Főoldal Blog Oldal: 335

Önvezető járműveket tesztel a Nissan Európában

A zéró emisszió és a halálos kimenetelű balesetek nélküli közlekedés iránti elkötelezettség részeként a Nissan bemutatta a nemzetközi médiának, hogyan zajlik önvezető prototípusainak tesztelése London keleti részében.

Ez volt az első alkalom, hogy a Nissan Európa közútjain mutatta be önvezető technológiáit. A Nissan már korábban is végzett közúti teszteket Japánban és az Egyesült Államokban, hogy valós, életszerű körülmények között is kipróbálja könnyen kezelhető önvezető technológiáit.

A résztvevők az utas- és hátsó üléseken helyet foglalva ismerkedhettek meg a technológiával, mely számos egyéb összetevő mellett egy egy milliméteres hullámhosszú radarból, lézerszkennerekből, kamerákból, nagysebességű processzorokból és egy egyedi HMI-ből (Ember-gép interfész) épül föl. Ezek teszik lehetővé, hogy a jármű országúton, a városi forgalomban és körforgalmakban is önállóan közlekedhessen, és ehhez mindössze az úti célt kell megadni a navigációs rendszerben.

Takao Asami, a Nissan kutatási részlegének alelnöke a következőt mondta el: „Az innováció és a találékonyság kulcsfontosságú szerepet játszik a Nissan márka és munkatársaink gondolkodásában is. Ez a teszt, melynek keretében London hatalmas kihívásokat tartogató utcáin vetjük próba alá jövőbeni önvezető technológiáinkat, jó példája a Nissan az irányú elkötelezettségének, hogy elhozzuk a Nissan Intelligens Mobilitást ügyfeleinknek.”

A Londoni teszt előtt nem sokkal került bejelentésre, hogy a közeljövőben érkező frissített Qashqai és az új Nissan LEAF is megkapja a ProPILOT önvezető technológiát, mely autópályán képes a sávváltás nélküli önvezetésre. Japánban már a tavalyi évben megjelent az első ProPILOT rendszerrel szerelt jármű – a Serena. Decemberben a Nissan Serena ProPILOT rendszere elnyerte a 2016-2017-es japán Év Autója választás innovációs díját.

Arra vonatkozóan is vannak tervek, hogy a technológia bevezetésre kerüljön az USA és Kína piacára is. A többsávos önvezető technológia az autópályákon automatikus sávváltásokra is képes lesz, és a tervek szerint 2018-ban mutatkozik be. A városi utakon való önvezetést biztosító és kereszteződéseket is kezelni képes rendszer pedig 2020-ra várható.

A világ olyan súlyos kihívásokkal néz szembe, mint a klímaváltozás, a forgalmi dugók, a halálos kimenetelű közúti balesetek és az egyre súlyosabb légszennyezettség. A Nissan eltökélt célja, hogy szembenézzen ezekkel a kihívásokkal, és biztonságosabbá, intelligensebbé és élvezetesebbé tegye a közlekedést. Ennek végső célja a zéró emisszió és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentése. A Nissan Intelligens Mobilitás az az út, melyen eljuthatunk ide.

A mobilitást mindenkinek filozófia jegyében a Nissan folyamatosan vezeti be ezeket az innovációkat, és a luxus kategóriákból eljuttatja a tömegtermelésben gyártott kompakt modellekbe is, így biztosítva az előnyök elérhetőségét mindenki számára. A Nissan autóit az ügyfelek izgalmas partnereivé teszi.

A Nissan Intelligens Mobilitás koncepciója az innováció három fő területét fogja össze.

A Nissan Intelligens Vezetés magabiztossággal ruházza fel az ügyfeleket a megnövelt biztonság, kezelhetőség és kényelem révén. Az autonóm vezetés alkotóelmei már most is megtalálhatóak a Nissan autóiban az olyan, fejlett biztonsági szolgáltatások formájában, mint például az intelligens 360 fokos parkolókamera vagy az intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés. Az Önvezető technológiák már ma is elérhetőek egyes Nissan autókban, például a Nissan Serenában, mely az első ProPILOT technológiával szerelt tömeggyártott modell. A Nissan tervei között szerepel ezen technológiák bevezetése Európában, Japánban, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség 2020-ig 10 modellt vezet be.

A Nissan Intelligens Meghajtás tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást és javítja az üzemanyag-gazdaságosságot, így vonzóbbá teszi a vezetést az ügyfelek számára. A Nissan elkötelezett a holisztikus megközelítés iránt, melynek célja a zéró emissziós mobilitás megalkotása a belső égésű motorok hatékonyságának maximális kiaknázásával, és fejlett technológiák integrálásával a Nissan elektromos járműveibe. A Nissan Intelligens Meghajtás program keretében a Nissan a továbbiakban is az egyes piaci szegmenseknek és régióknak legjobban megfelelő hajtáslánc-technológiákat fejleszti és tökéletesíti. Az autógyártó portfoliója számos elektromos jármű alapú technológiát foglal magába, a teljesen elektromos járművek mellett megtalálhatók benne az e-Power (soros hibrid) és tüzelőanyagcellás-elektromos járművek is. Az új technológiák mindegyike kiegészíti ezt a portfoliót, azonban nem szorít ki más technológiákat.

A Nissan Intelligens Kapcsolódással a vezetők aktívabban lehetnek jelen a hálózatokon, hiszen autóik kapcsolódnak a szélesebb körű közösséghez is. A Nissan hozzájárul egy fenntartható ökoszisztéma megalkotásához, hiszen az emberekkel, más járművekkel és a közlekedési infrastruktúrával együttműködő autókat gyárt.  Mindez idővel a járművek távvezérelhetőségéhez, a forgalmi dugók csökkenéséhez, az autók hatékonyabb megosztásához, és jobb energiagazdálkodáshoz vezet.

A Nissan Intelligens Mobilitásnak nem célja, hogy elvegye az emberektől a vezetés élményét. Valójában a cél az, hogy egy olyan, jobb jövőt hozzon el a Nissan ügyfeleinek, ahol az autók segítő partnereik, és a vezetők magabiztosabbnak érzik magukat autóikban, és kapcsolatban maradhatnak a külvilággal.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: bemutatkozik a vadonatúj Jeep Compass

A vadonatúj Jeep Compass a modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát kapcsolódási és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja – áll a forgalmazó sajtóközleményében.

Az új modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó jelentőségű tagjaként jelenik meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal hódítsa meg a piac legnagyobb szabadidőjármű szegmensét.

„A vadonatúj Jeep Compass a kompakt szabadidőjárművek rendkívül jelentős, évente világszerte immár több mint 6,3 millió eladást jegyző piacán száll versenybe. A várakozások szerint 2020-ra csak Európában több mint kétmillió kompakt szabadidőjármű talál majd gazdára évente. Páratlan jellemzőinek – többek között a mértékadó terepalkalmasságnak, a világszínvonalú menetdinamikának, a karakteres Jeep formatervnek és a fejlett technológiai és biztonsági tartalmaknak – köszönhetően a Jeep Compass új mércét állít a szegmensben, újabb kiváló példájaként azon eltökélt szándékunknak, hogy a Jeep márkát világszerte felvirágoztassuk” – hangsúlyozta Mike Manley, a Jeep márkaigazgatója (FCA Global).

Hogy az EMEA térségben felmerülő, változatos ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass kétféle benzin- és két dízelmotorral, összesen nyolc különböző hajtáslánc-kombinációban lesz megrendelhető. A modell négyféle: Sport, Longitude, Limited (ez a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell), valamint a kategória legkiválóbb Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk kivitelben választható.

„A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így minden egyes szabadidőjármű szegmenst lefed, megerősítve a márka rendkívül kedvező lendületét Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak, fejlett csatlakoztatási megoldásokkal kiegészítve” – hangsúlyozta Dante Zilli, a Jeep márkaigazgatója (FCA EMEA).

A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához széles kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel a legendás hetes hűtőrácsot. A fekete körvonalú fényszórókeretek még karakteresebbé teszik a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.

A csapott, drámai hatású tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és a fényes feketére festett tetőlemez (opció) semmihez sem fogható, prémium megjelenést eredményeznek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A Compass hátsó megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény: a keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

A fokozott ügyfélélményt szolgálja a vadonatúj Jeep Compass motoros mozgatású csomagtérajtaja (piactól függően elérhető), ami nagyban megkönnyíti a csomagok be- és kirakodását.

Felső kategóriás belső kialakítás prémium jellemzőkkel és technológiákkal
A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez alkalmazkodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyője.
A padlókonzolon kaptak helyet a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységet átgondolt kialakítású, benne 3,5 vagy 7,0 colos LED vezetőtájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja. Alapfelszerelés a Limited és Trailhawk felszereltségi szinteken.

A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul a kategória egyik legnagyobb színes LED műszeregységét kínálja. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén nyújtanak kihangosítást, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelést. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.

A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre.

A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 colos offroad abroncsokkal és akár 22,9 cm szabad hasmagassággal rendelkezik.

Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.

Hogy összes vásárlójának minden lehetséges igényét és elvárását kielégítse, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata egységgel.

A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 230 Nm 1750/percnél; a start-stop rendszerrel szerelt motor hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Az 1,4 literes MultiAir2 turbómotor erősebb változata 170 lóerőt (5500/perc) és 250 Nm nyomatékot (2500/perc) ad le; a motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.

A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.

A legerősebb benzinmotor, a MultiAir2 rendszerű, 2,4 literes Tigershark erőforrás 184 lóerővel (6400/perc) és 237 Nm nyomatékkal szolgálja ki a Compass ügyfeleit néhány Európán kívüli piacon (Oroszország, Afrika, Közel-Kelet). Ugyanez a motor 150 lóerőre csökkentett kivitelben is elérhető. Mindkét variánshoz a kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás társul.

A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági és vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót (mindkettő alapáras tétel minden kiviteli szinten).

Emellett holttér-felügyelet és hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, adaptív tempomat, ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint hét légzsák alkotja a modell arzenálját. A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

A vadonatúj Compass két-két Limited, illetve Trailhawk kivitelű modellel vesz részt a Genfi Autószalonon. Az előbbiek közül az egyik háromrétegű gyöngyházfehér fényezéssel, fekete bőrkárpitozással, 170 lóerős 1.4 MultiAir2 turbómotorral, kilencfokozatú automata sebességváltóval és összkerékhajtással; a másik Granite Crystal Limited fényezéssel Sky szürke szövet/bőr kárpitozással, 140, lóerős Multijet II dízelmotorral, kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással áll a reflektorfényben.

A két Trailhawk modell (a legkiválóbb off-road képességrekre vágyó, értő ügyfelek számára kidolgozott kivitel) Spitfire narancs, illetve Rhino fényezést kapott, mindkét modellben fekete bőr borítja az utasteret, és mindkettőt a 2,0 literes Multijet II dízelmotor 170 lóerős változata hajtja, kilencfokozatú automata váltóval.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Suzuki Swift, teljesen újraértelmezve

Az új Swift megtestesíti az autóipari evolúciót és legfőbb célja a vezető inspirálása. A Swift-örökségre építve a modell teljesen új stílust képvisel, a jobb teljesítményt biztosító, rendkívül könnyű karosszériáját pedig fejlett biztonsági technológiák egészítik ki.

A megújult Swift igazi európai külsővel rendelkezik, miközben a sportos, funkcionális beltér és az agilis, fürge vezethetőség mellett a biztonság nyugalma is adott. Masao Kobori, a Swift vezető tervezőjének elmondása szerint a cél, olyan autó tervezése volt, amely azonnal lenyűgözi az embereket, és késztetést éreznek, hogy a gázpedálra lépjenek. Az európai értékesítés várhatóan 2017 áprilisában kezdődik.

Innovatív stílus

Mivel a Swiftet már több mint 5,3 millióan ismerik, a tervezők a „Swift DNS-ének merész továbbfejlesztését” tűzték ki célul. Ez olyan átalakulást eredményezett, amely stimulálóan hat az érzékekre, mégis hű marad a Swift karakteréhez. Az eredmény az új Swift, amely a pillanat megélésére ösztönöz.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift össztömege mindössze 840 kg*1, így szó szerint könnyed vezetési élményt nyújt. A kanyargós utakon könnyű kormányzást biztosít, az egyenesekben viszont pontosan tartja az irányt. A még élénkebb hajtóegységek életteli teljesítményt kölcsönöznek az autónak, de a gazdaságosság terén is jeleskednek.

Fejlett biztonság

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, előre néző érzékelőrendszere*2, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosít fejlett biztonsági funkciókat, például önállóan képes vészfékezésre, figyelmeztet a sávelhagyásra, és segíti a fényszóró kezelését. Emellett egy milliméteres hullámhosszú radarral működteti az adaptív tempomatot.

Okosabb csomagolás

Az új Swift 10 mm-rel rövidebb a korábbi Swiftnél, azonban a tengelytávja 20 mm-rel nagyobb. Ennek köszönhető, hogy belül jóval több hely áll rendelkezésre, a csomagtér például 254 l-es, 54 l-rel nagyobb, mint a korábbi Swifté. Az autó 15 mm-rel alacsonyabb, azonban 40 mm-rel szélesebb – ez még hangsúlyosabbá teszi a lapos és széles formát.

Az új Swift számos jellemzője változott meg az elődeihez képest. Néhány példa:
• 120 kg-mal kisebb tömeg
• 5%-kal gazdaságosabb DUALJET motor
• 3%-kal csendesebb
• 8%-kal áramvonalasabb
• 0,4 m-rel kisebb a fordulási sugara
• 23 mm-rel több hely magasságban és szélességben a hátsó üléseken
• 20 mm-rel nagyobb távolság az első ülések középvonala között
• 25%-kal nagyobb csomagtér

Külső

A korábbi modellből örökölt, továbbfejlesztett elemek közé tartozik a széles vállvonal, a fekete A-oszlopok és a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak.

Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

További külső jellemzők:
• A LED-es fényszórókat stílusos, meghosszabbított keret fogja körbe, és a benne található LED-es helyzetjelzők is a technológiai fejlettséget bizonyítják;
• A hátsó lámpákban fényvezető szálak és belső lencserendszer működik, amelyet LED*-es féklámpák egészítenek ki;
• Fényszóróba épített „hazakísérő fény”, amely „autóhoz vezető fényként” is működik;
• Hét karosszériaszín, többek között a „Lángvörös Gyöngymetál” és a „Kobaltkék Metál”, ráadásul négyféle kombinációban kérhető kétféle fényezés is;
• Polírozott és festett 16″-os könnyűfém vagy 15″-os acél keréktárcsák dísztárcsákkal.

Belső

A többdimenziós műszerfal kiemeli a fürgeség érzetét, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás az utastérben a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt. A műszerfalcsoport középpontjában a színes vagy monokróm LCD kijelző áll, amelyet a két fő műszeren belül a vízhőmérő és az üzemanyagszint-jelző egészít ki, vagy egy többszegmenses kijelző.

A beltér további jellemzői:
• Öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol
• D alakú kormánykerék
• Optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, magasított oldalpárnák
• 4,2″-os többfunkciós TFT LCD kijelző, amely a jármű állapotát és teljesítményét mutatja
• Bluetooth-kompatibilis, okostelefon kijelzőjének tükrözésére használható audiokijelző*2 egység 7″-os érintőkijelzővel, MP3/WMA/ACC-kompatibilis USB-csatlakozóval és SD-kártyanyílással*1
• Automata klímaberendezés*1 vezérlőpanele kontrasztos LED-es megvilágítású kijelzővel

*1Az elérhetőség a jármű kivitelétől függ.
*2Lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások kezelését az Apple CarPlay, Android Auto™ vagy MirrorLink™* használatával.

Az új Swift – stílusos innováció

Az új Swift külsejének megalkotásakor a Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése volt a koncepció. Miközben határozottan törekedtek arra, hogy az új Swift örökölje a modell karakteres stílusát, a megújított elemeket bátran alakították, hogy innovatívan fejlesszék a Swift-örökséget. A rövid, alacsony forma, az imponáló hűtőrács és a lágy vonalak olyan kifinomult stílust teremtenek, amely remekül illeszkedik a Swiftre jellemző dinamizmushoz.

A beltér fejlesztéseinek négy szempontja

A Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése a beltérben négy téma köré szerveződik: 1) Sportos, 2) Minőségi, 3) Fejlett és 4) Könnyen használható. A külsővel összhangban a belső kialakítás is merész, inspiráló teret kínál.

Dinamikus színek és magas minőség

Az új piros és kék szín megalkotásakor a dinamizmus témája mellett a még fényesebb és gazdagabb színvilágot tartották szem előtt annak érdekében, hogy kihangsúlyozzák a Swift izmos formáját. A beltér minőségi kiviteléről a fémes megjelenésű dekorelemek és a többdimenziós, gazdag textúrájú, többrétegű érzetet keltő kárpitozás gondoskodik.

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift az újgenerációs HEARTECT platformra épül, amelynek könnyű és rendkívül merev felépítése még jobb alapjellemzőket kölcsönöz a járműveknek. A padlólemez szerkezetének és a részegységek elrendezésének átfogó vizsgálata egy olyan merev keret kialakításához vezetett, amely még jobb ütközésbiztonságot kínál, folytonos, sima és ívelt formája pedig segíti az energia elnyelését. Így kevesebb merevítésre van szükség, ezért a jármű össztömege mindössze 840 kg*, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi Swift. Ez nagyban hozzájárul a kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz és hatalmas javulást hoz az alapvető funkciók, azaz a haladás, a kanyarodás és a megállás területén.
A padlólemez és a csatlakozó részegységeket nem külön-külön, hanem egy egységként optimalizálták, ezért a zaj és a vibráció is csökkent, és javult a menetkomfort.

Új felfüggesztés a kiváló stabilitás és kényelem érdekében

Az újonnan tervezett, könnyű és nagyon merev felfüggesztés megtartja a Swifttől megszokott, karakteres, közvetlen kormányzást, ugyanakkor kényelmes utazást biztosít. Az átdolgozott felfüggesztésrögzítési pontok javítják a vezetési élményt és segítik a fogyasztás csökkentését. A korábbi Swifthez képest javult az úttartás, az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására, és a kormánykerék a nagyobb kormánymozdulatoknál is simábban mozgatható.

1 literes BOOSTERJET közvetlen befecskendezéses turbómotor

Az 1,0 l-es BOOSTERJET benzinmotor kiváló üzemanyag-takarékosság mellett ad le nagy teljesítményt. A kis lökettérfogat és a közvetlen befecskendezés korlátozza az üzemanyag-fogyasztást, azonban a turbófeltöltőnek köszönhetően az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké. A nagy teljesítmény dacára zaj, vibráció és ridegség szempontjából is kiválóan teljesít, mivel sikerült nagyban növelni a merevséget, és megfelelő intézkedésekkel csökkenteni a háromhengeres motorokra jellemző zajt és vibrációt. A motor bármilyen környezetben remekül teljesít, a városi közlekedéstől a sportos vezetésig.

1,2 literes DUALJET motor

Az új Swift 1,2 l-es DUALJET benzinmotorral is kapható, amelyet a nagyobb kompresszió érdekében kompakt hengerekkel láttak el, a kopogás kiküszöböléséről EGR (kipufogógáz-visszavezetés) gondoskodik, miközben kettős befecskendezésének és egyéb jellemzőknek köszönhetően átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő 1,2 l-es DUALJET motor.

5 sebességes kézi váltó, CVT és 6 sebességes automata váltó

Az 5 sebességes kézi váltó minden motorhoz és hajtáslánchoz optimális áttételekkel rendelkezik a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztás és vezetési teljesítmény érdekében. Az 1,0 literes motorhoz használt változat kicsit szilárdabb érzettel nyújt sportosabb váltási élményt. Emellett rendelhető sima és rángatásmentes CVT (folyamatosan változó áttételű) és szélesebb áttétel-tartományú 6 sebességes automata váltó is.

Könnyű és kompakt SHVS lágy hibrid rendszer

Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) egy optimális lágy hibrid rendszer a kompakt autókhoz. Az ISG (integrált indító-generátor) generátorként és elektromos motorként is működik, amelyet egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az olyan helyzetekben, amelyek sok üzemanyagot igényelnek, például induláskor vagy gyorsuláskor, az SHVS úgy segíti a fogyasztás csökkentését, hogy a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából az elektromos motorral rásegít a hajtásra. Mivel az ISG a hagyományos indítómotorokkal ellentétben szíjhajtással indítja újra a motort az automatikus motorleállítás után, az indítás gyorsabb és simább. Az SHVS az 1,0 l-es BOOSTERJET és az 1,2 l-es DUALJET motorhoz is rendelhető.

Emellett a könnyű és hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátor kiváló regeneratív hatékonyságú, így növeli a rásegítés gyakoriságát. Az akkumulátor az elektromos fogyasztókat, például a motor elektromos alkatrészeit, a műszereket és az audiorendszert is ellátja energiával.

A teljesítmény egyéb fejlesztései
• A zaj, a vibráció és a ridegség szempontjából jelentős előrelépés a nagyobb karosszériamerevség és az optimalizált zajelnyelés és zajszigetelés, amelyeknek köszönhetően az új Swift három százalékkal csendesebb a korábbinál.
• Az aerodinamikusabb kialakítás nyolc százalékkal csökkenti a légellenállást a korábbi Swifthez képest.
• A fordulási sugár 4,8 m, vagyis 0,4 m-rel kisebb, mint a korábbi Swifté.

Az új Swift – az európai utakra tervezve

Azért, hogy az európai ügyfelek megkaphassák mindazt, amire szükségük van a japán tervezés és fejlesztés mellett, Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták az új Swiftet.

A padlólemezt, a Swift fejlesztésének központi elemét 2016 januárjában kezdték el tesztelni az Egyesült Királyságban és Németországban. A több mint 10 000 km-es teszt során a csapatok összesen 90 felfüggesztés-prototípust vizsgáltak, hogy a brit utakon szükséges pontos kormányzás és agilis felfüggesztés mellett a német Autobahnon elengedhetetlen nagy sebességnél is stabil kormányzás és menetkényelem követelményeit egyaránt teljesíthessék.

A hajtásláncokat, köztük a Suzuki lágy hibrid rendszerét is tesztelték Svédország fagyos tájain, illetve a dél-spanyolországi forróságban és a magas hegyek között. A kapaszkodóképességet és a lejtmeneti tulajdonságokat az Alpok nehéz terepén tették próbára.

Ez az ellenőrzés és az új Swift padlólemezén, felfüggesztésén és hajtásláncán végzett, Európa nehéz terepeihez tervezett módosítások kulcsszerepet játszottak abban, hogy az új Swift vezetése igazán felemelő élmény legyen.

Fejlett biztonság

A fejlett, előre néző érzékelőrendszer számos biztonsági technológia alapját biztosítja, amelyek közül a legfontosabb az ütközések hatását csökkentő Dual Sensor Brake Support (DSBS)*. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy az autó előtt lévő akadállyal ütközés veszélye áll fenn, hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

Figyelmeztetés sávelhagyásra

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével értesíti a vezetőt.

Figyelmeztetés a vezető fáradására

Ez a 60 km/h felett működő funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

Fényszóróvezérlés

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.

Adaptív tempomat

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Egyéb biztonsági technológiák
• Radaros fékrásegítő
• Hegymeneti elindulássegítő
• Vészfékezésjelző
• Electronic Stability Program
• Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
• TECT ütközési energiát elnyelő karosszéria
• 6 SRS légzsák
• Gyalogosok sérülését csökkentő karosszéria

Okosabb csomagolás

Nagyobb tér
Az üléspozíció süllyesztése elegendő fejteret biztosít – az első üléseken ugyanannyit, mint a korábbi Swiftben, a hátsó üléseken pedig felfelé és oldalra is 23 mm-rel többet. Az első ülések 10 mm-rel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 20 mm-rel nőtt a középvonaluk közötti távolság.

Nagyobb csomagtér

Az új Swift csomagtere 265 literes*, ami 54 literrel, azaz több mint 25%-kal nagyobb a jelenlegi Swifténél. A csomagtér 75 mm-rel hosszabb, és az alakja miniden szempontból optimálisabb, hogy a nagyobb tárolóhelyet a stílusos megjelenés feláldozása nélkül biztosítsa.

Főbb méretek

Hossz: 3840 mm; Szélesség: 1735 mm; Magasság: 1495 mm (2WD) 1520 mm (4WD).
Tengelytáv: 2450 mm; Nyomtáv elöl/hátul: 1520–1530 mm/1520–1535 mm.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: régóta vártuk, megérkezett az új Volvo XC60

A Volvo bemutatta leginkább várt újdonságát Genfben, konkrétan az XC60 prémium szabadidőjárművet.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt nyolc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió, Magyarországon pedig több, mint 3500 darab kelt el. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

„Komoly hagyományaink vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára. A modell már a márka átalakulási tervének következő állomását testesíti meg” – monda Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

Az új XC60 minden idők egyik legbiztonságosabb autójaként bővelkedik a vadonatúj technológiákban. Az úttörő City Safety rendszert új kormányerő-rásegítés funkcióval egészítettük ki. A frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás szintén kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere (BLIS) mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot.

„Olyan autót akartunk építeni, amelynek vezetése minden érzékszerv számára élményt jelent, a kiváló kilátást biztosító, magas üléshelyzettől kezdve a csodálatosan kivitelezett, békés utastéren át a biztonságos, ihletett, magabiztos vezethetőségig” – mondta Henrik Green, a Volvo Car Group termékekért és minőségért felelős alelnöke. „Kiemelt figyelmet szenteltünk annak, hogy a mindennapi közlekedés terheit csökkentő kényelmi szolgáltatásokkal könnyítsük meg ügyfeleink életét.”

A Volvo fejlett félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

Az új XC60 szabadidőjármű is megrendelhető a Volvo díjnyertes T8 Twin Engine hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtásláncával. A kínálat csúcsát megtestesítő plug-in hibrid legnagyobb rendszerteljesítménye 407 LE, álló helyzetből 5,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

„Hajtáslánc-választékunk igen széles. Az új XC60 bevezetésekor a 190 lóerős D4, illetve a PowerPulse technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotorokkal lesz megrendelhető. Emellett két benzinmotor is választható lesz: a 254 lóerős T5, valamint a turbófeltöltővel és kompresszorral egyaránt felszerelt, 320 LE teljesítményű, 400 Nm nyomatékú T6” – tette hozzá Henrik Green.

Az új XC60 esetében azonban nem csupán a hajtásláncok kínálnak egészséges teljesítményt. Az új CleanZone négyzónás klímaberendezés eltávolítja a környező levegőből a káros szennyező anyagokat és részecskéket, így belül minden esetben skandináv-friss levegőt élvezhetnek az utasok.

A Volvo Cars infotainment és csatlakoztatott szolgáltatásai egyaránt frissített grafikát és ezzel jobb használhatóságot kaptak. Ahogy a 90-es modellcsalád tagjainál, itt is elérhető a CarPlay vagy Android Auto rendszerű okostelefon-csatlakoztatás.

„Az XC60 nem arra született, hogy benne ülve lenézzünk másokat, hanem hogy vezessük. Külső formaterve sportos és kimunkált; időtlen, kifinomult minőséget sugároz. A belső tér a gondosan megtervezett építészet, a szépséges anyagok és a legmodernebb technológiák művészi szintű elegyítéséből született. Az XC60 hamisítatlan skandináv hangulatot sugároz, különleges érzéssel töltve el ügyfeleinket” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

Az új Volvo XC60 gyártása április végén kezdődik a Volvo svédországi Torslanda üzemében. Az első időkben a modell csak nagyobb motorokkal és gazdagabb felszereltségben érhető el, így az indulóára 13 933 000 forint lesz (D4 AWD Momentum). Az első ügyfélautók nyár végére várhatóak.

Máris népszerű itthon a Lada Vesta

Múlt hét szerdáján, azaz március 1-én érkezett hazánkba a várva várt Lada Vesta, alig egy hét alatt pedig több mint húszan szerettek bele az új generációs Ladába.

Az első eladás az első napon, még nyitás előtt a Lada Pécsnél realizálódott – egy fehér LadaVesta Comfort talált gazdára. Az vevő nagyon lelkes, az értékesítő nagyon ügyes volt: az első LADA Vestát trélerről adták el, az autót a vevő csak az interneten látta.

Tehát mondhatjuk, hogy épp csak elindult az értékesítés, a Vestákra pedig óriási az érdeklődés. Egy hét alatt több mint húsz autó kelt el, szinte mind a LUX típusú – az első trélerekkel kizárólag a legmagasabb felszereltségű modellek érkeztek meg. Ennek ellenére a rendkívül jól felszerelt Comfort Vestákból is eladtak már, ám ezek az autók egyelőre még nincsenek az országban.

Az első autót a Lada Pécs értékesítette, egy fehér Lada Vesta Comfort talált gazdára. A vevő két hónapja látogatta rendszeresen a szalont, gondolkodott Kalinán és Grantán is, többször vett részt tesztvezetésen. Egyértelmű volt a vásárlási szándék, de nehéz volt választani. Azonban mikor kiderült, hogy március 1-én megérkezik a Lada Vesta, a vevő döntött. Még nyitás előtt hívta a kereskedést és a kora reggeli órákban már alá is írták a szerződést. Tették mindezt autó nélkül, ugyanis a Comfort felszereltségű autók még nincsenek az országban. De hát ilyen a Lada szerelem, 2015 decemberében a legelső Lada is így kelt el a márka visszatérésének első napján.

A második Vestát a Lada Császár adta el Pápán, ott fiatalember választott egy karneol piros Lada Vesta Luxot. A dobogó harmadik fokán a Lada Miskolc áll, ők szintén egy LUX felszereltségű platina színű Vestát adtak el. Mindegyik vevőről elmondható, hogy nyomon követték a Lada márka visszatérését, fontolgatták egyéb modellek vásárlását is, de a Vesta megérkezésekor egyértelmű volt a döntés. Volt, aki használtautóban gondolkodott, de olyan is, aki Lexust cserélt luxus Ladára. Hiába a Lada szerelem nem ismer határokat.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: az Opel újdonságai

A mai nap délelőttjén Dr. Karl-Thomas Neumann nyitotta meg a 87. Genfi Autószalon Opel és Vauxhall standját.

Az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója körülbelül nemzetközi újságírók előtt beszélt az előző napon, Párizsban bejelentett szövetségről a PSA-Csoporttal. Ezt követően bemutatta a PSA-val már közösen kifejlesztett Opel Crossland X crossovert, majd sor került az Insignia második nemzedékének világpremierjére. Dr. Neumann és a designfőnök Mark Adams együtt leplezte le az ötajtós Grand Sport limuzint, illetve a tágas Insignia Sports Tourer kombit.

Az Opel főnöke, Dr. Neumann ma a márka új lehetőségeiről beszélt, amelyek a PSA-Csoporttal nyílnak meg: „Most esélyünk van egy valódi Európa-bajnok létrehozására! Profitálunk új nagyságunkból, közös járműfejlesztésünkből, és a két vállalat nagyon motivált, kiválóan képzett szakembergárdájának erősségéből.“

Az Opel és a PSA már négy éve működik szorosan együtt. Genfben Dr. Neumann, az Opel főnöke, a közös járműfejlesztés első sikeres eredményeként mutatta be a stílusos Crossland X-et.

Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való – miközben elég komfortos és tágas egy nagy nyári utazáshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetnek s a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai.

Olyan innovációkból is profitálhatnak, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre az innovatív LED-es fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, valamint számos vezetőtámogató asszisztens. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika.

Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy igazi zászlóshajóhoz illik. Az Insignia második generációja a kellemes atmoszféra mellett olyan csúcstechnikai megoldásokkal győz meg, mint az Opel IntelliLux LED® Mátrix-világítás, a korszerű vezetőasszisztencia, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartó asszisztenssel, vagy a menő vetített kijelzés. Mindezeken túlmenően az Opelre jellemző elsőrangú csatlakoztathatóságot és okostelefon integrálást is nyújt az új Insignia. Az Opel OnStar szolgáltatásait parkolóhely-kereső és szállodai szobafoglalás egészíti ki.

Első ízben kapható 360 fokos körkamera, nyolcfokozatú automata és az intelligens Torque Vectoring (kerekenkénti nyomatékelosztás) összkerékhajtás. A hatékony, új turbómotorok, a változattól függően 200 kilogrammot elérő súlycsökkenés és az alacsonyabb üléspozíció összjátékával minden korábbinál direktebb élményt ad az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer vezetése. Könnyebb és érezhetően dinamikusabb új Insignia hív örömautózásra!

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: új generációs hidrogén-üzemanyagcellás koncepciót mutatott be a Hyundai

A dél-koreai autógyártó felfedte futurisztikus hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modelljét, mely előre tekint a hidrogénhajtású járművek következő generációja felé. Íme, a Hyundai FE!

A hidrogénhajtású közlekedésben globális vezető szerepére alapozva, a 2017. évi Genfi Autószalonon a társaság ismét megerősítette elkötelezettségét az üzemanyagcellás járművek fejlesztése iránt. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell képviseli a következő lépést a Hyundai Motor végső céljának megvalósításában, mely a zéró kibocsátású hidrogénenergiára épülő világ létrehozása.

A hidrogén-meghajtású járművek fejlesztésének élvonalában töltött két évtizedet követően – legutóbb az ix35 Fuel Cell-el (bizonyos piacokon Tucson Fuel Cell), mely 2013-ban a világ első tömeggyártásban gyártott hidrogén meghajtású járműve lett – 2017 elején a Davosi Világgazdasági Fórumon a Hyundai Motor csatlakozott a Hidrogéntanács (Hydrogen Council) létrehozásához, mely egy globális kezdeményezés az üzemanyagcellás autók fejlesztésének és forgalmazásának támogatására, a fosszilis üzemanyagokkal működő autók alternatívájaként.

Woong Chul Yang, a Hyundai Motor elnökhelyettese így nyilatkozott: „A Hyundai elkötelezett az innovatív, üzemanyag-hatékony járművek gyártása terén, továbbá célja, hogy vezetővé váljon a fenntartható közlekedésben. Az üzemanyagcellás új koncepció modellünk egy fontos termék a fejlődésünk során és közelebb visz minket a „Hidrogén-energia alapú Társadalom” jövőképhez, mely tiszta közlekedést és élménytelibb életet jelent a fogyasztóink számára. , a hidrogén üzemanyagcellás technológiában betöltött vezető szerepe segítségével.”

A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell folytatja a Hyundai Motor elkötelezettségét az üzemanyagcellás járműfejlesztés iránt, továbbá a társaság öko jármű programjának része, hogy 2020-ra 14 vagy több, új, környezettudatos modellt mutasson be. Mivel ösztönöz minket az üzemanyag-hatékony és környezetbarát járművekre vonatkozó, növekvő globális igény, a program továbbra is követi az IONIQ modellcsalád innovációs példáját, mely az első, három elektromos hajtáslánccal választható autó, egyetlen karosszéria típuson belül.

A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell áramvonalas formáját a természet és a víz ihlette – mely az autó által kibocsátott egyetlen anyag – letisztult és nyugodt formatervezés, mely hangsúlyozza környezetkímélő jellegét. A teljes autó formája a funkcionalitást követi, minimalista stílussal ötvözve. Ezt a megközelítést példázza a hidrogén-üzemanyagcellás koncepció, a drámai és stílusos hátsó légterelővel és beömlőnyílásokkal, melyek aerodinamikai hatékonyságot biztosítanak az intelligens tervezésnek köszönhetően.

A koncepció nevében az FE kódnév a „Future Eco”-t jelenti, tükrözve az innovatív, új technológiákat, melyek kiegészítik az autó környezetbarát jellegét – elismerve egyedülálló üzemanyagforrását. Az új koncepció egyik legérzékelhetőbb jellemzője a belső párásító, mely visszaforgatja az autó tiszta hidrogén energia keringéséből kikerülő vizet, kellemesebb környezetet létrehozva az utastérben.

Az FE koncepció a Hyundai negyedik generációs hidrogén-üzemanyagcellás technológiáját demonstrálja, melyet cégünk világszerte folytatott kutatási, fejlesztési és elemzési programja alapján készítettünk el. Az új technológia a jelenleg forgalomban levő ix35 Fuel Cell modellhez képest 20%-kal könnyebb, 10%-kal nagyobb hatékonyság mellett. Az autó hatótávját jelentősen növeli a 30%-kal jobb üzemanyagcella teljesítménysűrűség.

Az autó környezetbarát jellemzőinek további megerősítéseként és a vevői elégedettségre összpontosítva, az FE koncepció hordozható akkumulátor csomagokat tartalmaz – az autó töltőjén át feltölthetők – melyek az utastér berendezéseit látják el árammal. Eközben a csomagtartóban található az elektromos motor beépített tárolója és töltési helye, szemléltetve a Hyundai Motor mobilitási megoldásainak fejlesztését, hogy megfeleljen a jövőbeni életstílusoknak.

Az új koncepció autó nem egyszerűen csak szép és innovatív, de rendkívül nagy kapacitású is. Az autót úgy terveztük, hogy több mint 800 kilométert tudjon megtenni két tankolás között, ismerve a jelenlegi korlátozott hidrogén infrastruktúrát. A hidrogén-üzemanyagcellás koncepció modell elemei hatással lesznek egy 2018-ban piacra kerülő üzemanyagcellás szabadidőautó modellre, mely modern Hyundai Smart Sense vezetéstámogató rendszerekkel, és nagy hatótávolságú hidrogén meghajtással fog rendelkezni.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Honda szerint 2025-re az Európában eladott járművek jelentős része legyen elektromos

Az Electric Vision névre keresztelt terv főbb részleteit Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója ismertette a 2017-es Genfi Autószalonon.

Miként megtudhattuk, a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek iránt, legfőbb törekvése pedig, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák két harmadát villanymotor hajtsa. Ez nemcsak műszaki, hanem stratégiai szempontból is rendkívül fontos bejelentés, hiszen arról tanúskodik, hogy a legendás japán gyártó számára továbbra elsődleges az öreg kontinens piaca.

Beszédében Inoue úr elmondta: „A jövőben még több forrást biztosítunk kutatásra és fejlesztésre, hogy minél hamarabb elkészülhessenek az európai vásárlóknak szánt elektromos hajtásláncok.”

Az „elektromos átállás” vezéralakjai vadonatúj, kiemelkedően fejlett hibridek lesznek, melyek közül az első 2018-ban jelenik meg a márkakereskedésekben. Ez egy kétmotoros, rendkívül hatékony és környezetbarát modell, s a Honda legmodernebb technikai megoldásaira épül.

Emellett vadonatúj konnektoros hibridekkel, valamint akkumulátoros modellekkel bővül majd a kínálat, és természetesen érkeznek a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autók is.

Utóbbiak a közül a Clarity Fuel Cell már a nagy példányszámú sorozatgyártás küszöbén áll, az első példányok tavaly már megérkeztek Európába, és a Genfi Autószalon látogatói is megtekinthették a típust. A Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 700 kilométeres* (434 mérföld) hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja.

A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, amelynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Érdekes adalék, hogy a Honda tavaly a legdinamikusabban növekvő nagy márkaként szerepelt az európai piacon. Az autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU és az EFTA országaiban 159 126 új Honda talált gazdára tavaly, ami 20,8 százalékos növekedést jelent 2015 azonos időszakához mérten. Ezzel a Honda jelentősen felülmúlta a teljes piacra vonatkozó értéket, hiszen az EU személyautó-eladásai csupán 6,8 százalékkal gyarapodtak.

Új nyári gumiabroncs: itt a Continental PremiumContact 6

Egy vadonatúj nyári abronccsal jelentkezik a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója, a Continental. Az új PremiumContact 6 gumiabroncs már tavasztól széles méretválasztékban érhető el a kereskedőknél.

A Continental új nyári gumiabroncsa fokozatosan veszi át sikeres elődei, a ContiPremiumContact 5 és a ContiSportContact 5 helyét, melyek iránt nagy kereslet mutatkozott az elsőszerelésű és az utánpótlás piacokon egyaránt. A Continental ezzel az abronccsal sikeresen töltheti ki a piaci űrt a komfortra és a sportosságra egyszerre vágyó ügyfelek körében.

„Az új PremiumContact 6 gumiabronccsal a Continental egy új piaci szegmenst céloz meg, melyben komoly hangsúly helyeződik a fokozott biztonságra és a nagyobb teljesítményre. Ezeket a jellemzőket egyre nagyobb mértékben követelik meg az abroncsgyártóktól az autógyártók és a sofőrök egyaránt” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője.

Az új PremiumContact 6 abroncs fejlesztésekor a német gumiabroncs-gyártó célul tűzte ki, hogy egyetlen termékkel teljesíthesse a kényelemre, a pontos irányíthatóságra, a maximális biztonságra és a megfelelő környezetvédelmi tulajdonságokra vonatkozó egyre magasabb elvárásokat. Ennek érdekében a fejlesztőmérnökök új alapanyagokat állítottak elő, és a Continental SportContact 6 abroncsot alapul véve rendkívül innovatív kialakítású terméket hoztak létre.

A PremiumContact 6 rugalmas felépítéssel rendelkezik, ennek köszönhetően rendkívül komfortos utazást biztosít. A Continental olyan gumiabroncsot fejlesztett ki, amely elődeihez képest akár 15%-kal jobb gördülési ellenállással rendelkezik, emellett nagyobb futásteljesítményt és kényelmet nyújt. A PremiumContact 6 gumiabroncsban a német cég 145 éves abroncsfejlesztési, valamint az autóipari részlegén zajló vezetéstámogató rendszerek fejlesztéséivel kapcsolatos tapasztalatai ötvöződnek.

Az új PremiumContact 6 belső átmérője 16-tól 21 colig terjed, amely így személyautókra és terepjárókra egyaránt felszerelhető.

„Ami pedig a szélességet illeti, a gumiabroncsok 195 mm-től indulnak, és egészen 275 mm-ig érhetőek el. A profilarány 65-től 40%-ig terjed, amely szintén lefedi szinte a teljes piacot. Ugyanakkor a sebességindex akár a 300 km/h-t is elérheti” – tette hozzá Musztrai Ferenc.

Berlin üdvözli az Opel új tulajdonosának vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására

A német kormány üdvözli, hogy a francia PSA konszern az Opel autógyártó társaság új tulajdonosaként tiszteletben tartja a munkahelyek és üzemek megőrzéséről, és a beruházások folytatásáról szóló szerződéseket és megállapodásokat, amelyek még az előző tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) idején köttettek.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium felveszi a kapcsolatot az új tulajdonossal – közölték az MTI kérdésére.

Steffen Seibert kormányszóvivő hétfői berlini tájékoztatóján a tulajdonosváltásról Párizsban hétfőn tett bejelentésről szólva hangsúlyozta: a német kormány az Opel és a társaság munkavállalóinak sikerében érdekelt és arra számít, hogy a PSA mindent megtesz a “sikeres jövőért”. Ezért bíztató, “jó jelzés”, hogy a francia társaság érvényesnek tekinti a hagyományos német autógyártó társaságnál az előző tulajdonossal kidolgozott megállapodásokat.

A következő lépés egy “világos stratégia” kidolgozása a társaság jövőjéről – tette hozzá Beate Baron, a gazdasági minisztérium szóvivője, kiemelve: választ kell adni arra a kérdésre, hogy az Opel miként birkózhat meg az autógyártás egészét jellemző kihívásokkal, köztük a digitalizációval és az elektromos meghajtási technológia fejlődésével.

Brigitte Zypries gazdasági miniszter és a németországi Opel-üzemeknek otthont adó három tartomány – Rajna-vidék-Pfalz, Hessen és Türingia – miniszterelnöke közös nyilatkozatban rögzítette a szövetségi kormány és a tartományi kormányok álláspontját.

Mint írták, az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall egyesülése a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoporttal elvezethet egy világszerte meghatározó európai autóipari vállalkozás, egy “európai global player” kifejlődéséhez.

Azonban az Opel/Vauxhall értékesítéséről a PSA és a GM által hétfőn bejelentett megállapodás csak az első lépés. Jó jel, hogy a PSA megőrzi az Opel/Vauxhall márkát, és a csoport új tagját önálló menedzsment vezetésével akarja működtetni, valamint átvállalja az üzemekre, a munkatársakra és a fejlesztésekre vonatkozó megállapodásokat a GM-től, de az ügylet véglegesítésének folyamatában gondoskodni kell az átláthatóságról és a munkavállalók bevonásáról.

A tárgyalásokba nemcsak a németországi, hanem az összes európai munkavállaló képviseletét ellátó üzemi tanácsot is be kell vonni – hangsúlyozta a német gazdasági miniszter és a három miniszterelnök, Malu Dreyer (Rajna-vidék-Pfalz), Volker Bouffier (Hessen) és Bodo Ramelow (Türingia).

Ahogy már korábban is írtuk, az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta áll a GM 100 százalékos tulajdonában, és 1999 óta veszteséges.

A tulajdonosváltás a tervek szerint az év végéig lezárul. Az ügylethez versenyhatósági engedélyek is szükségesek. A GM 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) adja el európai érdekeltségét a PSA-nak.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium kezdeményezi a PSA csoporttal, mint új tulajdonossal a kapcsolatfelvételt a magyar gyár további pozícionálása érdekében – közölték az MTI érdeklődésére hétfőn. Hozzátették: az Opel Szentgotthárd Kft.-vel és az anyacéggel, továbbá a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) is folyamatos kapcsolatot tartanak fenn.

Forrás: MTI

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK