Főoldal Blog Oldal: 333

Genfben felsorakozott az egész Ford Performance termékcsalád, az új Fiesta ST-vel együtt

A Ford a 2017-es Genfi Autószalonon állította ki a Ford Performance modellcsalád eddigi legizgalmasabb és legátfogóbb kínálatát, aminek mostantól a ma bemutatkozó, új generációs Ford Fiesta ST is tagja.

A teljesítmény és a takarékos működés páratlan kombinációját kínáló vadonatúj, 200 lóerős, háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motorral hajtott új generációs Fiesta ST fejlesztését ugyanaz az innovatív szemléletű Ford Performance csapat végezte, amely a Ford GT-t is tervezte; Genfben egyébként látható lesz az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi új, Ford GT ’66 Heritage Edition kivitele is, amit most először csodálhatnak meg élőben az európai autórajongók.

A Ford nagy teljesítményű modelljeinek európai kínálatában szerepel még a Focus ST benzin- és dízelmotoros kivitele, a híres Focus RS és a legendás Ford Mustang is. A Ford izomautónak eladása további 14 százalékkal nőtt januárban (a tavalyi év azonos időszakához képest), a teljes 2016-os évben pedig 60 százalékos forgalomnövekedést könyvelhettek el, ami azért is hatalmas eredmény, mert a termékcsalád értékesítése 2015-ben is 62 százalékkal gyarapodott.

Magyarországon 2016-ban rekord mennyiségű, 151 új Mustang talált gazdára, 29,5 százalékos paicrészesedésel toronymagasan vezetve a sportautó kategóriát.

“A Ford szemléletének lényege, hogy elérhető áron kínálunk nagy teljesítményt” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Legyen szó akár a Ford GT aktív aerodinamikájáról, akár az új generációs Fiesta ST üzemmódjairól, a Ford Performance modelljei rengeteg olyan innovatív megoldást hordoznak, amelyek versenyautóink vezetésének izgalmát a közúti modellekben is meghonosítják.”

A Ford Performance egyfajta innovációs laboratóriumként és tesztelési területként szolgál a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok, valamint az egyedi vásárlói élmény megalkotásához. Itt születnek meg azok az innovációk, amelyek később a Ford teljes termékkínálatában megjelennek, tovább javítva az autók technológiáit, aerodinamikáját, tömegét, elektronikáját, teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását.

Újgenerációs Fiesta ST

A Fiesta ST új generációja lesz az első Ford Performance modell, amit háromhengeres motor hajt, és az első Fiesta ST, amely többféle választható üzemmódot is kínál.
A Ford vadonatúj, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjának 200 lóerős teljesítménye és 290 Nm forgatónyomatéka 6,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. Ezt a dinamikát olyan innovációkkal sikerült elérni, mint a szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, a kifinomult turbótöltés, valamint az új hengerlekapcsolásos technológia, ami látványosan csökkenti az erős és vehemens motor CO₂-kibocsátását.

Az új üzemmódok Normál, Sport és Versenypálya beállítások szerint módosítják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, sőt még az Elektronikus Hangzásjavítást és az aktív kipufogószelepet is a kiválasztott üzemmódhoz igazítják, hogy a háromhengeres motor sportos hangszínének felerősítésével az autós még teljesebb vezetési élményt kapjon.

“Az új generációs Fiesta ST hű maradt ahhoz a filozófiánkhoz, hogy a Ford Performance futóművei és hajtásláncai minden tekintetben a legmodernebb technológiákkal működjenek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A választható üzemmódok és a vadonatúj EcoBoost motor párosa remek harmóniát teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, és hihetetlen sokoldalúsággal ruházza fel az új Fiesta ST-t.”

A 2018 elejétől három- és ötajtós változatban megjelenő, új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több utastér-kivitel, opció és technológia szolgálja.

Ford GT országúti modellek és versenyautók

A Ford GT Genfben egy korlátozott darabszámú Ford GT ’66 Heritage Edition festéssel jelenik meg. Az autó karosszériáját a Ford 1966-os Le Mans-i győzelmének emlékére fényes vagy matt kivitelben egyaránt választható Shadow Black fényezés, ezüstszínű sávok és jól látható karbonszál-felületek díszítik; a motorháztetőn és az ajtón Frozen White #2 grafikák láthatók; a 20 colos alumínium keréktárcsák egyetlen darabból, kovácsolással készültek, felületüket selyemfényű, arany árnyalatú lakkozás fedi, a kerékrögzítő csavarok pedig feketék.

Minden Ford GT szupersportkocsiban ultramodern, 10 colos digitális műszerkijelző látható. A személyre szabható képernyőn megjelenő szöveges és grafikus információk a lehető legkevésbé vonják el a vezető figyelmét, és az öt üzemmód (Normal, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) bármelyikének kiválasztásával automatikusan átrendeződnek, kiemelve az adott beállításnak megfelelő adatokat.

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú Ford GT 3,5 literes V6-os EcoBoost motorjának teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm. Az autó végsebessége 347 km/óra, így a Ford GT a márka leggyorsabb közúti modellje, amely valaha is versenypályára lépett. A közúti változat karbonszálas felépítménye és aktív aerodinamikája hűen tükrözi a 2016-os Le Mans-győztes Ford Chip Ganassi Racing Ford GT teljesítményét, ami szintén látható Genfben.

Tavaly a Ford történelmi győzelmet aratott Le Mans-ban, ahol a Ford GT versenygép nyert az LM GTE Pro géposztályban (éppen 50 évvel az 1966-os hármas befutó után), és a márka nemrégiben jelentette be, hogy június 17-18-án négy Ford GT áll majd rajthoz a Le Mans 24 órás futamon.

A Ford és a LEGO Csoport együttműködésével most LEGO-kockákból is életre kelnek a 2016-os Ford GT és az 1966-os Ford GT40 versenyautók, méghozzá a LEGO Speed Champions exkluzív modellsorozatának részeként.

Nagy teljesítményű modellek izgalmas kínálata

A Ford tavaly 43.800 nagy teljesítményű autót (Ford Mustangot, Focus RS-t, benzin- és dízelmotoros Focus ST-t és Fiesta ST-t) értékesített Európában. A Genfben most bemutatott két új, egyedi stílusú és prémium felszereltségű, különleges Ford Mustang-változat immár az európai vásárlók számára is elérhető.

A Ford Mustang Black Shadow Edition 421 lóerős, 5,0 literes V8-as motorjához hatfokozatú manuális vagy automata sebességváltó kapcsolódhat. A négyféle – Platinum White, Triple Yellow, Race Red és Grabber Blue – fényezést fekete póni-embléma egészíti ki a GT hűtőrácson, és az autó külső megjelenését exkluzív, 19 colos, Y-küllőzésű könnyűfém keréktárcsák, valamint a motorháztetőn végigfutó és a kerékjáratok alsó részét összekötő fekete sávok teszik teljessé, és persze az első sárvédőket díszítő fekete emblémák, amelyek azt jelzik, hogy a gépházban az 5,0 literes blokk dorombol.

A Mustang hőskorát felidéző, Grabber Blue színűre fényezett Ford Mustang Blue Edition tetején és motorházán fekete sávok futnak végig, és a látványt 19 colos, sokküllős fekete könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. Az autó vásárlói akár a 421 lóerős, 5,0 literes V8-as blokkal, akár a takarékosabb 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motorral megrendelhetik autójukat, és választhatnak a hatfokozatú manuális és automata váltók közt.

“Az új Mustang már eddig is látványosan kitűnt az európai utak forgatagából, és az új Ford Mustang Black Shadow Edition és Blue Edition változatok után még többen megfordulnak majd” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A különleges Mustang-változatok mindig is fontos szerepet játszottak a modell több mint 50 éves történetében, és ezentúl az európai vásárlók is részesülhetnek ennek szépségeiből.”

Mindkét modellváltozat felszereltségében szerepel a 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 3 rendszer, amelyen elég megnyomni egy gombot, majd kimondani, hogy „kellene egy kávé”, „tankolni kellene”, „kellene egy parkolóhely” – és a berendezés máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is.
A közkedvelt Ford Focus RS ötajtós izomautó különlegessége a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor, a Ford Performance Összkerékhajtás és a választható üzemmódok, amelyek közt az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód is szerepel.
A Ford Focus ST vásárlói választhatnak a 250 lóerős EcoBoost benzinmotor és a 185 lóerős TDCi dízel között, és autójukat ötajtós ferdehátú, illetve kombi karosszériával is megrendelhetik.

A Ford gazdag motorsport-hagyományai

A versenyzés régi hagyománynak számít a Fordnál, hiszen 116 évvel ezelőtt Henry Ford a Sweeptakes futamon 999-es versenyautójával legyőzte Amerika legnagyobb autóversenyzőjét, Alexander Wintont.

Genfben a Ford több mint öt évtizednyi motorsport-történelmet idéz fel, kiállítva a Ford Heritage Collection néhány igazán izgalmas járművet.

Az 1966-os Ford GT40 Mk2 versenygép replikája; az eredeti, 7,0 literes, V8-as autót Bruce McLaren és Chris Amon vitte győzelemre az 1966-os Le Mans 24 órás futamon
Az 1970-es, Londontól Mexikóig tartó Rally Világkupát megnyerő Ford Escort Mk1 replikája, amit egy körülbelül 200 lóerős, 1,8 literes Ford Cosworth BDA motorral építettek újra, s amivel az autó eredeti személyzete, Hannu Mikkola és navigátora, Gunnar Palm elsőként ért célba a legendás 1970-es futam emlékére szervezett 1995-ös versenyen

A Ford Escort World Rally Championship Group A rallyautó 1992-es Ford Escort RS Cosworth közúti változata 230 lóerős, 2,0 literes turbómotorral és négykerékhajtással
A Ford idén ünnepli a Ford Cosworth DFV V8 versenyblokk bevezetésének 50. évfordulóját. A legendás motor 15 év alatt 155 futamgyőzelmet és 12 egyéni bajnoki címet szerzett a Formula 1-ben, és kétszer aratott győzelmet a Le Mans 24 órás futamon – többek közt az 1975-ös Mirage GR8 versenyautóban, ami szintén látható Genfben.
Könnyű kompakt és erős; a teljes egészében alumíniumból készült, hengerenként négyszelepes és hengersoronként két vezérműtengelyes, 3,0 literes blokkot arra tervezték, hogy a versenyautók karosszériájának szerves része legyen.

A Ford Cosworth DFV motor születéséhez vezető újító szellem a Ford EcoBoost erőforrásainak fejlesztését is áthatotta, legyen szó akár a vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost blokkról, akár a kettős turbótöltésű, 3,5 literes V6-os EcoBoost erőforrásról, amely 2016-ban győzelemre vitte a Ford GT-t Le Mans-ban.

“A motorsport mindig is erős inspirációként szolgált a Ford újításaihoz” – mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. „Napjainkban a Ford Performance csapat dolga, hogy olyan autókat fejlesszen ki, mint a Ford GT versenygép vagy éppen az új generációs Fiesta ST. E csapat összehangolt munkája azonban nemcsak a kivételes autók megalkotásáról szól, hiszen ezek révén minden vásárlónk számára elérhetővé válnak a teljesítményt növelő megoldások.”

LEGO innovációk egyedülálló tálalásban, a BMW Motorrad közreműködésével

A BMW R 1200 GS Adventure makett piaci bemutatkozása után, a rendkívül sikeres első együttműködés megkoronázásaként a BMW Motorrad és a LEGO Technic elhatározta, hogy egy alternatív, kettő az egyben kiadást is készít a motorkerékpár-makett alapjaira.

Így született meg az összeszerelhető LEGO Technic Hover Ride dizájntanulmány, amely jóformán a BMW Motorrad motorkerékpár-makett egyes alkatrészeinek újragondolása.

„Nagyszerű munka és kihívást jelentő feladat volt a BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpár-makettből egy jövőbe vizionált járművet alkotni. A Hover Ride jármű-koncepció nem csupán a BMW Motorrad génjeit, boxermotorját és a GS motorkerékpárok jellegzetes sziluettjét, de a LEGO Technic hamisítatlan stílusjegyeit is megörökölte” – mondta Alexander Buckan, a BMW Motorrad járműtervező részlegének vezetője.

Sőt mi több, a BMW Motorrad és a LEGO Technic egyedülálló Hover Ride jármű-koncepciója a BMW Münchenben tanuló tervezőmérnök-gyakornokainak köszönhetően teljes életnagyságban is napvilágot látott. A bajor prémiumgyártó különféle részlegeinél tanuló gyakornokokat egyesítő BMW Junior Company másod-, harmad- és negyedéves hallgatói közösen készítették el a BMW R 1200 GS Adventure műszaki alapjaira megálmodott, teljes életnagyságú LEGO Technic Hover Ride tanulmányt, amelyhez számos alkatrészt, így például az első keréktárcsából kialakított propellert egyedileg kellett megtervezniük és legyártaniuk. „Hihetetlenül inspiráló volt a gyakornok kollégákkal együtt dolgozni, mindannyian rengeteget tanultak ebből a projektből” – fogalmazott Markus Kollmannsperger, a BMW Junior Company szakoktatója.

A BMW Junior Company életnagyságú jármű-koncepcióját számos művészeti rendezvényen, a BMW Group Münchenben található kutató- és innovációs központjában, valamint a BMW Weltben is kiállítják majd.

Így szól a Hover Ride jármű-koncepció előzménye:

2017. január 1-jén vadonatúj makettel bővült a LEGO Technic kollekciója: a BMW Motorrad elsőszámú motorkerékpárjának élethű mása a rajongók szobájába is megérkezett. A LEGO Technic és a BMW Motorrad tervezőrészlege közösen dolgozta ki a 603 apró alkatrészből álló BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpár-makettet, amely a modernkori művészet exkluzív darabjaként, a LEGO Technic kollekció első motorkerékpárjaként készült el.

A makett minden részletében megegyezik az eredeti BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpárral. A számos egyedi alkatrész között a rajongókat a BMW Telelever első felfüggesztés, a kardánhajtás és a kéthengeres BMW Motorrad boxermotor kiváltképp lenyűgözi majd, a makett gurítása közben ugyanis ezek az alkatrészek az életnagyságú változathoz hasonlóan mozognak. A makett kormánya ugyancsak mozgatható, a szélterelő állítható, a fekete keréktárcsákon pedig terep gumiabroncsok feszülnek. Megannyi apró részletének köszönhetően a LEGO Technic motorkerékpár-makettje nem csupán felettébb élethű, de kiváló szórakozás és kreatív gondolkodást igénylő hobbikellék is.

„A LEGO Technic motorkerékpár-makettje kiválóan visszaadja a BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpár arányait. Rendkívül izgalmas volt látni, ahogy a LEGO® tervezői valóra váltották legsikeresebb modellünk kicsinyített mását. A LEGO Technic és a BMW Motorrad első munkája nagyon szoros és kreatív együttműködést hozott létre, amely messze túlmutat a megszokott licencszerződéseken” – tette hozzá Alexander Buckan.

A BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpár-makett 18 centiméter magas, 33 centiméter hosszú és 10 centiméter széles, összeszerelését pedig a LEGO intelligens okostelefon-alkalmazása segíti, amely háromdimenziós instrukciókkal mutatja a következő lépést. A BMW Motorrad rajongóira ráadásul egy különleges meglepetés is vár a motorkerékpár-makett dobozában, az idén negyvenedik születésnapját ünneplő LEGO Technic ugyanis a kerek évforduló alkalmából a BMW R 1200 GS Adventure mindegyik dobozában elrejtett egy exkluzív LEGO Technic darabkát.

Genfben gurult nagyközönség elé a vadonatúj Honda Civic Type R

A 2017-es Genfi Autószalonon lehullt a lepel a vadonatúj Honda Civic Type R-ről. Bemutatóját különösen nagy érdeklődés övezte, hiszen a Honda – nagy teljesítményű sportkocsik fejlesztése során szerzett – temérdek tapasztalatát összegzi, és igazán átütő menetdinamikát ígér a sebesség megszállottjainak.

Alapjain a vadonatúj ötajtós Civickel osztozik, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét.

A 2.0 VTEC TURBO erőforrást és a hatfokozatú erőátvitelt is továbbfejlesztették

A többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motor optimalizálásával a csúcsteljesítményt 320 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomatékot pedig 400 Nm-re növelték a Honda mérnökei.

Emellett – a motorvezérlés átprogramozásának köszönhetően – gyorsabbak lettek a gázreakciók és még könnyebben vezethetővé vált az autó, nem mellesleg úgynevezett fordulatszám-igazító elektronikát kapott a váltó, ami a visszaváltások előtt ideális fordulatra pörgeti az erőforrást.

Merevebb karosszéria, módosított futómű

Az új Type R könnyebb, merevebb kocsitestet kapott, mint elődje, kiváló tulajdonságait többek között az új ragasztási technikáknak köszönheti. Felmenőjéhez mérten a torziós merevség 38 százalékkal javult.

Újragondolták a Macpherson rendszerű első futómű geometriáját is, így csökkent a hajtási befolyás és még sportosabb érzetet nyújt a Civic Type R. Hátul vadonatúj, független, több – kiemelkedő merevségű – lengőkarból összeállított konstrukció jutott szerephez, ezáltal még fordulékonyabbá, egyszersmind stabilabbá vált a típus.

Továbbfejlesztett üzemmódok

A Sport és a pályaorientált +R üzemmód mellett immáron Comfort fokozatot is választhat a Civic Type R vezetője. A rendszer az adaptív lengéscsillapítók működését, a kormányellenállást, a váltó kapcsolási érzetét és a gázreakciókat is szabályozza.

Kifinomult aerodinamikai megoldások a – nagy sebességnél oly’ fontos – stabilitás érdekében

A vadonatúj Type R még összetettebb és kifinomultabb aerodinamikai csomaggal büszkélkedhet, mint a kifutó generáció. Padlólemez-borítása még egyenletesebb, első légterelője és hátsó szárnya még hatékonyabb lett, a tető hátsó éle pedig ideálissá teszi a légörvényeket.

Az erőteljes, agresszív megjelenésű karosszéria felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva minden helyzetben, igazán nagy sebességnél is.

Európai gyártás – a Civic Type R-t az öreg kontinensről exportálják a nemzetközi piacokra

Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami az alap-Civic összeszerelését is végzi.

Innen exportálják a modell a nemzetközi piacokra, beleértve Európát, Japánt és az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy az új Civic Type R lesz az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak Észak-Amerikában.

Ford Focus RS RX fejlesztés, videosorozatban

A Ford Performance, az M-Sport és a Hoonigan Racing Division tagjait összefogó tehetséges csapat kevesebb mint kilenc hónap alatt tervezte meg és készítette el a Ford Focus RS RX versenygépeket.

Az igencsak szűköd határidő betartásában komoly segítséget jelentett, hogy a Ford Performance fejlett eszközei és tapasztalt mérnökei is a csapat rendelkezésére álltak.

A Ford Performance 2016 januárjában jelentette be, hogy a Hoonigan Racing Division gyári támogatású csapatként indul a FIA Rallycross Világbajnokságon, s ezzel egy időben a Ford Focus RS RX versenyautót is bemutatta. A Ford mérnökei is aktívan közreműködtek a jármű egyes részeinek, nevezetesen a sárvédők, a futómű, a hajtás és a vezetőállás optimalizálásában.

Légterelők: Több mint 100 tesztet végeztek el a CFD (Computational Fluid Dynamics) szoftverrel, amíg kialakult a Focus RS RX légterelőinek végső formája.

Felfüggesztés: A Ford Performance egy K & C próbapadon tesztelte a Ford Focus RS RX felfüggesztését. A sorozatgyártású autók vizsgálatához is használatos berendezés olyan adatokat szolgáltat a mérnököknek, amelyek alapján eldönthető, mit kell még változtatni a terveken.

Hajtás: A Sadev és a Ford Performance egy különleges eljárás, a Végeselem Analízis (FEA) segítségével elkészítette a kardántengely lehetséges terhelési pontjainak hőtérképét, meghatározva a tervezés irányát, és lényegesen könnyítve a kardántengelyen , sokkal jobb gyorsítást érve el.

Cockpit: A Ford Performance, az M-Sport és a Hoonigan Racing Division több évtizedes versenytapasztalatának köszönhetően mind Ken Block, mind pedig Andreas Bakkerud személyre szabott vezetőállást kapott.

A pilóták egyéni adottságaihoz igazított cockpit segít a váltási idők rövidítésében és a sebesség növelésében.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Honda NeuV tanulmányautó

Genfben találkozhat először (hamarosan végéhez ér az esemény, úgyhogy nem árt sietni) a nagyközönség a Honda NeuV tanulmányautóval, ami nem más, mint egy elektromos, automatikus irányítású jármű, melynek legfőbb érdekessége a mesterséges intelligencia által vezérelt „érző erőforrás”, ami képes tanulni a pilótától.

A NeuV (ejtsd: nyúví) neve a New Electric Urban Vehicle, azaz új, elektromos, városi jármű kifejezésből ered, és az a gondolat hívta életre, hogy a magánszemélyek által birtokolt járműveket élettartamuk 96 százalékában nem használják.

Az innovatív, önvezető modell komoly anyagi haszonnal kecsegteti a leendő vásárlókat, ugyanis azokban az időszakokban, amikor a tulajdonosnak nincs rá szüksége, utasokat szállít! Amellett, hogy „taxizik”, képes áramot termelni és „feltölteni” az elektromos hálózatba, így tényleg teljesen új üzleti modellt alakíthatnak ki a vásárlók.

A mesterséges intelligenciának köszönhetően a NeuV okos és segítőkész személyi asszisztensként is képes helyt állni, „érző motorja” felismeri, hogy a vezető döntéseit milyen érzelmek vezérlik. Később – a tanultakat felhasználva – a vezérlőegység is döntéseket hoz, illetve ajánlásokat tesz a vezető számára.

A NeuV érintőképernyőjét a vezető és az utas is elérheti, illetve kezelheti, kihasználva az egyszerű, kényelmes felhasználói környezet előnyeit. A sok üvegfelület és a meredeken alábukó övvonal fokozza az átláthatóságot, ezáltal segíti a manőverezést, míg a – hagyományos ajtók helyett alkalmazott – hátracsúszó oldalpanel a használhatóságot emeli új szintre.

Maga az autó kétüléses, csomagtartójában pedig egy Kick ‘n Go névre keresztelt, elektromos roller bújik meg, amellyel az „utolsó kilométer” tehető meg. Ennek tervezőit a Honda hetvenes években gyártott, azonos néven forgalmazott rollerje inspirálta, amelyet lábbal hajthattak a felhasználók. Az újkori változatban már cserélhető akkumulátorok szolgáltatják az energiát, töltésük a NeuV csomagtartójában kialakított elektromos aljzattal is megoldható. A Kick ’n Go jól mutatja, hogy a Honda mérnökei – a vásárlók életét megkönnyítendő- a mobilitás minden formáját vizsgálják.

A NeuV mellett még egy rendkívül különleges koncepcióval rukkolt elő a Honda a Las Vegasban megrendezett, 2017-es nemzetközi elektronikai szakkiállításon, a CES-en (Consumer Electronics Show-n). A Cooperative Mobility Ecosystem, azaz együttműködésen alapuló, gazdaságos mobilitási rendszer olyan fejlesztéseket fog össze, mint a mesterséges intelligencia, a robotika és a big data, legfőbb célja pedig, hogy javítsa a vásárlók életminőségét, valamint helyváltoztatáshoz fűződő élményét. Persze a márka mérnökei nem állnak meg itt, hamarosan egyéb területeken, többek között motorkerékpárokban és szerszámgépekben is megjelennek a Honda fejlett, elektromos hajtásláncai.

A Honda termékei és technológiái környezetvédelem, biztonság és felhasználói élmény terén is a maximumot nyújtják, nem mellesleg igazodnak a márka által közvetített értékekhez. A cég fejlesztései napjainkban főként az önvezető járművekre, a kommunikációs rendszerekre és az alacsony szénhidrogén-felhasználású mobilitásra irányulnak, Mindemellett a Honda már fejlett autonóm rendszereit teszteli Japánban és Észak-Amerikában – ha minden a tervek szerint alakul, 2020-ban már megjelenhetnek a márka önvezető járművei az Egyesült Államok autópályáin. Nagy hangsúlyt kapnak a környezetvédelmi és baleset-megelőzési fejlesztések is, hogy olyan társadalom alakulhasson ki, ahol élvezetesen és szabadon közlekedhetnek, s boldog életet élhetnek az emberek.

NeuV és az érző motor

A cocoro SB Corp. által fejlesztett „érző motor” nem más, mint különféle mesterséges intelligenciához kapcsolódó berendezések halmaza, ami saját érzésekkel ruházza fel a járművet, illetve műszaki alapjait.

Intelligens abroncs: íme, a Goodyear Intelligrip Urban koncepció

A 2017-es Genfi Nemzetközi Autószalonon a Goodyear bemutatta, hogy nézhetne ki a (nem is olyan távoli) jövő gumiabroncsa. Az IntelliGrip Urban koncepcióabroncsot a városi környezetben közlekedő jövő generációs önvezető elektromos telekocsi járművekhez tervezték.

Az igény szerinti közlekedés (vagy telekocsi) mint a taxi, az autóbérlés vagy a vezetés alternatívája már nem csak az Y-generáció kiváltsága. A telekocsi szolgáltatást az teszi minden korosztály számára vonzóvá, hogy azonnal, helyben elérhető és a fizetési lehetőségek is rugalmasak és kedvezőek. Nem csoda hát, hogy népszerűsége gyorsan növekszik. A városi élet elterjedésének tendenciája ideális környezetet teremt az ilyen új közlekedési módozatok térhódításához.

„Az IntelliGrip Urban koncepcióabroncs megalkotásakor a jövő városi autóira koncentráltunk, így azok műszaki jellemzői az üzemidő és az energiahatékonyság maximalizálását célozzák. Ez kulcsfontosságú a mobilitást mint szolgáltatást nyújtó szolgáltatók számára, hogy még több mobilitást kínáljanak ügyfeleiknek” – mondta Jean-Claude Kihn, a Goodyear EMEA elnöke.

A továbbfejlesztett Sensor-in-Tire technológiával felszerelt Goodyear IntelliGrip Urban gumiabroncsot úgy tervezték, hogy kompatibilis legyen az önvezető járművek vezérlőrendszerével és növelje az utasok biztonságát. A koncepcióabroncs érzékeli az időjárási és útviszonyokat. Miután begyűjti ezeket a kritikus fontosságú adatokat, közvetlenül a jármű számítógépes rendszere felé továbbítja azokat, így a jármű optimalizálhatja a sebességet, a fékezést, a kezelhetőséget és a stabilitást.

Az önvezető flották eljövendő generációja komplex környezetben működik együtt a többi járművel, gyalogossal, valamint a dolgok internetét alkotó valamennyi elemtől érkező adatokkal. A Goodyear IntelliGrip Urban és az ahhoz hasonló gumiabroncsok döntő szerepet játszhatnak majd ebben a gyorsan fejlődő ökoszisztémában.

Ezenkívül a gumiabroncs magas és keskeny („Tall & Narrow”) kialakítása is a flottakezelők kényelmét szolgálja, mivel a gördülési ellenállás csökkentése révén nő az elektromos gépjárműflották energiahatékonysága és hatótávolsága városi környezetben. Az IntelliGrip Urban gumiabroncsokban alkalmazott érzékelő-technológia azt is lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy precízen beazonosíthassák és megoldhassák a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémákat, még mielőtt azok felmerülnének.

Az IntelliGrip Urban segítségével valós időben figyelhetők a flottához tartozó járművek és gumiabroncsok, ami az alábbi jellemzőkkel párosítva versenyelőnyhöz juttatja és nyereségesebbé teszi a vállalatokat:

A Sensor-in-Tire technológia révén az önvezető autók jobban érzékelhetik az útviszonyokat, így nő az utasok biztonsága és nyugalma. A gumiabroncs és a jármű közötti felhőalapú információcseréből a teljes flotta profitálhat.

A proaktív karbantartás lehetővé teszi a flottakezelők számára, hogy pontosan beazonosíthassák és megoldhassák a gumiabroncsokkal kapcsolatos és egyéb lehetséges biztonsági problémákat, még mielőtt azok felmerülnének. Egyszerű és felhasználóbarát megoldás a gumiabroncsok teljesítményének maximalizálására és a proaktív karbantartás beütemezésére, mellyel csökkenthetők az üzemeltetési költségek és növelhető a flotta üzemideje, hatékonysága és fenntarthatósága.

A magas és keskeny kialakítás révén csökken a gumiabroncs gördülési ellenállása, ezáltal nő az elektromos gépjárműflották energiahatékonysága és hatótávolsága városi környezetben. A koncepcióabroncs alakja az aquaplaning elleni védelmet is szolgálja, így a Goodyear tervezői csökkenthették a gumiabroncson található mélyedések számát. Ezáltal nő a futásteljesítmény és csökken a zajkibocsátás.

A különleges kialakítású futófelület téli és nyári időjárási viszonyok között is ideális tapadást biztosít városi környezetben, így maximalizálva a flották üzemidejét és optimalizálva hatékonyságukat.

Az új BMW 5-ös limuzin nyerte az idei legfényesebb iF terméktervezési díjat

A szakmai zsűri a lenyűgöző üzleti modell mellett a BMW Group négy tanulmányát és a Designworks öt innovatív alkotását is díjjal ismerte el.

2017-ben a BMW Group öt formai megoldása hódította el a nemzetközileg elismert iF terméktervezési díjat. A szakmai zsűri az innovatív dizájn és a jövőbe mutató technológia páratlan egyesítéséért a MINI VISION NEXT 100 tanulmányautót, a Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautót, a BMW Motorrad VISION NEXT 100 motorkerékpár-tanulmányt és a BMW Concept X2 tanulmányautót is kitüntette a „Mobilitás” kategória profi koncepciókat megillető trófeájával. A „Sorozatgyártású gépkocsik” kategória hőn áhított „iF Gold Award 2017” terméktervezési díját az új BMW 5-ös limuzin kapta, amellyel a szakmai zsűri újfent elismerte a BMW formatervezői részlegének kiváló munkáját.

A BMW Group teljes körű leányvállalataként működő Designworks a mobilitás, az életmód, a felhasználói élmény és a sport kategóriákban összesen öt dizájn-alkotásáért vehette át idén az iF terméktervezési díjat. A fényes trófeákkal a szakmai zsűri a Puma X-CAT DISC sportcipőt, a REVLON Pro sminkecset-kollekcióját, a John Deere járműgyártó vállalattal közösen kifejlesztett 1050K Crawler lánctalpas kotrógépet, a 2016-os Paralimpiai Játékokra készített BMW Racing verseny-kerekesszéket, valamint a Head-Up kijelzővel felszerelt BMW Vision Ride bukósisak-koncepciót ismerte el.

A díjakat 2017. március 10-én, az iF Design Awards Night 2017 gálaesten adták át, amelynek immáron hatodik alkalommal a BMW Welt adott otthont. Az iF terméktervezési díjakat a világ legnívósabb dizájn-elismerései között tartják számon, amelyek az elmúlt évtizedekben a kiváló minőségű formatervezői munka védjegyeivé váltak. Az 1953-ban alapított díjjal azon termékeket tünteti ki a szakmai zsűri, amelyek az esztétikus megjelenésen és a látványos formai megoldásokon túl innovációs értékekkel is bírnak, ergonómiailag kifinomultak, funkcionalitásuk kézzelfogható és előállításuk környezetbarát.

Az új BMW 5-ös limuzin „iF Gold Award 2017” terméktervezési díja

A nemzetközileg elismert dizájn-szakértőkből álló, 58 fős szakmai zsűri idén úgy döntött, hogy az innovatív dizájn-megoldások globális összefogására specializálódott német szervezet, az International Forum Design (iF) legmagasabb szintű elismerését, a „Sorozatgyártású gépkocsik” kategória hőn áhított „iF Gold Award 2017” terméktervezési díját az új BMW 5-ös limuzinnak ítéli oda, a modell innovatív koncepciójáért, valamint egyszerre dinamikus és elegáns formai kialakításáért.

Indoklásában a szakmai zsűri mindenekelőtt a sportos dizájn letisztultságát, a karosszéria és az utastér márkahű stílusjegyeit, illetve a kisugárzás és a vezetési élmény közötti tökéletes párhuzamot emelte ki.

A „Mobilitás” kategória profi koncepcióinak járó iF terméktervezési díjjal 2017-ben a BMW Group négy tanulmányát tüntették ki:

Nagyvárosi mobilitás a felhasználó igényei szerint: a MINI VISION NEXT 100 tanulmányautó

A MINI évtizedek óta a nagyvárosi emberek legideálisabb, egyszerre lendületes és rugalmas mobilitási partnere. A digitalizáció ugrásszerű térnyerésével és az intelligens járműkapcsolatok folyamatos bővülésével szinte napról napra változik a minket körülvevő világ, a nagyvárosi mobilitás jövőjét érintő kulcsfontosságú kérdésekre így a MINI a MINI VISION NEXT 100 tanulmányautóval kívánja megadni a választ. Vajon a jövő nagyvárosai biztosítanak majd elegendő helyet ahhoz, hogy a vezetés élmény maradjon? Milyen formában ölt majd testet a MINI által fémjelzett „ötletes helykihasználás”? És miként reagál a MINI a minket körülvevő, digitalizált és hálózatba kapcsolt világ kihívásaira? A MINI VISION NEXT 100 tanulmányautó középpontjában a személyes mobilitás elősegítése és bolygónk erőforrásainak átgondolt használata áll.

A koncepció a „Minden MINI az én MINI-m” („Every MINI is my MINI”) mottó égisze alatt kelt életre, a közösségi autómegosztásban rejlő lehetőségekre helyezve a legfőbb hangsúlyt. A jövőbe mutató elképzelés szerint a MINI minden percben az ügyfél rendelkezésére áll majd és kért időpontra magától a megjelölt helyszínre érkezik, az ügyfél személyes ízlésére, érdeklődésére és igényeire szabott megjelenéssel, illetve tulajdonságokkal.

Luxus színvonalú mobilitás a jövőből: a Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó

A Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó a brit luxusautó-gyártó első olyan koncepciója, amelyet kizárólag a jövő elképzelései szerint váltottak valóra, a luxus színvonalú mobilitást helyezve a középpontba. A Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó a minden téren személyre szabható, átfogó Rolls-Royce élmény megtestesítője, amely hamisítatlan stílusjegyekkel elégíti ki a műértő ügyfelek jövőbeni igényeit és vágyait. A brit luxusautó-gyártó víziója szerint a Rolls-Royce modelljei a jövőben is kézzel készülnek majd, az ügyfelek személyes preferenciái szerint, a legnemesebb anyagok felhasználásával. A kompromisszumoktól mentes tanulmány teljes mértékben automatizált vezetésre képes, miközben a technológia egy zéró emissziójú, tisztán elektromos hajtásláncra épül. Az utasok a futurisztikus, ámde minden részletében kézzel készített „Szentélyben” foglalhatnak helyet, a gondtalan utazásról pedig „Eleanor”, a Rolls-Royce ügyfelének virtuális asszisztense gondoskodik. A Rolls-Royce VISION NEXT 100 tanulmányautó a jelenben láttatja a luxus színvonalú mobilitás jövőjét.

Kiút a hétköznapokból: a BMW Motorrad VISION NEXT 100 motorkerékpár-tanulmány
A digitális világ nyújtotta előnyöket kihasználva a BMW Motorrad VISION NEXT 100 motorkerékpár-tanulmány vadonatúj szintre emeli a motorkerékpározás hamisítatlan élményét, amelyet a jövőben a határtalan szabadság lebilincselő érzése jár majd át. A koncepció a motoros, a jármű és a környezet közötti intelligens járműkapcsolati hálózatnak köszönhetően előre érzékeli a balesetveszélyes forgalmi szituációkat, a BMW Motorrad ügyfelének így sem bukósisakra, sem védőruhára nincs szüksége. Mint ilyen, a BMW Motorrad VISION NEXT 100 motorkerékpár-tanulmány a motorozás valaha átélt legszabadabb élményét közvetíti, hiszen a gyorsulás, a folyamatos légáramlat és a karnyújtásnyi közelségben elhúzó táj minden pillanatban jelen van.

Újdonság a kompakt szegmensben: a BMW Concept X2 tanulmányautó

A BMW Concept X2 tanulmányautó a kupé-sziluettek lendületes dizájnnyelvezetét a BMW X modellcsalád robosztus felépítésével egyesíti, amely a prémium kompakt szegmens vadonatúj, izgalmakkal teli ösvényét vetíti előre. A BMW Concept X2 tanulmányautó egyedisége a koncepció arányaiban is visszaköszön: amíg a hatalmas keréktárcsák és a két részre osztott karosszéria stílusjegyei a BMW X modellcsaládra jellemző sokoldalú funkcionalitást nyomatékosítják, addig a hosszú tengelytávolság, az elnyújtott tetővonal, a rövid túlnyúlások és a meredeken lejtő C-oszlopok kifinomult egysége a vadonatúj modell lendületes, áramvonalas karakterét kelti életre.

A BMW Group rendezvényszervező részlegéről

Mintegy húsz különböző méretű és elhelyezkedésű, tetszőlegesen kombinálható helyszínével a BMW Group Event Forum elnevezésű rendezvényszervező részlege még a leglátványosabb események vízióját is képes valóra váltani. A BMW Welt és a BMW Múzeum évről évre több mint félezer rendezvénynek ad otthont. 2016-ban, a bajor prémiummárka centenáriumi évében a BMW Group klasszikus autókkal foglalkozó divíziója, a BMW Group Classic visszatért abba a teljes körűen felújított és modernizált épületegyüttesbe, ahonnan a BMW legendás története száz évvel ezelőtt útnak indult. A létesítményben, ahol a bajor gyártó annak idején beindította repülőgép-hajtóműveket előállító gyártósorait, jelenleg három különálló, egyenként harminc ember befogadására alkalmas rendezvényterem is található, a gyár egykori csarnoka pedig mára egy négyszáz fős díszteremmé avanzsált. A BMW legnagyobb rendezvényhelyszíne a müncheni központ közvetlen szomszédságában álló BMW Welt, amely futurisztikus és hamisítatlanul egyedülálló építészeti stílusával már első ránézésre rabul ejti a fantáziát. A szervezők a több ezer négyzetméternyi területen elterülő, többszintes komplexumban szinte bármilyen térbeli koncepciót létre tudnak hozni, az ügyfelek felejthetetlen élményéről pedig professzionális technikai felszerelés és felkészült személyzet gondoskodik.

Tesztelés alatt a nagyteljesítményű Hyundai i30 N

A Hyundai téli tesztnek veti alá első nagyteljesítményű modelljét, ami az i30 N nevet kapta. Az európai kereskedésekbe 2017 második felében kerülő i30 N az i30-as modellcsalád harmadik tagja, amely az ötajtós változat januári és a kombi márciusi, genfi autószalonon történt bemutatkozását követi.

A Hyundai az autóversenyzés során szerzett tapasztalatokat egyesíti a nagyteljesítményű országúti gépkocsik fejlesztésének eredményeivel, ezáltal maximális vezetési élményt nyújtva országúton és versenypályán egyaránt, az autóhoz elérhető nagyteljesítményű csomagnak köszönhetően.

A mostani téli tesztvezetésen Thierry Neuville, a Hyundai Motorsport WRC versenyzője próbálta ki az autót Svédországban egy befagyott tavon, hogy megismerje a kocsi teljesítményét és visszajelzést adjon a mérnököknek, hogyan lehetne finomhangolni a fejlesztés folyamatát. Vezetés közben szerzett tapasztalatait és visszajelzéseit videóra vették:

https://youtu.be/X6DJtDHveh4
„Olyan sokan vártak már erre az autóra, nagy öröm számomra, hogy én tesztelhetem” – mondta Thierry Neuville. „A mérnökök remek munkát végeztek a sebességváltóval és a differenciálművel. Jó az úttartása és stabil marad csúszós tesztkörülmények között is. Ráadásul nagyon könnyen kezelhető. Egy hétköznapi sofőrnek is olyan érzése lehet, mintha versenyautót vezetne.”

A Hyundai a svédországi Arjeplog-ban végzi téli tesztelését, hogy fejleszteni és hangolni tudja a kocsi dinamikai rendszereit. Az ESC menetstabilizáló (Elektronikus Stabilitás Szabályozás), a részlegesen önzáró differenciálmű (sperrdifi), a kormányzás, a lengéscsillapítók, a felfüggesztés és a gumik mind szélsőséges időjárási körülmények között kerültek tesztelésre, akár – 30 fokos hőmérsékletben.

Alexander Eichler, a Hyundai európai műszaki központjának nagyteljesítményű autók teszteléséért és fejlesztéséért felelős vezetője a következőképpen vázolta fel, hogy mit várnak az i30 N-től: „Fő célunk, hogy élvezetes vezetést biztosítsunk. A kettős kanyart szimbolizáló ’N’ betű ezt a célt testesíti meg – egy agilis járművet, amelyet öröm vezetni.”

A kormány tárgyalásokat kezdeményez az Opellel és új tulajdonosával

A magyar kormány párbeszédet kezdeményez az Opel német autógyártó társasággal és új tulajdonosával, a francia PSA csoporttal, hogy fenntartsák és tovább bővítsék magyarországi kapacitásukat, a szentgotthárdi gyárat – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden az MTI-nek az Opel vezetőivel a társaság rüsselsheimi központjában folytatott megbeszélése után.

A miniszter telefonon adott nyilatkozatában kiemelte, hogy folyamatos konzultációra lesz szükség a kormány és az új tulajdonosok között, és erre “teljes nyitottság és készség” mutatkozik az Opel részéről.

A Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA tiszteletben tartja az előző tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) által korábban kötött szerződéseket és megállapodásokat, de minden további fejlesztési tervet áttekintenek, a vonatkozó döntéseket később hozzák meg – mondta Szijjártó Péter.

A szentgotthárdi üzem az Opel legnagyobb európai motorgyára, ahol tavaly rekordot jelentő 630 ezer motort állítottak elő, és a társaságnak rendkívül pozitív tapasztalatai vannak Magyarországról – húzta alá a miniszter, felidézve, hogy az első Opel Astra 25 éve gördült le a gyártósorokról.

A magyar kormány által a versenyképesség növelésére tett intézkedések, köztük az adócsökkentések és a műszaki képzés fejlesztése segítség ahhoz, hogy az Opel számára Magyarország továbbra is versenyképes termelési bázis legyen. A kormány az eddiginél is szorosabbra fűzi a kapcsolatot a társasággal és új tulajdonosával a termelési kapacitás fenntartása és további bővítése érdekében – tette hozzá a miniszter.

Magyarország elsőrendű érdeke az ipari termelés 30,5 százalékát kitevő autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány “minden segítséget és támogatást megad” ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.

Szijjártó Péter hesseni látogatása során tárgyalt mások mellett a Commerzbank, a Henkell & Co. Sektkellerei és a tartományi ipari és kereskedelmi kamara (IHK) vezetőivel, valamint Volker Bouffier tartományi miniszterelnökkel és a tartományi törvényhozás (Landtag) elnökével, Norbert Kartmann-nal. Megbeszéléseiről elmondta, hogy Hessenben rendkívül kedvező a magyar kormány gazdaságpolitikájának fogadtatása, a gazdasági szereplők “abszolút pozitívan igazolták vissza” a magyar gazdaság versenyképességének további erősítését szolgáló döntéseket, így a szociális hozzájárulási adó és a társasági adó csökkentését.

Hessen Magyarország ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere a német szövetségi államok sorában, a kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly meghaladta a 3,3 milliárd eurót, és már 54 olyan hesseni társaság van, amely rendelkezik magyarországi beruházásokkal – ismertette a miniszter.

Kiemelte: tárgyalópartnereivel egyetértettek a többi között abban, hogy az EU-nak olyan szabályozást kell alkotnia, amely nem helyezi a környezetvédelmet a versenyképesség elé. Különösen az autóiparban fontos a környezetvédelem és a versenyképesség elvének kiegyensúlyozása, hiszen “a világ számos pontján radikális intézkedéseket tesznek a versenyképesség növelése érdekében, és nekünk is ezt kell tenni” – mutatott rá  Szijjártó Péter.

Hozzátette: egyetértés volt abban is, hogy a Brexitről – a brit uniós tagság megszüntetéséről – olyan megállapodást kell kötni, amelynek nyomán a gazdasági, kereskedelmi és befektetési kapcsolatok a lehető legszorosabbak maradnak az Európai Unió és Nagy-Britannia között.

A szentgotthárdi üzem felépítéséről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői. A személyautó-gyártás Szentgotthárdon 1992 és 1999 között folyt, 80 835 Opel Astra és 4404 Vectra készült a jelenleg 1200-nál is több embert foglalkoztató üzemben.

Az első magyar Opel Astrát Antall József akkori miniszterelnök kormányozta le a gyártósorról 1992. március 13-án.

A telephelyen ezzel párhuzamosan motorok és hengerfejek is készültek az Opel modelljeihez. A fejlesztések folytatásaként 2012-ben felavatták a világ egyik legkorszerűbb, rugalmas motorgyárát, amellyel a magyarországi beruházások értéke már 1,4 milliárd euróra emelkedett.

Motorokból 1992 júniusától 2016 végéig több mint kilencmillió készült, hengerfejből pedig 1997 óta közel hétmillió.

Az Opel magyarországi márkakereskedői hálózata 25 év alatt több mint 415 000 új járművet adott el.

A GM a múlt héten jelentette be, hogy eladja európai érdekeltségeit, köztük az Opelt 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) a PSA csoportnak.

Forrás: MTI

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: európai premieren a Volkswagen I.D. BUZZ

Még négy napig nekinthető meg a Genfi Autókiállításon (március 9-e és 19-e közt tart) az európai premierjét ünneplő Volkswagen I.D. BUZZ tanulmánya.

Az új elektromos kisbusz a második az I.D. koncepciók sorában, s kitekintést nyújt a jövőre – megmutatja, hogy a Moduláris Villanymotoros Platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) különösen jó alapot jelent még az egyterűek számára is: az akkumulátorok és a hajtáslánc a padlóban kaptak helyet, így a vezető és az utasok számára tágas teret nyújt az utazáshoz.

A Genfi Autókiállítás immár a harmadik állomás az I.D. BUZZ számára. Január elején Detroitban mutatkozott be a világnak, majd a T1 típussal találkozott egy fotózás erejéig Miamiban (Florida). Bár a Volkswagen első és a legfiatalabb egyterűje között hét évtizednyi a korkülönbség, az I.D. BUZZ kétségkívül hordozza az őse génjeit: maximális térkihasználás egy középkategóriás jármű közlekedési lábnyomával. Ehhez társulnak a sokféleképpen variálható ülések és az interaktív összeköttetés. A kibővített MEB-XL platform jóvoltából a 4942 milliméter hosszú, 1976 mm széles és 1963 mm magas tanulmány az utasterében is kategóriájában kiemelkedő térkínálatot nyújt.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK