Főoldal Blog Oldal: 363

Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota

A környezettudatos autózás és energiafelhasználás előmozdítása érdekében a világ vezető autógyártója, a környezetbarát technológiáiról ismert Toyota öt japán energetikai vállalattal működik együtt az új Toyota Prius Plug-in Hybrid bevezetését követően, így maximalizálva a modell mindennapi használata jelentette potenciális környezeti lábnyom csökkentést.

A Toyota öt japán energetikai társasággal – Tohoku Electric Power Co., Ltd., TEPCO Energy Partner, Inc., Chubu Electric Power Co., Inc., Kansai Electric Power Co., Inc., és Shikoku Electric Power Company, Inc. – köt szövetséget azért, hogy biztosítsa az Plug-in Hybrid járművek Összekapcsolt Energia Szolgáltatását. Ez a szolgáltatás több előnyt is biztosít az új Prius PHV vásárlói számára, pl. az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolságától, az otthoni töltés mennyiségéig.

A megoldás csökkenti a jármű környezeti hatásait azáltal, hogy arra ösztönzi az új Prius PHV vásárlóit, hogy hosszabb távolságokra használják az elektromos üzemmódot. Ez az egyik legfontosabb része a Toyota koordinációs feladatának a többi céggel való együttműködésben, ami alapeleme a vállalat együttműködési stratégiájának. A szolgáltatása kimondottan az elektromos üzemmódban megtehető távolságot, az otthoni töltésre használt elektromos áram mennyiségét, valamint más információkat monitoroz, melyeket az új Prius PHV-ba beépített adat kommunikációs modul (DCM) gyűjt, és amit a Toyota biztosít a cégek azon vásárlóinak, akik ezt a szolgáltatást használják.

A vásárlók maguk is ellenőrizhetik az információkat a megfelelő weboldalon és a tartalomtól függően az energetikai cégek képesek pontokkal jutalmazni a vásárlókat. Az ügyfelek pedig cserébe felhasználhatják ezeket a pontokat, hogy befizessék áramszámlájukat, vagy beváltsák azokat különböző termékekre.

A PHV összekapcsolt energiaszolgáltatás információit egy erre kialakított weboldalon keresztül fogják biztosítani az ügyfelek számára, ami párhuzamosan fog elindulni az új Prius PHV értékesítésével, ezenfelül, a márkakereskedők olyan információs anyagokat fognak biztosítani, melyek bemutatják az egyes energiacégek által nyújtott szolgáltatások bővebb tartalmát. A Toyota minden esetben vásárlói maximális biztonságára és megelégedésére törekszik. Lehetséges együttműködéseket keres más iparágakkal és cégekkel, hogy hasznosíthassa a járművekből nyert adatokat azért, hogy még vonzóbb termékeket fejleszthessen, és a vásárlás utáni időszakban is megfelelő szolgáltatásokat nyújthasson.

„A Toyota újabb egészen egyedi kezdeményezéssel igyekszik a mindennapok részévé tenni a jelen alternatív meghajtásait, ez esetben az új Prius Plug-in Hybrid technológiáját. Rendkívül inspiráló látni, hogy öt japán energetikai óriásvállalat is a projekt mögé állt, amely így lehetővé teszi, hogy a felhasználók valóban széles szerezzen gyakorlati tapasztalatokat arról, hogyan használható ki optimálisan a plug-in hybrid technológiában rejlő potenciál. Amennyibe a kezdeményezés beváltja a hozzá fűzött reményeket, nem kizárt, hogy a hazai energetikai szolgáltatók részéről is kedvező fogadtatásra találhat egy hasonló megmozdulás” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A BMW Group értékesítési növekedése öt éve folyamatos

A 2011 novembere óta eltelt hatvan hónapban a vállalatcsoport egyre kimagaslóbb eladási rekordokat könyvelhetett el, amely az idei év tizenegyedik hónapjában már 209 743 darab új autónál tart. Miközben a BMW és a MINI értékesítése egyaránt új éves csúcs felé közelít, az elektromos paletta is magasabb fokozatba kapcsol.

A BMW Group új novemberi rekorddal zárta 2016 tizenegyedik hónapját, a 209 743 darab újautó-átadás 6,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti értéket. Mindez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az idei év első tizenegy hónapjában világszerte nem kevesebb, mint 2 152 393 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 5,8 százalékkal haladja meg a 2015 januárja és novembere között regisztrált értékesítési mutatót.

„Idén novemberben újabb eladási rekordot állítottunk be a BMW Group prémium márkáival, a vállalatcsoport értékesítési fejlődése pedig immáron öt éve, 2011 novembere óta töretlen – átfogó modellpalettánk folyamatos bővítésével párhuzamosan. A BMW Group eme példaértékű, permanens növekedéséhez nagymértékben hozzájárulnak a BMW elektromos és plug-in hibrid modelljei, amelyek hónapról hónapra fokozzák népszerűségüket, szerte a világon” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

November végén a BMW egész éves értékesítése 1 824 490 darabnál állt, amely 5,6 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi számot. Csak novemberben 177 740 darab vadonatúj BMW talált gazdára, amely 2015 novemberéhez képest 5,9 százalékos fejlődés. Az SUV szegmens kimagasló népszerűsége eközben a BMW X modellcsalád palettáján is megmutatkozik: a novembert a BMW X1 22 595 darabos eladással 74,4 százalékos gyarapodás mellett zárta. A kategóriateremtő BMW X5-ből ez idő alatt 15 143 példány kelt el, amely 17,6 százalékos emelkedésnek felel meg. A BMW X modellcsalád abszolút éves értékesítése november végén 579 718 darabnál járt, amely az egy évvel ezelőtti teljesítményhez viszonyítva 22,4 százalékos javulás. Az idei év tizenegyedik hónapjában a BMW 7-es sorozat 6 883 darabja talált gazdára, amely 70,3 százalékos fejlődést jelent, és amellyel a luxuslimuzin 2016-os eladási mutatója 67,6 százalékos szárnyalás mellett 54 306 darabra emelkedett.

Idén a január és november közötti időszakban a BMW világszerte nem kevesebb, mint 54 857 darab elektromos és plug-in hibrid négykerekűt adott el, amelyben a november kivételesen eredményes hónapnak bizonyult: Hollandiában az új BMW-k értékesítésének több mint egyharmadát az innovatív hajtáslánccal felszerelt modellek teszik ki, miközben Norvégiában a BMW i3 lett az abszolút legkelendőbb autó – a skandináv piacon kapható összes modellt figyelembe véve. „Egyértelműen látszik, hogy a BMW alternatív hajtásláncú modelljei azokon a piacokon a legnépszerűbbek, ahol aktívan támogatják az elektromos mobilitás fejlődését” – mondta Dr. Ian Robertson. „2017 első felében a vállalatcsoport elektromos palettája az új BMW 5-ös limuzin és a MINI Countyman plug-in hibrid változatával bővül, amelyek újabb lendületet adnak majd az innovatív hajtásláncú modellek térnyerésének. Célunk, hogy 2017-ben ezen modellekkel átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

2016 novemberében a MINI 31 593 darab vadonatúj négykerekűt adott át ügyfeleinek, amely az egy évvel ezelőtti eladási mutató tükrében 7,9 százalékos emelkedés. A brit prémiummárka egész éves értékesítése november végén 324 417 darabnál járt, amely 7,4 százalékos javulásnak felel meg. A legnépszerűbb MINI továbbra is a brit gyártó két legújabb kiadása, a MINI Clubman és a MINI Cabrio. A hatajtós MINI-ből csak novemberben 6 624 darab talált gazdára, amellyel 55 844 példányra nőtt a modell idei eladási mutatója. 2016 tizenegyedik hónapjában mindeközben 2 072 darab nyitott tetős MINI kelt el, a január és november közötti értékesítés így 27 206 darabra ugrott.
A BMW és a MINI együtt 95 079 darabnál zárta a novembert Európában, amely 2015 novemberéhez képest 10,6 százalékos gyarapodást jelent. Az öreg kontinens 2016-os értékesítési mutatója egy hónappal év vége előtt ezzel 992 580 darabra emelkedett, amely kereken 10 százalékos fejlődés. A kétszámjegyű emelkedéshez kivétel nélkül mindegyik piac hozzájárult, köztük Nagy-Britannia (228 698 darab / +10,4 százalék), Olaszország (76 306 darab / +17,5 százalék) és Spanyolország is (50 197 darab / +19,9 százalék).

Ázsiában a BMW Group 69 520 darab újautó-átadással zárta az idei novembert, amely 14,8 százalékos fejlődés. A BMW és a MINI modellek egész éves értékesítése november végén 680 540 darabnál járt, amely 9,5 százalékos abszolút javulás a piacon. A régió legnagyobb piacának számító Kína a január és november közötti időszakot tekintve 11,2 százalékos gyarapodást regisztrált, összesen 472 705 darab új autó átadásával. Ez idő alatt Japán és Dél-Korea is kereken 10 százalékos értékesítési fejlődést ért el, 67 096 darabos, illetve 53 962 darabos mutatóval.

Az amerikai kontinensen 13,5 százalékkal csökkent novemberben a BMW és MINI modellek értékesítése, amely 39 051 darab négykerekűben mutatkozik meg. Az idei év első tizenegy hónapjában a BMW Group 412 873 darab új autót adott el a tengerentúlon, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos csökkenés. Kanada eközben 41 326 darab újautó-átadással +5,8 százalékon, Mexikó pedig 30 871 darab eladott négykerekűvel +13,2 százalékon áll. Az Egyesült Államokban 327 711 darab BMW és MINI modell kelt el január és november között, amely 10,2 százalékos csökkenés.

2016 a legeredményesebb évnek ígérkezik a BMW Motorrad történetében, hiszen a novemberben értékesített 9 375 darab kétkerekű 19,5 százalékos gyarapodásnak felel meg az előző novemberhez képest. A divízió egész éves eladási mutatója november végén 136 393 darabnál állt, amely 5,4 százalékos abszolút javulást jelent.
A BMW Group értékesítési eredményei 2016 novemberében és az év első tizenegy hónapjában.

Itt a TOYOTA NEXT, a márka nyílt innovációs programja

Elstartolt a TOYOTA NEXT, a Toyota nyílt innovációs programja. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója megvizsgálja majd a különböző vállalatok és K+F szervezetek által javasolt, a meghirdetett témakörökhöz kapcsolódó új szolgáltatásokat, és a kiválasztott szervezetekkel együtt fejleszti ki ezeket.

Japánban jelenleg sokféle változás zajlik: a születések száma alacsony, a társadalom öregszik, és a népesség egyre inkább a nagyvárosokban koncentrálódik, amivel párhuzamosan kezd elnéptelenedni a vidék. Ugyanakkor az országban igen fejlett az IT és a technológia. Mindezek fényében a Toyota úgy véli, hogy gazdasági társaságként reagálnia kell az egyre diverzifikáltabb fogyasztói igényekre. A TOYOTA NEXT program célja, hogy a különféle vállalatok és K+F szervezetek által kínált új ötletek, technológiák és megoldások révén, velük közösen fejlesszen ki újfajta szolgáltatásokat, illetve együttműködjön olyan vállalkozásokkal, amelyek már elindítottak valamilyen, a szokványostól eltérő szolgáltatást. A Toyota azt tervezi, hogy 2017-től kezdve együttműködik ezekkel a szervezetekkel számos olyan szolgáltatás kifejlesztésében, amelyek az emberekre összpontosítanak, és amelyek a jövőben a Waku-Doki (izgalom és várakozás) hangulatával töltik meg a japán vásárlók életét.

„Természetesen vállalatunk nem csupán Japánból várja az újszerű ötleteket, amelyek alkalmazása és gyakorlatba ültetése révén azokból a világ minden részén profitálhatnak a Toyota vásárlók. Jóllehet a Toyota elismerten a világ leginnovatívabb autógyártója, azzal, hogy világszerte megszólítja az újszerű megközelítésekben, forradalmi megoldásokban gondolkozó vállalatokat, start-upokat és kreatív elméket, megsokszorozza a rendelkezésére álló szellemi kapacitást és tudásbázist, ennek révén pedig még tovább gyorsíthatja a vásárlói igények mind magasabb szintű kielégítését célzó fejlesztései ütemét” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Érdemes persze megjegyezni azt is, hogy egy-egy ilyen együttműködés nem csupán meglévő problémák, feladatok megoldására hozhat újszerű megoldást, de egészen új problémák, potenciális ügyféligények felvetése révén még tovább szélesítheti a fejlesztések körét, és akár új irányokat is kijelölhet” – teszi hozzá a szakember.

Vezető nélküli vontatórendszert vezetett be a Nissan

A Nissan a napokban jelentette be, hogy oppamai gyárában bevezette az Intelligent Vehicle Towing (intelligens járművontatás – IVT) technológiát, egy teljesen automatizált járművontató rendszert.

A Nissan Intelligens mobilitás jövőképe keretében – mely a jövő autóinak vezetését, meghajtását és társadalomba integrálását vázolja fel – azon dolgozik, hogy érdekesebbé tegye az emberek, az autók és a társadalom közötti kapcsolatot. Ez az új, térképező és kommunikációs technológiákat hasznosító projekt, mely az intelligens, teljesen elektromos autót összekapcsolja az infrastruktúrájával, a Nissan intelligens integráció megvalósításának egy újabb lépése.

A technológia

Az IVT rendszerben egy módosított Nissan LEAF-et használnak, mely az elkészült járműveket önműködően húzza egy utánfutón a gyár kijelölt rakodóállomásai között.

Ellentétben az alkatrészek szállításához használt hagyományos, irányított járműveket alkalmazó rendszerekkel, melyek esetében síneket kell telepíteni vagy nagy mennyiségű mágneses szalag használata szükséges, itt nincs szükség különleges infrastruktúrára az üzemeltetéshez.  A vontatóautón kamerák és lézeres szkennerek találhatóak, ezek érzékelik a sávjelzéseket, padkákat és lehetséges akadályokat vagy veszélyeket a jármű körül. Ezeket az információkat a vontatóautó összeveti a térképadatokkal, kiszámítja saját helyzetét, majd önállóan kiszámítja a célállomásra vezető utat. A vontatóautó betartja a gyár területén érvényes sebességhatárokat, megáll, ha akadályt vagy veszélyt érzékel maga előtt, és amint úgy észleli, hogy tiszta az út előtte, folytatja útját.

A vontatás útvonala egyszerűen módosítható, hogy az megfeleljen a gyártási folyamatokat és a járműszállítást érintő változásoknak. A vezető nélküli vontatóautók egy központi forgalomvezérlő rendszerhez kapcsolódnak, mely felügyeli az egyes járművek helyzetét, haladási sebességét, fennmaradó akkumulátorkapacitását és üzemállapotát. Ha egy kereszteződésnél két vezető nélküli jármű találkozik, a vezérlőrendszer algoritmusa meghatározza, hogy melyik jármű kapjon elsőbbséget, illetve vészhelyzet esetén a rendszer távolról meg is állíthatja a járműveket.

A fejlesztés háttere

Az oppamai gyár logisztikai rendszerében jelenleg egy sofőrcsapatnak kell elvezetnie a gyártósorról legördülő járműveket a gyár saját dokkjához, ahol hajókra rakják azokat. Az IVT bevezetésével a Nissan hatékonyabbá teheti a termelést.

A rendszer tesztüzeme már egy éve megkezdődött, így már több mint 1600 tesztutat tettek meg a gyár területén. Az összegyűjtött adatok felhasználásával biztosították, hogy a rendszer megbízhatóan működjön a gyár területén. Az IVT rendszernek képesnek kell megbirkózni olyan potenciális veszélyekkel vagy váratlan körülményekkel is, mint a kedvezőtlen időjárási körülmények vagy a gyenge fényviszonyok, ezért fejlesztettek hozzá biztonsági- és vészüzemmódot is. A Nissan folytatja az oppamai gyárban a rendszer tesztelését, és vizsgálja annak lehetőségét, hogy Japánban és más országokban, további létesítményekben is bevezessék.

A Nissan már évtizedek óta fejleszt önvezető technológiákat. Augusztusban a vállalat bemutatta az autópályás használatra tervezett, egysávos önvezető megoldását, a díjnyertes ProPILOT technológiát. Az IVT a Nissan holisztikus hozzáállását képviseli a mobilitás terén, hiszen a vezető nélküli technológiák előnyeit a személyes felhasználáson túlmutatóan is kihasználja.

A projekt során összegyűjtött adatok és know-how segítséget nyújt az önvezető technológiák szélesebb körű adoptálásához, hogy a Nissan új megoldásokat kínálhasson ügyfelei és a társadalom számára.

[TESZT] Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS – hibrid rendszerrel igazán takarékos

Sokan nem tudják, de a Suzuki Baleno létezik hibrid hajtással is a piacon. Ez már önmagában is hírértékű, ráadásul a tesztelt Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS ténylegesen madárétvágyú, igaz, a hagyományos értelemben vett motorizáltságú társak sem panaszkodhatnak e téren.

Létezik a Baleno 1 literes turbós, illetve 1.2 literes szívó benzines verziókban, maunális, illetve CVT váltókkal – és a címben szereplő hibrid, vagy ha jobban tetszik: hybrid hajtással. Érdekes, mert ez a megoldás ellentétes a már jól megismert teljes hibrid, vagy épp plug-in hibrid technológiákkal, a lényegiség persze valamilyen szinten ugyanaz. A cikk végén természetesen jövünk a hajtáslánc taglalásával, hiszen alapvetően a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS egyik legfőbb különlegessége ez.

Az új Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS formája kifejezetten modern, az egész tálalás komplex, masszív kisautót takar – ami nem is olyan kicsi, hiszen itt már nyugodt szívvel rangsorolhatunk az alsó-középkategóriába is akár. Minden kétséget kizáróan a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS stílusos, leginkább a front rész hűtőmaszk-krómcsíkját ildomos kiemelni, amely a lámpatestek felső részleteiben folytatódik, hangsúlyozva a lágy vonalvezetést, valamint némi prémiumjelleget is belecsempész az arculatba. Ugyanakkor jól sejlik a kialakításnál a suzukis jelleg, a mostani termékpaletta márkaprofilja visszaköszön több felületnél is.

Felismerhető a klasszikus Suzuki-formavilág

Oldalnézetből igazi ötajtós, nincs semmi felesleges sallang, csak lényegre törő megvalósítások.

A tetővonal hátrafelé azért szűkül, egységet alkotva az övvonallal, beleolvadva a C oszlopba – ez utóbbi igen keskeny, ennek folyománya a korrekt kitekintés minden irányba, alapvetően hátrafelé.

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS kilincsei is krómjelleget kaptak, csakúgy, mint az oldalüvegezést záró ezüstbetétek – kellemes a szemnek, üde látvány. Még úgy is, ha az utcán parkoló többi kortárs és szegmensbéli modellhez hasonlítjuk, óhatatlanul.

Maradt krómléc a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS esetében a hátsó felületekre is, a csomagtérajtó választóvonalaként ötlik szembe a csillogás. Itt a dizájnerek nem folytatták konkrétan az orr kialakításánál alkalmazott stílust, a zárófények lámpaburái szimplák, szintén letisztultságról adnak tanúbizonyságot, s jól követik a karosszéria gömbölyded sarkainak kiképzését.

320 literes a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS csomagtere, ami egyáltalán nem nagy, viszont nem is vészesen kicsi. A közepesebb csomagok elhelyezése némi kompromisszummal azért kivitelezhető könnyedén, bár a kalaptartó idom a mélység kis mérete miatt már sok esetben felhajtva kell, hogy maradjon.

Puritánnak nem mondható, de a lényegre törekszik a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS enteriőrje

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS belső kialakítása is az egyszerűségről szól, ami viszont nem jelenti azt, hogy az anyaghasználat ne lenne igényes megközelítésű. Az alkalmazott matériák lágy, puha tapintásúak, egy-két részen azért találkozunk kopogósabb, keményebb műanyagokkal, a kormánykerék ergonomikus fogása kimondottan puha, kellemes a tenyérnek. A Suzukitól jól megszokott módon a műszerek szinte mindig a sofőr látóterében maradnak, az ülés és a kormány pozíciójától függetlenül, az analóg egységek pontos információt közvetítenek, valamint a részinfók is könnyedén elérhetők.

A középkonzol infotainmentje is jó, a tolatókamera képe pontos, minimális torzítást észleltünk csak. A menetbiztonságot elősegítő asszisztensek és automatikák relatíve pontosak, a ráfutásvédelem egy kicsit túlérzékeny, sok eseteben vaklármázott – viszont jobb az elővigyázatosság alapon ezt teljes mértékben elnéztük neki.

Kényelmes üléseket kapott a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS, az első székek optimálisan tartanak, jó a szélességük a hátlapoknak, az ülőlapok is megfelelő hosszt adnak. Közepes távolságokon kényelmes is tud maradni az enteriőr, ugyanez a helyzet hátul is, bár a 2520 milliméteres tengelytávtól csodákat ne várjunk, a láb- és térdtér korlátozott, kiváltképp, ha jól megtermettebb a sofőr, vagy a hátul ülő utasok valamelyike.

Mit is takar tulajdonképpen a hibrid hajtás a Baleno esetében?

Nézzük a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hajtásláncát! Jelen helyzetben egy rásegítős, mild hibridről szól a fáma, amely az 1.2 literes, 90 lóerőt mozgósító benzines szívómotorhoz lett hozzárendelve egy mindössze 3 lóerős elektromotor kiegészítésével.

Ez tulajdonképpen egy önindító generátor, amely elektromos motorként is képes működni, mely induláskor és intenzívebb gyorsításkor 50 Newtonméterrel levesz a benzinmotor terheléséből.

A hajtás részét képező lítium-ion akkumulátort maga a benzinmotor nem tölti, viszont minden fékezésénél a fékerő-újratáplálás jön a képbe, s bár minimálisan, de tölti az akkut.

Mindez alapvetően városi környezetben érzékelteti áldásos hatását, főleg, ha dugókban kell araszolni, ugyanis a folyamatos fékezgetés hatására szinte folyamatos az akkumulátor maximum töltöttsége (igaz, hosszabb országúti, vagy autópályás közlekedés után rettentő nehezen töltődnek teljesen fel a cellák). A piros lámpáktól elstartolás után azonnal munkába kezd a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS hibrid rendszere, így a fogyasztás minimálisra redukálható ténylegesen. Aki szkeptikus lenne a témában, annak bátran ajánljuk, hogy látogasson el egy Suzuki márkakereskedésbe, s próbálja ki a Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS-t, garantáltan nem fog csalódni.

Árak

A Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS árazása kicsit masszív, 5 180 000 forint egész pontosan. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy hosszabb távon sokat spórolhatunk az üzemanyagon, akkor megéri elgondolkodni a beszerzésén, akár céges, flotta jelleggel is. A Baleno árazása egyébként 3 690 000 forintról indul (1.2 GA), a legvaskosabb, 20 ezer forint híján 6 millió forintos cédulát a GLX felszereltségű DITC 6AT variáns kapta.

2016 Suzuki Baleno 1.2 GLX SHVS specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor+elektromotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1864 mm

Magasság: 1525 mm

Tengelytáv: 2815 mm

Első gumik mérete: 185/55 R15

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 935 kg

Megengedett össztömeg: 1405 kg

Csomagtér kapacitása: 355 liter, 1085 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári mérés), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 3.5 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 94 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

[TESZT] Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC AUT Cosmo – kitűnő belépőszint a kabriózáshoz

Nagy valószínűséggel nem véletlenül esett a választás a spanyol eredetű Cascada szóra akkor, amikor az Opel tervezőmérnökei megfelelően frappáns elnevezést kerestek újdonsült kabrió koncepciójuknak még a, 2013-as debütálás előtt. Nem meglepő módon Opel Cascada teszt következik.

Visszatérve a fentiekre néhány mondat erejéig: a Cascada spanyolul vízesést jelent, s ez máris elég ahhoz, hogy újra lehessen értelmezni, vagy épp átértékeljük a formás és rendkívül dizájnos kabrió által felsorakoztatott, alapvetően vizuális erényeket. Mert ezekből van bőven, persze ez is a dolga a modellnek, mely anno az épp aktuális Genfi Autószalonon fedte fel bájait, s innentől számítható első szériás modellciklusának kezdete – ahogy utaltunk is rá, 2013-ban.

A Cascada az Astra-val azonos padlólemezre épül, mégis inkább azt az érzetet kelti, hogy leginkább az Insignia-val áll szoros rokonságban. Nyilvánvalóan ez leginkább a prémium jellegnek, a szélesebbnek és hosszabbnak ható kocsiszekrény kialakításnak is köszönhető, meg persze annak, hogy a lehajtható, sötét színű tetőelem jelentősen átformálja a bevett tradíciók szerinti kialakítás mikéntjét.

Laikusnak és szakavatottnak egyaránt deja vu-t okozhat a frontrész kialakítása, itt visszaköszönnek az Astra jellegre utaló részletek: a hangsúlyos hűtőmaszk kialakítás, összetéveszthetetlen rajzolattal, keresztül futó krómcsík berakással elengedhetetlen, mindezek mellé a lökhárító alsó felületére gondolt, süllyesztett ködlámpa fészkek némi ezüstös díszítéssel teszik teljessé az összképet. Hab a tortán a másik, alul elhelyezkedő légbeömlő, nyújtott méhkaptár mintázattal, alapvetően a sportos, fiatal lendületet hívatott képviselni e kiegészítő rész.

Kecses formavilág és rendkívül szerethető küllem jellemzi az Opel Cascada-t, úgy, hogy jól kigondolt arányosságot ötvöz a hűvös eleganciával elegyítve, pontosan úgy, ahogyan azt elvárja a célszegmens iránt érdeklődést mutató vásárlóközönség. Melléjük nyilvánvalóan csatlakozhat egyébként bárki, aki a formabontót pedzegető, szépérzéknek mindenképp ildomos alternatívákat keresi a kategória felhozatalából böngészgetve. Az oldalnézet nem meglepő módon e szellemiség jegyében vonzza a tekintet, de arra azért odafigyeltek a kivitelezésnél, hogy ne legyen semmi sem túlzó, tolakodó.

Így alapvetően a törésvonalak játékával egészül ki az egyenesre húzott, párhuzamos idomokkal felvértezett első és hátsó sárvédőelem közti bal és jobb oldali ajtófelület, szolid, a karosszéria színére fújt kilincsekkel, illetve kettős stílusfelosztású oldaltükör burkolatokkal találkozhatunk, mely utóbbiak is remekbeszabottan egészítik ki a látványt. A 19 colos kerekek sem túlgondoltak, a felnik mintázata is harmonikusan illeszkedik, az enyhén sportosra hangolt futómű ellenére ültetett jelleg nem felfedezhető.

…de azért a far a leghangsúlyosabb talán?

Hosszúkásra gondolt lámpatokozás jelenti a far felső felületének meghatározó részegységét, itt ismételten közbeszól a krómcsíkok alkalmazása – újfent deja-vu, ezennel Insignia a célirányosan megjelölt szereplő.

A hátsó fényforrások kialakítása és felosztása futurisztikus, elmaradhatatlan LED csíkkal, dinamizmussal és lendülettel átitatva. A csomagtérfedél felső élén a széthúzott méretekhez képest aprócska féklámpacsík található, míg a Cascada formavilágát egyfajta választóvonalként középen, függőleges irányban kettéosztó törést láthatunk. S ezek mellé elmaradhatatlan a króm kipufogóvég, melyből sajnos csak egyetlen bal oldali van, visszafogott, matt diffúzorszerű környezetben.

Az Opel Cascada felhajtott tetővel és anélkül is rendkívül kellemes látvány, s mi – annak ellenére, hogy már javában beköszöntött a téli időszak – megpróbáltuk kihozni a maximumot az autóból, így egy napsütéses délelőtt a sikerült egy kisebbfajta késő őszi(de csak jellegben) autózást produkálnunk. A benyomások jók lettek annak ellenére, hogy nagyjából 7 fokos külső hőmérsékletet mutatott a visszajelző; a kocsiszekrény kiképzésének és kedvező légellenállási értékének is köszönhetően a külvilág behatásaiból, zajaiból szinte semmit nem érzékeltünk az utaskabinban, még 60 kilométer/órás sebességnél sem.

Jó, túlzás lenne azt állítani, hogy zárt ablakos, felhajtott tetős állapotban pontosan ugyanekkora lenne a komfortérzet, viszont az tény, hogy sem jelentős huzatot, sem pedig mindent elnyomó menetzajt nem érzékeltünk.

Prémiumhatású anyaghasználat: az Opel Cascada kialakítása mesterire sikerült

Ahogyan szívderítő látványt nyújt az, ha a Cascada-t kívülről vizslatjuk, az enteriőr kialakítása sem hagy kívánnivalót maga után. Megszokott sémákból építkezik az elrendezés, a kormánykerék ezüst részletekkel átszőtt, a középkonzol prémiumos hatását szintén e tónus jelenti – az információs LCD panel kissé süllyesztett, viszont ez jelentősen kedvez a fényvisszatükröződések kiküszöbölésében.

Mindez igaz a központi műszeregység elhelyezésére is, még bántóan erőteljes ellenfényben is tökéletesen olvasható minden fontos információ. A középkonzol kezelőszervei zsúfoltnak hatnak (ezen sikerült változtatni az új, facelift-es Insignia-nál, ennek kapcsán is hamarosan érkezik tesztünk), ugyanakkor minden kézre esik és megszokható, utóbbi viszonylag rövid idő elteltével.

A hatfokozatú automataváltó karja könnyen kapcsolható, jól illeszkedik a tenyérbe, ráadásul a különösebb nyújtózást az elektromosan működtethető, hozzávetőlegesen 20 másodperc alatt nyitható-csukható tető gombja is e felületről érhető el, mellette az elektronikus kézifékgombbal. Az utasok biztonságát, illetve a menettulajdonságok optimalizálását számos felügyelő segéd- és asszisztensrendszer végzi el, bár fontos kiemelni azt, hogy a Cascada – mind dízel, mind benzines erőforrással – nem a sportosra hangolt autózásról szól, sokkal inkább a „cruising”, az önfeledt, zenehallgatós, tájban gyönyörködő élményautózás a preferált.

Van Sport és Tour mód is, előbbi a rövidebb, ám nyomatékosabb váltóáttételezést, érzékenyebb gázreakciókat helyezi előtérbe, míg az utóbbi inkább a stabilitásra, masszívabb vezetési környezetre koncentrál (például havas, csúszós útviszonyok).
Konkrétan négy személy szállítására lehet csatasorba állítani a 2013-as Opel Insignia-t, a hátsó férőhely így pont alkalmas arra, hogy kettő utast kiszolgáljon maradéktalalnul.

A kaszni kialakításából adódóan a hátsó traktus leszűkül, az oldallemezek és kialakítás vastagabbak, viszont a lábtér elegendő még közepesen hátratolt ülésekkel is, itt szerepet játszik a 2700 milliméteres tengelytáv. Az ülőfelületek itt átlagosak, a bőrkárpitozás kissé csúszós, viszont a süllyesztett részek fogják az utazókat, oldaltartás itt a karosszéria két, jobb és baloldali könyöklőit jelentik elsősorban.

Az első üléseknél jobb a helyzet, a süllyesztett ülőlapok itt is megtalálhatóak, viszont a háttámlák is némi sportos profillal domborítanak, viszont ez nem jelenti azt, hogy szűkek, keskenyek lennének. A biztonsági övek elhelyezkedése a kocsiszekrény oldalában történik, a hozzáférés kényelmes, ezek könnyed használata-elérése sem jelent plusz nyújtózást.

Kulturált, 1.6-os benzines: ha kell, odacsap azért

Jelenleg, ha automataváltóval keressük az Opel Cascada-t, egyetlen lehetőségünk van, méghozzá a 1.6 literes, 6000-es percenkénti fordulatszámon 170 lóerőt mozgósító turbótöltött négyhengeres benzinessel, amely nem utolsó sorban Szentgotthárd remeke. A maximális forgatónyomaték 260 Newtonméter a gyártó adatai szerint, ezt már 1650-nél tudja a hajtáslánc, ami benzines tekintetben kellemesnek titulálható.

Erőteljesnek, dinamikusnak hat az 1.6-os aggregát, az 1633 kilogramm üres tömegű kasznit viszonylag jól is mozgatja – ehhez azonban javallott Sport módozatba küldeni a rendszert. Természetesen Normal, vagy Tour üzemmódban is jók a benyomások, a hajtáshoz társított hatfokozatú bolygóműves automata remekbeszabottan teszi dolgát. A fel- és visszaváltások a helyükön vannak, nincsenek sírós, végletekig pörgő tartományok, ha gyorsítani akarunk, akkor gyorsítunk is; ha inkább visszafogottan manőverezünk, akkor kulturáltabb az előadásforma.

Ha preferáljuk a költségkímélő üzemeltetést

Gazdaságosan is használható az Opel Cascada, ha épp felhajtott tetőszerkezettel, országúton közlekedünk, 90 kilométer/órás tempóval; így akár 5.5 literes átlagot is kihozhatunk 100 kilométerre átlagolva, 1800 körüli percenkénti fordulatszámon.

Autópályán haladva sem rugaszkodnak el az értékek, itt 2450-es fordulaton 7.3-9.1 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk, a menetzaj jelentősen megnövekedett, viszont a tető illesztések felől nem érzékeltünk huzatot, átfúvást, vagy akár zörgést, nyikorgást. Az elöl MacPherson, hátul csatolt összlengőkaros felfüggesztésű futómű csendes maradt, a 23.5 centiméter szélességű gumik futófelületének köszönhetően volt érzékelhető csak a sebességgel arányosan növekedő háttérzaj.

Vezethetőség, kezelhetőség: csillagos ötös

Stabilitás, kissé keményre hangolt rugózás jellemzi az első szériás Opel Cascada viselkedését menet közben, legalábbis ami a futómű gyakorlati tulajdonságait illeti, a 19-es kerekeknek is köszönhetően az úthibák kisimítása nem az erőssége, de egyáltalán nem hajlik szélsőségesbe a közlekedés még rosszabb úton sem. A kormányzás kifinomult, a vezethetőség példás, az autó kanyarokban is megtartja masszív mivoltát, a sportosra hangolásnak köszönhetően az utasokat fixen tartják az ülések elöl, hátul nem árt figyelni ilyen helyzetekben.

Aki szerette a korábbi Astra kabriókat (Astra F – Bertone dizájn, Astra G), az egészen biztosan imádni fogja a teljesen-részben új megközelítésű Opel Cascada-t. Természetesen olyanok is felkapják majd a fejüket, akik hosszabb, rövidebb ideje keresgélnek a szegmensben hasonló lehetőségek után, s most végre megtalálhatják azt az autót, vagy inkább azt a karosszériatípust, melyre régóta ácsingóznak. S ha mindehhez hozzávesszük az Opel megbízhatóságára vonatkozó tételeket, a tetszetős külső és belső normatívákat, mindent kielégítő teljesítményt, akkor talán nem is érdemes tovább vacillálni.

Szolidabbnak tekinthetjük az árazást, kategóriájában optimális

Valószínűsíthetően az árképzés sem fog gátat szabni elképzeléseinknek, ugyanis a belépő szintet jelentő, Cabriolet felszereltségű Cascada 1.4 literes, turbótöltött, 120 lóerős benzinmotorral, 6 fokozatú kéziváltóval 7 360 000 forintért vásárolható meg.

A benzines paletta csúcsát – legalábbis a teljesítményt tekintve – a szintén hazai gyártású, 1.6 literes, 200 lóerős benzinmotorral, 6 fokozatú manuális váltóval szerelt verzió jelenti, Cosmo csomagban az ellenérték itt 8 610 000 forint. A cikkben szereplő modell egyébként a legdrágább jelenleg – megdobja az árazást az automataváltó – 8 760 000 forint.

2016 Opel Cascada 1.6 Turbo AUT specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm @ 1650 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4696 mm

Szélesség: 1839 mm

Magasság: 1443 mm

Tengelytáv: 2696 mm

Első gumik mérete: 235/45 R19

Hátsó gumik mérete: 235/45 R19

Tömeg, üresen: 1633 kg

Megengedett össztömeg: 2135 kg

Csomagtér kapacitása: 280-350 liter

Üzemanyagtartály mérete: 56 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 217 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári mérés), 9.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100 km

Országúti: 6.1 l/100 km

Vegyes: 7.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 172 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Véget ért az Audi lunar quattro holdjáró fejlesztése

Nyolc kilogrammot veszített a tömegéből, ugyanakkor megnyerte az Audi e-tron energiáját. Az Audi lunar quattro átfogó tesztjeit követően a holdjáró készen áll a létező legnehezebb terep, a Hold felfedezésére.

Ahogy a holdjármű kifejlesztése, úgy maga a küldetés is újabb mérföldkőhöz érkezett. A Part-Time Scientists német űrutazó csapat a berlini Audi Cityben jelentette be, hogy a Holdra vezető 385 000 kilométeres utat a tervek szerint 2017 végétől a Spaceflight Inc. vállalatnál előjegyzett hordozórakétával teszik meg. A „Part-Time Scientists” kutatócsoport küldetését a kezdetektől fogva technológiai partnerként és hírvivőként segítő Audi sikerrel népszerűsítette a programot, további jelentős partnereket megnyerve a projektnek.

Az Audi és a német kutatócsoport 2015 elején jelentette be együttműködését. Közös céljuk, hogy mindkét fél technológiai szakértelmét egyesítve egy olyan holdjárót alkossanak, amely a Google Lunar XPRIZE űrverseny keretében eljuthat a Holdra. Az Audi 16 szakemberből álló munkacsoportja a bejelentéstől kezdve támogatja a „Part-Time Scientists” munkáját, számos műszaki területen segítve őket szaktudásukkal, optimalizálva a járművet a Hold-küldetésre. Az Audi elsősorban a quattro összkerékhajtás, a könnyűszerkezetes építés, az e-tron elektromos hajtásrendszer és a formatervezés kapcsán szerzett tapasztalataival és technológiai tudásával segíti a berlini csapatot a személyzet nélküli holdjáró kifejlesztésében.

„Büszke vagyok rá, hogy a legfontosabb négykarikás géneket sikerült átörökítenünk a holdjárműbe is, hiszen a holdjáró az e-tron elektromos hajtásrendszerrel a fedélzetén a quattro összkerékhajtást használja, sofőr nélkül, felügyelt vezetés (piloted driving) üzemmódban közlekedik és intelligens anyaghasználat jellemzi” – jegyezte meg Michael Schöffmann, az Audi sebességváltó-fejlesztési részlegének vezetője és az Audi lunar quattro fejlesztésének koordinátora. „A Part-Time Scientists csapatával való együttműködés ugyanakkor számunkra is igen hasznos. Az Audi lunar quattro fejlesztésével technológiai szempontból teljesen új vizekre evezünk, és rengeteg tapasztalatot szerzünk azzal kapcsolatban, hogy járműalkatrészeink miként viselkednek extrém körülmények között.”

Az elmúlt néhány hónapban az Audi szakemberei a holdjármű intelligens összkerékhajtásának vonóerő-átadásán, a forgatónyomaték elosztásán illetve a nagy teljesítményű elektronikai elemek optimalizálásán dolgoztak, felhasználva a sofőr nélküli, felügyelt vezetés területén szerzett ismereteiket a fejlesztési folyamat során. Annak érdekében, hogy növeljék a jármű stabilitását és az érintkezési felületet, a mérnökök és formatervezők megnövelték mind a teljes holdjármű, mind a kerekek méretét. A jármű tömege ugyanakkor 38 kilogrammról 30 kilogrammra csökkent az optimális anyagösszetételnek és a 3D alumínium nyomtatás alkalmazásának köszönhetően. Fejlett teszteket – például az Audi napsütést szimuláló hőkamrájában – futtattak annak érdekében, hogy a Holdon uralkodó extrém körülményeket szimulálni tudják és így vizsgálják a holdjármű alkatrészeinek tartósságát.

A Holdon négy kamera segíti az Audi lunar quattro tájékozódását. Ezeket használja az egyes anyagvizsgálatokhoz, illetve ezek készítenek részletes háromdimenziós képeket és 360 fokos panorámafotókat. Érdekes motívum lesz a képeken az Apollo 17 küldetés holdjárója, amely még mindig a Taurus-Littrow völgyben áll. ALINA, a Part-Time Scientists kutatócsapat leszállóegysége az 1972-es landolási hely közelében éri el a holdfelszínt, fedélzetén két Audi lunar quattro járművel. A szonda a Holdhoz vezető utat egy Falcon 9-es típushoz hasonló hordozórakétán teszi meg, teljes szállítási kapacitása pedig 100 kilogramm. Így a két holdjármű mellett a „Part-Time Scientists” csapata más partnerek kutatási felszerelését is magával viszi a Holdra. Az elmúlt években számos partnert sikerült megnyerni a program számára, így a küldetés iránti kiemelkedő tudományos érdeklődése miatt csatlakozott az egyesült államokbeli Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA), az Európai Űrügynökség (ESA) és a Wikipedia is.

A „Part-Time Scientists” tervei szerint az indulásra legkorábban 2017 végén kerülne sor. Előtte átfogó stresszteszteknek kell alávetniük még a két Audi lunar quattro járművet és a leszállóegységet. Ennek érdekében az elkövetkezendő néhány hónapban – néhány finomhangolással együtt – a teljes küldetés szimulációját elvégzi a csapat a Közel-Keleten.

A Part-Time Scientists kutatócsapata 2008 végén alakult a berlini IT-tanácsadó Robert Böhme vezetésével. A csapatot jelenleg alkotó 35 mérnök nemzetközi űrszakértőkkel együttműködve három kontinensen dolgozik azon, hogy valósággá váljon ez a küldetés a Holdra. Céljuk továbbá a lehető legnagyobb tudás és ismeretanyag összegyűjtése, amely a technológiai fejlődést és a tudományos haladást szolgálja.

A Google Lunar XPRIZE űrverseny mintegy 30 millió dollárral dotálja az egész világról résztvevő mérnököket és vállalkozókat. A győztes csapatnak egy automatizált járművet kell a Holdra juttatnia és a járművel legalább fél kilométert kell megtennie a Hold felszínén, miközben nagyfelbontású képeket továbbít a Földre. Az eredetileg 30 induló csapatból mára összesen öt vezető alakulat maradt, aki versenyben van a küldetésért a Holdra. A Part-Time Scientists kutatócsoport az egyetlen csapat Németországból.

A Toyota vezetése testközelből felügyeli az elektromos autók fejlesztését

A hybrid, plug-in hybrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiák vezető fejlesztőjeként ismert világelső autógyártó, a Toyota kinevezte az újonnan létrehozott, dedikáltan az elektromos autók fejlesztésével foglalkozó házon belüli vállalatának elnökét. A cég élére a Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda áll, aki 2009 óta vezeti a világ legnagyobb autógyártó vállalatát.

A vállalatot megalapító Kiichiro Toyoda unokája, a világ legnagyobb autógyártó vállalatát 2009 óta vezető Akio Toyoda irányítja majd a Toyota új, az elektromos járművek tervezéséért felelős részlegét Mitsuhisa Kato és Shigeki Terashi alelnökök segítségével. A vállalat ezzel is hangsúlyozza elkötelezettségét, hogy továbbfejlessze ezt a számára is egyre fontosabb technológiát.

“A részleg elnökének és alelnökeinek kinevezésével felgyorsítjuk az elektromos autók fejlesztés. Az elnök közvetlenül irányítja majd a részleg működését, így a lehető leggyorsabban születhetnek meg a fontos döntések” – fogalmaz a személyi változások kapcsán Kayo Doi, a Toyota szóvivője

A részleg egy új osztályt is magában foglal, amelynek feladata, hogy kidolgozza a Toyota stratégiáját az elektromos autók fejlesztésére és forgalmazására, hogy a vállalat lépést tarthasson az egyre szigorúbb globális károsanyag-kibocsátási előírásokkal. A Toyota emellett a legújabb generációs hybrid (benzin-elektromos) hajtású Prius főmérnökét is az EV-fejlesztések új feladatával bízta meg, kinevezve Koji Toyoshimát a részleg mérnökcsapatának vezetőjévé. Toyoshima a négyfős EV-stratégiai vezetőség munkájában is részt vesz; a stratégiai osztályhoz egyébként a vállalatcsoport beszállítói (a Denso Corp, az Aisin Seiki Co és a Toyota Industries Corp.) is delegálnak képviselőket.

A változás oka, hogy az USA, Kína és Európa piacain megfigyelhető trendek arra ösztönzik az autógyártókat, hogy egyre több elektromos hajtású modellt készítsenek, és hogy egyre hatékonyabban fejlesszék az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos stratégiájukat.
A Toyota továbbra is úgy gondolja, hogy hogy korlátozott hatótávolságuk és hosszadalmas feltöltésük miatt a jelenlegi elektromos autók inkább a rövid távú városi közlekedéshez ideálisak, nagy hatótávolságú hybrid modelljei ugyanakkor jelenleg a környezetbarát technológia és a praktikum tökéletes ötvözetét kínálják.

A vállalat emellett előrehaladott, látványos eredményeket ígérő fejlesztésekkel rendelkezik a hidrogén üzemanyagcellás járművek terén, amely a Toyota véleménye szerint a jövő valódi “zöld” meghajtási technológiája lehet: az immáron sorozatgyártott, és több európai országban forgalmazott, melléktermékként vizet kibocsátó Mirai mellett hamarosan érkeznek a Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszai és teherautói is.

A vállalat emellett azonban kiemelt figyelmet szentel az elektromos autók fejlesztésének is, amiben nagy segítségére van a tény, hogy egyetlen autógyártó sem rendelkezik ezen a területen olyan kiterjedt tapasztalattal, mint a világ első hybrid autóját közel két évtizeddel ezelőtt bemutató Toyota. Ígéretes a Toyota által a múlt hónapban tett bejelentés is, mely szerint a következő néhány év során egy sor olyan autót alkot, amelyek 15 százalékkal nagyobb hatótávolságot és akkumulátor-élettartamot kínálnak majd, azóta pedig a vállalat háza tájáról az elektromos akkumulátorok élettartamát és hatótávját drasztikusan megnövelő potenciális áttörésről érkezett hír.

Folyamatos népszerűségnek örvend a Ford Magyarországon

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon. A Ford ismét a legkedveltebb autómárka hazánkban – derül ki a forgalmazó sajtóközleményéből.

Ez már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez.Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell bemutatása alatt sokat nyomott a latban.

Az év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxy modelleknek mellett az új Ranger pick-up minden várakozást felülmúló kedvező fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a vadonatúj Transit család révén teljesen megújuló Ford haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában idén bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep az idei skierekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+ után idén a Ford prémium Vignale modellcsaládja olyan fantasztikus új modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

Ügyfélélmény minden szinten

15 ezer vásárló meggyőzéséhez a friss modellpalettánál több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden elemet tudatosan összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.

Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon, amiből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12.4 százalékkal részesedik. Ebből 8500 körül alakul a Ford személyautók száma, és 6500 lesz a haszongépjárműveké, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét a Ford áll majd a 2016-os értékesítési verseny első helyén.

„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős és Európában is elismert márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Büszkék vagyunk arra, hogy a tavaly Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé idén Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy a Ford legjavát reprezentáló FordStore szalon, ahol a Ford teljes személygépkocsi és haszongépjármű palettáját kínáljuk, beleértve a legendás és itthon is rendkívül népszerű Mustangot és a Ford Performance modelljeit.
Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb (23-24 százalékos) mértékben. A kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy a márka magabiztosan vezet a magyar piacon, ahol majd minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Ugyanakkor nemcsak a piac fejlődik, hanem a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír” – tette hozzá Szamosi.
Flotta értékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepel, hisz ilyen rendkívül széles modellkínálattal, mely a személygépkocsiktól egészen a 3.5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget, kevés márka dicsekedhet ma Európában. A Ford másik komoly vonzereje – főleg haszongépjármű kategóriában – a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony egy kilométerre jutó költség mutatója, mely abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.

A legendás szervizhálózat

Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél; az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a vásárlás csupán az első fejezetet jelenti a használat élményében. Éppen ezért a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.

A 49 tagú Ford márkaszerviz hálózat az egyik legerősebb ma Magyarországon. A márka pedig nem csak a hagyományos szervizszolgáltatások terén nyújt megbízható minőséget, hanem olyan népszerű szervizcsomagokat is bevezetett, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.

Az öt évnél fiatalabb autók tulajdonosainak a Ford Szervizcsomagot kínálja a márka. Ezzel az előre megvásárolható karbantartási csomaggal hosszú időre, az árváltozás kockázata nélkül biztosítható az időszakos szerviz. Az öt évnél idősebb Fordok gazdáinak kedvez a Ford Szerviz Garancia, ami újra meg újra aktiválható egy évenkénti átvizsgálás elvégzésével. A Ford Motorcraft szolgáltatásra, a gumiabroncs cseréjére, a gyors karbantartásokra és a műszaki vizsgákra egyébként már online, sőt a sok praktikus szolgáltatást kínáló Ford Mobil Alkalmazáson keresztül is lehet időpontot foglalni.

A Ford számára nagy előnyt jelent a versenyben, hogy az 50 éves múltú, 40 országban működő Ford Credit értékesen hozzá tud járulni a márka értékesítéséhez. Sok konkurensével ellentétben a Ford a válság hatására sem adta fel pénzügyi tevékenységét, vagyis a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedő járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is.

A Hankook nyerte az Év Vállalati Önkéntes Programja Díjat

2016-ban a Hankook Tire Magyarország Kft. lett az Év Vállalati Önkéntes Program Díj nyertese. A rácalmási gyár negyedik éve futó Dolgozói Önkéntes Programja az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) által indított pályázaton nyert elismerést.

Az alkalmazottakat aktívan bevonó támogatási program keretein belül a vállalat a dolgozók által javasolt közhasznú szervezeteknek és közintézményeknek nyújt segítséget a rácalmási gyár tágabb környezetében. 2016-ban 30 önkéntes projekt valósult meg, mintegy 12 millió forint összértékben.

Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) célja a magyarországi önkéntesek és az őket foglalkoztató szervezetek munkájának támogatása, illetve az önkéntesség kultúrájának terjesztése. A nem mindennapi erőfeszítések elismerésére az ÖKA idén már 8. alkalommal hirdette meg az Önkéntességért Díj pályázatot, melynek keretén belül 6 kategóriában volt lehetőség pályázni. A díjazás egyik alapvető célja, hogy sokak számára vonzóvá tegye ezt a tevékenységet, illetve a nyertesek bemutatásával az önkéntesség társadalmi megítélését kedvező irányba mozdítsa. A Hankook Tire Magyarország Kft. az Év Vállalati Önkéntes Programja kategóriában győzedelmeskedett Dolgozói Önkéntes Programjával.

A Hankook 2013-ban útjára indított kezdeményezésének célja, hogy a dolgozók önkéntes munkájukkal is hozzájáruljanak a helyi közösségek mindennapjaihoz, amihez a vállalat biztosítja az anyagi támogatást. A program keretein belül eddig összesen 85 projekt ötlet valósult meg, több mint 28 millió forint értékben. A kezdeményezés sikerét bizonyítja, hogy mind a kivitelezésre előterjesztett projektek száma, mind pedig a támogatási keret évről évre növekszik.

Az első évben 12 projekt realizálódott, 2015-ben ez a szám megduplázódott, idén pedig már 30 javaslat valósult meg a Hankook és a dolgozók segítségével, közel 12 millió forint értékben. Az akció Dunaújvároson kívül 9 környékbeli települést – Baracsot, Igart, Kulcsot, Nagyvenyimet, Szalkszentmártont, Dunaegyházát, Sárbogárdot, Perkátát, Szabadszállást – és több mint 52 ezer embert érint közvetetten. Az előző évekhez hasonlóan idén is – Budapest kivételével – az összes olyan településen elvégzendő munkával lehetett pályázni, ahonnan a gumigyártó vállalat ingyenes buszjáratokat üzemeltet dolgozói számára. Ez Fejér, Bács-Kiskun, Tolna és Pest megye immár több mint 50 települését foglalja magába. Míg 2013-ban 70 munkavállaló vett részt az önkéntes munkákban, addig idén már több mint 140 fő jelentkezett. A népszerűség oka, hogy maguk a munkavállalók szabhatják meg a támogatás irányát, így személyes érintettségük révén saját lakókörnyezetük szebbé-jobbá tételéhez járulhatnak hozzá. Az idei projektek is számos területre kiterjednek a bölcsődék, óvodák és iskolák külső-belső megszépítésétől az önkéntes tűzoltóság parkolójának felújításáig.

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy megnyertük az Önkéntes Központ Alapítvány díját, hiszen vállalatunk különösen fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást, illetve az ilyen és ehhez hasonló önkéntes projekteket. Ilyen módon mi is hozzájárulhatunk nem csak környezetünk szebbé tételéhez, de a közösség összekovácsolásához is” – mondta el Lee Sang IL, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

LEGFRISSEBB

Liqui Moly Fix-Klar: tiszta szélvédő, maximális biztonság

0
A Liqui Moly bemutatta Fix-Klar tisztító spray-jét, amely gyors és hatékony megoldást kínál a szélvédők és autóablakok tisztántartására. Az innovatív termék kifejezetten arra lett...

Véget ért a Volvo V90 pályafutása

Bugatti Chiron: az autóipar ikonikus mesterműve

TESZTJEINK