fel az új BMW M4 CS modellt, miközben a letaglózó lendülethez szükséges forgatónyomaték már egészen alacsony főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, a hajtáslánc hatékonysága pedig példaértékű (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km).

Az új BMW M4 CS már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes M duplakuplungos automataváltót kap (M DCT – M Double Clutch Transmission), amelyet önálló olajhűtővel szereltek fel, és amelynek fokozatai között a vezető a kormány mögé szerelt váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathat. Az M DCT automataváltó a másodperc törtrésze alatt vált a fokozatok között, ráadásul anélkül, hogy egy pillanatra is megszakítaná a hátsó tengelyre leadott teljesítmény folyamát. A hetedik fokozatot eközben direkt hosszúra tervezték a mérnökök, hogy az új BMW M4 CS modell az autópályás szakaszokon is alacsony főtengely-fordulattal és minimális üzemanyag-fogyasztással gurulhasson.

Az új BMW M4 CS futóműve nagymértékben megegyezik a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé alá tervezett technológiával. A lengőkarok és a kerékagyak az első és a hátsó tengelyen is kovácsolt alumíniumból készültek, rendkívül könnyű kialakításuknak köszönhetően a modell rugózatlan tömege így még tovább csökkent, amely jótékony hatással van a lendületes menetteljesítményre. A bajor gyártó az új BMW M4 CS modellt már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel kínálja, amelyet a mérnökök úgy állítottak be, hogy az ügyfelek közúton és versenypályán is a lehető legoptimálisabb teljesítményt hozhassák ki a technológiából. A BMW tervezőmérnökei mindezért a nagyteljesítményű sportautók legkeményebb tesztpályájaként számon tartott Nürburgring legendás aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a BMW M4 CS modellt, amely azáltal, hogy 7 perc 38 másodperc alatt abszolválta a Zöld Pokol 73 kanyarból álló és 20,832 kilométer hosszú vonalvezetését, örökre megváltotta jegyét a szuper-sportautók mezőnyébe.

Az optimális tapadást és a tökéletes menetstabilitást az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) felszerelt dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az aktív M differenciálmű garantálja, mindenféle vezetési szituációban. Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és az aktív M differenciálmű vezérlőegységét, valamint az elektromechanikus szervokormány beállításait a mérnökök az új BMW M4 CS dinamikus karaktere szerint hangolták össze, miközben a bajor gyártó ügyfelének minden pillanatban megvan a lehetősége arra, hogy a kormányrásegítés mértékét és a futómű beállításait saját preferenciái vagy az egyes útviszonyok sajátosságai szerint személyre szabja. Mint ilyen, az új BMW M4 CS sofőrje háromféle vezetési üzemmód közül választhat (COMFORT, SPORT és SPORT+) mindössze egyetlen gombnyomással. A COMFORT mód a hétköznapi autózásokhoz, a nagyvárosi bolyongásokhoz és a rövid távokhoz optimális, miközben a SPORT mód a kanyargós országutakon keresztülvezető, szenvedélyes adrenalin-löketekhez ajánlott. Azon ügyfelek alatt pedig, akik versenypályán kívánják kihozni a legtöbbet az új BMW M4 CS modellből, a SPORT+ üzemmód engedi szabadjára az élsportoló tudásának legjavát. A technológia a legjobb köridők elérése érdekében minden pillanatban a legdinamikusabb tempóhoz igazítja a hajtáslánc működését, a legkritikusabb vezetési szituációban pedig az egyébként kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC) igyekszik kontrollálni a túlkormányzást. A tökéletesen kézben tartott drifteknek az M Dinamikus Mód (MDM) enged szabad kezet minden körülmények között.

A versenypályán az elöl 9J x 19”-os, hátul pedig 10J x 20”-os könnyűfém keréktárcsák is otthon érzik magukat. A kifejezetten az új BMW M4 CS modellhez tervezett felnikre az első tengelyen 265/35 R19 méretű, míg a hátsó tengelyen 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat szerelnek. A versenypályára edzett, ellenben közúti forgalomban is tökéletesen használható semi-slick abroncsok még a legnagyobb sebességnél is magabiztos tapadást és kimagasló oldalstabilitást garantálnak, a hajtűkanyarokból való kigyorsításkor pedig segítenek elérni a maximális lendületet. Az új BMW M4 CS a Michelin Pilot Sport Cup 2 garnitúra alternatívájaként Michelin Sport gumiabroncsokkal is megrendelhető, mindennemű pluszköltség nélkül.

Az új BMW M4 CS modell utasterét a sportautós hangulat preferenciái szerint álmodták meg a tervezők. A könnyűszerkezetes BMW M sportüléseket bőrrel és Alcantarával húzták be, a versenypályás atmoszférát pedig a szénszálból készült ajtókárpitok és a belső kilincseket helyettesítő ajtóbehúzó fogantyúk teremtik meg. A „powerdome” domborulattal ellátott, erőtől duzzadó motorháztető és a tető teljes egésze az ultrakönnyű, mégis rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic).

A bőr és az Alcantara végtelen alkalmazása a versenypályás hangulat és az elegáns kisugárzás lebilincselő kettősét varázsolja az új BMW M4 CS utasterébe, miközben a limitált példányszámban készülő különkiadás ügyfeleinek a kényelem terén sem kell kompromisszumot kötniük: az automata légkondicionáló és a BMW Professional navigációs rendszer mellett az utastér akusztikája szerint finomhangolt BMW Professional zenerendszer is az alapfelszereltség része.

A BMW M GmbH tervezőmérnökei és dizájnerei mindent elkövettek annak érdekében, hogy az új BMW M4 CS modellt teljesítményéhez és exkluzivitásához méltó kisugárzással ruházzák fel. A kiváltképp sportos frontrész két legjellegzetesebb eleme minden kétséget kizáróan a hatszög alakú ikergyűrű-motívummal helyzetjelző, LED-technológiás első fényszórópár és a három nagyméretű légbeömlővel ellátott lökhárító. Amíg a központi légbeömlő a nagyteljesítményű erőforráshoz, addig a két oldalsó kivágás az első tengelyen négy-, a hátsó tengelyen pedig kétdugattyús nyergekkel szerelt, fáradhatatlan BMW M féktárcsákhoz vezeti a hűtőlevegőt. Az első lökhárító elé helyezett, típus-specifikus koptatót edzett szénszálból alakították ki, kifejezetten az új BMW M4 CS különkiadás számára.

Az élsportoló körüli légáramlat optimalizálása érdekében a modell megörökölte a BMW M4 GTS hátsó diffúzorát, a csomagtartón pedig vadonatúj fejlesztésű, szénszálból készült hátsó légterelő szárny kapott helyet. Sőt mi több, a BMW M4 GTS után a BMW M4 CS is megkapta a BMW M GmbH saját fejlesztésű, úttörő OLED-technológiás hátsó lámpáját, amely az első koptatóval, a szénszál-erősítésű műanyagból készült motorháztetővel, az elegánsan sportos BMW M külső visszapillantó-házakkal, a kupé-sziluettben lejtő tetőívvel, az erőtől duzzadó kerékjárati ívekkel, a hátsó légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együtt már álló helyzetben is extrém sportos kisugárzást kölcsönöz az új modellnek.

Az orosz autóvásárlók legjobban a Lexus modelljeiben bíznak

A Toyota luxus márkája, a Lexus rendkívül népszerű a világ egyik legdinamikusabban növekvő piacának számító Oroszországban, amihez a márka egyedülálló környezetbarát hibrid modellportfólióján és a modelljeiben bemutatkozó forradalmi technológiákon túl az is hozzájárul, hogy az orosz autóvásárlók a japán prémium márkában bíznak meg a legjobban.

Az orosz piacon, ahol az ügyfelek kimagasló elvárásokat támasztanak a luxus márkákkal szemben, a Lexus immár zsinórban másodszor szerezte meg az első helyezést a Vásárlói Bizalom kategóriában az évente megrendezett ÉV AUTÓGYÁRTÓJA szavazáson.

Amikor egy vásárló választása a legendás megbízhatóságán és alacsony üzemben tartási költségein túl a környezetbarát hibrid modellportfóliójáról és autóinak a legmagasabb szintet képviselő prémium kidolgozottságáról ismert Lexusra esik, teljes biztonsággal számíthat a hibátlan ügyfélszolgálatra és a kategóriaelső birtoklási élményre. A Lexus ragaszkodik ehhez, ami már többször is bebizonyosodott, és ezt a vásárlók visszajelzései visszaigazolják. Ez a siker kétségtelenül annak köszönhető, hogy a Lexus-modellek kimagasló minőségéhez olyan ügyfélközpontú szemlélet társul, ami a tradicionális japán vendégszeretet, az “Omotenashi” szellemiségében gyökerezik. Az Omotenashi egy filozófia, amely alapjaiban határozza meg a Lexus munkatársainak gondolkodását: a kereskedők úgy kezelik a vásárlókat, mintha saját otthonukban látnák őket vendégül.

A Lexus Oroszország rengeteg személyre szabott, kényelmes és költséghatékony szolgáltatást és programot kínál ügyfeleinek: ilyen például a használt autók online átvizsgálása, az online időpont-foglalás az időszakos karbantartásra vagy a tesztvezetésre (ugyancsak online útvonal-választással), illetve a Segítség az Úton program. Mindez nyilvánvalóan nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az orosz autóvásárlók immáron egymást követően másodszor válasszák elsőnek a Lexust a Vásárlói Bizalom kategóriában az AUTOSTAT piacelemző cég, a AutoMarketolog.ru internetes portál és az Avito Auto által évente megrendezett ÉV AUTÓGYÁRTÓJA szavazáson.

John Thomson, a Lexus Oroszország értékesítésért, marketingért, aftersales-tevékenységekért és márkaépítésért felelős ügyvezető igazgatója így értékelte az idei győzelmet: “Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy sikerült elnyernünk az orosz vásárlók bizalmát. Büszkék vagyunk rá, hogy a Lexus márka kapta ez a fontos díjat. Szeretnék köszönetet mondani vásárlóinknak és márkakereskedőinknek a hűségükért. Továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy lenyűgöző élményt nyújthassunk, hogy túlszárnyaljuk az elvárásokat, és hogy hibátlanul kielégítsük orosz vásárlóink igényeit.”

Legördült a gyártósorról az új Ford Fiesta első példánya

A németországi Kölnben megkezdődött Európa legkelendőbb autója, a vadonatúj Fiesta gyártása.

“Sikerült még szerethetőbbé, élvezetesebbé és sportosabbá formálnunk ezt a kultikus kisautót, és kialakítanunk egy olyan modellcsaládot, amely olyan fejlett technológiákat kínál, amiről a kisautók vásárlói még néhány évvel ezelőtt is csak álmodozhattak” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Fiesta jól példázza a Ford új, sokszínűségre törekvő stratégiáját, hiszen a kínálatban ugyanúgy szerepel a sportos ST-Line változat, mint a kifinomult Vignale és Titanium kivitelek , amelyek néhány hónapon belül megjelennek az európai piacokon, illetve a jövőre érkező Fiesta Active crossover és a Fiesta ST.

A Ford 293 millió eurót fektet az új gyártási eljárások meghonosításába a kölni üzemben, amely már eddig is a világ egyik leghatékonyabb autógyárának számított, és ahol ezentúl 68 másodpercenként gördül majd le a gyártósorról egy új Fiesta.

Flottapiacos sikerek: folyamatosan tör előre a Toyota és a Lexus

A dízel meghajtás népszerűségének folyamatos csökkenése, és ezzel párhuzamosan a környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid meghajtás iránti robbanásszerűen növekvő kereslet legnagyobb nyertese a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus lehet, amelyek a piac legteljesebb hibrid portfólióját kínálják. Ennek köszönhetően a hagyományosan a magánvásárlók körében népszerű két japán márka a flottapiacon is látványosan előretört Magyarországon.

Szemben a válságot követő időszakkal a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac ma már jóval egészségesebb képet mutat. A 2008 után drasztikusan visszaeső magánvásárlásoknak köszönhetően a hazai újautó értékesítést éveken át a flottaértékesítések dominálták, ami számos, ezen a területen korábban nem kifejezetten aktív márkát nehéz helyzetbe hozott és stratégiája újragondolására késztetett. 2017-re ugyanakkor a magánvásárlások folyamatos élénkülésével jóval kiegyensúlyozottabb helyzet alakult ki: az idei év első 5 hónapjában a teljes magyarországi újautó piacot tekintve már csupán az értékesítések 62,2%-át tették ki a flottaértékesítések, ami még így is egészen magas arány, de a korábbi évekhez képest nagy fejlődést jelent. Ha a személyautó és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgáljuk, akkor január ás május között az előbbin 57,7%, az utóbbin 89,8% a flottaértékesítések aránya.

Miközben a legtöbb autógyártó arra törekszik, hogy értékesítéseiben minél nagyobb legyen a jóval profitábilisabb magánvásárlások aránya, addig a válság alatt az erős flottapiaci jelenlét volt a túlélés záloga. Ennek köszönhetően több versenytársához hasonlóan az elmúlt években a hagyományosan magánvásárlók körében nagyon erős Toyota és Lexus is sikeres flottastratégiát alakított ki, miközben értékesítéseiben továbbra sem tolódott el az arány túlságosan jogi személyek részére történő eladások felé: az év első öt hónapjában a Toyota esetében 51,4% volt a flottavásárlások aránya, míg a Lexus esetében a felsővezetői autók miatt ez valamivel magasabb, 64% volt.
A flottapiaci sikerek tükröződnek a két márka teljes piaci eredményeiben is: miközben január és május között a piac csak 22,7%-al bővült, addig a Toyota 58,3%-al növelte eladásait, Lexusból pedig 126,3%-al, azaz több, mint kétszer annyival több talált gazdára.
Mindez a sikeres flottastratégián, kondíciókon és kapcsolódó szolgáltatásokon, és a flottaértékesítéseket támogató országos lefedettségű márkakereskedői és márkaszerviz hálózat mellett nagyban köszönhető a két márka modellportfóliójának: egyetlen versenytárs sem kínál ugyanis olyan széles hibrid modellválasztékot, mint a Toyota és a Lexus teszi. Ez pedig a korábban erősen dízel orientált, mára azonban a technológiától egyre gyorsuló ütemben elforduló flottapiacon komoly versenyelőnyt jelent. Egy hibrid autó ára mára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, miközben számos paramétere teszi ideálissá a flottafelhasználók számára, az alacsonyabb fogyasztáson át egészen addig, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő flottafelhasználók számára.
További fontos szempont, ami a flottafelhasználókat a hibrid meghajtás felé tereli, hogy ahogy a dízel autókat egyre több európai nagyváros tervezi kitiltani, egyre nehezebbé válik azok maradványértékének kalkulációja, hiszen a jellemzően 3-5 éves futamidejű szerződések lejártakor már könnyen előfordulhat az a helyzet, hogy drasztikusan visszaesik a kereslet és így az elkérhető használt autó eladási ár a dízel meghajtású autók esetében. Ezen felül egyre több vállalat tartja fontosnak környezeti lábnyomának csökkentését és ennek aktív kommunikálását, erre pedig kevés dolog alkalmas annyira, mint az autópark esetén a környezetbarát hibrid technológia előtérbe helyezése.
E tekintetben pedig a hibrid technológiát jegyző, és fejlesztése területén évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus előnye behozhatatlannak látszik, ami természetesen megint csak visszaköszön az eladásokban is. Az idei év első negyedévében hazánkban eladott hibrid autók 86,5%-át ez a két márka hozta, miközben a Toyota teljes magyarországi értékesítéseinek 29,2%-át (a haszongépjárműveket nem számítva 33,1%-át) tették ki a környezetbarát hibridek, a Lexus esetében pedig egészen megdöbbentően magas ez az arány: 98%.

„A látványos flottapiaci eredmények haszongépjárműveink, így például a legendás Hilux és a vadonatúj Proace mellett nem kis mértékben hibrid modelljeink elképesztő sikerességének tudhatóak be. Teljes értékesítésünk tekintetében is évről évre javul a hibrid arány, párhuzamosan a magyarországi hibrid piac robbanásszerű növekedésével, amelynek a Toyota és a Lexus a két zászlóshajója” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Várhatóan jóval hamarabb elérjük a 2020-ra célként kitűzött, teljes értékesítésünkre vetített 50%-os hibrid arányt, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a világelső Toyota az elmúlt években hazánkban is folyamatosan javította piaci pozícióját: ma már a negyedik helyről éppen hogy lemaradva az ötödik helyen állunk, ám növekedésünk dinamikáját tekintve a közeljövőben a dobogós hely sem elképzelhetetlen” – teszi hozzá a szakember

Augusztusban jön az új Nissan X-Trail, a sikersztori az UEFA Bajnokok Ligája döntőjével folytatódik

A Nissan X-Trail a világ legkeresettebb SUV modellje, míg az UEFA Bajnokok Ligája a világ legnagyobb évente megrendezett sporteseménye. Így nem is lehetett volna jobb alkalmat találni a Nissan X-Trail új modelljének leleplezésére, mint egy exkluzív eseményt mindössze néhány órával a döntő mérkőzés előtt.

A megújult X-Trail – a legnagyobb Nissan crossover – minősége és kifinomultsága a fejlesztéseknek köszönhetően az eddigieknél is kiválóbb lett. Az újítások közül kiemelhető a jellegzetes, robusztus új külső, a még jobb minőségű és egyben vonzó új fejlesztéseket is felvonultató belső tér, illetve az utazást ez eddigieknél is biztonságosabbá tévő új, innovatív technológiák.

A modell mindemellett új szintet képvisel a tulajdonosok mindennapjait megkönnyítő praktikum terén is. Megnyerő funkció lehet akár a Real Madrid vagy a Juventus játékosainak is az új csomagtérajtó kéz nélküli nyitása, amit a hátsó lökhárító alatti rúgó mozdulattal lehet aktiválni.

A kiemelkedő képességekkel bíró öt- vagy hétüléses X-Trail frissítése vásárlói visszajelzéseken alapult, hogy tovább erősítse a modell pozícióját a családi kalandok legtökéletesebb partnereként.

Az X-Trail elülső részének újdonságai közé tartozik a szélesített V-Motion hűtőrács, valamint a megújult formájú, a karosszériaszínt is nagyobb mértékben kihangsúlyozó, elegáns fényes fekete lökhárító.

A megújított formájú lámpacsoportok az X-Trail jellegzetes, bumeráng alakú nappali menetfényének legújabb változatát rejtik. Hangsúlyosabb lett a különbség a halogén izzós, illetve a LED-es, és most először adaptív fényszórószabályzó rendszerrel (AFS) is ellátott lámpatestek megjelenése között. Emellett az eddig köralakú ködlámpák szögletesek lettek.

A még robusztusabb megjelenés érdekében a hátsó lökhárító formaterve krómozott kiemeléseket kapott. A nappali menetfényt új teljes mértékben LED-del ellátott lámpatestek biztosítják. Az X-Trail oldalprofilját pedig új formatervű 17 és 18 colos kerekek dobják fel, amit a legmagasabb Tekna felszereltségi szinten még króm díszítőelemek is kiegészítenek.

A jelenlegi modell hatféle fényezése mellett, négy ragyogó új külső szín is megjelent: narancssárga, sötétvörös, élénk kék, valamint gesztenyebarna.

A beltér újdonságai közé tartozik a sofőr számára a ki- és beszállást megkönnyítő új, D-alakú kormány. Ez a műszeregységnek is jobb láthatóságot biztosít, a könnyen használható, új négyirányú vezérlőgombok pedig a lehető legkisebb mértékben vonják el a figyelmet az útról. A kormánykerék emellett most először fűthető változatban is rendelhető.

Megújultak az utastérben felhasznált anyagok is, beleértve a jobb minőségű bőrkárpitozást. Szintén most először van lehetőség fűtött ülések rendelésére előre és hátra is. A Tekna felszereltségi szint opciós extrája a lenyűgöző fekete betétes ülések, natúr bőr párnázással.

A csúcsminőségű audiorendszert hiányoló vásárlói jelzésekre válaszul a Tekna felszereltségi szint része lett a teljesen új fejlesztésű nyolchangszórós BOSE Premium hangrendszer. Ez a Nissan európai modelljeihez valaha kínált legkiválóbb hangrendszer.

Most először az alapfelszereltség része a DAB digitális rádió, míg az érintőképernyős NissanConnect navigációs rendszer felhasználói felülete a könnyebb használat érdekében még inkább “applikációszerű” lett. A jobb vétel és a korszerűbb megjelenés érdekében pedig a tetőre „cápauszony” antenna került.

Az új X-Trail belső terének sokoldalúsága a kalandkedvelő családok tökéletes partnerévé teszi. Kiemelkedő helykínálatot és kényelmet kínál, beleértve a kategória legnagyobb lábterét a második üléssorban. Az autó tele van okos tárolóhelyekkel és olyan praktikus megoldásokkal, mint a második sor mozgatható és dönthető ülései.

A beltér újragondolt elrendezésének köszönhetően az új X-Trail csomagtere tágasabb mint valaha, az ötüléses változat esetében a VDA szabvány szerinti térfogata 550-ről 565 literre nőtt. Az összes ülés lehajtásával a csomagtér befogadóképessége 1996 literre bővíthető.

Az összes X-Trailben megtalálható a Nissan innovatív poggyásztér-elválasztó rendszere, ami a polcok és választóelemek kilencféle konfigurációját teszi lehetővé. Rejtett tárolóhely gondoskodik arról, hogy értékeink ne legyenek szem előtt, így az autó ideális kiindulópont lehet a családi kirándulásokhoz.

A rugalmasság és az igényeik szerinti szabadság újabb szintjét kereső sofőrök számára az új X-Trail 2018 folyamán a ProPILOT önvezető rendszerrel is elérhető lesz. A ProPilot rendszer autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál is képes a kormányzásra, a gázpedál és a fékek kezelésére, ha nincs szükség sávváltásra.

Ez a technológia az X-Trailben újdonságként megjelenő Nissan Intelligens Mobilitás rendszerek egyik példája. Ezek közé tartozik még a gyalogosokat felismerő intelligens vészfékezési asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés is. Ez a rendszer fény- és hangjelzésekkel is figyelmeztet, ha közeledő járművet érzékel, miközben a sofőr tolatni próbál.

Az X-Trail változatlanul három különböző, de egyaránt takarékos motorral rendelhető, köztük a tavaly debütált 177 LE-s 2 literes dízelmotorral. Ez egyben azt is jelenti, hogy mindenki kiválaszthatja a saját igényeinek legmegfelelőbb X-Trailt, legyen ez akár a benzines vagy a kétféle teljesítményszintet kínáló dízel változatok valamelyike hatfokozatú kézi vagy CVT Xtronic automata sebességváltóval, első- vagy összkerékhajtással és öt, vagy akár hét üléssel.

Philippe Saillard, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a következőket fűzte a hírhez: „A Nissan az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos autóipari támogatója, a labdarúgás szeretete pedig világszerte rengeteg családot köt össze. Mi lehetne hát jobb alkalom a családi kalandok legtökéletesebb partnere, a Nissan X-Trail bemutatására, mint a 2017-es Bajnokok Ligája Cardiff-ban megrendezésre kerülő döntője?”

Az Egyesült Államokban Rogue néven is forgalmazott X-Trail-ből az első változat 2000-es bemutatása óta több mint 3,7 millió darab fogyott. Ebből mintegy félmillió jutott Európára, ahol az X-Trail továbbra is kiugró népszerűségnek örvend.

2014-es megjelenése óta a teljesen megújult harmadik generációs modellből Európában mintegy 115 000 darabot adtak el évről-évre erősödő kereslet mellett: 2015-ben a 2014-es mennyiség kétszeresét értékesítették, majd 2016-ban még további 40 százalékkal nőttek az eladások.

A 2016-os pénzügyi évben az X-Trail (és a Rogue) 766 000 darab eladott autóval a világ legnépszerűbb SUV modelljének bizonyult, minden versenytársát megelőzve.

Az új Nissan X-Trail értékesítése 2017. augusztusában indul.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben...

0
A Kia Ceed Sportswagon (SW) 1.5 T-GDI Platinum a dél-koreai márka egyik legnépszerűbb kombija, amely a mindennapi használhatóságot, a modern technológiát és a sportos...

TESZTJEINK