AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium – költséghatékony utaztatás

[TESZT] Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium – költséghatékony utaztatás

Talán az egyik legfontosabb kritérium egy optimalizált utazás kivitelezésénél a költséghatékony irányvonal. Persze fontos mindezek mellé a lehetőségek szerint maximumra jártatott komfortfaktor is. Alapvetően a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium rendelkezik mindkettővel.

Még javában tombolt a tél, nem fukarkodva a mínuszokban, amikor is tesztre fogtuk a címben szereplő Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium modellt. Méghozzá nem is akármilyen megmérettetésre: egészen Németországig autóztunk segítségével, havas, jeges hágókon jártunk, úgy, hogy az átlaghőmérséklet ténylegesen nem fölözte le a mínusz 7-8 fokokat. Jobb esetben, ugyanis belefutottunk még mínusz 17 fokba is, a tengerszint feletti magasságunk pedig még az 1000 métert sem érte el.

Persze Magyarországon is kellően hideg telünk volt, hála az égnek, mostanra azért már se híre, se hamva a szélsőséges időjárásnak – igaz, most, a cikk sorainak írásánál épp alig van plusz 10 foknál melegebb, szemerkél az eső.

No de térjünk vissza cikkünk tárgyához, a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-hoz! Több ízben írtunk már a Ford személyszállítójáról, amely alapvetően a Transit átlényegült mása: 2.2-es dízellel fogtuk eleddig tesztre, hosszú- és rövid tengelytávokkal is az évek során, illetve nem egyszer utaztunk ezekkel a kisbuszokkal Svájcig, Ausztriáig, vagy épp – a változatosság kedvéért – Németországig.

Szabad a pálya

Németországot szeretjük, ennek több, összetett oka van. Az autótesztek kapcsán minden esetben a jelenleg (még) érvényes sebességkorlátozástól mentes autópályaszakaszokon nagyszerűen lehet feszegetni az adott autók határait, viselkedését – erre a legjobb példa a Münchentől nem messze fekvő Dingolfing és térsége, ahol minden egyes ottjártunkkor két-három álcázott (camouflage) BMW-be belefutunk, ahogy épp úgy 250 kilométer/óra környékén készítik a méréseket a benn ülő munkatársak laptopok és egyéb eszközök társaságában – már amennyit lehet ilyenkor látni belőlük.

Tehát a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-mal nekiindultunk annak rendje, s módja szerint, öt fővel, megfelelő mennyiségű csomaggal.

Az LWB, azaz a hosszú tengelytávos kialakításnak köszönhetően a raktér is hatalmas volt, az 1447 literes befogadótér elegendőnek is bizonyult a több bőrönd és utazótáska elhelyezéséhez. Úgy, hogy a hátsó üléssort hagyhattuk a helyén, ami nem is volt baj, hiszen az ülőpadok ki- és visszaszerelése nem túl egyszerű mutatvány, alapvetően a súly miatt; kétemberes feladat minimum.

Kényelem a fő erősség, ebben (is) domborít

Menetkomfort szempontjából a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium kiváló, nyoma ugyan van a teherautós jellegnek – főként az elöl ülők érezhetik a kisebb-nagyobb úthibákra tévedésnél a pattogós viselkedést. Ez többnyire annak tudható be, hogy az első futómű kerékjáratai effektíve a sofőr és utasa alatt kaptak helyet, így minden kátyú vagy egyéb útburkolati hiba direktben közvetít az enteriőr felé. Hátul már sokkal rózsásabb a helyzet, és az is tény, hogy leginkább középen szerencsés utazni. Bár mindez inkább szőrszálhasogatás, a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium globális kényelme inkább a domináns.

130 kilométer/órás autópályatempónál a zajszint már viszonylag magas, de elfogadható, nem zavaró. Leginkább a légellenállás kedvezőtlenebb értékhányadának köszönhető mindez, azaz annak, hogy gigantikus légfüggönyt tolunk magunk előtt – ez nagyban hozzájárul a fogyasztás alakulásához is, nyilván.

Magyarország és Ausztria régiókban tartottuk tehát a tartandót, aztán Münchent beirányozva a németeknél elkezdtük a végsebesség megközelítését. 188 kilométer/óráig sikerült feltornásznunk a kilométeróra mutatóját, ami remek érték, hiszen a korábbi, 2.2-es tesztünkben 167 kilométer/óra sikeredett. Hangsúlyozandó, hogy jelen esetben mínusz 200 köbcentink, és 131 lóerőnk volt talonban.

Ráadásként a cikkben szereplő Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium tesztautó üres tömege (2201 kilogramm) meghaladta a korábbi, 2.2-es üres tömegét (2185 kilogramm), köszönhetően az LWB kaszniméretnek alapvetően.

Kisebb motor, alacsonyabb fogyasztás

Mindezzel együtt a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium fogyasztási értékei alul tudták múlni a 2.2-es adatait, ugyanis 90 kilométer/órás folyamatos haladással 5.9 liter/100 kilométeres értéket rögzítettünk, 130 kilométer/órás autópályatempónál pedig 7.6 literre jött ki a 100-as átlag. 170 környékén már drasztikusnak definiálható a pillanatnyi fogyasztás, 15.7 literrel lehet számolni, tehát mondhatni, megduplázódik a hagyományos autópályás haladási értékekhez és átlagoláshoz képest.

Érdekes, és egyben kiemelendő, hogy a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium magas sebességnél is rendkívül stabil tud maradni. Hirtelenebb fékezéseknél, lendületesebb kanyarbevételeknél is megtartja a sávot, minimális bebillentéssel a magas kaszninak köszönhetően, az utasok és csomagok csúszkálása és bebólintása nélkül.

A Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium orrába egy 1997 köbcentiméteres, 131 lóerős dízel aggregát került. A motor legnagyobb teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, maximális nyomatéka 385 Newtonméter, mely már 1500 RPM-től rendelkezésre áll. A tesztautóban 6 sebességes manuális váltó volt a hajtásláncba építve, megfelelően eltalált sebességfokozat-tartományokkal: a hatodik utazófokozat kiválóan alkalmas magasabb sebesség-intervallumokban is arra, hogy visszaváltások nélkül haladjunk a forgalomban.

Nyomatékban gazdag, a végsebesség is meggyőző(bb)

Természetesen a downsizing elérte a Ford kishaszonjármű családját is, jelen esetben a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-nál nem észrevehető számottevő teljesítménybéli különbség a 2.2-es javára. Annyi viszont igen, hogy kisebb hengerűrtartalom ide, vagy oda, végsebesség tekintetében a 2 literes jobban domborított, mint a nagyobb motorral szerelt testvérmodell – ez nagyban a megnövelt turbónyomásnak és a kiegyensúlyozottabb hajtásnak köszönhető.

Tehát a fogyasztási mutatók optimalizálása mellett a menetteljesítmény is javult néhány százalékkal – így mindenképp megéri elgondolkodnunk azon, hogy nagyjából 12 millió forintos vételárért megéri-e a Titanium felszereltségű Tourneo-t választani. Véleményünk szerint mindenképp, főként, ha családi kiruccanásokat, vagy nagyüzemű személyszállítási projektekben gondolkodunk. Ami pedig örök igazság, és szerkesztőségünk egyöntetű véleménye: ha igazán jól kihasználható terekkel rendelkező, optimálisan pakolható, kellemesen manőverezhető és vezethető egyterű megvásárlásán törjük a fejünket, ne féljünk kisbuszt választani – az egyik legjobb alternatíva a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium lehet.

2016 Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 385 Nm @ 1500-2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5339 mm

Szélesség: 2080 mm

Magasság: 2022 mm

Tengelytáv: 3300 mm

Első gumik mérete: 215/65 R16 C

Hátsó gumik mérete: 215/65 R16 C

Tömeg, üresen: 2201 kg

Megengedett össztömeg: 3100 kg

Csomagtartó mérete: 1447 liter, bővíthető 6830 literig

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 164 km/h (gyári), 168 km/h mért (Németország, autópálya, korlátozásmentes szakaszok)

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.4 s (gyári), 11.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 5.8 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 170 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte
HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
84 %
Komfort
92 %
Kezelhetőség, teljesítmény
92 %
Minőség
90 %
Biztonság
92 %
Ár-érték arány
92 %
Előző cikkAlig négy nap leforgása alatt Dakartól Moszkváig, Goodyear abroncsokkal
Következő cikkZöld autójával a Toyota Kínába készül