Főoldal Blog Oldal: 352

[TESZT] Citroën Jumpy Club M 2.0 BlueHDi – a vállalkozás sikere

Sok esetben meghatározó lehet egy célirányos vállalkozás esetében a megfelelő kishaszonjármű kiválasztása. Főként olyan esetekben, amikor a profil leginkább a szállítmányozásra irányul – kis- és közepes cégekhez javallott az új Citroën Jumpy beszerezése. Akár flottában is.

Tudvalévő, hogy a korábbi, egyébként jól bevált Citroën-Peugeot-Fiat hármas olasz tagjának a helyére a Toyota férkőzött haszonjármű-területen, így nem meglepő, ha a Citroën Jumpy-Peugeot Expert házon belüli páros kiegészítő résztvevőjét a Toyota ProAce személyében kell keresnünk. Szinte csavarra megegyeznek, de a felszereltség, az enteriőr-béli elgonolások azért minden esetben mások és mások.

Lesz teszt mindegyik szereplőről, azonban elsőként a Citroën Jumpy érkezett szerkesztőségünkhöz. Örülünk minden egyes kishaszonnak, hiszen olvasóink jelentős hányada folyamatos érdeklődést mutat a kategória iránt, arról nem is beszélve, hogy a legendássá lett francia dízelmotorok fenntarthatósága és megbízhatósága még inkább nyom a latba.

A küllem meggyőző, ugyan hajaz a klasszikus kishaszonjármű-megjelenésre, mégis számtalan, a kategórián túlmutató részlettel lett felvértezve az új Citroën Jumpy. Kissé gömbölyded formavilággal, húzott front fényszóró rajzolattal, illetve az elmaradhatatlan hűtőmaszkba kanyarított márka emblémával domborít, a maga kellően visszafogott krómberakásaival, nélkülözve a színre fújt lökhárítókat és tükröket.

Hagyományos, klasszikus formavilág: amilyennek egy kishaszonjárműnek lennie kell

Oldalnézetben már látszik jól, hogy a 3.2 méteres tengelytáv sejteti az autó tényleges, 4959 méteres hosszát, amelyből az is következik, hogy a raktér méretezése is figyelemre méltó.

Mindezekből adódóan a manőverezésnél – elsősorban belsőíves, szűkebb kanyaroknál figyelni kell jól, hogy nehogy padkázás legyen a vége ténykedésünknek. Parkolóházak e tekintetben nem a legideálisabbak számára (kacskaringós, kanyargósak semmiképp), annak ellenére, hogy az 1895 milliméteres magasság lehetővé teszi, hogy a legtöbb mélygarázsba beférjünk vele. Az Aréna Plaza-ba gond nélkül be is parkoltunk, ott 2.1 méter a magasságkorlátozás, viszont kihajtásnál ha a belvárosi irányt választjuk, ott bizony figyelni kell az első lesorolásnál a kivezető út falainak szűk keresztmetszetére.

Hátulról szemlélve a Citroën Jumpy tesztautót, feltűnő lehet az ablakok jelenléte úgy, hogy az oldalak zártak, illetve az utaskabin is kapott egy teljes elválasztópanelt a raktértől. Ennek a konfigurálás az oka, ugyanis számtalan módon lehet személyre szabni az autót, kényünk és kedvünk szerint – nem éreztük zavarónak ezt, van, akinek ilyen elgondolásai lesznek, amikor kitalálja, miként és hogyan virítson Jumpy-je vásárlás után.

Kényelem, komfort kipipálva

Egyszerű és lényegre törő a Citroën Jumpy utastere, a vezetőállás kellően magasra pozícionált, a műszerfal jól áttekinthető és megfelelően informatív.

A sofőr mellett még két személy elfér, ami inkább egy, szükségmegoldásnak viszont rendben van a hármas kialakítás. Az ülések kényelmesek, viszont a háromból csak a vezetőülés tekinthető teljes értékűnek, a két utasülés ülőfelülete rövidebbre lett szabva.

A középső ülésnél érthető is, hiszen a cockpitbe integrált váltóbölcső viszonylag sokat elvesz a térdtérből, úgyhogy a középen helyet foglaló delikvensnek kissé féloldalasan kell utaznia, ha hármas felállásban történik a fuvar.

Méretek és adatok

Ami talán a legfontosabb a Citroën Jumpy esetében, az a pakolhatóság, raktér.

Nos, e téren sincs hiány, ugyanis a tesztelt verzió 5.3 köbméterrel érkezett, ami önmagában véve nem kevés, viszont a konkurens márkák hasonszőrű képviselőihez képest kisebb. Számadatok szerint leginkább a Ford Transit Custom adatait hozza, ott 5.4 köbméteres a rakfelület, míg a Volkswagen Transporter és Opel Vivaro-Renault Trafic megközelítések 0.5 köbméterrel tudják felülmúlni.

A Citroën Jumpy rakterének hossza 2512 milliméter, 1628 milliméter teljes szélességgel. Persze a kerékjárati doboknál szűkül a szélesség, 1258 milliméterre csökken.

A teljes belmagasság 1397 milliméter, felegyenesdni teljesen nem is, de kényelmesen mozogni tudunk benne rakodás közben, a fellépés is egyszerű, csakúgy mint a kilépés – a rakodási magasság 544 milliméter. A hasznos terhelhetőség kereken 1 tonna, ami szintén remek érték, s a méretezést elnézve ki is lehet használni maradéktalanul.

Megmarad a stabilitás

2 literes BlueHDi dízel került a Citroën Jumpy-ba, 120 lóerővel 4000-es percenkénti fordulatszámon, 340 Newtonméteres forgatónyomatékkal, mely már 2000-től rendelkezésre áll. A furgon kifejezetten dinamikus menettulajdonságokkal bírt a tesztek során, nagyjából 200 kilogramm teherrel, 3 felnőtt utassal szinte semmilyen különbséget nem véltünk felfedezni ahhoz képest, ha csak a sofőrrel, szólóban történt az autózás. Itt a menetstabilitást is meg kell említeni, az autót – nyilván ebben közrejátszott a hosszú tengelytáv is – nehéz volt kihozni a sodrából, még havas, jégkásás útszakaszokon is.

A Citroën Jumpy-hoz társított 6 gangos maunális váltó áttételezése testreszabottan illett a karakterisztikához, rövid gyorsítófokozatokkal, jól kiautózható ötödikkel és hatodikkal. Az optimális áttételezésnek köszönhetően a fogyasztás is jól domborított: városi környezetben 6.7, országúton 5.1 literes éréket rögzítettünk 100 kilométeres távolságra átlagolva.

Tesztünkben tehát egy olyan konfigurációjú Citroën Jumpy szerepel, amely konkrétan nincs beárazva az árlistán, mivel kapott egy Stop&Start rendszert. Így az alap 8 788 400 forintos bruttó listaár mellé még hozzájön 75 000 forint plusz ÁFA felár.

2016 Citroën Jumpy Club M 2.0 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött soros dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4959 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1895 mm

Tengelytáv: 3275 mm

Első gumik mérete: 215/60 R16C

Hátsó gumik mérete: 215/60 R16C

Tömeg, üresen: 1510 kg

Megengedett össztömeg: 2610 kg

Csomagtartó mérete: 5300 liter

Üzemanyagtartály mérete: 69 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 152 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.6 s (gyári), 12.6 (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Bővebb információ a Citroën hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Ónos eső: a veszélyekre figyelmeztetnek a hatóságok

Az ónos eső veszélyeire figyelmeztetett az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) kedden Budapesten, a két szervezet közös sajtótájékoztatóján. Elhangzott: az éjszaka a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet.

Gál Kristóf, az ORFK szóvivője azt hangsúlyozta, hogy senki ne rutinból közlekedjen, akár autós, akár gyalogos, akár kerékpáros. Az autósoknál fontos a nagyobb követési távolság és a sebesség megfelelő megválasztása – tette hozzá.

Arra kérte az embereket, hogy figyeljenek egymásra, és a balesetek elkerülése érdekében adott esetben azokat is engedjék el, akikkel szemben nekik lenne elsőbbségük, mert lehet, hogy az érintettek nem tudnak megállni.

Ha egy autó megcsúszik, általában a hátulja mozdul el. Ilyenkor nem fékezéssel kell korrigálni, hanem a gáz elvételével és ellenkormányzással – adott vezetéstechnikai tanácsot Gál Kristóf.

A párásodás miatt fontos az ablakok időnkénti lehúzása, a levegő cseréje és a szélvédőre irányítása.

A rendőrség azt ajánlja, hogy a kerékpárosok inkább tolják haza a járművüket.

Aki teheti, ne induljon el otthonról a zord időjárási körülmények között – tanácsolta, hozzáfűzve: ha valakinek muszáj útra kelnie, azt teli üzemanyagtartállyal tegye, és legyen nála élelem. Probléma esetén a 107-es vagy a 112-es segélyhívók tárcsázásával lehet segítséget kérni – jegyezte meg Gál Kristóf.

Hajdu Márton, az OKF szóvivője kiemelte: a legfrissebb meteorológiai előrejelzések szerint az éjszaka akár a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet az ónos eső miatt. Elsősorban azokat fenyegeti veszély, akik éjjel vagy hajnalban indulnak útnak – tette hozzá.

A jegesedés nemcsak a lakosságnak okozhat problémákat, hanem a szolgáltatóknak is – szögezte le. Az esetleges vezetékszakadások, vasúti problémák miatt komoly fennakadások, késések fordulhatnak elő.

Közölte: a katasztrófavédelemnél és a rendőrségnél egyaránt működik az országos irányító törzs, amelynek feladata az intézkedések összehangolása.

Hajdu Márton arra kérte az embereket, hogy kövessék a hatóságok tájékoztatóit.

Forrás: MTI

Bővül a Toyota gyártókapacitása Amerikában

A Toyota 400 új munkahelyet létesít princetoni (Indiana állam, USA) gyártóüzemében, ahol 600 millió dolláros beruházással teremti meg a Highlander szabadidőjármű iránti erőteljes és folyamatosan növekvő kereslet kielégítésének a feltételeit, és modernizálja a teljes gyártólétesítményt.

A beruházás célja a szerszámok cseréje, új berendezések telepítése, valamint olyan fejlett technológiák bevezetése, amelyek erősítik a gyár versenyképességét. A projekt 2019 őszén veszi kezdetét; a fejlesztés nyomán az üzem 40 000 darabbal több Highlandert lesz képes előállítani évente.

A gyárbővítési projekt része a Toyota lokalizációs stratégiájának, amely arra törekszik, hogy a járműveket az értékesítés helyén gyártsák. Jim Lentz, a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója a 2017-es Detroit-i Autószalonon jelentette be, hogy a vállalat további 10 milliárd dollár értékű beruházásra készül az Egyesült Államokban a következő öt év során. Ezzel a beruházással a világ egyik legnagyobb autógyártója még versenyképesebbé teszi már meglévő USA-beli létesítményeinek működését. Ez a bejelentés is a Toyota azon szándékát igazolja, hogy folytatni kívánja az Egyesült Államokban beruházásait. A princetoni (Indiana állam) üzemben tavaly több mint 400 000 gépkocsi készült, több, mint a gyár 20 éves fennállása óta bármikor.

„A Highlander remek járműnek bizonyult létesítményünk szempontjából; izgatottak vagyunk, hogy hamarosan még többet szállíthatunk belőle hűséges ügyfeleinknek. Ez egyszerre igazolja rátermett munkatársaink elhivatottságát, és az általuk gyártott járművek kiváló minőségét” – fogalmaz Millie Marshall, a Toyota Indiana elnöke.

A harmadik generációs Highlander 2013 óta készül az indianai üzemben; a modell folyamatosan felülmúlja az ügyfelek elvárásait. A Highlander elnyerte a 2017-es Top Safety Pick+ díjat, amellyel az IIHS (Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet) ismeri el a modell minden téren kiemelkedő törésbiztonsági és utasvédelmi jellemzőit.

Kitűnő a BMW 2 Coupé és a BMW 3 limuzin utasbiztonsága

A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és a legújabb BMW 3-as limuzin is elnyerte az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) legbiztonságosabb autókat megillető „Top Safety Pick+ díját.

 

A bajor gyártó modelljei mindegyik teszten kitűnő eredményt értek el.Az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety) legutóbbi felmérésén a legújabb, 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és BMW 3-as limuzin egyaránt elnyerte a szervezet legbiztonságosabb sorozatgyártású autókat megillető „Top Safety Pick+” díját, amely újfent igazolja a bajor prémiumgyártó azon hosszú távú törekvését, hogy mindegyik modellsorozatában tökéletes utasbiztonságot garantáló gépkocsit kínáljon ügyfeleinek.

Az intézet 2017-től kizárólag azoknak az autóknak ítéli oda a legmagasabb szintű utasbiztonságot jelentő Top Safety Pick+ díjat, amelyek az öt törésteszt mindegyikén jó eredményt érnek el, kiválóan teljesítenek frontális ütközés esetén és tökéletes kivilágítást garantálnak. A töréstesztek során az IIHS szakemberei tüzetesen megvizsgálják, hogy a sorozatgyártású gépkocsik vázszerkezete, gyűrődési zónái és biztonsági felszereltségei együtt mekkora utasbiztonságot garantálnak betonoszlopba csapódás, sarokelemnek ütközés, oldalirányú erőhatás, borulás, ráfutásos baleset és frontális karambol esetén.

A BMW a maximális szintű utasbiztonság megteremtése érdekében a 2017-es modellévtől még tovább erősítette a BMW 3-as limuzin vázszerkezetét, hogy a modell egy betonoszloppal történő frontális ütközés esetén is minden korábbinál átfogóbb utasbiztonságot garantáljon. Az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) 2016 decemberében „JÓ” értékeléssel ismerte el a legújabb 3-as BMW töréstesztjét, amelynek köszönhetően a 2017-es modellévű BMW 3-as limuzin a szervezet legmagasabb szintű Top Safety Pick+ díját is elnyerte.

2014-es piaci bevezetése óta az IIHS minden évben, immáron sorozatban negyedszerre ismeri el a BMW 2-es Coupé tökéletes utasbiztonságát. Kivételes szilárdságú vázszerkezetével és optimális erőhatás-elvezető gyűrődési zónáival a 2-es BMW mindegyik törésteszten kiváló eredményt ért el. A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé 2016 decemberében az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet Top Safety Pick díját nyerte el, így a bajor gyártó némi módosítással még tovább tökéletesítette legkisebb kupéja fényszóró-technológiáját. Az IIHS szakemberei ismételten megvizsgálták a legújabb BMW 2-es Coupé kivilágítását, amelyet JÓ eredménnyel ismertek el, a 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé így a legmagasabb szintű, Top Safety Pick+ díjat is kiérdemelte.

A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és BMW 3-as limuzin széleskörű biztonsági alapfelszereltséggel és megannyi intelligens vezetést támogató rendszerrel garantálja utasai maximális biztonságát. A bajor gyártó az Intelligens Segélyhívót (Intelligent Emergency Call), a BMW TeleServices szolgáltatásokat, a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezését (Brake Dry Assist), a kanyarodás közbeni fékerő-szabályzást (CBC – Cornering Brake Control) és a dinamikus vonóerő-szabályzást (DTC – Dynamic Traction Control) is az alapfelszereltség részeként kínálja modelljeihez. Az opcionális extrafelszereltségek listáján eközben a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), valamint az automata fékező funkcióval dolgozó (City Collision Mitigation), gyalogosokra figyelmeztető rendszerrel kiegészített (Pedestrian Warning), frontális ütközésre figyelmeztető vezetést támogató rendszer (Frontal Collision Warning) is megtalálható.

Rangos formatervezési díjat zsebelt be a Lexus LS 500

Radikálisan újszerű formájával, kupés sziluettel és a tradicionális japán esztétikát idéző utastérrel megalkotott vadonatúj Lexus LS 500 modell kapta meg a kiváló utastéri dizájnért járó 2017-es EyesOn formatervezési díjat az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon.

Az EyesOn a NAIAS által hivatalosan odaítélt díj, amit az autókiállításon látható legjobb sorozatgyártású és tanulmányautók kaphatnak meg. A zsűriben a világ autó- és a közlekedési iparágának, valamint a formatervezési iskolák vezető dizájnerei kapnak helyet, és e szakemberek választják ki azokat a járműveket, amelyeket méltónak ítélnek a EyesOn díjra. Az LS 500 ötödik generációjának dizájnja a Toyota Cityben működő Lexus Formatervezési Részleg munkája; a dizájnerek célja az volt, hogy az új luxusautó ne csupán méltó képviselője legyen a Lexus márkának, hanem a japán hagyományokat és kultúrát is megtestesítse. A tervezők tiszta lappal láttak munkához, elképzelve, milyennek kellene lennie egy zászlóshajónak, ha egy márka mindent elölről kezdene, túl akarván szárnyalni a luxusautó-vásárlók minden elvárását.

„Az LS megalkotása során arra törekedtünk, hogy ugyanazt a hatást érjük el, mint 1989-ben az eredeti LS bemutatásakor” – magyarázza Koichi Suga, az LS vezető formatervezője. „Büszkék vagyunk rá, hogy az EyesOn zsűrije értékelte erőfeszítéseinket, és a legjobb utastér díjával tüntette ki az LS 500-at.”

Már rendelhető Magyarországon is az Alfa Romeo Stelvio First Edition

Sportosság és elegancia egyedülálló, exkluzív stílusban. A formák és idomok harmóniája az Alfa Romeo műszaki kiválóságával párosítva nagyteljesítményű, rendkívül sokoldalú járművet hozott létre. Dióhéjban ez annak a Stelvio-nak a lényege, amely a több mint egy évszázada fennálló márka első szabadidőjárműveként tavaly novemberben, Quadrifoglio sportkiadásban mutatkozott be a Los Angeles-i Autószalonon.

A szupersportos modellváltozat elsöprően pozitív fogadtatása nyomán az Alfa Romeo úgy döntött, egy másik, nem kevésbé merész kiadásban is színre lép a típussal, amelynek minden részlete a maximális vezetési élményről és az első osztályú menetteljesítményekről szól. Ez a Stelvio First Edition, a modell első, exkluzív kiadása, amely már megrendelhető az Alfa Romeo márkakereskedésekben.
Ezen túlmenően egy különösen előnyös pénzügyi ajánlatnak köszönhetően a Stelvio First Edition ügyfelek a világon elsőként vezethetik azt a modellt, amely átírja a kategória szabályait.

Nem véletlenül, hiszen az Alfa Romeo új szabadidőjárműve már nevében is vérpezsdítő vezetési élményt kínál, a középkategóriás szabadidőjárművek körében felülmúlhatatlan komfort és sokoldalúság mellett. A Stelvio a legmagasabban fekvő hegyi hágó Olaszországban; ugyanígy nevezik a rajta áthaladó utat. A több mint hetvenöt hajtűkanyarral tagolt, húsz kilométeres útszakasz a vezetési és turisztikai élmények szinonimája, maga is legendás úti cél. Ha stílusosan, ráadásul családi, baráti társaságban szeretnénk meghódítani ezt a magasban kanyargó utat, egyetlen szabadidőjármű létezik csupán, amely egyesíti önmagában az élmény összes komponensét, a vezethetőségtől az olasz stíluson át a sokoldalúságig: az Alfa Romeo Stelvio. A Stelvio azonban nem csak teljesítményről és vezethetőségről szól: különösen tágas belső tere élvezetes, komfortos utazást biztosít mindenki számára, akármerre vezet is az út.

Az egyedülálló stílus és a hiánytalan alapfelszereltség mellett az exkluzív First Edition magabiztos személyiségének elmaradhatatlan pillére az új, 280 lóerős 2.0 Turbo benzinmotor, amelyet nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással kínálunk. Az új generációs erőforrás még inkább kiemeli a modell sportos temperamentumát, ami különösen országúton kap főszerepet. Az egyedülálló vezetési élmény még a gyakorlott vezetők számára is páratlan örömöket tartogat: mindössze 5,7 másodperces gyorsulásával (0-100 km/óra) a Stelvio First Edition kategóriájának legdinamikusabb képviselője.

Az izgalmas Stelvio First Edition külső megjelenését olyan vonzó stílus uralja, amely a hagyománytisztelet, a sebesség és a szépség optimális egyensúlyát nyújtja, tökéletesen kifejezésre juttatva a márka több mint egy évszázados történetét. Az összhatást 20 colos könnyűfém keréktárcsák, festett féknyergek, bixenon fényszórók, krómozott ablakkeretek, sötétített hátsó ablakok és az ajtókilincsekbe épített világítás teszi teljessé.

Ugyanez a sportos elegancia érvényesül a kecses, lényegre törő utastérben, amelynek vezetőközpontúságáról a tökéletesen formázott kormánykerék, valamint az ezen elhelyezett motorindító gomb is tanúskodik. Az alumínium váltófülek az alapfelszerelés részét képezik.

A kiváló ergonómiai szempontok szerint tervezett bőrülések fűthetők és motorosan állíthatók. A cockpit átlósan kialakított padlóalagúttal és elegánsan ívelt műszerfallal teremt hívogató vezetői környezetet. A hangulatot valódi fabetétek, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett, új generációs 3D navigációs rendszer, a műszerfalba integrált, 8,8 colos nagyfelbontású kijelző, valamint a digitális vételre (DAB) is képes hifi rendszer teszi teljessé. A műszerek tökéletes megjelenítését 7 colos színes TFT kijelző segíti.

Az Alfa Romeo Stelvio First Edition az új 2,0 literes, négyhengeres, teljesen alumínium építésű benzinmotorját kapta meg, szénszálas kardántengellyel kiegészítve. A nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódó motor legnagyobb teljesítménye 280 LE 5250/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 400 Nm 2250/percnél. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlő rendszeren túlmenően a motor olyan különleges technológiákat vonultat fel, mint a kettő-az-egyben turbófeltöltő, vagy a 200 bar nyomáson üzemelő, közvetlen benzinbefecskendezés, amelyek együttesen a teljes üzemi tartományban különösen gyors gázreakciót és kivételesen takarékos működést tesznek lehetővé.

A Stelvio First Edition alapfelszerelésként kínálja a Q4 összkerékhajtási rendszert, amely a nyomatékmegosztást valós időben szabályozva biztosít kiemelkedő teljesítményt, takarékosságot és biztonságot. Az Alfa Romeo új szabadidőjárművének Q4 hajtási rendszere az összkerékhajtás összes eredendő előnyét a hátsókerékhajtású autók által kínált vezetési élménnyel társítja.
A Q4 rendszer felépítését tekintve aktív osztóműből, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. Egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően.
Normál körülmények között a Q4 rendszerrel szerelt Stelvio First Edition hátsókerék-hajtású autóként viselkedik; a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát is képes az első tengelyre átcsoportosítani. Ez a megoldás a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.

A Stelvio First Edition ugyancsak alapfelszereltségként kínálja az olyan új aktív biztonsági rendszereket, mint az integrált fékrendszer, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékezés, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Szintén szériatartozék a dinamikus segédvonalakkal kiegészített tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, az elektromos vezérlésű csomagtérajtó, valamint az automata távolsági fény vezérlés.

Kiderült, melyek az autópálya matrica vásárlás legnépszerűbb módjai

Jóllehet még mindig a benzinkúton történő vásárlás a legnépszerűbb módja az autópálya matricák beszerzésének, a kényelmi szempontok úgy, mint az egyszerűség és a gyorsaság miatt ma már jelentős az a vásárlói kör, amely az elektronikus eszközökön és okostelefonon veszi meg a matricáját.

Jóllehet a benzinkút az útdíjak beszerzésének leginkább preferált helyszíne, mégis egyre többen fordulnak az alternatív fizetési megoldások felé. A kényelem, a könnyű kezelhetőség és a gyors ügyintézés lehetősége miatt hamarosan egyre nagyobb hangsúly helyeződhet az elektronikus fizetési módozatok, így a mobiltelefonon történő vásárlásra is – derül ki a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil valamint az NRC közös kutatásának eredményeiből.

Az autóval rendelkező matricavásárlók 71 százaléka még mindig az út menti benzinkutakon szerzi be a fizetős útszakaszokra az úthasználati jogosultságot. A döntés mögött meghúzódó elsődleges ok nem más, mint a megszokás, ami azt jelenti, hogy a berögződések a magyar emberek legfőbb vezetői a vásárlásaik során.
Azzal már úgy tűnik, mindenki tisztában van, hogy más módjai is léteznek a jogosultság megvásárlásának, az autóval rendelkező matricavásárlók 29 százaléka ugyanis rendszeresen valamilyen elektronikus fizetési mód igénybevételével rendezi az ilyen típusú vásárlásait. A vizsgált alcsoport közel 20 százaléka próbálta már az okostelefonos alkalmazással történő matricavásárlást, azonban a válaszadók mindössze egytizede használja rendszeresen ezt a fizetési alternatívát.
A felmérés arra is kitért, hogy melyek a leggyakrabban vásárolt matrica típusok. A válaszok tükrében elmondható, hogy az autóval rendelkező matricavásárlók nem terveznek hosszú távra, hiszen a legtöbben a tíznapos országos matricát választják utazásaikhoz (67%). Ez az arány a benzinkúton vásárlók esetében magasabb, közel háromnegyedük dönt rendszeresen emellett az opció mellett, de az elektronikus fizetési módozatokat igénybe vevők 55%-a is hasonlóképp cselekszik.
Az elektronikus úton vásárlókra inkább jellemző, hogy éves megyei matricát vesznek, mint a benzinkúton vásárlókra. A legkisebb érdeklődés mindenütt a havi országos matricák iránt mutatkozik.

A kutatásból ezzel együtt az is kiderül, hogy a vizsgált alcsoport többsége (43%) percekkel az utazás előtt veszi meg az autópálya-matricát, a gyakoriságot tekintve ezt követi az év eleji vásárlás, amely az elektronikus úton vásárlók körében a legnépszerűbb (36%).

A Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil tapasztalatai szintén hasonló tendenciát mutatnak. Az applikáción keresztül vásárolt, 2017-es évre szóló matricák közül ugyancsak az éves megyei autópálya-matrica a legnépszerűbb. Az eddigi 10698 vásárló összesen 16323 darab éves megyei és országos matricát vett, amiből 14388 darab éves megyei matrica volt.

A vásárlás időpontját tekintve a Simple alkalmazásban 2016-ban a heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
Bár sokan az utolsó pillanatig várnak a matricavásárlással, érdemes észben tartani, hogy már a pályára lépés időpontjában rendelkeznünk kell érvényes matricával, annak utólagos pótlására nincs lehetőség. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója, ráadásul az érvényesség ellenőrzése nem igényel külön utánajárást, hiszen az alkalmazásban folyamatosan nyomon követhető, így segítve a felhasználókat abban, hogy elkerüljék az egyébként sokezer forintos pénzbírságot.
Míg a benzinkutas vásárlásoknál kiegyenlített a nemek közötti megoszlás, addig az alternatív megoldásokat jellemzően férfiak veszik igénybe. A válaszadók életkorát vizsgálva ugyanis az tapasztalható, hogy a fiatal (18-39), felsőfokú képzettséggel rendelkező budapesti férfiak érdeklődnek leginkább az elektronikus fizetés lehetősége iránt, de ez a tendencia a jövőben változhat, és a potenciális vásárlók köre bővülhet az idősebb generáció tagjaival is.

A Volkswagen klímakomfort szélvédője fűtőszálak nélkül is tökéletes kilátást nyújt

Klímakomfort szélvédőjével a Volkswagen kiváló megoldást talált a tökéletes kilátásra. A fűtőszálak nélküli konstrukcióban leheletvékony, elektromosan vezető ezüstréteget visznek fel az első szélvédő rétegei közé, amely elektromos áram hatására gondoskodik a szükséges hőről.

E technika 400 – 500 watt maximális teljesítményfelvétel mellett a legrövidebb idő alatt melegíti fel a szélvédőt, hatékonyan segítve a jég leolvasztását. Az első szélvédő alsó részén emellett kívülről nem látható fűtőszálak szolgálnak az ablaktörlők felfekvő felületének melegítésére, megelőzve a lapátok lefagyását. A fűtőszálak nélküli és infravörös sugarakat visszaverő első szélvédőt a Volkswagen a Golf, Golf Sportsvan, Golf Variant, Tiguan, Passat és Passat Variant modelljeibe kínálja extrafelszerelésként.

Az innovatív szélvédő nem csupán a hideg évszakban bizonyul hasznosak. Nyáron a vékony ezüstréteg egyfajta passzív hőpajzsként szolgál, s a napsugárzás akár hatvan százalékát is visszaverve akár 15 Celsius fokkal hűvösebben tarthatja az utasteret, mint a hagyományos, zöld színezésű szélvédők. A napon leparkolt autóban azután így jóval gyorsabban kellemes klímát alakíthat ki a légkondicionáló berendezés.

A fűthető szélvédő korántsem újdonság az autózásban. Az első szélvédőbe ágyazott vékony fűtőszálak immár évtizedek óta sikerrel akadályozzák meg extrafelszerelésként az üvegfelület párásodását, illetve gondoskodnak a lerakódott jégréteg gyors leolvasztásáról. E vékony fémhuzalok azonban bizonyos esetekben – különösen az esti szembeforgalom vagy épp a lenyugvó nap fényében – láthatóvá válnak a vezető számára.

Renée Fleminget a BMW Group Magyarország szállította Budapesten

A nem kevesebb, mint négyszeres Grammy-díjas Renée Fleming hatalmas sikert aratva, klasszikus ária- és dalestet adott január 21-én az Erkel Színházban. A harmincéves pályafutása során a világ legfontosabb színpadain fellépő amerikai szopránt az Opera intézményi partnere, a BMW Group Magyarország szállította Budapesten.

A New York-i Metropolitanben több mint kétszázszor fellépő, Barack Obama beiktatási ceremóniáján is éneklő, repertoárjában három évszázad zeneszerzőinek mintegy 50 operáját felvonultató Renée Fleming másodszor lépett színpadra Magyaroszágon. Az Erkel Színházban 2017. január 21-én megrendezett klasszikus, zongorás koncerten többek között Brahms, Massenet, Fauré, Saint-Saëns, Delibes, Verdi, Tosti, Donaudy, Cilea és Leoncavallo művei hangzottak el.

A világszerte ünnepelt énekesnőt budapesti tartózkodása során az Operához a BMW Art&Culture program keretében 2015 februárjában intézményi és kizárólagos autóipari partnerként csatlakozó BMW Group Magyarország egy 7-es sorozatú BMW-vel szállította.

A bajor gyártó zászlóshajóának szerkezeti felépítése a BMW i modellekben alkalmazott úttörő járműtechnológián alapuló innovatív Carbon Core rendszeren alapszik, amely amellett, hogy csökkenti a jármű tömegét, minden korábbinál erősebbé és merevebbé teszi a karosszéria vázát.

A 7-es sorozatban mutatkoztak be először olyan újdonságok, mint a gesztusvezérlés vagy a távirányítású parkolás, de kategóriájában szintén először vált elérhetővé a lézervilágítás is. A BMW legnagyobb modellje kétféle karosszériaváltozattal rövid és nyújtott tengelytávval, 4-féle erőforrással, valamint a BMW legfrissebb kortárs luxust magán hordozó formatervével érhető el Magyarországon.

A BMW Art&Culture program történetének negyven évében, a BMW Group több mint száz kulturális partneri viszonyt épített ki világszerte a modern és kortárs művészeti irányzatok, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a formatervezés területén, a művészeti értékek hosszú távú fenntartásának érdekében.

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtenstein-en, Olafur Eliasson-on, Jeff Koons-on és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboim-ig és Anna Netrebko-ig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

A Ford GT kínálja minden eddigi sorozatban gyártott Ford közül a legmagasabb végsebességet és leggyorsabb köridőt

A vadonatúj Ford GT EcoBoost motorja a legnagyobb teljesítményű a márka összes ilyen technológiájú erőforrása közül, s ehhez a teljesítményhez kimagasló aerodinamikai hatékonyság és fejlett dinamikai rendszer társul – nem csoda hát, hogy 347 km/órás végsebességével a Ford GT minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Fordja.

Pályaversenyekre optimalizált formatervével a lenyűgöző sebességre képes Ford GT a márka versenysportos múltja előtt tiszteleg. A 2016-os fejlesztési időszak tesztjei során – ahol minden autó új folyadékokkal, friss gumiabroncsokkal és optimális futómű-beállításokkal, azonos körülmények között és ugyanazzal a pilótával futott – a Ford GT a kanadai Calabogie Motorsports Park versenypályán jobb köridőt futott, mint a McLaren 675LT és a Ferrari 458 Speciale:

Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9

“A Ford GT minden porcikája a teljesítményt szolgálja” – mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. “A karbonszálas építési móddal sikerült jelentős mértékben csökkenteni a tömeget. Ezt a megtakarítást aztán ott használtuk fel, ahol ez sokkal fontosabb: a teljesítmény, ezen belül pedig főleg az aktív menetdinamika terén. Így az autó még gyorsabbá vált.”

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú modell teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 2,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

“Mindig is számítottunk arra, hogy az EcoBoost V6-os remekül teljesít majd a Ford GT-ben” – nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A hajtásláncot a Daytona Prototípus versenyautóban teszteltük, amely két szezont futott az IMSA bajnokságban, az utolsó évadban pedig már a Ford GT szerepelt. Nagyon elégedettek vagyunk a működésével – mind a versenypályán, mind pedig közúton.”

Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT két fő vetélytársa, a McLaren 675LT és a Ferrari 488 között helyezkedik el. Az autó amerikai specifikációjú változatának teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára nagyobb sebességet kínál.

A Ford GT azóta újra bebizonyította, mire képes, hiszen kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban, és sok más pályán is elsőként ért célba a tavalyi IMSA és WEC bajnokságokon. A nagy teljesítményű pályaverseny-változat számos megoldása a sorozatgyártású Ford GT-be is bekerül, új magasságokba emelve a fejlett aerodinamikájú, csúcskategóriás futóművel felszerelt szupersportkocsi teljesítményét.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK