Főoldal Blog Oldal: 369

Toyota Hiluxok a hazai katonai rendészet szolgálatában

Az idén tavasszal megalakult MH Katonai Rendészeti Központ alaptevékenységei közé tartozik a rendészeti és a bűnüldözési feladatok mellett Magyarország függetlenségének, területi épségének és határainak katonai védelme, a nemzetközi szerződésekből fakadó közös védelmi és békefenntartói megbízások ellátása, valamint a nemzetközi jog szabályaival összhangban humanitárius tevékenység ellátása, védelmi képesség fenntartása, illetve fejlesztése. A központ munkáját 16 megbízhatóságáról, strapabírásáról és kiemelkedő terepképességeiről elhíresült Toyota Hilux segíti.

toyota-hilux-katonai-rendeszet-magyarorszag-autoaddikt

A dandár jogállású elitegység feladatai rendkívül széleskörűek: a központ felel a katonai rend fenntartásáért és a személyi állomány fegyelméért épp úgy, mint a különböző helyőrségekben való megjelenéséért, a közlekedési szabályok betartatásáért, vagy épp a technikai eszközök ellenőrzéséért, amelyek szerepe a menekültválság és a terrorfenyegetés idején különösen felértékelődött. Külföldi kiküldetések során a központ munkatársainak ezen felül várhatóan katonai rendőri feladatokat is el kell majd látniuk. A múlt hónapban a szervezési időszakot lezáró szemlén az immár országos hatáskörben feladatokat ellátó, a Petőfi-laktanyában helyet kapó központban bemutatásra kerültek az új szolgálati formák, köztük a motoros és kutyás katonai rendészek és bűnügyi helyszínelők épp úgy, mint a szervezet munkáját segítő technikai eszközök, köztük a 15 fényhidas, megkülönböztető jelzéssel is ellátott és 1 sztenderd Toyota Hilux is.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Magyar Honvédség részére a tavalyi év végén és az idei év során leszállított 90 darab Toyota Hiluxból 16 darab a Katonai Rendészeti Központ állományát erősíti. Abban, hogy a Honvédségnek a Hiluxra esett a választása, a kategóriaelső üzemben tartási költségeken túl minden bizonnyal nagy hangsúllyal esett latba a modell legendás megbízhatósága, strapabírása, terhelhetősége, vonóereje, és nem utolsósorban szegmenselső terepképességei” – fogalmaz Dura László, a Toyota magyarországi flottaértékesítésekért felelős vezetője.

„A mintegy 18 millió eladott darabbal a világ legnépszerűbb pickupjának bizonyuló Hilux a világ 6 kontinensének legkeményebb terepein állta meg a helyét az elmúlt közel öt évtizedben, a legnagyobb igénybevételt jelentő tereprally versenyeken és a mindennapok kíméletlen használata során egyaránt. Ez a legendás modell szolgálja majd a jövőben majd a Magyar Honvédséget, és segíti a Katonai Rendészeti Központot hazai feladatai és nemzetközi missziókban vállalt feladatainak ellátása során egyaránt” – teszi hozzá a szakember.

Jelentős támogatás a Peugeot teljesen elektromos járműveire

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében elérhető állami támogatást a Peugeot az iOn és az elektromos Partner esetében akár további 1.5 millió forint kedvezménnyel egészíti ki, amellyel az egyik legkedvezőbb áru, teljes értékű elektromos autóját kínálja a magyar piacon.peugeot-ion-tamogatas-autoaddikt

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében az elektromos autókra maximálisan elérhető 1,5 millió Ft-os állami támogatáshoz a Peugeot hazai importőre az elektromos iOn modelljéhez további 1,5 millió Ft kedvezményt ad, így a városi kisautó már bruttó 5 600 000 Ft-tól elérhető. A piac legkedvezőbb ára mellé gazdag felszereltség társul, hiszen az iOn alapfelszereltsége tartalmazza a klímaberendezést, a Bluetooth telefonkihangosítót és a könnyűfém keréktárcsákat is.

A Peugeot jó ideje kutatja azokat az új technikákat, amelyek választ adhatnak napjaink környezetvédelmi kihívásaira és az ügyfelek eltérő igényeire, elvárásaira.

A Peugeot nem csupán néhány lelkes kalandvágyónak szánja a száz százalékos elektromos iOn kisautót, hanem magánszemélyekből, vállakozásokból és vállalatokból álló, modern és igényes vevőkörnek, amelynek tagjai meggyőződéssel, elkötelezetten képviselik a környezetvédelmet.

A lítium-ion akkumulátornak és a fékezési energia visszanyerésének köszönhetően a maximálisan megtehető táv 150 km, ami tökéletesen megfelel a városban közlekedő autósok szükségleteinek.

Az iOn ideális társ a városi és a városkörnyéki közlekedéshez. Az elektromos szervokormánynak és a kicsi fordulókörnek köszönhetően az iOn könnyen tartja a városi közlekedés ritmusát, míg autópályán akár 130 km/h sebességre is képes felgyorsulni. A fürge, jól vezethető és kompakt – 3,38 m hosszú és 1,47 m széles – kisautóval kiválóan lehet manőverezni a belváros szűk utcáiban. A magas építésnek és a 2,55 m-es tengelytávnak köszönhetően tágas az utastér, négy felnőtt kényelmesen utazhat benne.

A Peugeot az iOn mellett az elektromos Partner furgonra is kidolgozott egy vonzó ajánlatot, az állami támogatás felett további 9%-os kedvezményt kínálva ügyfeleinek. A Partner L1 Electric változat kedvezményekkel csökkentett, a maximális állami támogatást is tartalmazó nettó ára 5 853 000 Ft. A 695 kg-os hasznos teherbírású, 3,3 m3 rakterű Partner furgon egy feltöltéssel 170 km-t képes megtenni, így kiváló és egyben környezetkímélő megoldást jelent a városi áruszállításra.

A környezetet kevéssé szennyező elektromos autók hazai térnyerését mostantól nem csak az alacsony üzemeltetési és fenntartási költségek, hanem az elérhetőbb ár is segíteni fogja. A Peugeot által kidolgozott ajánlatok mind a városi kisautót, mind a kis áruszállítót kereső magán- és céges ügyfelek számára megfontolandó, környezetkímélő megoldást jelentenek.

Optikai csalódás kémkedés ellen: mutatjuk, mit fejlesztett a Ford

Nyilván már mindegyikünk látott már olyan autót, amelyen kusza kacskaringók, szemkápráztató minták vagy cirkalmas vonalak futottak. Ilyen esetekben vélhetően egy szigorúan titkos prototípussal találkoztunk, amit speciális álcázó matrica fedett. A Ford valami egészen újszerűvel rukkolt elő.

ford-optikai-csalodas-camouflage-alca-autoaddikt

Az ilyen dizájn célja, hogy megtévessze az ipari kémeket, akik megpróbálják kilesni a közutakon tesztelt új modellek formavilágát, optikai csalódással nehezítve meg az autó valódi formáinak érzékelését.

A Ford legújabb, 3D hatású “Tégla” kamuflázsát részben a népszerű online illúziók inspirálták: a véletlenszerűen elhelyezett fekete, szürke és fehér hengerek kaotikus mintázatot alkotnak. Ez a megoldás hatékonyan takarja el a karosszéria domborulatait és vonalait – még akkor is, ha több ezren posztolnak az autóról fotókat és szelfiket.

“Ma már szinte mindenkinél van okostelefon, és az ezzel készült fotókat azonnal meg is tudja osztani, így bárki láthatja autóinkat, miközben a közúti teszteket végezzük,” mondta Lars Muehlbauer, a Ford Európa álcázásért felelős managere. “A formatervezők gyönyörű karosszériákat és dizájn-megoldásokat alkotnak, a mi feladatunk pedig az, hogy ezek az utolsó pillanatig titokban maradjanak.”

A szigorú vizsgálati módszerek fontos része az új modellek közúti tesztje. Egy-egy új kamuflázs kifejlesztése körülbelül két hónapig tart, majd az elkészült mintázatot szuperkönnyű, a hajszálnál is vékonyabb műanyag fóliára nyomtatják, és ezzel borítják a tesztautókat. Az új megoldások először egy zárt Ford-tesztpályán vizsgáznak; itt derül ki, hogy tényleg hatékonyan álcázzák-e a karosszéria formáit.

“Olyan mintázatot próbáltam kialakítani, ami biztosan összezavarja az ember szemét” – mesélte el Marco Porceddu, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének prototípus-tervezője, az új kamuflázs kifejlesztője. “Az interneten tanulmányoztam az optikai csalódásokat, és találtam egy formát, ami ezerszámra sokszorosítható és keverhető. Ez a megoldás nemcsak optikai csalódást kelt, hanem háromdimenziós hatású is.”

A 3D Tégla kamuflázs extrém hőmérsékleteken is megállja a helyét: létezik olyan változata, ami Európa havas környezeteiben igazán hatékony, és olyan is, aminek homokszíne az ausztrál vagy dél-amerikai tájhoz illik.

“Az új álca szinte bármilyen környezetben jól látható, mégis megtöri az autó vonalainak folytonosságát, így az agyunk nem tudja összerakni a helyes képet” – magyarázta el Martin Stevens, az Exeter Egyetem docense, aki közel 15 éve tanulmányozza az állatok színvilágát és rejtőzködő képességét. “Az optikai csalódás nem rontja az autó láthatóságát, de összezavarja az érzékeinket, így nem tudjuk felmérni a felületek mélységét és árnyékait, vagyis nem érzékeljük az autó formáit. Olyan trükk ez, amit az állatok is használnak, hogy távol tartsanak maguktól valamit, vagy elrejtőzzenek – és azt hiszem, ez egy tesztautó vezetője számára is ugyanilyen hasznos.”

Márkakereskedés-arculatot újít a SEAT

A SEAT márka tekintetében is érezhető: az elmúlt években fellendült a gépjárműipar, 2016 első felében a vártnál is nagyobb ütemben értékesítettek új autókat világszerte, így Magyarországon is.

seat-szabo-markaarculat-autoaddikt

 

A SEAT a piac bővülésével azonos mértékben növekszik, így az elmúlt két évben összesen 35%-kal tudta növelni a hazai piacon forgalomba helyezett autók számát, a növekvő igényeket pedig új szalonok megnyitásával és a meglévők felújításával igyekszik kiszolgálni.

A SEAT az idei év első kilenc hónapjában 2.246 darab gépjárművet szállított ki vevőinek, ami 14,5 %-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A növekedés az elmúlt években megújult modellkínálatának köszönhető, de a legnagyobb érdeklődés a Leon különböző változatai iránt volt, az elmúlt kilenc hónapban összességében 44 %-kal több Leon modell talált gazdára, mint tavaly (1.053 db 2015:1-9 hó.). A SEAT-ok népszerűek a flotta üzletágban is, és számos cég választott teljes mértékben SEAT-okból álló flottát. A spanyol márka tovább folytatja fejlesztéseit, így az újdonságok érkezése mellett megújulnak a hazai márkakereskedések is, hogy a vásárlói igényeket és a modellek iránti keresletet megújult környezetben szolgálják ki.

Papp Zoltán SEAT márkaigazgató elmondta: régóta készülnek a márkakereskedői hálózatuk fejlesztésére, ennek érdekében az országban több helyen új SEAT bemutatóterem nyílik. „A SEAT is érzékeli a növekvő keresletet az új gépjárművek iránt, az új Ateca érkezésével pedig várhatóan tovább bővül a SEAT-tulajdonosok száma, és minden bizonnyal változik összetétele is. Eddig közel 700 tesztvezetési igény érkezett az új Ateca különböző változataira, a honlapon keresztül történő, az egyes modellekhez köthető konfigurációs beállításoknak pedig 60 százalékát az Ateca kapcsán végzik ügyfeleink. Becsléseink szerint az év végére tavalyhoz képest 10 %-kal növekszik majd az eladott SEAT-ok száma. Előre tekintünk, jelentős fejlesztéseket hajtunk végre a meglévő szalonokban, melyek a gyár által kifejlesztett új koncepció szerint újulnak meg, hogy elősegítsék az eladások maximalizálását.” Az új szalonok kialakítása új design koncepción alapszik, amely egyben képviseli a SEAT határozott egyéniségét és vizuális jegyeit, ugyanakkor költséghatékonysági szempontokat is szem előtt tart. A meglévő szalonok megújulása mellett új márkakereskedések is nyíltak vagy nyílnak: Győrött szeptember 28-án, Nyíregyházán október 12-én, Miskolcon pedig október második felében.

A meglévő SEAT bemutatótermek fejlesztésének középpontjában a külső és belső design modernizálása áll – időről időre szükség van a megújulásra, nemcsak az autók, de a márkakereskedések esetében is. Ahogy a kedvelt új modellek, úgy a bemutató tér is letisztultabb, modernebb vonalvezetést és színeket kap. Megjelennek a SEAT-ra jellemző karakteres színek, mint a piros, a fehér és a szürke, a formavilágot pedig az autóktól kölcsönzik majd az épületek. A szalonok egyben bővülnek is, így az eddigieknél több autó fér el a bemutató térben. Szabó Csaba, a szeptemberben újranyitott Szabó Autójavító Kft. márkakereskedés tulajdonosa a szalon arculati frissítése kapcsán kiemelte: „A SEAT dinamikus márka, igyekszik megfelelni a változó igényeknek, ezt a felújítási projekt is alátámasztja. A kiállított járművek és a berendezés összhangban állnak egymással, ami segít átadni vásárlóinknak a SEAT életérzést. Biztos vagyok  abban, hogy szalonunkba ennek köszönhetően több vásárló tér majd be a jövőben.”   

Érkezik az Audi Q5 második generációja – sportosabb és sokoldalúbb lett

Megújulva startol el a sikeres, népszerű modell második generációja: 2017 elején indul az Audi Q5 második nemzedékének gyártása. A négykarikás márka SUV-modellje az Audi limuzinjainak sportosságát sokoldalú karakterrel és széleskörűen variálható utastérrel kombinálja. Legyen éppen szó a connectivity, a gazdaságosság vagy éppen a vezetői segédrendszerek területéről – az Audi Q5 ismét mércéül szolgálhat piaci szegmensében.

audi-q5-2017-autoaddikt-3

„Az első Audi Q5 hosszú éveken át a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt piaci kategóriájában, így utódját megalkotni korántsem volt egyszerű feladat, ám pontosan ezért bizonyult olyan izgalmasnak” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Új Q5 modellünkkel ismét magasabbra helyezzük a mércét. Legfőbb fejlesztései között elsősorban az ultra technikával működő quattro összkerékhajtás, a különösen gazdaságos motorok, a csillapítás-szabályozással működő légrugózás, illetve az infotainment- és vezetői segédrendszerek széles palettája említhető.”

Az Audi új SUV-modelljét sportosan feszes fellépés jellemzi. Aerodinamikus kialakítású, lapos elejét masszív szegélyével plasztikusan kiformált Singleframe hűtőrácsa határozza meg. Fényszórói kívánságra LED- vagy dinamikus irányjelzővel kiegészített, nagyfelbontású Matrix-LED technikával egyaránt rendelhetők.

Jellegzetes Audi – egyértelmű utalások a quattro összkerékhajtásra

Markánsan lendületes és határozottan kiemelt vállöve határozza meg a Q5 oldalnézetét. A hangsúlyos kerékjáratok a quattro összkerékhajtásra utalnak, az utastér keskeny üvegezett felülete (greenhouse) felett pedig már korán ereszkedni kezd a tetőív. Akárcsak a Q5 elején, hátul is a vízszintes vonalak emelik ki szélességét és határozott fellépését. A hátsó lámpatestek extrafelszerelésként szintén rendelhetők dinamikus irányjelzővel. A csomagtérajtó a márka Q-modelljeinek jellegzetes formai megoldásaként a C-oszlopokat is körülöleli. A kipufogó-rendszer végcsöveit a diffúzorbetét foglalja magában.

Az Audi összesen 14-féle külső színben kínálja új Q5 modelljét. Emellett öt újonnan kialakított felszereltségi szint – a sport, a design, az S line sportcsomag, a design selection és az S line külső optikai csomag – áll rendelkezésre, amelyek az autó megjelenését is meghatározzák. A design esetében például szürke kontrasztárnyalatú kiegészítő elemek hangsúlyozzák az új SUV-modell robusztus karakterét, míg a sport kivitelben az Audi Q5 minden külső eleme teljes fényezést kap.

Tömegcsökkentés – akár 90 kilogrammal is könnyebb elődjénél

Hosszúsága 4,66, szélessége 1,89, magassága 1,66, tengelytávja pedig 2,82 méter – az új Q5 csaknem minden méretében növekedett elődjéhez képest, ezzel egyidejűleg azonban saját tömege motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is alacsonyabban alakulhat. Karosszéria-szerkezetében a legnagyobb húzószilárdságú acélfajták és az alumínium alkot intelligens vegyes anyaghasználati koncepciót.

Az új Q5 aerodinamikai tulajdonságai területén is kategóriája élvonalát képviseli, a négyhengeres változatok kedvező légellenállású tetőkialakításukkal mindössze 0,30 légellenállási együtthatót (cw) produkáltak. A szélzajok ennek megfelelően rendkívül alacsonyan alakulnak, akárcsak az utastér rezgésszintje, az Audi új SUV-modellje kategóriája legszínvonalasabb belső akusztikai adottságaival várja vezetőjét és utasait.

Tágas és nagyvonalú – az utastér

Az utastér bőséges hellyel szolgál öt személy számára, s legfontosabb méreteiben egyaránt felülmúlja elődjét és vetélytársait. Vízszintes orientációjú vonalvezetése a tágasság és a kényelem érzetét hangsúlyozza, a műszerfal teljes szélességében pedig háromdimenziós hatású dekorbetét fut végig. A felszereltségi szintek új koncepciója színek és anyagok széles palettájával szolgál az ügyfelek számára.

Az új, nagyhatékonyságú légkondicionáló berendezés két változatban is szerepel a kínálatban. A háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék a szériafelszereltséget bővíti, opcióként pedig olyan kiegészítő funkciók is rendelkezésre állnak, mint például a kormánykerék karimájának fűtése. Az ülések felszereltségi kínálata egészen a pneumatikus masszázsfunkcióig terjed. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető Ambiente-világítás (a design selection esetében széria) harminc különböző színárnyalatban kelthet kellemes hangulatot. Az új Q5 kidolgozási minősége szintén nem ismer kompromisszumot.

Az új Audi Q5 hátsó ülésének támlája három részre osztott kivitelű. Kívánságra az ülés hosszirányban elcsúsztatható, és a támla dőlésszöge is állítható. A hátsó ülés helyzetétől függően a csomagtér alapesetben 550 – 610 literes, vagyis 10 literrel nagyobb, mint az előd esetében. Lehajtott hátsó üléstámlákkal már akár 1550 liternyi raktér áll rendelkezésre. A pakolást intelligens megoldások könnyíthetik, mint például az alapkivitelhez tartozó, variálható és összehajtható szőnyeg, az elektromos mozgatású csomagtérajtó opcionális mozdulatvezérlése, illetve a szintén opcionális légrugózás segítségével a karosszéria manuális lesüllyesztése.

Egyszerű és következetes – kezelés és kijelzők

Az Audi új SUV-modelljének kezelése alapvetően intuitív, és három fő újdonság határozza meg. Az extrafelszerelésként kínált Audi virtual cockpit 12,3 col átlójú, nagyfelbontású kijelzőfelülete igényes grafikákkal dolgozik. A vezető két nézet közül választhat: az egyik a hagyományos, nagyméretű körműszerekkel, a másikat pedig a navigációs térkép vagy más adatlisták határoznak meg. A szintén opcionális Head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg.

audi-q5-2017-autoaddikt-2

Fő kezelőelemként a középkonzol MMI-terminálja szolgál. Az MMI Touch funkcióval és 8,3 col átlójú képernyővel kiegészített MMI Navigáció plusz csúcs infotainment-rendszer a nyomó-/forgatógomb tetején érintőfelületet kínál, amely kézírást, illetve a szórakoztató elektronikából ismert kézmozdulatokat – például a nagyítás (zoom) – egyaránt felismeri. Az automata sebességváltóval szerelt új Q5 kínálatában a nagyobb, érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló MMI all-in-touch rendszer szerepel. Az MMI kezelési logika egyszerű hierarchiájában napjaink okostelefonjait idézi, és többek között intelligens szabadszöveges keresőt is kínál. Az új, természetes hatású hangvezérlés (magyar nyelven még nem működik) a mindennapos élőbeszéd elemeit is felismeri. A Multifunkció plusz kormánykerék az új Audi Q5 harmadik kezelési síkjaként is szolgál. Kívánságra új fejlesztésű Head-up kijelző is kapható, amely a fontos információkat – a vezetői segédrendszerek részéről is – gyorsan észlelhető szimbólumok és számok formájában vetíti a szélvédőre.

Audi navigáció – a „személyes útvonal-asszisztens”

Az új Audi Q5 – akárcsak a Q7 és az A4 – az öntanuló „személyes útvonal-asszisztens” technikájával is felszerelhető. Miután az ügyfél aktiválta a szolgáltatást, a navigációs rendszer „megtanulja” rendszeresen bejárt útvonalait és felkeresett úti céljait, majd ezeket az információkat a parkolási pozícióval és a napszakkal kombinálja. A rendszer – ameddig aktív – ilyenformán tanul az ügyfél viselkedéséből és a következő út alkalmával ennek alapján tesz javaslatokat az optimális útvonaltervezésre, akár inaktív útvonalvezetés mellett is. A navigációs rendszer a három legvalószínűbb úti célt veszi tekintetbe az útvonalszámításkor, amely során az érkezési idő mellett a pillanatnyi forgalomterhelést is bekalkulálja. Ennek megfelelően például a navigáció bekapcsolását is ajánlhatja, hogy potenciális alternatív útvonalakat számítson. Az ügyfél igény szerint aktiválhatja vagy kapcsolhatja ki a szolgáltatást, illetve törölheti a tárolt úti célokat. Inaktív állapotban a rendszer nem tárolja az úti célokat, de a már törölt célokat és a bejárt útvonalakat sem veszi figyelembe.

Online LTE-kapcsolattal – az MMI Navigációs rendszer plusz

Az MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect rendszerével közösen LTE-modult és WLAN-hotspotot is tartalmaz, az utasok így akár nyolc mobileszközzel is csatlakozhatnak a világhálóhoz. Az Audi connect egyes európai országokban (magyarországi ügyfelek számára még nem elérhető) a beépített SIM-kártya, a rögzített díjas adatcsomaggal kínált Audi connect SIM segítségével Audi connect szolgáltatások sokasága esetében teszi lehetővé a kényelmes roamingot Európában. A WLAN-hotspothoz kedvező áron igényelhetők adatcsomagok szintén EU-roaming lehetőséggel. A magyar ügyfelek Magyarországon az adatforgalomra képes SIM kártyát a magyarországi mobilszolgáltatóknál tudják beszerezni.

A díjmentes Audi MMI connect App közvetlen kapcsolatot teremt az autó és az okostelefon illetve okosóra között és további szolgáltatásokat is kínál. Ilyen például a fontos járműparaméterek lekérdezése a távolból, az Online Media Streaming és az okostelefon határidőnaplójának továbbítása az MMI rendszerére.

High-end opciók – az infotainment-modulok

Az Audi phone box az okostelefont a jármű külső antennájával csatlakoztatja, így biztosítva optimális vételt, emellett a Qi-szabvány szerint, induktív úton tölti akkumulátorát. A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzása a magasság térdimenziójára is kiterjed. Az ugyancsak új Audi tablet sokoldalú hátsó szórakoztatórendszerként (Rear Seat Entertainment) szolgál. Az Audi smartphone interface az Apple CarPlay és Android Auto rendszereket hozza el az új Q5 fedélzetére.

Biztonsági és vezetői segédrendszerek

Az új Audi Q5 a vezetői segédrendszerek területén is high-tech megoldások széles portfóliójával jár piaci szegmense élén. E technikák intelligens együttműködésükkel további jelentős lépést tesznek az automatizált vezetés felé. Háromféle csomagba összeállítva kaphatók: Tour, Város és Parkolás.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens közeli környezete információival célzottan segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékosságban. A közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív sebességszabályozás (Adaptive Cruise Control; ACC) sűrű forgalomban részben a kormányzás feladatát is átveheti. Az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti, míg a követésitávolság-jelző a biztonságos táv lecsökkenésére figyelmeztet. A hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens további olyan újdonságok, amelyek jó szolgálatot tehetnek a biztonság érdekében. Ugyanez érvényes a pre sense rendszerekre is. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense city gyalogosokra és járművekre figyelmeztet és – működési határain belül – szükség esetén automatikus vészfékezést is aktiválhat. A kínálatot a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és a lejtő-asszisztens teszik teljessé.

Erős ötös – a TDI és TFSI motorok

Az új Audi Q5 összesen öt – négy TDI és egy TFSI – erőteljes és gazdaságos erőforrás palettájával érkezik a piacra Európában. Miközben teljesítményük akár 20 kilowattal (27 LE) is nőtt, üzemanyag-fogyasztásuk jelentősen csökkent. Különösen az új Q5 2.0 TDI motorjai – amelyek 110 kW (150 LE), 120 kW (163 LE) és 140 kW (190 LE) teljesítményváltozatokban kaphatók – számítanak kiemelkedően gazdaságosnak.

A két csúcsmodell a tekintélyes erő és a takarékos üzem együttesével szolgál. A továbbfejlesztett 2.0 TFSI 185 kilowattot (252 LE) produkál, mégis átlagosan mindössze 6,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 154 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A szintén jelentősen átdolgozott 3.0 TDI teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 620 newtonméter.

Sokoldalú és hatékony – az erőátvitel

A középkategóriájú SUV-modell hajtáslánca teljes egészében új fejlesztés, ami a hatfokozatú manuális, a hétfokozatú S tronic és a nyolcfokozatú tiptronic (csak a 3.0 TDI számára rendelhető) sebességváltóra egyaránt érvényes. Az automata váltóművek üzemanyag-takarékos szabadonfutó üzemmódot is kínálnak. Az automata konstrukciók a sebességváltókarral és a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel egyaránt vezérelhetők, a jelek mindkét esetben elektronikus úton továbbítódnak a váltómű felé.

audi-q5-2017-autoaddikt-5

Az új ultra technikájú quattro hajtásrendszer a 120 kW (163 LE) és a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI, valamint a 185 kilowattos (252 LE) 2.0 TFSI esetében már az alapkivitel része, míg a 110 kilowattos (150 LE) dízel belépőmotorhoz kívánságra rendelhető. Az ultra technikájú quattro összkerékhajtás önműködően leválasztja a hátsó kerekeket amikor épp nem szükséges a hajtásuk, amennyiben pedig a menethelyzet szükségessé teszi, fejlett proaktív szabályozással kapcsolja vissza. Az új koncepció nagyban növeli a gazdaságosságot, mégpedig a hatékony vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek kárára kötött kompromisszumok nélkül.

Első és összkerékhajtás esetén egyaránt a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás adja meg „az utolsó simításokat” az irányíthatósági tulajdonságoknak. Ez az intelligens szoftvermegoldás mindenkor dinamikus, pontos és kontrollált vezetést teszt lehetővé. A V6-os dízelhez kínálja az Audi a hátsó futóműhöz sport-differenciálművét, amely a nyomatékot igény szerint osztja el a hátsó kerekek között. E megoldással, amely szintén újdonság e modellsorozatban, illetve a vetélytársak körében, jelentősen növeli a menetdinamikai képességeket.

Ellentétek feloldása – a futómű

Az új Audi Q5 olyan menettulajdonságokkal szolgál, amelyek egészen eltérő erényeket ötvöznek – az új SUV-modell egyszerre sportos és különösen kényelmes. Ennek alapját az új fejlesztésű, ötkaros kerékfelfüggesztések és a szintén új elektromechanikus szervokormány jelentik. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét. A rugózás és a csillapítás terén kétféle kivitel is rendelkezésre áll. A csillapítás-szabályozással működő futómű különösen széles tartományt ölel fel a kényelem és a dinamika között, amelyben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével mozoghat a vezető. Az új adaptive air suspension a lengéscsillapítók szabályozása mellett lehetővé teszi karosszéria magasságának állítását is öt fokozatban. E két rendszer, akárcsak az Audi Q5 3.0 TDI változathoz rendelhető sport-differenciálmű, új központi futóműszabályozó-egység irányítása alatt működik.

A különböző főegységek üzemét befolyásoló, a szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select akár hétféle üzemmód szerint is működhet. A két új lift/offroad illetve allroad módusz az Audi Q5 terepes karakterét hivatott optimálisan kiemelni.

Az új Audi SUV-modell alapesetben 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készül, míg a design és a sport felszereltségi szinthez 18, a S line sportcsomaghoz és az Audi design selection kivitelhez pedig 19 colos könnyűfém keréktárcsák tartoznak. Extrafelszerelésként akár 21 colos változatok is rendelhetők.

Az új Audi Q5 a márka új, mexikói gyárában gördül le a szerelőszalagról, s 2017 elejére várható Németország, illetve a többi európai ország márkakereskedőihez. A Q5 2.0 TDI quattro S tronic (120 kW/163 LE) ajánlott bruttó fogyasztói alapára piaci bevezetésekor 12.600.000 Ft alakul.

Jóval 6 millió forint alatt a teljesen elektromos Citroën C-ZERO ára

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében elérhető állami támogatást a Citroën akár plusz 1,5 millió forintos kedvezménnyel toldja meg, így jelenleg a Citroën kínálja a piac egyik legkedvezőbb árú, teljes értékű elektromos autóját.

citroen-c-zero-kedvezmeny-autoaddikt

A pályázattal maximálisan elérhető 1,5 millió Ft-os állami támogatáshoz a Citroën hazai importőre a C-ZERO esetében további 1,5 millió Ft kedvezményt ad, így az elektromos városi kisautó már bruttó 5 600 000 Ft-tól elérhető. A piac egyik legkedvezőbb ára mellé gazdag felszereltség társul, hiszen az akár 150 km-es hatótávú C-ZERO szériafelszereltsége a klímaberendezést, a Bluetooth telefonkihangosítót és a könnyűfém keréktárcsákat is tartalmazza – áll a sajtóközleményben.

Érdemes tudni, hogy a Citroën az 1990-es évek eleje óta gyárt elektromos hajtású autókat. A márka első szériában gyártott elektromos autói a C15 és a C25 électrique modellek voltak, a kínálat később az AX, a Saxo és a Berlingo elektromos változataival bővült. A Citroën jelenlegi kínálatában a C-ZERO városi autó és a Berlingo kisteherautó elektromos változata szerepel,  jövő nyáron a piacon teljesen egyedülálló elektromos kabrió az e-Méhari is megérkezik a magyar piacra.

A Citroën a C-ZERO mellett az elektromos Berlingo furgonra is kidolgozott egy vonzó ajánlatot, az állami támogatás felett további 9%-os kedvezményt kínálva ügyfeleinek. Az L1 District változat kedvezményekkel csökkentett, a maximális állami támogatást is tartalmazó nettó ára 5 853 000 Ft. A 695 kg-os hasznos teherbírású, 3,3 m3 rakterű Berlingo furgon egy feltöltéssel 170 km-t képes megtenni, így kiváló és egyben környezetkímélő megoldást jelent a városi áruszállításra.

A környezetet kevéssé szennyező elektromos autók hazai térnyerését mostantól nem csak az alacsony üzemeltetési és fenntartási költségek, hanem az elérhetőbb ár is segíteni fogja. A Citroën által kidolgozott ajánlatok mind a városi kisautót, mind a kis áruszállítót kereső magán- és céges ügyfelek számára megfontolandó, környezetkímélő megoldást jelentenek.

Bemutatkozik a Škoda szerviztámogató programja, itt a Nagy Bumm

A Nagy Bummal kezdődött minden. Itt az ideje, hogy újraírjuk a történelmet. A Škoda az őszt a Nagy Bummal kezdi.

skoda-szerviztamogatas-nagy-bumm-autoaddikt

A Škoda a kiváló autók mellett a hosszú távú, szakszerű gondoskodás márkája is. A vállalat idén ősszel meghirdeti a szerviztámogató programját, amelynek része a Škoda Fair Repair, a Karosszéria Szakértő program és a Karosszéria 4+ program. Ezekkel nem csoda, hogy az autó akár 500 ezer kilométer után is hibátlanul működik. Nem hiszi el? Pedig van bizonyíték.

Škoda Fair Repair

A Volkswagen-konszern ellenőrzött törésteszteket végeztetett annak bemutatására, hogy milyen hatással vannak a különböző javítási módszerek a személygépkocsik biztonsági jellemzőire. A teljes projektet a DEKRA műszaki szakértői felügyelték. Két új autót, két azonos töréstesztnek vetettek alá. A súlyos oldalütközési szimulációt követően két különböző eljárással javították meg őket. Az egyik járművet hivatalos márkaszervizben a gyártó legfrissebb előírásainak megfelelően javították.

A másik jármű a Kraftfahrzeugtechnisches Institut (KTI) laboratóriumába került, ahol egy olyan javítást szimuláltak, melynek a célja az volt, hogy a gépjármű minél hamarabb visszatérhessen a forgalomba, azonban a javítási metódus nem felelt meg az aktuális gyári javítási előírásoknak. A javításokat követően mindkét személygépkocsit ismételt töréstesztnek vetették alá, megcélozva ugyanazt a területet. A megismételt törésteszten a két karosszéria különböző mértékben sérült.

A hivatalos márkaszerviz a személygépkocsi – a B-oszlop, a küszöb, az oldalfal, a tető és az ajtók – javítását új, gyári eredeti alkatrészek felhasználásával végezte el. A KTI laboratóriumban a sérült B-oszlopot hidegen húzták ki, az oldalfal alsó felét pedig részben kivágták és cserélték. Ez az eljárás az oka a szerkezeti szilárdság csökkenésének. A kivágott alkatrész nagymértékben hozzájárult ahhoz a deformációhoz, mely súlyos személyi sérülések bekövetkezését jelezte a második töréstesztnél (oldalütközés az ECE 95 szerint, 50 km/h sebességnél).

A nem megfelelő eljárások következtében a B-oszlop eltört ott, ahová az új oldalfalat felerősítették. A küszöb hideg kihúzatása szintén csökkentette a teljes padlólemez és a B-oszlop alsó elemének szilárdságát. A legfrissebb gyári előírások szerint végzett javítás esetében nem történt semmilyen torzulás a személygépkocsik karosszériájának szerkezetében, és biztonsági paramétereik megegyeztek egy új jármű paramétereivel.

A Fair Repair tesztek eredményei világosak – a hivatalos márkaszervizben javított személygépkocsi kiváló minőségű és biztonságos jármű, még a balesetben szerzett súlyos sérülések ellenére is. Ezek a tapasztalatok hívták életre a Karosszéria Szakértő programot is.

Karosszéria Szakértő program

Az autók szervizelése bizalmi művelet. A ŠKODA karosszéria szakértő márkaszervizeiben a legjobb kezekben van az autó, legyen szó sérülésről vagy időszakos javításról. A szakszerű helyreállításnak köszönhetően az autó megőrzi értékét, minőségét, így továbbra is megbízható és biztonságos marad. A kárügyintézés során, a Karosszéria Szakértő programban résztvevő ŠKODA márkaszervizek ügyfélközpontú, komplett szolgáltatási portfoliót kínálnak, mely kiterjed az autómentéstől kezdve, a professzionális javításon át, egészen a biztosítókkal történő kárrendezésig. A ŠKODA karosszéria szakértő márkaszervizei szakszerűen, a gyártó előírásai szerint végzik el a javításokat a legmodernebb karosszériajavítási és fényezéstechnológiai eljárásokkal, természetesen gyári eredeti alkatrészek felhasználásával. Minden garancia megmarad, így a 3 éves fényezési gyártói garancia a gyártótól, a négyéves importőri általános garancia, és a 12 éves átrozsdásodási garancia, de még a Go! Mobilitásgarancia is érvényes lesz.

Karosszéria 4+

Mostantól a négy évnél idősebb ŠKODA gépkocsikhoz nemcsak a márka Szerviz 4+ szolgáltatását vehetik igénybe kedvezményes árakon, csomagajánlatokkal és akciókkal megfűszerezve, hanem a ŠKODA bevezeti a Karosszéria 4+ szolgáltatást. Előnyei: olcsóbb javítás, alacsonyabb önrész, karambolos javítás eredeti alkatrészekkel, mindez 15 százalékos alkatrészkedvezménnyel.

Škoda Octavia 500

Mit ér egy tízéves autó 500 ezer kilométerrel? A ŠKODA egy autós magazin segítségével górcső alá vett egy második generációs, fél millió kilométert futott Octaviát. Az ezüstszínű ŠKODA Octavia Elegance 2.0 TDI/103 kW gépjárművet flottában vásárolták, és az 500 000 kilométeres távot ugyanazzal a vezetővel tette meg. A szétszerelés megerősítette, hogy a gépkocsit gondos kezek tartották karban. A motorblokk alsó része nem mutatott látható vagy mérhető rongálódást. Kopást csak a hengerek aljánál lehetett látni, míg a főtengely csapágyai egyáltalán nem használódtak el. Még a dugattyúk is úgy néztek ki, mintha újak lettek volna. Habár az olajcserék 30 000 km-es szervizperiódus szerint történtek, kokszosodást nem találtak, és az olajszűrő betétje is tiszta volt.
A négy befecskendező szelep közül kettő kisebb mennyiségű üzemanyagot fecskendezett be maximális terhelésen. Mind a négy befecskendezőnél csökkent nyitó nyomást mértek. A motorműködés tekintetében a legnagyobb problémát a hengerfejen lévő repedés jelentette. Ugyanakkor ez nem hatott ki a vízáramlásra.

A sebességváltót szétszedve nem találtak mérhető elhasználódást a fogaskerekeken, a csapágyakon és a szinkrongyűrűkön sem. A tengelykapcsoló egyenetlen működésének oka a behajtó tengely barázdáinak és a surlódó tárcsa kenési hiányossága volt. A felfüggesztés mechanikailag nagyszerű állapotban volt. A rázópados vizsgálat felszínre hozta, hogy az egyik gumipersely elhasználódott. A minőségi endoszkóppal végzett korrózióelemzés felfedte, hogy amíg az egyik küszöbpanel belülről teljesen újszerű állapotban volt, a másik csak azokon a részeken korrodált, ahol előzőleg nem történt meg a védőviaszos kezelés.

A gyakorlati teszt bebizonyította, hogy a ŠKODA Octavia egy nagyon jól megépített autó, amely még nehéz körülmények között is képes ellenállni, és kiváló mechanikai tartósságot mutat. Mi volt a titka? Egyértelműen az, hogy rendszeresen márkaszervizben tartották karban. Ha az autó megfelelő karbantartásban részesül, az megbízhatóságot eredményez a hosszú évek során, így meghibásodások nélkül több százezer kilométer tehető meg vele. Szükséges azonban az eredeti alkatrészek és a gyártó által ajánlott szervizfolyadékok és jó minőségű üzemanyag használata. A hivatalos márkaszervizek nyújtotta törődés nem váltható ki a márkafüggetlen boltok és javító műhelyek szolgáltatásaival.

Sok fiatal elbukik vezetésbiztonságból a Ford legújabb felmérése szerint

Egy a Ford által megrendelt felmérés szerint sok egyetemista autóvezetés közben is használja mobiltelefonját, sokuk túllépi a megengedett sebességhatárt, és nem kevesen az ittas vezetést is megkockáztatják.

biztonsagos-vezetes-ford-fiatalok-autoaddikt

A kutatások szerint a fiatalok halálának elsődleges oka világszerte az autóbaleset. Európában a fiatalabb korosztályok az átlagosnál majdnem kétszer nagyobb eséllyel szenvedhetnek halálos kimenetelű autóbalesetet.

A felmérés során megkérdezett egyetemisták 43 százaléka elmondta, hogy vezetés közben is küld szöveges üzeneteket, 38 százalékuk az alkalmazások közt böngész, 36 százalékuk pedig telefonhívásokat indít. 50 százalék számolt be gyorshajtásról, és 13 százalék ittas vezetésről. Összehasonlításként: azoknak, akik 18 éves koruk után nem tanultak tovább, csupán 45 százalékuk válik gyorshajtóvá, 9 százalékuk vezet ittasan, és 41 százalékuk használja vezetés közben a mobiltelefonját.

A 2313 egyetemistát és tovább nem tanulót fiatalt megszólaltató felmérés összegzését Európa-szerte közzétették a gólyatáborokban, ahol az elsőéves diákok hagyományosan óriási bulikkal ünneplik meg az iskolakezdést. A Ford Driving Skills for Life (DSFL) program révén a Ford ingyenes képzést kínál a fiatal autósoknak. A vállalat programjában 2016 végéig 13 európai ország több mint 20 ezer autósa tökéletesíti majd vezetési tudását.

“Hatalmas eredmény bekerülni egy egyetemre, és sokan közülünk itt találják meg a legjobb barátaikat is. Viszont szeretnénk biztosítani, hogy ezek a barátságok tényleg egy életre szólnak majd, és hogy ezek a fiatalok a diploma megszerzése után is büszkén idézhessék fel ezeket az éveket” – mondta Jim Graham, a Ford DSFL managere. “Nagyon fontos, hogy az egyetemisták és persze minden fiatal megértse, milyen szörnyű következményekkel járhat rájuk és másokra nézve is, ha vezetés közben fölösleges kockázatot vállalnak.”

Az egyetemi lét mind szociális, mind képzési szempontból megerőltető időszak lehet, és a felmérés szerint sok tanuló hajlamos további kockázatokat vállalni a volán mögött. Például:

  • 48 százalékuk akkor is vezetne, ha az autóban többen ülnének, mint az megengedett
  • 75 százalékuk kevés alvás után, vagy teljesen kialvatlanul is beülne a volán mögé
  • 28 százalékuk akkor is beszállna egy autóba, ha tudná, hogy a járművet olyasvalaki vezeti, aki alkoholt fogyasztott

Összességében az egyetemisták 30 százaléka számolt be arról, hogy volt már részese egy balesetnek – szemben azokkal, akik 18 éves koruk után nem tanultak tovább; náluk ez az arány csupán 18 százalék.

Az európaiak közül az olasz egyetemisták a leginkább hajlamosak arra, hogy vezetés közben telefonáljanak (49 százalék), a németek közt a leggyakoribb a gyorshajtás (70 százalék), és a franciák és a spanyolok ülnek leggyakrabban autóba, ha a véralkoholszintjük magasabb a törvényben megszabott határértéknél (18 százalék).

A Ford DSFL program 13 évvel ezelőtt indult útjára az USA-ban, ma pedig már Belgiumban, Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban is folynak gyakorlati képzések. A tréningeken a fiatal autóvezetők megtanulják a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű kezelését, valamint a helyes sebesség és követési távolság megválasztását. A program megismerteti a fiatalokkal az ittas, illetve kábítószeres állapotban történő vezetés veszélyeit, emellett pedig a vezetés közbeni szelfizés problémáit is bemutatja – miután a Ford egy korábbi, 2014-es felméréséből kiderült, hogy minden negyedik fiatal autós készített már szelfit vezetés közben.

Megkezdték a Mazda MX-5 RF gyártását

A Mazda a tegnapi napon kezdte meg az MX-5 RF gyártását Japánban. A nyitható keménytetős modellt egyelőre az európai és észak-amerikai piacok számára készítik, amelyeken az értékesítés 2017 elején indul majd.

mazda-mx-5-rf-gyartas-autoaddikt

Az MX-5 RF tökéletesen megtestesíti a Mazda a vezető és az autó egységét jelentő Jinba-Ittai filozófiáját, amely meghatározta az MX-5 modellt annak 27 éves története során. A Mazda könnyű kétülésesének legújabb verziója nemcsak kivételesen szép ferdehátú kupékarosszériával rendelkezik, de háromrészes, nyitható keménytető-szerkezete is különleges: a nyitáskor a fejek feletti panel tűnik csak el, így az utasok nyitott tető esetén is élvezhetik a hátsó tetőrész védelmét, amely a tető bezárása után visszaáll a helyére, egyedi kabriós élményt biztosítva ezzel.

A Mazda MX-5 eddigi összes gyártási darabszáma idén április 22-én elérte az egymillió darabot, és az iparágban is rendkívül kedvelt autó: több, mint 280 autós díjat nyert eddig világszerte, közte a 2016-os World Car of the Year és a World Car Design of the Year elismeréseket.

Egyedi és különleges modellpár-koncepció a BMW i által

A bajor gyártó jövőbe mutató almárkája a pontárnyalás kivételes színjátékába öltöztetett BMW i3 Garage Italia CrossFade és BMW i8 Garage Italia CrossFade modellek alkotta egyedüli kettős kiadást gurította ki a 2016-os Párizsi Autószalon színpadára, egy hamarosan érkező különkiadás-duó magával ragadó előfutáraként.

bmw-i3-bmw-i8-autoaddikt

A BMW Group és az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely együttműködésének legfrissebb gyümölcse egy lenyűgözően innovatív szín- és anyagkoncepció, amelyet a vállalatcsoport jövőbe mutató modellpárosára álmodtak meg a tervezők: szeptember 30-án a BMW i divízió a BMW i3 Garage Italia CrossFade és a BMW i8 Garage Italia CrossFade egyedüli kettős kiadását gurította ki a 2016-os Párizsi Autószalon nagyközönsége elé, egy hamarosan érkező dupla különkiadás úttörő hírnökeként. 2017 hajnalán a bajor gyártó a BMW i3 és a BMW i8 modellpalettáját is egy-egy újabb exkluzív változattal gazdagítja, a különleges széria pedig a most bemutatott koncepció hamisítatlan stílusjegyeit viseli majd.

Eme exkluzív modellpár-koncepció két alkotása között az egyedülálló fényezés von megkérdőjelezhetetlen párhuzamot, amely magával ragadó stílusban emeli ki a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó úttörő kialakítását és innovatív járműkarakterét. A speciális fényezés középpontjában a XIX. század végén és a XX. század elején hódító festőművészeti irányzat, a pointillizmus esszenciáját éltető pontárnyalás áll, amely kiváltképp lebilincselő megjelenést és kisugárzást garantál. „Lapo Elkann a divat, az autóipar és a dizájn világát egyaránt behálózó átfogó összhang abszolút úttörője, és tervezőként rendkívül izgalmasnak találom az eme hármas egységben leledző lehetőségeket. A teljesen új anyagok alkalmazásának és a járművek jövőbe mutató kialakításának köszönhetően a BMW i divízióval mi már a kezdetekkor átléptük az autóipari dizájn állította akadályokat, a Garage Italia Customs egyedüli kiadásának felettébb progresszív kinyilatkozása így tökéletesen beleillik a BMW i3 és a BMW i8 modellképébe” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője.

Az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely 2016 júniusában már bemutatott egy egyedüli kiadást a BMW i8 műszaki alapjára: ez volt a BMW i8 Futurism Edition, amelynek egyedülálló karosszéria-dizájnját ugyancsak a festőművészet öröksége ihlette. A BMW Olaszország ötvenedik évfordulója alkalmából készített exkluzív modell Giacomo Balla olasz festőművész jövőt ábrázoló alkotásának hamisítatlanul egyedi árnyalatait öltötte magára. „Miként a BMW, úgy a Garage Italia Customs dizájnműhely is a technológiai fejlődésben rejlő értékek megtestesítője, miközben mindkét gyártót az újabbnál újabb innovációk lehetősége hajtja előre. A BMW i almárka modelljei kiváló alapot nyújtanak tervezőinknek ahhoz, hogy felfedezzék a mobilitás jövőjében rejlő művészeti lehetőségeket, a CrossFade projekt esetében alkalmazott mértani mintákkal pedig olyan lenyűgöző hatást értünk el, amely messze túlmutat a megszokott járműfényezési megoldásokon” – fogalmazott Lapo Elkann, a Garage Italia Customs dizájnműhely alapító-elnöke.

A 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott modellpár-koncepció egyedülálló dizájn-innovációját a XIX. század végén elhíresült festőművészeti irányzat, a pointillizmus optikai színkeverő technikája ihlette, amelynek alapját az egymástól egyenletes távolságban elosztott apró színfoltok alkotják. Azáltal, hogy az egymás szomszédságába helyezett különféle árnyalatok a valóságban nem, csupán a néző perspektívájából keverednek össze, egy egészen különleges mélységű, intenzív képi világ jön létre, az egyes színfoltok méret- és távolságbeli eltolásával pedig egy tökéletes harmónia szerint összeállított, precíz pontárnyalási struktúra épül fel.

A BMW i8 Garage Italia CrossFade egyedüli kiadás dizájn-koncepciója a Protonic Blue metálkék és a Protonic Dark Silver sötétezüst-metál árnyalatok közti precíz színváltozásra épül, amely még inkább kiemeli a progresszív plug-in hibrid sportautó arányait és vonalvezetését. Sőt mi több, a pontárnyalást a tervezők különböző méretű háromszög-motívumok mérnöki pontosságú elrendezésével váltották valóra, amely azon túl, hogy a fényezés végső benyomását erősíti, a BMW i8 lendületes járműkarakterét is fokozza. A különleges karosszéria-fényezést összetett eljárás során vitték fel a plug-in hibrid sportautó elemeire: a Protonic Blue metálkék alapot első ízben egy speciális takarófóliával vonták be, amely lehetővé tette, hogy a tervezők a karosszérián rajzolják meg a mérnöki pontossággal kiszámított háromszögekből álló végső mintát, majd ezután a kontraszt-árnyalatú karosszériarészeket fedő takarófóliát óvatosan lehámozták és a felületre Protonic Dark Silver sötétezüst-metál fényt fújtak fel. A BMW i8 Garage Italia CrossFade karosszériájának pontárnyalatát az utastérben elnyújtott kardánalagút, a két ajtókárpit és a tetőkárpit is megörökölte, az Alcantara textilfelületek itt is fokozatosan, elölről hátrafelé változnak át sötétezüstből királykékbe. Az ülések és a kiegészítő utastéri elemek Foglizzo bőrborítása, Protonic Blue királykék színezése és Alcantara perforálása mindeközben még tovább nyomatékosítja az egymással tökéletes kontrasztot alkotó árnyalatokat.

A BMW i3 Garage Italia CrossFade egyedüli kiadás esetében az orr-részt és az oldalsó elemeket átható pontárnyalást függőleges átmenet szerint alkalmazták a tervezők: a metálkék árnyalat intenzitása a karosszérián felfelé haladva egyre csökken, mígnem a motorháztető és a tető már teljes mélyfekete-metál árnyalatban pompázik. Az exkluzív fényezést itt is egy speciális takarófólia segítségével vitték fel az elemekre a készítők, azzal a különbséggel, hogy háromszögek helyett a tisztán elektromos kisautó esetében már egyre növekvő körmotívumokat alkalmaztak, amelyek a forradalmi ötajtós modell vezetési élményét szimbolizálják. A jellegzetes pontárnyalás a BMW i8 mintájára a BMW i3 utasterében is visszaköszön, ahol kiváló minőségű textil és Alcantara felületek hivatottak még tovább fokozni a kisautó prémium hangulatát. A rendhagyó dizájn-innováció alapját a karosszérián és az utastérben egyaránt a Protonic Blue metálkék árnyalat adja, amely az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető alternatíva a BMW i3 modellhez, de csak a még hatékonyabb, 94 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt változatok kiváltságaként.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK