Főoldal Blog Oldal: 368

Hétvégén debütál a Ford GT Japánban

Most hétvégén debütál Japánban a Ford GT: a Ford Chip Ganassi Racing két versenygépe is rajthoz áll a Fuji Speedway pályán a FIA Hosszútávú Világbajnokság futamán.

67-ford-gt-a-palyan-autoaddikt

A 67-es rajtszámú Ford GT nemrégiben második helyen végzett az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság egyéni és csapatversenyében, és a Ford is második helyezéssel zárta a gyártók bajnokságát.

A WEC bajnokságból már csupán három forduló van hátra, így minden megszerzett pont létfontosságú lehet ahhoz, hogy a Ford GT jó eredménnyel zárja első WEC-szezonját.

“Lelkesítő volt látni, milyen elánnal küzd az IMSA Ford Chip Ganassi Racing csapat a Petit Le Mans utolsó percéig,” nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A második helyezés fantasztikus eredmény, hiszen ez az évad volt a Ford GT bemutatkozó szezonja Észak-Amerikában. 2016-ban még három versenyen állunk rajthoz a Ford GT-vel, és arra készülünk, hogy Japánban, Kínában és Bahreinben mindent beleadunk, hogy méltóképpen zárjuk a WEC-bajnokságot.”

A 66-os rajtszámú autó a megszokott pilótákkal, vagyis a német Stefan Mückével és a francia Oliver Plaval áll rajthoz a Fuji 6 órás futamon. A jelenleg az egyéni bajnokság hatodik helyén álló páros keményen megharcol majd minden pontért, amivel tovább javíthatják helyezésüket.

“Izgatottan várom, hogy Japánban legyünk, és a Fuji pályára lépjek,” mondta Mücke. “Ez egy kifejezetten érdekes versenypálya, ráadásul az ország kultúráját is nagyon szeretem. A Fuji sok kihívást tartogat, hiszen van itt minden: a célegyenes nagyon hosszú, a középső szakasz gyors, az utolsó szakasz pedig igencsak technikás. Az edzések során a legfőbb célunk a megfelelő beállítások kidolgozása, de én biztos vagyok abban, hogy az itteni kanyarok szinte a mi autónkra vannak szabva. Már alig várom, hogy ott legyek, és a dobogós helyezésért küzdjek.”

A 67-es rajtszámú Ford GT-t a brit Andy Priaulx és Harry Tincknell vezeti, akik szintén jó eredményre számítanak, amivel feljebb léphetnek az egyéni tabellán.

“Először állok rajthoz a Fuji pályán, de elvégeztem a leckét, azaz sokat gyakoroltam a szimulátoron,” mesélte Ticknell. “Az első két szektor elég gyorsnak ígérkezik, úgyhogy ez jól fekszik majd a Ford GT-nek. Lendületes pályának tűnik, márpedig nekünk éppen ez az erősségünk. Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy az utolsó három futam mindegyikén dobogós helyen végezzek – így hát Fujiban rendesen oda kell lépnem. Egyértelműen győzni megyünk oda, és ha tényleg három komoly eredménnyel akarjuk zárni a szezont, nagyon egyenletes teljesítményt kell nyújtanunk.”

A Fuji 6 órás futam mezőnye október 16-án vasárnap, helyi idő szerint 11:00 órakor (magyar idő szerint 04:00 órakor) rajtol el. A 20 perces időmérő edzés október 15-én, helyi idő szerint 14:00 órakor (magyar idő szerint 07:00 órakor) kezdődik.

[TESZT] Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ECOTEC Start/Stop Innovation – a világjáró

Ha azt hinnénk, hogy kizárólagosan egy (felső) középkategóriába rangsorolt autóval lehet kényelem szempontjából kompromisszumoktól mentesen utazni, tévedünk. Léteznek más alternatívák is, az Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ECOTEC Start/Stop pontosan ilyen.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-001

Szokásos külföldi nagytesztünkre most az Astra kombijára esett a választásunk, hiszen nagyautós kényelme már a korábban levezényelt hazai menetpróbán is kiderült. Akkor eldöntöttük, hogy befogjuk a bő 2500 kilométeres túrához, és milyen jól tettük: elébe menve a végső konklúzió taglalásának – szinte maradéktalanul hozta a formáját és az elvártat.

Nem véletlenül aggatták az új K Astrára a 2016-os Év Autója jelzőt, teljes mértékben kiérdemelten kapta az autó az elismerést. Ezt már több ízben kifejtettük az 5 ajtós tesztek esetében, és a megítélés bőségesen erősödött a németországi nagyteszt alkalmával. No de kezdjük szép sorjában.

A tesztre érkezett Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ECOTEC Start/Stop Innovation arányos, minden részletében tetszetős kasznival domborít, kecses, ugyanakkor markáns vonalakkal, összetéveszthetetlen arculattal. A frontrész tökéletesen hordozza a jelenlegi Opel-márkaarculat jellegét, ami persze nem meglepő, mert a B oszlopig teljesen megegyezik nyilvánvalóan az ötajtós verzióval – a hátsó traktus puttonyosítása is pontosan úgy lett megálmodva, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Nem túlzó, nincs kihangsúlyozva az egyébként hatalmas, 540 literes rakfelület, ellenkezőleg, jóval kisebbnek tűnnek a paraméterek a valós, gyakorlati értékeknél.

Kisebb külső, tágasabb belső. Működik ez gyakorlatban?

Nem meglepő, hiszen az új K Astra külső méretezésében kisebb lett néhány milliméterrel elődénél, viszont a beltér növekedett.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-002

Ez látszik is, ha körbejárjuk az autót, az Opel Astra Sports Tourer is remekül látszik a koncepció megvalósítása. Szintén jellegzetesre sikerült egyebek mellett a far kialakítása, itt elsődlegesen a LED alapú lámpatestek kaptak fókuszt, a letisztultság és lényegre törő tálalásé a főszerep.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-009

Visszatérve a csomagtér praktikumához: nem kevés csomaggal indultunk neki a távnak, de a jól eltalált mélység és hossz ebben remek partnernek bizonyult, az Opel Astra Sports Tourer raktere csak úgy nyelte a pakkokat. Ráadásul még a rolót is minden gond nélkül rá tudtuk húzni a rakományra, ami jól is jött, főként az autópálya melletti pihenőhelyekre kitéréskor.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-013

Az Opel Astra Sports Tourer utaskabinja komfortos, négy fő számára is kellő kényelmet produkált az út során. Igaz, a hátsó üléssorhoz „járó” fejtér már kissé szűkösebb, mint mondjuk elöl, de kisebb helyezkedéssel megoldható volt a relaxálás két átlagos testalkatú utas személyében.

Hosszú távon is hozza a nagyautós kényelmet

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-004Úgy hittük, hogy a budaörsi start után már a határ környékén le kell húzódnunk nyújtózni egyet, de végül ez elmaradt – annak ellenére, hogy a felfokozottabb hegyeshalmi ellenőrzés ellenére majd’ háromnegyed órát ráhúztunk a tervezett menetidőre. Steinhäusl-nél aztán megálttunk a rend kedvéért, Bécset elhagyva, de nem éreztük semmiféle fáradtság jeleit. Na jó, csak egy kis természetes izomlázat ketten, ugyanis előző nap több, mint 12 kilométert futottunk – de ez már egy más téma.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-003Tovább haladva elkezdtük vizsgálni a menetkomfortot. A felfüggesztések (elöl hagyományosan MacPherson, hátul csatolt lengőkaros-Watt rudas), jól muzsikáltak, bár folyamatos pályázás mellett maximum a stabilitást tudtuk elsősorban ellenőrizni – viszonylag nagyobb sebességgel vett, kisebb ívű kanyarokban is megkaptuk a legendás villámos márka masszív mivoltát menet közben. Hála az égnek, ezen nem változtattak a német fejlesztők, ugyanis a korábbi J szériánál sem lehetett kihozni a sodrából menet közben e modellt. S még nem is sejtjük, mit fog tartogatni a közönség számára az Astra K OPC verziója…

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-008

130 kilométer/órás tempónál valamivel több, mint 60 dB zajszintet mértünk, ami kitűnő, már-már prémiumos eredmény. Végtére is feltűnt, hogy az utaskabinban lefolytatott beszélgetések közben elenyésző arányban fordult elő egy-egy „tessék”, vagy „hogyan”. Leginkább amúgy a futóműzaj, konkrétan a gumiabroncsok által generált hang tette ki a zaj legnagyobb részét.

Dinamikus hajtáslánc. Ha dízel, megéri a dupla turbós megoldást választani

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-016Soros elrendezésű, közös nyomócsöves befecskendezésű, dupla turbóval lélegeztetett dízel aggregát került a tesztelt Opel Astra Sports Tourer orrába. Az egység kerek 160 lóerővel bírt, mindezt 4000-es percenkénti fordulatszámon mozgósítva, garantálva, hogy a 220 kilométer/órás gyári végsebesség 5 kilométerrel akár megfejelhető legyen. Ugyanis Németországba átérve, hosszú, kevésbé kanyargós, osztott, 4 sávos korlátozásmentes szakaszon 225 kilométer/órás tempót sikerült elérni, ekkor 4950-et forgott a főtengely hatodikban, s a pillanatnyi üzemanyagfogyasztás sem szökött az egekbe (11.6 liter/100 kilométer). Itt, ebben a tartományban azért már a zajszint is megnövekedett, ugyanakkor a kormányzás szinte olyan közvetlen és direkt tudott maradni, mint alacsonyabb, mondjuk 150 kilométer/órás tartományban.

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-007

Városi környezetben lehet igazán kihasználni az Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI biturbó nyomatékgörbéjét, legalábbis, ha dinamikus elstartolásokat szeretnénk kivitelezni az 50-60 kilométer/órás intervallum eléréséig. Persze a 350 Newtonméteres legnagyobb forgatónyomaték-tartalék (1500 RPM-től már rendelkezésre is áll) magasabb tempónál is jó szolgálatot tesz, hiszen turbólyukmentesen lehet gyorsítgatni még a hatodik fokozatban is (itt is marad tartalék bőven, mondjuk 150-ig bezárólag).

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-010A tesztautóhoz társított hatgangos manuális váltó áttételezése remek volt, erre a következtetésre nyilván nem folyamatos autópályatempó után jutottunk, hanem a kisvárosi, A-ból B-be eljutások alkalmával. Az alacsony fordulatszámon már rendelkezésre álló nyomaték végett 50 körül már nyugodtan mehetett a hatodik, ha alapjáraton (~800) gurultunk, nem produkált rángatást a hajtás; persze 1000 környékén azért kell, hogy tartsuk a szintet.

Optimális hatótáv a hosszabb távolságok leküzdése végett

Átlagosan 6 litert kért 100 kilométerenként az Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ECOTEC Start/Stop Innovation 130 kilométer/órás tempomattal szabályozott sebességnél (Magyarország, Ausztria), Németországban egy kicsit lendületesebben álltunk a dolgokhoz, így másfél-két literrel növekedett az érték, 8.6 lett végül a legmagasabb. A hatótáv is kimondottan optimális volt, ugyanis a 48 literes üzemanyagtankkal egy körben 710 kilométert tudtunk megtenni 4 személlyel, közepes terhelés mellett. Úgy, hogy sok esetben nem túl költséghatékony stílussal autóztunk (német korlátozásmentes autópálya-szakaszok).

opel-astra-1-6-cdti-biturbo-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ECOTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres dízelmotor, két turbóval

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 160 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4702 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1335 kg

Megengedett össztömeg: 1985 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, 1630 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8-8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.1 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 5.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 112 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Íme, az új BMW 5-ös limuzin: 2017 februárjában debütál világszerte

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja egy lélegzetelállítóan sportos, ellenállhatatlanul elegáns és magával ragadóan stílusos felső-középkategóriájú limuzinként érkezik meg az utakra – áll az importőr sajtóközleményében.

bmw-5-limuzin-2017-008

A világszerte 2017 februárjában debütáló új modell még dinamikusabb menetteljesítménnyel, a vezetést támogató rendszerek páratlanul széleskörű palettájával, minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati rendszert kínáló intelligens hálózattal és egy vadonatúj, innovatív operációs rendszerrel biztosítja be kategóriaelső pozícióját az üzleti járművek szegmensében. Az új BMW 5-ös limuzinban mindeközben minden adottság és tulajdonság megvan ahhoz, hogy tovább folytassa elődjei kimagasló autóipari sikertörténetét; az 5-ös BMW első hat modellgenerációjából összesen több mint 7,6 millió példány talált gazdára világszerte.

„A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja a járműtechnológiai innovációkban bővelkedő jövő felé vezető utat mutatja meg nekünk, ahogyan azt Strategy NUMBER ONE > NEXT vállalati stratégiánkban is előrevetítettük. Meggyőződéssel valljuk, hogy a piacvezető járműtechnológiai szaktudás, az érzelmekben gazdag termékpaletta és a digitalizáció egyaránt a hosszú távú üzleti siker záloga. Felsőkategóriájú modellpalettáink módszeres bővítésével eközben egyre több ügyfelünk igényét elégítjük ki. Kétségem sincs afelől, hogy bemutatkozásakor az új BMW 5-ös sorozat abszolút járműtechnológiai mércét állít fel az autóiparban, amellyel még tovább fokozza a vezetés élménye iránti szenvedélyt. Az új 5-ös BMW-vel az üzleti limuzinok elsőszámú szimbólumát kínáljuk fel ügyfeleinknek” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Felejthetetlen vezetési élmény és lélegzetelállító alaktényező

A BMW EfficientLightweight stratégia könnyűszerkezetes járműépítési alapelveinek szigorú alkalmazásával, valamint az alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készült elemek módszeres integrálásával az új BMW 5-ös limuzin saját tömege mintegy 100 kilogrammal csökkent a megegyező motorváltozatú, hajtásláncú és felszereltségű elődmodelljéhez képest.

bmw-5-limuzin-2017-001

A vadonatúj fejlesztésű alváz, az alacsony súlypont, a BMW modelljeire jellemző kivételesen tökéletes súlyelosztás és a példaértékű torziós merevséget garantáló könnyűszerkezetes járműstruktúra egysége a BMW 5-ös sorozattól megszokott módon, lenyűgözően agilis és káprázatosan dinamikus vezetési élménnyel, s mindemellett hosszú távú menetkomforttal ajándékozza meg a bajor gyártó ügyfelét. A világ elsőszámú üzleti limuzinjának széleskörű hajtáslánc-változatai a hetedik modellgeneráció bemutatkozásával az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) opciójával bővülnek, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is társítható, újabb járműtechnológiai innovációval garantálva, hogy a vezetés maximális élménye szerint megtervezett 5-ös BMW ismét kategóriája élén érkezzen meg a piacra. Az új, 4 935 milliméter hosszú BMW 5-ös limuzin légellenállási alaktényezője (Cd = 0,22 a leghatékonyabb modellváltozat esetében) ugyancsak új mércét állít fel a felső-középkategóriájú járművek szegmensében.

Újabb lépés az automatizált járművezetés felé

Az új BMW 5-ös sorozat kormánya mögött megannyi vezetést támogató rendszer gondoskodik a BMW ügyfelének páratlan minőségű és színvonalú kiszolgálásáról – nem csupán a kritikus helyzetekben, de az olyan, kevésbé összetett forgalmi szituációkban is, mint a közlekedési dugókban és a lassú tempójú forgalomban való araszolás, vagy a hosszú autópályás szakaszok monoton utazásai. Az új BMW 5-ös sorozatot a bajor gyártó éppen ezért már az alapfelszereltség részeként sztereo kamerával szereli fel, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető radar- és ultrahang-szenzorokkal együttműködve teljes mértékben képesek feltérképezni az autó 360°-os környezetét. Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjában mutatkozik be a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a minden korábbinál pontosabb sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), valamint az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection) is. Ez utóbbi utazás közben folyamatosan figyeli az útburkolat sáv-felfestéseit és az autó körüli aktuális forgalmat, egy esetleges ütközés kockázatát érzékelve pedig korrigáló kormánymozdulatokkal segít a vezetőnek elkerülni a balesetet.

Az új BMW 5-ös sorozat az extrafelszereltségként elérhető aktív tempomat (Active Cruise Control), illetve az opcionális kormányzási és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Keeping Assistant) kibővített funkcióival ugyancsak újabb lépést tesz meg az automatizált járművezetés felé. Ezek közé tartozik a vezetést támogató rendszerek sebességkorlátozáshoz igazodó működése is, az opcionális extrafelszereltségként elérhető intelligens sebességfigyelő (Intelligent Speed Assist) például utazás közben folyamatosan kommunikál a tempomattal (és a vezető 15 km/órás lépésekben állíthatja be annak aktuális határértékét). Eszerint 0 és 210 km/óra között az új 5-ös BMW képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában. Az erőforrás automatikus leállítását és újraindítását vezérlő Intelligens Auto Start/Stop funkció (Intelligent Auto Start Stop function) működés közben mindeközben már az útvonal, a vezetési szituáció és a jármű körüli forgalom sajátosságait is számításba veszi, amellyel még tovább növeli az üzleti limuzinok etalonja által kínált páratlan menetkomfortot.

Intuitív kezelhetőség és átfogó menetkomfort

A valaha kínált legkényelmesebb és leginkább felhasználóbarát kezelhetőség érdekében az új BMW 5-ös sorozatot az iDrive operációs rendszer legújabb generációjával szereli fel a gyártó. A csúcsfelszereltségű modellváltozatok esetében a navigációs rendszer, a telefonfunkciók és a szórakoztató alkalmazások mellett már a jármű aktuális beállításai és jellemzői is megjelennek a 10,25 inch átmérőjű, nagyfelbontású központi kijelzőn.

bmw-5-limuzin-2017-002

A rendszert a BMW ügyfele az érintés-érzékeny iDrive Controllerrel, hangutasításokkal és a vadonatúj BMW 7-es sorozatban bemutatott gesztusvezérléssel is működtetheti, de ha úgy tartja kedve, közvetlenül az érintőképernyőn is aktiválhatja az egyes funkciókat. A felhasználó az átlátható, szellősen megtervezett csempe-ikonokat a saját ízlése szerint szabhatja át és rendezheti el a képernyőn, az operációs rendszer az egyes ikonok mögött futó alkalmazások állapotát pedig a fő képernyőn is folyamatosan frissíti. A színes BMW Head-Up kijelző legújabb generációja immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületen dolgozik és a forgalmi jelzéseken, az operációs rendszerrel összekapcsolt okostelefon kontaktlistáján, a rádióállomásokon és a zeneszámokon kívül a navigációs rendszer utasításait, valamint a vezetést támogató rendszerek figyelmeztetéseit is képes a vezető látómezejébe vetíteni.

bmw-5-limuzin-2017-012

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja által kínált utazási komfortot a kibővített tárolási lehetőségek, a hátsó üléssor előtt kialakított nagyobb lábtér, a masszázs funkcióval ellátott komfortülések, az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló, valamint az ülések érintés-érzékeny állítógombjai emelik minden korábbinál magasabb szintre. Az utastérbe beszűrődő rezgéseket és zajokat a hangszigetelő réteggel ellátott szélvédő, a vastagabb tetőkárpit és a motorban alkalmazott innovatív SYNTAK (Special Synergy Thermoacoustic Capsule) technológia hivatott még tovább csökkenteni. Ez utóbbi a motor leállítását követően akár 36 órán keresztül képes megtartani az erőforrás optimális működéséhez szükséges hő nagy százalékát, az újabb hidegindítás így sokkal kevesebb zajjal és rezgéssel jár, a motor hamarabb bemelegszik, a légkondicionáló pedig ezáltal sokkal hamarabb képes felmelegíteni az utasteret is. A bajor gyártó az új BMW 5-ös limuzint eközben már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórókkal szereli fel, amelyhez opcionális extrafelszereltségként akár 500 méteres fényszóró-tartományt kínáló, adaptív kanyarfénnyel és elvakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel (BMW Selective Beam) kiegészített adaptív LED fényerő-elosztás (Adaptive LED Headlights) is kérhető.

A vezető, a jármű és a környezet közötti eddigi legintelligensebb kapcsolat

Az új BMW 5-ös sorozat az intelligens járműkapcsolatok terén is piacvezető pozíciót tölt be. A BMW ConnectedDrive széleskörű szolgáltatás-palettájához vadonatúj funkciók és alkalmazások társulnak, amelyek még tovább növelik a világ elsőszámú üzleti limuzinjában helyet foglaló ügyfelek menetkomfortját és még több időt takarítanak meg számukra.

bmw-5-limuzin-2017-003

Ilyen többek között a digitális parkolóhely-keresést, -foglalást és -fizetést kínáló új ParkNow technológia, az On-Street Parking Information intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás, valamint az opcionális parkolóasszisztens (Parking Assistant) is, amely immáron magától is képes megtalálni az üres parkolóhelyeket és beparkolni oda az autót. Sőt mi több, a vadonatúj Microsoft Exchange szolgáltatás már azt is lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfelei az autóban ülve, a központi kijelzőn nyissák meg és szerkesszék tovább a jármű operációs rendszerével szinkronizált e-mailjeiket, naptárbejegyzéseiket és kontaktlistájukat, a Microsoft Office 365 segítségével.

bmw-5-limuzin-2017-007

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának opcionálisan elérhető extrafelszereltségi listájára a vadonatúj BMW 7-es sorozatban bemutatott távvezérlésű parkolás (Remote Parking) is felkerül, amelynek segítségével a bajor gyártó ügyfelei a jármű okoskulcsáról már nem csupán a zászlóshajókat, de az új 5-ös BMW-ket is anélkül vezethetik be a legkeskenyebb parkolóhelyekre (majd természetesen onnan kifelé is), hogy beülnének az autó volánja mögé. Az új BMW 5-ös sorozat ráadásul minden korábbinál átfogóbb okostelefon-integrálási lehetőségeket is kínál – az Apple CarPlay-től kezdve (amelynek teljes mértékben vezeték nélküli technológiája most először jelenik meg sorozatgyártású autómodellben), az induktív okostelefon-töltési funkción keresztül, egészen az egyszerre akár tíz okoskészülék csatlakoztatását is lehetővé tevő WiFi hotspot beépítéséig.

Személyre szabott digitális tartalom a vadonatúj BMW Connected Onboard szolgáltatás-palettájának köszönhetően

A bajor gyártó teljes körű mobilitási szolgáltatása, a BMW Connected 2016 augusztusában ünnepelte európai premierjét, a rendszer továbbfejlesztett, innovatív kiegészítő szolgáltatásokkal felvértezett változata pedig az új BMW 5-ös sorozatban mutatkozik be a nagyközönség előtt.

bmw-5-limuzin-2017-011

A BMW Connected Onboard elnevezésű szolgáltatás-paletta csokorba rendezi a személyes mobilitáshoz kapcsolódó alkalmazások és szolgáltatások összes információját, hogy átfogó képet kínálva járuljon hozzá a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb utazáshoz. A rendszer az okostelefon naptárjában eltárolt legfontosabb adatokat, így például az úti célokat és a szükséges érkezési időpontokat egyszerűen átemeli a jármű operációs rendszerébe és a személyre szabott központi kijelzőn jeleníti meg. Az autó kameráinak köszönhetően a Remote 3D View funkció mindeközben képes a leparkolt 5-ös BMW háromdimenziós, 360°-os élőképét a jármű operációs rendszerével összekapcsolt okostelefonra továbbítani, hogy a bajor gyártó ügyfele egy percre se tévessze szem elől autóját és még a távolból is figyelemmel kísérhesse a jármű közvetlen környezetét.

BMW 530i és BMW 540i: az új benzinmotorok

Az új BMW 5-ös limuzin motorpalettáját alkotó erőforrások egytől egyig a vadonatúj fejlesztésű, moduláris felépítésű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai. A hetedik modellgeneráció motorházteteje alá kínált benzines és dízelüzemű erőforrásokat kivétel nélkül a BMW TwinPower Turbo technológia lélegezteti, kimagasló menetteljesítményt és példaértékű hajtáslánc-hatékonyságot garantálva. Az új 5-ös BMW piaci bevezetésekor a modell motorpalettájára kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás kerül fel, amelyek a hátsókerék-meghajtás mellett a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők.

bmw-5-limuzin-2017-005

A BMW 530i meghajtásáról gondoskodó kétliteres, soros négyhengeres benzinmotor 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítmény és 350 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Az erőforrás 100 kilométerre vetített 5,5 – 5,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti 126 – 136 gramm kombinált károsanyag-kibocsátása eközben azt jelzi, hogy az új modellváltozat több mint 11 százalékkal környezetkímélőbb, mint elődje. A BMW 530i limuzin 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig 250 km/óránál szabályozza az elektronika.

bmw-5-limuzin-2017-013

2017 februári piaci bevezetésekor az új 5-ös BMW csúcsmotorja a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor lesz, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a BMW 540i modellt. Az erőtöbblet és a dinamikusabb menetteljesítmény ellenére a modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 6,5 – 6,9 liternél*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 149 – 159 grammnál megáll.

BMW 520d és BMW 530d: az új dízelmotorok

A BMW 520d motorházteteje alatt dolgozó négyhengeres dízelmotor 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményt és 400 Nm csúcsnyomatékot képes a hátsó tengelyre küldeni, miközben az alapfelszereltség részeként kínált manuális váltóval felszerelt modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,2 – 4,5 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 109 – 119 gramm, amely értékek a BMW 520d modell esetében opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 4,1 – 4,5 literre* és 108 – 118 grammra csökkennek.

bmw-5-limuzin-2017-010

A BMW 520d limuzin 7,7 másodperc alatt (automataváltóval 7,5 másodperc alatt) futja meg a 0-100 km/órás sprintet, végsebessége pedig 238 km/óra (automataváltóval 235 km/óra).

Az új BMW 530d ugyancsak kiválóan teljesít a menetdinamika és a hajtáslánc-hatékonyság terén. 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm csúcsnyomatékra képes soros hathengeres dízelmotorja minden tekintetben felülmúlja elődjét. A 100 kilométerenkénti 4,5 – 4,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz kilométerenkénti kombinált 118 – 128 gramm károsanyag-kibocsátás párosul, amely értékek hozzávetőlegesen 13 százalékkal környezetkímélőbbek, mint a leköszönő BMW 530d hasonló számai. Az új 5-ös BMW hathengeres dízelmotorral felszerelt hetedik modellgenerációja 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

Érkezik a modellpaletta emisszió-bajnoka, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat és a nyolchengeres élsportoló

Az új BMW 5-ös limuzin piaci bevezetése után nem sokkal a világ legsikeresebb üzleti modelljének motorpalettája három új hajtáslánc-változattal bővül. A BMW 520d EfficientDynamics Edition motorházteteje alatt a 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítmény leadására képes négyhengeres dízelmotor még hatékonyabb kiadása dolgozik majd, nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítva. A modell kilométerenkénti kombinált 102 gramm károsanyag-kibocsátása a legalacsonyabb érték a felső-középkategóriájú limuzinok szegmensében (100 kilométerre vetített 3,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett).

2017 márciusában ünnepli világpremierjét az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozata is, a BMW 530e iPerformance modell. A négyhengeres benzinmotor és az elektromos motor alkotta innovatív BMW eDrive hajtáslánc-technológia 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményre és extrém alacsony, kilométerenkénti mindössze 46 gramm kombinált károsanyag-kibocsátásra képes (amelyhez 2,0 liter* / 100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás párosul).

bmw-5-limuzin-2017-009

Az új 5-ös BMW héttagúra bővülő modellkínálatának két legzöldebb képviselőjével egy időben érkezik meg az utakra a BMW M550i xDrive is, amely átveszi a csúcsmodell szerepét a palettán – legalábbis egy időre. 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcsnyomatékot előállító V8-as benzinmotorjával az összkerékhajtású élsportoló nem csupán vérpezsdítő menetdinamikát, de kimagasló hajtáslánc-hatékonyságot is garantál (8,9 liter / 100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással és 204 gramm* / kilométer kombinált károsanyag-kibocsátással). A BMW M550i xDrive kereken 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

bmw-5-limuzin-2017-004

A Renault-Nissan Alliance lett a 22. ENSZ Klímakonferencia hivatalos szállító partnere

A Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség, a zéró emissziós mobilitás globális úttörője lesz az ENSZ marokkói, Marrákesben rendezett COP22 klímakonferenciájának hivatalos személyautó-szolgáltatója, és ennek keretében egy 50 darabos, tisztán elektromos hajtású autókból álló flottát bocsát a résztvevők rendelkezésére. A teljes mértékben elektromos meghajtású flotta járművei szállítják majd az ENSZ tagországok delegáltjait.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-015

A november 7–18. között rendezett éves klímacsúcsra 195 országból több mint 25 000 résztvevőt várnak. Ez már a második alkalom, hogy az ENSZ a tömegközlekedést kiegészítő zéró emissziós személyszállító-autóflottát használ majd egy világtalálkozón.

A COP22 résztvevőit szállító flottában megtalálható a Renault ZOE kisautó, a kompakt kategóriás Nissan LEAF, valamint a hétszemélyes Nissan e-NV200 kisbusz. A járművek a tömegközlekedést kiegészítve a hét minden napján 24 órában a megbízottak rendelkezésre állnak a konferencia különböző helyszínei közötti utazáshoz.

A vállalatszövetség töltőhálózatot is kiépít a konferencia idejére a legfontosabb helyszíneken elhelyezett több mint 20 darab gyorsított- illetve normál töltésre alkalmas töltőponttal. Gyorsított töltéssel körülbelül egy óra alatt lehet 80 százalékosan feltölteni az autók akkumulátorait.

A Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség világszerte vezető szerepet tölt be a zéró emissziós járművek piacán. A Nissan eddig bemutatott hat elektromos modelljéből már összesen több mint 360 000 darabot adtak el világszerte. A 2010-ben bemutatott Nissan LEAF iparági szinten továbbra is a legkeresettebb elektromos járműnek számít a piacon, míg a Renault ZOE Európában vált a legjobban teljesítő modellé. A vállalatszövetség gyártja a világszerte eladott elektromos autók közel felét – a Renault Twizy kétüléses városi miniautótól az Európában és a Japánban 2014 óta forgalmazott Nissan e-NV200 furgonig.

Mindezen felül a tangeri Renault–Nissan gyáregység „zéró CO2” kibocsátáscsökkentő programjának keretein belül az üzem energiafelhasználását megújuló forrásokból fedezik, legyen szó akár az üzem működése során nyert hőenergiáról, akár a piacon vásárolt áramról. A gyártás 2012-ben indult, a kezdetektől fogva az iparágban egyedinek számító felfogás szerint.

Marokkóban a nagyobb autógyártók közül jelenleg egyedül a Renault csoport van jelen a piac minden szegmensében elektromos járműveivel. Az országban rendezett COP22 klímacsúcsnak és a Marokkói Királyság alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaellátást célzó törekvéseinek köszönhetően számos cég döntött úgy, hogy autóflottáikat 100%-ban elektromos modellekre alapozzák.

„A Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség büszke arra, hogy 50 darab tisztán elektromos autó felajánlásával hozzájárulhat a COP22 klímacsúcshoz” – mondta el Marc Nassif, a Renault marokkói cégcsoportjának ügyvezető igazgatója, egyben a vállalatszövetség COP22 felelőse. „Ez a technológia jelenti a megoldást – az áramtermelés szénmentesítésével együtt – arra, hogy az egyéni mobilitás biztosításán keresztül tehessünk a globális felmelegedés ellen, és egyben városaink levegőminőségén is javíthassunk.”

Ezt Isao Sekiguchi, a Nissan csoport észak-afrikai és egyiptomi piacért felelős ügyvezető igazgatója is megerősítette.

„A klímaváltozás napjaink egyik legégetőbb problémája” – hangsúlyozta. „A Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség nemcsak, hogy gyorsan felismerte, milyen nagy mértékben járulhat hozzá az autóipar a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló kollektív erőfeszítésekhez, hanem ugyanilyen gyorsan lépett is.”

Az idei évhez hasonlóan a vállalatszövetség már a COP21 klímakonferencián során is az ENSZ hivatalos partnere volt. A Renault–Nissan akkor összesen 200 elektromos járművel, a világkonferenciák során ezidáig használt legnagyobb elektromos autóflottával járult hozzá a klímacsúcshoz. Ez az elektromos flotta az ENSZ tavalyi, párizsi klímaváltozási konferenciájának két hete alatt végig a több mint 8000 küldött és megbízott, illetve újságíró rendelkezésére állt. Az autók ezalatt legalább 175 000 km-t tettek meg CO2  -kibocsátás és fosszilis üzemanyagok felhasználása nélkül, és így mintegy 182 hordónak megfelelő mennyiségű olaj felhasználását, illetve 18 tonnányi CO2   kibocsátását váltották ki.

A vállalatszövetség emellett részt vesz a marrákesi klímakonferencia Zöld Zónájában rendezett, klímaváltozásra reagáló technológiai megoldásokat felvonultató Solutions COP22 nevű nemzetközi kiállításon is. A november 7–18. között látogatható kiállításokon a világ különböző városai, vállalatai és egyéb szervezetei mutatják be a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célzó megoldásaikat. A Renault–Nissan emellett a nagyközönség számára is biztosít majd tesztvezetési lehetőséget elektromos autóival.

Hétvégén eldől, ki lesz a Hankook Racer Cup 2016 abszolút győztese

Mint ahogy az elmúlt hétvégén, most is az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság évadzáró futamainak résztvevői veszik birtokba a hungaroringi pályát. Ezúttal a márkakupák mezőnyéből avatnak magyar bajnokot, vagyis eldől, hogy a Hankook Racer Cup 2016-os abszolút győztese a Swiftek mezőnyében Báldi Gergő, a Lotus modellekkel versenyzők között György Anett lesz? Mindketten vezetik a kategóriájukat.

hankook-hungaroring-2016-autoaddikt

Mindenesetre nem lesz ennyire egyszerű, hiszen a Hankook Racer Cup utolsó három futama kerül megrendezésre, ami mint az egész idényben hatalmas izgalmakat tartogat… Egyrészt óriási kihívás, hogy a három versenyt és az időmérőt is egy nap alatt teljesíti a mezőny, másrészt október közepe lévén az időjárás kiszámíthatatlansága is borsot törhet a pilóták orra alá.

A bajnoki cím sorsa a Swifteknél és a Lotusoknál is nyitott, így ez a hétvége dönti el ki lesz a 2016-os abszolút győztes. A Hankook Racer Cup népszerűségét támasztja alá, hogy nagyon népes lesz a mogyoródi rajtrács, 17 Swift és 4 Lotus méretteti meg magát. Ez jól mutatja a sorozat iránti érdeklődést, ami valamit előrevetít a következő évre is, ez a kupasorozat mindenkinek lehetőséget ad, akinek a vérében van a versenyzés, itt folyamatosan test-test elleni küzdelemben bizonyíthatnak a résztvevők, ami nagyon nagy érték, mert jó alapokat ad a továbblépéshez.

Nézzük szépen a versenyzőket: Báldi Gergő előnye a Swiftek mezőnyében elég tetemes, vagyis matematikailag még más is labdába rúghat, azonban ha Gergő pontszerző helyen teljesíti a futamokat, bajnokká avatják. A dobogó többi fokára azonban több jelentkező is benyújthatja az igényét, óriási csata várható.

A Lotusok versenyében viszont nagyon szoros a bajnoki tabella állása, a kiélezett küzdelemben György Anett néhány pont előnnyel kezdi a hazai viadalt, szlovák riválisaival szemben. Így mindenkire egy extra teher, nyomás nehezedik, nagyon ott kell lenniük fejben, és nem lehet megjósolni, kinek jöhet ki legjobban a lépés. Mindenesetre a múlt hétvégén az OB I. kategóriában is neveztek, hogy minden lehetőséget megragadjanak a versenyzésre, tesztelésre.

Egy izgalmas versenyre készülünk, ahol pilóta, csapat és autó egyszerre vizsgázik, ki tud legjobban alkalmazkodni a hétvége adta körülményekhez!

Interbrand: a világ legértékesebb autómárkája a Toyota

A Millward Brown után az Interbrand 2016-os Best Global Brands jelentésében is újra – immár tizenharmadik alkalommal – a Toyota szerepel a világ legértékesebb autómárkáit felsoroló lista élén.

toyota-interbrand-2016-autoaddikt

Az Interbrand kalkulációja szerint a vállalat márkaértéke 9 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest, így jelenleg 53,6 milliárd dolláros értéket képvisel. A Toyota az összes iparág vezető márkáinak felsorolásában is eggyel előbbre lépett, és jelenleg az 5. helyen áll.

Az Interbrand ‘Best Global Brands’ című jelentése szerint a Toyota továbbra is a világ legértékesebb autómárkája, és az összes globális márka felsorolásában is az első öt között szerepel, mivel mindössze az Apple, a Google, a Microsoft és a Coca-Cola előzi meg a világranglistán. A Toyota, a világ legnagyobb autógyártója idén eggyel előbbre lépett, megelőzve az IBM-et. A tavalyi felmérés eredményéhez képest a Toyota márkaértéke 9 százalékkal, 53,6 milliárd dollárra nőtt.

A Toyota dominanciáját az autóiparban minden értékelési szempont megerősíti. Az elmúlt évek során a japán autógyártó hatalmas összegeket fektetett a legmodernebb technológiák fejlesztésébe, s ennek eredménye elsősorban a biztonság területén és az innovatív hajtásláncok kialakításában mutatkozott meg. Rendkívül fontos tény, hogy a vállalat szinte minden modelljében bevezette a fejlett aktív biztonsági rendszereket összehangoló Toyota Safety Sense csomagot, méghozzá alapfelszereltségként, vagy csekély felár ellenében. Mindemellett a Toyota tovább erősítette vezető pozícióját a hybrid járművek piacán, méghozzá mind technológiai értelemben, mind pedig a hybrid modellek számát, illetve az értékesítési eredményeket tekintve. A vállalat elkötelezetten törekszik egy tiszta energiát és tiszta közlekedést használó társadalom megteremtésén, amely a fosszilis energiahordozóktól függetlenül képes működni. Ezért is mutatta be 2014-ben a hidrogénhajtású Toyota Mirai modellt, és ezért dolgozik továbbra is további hidrogénhajtású autók fejlesztésén.

A Toyota mindemellett a motorsport rajongóinak sem okoz csalódást. A vállalat két új modell bemutatásával jelenleg is lendületesen bővíti sportautó-portfólióját, és rajthoz áll a világ legnevesebb versenyein, többek közt a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, a 24 órás nürburgringi futamon és a Dakar Rallyn is. Ugyanakkor egyéb szempontok is az ipar csúcsszereplőjévé avatják a Toyotát, többek közt autónak kimagasló minősége és megbízhatósága (amire a vállalat évtizedek óta gondosan ügyel), a szolgáltatások kiemelkedő minősége, és az ügyfélkapcsolatok kiválósága. A Toyota ezen felül egymilliárd dollárt ruházott be a mesterséges intelligencia, a robotika és az önvezető autók fejlesztésébe. Kifejezetten kutatási célokra létrehozott cége, a Toyota Kutatóintézet révén a japán autógyártó aktív munkakapcsolatokat ápol e területek vezető szaktekintélyeivel és több neves oktatási intézménnyel, többek közt a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT), a Stanford Egyetemmel és a Michigan Egyetemmel. A Toyota emellett a Microsofttal is együttműködik, hogy megteremtsék az információs technológia autóipari felhasználásának lehetőségeit. Ez az együttműködés idén tovább bővült, mivel a Microsoft technológiai segítséget nyújt a Toyota versenycsapatának, hogy eredményesen szerepelhessen a jövő évi Rally Világbajnokságon (WRC). A Toyota emellett sok éve elkötelezetten törekszik a legfejlettebb biztonsági rendszerek megalkotására, és ennek eredménye már jól látható a vállalat termékkínálatában. A Toyota egyik legfontosabb célja, hogy a lehető legtöbb autóvezető számára tegye hozzáférhetővé a legmodernebb aktív biztonsági berendezéseket. Ezért vezette be a vállalat a Toyota Safety Sense csomagot szinte minden modelljében, méghozzá alapfelszereltségként, vagy csekély felár ellenében. E tekintetben a Toyota vitathatatlanul vezető helyen áll a legfontosabb autómárkák között. Újabb áttörést jelent a közlekedésbiztonság terén, hogy a vállalat megkezdte az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikációt megoldó ITS Connect technológia kereskedelmi forgalmazását. Japán volt az első ország, ahol a rendszert beépítették a közlekedési lámpákba és egyéb út menti berendezésekbe, és a Toyota volt az első autógyártó, amely integrálta járműveibe az ITS Connect rendszert.

A 2016-os év a Toyota dizájn-filozófiájában is forradalmi változásokat hozott. Az új stílus képviselői már meg is jelentek az utakon: ilyen például a népszerű RAV4 SUV (amely idén először hybrid hajtással is kapható), a negyedik generációs Prius, a második generációs Prius Plug-in Hybrid, vagy éppen a vadonatúj crossover, a C-HR, amely benzines és hybrid hajtással egyaránt megrendelhető. A Toyota haszongépjárművei – a Proace áruszállító és a Hilux off-road pickup – ugyancsak stílusosabb és dinamikusabb dizájnelemekkel hódítanak.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

 „A márkaérték fontos hatással van a vállalat profitabilitására, illetve a vállalat iránti befektetői hajlandóságra, emellett közvetetten ugyan, de befolyásolja autónk maradványértékét is. Az tehát, hogy a Millward Brown után az Interbrand is a világ legértékesebb autómárkájának ítélte a Toyotát, a Toyota tulajdonosok számára is jó hírt jelent, amit használt autójuk értékesítésekor válthatnak készpénzre” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák kommunikációjáért felelős vezetője.

A világ egyik leghíresebb alakzata is fellelhető az új Honda NSX koncepciójában

Kimondottan különleges ötlettel rukkoltak elő a Honda mérnökei: a japán márka ugyanis egy fejlett GPS-rendszer és az NSX segítségével újraalkotta a világ egyik leghíresebb alakzatát.

honda-nazca-vonal-autoaddikt

Az NSX Driving Drawing a perui Nazca sivatagban fellelhető, teljes egészében csak a levegőből látható Kolibrit jeleníti meg. Az alkotás készítéséről forgatott rövidfilmet a Formula 1 suzukai futamán, 2016. október 9-én vetítették le elsőként.

A Nazca-vonalak különleges, levegőből látható ábrák Peruban, melyeket Kr. e. 500  és Kr. u. 500 között alkottak, méghozzá úgy, hogy a sötét, felső földréteget eltávolították a világosabb alsó réteg fölül. Az idők során egy új, védelmező réteg alakult ki a rajzokon, ami megóvja a vonalakat a torzulástól és az eróziótól, így még ma is szinte eredeti formájukban csodálhatók meg a képek.

Míg az eredeti Kolibri megközelítőleg 93 méter hosszú, a Honda-féle átirat közel tízszer akkora, egészen pontosan 965 méteres. Elkészítéséhez egy nagy felbontású fotót használtak, ez alapján jelölték ki a GPS-koordinátákat, amelyek háromméteres pontosságot garantáltak a „rajzolónak”.

Maga az ábra harminc hajtűkanyart foglal magában, így különösen nagy jelentősége volt az ultraprecíz Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) hajtásláncnak. Hála az első kerekeket – függetlenül hajtó – elektromotoroknak, az NSX egészen szűk fordulók gyors végrehajtásában is jeleskedik, különösképpen, hogy a manőverek során a külső íven futó kerekekre jutó hajtási erőt automatikusan növeli a rendszer, míg a belsőkét visszafogja.

Hogy az alakzat tökéletes legyen, a japán-amerikai Honda-csapat rendkívül nagy pontossággal jelölte ki az útvonalat, nem mellesleg egy speciális, fejre szerelhető digitális kijelzőt készített a vezetőnek, hogy a lehető legpontosabban követhesse a GPS útmutatásait. Miközben végighaladt a nyomvonalon, GPS-koordinátáit folyamatosan rögzítette, illetve továbbította a rendszer, így a szervezők valós időben láthatták, hogy miként ölt formát a 601195 négyzetméteres óriásmadár.

Az eseménynek a kaliforniai El Mirage sós síksága adott otthont, hatalmas, hófehér vászont biztosítva a művészeknek, akik kézi és drónra szerelt kamerák tucatjaival rögzítették a történéseket.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4Ybo8wdve0

A vadonatúj NSX a Honda kiemelkedő mérnöki teljesítményének és technikai fejlettségének szimbóluma. Hajtóerejét középen elhelyezett, ikerturbós, V6-os Otto-motorból meríti, amelyhez kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó és egy ultramodern, azonnali gázreakciókat biztosító villanymotor kapcsolódik. Emellett az autó orrában egy kétmotoros, elektromos hajtóegység (Twin Motor Unit, TMU) is megbújik, ez forgatja – egymástól függetlenül – a bal és jobb kereket az aktuális terhelésnek, illetve útviszonyoknak megfelelően.

A TMU a Honda által fejlesztett Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive hajtásláncához kapcsolódik, ami teljesen egyedülálló a szupersportkocsik szegmenségben. Az eredmény egy olyan jármű, ami azonnal, tökéletes pontossággal hajtja végre a pilóta – gyorsításra, lassításra és irányváltásra vonatkozó – utasításait, s utánozhatatlan vezetési élményt nyújt.

Közel 2 millió forintot spórolhatunk, ha a Kia Soul EV-t választjuk

2016. október 27-től megnyílik a lehetőség, hogy Kia Soul EV vásárlásához az ügyfelek vissza nem térítendő állami támogatást vegyenek igénybe.

kia-soul-ev-tamogatas-autoaddikt

A megpályázható állami támogatás mértéke Soul EV esetén 1.500.000 forint. Ezen felül most a KIA egyedi akció keretén belül további bruttó 460.000 forint árelőnyt biztosít, így 9.959.000 forint helyett 7.999.000 forintért vásárolható meg a Soul EV.

A Soul EV a  Kia első globálisan értékesített elektromos autója,  2014-es bevezetése óta egyre több piacon hódít. Az elsősorban városi közlekedésre szánt modell kiváló alternatíva a környezetvédelemre fogékony ügyfeleknek.

A hagyományos, belsőégésű motoros modellhez hasonlóan az elektromos Soul is azonnal felismerhető jellegzetes formájáról. A vidám formaterv és a praktikus, öko anyagokat is felhasználó prémium színvonalú belső tér mellett, kategóriájának egyik legjobb hatótávolságával is büszkélkedhet a Soul EV. Az elméleti hatótáv 212 km, városi-elővárosi üzemben 150-160 km a reális, országúton, autópályán pedig 100-130 km.

Az elektromos Soul különlegessége természetesen nem merül ki a formatervben. A Kia összes modelljéhez hasonlóan, az egyedülálló 7 éves, 150 000 km-es gyári garancia Európában is jár hozzá.

Erősítette pozícióját a Nissan a világ vezető brandjei között

Már ötödik éve szerepel a világ legértékesebb márkanevei között a Nissan az Interbrand globális márkaarculati tanácsadócég Best Global Brands tanulmánya alapján összeállított, rangos elismerést jelentő listán.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-010

Az idei év is előrelépést hozott a Nissannak, miután tavalyi 49. helyezése után idén a lista 43. helyére került. A tanulmány szerint emellett a Nissan márkaértéke már meghaladja a 11 milliárd dollárt. A cég egyben a negyedik leggyorsabban növekvő márka az idei listán.

A márkaerő növelése az elmúlt öt év során központi szerepet kapott a cég minden tevékenységében, és nagyon biztató, hogy erőfeszítéseink évről évre visszaigazolást nyernek ezen a tekintélyes márkarangsoron keresztül is”  – mondta el Roel de Vries, a Nissan marketingért és márkastratégiáért felelős alelnöke. „A tény, hogy a Nissan továbbra is a leggyorsabban növekvő autóipari márka maradt, még inkább megerősíti, hogy a termékeink mögött álló filozófia és a jövőre vonatkozó elképzeléseink vásárlóink megelégedésére szolgálnak.”

Az újabb elismerés mindemellett tükrözi a Nissan azon erőfeszítéseit is, hogy a márka folyamatosan erősödő láthatósága az erőteljes üzleti teljesítmény egyik hajtóereje is legyen. A Nissannak egyebek mellett a biztonságosabb, fenntarthatóbb, de egyben élménydúsabb vezetést ígérő Intelligens Mobilitás jövőképének ismertetésével sikerült lényegesen proaktívabb módon fokoznia a márkanév vonzerejét. Az elmúlt év során a Nissan a márka ismertségét több, kiemelt nyilvánosságot biztosító szponzori megállapodással is erősítette, a 2016-os riói olimpiától az UEFA Bajnokok Ligájáig.

Az Interbrand tanulmánya a márkarangsorban való előrelépés hátterében álló tényezők közül külön kiemelte egyebek mellett a következőket:

  • a digitális platformok és technológiák stratégiailag átgondolt használatával megvalósított, a márkaismertség növelését célzó hosszú távú vízió;
  • a járművek hálózatba kapcsolására és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére irányuló partnerségi megállapodások olyan iparági szereplőkkel, mint a Microsoft;
  • olyan innovatív új modellek kifejlesztése, mint a ProPilot technológiával felszerelt Serena vagy a GT-R NISMO;
  • a Nissan vevőelégedettség iránti erős elkötelezettsége; valamint
  • a Nissan sikeres kísérlete a márkaarculat modern, újszerű megjelenítésére a Tokió Ginza negyedében nemrégiben megnyitott Nissan Crossing bemutatóteremmel.

A Ford Fiesta ST ötajtós karosszériával is megvásárolható

Európában most először jelenik meg a Ford Fiesta ST kompakt hot hatch ötajtós változata az eddig forgalmazott háromajtós kivitel mellett.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-2

Az ötajtós Fiesta ST praktikusabb a mindennapos használat során, hiszen a hátsó utasok könnyebben tudnak ki- és beszállni, illetve a szülők egyszerűbben ültethetik be hátulra a kisgyermekeket. Ugyanakkor szemernyit sem csorbult az autó teljesítménye és kategória első menetdinamikája, amit már a forgalmazás első évében több mint 20 díjjal ismertek el világszerte.

A modell 1,6 literes EcoBoost benzinmotorjának 182 lóereje és 240 Nm forgatónyomatéka 6,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót, amelynek üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 141 g/km.

A futóművet, a kormányművet és a fékrendszert a Ford Performace tuningolta, és a Fiesta ST menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (ami kanyarodás közben fékezi az ívbelső első kereket, javítva ezzel az útfogást, és a sebesség csökkenése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot), valamint a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásvezérlés.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-3

„2013-as bevezetése óta több mint 38.000 Fiesta ST-t adtunk el Európában, ugyanakkor egyre több vásárlónk kérdezte tőlünk, hogy lehetséges lenne-e ötajtós kivitelben is gyártani ezt a modellt,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Az új, ötajtós Fiesta ST elérhető áron kínálja a Ford Performace vezetési élményét, ami ezentúl még több vásárló számára jelent majd vonzerőt.”

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-4

A Ford számításai szerint az ötajtós változat a Fiesta ST európai eladásainak akár 25 százalékát is kiteheti.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-5

Az autót továbbra is a Fiesta ST jellegzetes stíluselemei díszítik: 17 colos könnyűfém keréktárcsák, egyedi hűtőrács, dinamikus formavilágú fényszórók és hátsó diffúzor. Az öt választható fényezés között a Race Red és a Spirit Blue árnyalat is szerepel, az utastérben pedig különleges ST-mintázattal díszített Recaro ülések várják az utasokat.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-6

A Ford idén mutatta be az új, 200 lóerős Fiesta ST200 modellt is, ami kizárólag háromajtós karosszériával rendelhető; ez a változat 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-1

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK