Főoldal Blog Oldal: 373

António Félix da Costa kiszáll a DTM-ből

A BMW M4 DTM versenyautó huszonöt esztendős portugál pilótája három idény után a Forma-E futamain és a GT versenyosztályban folytatja karrierjét. António Félix da Costa stílusosan búcsúzik a Német Túraautó Bajnokság rajongóitól.

antonio-felix-da-costa-bmw-dtm-autoaddikt

2016. szeptember 23-25. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság idei tizenötödik és tizenhatodik megmérettetésének, a pénteki szabadedzés előtt összehívott nemzetközi sajtótájékoztatón pedig a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa a jövőre vonatkozó terveit is megosztotta a média képviselőivel: a huszonöt esztendős versenyző saját döntése alapján Hockenheim-ben, a DTM október 14-16. között megrendezendő szezonzáró hétvégéjén végleg kiszáll a sorozatból, hogy az Andretti Forma-E csapat színeiben teljes erőbedobással az elektromos formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E futamaira koncentrálhasson. A rendhagyó versenyszéria harmadik, 2016/17-es szezonja október 9-én, a Hongkong utcáin megrendezendő nyitófutammal veszi kezdetét. A sorozatváltás ellenére António Félix da Costa továbbra is a BMW Motorsport családjának tagja marad, hiszen a GT versenyosztály megmérettetésein időről időre feltűnik majd a bajor gyártó színeiben.

A huszonöt esztendős portugál pilóta rendkívül stílusosan köszöni meg a Német Túraautó Bajnokság rajongóinak a három éven át tartó támogatást, hiszen október 16-án pont azon a versenypályán int búcsút a sorozatnak, ahol a 2014-es idény szezonnyitóján először a BMW M4 DTM volánja mögé ült. António akkoriban a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának tesztpilótájaként és tartalék versenyzőjeként dolgozott, a 2014-ben debütáló Forma-E néhány futamán pedig már az első idénytől kezdve rajthoz állt. A Lisszabontól néhány kilométerre fekvő Cascais-ban született pilóta tíz DTM-futamon versenyzett a BMW MTEK csapat színeiben, mire a 2015-ös idény előtt mostani csapatához, a BMW Schnitzer-hez igazolt. Legnagyobb sikerét 2015. július 12-én, a hollandiai Zandvoort versenypályáján érte el, ahol első és mindmáig egyetlen pole pozíciójából indulva rajt-cél győzelmet ünnepelt.

„A rajongóknak nagyon fog hiányozni António, efelől semmi kétség. Olyan látványos stílusban versenyzett, hogy imádták őt nézni” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „António DTM-karrierje a végéhez közeledik, mi azonban továbbra is számítunk rá a jövőben. Boldog vagyok, amiért a GT versenyosztályban ezután is együtt dolgozunk majd, hiszen rendkívül tehetséges pilóta és az egyik legjobb versenyző, akit ismerek. Viszonylag rövid DTM-pályafutása alatt António egy futamgyőzelmet is ünnepelt – ez pedig sok versenyzőnek csak egy beteljesületlen álom marad. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben rengeteg örömet okoz még nekünk és a BMW Motorsport rajongóinak” – tette hozzá Jens Marquardt.

„Elmondhatatlanul boldog és hálás vagyok, amiért az elmúlt három évben a motorsportok egyik legkiélezettebb és legnagyobb tudást igénylő sorozatában képviselhettem a BMW-t” – kezdte António Félix da Costa. „Amióta 2014-ben a DTM-újoncok által valaha mutatott egyik legjobb időmérő-eredményt értem el, rendkívül magabiztosan szálltam versenybe minden egyes futamon. Számos nagyszerű, pole pozícióval és futamgyőzelemmel tarkított pillanatom volt a DTM-ben, és a csapattársaimmal végzett rendkívül kemény munkát is nagyon élveztem. A Német Túraautó Bajnokság és a Forma-E azonban teljes embert igényel, így elhatároztam, hogy a jövő egyik legígéretesebb versenysorozatában folytatom tovább, miközben ezután is részt veszek a BMW nemzetközi projektjeiben. Nagyon izgatott vagyok. Várom már az új élményeket és nagyon örülök a döntésemnek, hiszen a váltás mellett továbbra is a BMW pilótája maradhatok” – fogalmazott a huszonöt esztendős versenyző.

A Hungaroringen lezajlott versenyhétvége után António Félix da Costa október 14-16. között, a Hockenheimringen megrendezendő szezonzáró hétvége két futamán ül be utoljára a BMW M4 DTM versenyautóba. A fiatal pilóta 2016-ban már több alkalommal is megmérette magát a GT versenyosztályban, az ADAC GT Masters sorozatban induló BMW M6 GT3 és a nürburgringi VLN Megbízhatósági Bajnokságban rajthoz álló BMW M235i Racing volánja mögött.

António Félix da Costa DTM-karrierjének főbb mozzanatai:

Debütálás: 2014, Hockenheimring

Versenyei: a 2016-os szezonzáró leintésével összesen 46

Futamgyőzelmek: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Dobogós helyezések: 3 (2015, Zandvoort, szombati és vasárnapi megmérettetés; 2015, Oschersleben, vasárnapi megmérettetés)

Pole pozíciók: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Leggyorsabb körök: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Pontok: 101

Élen megtett körök: 31

Legjobb helyezés a pilóták közötti pontversenyben: 11. hely (2015)

Lancia Thesis 2.0 L I5 Turbo 20V használtteszt

II. János Pál Pápa vagy Silvio Berlusconi mit gondolt a Lancia Thesis-ről, erről az olasz csodáról? Ennek próbálunk meg utánajárni.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-1

Felmerült a lehetőség, hogy ne kizárólag csak új autókról írjunk cikket, tesztet, mivel nagy érdeklődés övezi azokat a használt autókat is, amelyeket első – esetleg külföldi – gazdájuk már továbbadna. Tehát terveink szerint ezentúl időszakosan a 4-10 éves kocsikról is írunk, teszteljük őket, hogy megkönnyítsük a második tulajdonosként forgalmiba kerülő érdeklődők választását. Azért is örömmel vágunk neki ennek, mert ami 10 évvel ezelőtt 14 milliós kocsi volt, arról ma is szívesen ír az ember, szívesen gondol rá és érthető módon sokan maximálisan elégedettek lennének egy ilyen verdával.

Nos, kezdjük sorozatunkat egy rendkívül különleges kocsival, amely nem csak új korában, hanem ma is megdobogtatja az ember szívét: ez a Lancia Thesis. Sokan utána is fordulnak az utcán, mert nem tudják hova tenni ezt a gépet. 2002 és 2009 között gyártották és az olasz gyártó zászlóshajója volt.

Attól függetlenül, hogy a torinói gyárban készült és ízig-vérig olasz, érdekes módon egy amerikai designer, Michael Robinson tervezte. Mikor irigykedünk jobban, ha megtudjuk a Thesis paramétereit, vagy ha megtudjuk, hogy II. János Pál és Berlusconi is Lancia Thesis Stola-val járt? Ugyan a limo Stola verzió 60 centivel hosszabb társainál és hűtőgéppel is felszerelt páncélautó, de az általunk tesztelt 4,89 méteres hossz is pazar kényelmet és kellő feltűnést biztosít.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-5

Nos, így már érthető, hogy nem nem csak ők ketten, hanem híres filmsztárok és olasz futballsztárok is Lancia Thesis-szel jártak. Tehát nagyon izgalmas a kocsi. Az Audi A6 és az E Klasse Mercedes konkurenciájának szánták, de több tudással, sokkal több extrával és olasz temperamentummal. Minden sikerült, különleges lett a kocsi, különleges a vevőkör, de valamiért nem sikerült az eladásokban utolérni a versenytársakat. Hogy miért?

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-3

Talán nem tudták az emberek a Lancia Thesis-t hova tenni. És gyengusz volt a marketing. Luxusautó de nem Maserati. Jó autó de nem Mercedes. Drága autó de nem Audi. Különleges kocsi de olasz. Külső design-ban talán még ma sincs párja. Kicsit mindenki idegenkedik tőle, pedig nincs rá ok. Ha nem egy hétfőn vagy pénteken gyártott példányt veszünk, apróbb bosszúságokkal megúszhatjuk. És hol az a kocsi amely sosem romlik el? Szintén csak álmainkban. Nos, 4 féle benzinessel és 2 féle diesel motorral jött: 2.0 L I5 Turbo Ez a tesztpéldányunk 185 lóerő és 308 Nm. De van 20V, 2.4 L I5 20V, 3.0 L V6 24V, 3.2 L V6 24V, 2.4 L I5 JTD 20V erőforrással is.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-2

És ez még semmi. A beltér az, ami igazán lenyűgöző. A kék, a szürke, a fekete, a vaj, a vörös bőrbelsők! Vagy az automataváltó kell nekem? Vagy a 6 sebességes manuális az igazi?

Pazar kényelem, fejedelmi luxus köszön ránk mindenhol. Ha hozzá kell nyúlni, nyilván sokba fáj. De ez még mindig szerethetőbb mert szerelhetőbb mint a ma legördülő bömösök vagy mercik.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-7

Beszéljünk most a 6 sebességes manuálisról amely 2 literes turbós és lássuk tovább a paramétereket: 4-esben 40-el, ötösben 50-el és 6-osban 60-al is lehet tartósan közlekedni de előzéshez ezekben a kilométertartományokban két gangot érdemes visszakapcsolni. Végsebessége 225 Km/h.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-6

Ha például leruccanunk Merano-ba és nem nyomjuk 130-nál jobban, akkor autópályán 8,3 liter benzinnel is beéri száz kilométeren. 1 hónapos vegyes város/autópálya használat esetén ami 2500 kilométert jelentett, mindegyik tankolásnál 11,3 és 11,5 liter között jött ki az átlagfogyasztás. Csak városban viszont 14 litert is megeszik, akkor is ha finoman nyomjuk. Egyébként 8,9 mp alatt van százon.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-8

A Lancia Thesis-nek különleges Mannesmann Skyhook adaptív stabilizátor rendszere van. Érdekesség, hogy Maseratiba is szereltek ilyet. Ha a szilentek elöregednek akkor borsos összeg lehet az új szettek beszerzése, de a budapesti utakon élvezet közlekedni vele. Nem sportos hanem luxus limuzinos az érzés.

Egyébként nem csak 2,4 JTD motorban érdemes gondolkodni, hanem a tesztelt benzines turbós változatban is, hiszen ezek is elfutnak fél millió kilométert. A 3 literrel magasabb fogyasztás ellenére alacsonyabb szervízköltség miatt fenntartása akár kedvezőbb lehet. Tehát ne idegenkedjünk az olasz luxuskocsiktól, semmivel nem rosszabbak mint német társaik. 1,5 millió forintos vagy az alatti vételáron pedig egyenesen verhetetlen a prémium kategóriában.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-4

Lancia Thesis 2.0 L I5 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: öthengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 182 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 308 Nm @ 2200 ford./perc

Erőátvitel: 5 fokozatú kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4890 mm

Szélesség: 1830 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2800 mm

Első gumik mérete: 225/50 R17

Hátsó gumik mérete: 225/50 R17

Tömeg, üresen: 1680 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 75 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 224 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári)

Fogyasztási adatok

Gyárilag mért eredmények

Városi: 15.5 l/100km

Országúti: 8.5 l/100km

Vegyes: 11.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 264 g/km

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Párizsi Autószalon 2016: DS 5 Commande Spéciale – igényre szabott szolgáltatásokkal, elegánsan

Mint tudjuk, Párizs a luxus és a divat fővárosa. Nem véletlen tehát, hogy a DS Automobiles a Párizsi Autószalonra időzítette új, személyre szabott ajánlatának, a Commandes Spéciale-nak a bemutatását.

ds-5-commandes-speciale-2016-parizsi-autoszalon-autoaddikt

Ezt a kezdeményezést az egykori elnöki DS-ek és a DS Prestige modellek inspirálták, de sok hasonlóságot mutat a nagy francia divatházak munkamódszerével is, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikre szabott szolgáltatásban részesülnek. Az első példa egy konkrét ügyféligényre elkészített autó: a DS 5 Commande Spéciale.

A múltban sok sztár és politikus használt egyedileg készült DS-eket, amelyek közül több példány a mai napig ismert a világban. Ilyen volt de Gaulle tábornok páncélozott autója, vagy a különféle karosszéria-átalakítókkal (pl. Chapron) együttműködésben készült számos DS, de említhetjük az egykori DS modellekhez kapható számtalan karosszéria- és tetőszínt is. A személyre szabhatóság a DS génjeiben van.

 “Ki ne álmodott volna egy olyan autóról, amely egyedileg, kizárólag az ő számára készült ? Ez a DS-nél most ismét lehetséges” – jelentette be Éric Apode, a DS termék- és fejlesztési igazgatója. “A személyre szabhatóság fontos része márkánk pozícionálásának. Ma egy új lépcsőhöz érkeztünk teljesen egyedi és személyre szabott ajánlatunkkal, amely a kínálat egészéhez elérhető lesz a párizsi DS WORLD bemutatóteremben. Ez az haute couture megjelenése az autók világában” – tette hozzá.

Álomból valóság

Mme L., DS 5 ügyfél megosztotta igényeit Thierry Metroz-zal a DS Automobiles stílusigazgatójával, aki szerint: “Majdnem minden lehetséges.  Az ügyfél teljesen megváltoztathatja DS-e belső atmoszféráját, kezdve az ülések és a műszerfal bőrkárpitozásától, egészen a különleges szőnyeggarnitúráig. Egy dizájner segítségével saját karosszériaszínét is megtervezheti. Semmi sem szab határt a kreatív ötleteknek.”

Avantgárd stílusa miatt a DS kitűnik a szériaautók közül. Nem meglepő, hogy ügyfelünk ezt a modellt választotta személyre szabott autójának alapjául” – tette hozzá Thierry Metroz.

Az első egyedi igény alapján készült autó létrehozásához a DS szakembereinek 4 hónap munkára volt szükségük. Az eredmény egy mélyfekete, gyöngyházfényű (Stardust Black) karosszériájú DS 5, amelynek fényezése kimondottan az ügyfél számára készült.

Az utastér az elegancia jegyében született meg : a jellegzetes óraszíj-mintázatú Nappa bőrülések különleges betéteket kaptak, amely visszaköszön az ajtókárpitokon, a műszerpanel árnyékolóján és a könyöktámaszokon is. Mindezt az Amétryne zöld színű (A DS E-Tense nagy sikert aratott karosszériaszíne) plüssbetétek használata bolondítja meg, amellyel a rakodórekeszek belsejében és a szőnyegeknél találkozunk, utóbbiak vastagsága és kényelme egyedülálló az autók világában. A hab a tortán a 3D nyomtatású titán váltógomb, amelyen visszaköszön a bőrkárpitozás motívuma.

A kifinomultság minden részletre kiterjed : az autóhoz tartozó egyedi táskaszett kézi varrással, marhabőrből készült. A szatén bélésnél itt is visszaköszön az Amétryne zöld szín.

A DS a Párizsi Autószalonon

A Párizsi Autószalonon másodszor kiállító DS Automobiles egy különleges utazásra invitálja Önt a Márka világába. A szokatlan kialakítású stand középpontjában a DS E-TENSE áll. Az autó körül a márka egy 360°-os show keretében mutatja be az ONLY YOU ügyfélkapcsolati programot, melynek része DS 5  « Commande Speciale »-on prezentált testreszabási lehetőség is. A standon helyet kap a FIA Formula E harmadik bajnokságának DSV-02 elektromos versenyautója és a DS Performance Line kollekció is.

Október végétől 5.9 millió forintért vásárolhatunk tisztán elektromos Volkswagen e-up! városi kisautót

A Volkswagen nagy jelentőséget tulajdonít az elektromos autók forgalmát ösztönző kormányzati lépéseknek, és azonnal reagált az ezen keresztül elérhető kedvezmények vásárlók felé történő átadása érdekében.

volkswagen-e-up-2017-autoaddikt

A wolfsburgi márka október 27-től, az állami támogatás igénybevételével 5.990.000 forintért kínálja a Volkswagen e-up! városi kisautót, mely így a kedvezmények levonása után kiemelkedően kedvező, és már várhatóan szélesebb vásárlói réteg számára is elérhető, 6 millió forint alatti áron rendelhető a márkakereskedői hálózatban.

A Volkswagen e-up! elektromos motorja 60 kW, azaz 82 lóerő leadására képes, mellyel 130 km/h sebesség érhető el. A motort az autó padlólemezébe épített, 18,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja, mellyel az e-up! hatótávolsága egy töltéssel akár 160 kilométer is lehet. Az elektromos autók forgalmát ösztönző kedvezményekkel kialakított 6 millió forint alatti ár várhatóan jelentősen növelheti az érdeklődést az elektromos Volkswagenek iránt.

Itt a stílusos új Fiat Panda, már előrendelhető

Már rendelhető a hazai márkakereskedésekben a 2017-es Fiat Panda, amely megújulva is megőrizte sikerének egyik zálogaként ismert karakterét, és azon tulajdonságait, amelyek a Fiat funkcionális modellcsalád alappillérei: az egyedi stílus, a felhasználhatóság és az egyszerűség.

fiat-panda-4x4-2016-autoaddikt-1-masolata

Megjelenése óta a Panda összetéveszthetetlen személyiséggel és jellegzetes karakterrel rendelkezik. Ezek testet öltenek a modell mindhárom változatában: a városi autóban, a 4×4-es, és a Cross kivitelekben. Ezen tulajdonságok a könnyű használhatóságban egyesülnek: a kompakt külső méretek maximális belső teret kínálnak, többféle ülésrendezési lehetőséggel, hogy számos szállítási feladatnak is eleget tegyen. Gazdaságos motorválasztéka és  a gazdag külső-belső színkombinációi révén széleskörű vásárlói igényeknek felelnek meg. A megújult design kiegészül az új Uconnect TM szórakoztató rendszerrel és az azon keresztül elérhető alkalmazásokkal, valamint aktív biztonsági rendszerekkel.

Design

A Panda formája divatosabb és sokoldalúbb mint valaha. Méretei nem változtak, 365 cm hosszú, 164 cm széles és 155 cm magas. Újdonság a két új fényezés, és a két új alumínium keréktárcsa. A megújult színek tökéletesen illeszkednek a Panda egyéniségéhez;  míg a  pasztell Bartilini piros a városi autó dinamikus természetét hangsúlyozza, addig a Sötét szürke metálszín különösen jól mutat  a városi SUV verziókon.

Az Easy felszereltségi szinthez járó 14 colos acélfelniket takaró dísztárcsák a dinamizmust és a tartósságot sugallják, míg a 15 colos könnyűfém keréktárcsák az eleganciát fokozzák. Utóbbiak az Easy és Lounge változatokhoz ezüst színben rendelhetők, a 4×4-es változathoz az alapfelszereltség részeként polírozott kivitelben járnak.

Utastér

Az jj Panda belseje is modern. A kormánykerék kellemes tapintású, ergonómikus kialakítású; a dupla középső küllő kétféle, ezüst vagy titán kivitelben választható, összhangban a műszerfal és az üléskárpitok színeivel. Az Easy kivitelhez opcióként a multifunciós kormány és a bőr kormányborítás is választható, ezek a Lounge változaton az alapfelszereltség részét képezik.

fiat-panda-cross-2016-autoaddikt-1

A 4×4-es kivitel bőrkormánnyal, a hifi rendszert irányító gombokkal és titán középső küllővel készül, mely  utóbbi a Cross változatban ezüst színű. A megújult modern műszerfal grafikának köszönhetően könnyen olvasható a kijelző a vezető számára. Minden felszereltségi szinten felfrissültek az üléskárpitok színei és mintái. Az új színkombinációkat kontrasztos varrásokkal egészítették ki. Az Easy és Lounge kivitelekhez elérhető geometriai formák egyszerre teszik modernné, és elegánssá a megjelenést. A Panda 4×4-ben a stílusos középső rész egyszerre kelt kifinomult és robosztus hatást.

fiat-panda-cross-2016-autoaddikt-2

A Panda továbbra is kategória egyik legkedveltebb és legpraktikusabb modellje. A nagy szögben nyitható ajtók, az akár 5 fő számára is kényelmes utastére mellett, a kategóriája legnagyobb csomagterével rendelkezik: térfogata 225 literről a hátsó üléstámlák előre döntésével 870 literesre növelhető. A Fiat Panda a lehető legnagyobb szabadságot kínálja a térkihasználásban, számtalan tárolóhellyel és a sokféleképpen variálható első és hátsó üléseivel.

Motorok

A Panda motorkínálatának minden tagja teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát. Az 1,2 literes négyhengeres motor benzines és benzin-LPG változatban is elérhető, teljesítménye 69 lóerő, míg az 1,3 literes Multijet  95 lóerős dízelmotorral választható. A kéthengeres 0,9 literes TwinAir turbó teljesítménye 80 lóerő, amely CNG változatban rendelhető.

Panda Uconnect

A 2017-es Panda felszereltsége minden igényt kielégít. Az Easy verzión az MP3-as rádió és a manuális klíma az alapfelszereltség része. A Lounge, a 4×4 és a Cross változatok már a Uconnect információs- és szórakoztató rendszerrel is rendelkeznek. A Uconnect TM okostelefon támogatást is nyújt, Android és iOS rendszerekre. A rendszer képes kezelni a Bluetooth 2.1 szabványt, mely audio streaming-et is nyújt, valamint hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. Az AUX és az USB adatcsatlakozó a kesztyűtartóban található. MP3 lejátszásra Bluetooth-on keresztül is lehetőség van.

fiat-panda-2016-autoaddikt-2

A Uconnect alkalmazással a telefon az autó kiterjesztésévé tud válni, az eszköz képernyőjén keresztül az összes szórakoztató funkció elérhető: rádióállomás keresés, lejátszási listák közötti váltás, hangerőállítás, hívások és szöveges üzenetek kezelése, a naptár megtekintése, vagy valós idejű időjárási adatok lekérése. Az alkalmazás az olyan internetes streaming szolgáltatások kezelését is támogatja, mint a Deezer és a TuneIn. Továbbá az olyan szolgáltatások is elérhetőek vele, mint a Find myCar, ami segít visszatalálni a leparkolt járműhöz, a még környezetkímélőbb vezetési stílust elősegítő eco:Drive, a legközelebbi márkaszervizhez elvezető Find Workshop, vagy a my:Car, ami egy elektronikus kezelési- és szervizkönyv, közvetlen segély- és vevőszolgálati kapcsolattal.

fiat-panda-2016-autoaddikt-3

Mindezeken felül egyérintéses hozzáférést biztosít az előnyben részesített mobiltelefonos navigációs alkalmazásokhoz, mint a Google Maps vagy a Waze. A Panda Uconnect kezelői felületét úgy tervezték, hogy lehetővé tegye az okostelefon funkciók lehető legszélesebb körű használatát, így a vezető a figyelmét az útra fókuszálhatja. A legtöbb funkció csak akkor használható, ha az okostelefon Bluetooth-on keresztül csatlakozik az autóhoz.

 

Megnyílt a Wallis környezettudatos márkakereskedése

Nem kevesebb, mint 3 milliárd forintból épült Közép-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedése Budapesten.

bmw-bemutatoterem

Szeptember 21-én adták át a Wallis Motor Pest Kft. új márkakereskedését, amely Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW központja. A 3 milliárd forintos keretből épült, egyedülálló építészeti megoldásokkal is büszkélkedő autószalon energiaszükségletének 30%-át és az elektromos autók töltését házi naperőművel biztosítják.

Az elmúlt több mint két évtized legmeghatározóbb BMW és MINI márkakereskedőjeként a Wallis Motor Pest Kft. különösen nagy hangsúlyt fektet a minőségi és ügyfélközpontú kiszolgálásra. A BMW új építészeti és szolgáltatásfejlesztési elvárásaihoz igazodva elengedhetetlen volt, hogy az értékesítési darabszámok mellett a Wallis az ügyfelek kiszolgálásában is élenjáró legyen – ezért döntöttek úgy, hogy létrehozzák Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW márkakereskedését. Az épületkomplexum generál tervezője a Wallis korábbi autós kereskedelmi beruházásainál is bizonyított Aspectus Architect Zrt., a kivitelező pedig a Market Építő Zrt. volt.

A megrendelő speciális igényeit szem előtt tartó beruházásának teljes értéke megközelíti a 3 milliárd forintot, az első ütemben a 10.333 m2-es telken több mint 5000 m2 hasznos alapterületű komplexum épült.

baudouin-denis-veres-tibor-wallis-autoaddikt

„Ahogy a bokrétaünnepségen is elmondtuk, mi ezen a telken Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését akartuk létrehozni. Örömmel jelenthetem, a második felével megvagyunk. Miután a BMW Group napjaink leginnovatívabb autógyártójának számít – élen járnak az elektromos autók fejlesztésében és a zöld, újrahasznosított energia felhasználásában – kézenfekvő volt, hogy mi is ezt az utat kövessük” – mondta el a megnyitón Antal Péter ügyvezető igazgató.

A smart energy management megközelítés jegyében egy 49 kilowatt teljesítményű, 294 m2 energiatermelő felülettel rendelkező, napelemes erőmű működik majd az épületben, amely így évente mintegy 20 000 tonna üvegházhatású gáz kibocsátástól kíméli meg a környezetet. Az alternatív hajtású gépjárművek terjedésének ütemét elnézve lehet, hogy pár év múlva már az ügyfelek részére is evidenssé válik, hogy zöld autóhoz zöld áram is dukál.

wallis-mini-cube-szalon-autoaddikt

A környezetbarát megoldások mellett számos más, építészeti bravúr jellemzi az új épületet, amely 250 munkanap és 210 000 munkaóra alatt készült el. Az építkezés alatt 3255 köbméter betont használtak fel, ami 500 köbméterrel több, mint amennyi víz megtöltené egy 6 pályás, 50 m-es versenyuszoda medencéjét. Míg a New York-i Szabadság-szoborhoz csak 204 tonna betonacél kellett, addig a Wallis Motor Pest új kereskedéséhez 228 tonna. A szalonban található függönyfal-terület megegyezik négy, wimbledoni teniszpálya méretével. Informatikai kábelekből sincs hiány, a 23,1 kilométernyi vezetékkel össze lehetne kötni az új BMW központot és a Hungaroringet. A pí-panel nevű vasbeton-szerkezetek a hazai építőiparban eddig szinte példa nélküli függő felületet hoztak létre: az egyesével beemelt, óriási elemekből álló födém alátámasztás nélkül szeli át a 21 méteres fesztávolságú csarnokot, és akár 80 személyautót is elbír.

wallis-motorszalon-autoaddikt

A Wallis Motor Pest Kft. legújabb BMW szalonjában 16 új, a BMW teljes palettáját felölelő, a BMW i és iPerformance, valamint a BMW M és M Performance modelleket is magában foglaló kínálatot be lehet mutatni, így az ügyfelek szinte a teljes márka portfoliót szemügyre vehetik. Ezen felül további 6 fiatal BMW Prémium Selection használt autót, a BMW motorkerékpár-szalonjában pedig 16 motort lehet megtekinteni, miközben a kültéri, fedett területen 20 új gépjármű kiállítására nyílik lehetőség.

Magyarországon eddig nem látott modern és vonzó környezetbe kerül a MINI az exkluzív Cube bemutatóteremben, ahol összesen 8 db autó, így a márka megújult palettájának valamennyi modellje, a 3 és 5-ajtós MINI, a Cabrio, a kompakt prémium kategóriás Clubman, a Countryman és a MINI John Cooper Works változatok kerülnek kiállításra.

wallis-szalon-mult-es-jovo-bmw-autoaddikt

A több mint 5.000 négyzetméternyi hasznos összterület felosztása BMW, BMW-i és BMW M új autó értékesítés: 906 nm

BMW Premium Selections: 195 nm

BMW Motorkerékpár és kapcsolódó termékek értékesítése: 280 nm

BMW és MINI szervíz, munkafelvétel és kapcsolódó helységek: 2400 nm

Raktár: 265 nm, ebből kb. 200 nm kétszintes

Irodák és egyéb kiszolgáló helységek: 495 nm

MINI új autó értékesítés és munkafelvétel: 320nm

Hulladéktároló: 70 nm

Porta épület: 11 nm

Gépészeti tér és lift: 95 nm

Miért zöld az új BMW és MINI központ?

Az ALTEO által fejlesztett napelem részei: 45kW-os házi kiserőmű, 184 db 1.6 nm-es napelem.

Összesen 294 négyzetméternyi energiatermelő felület.

A légkezelő gépek 75%-nál nagyobb hő-visszanyerési hatásfokkal rendelkeznek.

A beépített gyorskapu alkalmazásával gyorsabb lesz az árumozgatás, csökken a felesleges légáramlás és az energiaköltség.

Központi épületfelügyeleti rendszeren keresztül vezérelt hűtő és fűtő rendszer, amely a külső hőmérséklet és a helységek igénybevételének függvényében optimalizálja a gépészet működését.

Több, mint 2 millió forint kedvezmény az újonnan megvásárolt, tisztán elektromos Nissan Leaf modellekre

A kormány bejelentését követően, miszerint a tisztán elektromos meghajtású gépjárművekre állami támogatást vezet be – a Nissan magyarországi központja arra a döntésre jutott, hogy a bejelentett 1 500 000 forint támogatást megtoldja további 600 000 forinttal, így a Nissan Leaf 2 100 000 forint kedvezménnyel vásárolható meg.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-004

Mint a világ legeladottabb elektromos autójának gyártója, a Nissan fontosnak tartja, hogy élen járjon a levegő minőségének javításán és a zajszennyezettség csökkentésében Magyarországon, melyre a tisztán elektromos járművek bizonyítottan megoldást jelentenek.

A Nissan Leaf legújabb változata akár 250 km-es (NEDC mérés alapján) hatótávot biztosít, mellyel a kedvezményre jogosult tisztán elektromos autók között az azonos méretű modellek mezőnyéből kimagaslik. A harmadik generációs akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km kapacitásgaranciát vállal a Nissan.

“A további kedvezmény mutatja az egyértelmű elkötelezettségünket a  mindenki által elérhető tisztán elektromos autók iránt. Nagy várakozással tekintünk a jövőbe és bízunk benne hogy az állami ösztönző az általunk kiegészített támogatással arra buzdítja majd az autóvásárlás előtt állókat, hogy váltsanak a tisztán elektromos meghajtásra. Mindezzel nemcsak a környezetért tehetnek, hanem átélhetik az elektromos autók adta vezetési élményt” – fogalmazott Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR- és marketing menedzsere, majd hozzátette: “Elkötelezettségünknek itt nincs vége – töltőadományozási projektünkön keresztül 2010 óta segítjük a megbízható CHAdeMo töltők elterjedését. Ezen idő alatt több mint 3 100 töltő finanszírozásában vettünk részt Európában, csak Magyarországon belül pedig több, mint 20 villámtöltőt adományoztunk, melyek Nissan márkakereskedéseknél és forgalmas városközpontokban kínálnak ingyen töltési lehetőséget elektromos autóval közlekedőknek. Izgatottan várjuk az eredményét a kormányzati projektnek, melyben 1 milliárd 250 millió forintot különítettek el töltőtelepítési támogatásra, tovább fejlesztve az infrastruktúrát.”

A 2016-os naptári év tekintetében augusztusig a Nissan Magyarországon 87 darab tisztán elektromos járművet értékesített, mely a Leaf töretlen és az e-NV200 növekvő népszerűségének köszönhető. Az eredménynek köszönhetően már két darab autóval túlteljesítették a teljes 2015-ös naptári évet és további növekedést várnak a hátralévő 4 hónapban. A Nissan törekvéseit tovább segíti, hogy 2016 áprilisától országos lefedettség várja a Nissan elektromos autói iránt érdeklődőket, így nem csak Budapesten, hanem már Győrben, Tatabányán, Pécsen, Baján, Kecskeméten, Miskolcon és Debrecenben is lehetőségük van megvásárolni tisztán elektromos járművüket.

A világ piacvezető elektromos autójának, a Nissan Leaf-nek és a világon első elektromos kihaszongépjárművének, az e-NV200-nak a gyártójaként a Nissan 2010 óta elkötelezett híve a 100%-ban elektromos járműveknek, régebb óta, mint más gyártók piacra léptek volna. Ezen törekvéseik alatt, több mint 250 000 darab tisztán elektromos gépjárművet értékesítettek és nagyságrendileg 5 milliárd eurót fektettek be az elektromos mobilitás projektbe. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a Nissan egyedülállóan, saját akkumulátorgyárakkal rendelkezik, kontrollálva ezáltal a teljes gyártási folyamatot, biztosítva a magas minőséget. Ezen felül a Nissan további eMobilitás projektekben is vezető szerepet tölt be, úgy mint a Vehicle to Grid – járműből a hálózatba – és az xStorage innovatív technológiák.

Kiemelt hangsúlyt helyez a Toyota az amerikai pickup-gyártásra

Az Európában a vadonatúj Hilux pickuppal taroló Toyota bejelentette, hogy 2018-ra éves szinten 60 ezer darabbal bővíti a Tacoma pickup gyártását a mexikói Baja California üzemben.

toyota-tacoma-usa-2016-autoaddikt

A gyártási volumen növelése 150 millió dolláros beruházással valósul meg, és mintegy 400 új munkahelyet teremt. 2011 novembere óta, amikor a Toyota bejelentette észak-amerikai jelenlétének nagymérvű növelését, a vállalat 3,7 milliárd dollárt fektetett be a régióban, és több mint 7.000 új munkahelyet teremtett. A Toyota Motor Manufacturing de Baja California (TMMBC) jelenleg mintegy 100.000 Tacoma pickupot és platóelemet gyárt évente. A változásnak köszönhetően a TMMBC éves kapacitása 2017 végére / 2018 elejére 160.000 darabra nő, amit három műszakos gyártással oldanak meg. A TMMBC jelenleg több mint 1100 embert foglalkoztat.

“A pickupok iránti kereslet exponenciálisan nő” – avat be Jim Lentz, a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója. “Gyártólétesítményeink bővítésével és munkatársaink szakértelmének fejlesztésével sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudjuk kielégíteni a piac igényeit. Sokra értékeljük a San Antonio és Baja California üzemekben dolgozó munkatársak erőfeszítéseit, akik nem csupán több autót készítenek márkakereskedőink és vásárlóink számára, hanem nap mint nap biztosítják a legkiválóbb gyártási minőséget.”

A TMMBC bővítésének a Toyota vásárlói és márkakereskedői is hasznát látják, hiszen az üzem így lépést tud tartani a pickup-piac dinamikus erősödésével. Mindez a Toyota beszállító partnereinek üzletmenetére is pozitív hatást gyakorol.

Állami támogatást kaphatunk, ha tisztán elektromos autó vásárlása mellett döntünk

A kormány támogatja az elektromos hajtású autók vásárlását, az idén erre 2 milliárd forintot biztosít – mondta a nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten egy szakmai fórumon.Varga Mihály az Emobility Forum 2016 elnevezésű konferencia megnyitóján közölte: a kormány elektromos hajtású személyautók és kishaszon-gépjárművek beszerzéséhez ad anyagi segítséget.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-014

A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1.5 millió forint, csak új járművek megvételére, lízingelésére vonatkozik, amelyek ára nem haladja meg a 15 millió forintot – mondta Varga Mihály.

Tájékoztatása szerint október 27-től lehet pályázni a támogatásra. A vásárlók lehetnek természetes személyek, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek és költségvetési szervezetek.

A nemzetgazdasági miniszter közölte azt is, hogy a pályázati kiírás rövidesen elérhető lesz a kormány.hu, valamint az e-mobi.hu oldalon. Hozzáfűzte: a most bejelentett támogatásra a kormány jövőre is biztosít forrást. A szaktárca közlése szerint jövőre 3 milliárd forintra nőhet a keret.

Az ország gazdasági érdeke, hogy Magyarország sikeresen vegyen részt a járműgyártás fejlődésében – fogalmazott Varga Mihály az Európai mobilitási hét keretében szervezett konferencián. Felidézte: az elektromos járművek, a környezetbarát technológiák térnyerésével egyszerre lesz Magyarország részese a klímaváltozás és a globális felmelegedés elleni küzdelemnek és tesz az ország gazdasági fejlődéséért, a munkahelyek számának gyarapításáért.

Kiemelte: a kormány átfogó elektromobilitási koncepcióját a Jedlik Ányos terv tartalmazza, amelyben szerepelnek mindazok a lépések, ösztönző eszközök és szabályozási feladatok, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek.

Mint mondta: a kormány 2020-ig 3 ezer nyilvános töltőállomás létesítését irányozta elő, hogy Magyarország minden régiója elérhető legyen elektromos járművekkel is. A szabályozási rendszert is módosították: bevezették a zöld rendszámot, egyszerűsítették a töltőberendezések létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályokat, és számos adókedvezményt biztosítanak.

Aláhúzta: a cél az, hogy 2020-ra a környezetbarát járművek száma elérje 30 ezret. Az iparági vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy azok támogatás nélkül is versenyképessé váljanak a hagyományos autókkal.

Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energiaügyért felelős államtitkára arról beszélt: a belföldi elektromos közlekedés fejlesztésének hatékony bázisát jelenti az alacsony széndioxid-kibocsátású villamosenergia-termelés, az energiatermelés dekarbonizációja.

Magyarország hosszú távon, megfelelő mennyiségben, fenntartható módon és megfizethető áron képes előállítani az elektromos áramot, mint alternatív üzemanyagot az atomerőművi termeléssel, különös tekintettel a Paks II. beruházásra – mondta az államtitkár – áll az MTI szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-007

Mindemellett az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete is örömmel üdvözli az elektromos autók elterjedését ösztönző NGM bejelentést.

A jövő nemzedékek érdekében egy élhetőbb környezet megteremtéséért tett fontos lépésnek és üzenetnek tekintjük azt a lehetőséget, amelynek megfelelően mintegy 3300 tisztán elektromos autó értékesítésének támogatását határozta el a magyar kormányzat.

Ez a lépés a korábban megszületett zöld rendszám és az ahhoz tartozó kedvezmények, valamint a töltőállomás hálózat kiépítését támogató önkormányzatok részére kiírt pályázat együttesen biztosíthatja a környezetbarát közlekedés fejlődését.

A jogszabály kialakításában kiváló együttműködés alakult ki a jogalkotó, a szakmai szervezetek és a forgalmazásban érintett vállalatok között, ami jó példája lehet a más témákban történő eredményes együttműködésnek is.

Forrás: MTI, Autós Nagykoalíció

Goodyear gumikat kapott az új Alfa Romeo Giulia

A Goodyear bejelentette, hogy új Eagle F1 Asymmetric 3 és Goodyear EfficientGrip Performance gumiabroncsait eredeti felszerelésként akkreditálták a várva várt új Alfa Romeo Giulia modellhez.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-006

Az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ultra nagy teljesítményű nyári gumiabroncsokat a nagy teljesítményű sedan és sportautó-vezetők igényei szerint fejlesztették ki, és a piaci specifikációknak megfelelően egyforma (225/45 R18 91 Y), illetve vegyes (225/45 R18 91 Y elöl és 255/40 R18 95Y hátul) összeállításban szerelhetők fel.

Mindkét méret a Goodyear RunOnFlat technológiájával, azaz megerősített oldalfalakkal készült, melynek köszönhetően a kocsival akár 80 km is megtehető[1] egy defekt után, a teljes abroncsnyomás elvesztése esetén is.

A Goodyear EfficientGrip Performance, a Goodyear üzemanyag-takarékosságot elősegítő abroncsai 205/60 R16 92W méretben lesznek felszerelve. Alacsony gördülési ellenállási jellemzőinek köszönhetően ez a méret tökéletesen illik a Giulia „AE” (Advanced Efficiency, azaz különlegesen hatékony) verziójára, melynek kialakításánál a CO2 kibocsátás csökkentése volt a legfőbb szempont.

Valamennyi abroncs AR jelölésű, ami azt jelenti, hogy azokat az Alfa Romeo eredeti felszerelésként jóváhagyta járműveihez.

Az új Alfa Romeo Giulia egyesíti magában a legjobb minőségű anyagokat, a legmodernebb technológiát, az aerodinamikus vonalvezetést és az optimális súlyeloszlást, a legmagasabb szintű teljesítményről nem is beszélve. Az Eagle F1 Asymmetric 3 abroncsokkal párosítva a Giuliában minden megvan a kiemelkedő fékteljesítményhez, valamint a kiváló kormányozhatósághoz és irányíthatósághoz száraz és nedves körülmények között egyaránt, ami ezáltal kényelmet és örömteli vezetést biztosít. A Goodyear EfficientGrip Performance gumiabroncs kiemelkedő teljesítményt nyújt a CO2 kibocsátás és az üzemanyag-takarékosság tekintetében is.

goodyear-efficient-grip-performance-alfa-romeo-giulia-autoaddikt

Büszkék vagyunk rá, hogy az Alfa Romeo Giulia projekt részesei lehetünk. Az Alfa Romeo által kiválasztott mindkét termék jó megoldás az olyan Giulia vezető számára, akinek egyaránt fontos, hogy bármilyen körülmények között kormányozható legyen az autója és kiemelkedő vezetési élményben is részesüljön, ugyanakkor az üzemanyag-takarékosságra is ügyel, ami lényeges tényező mind a gyártók, mind a felhasználók számára” – mondta el Nick Harley, a Goodyear EMEA régióbeli OE felhasználói részlegének ügyvezető igazgatója.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK