Főoldal Blog Oldal: 374

[TESZT] Renault Megane 1.5 dCi – felülmúlhat szinte minden várakozást

Számtalan frissítésen, arculatváltáson esett át a Renault Megane az évek során. Ahány új megközelítés, annyi profil, és érezhető, hogy egyre inkább a minőséget, valamint a megkapó stílust próbálja a francia gyártó előtérbe helyezni.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-001

Legutóbbi Renault Megane tesztünk az 1.2 literes TCe motorral szerelt változatot állította fókuszba. Abban a cikkben is bőven kitértünk arra, hogy a formaterv, az egész körítés csillagos ötöst érdemel, és mindenféleképp figyelemreméltó a szegmensben. Ennek megfelelően fel is adta a Megane rendesen a leckét a konkurenciának, de ez persze nem baj, erről szól ez: próbáljunk meg a másik fölé licitálni, vagy átlagos esetben legalább hozni, megtartani azt, ami az elvártat jelenti.

Nos, a Renault Megane modellnek ez sikerül is, úgy tűnik, minden tekintetben. Korábban már vezettük az 1.6 dCi motorral szerelt variációt, itt az mínusz 100 köbcenti downsizing tulajdonképp semmilyen utóhatást nem éreztet, sőt. De ennek kapcsán majd lejjebb, szokás szerint követve a Techaddikt.hu autótesztjeinek megszokott sémáját.

Küllem tekintetében ismét csak pozitívum; a kecses, árnyalt vonalvezetések, prémiumosra hajazó krómberakások dominálnak, mindezt sikeresen úgy, hogy az egész összkép megpróbáljon visszafogott maradni. Ez némiképp sikerül is a Renault Megane-nak, ami a leginkább tetszetős véleményünk szerint, az a mellső lámpaburák fazonja: ez az a pont, amitől ténylegesen maradandó lesz az emlékezetben ez a koncepció.

Meggyőző formavilág jellemzi. Ahogyan az egész modellportfóliót is

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-002Maga a kaszni klasszikus ötajtós tálalásban született, ennek megfelelően a tesztautó maga is ezeket a stílusjegyeket hordozta. Viszont itt a magyarországi importőr egy kifejezetten átlagos felszereltségű kivitelt bocsátott rendelkezésünkre, ami hiteles a cikk szempontjából, hiszen ezzel a konfigurációval, motorizáltsággal nagyon valószínű, hogy egy célzott réteg vásárolja majd az autót. Tehát nem lesz szükség csillogó-villogó bőrös túlgondolt csomagolásra (lásd Bose mondjuk), itt a praktikum, a hétköznapi felhasználhatóság az elsődleges szempont.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-004

Hátul ismételten már megszokott, megszeretett részletek köszönnek vissza a Renault Megane esetében: középen a logó, alatta terjedelmes Megane felirat, két szélen pedig a keskenyre húzott hátsó menetfények lámpatokozásai.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-003

Ennyi nagyjából, de nem is szükséges több, a lényegiség nagyszerűen tükröződik itt is, ismételten csak utalni tudunk arra, hogy nincs semmiféle felesleges sallang. Tehát nem is kell ahhoz, hogy egy kiforrott, aktuális, általánosan kiterjesztett ízlésvilágot célozzon be a márka.

Tehát a külcsín rendben van. Vajon mi a helyzet a beltérrel?

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-023Kézre eső kezelőszervek, lágy, kellemes tapintású kormánykerék-bevonat, komfortérzet. A Renault Megane jelen esetben is hozta az elvártat e téren, annak ellenére, hogy számos, totális felszereltséghez szükséges pluszt kihagytak belőle most, talán fapadosabbnak is jellemezhetnénk az enteriőrt, de közben mégsem az. Persze kérdés, kinek mi számít fapadnak, a kárpitozás véleményünk szerint első osztályú praktikum szempontjából – igaz, tisztítás terén igényel némi többlet ráfordítást, de megéri.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-017

Az ülések kényelmesek, hossz- és keresztirányban is jól tartanak, az elöl ülő utasok viszonylag tág keretek közt szabhatják testre a kialakítást, comb- és deréktámaszra ne számítsunk, aki nem igényli, annak nem fog hiányozni. A hátsó hármas sor átlagos kényelmet ad, két felnőtt optimálisan utazhat itt, fej- és lábtér hiány nem lesz, talán a fejtér lett szűkösebbre szabva a megszokottnál.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-014

384 liter befogadóképességével a Renault Megane csomagtere szintén átlag, bővíteni is lehet rajta a hátsó 40-60 arányban osztott ülések előrehajtásával, tehát egy átlagos család átlagos csomagmennyiségét bőségesen elnyeli az autó.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-019

Közepesen kemény a Renault Megane futóműve, a keményebb úthibákra enyhe pattogás és rezonancia a válasz, ugyanakkor alapvetően lágynak, visszafogottnak jellemezhető a felfüggesztés. Kanyarstabilitás ismételten piros pont, enyhe orrnehézségből adódó alulkormányozottság érzékelhető masszívabb sebességtartományban kivitelezett kanyarodásnál.

Hajtás, fenntartás

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-015Briliáns a Renault Megane 1.5 literes dCi motorja. Talán az egyik legjobb ez a variáns a piacon kategóriájában, nem feledve az 1.6-os dCi kedvelt tulajdonságait (nyomatékosság, madárétvágy – csak kettőt említve a felhozatalból). A 4000-es percenkénti fordulatszámon 90 lóerőt teljesítő gázolajos maximum nyomatéka 220 Newtonméter 1750-től, ami dinamizmust, agilitást jelent vezetés közben.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-024

A hajtásláncba integrált 6 fokozatú manuális kéziváltó remek választás, tökélyre hangoltan eltalálható minden helyzethez a legmegfelelőbb sebességtartomány. Ennek tükrében 90 kilométer/órás tempónál a főtengely hatodikban 1500 környékén forog, 130 kilométer/órás autópályatempónál 2550-et rögzítettünk.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-012

Nem meglepő tehát, ha országúton mindössze 3.6 literrel is beéri az autó (ez a legalacsonyabb rögzített értékünk), valamint pályán sem kúszott fel az átlagfogyasztás 5.3 liter fölé száz kilométerre nézve. Így a teljes, vegyes átlag 5.2 literrel zárt, ebben benne volt jócskán egynehány városi araszolgatás, valamint intenzív kigyorsítások is 50, 60 illetve 70 kilométer/órára, különféle terepviszonyok (enyhébb és közepes emelkedők).

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-005

2016 Renault Megane 1.5 dCi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotorral

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, 1247 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 174 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.4 s (gyári), 12.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.6 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.2 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 3.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket a Canon termékeivel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással is kapható már a Volkswagen Sharan

Erős, nagy tömeget vontathat és rendkívül praktikus: már rendelhető az új motor/sebességváltó-kombinációval kínált Sharan, amely így különösen ideális szabadidő-autóvá és vontatójárművé lép elő. A 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltó mellett mindenekelőtt a Golf GTD modellből jól ismert, 184 lóerős  rőforrás gondoskodik a sportosság és a gazdaságosság optimális együtteséről.

volkswagen-sharan-csucsmotor-autoaddikt-2016

A tuning járművek és a gyári állapotú old timerek mellett minden évben feltűnik egy-egy különleges modell a Volkswagen-találkozón, így az autófanatikusok olyan modellekkel is megismerkedhetnek évről-évre, amelyekből mindössze egy tanulmány létezik a Földön vagy csak pár darab fut az utakon. Az október 1-i rendezvényre pedig már három különlegesen sportos négykerekű jön Németországból, melyek látványos elemei lesznek a találkozónak. Idén 40 éves a Golf GTI, – hiszen 1976-ban gördült le az első sportos szériamodell a gyártósorról -, így ebben az esztendőben ehhez a modellhez lesznek köthetőek a wolfsburgi kiállítási darabok.

Bőséges, 184 lóerő teljesítménnyel, és már meglehetősen alacsony, 1750-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre álló 380 newtonméter maximális forgatónyomatékkal gondoskodik a Golf GTD palettájáról ismerős 2.0 TDI motor a dinamikus gyorsulási értékekről és a tekintélyes vonóerőről – ezúttal a Sharan számára, még utánfutó vontatása mellett is. Az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) olyan lágyan továbbítja a motor erejét, hogy az indulások és a gyorsítások egyaránt különösen kényelmesen és dinamikusan zajlanak.

Az óriási, 2430 literes csomagtérrel, a 2400 kilogramm vontatható tömeggel és a laza talajon is stabil menettulajdonságokat, illetve a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosító, elektronikus szabályozású összkerékhajtással a Sharan kiválóan felkészült a különleges feladatokra. Ennek megfelelően például a nehéz hajó- és lószállító utánfutók mozgatása sem okozhat számára problémát.

Bő helykínálat, alacsony fogyasztás és remek vezetési élmény jellemzi az új Ford KA+ szellemiségét

A minden porcikájában újnak számító Ford KA+ kompakt autó tágas utasteret, alacsony üzemanyag-fogyasztást és remek vezetési élményt kínál az európai vásárlóknak – kedvező áron.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-5

A piac legkelendőbb kisautója, a Fiesta* mellett megjelenő KA+ izgalmas, új alternatívát kínál az európai vásárlók számára, akik stílusos, gazdagon felszerelt és kiváló minőségű kisautót keresnek.

“A Ford történetében sok praktikus, gazdaságos és élvezetesen vezethető kisautó szerepelt már” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A KA+ is hű marad ehhez a hagyományhoz: kompakt karosszériája rengeteg értéket rejt, s az autó élvezetes menetdinamikát kínál, nem beszélve a kategória legtágasabb első fejteréről és hátsó lábteréről.”

Bőséges hely öt utas számára

A vadonatúj Ford KA+ egy ötajtós ferdehátú, amely a Ford globális kisautó-padlólemezére épül. Bár az új modell hossza 4 méternél is kevesebb, a kabinban öt ember is kényelmesen elfér.

A KA+ valamivel rövidebb, viszont 29 mm-rel magasabb a Fiestánál. Az autó átgondolt kialakítású kabinjában úgy helyezték el az üléseket, az ajtópaneleket és a tetőburkolatot, hogy a kategória legnagyobb, 1.002 mm-es első fejtere, valamint 896 mm-es hátsó lábtér és 1.335 mm-es hátsó csípőtávolság várja az utasokat. A tágas utastérben egy két méter magas vezető mögé is be tud ülni egy 2 méter magas utas.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-3

A KA+ kimagasló mindennapos használati értéket kínál: a csomagtér 270 literes – vagyis elfér benne két nagyméretű bőrönd –, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetők, az apróbb tárgyakat pedig az utastérben elhelyezett 21 tárolórekesz várja.

A rakodóhelyek közt a műszerfal középső részébe épített MyFord Dock megtalálható, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál; emellett az első ajtózsebek is kifejezetten praktikusak, hiszen elfér bennük egy 1,0 literes és egy 0,6 literes palack, valamint egy kisméretű esernyő is. A műszerfal végébe épített rejtett tárolórekesz csak a vezetőoldali ajtó kinyitása után válik hozzáférhetővé, így az értékesebb tárgyak könnyen elrejthetők a kíváncsi pillantások elől. A vezető és az első utas üdítőit két pohártartó várja, amelyek az első és a hátsó üléssorból egyaránt könnyen elérhetők.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-4

A Ford legújabb formanyelvével megalkotott stílusos, arányos karosszéria egyik jellegzetes eleme a nagyméretű, hátranyúló fényszórókkal övezett magas, trapéz alakú hűtőrács. Minden KA+ modellen krómozás díszíti a hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat, a kilincseket és a külső tükörburkolatokat. A kétrészes, fekete betéttel díszített hátsó kialakítás kifejezetten az európai modellek mintájára készült, és elemei egy kisebb sebességű ütközés után olcsón cserélhetők.

A műszerfalat mutatós, szemcsés felületű anyag borítja, és a kabin burkolatai tartós, modern hatású textilből készülnek, ami stílusos, sötét faszén-árnyalatban pompázik. Az utasok által gyakran megérintett és jobban látható részeken – például a belső kilincseken, a középkonzol kapcsolóin és a szellőzőnyílásokon – elegáns krómberakások láthatók.

Fürge és takarékos hajtáslánc

A vadonatúj KA+ leegyszerűsített motorkínálatában egy takarékos, új 1,2 literes Duratec benzinmotor szerepel. A 85 lóerős változatban megrendelhető erőforrás ugyanabból a motorcsaládból származik, mint a Fiesta 1.25 literes blokkja, és teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását kettős független változó szelepvezérlés javítja.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-6

Az ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt 1,2 literes motort úgy hangolták, hogy simán és gyorsan adja le teljesítményét, forgatónyomatéka pedig széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álljon, hogy az autó a városban és az országúton egyaránt könnyed és kellemes vezetési élményt biztosítson.

Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli a motor optimális kalibrálása, az alacsony súrlódású motorolaj használata, valamint a visszatápláló töltés, ami ‘ingyen’ energiával tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.

A csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok és a fejlett aerodinamikai megoldások – például az alsó első légterelő és a hűtőrács-nyílások optimális kialakítása – több mint 200 órányi szélcsatorna-teszt során nyerték el végső formájukat, hogy tovább javítsák az autó hatékonyságát. Mindkét motorváltozat CO₂-kibocsátása 114 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5 l/100 km.

Fürge, élvezetesen vezethető és kényelmes

A vadonatúj KA+ modellt úgy fejlesztették ki a Ford mérnökei, hogy az autó agilis, élvezetes menettulajdonságai megfeleljenek az európai vásárlók elvárásainak.

A dinamikus teljesítmény érdekében a KA+ egyedi futómű-beállítást kapott, és a mérnökök az új változat jellemzőihez hangolták az egyes szerkezeti elemeket, például a rugókat és a lengéscsillapítókat, a hátsó csatolt lengőkar tengelyét, a fékbetéteket és a gumiabroncsokat, valamint újratervezték az első segédkeretet.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-2

A Ford KA+ Elektronikus Szervokormányának egyéni hangolása az európai igények szerint történt, így a gyorsabban reagáló kormány csupán 2,6 fordulatot tesz meg a két végállás között. A sebességfüggő rásegítésnek köszönhetően kis sebességnél a volán kisebb erővel fordítható el,  gyorsabb tempónál pedig jobb visszajelzést ad, így a zsúfolt belvárosokban könnyű manőverezni az autóval, nyílt úton pedig igazi élvezet a vezetés.

Az európai vásárlóknak szánt modellek 47 százalékkal merevebb első stabilizátort kapnak, mint az ázsiai és dél-amerikai piacra szánt változatok. A kisebb mértékű oldaldőlés érdekében a szabad magasság 10 mm-rel csökkent.

Az európai útviszonyokhoz és vezetési szokásokhoz illő kényelem és kifinomultság érdekében egy intenzív fejlesztési program keretében minimumra mérsékelték a szélzajt, a gördülési zajt és a hajtásláncból a kabinba szűrődő zajokat:

  • Javított ajtótömítések
  • Fiesta-specifikációjú hidraulikus motorbakok a rezgések elnyelése és a fokozott ütközésvédelem érdekében
  • Kiegészítő hangszigetelés a motortérben, az A-oszlopokban és az ajtókban
  • Új hátsó futómű bekötés
  • Szélterelő lapocskák a külső tükörburkolatokon a rezonancia elkerülésére

Ezután következett az autó finomhangolása a Ford belgiumi Lommel tesztlétesítményében, majd egy átfogó tesztprogram Európa közútjain, hogy a Ford KA+ kifogástalan kényelemmel és kellemes vezetési élménnyel kényeztesse a vásárlókat. Az autó a kategória legalacsonyabb zajszintjével működik, hiszen még durva útfelületen is csupán 73 decibel terheli a bent ülőket 80 km/órás tempónál.

A mérnökök alaposan átdolgozták a Ford KA+ karosszériaszerkezetét, hogy megfeleljen az európai biztonsági előírásoknak. A fokozott ütközésbiztonság és a gyalogosbiztonság érdekében több mint 8.000 órányi számítógépes törésszimulációt futtattak le, és az autó egy teljes körű törésteszt-programot is teljesített.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-7

Az ütközésbiztonságot fokozza, hogy a Ford KA+ karosszériájának közel 50 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, beleértve a padlót, az első és hátsó váznyúlványokat, az ajtóoszlopokat, az első lökhárító belső rúdját, valamint az ajtók oldalütközés elleni védelmét.

A biztonsági alapfelszereltség része a hat légzsák, valamint az Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszer, amely fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik gumiabroncsban jelentős nyomásvesztés tapasztalható.

Gazdag alapfelszereltség

A 85 lóerős benzines motorral szerelt modellhez alapfelszereltségként jár:

  • Manuális klímaberendezés
  • SYNC hangvezérlésű kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer AppLink funkcióval, aminek segítségével számos okostelefonos alkalmazás kezelhető hangvezérléssel
  • Ford MyKey, aminek segítségével az autó tulajdonosa korlátozhatja a végsebességet és az audiorendszer hangerejét, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását. A MyKey ideális megoldás a szülők számára, amikor odaadják az autót a fiatal és gyakorlatlan vezetőknek

Minden Ford KA+ modell bőséges alapfelszereltséget kínál, amelyben megtalálhatók az első elektromos ablakemelők és a motoros tükörmozgatás, a távirányítós központi zár, az Elektronikus Stabilitásvezérlés, a Hegymeneti Elindulássegítő, a Sebességkorlátozó és a Ford Easy Fuel rendszer is.

A vásárlók számos további opció közül választhatnak, így autójukhoz elektronikus vezérlésű klímaberendezést, bőrborítású kormánykereket, sebességtartó automatikát, első ülésfűtést, DAB audiorendszert, tolatóradart, hátsó elektromos ablakemelőket, fűthető és motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, sötétített üvegezést és 15 colos könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-1

“Egy kompakt autó ma már nem jelent kompromisszumot” – jelentette ki Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Szemet gyönyörködtető stílusával, bőséges térkínálatával, fejlett technológiáival és kifinomultságával a vadonatúj KA+ ugyanolyan magas színvonalat kínál, mint amit európai vásárlóink már megszoktak kompaktjainktól, vagyis a Ford Fiesta, a B-MAX és az EcoSport modellektől.”

Kiss Norbi: nehéz hétvége Csehország után is

Kiss Norbi érezte előre, hogy nehéz két versenyhétvége lesz a Cseh és a belgiumi helyszíneken.

kiss-norbi-kamion-eb-zolder

Zolder-ben is beigazolódott hogy a lassú sikánokkal tűzdelt pályák nem fekszenek az idei évben Norbinak, aki azért továbbra is elégedettnek tűnt.

“Ezt a hétvége sem a legkedvesebb emlékeim közé fog kerülni, mert ahogy vártuk nehéz dolgunk volt. Annak ellenére hogy egészen jól sikerült az autót beállítani, jónak érződött az egyensúly az időmérőkön sajnos csak egy 6. és 5.-re futotta, amiből egy 6. és egy 4. hely lett a napi első futamokon. Próbáltam mindent megtenni, de éreztem hogy nem tudok jobb köröket futni, ezeken az erős egyenes féktávokon és kigyorsításokon sajnos most nem voltuk elég gyorsak, de készülünk fejlesztésekkel hogy javuljunk.
Ami még ennél is nehezebb volt a hétvégén azok a második futamok, amelyeken szombaton a kormány olajhűtő hibája miatt, vasárnap pedig a bal első rugó törése miatt nem tudtam célba érni. Sajnos kevés pontot is szereztünk ami miatt most visszacsúsztunk a 4. helyre a bajnokságban, de csak egy pont hátrányban a 3.-hoz képest, és ráadásul mögöttem a 6. hely is csak 10 pontra van, ami azt jelenti hogy az utolsó két versenyhétvégén négyünknek is esélye van az év végi harmadik helyre. Szoros lesz. A következő pályák azonban talán egy kicsit jobban feküdhetnek nekünk, hiszen Jarama-ban és Le Mans-ban is van jó pár hosszú kanyarokkal tűzdelt, gyors rész, ami pedig fekszik nekünk. Összességében azért így is nagyon elégedett vagyok, hiszen az idei évben így is sokkal jobban állunk mint amire számítottunk, és azért még mindig ott az esély az év végi dobogóra. A csapat folyamatosan dolgozik, fejleszt, és tudom hogy nagyon sok érdekes fejlesztés fog érkezni, talán már a következő versenyre is. Emellett én is mindent meg fogok tenni hogy sikerüljön, és harcolni fogok” – mondta Kiss Norbi.

A következő futam tehát két múlva, október 1-e és 2-a közt Spanyolországban, Madrid mellett, Jarama-ban lesz, utána pedig pihenő nélkül következi a szezonzáró hétvége Le Mans-ban október 8-a és 9-e között.

Párizsi Autószalon 2016: a MINI újdonságai

A kompakt modellek mezőnyébe is megérkezik a MINI legfrissebb modellgenerációjának ellenállhatatlan vezetési élménye.

mini-john-cooper-works-parizs-2016-autoaddikt

A brit kisautó-gyártó vérpezsdítő menetdinamikával felvértezett MINI John Cooper Works modellcsaládja új élsportolóval bővül, hogy újabb célcsoportokkal ismertesse meg a jellegzetes motorsport-örökség négy keréken kínált kvalitásait. Az új MINI John Cooper Works Clubman a 2016-os Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a brit kisautó-gyártó valaha készült legnagyobb MINI John Cooper Works modelljeként. A hatajtós MINI modell hamisítatlanul egyedülálló járműkaraktere a hosszú távú megbízhatóságot páratlanul bőséges helykínálattal és végtelenül sokoldalú hétköznapi használhatósággal egyesíti, amellyel a MINI John Cooper Works modellcsalád vadonatúj oldalát kelti életre. A háromajtós járműklasszikus modernkori értelmezéseként bemutatott új MINI John Cooper Works és a nyitott tetős vezetés élményét kínáló új MINI John Cooper Works Cabrio sikertörténetei után az új MINI John Cooper Works Clubman a valaha készült legsokoldalúbb sportmodellként a hétköznapi közlekedés és a versenypályás tempózás során támasztott legátfogóbb ügyfél-elvárásokat is maradéktalanul kielégíti. A sorozatgyártásba küldött MINI modellek eddigi legerősebb benzinmotorjával, az alapfelszereltség részeként hozzá társított ALL4 intelligens összkerékhajtással, a több évtizedes motorsport-szereplés során kifejlesztett professzionális futómű-technológiával, valamint exkluzív karosszéria-elemeivel és felszereltségi opcióival a brit kisautó-gyártó új élsportolója könnyedén megkülönböztethető az új MINI Clubman többi modellváltozatától.

Az új MINI John Cooper Works Clubman mellett a MINI az aktuális modellpaletta összes képviselőjét reflektorfénybe gurítja az október 1-16. között megrendezendő 2016-os Párizsi Autószalonon, ahol az új MINI Cabrio és az új MINI Seven dizájnmodell is a figyelem középpontjába kerül majd. Az új modellgeneráció első dizájnkiadása az új MINI három- és ötajtós karosszéria-változatában egyaránt elérhető, a prémium színvonalú minőség, a több évtizedes tradíció és a hamisítatlanul egyedülálló stílus modern újraértelmezéseként.

Sokoldalú tehetség vérpezsdítő teljesítménnyel: az új MINI John Cooper Works Clubman

Az új MINI John Cooper Works Clubman a hagyományokkal átitatott kombi karosszéria-koncepció egyszerre kortárs és lélegzetelállítóan sportos újraértelmezését kínálja, a prémium kompakt szegmensben egyedülálló módon. Négy oldalsó ajtajával, jellegzetesen osztott csomagtérajtajával, öt teljes értékű ülésével, valamint egészen 1 250 literig bővíthető, alapesetben 360 literes csomagterével a brit kisautó-gyártó új sportmodellje nem csupán karakteres kiállást, de kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot is kínál. A helykínálat mellett ráadásul az új MINI John Cooper Works Clubman teljesítménye is bőséges, a benzinmotorhoz társított ALL4 intelligens összkerékhajtás pedig nem csupán a letaglózó menetdinamikáról, de a minden vezetési szituációban rendelkezésre álló maximális tolóerő optimális elosztásáról is gondoskodik – bármerre is vigyen az út.

Miközben az ALL4 intelligens összkerékhajtás minden pillanatban arra a tengelyre és arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező erőt, ahol a biztonságos autózáshoz és a dinamikus vezetéshez arra a leginkább szükség van, a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiája a folyamatosan rendelkezésre álló vérpezsdítő teljesítmény-többletről gondoskodik. A motorsportból átemelt típus-specifikus módosítások széleskörű alkalmazásával a mérnökök 170 kW/231 lóerő maximális teljesítményt és 350 Nm csúcsnyomatékot építettek be az új MINI John Cooper Works modellcsalád motorterébe, amellyel a valaha készült legnagyobb élsportoló 6,3 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (100 kilométerre vetített 7,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 168 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett, az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval egyaránt). A kétliteres benzinmotor bőséges teljesítményéhez méltó lassulásról a Brembo típus-specifikus sport fékrendszere, a letaglózó megjelenésről pedig a MINI John Cooper Works paletta 18 collos könnyűfém kerékgarnitúrája gondoskodik. Az új MINI John Cooper Works Clubman tökéletes vezethetőségéhez eközben az aerodinamikailag optimalizált karosszéria-elemek és kiegészítők is nagymértékben hozzájárulnak. A modell széleskörű alapfelszereltségének nem csupán a típus-specifikus kialakítás, de a LED-es első fényszórók, a MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes), a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását is lehetővé tevő Comfort Access funkció, a 6,5 inch átmérőjű színes kijelzővel szerelt MINI Visual Boost rádió, a multifunkciós sportkormány és a kezdeti fékező funkcióval dolgozó aktív tempomat is része.

Stílusos vezetési élmény, több évtized hagyományaival átitatva: az új MINI Seven

A háromajtós MINI legújabb modellgenerációja mellé nemrégiben a vadonatúj, ötajtós MINI is megérkezett, hogy még tovább növelje a brit kisautó-gyártó népszerűségét a kisautó-szegmensben. A MINI Seven dizájnkiadás mindkét karosszéria-változathoz elérhető. Rendhagyó kisugárzásával, valamint az új MINI modellgeneráció prémium színvonalú járműkarakterével és hamisítatlan vezetési élményével az aktuális MINI modellpaletta első dizájnkiadása a brit gyökerekben rejlő értékeket és a MINI Seven modell exkluzivitását hirdeti, a tetőn és a külső visszapillantó-házakon Melting Silver ezüstmetál árnyalatú kontraszt-fényezéssel, látványos versenycsíkokkal és karosszéria-kiegészítőkkel, illetve kéttónusú fényezéssel ellátott, 17 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával. Az exkluzív utastéri hangulatról szövet / bőr borítású Diamond Malt Brown sportülések gondoskodnak, amelyek a különleges dizájnkiadás kiváltságai.

Az új MINI Seven motorházteteje alá kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak a brit kisautó-gyártó ügyfelei, a MINI Seven Chili névre keresztelt felszereltségi csomag pedig számos rendkívüli funkcióval hivatott fokozni a modell nyújtotta kényelmet, vezetési élményt és exkluzivitást. A dizájnkiadás elnevezése a több mint öt és fél évtizede született forradalmi járműlegenda világpremierjének állít emléket, a klasszikus Miniként elhíresült első négyüléses kisautó 1959-ben ugyanis Austin Seven néven gurult le a gyártósorról.

Az új Lexus RX kimondottan felhasználóbarát

A Lexus RX a WardsAuto 10 Legjobb Felhasználói Élmény listáján szerepel. A kiadvány tekintélyes és tapasztalt szerkesztői nem kevesebb, mint 28 autónál értékeltek a rutinszerű napi használat során az általános felhasználói élményt, pontozva az egyszerű okostelefon-integrálást, a felhasználóbarát és leleményes kezelési megoldásokat, az intelligens vezetősegítő technológiát és a vonzó anyagok alkalmazását a belső térben.

lexus_rx_350_f_sport_1

„A Lexusnak van érzéke a csendes, kényelmes autók tervezéséhez, és az új RX egy olyan nyugodt csatlakozási pont, amely szint észrevétlenül köt össze minket a rohanó világgal” – fogalmazl Tom Murphy, a WardsAuto vezető szerkesztője. „Ez alatt problémamentes okostelefon-csatlakoztatást, egy remek színes kijelzőt, részletes térképeket és a menük, illetve információk elérését szolgáló többféle megoldást értjük – többek közt az ergonomikus tenyértámaszt és joysticket, amely némi tanulást követően ösztönösen használható, sőt a vezető is saját habitusához is hangolhatja. Kapcsolatunk a külvilággal egy másik fontos jellemző, mivel kiváló minden sebességtartományban működő sebességtartó automatika, amely állóra tudja fékezni az RX-et az előtte haladó jármű mögött. Az RX-ből nézve jóval kevésbé ijesztő a külvilág.”

A 2016-os RX a Lexus kiemelkedően népszerű modelljének legújabb változata, és továbbra is közepes méretű, luxus SUV-ként ugyanolyan meghatározó szereplője szegmensének, mint bevezetésekor, azaz közel 18 éve volt. A Lexus RX elképesztő népszerűségre tett szert azon autósok között, akik egyaránt igénylik egy SUV sokoldalúságát és egy luxusszedán utazási kényelmét – méghozzá vonzó és elegáns csomagolásban.

„A Lexusnál arra törekszünk, hogy limuzinjaink és SUV-jaink üzemben tartásának minden mozzanatát kellemes élménnyé tegyük” – fogalmaz Jeff Bracken, a csoport alelnöke és a Lexus vezérigazgatója. „Az, hogy a WardsAuto tekintélyes szerkesztői a piac legjobb általános felhasználói élményt nyújtó modelljei közé sorolták az RX-et, sokat jelent csapatunk számára, amely számtalan munkaórát töltött azzal, hogy ez az autó minden részletében örömöt szerezzen vásárlóinknak.”

Toyota i-Road: cél az üzleti felhasználók igénye

2016. szeptember 17-én kezdődött, 2017 márciusa végéig tart: a Toyota megrendezi az Open Road Project második fordulóját.

toyota-i-road-project-autoaddikt

Mindezt elsősorban Tokióban, méghozzá vállalatok és a nagyközönség bevonásával, hogy teljes egészében feltárja az i-Road nevű ultrakompakt elektromos tanulmányautóban rejlő lehetőségeket.

Az Open Road Project keretében egy adott időszakon át általános felhasználók fogják tesztpilótaként vezetni az i-Road járműveket, hogy a Toyota felmérhesse mobilitási igényeiket. A vállalat azt tervezi, hogy a legkülönfélébb technológiákkal rendelkező partnervállalatokkal közösen az i-Road használatához kapcsolódó szolgáltatásokat alakít ki, majd kiértékeli, hogy ezek milyen szinten elégítették ki a felhasználók valós, mindennapi igényeit. A projekt második fordulójában az i-Road piacképességének felmérésére a Toyota üzleti felhasználók számára is kölcsönadja a járművet. Ezáltal egyszerre tesztelhetők e felhasználók elvárásai, valamint az ultrakompakt elektromos jármű megítélése a piacon – többek közt abból a szempontból, hogy az autómegosztó szolgáltatásokban hogyan és milyen célra használhatók ezek a járművek.

Emellett – akárcsak az első fordulóban – a tesztidőszakban a Toyota fokozatosan növeli majd a kapcsolódó szolgáltatások számát, például egyre több exkluzív parkolóhelyet épít ki (amelyek közül néhány töltési lehetőséget is nyújt), és igyekszik több új szolgáltatást kialakítani, megvizsgálva azok hasznosságát. A projekt előrehaladtával a vállalat egy kifejezetten erre a célra létrehozott honlapon (http://openroad-project.com/) időről időre publikálja az eredményeket.

A nemrégiben lezárult első fordulóban 96 tesztpilóta szerepelt, akiket mintegy 3600 jelentkező közül választottak ki.

Összegző értékelésükben ilyen gondolatok szerepeltek: “Az i-Road nagyon kényelmes, mert egészen apró helyeken is lehet vele parkolni,” vagy “Egyre hosszabb utakat vállalok, hiszen az i-Road segítségével bárhová könnyedén eljuthatok.”

A felhasználói tesztek révén a Toyota az szeretné tanulmányozni, mi a legjobb módszer az i-Road előnyeihez kapcsolódó termékek és szolgáltatások fejlesztésére, új, izgalmas lehetőségekkel gazdagítva az emberek mobilitását.

Tovább tökéletesedett az Audi Q3

Még vonzóbb lett az Audi Q3: a külső megjelenéséhez kapcsolódó új elemek még inkább kihangsúlyozzák a sport és a design felszereltségi szintek illetve az S line külső optikai csomaggal szerelt változatok közötti különbségeket.

audi-q3-2017-uj-autoaddikt-1

A hozzájuk csatlakozó Audi Q3 S line competition pedig egy új sportos és különleges modellel egészíti ki a meglévő kínálatot. Az értékesítés a tervek szerint 2016 őszén indul.

A megújult Audi Q3 modell minden eddiginél hangsúlyosabban különbözteti meg az egyes felszereltségi szinteket és csomagokat. A sport felszereltségi szint esetében a prémium SUV modell új orrkialakítást kapott, az oldalsó légbeömlő nyílások nagyobbak lettek, a középső légbeömlő nyílás alatt húzódó szegély a karosszéria színével megegyező fényezésével, a Singleframe hűtőrács pedig „sziklaszürke” árnyalatával hódít.

Az új S line külső optikai csomaggal még látványosabb a modell fellépése: a gyémánt mintázatú betétekkel szerelt légbeömlő nyílások mellett újdonság az első lökhárító teljes szélességében futó szegély, amely két részre osztja azt. A hűtőrács és a légbeömlők másik meghatározó kontraszt árnyalata a magasfényű fekete.

A design felszereltségi szint különösen divatos megjelenést kölcsönöz az Audi Q3 modellnek. A vízszintes osztású oldalsó légbeömlő nyílásokat és az első illetve hátsó lökhárító matt ezüst árnyalatú alvázvédő bevonatát a lökhárítók és kerékjáratok kontrasztot biztosító részeinek „sziklaszürke” árnyalata emeli ki.

A márka új, sportos modellváltozata, az Audi Q3 S line competition különösen hatásos belépővel hódítja meg az utakat. Magasfényű fekete Singleframe hűtőrácsa és légbeömlői révén az autó orr kialakítása az S line külső optikai csomaggal szerelt változat megjelenésére rímel.

Oldalnézetből szemlélve is visszaköszön a fekete szín, amely meghatározó a kerékjáratok, az oldalsó ajtók díszléceinek, a tetősínek, a külső visszapillantó tükrök házának és az oldalsó ablakokat körülfogó keretnek a kialakításánál. A hátulnézetet a lökhárító alsó részének és a hátsó ablak feletti légterelő szárny oldalsó széleinek fényes feketére fényezett részei határozzák meg, amelyet az S line emblémával díszített sárvédők egészítenek ki.

Az Audi Q3 S line competition modell a beltérben is büszkén vállalja dinamikus karakterét. A deréktámasszal szerelt sportüléseket fekete bőr és szövet borítja, középen pedig dombornyomással az S line logó díszíti azt. Opcionálisan elérhető az Alcantara/bőr és a Feinnappabőr kárpitozás is.

Az új sport modell dekorbetétei zongoralakk-fekete felülettel készülnek, az küszöböket pedig az S line logó díszíti. Az S tronic sebességváltóval szerelt modelleknél a pedálok és a lábtartó rozsdamentes acélból készülnek, míg a manuális sebességváltó esetében alumínium és bőr borítású a váltókar gombja. Az alul lapított karimával kiformált, háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós sportkormányt kontrasztárnyalatú varrások és az S line logó díszíti, amelyet alumíniumhatású kezelőelemek egészítenek ki.

Az S line sport felfüggesztés, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és a vezetőinformációs rendszer mind az alapfelszereltség részét képezi az Audi Q3 S line competition modellben, csakúgy, mint a 19 col peremátmérőjű fényes fekete, 10 Y-küllős dizájnnal megálmodott Audi Sport könnyűfém keréktárcsák. A Q3 S line competition a Q3 modellsorozat bármelyik erőforrásával elérhető.

audi-q3-2017-uj-autoaddikt-2

A megújult Audi Q3 kínálatában a „Tundra-barna metál” szín helyett a Camouflage green árnyalat szerepel majd.

A megújult Audi Q3 idén ősszel érkezik a németországi és a többi európai piacra. A kiszállítások várhatóan az idei év végén kezdődnek meg. A design és sport kivitelek változatlanul 8.689.570,- Forint ajánlott bruttó fogyasztói ártól érhetők el, az Audi Q3 S line competition modell pedig jelenleg beárazás alatt van.

Magyarország egyetlen BMW 7-es Individual THE NEXT 100 YEARS limitált modelljét Kecskeméten adták át

Szeptember közepén, néhány napja adták át Kecskeméten a BMW századik évfordulója alkalmából kiadott, világszerte mindössze 100 darabos szériában létező BMW 7-es Individual THE NEXT 100 YEARS modelljét a Linartech Autóház Kft. bemutatótermében.

bmw-7-individual-the-next-100-years-kecskemet-autoaddikt-1

A centenáriumi limitált széria egyetlen magyarországi darabja egy BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modell, melyet a kecskeméti márkakereskedésben az elsők között rendelt meg tulajdonosa még idén áprilisban. A BMW 7-es centenáriumi limitált kivitelű modell tulajdonosaként egy olyan exkluzív klubba nyert belépőt, mely világszerte mindössze száz BMW tulajdonost érint.

A limitált széria száz évet szimbolizáló száz képviselője a vadonatúj BMW 7-es sorozat három különböző erőforrásának ötféle hajtásláncával gurul le a gyártósorról, a következő modellek képében:
BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS.
A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának modelljei a bajor gyártó luxuslimuzinjának járműtechnológiai innovációit, hatékonyságát és páratlan menetdinamikáját a BMW Individual részleg tökéletes harmónia szerint megtervezett exkluzív felszereltségi opcióival egyesítik. A centenáriumi limitált széria exkluzív Centennial Blue karosszéria-fényezésének, a BMW Individual részleg 20 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrájának, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozásnak és a páratlanul innovatív részleg exkluzív utastéri részleteinek köszönhetően, a rendkívüli luxuslimuzin megkérdőjelezhetetlenül egyedi megjelenést, abszolút vezetési élményt és fejedelmi utastéri hangulatot garantál, hajtáslánc-típustól függetlenül. A limitált széria kiváltsága egy különleges, mindössze száz darabban készülő Montblanc töltőtoll is, amely büszkén viseli a vadonatúj 7-es BMW különkiadásának árnyalatát, mintázatát és részleteit, és kizárólag a centenáriumi modellekhez elérhető.

A Montblanc for BMW centenáriumi töltőtollat a tervezők a Montblanc márka minőségre, stílusra és állandó innovációra vonatkozó szilárd alapelveinek betartásával váltották valóra: a Montblanc márkanév immáron több mint 110 éve egyet jelent az írási magaskultúra és az első osztályú kivitelezés kettősével. A Montblanc a BMW dizájnrészlegével együttműködve egy olyan töltőtollat alkotott meg, amely mindössze száz darabban készült el és kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának kiváltsága.

A BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modellbe szerelt vadonatúj nyolchengeres erőforrás a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiát a BMW luxuslimuzinjaiban alkalmazott egyik legrégebbi motorelrendezési hagyománnyal ötvözi. Az 1954-ben bemutatott BMW 502 modell volt a bajor gyártó történetének első négykerekűje, amelyet V8-as benzinmotorral szereltek, 100 lóerő maximális teljesítménnyel és az akkor forradalmi újításnak számító alumínium öntvénnyel. A vadonatúj BMW 7-es sorozatban dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor már 330 kW / 450 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a hátsó – vagy opcionálisan mind a két – tengelyre. A 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS összkerékmeghajtású ünnepi modell 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagfogyasztása mindössze 8,5 liter, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása pedig csupán 197 gramm.

bmw-7-individual-the-next-100-years-kecskemet-autoaddikt-2

„A Linartech Autóház Kft. a BMW hivatalos márkakereskedése Kecskeméten, mely több mint 15 éve kezdte meg működését. Az azóta eltelt 15 év során célunk mindvégig az maradt, hogy a régió helyi igényeit felismerve, egyedi megoldásokkal feleljünk meg ügyfeleink elvárásainak – legyen szó új vagy használt gépjárműről, garanciális vagy azon túli javításról. Nagy öröm számunkra, hogy az egyetlen magyarországi centenáriumi BMW 7-es modell a mi kereskedésünkben kerül elégedett tulajdonosához” – mondta el Tóth Gábor, a Linartech Autóház Kft. ügyvezető igazgatója az átadás alkalmával.

„Az új BMW 7-es a márka valaha készült legjobb autója, a vállalat 100 év tudásának és tapasztalatának legjavát ebben a különleges, dedikáltan a centenáriumi évfordulóhoz készített exkluzív modelljében mutatja meg, melyből mindössze 100 darab létezik a világon. Számunkra nagy megtiszteltetés és öröm, hogy ebből egy példány, itt Magyarországon, Kecskeméten kerül új tulajdonosához és a BMW történelmének egyik kiemelkedő darabjaként a magyar utakat rója majd” – mondta el Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az ünnepélyes átadás alkalmával.

Kinetikus üléskoncepciót leplez le a Lexus az idei, 2016-os Párizsi Autószalonon

Újabb világpremiert tart a Lexus a Párizsi Autószalonon. A Toyota luxusmárkája ugyanis a világ egyik legjelentősebb autós seregszemléjén olyan forradalmi kinetikus üléskoncepciót leplez le, amely rosthálós konstrukciója révén alapjaiban alkotja újra az autóülés fogalmát.

lexus-kinetikus-ules-autoaddikt

A Lexus által bemutatott forradalmi ülés esetén az üléspárna és a háttámla elfordulása követi a gerincoszlop mozgását, és fokozza a fej tartásának stabilitását, míg a rugalmas szálakból álló, pókháló mintázatú háló szorosan illeszkedik a test formájához, elosztja a terhelést és hosszú távon is kényelmet és optimális megtámasztást biztosít. A háttámlát alkotó szálak környezetbarát, szintetikus pókselyemből* készültek.

Mozgatható ülőlap és háttámla

Az emberi testben a gerinc tartja stabilan a fejet. Lehetővé teszi a medence és a mellkas ellenkező irányú elfordulását, és stabilizálja a fejet sétálás, vagy futás közben.

Ugyanennek a mozgásnak az autóülésen történő megvalósulását szolgálja az az ülőlap és háttámla, amely az utas tömegével, a külső erőhatásokkal együtt mozdul el. Így az autóban ülve annak mozgásától függetlenül az ülés stabilizálja a fej mozgását, és így rögzíti a látómezőt is. Ez csökkenti az utasok fizikai megterhelését, és fokozza a kényelmet.

Pókháló mintázatú ülés

Az ülésváz „kárpitozása” a háttámla közepéből pókhálószerűen kifeszített fonalak kombinációjából áll. Ez a háló kellően rugalmas ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a benne ülő testéhez, csökkentve az egyes testrészek terhelését, és hosszú távon is kényelmes ülést biztosít.

A háttámla középpontja a lapocka magasságában található, ami lehetővé teszi, hogy a mellkas elforduljon az ülés tengelye körül. Ez stabilizálja a fej mozgását, és fokozott megtámasztást biztosít. Az ülés ennek a kialakításnak köszönhetően vékonyabb és könnyebb, ami az autó teljes tömegét is csökkenti.

Fehérje alapú alapanyag

A háttámla pókháló mintázatú konstrukcióját alkotó szálak nem kőolaj alapú anyagból, hanem környezetbarát, szintetikus pókselyemből állnak. A fonál fő alkotóeleme a fehérje, amit ebben az esetben mikrobiális erjesztéssel állítanak elő, utána sodorják, majd kiemelkedő ütéselnyelő tulajdonságokkal rendelkező, ellenálló anyaggá fonják.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK