Főoldal Blog Oldal: 346

Lexus LC 500, igazi playboyoknak

Az idén huszonötödik évfordulóját ünneplő lengyel Playboy Magazin megválasztotta a 2017-es év legjobb, legmodernebb és legmagasabb szintű luxust kínáló autóit. A Playboy 25. Jubileumi Autója címet a Lexus legújabb, lenyűgöző sportkupéja, a Lexus LC kapta meg rendhagyó dizájnjáért, élvonalbeli technológiájáért és lenyűgöző vezetési élményéért.

A lengyel Playboy magazin immár 25. alkalommal rendezte meg ezt a nagy presztízsű versenyt. A Toyota prémium márkája, a Lexus már többször is kiválóan szerepelt ezen a megmérettetésen. 2012-ben a Lexus GS 450h lett a Playboy Év Autója, 2015-ben a Lexus RC F sportkupé bizonyult a Luxus és teljesítmény kategória legjobbjának, 2016-ban pedig a Lexus GS F sportszedán szerezte meg az első helyezést a Luxus és sport kategóriában.

A zsűri most újra kihangsúlyozta, hogy bár a Lexusról a legtöbb embernek a hibrid hajtás és a luxuslimuzinok jutnak eszébe, a márka káprázatos sportkocsikat is épít, és a Lexus abban a tekintetben is egyedülálló, hogy a művészet, a film és az üzlet világának számos ismert szereplője előszeretettel választja ezt a márkát. A Playboy 25. Jubileumi Autója címet a legújabb kupé, a Lexus LC kapta meg rendhagyó dizájnjáért, élvonalbeli technológiájáért és lenyűgöző vezetési élményéért.

A Lexus mindössze 27 éve létezik, ám ennyi idő alatt is gyökeresen átformálta a világ luxusautó-piacát. A kiváló mérnöki munka eredményeként erős, remek motorok és sebességváltók generációi láttak napvilágot, és a márka úttörő hibrid technológiája új dimenziókat nyitott az üzemanyag-takarékosság és kifinomult működés terén.

A tradicionális kézműves kidolgozásra épülő luxus és a modern formatervezés még egyedibbé varázsolta a márkát, a világszínvonalú luxusautó-gyártók élvonalába emelve a Lexust. Az új NX crossover, a legújabb generációs RX luxus-SUV, valamint az RC F és GS F nagy teljesítményű modellek érzékletesen mutatják be, milyen hatalmasat lépett előre a Lexus a kortárs dizájn és a vezetési élmény tekintetében, miközben megőrizte azt a hibátlan minőséget és a részletekre fordított figyelmet, amiről autói mindig is híresek voltak. Az LC luxus-kupé most még magasabbra tette a lécet. A díjátadó gálát június 19-én rendezik meg a varsói Zamoyski-palotában.

Magyarországon a Lada Vesta, az alapmodell 3 millió forint alatt

Megjöttek az első Lada Vesta modellek Magyarországra, ezzel pedig a Lada márka felsőbb osztályba lépett. Az új generációs Ladák már a Renault-Nissan csoport égisze alatt készültek, formatervezőjük a világhírű brit Steve Mattin, akinek nevéhez Volvo és Mercedes modellek is kötődnek.

Az új Lada Vesta egyértelműen az európai piacot célozza. Egy dolog viszont biztosan orosz maradt benne: a sokat dicsért, elnyűhetetlen Lada motor. Az új Lada Vesta országszerte húsz márkakereskedésben elérhető, az alapmodell ára 2.999.000 Ft.

Alig egy éve indult meg a Lada értékesítése Magyarországon és már itt a következő Lada generáció, az új, abszolút európai piacra szánt modell, a Lada Vesta. A Vesta biztosan nem ismeretlen a magyar WTCC közönség számára, hiszen ez a típus futott nagy sikerrel a legutóbbi szezonban. Autós berkek és ínyenc rajongók pedig már egy éve várják az új LADA Vesta érkezését, amikor az orosz piacon elkezdődött a forgalmazása.

A Vesta a Lada márka történetében egyértelműen új dimenziókat nyit. A korábbi palettához képest a Vestával a Lada nem egy, inkább két szinttel lépett feljebb. A könnyen felismerhető, merész külső annak az X design elemnek köszönhető, mely az új generációs Ladák sajátja. A jellegzetes forma hangsúlyosan megjelenik az autó orr részén és az oldalsó karosszérián. A Vesta már a C szegmens képviselője, ahonnan a céges autók zöme is kikerül. Az új Lada Vesta stílusos megjelenése, magas felszereltsége és vonzó ára minden bizonnyal számos hazai flottakezelő és flottahasználó cég figyelmét felkelti majd.

Igen, az új Lada Vesta dögös, nagyon jól felszerelt és a korábbi modellekhez képest tele van extrákkal. Négy felszereltségi szintet kínál, az alap Standard, a nagyon magasan felszerelt Comfort és a navigációval és tolatóradarral ellátott Lux, amely igény szerint robotizált váltóval is rendelhető.

Minden változat 1.6-os, 105 lóerős benzines Lada motorral elérhető. Külön említésre méltó a Vesta alapára is, amely a C kategóriában egyedülállóan hárommillió forint alatt maradt. Emellett az új Lada Vesta a magasabb felszereltségeknél is a szegmens egyik legjobb ár-érték arányú autója. A Vestákhoz a többi modellhez hasonlóan három év kilométer korlátozás nélküli garancia és országos LADA Asszisztencia is jár, előbbi igény esetén öt évre is bővíthető.

„Nagyon mozgalmas volt az elmúlt évünk. Visszahoztuk a Ladát a hazai piacra, kiépítettük az országos márkakereskedői hálózatunkat és több autót adtunk el, mint amire legmerészebb álmunkban számítottunk. Most pedig végre megérkezett a már minden szempontból új generációs Lada Vesta, ami egy nagyon jól felszerelt, modern és stílusos autó, kitűnő áron. A Lada komoly meglepetéseket fog okozni idén is” – tette hozzá Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója.

Tokióban átadták az első hidrogén üzemanyagcellás Toyota buszt

A Toyota leszállította az első üzemanyagcellás buszt (FC busz) a Tokiói Önkormányzat közlekedési hivatalának.

Az FC busz (modellnév: Toyota FC Bus) a Toei útvonalon áll üzembe március hónaptól, majd még ugyanabban a hónapban egy második, azonos jármű követi.

A Toyota a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és az olimpiai mozgalom (és nem mellesleg a Magyar Olimpiai Bizottság) kiemelt támogatójaként a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokat megelőzően több mint 100 hidrogén üzemanyagcellás (FC) buszt kíván üzembe állítani, elsősorban a tokiói régióban. A várakozások szerint a hidrogén üzemanyagcellás buszok elterjedése a városi közlekedésben bővítheti a nagyközönség FC technológiával kapcsolatos ismereteit, javíthatja az FC buszok elfogadottságát tömegközlekedési eszközként.

A Toyota hidrogén üzemanyagcellás rendszerét (TFCS)1, amelyet eredetileg a Mirai üzemanyagcellás gépkocsi (FCV) számára fejlesztettek ki, azzal a céllal alkalmazták, hogy a belső égésű motoroknál kedvezőbb energetikai hatásfokot biztosítson, valamint hogy kivételesen jó környezetvédelmi teljesítményt nyújtson: a rendszer ugyanis működése közben egyáltalán nem bocsát ki CO2-t, sem más károsanyagot (SOC). Emellett az FC busz az alacsony padlós normának is megfelel, ami az idősek, illetve a gyermekek számára megkönnyíti a fel- és leszállást. A busz ezen felül nagykapacitású külső energiaforrásként is szolgál. A 9 kW maximális kimenő teljesítményre és összesen 235 kWh kapacitásra képes FC busz ilyenformán elektromos áramforrásként szolgálhat természeti katasztrófák esetén, evakuációs központokban (pl. iskolai tornatermekben), illetve az általa megtermelt elektromos energia háztartási gépek működtetésére is alkalmas.

A Toyota FC busz fejlesztése és bemutató tesztjei a Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium Új generációs energia és közösségi rendszerek bemutató projektjének, illetve a Környezetvédelmi Minisztérium Csekély szénkibocsátású technológia kutatási és fejlesztési projektjének az égisze alatt zajlott. Ezt követően a járművet bevonták a Föld-, Infrastruktúra- és Közlekedésügyi, valamint Idegenforgalmi Minisztérium Csekély szénkibocsátású helyi közlekedést támogató programja alá. A Toyota csoport a jövő rendkívül ígéretes energiaforrásának tekinti a hidrogént. A Mirai FCV piacra bocsátása mellett a Toyota üzemanyagcellás buszok és villás targoncák fejlesztésében, valamint háztartási célú, telepített üzemanyagcellák fejlesztésében is részt vett. A jövőben a csoport célja, hogy egységesített formában gyorsítsa fel a fejlesztéseket, hogy hozzájárulhasson a hidrogén alapú társadalom megvalósításához.

A Toyota FC busz főbb műszaki adatai (a Toei útvonalra felkészítve)

Jármű Hosszúság / szélesség / magasság 10 555 / 2490 / 3340 mm
Szállítható személyek száma  (ülőhely, állóhely és vezető) 77 (26+50+1)
Üzemanyag-cella köteg Név Toyota FC Stack
Típus Tömör polimer elektrolit
Maximális teljesítmény 114 kW × 2 egység (155 LE × 2 egység)
Villanymotor Típus Szinkron váltóáram
Maximális teljesítmény 113 kW × 2 egység  (154 LE × 2 egység)
Maximális forgatónyomaték 335 Nm × 2
Nagynyomású hidrogén tartály Tartályok száma 10
Névleges üzemi nyomás 70 MPa (kb. 700 bar)
Tank tárolási sűrűség 5,7 tömegszázalék
Tartály belső térfogata 600 liter
Hajtó akkumulátor Típus Nikkel-metál hidrid
Nagykapacitású külső energiaforrás Maximális teljesítmény 7.2 kW
Kapacitás 235 kWh

 

A Volvo Polestar Cyan Racing kibővített WTCC programjával szeretne világbajnoki címre szert tenni

Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör a világbajnoki cím felé.

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kövesse a Polestar Cyan Racing csapatot a WTCC bajnoki cím felé vezető úton: wtcc.polestar.com

2017 WTCC naptár
Március 14-15. – Szezon előtti teszt – Monza, Olaszország
Április 9. – Marrákes, Marokkó
Április 30. – Monza, Olaszország
Május 14. – Hungaroring, Magyarország
Május 27. – Nürburgring Nordschleife, Németország
Június 25. – Vila Real, Portugália
Augusztus 6. – Termas De Rio Hondo, Argentína
Október 15. – Sanghaj, Kína
Október 29. – Motegi, Japán
November 19. – Makaó, Kína
December 1. – Losail, Kata

Tények – Thed Björk
Lakóhely: Karlskoga, Svédország
Született: 1980. december 14.
Versenyzői pályafutás:
2015 – STCC – bajnok
2014 – STCC – bajnok
2013 – STCC – bajnok
2012 – TTA – 3. helyezés
2011 – Svéd Camaro kupa – bajnok
2009 – STCC – 2. helyezés
2008 – STCC – 3. helyezés
2006 – STCC – bajnok
2005 – STCC – 2. helyezés
2003 – GTR Svédország – bajnok
2001 – FIA Sportscar SR2 – bajnok
1999 – F3 Svédország és Skandinávia – bajnok

Tények – Néstor Girolami
Lakóhely: Buenos Aires, Argentína
Született: 1989. május 22.
Versenyzői pályafutás:
2015 – Super TC2000 – bajnok
2014 – Super TC2000 – bajnok
2012 – Super TC2000 – 3. helyezés
2006 – Formula Renault 1.6 Argentina – 2. helyezés

Tények – Nicky Catsburg
Lakóhely: Amersfoort, Hollandia
Született: 1988. február 15.
Versenyzői pályafutás:
2012 – Holland GT bajnokság – 3. helyezés
2010 – Mégane Trophy Eurocup – bajnok
2006 – Formula Ford Benelux – bajnok
2005 – SEAT Cupra kupa – 2. helyezés
2004 – Holland téli hosszú távú bajnokság – 3. helyezés

Műszaki adatok – Volvo S60 Polestar TC1

Motor: 4 hengeres, 1595 cm3, Drive–E Volvo
Hajtásképlet: elsőkerékhajtás
Teljesítmény: 400 LE
Legnagyobb fordulatszám: 8500/perc
Sebességváltó: 6 fokozatú szekvenciális
Felfüggesztés: MacPherson elöl és hátul, Öhlins állítható lengéscsillapítók
Fékek elöl: 4 dugattyús féknyergek, 390 mm belső hűtésű tárcsák
Fékek hátul: 2 dugattyús féknyergek, 280 mm belső hűtésű tárcsák
Keréktárcsa: 18″, öt kerékcsavarral rögzítve
Karosszéria: acél és szénszálas kompozit
Tömeg: 1100 kg

Varga Zsombor, Toyota: “A sikeres PR kommunikációs tevékenység alapja a stratégiai gondolkodás”

A Toyota a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a tavalyi évben eladásait 41.2 százalékkal növelte. Mindez alapvetően Varga Zsombornak, a márka hazai PR menedzserének köszönhető, valamint annak, hogy szinte nincs olyan nap, napszak, hogy ne lenne valamiféle aktivitás a márka körül.  Tehát elmondható: kiemelkedő intenzitású PR kommunikációval lett megtámogatva a látványosan bővülő értékesítés.

Mindez azt jelenti, hogy napi 12 híradás, azaz 2 óránként 1 hír jelent meg a márkáról 2016-ban a hazai sajtóban. Mindeközben a japán gyártó prémium márkája, a hazánkban tavaly 67,5%-al bővülő Lexus esetében átlagosan napi 4 híradással találkozhattak a hazai médiafogyasztók.

A tavalyi évben mintegy 4318 híradás jelent meg a Toyotáról a hazai sajtóban, miközben a világ vezető autógyártójának prémium márkájáról, a Lexusról 1279 alkalommal adott hírt a magyarországi média a 2016-os évben. A nem fizetett megjelenéseket magában foglaló kimagasló PR kommunikációs aktivitás így sikerrel támogatta a két márka marketing kommunikációs tevékenységét, érdemben hozzájárulva a tavaly hazánkban értékesítéseit 41,2%-al növelő Toyota és 67,5%-al bővülő Lexus márkák értékesítési sikereihez.

„A sikeres PR kommunikációs tevékenység alapja a stratégiai gondolkodás, a tudatosság, és a marketing kommunikációs és értékesítési területekkel kialakított szinergia, azaz egymás üzeneteinek hatékony támogatása, mind tartalmi szinten, mind időzítés tekintetében” – mutat rá Varga Zsombor, Toyota és Lexus márkák magyarországi PR kommunikációjáért felelős vezetője.

„Erre alapozva elérhető az úgynevezett Owned, Earned, Paid és Shared médiakommunikációs csatornák maximális hatékonyságú kihasználása. Mindennek ugyanakkor természetesen előfeltétele a tevékenység mérése, nyomon követése is: nem csupán a megjelenések száma fontos számunkra, de azok reklám egyenértéke (azaz mennyibe került volna az adott PR megjelenés, ha fizetnünk kellett volna érte), átlagos elérése, a megszólított célcsoport affinitása, vagy éppen az, hogy az adott időszakban hányan találkozhattak az üzeneteinkkel. Ezek ismeretében azonosíthatóak a leghatékonyabb kommunikációs eszközök és formák, illetve mérhető egy-egy esemény/kampány megtérülése is, így folyamatosan tökéletesítetjük, illetve a változó piaci körülményekhez médiafogyasztási szokásokhoz igazíthatjuk kommunikációnkat” – fejti ki a szakember.

„Az nyilvánvalóan nem újdonság, hogy az elmúlt években felértékelődött a közösségi média szerepe, és annak a többi média csatornánál hangsúlyosabb hitelessége a médiafogyasztók szemében. Ennek ellenére ez egy olyan terület, ahol talán a leggyorsabban évülnek el a felhalmozott tapasztalatok, és a legintenzívebb reaktivitást igényli. Minden korábbinál hangsúlyosabbá vált a kétirányú, valódi kommunikáció szemben a korábban bevált gyakorlatnak számító információközléssel, és mindenki igyekszik minél inkább bevonó, érzelmileg is megérintő, megosztásra sarkalló tartalmakkal megszólítani célközönségét. Éppen ezért a mai kommunikáció alappillérévé vált az úgynevezett storytelling, azaz történetmesélés, amikor egy vállalat nem csupán tényeket közöl, de értékeket vállal fel és közvetít, azaz nem csupán megfogalmazza, de a gyakorlatba is ülteti az önmaga számára megfogalmazott küldetését” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Amint a szakember kifejti, a világ leginnovatívabb, és legzöldebbnek tartott, a társadalmi felelősségvállalás számos területén élen járó Toyota, és prémium márkája, a Lexus esetén szerencsére minden adott ahhoz, hogy megfelelő ’muníció’, azaz elegendő mennyiségben rendelkezésre álló tartalom álljon rendelkezésre a történetmeséléshez. Miközben a Toyota 6, a Lexus pedig 2 vadonatúj modellt mutatott be csak hazánkban, és számos előremutató műszaki fejlesztésről, forradalmi technológiai áttörésről, vagy épp látványos értékesítései sikerekről számolhatott be, rengeteg egyéb területen történő szerepvállalásról is érkezett hír, a sport, divat, vagy épp a motorsport világától a jótékonyságig a világból és hazánkból egyaránt. Éppen ezért rendkívül fontosnak bizonyult ezeknek a híreknek, történeteknek a tudatos, következetes strukturálása, a kommunikáció hatékonyságának, és a megfogalmazott üzenetek sikeres átadásának érdekében. Hasonlóan hangsúlyos szerepe volt azoknak a hiteles véleményvezéreknek, márkanagyköveteknek a megtalálása, akik a vállalat által képviselt értékekkel azonosulni tudnak, és sikerrel járulhatnak hozzá a márka üzeneteinek megosztásához (mint például Király Viktor a Toyota C-HR esetében).

Varga Zsombor elmondása szerint a két márka idén sem marad üzenetek híján, elég ha csak az idén érkező új modellek sorára, vagy épp a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (és helyi szinten a MOB-bal) kötött 8 éves együttműködésre, netalán a Toyota által kifejlesztett, az autóipart forradalmasító és idén húszéves hibrid technológiára gondolunk), így minden remény meg van arra, hogy a Toyota és a Lexus az idei évben még tovább tudja majd növelni PR kommunikációs tevékenységének intenzitását.

„Nagyon fontos kiemelni mindenellett ugyanakkor hazai média szereplőivel ápolt partneri viszonyt, hisz jóllehet igyekszünk releváns üzeneteket megfogalmazni, az ő támogatásuk nélkül azok nem juthatnának el a médiafogyasztókhoz. Éppen ezért, ahogyan eddig is, a jövőben is igyekszünk minden támogatást megadni ahhoz, hogy objektív tájékoztatást nyújthassanak olvasóik, nézőik, hallgatóik számára a Toyota és Lexus márkák modelljei és tevékenysége kapcsán” – zárja gondolatait Varga Zsombor.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: 200 lóerő, 3 henger, 1.5 liter – itt a Ford Fiesta ST új generációja

A Ford Performace team bemutatta az új generációs Ford Fiesta ST modellt, amit egy vadonatúj háromhengeres 1.5 literes EcoBoost motor hajt. Hivatalos érkezés-ismerkedés az idei, 87. Nemzetközi Genfi Autószalonon.

A nagyközönség először a jövő hónapban, a Genfi Autószalonon láthatja az új generációs Fiesta ST-t, amelynek 200 lóerős teljesítménye és 290 Nm forgatónyomatéka 6.7 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A Fiesta ST harmadik generációs változata lesz az első Ford Performance modell háromhengeres motorral, és az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.

A kiválasztott üzemmódtól függően működik majd a Fiesta ST Elektronikus Hangzásjavítás (ESE) technológiája és az aktív kipufogószelep is, még magasabb szintre emelve a vezetés élvezetét. E technológiák kiemelik az új 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyébként is sportos hangszínét; emellett a motorban hengerlekapcsolásos technológia is működik (amit az iparágban a Ford alkalmazott elsőként egy háromhengeres blokkban), várhatóan 114 g/km értékre mérsékelve az autó CO₂-kibocsátását.

A 2018 elejétől három- és ötajtós változatban megrendelhető új generációs Fiesta ST kínálatában minden eddiginél többféle belső kialakítás és az autó személyre szabását segítő opció szerepel; a merész és egyedi külső stíluselemek között például versenyautós ihletésű, hálómintázatú hűtőrácsot és exkluzív, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

“Az új generációs Fiesta ST hű maradt ahhoz a filozófiánkhoz, hogy a Ford Performance futóművei és hajtásláncai minden tekintetben a legmodernebb technológiákkal működjenek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A választható üzemmódok és a vadonatúj EcoBoost motor párosa remek harmóniát teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, és hihetetlen sokoldalúsággal ruházza fel az új Fiesta ST-t.”

Vadonatúj 1,5 literes EcoBoost motor

A Ford EcoBoost benzinmotor-kínálatának – amelyben a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk is szerepel – legújabb tagja az 1,5 literes EcoBoost erőforrás. Az új motorban nagy nyomású közvetlen befecskendezés, Kettős Független Változó Szelepvezérlés és turbótöltés optimalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást.
A blokk háromhengeres kialakítása már alacsony fordulatszám-tartományban is nagy forgatónyomatékot biztosít. A teljesítményt tovább fokozza az új turbófeltöltő, amelynek optimalizált formájú turbinája gyorsabban építi fel a töltőnyomást, minimumra csökkentve ezzel a turbólyukat, hogy az autó még közvetlenebbül reagáljon a gázparancsra.
A szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja alacsonyabb CO₂-kibocsátás* mellett is nagyobb teljesítményt és gyorsabb gázreakciókat kínál, és – különösen az alacsonyabb terhelési tartományokban – tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A Ford az 1,0 literes EcoBoost blokkban vezette be elsőként a hengerlekapcsolásos technológiát, ami most a Fiesta ST tulajdonosai számára is alacsonyabb az üzemeltetési költségeket kínál, lekapcsolva az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad. A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben.

A tisztán alumíniumból készített blokk integrált kipufogócsonkja is a teljesítmény növelését szolgálja, mivel a motor így hamarabb éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a megoldás a kipufogógázok útját is lerövidíti a hengerek és turbótöltő között, így hamarabb áll rendelkezésre a forgatónyomaték. Az erőforrás korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.

Új üzemmódok

A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik az új generációs Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt:

Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az ESE, a kipufogóhang és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak.

Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik és az ESE intenzív beállításra vált, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret
Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be
Az agilis és közvetlenül reagáló Ford Performance futóművet fejlett Nyomatékvektor Szabályozás egészíti ki, kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.

Remekül személyre szabható

Az új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több opció és technológia szolgálja. A vásárlók a díszítő elemek széles kínálatából választva alakíthatják egyéni ízlésükhöz a váltókart, a kormánykereket, az ajtóbehúzókat és a műszerfalat, emellett pedig több különleges stílus-csomag is szerepel az autó kínálatában.

A Fiesta ST ergonomikus utasterében lapított alsó karimájú kormánykerék és kiváló megtámasztást nyújtó Recaro ülések találhatók. A külső fényezések listáján az új Liquid Blue árnyalat is megjelenik, és a Fiesta ST-hez exkluzív 18 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.

“ST modellünket arra terveztük, hogy a Ford Performance vezetési élményét kínálja – függetlenül a vásárlók életstílusától” – mondta el Matthias Tonn, a Fiesta ST program főmérnöke. “Már a forgalmazás első napjától kezdve három- és ötajtós karosszériával, valamint különleges stílus-opciókkal kínáljuk majd az autót, hogy az új generációs Fiesta ST minden eddiginél szélesebb vásárlóközönséget szólíthasson meg.”

A Fiesta ST tulajdonosai a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerén keresztül egyszerű, szokványos hangutasításokkal kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat. Az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kezelőfelülete egy ‘lebegő’ kialakítású, tablet-stílusú, akár 8 colos színes érintőképernyő, ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.

Az új generációs Fiesta ST kínálatában a high-end minőségű B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit a Ford tavaly mutatott be először az új generációs Fiestában.

A Ford Performance

A Ford Performance egy globális szervezet, amely egyfajta innovációs laboratóriumként és tesztelési területként szolgál a különleges, nagy teljesítményű járművek, alkatrészek és tartozékok, valamint az egyedi vásárlói élmény megalkotásához.

Itt születnek meg azok az innovációk, amelyek később a Ford teljes termékkínálatában megjelennek, tovább javítva az autók technológiáit, aerodinamikáját, tömegét, elektronikáját, teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását.

“Az új generációs Fiesta ST vásárlói is élvezhetik azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a Ford Performance a Ford GT szupersportkocsihoz és a Focus RC izomautóhoz fejlesztett ki; például a nagy teljesítményű EcoBoost motort vagy a választható üzemmódokat” – mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója, majd hozzátette: “A Ford Performance csapat összehangolt munkája révén minden vásárlónk számára elérhetővé válnak a teljesítményt növelő megoldások.”

[TESZT] Suzuki SX4 S-Cross GLX 4WD AT és Suzuki SX4 S-Cross GL+ 2WD – komoly evolúció, szükség volt rá

Korrábban már jelentkeztünk használtautó teszttel, most folytatjuk: sorozatunk legfrissebb cikke a méltán közkedvelt Suzuki SX4 utódjáról, az SX4 S-Cross-ról szól alapvetően; tehát nem is használtteszt, maximum annyiban, hogy visszanyúlik a korábbi SX4 modellhez. A 2000-es évek második fele Magyarországon egyértelműen a Suzuki eladások növekedéséről szólt, volt időszak, hogy még a Fordot és Opelt is leelőzte.

Nos, a régi és új SX4-et nem lehet egy lapon említeni az új verzióval. Én magam is 10 hónapig tulajdonosa voltam egy SX4 fapados, 2006-os példánynak. Azért volt fapados, mert direkt az kellett. Imádtam! Tekerős ablak, manuális klíma, no távirányító, bizony bele kellett tolni a kulcsot minden reggel. Sőt, központi zár sem volt benne és minden teljesen minimalista stílusban. Talán én vagyok az utolsó mohikán aki ilyet tudott venni 2006-ban.

A legfontosabb, hogy ne romoljon el semmi. Nos, nem is romlott, sőt még vagy 20 évig így lett volna, ha nem válok meg tőle. Egyetlen dologgal nem tudtam megbarátkozni, de tényleg csak eggyel: a kicsi csomagtartóval. Egy ilyen, a mai napig gyönyörű és egyébként kifogástalan családi autót minimum 7-8 centivel hosszabbra faraghattak volna! Igazán nagyjából 50 ezer forintot spóroltak vele, de egyúttal sok potenciális vevőt elszalasztott a „legújabb mi autónk” – amely egyébként mindenki kedvence.

A Suzuki SX4 S-Cross 2-3-4 fő részére minimális csomaggal ideális városi és utazóautó, a minőségét tekintve verhetetlen áron a magyar piacon. Utódja pedig a tavaly ősszel megjelent már nem 5 hanem 6 sebességes manuális, vagy éppen automata SX4 S-Cross (például a tesztben szereplő is). Normálisan nyomva a gázt az összkerékhajtású Suzuki SX4 S-Cross hozta a gyári adatokat, 5,4 fölé nem ment az átlagfogyasztása, pedig főleg városban teszteltük, mínusz 10 fokban. Mi kell több? Pont ez kell. Magasan ülsz, jól kilátsz, jól fogyaszt és még szép is.

Alkatrész árak a magyar pénztárcához igazítva, minősége viszont japános. Abszolút tökéletes útitárs. Az összkerekes változat pusztán 1,5 literrel fogyaszt többet, nem is értem hogy lehet ilyen autót megtervezni, életre kelteni. Japánban valamit nagyon tudnak. És most már Esztergomban is. Szívem szerint tesztelném még vagy egy évig, hogy centiliterre megtudjam a fogyasztását százon.

És nézzük tovább a tényeket: Egy mondatban nem lehet megfogalmazni a mondandót, zongorázni lehet a különbséget a régi SX4 és az utód között. Ha nem látnám a Suzuki emblémát, azt gondolnám ez valami 11 milliós kocsi. De nem, már ennek feléért is hozzá lehet jutni. Minden pozitív dologból hozza az előd tulajdonságait: Magas has magasság, elől sem és hátul sem lehet összekarcolni az alját, mert bármilyen magas parkolóban is magasabb a padkánál. Kényelmesek és jól beállíthatók az üléspozíciók, ez már nem a régi Swift stílus, ahol 100 km megtétele után gerincsérv gyanúval orvoshoz mentünk.

Gyönyörű az orra és a popsija is. Igazán csak egy versenytársa akad, de azt is ez a vállalat gyártja: igen, a Vitara! Így lett az, hogy az emberfia nehezen tud döntést hozni, Vitara vagy SX4 S-Cross? De valószínűleg a Suzukinak mindegy mit veszünk, lényeg, hogy így övék a két első hely a kategóriában. Az egyik talán férfias a másik talán nőies autó. Ki-ki döntsön szíve szerint.

És akkor jöjjön a lényeg, mindaz, ami ebben az autóban megfog.

A kijelző panelen tökéletesen el lehet igazodni, négy részre van osztva a középkonzol kijelzője:

1: hallgatás, 2: hívás, 3: vezetés, 4: kapcsolódás. Értelemszerűen az első a médiát és a rádióhallgatást és beállításait tartalmazza.

A rádiónál még olyan beállítás is van, hogy a menetzajtól függően automatikusan hangosabb vagy halkabb legyen az előadás. A hívás menü a vezeték és kéz nélküli telefonálásra való. Ehhez persze kell előbb a kapcsolódás. Pár másodperc alatt bluetooth összeköttetést lehet varázsolni a telefonunk és a kocsi között. A telefonunkat gyorsan felismeri, ad egy véletlenszerűen generált kódot, amit a kijelzőn megjelenít. Ha elrontottuk a beütést vagy visszalépünk, új gondot generál. Telefonunkba ütve a kapott kódot máris működik a kéz nélküli telefonálás.

A kapcsolatot legközelebb még rövidebb idő alatt fel lehet építeni, hiszen a telefon típusa elmentődik a kijelző panelen, így gyorsabb a felismerés. A vezetés menü alatt pedig egy jópofa és nagyon élvezhető navigáció rejtőzik szintén sok, személyre szabható beállítási lehetőséggel.

A sebességeket a nagyon szép, kék szegélyekkel keretezett jól áttekinthető és jól olvasható műszerfalon folyamatosan jelzi, sőt felfelé nyíllal jelzi, ha célszerű felkapcsolni és lefele nyíllal ha érdemes visszakapcsolni.

Az automata váltós, bőrüléses, összkerék meghajtásúban nyilván ez nincs, ott viszont van kormányról vezérelhető manuális kapcsolási lehetőség. Ehhez persze a sebességváltó állását ’M’-be kell tenni és nem ’D’-be.

Nagyon jó, hogy a külső hőmérsékletet folyamatosan is láthatjuk. Egyedül a fűtési kezelőszervek maradtak tekerősek és nyomósak, de lényegesen jobb megoldással, mint elődjében volt. Itt már nem a puritánság a jellemző, hanem az egyszerűen és érthetően kezelhető fűtő-hűtő-páramentesítő megoldások.

Térjünk kicsit vissza a külsőre. A Vitarához hasonlóan óriásit fejlődött az SX4 S-Cross is – főként ez most, a legfrissebb facelift kapcsán tűnik szembe Kívülről közepes gépjárműnek tűnik (tehát már nem kicsi, mint elődje volt) de belül mégis óriási terekkel rendelkezik! És a hőn áhított csomagtartó! Egek, hát ez 440 literes! Végre olyan, hogy mindenkinek megfeleljen. 60:40 arányban osztott hátsó üléstámláit lehajtva pedig máris 875 liter! Igazán pont a csomagtartó méretnövekedéssel nőtt a kocsi mérete. Azaz igazi mérnöki munka. De ez nagyon kellett neki, ezzel abszolút ideális családi autóvá lépett elő akár a többgyermekes családok részére is.

És akkor még hozzájön a nagyon pofás gyári tetősín, amire könnyedén rászerelhetőek a kereszttartók. A sok-sok felsorolt hasznos dolgon túl néhány további még hasznosabb: adaptív tempomat (ACC), ahol radaros vészfék asszisztens radarérzékelőivel méri fel kocsink előtt haladó jármű távolságát.

A vezető által beállított hosszú, közepes vagy rövid követési távolságnak megfelelően a rendszer automatikusan szabályozza az SX4 S-Cross sebességét). Radaros vészfék asszisztens (RBS). Ez az ütközés-megelőző rendszer az autó elejébe épített, milliméteres hullámhosszú radar segítségével érzékeli az akadályokat, és funkciókat aktivál úgy, hogy például érzékeli az elöl haladó járművet, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen.

A figyelmeztetés „távoli” és „közeli” időzítéssel állítható be. Ráadásul ütközésveszély esetén a rendszer egy fényjelzés felvillantásával figyelmeztet, hogy fékezzünk. Ha az ütközés veszélye nagy és a vezető erősen lenyomja a fékpedált, a rendszer megnöveli a fékerőt. Továbbá, ha a rendszer elkerülhetetlennek ítéli az ütközést, automatikusan fékez, ezzel elkerülve vagy nagymértékben lecsökkentve egy lehetséges ütközés mértékét.

Már eddig is annyi különleges dolgot találtunk a kocsiban, hogy 30 év alatt nem volt ennyi fejlesztés Suzukiban. De lássuk csak tovább: kulcs nélküli ajtónyitás (nyomógombos vagy távirányítós), kulcs nélküli indítás (nyomógombos), kétzónás automata klíma (GL és GLX esetén), továbbá hegymeneti elindulás segítő (addig nem gurul vissza amíg a fékről a gázra lép az ember). ESP menetstabilizáló rendszer, TPMS abroncsnyomás figyelő rendszer és a sort hosszasan lehetne sorolni. A hátsó utasoknak a lehajtott kartámaszban 1-1 üveg víz vagy pohár kényelmesen elfér. A full extrásban óriási, 2 részes üvegtető, bőr ülés, ülésfűtés (low és high fokozatválasztás lehetőségével) és minden, ami egy luxusautóban található.

Miközben ez nem számít luxusautónak, ráadásul egy ugyanígy felszerelt Jaguar vagy BMW töredékéért megkaphatjuk. Elsősorban a biztonsági berendezések terén óriási a suzukis előrelépés.

Ezekkel a rendszerekkel az autó abszolút belépett a minden igényt kielégítő kategóriába, csinos kinézetével pedig bizonyára az elkövetkezendő időszak slágerautója lesz, ahogy testvére a Vitara pár hónappal ezelőtt berobbant és szintén az lett. Jó utat, Suzuki!

2016 Suzuki SX4 S-Cross GLX 4WD AT és Suzuki SX4 S-Cross GL+ 2WD specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor (GL+), négyhengeres turbótöltött benzinmotor (GLX)

Lökettérfogat: 988 cm³ (GL+), 1373 cm³ (GLX)

Maximális teljesítmény: 112 LE @ 5500 ford./perc (GL+), 140 LE @ 5500 ford./perc (GLX)

Maximális forgatónyomaték: 160 Nm @ 1800-4000 ford./perc (GL+), 220 Nm @ 1500 (GLX)

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval (GL+), összkerékhajtás automataváltóval (GLX)

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm

Szélesség: 1785 mm

Magasság: 1580 mm

Tengelytáv: 2600 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1150 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 430 liter, 1260 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal – GLX)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.2 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 127 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Talmácsi Gábor lesz a Shell üzemanyagok nagykövete

A Shell Hungary a MotoGP-világbajnok Talmácsi Gábort választotta a Shell V-Power üzemanyagok hivatalos nagykövetének Magyarországon.

Talma és a Shell együttműködésük során a megfelelő üzemanyag megválasztásának fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet, annak érdekében, hogy kiváló teljesítményt lehessen kihozni az autókból.

Talma a prémium Shell V-Power üzemanyagok nagykövete lesz Magyarországon. Tapasztalt versenyzőként tisztában van azzal, hogy a motor megfelelő működésében és karbantartásában milyen fontos szerepet játszanak a minőségi üzem- és kenőanyagok. Talma elsősorban a vásárlókkal, valamint a Shell dolgozókkal történő kommunikációt fogja támogatni, különös tekintettel a Shell V-Power üzemanyagokra, amelyek segítenek megvédeni az autó motorját a korróziótól és lerakódástól.

“A minőség és a teljesítmény szeretete – valamint a legjobb vezetői élményre való törekvés – a versenyzői múltamból jön. A Shell-lel sok versenyen és szakmai eseményen találkoztam, és a Ducatival való együttműködésük során a MotoGP-ben is láthattam, milyen elhivatottság, folyamatos fejlődés, és élvonalbeli technológia jár együtt a Shell üzemanyagokkal. Magánemberként is különösen figyelek, mit tankolok, és milyen termékeket használok, nemcsak a motoromnál, de az autómnál is” – mondta Talma.

“Nagyon várjuk, hogy egy olyan elismert szakemberrel dolgozhassunk együtt, aki valóban megérti, milyen fontos szerepet játszik az üzemanyag az autónk életében, valamint miért fontos, hogy a megfelelő üzemanyagot válasszuk, és ezt az üzenetet hitelesen képviseli a vásárlóink felé is” – mondta Juhász Péter kiskereskedelmi üzemeltetési igazgató.

Talmácsi Gábor 2007-ben lett világbajnok a MotoGP 125 köbcentis kategóriájában, mostanra pedig megalapította a Talmácsi Groupot. Csoporton belül, most elsősorban a nagyköveti szerepei és a Spíler Tv MotoGP közvetítései foglalják le legtöbb idejét, de mellette a Talmácsi Racinggel kapcsolatos feladatai legalább annyira fontosak számára, mivel fiatal magyar tehetségek toborzásával, képzésével és menedzselésével szeret foglalatoskodni.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: az új Volkswagen Arteon világpremierje

A Volkswagen tovább bővíti modellkínálati skáláját az új avantgard grand turismo autóval: itt az új Arteon. A Passat fölé pozícionált új lépcsőshátú autót a nagyközönségnek március 9 és 19 között nyitva tartó Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatják be első alkalommal.

Az Arteon tervezői és fejlesztői számára az alapvető célkitűzés az avantgard formaterv és a magas szintű sokoldalúság vegyítése volt. Ennek eredményeként olyan belső kialakítású autó jött létre, amelynek nagy tere elegendő fej- és a lábteret ad valamennyi ülés esetében, és ami egyedülálló az ilyen formájú karosszéria esetében.

A karizmatikus Arteon formatervezési kulcselemei magukba foglalják a teljesen új orr-részt, amelyen a LED fényszórók és a nappali világítás egybeolvad a hűtőrács króm díszléceivel és a motorháztetővel. Az új Volkswagen karosszéria formájának másik meghatározó eleme az erőteljes oldalsó vonalvezetés.

Számos felszereltségi elem az Arteonnál mutatkozik be először, ezek magukba foglalják a vezetői asszisztens rendszerek legújabb nemzedékét. Az Arteon felszereltségi kínálatát olyan tulajdonságokkal bővítették, melyek eddig a luxusautókat jellemezték. Ez az egyedüli kialakítás az Arteont kategóriájának egyik legvonzóbb gépkocsijává teszi.

A Mobileye világelső forgalomfigyelő technológia elérhető lesz a BMW összes modellsorozatában

A HERE rendkívül nagy pontosságú helymeghatározó szolgáltatását 2018-tól a BMW új fejlesztésű modelljeiben a Mobileye valós idejű forgalmi információi egészítik ki, amelyek az intelligens vezetést támogató rendszerekkel együttműködve karnyújtásnyi közelségbe hozzák az automatizált járművezetés korszakát.

Miután 2016. július 1-jén a BMW Group, az Intel és a Mobileye közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy úttörő együttműködésük gyümölcseként 2021-re sorozatgyártásba küldik a világ első, teljesen önálló mobilitásra képes autóját, a BMW Group és a Mobileye közötti partnerség most újabb szintre lépett: megállapodásuk értelmében 2018-tól a BMW Group összes új fejlesztésű, sorozatgyártásban kínált modelljében a Mobileye REM™ (Road Experience Management) forgalomfigyelő technológiája dolgozik majd. Az intelligens, kamera-alapú vezetést támogató rendszerekkel felszerelt modellekben a HERE nagyfelbontású térképe és a valós idejű forgalmi információkat szolgáltató technológia együttműködése az automatizált járművezetés szempontjából elengedhetetlen, mérnökien precíz hely- és helyzet-meghatározás lehetőségét teremti meg, amely nem csupán biztonságosabbá, de átláthatóbbá és fennakadás-mentesebbé is teszi a jövő közlekedését.

Azzal, hogy úttörő partnerségüket két éven belül a bajor gyártó új fejlesztésű, sorozatgyártásban kínált modellsorozataira is kiterjesztik, a BMW Group és a Mobileye a maximálisan biztonságos, teljes mértékben automatizált járművezetés megvalósulását készíti elő. A Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiájának adatai a forgalomban résztvevő járművek gyártmányától függetlenül a vállalat globális méretű Roadbook™ vezetést támogató alkalmazásában egyesülnek, a több tízmillió forrás így együtt egy rendkívül pontos, szinte azonnal frissülő, HD felbontású, élő hely- és helyzet-meghatározó térképet alkot. Az automatizált járművezetés korszakát elhozó, teljes mértékben önállóan gondolkodó járművek mobilitásához a nagyfelbontású térkép, a valós idejű forgalmi információk és az azonnali helyzet-meghatározás stabil, tökéletesen összehangolt egységére van szükség, hogy az önmagát vezető gépkocsik a forgalom hibamentes résztvevőivé váljanak.

A Mobileye forradalmi technológiája folyamatosan figyeli, tárolja és elemzi az intelligens vezetést támogató rendszerekkel felszerelt modellek kameráinak élőképét, amelyeknek tömörített információ-halmazát a vállalat szabadalmazott, EyeQ® processzorokkal és intelligens szoftverekkel dolgozó algoritmusa egy közös felhőben dolgoz fel (10 kilobájt / kilométer tömörítéssel). Az algoritmus a forrásokból érkező aktuális információkat valós időben, egyfajta digitális rétegként húzza rá az élő kamerakép által belátott térkép-területre, amely így a jármű és a forgalom mozgásával párhuzamosan folyamatosan változik. A technológiának köszönhetően a BMW Group ügyfelei a minden korábbinál pontosabb hely- és helyzet-meghatározás, illetve a valós idejű forgalmi információk együttes előnyeit élvezhetik, amely időben figyelmeztet a torlódásokra, a dugókra és az esetleges forgalmi akadályokra, jelzi a változó időjárási körülményeket és a felszínen található parkolóhelyek alakulását, valamint számos egyéb segítő információval szolgál.
A tökéletes hely- és helyzet-meghatározás, illetve a folyamatos, HD minőségű frissítés érdekében a BMW Group és a Mobileye mindehhez a HERE rendkívül nagy pontosságú intelligens térképét és helymeghatározó szolgáltatását veszi alapul, amely már önmagában is támogatja a járművekben dolgozó kamerák élőképének folyamatos, nagyfelbontású frissítését, a részben, nagymértékben és teljes mértékben automatizált járművezetéshez elengedhetetlen információ-felhő futtatását, továbbfejlesztett Open Location Platformjának köszönhetően pedig a forgalom aktuális változásainak tökéletes, összehangolt digitalizálását is. A Mobileye és a HERE szakemberei már jó ideje tökéletesítik az REM forgalomfigyelő technológia és a HERE nagyfelbontású élő térkép azonos platformon futó, párhuzamos működését, a legkiválóbb megoldások érdekében pedig a BMW Group mindig is nyitott volt a saját szakterületén úttörő, iránymutatónak számító kezdeményezésekkel és vállalkozásokkal való társulásra.

A BMW Group és a Mobileye innovatív együttműködésének 2017. február 21-én bejelentett bővítése a bajor prémiumgyártó teljes mértékben automatizált járművezetés iránti szisztematikus, átfogó elköteleződését nyomatékosítja. A forradalmi technológiákat felölelő, világméretű partnerség célja, hogy a BMW Group, a HERE, az Intel és a Mobileye a BMW iNEXT modell képében 2021-re sorozatgyártásba küldje a világ első, teljes mértékben önálló mobilitásra képes autóját. A mérnökien precíz hely- és helyzet-meghatározás, valamint a tökéletes navigációs képességek megteremtése mellett a vállalatcsoport a maximális gyalogos- és utasbiztonság, illetve az önállóan gondolkodó járművezérlési szoftverek területén is világelső partnerségeket hív életre, hogy a közösen kifejlesztett innovációk együtt hozzák el a jelenbe a teljes mértékben automatizált járművezetés sorozatgyártásának korszakát.

„Iparágakon átívelő, világméretű együttműködéseink lehetővé teszik számunkra, hogy a legfejlettebb technológiai innovációkat villámgyorsan ügyfeleink kezébe adjuk” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A BMW Group és a Mobileye közötti úttörő partnerség a HERE újabb szolgáltatásai előtt nyitja meg az utat, a jövő BMW modelljeiben pedig így minden korábbinál átfogóbb hely- és helyzet-meghatározási szolgáltatások segítik ügyfeleinket. Sőt mi több, ezzel az együttműködéssel a teljes mértékben automatizált járművezetés korszaka felé is újabb lépést teszünk, hogy 2021-re sorozatgyártásba küldhessük a BMW iNEXT modellt, amely a HERE több tízmillió forrásból dolgozó adatbázisára építve önálló mobilitásra lesz képes” – tette hozzá.

„Nagy örömmel mondunk igent a BMW Group oldalán megkötött együttműködés további bővítésére. Az intelligens, kamera-alapú vezetést támogató rendszerek már önmagukban is jelentősen biztonságosabb közlekedést garantálnak, a Roadbook™ pedig mindezt egy globális egységben, mérnöki pontossággal, nagyfelbontású élő térképek alkalmazásával emeli új szintre. Úttörő partnerségünkkel járműtechnológiai mércét állítunk fel, hogy a teljes mértékben automatizált járművezetés néhány éven belül valósággá váljon” – jelentette ki Prof. Amnon Shashua, a Mobileye elnök-vezérigazgatója.

LEGFRISSEBB

Még dinamikusabb formában tér vissza a megújult Honda Civic e:HEV

0
A Honda 2025 őszén mutatja be a Civic e:HEV frissített változatát, amely új dizájnnal, modern belső térrel és továbbra is kiemelkedő hibrid teljesítménnyel várja...

TESZTJEINK