Főoldal Blog Oldal: 330

Íme, az új Opel Insignia Country Tourer

Épp hogy csak megünnepelte genfi világbemutatóját az Opel két csúcsmodellje, az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer – máris trióvá bővül.

Akárcsak az elődgenerációból, megint lesz összkerékhajtású változata a márka zászlóshajójának: jön az új Opel Insignia Country Tourer! Már júniustól megrendelhető lesz, majd a Frankfurti Autószalonon (szeptember 14-24.) debütál, hogy onnan egyből beguruljon a kereskedők szalonjába. Univerzális tehetségként ideális autó a téli sportok és a vidéki élet kedvelőinek, illetve mindenkinek, aki becsüli a nagyon egyéni fellépést.

Az új Opel Insignia Country Tourerben megvannak testvérei, a Grand Sport és a Sports Tourer előnyös jellemzői, hiszen teljesen új felépítésének köszönhetően nagyon tágas, ugyanakkor jelentősen könnyebb lett az elődjénél. Zászlóshajóhoz illően az innovatív technika egész arzenálját kínálja. Mindezeken túlmenően van egy egészen sajátos, a vidékies életstílust idéző bája: a körkörös fekete burkolatok, valamint az első és hátsó ezüstszínű haspáncél vagány terepes küllemet adnak neki. Aki pedig még ennél is individuálisabb fellépést szeretne, választhatja Insignia Country Tourerét teljesen egyénileg megkomponált színben is, amire az Opel Exclusive program nyújt lehetőséget.

Kalandozásra alkalmas hajtó- és futómű

Bőséges teljesítményt az új Opel Insignia Country Tourer széles hajtómű-választéka ígér, többek között a vadonatúj csúcs-dízelmotor jóvoltából. Nem hiányzik a programból a nyolcfokozatú automata és természetesen az iránymutató összkerékhajtás sem. Ha egy vidéki barangolás közben alkalmilag elhagynánk az aszfaltot, jól jön a 20 milliméterrel megemelt hasmagasság, akárcsak az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtás és az új ötlengőkaros hátsó futómű – kategóriájának legkifinomultabb rendszere. Eltérően a hagyományos, szimmetrikus hátsó differenciálműtől, amely egyformán juttatja a hajtónyomatékot a kerekekre, az Opel Insignia Country Tourer két elektromosan működtetett lamellás tengelykapcsolója kerekenként külön, pontosan a megfelelő mértékben hajt – bármilyen útviszonyok között, esőben, havon, jégen is. Szűk ívű, gyorsan vett kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, hogy a gázadásnak és a kormányelfordításnak megfelelően nagyobb nyomatékot juttat a külső íven futó hátsó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, anélkül, hogy bármit is kellene tennie a vezetőnek. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá a kanyarra és közvetlenebbül reagál a sofőr utasításaira. Az eredmény semlegesen stabil viselkedés és példás járműkontroll, azaz minden helyzetben könnyebb uralni az autót.

A mindenkori helyzethez optimálisan illő menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű, amely önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően adaptálja a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt, illetve (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat. Az aktív futómű lelkeként az új, központi, „Drive Mode Control“ szoftver folyamatosan kiértékeli a szenzorjeleket és a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

„Aki individuális stílussal és terepes kvalitásokkal kombinálná az új Insignia csúcsszintű csatlakoztatási lehetőségeit és asszisztensrendszereit, valamint bőséges férőhelyét, a Country Tourerben találja meg a pontosan neki valót. Ez a kalandkereső küllemű kombi eszményi választás sportembereknek és azoknak az Insignia-rajongóknak, akik kedvelik a világjárós fellépést“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Küspert.

Kívül kemény, belül tágas a túrázók Insigniája

Már az új Insignia Sports Tourer is extrém jó formát mutat: sportosan elegáns stílusával és határozott vonalaival magasabb fokra emeli az Opel dizájnfilozófiáját. Temperamentumos, agilis megjelenéséhez nem kis mértékben járul hozzá a teljesen új, súlytakarékos járműfelépítés. Mindezeken túl azonban további értékeket is kínál az új Country Tourer, kissé nyers, egyéni stílusával az Insignia-sorozat csúcsváltozata. Fellépése robusztus, terepes megjelenése egyöntetűen hat. Formatervezői és konstruktőrei egyaránt következetesen dolgozták ki az Insignia harmadik variánsát.

Az új Insignia Country Tourer arcára pillantva még határozottabb vonásokat látunk, mint testvérén, a Sports Toureren. Prominens, nagy hűtőmaszkja és keskeny fényszórói még a valóságosnál is szélesebbnek mutatják. Ezüstösen fénylő haspáncélja „leföldeli” az autót, érzékelteti stabilitását. A robusztus kiállást a teljes alsó részen és a kerékíveken végigfutó fekete védőburkolat erősíti. A front kalandkereső jellegére a far rímel: innen nézve az ezüstszínű alsó védőlemez és a kettős kipufogóvég mutatja szélesebbnek és alacsonyabbnak a kocsit.

„Új Insignia Country Tourerünk nagyon jól kigyúrt fickó – miközben az Opelre jellemző szoborszerű kidolgozás és németes precízió teszi elegánssá“ – mutatja be alkotását a márka dizájnfőnöke, Mark Adams. „Erőt sugárzó jelenléte egy igazi vezéregyéniségé. Kifejezetten atletikus arányait erőteljes offroad-részletek juttatják érvényre.“

Aki pedig egy igazán egyedülálló Insigniát vezetne, szinte korlátlan választási lehetősséggel találja szemben magát, ugyanis az Insignia Country Tourer már az Opel Exclusive individualizálási programmal áll rajthoz: a szokásosan kínált fényezéseken kívül további 15 szín áll rendelkezésre, de még ez sem minden – az Opel Exclusive szakemberei fénykép alapján kikevernek bármilyen elképzelhető árnyalatot! További lehetőség a személyes vágyak teljesítésére a többféle exkluzív könnyűfém-felni és a bőrkárpitozási opció.

A mindennapok hű társának karakteréhez illően az új Insignia Country Tourer azonban mindenekelőtt hallatlanul praktikus. Ha például van Keyless Open kulcsnélküli zárrendszer az autóban, akkor láblengetésre nyílik fel a csomagtartó ajtaja, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol kell lendíteni a lábat. Az ajtó ezután magától nyílik fel, illetve csukódik le, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz. A poggyásztér megnöveléséhez csak meg kell nyomni egy gombot a csomagtartóban, hogy előredőljön a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla: így már 1665 liternyi térfogat áll rendelkezésre – 130-cal több az elődénél. A szériaszerű, krómozott tetőcsomagtartó-alapsín pedig nemcsak szemre hangsúlyozza a világjáró jelleget, hanem ki is bővíti az új Insignia Country Tourer használati spektrumát, hiszen akár száz kilogrammot lehet rápakolni.

A 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak köszönhetően nemcsak elöl, hanem a második üléssorban is jóval nagyobb a Country Tourer utasainak férőhelye. A jó közérzethez hozzájárul a letisztult rajzú műszerfal mellett az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V.) minősítésével ellátott ergonomikus prémium első ülés, valamint a szintén fűthető két hátsó-külső ülés is. Hideg téli reggeleken hamar jégmentessé válik a fűthető szélvédő, a vezető kezét pedig fűthető kormánykerék melengeti.

Csúcstechnika a biztonság, a komfort és a csatlakozás szolgálatában

Modern technika és asszisztensrendszerek fokozzák az Insignia Country Tourer biztonságát és komfortját, mindenekelőtt a díjazott, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás második generációja, amelyben már 32 LED-szegmens látja el a 400 méterre elhatoló távfény különböző funkcióit és az aktív kanyarvilágítást. Újdonság még a vetített kijelzés, a 360 fokos körkamera, az ACC (Adaptive Cruise Control) adaptív és önműködően vészfékező sebességszabályozó, a kormányzást automatikusan korrigáló aktív sávtartó asszisztens és a tolatóasszisztens.

Kiváló szórakoztatásról és csatlakozásról az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis, új generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autóba, hanem kábel nélkül fel is tölti. Nem hiányzik a fedélzetről az Opel OnStar személyes szolgáltatási asszisztens sem, amely például balesetkor vagy az autó ellopásakor segít, de legújabban szállodai szobát foglal[1], vagy parkolóhelyet is keres – mindkét esetben egy képzett diszpécser lép kapcsolatba az Insignia vezetőjével.

Techno Classica 2017: BMW Group Classic történelmi innovációk

A BMW a világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására az 1936 és 1995 között eltelt csaknem hat évtized legmeghatározóbb járműtechnológiai innovációival készül.

A kiállítás esszenciáját 2017-ben a BMW 7-es sorozat negyvenéves története, valamint a tizenkét hengeres benzinmotor kifejlesztésének és a BMW Z1 roadster nemzetközi premierjének harmincadik évfordulója adja.

2017. április 5-9. között a Techno Classica kiállítás látogatóit a történelmi autók és a legendás motorkerékpárok világának páratlan sokszínűsége várja az esseni vásárcsarnok épületegyüttesében. A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására a BMW Group Classic vadonatúj perspektívákkal készül, a vállalatcsoport százéves fennállásának jubileumi mérföldkövei ugyanis nem csupán egy új csarnokban, de egytől egyig korhű homlokzat mögött gurulnak majd reflektorfénybe. A bajor gyártó 2017-ben „Az innováció bennünk él” mottó alatt („Our DNA: Innovation”) tizenkét történelmi járművel meséli el 1936 és 1995 közötti történetét és mutatja be az elmúlt évtizedek meghatározó járműtechnológiai újításait. A BMW Group Classic a BMW 7-es sorozat negyvenéves történetébe és a tizenkét hengeres benzinmotor harminc évvel ezelőtti premierjéhez kalauzolja vissza a rajongókat.

Az esseni vásárcsarnok felújítási munkálatai miatt a bajor gyártó klasszikus járművekkel foglalkozó részlege idén a 14-es csarnokba költözik be, amelyet a látogatók a komplexum keleti bejáratának szomszédságában találnak. A csarnok külső oldalán óriásplakátok mutatják majd a BMW Group Classic müncheni központjának épületét és a vállalatcsoport négy prémiummárkájának ritka kincseit.

A luxus színvonalú vezetés élményének negyvenéves története

A 2017-es Techno Classica kiállításon a bajor gyártó a BMW 7-es sorozat megszületésének negyvenedik évfordulóját állítja a középpontba. A BMW palettáján 1977-ig az úgynevezett „Grand Series” modellcsalád jelentette a sportosság és a luxus színvonalú menetkomfort egységét, a mai napig használt típusjelzés pedig már akkor is a BMW portfóliójának abszolút csúcsát jelentette. A 7-es BMW ma már a hatodik modellgenerációjánál tart, a paletta trónján kínálva fel a vezetés színtiszta élményét, illetve az exkluzivitás és az innováció hamisítatlan kettősét.

A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására a BMW Group Classic a BMW 7-es sorozat hét történelmi mérföldkövét is kigurítja, így többek között a Karl Lagerfeld divattervező által újraálmodott második generációt, A holnap markában címet viselő 1997-es James Bond-film négykerekű főszereplőjét, a tizenhat hengeres benzinmotorral szerelt prototípust és a paletta aktuális csúcsát, a BMW M760Li xDrive modellt is.

Az első tizenkét hengeres benzinmotor harminc évvel ezelőtti világpremierje
A BMW történetének egyik legszenzációsabb innovációja, amely vadonatúj irányzatot indított el, minden kétséget kizáróan a BMW 7-es sorozat második modellgenerációjának motorterében kapott helyet: az 1987-ben bemutatott BMW 750i volt a háború utáni Németországban gyártott első olyan autómodell, amelynek orrába tizenkét hengeres benzinmotort szereltek. Az 5.0 liter hengerűrtartalomból kinyert 300 lóerő maximális teljesítmény már az első pillanatban rabul ejtette a rajongókat, miközben a letaglózó erővel bíró benzinmotor végtelenül sima járáskultúrája szerényen nyomatékosította a BMW luxus szegmensen belül elfoglalt vezető pozícióját.

A tizenkét hengeres benzinmotor mind a mai napig az erőforrások csúcsát jelenti, amely a tökéletes belső hatékonyság és az abszolút presztízs szimbóluma. Pontosan harminc évvel a forradalmi technológia piaci debütálása után, a tizenkét hengeres benzinmotor legmodernebb változata a vérpezsdítő sportosság, a tökéletes hétköznapi használhatóság és a fejedelmi menetkomfort hármas egységével ruházza fel az aktuális 7-es sorozat csúcsát. A BMW M760Li xDrive modell motorházteteje alá szerelt 6.6 literes, V12-es erőforrás 448 kW / 610 lóerő maximális teljesítményre képes, amely 3,7 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a BMW 7-es sorozat BMW M Performance modelljét (100 kilométerre vetített 12,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 294 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett).

Harminc éve érkezett: a BMW Z1 roadster

Az 1987-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a bajor gyártó a tizenkét hengeres benzinmotorral szerelt BMW 750i mellett a vadonatúj BMW Z1 roadstert is leleplezte. A küszöbbe süllyedő ajtókkal, acél vázszerkezettel és műanyag karosszériaelemekkel felszerelt középmotoros kétüléses a BMW Technik GmbH kézjegyét viselte. A BMW technológiai innovációkért felelős kutatás-fejlesztési részlege eleinte kísérleti projektként mutatta be a BMW Z1 modellt, amellyel a legendás BMW 507 után keletkezett kategóriaűrt kívánták betölteni.

Az ikonikus roadstert már az autószalonon hatalmas lelkesedés fogadta, a gyár tesztpilótái pedig semmiféle kivetnivalót nem találtak a forradalmi dizájn-megoldások mögött megbúvó technológia sorozatgyártásában. A BMW 1988 és 1991 között mintegy nyolcezer darab vadonatúj BMW Z1 modellt adott át ügyfeleinek, egytől egyig a 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotorral, kiváló minőségű futóművel és tökéletes arányú tengelyterhelés-elosztással, amelyek együtt rendkívül agilis vezetési élménnyel ajándékozták meg tulajdonosaikat. A közel három évtizede legyártott példányok mindegyike ma már értékes gyűjtői darabnak számít.
Motorsport-jubileum: idén negyvenéves a BMW tehetséggondozó programja
2017-ben a BMW Group motorsport-részlege is történelmi mérföldkőhöz érkezett. A bajor gyártó 1977-ben, BMW Junior Team néven indította útjára tehetséggondozó programját, amelynek megünnepléseként a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításra egy olyan BMW 320 versenyautót is kigurít, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) „Group 5” szabályrendszere szerint alakítottak át.

A BMW Junior Team felállításával a BMW Motorsport GmbH úttörőként kezdte meg a fiatal tehetségek felkarolását, képzését és támogatását. A csapat első három tagja a svájci Marc Surer, a német Manfred Winkelhock és az egyesült államokbeli Eddie Cheever volt. Napjainkban a BMW tehetséggondozó programja már egészen kimagasló versenyzői karriereket indít el, hiszen Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Marco Wittmann és Martin Tomczyk is a bajor gyártó színeiben szerezte kezdeti rutinját.

Essenben ráadásul a MINI leglátványosabb motorsport-győzelme is jubileumát ünnepli, Rauno Aaltonen ugyanis kereken fél évszázaddal ezelőtt aratott fényes diadalt a Monte Carlo Ralin. 1967 januárjában a finn raliprofesszor bravúros hajrával száguldott át a monacói célvonalon a Mini Cooper S volánjánál, az 1964-es és az 1965-ös győzelmek megkoronázásaként így a brit kisautó örökre beírta magát a motorsport történelemkönyvébe és az autórajongók szívébe. Ez volt a harmadik alkalom, amikor a Mini legyőzte jóval erősebb motorral szerelt ellenfeleit.

Rajongók mesélnek autókról, restaurálásról és felejthetetlen történetekről

A 2017-ben ünnepelt megannyi évforduló mellett a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállítás színpadán a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad múltjának számos egyedi különlegességét is bemutatja. Az Essenbe látogató ikonikus járművek sokszínűsége azonban jórészt a BMW és a Mini rajongói klubjainak is köszönhető, amelyeknek tagjai kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy az expó vendégei egy lélegzetelállítóan változatos történelmi palettában gyönyörködhessenek.

Szenvedélyük, márkahűségük és szaktudásuk hiteles márkanagykövetekké emeli eme rajongói klubok képviselőit. A BMW és a Mini fanklubjainak tagjai példaként szolgálnak az értékes négykerekű kincsek megóvása iránti elköteleződésre, akik az összes érdeklődőt segítőkész szaktudással fogadják. A legrégebbi „motorosok” tele vannak izgalmas történetekkel a legendák felkutatásáról, restaurálásáról és vezetési élményéről, és ezekből a 2017-es Techno Classica kiállítás látogatói is ízelítőt kaphatnak a „Klubtörténetek” címszó alatt életre hívott kötetlen beszélgetéseken („Club Stories”). A márkanagykövetek szenvedélyes történeteit a klasszikus autókat övező különleges birtoklási- és vezetési élmény hangulata járja át.

A BMW Group Classic a 2017-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este programsorozatát is bejelenti

A BMW Group Classic az esseni épületegyüttes 14-es csarnokába kilátogató vendégeknek a nemzetközi klasszikusautó-szcéna soron következő fénypontjába is idő előtti bepillantást enged. Idén a Concorso d’Eleganza Villa d’Este ismét az észak-olaszországi Comói-tó partján gyűjti egy csokorba a kiváltképp értékes klasszikus autókat és motorkerékpárokat, a 2017. május 26-28. között megrendezett legendás eseménynek pedig ezúttal is a Villa d’Este és a Villa Erba luxusszállodák festői környezete ad otthont.
Idén a klasszikus autók és a legendás motorkerékpárok történelmének kezdetét a „80 nap alatt a Föld körül – utazás a rekordok korán át” mottó köti össze a modern kor innovációival („Around the World in 80 Days – Voyage through an Era of Records”), a „Koncepcióautók és prototípusok” kategóriában ugyanis a jelen és a jövő járműtechnológiai vívmányai gurulnak majd egymás mellé („Concept Cars and Prototypes”). A történelmi autócsodák nyolc, míg a klasszikus kétkerekűek öt különböző kategóriában versenyeznek a szakmai zsűri és a közönség kegyeiért. Sőt mi több, az idei felvonásra a szervezők egy legendás motorkerékpárokat felvonultató, rendhagyó kiállítással is készülnek.

Varga Zsombor: erőteljes lendületben a Toyota és a Lexus Magyarországon

A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról ismert Toyota három egymást követő hónapban ért el rekord eredményeket a 17.2 százalékkal bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.

Így elképesztő negyedévet zárva 70 százalékkal növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, aminek révén egy hellyel előrébb lépett a márkák rangsorában. A japán gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 117.5 százalékos növekedést ért el a 2017-es év első negyedévében hazánkban.

A Toyota folytatva a tavalyi évben megkezdett szárnyalását 2017 első három hónapjában 2214 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 70%-al növelte értékesítéseit, így 2.4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 7.7 százalékos részesedéssel zárta az első negyedévet a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A japán gyártó ezzel eggyel előrébb lépett a márkák hazai rangsorában, így már az ötödik helyen áll, éppen hogy lemaradva a negyedik helyről. Ennél is látványosabb növekedést ért el hazánkban a világ vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely az idei év első negyedévében 137 új autó értékesítésével 117.5 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0.2 százalékponttal 0.5 százalékra javítva. A Toyota és a Lexus márkák közös piaci részesedése így az első negyedévben 8.2 százalékon zárt.

Január és március között egyébiránt a Toyota hazai értékesítéseinek 78,4%-át tették ki a személyautók. Az első negyedévben a legnépszerűbb Toyota modellnek Magyarországon a pickup szegmens értékesítéseit domináló Hilux bizonyult, ami a 410 darabbal a márka hazai eladásainak 18,5%-át tette ki. Ezt követte a Yaris (18,1%), a RAV4 (14,7%), a Corolla (11,6%), az Auris (10,9%) és a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR (9,4%).
A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első negyedéves értékesítések 50,4%-a) és RX (34,3%) SUV modellek vitték a prímet.

„Az idei év első negyedévében a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a TOP10-ben végző márkák közül egy sem tudta megközelíteni a Toyota által elért növekedés mértékét, sőt, míg márkánk a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban tudta növelni eladásait, addig hatan lassabban növekedtek mint a piac, azaz piaci részesedést veszítettek. Prémium márkánk, az előző év azonos időszakához képest eladásait több, mint megduplázó Lexus még ennél is inspirálóbb eredményt ért el, hiszen eladásaink hétszer gyorsabban növekedtek az általános piaci bővülésnél” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A piaci bővülést nagyságrendekkel meghaladó ütemű növekedés természetesen több tényezőre vezethető vissza, ezek közül az egyik legfontosabb ugyanakkor a környezetbarát, rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid meghajtás folyamatos térnyerése: az utóbbi három évben megnégyszereződtek a hazai hibrid eladások, az idei évben pedig még látványosabb növekedés várható, ebből pedig a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló gyártójaként nagyban profitálunk” – magyarázza a szakember.

„A magánügyfelek mellett a hibrid meghajtás immáron a Magyarországon még mindig meghatározó flottapiacot is lassan, de biztosan forradalmasítja: a meggyőzően alacsony üzemben tartási költségek mellett egyre nagyobb hangsúly helyeződik a társadalmi felelősségvállalásra is, és mind több vállalat igyekszik környezetbarát flottát fenntartani, nem beszélve az autók maradványértékéről, ami a dízelbotrányként ismert jelenséggel, és a dízel modellek számos európai nagyvárosból várható kitiltásával párhuzamosan szintén erősen a hibrid technológia felé billenti a mérleget” – fejti ki Varga Zsombor.

„Mindez pedig a technológia kifejlesztőjeként és a legújabb fejlesztések éllovasaként olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami piaci pozícióink további javulását eredményezheti. A Toyota célul tűzte ki, hogy 2020-ig teljes értékesítésünk 50%-át tegyék ki a hibrid modellek, ám hazánkban legfontosabb modelljeink esetén ezt már most megközelítettük, vagy épp meg is haladtuk. Az idei év első negyedévében magyarországi Lexus értékesítéseink 98%-a hibrid volt, ám legfontosabb Toyota modelljeinknél is kimagasló a hibrid arány: a flotta és magánpiacon is egyaránt népszerű Auris esetén 46%, a RAV4 esetében 72%, a vadonatúj C-HR esetében pedig 70% volt az eladásokból a hibrid értékesítések részesedése” – avat be a kommunikációs vezető.

[TESZT] Ford S-Max Vignale 2.0 TDCi – a márka igazi büszkesége

Korábban már bemutattuk olvasóinknak a Ford S-Max Vignale 2 literes dízellel szerelt verzióját hasábjainkon. Most egy másik megközelítés jöjjön, más észrevételekkel, más formaiságban.

A Ford büszkesége és ez nem véletlen. Gyönyörű megjelenés, morcos és hatalmas hűtőmaszk, amely kifejezetten jól áll neki. Egy full felszerelt kocsiról van szó és a vállalat nem fukarkodik az összes cuccot belepakolni, már csak azért sem, mert ez egy prémium kategória. Kívül is nagy, belül is nagy, de a belső az, amiért ez kifejezetten prémium autó, prémium ügyfeleknek.

És nézzük meg mit is rejt a belbecs.

Először is említsük meg az autó szívét. Az 1997 köbcentiméter úgy repíti a kocsit mintha egy üres léghajó volna. Pedig nem az, hiszen tele van mindenféle biztonsági rendszerrel, légzsákkal, vezetés támogatóval.

Ha egy gyalogos akár 20 méterre átmegy előttünk a zebrán és ehhez mérten túl gyors a sebességünk, akkor egy pillanatra sípoló hang és pirosan felvillanó lámpa jelez nekünk, hogy vigyázz, ütközésveszély.

Elöl is és hátul is parkradar segíti a beállást, közlekedést. Ami még szokatlan (de jó dolog), hogy a mellettünk akár jobbról, akár balról elhaladó járműveket a külső visszapillantókba épített narancssárga fény folyamatosan jelzi: „Most ne váltsunk sávot” (mert ütközésveszély). A nagy tükrök miatt nincs is igazán holttér, de így duplán biztosak lehetünk, hogy nem megyünk bele másba.

Minden ülésben hűtés-fűtés található, az apró lyukacskákon 3 fokozatban lehet mind a meleget, mind a hideget alsó fertájunkra küldeni. Középen 3 teljes értékű ülés, mögötte még kettő. Ebből következően ez egy 7 személyes autó ahol a hátsó 5 ülést elektromosan lehet fel és lefele is mozgatni a csomagtartó bal oldalánál található beltéri gombokkal.

Azaz ha valaki például bútorokat pakol és menet közben rájön, hogy valami nem fér a csomagtartóba, akkor a bal kezével addig döntögetheti az üléseket, hogy végül csak a két első ülés marad.

Ami a legjobb benne, hogy mindkét első ülés masszírozó funkcióval ellátott és 5 ponton masszíroz menet közben, ezzel megkönnyítve egy Budapest-London út laza leküzdését. Ebbe a kocsiba akkor is szívesen beül az ember, ha az 50 méterre levő boltba akar épp eljutni!

De nyilván nem boltba járó autónak tervezték, hanem inkább családos emberek részére. A Sony hangrendszer is igazán jól áll neki, csak halláskárosodást ne kapjunk! Kívülről talán nem is tűnik annyira nagy kocsinak, mint belülről. Talán a hölgyek is örülnek ennek mind pakoláskor mind parkoláskor! Fogyasztása súly nélkül egy fővel – de csípős, 0 fok körüli reggeli hőmérsékletet is beszámítva – hozza a gyári adatokat.

Ezt a kocsit Amerikának tervezték, de Európában is bőven megállja a helyét. Gyönyörű, jól eltalált formavonal, felszerelésben, konkurensben nem sok ellenfele akad. A felnik nagyon jól állnak a kocsinak, a Vignale felirat pedig a legfőképpen. Érdemes volt kipróbálni.

2016 Ford S-Max 2.0 TDCI AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4768 mm

Szélesség: 1884 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/50 R19

Hátsó gumik mérete: 235/50 R19

Tömeg, üresen: 1780 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 2200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 204 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Még több információ a Ford magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Braun Series 310s: elektromos borotva, mely az autóban is hűséges társunk lehet

Nem kell megijedni: nem arra akarjuk sarkallni olvasóinkat, hogy vezetés közben végezzenek borotválkozással összefüggésbe hozható műveleteket. Viszont arra mindenképp felhívnánk a figyelmet, hogy a Braun Series 310s nélkülözhetetlen kelléke lehet egy hosszabb-rövidebb, akár autóval megtett utazásnak.

Korábban a Napimagazin.hu hasábjain már kiveséztük e nagyszerű elektromos borotvát, most itt is kivonatoljuk a lényeget. Nézzük, csapjunk is bele.

Prioritás a mobilitás (még rímel is), a praktikum, valamint a kompakt méret rohanó hétköznapjainkban, ráadásul lassan már nincs olyan eszközünk, amely ne rendelkezne okosfunkciókkal, s ne kellene tölteni az akkumulátorát hálózatról. Nos, a Braun Series 3 310s is hasonló: rendkívül praktikus és jó méretezésű, akár zsebben is magunkkal vihetjük nap, mint nap, akkumulátorának köszönhetően pedig akár 20 percen át is borotválkozhatunk segítségével hálózati töltés nélkül.

A 20 perc egyébként a gyárilag megállapított adat, mi erre gyorsan rá is cáfolunk: nekünk 26 percet sikerült teljesítenünk vele, persze előtte szigorúan betartottuk az első töltésre vonatkozó utasításokat használatba vétel előtt.

Először is nézzük a Braun Series 3 310s kialakítását: viszonylag kicsi, tenyérbe simuló méretezésének köszönhetően rendkívül jó a termék fogása, gumis középső hatásával kiegészítve teljesen csúszásmentes, így nedves-vizes környezetben is jól használható.

A borotvafej 3 nyomásérzékeny borotvaelemből áll, ezek perfektül igazodnak az arc felépítéséhez, annak körvonalaihoz. A Triple Action vágórendszernek köszönhetően teljes hatékonyságot garantál a Braun Series 3 310s, a középső vágópanel (trimmelő) felel az arcszőrzet eltávolításáért, míg a két szélre helyezett és egymással szimmetriát alkotó SensoFoil sziták pedig jól alkalmazkodnak az arcformához és a bőrhöz. Ez adja egyébként a Braun Series 3 310s komfortérzetét leginkább, és emiatt tűnik a borotválkozás rendkívül puhának, selymesnek és kompromisszumoktól mentesnek.

Kimondottan imponáló lehet a Braun Series 3 310s esetében az, hogy többféleképp működhet segítségével a borotválkozás. Ha épp úgy tartja kedvünk, szárazon is használhatjuk (sokan így használják a villanyborotvákat), de akár zuhany alatt is nekifoghatunk a folyamatnak, mivel a Braun Series 3 310s teljes mértékben vízálló – erről van IPX7 tanúsítványa is, konkrétan 5 méteres mélységig.

Ugyanakkor a borotvahabot, vagy borotvazselét sem kell nélkülöznünk – ha esetleg hagyományos, pengés borotválkozásról térnénk át – ugyanis a Braun Series 3 310s jól megbirkózik e téren is a feladattal.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Braun Series 3 310s igazán utazásbarát eszköz, mint az automatikus alkalmazkodás az épp aktuális feszültséghez: legyünk bárhol a világban, nem gond, ha 240, vagy 110 V feszültség áll rendelkezésre. Ugyanis mindenféle külső eszköz bevonása nélkül a Braun Series 3 310s automatikusan felismeri a hálózatot, és máris borotválkozhatunk bárhol.

Teljesen 1 óra alatt tölthető fel a Braun Series 3 310s Ni-MH akkumulátora, ez a fentebb említett átlag 20 percre elegendő. Viszont egy átlagos, gyors borotválkozáshoz megfelel 5 percnyi gyorstöltés is – itt segítségünkre lesz pluszban az eszközre integrált LED kijelző is, amely tájékoztat az alacsony töltöttségről, illetve az akkumulátor pillanatnyi állapotáról is.

Még több fotó: Napimagazin.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Új önvezető technológia a Lexus fejlesztésében: itt a sávtakarító asszisztens

Az autók közti V2V kommunikáció és önvezető autók technológiája egyre gyorsabban mutat fejlődést – tudjuk, hogy a Lexus az elsők közt helyezkedik el e téren. A japán luxusautó-gyártó ma bejelentette, hogy mostantól minden modelljéhez elérhető egy új fejlesztésű technológia, a Sávtakarító.

Ez a fejlett rendszer azzal javítja a forgalom áramlását, hogy az autópálya belső sávjában lassan haladó járműveket kitereli a külső sávba, amivel biztonságosabbá és élvezetesebbé teszi az autózást a többiek számára. A 802.11p V2V vezeték nélküli adatátviteli protokoll szerint működő, radarral és sávfigyelő technológiával kiegészített rendszer lehetővé teszi, hogy a Lexusok vezetői biztonságosan a külső sávba terelhessék a lassabb járműveket, hogy felszabaduljon előttük az út.

Az először a Lexus LC és a vadonatúj LS modellekben megjelenő, de hamarosan az összes Lexus modellhez elérhető Sávtakarító rendszer egy forradalmian új innováció, amit minden autós értékelni fog. A félautomata sávfelszabadító technológia révén egy lépéssel közelebb került az a nap, amikor a járművek már nemcsak reagálnak a közlekedési helyzetekre, hanem alakítják is azokat, biztonságosabbá téve az autópályákat, takarékosabbá téve a járműveket, és jobb téve a többi autóst. A vadonatúj, forradalmi Sávtakarító funkció a műszerfalon elhelyezett gomb megnyomásával aktiválódik. A Lexus radar- és kamerarendszerei felmérik, hogy biztonságos-e az útszakasz, miközben a V2V technológia kommunikálni kezd a rossz sávban haladó autós járművével. Ha a kapcsolat létrejött, a Sávtakarító körültekintő, de azonnali sávváltásra ösztönzi a másik járművet. Mihelyt felszabadul a lassú sofőr melletti külső sáv, az autója jobb oldali irányjelzője működésbe lép, és a jármű a Sávtakarító irányításával átsorol a másik sávba, utat adva a gyorsabban közlekedőknek.

„A Sávtakarítót a Lexus legjobb mérnökei fejlesztették ki, megértve forgalom akadálytalan áramlásának fontosságát” – fogalmaz Brian Bolain, a Lexus termék- és ügyfélmarketing részlegének ügyvezetője, majd hozzáteszi: „Ha fékezés nélkül, egyenletes sebességgel autózhatunk, akkor csökken az üzemanyag-fogyasztás és a vezetőt érő stressz. Mi így próbáljuk mindenki számára biztosítani a lehető legkellemesebb vezetési élményt.”

A Lexus Sávtakarító 2017. április elsejétől minden modell extralistáján megjelenik. Az új berendezés tévéreklámja szombaton már látható lesz a CBS csatorna NCAA Men’s Final Four Game 2 című adásában, valamint a Comedy Centralon és az NBC Saturday Night Live különkiadásában.

Szívünk joga, hogy eldöntsük: komoly-e, vagy kevésbé komoly az információ cikkünkben. Holnap már április 2-a van, mint tudjuk.

Toyota Mirai: bubisat, vagy menteset?

Limitált szériás változatot fejlesztett és mutat be a Toyota az immáron Európa több országában forgalmazott, vizet kipufogó hidrogén üzemanyagcellás sorozatgyártott autójából, a Miraiból. A korlátozott darabszámban elérhető modell tulajdonosai egy gombnyomással eldönthetik, bubis vagy mentes legyen az autó működése során kibocsátott víz.

A Toyota Mirai valódi fordulópontot jelent az autók történetében, hiszen egy olyan új korszak hírnöke, amikor a járművek maguk fejlesztik hidrogénből a hajtásukhoz szükséges elektromos áramot. A Mirai (amelynek neve japánul azt jelenti: „jövő”) arra született, hogy az emberiség végre csökkenthesse függését az olajtól, és mérsékelje környezeti terhelését. A 2016-os World Green Car címet is elnyert Toyota Mirai egy nulla károsanyag-kibocsátású autó – méghozzá napjaink hagyományos hajtású járműveinek minden előnyével.

Két beépített tartályában mintegy 5 kilogrammnyi sűrített hidrogénnel a Mirai hatótávolsága körülbelül 550 kilométer. A tank újratöltése mindössze 3-5 percig tart, és az autó egyetlen emissziója a vízpára. A hidrogén ugyanolyan biztonságos, mint az autók bármely más üzemanyaga, ám a fosszilis anyagoktól eltérően nem súlyosbítja a globális felmelegedést.

A hidrogén a világegyetem egyik leggyakoribb eleme, ami szinte bármiből – akár még szennyvíziszapból is – előállítható, és a szél- és napenergiához hasonlóan rengeteg területen használható tiszta energiaforrásként.

A Mirai kifejezetten élvezetesen vezethető autó, hiszen teljesítménye és komfortja ugyanolyan, mint egy hagyományos hajtású járműé. Több mint 110 kW teljesítményű elektromotorját az üzemanyagcellában termelt áram hajtja. A Miraiban ugyanaz a hybrid technológia működik, amit a Toyota a Hybrid Synergy Drive rendszerhez fejlesztett ki, csak ebben az autóban az üzemanyagcella helyettesíti a benzinmotort.

A Toyota mérnökei most egy olyan egyedi, limitált szériás változatot fejlesztettek az autóból, ahol a sofőr egyetlen gombnyomással eldöntheti, hogy az emisszióként távozó víz buborékos, vagy mentes legyen, ami számos esetben rendkívül hasznosnak bizonyulhat.

„Az ötlet onnan jött, hogy mérnökeink korábban a Mirai tiszta üzemének demonstrálása céljából több alkalommal maguk is fogyasztottak az autó által kibocsátott vízből egy-egy prezentáció során. Egyik főmérnökünk ugyanakkor kizárólag a szénsavas ásványvizet kedveli, és felvetődött, hogy jó eséllyel ezzel nincs egyedül. A gondolatot szerencsére tett követte, és megszületett a szénsavas vagy mentes vizet kipufogó Toyota Mirai” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A Toyota Mirai limitált szériás, egyedi módon szénvasas és mentes víz kibocsátására egyaránt alkalmas változatának forgalmazása az érintett piacokon április 1-én kezdődik” – avat be a szakember.

Hozzátesszük: ne feledkezzünk meg arról, hogy ma április 1-e van (ez Varga Zsombor fenti hozzászólásából is kiderült), tehát az írás tartalmát e tekintetben kéretik komolyan, vagy komolytalanul venni.

Előrendelhető az új, ötödik generációs Nissan Micra, megvannak a specifikációk és az árak is

A Nissan pár nappal ezelőtt bejelentette a dinamizmus, stílus és technológia új szintjét képviselő ötödik generációs Micra árait és felszereltségeit. A modell 2017. márciusától előrendelhető 3 195 000 forintos áron.

A Nissan Micra ötödik generációjával a Nissan az alapoktól kezdve gondolta újra, milyen autó a Micra – a végeredmény pedig legalább olyan szembetűnő, mint amilyen forradalmi.

A vadonatúj Micra újdonságai közé tartozik a BOSE® Personal audiorendszer (6 hangszóróval, amelyből 2 a vezető fejtámlában található Ultra-Nearfield™ változat – a széles körben elismert BOSE PERSONAL hangrendszer a világon elsőként a Vadonatúj Nissan Micrában érhető el), valamint a minden eddiginél kiterjedtebb személyre szabhatóság.

Az autó markáns megjelenését tízféle kifinomult és életteli külső szín teszi egyedivé. Az egyéb külső és belső egyedi kiegészítőkkel összesen 125 különböző variáció alakítható ki, így az új Micrát mindenki könnyen a saját stílusára formálhatja. A külső megjelenést illetően az alapfelszereltség részeit képezi:
LED nappali menetfény
Fekete, elektromosan állítható külső tükrök
Fekete első kilincsek
Hátsó tetőspoiler

A Nissan Micra a biztonságra is nagy hangsúlyt fektet, az alapfelszereltség magába foglalja:
6 légzsák (vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákok)
Automata vészfékezési rendszer
Keréknyomás ellenőrző rendszer
Visszagurulás-gátló rendszer
Immobilizer
Automata elakadásjelző (vészfékezés esetén)

Ezen kívül természetesen a kényelem is fontos szerepet játszik, itt az alapfelszereltség részei a teljesség igénye nélkül:
Magasságában és mélységében állítható kormányoszlop
Fedélzeti számítógép
Manuálisan állítható magasságú vezetőülés
Osztottan dönthető hátsó üléstámla (60/40)
1,5 literes palackokat befogadó ajtózsebek, elöl-hátul

Az ötödik generációs Micra merész formatervének, újszerű, intuitív technológiai megoldásainak és magabiztos, könnyed vezethetőségének egyedi kombinációjával forradalmi változásokat hozhat a B-szegmenssel kapcsolatos vásárlói igényekben. Lélegzetelállító formáival és izgalmas színeivel mindig kitűnik a tömegből, miközben tágas belterével és modern megoldásaival azoknak is vonzó lesz, akik többet várnak a B-szegmens csapotthátúitól, és azoknak is, akik kifejezetten valami kisebbet keresnek.

Április közepétől a vadonatúj Micra már a márkakereskedésekben is elérhető lesz.

Új, 2017-es fényezés a Ford Hoonigan Racing versenyautójának Death Spray Custom tervezésével

Barcelonában ezen a hétvégén veszi kezdetét a World RX versenyszezonja, s ebből az alkalomból a Hoonigan Racing is bemutatta Ken Block és Andreas Bakkerud Ford Performance Focus RS RX rallycross autóinak vadonatúj fényezését, amit a sokoldalúságáról ismert brit művész, David Gwyther – más néven Death Spray Custom – tervezett. Block és Bakkerud gépeinek új dizájnjából csak úgy árad az intenzív energia, s az összhatást 3D hatású mintázat teszi teljessé.

A fényezés kidolgozása mellett Death Spray Custom mindkét pilóta számára új névtáblát és rajtszámot is rajzolt, és az autón elhelyezett vadonatúj Hoonigan-embléma mellett Hoonigan közkedvelt mondásait (‘Gyilkold szét az abroncsokat!’, ‘Ne kíméld!’) is felfestette.

“A Hoonigan Racing és a Hoonigan Industries minden évben megpróbál a motorsport legmenőbb versenyautó-fényezéseivel előrukkolni” – mondta el Block, majd hozzátette: “Eddig mindig sikerült egyre jobb dolgokkal előállnunk, és a legjobb művészek segítettek nekünk, hogy autóink különleges látványt nyújtsanak a versenypályán.”

“Már jó ideje nagy rajongója vagyok David (azaz Death Spray Custom) munkásságának, úgyhogy nagyon lelkes vagyok, hogy idén közösen dolgozhattuk ki az új fényezést. Remek érzés, hogy immár ő is részese lett versenycsapatunk történetének” – tette hozzá Block.

“A fiatalságomat arra fecséreltem, hogy egy régi Ford Escort hátsó ülésén a haverjaimmal összezsúfolódva minden rallyversenyre elmentünk Nagy-Britanniában” – mesélte Death Spray Custom. “2017-ben viszont okosabb dolognak tűnt, ha az időmet inkább Ken Block és a Hoonigan csapat társaságában pazarolom el.”

Aki szeretné új fényezéseket – és persze Blockot és Bakkerudot – akció közben látni, az ne maradjon le a 2017-es Word RX bajnokság első futamáról, amit április 2-án rendeznek Barcelonában. Az eseményt az amerikai rajongók a Ford Performance Facebook-oldalán (www.facebook.com/FordPerformance/) is követhetik, a világ többi részén élő nézők pedig a www.fiaworldrallycross.com/live honlapra léphetnek be.

Ken Block rally-pályafutása 2005-ben kezdődött. Rátermettsége és versenyzői tudása hamar nyilvánvalóvá vált, és az Amerika Rally versenysorozatban megkapta az Év Kezdője címet. Block azóta is versenyez ebben a sorozatban; időközben számos dobogós helyezést ért el, többek közt az X Games-ben is öt érmet szerzett – itt a legutóbbi eredménye a Global X Games Barcelona RallyCross 2013-as versenysorozatban elért második helyezése volt.

A versenyautóban nyújtott teljesítménye mellett Block vezető szerepet vállalt abban is, hogy az Egyesült Államokban is mind ismertebb legyen a sportág. Arculatépítő és marketing-tehetsége, valamint autóvezetői tudása révén Block világszerte ismertté vált, amit nagyban elősegítettek a Gymkhana-sorozat gyorsan elhíresült vírusvideói is. Az eddig elkészült hat Gymkhana-videót (valamit az ezekhez tartozó produkciókat) eddig több mint 250 millióan töltötték le, így Block neve az egész világon ismertté vált.

A franchise hét különféle díjat is elnyert: az Ad Age például a legjobb 10 vírusvideó közé sorolta, emellett pedig megkapta a One Show Interactive Gold Pencil Díjat is az Online Film és Videó kategóriában is. 2010 januárjában Block megalapította a Monster World Rally Team-et, és szerződést írt alá a Forddal, aminek értelmében rajthoz állt Rally Világbajnokságon, ahol – a négy amerikai versenyző egyikeként – pontot is szerzett a versenysorozatban (Eddig több amerikai szállt le a Holdon, mint ahányan pontot szereztek a WRC-ben). Mindemellett arról is megállapodott a Forddal, hogy az USA-ban is népszerűsíti a sportágat (Global RallyCross Championship, X Games and Rally America), valamint hogy folytatja a Gymkhana-sorozatot. 2012-ben Block a Hoonigan Racing Division névre keresztelte át csapatát, amellyel 2013-ban,2014-ben és 2015-ben is rajthoz állt a Global RallyCross Championship, ahol 2015-ben második helyen végzett. 2016-ban Block minden idejét a FIA Rally Világbajnokságnak szentelte, ahol 2017-ben is végigversenyzi a teljes évadot, emellett pedig ősszel rajthoz áll a Gymkhana GRID döntőjében, év közben pedig számos video-projektben szerepel majd.

Andreas Bakkerud nyolc évesen kezdett gokarttal versenyezni, ahonnan 15 évesen váltott a rallycrossra. 2009-ben második lett a Norvég Bajnokságon, 2010-ben pedig a Super 1600 Európa-Bajnokságon szerzett harmadik helyezést. 2011-ben és 2011-ben ő lett a FIA Európa-bajnoka a Super 1600 kategóriában. Ezután 2013-ban a Supercar kategóriában tűnt fel, ahol negyedik lett, miután Svédországban és Franciaországban is bezsebelt egy-egy futamgyőzelmet. 2014-ban két futamot nyert, és nagy szerepe volt abban, hogy csapata első lett a FIA csapatszintű bajnokságában. 2015-ben az olasz Word RX futamon aratott győzelmet, és negyedik helyen zárta a bajnokságot. 2016-ban második pilótaként csatlakozott Blockhoz és a Hoonigan Racing Divisionhoz, és a vadonatúj Ford Focus RS RX rallycross gép volánja mögött összetettben harmadik helyezést szerzett a bajnokságon. Bakkerud 2017-ben is Block csapattársa a Hoonigan Racing Division legénységében.

Hoonigan Racing Division

A Ken Block által megteremtett Hoonigan Racing Division célja, hogy átfogalmazza a versenycsapatokról alkotott képet. A két autóval versenyző csapat pilótái Block és Andreas Bakkerud, akik mindketten egy Ford Focus RS RX rallycross autóval állnak rajthoz a FIA World RX bajnokságon. Ám a csapat nemcsak versenygyőzelmekre törekszik, hanem arra is, hogy innovatív, kreatív és interaktív eszközökkel népszerűsítse a motorsportot. A csapat támogatója a Monster Energy, a Ford Motor Company, a Hoonigan, a Toyo Tires, a Pennzoil, a Can-Am, Sonax, a GoPro, az ST Suspensions, a HPI Racing, a fifteen52 és az Alpinestars.

90 éves a Volvo, a márka a Techno Classica kiállításon ünnepel

A Volvo a világ legnagyobb veteránautó-kiállításán, a németországi Essenben április 5-9. között megrendezésre kerülő Techno Classica keretein belül ünnepli 90. születésnapját, hiszen a legelső Volvo gépkocsi 1927. április 14-én gördült ki a svédországi Göteborgban működő gyár kapuján.

Azonban a Volvo Cars standja a Techno Classica kiállításon nem csupán a cég múltjával foglalkozik. A látogatók megcsodálhatják itt a márka legújabb modelljét, a vadonatúj XC60-at is, amely márciusban, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét. A Techno Classica az első németországi autós esemény, ahol az új XC60 megjelenik.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt kilenc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió darabot értékesítettek. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

„Komoly hagyományaink vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára, a modell már a márka átalakulási tervének következő állomását testesíti meg.” – monda Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

A Techno Classica kiállításon hat veterán Volvo modell is megjelenik:

1934-es PV654

A Volvo PV600 sorozat 1929-ben mutatkozott be, alig két évvel azután, hogy az apró svéd autógyártó megkezdte működését. Formaterve határozottan amerikai ihletésű volt, motorja pedig egy nagyteljesítményű, háromliteres, soros hathengeres erőforrás. A modell hétszemélyes kivitelben is készült, elsősorban taxinak.

Összesen körülbelül 4400 darab Volvo PV600 készült a modell nyolc éves pályafutása során.

1957-es PV444

A PV444-et 1944-es stockholmi bemutatkozásakor „a kicsi Volvo” becenévvel ihlették. Gyártása a második világháborús nyersanyaghiány miatt csak 1947-ben indult be. A Volvo most először kínált olyan autót, amelyet átlagos jövedelmű családok is megengedhettek maguknak, nem csoda tehát, hogy a kereslet messze meghaladta a gyártási kapacitást.

A PV444 volt az első Volvo, amelyet az Egyesült Államokba exportáltak. Az autó első példánya 1955-ben ért partot a kaliforniai Long Beachen, és mindössze két évvel később már a Volvo volt az állam második legnagyobb importmárkája.

1800 S

A Volvo P1800 alighanem minden idők legemlékezetesebb Volvo modellje. Világszerte „Az Angyal autójaként” vált ismertté, köszönhetően az 1960-as években forgatott televíziós sorozatnak, amelyben Roger Moore játszotta a címszereplőt, Simon Templart.

Az 1961 és 1973 között gyártott P1800 ma a gyűjtők féltve őrzött, keresett veteránja.

1968-as 145 kombi

A Volvo 1967 novemberének végén mutatta be az idővel teljes modellcsaláddá cseperedő, ma 140-es szériaként emlegetett típus harmadik változatát: a Volvo 145-öt.
A Volvo 145 ötajtós kombi volt, hátul csaknem teljesen függőleges csomagtérajtóval. Mindenki egyetértett abban, hogy biztonságos, kényelmes, és nem utolsó sorban kivételesen praktikus és tágas autó volt. A csomagtartó kapacitása meghaladta a két köbmétert, padlója teljesen sík volt.

A Volvo 145 rövid időn belül rendkívüli népszerűségre tett szert, és egyre nagyobb jelentőséggel bírt a 140-es modellcsaládon belül.

262 CA Volvo 262C a márka ötvenedik születésnapján, 1977 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A modell a Volvo és Bertone együttműködése nyomán jött létre; formaterve Svédországban készült, ám az autót az olaszországi Torinóban gyártották.

A 262C védjegyének számító, radikális tetővonalú, négyszemélyes kupé műszaki alapját a kétajtós, hathengeres 262 szedán adta. Az egyedi karosszériaelemekat a Bertone préselte; ugyancsak az olasz cégtől származtak a belső tér díszei: a redőzött bőr, a szilfabetétek, a vastag padlószőnyegek.

A 262C a PRV (Peugeot-Renault-Volvo) befecskendezéses, felülvezérelt, 140 lóerős B27F V6-os motorját kapta meg. 1977 és 1981 között összesen 6622 autót gyártottak.

850 R

A 850 R a sikeres Volvo 850 nagyteljesítményű változata. 1996-ban mutatkozott be, mint a 850 T5-R utódmodellje.


A keresztben beépített, 2,3 literes, öthengeres motor legnagyobb teljesítménye 250 LE volt, az autó 7,5 mp alatt érte el a 100 km/órát. Az élénkvörös fényezés a 850 R kiváltsága volt, ám a modell piactól függően öt más színben is megrendelhető volt.

A 850 R szedánként és kombiként is készült, napjainkban igen keresett youngtimer modell.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK