Főoldal Blog Oldal: 319

Évek óta a Ford a legkedveltebb haszonjárműmárka Magyarországon

A DEKRA 2017-es tanúsítványa alapján a Ford haszongépjárművei a legkisebbtől a legnagyobb ismét kategóriáig első helyen végeztek az 1 kilométerre vetített üzemeltetési költségek terén.

A  rendkívül sikeres első negyedév után hazánkban a Ford továbbra is magasan vezet a haszongépjármű szegmensben, mely a haszonjármű modellek legendás megbízhatóságán túl, a DEKRA által ismét elismert alacsony üzemeltetési költségeknek is köszönhető. Idei év első három hónapjában a a kishaszongépjármű értékesítésben összpiaci szinten egy közel 10 százalékos visszaesés tapasztalható; a Ford kishaszonjárművei iránti töretlen érdeklődés biztosította, hogy a Ford piac visszaesését jelentősen kiküszöbölve megőrizze piacvezető pozícióját.

A 2012-ben meghirdetett Big Bang névre keresztelt haszongépjármű stratégia keretében a Ford idén ismét jelentős mérföldkőhöz érkezett. A reformációs folyamat során teljesen megújult, és kibővült a Ford haszongépjármű palettája. A teljes megújult haszonjármű palettáta Ford Magyarország múlt héten mutatta be a sajtó képviselőinek – az eseményről készült összefoglalónk IDE kattintva érhető el.

„A Big Bang stratégia részeként elkülönítettük (Tourneo) és teherszállító (Transit) modellcsaládot, bevezettük a legkisebb, személyautó alapokra épülő Courier modellcsaládot, és teljesen megújítottuk a Connect modelleket” – nyilatkozta Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója.

A program keretében a Ford szétválasztotta a 1 tonnás és 2 tonnás Transit családot, így alakult ki a Custom (V362) modellcsalád és a maradt meg a klasszikus Transit elnevezést a legendás 2 tonnás (V363) modellcsaládnak, melynek első darabja 1965. augusztus 9-én gördült le a Ford gyár szalagjáról.

„A Ford valaha volt legsikeresebb haszonjármű modelljéből több millió darab fut jelenleg is a világ útjain, a Transit Európa legnépszerűbb haszonjárműve, mely sikerét a megbízhatóságon kívül annak is köszönheti, hogy a 469 féle különböző alváz, felépítmény, motor, váltó, felszereltség kombinációból minden ügyfelünk megtalálja az igényeinek legjobban megfelelő változatot” – mondat el Papp – „Természetesen ebben a haszonjármű kategóriában kiemelt jelentősége van a használat során jelentkező költségeknek is, és büszkén jelenthetjük ki, hogy a DEKRA 2017-es tanúsítványa alapján a Ford haszongépjárművei a legkisebbtől a legnagyobb ismét kategóriáig első helyen végeztek az 1 kilométerre vetített üzemeltetési költségek terén. Ehhez járul még hozzá, hogy 2017-re valamennyi motorunk EURO6-os normatíva szerinti kibocsátással rendelkezik.”

Ezen újítások, és fejlesztése eredményeként a 2012-ben még a haszongépjármű piac 7. helyén lévő Ford (8,5 % piacrésszel) 2015-re az első helyre lépett. 2016-ban pedig már 13,2 százalékos piacrészesedéssel őrizte meg vezető szerepét.
Magyarországon 2006 óta (2011 kivételével) a Ford folyamatosan piacvezető, 2017-ben pedig rekord piaci részesedést ért el, 27,3 százalékkal.
Új, a személyautók kényelmét és biztonságát idéző technológiák – , automataváltó és hátsó légrugózás

A Ford tágas és sokoldalúan alakítható Tourneo Custom személyszállítója most először kapható Sport kivitelben is, dinamikus külső megjelenésével és sportos stílusú utasterével különleges megjelenést kínálva a privát vásárlók és az üzleti megrendelők számára.
A Sport változat alapját a Tourneo Custom Titanium modell képezi; a 170 lóerős Ford EcoBlue dízelmotorral hajtott autó 8 üléses változatban, rövid és hosszú tengelytávolsággal is megrendelhető. A külső és belső kiegészítő elemek megegyeznek a Transit Custom kínálatával.

A legújabb Tourneo Custom vásárlói most az extrák és a technológiák jelentősen megújult kínálatából válogathatnak, amelyben olyan tételek szerepelnek, mint a simán és gyorsan kapcsoló hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó.
a szegmensben egyedüliként kínált hátsó légrugózás, amely széles terhelési tartományban is azonos hasmagasságot, kényelmes gördülést és kiszámítható járműdinamikát biztosít; vagy éppen az attraktív, új formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsák.

A Ford tavaly bemutatott Transit Custom és Tourneo Custom modelljeiben a legmodernebb, eddig a személyautókra jellemző vezetéssegítő technológiákkal találkozhatunk

Mindegyik modellben megjelennek az új, kifinomult vezetősegítő rendszerek:
Az Ütközésre Figyelmeztető rendszer – a szegmensben elsőként Gyalogosészlelő technológiával párosítva – csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, illetve mérsékli az ebből eredő sérülések súlyosságát

A továbbfejlesztett Elektronikus Stabilitásvezérlés új funkciói tovább javítják az autó stabilitását extrém forgalmi körülmények közt; ilyen például az Oldalszél Stabilizálás, amely a jármű egyik oldalán aktiválja a fékeket, hogy csökkentse egy váratlan oldalirányú széllökés hatását, s így a kijelölt nyomvonalon tartsa az autót

A Ford díjnyertes EcoBoost benzinmotorjainak élvonalbeli teljesítményére és technológiáira alapozva született meg a Ford EcoBlue dízelmotor-család; ezek a 100-240 lóerős erőforrások hajtják majd a vállalat jövőbeli személyautóit és haszongépjárműveit.

Az új Transit és Transit Custom haszongépjárművekben bemutatkozó négyhengeres, 2,0 literes Ford EcoBlue egység az üzemanyag-takarékosság, a teljesítmény és a kifinomult működés páratlan kombinációját kínálja.

Az új erőforrás érezhetően javítja az autók vezethetőségét, hiszen a most kifutó, azonos teljesítményű 2.2 TDCi blokkhoz képest 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot ad le 1.250 1/perc fordulatszámon, így a haszongépjárművek vezetői sokkal könnyebben kezelhetik majd a mindennapos közlekedési helyzeteket, például az araszoló forgalomban való lassú haladást vagy a lassan mozgó járművek előzését. Az új motor emellett egy személyautó kifinomult működését kínálja a haszongépjármű-szegmensben, hiszen alapjárati zajkibocsátása 50 százalékkal alacsonyabb.

A vadonatúj motor felépítése kisebb belső súrlódást és tisztább égést biztosít. A kipufogógázok kifinomult utánkezelésének köszönhetően az ultra-alacsony károsanyag-kibocsátás megfelel a 2016 szeptemberében életbe lépő, szigorúbb Euro VI szabvány előírásainak, amely az Euro V szabványban megengedett szinthez képest 55 százalékkal alacsonyabb NOx-kibocsátást irányoz elő.

A motor gázcseréjét olyan innovatív megoldások tökéletesítik, mint a Fordnál első ízben alkalmazott tükrözött beömlőnyílással kiegészített integrált szívórendszer, a magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, kis tehetetlenségű turbótöltő, valamint a vadonatúj, nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer, amely gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosít.

A Ford angol és német tervezőcsapatai által kifejlesztett vadonatúj, 2,0 literes Ford EcoBlue motor először 105, 130 és 170 lóerős kivitelekben készül a haszongépjárművek számára. A 200 lóerőnél nagyobb teljesítmény leadására is képes blokk – további új EcoBlue erőforrásokkal együtt – később a Ford személyautónak kínálatában is megjelenik, s a választékban egy 1,5 literes egység is szerepel majd.

A mérnökök teljesen tiszta lappal kezdtek hozzá a vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue motor tervezéséhez, innovatív megoldásokkal csökkentve a szerkezet súrlódását, amelyekkel 13 százalékos fogyasztáscsökkenést sikerült elérniük:
A 10 mm-rel eltolt hajtókarok minimumra csökkentik a dugattyú oldalirányú terhelését, mérsékelve ezzel a kisméretű, vasból készült blokk hengerfalán keletkező súrlódó erőhatásokat
Kisebb átmérőjű főtengelycsapágyak
Olajfürdős kialakítás a vezérműtengely és az olajpumpa szíjhajtásához
Optimalizált szelepvezérlés és vadonatúj, egyetlen darabból készített vezérműtengely-modul

A Ford első ízben alkalmazott tükrözött beömlőnyílással kiegészített integrált szívórendszert, amely precízen vezérli a hengerekbe irányuló levegőáramlást: az egyes és kettes számú hengerekbe az óramutató járásával megegyező irányban, a hármas és négyes számú hengerekben pedig ezzel ellentétes irányban forgatva meg a légáramot.
Ez a szimmetrikus elrendezés egységes üzemanyag-levegő keveredést biztosít mind a négy égéstérben, így a mérnökök jobban kontrollálhatták az üzemanyag égését. Az égési folyamat finomhangolása során a számítógépes szakértők egyedül a szelepemelés és szelepvezérlés beállításánál több mint 1400 olyan tényezőt vizsgáltak meg, amelyek befolyásolhatják a működés hatékonyságát.

Az új üzemanyag-fúvókák akár hat befecskendezést is képesek elvégezni egyetlen égési ciklus során; az egyes befecskendezések ideje kevesebb mint 250 mikroszekundum (0,00025 másodperc), és ezalatt 0,8 mg gázolajat juttatnak az égéstérbe, ami körülbelül egy cukorkristály tömegének felel meg. Ez a csekély mennyiség nyolc, egyenként 120 mikron átmérőjű (vagyis körülbelül az emberi hajszál vastagságával megegyező), kúp alakú lyukon át jut az égéskamrába.

A jellemzően a prémium személyautókban alkalmazott, az elektromosság hatására alakváltozással reagáló kristályokkal működő piezoelektromos technológia kiválóan alkalmas az üzemanyag mennyiségének szabályozására, ezért a Ford ezt a technológiát használta fel az üzemanyag-befecskendező egységben. Az új befecskendezők kevesebb zajjal működnek; az üzemanyag-szivattyú energiavesztesége minimális; az Auto-Start-Stop rendszer gyorsabban és kevésbé észrevehetően működik; a maximális üzemanyag-takarékosság érdekében a rendszer valós időben változtatja a kalibrációt.

A mérnökök kifejezetten úgy tervezték meg a vadonatúj, kompakt turbótöltőt, hogy alacsonyabb motorfordulatszám mellett is több levegőt szállítson, mint a most kifutó 2.2 TDCi blokk hasonló rendszere, így a motor a teljes fordulatszám-tartományban erőlködés nélkül, fürgén reagál a gázparancsra, és már 1.250 1/perc fordulatszámon is 340 Nm forgatónyomatékot ad le.

A legmodernebb aerodinamikai elvek alapján tervezett turbinakerék átmérője közel 10 százalékkal csökkent. A kerék olyan könnyűfémből készült, amit extrém hőmérsékleteken, például rakétahajtóművekben használnak. A repülőgépiparban használatos alumíniumból készült kompresszorkerék átmérője ugyancsak 15 százalékkal csökkent. Ezek a méretcsökkenések mérséklik a tehetetlenséget, így gyorsabban épül fel a teljesítmény; a kerék fordulatszáma elérheti a 240.000 1/perc értéket is, ami javítja az alacsony fordulatszám mellett leadott forgatónyomatékot.

A kompresszorkerekeket öntés helyett egyetlen tömbből marják ki, így a gyártási tűrés 2-3 mikron közti értékre javult (ami körülbelül egy baktérium méretének felel meg), ezzel együtt pedig tartósabb, kevesebb zajjal és rezgéssel működő szerkezetet eredményez. Az új turbótöltő működtető egységében a korábbi csigakerekes megoldást fogaskerekes szerkezet váltotta fel, ami a felére, azaz 110 ezredmásodpercre (egy emberi szempillantás felére) csökkentette a reakcióidőt.

A Ford első, szabványosított szelektív katalitikus redukciós rendszere is segít abban, hogy az új motor magabiztosan teljesítse a jövőbeli európai károsanyag-kibocsátási előírásokat. A maximális hatékonyság és az üzemi hőmérséklet alatt is kiváló teljesítmény érdekében a rendszer a motorblokk hátsó részén kapott helyet. A kipufogógáz-visszavezető cső egybeépült a hengerfejjel, így a motor kialakítása még kompaktabb, a gázhűtés pedig optimálisabb lett.

A 2,0 literes Ford EcoBlue motor a Ford első dízel haszongépjármű-erőforrása, amely személyautós szintű zaj-, vibráció- és nyersesség (NVH) értékeket kínál, jelentős mértékben javítva a vezető komfortérzetét.

Az új motor alapjáraton feleakkora zajkibocsátással működik, mint a 2.2 TDCi blokk. Különleges tervezésének köszönhetően a zajcsökkentésre optimalizált hengerfej és motorblokk, valamint a merevebb létraváz és olajteknő érzéketlen a motor belsejében zajló folyamatokra, a nem sík felületekkel illeszkedő részegységek szoros tömítései pedig elnyelik a motorzajt.

“Egy motor alapfelépítménye úgy működik, mint erősítő; akárcsak egy harang, ami felerősíti a belső mozgás zajait. Ezért aztán egy olyan harangot próbáltunk kifejleszteni, ami nem szól túl jól” – mondta Dominic Evans, a Ford Európa NVH-specialistája. “A motor minden jelentős zajforrását úgy terveztük meg, hogy csendesebben és simábban működjön – és sikerült megalkotnunk a Ford eddigi legkifinomultabb haszongépjármű-dízelmotorját.”

A hengerfej habosított anyagú hangszigetelő burkolata és a hangelnyelő anyagból készült első burkolat tovább mérsékli a kabinba beszivárgó motorzajt, így a vezető munkakörnyezete még csendesebbé válik. Az NVH-értékek javítását célzó további megoldások:

A fogaskerekek fogazásának mikron (0,001 mm) szintű elemzésével tökéletesebbé vált a fogak csatlakozása; ezáltal simább a működés, és kevesebb a magas frekvenciájú hang
Az optimalizált olajpumpa szabálytalan terelőlapátjai megtörik a szerkezet zajának frekvenciáját, így az kevésbé érzékelhető az emberi fül számára
A modern üzemanyag-befecskendezőkben integrált piezo-köteg, zajlágyító szoftver és optimalizált előbefecskendezés működik

Az új 2,0 literes Ford EcoBlue motor is megfelel a Ford szigorú, haszongépjárművekre vonatkozó tartóssági elvárásainak, amelyek a világ minden piacán azonosak, legyen szó akár Európáról, az USA-ról vagy Kínáról. A motor teljesítményét 5,5 millió kilométernek megfelelő tesztüzemben vizsgálták; ebben 400.000 kilométernyi közúti teszt is szerepelt, amit valódi haszongépjármű-felhasználók teljesítettek, emellett pedig átfogó laboratóriumi elemzés és kíméletlen próbák a Ford tesztpályáin, valamint CAE-értékelés a fejlesztés minden egyes fázisában.

A mérnökök a kenési rendszer minden elemét (beleértve az olaj specifikációját, az olajteknő és szűrő méretezését, a hengerfurat deformációjának mérettűrését és a dugattyúgyűrű kialakítását) úgy alakították ki, hogy az az olaj élettartamának növelését szolgálja, amellett pedig karbantartást nem igénylő elemeket terveztek (vezérműszíj, vezérműtengely-modul, vízpumpa).

Titkos teszten vett részt a Volvo S60 Polestar, most kiderülnek a részletek

A tavalyi évadban az FIA WTCC futama után a Volvo Cyan Racing ott maradt a németországi Nürburgringen, hogy a Nordschleifén titkos tesztet hajtson végre.

A feladat az volt, hogy az utcai Volvo S60 Polestar modell teljesítményét a legvégső határig vigyék el.

A teszt eredményeként új rekord született, az ennek során szerzett tapasztalatok pedig meghatározó jelentőséggel bírtak nem csupán az utcai modellek fejlesztése, de a versenycsapat szempontjából is – olyannyira, hogy egy teljes éven át titokban kellett tartaniuk azokat.

Csak most, alig néhány nappal a 2017-es WTCC bajnokság németországi futamát megelőzően árulhatja el a gyártó, hogy mi is történt valójában.

Volkswagen Golf GTI, elektromos hajtással

A már jól bevált szokás szerint wolfsburgi ipari tanulók építették a VW Golf-ra alapuló tanulmányautót a most zajló Wörthersee Találkozóra.

A wolfsburgiak a Sitech tanulóival kiegészülve 13-an dolgoztak az első alkalommal elektromos hajtással is rendelkező VW Golf GTI változaton. A VW Golf GTI First Decade tanulmány nevének második része, azaz az “első évtized” név arra utal, hogy a tanulók tizedik alkalommal jelennek meg önálló tanulmányautóval a nagy hagyományokkal rendelkező Wörthersee Treffen eseményein. Az új tanulmányautó kilenc hónapos munka után született meg hat szakmai területen tevékenykedő tanulók ötletéből. Az autó külső megjelenésében szereplő kék tónusok a Wörth-i tó vizének és az égbolt kékjének változatait jelenítik meg.

A tanulmányautóba az első kerekeket hajtó 300 LE benzinmotort és a hátsó kerekeket működtető 48 voltos elektromos motort építettek be. A két hajtás változat külön-külön és együttesen is képes mozgatni az autót, azaz vezethető a hagyományos első kerék hajtással, az elektromotorral hátsókerék hajtással, és a két változattal együttesen négykerék hajtással is. Ilyenformán jól alkalmazható városon kívüli és a városi közlekedésben is, ahol az elektromos hajtás nulla kibocsátással a parkolásnál és lassabb haladásnál is jól érvényesül.

A fékerő visszanyerés két elemben tölti fel a visszanyert energiát, ami meghosszabbíthatja az autó hatósugarát, ugyanakkor városon kívül rosszabb útviszonyok között már a négykerék hajtás érvényesülhet. A hajtás változatokat a Mirror Link-en keresztül elérhető alkalmazáson keresztül egy beépített táblagépen lehet kiválasztani. Az autó tervezésénél főleg digitális technológiát alkalmaztak a 18 és 23 év közötti tanulók, a formatervet grafikai programon keresztül táblagépen, a különleges alkatrészeket CAD vezérlésű számítógépeken 3D nyomtatással hozták létre.

BMW Concept 8 Series: világpremier 2018-ban

A 2018-as világpremiert ígérő BMW 8-as Coupé koncepciója a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti életre – egy modern BMW kupé képében.

A BMW Group 2017. május 26-án, a legendás Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásának első gálaestjén tartja legújabb lenyűgöző koncepciója, a modern BMW kupék stílusjegyeivel felvértezett BMW Concept 8 Series tanulmányautó világpremierjét. A nóvum a bajor prémiumgyártó legelőkelőbb modellsorozatának előfutáraként mutatkozik be, hiszen a vállalatcsoport történetének eddigi legátfogóbb újítási hulláma a tervek szerint 2018-ban a vadonatúj BMW 8-as Coupé érkezését is elhozza. A 2016 márciusában bejelentett „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia egyik célja, hogy az értékesítési mutatók és a bevételek párhuzamos növekedésével jelentős mértékben élénkítse a BMW Group luxusszegmensben betöltött szerepét, a BMW 8-as sorozat felélesztése pedig kulcsfontosságú tényező.

„A BMW történetében a 8-as szám mindig is a sportos teljesítmény és az exkluzivitás szimbóluma volt. A vadonatúj BMW 8-as Coupé ismét bemutatja majd, hogy milyen az, amikor a vérpezsdítő menetdinamika és a fejedelmi luxus kéz a kézben jár. Legelőkelőbb modellsorozatunk felélesztésével újabb fejezetet nyitunk a luxusautóinkat egyesítő palettán és a csúcskupék kategóriájában is abszolút mércét állítunk, hogy az új modellel még tovább erősítsük a luxusszegmensben betöltött vezető pozíciónkat” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó sokkal több, mint egy kétajtós luxuskoncepció.

„Egy csúcstechnológiával felszerelt, nagyteljesítményű, ízig-vérig élményautó. Egy hamisítatlan luxus sportkupé, amely a világon egyedülálló módon kelti életre a kompromisszumoktól mentes teljesítmény és az előkelő elegancia harmóniáját. A BMW Concept 8 Series tanulmányautóban a vezetés iránt érzett színtiszta szenvedélyt látom” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

A múlt és a jövő találkozása

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó hovatartozása már első ránézésre egyértelmű, miközben innovatív karosszériáját vadonatúj ötletek és úttörő megoldások hatják át. „A koncepció formanyelve merész vonalvezetés mentén értelmezi újra a BMW legendás stílusjegyeit, amelyek főként a felületek közötti átmenetekben érhetők tetten.

A letisztult eleganciát éles törések és lágy ívek kontrasztja szegélyezi, kiemelve a modell erőteljes adottságait. A végeredmény egy rendkívül magabiztos kiállású, lélegzetelállítóan gyönyörű forma, amelynek minden porcikája egyedülálló. Egy modernkori klasszikus a javából” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.

Szigorú tekintet és sportautós kiállás

A koncepció frontrészét a nagyméretű hűtőrács, a vékonyra húzott fényszórópár és a hatalmas légbeömlők kiválóan elrendezett egysége határozza meg. A BMW Concept 8 Series tanulmányautón új értelmezésben jelennek meg a bajor prémiumgyártó legendás stílusjegyei, amelyek a vállalat klasszikus dizájnnyelvezetének is új utat mutatnak. A szélesen elnyújtott, vese alakú hűtőrács két oldalpárja például minden korábbinál alacsonyabbra került, a BMW kupéklasszikusainak emlékét idézve pedig egyetlen, nagyméretű keretben kapott helyet. A lefelé szélesedő hűtőrács-keret a BMW Concept 8 Series tanulmányautó magabiztos kisugárzását és dinamikus karakterét nyomatékosítja.
A koncepció szigorú tekintetéről a rendkívül vékonyra húzott fényszórópár gondoskodik, hatszög alakú LED-helyzetjelzőkkel és BMW lézerfény-technológiával (BMW Laserlight). Az első lökhárító hatalmas légbeömlői eközben a tanulmányautó szélességét és a vezetés színtiszta élményét hangsúlyozzák: a szénszálból készült betétek a nagyteljesítményű erőforrás sportos teljesítményére utalnak.

Letisztult felületek sportos keretben

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó sziluettje egyszerre sugall erőt és eleganciát. A hosszú motorháztető és a kecsesen lejtő tetővonal harmóniáját dinamikus ívek keltik életre, a csomagtérajtó halványan emelkedő lezárása pedig a sebesség élményére utal. A jármű-sziluett letisztult felületeinek, merész vonalvezetésének és vadonatúj megoldásainak egysége a legmodernebb technológia benyomását kelti, miközben a dinamikus ívek a luxus sportkupé vérpezsdítő vezetési élményét hirdetik.
Az első kerékívek mögött elhelyezett Air Breathers légkivezető nyílásokból érkező légáramlatot két exkluzív oldalvonal optimalizálja, a hátsókerék-meghajtású kupé teljesítményét pedig a hátsó tengely fölötti masszív karosszéria-domborulat nyomatékosítja. Az övvonal kialakítása a BMW vadonatúj felületelrendezési irányzatát és karosszéria-rajzolási szaktudását helyezi a középpontba: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó egyszerre sportos és elegáns kiállását a professzionális vonalvezetés és a tökéletesen kihangsúlyozott részletek kettőse fokozza még tovább.

A koncepció világpremierjére a BMW dizájn-részlege egy vadonatúj karosszéria-fényezési opciót is kikevert, amely kizárólag a BMW Concept 8 Series tanulmányautó sajátja. A Barcelona Grey Liquid fantázianévre keresztelt, szürkéskék árnyalat optimális mélységét a magasfényű, irizáló pigmentek adják. A nóvum alatt ugyancsak exkluzív, 21” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak, amelyek levegővezető küllőkkel erősítik a sportkupé lendületes kisugárzását.

Adrenalin, tradíció, elegancia

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó hátfala a legendás BMW 8-as sorozat lapos, rendkívül széles, erőtől duzzadó karakterét idézi. A klasszikus jármű-sziluett merész vonalai és lágy ívei itt fejedelmien sportos elrendezésben egyesülnek, miközben a hátsó kerékívek szélesen terpesztő vállrésze a vezetés abszolút élményét hirdeti. A sportkupé egyik fénypontja a hátrafelé szűkülő utascella és a széles vállrész összefonódása.
A vékonyan elnyújtott hátsó lámpák messze benyúlnak az övvonalba, így harmonikus átmenetet képeznek a koncepció oldala és hátfala között. A hagyományosan „L” alakú kialakítás a tanulmányautó szélességét és erőteljes kiállását hangsúlyozza, a forradalmi LED-technológia pedig a csúcstechnológiás megoldásokat idézi. A szénszálból készült hátsó diffúzor a BMW Concept 8 Series tanulmányautó sportos énjét helyezi a középpontba, nagyméretű, trapéz alakú dupla kipufogóvégekkel kiegészítve.

Prémium minőségű, sportautó hangulat

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó utastere kizárólag a lényegre koncentrál: a vezetés élményére. A volán mögött helyet foglaló sofőrt a sportautók jellegzetes, vezetőre összpontosító hangulata fogadja, ahol minden a vérpezsdítő lendületről szól. Az összes kijelző funkció, járművezérlési opció és utastéri felület, így a központi műszeregység, a műszerfal, a középkonzol és a két ajtókárpit is a letisztult egyszerűség elvét követi.

Az utastér egyik legelegánsabb része a műszerfal és az ajtókárpitok találkozása, amely prémium kialakítása ellenére a sportautók zárt kabinjának benyomását kelti. Ezt hivatott nyomatékosítani a műszerfal és a középkonzol közötti egyedülálló átmenet is, amely az utastér középpontját adja. Az exkluzív, sportautós hangulatot a kivételesen magasra húzott középkonzol és a felettébb alacsony műszerfal vizuális játéka emeli új szintre.

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó utastere eközben a látványos ellentéteknek is ékes példát állít: az ajtók mögött az átélt élmények és a mérnöki precizitás, a sportautós lendület és a fejedelmi elegancia, valamint a szénszál és a bőrözés páratlan kontrasztja várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A luxus kisugárzás mögött minden megérintett elem, alkatrész és funkció sportos karaktert hordoz, a legfinomabb bőrrel bevont sportülések váza például ultrakönnyű szénszálból készült, a sportkormány kézzel csiszolt alumínium küllői mögött pedig vörösre eloxált váltófülek idézik a versenypályák hangulatát. A sportautók és a luxuslimuzinok hamisítatlan kettősét az alumínium elemek és a sötét bőrözés kontrasztja hirdeti.

A formatervezők Dark Brown sötétbarna és Fjord White jégfehér Merino bőrkárpitozást alkalmaztak az utastérben, a csúcstechnológiás megoldásokat pedig a szénszálból készült alkatrészek és az alumínium elemek hangsúlyozzák. Sőt mi több, a váltókart és a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsáját Swarovski kristályból faragták ki, amely minden korábbinál magasabb szintre emeli a BMW luxus sportkupéinak elegánsan modern utastéri hangulatát.

Érkezik a vadonatúj BMW 8-as sorozat

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó a bajor prémiumgyártó 2018-as világpremiert ígérő luxus sportkupéjának előfutára. A vadonatúj BMW 8-as Coupé új fejezetet nyit a luxus színvonalú sportautók sikertörténetében és a valaha készült legelőkelőbb modellsorozattal bővíti a vállalat luxusautókat egyesítő palettáját. A BMW 8-as sorozat a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti majd életre, amellyel új mércét állít a luxuskupék kategóriájának élére.

Egyre több taxivállalat voksol a Nissan Leaf mellett

2013-ban egy japán taxivállalat egy lapra tett fel mindent, és a teljes hagyományos taxikból álló flottáját kibocsátásmentes Nissan Leaf-ekre cserélte, ezzel a kényelmes taxikra vadászó emberek millióinak tette kellemesebbé utazását, miközben a környezetünket érő terhelést csökkentette. Ez volt az elektromos taxik globális forradalmának első lépése.

Ezt követően spanyol, holland, magyar, angol, jordániai, mexikói és lengyel taxivállalatok is követték a példájukat, és kibocsátásmentes Nissan elektromos taxikat állítottak forgalomba.

Ma a Nissan taxik – Leaf-ek, e-NV200-ak – öt kontinens 26 országában és 113 városában teljesítenek szolgálatot. Közöttük Budapesten is lehetőség van a GreenTaxi szolgáltatásait igénybe venni, melynek a flottájában csak 100%-ban elektromos Nissan LEAF-ek találhatóak. Áprilisban a Nissan és a GreenTaxi együttműködésének köszönhetően, azon felhasználok, akik a GreenLite applikáción keresztül rendeltek taxit összesen 5000 km ingyenes utazásban részesültek.

A taxivállalatok alacsonyabb kibocsátást, jelentős megtakarítást és olcsóbb fenntartást nyertek, míg az ügyfelek számára a csendes és kényelmes utazás jelenti a pozitív változást. A számokkal alátámasztott üzleti eredmények és megtakarítások egyértelművé teszik, hogy a kibocsátásmentes Nissan taxik használata az okosabb döntés, amely az ügyfelek és a taxiflották számára is elhozza a Nissan intelligens mobilitását.

A Nissan az elketromos járművekre építő intelligens mobilítással az autók vezetésének, meghajtásának és társadalmi integrációjának teljes átalakítása felé tart.

Kiderült, ki a legjobb szerelő a Suzuki berkein belül

Belföldi márkaszervizek szerelőinek rendezett versenyt a Magyar Suzuki Zrt. A több éves múltra visszatekintő megmérettetés dobogós helyezettjei, a szakmai és erkölcsi elismerés mellett értékes jutalomban is részesülnek.

A háromfordulós kihívás idei győztese Czene Tibor, a Ring Autóház Kft. szervizének munkatársa lett, aki Salzburgban az európai szerelői versenyen képviselheti a magyarországi Suzuki márkaszervizeket. A kezdeményezéssel a vállalat célja az is, hogy felhívja az autótulajdonosok figyelmét a biztonságos üzembetartásra, a megbízható és szakszerű szervizelés fontosságára.

A Magyar Suzuki idén ismét országos szerelőversenyt hirdetett, amelynek célja, hogy a Suzuki Márkaszervizek szakemberei bizonyíthassák felkészültségüket a Suzuki gépjárművek szakszerű és naprakész szerelési, szervizelési és a legkorszerűbb diagnosztikai folyamatok kapcsán. A hónapok óta zajló, többfordulós versenysorozat tegnap ért véget Esztergomban, a vállalat oktatóközpontjában.

A verseny első körös selejtezőjén a résztvevők elméleti tudását mérték fel, online kitölthető tesztek formájában. Az előválogatásra 82 Suzuki márkaszervizből 91 munkatárs jelentkezett, majd végül területenként 6 fő, összesen 24 szervizes kolléga jutott tovább. A selejtezőkben és az elődöntőben a résztvevők már időre teljesítették a feladatokat. A válogatást követő fordulók az összetett elméleti tudásfelmérők mellett, gyakorlati feladatokról és a Suzuki gépjárművek teljes körű típusismeretéről szóltak. A márkaszervizes munkatársak olyan feladatok megoldásán keresztül bizonyíthatták tudásukat és rátermettségüket, mint például adott motor vezérléselemeinek helyes pozíciója és beállítása.

A nyolcas döntő résztvevői az ország több pontjáról érkeztek. Az utolsó körben Sári Attila (2042 ITC Autó Hungary Kft.), Bucskó Attila (1191 Varró Autó Kft.), János Gábor (7002 HIRT Autószalon Kft.), Fárbás Gábor (8602 Borongics Kft.), Czene Tibor (5006 Ring Autóház Kft.), Puskás Zoltán (5601 Ankers Kft.), Simon György (2854 Száraz Kft.) és Vida Tamás (8003 Kőnig Kft.) folytathatták készségeik megmérettetését. A döntő résztvevői valódi hibaelhárítási folyamatokon keresztül mutatták be a szakszerű javítási technikákat, a diagnosztikai műszerek gyors és pontos használatát, valamint a naprakész szaktudásukat.

A verseny győztese, így az Év szerelője cím büszke tulajdonosa Czene Tibor, a Ring Autóház Kft. szerelője lett, aki a kitüntető cím és az értékes nyeremények mellett, idén a Suzuki európai szerelői versenyén is képviselheti a magyar márkaszervizeket. A második helyet János Gábor, a HIRT Autószalon Kft. dolgozója, a harmadikat Puskás Zoltán, az Ankers Kft. munkatársa szerezte meg.

„A Magyar Suzuki kiváló eredményeihez a modellek, valamint a tudatos és egységes márkaépítés mellett nagyban hozzájárul az értékesítési hálózat bővülése és a szakszervizek minőségi munkája. Jelenleg 82 márkaszervizünk működik az országban, hálózatuk lefedi az ország teljes területét. Az Év szerelője kitüntető cím egyértelműen hozzájárul a döntőbe jutott márkaszervizek értéknövelt szolgáltatásaihoz, így a szerelő munkatársak sikere egyúttal növeli az általuk képviselt márkakereskedők presztízsét is” – mondta Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

A Lexus kimagasló arányban kínál környezetbarát modelleket

Miközben a jelek szerint a dízel botrány még egyes prémium gyártókat sem kerülte el, a Toyota prémium márkája, az értékesítéseit hazánkban is elképesztő ütemben növelő Lexus nem csupán nem kínál dízel modelleket, de értékesítéseiben kimagasló arányban szerepelnek a környezetbarát hibrid modellek: az idei év első négy hónapjában az Európában eladott Lexusok 68 százaléka hibrid volt, míg Magyarországon ez 95,7 százalékot tett ki.

A Toyota luxus márkája, a mára a világ vezető prémium hibrid autógyártójaként ismert Lexus nem csupán Magyarországon teljesít kiválóan, ahol az év első négy hónapjában gyakorlatilag megduplázta értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest: a prémium piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló japán prémium gyártó hatalmasat profitálhat a dízelek iránti bizalomvesztésből, amelyben több versenytársa is érintett.

A 2017 első negyedévében a Toyotával közösen a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 86,5%-át jegyző Lexus minden modelljéhez elérhető ugyanis hibrid hajtású változat, ami nagymértékben járul hozzá ahhoz, hogy a japán luxus márka több hibrid autót adott el eddig világszerte, mint összes prémium versenytársa együttvéve. Az Európa számos nagyvárosából már most kitiltott vagy kitiltani tervezett dízel technológia magánvásárlók és flottafelhasználók között egyaránt rohamosan csökkenő népszerűsége pedig további teret adhat a hibrid meghajtás a tervezettnél is gyorsabb ütemű elterjedésének, és így az európai és hazai újautó piac zöldülésének.

A fentiek fényében kétségtelen, hogy a prémium piac zöldülésének élharcosa a Lexus, amely több, mint egy évtizede a környezetbarát hibrid technológia úttörője. A márka a modelljeiben bemutatkozó forradalmi technológiák és innovációk sora, valamint legendás megbízhatósága, és nem utolsó sorban futurisztikus, letisztult formavilága révén pedig elképesztő ütemben növeli értékesítéseit: elég ha csak az NX és RX crossoverek látványos sikerére, vagy pedig az idén érkező LC szupersport kupét és LS luxus szedánt övező felfokozott várakozásra gondolunk.

„A dízel technológiával szemben európai szinten tapasztalható bizalomvesztés és a dízel értékesítések ennek nyomán megfigyelhető visszaesése, amit várhatóan tovább gyorsít majd az ezzel a technológiával hajtott modellek számos európai nagyvárosból történő kitiltása, valóban nagy lehetőséget jelent a környezetbarát hibrid technológia szinonimájaként is ismert Lexus számára” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ennek köszönhetően, a piac legszélesebb prémium hibrid modellportfóliója révén minden esély meg van arra, hogy saját területükön sikerül majd megszorítanunk európai prémium versenytársainkat. Miközben a Lexus legerősebb piaca hagyományosan Észak-Amerika, az immáron azt követő Kína után Európa, Japánt is megelőzve feljött a második helyre” – avat be a szakember.

A Magyarországon három év alatt megnégyszereződő hibrid értékesítések növekedésének ütemét, amelynek a prémium piacon a Lexus, a középkategóriában a Toyota a legnagyobb nyertese, a környezetbarát üzem mellett természetesen további racionális érvek is hajtják.

Ezek között említésre érdemes az alacsonyabb fogyasztás épp úgy, mint a tény, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, nem egyszer költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghajtás mellett döntő magán- és flottafelhasználók számára.

A dízel modellek a korábbiak kifejtettek okán várhatóan drasztikusan csökkenő maradványértéke (az ár, amelyet használtautóként kaphatunk érte) pedig újabb érv a racionális vásárló számára a hibrid technológia mellett. Öngerjesztő folyamat ez tehát, amelyben egyértelműen a hibrid technológia fejlesztése területén évtizedes előnnyel rendelkező japán prémium gyártó indul a legjobb esélyekkel.

A Toyota Mayer lett a magyarországi Ichiban márkakereskedés

A megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi felméréseken rendszerint élen végző Toyota, idén is Ichiban díjjal tüntette ki 45 kiválóan teljesítő európai márkakereskedését. A magyarországi díjazott – immáron második alkalommal – a budakeszi központ mellett székesfehérvári és pilisvörösvári telephelyekkel is rendelkező Toyota Mayer lett.

A Toyota a belgiumi Antwerpenben megrendezett ünnepségen jelentette be a 2017-es ‘Ichiban’ Európai Ügyfél Ajánlási Díj győzteseinek nevét. Az ‘Ügyfél az első’ filozófia a kezdetek óta a Toyota szemléletének legfontosabb eleme. Ez az alapelv vezérelte azt a 45 európai márkakereskedést is, amelyek az ügyfelek ajánlása és üzleti eredményeik alapján elnyerték e kitüntetést, ami az értékesítésben és a vevőszolgálati tevékenységekben mutatott kiválóságukat díjazza. Idén több olyan márkakereskedés is szerepelt a győztesek listáján, amelyek az elmúlt 11 évben már több alkalommal is a legkiválóbbak közé kerültek, köztük a magyarországi Toyota Mayer, amely 2014 után idén másodszor örülhetett a rangos elismerésnek.

Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója is ezt az ügyfélközpontú filozófiát emelte ki üdvözlő beszédében, amikor a díjátadó ünnepségen köszöntötte a legjobb teljesítményt nyújtó márkakereskedések képviselőit: “Önök bebizonyították, hogyan eredményez üzleti sikert ’Ügyfél az első’ szemléletünk. A Toyota arra törekszik, hogy minden európai piacán első legyen az ügyfelek ajánlotta márkák között. Ehhez az a legfontosabb, hogy ügyfeleink szívében és gondolataiban is első helyre kerüljünk.”
Összesen 2300 európai márkakereskedés vett részt az értékelésen, amelynek során felmérték, mennyire elégedettek ügyfeleik, és hogy milyen üzleti teljesítményt nyújtanak. A legjobbak meghívást kaptak, hogy a Toyota európai csúcsvezetőivel együtt ünnepelhessék meg sikeres szereplésüket.

„Az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálása vállalatunk alapfilozófiája, amelyet az olyan nem kis kihívást jelentő időszakokban sem szabad szem előtt tévesztenünk, mint a tavalyi év, amikor a hazai Toyota értékesítések közel 50%-os növekedése komoly terhet rótt márkakereskedői hálózatunkra. Gratulálunk a Toyota Mayer márkakereskedések minden munkatársának, akik a szigorú Ichiban értékelési rendszerünk alapján 2016-ban a legjobb eredményt érték el a hazai Toyota márkakereskedői hálózatban” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.

„Az ügyfélelégedettség az a terület ahol sohasem dőlhetünk hátra, ahol mindig nyílik lehetőség a fejlődésre, ügyfeleink még magasabb színvonalú kiszolgálására. Talán élsportolói múltunkra alapul az a szellemiség és versenyszellem, amelynek okán ezen a területen is igyekszünk a legjobbaknak bizonyulni, és hatalmas büszkeség számunkra, hogy a Toyota 2014 után immáron második alkalommal ismeri el európai szinten is az ezen a területen tett következetes erőfeszítéseinket. Külön öröm számunkra, hogy az idei évben az első helyen végző budakeszi telephelyünk mellett székesfehérvári telephelyünk is bekerült az öt legjobb hazai márkakereskedés közé” – avat be Mayer Imre, a Toyota Mayer tulajdonos ügyvezetője.

Nyilvános a Nissan Navara Trek-1° limitált kiadás árazása

2017. május 2-án megkezdődött a legújabb Nissan Navara limitált kiadás értékesítése.

Az új különleges kiadású autó már bruttó 10 966 000 Ft-tól kapható. Az új autó, mely a Trek-1° nevet kapta, a brüsszeli autókiállításon mutatkozott be a közönségnek. A modell neve pedig Spanyolország északi részén fekvő Navarra sivatagra utal – mely a -1°-os hosszúságon található.

A Navara Trek-1° exkluzivitása garantált, hiszen mindössze 5000 példány készül belőle. Mindegyik autó a dupla kabinú Tekna felszereltségen alapul, melynek részét képezi a differenciál zár és a bőrülések is. Emellett az autó 190HP manuális vagy automata váltóval kérhető. Így a praktikusság kifinomult és strapabíró megoldásokkal párosul.

Limitált kiadás a következőket tartalmazza:

Fűthető fekete bőrülések
Fekete oldalsó díszítőcsövek
Fekete plató díszítőcső, LED reflektorral
Színre fújt műanyag platófedél
Műanyag platóbélés
TREK-1°  Felirat (a plató két oldalán)
Típustól függően tetőablak
18”-os fekete könnyűfém keréktárcsák
Plató elválasztó

Elérhető színek – kízárólag metálfényezéssel:

QAB – Gyöngyház fehér
GN0 – Fekete

A Nissan márkakereskedésekben már megtekinthető az új különleges kiadás.

Jim Hackett lett a Ford új elnök-vezérigazgatója

A Ford Motor Company Jim Hackett-et nevezte ki a vállalat új elnök-vezérigazgatójának, és további fontos vezetőváltásokat jelentett be, amelyek célja a Ford alapvető autóipari üzleti tevékenységeinek megerősítése és a stratégiai lépésváltás felgyorsítása az új lehetőségek hatékony kiaknázásához.

A 62 éves Hackett nevéhez számos innovatív és üzleti siker kötődik: korábban ő volt a Steelcase vállalat vezérigazgatója és a Michigan Egyetem sportigazgatója, 2016 márciusa óta pedig a Ford Smart Mobility LLC ügyvezető elnökeként dolgozott.

A Bill Ford ügyvezető elnök közvetlen beosztottjaként dolgozó Hackett irányítja majd a Ford világméretű működését és a vállalat 202.000 dolgozójának munkáját. Elődje az 56 éves Mark Fields volt, aki 28 éves sikeres pályafutás után vonul nyugdíjba a Fordtól.

„Erős pozícióból indítjuk el a Fordot az átalakulás útján” – nyilatkozta Bill Ford. „Jim Hackett a megfelelő ember arra, hogy vezérigazgatóként irányítsa a vállalatot abban az időszakban, amikor ilyen jelentős mértékben átformálódik az autóipar és a szélesebb értelemben vett mobilitás. Ő remekül érzi a jövő trendjeit, és egyedi, emberközpontú vezetési szemlélettel gazdagítja vállalati kultúránkat, termékeinket és szolgáltatásainkat, új lehetőségeket tárva fel üzletmenetünkben.”

Hackett hozzáfűzte: “Örömmel várom a közös munkát Bill Forddal és az egész csapattal, hogy egy még dinamikusabb és élénkebb Fordot alkossunk, amely világszerte jobbá teszi az emberek életét, s ezen keresztül értéket teremt részvényeseink számára. A vállalatnál eltöltött négy évem során mély tisztelet ébredt bennem a Ford munkatársai, értékei és múltja iránt, ezért már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak mindazokkal, akik elkötelezetten segítik majd a Ford átalakítását.”

Hackett és Bill Ford három elsőrendű célra összpontosít majd:

Az operatív működés hatékonyabbá tétele a minőség és a piaci stratégia további javítása érdekében; olyan új termékek bemutatása, amelyek javíthatják a jelenleg alulteljesítő üzletágak eredményét.

A Ford jelenlegi üzletmenetének modernizálása, új eszközök és technikák meghonosítása az innováció és a gyors döntéshozatal ösztönzésére, valamint a hatékonyság javítására. Az ilyen eszközös sorába tartozik a big data technológia egyre nagyobb mérvű alkalmazása, a mesterséges intelligencia, a fejlett robotok, a 3D nyomtatás stb.
A vállalat átalakítása a jövő kihívásainak megfelelően, biztosítva a megfelelő vállalati kultúrát, tehetséggondozást, stratégiai folyamatokat és gördülékeny működést – azzal párhuzamosan, ahogy a társadalmi igények és a vásárlói magatartásformák az idők során változnak

Bill Ford és a Ford igazgatótanácsa köszönetet mond Mark Fieldsnek a vállalat érdekében tett jelentős közreműködéséért.

„Mark Fiels kiemelkedő vezető, és komoly elismerést érdemelt mindazért, amivel számos pozíciójában dolgozva hozzájárult a Ford világszerte betöltött szerepéhez” – mondta Bill Ford. „Erős vezetői szerepe létfontosságú volt cégünk észak-amerikai újjáépítése során, az elmúlt évtized végén végrehajtott fordulatunkhoz, és az elmúlt két évben elért rekordnyereségünk tekintetében.”

A Ford ugyancsak a mai napon ismertette új működési struktúráját, három új vezetőt nevezve ki Hackett közvetlen beosztottjaként:

Jim Farley (54) lett a globális piacokért felelős ügyvezető alelnök és elnök. Ebben a pozíciójában Farley ellenőrzi a Ford üzleti egységeit, vagyis az amerikai, az európai, a közel-keleti és afrikai, valamint az ázsia-óceániai régiókat. Farley feladata a Lincoln Motor Company és a globális marketing, értékesítés és szolgáltatások ellenőrzése is. 2015 januárja óta Farley a Ford európai, közel-keleti és afrikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott. Farley feladata lesz az elektromos és önvezető autók stratégiai és üzleti modelljének fejlesztése is.

Joe Hinrichs (50) lett a globális működésért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a globális termékfejlesztés, a gyártás, a munkaügy, a minőség, a beszerzés, a fenntarthatóság és a biztonsági tervezés területeit. Hinrichs 2012 decembere óta a Ford amerikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott.

Marcy Klevorn (57) lett a mobilitási területekért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a tavaly az új mobilitási szolgáltatások megtervezésére, felépítésére és finanszírozására létrehozott Ford Smart Mobility LLC működését. Ugyancsak Klevorn irányítása alá tartozik majd az információtechnológia és a globális adatgyűjtés és adatfeldolgozás is. Klevorn 2017 januárja óta a Ford információs technológiáért felelős csoportszintű alelnökeként dolgozott.

Mindhárom kinevezés június 1-én lép érvénybe. A Hinrichs, Farley és Klevorn helyére kinevezett új vezetők nevét később teszi közzé a vállalat.

„Szerencsések vagyunk, hogy Jim Farley, Joe Hinrichs és Marcy Klevorn személyében három dinamikus és tehetséges vezetőt köszönthetünk, akik most nagyobb felelősséggel járó feladatkört kaphattak” – nyilatkozta Bill Ford. „Mindhárman arról ismertek, hogy vonzódnak az innovatív megoldásokhoz, hogy erősségük a költséghatékonyság, és hogy már a világ számos pontján jó eredményeket mutattak fel. Szorosan együttműködnek majd Jim Hackettel a Ford napi működésének irányításában, márkánk megerősítésében és az új lehetőségek kiaknázásában.”

További hír, hogy a Ford gyakorlatilag azonnali hatállyal kommunikációs alelnökké nevezte ki a 47 éves Mark Trubyt, aki ugyancsak Bill Ford közvetlen beosztottja lesz. Truby korábban a Ford kommunikációs csapatait irányította Ázsia-Óceániában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Truby most Ray Day helyére lép, aki jövőre készül nyugdíjba vonulni a vállalattól, addig pedig tanácsadóként dolgozik majd a Fordnál.
Klevorn közvetlen beosztottjaként az 52 éves Paul Balleyt globális vezető adatgyűjtési és adatelemzési igazgatóvá nevezték ki. Ballew 2014 decembere óta vezeti a vállalat adatgyűjtő- és feldolgozó csapatait, irányítva a konnektivitást és intelligens mobilitást támogató új megoldások fejlesztését.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK