Főoldal Blog Oldal: 357

A Toyota fellép az alkatrészek és szoftverek hamisítása ellen

Ahogyan sok egyéb területen, úgy az autóiparban is jelen lévő probléma a szoftverek és alkatrészek hamisítása – most a Toyota lép a nemes cél érdekében.

toyota-jaf-konferencia-autoaddikt

Míg azonban a legtöbb esetben ez alapvetően a jogtulajdonos számára jelent nagymértékű anyagi kárt, addig az autóiparban ez a felhasználó számára is kiemelt anyagi, és – ami még ennél is súlyosabb szempont – komoly baleseti kockázatot képvisel. A Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületének (JAF) tagjaként ezért a Toyota kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy megvédje ügyfeleit a hamisított alkatrészek, kenő- és segédanyagok, diagnosztikai eszközök és szoftverek által jelentett kockázattól.

Az autóipari alkatrészek, kenő- és segédanyagok, diagnosztikai eszközök és szoftverek hamisítása komoly károkat okozhat a hamis terméket az esetlegesen kedvezőbb ár okán gyanútlanul megvásárló felhasználónak, elég, ha csak arra gondolunk, hogy a nem megfelelő minőségű kenőolaj vagy egy gyenge minőségű alkatrész milyen károkat okozhat az autóban, illetve használata milyen veszélyeket, akár baleseti kockázatot is hordozhat magában.
Ennek okán, ügyfelei érdekeinek védelmében a Toyota úgy döntött, hogy Magyarországon kiemelten fellép a fenti jelenség ellen, és az idei évtől a szellemi és termék tulajdonjog védelmét zászlójára tűző JAF rendes tagjaként veszi fel a harcot a termék és szoftverhamisítások ellen.

„A JAF évek óta sikerrel működik együtt a szellemi tulajdon védelmében fellépő hatóságokkal és szervezetekkel, mint a NAV, a rendőrség, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Gazdasági és Versenyhivatal vagy épp a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A Toyota megfigyelő státuszából 2016-ra a JAF rendes tagjává vált abban a reményben, hogy az egyesület érdekérvényesítő képessége révén kézzel fogható eredményeket tudunk majd felmutatni az alkatrész-, kenő- és segédanyag-, diagnosztikai eszköz- és szoftverhamisítás visszaszorításának területén. Az első közös fellépéseken már túl vagyunk, azokat jogi útra tereltük” – avat be Hajsz Attila, a Toyota közép-európai vevőszolgálati és műszaki vezetője.

„Elsődleges célunk nem a hamisított termékek és szoftverek által okozott anyagi veszteség csökkentése, hanem annak biztosítása, hogy vásárlóink a Toyota és Lexus márkanévvel megvásárolt termékek esetén valódi minőséget és megbízhatóságot kapjanak, és ebben a márkanév bitorlással se lehessen kétséget ébreszteni. Éppen ezért bízunk benne, hogy versenytársainkkal ezen a területen együttműködve, közösen a JAF koordinálásával hatékonyan tudjuk segíteni a hatóságok napi munkáját és a sikerek igazolják is majd az összefogás jelentőségét” – teszi hozzá a vevőszolgálati szakember.

Az együttműködés hatékonyságának biztosítása érdekében a Toyota és a JAF egy egynapos konferenciát is szervezett a JAF tagok, gépjármű- és alkatrészforgalmazók (pl. Bosch,Würth, Delphi, Autonet, InterCar ) és a JAF tevékenységét támogató hatóságok és szervezetek részére, amelynek során az autógyártó részletesen bemutatta a közel 80 jelenlévő meghívott szakembernek az általa használt műszaki diagnosztikai eszközöket (az aktuális és korábbi típusokat egyaránt) annak érdekében, hogy egy külső, Toyota ismeretekkel nem feltétlenül rendelkező hatósági személy is magabiztosan el tudja dönteni azt, hogy egy esetlegesen lefoglalt áru- és berendezéskészlet esetén melyik a hamisított, melyiken van hamisított szoftver, melyiket szerezték be nem hivatalos csatornán keresztül. A bemutató kiterjedt a részletes leltár mellett az azonosító jelekre/számokra, az abban szereplő adatok és a hivatalos hozzáférési csatornák ismertetésére is. Szó esett ezen felül a hivatalos, gyári alkatrészek csomagolásáról, címkézéséről is, illetve bemutatásra kerültek a hamis alkatrészek esetleges forgalmazási csatornái, és a hamis alkatrészek, szoftverek által okozott anyagi kár és baleseti kockázat is. Megvitatásra kerültek emellett a hatékony közös fellépéshez szükséges soron következő lépések is.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártójaként, egyben több független szervezet által is a legértékesebbnek ítélt autómárkaként a Toyota számára tetemes anyagi kárt okoz a szoftverek és alkatrészek hamisítása. Sokkal fontosabb szempont számunkra ennél ugyanakkor az a potenciális baleseti és anyagi kockázat, amelynek megtévesztett ügyfeleink vannak kitéve egy-egy hamis alkatrész, kenő- vagy segédanyag, esetleg szoftver révén” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk a hamisítások elleni fellépést ügyfeleink védelmében, ami egy autómárkákon túlmutató, közös érdek. Természetesen a mi erőfeszítéseinkben felül ügyfeleink is hatékonyan védekezhetnek a hamisítások ellen, amennyiben az alkatrészvásárlásaikat és a szükséges szervizmunkákat a hivatalos Toyota és Lexus márkakereskedésekben intézik, illetve amennyiben mégsem így tesznek, és felmerül bennük a gyanú, hogy hamisított terméket vásárolnak, azt haladéktalanul jelzik a hatóságoknak vagy a Toyotának. Így, közös erővel sikerrel léphetünk fel az ügyfeleink számára komoly baleseti és anyagi kockázatot jelentő hamisítások ellen” – teszi hozzá a kommunikációs szakember.

Exkluzív LEGO Speed Champions sorozat Ford versenyautókkal

Egy ajándék, amellyel a gyerekel is rátérhetnek akár az autóversenyzéshez vezető útra. Az 1966-ban és 2016-ban látványos győzelmet arató Ford GT40 és az új Ford GT versenygépek most LEGO kockákból kelnek életre.

ford-gt40-lego-autoaddikt

Az új LEGO Speed Champions készletben mindkét autó megtalálható, na meg a pilóták figurái, egy kockás zászló és persze a nyertesnek járó trófea, így könnyen felidézhető a történelmi motorsport-diadal.

“A csapatomból sokan a Ford 1966-os győzelmének legendáján nőttek fel, így könnyű elképzelni az izgalmukat, amikor először láthattak neki mindezt LEGO kockákból megalkotni” – mesélte Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Ez a készlet igazán hatásosan adja vissza Le Mans-i történetünket, és bízom benne, hogy erősen inspirálja majd a holnap autóversenyzőit, mérnökeit és formatervezőit is.”

A Ford idén látványos győzelmet aratott Le Mans-ban, megismételve a történelmi diadalt, amikor autói 50 évvel ezelőtt mindhárom dobogós helyezést megszerezték ugyanezen a futamon. A LEGO Group szorosan együttműködött a Ford formatervező- és licenc-csapatával, hogy a lehető legrészletesebben megmintázhassa az 1966-os győztes versenyautót és az új Ford GT versenygépet.

“Igazi jutalomjáték volt ez, bár komoly felelősséggel is járt. A Ford GT40 minden idők egyik legismertebb versenyautója, a Ford GT pedig egyszerűen hihetetlen“ – mondta el Craig Callum, a LEGO Speed Champions vezető formatervezője. “A készletet gyermekek számára terveztük, de nem feledkezhettünk meg a felnőtt rajongókról sem, akikről tudtuk, hogy szigorúan elbírálják majd e modellek hitelességét.”

Callum – aki szabadidejében egy Ford A-modell hot-roddal versenyez, és valódi autók dizájnereként kezdte szakmáját – tíz prototípus készítését is levezényelte, mielőtt megszületett a két modell végső változata, amelyek már létező LEGO kockákból készíthetők el.

Nézze meg, hogyan állítja össze Callum rekordidő alatt az új készletet! https://youtu.be/lauf-iym1zM

Az új 2016-os Ford GT és az 1966-os Ford GT40 2017. március 1-től rendelhető meg a LEGO.com/shop honlapon 34,99 eurós ajánlott fogyasztói áron. Ugyanitt egy Ford Mustang készlet is kapható, valamint egy Ford F-150 Raptor utánfutóval és egy Ford A-modell hot-rod.

Átnevezték, Audi Sport GmbH lett

Az 1983-ban Neckarsulmban alapított quattro GmbH mostantól Audi Sport GmbH néven működik tovább. Az AUDI AG tulajdonában lévő leányvállalat Stephan Winkelmann vezetésével közel 1 200 dolgozót foglalkoztat.

audi-sport-gmbh-autoaddikt

A neckarsulmi székhelyű quattro GmbH 1983 óta készít nagy teljesítményű sportautókat és fejleszti a legkorszerűbb autóipari megoldásokat. Az Audi leányvállalata most megváltozott névvel, Audi Sport GmbH elnevezéssel folytatja működését, négy meghatározó működési területre koncentrálva. Az Audi R8 és az RS modellek kifejlesztése és gyártása mellett ugyanis az Audi ügyfélsport programját, az Audi Sport customer racing projektet is gondozza. További fő működési területe az autó teljes személyre szabását lehetővé tévő Audi exclusive programban való részvétel illetve az Audi Sport kollekció részeként elérhető életmód termékek felügyelete.

Az Audi Sport elnevezést a nagy múltra és óriási sikerekre visszatekintő motorsport hagyományok ihlették. A múltidézéssel visszamehetünk egészen az 1930-as évekig, amikor az Auto Union legendás „Ezüst Nyíl” modellje volt a meghatározó mérce a világ versenypályáin. Az 1980-as években az állandó összekerékhajtással szerelt Audi quattro bizonyult kiemelkedően sikeresnek a rali világában. Napjainkban a négykarikás márka számos sorozatban, így a DTM, a Formule E, a GT versenyek és a TCR kategória mezőnyében is szerepel. Ifjú versenyzőtehetségek kapnak lehetőséget és támogatást az Audi Sport TT Cup sorozatban. A sorozatgyártású modellek pedig részesülnek a motorsportban elsőként alkalmazott fejlesztésekből és műszaki megoldásokból. Az Audi R8 és az Audi RS modellek képviselik a sportautók csúcsát a márkánál, egyesítve a páratlan teljesítményt az exkluzivitás és a presztízs érzésével.

Az RS rövidítés a legerősebb erőforrásokat jelöli a meghatározott Audi modellsorozatoknál, mindemellett egyedülállóan dinamikus teljesítményt, quattro állandó összkerékhajtást és tökéletes kifinomultsággal párosuló hétköznapi használhatóságot kínál. Az RS sorozat története a márkánál 1994-ben kezdődött az Audi RS 2 Avant megjelenésével, amely valódi nagyteljesítményű ötszemélyes, nagy csomagterű sportautóként rögtön divatot teremtett. A quattro GmbH ettől kezdve folyamatosan bővítette az RS modellek kínálatát, amely napjainkban a kompakt Audi RS 3 Sportback* modelltől a magasabb kategóriát képviselő változatokig, mint az Audi RS 6 Avant* vagy az Audi RS 7 Sportback* számos modellt felölel. A leányvállalat fő célkitűzése, hogy az AUDI AG kínálatának legnagyobb presztízzsel bíró modelljeit alkossa meg.

A termékpaletta csúcsán az Audi R8 áll. Az első generáció innovatív járműkoncepciója 2007-ben mutatkozott be a piacokon: középmotor, az Audi Space Frame technológia könnyűszerkezetes építésmódja és quattro hajtás. Ez a nagyteljesítményű sportautó egyedi vezetési élményt kínál, de optimális teljesítmény-súly arányának köszönhetően ideális társ a versenypályákon is.

Az Audi leányvállalata az elmúlt öt évben megduplázta kiszállításait. A következő 18 hónapban az Audi Sport GmbH nyolc új modellt mutat be, amely tovább erősíti a vállalat pozícióját a piacon. A dedikált Audi Sport kereskedések száma a jelenlegi 370-ről 2017 végéig 600-ra emelkedik.

Stephan Winkelmann ügyvezető igazgató 2016. március 15-e óta áll a vállalat élén. Az Audi Sport GmbH közel 1 200 dolgozót foglalkoztat neckarsulmi és ingolstadti telephelyein

Új Alfa Romeo és Jeep szalont nyitott a Pappas Auto

December elsején megnyitotta legújabb szalonját a Pappas Auto Magyarország Kft. a főváros szívében, a Kárpát utcai telephely Pannónia utca felőli oldalán kialakított bemutatóteremben, amely 440 négyzetméteres. Az Alfa Romeo és a Jeep modelljei a két márka előírásainak megfelelő, exkluzív környezetben mutatkoznak be.

alfa-romeo-jeep-szalon-pappas-autoaddikt

A Pappas Auto kínálatában a Jeep már évek óta elérhető, modelljei a budapesti Hunyadi János úton, valamint a debreceni, a szegedi és a pécsi bemutatóteremben egyaránt helyet kaptak. Az Alfa Romeo és a Pappas Auto együttműködése viszont új. Az olasz márka immár a hatodik a közép- és kelet-európai autókereskedés személygépkocsi portfóliójában – a Mercedes-Benz, smart, Jeep, Kia és Fiat mellett.

Alfa Romeo

Az Alfa Romeo 106 évre visszatekintő történelme érzelmekben és sportsikerekben egyaránt gazdag. Tökéletesen megtestesíti az olasz életérzést és reprezentálja az itáliai dizájn nagyszerűségét. A Pappas Auto budapesti szalonjának megnyitója egyben a teljes körű és magas szintű márkaszerviz szolgáltatás kezdete is.

Az Alfa Romeo tulajdonosokat a márka első, önálló magyarországi szalonjában rendkívüli akció fogadja. Az olasz gyártó története során többször is modernizálta és a korszak szellemiségéhez igazította világhírű emblémáját, legutóbb 2015-ben. Ezért a Pappas Auto most kedvezményes áron felfrissíti az Alfa Romeo emblémát minden gépkocsin, amelynek tulajdonosa betér az új, Pannónia utcai bemutatóterembe és kitölti az akcióra vonatkozó regisztrációs lapot.

„Az Alfa Romeo név garancia a technológia magas fokára és a sportos vezetési élményre, amit a márka szerelmeseinek tapasztalatai maradéktalanul igazolnak” – fogalmaz Gergely Péter. A három márka értékesítési vezetőjeként dolgozó márkavezető célja, hogy a típussal még csak szimpatizáló új ügyfelekkel is megismertesse az Alfa Romeo vonzerejét. A szalon megnyitója alkalmából kiemelkedően kedvező ajánlatokkal készülnek. Az Alfa Romeo Giulietta 1,4 T-Jet Super például már 5.290.000 Ft-tól elérhető, a Progresszív Kedvezmény szervizakció kapcsán pedig az ügyfelek megadhatják azt a gondoskodást, amire járművüknek igazán szüksége van. Az életkor nem jelent akadályt, az együtt töltött évek minél nagyobb kedvezményt ígérnek.

A 2016 legfontosabb eseménye az Alfa Romeo életében a vadonatúj középkategóriás limuzin, a Giulia piacra lépése. A sportos modell a márka új korszakának jegyében született és tökéletesen megtestesíti a „La meccanica delle emozioni” (magyarul: „az érzelmek mechanikája”) koncepciót.

A Giuliának már a kisugárzása is színtiszta stílusélmény. Rögtön három, az olasz stílust kihangsúlyozó karakteres ismertetőjegyet is felfedezhetünk benne: a harmonikus arányokat, a letisztult vonalvezetést és a felületek kiváló megmunkálási minőségét.

A csúcsmodell, vagyis az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio meghajtását egy Bi-Turbo feltöltéssel ellátott 2,9 literes V6-os benzines erőforrás biztosítja, ami egészen fantasztikus, 510 lóerős teljesítményre képes. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett motor teljes egészében alumíniumból készült és mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a Giuliát. Az Alfa Romeo újdonsága így leginkább a sportos és különleges vezetési élményre vágyó vásárlók számára kínál vonzó lehetőséget.

A Pappas Auto az olasz gyártó teljes kínálatát felvonultatja exkluzív, vadonatúj szalonjában – így mostantól megtekinthető és tesztelhető az Alfa Romeo Giulietta, Giulia, Giulia Super és Quadrifoglio, 4c, 4c Spider és Mito modellje is.

“Az Alfa Romeo több, mint egy évszázados történetéhez méltó modellekkel, és megújuló értékesítési hálózattal tért vissza a prémiumszegmens meghatározó autógyártói közé az idén. A sportosságot és eleganciát ötvöző Alfa Romeo Giulia már bemutatkozott az európai és így a magyar közönség előtt, az SUV kategóriában új mércét állító Stelvio pedig az amerikai premier után a tavaszi genfi autószalonon debütál. A megújulást erőteljesen demonstráló modellbemutatók mellett azonban rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy 2016-ban a Pappas Auto Magyarország Kft. is bekapcsolódott az Alfa Romeo ügyfeleinek minőségi kiszolgálásába” – mondta Alberto de Aza. A Fiat Chrysler Automobiles Central & Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója úgy vélekedett: “Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb autókereskedésének csatlakozása egyértelmű elismerése az Alfa Romeo prémiumkategóriás törekvéseinek. A Pappas Auto új, budapesti autószalonjának kialakításával, illetve az itt elérhető értékesítési és szervizszolgáltatásokkal egyértelműen letette a voksát a Fiat Chrysler csoporttal évekkel ezelőtt megkezdett együttműködés erősítése mellett. A Fiat személy és haszonjárműveit, a Jeep modelljeit már forgalmazó cég központi telephelyén elismerésre méltó körülményeket teremtett az Alfa Romeo számára. A Pannónia utcai bemutatóterem mindenben megfelel a Fiat Chrysler előírásainak és 440 négyzetméterén nemcsak az Alfa Romeo, de a Jeep aktuális modelljei is helyet kaptak. Bízom abban, hogy a Pappas Auto Magyarország megismétli az elmúlt évek sikereit és munkájával egyaránt hozzájárul majd ügyfeleink elégedettségének fokozásához.”

Jeep

A Pappas Auto új szalonjában a terepjárók esszenciájának megtestesítője is helyet kap. A Jeep az 1940-es évek óta a szabadság, kaland és függetlenség szimbóluma off-road és on-road területen egyaránt.

Valamennyi Jeep híres kényelmes belső kialakításáról és nívós felszereltségéről, leginkább mégis sokszínűen bevethető összkerékmeghajtásának köszönhetően még a legkeményebb terepeket is maga alá gyűrő felépítéséről ismert.

A teljes termékpaletta – Renegade, Wrangler, Wrangler Unlimited, Cherokee, Grand Cherokee – elérhető immár a Pannónia utcában is.

Minden egyes eladott autó után 10 ezer forinttal támogatja a Toyota a MikulásGyárat

A Toyota az idei évben magyarországi értékesítéseit a piaci élénkülés ütemét kimagaslóan meghaladó mértékben, 40%-al szárnyalta túl. A márka elkötelezte magát a rászoruló gyermekek, nagycsaládok támogatása mellett.

toyota-mikulasgyar-varga-zsombor-autoaddikt

Az autógyártó ennek jegyében nem csupán 3 autóval támogatja a Mikulásgyár idei adománygyűjtő körútját, de azt is vállalta, hogy valamennyi decemberben Magyarországon értékesítésre kerülő Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatja a Mikulásgyár munkáját.

A MikulásGyár, Európa egyik legjelentősebb jótékonysági megmozdulása immáron tizenkét éve dolgozik a mélyszegénységben élő gyermekek, nagycsaládok megsegítésén, akik számára az ünnepek közeledtével különösen sokat jelent a karitatív támogatás. A Toyota ezért úgy döntött, hogy az idei évben teljes mellszélességgel a program mögé áll, és amellett, hogy három autóval, egy vadonatúj Proace áruszállítóval, egy vadonatúj Hilux pickuppal, és egy vadonatúj környezetbarát, hybrid C-HR-rel segíti az adományok összegyűjtését, egészen egyedülálló módon azt is felajánlotta, hogy valamennyi decemberben Magyarországon gazdára találó új Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatja a MikulásGyár munkáját.

A Toyota által felajánlott autókra nagy szükség van, hiszen a MikulásGyár tartós élelmiszert (tészta, konzerv, olaj, cukor, só, liszt stb.), édességet, tisztító- és tisztálkodási szereket, jó minőségű ruhát, takarót, játékot, könyvet gyűjt országszerte, majd az önkéntesek által fajtájuk szerint szelektálva, dobozolva eljuttatja a Magyar Vöröskereszthez, amely a leginkább rászorulóknak ajándékozza az adományokat.
Épp ilyen fontos ugyanakkor a MikulásGyár számára a Toyota által felajánlott anyagi támogatás is, amellyel az autógyártó hozzájárul az akció tetemes költségeihez.

A MikulásGyárba évről-évre egyre többen jelentkeznek önkéntesnek a világ minden részéről: sokan kifejezetten a MikulásGyár miatt jönnek Magyarországra a karácsonyi időszakban. Az elmúlt évekhez hasonlóan a magyarországi önkéntesek mellett az idei évben is várnak önkénteseket Ausztráliából, Kínából, az Egyesült Államokból és Európa számos országából, akik az ajándékok rendszerezésében és csomagolásában segítenek majd.

Ez a példaértékű nem mindennapi összefogás az évek során több százezer rászoruló gyermek számára tette meghitté és felejthetetlenné a karácsonyi ünnepeket. A MikulásGyár idén 2016. december 2. és 21. között tart nyitva, Budapessten az Ötvenhatosok terén 9 és 21 óra között, a Lurdy Házban 10-től 20 óráig, a Debrecen, Kanizsa, Kaposvár, Miskolc, Szeged, Szolnok és Zala Plazában 10-től 19 óráig. Aki nem tudja felajánlását személyesen elvinni a gyűjtőpontok valamelyikére, annak idén is a Magyar Posta közreműködésével nyílik lehetősége arra, hogy az ünnepek közeledtével is adományokkal segítse a rászorulókat. Az adakozók bármely postán leadhatják ajándékukat a MikulásGyárnak 2016. december 2. és 21. között, ahonnan a Magyar Vöröskereszthez juttatja azokat a Posta. Az adományokat az ország valamennyi postáján térítésmentesen veszik át. A dobozokra csupán rá kell írni nagybetűkkel: MIKULÁSGYÁR.

„A Toyota fontosnak tartja, hogy a világ legnagyobb autógyártójaként élen járjon a társadalmi felelősségvállalásban, és a helyi közösségek aktív tagjaként is szerepet vállaljon az adott közösséget érintő problémák megoldásában. Ez folyamatos elkötelezettséget jelent, az ünnepek közeledtével ugyanakkor érthetően a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt helyezünk erre a területre. Az Adventi Ünnep a Bazilikánál főtámogatójaként úgy éreztük, hogy azok számára is segítenünk kell szebbé varázsolni az ünnepi készülődés heteit, akik számára a mindennapi megélhetés is nehézséget jelent, és nem jutnak el az ország számos pontján megrendezett karácsonyi vásárokba. Ezért döntöttünk úgy, hogy nem csupán három autó rendelkezésre bocsátásával segítünk abban, hogy az adományok eljussanak a rászorulóknak, de minden decemberben hazánkban értékesítésre kerülő Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatjuk a Mikulásgyár munkáját” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

A MikulásGyár egy olyan hazai kezdeményezés, amelyre méltán lehetünk büszkék mindannyian: hihetetlen eredmény, hogy a program az elmúlt években Európa legnagyobb jótékonysági megmozdulásává vált, híre pedig más kontinensekre is elért, önkéntes segítőket és adományokat vonzva a világ számos országából, eközben pedig elképesztően pozitív üzenetet közvetítve Magyarországról. A MikulásGyár szellemiségének talán egyik legnagyobb értéke, a megannyi rászoruló támogatásán túl az a legszélesebb társadalmi rétegekre kiterjedő összefogás, amellyel rengetegen együtt, közösen igyekeznek cselekedni a jó ügy érdekében. Nagy öröm számunkra, hogy az idei évtől a Toyota is a MikulásGyár elkötelezett támogatói között lehet” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

[TESZT] Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 – szabadidős egység

Túrázni jó, főként, ha olyan autóval tervezzük a kirándulást, amellyel bizony könnyedebb terepekre is bemerészkedhetünk. Gondoljunk csak arra, mennyire hívogató tud lenni, ha az út során egy vadregényesebb részletbe futunk-autózunk bele, máris jön az indíttatás: meg kell közelítenünk a helyszínt minél jobban. Nos, a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 aligha jön zavarba ilyen jellegű akcióktól.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-001

Tehát jelenlegi tesztalanyunk a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 lesz. Az 508-ast már több ízben sikerült bemutatnunk hasábjainkon, úgyhogy aligha hat az újdonság teljes erejével: a formavilág, a stílus nem idegen, a hazai utcakép egyik viszonylag aktív közreműködője ez a modell. Legalábbis, ami az alapverziót illeti; sokan választották, választják a mai napig is családi alternatívaként az oroszlános francia márka zászlóshajóját. Üzleti, protokoll, reprezentációs célokra is ideális – nem kell ragoznunk, viszont az SW, mely karosszéria-kialakítást a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 is képviselte – inkább a családosok körében hódít.

Legelőször is tegyük tisztába a dolgokat: létezik SW, ami ugye a Station Wagon rövidítése, ezek a kombi verziók. Mellettük kap helyet az RXH, amely szintén SW megközelítés, ezek csak ilyen kasznival kaphatók, viszont létezik belőlük dízel hibrid, illetve hagyományos dízel variáns is. Reméljük, nem túl bonyolult a képlet, bár picit összezavaró lehet: sebaj, mi most a 2 literes BlueHDI motorral szerelt versenyzőt mutatjuk be.

A Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 kialakítása tehát szabadidős tevékenységre lett beirányozva, robosztus hatásfokkal, masszív felépítménnyel, megerősített kocsiszekrénnyel.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-014

A részletek mind erről árulkodnak, ugyanis a sárvédővonalak, az alsó felületek, beleértve a lökhárítókat is – meg lettek toldva némi strapabíró műanyaggal, ami kifejezetten látványos, de elsősorban az igénybevétel ellen véd optimálisan. Tehát nem számít, ha a intenzívebben kanyarodunk rá a murvás földútra az aszfaltról, vagy az sem gond, ha a sáros-dagonyás felületen hirtelenebb kormányzást, dinamikus tempót diktálunk.

Valóban terepes a jelleg, de ettől még utcai marad. Bár szabadidős tevékenységhez kiváló

Mindez persze nem elég, a hasmagasságon is emeltek a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 esetében, pont azért, hogy a hepehupás talajjal könnyebben birkózzon meg társainál.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-002

Igaz, a tesztalany elsőkerékhajtást kapott, ami nem túl terepbarát opció, ezért is hangsúlyozzuk: könnyedebb, áthidalhatóbb offroad javallott a vezetésnél, illetve az útvonal megtervezésénél.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-006Enteriőr tekintetében a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 megmaradt a tradicionális prémiumjellegnél, a tesztautóban alkalmazott anyaghasználat elsőrangú, csakúgy, mint a kezelőszervek elhelyezkedése, a légiesség, valamint maga a komfort-faktor. Az ülések kialakítása szintén az ergonómiát helyezi előtérbe, nagyjából 2 perc alatt testre szabható minden indulás előtt a vezetőállásban. A kilátás rendben van, a SUV-os jellegnek (és a megemelt karosszériának) köszönhetően még tán azt is érezhetjük, hogy magasan ülünk, legalábbis az átlagos hasonszőrű autókkal párhuzamot vonva.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-005Nagyautós a méretezés. 4.8 méteres hosszával ez bátran kijelenthető, de ez így is van rendjén, hiszen a felső-közlépkategória pont erről szól. No meg az egyéb, tekintélyes paraméterekről: a csomagtér 560 liter kapacitású, ez az érték könnyedén tornázható fel 1.5 köbméter fölé (1598 liter egészen pontosan) a hátsó, osztott háttámlák előrehajtásával.

Van hely bőségesen

Fentiek tekintetében máris kirajzolódik, hogy a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 remek és egyben tág férőhelyet biztosít.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-009

Gyakorlatban is így működik, a vezető és utasa kényelemesen tud utazni akár hosszabb útszakaszok esetében is, a középkonzol nem korlátozza a térdteret, váll- és fejtér is akad bőven.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-008A hátsó szekcióban is korrektül el lehet ücsörögni, nincsenek különösebb kompromisszumok, a képnyelemre lehet összpontosítani teljes egészében. Átlagos első ülésbeállításnál (180 centiméter magasságú, átlagos testalkatú sofőr), a hátul ülők bőséges helyet kapnak, lehet terpeszkedni, feltéve, ha ketten utaznak ott. Hármas felállásban már szűkösebb, bár a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 széles, 1864 milliméteres.

180 lóerő több, mint elegendő

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-015Érdekes, hogy a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 esetében a dinamizmus is előtérbe kerül. Ugyanis a hasonszőrű pályatársak leginkább a terepes jellegre koncentrálnak e téren is, tehát hosszabb intervallumú váltó-áttétek, nyomatékra és erőkifejtésre összpontosító aggregátok kerülnek fókuszba. Jelen esetben sincs gond az erőnléttel, ugyanis a hajtás központját egy soros elrendezésű, közös nyomócsöves befecskendezésű (CR) 181 lóerő (@3750) leadására képes turbódízel jelenti, 400 Newtonméter csúcsnyomatékkal (@2000).

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-004

A gázreakciók meglepően üdék, jól adagolható az erőtartalék, az S/S ellenére közvetlenül a fékpedál felengedése után reagál a rendszer indulásoknál.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-011

A hatsebességes automataváltó hangolása pontosan illeszkedik az egész autó karakterisztikájához, bármely útviszonyhoz, menetkörülményhez jól képes alkalmazkodni. Úgy, hogy nem érzékelhető csorba a menetkomforton elszálló, irreálisan magas fordulatszámokon ordító sebességfokozatok jelenlétével – a Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 csendesen, ám magabiztosan kezeli az épp adott szituációkat.

peugeot-508-rxh-bluehdi-180-teszt-autoaddikt-003

2016 Peugeot 508 RXH BlueHDI 180 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 181 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1864 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2815 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1650 kg

Megengedett össztömeg: 2240 kg

Csomagtér kapacitása: 560 liter, 1598 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 72 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári mérés), 9.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 119 g/km

Bővebb információ a Peugeot hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Több, mint 2 és fél millió biztonságosan megtett kilométer a Toyota applikációjával Japánban

Kimagasló eredmények születtek a Toyota révén Japánban: a közlekedésbiztonság javítása érdekében egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével indított Driving Barista elnevezésű projekt.

toyota-driving-barista-app-japan-autoaddikt

Az akció célja az volt, hogy elősegítse Aichi Prefektúrában a közlekedési balesetek számának csökkentését annak révén, hogy a járművezetők vezetés közben egyáltalán ne használják mobiltelefonjukat. A projekt keretében ingyenes kávéra jogosító kuponokat kaptak azok az autósok, akik vezetés közben meghatározott távolságon át egyáltalán nem használták mobiltelefonjaikat. A több, mint 37000 autós, aki letöltötte a telefonos alkalmazást összesen 2,6 millió kilométert tett meg – ez annyi, mintha 65-ször megkerülték volna a Földet.

A program, amiben a Toyota mellett egy kávézólánc és egy telekommunikációs cég is részt vett, újszerű tapasztalatokkal szolgált, és eredeti célját elérve hozzájárult a biztonságosabb közlekedéshez Aichi Prefektúrában, miközben segített tudatosítani az okostelefonokkal összefüggő közlekedési balesetek megelőzésének fontosságát.
A projekt – mely egy társadalmi problémát hivatott mérsékelni – hasznosságát abból a nézőpontból fogják megítélni, hogy a világ biztonságosabbá vált-e általa.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„Rendkívül inspirálóak a japán kollégáink által indított kampány eredményei, amelynek révén a Toyota által fejlesztett telefonos alkalmazás segítségével nem csupán az azt letöltőkkel, hanem a közösségi média megosztások révén ennél még szélesebb körben sikerült tudatosítani az okostelefonok vezetés közbeni használata jelentette veszélyeket. Éppen ezért vizsgáljuk egy hasonló hazai együttműködés lehetőségét, amely Magyarországon is hozzájárulhat a súlyos vagy halálos sérülésekkel járó közlekedési balesetek kockázatának csökkentéséhez” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Opel Mokka X-re váltott Kovács Ági olimpiai bajnok

Kovács Ágnes autót váltott, Opelből Opelbe, Mokkából Mokkába ült, de ez már az új Mokka X. Úszó olimpiai és világbajnokunk másfél éve lett az Opel márkanagykövete és egyben az Mokkával versenyző Opel Dakar Team tiszteletbeli tagja.

kovacs-agi-opel-mokka-x-atadas-autoaddikt

Stílszerűen az új autó átadása most is az Opel Dakar Team sajtótájékoztatóján történt, ahol Szalay Balázs és Bunkoczi László bejelentette, hogy idén sem itthon Szilvesztereznek: az összeszokott páros az Africa Race-en indul december 31-én és a kitűzött cél nemcsak az, hogy sikeresen végig menjenek, hanem, hogy sikerüljön nyerniük.

A sajtóértekezleten Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy Balázsékkal már 13 évre nyúlik vissza a cég kapcsolata. Támogatóként az Opelnek kiemelten fontos az a csapatszellem és küzdeni tudás, ami az Opel Dakar Team jellemzője és az is, hogy Balázs és Laci személyében már több, mint egy évtizede két elismert márkanagykövete van az Opelnek.

Ehhez, mármint a márkanagyköveti csapathoz, illetve a Mokka révén az Opel Dakar Teamhez csatlakozott tavaly Kovács Ágnes olimpiai- és világbajnok úszó. Ági most is megismételte: nem hiszi, hogy valaha is beül majd a Mokka versenyautóba hiába kapacitálják a fiúk, de nagy örömmel használta eddig is „civil” Mokkáját a közutakon, amelyet most egy új Mokka X vált fel. Koncz Gábor még a sajtótájékoztató alatt megmutatta az új autó kulcsát, majd az esemény végén Gábor, Ági valamint Balázs és Laci kivonultak az épület elé, ahol a versenyautó mellett állt az aranyszínű Mokka X. A „ki adja oda a kulcsot” kérdést demokratikusan úgy oldották meg, hogy hárman egyszerre adták át Kovács Áginak.

Volvo V90 modellt használ a svéd rendőrség

A svéd rendőrség 2017 elején veszi át első V90 járőrkocsijait, miután az autó a közelmúltban minden idők legkiválóbb eredményével teljesítette a svéd rendőrség kíméletlen vezetéstechnikai tesztjét.

volvo-v90-rendorseg-svedorszag-rendorauto-autoaddikt

A rendőrségi járművekkel szemben támasztott követelmények messze meghaladják az átlagos közúti személygépkocsikkal kapcsolatban felmerülő elvárásokat. Ráadásul számos más országgal ellentétben Svédországban a rendőrségi szolgálati gépkocsi munkahelynek számít. Ezért csak olyan típusok lehetnek rendőrautók, amelyek megfelelnek a teljesítményre, kényelemre, minőségre és ergonómiára vonatkozó, rendkívül szigorú követelményeknek.

A svéd rendőrautó-teszt öt területen vizsgálja a járművek képességeit: fékteszt, akadálypálya, kikerülési manőver (fékezéssel és anélkül), valamint nagysebességű „vészhelyzeti” vezetés.

A V90 összpontszáma a tesztsorozat végén 9,2 volt a maximális 10 pontból; soha egyetlen autó nem teljesítette még ilyen kiválóan ezt a kemény vizsgát.
A V90 tesztjéről kiadott értékelésben a rendőrség pilótái így összegezték az autó képességeit: „összességében nehéz bármi hibát találni az autóban. A futómű, a kormánymű, a felfüggesztés, a kipörgésgátló és a hajtáslánc egytől egyig példásan teljesített. A nagysebességű, hirtelen sávváltások szinte egyszerűnek tűnnek, az autó pontosan végrehajtja, amire kérjük, és tiltakozás nélkül birkózik meg az oldalirányú erőhatásokkal.”

Habár a V90 kombit elsőként a svéd rendőrség állíthatja szolgálatba, a Volvo Cars más országokban is értékesít rendőrautókat. Az elmúlt években olyan országok testületei vezettek be Volvókat, mint Norvégia, Olaszország, Nagy-Britannia vagy Hollandia. Értelemszerűen a V90 kombit is megrendelheti a világ bármely rendőrsége.

A rendőrségi V90 megépítésével a Volvo még magasabb szintre emelte a díjnyertes V90 alapkivitele által kínált, messzemenőkig kifinomult vezetési élményt. Ahhoz, hogy a prémium kombiból megkülönböztető jelzéssel közlekedő járőrjárművet építsenek, a Volvo Car Special Products részlege a rendőrség egyedi elvárásai szerint fejlesztette tovább a modellt.

A futóművet például erősebbre, ugyanakkor még dinamikusabbra hangolták. A felfüggesztést és a fékrendszert megerősítették, az autót minden szükséges eszközzel és kommunikációs berendezéssel felszereltek. Az alapkivitelű V90-ből nagyjából egy hét alatt építenek rendőrautót; az átalakítást a Volvo Cars különleges gyártólétesítményében, a svédországi Torslandában végzik el.

A Volvo Cars régóta épít már rendőrségi járműveket: a svéd rendőrség már 1929-ben egy Volvo modell volánja mögött üldözte a bűnözőket. Az ezt követő évtizedek során olyan legendás Volvo típusok szolgáltak a rendőrség kötelékében, mint az Amazon vagy a 144. A közelmúltban az XC70 és V70 kombikból építettek rendőrségi járművet; annak idején az XC70 is felülmúlt minden más, a svéd rendőrség által korábban értékelt gépkocsit.

Kínai kutatási és fejlesztési közponját bővíti a Toyota

Az eredeti terveknek megfelelőn bővíti kínai kutatási és feljesztési központját a Toyota: ennek része a laboratóriumi terület növelése, új laboratórium építése, egy akkumulátor-tesztelő és vizsgáló épület építése, valamint a meglevő tesztpálya korszerűsítése. Az ütemterv szerint ezek használatbavételére 2018 második felétől kerül sor.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-007

A Toyota kínai kutatási központját (TMEC) 2010-ben alapították, összhangban a Toyota azon céljával, hogy a kínai piacra szánt autókat Kínában készítsék. Ennek megfelelően, TMEC-t azzal a szándékkal hozták létre, hogy hangsúlyt fektessenek a márkajelenlét és a szervezetfejlesztés erősítésére az országon belül. Azóta a TMEC folyamatosan dolgozik az olyan autók népszerűsítésén és terjesztésén, amiket helyben készült hibrid rendszerekkel gyártanak a kínai piacra. 2012-ben létrehozták a Toyota Motor (Changshu) Auto Parts Co., Ltd.-t, ami helyben gyártja a hibrid autók egyik legfontosabb részegységét, az erőátviteli egységet. Ezt követte a Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES) megalapítása, ami a hibrid rendszerek akkumulátorait készíti 2013-óta. Mindent egybevéve, ezek a beruházások vezettek 2015. októberéig, amikor bemutatták a kínai gyártású hibrid rendszerekkel szerelt Corolla Hybrid és Levin Hybrid modelleket.

A Toyota jól megkülönböztethető karakterisztikájú hibrid, tölthető hibrid, elektromos és hajtóanyag-cellás járművekkel fejleszti és népszerűsíti a környezettudatos autózás teljes vertikumát. A kínai kormányzat szintén támogatja az „Eco-autókat” az Energia Megtakarítási és az Új Autóipari Energiák Fejlesztési terv keretében. Ezzel párhuzamosan a Toyota tervezi a Corolla Levin Hybrid modellpalettán belül a tölthető hibrid változat bemutatását, összhangban azzal a törekvéssel, hogy jelentősen ösztönözzék a hibrid autók szélesebb körű használatát. Mindezeken kívül gőzerővel folynak a hidrogén üzemanyagcellás járművek bemutató tesztjének előkészületei Kínában, és előrehaladott állapotban van a teljesen elektromos hajtású autók kínai piaci bevezetésének vizsgálata is.

A piaci verseny erősödése és az autókra, motorokra vonatkozó egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt a Toyota még hangsúlyosabban folytatja tevékenységét a valaha volt legjobb autó elkészítése érdekében, aminek része a TMEC K+F központjának bővítése, és technológiai fejlesztésének megerősítése.
„Erőfeszítéseinket a helyi K+F lehetőségeink hosszú távú megerősítésére fókuszáljuk. Reméljük, olyan sok helyi mérnököt képezhetünk, amennyit csak tudunk, és gőzerővel fejleszthetünk még több olyan autót, ami megfelel kínai ügyfeleink elvárásainak” – fogalmaz. Hiroji Onishi, a Kínai Régió ügyvezető elnöke.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK