Főoldal Blog Oldal: 350

Rengeteg díjat és elismerést gyűjtött be a BMW 2016-ban

A regionális és nemzetközi kitüntetések egytől egyig a BMW innováció, dizájn, minőség, megbízhatóság, járműkapcsolat, értékállóság és fenntarthatóság terén betöltött úttörő szerepének elismerései.

2016 végéhez érkezve a BMW fennállása eddigi legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el a vállalatcsoport centenáriumi évét, amelyet ötvennél is több regionális és nemzetközi szakmai elismerés, rajongói trófea és nívós kitüntetés övez. A legkülönfélébb szavazások ítészei a bajor gyártó négykerekűit rendre kimagasló pontokkal illették, a vezetés élményét kínáló járművek így legtöbbször egészen a dobogó legfelső fokára gurulhattak fel.

A tekintélyes díjak nem csupán a BMW modellpalettájára jellemző prémium minőséget, de az autók stílusjegyeit, technológiai innovációit, intelligens járműkapcsolati megoldásait, átfogó megbízhatóságát és kivételes fenntarthatóságát is tükrözik. Az elismerésekről döntő zsűrikben autóipari szakújságírók, nemzetközi autós magazinok olvasói, infotechnológiai szakértők, környezetspecialisták és formatervezők egyaránt helyet foglaltak. Kiváltképp értékes eredmény, hogy a BMW idén az év legjobban várt díjait és legfényesebb trófeáit is nagy számban hódította el: a World Car Awards a BMW 7-es sorozatot a világ legjobb luxusautójának járó kitüntetéssel illette, míg az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok a BMW i3 tisztán elektromos kisautót az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek 2016-os „Arany Kormánykerék Díjával” ismerték el. Sőt mi több, világpremierjét ünneplő újonc létére a BMW M2 Coupé és az új BMW 5-ös limuzin is egy csapásra a rajongói tabellák csúcsán debütált.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat 2016-ban tovább folytatta kiugróan sikeres teljesítményét. Miután 2015-ben számos regionális és nemzetközi díjat elnyert, idén a világ legjobb járműveit díjazó World Car Awards a BMW zászlóshajóját az iparág legjobb luxusautójának kiáltotta ki. Független szakértők eközben sorra ismerték el a bajor gyártó innovációs erősségét is. A CarIT infotechnológiai magazin és a németországi CAM (Center of Automotive Management) autóipari központ például a BMW 7-es sorozat távirányítású parkolását választotta a jelenlegi legkiválóbb járműtechnológiai innovációnak, amelyet a hálózatba kapcsolt mobilitás kategóriájában a 2016-os Járműkapcsolati Díjjal is elismertek. A bajor gyártó ráadásul a CAM és a PricewaterhouseCoopers (PwC) független piaci tanácsadó vállalat által közösen életre hívott Autóipari Innovációk Díját is duplán elhódította: a BMW 7-es sorozat a 2016-os év leginnovatívabb modelljének járó trófeát, a BMW átfogó motorpalettája pedig a leginnovatívabb belsőégésű erőforrásokat díjazó idei elismerést nyerte el.

Ausztriában az ÖAMTC autóklub a legbiztonságosabb luxusautót megillető „Marcus” díjjal tüntette ki a 7-es BMW-t, amely Németországban a „2016-os Év Autója” díjat (a Company Car és a DEKRA, valamint a Handelsblatt német üzleti szaklap szavazásán egyaránt), a legkiválóbb luxusautónak járó „Top Performer” díjat (Autoflotte) és a legjobb luxusautó arany serlegét (auto motor und sport német autós szakmagazin) is elnyerte. A Motorpresse Stuttgart német autós szakmagazin és a CHIP számítástechnikai szakmagazin közösen életre hívott „Járműkapcsolati Díját” az olvasók ugyancsak a BMW 7-es sorozatnak ítélték oda.

Miután 2015-ben az Év Motorja választás két kategóriaelsőségét és abszolút győzelmét is elnyerte, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó háromhengeres benzinmotorját 2016-ban ismét a világ legjobb erőforrásának járó Nemzetközi Év Motorja Díj 2016 trófeával tüntették ki: a BMW i8 az 1.4–1.8 liter hengerűrtartalmú kategória aranyérmét zsebelte be. A plug-in hibrid sportautót a Times of India napilap a 2016-os év legjobb járműtechnológiájának választotta, a németországi Auto Bild Allrad autós szakmagazin olvasói pedig az év legjobb összkerékhajtású hibridjeként éltették.

Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin olvasói szavazásának végeredménye ékes bizonyítékként szolgált az új BMW M2 Coupé által valóra váltott letaglózó karakter teljesítményére: piaci bemutatkozását követően a 3.0 liter hengerűrtartalmú, 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményű soros hathengeres benzinmotorral szerelt nagyteljesítményű sportautó (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 – 8,5 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 – 199 gramm / km) azonnal elnyerte a „2016-os Év Sportautója” címet a kompakt sportautók mezőnyében. A BMW M GmbH kétajtós újoncát nem sokkal ezután a Sport Auto német autós szakmagazin olvasóközönsége is az év legsportosabb modelljének választotta, a BMW M2 Coupé mellett ráadásul a BMW M3, a BMW M235i Coupé, a BMW M235i Cabrio és a BMW 340i limuzin is saját kategóriája élén végzett. Mindez azt jelenti, hogy 2016-ban a BMW nyerte el a Sport Auto magazin olvasói szavazásának legtöbb arany serlegét. És ez még nem minden: az új BMW M2 Coupé-t Japánban a 2016-os és a 2017-es év legélvezetesebb autójának választották, majd a kétajtós sportkupé ezt követően három nívós szakmai elismerést – az iF Terméktervezési Díj 2016 kitüntetést, a 2016-os Német Formatervezési Díjat és a legkiemelkedőbb dizájn-innovációt elismerő Autonis díjat – is elnyert.

A bajor gyártó az auto motor und sport német autós szakmagazin olvasói szavazásán is háromszoros győzelmet aratott: a BMW 7-es sorozat a luxusautók szegmensében, a BMW 5-ös sorozat a felső-középkategóriájú járművek mezőnyében, a BMW X1 pedig a kompakt SUV modellek kategóriájában hódította el a legjobbaknak járó „Best Cars 2016” díjat. Az egyik legkiemelkedőbb teljesítményt az 5-ös BMW érte el, amely röviddel az új, hetedik modellgeneráció világpremierjét követően sorozatban hatodik alkalommal is diadalmaskodott. Annak ellenére, hogy a világ legintelligensebb négykerekűjeként bemutatkozó üzleti limuzin csak 2017 tavaszán érkezik meg az utakra, az Auto Bild német autós szakmagazin és a Computer Bild számítástechnikai szakmagazin máris elkötelezte magát a modell mellett és a 2016-os év járműkapcsolati kitüntetésével ismerte el. A Handelsblatt olvasói mindeközben a BMW X5-öt választották meg az év autójának az off-road járművek mezőnyében. A német üzleti szaklap 250 flottakezelő menedzsert is felkért, hogy egy gyakorlati összehasonlító teszt során válasszák ki kedvenc modelljüket, a paletta élén pedig – a szakértők többségének egyhangú elismerését elnyerve – a BMW 730d végzett.

A BMW modelljeinek kimagasló értéktartása az Auto Bild német autós szakmagazin és a Schwacke német piackutató intézet által közösen életre hívott „Value Master 2016” értékállósági megmérettetés végeredményében is megmutatkozott: a BMW 2-es Gran Tourer a kompakt egyterűek mezőnyében, míg a BMW X1 a kisebb SUV modellek között aratott diadalt. A BMW i3 mindeközben sorozatban második alkalommal végzett az elektromos meghajtású járműveket rangsoroló értéktartási lista élén. A tisztán elektromos meghajtású prémium kisautó az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok szavazásán is hasonló sikert ért el, a modellt ugyanis az alternatív hajtáslánccal szerelt autók 2016-os „Arany Kormánykerék Díjával” tüntették ki. Egyes díjak ráadásul a BMW környezetvédelem és hosszú távon fenntartható gyártás iránti abszolút elköteleződését is hirdetik: az Auto Zeitung német autós szakmagazin által létrehozott „Auto Trophy” díj 2016-os elismerései között a BMW i divízió a nemzetközi autóipari szakértők közös, Premium Pioneer Electromobility kitüntetését vehette át.

A BMW 2016-ban elnyert legjelentősebb díjainak, elismeréseinek és kitüntetéseinek listája

A World Car Awards által:
A világ legjobb luxusautójának járó „World Luxury Car 2016” díj a BMW 7-es sorozatnak
Az auto motor und sport német autós szakmagazin által:
A kompakt SUV kategória legjobb autójának járó „Best Cars 2016” díj a BMW X1 modellnek
A felső-középkategória legjobb autójának járó „Best Cars 2016” díj a BMW 5-ös sorozatnak
A luxusautó-szegmens legjobb autójának járó „Best Cars 2016” díj a BMW 7-es sorozatnak
A kompakt kategória legjobb dizájn-innovációját elismerő 2016-os „Autonis” díj a BMW M2 Coupé sportmodellnek
Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által:
Az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek 2016-os „Arany Kormánykerék Díja” a BMW i3 tisztán elektromos kisautónak
Az Engine Technology International szakmai zsűrije által:
A világ legjobb 1.4 – 1.8 hengerűrtartalmű erőforrásának járó „Nemzetközi Év Motorja Díj 2016” a BMW i8 turbófeltöltésű, háromhengeres benzinmotorjának
Az auto motor und sport német autós szakmagazin és a CHIP számítástechnikai szakmagazin által:
A vezető, a jármű és a környezet közötti leginteraktívabb kapcsolatot elismerő „Járműkapcsolati Díj 2016” a BMW 7-es sorozatnak
Az Auto Bild német autós szakmagazin és a Computer Bild számítástechnikai szakmagazin által:
A 2016-os év abszolút „Járműkapcsolati Díja” a BMW 5-ös sorozatnak
Az autóipari okosalkalmazások 2016-os „Járműkapcsolati Díja” a BMW Connected szolgáltatás-palettájának
A hálózatba kapcsolt intelligens szolgáltatások 2016-os „Járműkapcsolati Díja” a BMW Over the Air frissítéseinek
A vezetést támogató rendszerek 2016-os „Járműkapcsolati Díja” a BMW aktív sávtartó asszisztensének
Az Auto Bild német autós szakmagazin és a Schwacke német piackutató intézet által:
A legértékállóbb elektromos járművet kitüntető „Value Master 2016” díj a BMW i3 modellnek
A legértékállóbb kisebb SUV-t kitüntető „Value Master 2016” díj a BMW X1 modellnek
A legértékállóbb kompakt egyterűt kitüntető „Value Master 2016” díj a BMW 2-es Gran Tourer modellnek
Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin által:
A kisautó- és a kompakt-kategória legjobb sorozatgyártású sportautójának járó „2016-os Év Sportautója” díj a BMW M2 Coupé sportmodellnek
Az Auto Bild Allrad német autós szakmagazin által:
A legjobb összkerékhajtású hibrid modellnek járó „All-Wheel Drive Car of the Year 2016” díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak
Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:
Az „Auto Trophy” díj 2016-os elismerései között a nemzetközi autóipari szakértők közös, „Premium Pioneer Electromobility” kitüntetése a BMW i divíziónak
A Sport Auto német autós szakmagazin által:
A legjobb 50 000 euró alatti kupét elismerő „2016-os Sport Auto Díj” a BMW M235i Coupé modellnek
A legjobb 50 000 euró alatti kabriót / roadstert elismerő „2016-os Sport Auto Díj” a BMW M235i Cabrio modellnek
A legjobb 100 000 euró alatti kupét elismerő „2016-os Sport Auto Díj” a BMW M2 Coupé modellnek
A legjobb 100 000 euró alatti sportlimuzint / sportkombit elismerő „2016-os Sport Auto Díj” a BMW M3 modellnek
A legjobb 50 000 euró alatti sportlimuzint / sportkombit elismerő „2016-os Sport Auto Díj” a BMW 340i modellnek
A Motor Klassik német autós szakmagazin által:
Az 1947 – 1961 között gyártott járműipari klasszikusnak járó „2016-os Motor Klassik Díj” a BMW 507 modellnek
Az 1970 – 1979 között gyártott járműipari klasszikusnak járó „2016-os Motor Klassik Díj” a BMW M1 sportmodellnek
Az Auto Bild Klassik német autós szakmagazin által:
A legendás limuzin-ikonok „Klasszikus Arany Kormánykerék 2016” díja a BMW 02-es sorozatnak
A legendás sportautó-ikonok és sportkupé-ikonok „Klasszikus Arany Kormánykerék 2016” díja a BMW 6-os Coupé-nak
A „J-COTY” által:
A 2016-os és a 2017-es év legélvezetesebb autójának járó japán „Év Autója” díj a BMW M2 Coupé sportautónak
A CarIT infotechnológiai magazin és a németországi CAM (Center of Automotive Management) autóipari központ által:
A hálózatba kapcsolt mobilitás úttörő technológiáját elismerő 2016-os „Járműkapcsolati Díj” a BMW 7-es sorozat távirányítású parkolásának
A CAM (Center of Automotive Management) autóipari központ és a PricewaterhouseCoopers (PwC) független piaci tanácsadó vállalat által:
A leginnovatívabb járművet díjazó „Autóipari Innovációk Díja 2016” elismerés a BMW 7-es sorozatnak
A leginnovatívabb belsőégésű erőforrást díjazó „Autóipari Innovációk Díja 2016” elismerés a BMW átfogó motorpalettájának
Az Auto Test által:
A legintelligensebb járműkapcsolatot kínáló „Auto Test Winner 2016” elismerés a BMW i Vision Future Interaction tanulmányautónak
A Handelsblatt német üzleti szaklap által:
A magazin olvasói szavazásának legjobb off-road járművét elismerő „2016-os Év Autója” díj a BMW X5 modellnek
A magazin által felkért flottakezelő menedzserek gyakorlati tesztjének „2016-os Év Luxuskategóriájú Flottaautója” díja a BMW 730d modellnek
A Firmenauto és a DEKRA által:
A legjobb cégautót éltető „Company Car of the Year 2016” díj a BMW 7-es sorozatnak
Az Autoflotte által:
A legkiválóbb luxusautónak járó „Top Performer 2016” díj a BMW 7-es sorozatnak
A Bajor Kormány által:
A legkiválóbb elektromos motort elismerő 2016-os „eCar-Tec Díj” a BMW 225xe iPerformance Active Tourer modellnek
Az International Forum Design által:
„iF Terméktervezési Díj 2016” a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmányautónak, a BMW X1 modellnek, a BMW M2 Coupé sportautónak, a BMW M6 GT3 versenyautónak és a BMW 7-es sorozatnak
A Német Formatervezési Tanács által:
Az év autóipari márkájának járó 2016-os „Német Formatervezési Díj” a BMW-nek
A legjobb prémium karosszéria-kialakításért járó 2016-os „Német Formatervezési Díj” a BMW 7-es sorozatnak
A legjobb prémium karosszéria-kialakításért és utastér-elrendezésért járó 2016-os „Német Formatervezési Díj” a BMW X1 modellnek
A legjobb prémium karosszéria-kialakításért és utastér-elrendezésért járó 2016-os „Német Formatervezési Díj” a BMW M2 Coupé sportautónak
A Spark Design által:
A közlekedés kategória 2016-os „Spark Design Díja” a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautónak
A Chicagói Dizájn Múzeum által:
A közlekedés kategória „GOOD DESIGN™ 2016” díja a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmányautónak
A közlekedés kategória „GOOD DESIGN™ 2016” díja a BMW X4 modellnek
A közlekedés kategória „GOOD DESIGN™ 2016” díja a BMW X6 modellnek
A nagy-britanniai AutoVolt Magazine autós szakmagazin által:
Az év legjobb autójának járó 2016-os „AutoVolt Díj” a BMW 330e iPerformance modellnek
A kínai Global Auto Media autóipari szakmagazin által:
Az év legjobb autójának járó „2016-os Év Autója” díj a BMW 7-es sorozatnak
A Times of India napilap által:
Az év legjobb járműtechnológiáját kitüntető 2016-os „Times Auto Díj” a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak
Az ausztrál Royal Auto National által:
A 35 000 ausztrál dollár feletti kisautó-kategória legjobb modelljének járó „Ausztrália Legjobb Autója 2016” díj a BMW 1-es sorozatnak
Az osztrák ÖAMTC autóklub által:
A legbiztonságosabb luxusautónak járó „Marcus” díj a BMW 7-es sorozatnak

SEAT: számok az autók mögött

Több, mint 2.8 millió négyzetkilométert fed le, ami megközelítőleg 400 futballpályának felel meg, és évente 400 ezer gépkocsit gyárt. Ezek a SEAT martorelli gyárának számai. Ám melyek azok a speciális számok, amelyek egy-egy gépkocsi elkészítése mögött rejtőznek?

Az eredeti koncepció kigondolásától négy év telik el a kész gépkocsi legyártásáig, de gyakorlatilag minden egyes új modell mindig ugyanúgy kezdi meg létezését: egy ceruzával és egy papírlappal. A gépkocsi végleges formájának papírra vetéséig 1.000 vázlat készül, a SEAT Műszaki Központjában a rajzok a háromdimenziós (3D) megjelenést kapnak, és az autók agyagból készült modellek formájában nyerik el végleges formájukat, melyhez 5.000 kg agyag szükséges. Egy új szín kifejlesztéséhez három év intenzív munkája szükséges, és a martorelli gyárban összességében évente 6,4 millió liter festéket használnak fel. Ezzel a mennyiséggel százszor lehetne átfesteni a párizsi Eiffel tornyot!

A műszaki Központ több, mint 900 mérnököt alkalmaz, akik a modelleket kidolgozása során évente több, mint 55.000 szimulációt valósítanak meg annak érdekében, hogy garantálják a gépkocsik biztonságát és kényelmét. Évente megközelítőleg 400 illat- és érintési teszt valósul meg a gépkocsi belsejének minden alkatrészét és alkotóelemét érintve, mindez annak érdekében, hogy a jövőbeni ügyfeleknek kellemes élményt nyújtsanak.

Mielőtt egy új modell bekerül az értékesítési hálózatba, megközelítőleg 50 mérnök teszteli a prototípust, az adott gépkocsi képességeinek határát feszegetve a 120.000 kilométeres teszt periódus során megvalósuló nyári és téli vezetési teszteken, ami egyaránt jelent sivatagban és a jeges utakon való vezetést.
A csarnokokban több, mint 2.000 robot dolgozik az egy gépkocsit jelentő 3.000-nél is több alkatrész összeszerelésén. A folyamat végén a legyártott gépkocsik 80 %-át exportálják a SEAT képviselettel rendelkező 75 országba.

Január elsején kezdte meg működését a Toyota és a Daihatsu közös fúziója

A Toyota és száz százalékos tulajdonú leányvállalata, a Daihatsu új közös vállalata, a feltörekvő piacokra szánt kompakt modelleket gyártó Emerging-market Compact Car Company január 1-ével kezdete meg a működését.

A feltörekvő piacok egyre növekvő fontosságának figyelembe vételével az új vállalat célkitűzése, hogy a szokásos gyakorlat és a jogszabályok alapján olyan gyártási folyamatokat honosítson meg, amelyek révén egyre jobb és versenyképesebb autók gyárthatók, méghozzá a Daihatsu termékfilozófiája alapján, amely megfizethető és kiváló minőségű járművek előállítására törekszik.

Az új vállalat három részleget foglal magában: a termék- és üzlettervező részleget, a termékfejlesztő részleget és a minőségbiztosítási részleget. Emellett a Toyota Motor Asia Pacific Engineering and Manufacturing Co., Ltd. (TMAP-EM) új néven, Toyota Daihatsu Engineering and Manufacturing Co., Ltd. (TDEM) elnevezéssel működik tovább az új vállalat szervezeti egységeként.

A termék- és üzlettervező részleg a Toyota és a Daihatsu tevékenységeit összehangolva irányítja majd a terméktervezést és az üzleti folyamatok tervezését, valamint javaslatokat tesz a Toyota termékkínálatának bevezetésére és az általános stratégiára a feltörekvő piacokon. Bár alapvetően a Daihatsu feladata lesz a feltörekvő piacokra szánt kompakt modellek termékfejlesztése, a termékfejlesztő részleg és a minőségbiztosítási részleg a Toyota márkájú járművek végső termékfejlesztésében és minőségbiztosításában is részt vesz. Az új cég megalapítását követően a TMAP-EM – amely eddig a helyi gyártású Toyoták fejlesztési, logisztikai és gyártás-előkészítési feladatait végezte – a feltörekvő piacokra készülő, Daihatsu-alapú kompakt autók gyártásának támogatásáért lesz felelős.

Az új vállalat elnökéül Masanori Mitsuit, a Daihatsu elnökét és Shinya Koterát, a Toyota ügyvezetőjét nevezték ki.

2016 legkeresettebb prémiummárkája a Mercedes-Benz volt a Datahouse adatai szerint

A hivatalos, 2016-os évre vonatkozó, Datahouse által publikált adatok alapján a prémium személyautó kategóriában a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítette a legtöbb személygépjárművet Magyarországon. A márka összesen 2572 darab személyautót adott el a tavalyi évben, mely 2015-höz képest a prémium márkák között a legmagasabb, közel 40 százalékos növekedést jelent.

Különösen kiemelkedő a 2016-os eredmény annak fényében, hogy ezen értékesítési adatok nem tartalmazzák a kishaszongépjármű eladásokat, kizárólag a személyautó szegmensre korlátozódnak. A személyautó kategória mellett a márka kishaszonjárművei is kiválóan teljesítettek: a hivatalos statisztika szerint tavaly a Mercedes-Benz Hungária Kft. 598 darabot értékesített ezekből a modellekből.

A 2016-os év rendkívüli sikere többek között a termékoffenzívának köszönhető, hiszen a Mercedes-Benz olyan prémium újdonságokat vezetett be a piacra, mint az új E-osztály különböző változatai, a kizárólag Magyarországon gyártott CLA és a CLA Shooting Brake ráncfelvarrott verziója, az S-osztály Cabrio és a C-osztály Cabrio és Coupe, az SL és SLC, valamint a GLC Coupe modellek. Soha nem volt még ilyen széles a hibrid és plug-in hibrid modellek választéka, és tavaly vált elérhetővé a magyar vásárlók számára az állami támogatással megvásárolható, teljesen elektromos hajtású Mercedes-Benz
B-osztály Electric Drive is.

„Idén 11 rekordhónapot zártunk személyautó területen, mely siker elsősorban a termékoffenzívának köszönhető. Ám nem mehetünk el szó nélkül a minden részletében prémium ügyfélkiszolgálásunk mellett sem, mellyel ügyfeleink találkoznak márkakereskedéseinkben. Ennek eredményeként 2016-ban sorozatban harmadik alkalommal nyertük el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, mely bizonyítja, hogy jó úton járunk. Emellett egyre több ügyfelünk ismerte fel a termékeinkhez kapcsolt előnyöket, mint például a 4 éves költségmentes karbantartást, valamint az ingyenes vezetéstechnikai tréninget. Továbbá a folyamatos bővülés és a bemutatótermek megújulása is jelentős mértékben hozzájárult kiemelkedő eredményünkhöz, melynek egyik legfőbb mérföldköve egy új, miskolci márkakereskedésünk megnyitása volt. Idén is számos új Mercedes-Benz modellel találkozhatnak majd az érdeklődők, valamint új szalon nyitása is a tervek között szerepel” – mondta el Hesz Tamás, a Mercedes-Benz Hungária Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója.

A Mercedes-Benz – hasonlóan a 2016-os sikerekhez – szeretné tovább erősíteni pozícióját a prémium szegmensben 2017-ben is, olyan modellekkel bővítve portfólióját, mint az új E-osztály kupé és kabrió változata, egy új pick-up, valamint az AMG GT R Coupé és AMG GT Roadster. Ráncfelvarráson esik át az S-osztály és annak Maybach kivitele, valamint a GLA.

2020-ban jön az elektromos hajtású Ford Mustang, F-150 és Transit is

A Ford tegnap részletesen ismertette, melyik lesz az első hét új elektromos hajtású modell abból a 13-ból, amelyeket a következő öt évben mutat be: az amerikai piacon a legendás F-150 pickup és a Mustang hybrid változatának megjelenése várható, Európában pedig egy plug-in hybrid hajtású Transit Custom gazdagítja majd a kínálatot. Mindemellett egy tisztán elektromos hajtású SUV is érkezik; e világszerte forgalmazott modell hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz.

Az autógyártó 700 millió dolláros beruházással bővíti az amerikai Michigan államban működő Flat Rock összeszerelő üzemet, olyan részleget hozva létre, ahol a legendás Ford Mustang és Lincoln Continental modellek mellett immár high-tech elektromos és önvezető autók is készülnek majd. A bővítéssel a Ford 700 új munkahelyet teremt Amerikában.

Mindez szerves része annak a tervnek, amelynek értelmében a vállalat 2020-ig 4,5 milliárd dollárt ruház be az elektromos hajtású autókba, takarékosabb, sokoldalúbb és erősebb modellekkel egészítve ki globális termékkínálatát. Ezt szorgalmazza az a nagyívű terv is, aminek révén a Ford autógyártó és mobilitási vállalattá kíván fejlődni, élen járva az elektromos hajtású és önvezető autók fejlesztésében és az új mobilitási megoldások kidolgozásában.

“Világszerte egyre több vásárló érdeklődik az elektromos autók iránt, a Ford pedig arra törekszik, hogy vezető szereplővé lépjen elő e téren, elektromos hajtású autókkal, újszerű szolgáltatásokkal és megoldásokkal téve jobbá az emberek életét” – nyilatkozta Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója. “Kínálatunk bővítése és beruházásaink világosan jelzik azt a nézetünket, hogy 15 éven belül az elektromos autók globális kínálata túlnő majd a belsőégésű motorral hajtott modellekén.”

A Ford elsősorban azokra a területekre koncentrál, amelyek egyébként is erősségeinek számítanak, hogy az elektromos hajtás révén a legnépszerűbb, nagy sorozatban gyártott haszongépjárművei, teherautói és SUV-modelljei, valamint nagy teljesítményű járművei még praktikusabbak és még élvezetesebben vezethetők lehetnek.

A bejelentett hét globális elektromos hajtású modell:

• 2020-ig megjelenik egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású kis SUV, amelynek várható hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz; az autót a Flat Rock üzem gyártja majd, és forgalmazása kiterjed Észak-Amerikára, Európára és Ázsiára
• Egy nagy sorozatban gyártandó önvezető autó a taxi- és autómegosztó-szolgáltatók számára, kezdetben Észak-Amerikában. A Flat Rock üzemben gyártott, hybrid hajtású jármű 2021-ben mutatkozik be.
• A népszerű F-150 pickup hybrid változata 2020-ban jelenik meg Észak-Amerika és a Közel-Kelet piacain. A Dearborn Haszongépjármű Üzemben gyártott F-150 Hybrid komoly vontatási és szállítási kapacitást kínál majd, emellett pedig mobil áramfejlesztőként is használható lesz.
• A legendás Mustang hybrid változata egy V8-as teljesítményével és még alacsonyabb fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékkal csábítja majd a vevőket. A Flat Rock üzemben gyártott Mustang Hybrid 2020-ban mutatkozik be, és elsőként az észak-amerikai piacon lesz kapható.
• A Transit Custom plug-in hybrid 2019-ben jelenik meg Európában; az új modell a legzsúfoltabb nagyvárosi forgalomban is olcsón üzemeltethető lesz.
• A Ford kínálatában két új rendőrautó is feltűnik. A két új hybrid hajtású rendőrautó egyike Chicagóban készül majd, és mindkettőt ugyanebben a városban, a Ford kifejezetten e célból működtetett üzemében szerelik fel a rendőri munkához szükséges kiegészítőkkel.

A Ford azt is bejelentette, hogy globális haszongépjármű-kínálatában honosítja meg elsőként azokat a hybrid hajtásláncokat, amelyekben a normál szívómotorok helyett EcoBoost erőforrások működnek, tovább javítva a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást.

A vállalat azt tervezi, hogy feszített ütemben fejleszti tovább az elektromos hajtással kapcsolatos szolgáltatásokat – például az EV flottakezelést, illetve az útvonaltervezési és telematikai megoldásokat.

Felépíteni a jövőt

Az új korszak megalapozásához a Ford 700 új amerikai munkahelyet teremt, és 700 milliárd dollárnyi beruházást eszközöl az elkövetkező négy évben, létrehozva az új Gyártási Innovációs Központot a Flat Rock összeszerelő üzemben. Az itt dolgozó munkatársak gyártják majd az új, hosszabb hatótávolságú, elektromos hajtású SUV-modellt, valamint a taxis és autómegosztó vállalatok számára kínált önvezető autót, emellett pedig itt készül a legendás Mustang és a Lincoln Continental is.

“Nagy örömmel tölt el, hogy a Ford újabb, a szakszervezet által garantált biztonságú állásokat teremtett az amerikai dolgozók számára” – mondta el Jimmy Settles, az UAW szakszervezet alelnöke. “A Flat Rock üzemben dolgozó nők és férfiak mindent megtesznek az általuk gyártott autók kiváló minőségéért, és biztosak vagyunk abban, hogy ez a vadonatúj high-tech járművekre is igaz lesz majd.”

A Flat Rock üzembe történő beruházást abból az 1,6 milliárd dolláros összegből finanszírozza a Ford, amit korábban egy új mexikói üzem felépítésére szánt.

A Ford ma bejelentette, hogy törli a mexikói San Luis Potosi üzem felépítésének tervét. A vállalat emellett azt is közzétette, hogy a jövedelmezőség növelése érdekében a már meglévő, mexikói Hermosilloban működő üzemben gyártja majd az új generációs Focust. Ezzel lehetővé válik, hogy a Focus jelenlegi gyártási helyszínén, a Michigan összeszerelő üzemben kapacitást szabadítson fel két új modell gyártásához, megőrizve így mintegy 3500 amerikai munkahelyet.

Különleges elektromos hajtási technológia

Két évtizednyi tapasztalatára építve a Ford hasznos és jól működő, szabadalmaztatott technológiákat, szoftvereket és szolgáltatásokat kínál a teherautók vásárlóinak, a SUV-tulajdonosoknak, a teljesítmény megszállottjainak, a hatalmas haszongépjármű-flották üzemeltetőinek és minden más ügyfelének.

“A Ford globális EV-stratégiája azokra a területekre épül, ahol kifejezetten erősnek számítunk” – jelentette ki Raj Nair, a vállalat ügyvezető alelnöke, valamint a globális termékfejlesztésért és műszaki kérdésekért felelős vezetője. „Mások láthatóan a marketing-szempontokra és az értékesítési darabszámokra összpontosítanak, mi viszont azt akarjuk tovább erősíteni, amit vásárlóink eddig is szerettek a Fordokban: a teherautók képességeit, a haszongépjárművek praktikumát, a sportkocsik teljesítményét – plusz a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást.”

A Ford idén megkezdi az új generációs EV-technológia tesztjét. Európában még ebben az évben megjelenik a közutakon a Transit Custom plug-in hybrid változata, és ezzel együtt megkezdődik számos új mobilitási szolgáltatás, valamint telematikai és konnektivitási megoldás próbaüzeme is.

Ezzel párhuzamosan a Ford New Yorkban és több más amerikai nagyvárosban – vagyis a világ legsűrűbb forgalmú helyszínein – teszteli 20 autóból álló flottáját, amelyben Transit Connect hybrid taxik és áruszállító-prototípusok szerepelnek.

E Transit Connect változatok a világ első hybrid taxija, a Ford Escape Hybrid sikeres technológiájára épülnek; ez az autó volt az első észak-amerikai gyártású hybrid jármű. Az amerikai utakat még ma is sok olyan Escape Hybrid taxi rója, amelyek több mint 560 ezer kilométeres futásteljesítmény után is az eredeti akkumulátorukat használják.

Napjainkban a Ford értékesíti a legtöbb plug-in hybrid járművet az amerikai piacon, és a második legeredményesebb gyártónak számít az USA-ban forgalmazott elektromos hajtású autók toplistáján.

Új szolgáltatások

A Ford mintegy két évtizede élvonalbeli vezetőnek számít az EV-k és a haszongépjárművek területén, most pedig olyan szolgáltatások bevezetésén dolgozik, amelyek révén az elektromos autók még könnyebben integrálhatók a mindennapi közlekedésbe.

“Az innovatív szolgáltatások ugyanolyan fontosak az emberek számára, mint maguk az elektromos autók” – vélekedett Hau Thai-Tang, Ford globális beszerzési alelnöke. „Olyan megoldásokat keresünk, amelyek a magán- és a flottavásárlók számára egyaránt megkönnyítik, hogy az új járművek és technológiák életük szerves részévé váljanak.”

A Ford már több autógyárral is szándéknyilatkozatot írt alá egy ultragyors töltőhálózat kiépítéséről, amely sokkal gyorsabban működne, mint a napjainkban használatos legnagyobb teljesítményű rendszerek. A kezdeti cél 400 töltőállomás felállítása Európában, 2020-ra pedig a helyi autósok több ezer nagy teljesítményű töltőpontot használhatnak majd.

A Ford az USA-ban és Európában egyaránt teszteli a vezeték nélküli töltés technológiáját; a parkolóhelyek alá beépített berendezéseknek köszönhetően sosem fordulhatna elő, hogy az autósok megfeledkeznek járművük feltöltéséről. A vezeték nélküli töltés még azok számára is hosszabb elektromos hatótávolságot biztosítana, akik csupán rövid időre parkolnak le, és hasonló célt szolgál a FordPass rendszer is.

Megérteni az ügyfelek igényeit

A Ford széles körű kutatásokkal vizsgálja, hogy az EV-tulajdonosok hogyan használják autóikat. 2005 óta a vállalat Észak-Amerikában több mint 520 ezer, globálisan pedig 560 ezer elektromos hajtású autót értékesített,

33 ezer Ford EV tulajdonos 58 millió különféle útjának elemzése után a Ford a következő tapasztalatokat szűrte le:

• Mindennapos közlekedésük során az autósok 88 százaléka 100 kilométert, vagy annál kevesebbet tesz meg. A plug-in hybrideket átlagosan 1100 kilométerenként tankolják újra, vagyis tulajdonosaik ritkábban járnak a benzinkútra.
• Az autósok a lehető legtöbb kilométert szeretnék tisztán elektromos hajtással megtenni, és minél jobban megismerik a technológiát, annál kevésbé tartanak attól, hogy autójuk mozgásképtelenné válik a lemerült akkumulátor miatt.
• A Ford EV tulajdonosok 80 százaléka naponta egyszer tölti az akkumulátort; 60 százalék ezt az esti órákra időzíti.
• A Ford EV tulajdonosok együttesen 9,4 millió éjszakán át töltötték autóik akkumulátorát.

A Ford egy másik kutatása szerint a Ford EV tulajdonosok túlnyomó többsége azt tervezi, hogy jelenlegi EV-je után újra elektromos hajtású autót választ:

• A tisztán elektromos hajtású modellek tulajdonosainak 92 százaléka azt állítja, hogy ugyanilyen hajtásmódú járműre cseréli majd le autóját.
• A plug-in hajtású modellek tulajdonosainak 87 százaléka újra a plug-in technológiára szavaz majd, amikor új autót vásárol.

Figyelemre méltó eredményt könyvelhet el 2016 kapcsán a Toyota és a Lexus Magyarországon

A Toyota a 24,5%-os piaci bővülés ütemét jóval meghaladó mértékben, 41,2 százalékkal, míg a konszern prémium márkája, a Lexus még ennél is dinamikusabb, 67,5 százalékkal növelte értékesítéseit a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.

A 2016-os évben a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon 6784 új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 0,7 százalékpontot javítva 5,75%-os piaci részesesedést szerzett, míg a gyártó prémium márkája, a Lexus 417 új autó értékesítésével, 0,1 százalékpontot javítva 0,35%-os piaci részesedést ért el. A két márka összesített piaci részesedése így, 0,8 százalékpontos növekedéssel elérte a 6,1%-ot.

A két márka piaci pozíciójának látványos javulását a Toyota és Lexus értékesítések elképesztően dinamikus növekedése tette lehetővé: 2016-ban 41,2%-al több új Toyota és 67,5%-al több új Lexus talált gazdára, mint egy évvel korábban.

„A tavalyi év kimagasló sikereihez nem kis mértékben járult hozzá a Toyota, és prémium márkánk, a Lexus folytatódó modellinváziója, és az autóinkban bemutatkozó új technológiák, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek egész sora. A 2016-ban bemutatott 6 új Toyota (köztük a márka haszongépjármű portfólióját teljesen megújító új Hilux és Proace, valamint a hybrid értékesítések lendületét tovább erősítő új Prius, RAV4 és C-HR) és 2 új Lexus (köztük az elképesztően sikeresnek bizonyuló RX) modellünk révén a piac egyik legfrissebb, egyben leginkább környezetbarát modellportfólióját kínáljuk” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.

„Mindenképpen kiemelésre érdemes emellett a dinamikus növekedés jelentette megnövekedett munkaterhelés mellett is kiválóan teljesítő márkakereskedői hálózatunk elkötelezettsége és profizmusa is. Ez nem csupán az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálásában nyilvánul meg, de abban is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan erős Toyota és Lexus márkáink sikerrel nyitottak a flottapiac felé is. Az utóbbi területen elért folyamatos, inspiráló sikerekben ugyanis márkakereskedőinknek szintén elévülhetetlen érdemei vannak” – teszi hozzá László Richárd.

A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hybrid technológiának.

„Rendkívül pozitív tendencia, hogy hazánkban a magánfelhasználók és a vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra, amely tekintetben vállalatunk a hybrid, plugin-hybrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiák vezető fejlesztőjeként egyértelmű éllovasnak számít” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Mindez értékesítéseinkben is egyértelműen visszaköszön: a tavaly Magyarországon értékesített új Lexus modellek 95,7%-a, a Toyota modelleknek pedig 16,4%-a (a haszongépjárműveket nem számítva 20,4%, itt ugyanis a hybrid hajtás egyelőre nem elérhető) hybrid volt. Legfontosabb Toyota személyautóinkat sorra véve a Yaris esetén 20,4%, az Auris esetében 32,8%, a vadonatúj C-HR-nél 70,5%, míg a RAV4-nél 54,3% volt a hybrid meghajtású modellek aránya a tavalyi évben” – teszi hozzá Varga Zsombor.

A tavalyi évben egyébiránt hazánkban a legnépszerűbb Toyota modellnek a Yaris bizonyult 1536 eladott darabbal, ami a márka hazai értékesítéseinek 22,6%-át jelenti. Ezt az Auris követte 1312 darabbal (19,3%), a Hilux 1090 darabbal (16,1%), a világelső Corolla 850 darabbal (12,5%), a Verso 687 darabbal (10,1%), a RAV4 549 darabbal (8,1%), valamint az Avensis 278 darabbal (4,1%). A Lexus esetében az első helyen az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a hazai értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.

Africa Race 2017: nehéz, igazi vérbeli versenynapot zárt kedden az Opel Dakar Team

Az Opel Dakar Team ismét homokos, sziklás részeken, gyors, és technikás szakaszokon teljesített. Ilyen, és ehhez hasonló terepviszonyok szerepelt az útvonalban, és az itiner is megnehezítette a navigátorok dolgát – megtörtént, hogy a szélrózsa minden irányából érkeztek a jármûvek. Ez pedig azért nem teljesen szokványos még egy maratoni terepraliversenyen sem.

Az Opel Dakar Team kettõse, Szalay Balázs és Bunkoczi László az autós mezõnyben a 12. helyen végzett, s innen várja az összetettben is a folytatást, amelybõl még van bõven, hiszen a 6500 kilométeres össztávból még alig fogyott el valamicske. Így azután van még idõ arra, hogy felzárkózzanak.

A kategóriában egyébként egyáltalán nem meglepõ módon Vlagyimir Vasziljev volt a leggyorsabb – a gyári Minivel – arra azonban már jó néhányan felkapták a fejüket, hogy az orosz csak úgy tudta legyõzni honfitársát, a kamionos Andrej Karginovot, hogy a Kamaz-pilóta defektet kapott, s emiatt idõt veszített. Õrület, hogy egy ekkora monstrummal micsoda tempóra képes a korábbi Dakar-gyõztes, aki szerdán már az autós élmezõnyben rajtol.

De térjünk vissza Szalayékhoz, akik jó néhány kalandot átéltek a keddi szakaszon, amely jóformán tábortól táborig tartott, vagyis alig kellett összekötõ szakaszt teljesíteniük a versenyzõknek. Ami persze nagyon tetszett nekik.

„Ez már igazi versenynap volt, amelyet jól kezdtünk, a dûnéknél annak rendje és módja szerint csökkentettük a guminyomást, és jól tettük, mert az elõttünk indulók közül ketten is elakadtak, és úgy ástak, mintha Merzuga kincseit remélnék megtalálni a homokdûnék alatt. Aztán sziklákra értünk, amelyeken annyira próbáltam óvni a kocsit – valami furcsa, kissé ijesztõ, csattogó hang jött a hátuljából –, hogy kicsit talán el is kényelmesedtem, mert két Buggy megelõzött. Ettõl persze azonnal magamhoz tértem, úgyhogy nagy csatában visszaelõztem õket” – mondta Szalay, aki egyszer el is tévedt. Nem õ volt az egyetlen amúgy, a fél mezõny veszített idõt eltévedés miatt.

„Ha azt mondtam, hogy hétfõn pontos itinert kaptunk, akkor erre a szakaszra ez nem volt elmondható, olyan érzésem támadt, mintha az, aki felírta a pályát, elfáradt volna a végére. Két kilométert tévedtünk ezen a napon, s onnan jöttünk rá, hogy rossz irányba megyünk, hogy többen is jöttek szembe. Ugyanott tévesztettek ahol mi, csak õk elõttünk voltak, így õk több idõt buktak” – mondta Bunkoczi.

A kamionosok mezõnye egyre fogy: ezen a napon az egyetlen hölgy, Elisabete Jacinto búcsúzott, akinek a vadonatúj motorja mondta fel a szolgálatot. Legalábbis az elsõ hírek szerint. És ezen a viadalon a motor az egyetlen alkatrész, amit nem lehet cserélni. A két magyar egység sikerrel vette az akadályt: a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió az ötödik, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettõs a hatodik helyen.
„Siralmas volt – foglalta össze röviden, de velõsen a napot Darázsi Zsolt. – Ez a szakasz nemcsak a versenyzõket, a technikát sem kímélte. A mi MAN-ünk pedig nem mai darab, ha jobban ütöttem volna, most lógna keze-lába, de még a bele is. És mivel ez csak a második nap, vigyáztam rá.”

S hogy mit tett ehhez hozzá a navigációt még tanulgató Szalai Norbert? „A szakasz elején elromlott a méterszámlálónk, úgyhogy attól kezdve csak az érzékeimre, meg az elõttünk lévõ nyomokra hagyatkozhattam, és mivel nincs rutinom, ez nem volt könnyû. Amikor megláttam, hogy nem megy a méterszámláló, arra gondoltam, ennél már csak az lehetne rosszabb, ha a táborban hagytam volna az itinert” – próbálta megfogni a humorosabb oldaláról a dolgot Szalai.

Kovács Miklós sem volt felhõtlenül boldog, õ is kegyetlenül elfáradt a kemény pályán.
„Nagyon nehéz szakasz volt – ütött vágott a kamion. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy az elõzõ nap elgörbült alkatrész cseréjekor ki kellett venni a kormány lengéscsillapítóját, így az össze-vissza verte a kezemet. Volt gond az itinerrel is, pedig Czeglédi Péter nagyon rutinos navigátor, de még így is eltévedtünk egyszer” – mondta Kovács Miklós.

AFRICA RACE 2017
2. szakasz, D. Mulaj–Tagunit (össztáv: 393.10 km, ebbõl szelektív szakasz: 369.94 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 3:48:25, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 20:49 perc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 23:32 p h., …12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:01:19 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:08:30, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 19:39 p h., 3. Waltr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 21:37 p h., …5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:04:03 ó h., …6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 3:11:46 ó h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 4:42:56, 2. Sella Gev (izraeli, KTM) 1:35 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 28:10 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 4:48:34, 2. Magnaldi, Borsotto (francia, Ford Buggy) 25:25 p h., 3. Gomez 26:13, …12. Szalay 1:10:04 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 5:14:47, 2. Valtr 24:29 p h., 3. Kuprijanov 35:29 p h., …5. Kovács Miklós 1:13:12 ó h., …6. Darázsi 3:38:13. Motorosok: 1. Paolo Ceci 5:57:12, 2. Sella 1:19 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 46:36 p h.

Több, mint 11 ezer autót értékesített 2016-ban a Suzuki Magyarországon

Egészen pontosan 11266 autót adott el a Suzuki tavaly Magyarországon, ezzel 11,67% százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon. A Balenóval bővülő kereskedelmi választékon belül a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek megújításának, valamint a bővülő flottaeladásoknak köszönhető.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2016-ban Magyarországon 11266 Suzuki személygépkocsi talált gazdára, ami az összes forgalomba helyezett autó (96555 db) 11,67 százaléka.

A 2015 tavaszán bevezetett és 2016-ban turbómotorral felszerelt Vitara 23,1663% százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát , és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben! A modellből január 1-je és december 31-e között 6538-t helyeztek forgalomba.

Az esztendő másik népszerű Suzuki modellje az SX4 S-CROSS volt. A nyári ráncfelvarrást követően a típus értékesítése megugrott, az év végéig a C kategóriás modell mindkét változatából összesen 1643 darab kelt el a Magyarországon.

Rendkívül kelendő volt Swift kisautó: a modellből 2087 talált gazdára az év során, ami az első helyet jelenti a B szegmensben, 12,7357%-os piacrésszel.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül Balenóból 523, Jimnyből 61 Celerióból 404 darabot értékesített a 75 márkakereskedésből álló kereskedői hálózat országszerte.

Összességében a Magyar Suzuki 2009 óta először ismét rekord értékesítéssel zárta belföldön a 2016-os évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2015-ös 9,72 százalékról 11,67 százalékra nőtt.

A rendkívüli eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetőek, hogy a márka, amellett hogy globális modelloffenzívája keretében új modellt vezetett be, a népszerű hazai modelleket is sikerrel újította meg. A Suzuki ráadásul úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben eredményesen őrizte meg népszerűségét és elsőségét a magánvásárlók körében.

Africa Race 2017: az Opel Dakar Team túl van az első mért szakaszon

Az Africa Race mezőnye partra szállt Marokkóban, az Opel Dakar Team is túl van az első mért szakaszon, amely navigációs szempontból nehéz volt, a hosszát tekintve azonban csak afféle bemelegítés. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszafogta magát, de így is a kilencedik helyről várja a folytatást.

Csak túl akartak lenni rajta. S ezúttal kivételesen nem azért, mert a maratoni versenyek elsõ szakasza általában bemelegítésre szolgál, és többet lehet rajta veszteni, mint nyerni, hanem azért is, mert szerepelt az útvonalban az a kanyar, ahol két éve a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs hatalmasat esett, s a navigátor a napot a nadori kórházban, gerincsérüléssel fejezte be. Akkor a rendezõk nem tartották kimondottan rizikósnak azt a részt, most azonban három felkiáltójellel, vagyis különösen veszélyesként szerepelt az itinerben.

Ha nem így van, Bunkoczi akkor is alaposan bekarikázta volna, nehogy kimenjen a fejébõl. Persze, utóbbira minimális esély sem volt.

„Eleinte csak az járt a fejemben, hogy minél hamarabb érjen véget a szakasz. Utóbb azonban annyira kellett figyelni a navigációra, s olyan sűrűn jöttek a jelek az itinerben, hogy jóformán csak néhány száz méterrel az ominózus kanyar előtt jöttem rá, hogy már majdnem ott vagyunk. Köszöntem a gödörnek, amibe beestünk, és örültem, amikor magunk mögött hagytuk” – mondta az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, majd rögtön hozzátette, az előttük futó nyomokból kiderült, valaki most is elnézte a trükkös, homokszínű árkot, amely messziről egyáltalán nem feltűnő.

„Most tudtam meg, hogy a bukásunk óta Africa Race-berkekben Balázs-ároknak nevezik azt a helyet, ahol buktunk. Tavaly nem szerepelt az útvonalban, úgyhogy két év után láttuk újra. Most régi ismerősünk, Miroslav Zapletal nézte el, de szerencsére õ megúszta féltengelytöréssel. Ami engem illet, a szokásosnál valamivel izgatottabb voltam a rajt elõtt, de elhatároztam: óvatos leszek. Technikás szakasz volt, sok-sok kanyarral és vízmosással, tipikusan az a szakasz, amelyen nyerni nem lehet sokat – a rövidsége miatt – veszíteni viszont annál többet, és ezt nem akartuk. A váltónkból még Franciaországban eltûnt a hatodik sebességi fokozat, de szerencsére ezen a szakaszon nem is volt rá szükség, este meg a fiúk úgyis megoldják a problémát” – nyilatkozta Szalay Balázs.

A kamionosok mezõnyében a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettõs napja a tapogatózás jegyében telt. Egymást és a kõsivatagot jól ismerik a fiúk, ám a felállás ezúttal más. Szalai ugyanis nem csupán versenyszerelõként ül a kamionban, hanem navigál is, ami szokatlan szerepkör számára. A hétfõi szakasz pedig navigátor-próba volt a javából.

„Összességében jó kis szakasz volt. Igaz, néha nem arra mentünk, amerre kellett volna, kétszer túlcsúsztunk, egyszer pedig eltévedtünk, de nincs ezzel semmi baj – össze kell szoknunk, alkalmazkodni az új helyzethez. A pálya maga élvezetes volt, bár akadt egy két olyan része, ahol csúnyán összetörhette volna magát az ember, de mi nem kockáztattunk: a biztonságos célba érkezés volt számunkra a legfontosabb” – mondta Darázsi, aki a hatodik lett a kamionosok között.

A viadal harmadik magyar indulója, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió harmadikként érkezett, még úgy is, hogy amikor lehúzódott, hogy utat engedjen a szakaszt végül megnyerő cseh Tatra-pilótának, beleesett egy vízmosásba, de olyan szerencsétlenül, hogy attól kezdve meglehetősen csálén álltak az első kerekek, s Scaniát pedig nagyon nehéz volt irányítani. Az utolsó tíz kilométert 80 km/órás sebességgel tette meg a trió, amelynek negyedik helye a történtek fényében dicséretes.

AFRICA RACE 2017

1. szakasz, Nador–D. Mulaj (össztáv: 610 km, ebből szelektív szakasz: 85.89 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 1:00:09, 2. Magnaldi, Magnaldi, Borsotto (francia, Buggy) 1:03 perc hátrány., 3. Serradori, Lurquin (francia, belga, Buggy) 5:35 p h., …9. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 8:45 p h. Kamionosok: 1. Jaroslav Waltr, Rostislav Pliny, Filip Skrobanek (cseh, Tatra) 1:10:09, 2. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 4:41 p h., 3. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 5:10 p h., 4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 5:17 p h., …6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 16:27 p h.. Motorosok: 1. Teddy Sella Gev (izraeli, KTM) 1:14:00, 2. Ceci (olasz, Honda) 16 mp h, 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 1:59 p h.

Toyota: 2016-os eredmények, 2017-es tervek

A Toyota és prémium márkája, a Lexus mellett a Daihatsu és Hino márkákat is forgalmazó Toyota Motor Corporation megosztotta a 2016-os év eredményeivel, illetve a 2017-es évvel kapcsolatos előzetes értékesítési várakozásait.

A Toyota Motor Corporation közzétette 2016-os eredmény előrejelzését és a 2017-es évre vonatkozó értékesítési és gyártási terveit, beleértve a Daihatsu Motor Co., Ltd. és a Hino Motors, Ltd., leányvállalatokra vonatkozó terveket is.

Hazánkban egyébiránt a vállalat kimagasló sikereket ért el a 2016-os évben: Toyotából közel 40%-al, addig Lexusból pedig közel 60%-al talált több új autó gazdára, mint az előző évben, miközben a piac csupán közel 24%-al növekedett. Ehhez vélhetően nem kis mértékben járult hozzá a tavalyi évben bemutatott 6 új Toyota (köztük a márka haszongépjármű portfólióját teljesen megújító új Hilux és Proace, valamint a hybrid értékesítések lendületét tovább erősítő új Prius, RAV4 és C-HR) és 2 új Lexus (köztük az elképesztően sikeresnek bizonyuló RX) modell.

Világszintű eredmény előrejelzésében a vállalat így közel 10,1 millió új autó értékesítésével számol a 2016-os évre, ami jó eséllyel elegendő lesz arra, hogy továbbra is megőrizze világelső pozícióját.

2016-os eredmény-előrejelzés: kerekített értékek; ( ) változás az előző évi eredményhez képest

 

Toyota

Daihatsu

Hino

Összesen

  Értékesítés Japánban*1 Körülbelül

1,570,000 (5%)

Körülbelül

570,000 (-7%)

Körülbelül

64,000 (4%)

Körülbelül

2,204,000 (2%)

  Értékesítés Japánon kívül Körülbelül

7,590,000 (-1%)

Körülbelül

190,000 (4%)

Körülbelül

107,000 (-0.2%)

Körülbelül

7,887,000 (-1%)

  Globális értékesítés Körülbelül

9,160,000 (-0.3%)

Körülbelül

760,000 (-4%)

Körülbelül

171,000 (1%)

Körülbelül

10,091,000 (-1%)

  Gyártás Japánban*2 Körülbelül

3,160,000 (-1%)

Körülbelül

730,000 (4%)

Körülbelül

146,000 (-2%)

Körülbelül

4,036,000 (0%)

  Gyártás Japánon kívül*3 Körülbelül

5,820,000 (1%)

Körülbelül

340,000 (21%)

Körülbelül

32,000 (26%)

Körülbelül

6,192,000 (2%)

  Globális gyártás Körülbelül

8,980,000 (1%)

Körülbelül

1,070,000 (9%)

Körülbelül

178,000 (2%)

Körülbelül

10,228,000 (1%)

*1A Japánon kívüli gyártással együtt; *2A Japánon kívüli összeszerelésre gyártott kitekkel együtt; *3A Japánból származó kitek nélkül

A 2017-es évre a vállalat enyhe növekedéssel, 10,2 millió új gépjármű értékesítésével számol, hozzátéve, hogy ezeket az értékeket a jelenleg rendelkezésre álló információk és egyéb tényezők alapján állapították meg, így, tekintettel arra, hogy a világpiacon folyamatos változnak a feltételek és a körülmények, ezek csupán előzetes becslésnek tekinthetőek.

2017-es értékesítési és gyártási tervek: kerekített értékek; ( ) változás az előző évi eredményhez képest

 

Toyota

Daihatsu

Hino

Összesen

  Értékesítés Japánban*1 Körülbelül

1,600,000 (2%)

Körülbelül

570,000 (0%)

Körülbelül

64,000 (0%)

Körülbelül

2,234,000 (1%)

  Értékesítés Japánon kívül Körülbelül

7,670,000 (1%)

Körülbelül

200,000 (5%)

Körülbelül

109,000 (1%)

Körülbelül

7,979,000 (1%)

  Globális értékesítés Körülbelül

9,260,000 (1%)

Körülbelül

770,000 (1%)

Körülbelül

172,000 (1%)

Körülbelül

10,202,000 (1%)

  Gyártás Japánban*2 Körülbelül

3,210,000 (2%)

Körülbelül

810,000 (11%)

Körülbelül

149,000 (2%)

Körülbelül

4,169,000 (3%)

  Gyártás Japánon kívül*3 Körülbelül

5,770,000 (-1%)

Körülbelül

390,000 (15%)

Körülbelül

37,000 (16%)

Körülbelül

6,197,000 (0%)

  Globális gyártás Körülbelül

8,980,000 (0%)

Körülbelül

1,200,000 (12%)

Körülbelül

186,000 (4%)

Körülbelül

10,366,000 (1%)

*1A Japánon kívüli gyártással együtt; *2A Japánon kívüli összeszerelésre gyártott kitekkel együtt; *3A Japánból származó kitek nélkül

 

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK