Főoldal Blog Oldal: 331

Szentgotthárdon ünnepelte 25. születésnapját az Opel Astra

Az első magyar autó, a 25 éves első magyar Opel Astra születésnapját ünnepelte a szentgotthárdi gyár Karl-Thomas Neumann Opel elnök és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében.

Nem sokkal dél után begördült a gyártócsarnokba az a történelmi Astra, amelyet 1992 márciusában Antall József miniszterelnök vezetett le a gyártósorról. Most utasként a két díszvendég érkezett az autóval, amit a gyárértekezleten résztvevők és a vendégek tapssal köszöntöttek.

25 évvel ezelőtti TV Hiradó részlet idézte fel a történelmi pillanatokat, majd Grzegorz Buchal gyárigazgató köszöntötte a megjelenteket, köztük azt a több, mint 160 munkatársat, aki ott dolgozott már a gyárban az első Astra születésekor. Ezután Karl-Thomas Neumann, az Opel Group igazgatótanácsának elnöke lépett a mikrofonhoz.

“Az Opel volt az első autóipari beruházó Magyarországon a demokratikus változások kezdetekor – amire nagyon büszkék vagyunk! Annakidején az Opel nemcsak egy stratégiai döntést hozott arról, hogy első Közép-Európai gyárát Magyarországon hozza létre, hanem hosszú távra elkötelezte magát az ország gazdasága mellett” – fogalmazott Neumann.

Az Opel első embere felidézte az első magyar Astra születésnapját és idézte Antall József miniszterelnököt, aki annak idején arról beszélt, hogy az Opel új ipari kultúrát teremtett Magyarországon, az első magyar személyautót pedig a politikai változások gazdasági szimbólumának nevezte.

Szentgotthárdon 25 éve indult a motorgyártás is és ez az a tevékenység, amely mind a mai napig folyik. Az elmúlt 25 évben több, mint 9 millió motor készült a folyamatosan korszerűsödő üzemben, amelynek összberuházása meghaladja a 1.4 milliárd eurot. A legújabb, hétszázmilliós invesztíció eredményeként a új, rugalmas technológiát használó Flex gyárban, ma már három motorcsalád (kis és közepes benzin, illetve közepes méretű dízel) 38 különböző változata készül.

Az erős gyártói jelenlét nemcsak a vállalat, hanem a márka szempontjából is fontos, ez az egyik kulcsa az Opel magyarországi piaci sikereinek. Magyarországon az Opel a legnépszerűbb márka, mintegy félmillió Opel fut a magyar utakon. Eladásokban a kezdetek óta az Opel minden egyes évben a legjobb három között volt.

Az Opel elnöke, Karl-Thomas Neumann a motorgyárról a következőket mondta: „Nagyon büszkék vagyunk a legkorszerűbb eljárásokat felvonultató szentgotthárdi üzemünkre, amely 2013 óta világszínvonalon készíti az Opel motorok új generációjának három változatát is. Szentgotthárd kulcsszerepet játszik az Opel modell offenzívájában, legkorszerűbb motorjaink többsége itt készül.” A színpad mellett ekkor még letakarva álló új Insigniára mutatva Neumann jelezte: „Ebben is lesz magyar szív: az új 1.5-ös benzines turbó motor itt készül Szentgotthárdon.”

Neumann egy másik új modellről, a Crossland X-ről szólva tért át az Opel-PSA kapcsolatokra: „A Crossland X az első eredménye annak az együttműködésnek, amelyet a PSA csoporttal öt évvel ezelőtt elkezdtünk. A következő, nagyobb családtag, a Grandland X, amely még az idén bemutatkozik, ugyanebből az együttműködésből született. Ezek az autók világosan mutatják, hogy abszolút lehetséges PSA arhitekturára alapozva igazi Opelt kifejleszteni.”

Az Opel elnöke így folytatta: „Március 6-án Párizsban a General Motors és a PSA csoport között megállapodás született, amelynek eredményeként az Opel/Vauxhall csatlakozik a PSA-hoz. Az aláírás napja egy izgalmas új korszak nyitánya az Opel/Vauxhall életében. Az ipari logika abban, hogy a PSA illetve az Opel/Vauxhall egyesíti erőit világos. A tervezett összekapcsolódás új lehetőségeket nyit a számunkra és egyben esélyt arra, hogy egy valódi Európa „bajnokot” hozzunk létre. A közel 17 százalékos együttes piacrész jelenleg a második helyet jelentené Európában. Előnyeink származnak a nagyobb cégméretből, a közös fejlesztésből és gyártásból, abból, hogy két nagyon erős mérnökcsapat tud együtt dolgozni. Ahhoz hogy megőrizzük és növeljük a vállalat értékét fontos, hogy az Opel továbbra is egy valódi német márka maradjon, ahogy a Vauxhall is megmaradjon erős brit márkának!”

Végül Szijjártó Péter lépett a mikrofonhoz. A Külgazdasági és Külügyminiszter beszédében többek között kiemelte, hogy Magyarország elsőrendű érdeke az autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány minden segítséget és támogatást megad ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon.
A rendezvény végén lekerült a lepel az új Opel Insigniáról, az Opel elnöke személyesen invitálta Szijjártó Pétert az autóhoz. Miután kívül-belül bemutatta a legújabb modellt a miniszternek, az Insignia a két díszvendéggel kigördült a színpad mellől, magára hagyva a születésnapost, a 25 éves első magyar Astrát.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Újabb lépéseket tesz a Forma-E felé a BMW

Miközben a BMW Motorsport technológiai támogatását élvező MS Amlin Andretti csapat gőzerővel készül az FIA Forma-E 2016/17-es idényének negyedik, április 1-jén megrendezendő mexikói felvonására, a BMW bejelentette, hogy a 2018/19-es szezon első megmérettetésén már teljesen saját tervezésű hajtásláncukat állítják rajthoz.

A BMW Group hosszú távú versenysport-stratégiájának részeként a BMW i divízió és a BMW Motorsport idényről idényre egyre intenzívebben van jelen a világ első, tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító versenysorozatában. A széria hivatalos biztonságiautó-flottájának üzemeltetése mellett a bajor prémiumgyártó a harmadik, 2016/17-es szezontól kezdve technológiai partnerként segíti az MS Amlin Andretti csapatot, a rendkívül szoros tervezőmérnöki együttműködés a versenyautó-hajtáslánc egyes elemeinek közös megtervezésére és a nagyfeszültségű akkumulátor hatékony felhasználására terjed ki. Sőt mi több, a csapat egyik versenyautójában a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa foglal helyet.

„A Forma-E már a legelső szezontól kezdve rendkívül gyors fejlődésen megy keresztül, mára pedig egy kiforrott, teljes értékű, professzionális versenysorozattá érett” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Hivatalos autóipari partnerként a BMW i divízió már az első perctől kezdve jelen van a sorozatban, amelyre a többi gyártó csak mostanában kezd felfigyelni. A BMW-nél mindannyian nagy örömmel vesszük ki részünket az egyre mélyebb együttműködésből, a következő lépés pedig már a saját hajtáslánc kifejlesztése. Gőzerővel dolgozunk azon, hogy a 2018/19-es szezon rajtrácsára egy teljesen versenyképes BMW-technológiával gurulhassunk fel. Ehhez egy hivatalos regisztrációt is be kellett nyújtanunk, amelyet a megjelölt határidőre elküldtünk az FIA-nek” – tette hozzá Jens Marquardt.

Az egyesült államokbeli versenyző-legenda, Michael Andretti vezette istállóval közösen felépített technológiai partnerség kiváltképp gyümölcsözőnek bizonyul: a BMW és az MS Amlin Andretti csapat mérnökei példás harmóniában dolgoznak együtt és egyre innovatívabb ötleteket valósítanak meg. A BMW Motorsport müncheni tervezőmérnökei eközben a Forma-E-ben indítani tervezett saját hajtáslánc kifejlesztését is megkezdték

„Rengeteg munka áll még előttünk, de már megtettük az első lépéseket. Ha a sorozat továbbra is olyan elképesztő tempóban fejlődik, mint ahogyan azt az elmúlt években tette, a lehető legjobban fel kell készülnünk az ötödik, 2018/19-es versenyszezon rajtjára” – mondta Jens Marquardt.

A jövőbe mutató BMW i divízió már a legelső, 2014/15-ös versenyszezontól kezdve a Forma-E hivatalos autóipari partnere. A sorozat elsőszámú biztonsági autója a BMW i8 plug-in hibrid sportautó (átlagos kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 49 gramm/km), miközben az orvosi stáb és a versenyigazgató hatékony mobilitásáról a BMW i3 tisztán elektromos kisautó gondoskodik (átlagos kombinált energia-fogyasztás: 12,9 kWh/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 0 gramm/km). A sorozat műszaki mentési feladatait a BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid modell látja el (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3-3,4 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 77-78 gramm/km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függenek).

Jön a harmadik Pure&Crafted Fesztivál, vadonatúj helyszínen, hamisítatlan hangulattal

A BMW Motorrad 2017. augusztus 26-án és 27-én rendezi meg a hagyományteremtő Pure&Crafted Fesztivál harmadik felvonását – ismét Berlinben, ámde vadonatúj környezetben: a Postbahnhof épületében töltött két sikeres év után a fesztivál idén egy még nagyobb helyszínre, az Altes Kraftwerk Rummelsburg épületegyüttesébe költözik.

Az egykori berlini erőmű tágas elrendezése és eredeti állapotban megőrzött ipari hangulata minden korábbinál változatosabb szórakozást garantál, a motorkerékpáros kultúra, a New Heritage életstílus és a hamisítatlan gitárzene iránt rajongók számára egyaránt. A fesztivál ráadásul idén is világhírű előadókat állít színpadra: érkezik az Interpol, a Car Seat Headrest és a Razz, hogy ütemes rock-legendáikkal a nyár lezárásaként még egyszer felpezsdítsék Berlin külvárosát.

Melankolikus, új stílusú poszt-punk dallamaival idén a tengerentúli rockegyüttes, az Interpol lesz a Pure&Crafted Fesztivál elsőszámú fellépője, aki az idén tizenötödik évfordulóját ünneplő album, a „Turn On The Bright Lights” slágereit is elhozza Berlinbe. Koncertet ad a Will Toledo által életre hívott Car Seat Headrest is: a három zenészből álló formáció a punk műfajának ismert himnuszait pszichedelikus elektronikus betétekkel fűszerezi, egy egészen egyedülálló stílust varázsolva a színpadra. Érkezik a vérpezsdítő show-t ígérő Razz rockegyüttes, a divatos rockzenét játszó berlini banda, a Picture, valamint színpadra lépnek a Gurr-lányok is. A kétnapos rendezvény fellépői között van még a Giant Rooks, az ABAY és a The Dead Lovers is, miközben a The Rob Ryan Roadshow formáció újabb meglepetéssel készül Berlinbe.

A Toyota C-HR gyári tuningot kapott

A Toyota C-HR, a japán márka legfrissebb és túlzás nélkül legizgalmasabb modellje mostantól agresszív és lenyűgöző optikai csomagokkal is rendelhető – igaz egyelőre csak Japánban, de a legfrissebb hírek szerint a későbbi Európai bevezetés sem kizárt.

A Toyota-csoporthoz tartozó két tuningspecialista, a TRD és a Modellista összesen négyféle összeállítást készített, amitől még radikálisabb, még érdekfeszítőbb lesz a modell.

Az első az Aggressive Style elnevezést kapta. A csomagot LED-lámpákkal integrált, sportosabb első lökhárító, magasabb küszöbbetét, valamint új hátsó diffúzor és spoiler jellemzi. Máshová helyezi a hangsúlyt az Extreme Style összeállítás: fekete kerékdob és világos piros sárvédő, 16 colos keréktárcsák és természetesen az elmaradhatatlan lökhárító-módosítás jelzi az értő beavatkozást. A TRD azonban nem érte be ennyivel: sportos hangulatú üléskárpitozást és feszesebb felfüggesztést is kapott az autó.

A Modellista szintén két, markánsan eltérő pakkal lépett színre. Az Elegant Ice Style nevében hordozza a lényegét: nagy mennyiségben alkalmazott króm teremt elegáns hangulatot, újak a lökhárítók és a küszöbtoldat is. A Boost Impulse Style elnevezés a turbómotorok dinamizmusa előtt tiszteleg, és robusztus, mélyre nyúló első lökhárítóval, valamint LED-es fényszórókkal és 19 colos keréktárcsákkal igyekszik hódítani.

A Toyota C-HR, a márka új kompakt crossovere 116 lóerős, 1.2 literes turbómotorral vagy 122 lóerős, új generációs hibrid hajtással rendelhető. A 4,36 méteres modell ugyanarra a TNGA padlólemezre épül, mint a negyedik generációs Prius. A C-HR különlegessége a gyémánt hatású, határozott élekből és feszes felületekből építkező formavilág, amely a kategória talán legegyedibb modelljévé teszi az autót.

Itt az új Ssangyong Rexton, hazai forgalmazás: 2017. harmadik negyedév végén

A Ssangyong teljesen megújult zászlóshajója a márka hagyományos erősségeit ötvözi a legmodernebb technológiával.

Az új Rexton továbbviszi az elődmodell összes kiemelkedő tulajdonságát, mint az alvázkeretes konstrukció, kimagasló terepjáró képességek, tekintélyt parancsoló méretek, elegáns, ugyanakkor ergonomikus dizájn kiegészülve a kor elvárásainak megfelelő aktív és passzív biztonsági berendezéseivel.

A szériaérett modell képeit és kereskedelmi megnevezését Jhong-Sik Choi, a SsangYong Motor Company elnök-vezérigazgatója (www.smotor.com/en) hozta nyilvánosságra.
A Ssangyong legnagyobb, D/E szegmensű SUV terepjárójával azon felhasználókra fókuszál, akik a kitűnő terepjáró képességeken túl a kényelmes és biztonságos utazást, a mindennapos használhatóságot részesítik előnyben.

Az új modell a hagyományos SUV jellemzők mellett a gyártónál bevezetett technikai újdonságok segítségével újra alapozza a márka identitását és ismét a szegmens meghatározó szereplőjévé formálja az ikonikus Rextont.

A motor egy 2.2 e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel erőforrás, mely megfelel az EURO6 károsanyag kibocsátási normáknak. A 7 sebességes automata váltóhoz 181 lóerős, 420 Nm nyomaték leadására képes erőforrás tartozik. 6 sebességes manuális váltó esetén azonos teljesítményhez 400 Nm nyomaték párosul. A későbbiekben elérhető lesz 225 lóerős, 350 Nm nyomatékot biztosító turbós benzinmotorral is (2.0 e-XGI).

A gépkocsi további, főbb jellemzői: Alvázkeretes konstrukció, választható öt vagy hét személyes kivitel, hátsó- vagy összkerékhajtás, utóbbi esetén felező funkcióval és differenciál zárral, nagyszilárdságú acél karosszéria, 9 db légzsák, “AppleCarplay” vagy “Android Auto” funkció, 360 fokos kamerarendszer (3D AVM), holttér figyelő asszisztens (BSD), táblafelismerő rendszer (TSR), automata vészfék asszisztens (AEBS), sávelhagyás figyelő (LDW), lejtmenet vezérlő (HDC), hátsó keresztforgalom figyelő rendszer (RTA), központi 9.2 collos HD kijelző, kulcsnélküli nyitás és indítás (PESS), motoros csomagtér ajtó, stb.

A Ssangyong március 30-án Szöulban, a legnagyobb koreai autós seregszemlén tárja nyilvánosság elé legújabb büszkeségét. A magyarországi forgalmazás 2017 harmadik negyedév végére várható.

Toyota DREAM CAR rajzverseny: a jövő autói, magyar gyerekek szerint

Idén, immár hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota a magyar gyerekek számára is a Toyota DREAM CAR rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

Azzal, hogy megalkották az elkövetkező évek álomautóit, a kis művészek ráérezhettek annak örömére és fontosságára, hogy megfogalmazzák álmaikat. Idén is kimagasló pályaművek érkeztek, aminek eredményeképp három korosztályból kilenc magyar gyermek jutott tovább a nemzetközi megmérettetésre.

A Toyota immár hetedik éve a magyar gyermekek számára is meghirdeti a DREAM CAR rajzversenyt, akik rendszerint remekül szerepelnek a világszintű megmérettetésen: eddig majdnem minden évben volt magyar helyezett a nemzetközi versenyen, így már több magyar gyereket és szüleit látta vendégül a világ leginnovatívabbnak tartott autógyártója a Japánban rendezett díjátadó ünnepségen, ahol átvehették megérdemelt ajándékukat. A siker talán idén is megismétlődhet, hiszen „A te álomautód – A jövő autója” szlogennel meghirdetett versenyre 682 magyar alkotás érkezett.

A hazai szakértőkből álló zsűri egybehangzó véleménye szerint nem is a pályaművek igényes technikája tette rájuk a legnagyobb hatást, hanem az, hogy a gyerekek mindhárom induló korosztályban (8 év alatt, 8-11 év között és 12-15 év között) milyen világosan érezték és magukévá tették az autóipar új, fontos üzenetét, a környezetbarát, fenntartható mobilitás gondolatkörét. Az alkotások láttán valóban egyértelmű, hogy a gyerekek tudatosan párosítják a japán márkával a környezetbarát autózást. Fantáziájukban a jövő Toyotái a Föld energiáit hasznosítják, levegő, víz, hidrogén, napenergia, szél hajtja őket. Idén igazán nem volt könnyű dolga a zsűrinek kategóriánként három-három pályaművet kiválasztani, mert rengeteg tehetséges pályázó adta le a rajzát.

A Toyota DREAM CAR rajzverseny hazai nyerteseinek (mindhárom korcsoport első három helyezettjének) alkotásai 2017. májusában részt vesznek a Japánban rendezett Világversenyen, amelynek győztesei augusztusban személyesen is megjelenhetnek a Toyota központjában, Toyota City-ben tartott díjátadó ünnepségen.

„Lenyűgöző volt látni, hogy a gyermekek minden korosztályban milyen magas színvonalú pályaművekkel indultak el a megmérettetésen, talán még inspirálóbb volt ugyanakkor az, hogy a jövő autóit szinte kivétel nélkül mindannyian zöld, megújuló energiaforrások által hajtott járműveknek képzelték el” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ezt látni nem csupán a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiákat kifejlesztő, és azok elterjesztésében vezető szerepet játszó Toyota és Lexus márkák képviselőjeként jó érzés. Az üvegházhatás és a klímaváltozás, valamint a természeti erőforrások korlátozott volta jelentette hosszútávú veszélyekkel tisztában lévő gondolkodó emberként is motiváló és megnyugtató látni, hogy a következő generációk számára már ilyen fiatalon fontos a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás, és a jövő autózását, közlekedését sem tudják másként elképzelni: ez reményt ad arra, hogy ha ők felnőnek, Földünk jó kezekben lesz” – teszi hozzá a szakember.

„Abban, hogy a hazai pályaművek évek óta ilyen kimagasló színvonalúak, ilyen sikeresek nemzetközi szinten, ennyi hazai gyermeket mozgat meg a Toyota DREAM CAR rajzverseny az ország minden részéről, ennek révén pedig ilyen sokan ismerkednek meg Magyarországon nagyon fiatalon a környezetbarát autózás szellemiségével, elévülhetetlen érdemei vannak Holland Éva kolléganőmnek, aki a kezdetektől fogva szívén viseli és szervezi a versenyt, és akinek ezúton is személyesen szeretném megköszönni nem mindennapi lelkesedését” – avat be Varga Zsombor.

A Magyarországon legjobbnak bizonyult pályaművek, akik részt vesznek a nemzetközi megmérettetésen:
8 év alatti korosztály
1. helyezett: MOLNÁR LEVENTE, 5 éves (Hajdúszoboszló) „Toyota terepjáró”
2. helyezett: Rezessy Berta, 7 éves (Páty) „Gekkó autó”
3. helyezett: Balogh Borbála, 4 éves (Budapest) „Meseautó”

8-11 éves korosztály
1. helyezett: ŐZE VIRÁG, 11 éves (Szentes) „Természetet szerető Toyota”
2. helyezett: Ács-Sánta Ádám, 8 éves (Sándorfalva)
3. helyezett: Őze Csanád, 10 éves (Szentes)

12-15 éves korosztály
1. helyezett: DRENKÓ PANNA, 14 éves (Budapest) „Az egyéniségünket tükröző autó”
2. helyezett: Antal Eszter Glória, 15 éves (Budapest)
3. helyezett: Pankotai Lili, 12 éves (Mohács)

A zsűri ezen felül a beérkezett magas színvonalú pályaművek nagy száma okán kiválasztott különdíjasokat is, akik egy Toyota hátizsákot (iskolatáskát) kapnak nyereményül:
• Antal Jázmin Virág (Budapest)
• Csohány Elizabet (Tordas)
• Dobecz Bese (Lakitelek)
• Endlein Emese (Budapest)
• Ferenczi Zsombor (Sándorfalva)
• Fetter Anna (Pilisvörösvár)
• Kiss Élon Dániel (Budapest)
• Kiss Petra (Szatymaz)
• Nagy Timur Milán (Zsámbék)
• Petrinovics Máté (Siklós)
• Szabó Luca (Szentkirály)
• Szita Dóra (Budaörs)
• Tapodi Annamária Zsófia (Lakitelek)
• Varga Viktor Tamás (Debrecen)

[TESZT] Renault Scenic Energy 1.5 dCi 110 Intens – ellenállhatatlan a csábítás

Valamit nagyon tudnak újabban a franciák háza táján, bár eddig is nyílt titokként lengte be a köztudatot: az autógyártásuk mindig próbál egyedi irányokat mutatni, példaértékkel. Nincs ez máshogy a legfrissebb generációjába lépett Renault Scenic esetében sem, hiszen szinte mindent megkapunk vizuálisan és műszakilag is, ami elengedhetetlen egy városi crossover esetében.

Nyilván sokat nyom a latba egy-egy autótesztünk megírásánál, hogy az importőr által konfigurált tesztautó mennyire meggyőző és mekkora benyomásokat kelt bennünk – nos, a Renault Scenic 1.5 literes dCi erőforrással szerelt, Intens csomagos modellje a legjobban eltalált igények és módozatok szerint került a tesztflottába – pontosan úgy, ahogyan azt kell, ahogyan azt maga a kategória, vagy a célzott közönség általános igényegyüttese megkívánja.

Mára a negyedik szériás Renault Scenic-ek futnak az utakon, illetve helyesebben ezek a legújabb generáció képviselői. Jól emlékszünk, amikor tavaly, 2016-ban Genfben bemutatták, ámultunk és bámultunk, eleve a 20 colos papucsok, valamint a merészbe hajló, most minden Renault modellen aktuális formavilág és vonalvezetés (hála az új Espace-nak) köszöntek vissza; máris átjött, hogy hála az égnek, marad a tálalás és a körítés. Remélhetően jó sokáig, s az is tény, hogy az 1996-tól gyártásban lévő Renault Scenic mára szinte teljesen megmásította a korabeli sztereotípiákat.

Egyben nem: a családbarát, igazán egyterűs érzet megmaradt, bár azt a területet inkább a Grand Scenic esetében érdemes boncolgatni, hiszen leginkább ott találhatunk teljesen térre, férőhelyre, utazó-praktikumra kihegyezett megközelítéseket.

Optimális méret, tetszetős köntösbe bújtatva

No persze a jelenlegi Renault Scenic-tesztalany sem panaszkodhat átvitt értelemben, ugyanis a külső-belső méretezés bőségesen jó támaszt nyújt a szabadidős jelleg teljes kiaknázása terén.

A formaiságról több bekezdésen át lehetne – túlzások nélkül – szuperlatívuszokat zengeni, igaz, ízlések és pofonok – nekünk nagyon bejött, bejön ez a formaiság.

Az orr részletei félreismerhetetlenül hordozzák a Reanult stílusirányzatot, az aktuálisat, amelyről feljebb értekeztünk – a hangsúlyos hűtőmaszk, közepén a gigászi Renault-emblémával, visszafogott, bár perfektül szembetűnő krómberakásokkal mind a prémiumjelleget hívatottak előtérbe helyezni. Ugyanígy, visszafogottan van az ezüstös tónusból bőven, máris a front alsó traktusában érdemes keresni, lenn, a köldámpafészkek felső íveinél, kecsesen közrefogva a beömlők alsó részét.

Oldalról nézve a Renault Scenic inkább kompaktnak tűnik, na jó, kompakt egyterűnek, mert különösebb méricskélés nélkül is látható, hogy a méretezés némileg kiterjedtebb, mint mondjuk egy Megane esetében. Viszont visszafogottabb, mint az Espace-nál, arra ott a Grand Scenic (megközelítőleg). Elég az hozzá, hogy a Renault Scenic 4406 milliméter hosszú, itt nagyjából fél méter hiányzik a mérföldkőnek, illetve a felsőközép vagy prémium belépőnek számító méretekhez – de pontosan elegendő, hiszen azért rendelkezésünkre áll 2734 milliméternyi tengelytáv is, mely máris enged következtetni az utaskabin optimális kihasználtságára.

Minden egyedi. Ez a különlegessége

Tele van egyedi elemekkel a Renault Scenic, ilyen például az oldalajtók alsó részére kanyarított védőburkolat, amely ügyesen egészíti ki az autó szellemiségét, tálalását. Ide is került krómjelleg, és a dizájnerek figyeltek arra, hogy a tekintélyes méretezéssel megáldott, egyébként két színtónust felvonultató, 20 colos széria Exception Aerodesign felnikkel megmaradjon az összhang. Ilyen apró részletek – az ember azt gondolná, minek erőltetni, úgyis elveszik a látványorgiában – de nem, a Renault Scenic esetében minden a helyén van, minden passzol. Keressük, de hiába, nincs mit találnunk, amibe bele lehetne kötni.

Hozzátartozik a teljességhez, hogy a Renault Scenic tesztautó színválasztása is remek. Nem lehet tudni, hogy gyakorlatban, saját használatra választanánk-e a mézsárgának hívott árnyalat (egész pontosan: mézsárga plusz fekete tető), de az bizonyos, hogy demonstráció szempontjából ismét megy a csillagos ötös a Renault hazai importőrének. Az utca embere érdeklődve fordult sok esetben az autó után, amikor Környén fotóztuk a tóparton, a bő 1 óra alatt hárman is érdeklődtek, egyik idősebb korosztályt képviselő delikvensünknek történetesen pont Renault-ja volt, naná, hogy Megane, 12 éves korral. Neki különösképp tetszett, bár ahogy fogalmazott, „már-már túl modern, de azért megszoknám”. Egyetértünk.

Igényes anyaghasználat az utastérben

A Renault Scenic utastere is rendben van, mind minőségi, mind pedig ergonómiai szempontokból is.

Az anyaghasználat kitűnő, az illesztések is jók, a körülbelül 5 ezer kilométert futott tesztautóban nem tapasztaltunk semmiféle nyikorgást-nyekergést.

A műszeregységek elrendezése tetszetős és nem utolsó sorban praktikus, minden remekbeszabottan látható, az LCD alapú kijelzők maradéktalanul közvetítenek és a sofőr keze alá dolgoznak – csakúgy, mint a kezelőegységek. A központi konzol érintésérzékeny, itt az összkép nagyjából olyan, mint az Espace-ban; persze azért analóg hatású kiosztás is van, igaz, kimerül kettő darab tekerőgombban, meg némi hagyományos gombsor tekintetében.

Kissé döntött a manuális, 6 gangos váltókar elhelyezése, a középkonzol félkörívébe integrálta a gyártó, így az egész cockpit egységet alkot a kardánalagút gerincburkolatával, közrefogva az első két ülést. Tehát el lehet süppedni a Renault Scenic-ben, a vezetőállás és a mellé gondolt utasülés kényelmesek, jó ülő- és hátfelületekkel, közepesen kemény kitöltéssel, elegendő plusszal az állíthatóságot illetően.
Hátul is rendben van minden, a hármas üléstag külön-külön állítható, sínen mozgatható vízszintesen, ami nagy segítség – főként, ha családi autóról szól a fáma.

Így nyilván a lábtér rovására, de nagyíthatjuk az amúgy sem kicsi, 625 literes csomagteret, de akár le is vehetünk belőle, ha termetesebb utasokat szállítunk a Renault Scenic hátsó ülései valamelyikén.

Takarékosság? Mindenek előtt!

A Reanult 1.5 literes dCi aggregátja az egyik kedvenc dízelünk (csakúgy, mint az 1.6 dCi). A tesztelt Renault Scenic-be az előbbi, tehát 1.5 literes, közös nyomócsöves befecskendezésű turbótöltött verzió került, méghozzá 110 lóerővel, a hajtásláncba épített 6 sebességes manuális kéziváltóval. Az 1461 köbcentiméteres gázolajos motor maximális forgatónyomatéka 260 Newtonméter, amely bőségesen elegendő gyorsulásérzetet társít az egyébként eléggé termetes kasznihoz, még négy utassal sem fogyott ki a szufla – igaz, 130 kilométer/órás autópályatempó környékén már azért érezhető volt, hogy fogynak a tartalékok.

Ennél a sebességtartománynál már az utastér is zajosabb, köszönhetően a légellenállási értékeknek, illetve a futóműzajnak, amelyet alapvetően a 195/55 R20 gumik jelenléte okoz.

Élénk, közvetlen gázreakciók jellemzik a Renault Scenic karakterisztikáját az 1.5-ös dCi-vel, fulladásra hajlamos alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, de ez elenyésző. A hatsebességes váltó fokozatainak hangolása tetszetős, jól megválasztott áttételezések jellemzők, az első hátom fokozat ténylegesen a gyorsításról, a dinamizmusról, míg a negyedik-ötödik hatodik inkább az utazásról szól. Autópályán, 130-nál 2400-at, míg hagyományos értelemben vett országúti környezetben 2000-et forog a főtengely hatodikban.

Mindezek tekintetében a fogyasztás sem szökik egekbe: a tesztautó városban 5.4, országúton 3.9, autópályán 5.3 litert kért 100 kilométerre átlagolva, ami igencsak figyelemre méltó, főként, hogy egy átlagosnál azért nagyobb méretezésű MPV-ről beszélünk a Renault Scenic esetében.

2017 Renault Scenic Energy 1.5 dCi 110 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4406 mm

Szélesség: 1866 mm

Magasság: 1653 mm

Tengelytáv: 2734 mm

Első gumik mérete: 195/55 R20

Hátsó gumik mérete: 195/55 R20

Tömeg, üresen: 1450 kg

Megengedett össztömeg: 2260 kg

Csomagtartó mérete: 572 liter, 1645 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.4 s (gyári), 11.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.4 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 105 g/km

Bővebb információ a Renault hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

London utcáin az elektromos Jaguar I-PACE koncepció

A Jaguar először engedte szabadon London utcáin első elektromos járművét, a Jaguar I-PACE modellt.

A nevezetes londoni Olympic Park útjain mutatta meg magát először a Jaguar első elektromos járművének, a Jaguar I-PACE-nek az előfutára. A sorozatgyártású modell premierjére még az idén sor kerül, forgalomba 2018 második felében kerülhet.

„Az I-PACE Concept fantasztikus visszajelzéseket kapott. Az I-PACE Concept újraírja a szabálykönyveket: esztétikuma a szupersportkocsikat idézi, menetteljesítményei egy sportautónak is becsületére válnának, helykínálata pedig a szabadidőjárművekével vetekszik – mindezt egy elektromos meghajtású csomagban. Megleptük az embereket; első elektromos járművünk lelkes fogadtatása minden személyes várakozásomat felülmúlta” – fogalmazott Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója, majd hozzátette: „A formatervező csapat számára nagyon fontos, hogy a közutakon vezethetjük a tanulmányt. Különleges érzés a való világban látni az autót. A forgalomban, más autók mellett érvényesül igazán az I-PACE drámai sziluettje, karosszériájának erőteljes arányai. Az I-PACE Concept az elektromos autók formatervezésének új generációját testesíti meg. Számomra ez testesíti meg az automobilitás jövőjét.”

Az I-PACE kb. 4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/óra sebességre, hatótávolsága a 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően meghaladja az 500 kilométert (NEDC ciklus szerint). Az autó gyorsan és egyszerűen tölthető; 50 kW-os egyenáramú töltővel mindössze 90 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség.

Az első és hátsó tengelyt hajtó kompakt, kistömegű villanymotorok együttesen 400 lóerő teljesítményre és 700 Nm forgatónyomatékra képesek, valódi négyévszakos összkerékhajtást biztosítanak. Az I-PACE dinamizmusával, rugózási kényelmével és kifinomultságával kiemelkedik az elektromos járművek mezőnyéből; hamisítatlan Jaguar, amely valódi vezetési élményt kínál.

Ha szeretne az elsők között hozzájutni a modellhez, látogasson el a www.jaguar.hu oldalra, és kattintson a „Szeretnék egyet” („I want one”) gombra.

Toyota tanulmányautók Párizsban

Az apró Toyota S-FR kupé a Tokiói Autókiállításon mutatkozott be 2015 októberében, míg a Setsuna idén Kreativitás Nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon. Mindkét tanulmány most látható először Franciaországban, ahol június végéig csodálhatja meg őket a nagyközönség.

Miután Kreativitás Nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon, a Toyota tanulmányautója Setsuna most látható első alkalommal a párizsi Champs-Élysées-n működő Le Rendez-Vous Toyota központban. A Milánói Dizájn Héten 2016 áprilisában bemutatott formai tanulmány majdnem teljes egészében fából készült. A különleges jármű – akárcsak az S-FR tanulmányautó – vitathatatlanul az egyik legérdekesebb látnivaló a június végéig nyitva tartó ‘INNOVÁCIÓ’ kiállításon.

Az orrmotoros és hátsókerékhajtású S-FR sportkocsi-tanulmány élénksárgára fényezett karosszériája szinte mágnesként vonzza a Le Rendez-Vous Toyota látogatóinak tekintetét. A Tokiói Autókiállításon 2015 októberében leleplezett jármű a kisméretű, megfizethető, egyszerű felépítésű, fürge és izgalmas Toyota sportkupék hagyományait viszi tovább. Az S-FR most látható első ízben Európában.

A Setsuna és az S-FR a párizsi Le Rendez-Vous Toyota központban áll reflektorfénybe, mellettük pedig ott látható az új Prius Plug-In Hybrid, a kompakt méretű, elektromos hajtású i-ROAD és COMS, a hibrid hajtást bemutató, elmetszett karosszériájú Auris Touring Sports, valamint a Toyota Mirai, amelynek forradalmian új üzemanyagcellás hajtása több mint 500 kilométeres hatótávolságot kínál, miközben az autó egyetlen emissziója a víz.

A központ második emeletét a Franciaországban gyártott Yaris uralja. Az első három modellgeneráció mellett immár a Genfi Autószalonon bemutatott 2017-es változat két új kivitele, a gazdag felszereltségű Chic és Collection verziók is láthatók. A látogatók fotókon és filmeken keresztül ismerhetik meg a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Valenciennes üzemét, ahol a Yaris készül, és megcsodálhatják a Yaris WRC versenygépet is, amellyel a Toyota visszatért a Rally Világbajnokságra, méghozzá nem is akárhogyan, hanem második helyezést szerezve Monte-Carlóban, és parádés futamgyőzelemmel Svédországban.

Több, mint két éve sikeres kapcsolatot ápol az Opera és a BMW Group Magyarország

2015 február óta ápol sikeres együttműködést az Opera és a BMW Group Magyarország.

Immár több mint két éves sikeres együttműködésre tekinthet vissza az Opera és a BMW Group Magyarország. A 2015 februárban megkötött stratégiai együttműködés a BMW Group Magyarország Art & Culture (Művészet és kultúra) programjának egyik legfontosabb pillére.

Plácido Domingo tavalyi fellépését követően idén az Opera két sztárvendég részvételével tartotta meg a báli szezon legrangosabb társasági, művészeti és jótékonysági eseményének számító Háry Estélyt február 25-én. Miközben Ildebrando D’Arcangelo olasz basszbariton magával ragadó színpadi jelentével, a többi között Don José és Mefisztó szerepében is zajos sikert aratott, Kristian Benedikt litván tenor szerelmi duettekkel, valamint a Nessun dorma és a ráadásban az ‘O sole mio előadásával lopta be magát a közönség szívébe. A világhírű vendégművészek mellett az Opera és a Magyar Nemzeti Balett sztárjai, valamint az Operaház Zenekara és Énekkara is közreműködött a gálaesten, amelyet a szervezők a védelmező szervezetek, köztük a fegyveres testületek, a mentőszolgálatok és a katasztrófavédelem tiszteletére ajánlottak fel. A csaknem 1000 vendég részvételével megrendezett nagyszabású estélyre az Opera belső tereit Lakatos Márk stylist elképzelései szerint ólomkatonákkal, sakkfigurákkal, zászlókkal, vértekkel, pajzsokkal és virágokkal díszítették az alkalomhoz méltó köntösbe. A tavalyi Shakespeare Estélyhez hasonlóan a BMW Group Magyarország egy 12 autóból álló exkluzív limuzin szolgáltatással segítette az eseményre érkezők kényelmét, melyben a márka legújabb 5-ös modellje mellett, a magyar piac legnépszerűbb luxuslimuzinja címet kiérdemlő BMW 7-es modellek szállították a vendégeket. Az Operaház előtt a pódiumon szintén a februárban bemutatkozott új BMW 5-ös modellt állították ki, az épület fényjátékával harmonizálva.

A gálát követő jótékonysági árverésen idén több mint kétmillió forint felett zárt az Operaház és művészeinek relikviáira megrendezett licit, amelynek bevétele az Országos Mentőszolgálatot illette. Az estély másnapjának délelőttjén az Opera ismét a hátrányos helyzetű gyermekeknek rendezett morzsabált, amelyen ismét teltház élvezhette Humperdinck Jancsi és Juliska című meseoperájának kivonatát.

Alig egy héttel később, március 2-án tartotta meg az Operaház nagyszabású 2017/18-as évadbejelentő eseményét az Erkel Színház nagybüféjében. A 28 opera- és balettpremiert, számos ősbemutatót és Magyarországon először látható alkotást tartalmazó “Ring-gyűrűi”-évadot több mint 130 meghívott előtt Ókovács Szilveszter főigazgató ismertette.
A világsztárok közül Plácido Domingo 77. születésnapja alkalmából két alkalommal színpadi szerepben, Simon Boccanegraként lép az Erkel Színház deszkáira, rajta kívül pedig Anna Netrebko, Roberto Alagna, Ramón Vargas és Aleksandrs Antonenko is. A látványos lézermappinggel és vetítéssel kísért prezentáción az érdeklődők megismerhették az Opera ElsőSorban imázskampányának harmadik és egyben záró darabját, amely a divat és a fotó utána a társművészetek közül a képregény műfajából merített ihletet. Az Operaház 25 művészét ábrázoló 12 plakát különböző mutációi végigkísérték a vendégeket az Erkel Színház belső tereiben és azóta Budapest számos pontján, valamint a nyomtatott és az internetes sajtóban is megtalálhatók.

Március 15-én az Opera számos művésze vehetett át állami kitüntetést, a közelmúltban MINI Magyarország márka-nagykövetként is belejelentett Leblanc Gergely balettművész, a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosa, a 2016/17-es évad Étoile-ja Harangozó Gyula-díjban részesült.

Az Opera következő premierje az Erkel Színházban ifj. Johann Strauss operai igényű nagyoperettje, A cigánybáró lesz. A Jókai Mór azonos című kisregénye nyomán született darabot, amelynek története a fiatal generációk számára ismerős Szaffi című Dargay Attila-rajzfilmet is ihlette, a közönség Szinetár Miklós rendezésében láthatja, aki a közelmúltban ünnepelte 85. születésnapját. Az idei évadban 10 alkalommal látható produkció címszerepét Kiss B. Atilla és László Boldizsár Alakítja, a darab karmestere Héja Domonokos.

„Az Opera már második éve kiváló partnere a BMW Group Magyarországnak és mint ilyen, a márkánk Művészet és kultúra (Art&Culture) programjának egyik alappillére. Az új Évaddal egy nagyon izgalmas és eseményekkel teli időszakot kezd meg az Opera kiemelkedően friss és innovatív kommunikációval, melyhez a BMW, mint az egyik leginnovatívabb és a megújulást folyamatosan támogató márka, büszkén csatlakozik” – mondta el Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az új Évad bejelentés kapcsán.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK