Főoldal Blog Oldal: 355

Nissan: elektromos autók töltése, gördülékenyen

Bár a publikus töltőpontok számát illetően Magyarország még elmarad Európa nyugati részétől, de a jelenleg üzemelő számos töltőpont már elég arra, hogy elektromos autónkkal probléma nélkül bejárjuk az országot, és a töltők száma egyre gyorsabban növekszik.

Az elektromos autók töltésének több módja is van; villámtöltőkkel, gyorstöltőkkel, de egy hagyományos konnektorral is elérhetjük, hogy autónk újra szárnyra kapjon.

Villámtöltés – 30 perc alatt

Villámtöltő állomásokon nagyjából 30 perc alatt 80%-ra tölthetjük fel az akkumulátort. Ideális megoldás, ha éppen úton vagyunk, és rá akaruk tölteni egy keveset.

Gyorstöltés – 4 óra alatt

Hagyjuk éjjel tölteni a Nissan LEAF-et: otthoni töltőberendezéssel az akkumulátor nagyjából 8 óra alatt tölthető fel. A választható 6,6 kW-os töltővel ez az idő mindössze 4 órára  – az új, nagy teljesítményű 30 kWh-s akkumulátor esetében pedig 5 és fél órára csökkenthető.

Konnektoros töltés – 12 óra alatt

A Nissan Leaf töltésének legegyszerűbb módja, ha a 10 amperes kábellel hagyományos elektromos hálózatra csatlakoztatjuk. Ezáltal gyakorlatilag bárhol tölthető, ahol rendelkezésre áll hagyományos konnektor.

Benzinkút helyett otthoni töltés

A Nissan LEAF mellett a töltés új értelmet nyer. Csupán csatlakoztassuk az autót a töltőre, és a 24 kWh-s modellel 100–160 kilométert, a 30 kWh-s modellel 125–200 kilométert vezethetünk.*

A Nissan LEAF-hez hagyományos töltőkábelt is biztosít a gyártó – jól jöhet, ha nincs otthoni töltőberendezésünk, vagy éppen úton vagyunk és nincs a közelben gyorstöltő állomás. Ugyan a többi módszernél lassabb, de ezzel bárhol tölthetjük az autót, ahol hagyományos konnektort találunk. A Nissan LEAF alapfelszeltségéhez egy további kábel is tartozik, amelyet a nyilvános gyorstöltő állomásokon használhatunk.

Ha azonban rendelkezünk otthoni töltőberendezéssel, a választható 6,6 kW-os töltővel Nissan LEAF-jét saját garázsunkban is feltölthetjük. Csupán csatlakoztassuk rá, és a 24 kWh-os modell akkumulátora nagyjából 4 óra alatt, a 30 kWh-os modellé pedig 5 és fél óra alatt teljesen feltöltődik.

A NissanConnect EV alkalmazással az otthoni töltőberendezést távolról is vezérelhetjük okostelefonunkról, táblagépünkről vagy számítógépünkről. Ezzel tehát magunk szabhatjuk meg, hogy mikor induljon, illetve álljon le a töltés, kihasználva az áramszolgáltatók csúcsidőszakon kívüli, alacsonyabb tarifáit.

Ha otthonunkba szeretnénk töltőberendezést beszereltetni, mindössze a Nissan helyi szolgáltató partneréhez, az EQOS Energie-hez kell fordulni.

Töltés útközben

Mivel a nyilvános töltőállomások nagyfeszültségű egyenárammal működnek, ezeken a pontokon a Nissan LEAF nagyon gyorsan – és gyakran ingyen – feltölthető. Ráadásul, mivel a töltőpontok száma napról napra nő, nem is gondolná, hogy milyen messzire juthat egyetlen nap alatt.

Merre van a következő töltőállomás?

A töltőállomás-hálózat gyorsan bővül, hogy ki lehessen szolgálni az utakon közlekedő egyre több elektromos autót.

*Becsült hatótávolság,  mérsékelt használat mellett. A tényleges hatótávolság a vezetési stílustól, az útviszonyoktól, külső hőmérséklettől és a klímaberendezés használatától függően változhat.

Legördült a hárommilliomodik MINI is Oxfordban a gyártósorról

A MINI elsőszámú üzeme az elmúlt tizenöt évben megháromszorozta teljesítményét. A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman.

A kisautó-szegmens megteremtőjének újbóli sorozatgyártása 2001-ben indult be a MINI oxfordi létesítményében, ahol 2016. december 2-án a hárommilliomodik négykerekű gurult le a gyártósorról.

A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman – a brit prémiummárka első autója, amely a MINI John Cooper Works modellek megnövelt teljesítményét a továbbfejlesztett ALL4 intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesíti.

Amíg az oxfordi üzem 2001-ben napi szinten átlagosan mintegy 300 új autót termelt, addig mára ez a szám hozzávetőlegesen napi 1 000 darabra nőtt, amely azt jelenti, hogy a 4 500 embert foglalkoztató létesítményben majdnem minden percben új MINI modell születik. A brit prémiumgyártó az Oxfordban készülő négykerekű modellek 80 százalékát exportálja, és a világ több mint 110 országában értékesíti. 2001-es feltámasztása óta a MINI az ügyfelek és a rajongók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a világ minden táján. A kifogástalan minőségű autók sikertörténetében központi szerepet tölt be a gyártósorok mellett dolgozó munkaerő szenvedélyes elkötelezettsége, amelyet a hárommilliomodik MINI modell is nyomatékosít.

Az elmúlt tizenöt évben a MINI nagy-britanniai és nemzetközi értékesítése figyelemre méltó fejlődésen ment keresztül: amíg az első évben a brit prémiumgyártó világszerte mintegy 40 000 új autót értékesített, addig ez a szám 2015-ben már 340 000 darabra emelkedett. Nagy-Britanniában a MINI modellek gyártása három üzemben oszlik el: a Birmingham melletti Hams Hall üzemben az erőforrások, míg Swindon városában a MINI részegységei és préselt karosszériaelemei készülnek, majd az alkatrészek végül Oxfordban találkoznak.

A karosszériaváz-előállító létesítmény mellett Oxfordban található a brit prémiummárka elsőszámú fényező- és összeszerelő üzeme is. A MINI szigetországi gyártási háromszöge több ezer ember megélhetését alapozta meg, a beszállítói- és értékesítői hálózatnak köszönhetően nem csupán közvetlenül, de közvetetten is.

A 2000 óta eltelt tizenhat évben a BMW Group 1,75 milliárd fontot fektetett be a Nagy-Britanniában működő három gyárába, amelyek közül Oxfordban csúcstechnológiás fényezőüzem, professzionális karosszériaépítő létesítmény, vadonatúj összeszerelő csarnok és logisztikai központ, valamint minőségellenőrző és továbbképző részleg is létesült. A vállalatcsoport a MINIcademy névre keresztelt oxfordi akadémián képzi tovább a brit prémiummárka üzemeibe jelentkező gyakornokokat.

A MINI gyártási hálózatának középpontjaként ismert, és a brit prémiumgyártó otthonaként híressé vált Oxford, kivételesen nagy gyártási múltra tekint vissza. A városban az autók sorozatgyártása már 1913-ban beindult, amikor a híres tervezőmérnök és vállalkozó, William Morris (későbbi nevén Lord Nuttfield) elkészítette első négykerekűjét, a „bikaorrú” Morris-t, a MINI mai gyárának közvetlen közelében.
A Sir Alec Issigonis által tervezett klasszikus Mini 1959-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt, egy csapásra forradalmasítva az iparágat. A kisautó-szegmens megteremtőjét egészen 1968-ig gyártották Oxfordban, amely 1966-ban és ’67-ben érte el akkori termelési csúcsát, összesen 94 889 darab autóval.

Ma a három- és ötajtós MINI modellek, a MINI Clubman, a MINI Clubman ALL4, valamint a MINI John Cooper Works paletta sportos képviselői is Oxfordban készülnek.

Quattro rendszerrel is rendelhető az Audi TT 2.0 TDI

Világszerte eddig minden második eladott Audi TT a quattro összkerékhajtással készült. Mostantól a kínálatban a TT harmadik generációjának megjelenése óta elsőkerékhajtással szereplő, nagysikerű kétliteres dízel is rendelhető e hajtásrendszerrel.

Az erőátvitel feladatát itt a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó látja el. Ez a kombináció a Coupé és a Roadster számára egyaránt kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett biztosít agilis menettulajdonságokat.

A quattro összkerékhajtás elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsolót használ a forgatónyomaték első és hátsó kerekek közötti optimális elosztására, a mindennapos menethelyzetek többsége során túlnyomórészt az első kerekekre irányítva azt. Amennyiben csökkenne az első kerekek vonóerő-átadási képessége, a tengelykapcsoló a nyomaték egy részét mindössze néhány ezredmásodperc alatt fokozatmentesen a hátsó kerekekre küldi.

A menetdinamikai határtartományokban a quattro összkerékhajtás az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) intelligens szoftverfunkciójaként működő kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás technikájával is együttműködik, amely a belső kanyaríven gördülő kerekek célzott és finom fékezési beavatkozásaival biztosít még lágyabb és stabilabb irányíthatósági tulajdonságokat. Kis súrlódási tényezőjű útfelületen az állandó összkerékhajtás még az ellenőrzött, biztonságos driftre is lehetőséget kínál.

A tengelykapcsoló az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerbe integráltan működik, amellyel a vezető igény szerint a comfort, auto, dynamic, efficiency és individual üzemmódok szerint határozhatja meg TT-modellje alapvető karakterét. Az Audi drive select az összkerékhajtás mellett a gázpedál, a kormányrásegítés és az S tronic sebességváltó karakterisztikáit is befolyásolja. Mindemellett számos, extrafelszerelésként kínált technika irányítását is magában foglalhatja, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozás vagy éppen a komfort automatikus légkondicionáló berendezés.

Az Audi TT dinamikus menetteljesítményeiről quattro összkerékhajtása mellett négyhengeres dízelmotorjának tekintélyes ereje gondoskodik, amely 1968 köbcentiéter összlökettérfogatából 135 kW (184 LE) teljesítményt, illetve az 1750 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezőrendszer nyolclyukú fúvókáin át akár 2000 bar nyomáson juttatja az üzemanyagot az égésterekbe. E magas nyomásszint a gázolaj finom porlasztásával gazdaságos és csekély károsanyag-kibocsátású égésfolyamatról gondoskodik. A töltőlevegő-hűtő a szívócsatorna-modulban kapott helyet, kompakt beépítési méretek mellett biztosítva rövid gázáramlási utakat és minőségi szabályozási lehetőséget, illetve ezek eredményeképpen érzékeny gázadási reakciókat és magas hatásfokot.

A TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/óra tempóra, végsebessége pedig 234 kilométer/óra, míg a Roadster megfelelő értékei 7,0 másodperc és 230 kilométer/óra. A 2.0 TDI quattro S tronic hajtásrendszerrel szerelt TT Coupé az NEDC mérési eljárás szerint 5,2 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 137 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A TT Roadster* fogyasztása ezzel a motorral 5,4 l/100 km, szén-dioxid-emissziója pedig142 g/km.

A 2.0 TDI quattro S tronic piaci bevezetésével immár hét motor/sebességváltó-változat szerepel az Audi TT palettáján, közöttük öt benzines erőforrással. Az elsőkerékhajtású kétliteres dízel a hatfokozatú manuális sebességváltóval továbbra is szerepel a programban. Az S tronic váltóművel készülő összkerékhajtású kivitel máris megrendelhető, a TT Coupé esetében 13.422.000,- Ft, míg a TT Roadster sorozatban 14.368.000,- Ft ajánlott fogyasztói bruttó alapáron. Az első kiszállításokra várhatóan 2017 elején kerül sor.

Meggyőző eredményt ért el a Toyota és a Lexus biztonsági teszteken

A Toyota Safety Sense P és a Lexus Safety System + csomagokkal felszerelt négy Toyota és Lexus modell ASV++ besorolást kapott a preventív biztonságot értékelő japán teszten. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója így a legjobb teljesítményt érte el az automata gyalogosvédelmi vészfékezéssel kiegészített új JNCAP vizsgálati eljáráson.

A Toyota a legmagasabb ASV++* besorolást kapta a Toyota Safety Sense P ütközésmegelőző csomaggal felszerelt, Európában nem forgalmazott Toyota Crown és az idehaza is népszerű Prius modellekre, valamint a Lexus Safety System + csomaggal felszerelt Lexus GS és RX modellekre. A JNCAP biztonsági vizsgálaton 2016-ban vezették be a legmagasabb értékelést jelentő AVS++ besorolást. A hagyományos pontozási rendszert kiegészítették a gyalogosok nappali védelmét szolgáló automatikus fékfunkció értékelésével, és az e téren magas pontszámot szerző járműveket jutalmazzák az ASV++ jelzéssel. A Toyota és a Lexus tervei közt szerepel, hogy egyre több modellben jelennek majd meg az ütközések és gázolások megelőzését szolgáló funkciók.

Japánban mintegy 37 százalék a gyalogosok aránya a halálos közlekedési balesetek***** áldozatai között. A halálos kimenetelű gázolások megelőzésére a Toyota 2015 óta folyamatosan vezeti be modelljeiben a Toyota Safety Sense P és Lexus Safety System + csomagokat, amelyek nemcsak a járművekkel, hanem a gyalogosokkal történő ütközés elkerülésében is segítséget nyújtanak. Az autógyár úgy határozta meg a csomagok árát, hogy ezzel elősegítse e rendszerek széles körű elterjedését. Japánban jelenleg kilenc modell felszereltségében szerepelnek ezek a csomagok, és a gyár tervei szerint hamarosan sokkal több modellben válnak elérhetővé.

A Toyota az ‘integrált biztonsági rendszer’ koncepció alapján egyre biztonságosabb járműveket és technológiákat fejleszt. Hosszú távon a vállalat arra törekszik, hogy az emberek, a járművek és a forgalmi környezet integrálásával teljesen kiküszöbölhetők legyenek a sárüléssel járó vagy halálos kimenetelű közúti balesetek.

Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota

A környezettudatos autózás és energiafelhasználás előmozdítása érdekében a világ vezető autógyártója, a környezetbarát technológiáiról ismert Toyota öt japán energetikai vállalattal működik együtt az új Toyota Prius Plug-in Hybrid bevezetését követően, így maximalizálva a modell mindennapi használata jelentette potenciális környezeti lábnyom csökkentést.

A Toyota öt japán energetikai társasággal – Tohoku Electric Power Co., Ltd., TEPCO Energy Partner, Inc., Chubu Electric Power Co., Inc., Kansai Electric Power Co., Inc., és Shikoku Electric Power Company, Inc. – köt szövetséget azért, hogy biztosítsa az Plug-in Hybrid járművek Összekapcsolt Energia Szolgáltatását. Ez a szolgáltatás több előnyt is biztosít az új Prius PHV vásárlói számára, pl. az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolságától, az otthoni töltés mennyiségéig.

A megoldás csökkenti a jármű környezeti hatásait azáltal, hogy arra ösztönzi az új Prius PHV vásárlóit, hogy hosszabb távolságokra használják az elektromos üzemmódot. Ez az egyik legfontosabb része a Toyota koordinációs feladatának a többi céggel való együttműködésben, ami alapeleme a vállalat együttműködési stratégiájának. A szolgáltatása kimondottan az elektromos üzemmódban megtehető távolságot, az otthoni töltésre használt elektromos áram mennyiségét, valamint más információkat monitoroz, melyeket az új Prius PHV-ba beépített adat kommunikációs modul (DCM) gyűjt, és amit a Toyota biztosít a cégek azon vásárlóinak, akik ezt a szolgáltatást használják.

A vásárlók maguk is ellenőrizhetik az információkat a megfelelő weboldalon és a tartalomtól függően az energetikai cégek képesek pontokkal jutalmazni a vásárlókat. Az ügyfelek pedig cserébe felhasználhatják ezeket a pontokat, hogy befizessék áramszámlájukat, vagy beváltsák azokat különböző termékekre.

A PHV összekapcsolt energiaszolgáltatás információit egy erre kialakított weboldalon keresztül fogják biztosítani az ügyfelek számára, ami párhuzamosan fog elindulni az új Prius PHV értékesítésével, ezenfelül, a márkakereskedők olyan információs anyagokat fognak biztosítani, melyek bemutatják az egyes energiacégek által nyújtott szolgáltatások bővebb tartalmát. A Toyota minden esetben vásárlói maximális biztonságára és megelégedésére törekszik. Lehetséges együttműködéseket keres más iparágakkal és cégekkel, hogy hasznosíthassa a járművekből nyert adatokat azért, hogy még vonzóbb termékeket fejleszthessen, és a vásárlás utáni időszakban is megfelelő szolgáltatásokat nyújthasson.

„A Toyota újabb egészen egyedi kezdeményezéssel igyekszik a mindennapok részévé tenni a jelen alternatív meghajtásait, ez esetben az új Prius Plug-in Hybrid technológiáját. Rendkívül inspiráló látni, hogy öt japán energetikai óriásvállalat is a projekt mögé állt, amely így lehetővé teszi, hogy a felhasználók valóban széles szerezzen gyakorlati tapasztalatokat arról, hogyan használható ki optimálisan a plug-in hybrid technológiában rejlő potenciál. Amennyibe a kezdeményezés beváltja a hozzá fűzött reményeket, nem kizárt, hogy a hazai energetikai szolgáltatók részéről is kedvező fogadtatásra találhat egy hasonló megmozdulás” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A BMW Group értékesítési növekedése öt éve folyamatos

A 2011 novembere óta eltelt hatvan hónapban a vállalatcsoport egyre kimagaslóbb eladási rekordokat könyvelhetett el, amely az idei év tizenegyedik hónapjában már 209 743 darab új autónál tart. Miközben a BMW és a MINI értékesítése egyaránt új éves csúcs felé közelít, az elektromos paletta is magasabb fokozatba kapcsol.

A BMW Group új novemberi rekorddal zárta 2016 tizenegyedik hónapját, a 209 743 darab újautó-átadás 6,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti értéket. Mindez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az idei év első tizenegy hónapjában világszerte nem kevesebb, mint 2 152 393 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 5,8 százalékkal haladja meg a 2015 januárja és novembere között regisztrált értékesítési mutatót.

„Idén novemberben újabb eladási rekordot állítottunk be a BMW Group prémium márkáival, a vállalatcsoport értékesítési fejlődése pedig immáron öt éve, 2011 novembere óta töretlen – átfogó modellpalettánk folyamatos bővítésével párhuzamosan. A BMW Group eme példaértékű, permanens növekedéséhez nagymértékben hozzájárulnak a BMW elektromos és plug-in hibrid modelljei, amelyek hónapról hónapra fokozzák népszerűségüket, szerte a világon” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

November végén a BMW egész éves értékesítése 1 824 490 darabnál állt, amely 5,6 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi számot. Csak novemberben 177 740 darab vadonatúj BMW talált gazdára, amely 2015 novemberéhez képest 5,9 százalékos fejlődés. Az SUV szegmens kimagasló népszerűsége eközben a BMW X modellcsalád palettáján is megmutatkozik: a novembert a BMW X1 22 595 darabos eladással 74,4 százalékos gyarapodás mellett zárta. A kategóriateremtő BMW X5-ből ez idő alatt 15 143 példány kelt el, amely 17,6 százalékos emelkedésnek felel meg. A BMW X modellcsalád abszolút éves értékesítése november végén 579 718 darabnál járt, amely az egy évvel ezelőtti teljesítményhez viszonyítva 22,4 százalékos javulás. Az idei év tizenegyedik hónapjában a BMW 7-es sorozat 6 883 darabja talált gazdára, amely 70,3 százalékos fejlődést jelent, és amellyel a luxuslimuzin 2016-os eladási mutatója 67,6 százalékos szárnyalás mellett 54 306 darabra emelkedett.

Idén a január és november közötti időszakban a BMW világszerte nem kevesebb, mint 54 857 darab elektromos és plug-in hibrid négykerekűt adott el, amelyben a november kivételesen eredményes hónapnak bizonyult: Hollandiában az új BMW-k értékesítésének több mint egyharmadát az innovatív hajtáslánccal felszerelt modellek teszik ki, miközben Norvégiában a BMW i3 lett az abszolút legkelendőbb autó – a skandináv piacon kapható összes modellt figyelembe véve. „Egyértelműen látszik, hogy a BMW alternatív hajtásláncú modelljei azokon a piacokon a legnépszerűbbek, ahol aktívan támogatják az elektromos mobilitás fejlődését” – mondta Dr. Ian Robertson. „2017 első felében a vállalatcsoport elektromos palettája az új BMW 5-ös limuzin és a MINI Countyman plug-in hibrid változatával bővül, amelyek újabb lendületet adnak majd az innovatív hajtásláncú modellek térnyerésének. Célunk, hogy 2017-ben ezen modellekkel átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

2016 novemberében a MINI 31 593 darab vadonatúj négykerekűt adott át ügyfeleinek, amely az egy évvel ezelőtti eladási mutató tükrében 7,9 százalékos emelkedés. A brit prémiummárka egész éves értékesítése november végén 324 417 darabnál járt, amely 7,4 százalékos javulásnak felel meg. A legnépszerűbb MINI továbbra is a brit gyártó két legújabb kiadása, a MINI Clubman és a MINI Cabrio. A hatajtós MINI-ből csak novemberben 6 624 darab talált gazdára, amellyel 55 844 példányra nőtt a modell idei eladási mutatója. 2016 tizenegyedik hónapjában mindeközben 2 072 darab nyitott tetős MINI kelt el, a január és november közötti értékesítés így 27 206 darabra ugrott.
A BMW és a MINI együtt 95 079 darabnál zárta a novembert Európában, amely 2015 novemberéhez képest 10,6 százalékos gyarapodást jelent. Az öreg kontinens 2016-os értékesítési mutatója egy hónappal év vége előtt ezzel 992 580 darabra emelkedett, amely kereken 10 százalékos fejlődés. A kétszámjegyű emelkedéshez kivétel nélkül mindegyik piac hozzájárult, köztük Nagy-Britannia (228 698 darab / +10,4 százalék), Olaszország (76 306 darab / +17,5 százalék) és Spanyolország is (50 197 darab / +19,9 százalék).

Ázsiában a BMW Group 69 520 darab újautó-átadással zárta az idei novembert, amely 14,8 százalékos fejlődés. A BMW és a MINI modellek egész éves értékesítése november végén 680 540 darabnál járt, amely 9,5 százalékos abszolút javulás a piacon. A régió legnagyobb piacának számító Kína a január és november közötti időszakot tekintve 11,2 százalékos gyarapodást regisztrált, összesen 472 705 darab új autó átadásával. Ez idő alatt Japán és Dél-Korea is kereken 10 százalékos értékesítési fejlődést ért el, 67 096 darabos, illetve 53 962 darabos mutatóval.

Az amerikai kontinensen 13,5 százalékkal csökkent novemberben a BMW és MINI modellek értékesítése, amely 39 051 darab négykerekűben mutatkozik meg. Az idei év első tizenegy hónapjában a BMW Group 412 873 darab új autót adott el a tengerentúlon, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos csökkenés. Kanada eközben 41 326 darab újautó-átadással +5,8 százalékon, Mexikó pedig 30 871 darab eladott négykerekűvel +13,2 százalékon áll. Az Egyesült Államokban 327 711 darab BMW és MINI modell kelt el január és november között, amely 10,2 százalékos csökkenés.

2016 a legeredményesebb évnek ígérkezik a BMW Motorrad történetében, hiszen a novemberben értékesített 9 375 darab kétkerekű 19,5 százalékos gyarapodásnak felel meg az előző novemberhez képest. A divízió egész éves eladási mutatója november végén 136 393 darabnál állt, amely 5,4 százalékos abszolút javulást jelent.
A BMW Group értékesítési eredményei 2016 novemberében és az év első tizenegy hónapjában.

Itt a TOYOTA NEXT, a márka nyílt innovációs programja

Elstartolt a TOYOTA NEXT, a Toyota nyílt innovációs programja. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója megvizsgálja majd a különböző vállalatok és K+F szervezetek által javasolt, a meghirdetett témakörökhöz kapcsolódó új szolgáltatásokat, és a kiválasztott szervezetekkel együtt fejleszti ki ezeket.

Japánban jelenleg sokféle változás zajlik: a születések száma alacsony, a társadalom öregszik, és a népesség egyre inkább a nagyvárosokban koncentrálódik, amivel párhuzamosan kezd elnéptelenedni a vidék. Ugyanakkor az országban igen fejlett az IT és a technológia. Mindezek fényében a Toyota úgy véli, hogy gazdasági társaságként reagálnia kell az egyre diverzifikáltabb fogyasztói igényekre. A TOYOTA NEXT program célja, hogy a különféle vállalatok és K+F szervezetek által kínált új ötletek, technológiák és megoldások révén, velük közösen fejlesszen ki újfajta szolgáltatásokat, illetve együttműködjön olyan vállalkozásokkal, amelyek már elindítottak valamilyen, a szokványostól eltérő szolgáltatást. A Toyota azt tervezi, hogy 2017-től kezdve együttműködik ezekkel a szervezetekkel számos olyan szolgáltatás kifejlesztésében, amelyek az emberekre összpontosítanak, és amelyek a jövőben a Waku-Doki (izgalom és várakozás) hangulatával töltik meg a japán vásárlók életét.

„Természetesen vállalatunk nem csupán Japánból várja az újszerű ötleteket, amelyek alkalmazása és gyakorlatba ültetése révén azokból a világ minden részén profitálhatnak a Toyota vásárlók. Jóllehet a Toyota elismerten a világ leginnovatívabb autógyártója, azzal, hogy világszerte megszólítja az újszerű megközelítésekben, forradalmi megoldásokban gondolkozó vállalatokat, start-upokat és kreatív elméket, megsokszorozza a rendelkezésére álló szellemi kapacitást és tudásbázist, ennek révén pedig még tovább gyorsíthatja a vásárlói igények mind magasabb szintű kielégítését célzó fejlesztései ütemét” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Érdemes persze megjegyezni azt is, hogy egy-egy ilyen együttműködés nem csupán meglévő problémák, feladatok megoldására hozhat újszerű megoldást, de egészen új problémák, potenciális ügyféligények felvetése révén még tovább szélesítheti a fejlesztések körét, és akár új irányokat is kijelölhet” – teszi hozzá a szakember.

Vezető nélküli vontatórendszert vezetett be a Nissan

A Nissan a napokban jelentette be, hogy oppamai gyárában bevezette az Intelligent Vehicle Towing (intelligens járművontatás – IVT) technológiát, egy teljesen automatizált járművontató rendszert.

A Nissan Intelligens mobilitás jövőképe keretében – mely a jövő autóinak vezetését, meghajtását és társadalomba integrálását vázolja fel – azon dolgozik, hogy érdekesebbé tegye az emberek, az autók és a társadalom közötti kapcsolatot. Ez az új, térképező és kommunikációs technológiákat hasznosító projekt, mely az intelligens, teljesen elektromos autót összekapcsolja az infrastruktúrájával, a Nissan intelligens integráció megvalósításának egy újabb lépése.

A technológia

Az IVT rendszerben egy módosított Nissan LEAF-et használnak, mely az elkészült járműveket önműködően húzza egy utánfutón a gyár kijelölt rakodóállomásai között.

Ellentétben az alkatrészek szállításához használt hagyományos, irányított járműveket alkalmazó rendszerekkel, melyek esetében síneket kell telepíteni vagy nagy mennyiségű mágneses szalag használata szükséges, itt nincs szükség különleges infrastruktúrára az üzemeltetéshez.  A vontatóautón kamerák és lézeres szkennerek találhatóak, ezek érzékelik a sávjelzéseket, padkákat és lehetséges akadályokat vagy veszélyeket a jármű körül. Ezeket az információkat a vontatóautó összeveti a térképadatokkal, kiszámítja saját helyzetét, majd önállóan kiszámítja a célállomásra vezető utat. A vontatóautó betartja a gyár területén érvényes sebességhatárokat, megáll, ha akadályt vagy veszélyt érzékel maga előtt, és amint úgy észleli, hogy tiszta az út előtte, folytatja útját.

A vontatás útvonala egyszerűen módosítható, hogy az megfeleljen a gyártási folyamatokat és a járműszállítást érintő változásoknak. A vezető nélküli vontatóautók egy központi forgalomvezérlő rendszerhez kapcsolódnak, mely felügyeli az egyes járművek helyzetét, haladási sebességét, fennmaradó akkumulátorkapacitását és üzemállapotát. Ha egy kereszteződésnél két vezető nélküli jármű találkozik, a vezérlőrendszer algoritmusa meghatározza, hogy melyik jármű kapjon elsőbbséget, illetve vészhelyzet esetén a rendszer távolról meg is állíthatja a járműveket.

A fejlesztés háttere

Az oppamai gyár logisztikai rendszerében jelenleg egy sofőrcsapatnak kell elvezetnie a gyártósorról legördülő járműveket a gyár saját dokkjához, ahol hajókra rakják azokat. Az IVT bevezetésével a Nissan hatékonyabbá teheti a termelést.

A rendszer tesztüzeme már egy éve megkezdődött, így már több mint 1600 tesztutat tettek meg a gyár területén. Az összegyűjtött adatok felhasználásával biztosították, hogy a rendszer megbízhatóan működjön a gyár területén. Az IVT rendszernek képesnek kell megbirkózni olyan potenciális veszélyekkel vagy váratlan körülményekkel is, mint a kedvezőtlen időjárási körülmények vagy a gyenge fényviszonyok, ezért fejlesztettek hozzá biztonsági- és vészüzemmódot is. A Nissan folytatja az oppamai gyárban a rendszer tesztelését, és vizsgálja annak lehetőségét, hogy Japánban és más országokban, további létesítményekben is bevezessék.

A Nissan már évtizedek óta fejleszt önvezető technológiákat. Augusztusban a vállalat bemutatta az autópályás használatra tervezett, egysávos önvezető megoldását, a díjnyertes ProPILOT technológiát. Az IVT a Nissan holisztikus hozzáállását képviseli a mobilitás terén, hiszen a vezető nélküli technológiák előnyeit a személyes felhasználáson túlmutatóan is kihasználja.

A projekt során összegyűjtött adatok és know-how segítséget nyújt az önvezető technológiák szélesebb körű adoptálásához, hogy a Nissan új megoldásokat kínálhasson ügyfelei és a társadalom számára.

[TESZT] Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS – hibrid rendszerrel igazán takarékos

Sokan nem tudják, de a Suzuki Baleno létezik hibrid hajtással is a piacon. Ez már önmagában is hírértékű, ráadásul a tesztelt Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS ténylegesen madárétvágyú, igaz, a hagyományos értelemben vett motorizáltságú társak sem panaszkodhatnak e téren.

Létezik a Baleno 1 literes turbós, illetve 1.2 literes szívó benzines verziókban, maunális, illetve CVT váltókkal – és a címben szereplő hibrid, vagy ha jobban tetszik: hybrid hajtással. Érdekes, mert ez a megoldás ellentétes a már jól megismert teljes hibrid, vagy épp plug-in hibrid technológiákkal, a lényegiség persze valamilyen szinten ugyanaz. A cikk végén természetesen jövünk a hajtáslánc taglalásával, hiszen alapvetően a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS egyik legfőbb különlegessége ez.

Az új Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS formája kifejezetten modern, az egész tálalás komplex, masszív kisautót takar – ami nem is olyan kicsi, hiszen itt már nyugodt szívvel rangsorolhatunk az alsó-középkategóriába is akár. Minden kétséget kizáróan a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS stílusos, leginkább a front rész hűtőmaszk-krómcsíkját ildomos kiemelni, amely a lámpatestek felső részleteiben folytatódik, hangsúlyozva a lágy vonalvezetést, valamint némi prémiumjelleget is belecsempész az arculatba. Ugyanakkor jól sejlik a kialakításnál a suzukis jelleg, a mostani termékpaletta márkaprofilja visszaköszön több felületnél is.

Felismerhető a klasszikus Suzuki-formavilág

Oldalnézetből igazi ötajtós, nincs semmi felesleges sallang, csak lényegre törő megvalósítások.

A tetővonal hátrafelé azért szűkül, egységet alkotva az övvonallal, beleolvadva a C oszlopba – ez utóbbi igen keskeny, ennek folyománya a korrekt kitekintés minden irányba, alapvetően hátrafelé.

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS kilincsei is krómjelleget kaptak, csakúgy, mint az oldalüvegezést záró ezüstbetétek – kellemes a szemnek, üde látvány. Még úgy is, ha az utcán parkoló többi kortárs és szegmensbéli modellhez hasonlítjuk, óhatatlanul.

Maradt krómléc a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS esetében a hátsó felületekre is, a csomagtérajtó választóvonalaként ötlik szembe a csillogás. Itt a dizájnerek nem folytatták konkrétan az orr kialakításánál alkalmazott stílust, a zárófények lámpaburái szimplák, szintén letisztultságról adnak tanúbizonyságot, s jól követik a karosszéria gömbölyded sarkainak kiképzését.

320 literes a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS csomagtere, ami egyáltalán nem nagy, viszont nem is vészesen kicsi. A közepesebb csomagok elhelyezése némi kompromisszummal azért kivitelezhető könnyedén, bár a kalaptartó idom a mélység kis mérete miatt már sok esetben felhajtva kell, hogy maradjon.

Puritánnak nem mondható, de a lényegre törekszik a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS enteriőrje

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS belső kialakítása is az egyszerűségről szól, ami viszont nem jelenti azt, hogy az anyaghasználat ne lenne igényes megközelítésű. Az alkalmazott matériák lágy, puha tapintásúak, egy-két részen azért találkozunk kopogósabb, keményebb műanyagokkal, a kormánykerék ergonomikus fogása kimondottan puha, kellemes a tenyérnek. A Suzukitól jól megszokott módon a műszerek szinte mindig a sofőr látóterében maradnak, az ülés és a kormány pozíciójától függetlenül, az analóg egységek pontos információt közvetítenek, valamint a részinfók is könnyedén elérhetők.

A középkonzol infotainmentje is jó, a tolatókamera képe pontos, minimális torzítást észleltünk csak. A menetbiztonságot elősegítő asszisztensek és automatikák relatíve pontosak, a ráfutásvédelem egy kicsit túlérzékeny, sok eseteben vaklármázott – viszont jobb az elővigyázatosság alapon ezt teljes mértékben elnéztük neki.

Kényelmes üléseket kapott a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS, az első székek optimálisan tartanak, jó a szélességük a hátlapoknak, az ülőlapok is megfelelő hosszt adnak. Közepes távolságokon kényelmes is tud maradni az enteriőr, ugyanez a helyzet hátul is, bár a 2520 milliméteres tengelytávtól csodákat ne várjunk, a láb- és térdtér korlátozott, kiváltképp, ha jól megtermettebb a sofőr, vagy a hátul ülő utasok valamelyike.

Mit is takar tulajdonképpen a hibrid hajtás a Baleno esetében?

Nézzük a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hajtásláncát! Jelen helyzetben egy rásegítős, mild hibridről szól a fáma, amely az 1.2 literes, 90 lóerőt mozgósító benzines szívómotorhoz lett hozzárendelve egy mindössze 3 lóerős elektromotor kiegészítésével.

Ez tulajdonképpen egy önindító generátor, amely elektromos motorként is képes működni, mely induláskor és intenzívebb gyorsításkor 50 Newtonméterrel levesz a benzinmotor terheléséből.

A hajtás részét képező lítium-ion akkumulátort maga a benzinmotor nem tölti, viszont minden fékezésénél a fékerő-újratáplálás jön a képbe, s bár minimálisan, de tölti az akkut.

Mindez alapvetően városi környezetben érzékelteti áldásos hatását, főleg, ha dugókban kell araszolni, ugyanis a folyamatos fékezgetés hatására szinte folyamatos az akkumulátor maximum töltöttsége (igaz, hosszabb országúti, vagy autópályás közlekedés után rettentő nehezen töltődnek teljesen fel a cellák). A piros lámpáktól elstartolás után azonnal munkába kezd a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hibrid rendszere, így a fogyasztás minimálisra redukálható ténylegesen. Aki szkeptikus lenne a témában, annak bátran ajánljuk, hogy látogasson el egy Suzuki márkakereskedésbe, s próbálja ki a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS-t, garantáltan nem fog csalódni.

Árak

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS árazása kicsit masszív, 5 180 000 forint egész pontosan. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy hosszabb távon sokat spórolhatunk az üzemanyagon, akkor megéri elgondolkodni a beszerzésén, akár céges, flotta jelleggel is. A Baleno árazása egyébként 3 690 000 forintról indul (1.2 GA), a legvaskosabb, 20 ezer forint híján 6 millió forintos cédulát a GLX felszereltségű DITC 6AT variáns kapta.

2016 Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor+elektromotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1864 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2815 mm

Első gumik mérete: 185/55 R15

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 935 kg

Megengedett össztömeg: 1405 kg

Csomagtér kapacitása: 355 liter, 1085 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári mérés), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 3.5 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 94 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

[TESZT] Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC AUT Cosmo – kitűnő belépőszint a kabriózáshoz

Nagy valószínűséggel nem véletlenül esett a választás a spanyol eredetű Cascada szóra akkor, amikor az Opel tervezőmérnökei megfelelően frappáns elnevezést kerestek újdonsült kabrió koncepciójuknak még a, 2013-as debütálás előtt. Nem meglepő módon Opel Cascada teszt következik.

Visszatérve a fentiekre néhány mondat erejéig: a Cascada spanyolul vízesést jelent, s ez máris elég ahhoz, hogy újra lehessen értelmezni, vagy épp átértékeljük a formás és rendkívül dizájnos kabrió által felsorakoztatott, alapvetően vizuális erényeket. Mert ezekből van bőven, persze ez is a dolga a modellnek, mely anno az épp aktuális Genfi Autószalonon fedte fel bájait, s innentől számítható első szériás modellciklusának kezdete – ahogy utaltunk is rá, 2013-ban.

A Cascada az Astra-val azonos padlólemezre épül, mégis inkább azt az érzetet kelti, hogy leginkább az Insignia-val áll szoros rokonságban. Nyilvánvalóan ez leginkább a prémium jellegnek, a szélesebbnek és hosszabbnak ható kocsiszekrény kialakításnak is köszönhető, meg persze annak, hogy a lehajtható, sötét színű tetőelem jelentősen átformálja a bevett tradíciók szerinti kialakítás mikéntjét.

Laikusnak és szakavatottnak egyaránt deja vu-t okozhat a frontrész kialakítása, itt visszaköszönnek az Astra jellegre utaló részletek: a hangsúlyos hűtőmaszk kialakítás, összetéveszthetetlen rajzolattal, keresztül futó krómcsík berakással elengedhetetlen, mindezek mellé a lökhárító alsó felületére gondolt, süllyesztett ködlámpa fészkek némi ezüstös díszítéssel teszik teljessé az összképet. Hab a tortán a másik, alul elhelyezkedő légbeömlő, nyújtott méhkaptár mintázattal, alapvetően a sportos, fiatal lendületet hívatott képviselni e kiegészítő rész.

Kecses formavilág és rendkívül szerethető küllem jellemzi az Opel Cascada-t, úgy, hogy jól kigondolt arányosságot ötvöz a hűvös eleganciával elegyítve, pontosan úgy, ahogyan azt elvárja a célszegmens iránt érdeklődést mutató vásárlóközönség. Melléjük nyilvánvalóan csatlakozhat egyébként bárki, aki a formabontót pedzegető, szépérzéknek mindenképp ildomos alternatívákat keresi a kategória felhozatalából böngészgetve. Az oldalnézet nem meglepő módon e szellemiség jegyében vonzza a tekintet, de arra azért odafigyeltek a kivitelezésnél, hogy ne legyen semmi sem túlzó, tolakodó.

Így alapvetően a törésvonalak játékával egészül ki az egyenesre húzott, párhuzamos idomokkal felvértezett első és hátsó sárvédőelem közti bal és jobb oldali ajtófelület, szolid, a karosszéria színére fújt kilincsekkel, illetve kettős stílusfelosztású oldaltükör burkolatokkal találkozhatunk, mely utóbbiak is remekbeszabottan egészítik ki a látványt. A 19 colos kerekek sem túlgondoltak, a felnik mintázata is harmonikusan illeszkedik, az enyhén sportosra hangolt futómű ellenére ültetett jelleg nem felfedezhető.

…de azért a far a leghangsúlyosabb talán?

Hosszúkásra gondolt lámpatokozás jelenti a far felső felületének meghatározó részegységét, itt ismételten közbeszól a krómcsíkok alkalmazása – újfent deja-vu, ezennel Insignia a célirányosan megjelölt szereplő.

A hátsó fényforrások kialakítása és felosztása futurisztikus, elmaradhatatlan LED csíkkal, dinamizmussal és lendülettel átitatva. A csomagtérfedél felső élén a széthúzott méretekhez képest aprócska féklámpacsík található, míg a Cascada formavilágát egyfajta választóvonalként középen, függőleges irányban kettéosztó törést láthatunk. S ezek mellé elmaradhatatlan a króm kipufogóvég, melyből sajnos csak egyetlen bal oldali van, visszafogott, matt diffúzorszerű környezetben.

Az Opel Cascada felhajtott tetővel és anélkül is rendkívül kellemes látvány, s mi – annak ellenére, hogy már javában beköszöntött a téli időszak – megpróbáltuk kihozni a maximumot az autóból, így egy napsütéses délelőtt a sikerült egy kisebbfajta késő őszi(de csak jellegben) autózást produkálnunk. A benyomások jók lettek annak ellenére, hogy nagyjából 7 fokos külső hőmérsékletet mutatott a visszajelző; a kocsiszekrény kiképzésének és kedvező légellenállási értékének is köszönhetően a külvilág behatásaiból, zajaiból szinte semmit nem érzékeltünk az utaskabinban, még 60 kilométer/órás sebességnél sem.

Jó, túlzás lenne azt állítani, hogy zárt ablakos, felhajtott tetős állapotban pontosan ugyanekkora lenne a komfortérzet, viszont az tény, hogy sem jelentős huzatot, sem pedig mindent elnyomó menetzajt nem érzékeltünk.

Prémiumhatású anyaghasználat: az Opel Cascada kialakítása mesterire sikerült

Ahogyan szívderítő látványt nyújt az, ha a Cascada-t kívülről vizslatjuk, az enteriőr kialakítása sem hagy kívánnivalót maga után. Megszokott sémákból építkezik az elrendezés, a kormánykerék ezüst részletekkel átszőtt, a középkonzol prémiumos hatását szintén e tónus jelenti – az információs LCD panel kissé süllyesztett, viszont ez jelentősen kedvez a fényvisszatükröződések kiküszöbölésében.

Mindez igaz a központi műszeregység elhelyezésére is, még bántóan erőteljes ellenfényben is tökéletesen olvasható minden fontos információ. A középkonzol kezelőszervei zsúfoltnak hatnak (ezen sikerült változtatni az új, facelift-es Insignia-nál, ennek kapcsán is hamarosan érkezik tesztünk), ugyanakkor minden kézre esik és megszokható, utóbbi viszonylag rövid idő elteltével.

A hatfokozatú automataváltó karja könnyen kapcsolható, jól illeszkedik a tenyérbe, ráadásul a különösebb nyújtózást az elektromosan működtethető, hozzávetőlegesen 20 másodperc alatt nyitható-csukható tető gombja is e felületről érhető el, mellette az elektronikus kézifékgombbal. Az utasok biztonságát, illetve a menettulajdonságok optimalizálását számos felügyelő segéd- és asszisztensrendszer végzi el, bár fontos kiemelni azt, hogy a Cascada – mind dízel, mind benzines erőforrással – nem a sportosra hangolt autózásról szól, sokkal inkább a „cruising”, az önfeledt, zenehallgatós, tájban gyönyörködő élményautózás a preferált.

Van Sport és Tour mód is, előbbi a rövidebb, ám nyomatékosabb váltóáttételezést, érzékenyebb gázreakciókat helyezi előtérbe, míg az utóbbi inkább a stabilitásra, masszívabb vezetési környezetre koncentrál (például havas, csúszós útviszonyok).
Konkrétan négy személy szállítására lehet csatasorba állítani a 2013-as Opel Insignia-t, a hátsó férőhely így pont alkalmas arra, hogy kettő utast kiszolgáljon maradéktalalnul.

A kaszni kialakításából adódóan a hátsó traktus leszűkül, az oldallemezek és kialakítás vastagabbak, viszont a lábtér elegendő még közepesen hátratolt ülésekkel is, itt szerepet játszik a 2700 milliméteres tengelytáv. Az ülőfelületek itt átlagosak, a bőrkárpitozás kissé csúszós, viszont a süllyesztett részek fogják az utazókat, oldaltartás itt a karosszéria két, jobb és baloldali könyöklőit jelentik elsősorban.

Az első üléseknél jobb a helyzet, a süllyesztett ülőlapok itt is megtalálhatóak, viszont a háttámlák is némi sportos profillal domborítanak, viszont ez nem jelenti azt, hogy szűkek, keskenyek lennének. A biztonsági övek elhelyezkedése a kocsiszekrény oldalában történik, a hozzáférés kényelmes, ezek könnyed használata-elérése sem jelent plusz nyújtózást.

Kulturált, 1.6-os benzines: ha kell, odacsap azért

Jelenleg, ha automataváltóval keressük az Opel Cascada-t, egyetlen lehetőségünk van, méghozzá a 1.6 literes, 6000-es percenkénti fordulatszámon 170 lóerőt mozgósító turbótöltött négyhengeres benzinessel, amely nem utolsó sorban Szentgotthárd remeke. A maximális forgatónyomaték 260 Newtonméter a gyártó adatai szerint, ezt már 1650-nél tudja a hajtáslánc, ami benzines tekintetben kellemesnek titulálható.

Erőteljesnek, dinamikusnak hat az 1.6-os aggregát, az 1633 kilogramm üres tömegű kasznit viszonylag jól is mozgatja – ehhez azonban javallott Sport módozatba küldeni a rendszert. Természetesen Normal, vagy Tour üzemmódban is jók a benyomások, a hajtáshoz társított hatfokozatú bolygóműves automata remekbeszabottan teszi dolgát. A fel- és visszaváltások a helyükön vannak, nincsenek sírós, végletekig pörgő tartományok, ha gyorsítani akarunk, akkor gyorsítunk is; ha inkább visszafogottan manőverezünk, akkor kulturáltabb az előadásforma.

Ha preferáljuk a költségkímélő üzemeltetést

Gazdaságosan is használható az Opel Cascada, ha épp felhajtott tetőszerkezettel, országúton közlekedünk, 90 kilométer/órás tempóval; így akár 5.5 literes átlagot is kihozhatunk 100 kilométerre átlagolva, 1800 körüli percenkénti fordulatszámon.

Autópályán haladva sem rugaszkodnak el az értékek, itt 2450-es fordulaton 7.3-9.1 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk, a menetzaj jelentősen megnövekedett, viszont a tető illesztések felől nem érzékeltünk huzatot, átfúvást, vagy akár zörgést, nyikorgást. Az elöl MacPherson, hátul csatolt összlengőkaros felfüggesztésű futómű csendes maradt, a 23.5 centiméter szélességű gumik futófelületének köszönhetően volt érzékelhető csak a sebességgel arányosan növekedő háttérzaj.

Vezethetőség, kezelhetőség: csillagos ötös

Stabilitás, kissé keményre hangolt rugózás jellemzi az első szériás Opel Cascada viselkedését menet közben, legalábbis ami a futómű gyakorlati tulajdonságait illeti, a 19-es kerekeknek is köszönhetően az úthibák kisimítása nem az erőssége, de egyáltalán nem hajlik szélsőségesbe a közlekedés még rosszabb úton sem. A kormányzás kifinomult, a vezethetőség példás, az autó kanyarokban is megtartja masszív mivoltát, a sportosra hangolásnak köszönhetően az utasokat fixen tartják az ülések elöl, hátul nem árt figyelni ilyen helyzetekben.

Aki szerette a korábbi Astra kabriókat (Astra F – Bertone dizájn, Astra G), az egészen biztosan imádni fogja a teljesen-részben új megközelítésű Opel Cascada-t. Természetesen olyanok is felkapják majd a fejüket, akik hosszabb, rövidebb ideje keresgélnek a szegmensben hasonló lehetőségek után, s most végre megtalálhatják azt az autót, vagy inkább azt a karosszériatípust, melyre régóta ácsingóznak. S ha mindehhez hozzávesszük az Opel megbízhatóságára vonatkozó tételeket, a tetszetős külső és belső normatívákat, mindent kielégítő teljesítményt, akkor talán nem is érdemes tovább vacillálni.

Szolidabbnak tekinthetjük az árazást, kategóriájában optimális

Valószínűsíthetően az árképzés sem fog gátat szabni elképzeléseinknek, ugyanis a belépő szintet jelentő, Cabriolet felszereltségű Cascada 1.4 literes, turbótöltött, 120 lóerős benzinmotorral, 6 fokozatú kéziváltóval 7 360 000 forintért vásárolható meg.

A benzines paletta csúcsát – legalábbis a teljesítményt tekintve – a szintén hazai gyártású, 1.6 literes, 200 lóerős benzinmotorral, 6 fokozatú manuális váltóval szerelt verzió jelenti, Cosmo csomagban az ellenérték itt 8 610 000 forint. A cikkben szereplő modell egyébként a legdrágább jelenleg – megdobja az árazást az automataváltó – 8 760 000 forint.

2016 Opel Cascada 1.6 Turbo AUT specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm @ 1650 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4696 mm

Szélesség: 1839 mm

Magasság: 1443 mm

Tengelytáv: 2696 mm

Első gumik mérete: 235/45 R19

Hátsó gumik mérete: 235/45 R19

Tömeg, üresen: 1633 kg

Megengedett össztömeg: 2135 kg

Csomagtér kapacitása: 280-350 liter

Üzemanyagtartály mérete: 56 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 217 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári mérés), 9.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100 km

Országúti: 6.1 l/100 km

Vegyes: 7.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 172 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK