Főoldal Blog Oldal: 352

220 Citroën Berlingo-t vásárolt a Magyar Posta

A C Automobil Import Kft., a Citroën magyarországi importőre a kisáruszállító járművek beszerzésére kiírt eljárások egyik nyerteseként 220 darab Berlingo furgont értékesített a Magyar Posta Zrt-nek. A Berlingo flotta utolsó példányait november végén vették át a Posta munkatársai.

A Berlingo flotta L2-es hosszúságú, jól felszerelt, fehér színű furgonokból áll, amelyeket a legkorszerűbb 1.6 literes, 100 LE-s BlueHDi dízelmotor hajt. A Magyar Posta Zrt. nagy hangsúlyt fektet arra, hogy új autói a lehető legkevésbé terheljék a környezetet, így a most átvett Berlingók a városi környezetszennyezést hatékonyan csökkentő Stop & Start rendszert is megkapták.

A Citroën 20 éve mutatta be az Európában piacvezető Citroën Berlingo első generációját. A kisáruszállító azóta is töretlen sikerét kényelmének, megbízható és takarékos dízelmotorjainak, valamint optimális raktérméreteinek köszönheti.

Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon 2017: a BMW Group újdonságai

A BMW Detroitban, a 2017. január 8-a és 22-e között megrendezendő Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon tartja az új BMW 5-ös limuzin világpremierjét és a BMW Concept X2 tanulmányautó tengerentúli debütálását.

A BMW színpadán a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának első plug-in hibrid változata és nagyteljesítményű BMW M Performance modellje is reflektorfénybe gurul, a BMW 530e iPerformance és a BMW M550i xDrive mellett pedig a minden korábbinál elegánsabb opciókkal felszerelt BMW 6-os sorozat is bemutatkozik. Sőt mi több, a BMW ConnectedDrive vadonatúj szolgáltatásokról rántja le a leplet.

Világpremier: az új BMW 5-ös limuzin

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja egy lélegzetelállítóan sportos, ellenállhatatlanul elegáns és magával ragadóan stílusos felső-középkategóriájú limuzinként érkezik meg az utakra. A világszerte 2017 februárjában debütáló új modell még dinamikusabb menetteljesítménnyel, a vezetést támogató rendszerek páratlanul széleskörű palettájával, minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati rendszert kínáló intelligens hálózattal és egy vadonatúj, innovatív operációs rendszerrel biztosítja be kategóriaelső pozícióját az üzleti járművek szegmensében. Az új BMW 5-ös limuzinban mindeközben minden adottság és tulajdonság megvan ahhoz, hogy tovább folytassa elődjei kimagasló autóipari sikertörténetét; az 5-ös BMW első hat modellgenerációjából összesen több mint 7,9 millió példány talált gazdára világszerte. „A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja a járműtechnológiai innovációkban bővelkedő jövő felé vezető utat mutatja meg nekünk, ahogyan azt Strategy NUMBER ONE > NEXT vállalati stratégiánkban is előrevetítettük. Meggyőződéssel valljuk, hogy a piacvezető járműtechnológiai szaktudás, az érzelmekben gazdag termékpaletta és a digitalizáció egyaránt a hosszú távú üzleti siker záloga. Felsőkategóriájú modellpalettáink módszeres bővítésével eközben egyre több ügyfelünk igényét elégítjük ki. Kétségem sincs afelől, hogy bemutatkozásakor az új BMW 5-ös sorozat abszolút járműtechnológiai mércét állít fel az autóiparban, amellyel még tovább fokozza a vezetés élménye iránti szenvedélyt. Az új 5-ös BMW-vel az üzleti limuzinok elsőszámú szimbólumát kínáljuk fel ügyfeleinknek” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW 530e iPerformance

2017 márciusában, mindössze néhány héttel a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának piaci bevezetése után, a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának palettájára a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat is megérkezik. A BMW 530e iPerformance típusnéven bemutatkozó sportos limuzin a bajor gyártó legendásan lendületes vezetési élményét a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás lehetőségével egyesíti. A modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,9 liter*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 44 gramm* kilométerenként. A BMW 530e iPerformance a felső-középkategóriájú üzleti limuzinok leginnovatívabb modelljeként érkezik meg az utakra, az új 5-ös BMW legmodernebb vezetést támogató rendszereivel felvértezve – az úttörő BMW eDrive technológiának köszönhetően kilenc különböző hajtáslánc-konfigurációval. Mindezt fejedelmi helykínálat, hatalmas csomagtartó és páratlanul kényelmes utazási funkciók egészítik ki, amelyekkel a BMW 5-ös sorozat még a leghosszabb utakat is élménnyé varázsolja. A BMW 530e iPerformance meghajtásáról a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó kétliteres benzinmotor innovatív párosa gondoskodik, amely kivételesen gazdaságos és felettébb erőteljes plug-in hibrid meghajtást kínálva emeli új szintre az új 5-ös BMW egyszerre dinamikus, kiegyensúlyozott és hatékony karakterét. A BMW plug-in hibrid modelljeit megillető iPerformance típusnév a jövőbe mutató BMW i divízió technológiai örökségét hirdeti, a BMW 530e iPerformance pedig hatodikként gurul fel az ügyfelek körében hatalmas népszerűségnek örvendő iPerformance-palettára.

Az új BMW M550i xDrive

Az új BMW 5-ös sorozat világpremierjével egy időben a BMW M GmbH is kigurítja a garázsból a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának BMW M Performance modelljét. Az új BMW M550i xDrive a hetedik modellgeneráció palettájának aktuális etalonjaként érkezik meg az utakra. A letaglózó erejű BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrásnak, a hátsókerék-meghajtás előnyei szerint kifejlesztett BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak és a típus-specifikus BMW M Performance futómű-hangolásnak köszönhetően az új BMW M550i xDrive nem csupán egy vérbeli négyajtós sportautó, de az üzleti limuzin szegmens legdinamikusabb modellje is. A bőséges nyomatéktöbblettel hódító, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor a lélegzetelállító teljesítmény, a csodálatosan precíz vezethetőség és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság egyedülálló egységét nyújtja, amellyel az új BMW M550i xDrive minden vezetést és együtt töltött pillanatot magával ragadó élménnyé varázsol.

A BMW 6-os sorozat kizárólagos extrafelszereltségi opciói

2017 tavaszán új tételekkel bővül a BMW 6-os sorozat extrafelszereltségi palettája. Az egyedüli opciók kizárólag a luxuskategóriájú modelltrió tagjaihoz válnak elérhetővé, hogy még látványosabban és minden korábbinál intenzívebben fokozzák tovább a BMW 6-os Coupé, a BMW 6-os Cabrio és a BMW 6-os Gran Coupé sportos karakterét. A BMW 6-os sorozat képviselőit a bajor gyártó ügyfelei immáron a vadonatúj Sonic Speed Blue mélykékmetál karosszéria-fényezéssel is megrendelhetik. Az M Sport felszereltségi csomag részeként – amelyet mindhárom modellváltozat esetében külön-külön állítottak össze a tervezők – a BMW 6-os Coupé, a BMW 6-os Cabrio és a BMW 6-os Gran Coupé alá a BMW M divízió 20 collos könnyűfém kerékgarnitúrája is elérhetővé válik. Az M-specifikus, duplaküllő-dizájnú, kéttónusú keréktárcsákat eltérő méretű, defekttűrő abroncsokkal szereli fel a gyártó. Az M Sport felszereltségi csomag kiegészítő opciójaként megrendelhető, szénszálból készült dekorcsíkokkal ráadásul az utastér sportos hangulata is még tovább fokozható. Ezek a tételek korábban egytől egyig a BMW M6 Coupé, a BMW M6 Cabrio és a BMW M6 Gran Coupé kiváltságai voltak.

Az önfeledt vezetés új dimenziója, avagy a BMW Concept X2 tanulmányautó tengerentúli premierje

A BMW Group a BMW Concept X2 tanulmányautó képében vadonatúj modellt mutat be a prémium kompakt szegmensben. Az újdonság terepkupé-koncepciójának karosszéria-kialakítása és forradalmi vonalvezetése új irányzatot indít el a BMW X modellcsalád történetében, miközben az ikonikus jármű-sziluett a vállalatcsoport kupégyártási történelmének mérföldköveit is feleleveníti. A végeredmény egy sportos kiállású, nagyvárosi környezetbe termett, kompakt méretű tanulmányautó – a dinamikus kisugárzás és a magabiztos járműkarakter tökéletes egységével karöltve. Jellegzetes arányaival a BMW Concept X2 tanulmányautó már ránézésre is egyértelművé teszi markáns kvalitásait: amíg a hatalmas keréktárcsák és a két részre osztott karosszéria-koncepció stílusjegyei a BMW X modellcsaládra jellemző sokoldalú funkcionalitást nyomatékosítják, addig a hosszú tengelytávolság, az elnyújtott tetővonal, a rövid túlnyúlások és a meredeken lejtő C-oszlopok kifinomult egysége a vadonatúj modell lendületes, áramvonalas karakterét kelti életre.

BMW Connected: vadonatúj funkciók az új BMW 5-ös limuzinban

A BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásainak köszönhetően a BMW ügyfelei vezetés közben már hosszú évek óta minden korábbinál szorosabb kapcsolatot ápolhatnak autójukkal, az új BMW Connected piaci bevezetésével pedig a bajor gyártó egy olyan teljes körű digitális koncepcióval rukkolt elő, amely a hétköznapi életvitelhez alkalmazkodó szolgáltatásaival az autón kívül is egyszerűsíti és támogatja a személyes mobilitást. Az új BMW 5-ös limuzinban ráadásul számos vadonatúj funkció ünnepli világpremierjét, így például a BMW Connected Onboard szolgáltatás-paletta – amely a központi kijelzőn már az indulás pillanatában személyre szabott információkkal szolgál – és a „Remote 3D View” funkció, amelynek köszönhetően a bajor gyártó ügyfelei okostelefonjukon keresztül minden pillanatban figyelemmel követhetik az új 5-ös BMW közvetlen környezetét. A BMW ConnectedDrive a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) részeként mindezek mellett vadonatúj, forgalmi fennakadást érzékelő intelligens funkcióval is bővül: a technológia a forgalomban résztvevő BMW modellek közötti szinkronkommunikációnak köszönhetően segít elkerülni a tervezett útvonalon fennálló forgalmi torlódásokat és baleseteket.

[TESZT] Volvo V40 Cross Country T5 AWD – visszafogottság eleganciával ötvözve

Bár közel sem mondható újdonságnak a svéd márka belépőszintű modellje, azonban számos faceliftes újdonsággal meg lett spékelve. Alapvetően tehát a koncepció nem változott, érkezik a jól megszokott és hőn szeretett precizitás plusz minőség kombó, de azért akadnak hiányosságok, vagy inkább kérdőjelek. Teszteltük a Volvo V40 Cross Country T5 AWD-t.

Kimondottan lenyűgözte korábban a sajtót, és persze a vásárlóközönséget is, amikor a Volvo bemutatta az XC90-et, már nem koncepcióként. Minden kétséget kizáróan nagy dobás volt ez, olyan, amire mindenki várt, s hát legyünk őszinték: több, mint 10 éves modellciklus távlatában azért már elkélt némi megújulás. Na meg a prémiumszegmens nem az az irányvonal, ahol jól megtűrik az amúgy évek során bőszen bizonyító modelleket, elvárt, hogy érkezzen némi új (ami nem hagyatkozik kifejezetten a faceliftre).

A Volvo V40 Cross Country T5 AWD egyelőre azonban nem tudunk túl sok újdonsággal szolgálni, mentségére legyen mondva a szintén hosszú modellciklusnak: hamarosan megújul a márka e kategóriája is, szépen felzárkózva az imént emlegetett XC90, majd utána érkezett S90-V90 lineuphoz. Kell is, bár személy szerint semmi probléma a V40 tálalásával, el képes feledtetni az autó a Ford Focus-rokonságot (azonos padlólemez), és a mai napig elbűvöli a sofőrt, utasait. Tudni kell ugyanakkor, mire számítsunk.

Mindig is a hűvös elegancia jellemezte a Volvo modelljeit, így a Volvo V40 Cross Country T5 AWD is tökéletesen hordozza a trendet kívül és belül is egyaránt. A küllemet egyöntetűen a Thor kalapács-elgondolás dobja fel a front részen – ez az egyik legfőbb újítás, amellyel már a V40 is kezd felsorakozni a jelenlegi modellarculathoz, s igencsak jól is áll neki elfogultság nélkül.

Minden a régi, de végeredményben hatásos a facelift. Hamarosan jön a teljes megújulás!

A hűtőmaszk hangsúlyos Volvo emblémája ellentmondást nem tűrően adja a külső szemlélő tudtára, hogy ez bizony más kategória, mint amit a hasonszőrű „kollégák” képviselnek, kicsit pöffeszkedően, de azért úriasan tálalva önmagát. Némi CC-s, azaz Cross Country-s jelleg bejátszik, ez a műanyag burkolatokban ütközik ki az alsó vonalvezetéseknél, a ködlámpafészkek ilyenek például; az oldalvonalakat tekintve szintén visszaköszönnek az egyedi formák.

Hátulról és figyelemreméltó megjelenést kapott a Volvo V40 Cross Country T5 AWD. A zárófények burkolata absztraktba hajló formaisággal mosolyog, közrefogva a csomagtérajtó sötét tónusú üvegezését, óriási Volvo-felirattal megpakolva, kellemes harmóniában a lökhárító alá gondolt dupla kipufogóvégződéssel. Meg persze a köztes műanyag, kissé diffúzorra is emlékeztető berakásról sem szabad megfeledkeznünk, hajrá, offroad-kinézet, még mindig tud hódítani az ilyesfajta jellegzetesség.

Alaphangon aprónak tűnhet a Volvo V40 Cross Country T5 AWD csomagtere, ugyanis 335 litert tud biztosítani a pakkoknak. Viszont bővíteni lehet, akkor már 1 köbméter fölé tornászható az érték. Mondjuk ez a kategória nem arról szól egyébként, hogy telepakolva útnak indulunk, négy-öt fővel, ez sokkal inkább a hétköznapibb, ugyanakkor kihívásokkal megfejelt életstílust irányozza. Lehet, reklámszagú, szlogenjellegű volt ez a mondat, de tény, hogy azért a Volvo V40 Cross Country T5 AWD-t birtokolni már önmagában is kihívás, nem beszélve arról, hogy óhatatlanul vonzza az embert: menjünk síelni, kirándulni, mindegy, hová – csak a szabadban legyen.

Nyugodtan tervezhetünk vele kiruccanásokat

Szabadidőautó a Volvo V40 Cross Country T5 AWD? Kétségtelenül, elsősorban pároknak, vagy olyan kisebb családoknak, ahol még nem előfeltétel a gigászi pakolhatóság, férőhely. Mindezek ellenére a Volvo V40 Cross Country T5 AWD enteriőrje tágas kategóriáján belül, a 2646 milliméteres tengelytáv ezt optimálisan támogatja is. Az anyaghasználat jó, puha felületekkel találkozhatunk, ugyanakkor azért akad egy-két keményebb, barátságtalanabb műanyag felületi kidolgozás. Összességében nem érezzük, hála az égnek, ebben közrejátszik a célirányos kidolgozás, az ergonómia, és nem utolsósorban a tesztautó konfigurálásából adódó színválasztások, kombinációk.

Bár a Volvo mint brand, valamint konkrétan a Volvo V40 Cross Country T5 AWD is a konzervatívizmust képviseli, a tesztautóban felsorakoztatott funkcionalitás és opciók szintén mély benyomást tettek ránk a levezetett egy hét alatt. A műszerfal a svédekre jellemzően lényegre törő, jól átlátható; a digitális arculat teljesen testre is szabható, többfajta stílussal bír operálni. Ez hasznos, hiszen az egyhangú áthallásba hajló műszeregységek ezáltal kicsit csinosíthatók, színesíthetők.

Utasvédelem, fejlett technológiákkal

Messzeföldön híres a Volvo utasvédelmi rendszeregyüttese, erről most nem tartanánk kiselőadást, ugyanis több ízben megtettük már, konkrétan a V40 CC esetében is. Természetesen a felszereltségnek megfelelően a Volvo V40 Cross Country T5 AWD is rendelkezik minden földi jóval, ezek jelentős részét próbálni is tudtuk a mindennapos közlekedésnél, elégedettségünkre nem találtunk panaszt egyik opciónál sem.

Kényelmes, jól testre szabható ülések jellemzik a Volvo V40 Cross Country T5 AWD-t, kellő ülő- és hátlap szélességekkel és hosszakkal, masszívabb utazásokhoz is elegendő komfort-tartalékkal. Ez a tézis igaz az első, illetve a hátsó ülésekre is, hátul 180 centi feletti testmagassággal már kompromisszumok jönnek, alaphangon két felnőtt tud osztozni itt.

Hot hatch-szintű teljesítmény papír szerint, a karakterisztika nem annyira kirobbanó

1969 köbcentiméter, sornégyes benzines turbómotor. A Volvo V40 Cross Country T5 AWD ilyet kapott, és nem kevesebb, mint 245 lóerővel képes gazdálkodni a hajtáslánc, 5500-as percenkénti fordulatszámon elérve a teljesítménycsúcsot.

Mindehhez 350 Newtonméternyi forgatónyomaték társul, ez már 1500 RPM-en érkezik, érezhetően: a társított 8 sebességes automataváltó finoman, szinte észrevétlenül váltogat fel és vissza, megfelelő fordulatszám-tartományokat garantálva a zökkenőmentes utazás kifejtéséhez. A karakterisztika tehát meggyőző, nem is lehetne más, hiszen a teljesítmény magáért beszél – papíron mindenképp. Gyakorlatban jóval visszafogottabb a Volvo V40 Cross Country T5 AWD, mint ahogyan azt képzelnénk első blikkre, pedig az összkerékhajtás ellenére az üres tömeg alig több, mint 1.4 tonna.

A teljesítményhez kell a háttér

Akár könnyedebb terepen, akár csúszós, latyakos úton kiválóan teljesít a Volvo V40 Cross Country T5 AWD állandó összkerékhajtása, az amúgy is jelen lévő menetbiztonságot jelentős stabilitással és korrekt kiegészítő tulajdonságokkal ruházza fel. Mindenképp javallott AWD-t választani a Volvo modellek konfigurálásánál, higgyék el: megéri.

Fogyasztás tekintetében viszont nem annyira visszafogott a Volvo V40 Cross Country T5 AWD, mint mondjuk amikor a beltér lényegiségét vizslatjuk. Városi körülmények közt 9.3, országúton 5.9 litert sikerült regisztrálnunk 100 kilométerre átlagolva, ami végeredményben a papírforma szerint megadott teljesítményhez jól passzol, viszont nem volt jellemző egyáltalán a tesztelés alatt a sportos, kirobbanó jellegű haladás.

2016 Volvo V40 Cross Country T5 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1969 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1783 mm

Magasság: 1458 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1420 kg

Megengedett össztömeg: 2055 kg

Csomagtér kapacitása: 335 liter, 1032 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári mérés), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.3 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.5 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 149 g/km

Bővebb információ a Volvo hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Volkswagen Tiguan lett kategóriájának legjobbja az Euro NCAP 2016 összesítése alapján

Az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programm; Euro NCAP) közzétette a 2016-os év legjobb modelljeinek listáját. Tekintélyes elismerésben részesült a Tiguan is, amelyet kategóriája legjobbjának („Best in Class”) választottak a kisméretű terepjárók szegmensében. A sikermodell ezzel egyike lett a kategória legbiztonságosabb járműveinek.

Júniusban az új Tiguan teljesítette az Euro NCAP komoly követelményeket támasztó vizsgálatait és ötcsillagos minősítéssel zárta a tesztsorozatot. A széles körű vizsgálat négy részterület eredményeit vette figyelembe, így a minősítés a felnőtt- és gyermek-utasvédelem, a gyalogosvédelem és a biztonságot támogató rendszerek értékelését egyesíti.

Az Euro NCAP teszt követelményeit a 2016-os évben tovább szigorították. Idén először alkalmaztak a tesztek során új, gyermek méretű tesztbábukat. Az új Tiguan kiváló eredményt ért el a felnőtt és gyermek utasok védelmére vonatkozó vizsgálatokon. Köszönhetően a szériafelszereltséghez tartozó ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítési pontoknak, valamint a második üléssor biztonságiöv-előfeszítőinek, egy frontális vagy oldalirányú ütközés esetén a gyermekek és a felnőttek is magas fokú védelmet élveznek.

A gyalogosvédelem kategóriájában az új Tiguan szerkezeti elemei kiemelkedően pozitív értékelést kaptak. Ilyen részlet például az úgynevezett aktív motorházfedél, amely gázoláskor a súlyos fejsérülések veszélyét hivatott csökkenteni. Ezen kívül az új Tiguan a városi vészfék funkcióval és az előrelátó gyalogosvédelemmel kiegészített Front Assist környezet-figyelő rendszerével is hódít, amely csökkenti egy esetleges baleset súlyosságát, a legjobb esetben pedig akár meg is előzheti annak kialakulását. Ezen kívül olyan fejlett biztonsági berendezések szerepelnek a Tiguan szériafelszereltségének listáján, mint az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), a hátsó biztonsági övek becsatolására is figyelmeztető jelzés vagy az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist funkció.

Az Euro NCAP minden évben nyilvánosságra hozza a legjobban teljesítő modellek listáját. 2016-ban az összes autógyártótól 22 modellt vetettek alá az Euro NCAP komoly követelményeket támasztó vizsgálatsorozatának. A tavalyi évben a Touran szintén kategóriájának élén végzett az eredmények összesítésekor.

Nagyteljesítményű utcai verzió is készül a Toyota Yarisból

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.

A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd.

1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző.

Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába.

Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul.

A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen.

A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.

Túllépni a határokon

A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.

„Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a Toyota Racing, a Lexus Racing és a GAZOO Racing. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.”

Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere.

A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.

A Toyota visszatérése a WRC-be

A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.

„Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke

A GAZOO jelentése

A GAZOO szó garázst jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak.

A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a GAZOO a japán gazo szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.

Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”

„Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „Büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

A Volkswagen I.D. család legújabb tagja Detroitban kerül leleplezésre

Megkezdődött az elektromos mobilitás korszaka: Detroitban, a január 8-22 között sorra kerülő Észak-Amerikai Nemzetközi Autó szalonon (NAIAS) a Volkswagen bemutatja az I.D. modellcsalád újabb változatát: egy új korszak többfunkciós gépjárművét.

A tanulmányautó összekovácsolja a Volkswagen márka legendás gyökereit és az elektromos hajtás felé tartó jövőjét. Az I.D.-hez hasonlóan e koncepció autó alapja is a Moduláris Elektromos Platform (MEB), így megmutatja a MEB-ben rejlő lehetőségeket és alkalmazásának széles tárházát.

Az I.D. szeptemberi, a párizsi autószalonon történt bemutatása óta ez a rövidítés testesíti meg a Volkswagen teljesen hálózatba kapcsolt, teljesen elektromos hajtású autóinak új nemzedékét. Az I.D. mindezek mellett a világos formatervezési nyelvet, a letisztult formákat, az őszinte érzelmeket és természetesen az ideális belső tér koncepcióját adja a Volkswagenre jellemző, a legapróbb részletekben is megjelenő minőséggel.

Ez az I.D. tanulmányautó a jövőben képes lesz teljesen önálló, vezető nélküli közlekedésre is. Az elektronikusan visszahúzódó kormány a Volkswagen embléma megnyomásával eltűnik a műszerfalban. Miközben a gépkocsivezető pihen, a lézer-szkennerek, ultrahang vezérlésű radar érzékelők és kamerák figyelik a többi közlekedőt és a környezetet.

A Detroitban bemutatandó I.D tanulmányautó összekovácsolja a Volkswagen márka legendás gyökereit és az elektromos hajtás felé tartó jövőjét. Az újdonság teljes koncepciója forradalmi jellegű. Összeköti az utazáshoz szükséges teret az elektromos autóval megtehető nagy távolsággal. Ez már a szabadság új érzete nulla károsanyag kibocsátással A mobilitás új korszakának kezdete.

Átadásra került az első állami támogatású teljesen elektromos BMW i3

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as kapta meg pénteken, az elsők között Magyarországon.

Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát.

Topa Jenő és Topáné dr. Váradi Irén 1990 óta üzemeltetik a Kígyó Patikákat Hajdúszoboszlón és Berettyóújfaluban. Elkötelezett BMW márkarajongóként első elektromos autójukat, a BMW i3-as modellt a debreceni Magisz Kft. hivatalos BMW márkakereskedésben vásárolták.

Az eseményen részt vettek a BMW Group Magyarország képviselői is, Berkes Zoltán kereskedelmi vezető és Mala Ferenc BMW i márkavezető is. A BMW Group Magyarország számára is nagy lehetőség a Magyar Állam elektromos autókat támogató kezdeményezése, melynek bejelentése egybeesett a BMW i3 vadonatúj, 94 Ah-s akkumulátorral felszerelt modelljének hazai megjelenésével. A megnövelt kapacitású akkumulátorral akár 300 km megtételére is képes az autó, tisztán elektromosan, miközben környezetét egyáltalán nem szennyezi károsanyag kibocsátással.

2016. október végétől lehet pályázni a másfél millió Ft összegű állami támogatásra, melyet a BMW Group Magyarország a 94 Ah-os BMW i3 modell esetében további 774.000,-Ft-tal támogat, így az autó eredetileg 12.264.000,-Ft-os alapára, az 1 500 000 forintos állami támogatás mellett, további 774.000,-Ft-tal válik kedvezőbbé, azaz a BMW i3 94Ah-s elektromos (BEV) modellje, a készpénzes vásárlók számára már 9.990.000,-Ft-tól elérhető.

“Fantasztikus évet zár a BMW Group itt Magyarországon is, melynek egyik legkiemelkedőbb eredménye a BMW i és iPerformance modellek hazai sikere. Minden eddiginél több BMW-t értékesítünk itthon 2016-ban, mellyel új rekordot ér el a márka. A 2016-ban bevezetett iPerformance modellek pedig tovább erősítették a BMW-t abban, hogy a világ vezető prémium márkája legyen a plug-in-hibrid és elektromos meghajtású modellek terén” – mondta el Berkes Zoltán, a BMW Group Magyarország kereskedelmi igazgatója.

“Tavaly egész évben 56 db BMW i modellt, idén csak november végéig már 80 db BMW i3-ast adtunk át Magyarországon, melyet további 10 db BMW i8 sportautó egészít ki, így a két évvel ezelőtti bevezetés óta ma már több mint 150 BMW i modell fut a hazai utakon. A hosszútávú fenntarthatóságot képviselő autóink sikere különösen nagy büszkeség számunkra, hiszen 2015-ben egy BMW i3-as kapott először zöld rendszámot Magyarországon, idén év végén pedig ismét egy BMW i3-as kap először állami támogatásról szóló okiratot. Világszerte már több mint 100 000 elektromos vagy plug-in-hibrid BMW modell rója az utakat, az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás reményeink szerint itthon is egyre nagyobb teret nyer majd, melynek segítségével a BMW is aktívan hozzájárulhat ahhoz, hogy egy kevésbé szennyezett és fenntarthatóbb világban élhessünk” – mondta el Mala Ferenc az ünnepélyes átadás alkalmával.

Az állami támogatás és pályázat részleteiről további információt a www.e-mobi.hu oldalon talál.

Az Audi Q8 koncepció 2017 januárjában debütál Detroitban

Az Audi szenzációs újdonsággal indítja az új évet. 2017 januárjában a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (North American International Auto Show – NAIAS) mutatkozik be ugyanis a prémium autógyártó Audi Q8 tanulmányautója.

A sorozatgyártás közeli tanulmány egyesíti a kupékra jellemző érzelemgazdag formavilágot és az SUV modellek sajátosságát, a tágas belső teret. Ezzel a lépéssel a márka a prémium kategória egy új szegmensét célozza meg.

„Az Audi Q8 tanulmánnyal új csúcsmodellt alkottunk a Q modellsorozaton belül. Formaterve egyértelműen sportosságot és tekintélyt sugároz” – nyilatkozta Marc Lichte, az Audi vezető formatervezője. „Úgy gondoljuk, ennek a tanulmánynak igen fontos jellemzője, hogy a lapos tetővonal ellenére az általa kínált tágas beltérben négy egyformán kényelmes ülőhelyet kínál.”

A koncepcióautó igen határozott orrkialakítással bír. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács lényegesen szélesebb, mint az Audi jelenlegi sorozatgyártású modelljeinél és jelentősen előrébb került illetve térhatású kialakítást kapott. Az Audi Q8 számos formatervezési részletében visszaköszönnek az 1980-as évek Ur-quattro modelljének elemei. Ilyen például a rendkívül lapos szögben döntött, ugyanakkor kifejezetten széles C oszlop és a kiemelkedő illetve kiszélesedő kerékjárati ívek. Kiegyensúlyozott arányai egyenlő mértékben hangsúlyozzák az első és a hátsó kerekeket, amely jelzi, hogy egy tipikus quattro modellel van dolgunk.

A Toyota Álomautó Rajzverseny nyertesei Japánba utazhatnak szüleikkel

2016-ban már tizenegyedik alkalommal kerül megrendezésre a világ vezető, egyben leginnovatívabb autógyártója, a környezetbarát hybrid technológiájáról ismert Toyota által az Álomautó Rajzverseny.

A különleges, az egész világra kiterjedő kezdeményezés mögött megbúvó elképzelés, hogy a világ különböző tájain élő gyermekek bátran engedjék szabadjára a képzeletüket, és a rajceruza, zsírkréta vagy épp ecset segítségével fogalmazzák meg, milyen lenne az ő álomautójuk.

A világ vezető autógyártója, a Toyota munkatársai még 2004-ben álmodták meg azt a maga nemében páratlan és egyedülálló rajzversenyt, amely azóta világszerte több millió gyermek képzeletét ragadta meg: nem kértek mást, mint hogy a ragyogó fiatal elmék fogalmazzák meg, mitől izgalmas számukra egy autó, és rajzolják le, milyen volna az ő álomautójuk, akár a Toyota jövőbeni mérnökeit és formatervezőit is inspirálva.

„A Toyotánál hiszünk abban, hogy az álmok bárhová elrepíthetnek minket, hisz a jövő is azokra épül. Ha az akkor még automata szövőszékeket gyártó Kiichiro Toyota nem mer nagyot álmodni 1937-ben, akkor a világ legnagyobb autógyártó vállalata, a jövőre 80 éves Toyota sem létezne. Épp így, ha a Toyota mérnökei nem mernek álmodni közel húsz évvel ezelőtt, szembemenve minden dogmával és bevett gyakorlattal, akkor ma nem létezne a világ autógyártását forradalmasító, a környezetbarát autózás jövőjét megteremtő hybrid hajtás, ahogyan elképzelhetetlenek volnának az elektromos, netalán a melléktermékként vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók is” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Gondoljunk csak bele mennyi minden változott azóta, hogy az első autó legördült a gyártósorról, akár az autók külsejét, formavilágát, akár a bennük fellelhető technológiákat, meghajtási láncokat, vagy épp biztonsági, kényelmi és vezetéstámogató funkciókat tekintve. Minden egyes technológiai vagy formavilágot érintő áttörés egy-egy megvalósult álom, és álmodhat-e bárki inspirálóbbat, újszerűbbet, mint a lehetetlent, korlátokat nem ismerő, a világot jobbá tevő, teremtő gyermeki képzelet? Talán Albert Einstein fogalmazta meg ezt a legtalálóbban, amikor úgy fogalmazott: megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen” – teszi hozzá a szakember.

A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre 15 éves koráig bármely gyermek beküldheti a pályaművét, nem kell mást tennie, mint, hogy szabadjára engedi a fantáziáját, és elképzeli, milyen lenne az ő álomautója (ahogy a 2015-ös verseny európai győztesei is tették), azután pedig fog egy A3-as papírlapot (de az A4 is rendben van), és ahogy neki a legjobban tetszik, például ceruzával, zsírkrétával vagy festékkel megörökíti azt. Az egyetlen fontos kikötés, hogy a Toyota kézzel készült munkákat vár, így számítógéppel készült grafikák nem nevezhetőek a versenyen.

Ezt követően nincs más teendője, mint hogy szüleivel közösen kitölti a nevezési lapot, címet és/vagy magyarázatot mellékel a rajzához, majd ezeket a rajzzal együtt 2017. február 28-ig leadja valamelyik Toyota márkakereskedésben.

A rajzok első körben bekerülnek az európai válogatásba, ahol különleges ajándékkal díjazzák a három legjobb alkotást, amelyeket a zsűrink választ ki a következő kategóriákban: 8 évesnél fiatalabbak, 8-11 évesek és 12-15 évesek. Ezután a 9 európai nyertes elindul a világméretű rajzversenyen. A végső győztes a Toyota vendégeként elutazhat Japánba, és részt vehet a 2017. augusztusában rendezett díjátadó ünnepségen, illetve számos egyéb színes programon.

„Az idei évben is nagy izgalommal várjuk a Magyarországról beérkező pályaműveket, ezért nagy szeretettel bíztatjuk a kisebb és nagyobb gyermekeket egyaránt, hogy rajzolják meg és küldjék el nekünk álmaik autóját, és az alkotás örömén túl kis szerencsével lepjék meg saját magukat és szüleiket egy felejthetetlen utazással Japánba” – foglalja össze Varga Zsombor.

A Toyota tanácsa a gyerekeknek

Hogyan meríts ihletet álmaid autójának megrajzolásához vagy épp megfestéséhez? Rengeteg módja van annak, hogy ötleteket találj a jövő autójának elképzeléséhez: állíts össze egy listát, tanulmányozd a természetet, beszélgess a családoddal, rajzolgass, játssz szótársító játékokat, olvass könyveket, lapozgass magazinokat, nézelődj az üzletekben, nézz meg pár filmet, menj múzeumba, vitasd meg az ötleteidet a barátaiddal – vagy egyszerűen csak ülj le, hunyd le a szemed, és hagyd, hogy a képzeleted kedvére kalandozzon!

A Toyota környezetvédelmi ösztöndíjának magyar kedvezményezettje is van

A világ vezető, egyben leginnovatívabb, és környezeti lábnyomának csökkentéséért leginkább elkötelezett autógyártója, a Toyota kiválasztott 28 projektet, akik a Toyota Környezetvédelmi Tevékenység Ösztöndíj kedvezményezettjei lesznek.

Ezek között az idei évben ismét helyet kapott egy hazai kezdeményezés is. A program 2000-ben történt bevezetése óta 53 országban és régióban összesen 332 projekt részesült ösztöndíjban.

A különböző környezetvédelmi kezdeményezéseket támogató programot a Toyota azt követően hozta létre, hogy 1999-ben megkapta a Global 5001 környezetvédelmi díjat. Az idei évben a program választott témakörei a biodeiverztás fenntartása és a globális felmelegedés voltak. Összesen 92 pályázat érkezett három kategóriában (nemzetközi projekt pályázat, belföldi projekt pályázat, belföldi kis projekt pályázat). A kiválasztási folyamat során az első és az utolsó forduló – más szempontok mellett – a folytonosságra és a jövőbeni fejlődésre fókuszált, összhangban a regionális jellegzetességekkel.

A nemzetközi pályázat kategóriában 10 projekt, köztük a „Biodiverzitás fenntartása közösen a Ghana-i kakaótermelőkkel” került kiválasztásra. Japánban szintén 10 projekt, köztük a „Veszélyeztetett pillangók (luehdorfia japonica és coenonympha oedippus arothius) megőrzése” került kiválasztásra, és 8 projekt, beleértve a „Helyi erővel a vadvilág megőrzéséért! Természetbarátok Klubja a Jövő Generációinak Neveléséért” nyerte el a támogatást a helyi kis projektek közül.

Az idei évben ismét kiválasztásra került egy magyarországi kezdeményezés is: ezúttal a WWF Magyarország „A nagyon fontos árterek élővilágának védelme a Tisza árterületén” elnevezésű, a biodiverzitás fenntartását célzó projektjének támogatása mellett döntött a világ vezető autógyártója.

„A magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon környezetbarát hybrid modelljeinknek köszönhetően egyik legdinamikusabban növekedő autógyártóként fontos számunkra, hogy a helyi közösség aktív tagjaként lokális szinten, aktív, cselekvő módon is kivegyük a részünket a társadalmi felelősségvállalásból. Éppen ezért különösen nagy öröm számunkra, hogy a Toyota globális környezetvédelmi projektje az idei évben ismét egy magyarországi kezdeményezés mögé áll, a WWF Magyarország által indított, a Tisza árterének biodiverzitását megőrizni kívánó kezdeményezés pedig világszinten is az egyik legizgalmasabb támogatásra kiválasztott projekt volt” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Az ösztöndíjak ünnepélyes átadására decemberben kerül sor Tokióban. Jövő tavasszal pedig egy újabb találkozó során számolnak be a kiválasztásról. A Toyota továbbra is sokféle formában kívánja hozzájárulásaival segíteni a környezettel harmóniában élő társadalmának megalapítását a nonprofit szervezeteken és másokon keresztül, miközben maga is célul tűzte ki, hogy 2050-re nullára mérsékelje az autói gyártása és használata során keletkező környezeti terhelést.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK