Főoldal Blog Oldal: 360

Nagyteljesítményű utcai verzió is készül a Toyota Yarisból

Alig egy héttel azután, hogy a Toyota Helsinkiben bemutatta a Yaris WRC versenyautót, amellyel a vállalat versenycsapatának pilótái a rally világbajnokság következő szezonján méretik meg magukat, a világ vezető autógyártója bejelentette, a jövőben nagyteljesítményű utcai változatot is kínál népszerű kisautójából.

A Toyota bejelentette, hogy nem csupán a rally világbajnokságba (WRC), hanem ezzel egy időben a kompakt izomautók piacára is visszatér, így nemcsak a WRC-pályákon lesz látható a Toyota utcai modelljének lenyűgöző technológiai fejlődése, hanem a Yaris kínálatában is, ami egy teljesítmény-orientált variánssal bővül majd.

1999-es bemutatása idején az első generációs Yaris alighanem kategóriája egyik leginnovatívabb modellje volt – köszönhetően remek térbeosztásának és újszerű dizájn-megoldásainak, amelyek közt olyan ötletek szerepeltek, mint a 3D-hatású digitális központi kijelző.

Az innováció azóta is fontos eleme a Yarisról kialakult képnek. A második modellgenerációban jó néhány olyan tétel jelent meg, amelyek addig ismeretlenek voltak a szegmensben: például a térdlégzsák és a kulcs nélküli ajtónyitás. A harmadik generáció hybrid hajtása újra csak felforgatta a szegmenst. A 2014-ben bemutatott jelenlegi modell szintén hű marad az innováció szellemiségéhez, aktív biztonságát pedig a Toyota Safety Sense emeli a kategória élvonalába.

Eredeti bemutatása óta több mint 3,5 millió Yaris talált eddig gazdára. Az elmúlt öt évben a modell megerősítette pozícióját a B-szegmensben: 2011-ben körülbelül 144.000 darab kelt el belőle, 2016 első tíz hónapjában pedig már mintegy 180.000 darabra nőtt a forgalom, és a szegmensben elért piaci részesedése 6 százalék körül alakul.

A jelenlegi értékesítési sikerben nagy szerepet játszik a Yaris Hybrid. A full hybrid modell teszi ki az európai Yaris-eladások több mint 40 százalékát, és ez az arány folyamatosan növekszik. Az Európában tervezett és fejlesztett Toyota Yaris egy kifejezetten erre a célra épített üzemben, a franciaországi Valenciennes-ben készül. Az itt gyártott Yarisok túlnyomó része Európában talál gazdára, 12 százalékukat pedig más kontinensek piacaira exportálják. Amellett, hogy a Yaris 2017-ben a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokságon, a Toyota más, hasonlóan kemény sportágakban is próbára teszi modelljeit, hogy az így nyert tapasztalatok révén egyre jobb autókat készíthessen.

A Yaris WRC-vel szerzett tudás azonban nem csupán a holnap közúti Toyotáinak technológiáját gazdagítja, hanem már a jelenlegi kínálatra is közvetlen hatást gyakorol, hiszen Yaris-család egy teljesítményorientált modellváltozattal bővül.

Túllépni a határokon

A TOYOTA GAZOO Racing Toyota azon törekvését testesíti meg hogy mindent határt áthágva egyre jobb és jobb autókat alkosson azáltal, hogy az innovatív, új technológiákat az autóversenyek kőkemény világában csiszolja tökéletessé.

„Mindenütt versenybe szállunk,semmilyen kihívástól nem riadunk vissza, és ugyanezért akarunk mindig egyre jobb autókat építeni. Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit. Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

Az évek során a Toyota rengeteg különböző motorsportban tette próbára képességeit, olyan megmérettetéseken, mint a Formula 1, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) és a Nürburgring 24 órás futam. A különféle versenyekhez különféle szervezetek alakultak ki a vállalaton belül, mint a Toyota Racing, a Lexus Racing és a GAZOO Racing. Ezek közül a „GAZOO Racing” volt az, amelyik 2007-ben első ízben nevezett be a Nürburgring 24 órás versenyre. A csapat két használt Altezzával állt rajhoz, a boxutcában pedig olyan szerelők és mérnökök dolgoztak, akik a Toyota különböző részlegeiből érkeztek azzal a közös hittel, hogy „az út formálja az embert, az ember pedig az autót”. Ez teljesen összecseng azzal, amit a Toyota cégalapítója, Kiichiro Toyoda már 1952-ben megfogalmazott: „A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú az autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.”

Ugyanez az alapelv vezérelte a vállalatot, amikor 2015 áprilisában egyetlen név alatt egyesítette minden verseny-aktivitását: így született meg a TOYOTA GAZOO Racing, vele együtt pedig a szemlélet, hogy maga a motorsport is hatékony eszköz az egyre jobb autók megalkotásához. A versenyeken való részvétellel tovább tökéletesedett a Toyota technológiája, amit aztán az utcai autókban is meghonosított a vállalat. A Toyota 2012-ben lépett először pályára a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), 2014-ben pedig már meg is szerezte a bajnoki címet – és ugyanilyen fontos, hogy az itt indított TS030 és TS040 HYBRID LMP1 versenyautók nagy teljesítményű hajtásláncaival szerzett tapasztalat jelentősen felgyorsította az utcai autók hybrid hajtástechnológiájának fejlesztését. Jó példa erre a hybrid hajtáslánc méretcsökkentése vagy az elektromotor új hűtőrendszere.

A versenyzéssel a Toyota kilépett a komfortzónájából, és nagy mértékben bővítette ismereteit. E tapasztalatok azonban nemcsak a vállalat ismereteit gazdagították, hanem a Toyotánál dolgozó emberek szaktudását is fejlesztették. Végül pedig – de semmiképpen sem utolsó sorban – a motorsport révén a Toyota a vezetés izgalmát kínálja vásárlóinak és rajongóinak, megosztva velük a versenyzés szenvedélyét. A Toyota 2017-es visszatérésével a FIA Rally Világbajnokságra (WRC) a “TOYOTA GAZOO Racing” újabb kemény versenysorozatban hajszolja autóit egészen a határig – hogy aztán a vállalat „egyre jobb és jobb” járműveket alkothasson.

A Toyota visszatérése a WRC-be

A WRC könyörtelen iramú futamait a világ legkülönfélébb közútjain rendezik, amelyek között ugyanúgy találni sima aszfaltburkolatot, mint gödrös és murvás földutakat. A vezetőknek minden pillanatban új meg új döntéseket kell hozniuk, hogy padlógázzal száguldhassanak végig az adott útszakaszon. A WRC-autók építése nem csupán elméleti kérdés. Olyan gépet kell alkotni, ami bármilyen úton teljes erőbedobással vezethető – ehhez pedig komoly szakértelem és tapasztalat szükséges. A TOYOTA GAZOO Racing pontosan tisztában volt ezzel, amikor benevezett a 2017-es WRC bajnokságra. A projekt vezetését Tommi Mäkinen vállalta, és a Yaris WRC már majdnem teljesen elkészült. A csapat mélyen elkötelezett szakemberekből állt össze, akiknek szenvedélye a rallyversenyzés.

„Egy győztes jármű megalkotásának legfontosabb feltétele, hogy olyan embereket találjunk, akik ugyanarra a célra törnek, és akik örömöt lelnek a munkájukban. Olyan csapattal akarunk a világ színe elé lépni, akik a Toyota ’Imádom az autókat!’ jelszava alatt egyesültek” –avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke

A GAZOO jelentése

A GAZOO szó garázst jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassanak.

A Toyota szerint a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét. A név eredete valójában jó húsz évvel korábbra nyúlik vissza: egészen pontosan a GAZOO.com honlap megjelenéséhez, amely a márkakereskedésekben készleten lévő autók fotóit gyűjtötte össze. E lap neve, a GAZOO a japán gazo szóból ered, ami képet vagy fotót jelent. Bár ma már mindennapos dolognak számít, hogy egy weboldalon fotók vannak, az 1990-es évek közepén még Japánban is forradalmi újdonságot jelentett egy képgyűjtő internetes honlap. A GAZOO.com látogatói rengeteg termék közül választhattak, megkeresve a legjobb ajánlatokat – ahogyan a Toyota „egyre jobb autók” filozófiája is pontosan erre az alapelvre épül.

Akio Toyoda, a Toyota és egyben a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke a világelső autógyártó visszatéréséről a rally világbajnokságba a kövekezőképp fogalmaz: „Amikor 2014 júliusában nézőként ott voltam a WRC finn futamán, sok szurkoló kérdezte tőlem, mikor tér már vissza a Toyota a rally világába. Hat hónappal ezután úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a WRC-be, ma pedig nagy örömmel mutatom be a WRC-n induló autónkat és csapatunkat, és persze partnereinket, akik támogattak minket e törekvésünkben. Kellemes meglepetés volt számomra, hogy még közel két évtized múltán is milyen sokan emlékeztek a Toyota WRC-szereplésére. Éppen ezért elsősorban a rajongók ezreinek szeretném kifejezni hálámat és tiszteletemet, akik 17 évet vártak erre a napra, valamint a rally szervezőinek, résztvevőinek és az autógyáraknak, akik távollétünkben is látványosan fejlesztették a rally-sportot. Mindenkinek köszönjük, most pedig visszatértünk!”

„Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy tisztelettel megemlékezzek mindazokról, akik ilyen erős és emlékezetes köteléket kovácsoltak a rally és a Toyota között. Ove Andersson a ’70-es évek óta vezette a Toyota csapatát; utána Björn Waldegård következett, aki a ’80-as években a WRC-ig röpítette a Toyotát, és persze nem hagyhatjuk ki a felsorolásból Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol nevét sem, akik bajnoki címeket nyertek a Toyotának a ’90-es években. Mivel ez a verseny rendkívül sokféle úton és környezetben folyik, a rally tökéletes alkalom arra, hogy ember és autó egyaránt megcsillogtassa képességeit. A Toyota hosszú időn át nem élt ezzel a lehetőséggel, ezért most különösen örülök annak, hogy visszatértünk a rallypályákra. Az autókat és az embereket egyaránt hatalmas próbatétel elé állítja ez a versenysorozat. Tommi Mäkinen számos győzelmet aratott már a WRC-ben, és sokféle autóval versenyzett, köztük a Mitsubishi és a Subaru gépeivel. Így aztán Tommi olyan széles körű tapasztalattal érkezett a Toyotához, ami szinte páratlan – éppen ezért arra kértük őt, hogy vezetőként vegyen részt autónk és csapatunk építésében. Ahogy az idei Le Mans 24 órás futam után mondtam, a TOYOTA GAZOO Racing „utál” veszíteni. Biztosak lehetnek benne, hogy a WRC-ben is ugyanez a helyzet. Nemrégiben az a szerencse ért, hogy beülhettem a Yaris WRC vezetőülésébe, és Tommival az oldalamon pár mérföldet autózhattam az új versenygéppel. Megmerítkezhettem az autó hangjában és illatában, a kormánykerék és a pedálok reakciójában – és ami mindennél többet ért, láthattam Tommi arcát, és meggyőződhettem róla, hogy jó okkal bízunk az autó és a csapat versenykészségében. Finn, német és japán csapattársainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az előttünk álló utolsó hónapban, hogy régi rajongóink okkal örüljenek a Toyota visszatérésének, és jogosan mondhassák: „Büszke vagyok arra, hogy a Toyotának szurkolok”. Bízom benne, hogy a TOYOTA GAZOO Racing számíthat a támogatásukra – hiszen ez az a csapat, amely minden WRC-vetélytársánál jobban utál veszíteni!” – teszi hozzá a Toyota elnöke.

A Volkswagen I.D. család legújabb tagja Detroitban kerül leleplezésre

Megkezdődött az elektromos mobilitás korszaka: Detroitban, a január 8-22 között sorra kerülő Észak-Amerikai Nemzetközi Autó szalonon (NAIAS) a Volkswagen bemutatja az I.D. modellcsalád újabb változatát: egy új korszak többfunkciós gépjárművét.

A tanulmányautó összekovácsolja a Volkswagen márka legendás gyökereit és az elektromos hajtás felé tartó jövőjét. Az I.D.-hez hasonlóan e koncepció autó alapja is a Moduláris Elektromos Platform (MEB), így megmutatja a MEB-ben rejlő lehetőségeket és alkalmazásának széles tárházát.

Az I.D. szeptemberi, a párizsi autószalonon történt bemutatása óta ez a rövidítés testesíti meg a Volkswagen teljesen hálózatba kapcsolt, teljesen elektromos hajtású autóinak új nemzedékét. Az I.D. mindezek mellett a világos formatervezési nyelvet, a letisztult formákat, az őszinte érzelmeket és természetesen az ideális belső tér koncepcióját adja a Volkswagenre jellemző, a legapróbb részletekben is megjelenő minőséggel.

Ez az I.D. tanulmányautó a jövőben képes lesz teljesen önálló, vezető nélküli közlekedésre is. Az elektronikusan visszahúzódó kormány a Volkswagen embléma megnyomásával eltűnik a műszerfalban. Miközben a gépkocsivezető pihen, a lézer-szkennerek, ultrahang vezérlésű radar érzékelők és kamerák figyelik a többi közlekedőt és a környezetet.

A Detroitban bemutatandó I.D tanulmányautó összekovácsolja a Volkswagen márka legendás gyökereit és az elektromos hajtás felé tartó jövőjét. Az újdonság teljes koncepciója forradalmi jellegű. Összeköti az utazáshoz szükséges teret az elektromos autóval megtehető nagy távolsággal. Ez már a szabadság új érzete nulla károsanyag kibocsátással A mobilitás új korszakának kezdete.

Átadásra került az első állami támogatású teljesen elektromos BMW i3

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as kapta meg pénteken, az elsők között Magyarországon.

Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát.

Topa Jenő és Topáné dr. Váradi Irén 1990 óta üzemeltetik a Kígyó Patikákat Hajdúszoboszlón és Berettyóújfaluban. Elkötelezett BMW márkarajongóként első elektromos autójukat, a BMW i3-as modellt a debreceni Magisz Kft. hivatalos BMW márkakereskedésben vásárolták.

Az eseményen részt vettek a BMW Group Magyarország képviselői is, Berkes Zoltán kereskedelmi vezető és Mala Ferenc BMW i márkavezető is. A BMW Group Magyarország számára is nagy lehetőség a Magyar Állam elektromos autókat támogató kezdeményezése, melynek bejelentése egybeesett a BMW i3 vadonatúj, 94 Ah-s akkumulátorral felszerelt modelljének hazai megjelenésével. A megnövelt kapacitású akkumulátorral akár 300 km megtételére is képes az autó, tisztán elektromosan, miközben környezetét egyáltalán nem szennyezi károsanyag kibocsátással.

2016. október végétől lehet pályázni a másfél millió Ft összegű állami támogatásra, melyet a BMW Group Magyarország a 94 Ah-os BMW i3 modell esetében további 774.000,-Ft-tal támogat, így az autó eredetileg 12.264.000,-Ft-os alapára, az 1 500 000 forintos állami támogatás mellett, további 774.000,-Ft-tal válik kedvezőbbé, azaz a BMW i3 94Ah-s elektromos (BEV) modellje, a készpénzes vásárlók számára már 9.990.000,-Ft-tól elérhető.

“Fantasztikus évet zár a BMW Group itt Magyarországon is, melynek egyik legkiemelkedőbb eredménye a BMW i és iPerformance modellek hazai sikere. Minden eddiginél több BMW-t értékesítünk itthon 2016-ban, mellyel új rekordot ér el a márka. A 2016-ban bevezetett iPerformance modellek pedig tovább erősítették a BMW-t abban, hogy a világ vezető prémium márkája legyen a plug-in-hibrid és elektromos meghajtású modellek terén” – mondta el Berkes Zoltán, a BMW Group Magyarország kereskedelmi igazgatója.

“Tavaly egész évben 56 db BMW i modellt, idén csak november végéig már 80 db BMW i3-ast adtunk át Magyarországon, melyet további 10 db BMW i8 sportautó egészít ki, így a két évvel ezelőtti bevezetés óta ma már több mint 150 BMW i modell fut a hazai utakon. A hosszútávú fenntarthatóságot képviselő autóink sikere különösen nagy büszkeség számunkra, hiszen 2015-ben egy BMW i3-as kapott először zöld rendszámot Magyarországon, idén év végén pedig ismét egy BMW i3-as kap először állami támogatásról szóló okiratot. Világszerte már több mint 100 000 elektromos vagy plug-in-hibrid BMW modell rója az utakat, az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás reményeink szerint itthon is egyre nagyobb teret nyer majd, melynek segítségével a BMW is aktívan hozzájárulhat ahhoz, hogy egy kevésbé szennyezett és fenntarthatóbb világban élhessünk” – mondta el Mala Ferenc az ünnepélyes átadás alkalmával.

Az állami támogatás és pályázat részleteiről további információt a www.e-mobi.hu oldalon talál.

Az Audi Q8 koncepció 2017 januárjában debütál Detroitban

Az Audi szenzációs újdonsággal indítja az új évet. 2017 januárjában a detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon (North American International Auto Show – NAIAS) mutatkozik be ugyanis a prémium autógyártó Audi Q8 tanulmányautója.

A sorozatgyártás közeli tanulmány egyesíti a kupékra jellemző érzelemgazdag formavilágot és az SUV modellek sajátosságát, a tágas belső teret. Ezzel a lépéssel a márka a prémium kategória egy új szegmensét célozza meg.

„Az Audi Q8 tanulmánnyal új csúcsmodellt alkottunk a Q modellsorozaton belül. Formaterve egyértelműen sportosságot és tekintélyt sugároz” – nyilatkozta Marc Lichte, az Audi vezető formatervezője. „Úgy gondoljuk, ennek a tanulmánynak igen fontos jellemzője, hogy a lapos tetővonal ellenére az általa kínált tágas beltérben négy egyformán kényelmes ülőhelyet kínál.”

A koncepcióautó igen határozott orrkialakítással bír. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács lényegesen szélesebb, mint az Audi jelenlegi sorozatgyártású modelljeinél és jelentősen előrébb került illetve térhatású kialakítást kapott. Az Audi Q8 számos formatervezési részletében visszaköszönnek az 1980-as évek Ur-quattro modelljének elemei. Ilyen például a rendkívül lapos szögben döntött, ugyanakkor kifejezetten széles C oszlop és a kiemelkedő illetve kiszélesedő kerékjárati ívek. Kiegyensúlyozott arányai egyenlő mértékben hangsúlyozzák az első és a hátsó kerekeket, amely jelzi, hogy egy tipikus quattro modellel van dolgunk.

A Toyota Álomautó Rajzverseny nyertesei Japánba utazhatnak szüleikkel

2016-ban már tizenegyedik alkalommal kerül megrendezésre a világ vezető, egyben leginnovatívabb autógyártója, a környezetbarát hybrid technológiájáról ismert Toyota által az Álomautó Rajzverseny.

A különleges, az egész világra kiterjedő kezdeményezés mögött megbúvó elképzelés, hogy a világ különböző tájain élő gyermekek bátran engedjék szabadjára a képzeletüket, és a rajceruza, zsírkréta vagy épp ecset segítségével fogalmazzák meg, milyen lenne az ő álomautójuk.

A világ vezető autógyártója, a Toyota munkatársai még 2004-ben álmodták meg azt a maga nemében páratlan és egyedülálló rajzversenyt, amely azóta világszerte több millió gyermek képzeletét ragadta meg: nem kértek mást, mint hogy a ragyogó fiatal elmék fogalmazzák meg, mitől izgalmas számukra egy autó, és rajzolják le, milyen volna az ő álomautójuk, akár a Toyota jövőbeni mérnökeit és formatervezőit is inspirálva.

„A Toyotánál hiszünk abban, hogy az álmok bárhová elrepíthetnek minket, hisz a jövő is azokra épül. Ha az akkor még automata szövőszékeket gyártó Kiichiro Toyota nem mer nagyot álmodni 1937-ben, akkor a világ legnagyobb autógyártó vállalata, a jövőre 80 éves Toyota sem létezne. Épp így, ha a Toyota mérnökei nem mernek álmodni közel húsz évvel ezelőtt, szembemenve minden dogmával és bevett gyakorlattal, akkor ma nem létezne a világ autógyártását forradalmasító, a környezetbarát autózás jövőjét megteremtő hybrid hajtás, ahogyan elképzelhetetlenek volnának az elektromos, netalán a melléktermékként vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók is” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Gondoljunk csak bele mennyi minden változott azóta, hogy az első autó legördült a gyártósorról, akár az autók külsejét, formavilágát, akár a bennük fellelhető technológiákat, meghajtási láncokat, vagy épp biztonsági, kényelmi és vezetéstámogató funkciókat tekintve. Minden egyes technológiai vagy formavilágot érintő áttörés egy-egy megvalósult álom, és álmodhat-e bárki inspirálóbbat, újszerűbbet, mint a lehetetlent, korlátokat nem ismerő, a világot jobbá tevő, teremtő gyermeki képzelet? Talán Albert Einstein fogalmazta meg ezt a legtalálóbban, amikor úgy fogalmazott: megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen” – teszi hozzá a szakember.

A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre 15 éves koráig bármely gyermek beküldheti a pályaművét, nem kell mást tennie, mint, hogy szabadjára engedi a fantáziáját, és elképzeli, milyen lenne az ő álomautója (ahogy a 2015-ös verseny európai győztesei is tették), azután pedig fog egy A3-as papírlapot (de az A4 is rendben van), és ahogy neki a legjobban tetszik, például ceruzával, zsírkrétával vagy festékkel megörökíti azt. Az egyetlen fontos kikötés, hogy a Toyota kézzel készült munkákat vár, így számítógéppel készült grafikák nem nevezhetőek a versenyen.

Ezt követően nincs más teendője, mint hogy szüleivel közösen kitölti a nevezési lapot, címet és/vagy magyarázatot mellékel a rajzához, majd ezeket a rajzzal együtt 2017. február 28-ig leadja valamelyik Toyota márkakereskedésben.

A rajzok első körben bekerülnek az európai válogatásba, ahol különleges ajándékkal díjazzák a három legjobb alkotást, amelyeket a zsűrink választ ki a következő kategóriákban: 8 évesnél fiatalabbak, 8-11 évesek és 12-15 évesek. Ezután a 9 európai nyertes elindul a világméretű rajzversenyen. A végső győztes a Toyota vendégeként elutazhat Japánba, és részt vehet a 2017. augusztusában rendezett díjátadó ünnepségen, illetve számos egyéb színes programon.

„Az idei évben is nagy izgalommal várjuk a Magyarországról beérkező pályaműveket, ezért nagy szeretettel bíztatjuk a kisebb és nagyobb gyermekeket egyaránt, hogy rajzolják meg és küldjék el nekünk álmaik autóját, és az alkotás örömén túl kis szerencsével lepjék meg saját magukat és szüleiket egy felejthetetlen utazással Japánba” – foglalja össze Varga Zsombor.

A Toyota tanácsa a gyerekeknek

Hogyan meríts ihletet álmaid autójának megrajzolásához vagy épp megfestéséhez? Rengeteg módja van annak, hogy ötleteket találj a jövő autójának elképzeléséhez: állíts össze egy listát, tanulmányozd a természetet, beszélgess a családoddal, rajzolgass, játssz szótársító játékokat, olvass könyveket, lapozgass magazinokat, nézelődj az üzletekben, nézz meg pár filmet, menj múzeumba, vitasd meg az ötleteidet a barátaiddal – vagy egyszerűen csak ülj le, hunyd le a szemed, és hagyd, hogy a képzeleted kedvére kalandozzon!

A Toyota környezetvédelmi ösztöndíjának magyar kedvezményezettje is van

A világ vezető, egyben leginnovatívabb, és környezeti lábnyomának csökkentéséért leginkább elkötelezett autógyártója, a Toyota kiválasztott 28 projektet, akik a Toyota Környezetvédelmi Tevékenység Ösztöndíj kedvezményezettjei lesznek.

Ezek között az idei évben ismét helyet kapott egy hazai kezdeményezés is. A program 2000-ben történt bevezetése óta 53 országban és régióban összesen 332 projekt részesült ösztöndíjban.

A különböző környezetvédelmi kezdeményezéseket támogató programot a Toyota azt követően hozta létre, hogy 1999-ben megkapta a Global 5001 környezetvédelmi díjat. Az idei évben a program választott témakörei a biodeiverztás fenntartása és a globális felmelegedés voltak. Összesen 92 pályázat érkezett három kategóriában (nemzetközi projekt pályázat, belföldi projekt pályázat, belföldi kis projekt pályázat). A kiválasztási folyamat során az első és az utolsó forduló – más szempontok mellett – a folytonosságra és a jövőbeni fejlődésre fókuszált, összhangban a regionális jellegzetességekkel.

A nemzetközi pályázat kategóriában 10 projekt, köztük a „Biodiverzitás fenntartása közösen a Ghana-i kakaótermelőkkel” került kiválasztásra. Japánban szintén 10 projekt, köztük a „Veszélyeztetett pillangók (luehdorfia japonica és coenonympha oedippus arothius) megőrzése” került kiválasztásra, és 8 projekt, beleértve a „Helyi erővel a vadvilág megőrzéséért! Természetbarátok Klubja a Jövő Generációinak Neveléséért” nyerte el a támogatást a helyi kis projektek közül.

Az idei évben ismét kiválasztásra került egy magyarországi kezdeményezés is: ezúttal a WWF Magyarország „A nagyon fontos árterek élővilágának védelme a Tisza árterületén” elnevezésű, a biodiverzitás fenntartását célzó projektjének támogatása mellett döntött a világ vezető autógyártója.

„A magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon környezetbarát hybrid modelljeinknek köszönhetően egyik legdinamikusabban növekedő autógyártóként fontos számunkra, hogy a helyi közösség aktív tagjaként lokális szinten, aktív, cselekvő módon is kivegyük a részünket a társadalmi felelősségvállalásból. Éppen ezért különösen nagy öröm számunkra, hogy a Toyota globális környezetvédelmi projektje az idei évben ismét egy magyarországi kezdeményezés mögé áll, a WWF Magyarország által indított, a Tisza árterének biodiverzitását megőrizni kívánó kezdeményezés pedig világszinten is az egyik legizgalmasabb támogatásra kiválasztott projekt volt” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Az ösztöndíjak ünnepélyes átadására decemberben kerül sor Tokióban. Jövő tavasszal pedig egy újabb találkozó során számolnak be a kiválasztásról. A Toyota továbbra is sokféle formában kívánja hozzájárulásaival segíteni a környezettel harmóniában élő társadalmának megalapítását a nonprofit szervezeteken és másokon keresztül, miközben maga is célul tűzte ki, hogy 2050-re nullára mérsékelje az autói gyártása és használata során keletkező környezeti terhelést.

Itt a C3 WRC: a Citroën ezzel az autóval tér vissza a FIA rali VB-re

Egy hónappal a 2017-es FIA rali-világbajnokság monte-carlói nyitóversenye előtt a Citroën Racing Abu Dhabi-ban hivatalosan is leleplezi a C3 WRC–t.

A C3 WRC megfelel a FIA új szabályozásának, amely a WRC versenyautók új generációját is jelenti. A C3 WRC a Citroën visszatérését jelenti egy olyan versenybe, amelyben a márka eddig 96 győzelmet és 8 világbajnoki címet szerzett.

A 2017-es évadban a Citroën Total Abu Dhabi WRT csapata 2-4 db C3 WRC-vel versenyez a Kris Meeke/ Paul Nagle, Craig Breen/Scott Martin, Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau és Sheikh Khalid Al Qassimi/ Chris Patterson párosokkal.

A Citroën Racing eddigi legjobb motorja

A közvetlen befecskendezésű 1,6 literes turbómotor jól kihasználhatóvá teszi a konstruktőr különböző bajnokságokban megszerzett tapasztalatait. A Citroën a C-Elysée WTCC motorjának megtervezésekor a WRC-ben megszerzett tapasztalatait hasznosította. Most az elmúlt három WTCC szezon versenypályán szerzett tapasztalatait használta fel Citroën C3 WRC motorjának tervezése során.

A 2017-ben várt teljesítményjavulást főleg a turbószűkítő átmérőjének 33-ról 36 mm-re történő megnövelése adja. A teljesítmény mintegy 20%-kal nő, elérve a 380 LE-t. Ellenben a turbónyomás limitálása (2,5 bar) nem teszi lehetővé a 400 Nm-es nyomaték további növelését.

Minden talajon jobb menettulajdonságok

A Citroën C3 felépítése hasonló az elődeiéhez. A széria karosszéria szétvágásával építhetők be a kompozit anyagú hátsó sárvédők, a bukócső-rendszer, az erőátviteli alagút és a futóműveket tartó bölcsők.

A C3 WRC a Citroën első 5 ajtós karosszériára épülő World Rally Car autója. A hátsó ajtók nem nyithatóak, de ez a karosszériatípus jelentős többletmunkával járt az ergonómia, valamint a tömegeloszlással, a kilátással és a passzív biztonsággal kapcsolatos kritériumok szempontjából is.

A karosszéria szélessége 1875 mm-re nőtt (+55 mm), ami javítja a stabilitást és növeli az aerodinamikai módosítások lehetőségeit.

Az összkerékhajtási rendszer is lényeges változáson ment át a hidraulikusan vezérelt középső differenciálműhöz való visszatéréssel. Ez a berendezés – amely a Xsara és a C4 WRC-ben is megtalálható volt – lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó tengelyek eltérő sebességgel forogjanak. A hidraulikus nyomás vezérlésével lehetőség nyílik a nyomaték egyik tengelyről a másikra történő átvitelére, kiküszöbölve az alulkormányozottságot és csökkentve az esetleges kipörgést.

Erőtől duzzadó dizájn

A C3 lenyűgöző látványt nyújt erőtől duzzadó dizájnjával és jellegzetes felépítésével. Az új szabályozás nagyobb szabadságot engedett meg az aerodinamikai módosítások terén, amelyek aktívan befolyásolják az autó teljesítményét. A légterelők segítségével nagy sebességnél nő a stabilitás, a légbeömlők kialakítása a motor, az erőátviteli egység és a fékek hűtését segíti.

Az autó karizmatikus, magasra emelt eleje robusztusságot sugároz. Egybeolvadva az övvonallal megteremti a karosszéria optikai egyensúlyát és dinamikussá teszi a megjelenését. Az aerodinamikai teljesítmény kulcselemeként az első lökhárító kialakítása jelentősen csökkenti az alulkormányozottságot. Az alsó rész eltérést mutat a földútra és az aszfaltra szánt verziók között. A légbeömlők friss levegővel látják el a hűtőt, az intercooler-t és a fékeket. A meleg levegő a motorházfedélen és az első sárvédőkön kialakított réseken át távozik.

A karosszéria küszöbvonalainak speciális kialakítása az oldalsó légörvények elvezetését szolgálja. A hátsó ajtóknál kialakított légbeömlők a fékeket hűtik. Ahogy elöl is, a levegő kivezetése a sárvédők felső részén történik.

A hátsó diffúzoron kívül a látványos, komplex kialakítású hátsó légterelő teszi teljessé az aerodinamikai arzenált. A teljes elem hátrébb és mintegy 50 mm-rel feljebb került az előző szabályozáshoz képest.

A Toyota Prius lett a legbiztonságosabb nagy családi autó az EURO NCAP szerint

Az autók biztonsági minősítését végző Euro NCAP a környezetbarát hybrid meghajtásáról, valamint a modellbe épített aktív biztonsági rendszerekről és vezetéstámogató technológiákról ismert új Toyota Prius-nak ítélte a Kategória Legjobbja 2016-ban díjat a nagy családi autók osztályában.

A világ vezető autógyártója, a modelljeinek környezetbarát hybrid meghajtásáról, autóinak megbízhatóságáról és biztonságos voltáról ismert Toyota a passzív biztonság mellett kiemelt hangsúlyt helyez az aktív biztonsági rendszerekre és vezetőtámogató technológiákra. Ez utóbbiakat egyre szélesebb körben honosítja meg kínálatában a számos modelljéhez már alapfelszereltségként járó ‘Toyota Safety Sense’ csomag révén. Ez a csomag fontos szerepet játszott abban, hogy a Prius kiváló teljesítményt nyújtott az Euro NCAP tesztjein. Ugyanez a technológiai csomag található a nemrégiben bemutatott kategóriateremtő Toyota C-HR modellben és a Toyota egyre több más modelljében is, összhangban a vállalat azon filozófiájával, hogy ügyfelei lehető legszélesebb köre számára tegye elérhetővé tenni a legmagasabb fokú biztonságot.

Az Euro NCAP minden évben közzétesz egy listát azokról az autókról, amelyek a legjobban teljesítettek az egyes kategóriákban. Ez a második alkalom, hogy egy Toyota kapja meg ezt a megtisztelő címet: először a Verso nyerte el 2010-ben a ‘Kategória Legjobbja’ díjat a kis egyterűek szegmensében.

„A Toyota számára elsődleges fontosságú a felhasználók biztonsága, ezért a világ vezető, egyben leginnovatívabb autógyártójaként kiemelt területnek tekinti az autókban helyet kapó passzív biztonsági rendszerek (gyűrődési zóna, ultramagas szilárdságú biztonsági utascella, biztonsági övek, légzsákok, biztonsági kormánymű, stb.) és az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák (gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, adaptív sebességtartó automatika, útjelzőtábla felismerés, autmatikus távfény, stb.) folyamatos fejlesztését. Az előbbiek valamennyi Toyota modell alapvető részét képezik, utóbbiak pedig Toyota Safety Sense összefoglaló néven miden személyautónkhoz és haszongépjárműveink nagy részéhez is elérhetőek, sok esetben az alapfelszereltség részét képezve” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője, majd hozzáteszi: „Ennek révén ügyfeleink biztosak lehetnek abban, hogy amennyiben valamelyik Toyota modell mellett döntenek, nem csupán a legmegbízhatóbb, de egyben a legbiztonságosabb, és amennyiben történetesen a választott modell hybrid is, a leginkább környezetbarát autó mellett teszik le a voksukat.”

Különleges kávézó megnyitásával ünnepel a Nissan

A Nissan bejelentette, hogy LEAF modelljeinek tulajdonosai együttesen lenyűgöző, összesen hárommilliárd kilométernek megfelelő távolságot tettek meg ezidáig autóikkal. A bejelentést a vállalat Felvillanyozzuk a világot néven elindított új digitális platformjával, illetve egy fizess energiával elven működő párizsi kávézó megnyitásával ünnepli.

A Párizsban található kávézó rövid ideig, mindössze december 16–18. között áll nyitva a nagyközönség számára. A Nissan Electric Café lehetővé teszi vendégei számára, hogy csúcstechnológiás megoldásokkal maguk generálhassanak energiát. Ezzel aztán különböző termékekért és szolgáltatásokért fizethetnek, maguk is megtapasztalva az elektromos életstílust.

A kávézóban a Nissan intelligens mobilitás koncepciójának részét képező technológiák egész sora található meg, köztük egy xStorage Home háztartási energiatároló egység, amit a Nissan az energiagazdálkodási megoldásairól világszerte ismert Eaton céggel közösen fejlesztett ki. Az elektromos autók elhasznált akkumulátorait, vagy hasonló új akkumulátorokat alkalmazóxStorage Home energiatároló rendszer segítségével a fogyasztók a mainál sokkal hatékonyabban szabályozhatják, hogyan és mikor használnak energiát otthonaikban, így elkerülhetik a legmagasabb díjszabású időszakokat. A rendszer jelenleg hatféle konfigurációban kapható, így mindenki könnyen megtalálhatja a saját energiaigényeihez leginkább megfelelő tárolókapacitást. Az xStorage Home egységek előrendelhetők az Egyesült Királyságban, Németországban, Norvégiában, valamint most már Franciaországban is.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „Azzal, hogy annak idején megjelentünk a piacon a világ első tömeggyártású elektromos személyautójával, azaz a Nissan LEAF-fel, újra felkeltettük az érdeklődést a zéró emissziós technológiák iránt, és a LEAF egyben az első lépést is jelentette Intelligens Mobilitás jövőképünk megvalósítása felé. Elektromos autóink népszerűsége azóta csak nőtt, és a LEAF-tulajdonosok most egy nagyon fontos mérföldkőhöz jutottak el kollektíven azzal, hogy összesen már több mint hárommilliárd kilométert tettek meg autóikkal, és ezzel mintegy 500 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátását váltottak ki” – vélekedett Dunsmore, majd hozzátette: „Az elektromos járművek azonban a Nissan jövőképének csak az egyik elemét jelentik. A Fizess energiával! kávézónkkal tökéletesen szemléltethetjük, hogyan forradalmasítható az energia előállítása és hasznosítása. Szeretnénk, ha mindenki maga is megtapasztalhatná, hogy az olyan új technológiai megoldások, mint az xStorage Home hogyan tehetik jobbá már ma is az életüket, illetve hogyan segíthetik a jövő generációit.”

A kávézó létrehozásában a Nissan számos technológiai és energiacéggel működött együtt. Vendégeink a Pavegen elektromágneses indukciót hasznosító járólapjaival fedett folyosón végigsétálva energiát állíthatnak elő, és a cég ötletes megoldásával azt is kipróbálhatják, képesek-e a padlólapokra ugorva annyi áramot generálni, amennyi egy fénykép elkészítéséhez kell. A kávézóban emellett megtalálhatók a WeWatt innovatív bárszékei: ha az ezekre felszerelt biciklipedálokkal a vendégeknek sikerül betekerniük a rendszerbe egy előre meghatározott energiamennyiséget, egy szabadon választott ital erejéig a bár vendégei lesznek.

A Nissan Electric Café megnyitásával együtt elindul a Felvillanyozzuk a világot új digitális közösségi platform is. A Nissan meglévő közösségi médiafelületeinek és weboldalainak hálózatát kihasználva, az elektromos autók gyártásában szerzett közel egy évtizedes tapasztalataira építve kívánja ösztönözni a fenntarthatóbb, zöldebb életmóddal kapcsolatos eszmecserét. Az új felület emellett lehetőséget teremt a felhasználóknak a párbeszédre, a Nissannal való kommunikációra, és arra is, hogy hangot adjanak véleményüknek. A kapcsolódó kampánnyal a Nissan célja, hogy Európa-szerte az elektromos forradalomhoz való csatlakozásra, okosabb és fenntarthatóbb életvitelre inspirálja a nagyközönséget.

A Nissan a világ első tömeggyártású elektromos személyautója, a Nissan LEAF 2010-es bemutatása óta az elektromos autózás mozgalmának egyik úttörője. Jelenleg több mint 275 ezer darab LEAF van forgalomban világszerte, ebből 76 ezer Európában.

CES 2017: lebegő műszerfal-koncepciót mutat be a BMW

Az innovatív kezelőfelület a jövő járműveinek utastér-elrendezését vetíti elénk. A BMW HoloActive Touch a 2017-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon mutatkozik be először.

A legkiemelkedőbb járműtechnológiai koncepciók és forradalmi megoldások leleplezésével a BMW Group a 2017-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) ismét betekintést enged a jövő járműveinek utastér-elrendezésébe. A 2017. január 5-8. között megrendezendő expón többek között a BMW HoloActive Touch elnevezésű műszerfal-koncepció is bemutatkozik: az innovatív kezelőfelület virtuális érintőképernyőként teremt kapcsolatot a vezető és a jármű között, a lebegő kijelző érintés-érzékeny funkciói pedig ujjhegy-tapintásokkal és egyszerű gesztusokkal vezérelhetők.

A BMW HoloActive Touch a BMW i divízió Inside Future névre keresztelt utastér-elrendezési koncepciójának része, amely arra hivatott, hogy megismertesse a CES látogatóival az intelligens hálózatba kapcsolt jövőbeni okosautók mobilitási élményét és kézzelfogható közelségbe hozza az automatizált járművek világát.

A BMW HoloActive Touch egy technológiában egyesíti a BMW Head-Up kijelző, a BMW Gesztusvezérlés és az érintőképernyő előnyeit, amelyeket további funkciókkal kiegészítve páratlanul egyedülálló felhasználói felület jön létre. A műszerfal gombjai az autóipar történetében most először fizikai kontaktus nélkül működtethetők, miközben a technológia a hagyományos érintőképernyőkhöz hasonlóan a teljes kezelőfelületet láthatóvá és tapinthatóvá teszi. A BMW HoloActive Touch műszerfal-koncepción keresztül a bajor gyártó ügyfelei a BMW Connected széleskörű szolgáltatás-palettájához is hozzáférnek, a maximálisan intuitív vezérlés pedig még inkább kihangsúlyozza a személyes mobilitás preferenciái szerint dolgozó digitális segédlet opcióit.

A BMW már a Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállítás korábbi felvonásain is számos úttörő kijelző-koncepcióról és innovatív vezérlési tanulmányról rántotta le a leplet. A 2015-ös expón debütált gesztusvezérlési koncepció például ma már a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat modelljeihez is elérhető opció. A BMW Gesztusvezérlést ezt követően a 2016 januárjában bemutatott BMW AirTouch technológia fokozta még tovább: a forradalmian innovatív technológia szenzorjai a háromdimenziós kézmozdulatokat is felismerik, miközben a hatalmas panorámakijelző egyetlen, fizikai kontaktus nélkül működtethető érintőképernyőként funkcionál.

A BMW HoloActive Touch ezen vezérlési funkciókat, valamint a vezető és a jármű közötti interaktív kapcsolatot is teljesen új szintre emeli. A műszerfal-koncepció kezelőfelülete a BMW Head-Up kijelző alapelve szerint működik: a digitális gombokat egy tükröket alkalmazó színes projektor-technológia vetíti ki az utastéri középkonzol magasságába, a vezető jobb kezéhez. A digitális felület ezúttal nem a szélvédőn, hanem a középkonzol felett, lebegő formában jelenik meg, a kivetített gombok és funkciók pedig egy okostelefon kezelőfelületéhez hasonlóan, játszi könnyedséggel konfigurálhatók. A vezető jobb kézfejének mozdulatait egy intelligens kamera figyeli, amely az ujjhegy-tapintásokat is tökéletes részletességgel érzékeli. Amint a vezető megérint egy virtuális gombot vagy funkciót, az ikon aktiválását egy apró fénygyűrű jelzi.

LEGFRISSEBB

Liqui Moly Fix-Klar: tiszta szélvédő, maximális biztonság

0
A Liqui Moly bemutatta Fix-Klar tisztító spray-jét, amely gyors és hatékony megoldást kínál a szélvédők és autóablakok tisztántartására. Az innovatív termék kifejezetten arra lett...

Véget ért a Volvo V90 pályafutása

Bugatti Chiron: az autóipar ikonikus mesterműve

TESZTJEINK