AutóAddikt Magazin Audi: továbbra is a prémium szegmens élvonalában

Audi: továbbra is a prémium szegmens élvonalában

Kiváló eredménnyel zárta az Audi a tavalyi esztendőt, így megőrizte piacvezető szerepét a prémium személyautók piacán. 2016-ban a négykarikás márka 2503 darab személygépkocsit értékesített, ami 14%-kal volt magasabb az előző év 2197 darabos eredményénél.

A tavalyi évben 518 Audi A3-as került a vásárlókhoz, melyből 288 darab a Győrben gyártott Audi A3 Limousine változat volt. Ebben a termékcsoportban az Audi 34%-kal több autót adott át, mint a második helyen végzett konkurense (Audi A3: 518 db, MB A osztály+CLA 381 db, BMW 1-es 132 db).

Jól alakult az Audi A4 értékesítése, melyből 571 darab került piacra, ezzel az ingolstadti márka 5,7%-kal tudott több autót értékesíteni a kategória második helyén végzett márkánál (Audi A4: 571 db. MB C osztály 540 db, BMW 3-as 427 db).

Tavaly 386 darabbal az Audi A6 lett a legnépszerűbb prémium üzleti nagyautó, melynek limuzin, Avant és allroad quattro változataival az Audi az A6-os kategóriájában 3,9%-kal tudott jobb eredményt elérni a kategória második helyén végző márkánál (Audi A6: 368 db, MB E osztály: 354 db, BMW 5-ös: 316 db)

Ugyancsak piacvezetőként zárt az idén megújuló Audi A7-es, melyből 34 db került a vásárlókhoz, ez 61%-kal volt magasabb a kategória második, és több mint háromszorosa a harmadik márka darabszámánál (Audi A7: 34 db, BMW 6 GC: 21 db, MB CLS: 16 db)

Hasonlóképpen jól alakultak, és piacvezető pozíciót eredményeztek a másik győri gyártású kategória az Audi TTC és TTR eladásai, melyből 25 darab került piacra, ami kétszerese a másik két márka együttes eredményének (Audi TTC és TTR: 25 db, BMW Z4 és MB SLC 6-6 db).

Ami a személyautó besorolásban szereplő kisbuszokat illeti, ott a MB V-Osztály 147 darabos eredménye a Volkswagen Multivan és Caravelle összesen 120 darabos eredményével vethető össze.

„Komoly sikernek tartjuk, hogy igen erős mezőnyben sikerült megőriznünk piacvezető szerepünket a prémium kategóriában. Úgy véljük, hogy az Audi győri gyára és a márka értékei által megteremtett vásárlói bizalom és márkakereskedőink sikeres tevékenysége teremtette meg a 2016-os év eredményességének alapjait, mely jó hátteret ad idei piaci terveink megvalósításához” – jelentette ki a tavalyi eredmények értékelésekor Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója.

„Nagy várakozással tekintünk az idei év elé is – tette hozzá – mert a most megérkezett új A5 Coupé, A5 Sportback és Q5 tovább erősíti pozíciónkat, az Audi Q2 pedig a prémium SUV szegmensben nyit új kategóriát. További lehetőséget látunk abban is, hogy ősszel megérkezik az új A8, a márka zászlóshajója, mely mind dizájnban, mind pedig a technológia terén a márka teljes megújulását vetít előre. További fontos eleme az Audi idei terveinek, hogy 2017. januártól valamennyi márkakereskedés és szerviz e-tron partnerként jogosult lesz elektromos hajtású gépkocsit értékesíteni és szerviz szolgáltatást nyújtani. 2016-ban 3 márkakereskedés újult meg az Audi belsőépítészeti előírásainak megfelelően, február végén pedig megnyílik a teljesen új székesfehérvári szalonunk” – zárta értékelését Mátrabérci Sándor.