Főoldal Blog Oldal: 375

A Pappas Auto bővíti márkaportfólióját: Alfa Romeo szalon épül

Bővíti márkaportfólióját a Pappas Auto Magyarország Kft. A Mercedes-Benz, smart, Jeep, Kia, Lancia és Fiat személygépkocsijai mellé hetedikként a patinás olasz márka, az Alfa Romeo csatlakozik.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-003

A Pappas Auto kínálatában megjelenő harmadik olasz márka több mint száz évre visszanyúló, gazdag tradícióihoz méltóan exkluzív környezetben talál otthonra. Az Alfa Romeo termékpalettája a Pappas Auto budapesti, a Kárpát utca és a Pannnónia találkozásánál működő központjában, egy kifejezetten az olasz autógyártó követelményeinek megfelelően épülő autószalonban mutatkozik be. Az ünnepélyes szalonavatót a Pappas Auto 2016. októberének és novemberének fordulójára ütemezi, összhangban az Alfa Romeo értékesítés elindításával.

Az összesen 440 négyzetméteres szalon területén a Pappas Auto a márka valamennyi elérhető új modelljét felvonultatja, valamint teljes körű és magas szintű márkaszerviz szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. A nagyszabású beruházás révén az Alfa Romeo iránti, az elmúlt években erőteljesen megnövekedett érdeklődés és vásárlói igények végre válaszra találhatnak.

“Az Alfa Romeo név garancia a sportos vezetési élményt kínáló személyautókra, amit a márka szerelmeseinek tapasztalatai magas fokon igazolnak. Vállalatunk az Alfa Romeo értékesítés megkezdésekor életbe lépő nyitási kedvezmények kidolgozásánál azt a célt tartotta szem előtt, hogy ajánlataink mind az Alfa szerelmesei, mind a márkával szimpatizáló új ügyfeleink számára meggyőzőek legyenek.” – nyilatkozta Gergely Péter. A márkavezető fontosnak tartja, hogy a Pappas Auto új szalonjában az érdeklődők elégedettségét ne csak a kiemelkedően kedvező ajánlatok, hanem a különleges vezetési élményt kínáló Alfa Romeo modellek is garantálják.

A Pappas Auto új Alfa Romeo szalonjába megérkezik az év legjobban várt modellújdonsága az Alfa Giulia is, amelyet az európai piacokon rendkívül kedvezően fogadtak. Az új modellcsaládot háromféle felszereltségi szinten (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint háromféle motorváltozatban kínálják majd. A 2.0 turbo benzines változat 200 LE-vel és 8 sebességes automata váltóval, a 2.2 turbo dízel 150 vagy 180 LE-vel, 6 sebességes kézi, vagy 8 sebességes automata váltóval mutatkozik be.

A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető 510 lóerős V6 BiTurbo benzinmotor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett motor teljes egészében alumíniumból készült, teljesítménye 510 lóerő és mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az Alfa Romeo Giulia leginkább a sportos és különleges vezetési élményre vágyó vásárlók számára mutat vonzó lehetőséget. A modellekhez a Pappas Auto rendkívüli nyitási akciót tervez.

A Pappas Auto Magyarország Kft. Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb autókereskedése, amely az elmúlt évtizedben töretlenül bővítette márkaportfólióját és emelte ügyfelei számára nyújtott szolgáltatásainak minőségét. Magyarországon a vállalat hét telephelyén több mint 500 munkatársával áll ügyfelei rendelkezésére.

Toyota Prius, nulla károsanyag-kibocsátás szinte az egész csúcsforgalomban

A Római Egyetem tanulmányában a Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátását vesézték ki csúcsforgalomban – méghozzá a megtett távolság és a menet közben eltöltött idő túlnyomó részében.

toyota-prius-romai-egyetem-tanulmany-autoaddikt

A tesztet végző 20 fős csapat tagjai közt különféle életkorú emberek szerepeltek, akiknek fele eddig még sosem vezetett hybridet: a tesztelők újra meg újra ugyanazt a 37 kilométeres útszakaszt járták be Rómában, különböző napszakokban

A mért eredmények alapján a Prius az utazási idő 73,2 százalékában és a megtett távolság 62,5 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedett, és a zsúfolt belvárosi szakaszokon ezek az értékek még kedvezőbbek voltak! A Prius hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia egyharmadát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte.

Az új, negyedik generációs Prius kiemelkedően jó eredményt ért el egy akadémiai teszt során, amely azt vizsgálta, hogyan halad ez a modell tisztán elektromos hajtással és nulla károsanyag-kibocsátással a nagyvárosi csúcsforgalomban. A Római Egyetem munkatársaiból álló tesztcsoport igazolta, hogy a Toyotának sikerült még tovább csökkentenie leghíresebb hybridjének üzemanyag-fogyasztását. A tipikus római csúcsforgalomban megtett több mint 2200 kilométer során gyűjtött adatok szerint a tesztelt Priusok az utazási idő 73,2 százalékában (és a megtett távolság 62,5 százalékán) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedtek. A vizsgált időszakba azt is beleszámították, amikor a jármű megállt a forgalomban (például egy piros lámpánál), és a motor automatikusan leállt.

A teszteredmények különösen a belvárosi szakaszokon bizonyultak kedvezőnek, ahol különös gondot jelent az autók által keltett zaj, por és légszennyezés. Ezeken az útszakaszokon a Prius az utazási idő 79,4 százalékában és a megtett távolság 76,3 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül tudott haladni. Ez a tiszta autózás a Toyota legújabb Hybrid Synergy Drive hajtásának köszönhető. A jármű hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia 34,3 százalékát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte. Mindez azt jelenti, hogy a tesztautó hajtó villamosság több mint egyharmada egyszerűen a fékezés és a lassítás során keletkezett.

A Toyota Motor Italy megbízásából készített tanulmányon egy 20 fős csapat dolgozott, amely felerészt férfiakból, felerészt pedig nőkből állt, méghozzá két (35 év alatti és fölötti) korcsoportból összeválogatva. A csapat egyik fele már vezetett hybrid autót, a többieknek viszont ez volt az első ilyen tapasztalatuk. Mindegyik résztvevő ugyanazt a 37 kilométeres útszakaszt járta be Rómán keresztül és vissza, méghozzá három különböző napszakban – reggel, délután és este – egy 17 colos kerekekkel szerelt, alapkivitelű Prius Style modellel. Az autósok minden utazáshoz Eco üzemmódba kapcsoltak, leállították a klímaberendezést, és mindvégig betartották a sebességkorlátozásokat. A Toyota vezető szerepet tölt be a hybrid technológia fejlesztésében; ennek köszönhető, hogy az új Prius minden egyes modellgeneráció-váltáskor hatalmasat fejlődik a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén, s így a világ legnagyobb darabszámban értékesített hybridjévé válhatott. Ugyanakkor a Prius eredményei túlmutatnak a hatékonyság folyamatos tökéletesítésén, hiszen az eredeti modellváltozat bemutatása után 18 évvel piacra lépő új, jelenlegi Prius immár minden szempontból kifogástalan vezetési élményt kínál.

A modern megjelenésű, élvezetesen vezethető autóban a Toyota elsőként alkalmazta a vadonatúj TNGA padlólemezt, felülírva az új Priussal mindazt, amit egy 21. századi hybridtől elvárhatunk – ugyanakkor megőrizve a legendás minőséget és megbízhatóságot, ami eddig több mint 9 millió hybridautó-vásárlót győzött meg világszerte.

[TESZT] BMW X6 M50d – technológiai erődemonstráció

Kismillió variáció létezik arra, hogy a jelenlegi, második generációs X6 szériát kedvünkre szabhassuk testre konfigurálásnál. A BMW X6 M50d pontosan ilyen alternatíva: szinte mindent felvonultat, ami ma létezik az autógyártás innovációjaként, szinte minden téren. Amolyan techdemó, de ezzel itt nem árulunk el semmiféle újdonságot.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-001

Teszteltük már a 730d-t, teljes konfiguráltsággal, mindennel felvértezve, amit csak el lehet képzelni, vagy korábban a 640d publikációnk szintén ezt a vonalat pedzegette. Most pedig itt van, porondon a BMW X6 M50d, a stílus- és műfajteremtő kategória, egyfajta iránymutatásként aposztrofálva: igen, így kell ezt kivitelezni, követendő példaként.

Második generációját éli jelenleg az X6, a BMW X6 M50d pedig e modellcsalád dízeles csúcsa. Az M jelzés itt nem összekeverendő a klasszikus értelemben vett X6 M esetében használatossal, az egy teljesen más kategória, no meg ott mellőzve van kötelező jelleggel mindenféle gázolajos megoldás. Még akkor is, ha menettulajdonságokban, agilitásban közelít ahhoz a kategóriához – de erről majd a teszt vége felé, bővebben.

A klasszikus X6-fazonról oldalakon át lehetne fejtegetni, s mivel megosztó az autó maga, lenne is bőségesen célirányos kommentelés. A BMW X6 M50d hangsúlyos frontoldali légbeömlőket kapott a középtájra helyezett ködlámpafészkek alá, valamint a gigászi BMW-vesék alatt is megbújik egy szolidabb verzió; az adaptív LED fényszorókettős (egységenként) jól illeszkedik a szélesre és keskenyre gondolt lámpatestek rajzolatához. Az egész motorteret borító burkolat hatalmas, ebből adódóan a BMW X6 M50d orra monumentális, nem mintha a közel 2 méteres szélesség (1989 milliméter) nem sejtetne sokat a külső paramétereket illetően.

Megvannak a hatalmasnak tűnő méretek, de ez kell is

Oldalról méretessebnek tűnik a hossz, pedig „csak” 4909 milliméterről beszélünk a BMW X6 M50d esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-004

A 20 colos kerekek úgy tűnnek el a kaszni öblös kerékjárati íveiben, hogy öröm nézni, a terepes jellegre elsősorban az oldalvonal megerősítése utal elsődlegesen. Pluszban a prémium-megközelítés sem elhanyagolandó, ugyanis az elmaradhatatlan krómcsíkok, berakások természetesen fellelhetők (igaz, nem olyan nagy arányban, mint egy hagyományosabb, kevésbé sportos külalakkal felvértezett modell esetében). Hiányzik az oldalajtók üvegezése alatti, övvonalat végigkísérő díszléc például, ehelyett fényes felületű és sötét tónusú részelemeket kapunk. Az A oszlop alatti beömlő szintén illusztris, felette a megbúvó M biléta emlékeztet: elüt jócskán a tradicionális X6 utcai verzóitól ez az alternatíva.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-003A csapott tetővonal hatalmas farrészben teljesedik ki: a BMW X6 M50d egyik talán legjellegzetesebb ismérve a hátsó felület, hatalmas ötödik ajtóval, hangsúlyozva a kupé jelleget. A dupla, két oldalra helyezett kipufogópáros is figyelemreméltó, valamint a diffúzoros jelleget képviselő alsó lökhárító-elem is tetszetősen kelleti magát, hangsúlyozza az egész kocsiszekrény egyediséget sugárzó mivoltát. A far egyébként nem hordoz semmiféle formabontó, kirívó extra megvalósítást, egyedül az X6 M50d felirat árulkodik arról, hogy egyedi(bb) modellel van dolgunk.

Mindennemű kényelmi igényt kielégít az X6 M50d enteriőrje

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-010Mindig is értett a BMW hazai importőre ahhoz, hogy a tesztautók a lehető legízlésesebben legyenek konfigurálva, annak érdekében, hogy ténylegesen korrekt képet kaphassanak az újságírók a bőséges kínálatról, konfigurálási lehetőségekről, magáról a felhozatalról. A tesztelt BMW X6 M50d esetében sem volt ez másképp: a vöröses árnyalatú vajbőr enteriőr lenyűgöző, ehhez a BMW-féle visszafogott puritanizmus és elegancia teszi hozzá a maximumot. Nem beszélve az anyaghasználat minőségéről, az illesztésekről, illetve arról a komfortról, amit az utasok kapnak.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-011

Legalábbis az első két fotel esetében: ezek aprólékosan szabhatók testre, több profilt is elmenthetünk, de masszásfunkciót és hűtést, fűtést is találunk a repertoárban. Az ülő- és hátlapok egyaránt kimerítik szinte bármely testalkattal rendelkező sofőr és utasa összes igényét, az oldaltartás jeles, ugyanakkor a háttámlák szélessége is megfelelő a sportosság ellenére.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-014

A kezelőszervek jól elérhetők, bár az első ajtók ablakemelői (főként az utasoldali részen) kicsit előre lettek elhelyezve, ezért nyújtózást igényel, ha egy kisebb, vagy közepes testalkattal bíró delikvens utazik a vezető mellett. Itt a térd-, váll-, és fejtér is fejedelmi, ugyanúgy, ahogy a két irányba felnyitható könyöktámasz is két főnek garantálja az utazás közbeni kényelem fokozását – ráadásul remekbeszabott hűtőalkalmatosságként is helyt állt a közel 40 fokos kánikulában – hidegen tartott álló helyzetnél is, sokáig).

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-0179.7 col képátlós LCD kijelzőjével a BMW X6 M50d igazán informatív tud maradni, a legrészletesebb infotainment egyértelműen még mindig a bajor márka érdeme a kategóriában. A 8 sebességes ZF váltóegységet működtető joystick jellegű kar mellé integrált profilválasztó tárcsa segítségével pillanatok alatt léptethető az átlátható menürendszer, ugyanilyen gyorsan ki is választhatjuk a nekünk épp megfelelő és szükséges módozatot. Egyébként a kifejezetten bőséges funkcionalitást és opciókat most külön nem taglalnánk, a láblécnél linkelt résznél érdemes a BMW hazai importőrének honlapjára átkattintani, és máris látszik, mi minden szerepel a felhozatalban.

Mindennek van helye, ha mi azt úgy akarjuk

A hátsó üléssor szélességével nem is lenne baj – bár talán kicsit nagyobbat gondol ki az ember a kategória alapján, amelyet a BMW X6 M50d képvisel -, a lábtér nagynak mondható, még három közepesen megtermett utas tekintetében is, ugyanakkor a fejtér kimondottan kevés.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-015

Köszönhető mindez a hátrafelé lejtő tetőkialakításnak, ami kell nyilván, hiszen az X6 fő jellegét az imént is már felemlegetett kupés fazon alkotja. Az ülőhelyek persze itt is komfortot hordoznak, de tény, hogy kettő főre van szabva itt is, akárcsak a többi, hasonszőrű osztályba sorolt BMW modell esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-018

 

580 liter sok mindenre elegendő, főként, ha rakodófelületről van szó. A BMW X6 M50d esetében pontosan ennyivel gazdálkodhatunk, de akár 1525 literig is felbővíthetjük a kapacitást, az osztott hátsó ülések hátlapjainak előrehajtásával. Elmaradhatatlan rekeszek, plusz pakolóhelyek (padlólemez alatt is) bővítik a lehetőségeket.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-006

Közepesen lágy a tesztelt BMW X6 M50d futóműve, az első, kettős háromszöglengőkaros felfüggesztés párosítva a hátsó többlengőkarossal tulajdonképp hozza az elvártat, ugyanakkor visszavesz a komfortérzetből az enyhén pattogós aspektus. Jó, jó, csak ott díszeleg egy M plakett az autón, de mindenesetre levon az utazási élményből az alapvetően hátul jelentkező rugózási keménység, főként egyenetlen úttesteken, keresztbordás úthibák esetében.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-016

Menetzaj tekintetében átlagosak a tapasztalatok, országúti környezetben megmarad a luxusautós tendenciánál, viszont 130 felé közelítve egyre intenzívebb a futóműzaj, megspékelve erősödő menetszéllel. Egyébként nem érdemes csodálkozni, ugyanis a tesztmodellen elöl 275-ös, hátul pedig 315-ös (!) gumiabroncsok tették a dolgukat.
2993 köbcentiméteres, sorhatos dízelaggregát került a BMW X6 M50d orrába. Az egység nem kevesebb, mint három turbóval lett felszerelve, így máris nem meglepő a 740 Newtonméteres maximálisan elérhető forgatónyomaték-érték, amelyet a hajtás szabadít a négy kerékre, már 2000-es percenkénti fordulatszámtól. A teljesítmény is illusztris, ugyanis 381 lóerővel gazdálkodhat a BMW X6 M50d, mindez 4000-es fordulaton érhető el, a végsebesség pedig szokás szerint 250 kilométer/óra, leszabályozással.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-005

Rugalmasnak jellemezhető a BMW X6 M50d, 5.4 másodperces 0-100 kilométer/órás sprintet rögzítettünk 1 fővel (sofőr). Figyelemre méltó eredmény ez, főként, ha hozzávesszük az autó 2125 kilogrammos gyári üres tömegét, valamint a SUV-jelleget.

Elképzelhetetlen nyomaték. A valóságban is meggyőző a 740 Nm?

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-0198 fokozatú, a ZF által jegyzett automata váltóegység került a BMW X6 M50d-be is, újfent kiváló menetkomfortot és tulajdonságokat biztosítva. A felváltások mindig akkor történnek, amikor azt vezetési stílusunk megkívánja, függően attól, hogy mely vezetési profilban utazunk éppen. A gázreakciók már-már rettentően közvetlenek, a nyomatékgörbe egyenletesen épül, a turbótöltők triójának köszönhetően nyoma sincs lyuknak egyetlen sebességtartományban sem. A gyorsulás pedig magáért beszél, bár ne számítsunk sportautósan kirobbanó, ülésbe passzírozó erőhatásokra, az egész vegytiszta, kicsit steril és egyenletes; a kilométeróra tekintve csak azt vesszük észre, hogy a mutató pillanatok leforgása alatt az egekbe szökken.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-002

Ahhoz képest, hogy mit tud a BMW X6 M50d, a fogyasztás sem tekinthető túlzónak. Városban 8.2, országúton 5.9 litert mértünk 100 kilométerre átlagolva (gazdaságos üzemmódban), míg autópályán 7.2-8.1 közt ugrált az érték. Ezzel együtt a hatótáv – ha visszafogottabban vezetünk – 8-900 kilométer is lehet, köszönhetően a 85 literes üzemanyagtanknak. Amúgy pedig, ha nem számítanak a költségek, könnyedén feltornászhatjuk az átlagfogyasztást akár 15 literig is.

bmw-x6-m50d-teszt-autoaddikt-007

2016 BMW X6 M50d specifikációk

Motor

Motortípus: hathengeres dízelmotor, három turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 381 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 740 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4909 mm

Szélesség: 1989 mm

Magasság: 1702 mm

Tengelytáv: 2933 mm

Első gumik mérete: 275/40 R20

Hátsó gumik mérete: 315/35 R20

Tömeg, üresen: 2125 kg

Megengedett össztömeg: 2900 kg

Csomagtartó mérete: 580 liter, 1525 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 85 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.2 s (gyári), 5.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.2 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 6.3 l/100km

Vegyes: 6.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 174 g/km

Még több információ a BMW magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Ford fényszórói alkalmazkodnak a hirtelen jött felhőszakadásokhoz

Egy hirtelen, semmiből jött felhőszakadás még a gyakorlott autósok számára is rémálommá változtathatja az addigi kellemes utazást, hiszen ilyenkor alig látható az út. Európában egyre gyakoribbak az extrém időváltozások, ezért a Ford bevezeti az Időjárás-független Világítás technológiát, amely automatikusan javítja a látási viszonyokat, amikor megnyílnak az ég csatornái.

ford-felhoszakadas-zivatar-fenyszoro-autoaddikt

A rendszer szélesebb és rövidebb fénypászmát vetít, jobban megvilágítva az út szélén haladó gyalogosokat és a kerékpárosokat, és kevésbé vakítva el a szembejövőket. A Ford Adaptív Fényszórórendszerének részét képező technológia működését az ablaktörlő bekapcsolása, a külső fényviszonyok és a jármű sebessége aktiválja.

“Sok autós tart a felhőszakadástól, amikor egy váratlan zápor miatt még az útjelzések is szinte láthatatlanná válnak” – magyarázta Thorsten Warwel, a Ford Európa világítástechnikai részlegének vezetője. “A Ford kínálatában már eddig is szerepeltek automatikus fényszórók és ablaktörlők. Az Időjárás-független Világítás technológia révén az autósok ezentúl még könnyebben úrrá lehetnek a rossz időjárás okozta nehézségeken.”

Egy, az Egyesült Királyságban végzett felmérés szerint esős időben 82 százalékkal nő a balesetveszély. A kutatásból az is kiderült, hogy amikor az esővíz eltakarja az úttestre festett jelzéseket, akkor a fényszórók még a fényvisszaverő jelzéseket sem képesek láthatóvá tenni.

Számos országban, például Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban idén árvizek is voltak. Az Európai Bizottság jelentése szerint bizonyos országokban intenzívebbé váltak az esőzések, noha az átlagos csapadékmennyiség csökkent. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség előrejelzése szerint Európa nagy részén ebben az évszázadban 5-25 százalékkal nő majd a nyári felhőszakadások intenzitása, télen pedig 15-35 százalékkal erőteljesebb esőzések várhatók.

Az Egyesült Királyságban a 2015-ös évben immár hetedik alkalommal dőlt meg a csapadékrekord, és az ország történetének 10 legesősebb évéből hetet 1998 óta regisztráltak. Az ország kormánya ebben a hónapban jelentette be, hogy a Nemzeti Árvízkészültségi Jelentés alapján 20-30 százalékkal nőhet az extrém intenzitású esőzések száma, ezért új árvízvédelmi tervekre van szükség6.

Az Adaptív Fényszórórendszer a mindenkori közlekedési helyzethez igazítja a fénysugár irányát és fényerejét; autópálya-sebességnél például hosszabb és erősebb fénypászmát vetít az autó elé, a vidéki utakon pedig bevilágítja a kanyarokat. A technológiát a mérnökök egy kifejezetten erre a célra épített szimulációs területen, valamint a világ számos közútján végzett éjszakai próbautakon tesztelték.

A Ford Adaptív Fényszórórendszere jelenleg a Xenon fényszórókkal felszerelt típusokhoz (például a C-MAX és Grand C-Max, a Focus és a Kuga modellekhez), illetve a Ford Dinamikus LED Fényszóróval felszerelt típusokhoz (például az Edge, a Galaxy, a Mondeo és az S‑MAX modellekhez) rendelhető meg.

A Ford kifinomult világítástechnológiái közt szerepel a Vakításmentes Távfény is, amely megakadályozza a szembejövő járművek vezetőjének elvakítását, és jobb látási viszonyokat teremt az éjszakai utazások során. Az S-MAX, a Galaxy és az Edge modellekhez megrendelhető rendszer használatával az autósnak nem kell a tompított és a távolsági fény között kapcsolgatnia, mivel a technológia automatikusan blokkolja a vakító fénysugarakat.

Új ügyvezető igazgató irányítja szeptembertől a Fiat Chrysler Automobiles Central & Eastern Europe Kft-t

Spanyol cégvezető vette át a Fiat Chrysler Automobiles Central&Eastern Europe Kft. (FCA CEE) irányítását. Alberto de Aza (45) szeptember elején foglalta el a magyar, a szlovák és a cseh piac importőri feladatait összefogó regionális vállalat ügyvezető igazgatói posztját Budapesten.

alberto-de-aza-fiat-ugyvezeto-autoaddikt

Alberto de Aza az FCA madridi központjából érkezett. A szakember az elmúlt több mint két évtizedben, számos nemzetközi autóipari vállalat felelős vezetői posztján bizonyított és széleskörű szakmai ismereteket szerzett.

A European University of Madrid gazdasági és üzleti karának elvégzése után, a MAN Trucks, majd a KIA Motors csapatában dolgozott.

Karrierje 2009-ben a Fiat csoportnál folytatódott. Az olasz autógyártó spanyol vállalatánál vevőszolgálati és műszaki igazgatóként, majd a FCA személyautó márkáinak kereskedelmi és értékesítési vezetőjeként egyaránt sikereket ért el. Legutóbb a Fiat és Abarth márkák ügyvezetőjeként dolgozott Spanyolországban. Folyékonyan beszél angolul és olaszul.

“Nagy örömömre szolgál, hogy a vállalat irányítását egy ilyen izgalmas időszakban vehetem át és tovább építhetem a Fiat csoport sikertörténetét. Az FCA széles márkaportfoliója és folyamatosan bővülő modellkínálata révén készen állunk nemzetközi cégcsoportunk piaci pozíciójának további növelésére és stratégiai céljainak megvalósítására. Mindehhez nagyban hozzájárulnak elismert márkáink és modelljeink, valamint az ügyfélelégédettség folyamatos fokozása” – jelentette ki Alberto de Aza.

Ezen a hétvégén ünnepli ötvenedik születésnapját a Toyota Corolla

Az idén 50 éves Toyota Corolla minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: az elmúlt öt évtizedben a világ 150 országában több, mint 44 millió talált belőle gazdára – áll a hazai importőr sajtóközleményében.

toyota_corolla_1_es_11_generacio_egyutt

Az 50 éves jubileumát ünneplő modell ugyanakkor frissebb, lendületesebb, mint valaha: a legújabb generációs modell a napokban, a szeptember 17-18-i nyílt hétvégén mutatkozik be a hazai Toyota márkakereskedésekben. A kívül belül teljesen megújult, jövőbemutató műszaki megoldásokat és technológiákat kínáló vadonatúj Corollának minden esélye meg van arra, hogy még a korábbi generációk páratlan sikereit is felülmúlja.

A 2016-os év újabb fontos mérföldkövet jelent a Toyota Corolla útján, hiszen a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje idén ünnepli 50. születésnapját. Az első Toyota Corollát 1966-ban mutatták be Japánban. A kétféle (két- és négyajtós lépcsőshátú, illetve két-és négyajtós kombi) karosszériaváltozatban gyártott Corolla “népautónak” készült, ám ennek ellenére kiemelkedő gyártási minőségéről vált híressé, valamint gazdag felszereltségéről, amire addig csak a magasabb szegmensekben akadt példa. A padlóból kiemelkedő sebességváltó kar akkoriban szokatlannak számított. A különálló kagylóülések határozott párnázása kiválóan megtámasztotta az elöl ülők testét, a hátsó üléspad pedig olyan tágas és kényelmes volt, mint egy kanapé bármelyik családi ház nappalijában. Bár az autó a kompakt kategóriába tartozott, emelt tetőmagasságának köszönhetően az utastér kivételesen tágas volt.

A Corolla latinul virágkoszorút jelent. A Toyota azért választotta ezt a nevet, mert azt remélte, hogy ez az autó majd felvirágoztatja a céget, és pontosan így is történt: az első generációs Corolla három éven belül Japán legkelendőbb modellje lett, és az értékesítés a világ más országaiban is gyors ütemben növekedett. A Corolla minden egyes új generációjának fejlesztésekor alapvető fontosságú a vásárlók visszajelzéseinek részletes elemzése. Ennek köszönhető, hogy maga a Toyota is az első Corolla filozófiájára épült: kiemelkedő minőség, megbízhatóság és tartósság, ami messze túlszárnyalja a vásárlók elvárásait. Így született meg az új, 2016-os Corolla is – az autó, amely 50 évnyi Corolla-génállományt hordoz, és amely tökéletesen kielégíti a világ autóvásárlóinak egyre sokrétűbb elvárásait. Az autó külső megjelenése presztízst sugall, erős hangsúlyt kap az érzékelhető minőség, utastere tágas, és a jármű minden eddiginél magasabb szintű technológiát és biztonsági rendszereket kínál. Az új Corolla is a modellsorozat legendás génjeit örökölte, miközben minősége mind a dizájn, mind a tervezés szempontból tovább javult, és továbbra is meggyőző ár-érték arányt képvisel – méghozzá a világ valamennyi piacán. Az örökké megújuló Corolla 50 éves története bővelkedik technológiai és minőségi fejlesztésekben, jól példázva a Toyota sosem szűnő törekvését, hogy vásárlói igényeinek kielégítésére egyre jobb autókat alkosson.

44 millió darab készült a világ 16 gyárában

A Toyota 1966 novemberében nyitotta meg új gyárát az Aichi tartományban található Takaokában: az üzemet kifejezetten a Corolla gyártására építették. A vállalat két évvel később – a helyi piacra szánt járművekre helyezve a hangsúlyt – Ausztráliában és Malajziában is megkezdte a gyártást.1965 és 1968 között a Toyota több mint kétszeresére, 480 ezerről több mint 1,1 millió darabra növelte éves gyártási kapacitását, ami világosan jelzi, milyen jelentős mértékben járult hozzá a Corolla a vállalat növekedéséhez. Az európai piacon 1967 áprilisában jelent meg a modell. Az európai gyártás 1994-ben kezdődött: a törökországi Sakaryában működő Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) a 7. modellgenerációt gyártotta, amit a 8. és a 9. generáció követett, és a TMMT 2013-ban kapcsolódott be újra a folyamatba a 11. generáció gyártásával. A Corolla észak-amerikai exportja 1968-ban vette kezdetét, s a gyors értékesítési sikereknek köszönhetően a modell összesített globális eladásai mindössze négy éven belül elérték az 1 milliós darabszámot. 1997-ben a Corolla megkapta a világ legkelendőbb autójának címét, mivel az összesített globális értékesítés eredménye meghaladta a 22,65 millió darabot; 2013-ra pedig ez a szám 40 millióra nőtt. A jelenleg a világ 16 üzemében gyártott Corolla összesített értékesítési eredménye (jelenleg több mint 44 millió darab) a Toyota 79 éves története során eladott autók egyötödét teszi ki. 2002 óta minden évben egymilliónál több kelt el a modellből, és tavaly a világ több mint 150 piacán összesen 3.670 Corolla kelt el – naponta.

Az első Corolla-generáció (1966-1970)

A Corolla, azaz a ‘virágkoszorú’ 1966-ban született. Az autó dizájnerei Tatsuo Hasegawa vezetésével arra törekedtek, hogy a Corolla első pillantásra meghódítsa a nagyközönséget. A program alapvető célkitűzése az volt, hogy az autó ne csupán sportosnak tűnjön, hanem annak is érződjön.

toyota_corolla_1_generacio_1966

Ez a forradalmian újszerű modell többféle karosszériaváltozatban készült, és számos olyan technológiákat kínált, amelyek a japán piacon addig ismeretlenek voltak: például MacPherson rugóstagos futóművet vagy négyfokozatú sebességváltót. A modellkínálatban a két- és négyajtós lépcsőshátú változat mellett két- és négyajtós kombi is szerepelt.

A második Corolla-generáció (1970-1974)

Amikor az első modellgeneráció gyártása a végéhez ért, a mérnökök és a formatervezők izgalmas kihívással szembesültek, hiszen egy sikeres előd után kellett megalkotniuk a második generációt. Az új autó abban az évben készült el, amikor az egymilliomodik Corolla gazdára talált.

toyota_corolla_2_generacio_1970

A lágyabb ívekkel és domborúbb felületekkel kialakított kocsitest a nagyobb méretű hátsó laprugóknak köszönhetően kényelmesebben rugózott, és jobban lehetett irányítani. 1972-ben a kupé bevezetésével a modellkínálatban már négy karosszériaváltozat szerepelt. Áttervezett 2T-G motorjával a Toyota Levin a sportkocsi-rajongók kedvencének bizonyult.

A harmadik Corolla-generáció (1974-1979)

1974 kemény év volt az újszülött harmadik generációs Corolla számára. A szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt új motort és kipufogórendszert kellett tervezni az autóhoz, ám ennek eredményeképpen a Toyota élen járt a katalizátorok fejlesztésében – amelyeket a mai napig is használ az autóipar.

toyota_corolla_3_generacio_1974

E tisztább és takarékosabb Corolla nevéhez más modern technológiák is kötődnek – például a szélcsatornás tervezés –, így ez a modellgeneráció már láthatóan áramvonalasabb lett. Ráadásul az utastér kényelme és ergonómiája is olyan szintre fejlődött, hogy a Corolla egy sokkal drágább autó benyomását keltette.

A negyedik Corolla-generáció (1979-1983)

1979-ben az újabb olajválság ellenére is úgy tűnt, hogy a japán gazdaság erősödik, s a Corolla negyedik generációja ebben az optimista hangulatban lépett porondra. Tervezői egy prémium megjelenésű, mégis kedvező árú családi autót alkottak, méghozzá olyan teljesítménnyel, ami a vásárlók egyre magasabb elvárásainak is megfelelt.

toyota_corolla_4_generacio_1979

Mivel az aerodinamika ekkoriban már fontos szempont volt, az új Corolla több mint 400 órát töltött a szélcsatornában. Mivel a modell egyre népesebb rajongótábora nem fogadott volna el egy radikális formavilágot, a Corolla éles vonalai szinte észrevétlenül lekerekedtek. A tekercsrugós futómű érezhetően javította az autó rugózását és menetstabilitását, és a piaci elvárásoknak megfelelően megjelent a kínálatban egy új 1,8 literes dízelmotor is.

Az ötödik Corolla-generáció (1983-1987)

Az ötödik modellgeneráció fejlesztőcsapatának vezetője, Fumio Agetsuma a lehető leginnovatívabb autót tervezte meg, mondván: ugyanolyan lélegzetelállító modellt szeretne alkotni, mint amilyen az első Corolla volt.

toyota_corolla_5_generacio_1983

Az új modell volt az első, amelynek megtervezéséhez már számítógépet is használtak, időt és fáradságot takarítva meg a motor és a karosszéria kialakítása során. A lejtős motorházú, ék alakú autó már elsőkerékhajtással is megrendelhető volt, s ez az új technológia érdekes kihívás elé állította a mérnököket. A hátsókerékhajtású kupék sportos menettulajdonságait egy 1,5 és egy 1,6 literes motor erősítette; mindkét blokkot hosszirányban szerelték az autóba. A nagyobbik, sokak által Hachi-Roku néven ismert motor (japánul így mondják az egy-hatost) az ‘AE86’ karosszériával párosítva alkotta az utolsó hátsókerékhajtású Corollát. A számos pályaversenyen és rallyn sikert arató modell arról is híres, hogy általa jött divatba a driftelés; nem csoda hát, hogy a Toyota modern történelmében ez a leghíresebb és legnagyobb becsben tartott modell.

A hatodik Corolla-generáció (1987-1991)

1987-ben az új Corolla fejlesztőinek jelszava ‘minőség’ volt – mind az autó, mind pedig a vezetési élmény tekintetében. A mérnökök olyan járművet akartak tervezni, ami nem csupán kielégíti, hanem kiváló minőségével magasan túlszárnyalja a vásárlók igényeit.

toyota_corolla_6_generacio_1987

Több mint 100 alkatrészgyártó beszállítójával közösen a Toyota mintegy 2000 módosítást hajtott végre a Corollán, a zajszint csökkentésétől kezdve a puhább tapintású utastéri anyagokig minden szempontból tökéletesítve az autót. Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.

A hetedik Corolla-generáció (1991-1995)

1991-ben jelent meg az utakon a Corolla hetedik generációja. Az autó vonzerejét és egyéniségét három fontos összetevő alkotta: a stílusos dizájn, a biztonsággal kombinált menetteljesítmény és a megbízhatóság.

toyota_corolla_7_generacio_1991

Az egész családnak tágas helyet kínáló utastérben a legapróbb részletek is gondos figyelemmel készültek, mivel a mérnökök arra törekedtek, hogy tovább erősítsék a vásárlók elégedettségét.

A nyolcadik Corolla-generáció (1995-2000)

1995-ben előtérbe kerültek a környezetvédelmi és a gazdasági szempontok, és ezt a nyolcadik generációs Corolla fejlesztői sem hagyhatták figyelmen kívül.

toyota_corolla_8_generacio_1995

Japán gazdasága lassulóban volt, és a fejlesztő csapat a vásárlók elvárásaihoz formálta az új modellt: azokéhoz, akik szerettek volna kevesebb terhet róni környezetükre, és azokéhoz is, akik takarékosabb és olcsóbban fenntartható autót kerestek. És ez sikerült is, hiszen egy gazdaságosan működő, biztonságos, csendes és kiváló minőségű autót alkottak, amely Japán legkelendőbb modelljévé vált.

A kilencedik Corolla-generáció (2000-2006)

Az ezredfordulóval a Corolla kilencedik generációja is megérkezett – ráadásul az első olyan autó formájában, amely már európai tervezőasztalokon készült.

toyota_corolla_9_generacio_2000

Az új modell sok tekintetben szakított a múlttal, és már a 21. század ígéretét és technológiáit hordozta. Amellett, hogy könnyen kezelhető és megbízható volt, a Corolla kiváló minőségű utastéri kidolgozása és kimagasló kényelme csak a magasabb kategóriájú autókhoz volt hasonlítható.

A tizedik Corolla-generáció (2006-2013)

A Toyota 2006-ban ünnepelte a Corolla gyártásának 40. évfordulóját; ugyanakkor ez az év azért is fontosnak bizonyult, mert ekkor lépett piacra – teljesen újszerű formavilággal – a modell tizedik generációja. Az autót fejlesztő csapat vezetője, Soichiro Okudaira egy újszerű, minden szempontból világszínvonalú Corolla megalkotását tűzte ki célul.

toyota_corolla_10_generacio_2006

Az autó menetdinamikája Európa legjobbjai közé tartozott, ugyanakkor könnyű kezelhetősége és térkínálata az észak-amerikai vásárlók számára is vonzó volt. A fejlesztés során a mérnökök tartották magukat az ‘ötperces szabályhoz’, ami szerint a vásárlóknak már az első út alkalmával öt percen belül meg kell érezniük az új modell minőségét.

A tizenegyedik Corolla-generáció (2013 óta)

2013-ban jelent meg a piacokon a Corolla tizenegyedik generációja, méghozzá hatásos belépővel, hiszen a modell büszkén viselte a ‘világ legkelendőbb autója’ címet.

toyota_corolla_11_generacio_2016

A 2016-ban bemutatott, és a szeptember 17-18.-i nyílt hétvégén a haza márkakereskedésekben is leleplezésre kerülő, kívül-belül teljesen megújult legfrissebb modellváltozat külső megjelenése határozott presztízst sugall, erős hangsúlyt kap az érzékelhető minőség, utastere tágas, és a jármű minden eddiginél magasabb szintű technológiát és biztonsági rendszereket kínál, így minden esélye meg van arra, hogy még a korábbi generációk páratlan sikereit is felülmúlja.

Kalandkedvelők előnyben: íme, az új Volvo V90 Cross Country

A prémiumkategóriás modelleket gyártó svéd márka leleplezte a rég várt Volvo V90 Cross Country-t, amellyel teljessé vált a 90-es modellszéria.

volvo-v90-cross-country-2017-autoaddikt

Amióta csaknem húsz éve bevezette legelső Cross Country modelljét, a Volvo Cars a strapabíró, terepképes, négyévszakos termékek szinonimájává vált, Cross Country modelleinek családja pedig egyre népesebb.

A Volvo Cross Country modellek mind fontosabb szerepet játszanak a svéd autógyártó termékválasztékában, amint a prémium autók vásárlói egyre inkább áttérnek egy élmény alapú életstílusra, amelyet követve olykor le kell térniük az aszfaltutakról.

„A V90 Cross Country az elegáns V90 alapjaira építkezve olyan, aszfalton és terepen egyaránt otthonosan mozgó autóként lép színre, amely a biztonságot, a kényelmet és a teljesítményt kalandkedvelő, ütőképes csomagként tárja az ügyfelek elé.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

Svédország nem csupán a föld legkeményebb teleinek ad otthont, de területének 77 százalékát erdők, tavak borítják; aligha meglepő tehát, hogy itt fejlesztették ki és itt tesztelték ezeket a kiemelkedően tartós, négyévszakos autókat. A Volvo Cars ezirányú szakértelme kulcsfontosságú szerepet játszik a márka életében, amiről a Cross Country modellcsalád is tanúskodik.

„Autóink legendásan biztonságosak, robusztusak és tartósak. Az összkerékhajtás, a megnövelt szabad hasmagasság, valamint az időjárástól és útviszonyoktól függetlenül kényelmesre és kiszámíthatóra hangolt futómű révén az új V90 Cross Country a sokoldalú V90 kombit egy felfedező szellemiségével ruházza fel” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Cars kutatás-fejlesztésért felelős alelnöke.

A Volvo Cars SPA padlólemezére épülő V90 Cross Country kíméletlen tesztek során bizonyította, hogy képes túlélni azokat a szélsőséges viszonyokat, amelyekkel gazdái kezei között előbb vagy utóbb szembesülni fog.

A mínusz negyven fokos hidegekben bővelkedő észak-svédországi, titkos tesztlétesítményektől az arizonai sivatagok perzselő forróságáig mindenütt próbára tették a V90 Cross Country-t, hogy bizonyosak lehessenek benne: minden körülmények között helyt fog állni.

A határozottan egyedi karakterű, azonnal felismerhető V90 Cross Country strapabíró személyisége olyan, fényűző belsőt rejt, amely a kategóriában szokatlan minőséget kínál, beleértve az S90 és V90 modelleken bevezetett kapcsolódási és szórakoztatási funkciókat, köztük a felső kategóriás Bowers & Wilkins audiorendszert.

A V90 Cross Country külső stílusjegyei jól tükrözik az autó erőteljes, dinamikus karakterét; az ügyfelek választhatnak a strapabíró és az elegáns részletek között.

„Egy Volvo Cross Country típus megtervezése nem ujjgyakorlat, nem csupán plasztikai műtét. Alapja a modell őszinte, hiteles terepalkalmassága. A Volvo V90 Cross Country az erőteljes külső megjelenés és a fényűző skandináv beltér meglepő, izgalmas kombinációját kínálja. Új recept szerint folytatja a Volvo Cross Country modellek nemes hagyományát: az ütőképes terepalkalmasságot a lehető legelegánsabb, legkifinomultabb, testre szabott kombi ruhájába öltözteti” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

Az új V90 Cross Country a komfort alapú terepalkalmasság új szintjét valósítja meg a népszerű piaci szegmensben. A modell gyártása még idén ősszel kezdetét veszi a Volvo Cars torslandai üzemében, Svédországban.

A Mazda európai központjában új feljesztési vezetőt választottak

Matsuhiro Tanaka veszi át szeptembertől a Mazda európai kutatási és fejlesztési központjának vezetését. Az 55 éves vezető Japánból, a Mazda járműfejlesztési részlegétől érkezik a Németországba, az oberurseli intézménybe.

matsuhiro-tanaka-mazda-2016-autoaddikt

Tanaka ezt megelőzően is számos járműfejlesztésben részt vett. 1984-ben csatlakozott a Mazdához, miután mérnökként végzett a Yamaguchi Egyetemen. Kezdetben az ütközésbiztonság terén töltött be különböző poziciókat.

„Tanaka úr tekintélyes járműfejlesztési szakértelme biztosan nagy hasznunkra lesz itt Európában és nagyon örülünk, hogy egy ilyen mérhetetlenül nagy tapasztalattal rendelkező ember csatlakozik hozzánk, aki több mint 30 éve van a Mazdánál” – mondta Jeff Guyton, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Tanaka Kenichiro Saruwatari-t követi, aki 2014 eleje óta volt a pozícióban, és most visszatér Japánba, ahol a Mazda termékrészlegének vezérigazgató-helyetteseként dolgozik a továbbiakban.

Új BMW 5-ös sorozat: Dingolfing felkészült a gyártásra

A BMW a közelmúltban több százmillió eurót fektetett be a dél-németországi létesítmény széleskörű fejlesztésébe. Az új BMW 5-ös sorozat tömeggyártása már az év végén megkezdődik.

bmw-5-dingolfing-2016-autoaddikt

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja is a BMW Group alsó-bajorországi, Dingolfingban működő üzemében készül majd. Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása már az idei év végén megkezdődik, hogy a modell első képviselői már 2017 elején megérkezhessenek az utakra. A hetedik modellgeneráció gyártásának közeledtével a BMW Group az elmúlt hónapok során jelentősen kibővítette dingolfingi létesítményét és teljes egészében az új BMW 5-ös sorozat innovációi szerint modernizálta az üzemben működő járműkészítő technológiákat. A vállalatcsoport ezen folyamatokba több százmillió eurót fektetett be, így többek között a gyár nyugati szekciójában új karosszériaelem-készítő üzem létesült, az összeszerelő üzemben pedig jelentősen átalakult a hajtáslánc-beépítés folyamata és technikája.

„Dingolfing továbbra is a BMW felsőbb kategóriájú modellsorozatainak központi gyártó és fejlesztő létesítménye marad” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A BMW 7-es sorozat és a BMW 6-os sorozat teljes körű, kizárólagos gyártása mellett továbbra is a dingolfingi üzemben készülnek majd az új BMW 5-ös sorozat modellváltozatai és itt lesz az 5-ös BMW nemzetközi gyártási hálózatának központja is. Szerződéses gyártásmegbízás keretében most először ugyanis Ausztriában, a Magna Steyr AG grazi üzemében is készül majd BMW 5-ös limuzin.

„Nemzetközi gyártási hálózatunk magas szintű rugalmassága és partnerünk, a Magna Steyr megbízható együttműködése együttesen lehetővé teszi számunkra, hogy gyorsan reagáljunk azon intenzív ügyféligényekre, amelyekre a világ legsikeresebb üzleti limuzinja esetében számítunk” – tette hozzá Oliver Zipse.

A BMW 5-ös sorozat immáron hosszú évek óta a prémium felsőkategória piacvezető modellje, amelyből csak 2015-ben több mint 347 000 példány talált gazdára világszerte.

Azáltal, hogy az új BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat gyártása is Dingolfingba költözött, a BMW Group alsó-bajorországi létesítményének gyártási mennyisége jelentős mértékben megnőtt, így az üzemben immáron körülbelül 350 000 darab négykerekű gurul le a gyártósorokról évente. „Azon döntés, hogy a 3-as és a 4-es sorozat modellváltozatai is itt készüljenek, a közelmúltban ismét igazolta versenyképességünket, s ezáltal a különböző modellsorozatok életciklusától is kevésbé függünk” – nyilatkozta Josef Kerscher, a BMW dingolfingi gyárának üzemvezetője. Eme sikeres termeléskapacitás-növekedés mellett azonban Dingolfing egymagában nem lesz képes kiszolgálni az új BMW 5-ös sorozatra várhatóan érkező megrendelés-mennyiséget. Ettől függetlenül az 5-ös BMW modellváltozatainak nagy része továbbra is Dingolfingben készül majd.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy eme rendkívül sikeres modellünket egy olyan kivételesen professzionális partnerünkkel együtt készítjük majd, mint a Magna Steyr, aki a BMW 5-ös sorozat gyártása során felhalmozott sokéves tapasztalatunkat a tökéletes végeredményben fogja kamatoztatni: Dingolfingben dolgozó kollégáink szorosan együttműködnek majd a grazi gyárral” – tette hozzá Josef Kerscher.

A BMW 5-ös limuzin a bajor gyártó második modellje lesz, amely szerződéses gyártásmegbízással az osztrák üzemben is készül: az első a BMW X3 volt, amelyet a Magna Steyr 2003 és 2010 között gyártott. A Magna Steyr jelenleg MINI Countryman és MINI Paceman modelleket is készít a BMW Group számára.

Az új BMW 5-ös limuzin tömeggyártása Dingolfingben már ez év végén, a Magna Steyr grazi üzemében pedig 2017 elején veszi kezdetét.

400 lóerővel érkezik az új Audi TT RS Coupé és az új TT RS Roadster

A hangja utánozhatatlan öthengeres. Teljesítménye lehengerlő, nem kevesebbm mint 400 lóerő. Vonóerő-átadási képességei szinte kimeríthetetlenek a quattro összkerékhajtás révén: az új Audi TT RS egy erős csúcsmodell – mint zárt, mint nyitott változatában.

audi-tt-rs-2017-autoaddikt-1

„A második TT RS generáció szíve egy teljesen újonnan fejlesztett öthengeres motor alumíniumból” – mondja Stephan Winkelmann, a Quattro GmbH ügyvezető igazgatója. „Elődjénél 60 lóerővel erősebb az új 400 lóerős modell. Az új Matrix OLED hátsó lámpák is jól kiemelik a kompakt autó technológiai csúcspozícióját.”

Mély benyomást keltő menetteljesítmények – az új öthengeres aggregát

Sorozatban immár hét alkalommal tüntette ki az autós újságírókból álló nemzetközi zsűri a 2.5 TFSI erőforrást az „Év Motorja” („Engine of the Year”) díjjal. Az Audi most minden téren továbbfejlesztette öthengeres aggregátját, könnyűszerkezetes megoldásokkal, mérsékelt belső súrlódásokkal és tovább növelt teljesítménnyel. Az eredmény olyan turbófeltöltésű motor, amely változatlan, 2480 köbcentiméter összlökettérfogatából bő 17 százalékkal nagyobb teljesítményt produkál.

audi-tt-rs-2017-autoaddikt-5

294 kW (400 LE) teljesítményével e motor erősebb, mint valaha. 480 newtonméter maximális forgatónyomatéka az 1700 és 5850 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Brutális vonóerő és semmi mással össze nem téveszthető hang jellemzi, amely a közvetlen szomszédos illetve egymástól távolabbi hengerek váltakozó gyújtásának köszönhetően egészen különleges ritmusú. A TT RS Coupé álló helyzetből mindössze 3,7, míg a TT RS Roadster 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra – immár a szupersportkocsik világát idézve. Végsebességüket 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika, de kívánságra 280 kilométer/óráig emelhető.

A hatékony vonóerő-átadás és az élvezetes vezetés szolgálatában – a quattro összkerékhajtás

A 2.5 TFSI motor erejét villámgyorsan kapcsoló, hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek lamellás tengelykapcsolója igény szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.

Mindez hatékony vonóerő-átadási képességekről és mindenkor élvezetes vezetésről, a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás pedig még agilisabb és biztosabb irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével a vezető a quattro összkerékhajtás és más főegységek, mint például a kormányzás, az S tronic sebességváltó, a motor és a kipufogó szelepeinek működését befolyásolhatja négy üzemmód – comfort, auto, dynamic és individual – szerint.

Színtiszta dinamika – a futómű

Kedvező saját tömege mellett az Audi TT RS elsősorban alapvetően sportos hangolású futóművének köszönheti kiváló irányíthatósági tulajdonságait. Közvetlen kormányzása mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelületről, igazi szórakozássá avatva a lendületes kanyarvételeket. A 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák mögött – kívánságra 20 colos kovácsolt könnyűszerkezetes keréktárcsák is rendelhetők – elöl belső szellőzésű, perforált acél, extrafelszerelésként pedig könnyebb és különösen kopásálló szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák tűnnek fel. Hátul monoblock acél féktárcsákat alkalmaztak a tervezők. Kívánságra az Audi az RS sportfutómű plusz technikáját az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozással egészíti ki. A lengéscsillapítók karakterisztikája itt elektronikus úton változtatható, a rendszer az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik.

audi-tt-rs-2017-autoaddikt-2

Újdonság – Matrix OLED hátsó lámpák

Első ízben jelennek meg sorozatgyártású Audi modell kínálatában az extrafelszerelésként rendelhető, OLED-technikájú (Organic light emitting diode) hátsó lámpák, amelyek fénye rendkívül egyenletes és kontrasztos. Fényük fokozatmentesen tompítható, s mivel nem vet árnyékot és semmilyen tükörrendszert sem igényel, a háromdimenziós hatású OLED-egységek különösen hatékony, könnyű és vonzó megjelenésű fényforrásokként alakíthatók ki. Mindkét hátsó lámpatestben négy, középről kifelé haladva keskenyedő és leheletvékony fénykibocsátó egység húzódik, amelyek közül a legnagyobbon „TT” felirat és az Audi-karikák láthatók. Az Audi TT RS alapkivitelében egyaránt LED-technikájú hátsó lámpák és fényszórók szerepelnek, utóbbiak intelligens szabályzású Matrix-LED kivitelben is kaphatók.

Atletikusan feszes – a külső formavilág

Nagyméretű légbeömlő nyílások, új tervezésű méhsejt-mintázatú rácsozattal kialakított és „quattro” feliratot hordozó Singleframe hűtőrács, rögzített hátsó szárny és két nagyméretű, ovális kipufogó-végcső – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster már megjelenésében is hatalmas erőről tesz tanúbizonyságot. Oldalán aerodinamikus küszöbborítások hangsúlyozzák ezt az erőteljes formavilágot. Mindkét modell hosszúsága 4,19, szélessége 1,83, magassága pedig 1,34 méter.

Versenyautók ihlették – a cockpit

Az új Audi TT RS kijelzői és kezelőelemeinek rendszere teljes egészében a vezetőre összpontosít. Minden fontos információ már alapkivitelben a digitális Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú kijelzőfelületén jelenik meg. A vezető igény szerint háromféle nézet közül választhat, köztük egy RS-specifikus képernyővel, amelynek középpontjában a fordulatszámmérő áll és egyebek mellett a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomatékról és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett, éppen ható erőkről is tájékoztatást ad. Az Audi virtual cockpit emellett kapcsolásjelzővel hívja fel a pilóta figyelmét az egyes fokozatok fordulatszámhatárának elérésére. A sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, bőrbevonatú RS sportkormány multifunkciós gombjai mellett – az RS kínálatban első alkalommal – a motor indítására/leállítására, illetve az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer irányítására két úgynevezett szatellit-kezelőelemet is kínál. A vezetőnek így eközben sem kell levennie kezét a volánról. A középkonzol megfelelő gombjával a kipufogórendszer szelepei állíthatók.

audi-tt-rs-2017-autoaddikt-3

Színvonalas szórakozás – infotainment és Audi connect

Az Audi az infotainment területén is highend-technikák sokaságával szolgál. Az extrafelszerelések listáján a szabadszöveges keresőt és természetes hangvezérlést is kínáló, az MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz éppúgy megtalálható, mint a WLAN-hotspottal ellátott Audi connect online-modul. Az Audi phone box segítségével a megfelelő mobilkészülék induktív módon tölthető, miközben a jármű külső antennájára csatlakozva kínál kedvezőbb vételt. Az új Audi smartphone interface a mobilkészülék bizonyos alkalmazásait közvetlenül az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén jeleníti meg. Igazi ínyencség a színvonalas akusztikai élmények rajongóinak a Bang & Olufsen Soundsystem.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK